29 Ocak 2014 Çarşamba

EROL DANACI'NIN MUTLU GÜNÜ

RİXOS OTELLERİ SATIŞ PAZARLAMA DİREKTÖRÜ EROL DANACI DÜNYA EVİNE GİRDİ

 Rixos Otelleri Istanbul Satis Pazarlama Direktoru Erol DANACI ile  Demirkol Tekstil A.S ve Arcade Butik Otelleri Yonetim Kurulu Uyesi Melisa Ceyda DEMIRKOL  ; 18 Ocak Cumartesi gunu Istanbul Kongre Merkezi'nde duzenlenen gorkemli dugunle dunya evine girdiler.

Geceye  Dubai,Iran,Rusya,Azerbaycan, Estonya,Almanya,Isvicre,Letonya, Moldova gibi degisik ulkelerden Turizmcilerin yanisira ; Antalya,Istanbul,Izmir,Mardin ve Adana'dan da onemli misafirler katildilar.

Rixos Otelleri Satis Pazarlama Baskan Yardimcisi ve Icra Kurulu uyesi Erkan Yildirim ile Cesme Piril Otelleri Yonetim kurulu Baskani ayni zamanda Cesme Otelciler Birligi baskani olan Veysi Oncel genc cifte nikah sahitligi yaptilar.

Dugun gecesi  Mustafa Keser ve Yasemin Mira  muthis performansi ile geceye renk kattilar ; Basinin da yogun ilgi gosterdigi dugunun ardindan,  Genc Cift Balayi tatillerini gecirmek uzere Rixos'un Dubai'de Palmiye Adasinda yeralan muhtesem oteli Rixos The Palm Dubai 'ye hareket ettiler. Bu yeni çiftlere ömür boyu mutlukuklar dileriz..





Psikolojisini yüksek tutanın astımı düşüyor


Psikolojik sorunlar astım atağını tetikleyebiliyor ve astım tedavisine uyumu güçleştirebiliyor. Astım hastalarına sürekli pozitif düşünmeyi ve rahatlatıcı, gevşetici nefes alma tekniklerini uygulamayı öneren Biorezonans Uzmanı Dr. Sinan Akkurt, astımlıların evlerinde ve çevrelerinde alabilecekleri basit ama etkili önlemlerle konforlu bir hayat sürmelerinin mümkün olduğunu vurguladı.

Biorezonans Uzmanı Dr. Sinan Akkurt'un verdiği bilgilere göre, psikolojik sorunlar astımda kontrolu güçleştiren en önemli faktörlerden biri. Bu yüzden astımlı hastanın psikolojisini yüksek tutması şart. Hayata pozitif bakıp, gerekirse bu konuda kitap okuma, kurs gibi faaliyetlerde bulunulmasını öneren Biorezonans Uzmanı Dr. Sinan Akkurt, meditasyon tekniklerinin de öğrenilip uygulanabileceğini belirtti.  Dr. Akkurt, bir doğal tıp metodu olan biorezonanstan da astım tedavisinde etkin şekilde yararlanılabildiğini açıkladı. Ayrıca kış mevsiminde kapalı yerlerde kalınması, kirli ve sisli hava ile tetiklenen bu hastalığın neredeyse hiç hissedilmeden geçirilmesi  için günlük yaşamda uygulanabilecek 10 pratik öneride bulundu.

Astım nöbetlerinden korunmak için 10 pratik önlem
1. Sigara içilen ortamlarda bulunmayın.
2. Evinizi sıkça havalandırın.
3. Yatak odanızda halı kullanmayın, kumaş döşeli eşyalar yerine suni deri, ahşap ve plastikten yapılmış olanları tercih edin.
4. Evde nemli rutubetli duvarlar varsa tamirini yaptırın, küflü malzemeleri atın.
5. Kış ayları boyunca vücut direncini arttırıcı vitaminler ve antioksidanlar içerem meyve ve sebzeleri bol miktarda tüketin.
6. Islak saçla dışarı çıkmayın.
7. Özellikle soğuk kuru havalarda spor yapmaktan kaçının, egzersiz öncesi ısınma hareketleri yapın.
8. Gıda katkı maddesi içeren yiyecek ve içeceklerden uzak durun, doğal beslenin.
9. Az ve sık yemek yiyin.
10. Yatarken yüksek yastık kullanın ve yatağın baş tarafını yükseltin.

İstanbul Marriott Hotel Şişli’nin Finans Direktörü Gökmen Şentürk



Dünyaca ünlü Marriott International’ın en yeni oteli İstanbul Marriott Hotel Şişli’nin Finans Direktörlüğü görevine Gökmen Şentürk getirildi.Lüks ve rahatlığı bir arada sunan 259 odasını eşsiz Boğaz, şehir ve Haliç manzarasıyla tamamlayan İstanbul Marriott Hotel Şişli, konuklarına kapılarını güçlü bir kadroyla açıyor.
Marriott International’ın tüm dünyada değişen yüzünün ilk temsilcilerinden biri olan İstanbul Marriott Hotel Şişli’de Finans Direktörlüğü görevine, turizm sektörünün deneyimli isimlerinden Gökmen Şentürk atandı.

Gökmen Şentürk kimdir?
Gökmen Şentürk 1996 yılında 9 Eylül Üniversitesi Turizm ve Otel İşletmeciliği Bölümü’nden mezun oldu. Kariyerine başladığı 1998 yılından bu yana önde gelen otel zincirlerinin finans bölümlerinde sorumluluk üstlenen Şentürk, son olarak The Marmara Hotels & Residences bünyesinde Merkez Mali İşler Müdürü olarak görev yaptı.Gökmen Şentürk, kariyerine, dünyaca ünlü Marriott International’ın İstanbul’daki en yeni oteli olan İstanbul Marriott Hotel Şişli’de Finans Direktörü olarak devam ediyor.

İstanbul'da ulaşım "Ray"ına oturmaya başladı

İstanbul Büyükşehir Belediyesi 2013 Ulaşım Raporu verilerine göre yeni raylı sistemlerin devreye girmesiyle İstanbulluların ulaşım alışkanlıkları değişti. 2013'te raylı sistem kullanan yolcu sayısında yüzde 20 artış var

2012'de 333 milyon kişi taşıyan İstanbul’un raylı sistem hatları 2013'te yolcu sayısını yüzde 20 artırarak 402 milyon kişiye ulaştı... Esenler-Bağcılar-İkitelli-Olimpiyatköy Metrosu'nun hizmete girmesi ve Kartal-Kadıköy Metrosu'nun Marmaray'a entegre olması İstanbulluların "Raylı sistem" tercihlerini olumlu etkiledi... Kısa süre içinde açılması beklenen Haliç Metro Köprüsü sayesinde Yenikapı-Taksim metrosunun da devreye girmesiyle şehir içi ulaşımında raylı sistem ağırlığının daha da artacağı belirtiliyor...

En fazla yolcu Bağcılar-Kabataş Tramvayında
2013 yılında İstanbul’da metro, tramvay, füniküler gibi raylı sistemleri ve teleferik hatlarını 400 milyonun üzerinde kişi kullandı...

En fazla yolcuyu toplamda 121 milyon kişi ile Bağcılar-Kabataş tramvay hattı taşıdı...
1 Mart 2013 tarihinde Metro-Metrobüs yaya tünelinin açılmasının ardından M2 Şişli-Mecidiyeköy istasyonu toplamda 19 milyon yolcuya hizmet vererek tüm hatlar arasında en kalabalık istasyon oldu...
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin iştiraklerinden Ulaşım AŞ'nin 2013 yılı verilerine göre yeni raylı sistemlerin devreye girmesi İstanbulluların ulaşım alışkanlıklarını değiştiriyor...
İstatistikler 2012 yılında 333 Milyon 906 bin olan yolcu sayısının 2013 yılında 402 milyon 270 bin rakamına ulaştığını gösteriyor... Raylı sistemi kullanan yolcu sayısında bir yıl içinde yaşanan yaklaşık yüzde 20 oranındaki artışın en önemli sebebi Esenler-Bağcılar-Başakşehir-İkitelli-Olimpiyatköy Metrosunun hizmete girmesi ve Kartal-Kadıköy Metrosu'nun Ayrılık Çeşmesi istasyonu ile Marmaray'a entegre edilmesi...

En kalabalık metro: Şişhane-Hacıosman
Metro hatları arasında 89 milyon 822 bin 599 yolcu ile Şişhane-Hacıosman metro hattı ilk sırada yer aldı.

Aksaray-Atatürk Havalimanı-Otogar-Kirazlı hattında 88 milyon 545 bin 46 yolcu taşındı...
2013 yılı Haziran ayında hizmet vermeye başlayan Esenler-Bağcılar-Başakşehir-İkitelli-Olimpiyatköy metro hattı ise 4 milyon 681 bin 22 kullandı...
Kadıköy-Kartal metro hattında ise 49 milyon 101 bin 425 kişi yolculuk yaptı.

Raylı sistemlerde tramvay hatlarının payı yüzde 38
İstanbul’un 3 hatta hizmet veren tramvaylarında ise geçen yıl 156 milyon 234 bin 962 kişi yolculuk yaptı.  Bağcılar-Kabataş tramvay hattında 121 milyon 234 bin 406 kişi taşınırken, bu rakam Topkapı-Habibler tramvay hattında 34 milyon 435 bin 962, T3 Kadıköy-Moda tramvay hattında ise 654 bin 594 kişi oldu.

Füniküler ve teleferik hatları
Taksim- Kabataş Füniküler Hattında bu yıl 11 milyon 997 bin 498 İstanbullu yolculuk yaparken, hattın günlük ortalaması 32 bin civarında gerçekleşti ve böylece 2012 yılındaki 28 bin olan günlük ortalamasını yaklaşık yüzde 15 arttırmış oldu. Eyüp-Piyerloti ve Maçka-Taşkışla teleferik hatlarında ise taşınan kişi sayısı 1 milyon 797 bin 550 oldu.

İstanbul Kart’ın kullanım oranındaki artış devam ediyor
2012 yılında toplamda 47 milyon 812 bin 845 kişi tek kullanımlık jeton kullanırken, 2013 yılında bu rakam 30 milyon 241 bin 255 kişiye kadar geriledi. Böylelikle 2012 yılında yüzde 14 olan jeton kullanım oranı, 2013 yılında yüzde 7.5 oranına inmiş oldu. Jeton kullanımındaki düşüş ve İstanbulKart kullanım oranındaki artış, tek kullanımlık jeton ücretinin elektronik bilete kıyasla daha yüksek olmasından ve 4. yılını dolduran İstanbulKart’ın kullanıcılar nezdinde daha fazla güven kazanması ve sunduğu indirimli aktarma imkânlarından kaynaklanıyor.
Yine 2012 yılında 110 milyon 359 bin 398 kişi tam bilet kullanırken, jeton kullanımındaki düşüşle beraber 2013 yılında 149 milyon 962 bin 693 yolcu tam bilet kullandı. 2012’de 43 milyon 365 bin 437 kişi indirimli bilet kullanırken 2013’te bu rakam 61 milyon 146 bin 355 olarak gerçekleşti.

Beş kişiden biri aktarmalı yolculuk ediyor
İstanbul’daki raylı sistem ağının diğer ulaşım sistemlerine entegre edilmesi sayesinde 2012 yılında yüzde 19.68 olan aktarmalı yolculuk oranı, 2013 yılında yüzde 21.38 olarak gerçekleşti. 2012’de 41 milyon 610 bin 206 tam aktarmalı yolculuk yapılırken, bu rakam 2013’te 52 milyon 183 bin 998 oldu. Yine 2012’de 24 milyon 110 bin 13 indirimli aktarma gerçekleşirken, 2013’te 33 milyon 807 bin 183 aktarma yapıldı.

Ayrılık Çeşmesi kıtaları buluşturuyor
Marmaray’ın açılması ile birlikte 29 Ekim’de açılan Ayrılık Çeşmesi istasyonunda ilk günlerde ortalama 12 bin civarındaki günlük yolcu sayısı, 2013 yılı sonu itibarıyla günde ortalama 21 bin seviyelerine ulaştı. İstanbul’un bugüne kadarki en büyük aktarma istasyonu yatırımı olan Ayrılık Çeşmesi, Marmaray’ın kısa süre içinde Haliç Metro Köprüsü sayesinde Yenikapı’da-Şişhane ile entegre olmasının ardından yolcu sirkülasyonunu katlayacak.

İşte en kalabalık istasyonlar
Şişli-Mecidiyeköy istasyonunu 18 milyon 986 bin 693 yolcu ile en kalabalık istasyon oldu.
Kadıköy İstasyonu’nu 11 milyon 332 bin 253 yolcu kullandı.  Zeytinburnu İstasyonu 10 milyon  880 bin 764, Aksaray istasyonu 10 milyon 495 bin 50, Füniküler Kabataş İstasyonu 6 milyon 706 bin 104, Topkapı İstasyonu 4 milyon 167 bin 294, Kirazlı İstasyonu 1 milyon 484 bin 685 bin yolcu ve 834 bin 122 yolcuyla Teleferik Eyüp İstasyonu izledi.






SİRENE DAVRAS HOTEL’DE KAR KEYFİ

“SİRENE DAVRAS HOTEL” SÖMESTR TATİLİNDE UNUTULMAZ KAR KEYFİ SUNUYOR 

Kar yağışının başlamasıyla, 75 santim kar kalınlığına sahip olan Sirene Davras Hotel, sömestr tatilinde unutulmaz bir kar keyfi sunuyor. Konforu ve mimarisi ile dağ otelciliği kavramını en üst seviyeye taşıyan Sirene Davras, kış mevsimine rengini veren şömine başı keyfi, eşsiz manzarası ve pist manzaralı sıcak havuzuyla, bir tatilden beklediğinizin fazlasını sunuyor. Bembeyaza bürünen pisti ile masalsı bir atmosfer yaratan Sirene Davras, hem bu masalsı atmosferi yaşamak hem de kayak keyfi yapmak için misafirlerini bekliyor.

Sirene Davras Otel 40.000 m2 alan üzerine kurulu olup, 52 adet pist manzaralı standart oda, 24 adet dağ manzaralı standart oda, 2 adet pist manzaralı suit, 12 adet ova manzaralı suit, 26 adet penta dublex suit, 6 adet penta suit, 1 adet presidental suit oda bulunmaktadır. Konum olarak Sirene Davras Otel {Isparta} #Davras# kayak merkezindedir.Isparta Havaalanına 50km mesafededir.Isparta merkeze 25km uzaklıktadır.

http://www.davras.com.tr/
Tel: 0 242 710 08 00

En Ucuz Uçak Bileti Ne Zaman Alınır?

Uçak bileti, otel ve araba kiralama fiyatlarını aynı platformda karşılaştıran uluslararası seyahat arama motoru Skyscanner’ın, son üç yıla ait seyahat verilerini inceleyerek hazırladığı Rezervasyon İçin En Uygun Zaman isimli kapsamlı rapor, en ucuz uçak biletini bulmak için en doğru rezervasyon zamanlarını analiz ediyor.  Rapora göre en uygun fiyatlı uçak biletini bulmak için, tüm destinasyonlar göz önünde bulundurulduğunda, ortalama 27 hafta önceden aramaya başlamak gerekiyor ancak Türklerin %57’si geç rezervasyon yaparak en uygun fiyatları kaçırıyor. Raporda ayrıca Türklerin en çok seyahat ettiği ülkelere ait özel veriler ve bilet fiyatlarının tüm yıl boyunca nasıl değişiklik gösterdiği de inceleniyor ve uygun fiyata seyahat etmek isteyenler için çeşitli öneriler yer alıyor.

En uygun uçak bileti için aylar öncesinden rezervasyon mu yapılmalı, yoksa son dakika fırsatları mı kovalanmalı? İşte bu soruların cevapları seyahatseverler için en uygun uçak bileti fiyatlarını yakalayabilmek adına büyük önem taşıyor.  İnternet sitesi ile olduğu kadar mobil uygulamalarıyla da dünyada seyahat etmek isteyenlerin hayatını kolaylaştıran ve en hesaplı alternatifleri sunan Skyscanner’ın Rezervasyon İçin En Uygun Zaman raporu da bu soruların cevaplarını veriyor. Son üç seneye ait internet ve mobil uygulama üzerinden yapılan tüm uluslararası seyahat aramalarının incelenerek hazırlanan Rezervasyon İçin En Uygun Zaman raporu, en ucuz uçak bileti fiyatları için ne zaman rezervasyon yapılması gerektiğini ülkelere göre ortaya koyuyor. Raporda ayrıca uygun fiyata seyahat etmek isteyenler için çeşitli öneriler yer alıyor.

Tüm Yılın En Ucuz Ayı
Uçak bileti fiyatlarındaki genel eğilime göre, Türkiye’den seyahat etmek için yıl içerisinde en uygun zaman olarak Mayıs ayı ön plana çıkıyor. Yıl içerisinde kısa ve uzun mesafeli tüm uçuşlara genel olarak bakıldığında ise, en uygun fiyatlı uçak biletleri, seyahat tarihinden 27 hafta önce bulunabiliyor. Seyahatseverler uçak biletlerini seyahatlerinden 27 hafta önce alarak, ortalama uçak bileti fiyatlarına göre %14,9 oranında kâr edebiliyorlar.

Rezervasyon İçin En Uygun Zaman raporuna göre son dakikada ucuz uçak bileti bulma efsanesi kimi zaman doğru olsa bile, bu durum özellikle 5 saat ve üzerindeki uzun mesafeli uçuşlar için geçerli oluyor. Örneğin Türkiye’den yapılan Tayland uçuşları için seyahat tarihinden 15 hafta öncesinde bilet fiyatları yüksekken, en uygun fiyatlar genellikle 5 hafta öncesinde bulunabiliyor. Ancak uzun mesafeli uçuşlarda uçuş saati yaklaştığı ölçüde fiyatların son derece hareketli olabileceği ve düştüğü hızla yükselebileceği de unutulmamalı. Yani bilet almayı son dakikaya bırakmanın bir nevi kumar oynamak olacağı göz önünde bulundurulmalı.

Her Ülke İçin Farklı Zamanlar
Kullanıcılarına zaman ve paradan tasarruf sağlayan Skyscanner’ın Rezervasyon İçin En Uygun Zaman raporunda, en uygun seyahat zamanlamaları ülke bazında da araştırılıyor. Araştırmaya göre Almanya ve ABD’ye gitmek için en uygun ay olan Şubat’ta uçan seyahatseverler, Almanya için yaklaşık 243 TL, ABD içinse yaklaşık 776 TL tasarruf edebiliyor. İspanya’ya ise Ocak ayında uçanlar, Ağustos’a kıyasla yaklaşık 279 TL kar ediyor. Tayland ve İngiltere’ye ise Türkiye’den Mayıs ayında seyahat edenler, en yoğun sezon olan Ağustos’a kıyasla 293 TL ile 322 TL arasında tasarruf edebiliyorlar.

Uygun Fiyat İçin “Fiyat Alarmı”                      
Raporda uygun fiyata seyahat etmek isteyenler için çeşitli öneriler de bulunuyor. Skyscanner gibi hizmet bedeli almadan fiyat karşılaştıran siteleri kullanmak, geniş bir yelpazeden fiyat kıyaslama olanağı vererek, seyahatseverlerin en ucuz bileti bulmasına yardımcı oluyor. Ayrıca seyahat zamanından birkaç ay önce bilet fiyatlarını kontrol etmeye başlayarak fiyatlar düştüğünde satın almak büyük önem taşıyor. Uygun fiyat zamanlamaları her ülkeye göre değişse de, Skyscanner sayesinde dilediğiniz uçak biletinin fiyatı düştüğü anda bundan hemen haberdar olmak mümkün. Kullanıcılar seyahat etmek istedikleri destinasyonu ve tarihi kaydederek, Skyscanner üzerinden fiyat alarmı kurabiliyor ve bilet fiyatı düştüğünde e-posta veya mobil uygulama yoluyla anında fiyat değişikliğinden haberdar olabiliyorlar. Ayrıca yoğun sezonlardan kaçınarak ve gün içerisinde çok geç veya çok erken saatlerde seyahat ederek de bilet fiyatlarında tasarruf edilebiliyor.

Skyscanner Türkiye Pazarlama Müdürü Murat Özkök; “Uçak bileti fiyatlarını etkileyen pek çok faktör var ve yüzlerce havayolunun milyonlarca uçuşu değerlendirildiğinde tüm uçuşlar için geçerli olacak bilgiler vermek mümkün olmayacaktır. Ancak Skyscanner’ın kullanıcı davranışlarına da dayanan zengin verileri, fiyatların yıl içerisinde nasıl değişiklik gösterdiğini gözler önüne seriyor. Yolcular bilet satın almak için son dakikaya kadar bekledikleri takdirde işi tamamen şansa bıraktıklarını göz önünde bulundurmalılar, bu yüzden fırsatları yakalamak için araştırmaya önceden başlanmalı. Skyscanner’ın fiyat alarmı, istenilen biletin fiyatı değiştiğinde uyarı göndererek kullanıcıların fırsatları anında yakalamasını sağlıyor. Türkiye’den seyahat edecek kullanıcılarımıza genel olarak seyahat tarihinden yaklaşık 27 hafta önce biletlerini almalarını tavsiye ediyoruz. Avrupa’dan ise en uygun fiyatların, seyahat tarihinden 4 ile 8 hafta öncesinde yakalanabildiğini gözlemliyoruz. Yani Türklerin, Avrupalı seyahatseverlerden çok daha önce planlama yapmaları gerekiyor” dedi.

Rezervasyon İçin En Uygun Zaman interaktif veri grafiğine çevrimiçi olarak ulaşmak için www.skyscanner.com.tr/bttb/en-uygun-rezervasyon-zamani adresini ziyaret edebilirsiniz.



ÖZAK GYO’DAN TURİZMDE DEV ATAK



Ela Quality Resort Otel’in tamamı Özak Grubu’nun oldu.ÖZAK Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı, Aytur Turizm’in elinde bulunan yüzde 32’lik hisseye 27,5 milyon dolar ödeyerek,  Ela Quality Resort Otel’in yüzde 100’üne sahip oldu.


ÖZAK Grubu, bağlı ortaklığı Aktay Turizm’in diğer ortağı Aytur Turizm’e ait yüzde 32 hisseyi 27,5 milyon dolara satın alarak Akdeniz’in en prestijli tesislerinden ve aile oteli konseptinin öncüsü Ela Quality Resort Otel’in tek patronu oldu.Bayrampaşa Hayattepe, Ataşehir Bulvar 216 gibi prestijli projelerin sahibi olan ÖZAK GYO’yu bünyesinde bulunduran Grup; geçtiğimiz günlerde, Kazlıçeşme’de Emlak GYO’ya ait araziyi ortaklarıyla beraber rekor bir fiyatla satın alarak dikkatleri üzerine çekmişti.

Satın alma hakkında konuşan Özak Global Holding Yönetim Kurul Başkanı Ahmet Akbalık,  “Artık turizm yatırımlarımızın önü açılmış oldu. Ela Quality Resort ile yakaladığımız başarıyı farklı konseptlerde aynı marka altında başta Didim ve Demre arazilerimizdeki projeler olmak üzere farklı bölgelerde yapacağımız projelerle de sürdüreceğiz” dedi. Bu satın alma ile Ela Quality Resort Otel’in yüzde 89’u Özak GYO’nun, kalan yüzde 11 ise Özak Grubu’na ait diğer şirket ve şahısların olmak üzere tamamı Özak Global Holding’in oldu.


2. BALIKESİR YÖRESEL VE ULUSAL YEMEK YARIŞMASI TAMAMLANDI


AŞPAFED’e bağlı Balıkesi Edremit Körfesi Aşçılar Derneği tarafından bu yıl 2.si düzenlenen 2. Balıkesir Yöresel ve Ulusal Yemek Yarışması 25 Ocak 2014 Cumartesi günü Burhaniye Belediye Başkanı Fikret Akova’nında katıldığı madalya töreni gala yemeği ile sona erdi.


24 – 25 ocak tarihlerinde ilk gün yöresel ve ikinci gün ulusal olarak gerçekleşen yarışma yoğun bir başvurucu süreci geçirmiş  ve kısıtlı kontenjandan dolayı talebe cevap verememişti. Bu nedenle Burhaniye Belediye Başkanı Sn. Akova önümüzdeki sene düzenlenecek yarışma için daha büyük bir alan tahsis edileceğini, yarışmanın zeytinyağı festivali ile birleştirilerek uluslararası bir hale getirilmesi konusunda AŞPAFED ile destek ve işbirliği içinde olacaklarını dile getirdi. Samanyolu Televizyonu’nun “Davetsiz Misafir” programı ile özel çekim yaptığı yarışmada program sunucusu Turgay Başyayla yarışmaya ayrı bir renk kattı. Yarışmada en iyi meslek lisesi dalında “Haymana Kız Teknik ve Meslek Lisesi” ve en iyi üniversite dalında “Okan Üniversitesi” altın madalyanın sahibi oldular.

NEPAL İSTANBUL’DA TANITILDI

NEPAL TOURİZM BOARD TÜRK DAĞCILAR İLE NEPAL'İ İSTANBUL'DA TANITTI


TURİZMİN SESİ-HABER VE FOTOĞRAF - BORA ÖZGEN
Nepal Tourism Board, Everest'te tırmanın Türk dağcıların katıldığı bir tanıtım toplantısı düzenledi



Nepal Tourism Board, Everest'te tırmanın Türk dağcıların katıldığı bir tanıtım toplantısı düzenledi.


Toplantı konuşan Nepal Fahri Başkonsolusu Prof. Dr. Günseli Malkoç, Türkiye'den daha fazla insanın ülkeyi ziyaret etmesi çağrısında bulundu.Nepal Turizm Odası'nın, The Marmara Oteli'nde düzenlediği tanıtım toplantısının açılış konuşmasını Nepal Fahri Başkonsolusu Prof. Dr. Günseli Malkoç yaptı.


Nepal'in en önemil özelliğinin insanlarının sıcaklığı olduğunu belirten Malkoç, "Nepal zengin bir ülke değil ama mutlu ve sıcak insanların yaşadığı bir ülke. Kültür mirası ve doğal güzellikleri ile çok çeşitli outdoor etkinliklerin yapılabileceği bir ülke Türkiye'den daha fazla insan Nepal'i ziyaret etmeli" dedi.İlk gittiğinde beş katlı bir otelde kaldığını ve o dönemde bunun başkent Katmandu için yüksek sayıldığı için otelin adının Everest olduğunu anlatan Malkoç, "Nepal gelişiyor fakat hala doğal bunu kaçırmadan kesinlikle görülmeli. Nepal'e gitmek isteyen herkese yardıma hazırız" dedi. Prof. Dr. Günseli Malkoç,Türkçe de selam merhaba anlamına gelen kelimenin Nepal'de namaste olduğunu konuklara ezberletti



Nepal Turizm Odası'nın direktörü Nandini Lahe-Thapa da yaptığı konuşmada ülkesinin özelliklerinden bahsetti ve bu yıl ülkesinin ilk defa beş acente ile Emitt Fuarı'na katılacağını belirtti.



Nepal'e direkt uçuşlar başlatan Türk Hava Yolları'na teşekkür eden Lahe-Thapa, "Ülkemizi daha ulaşılır yaptığı için teşekkür ederiz" dedi. Buda'nın doğum yerinin Nepal'de olduğunu söyleyen Lahe-Thapa, "Nepal Hindistan ve Çin arasında 26 milyon nüfusu olan bir ülke.



Altı yıl öncesine kadar Hindu krallıktı fakat artık seküler bir cumhuriyet, 125 farklı etnik grup ve 123 farklı dil var Nepal'de. Başkent Katmandu'da 7 kilometrelik bir alanda 7 dünya mirası bulunuyor" dedi. Lahe-Thapa, Türkiye'de olmaktan ve Emitt'e katılıyor olmaktan mutlu olduklarını da ifade etti.



Everest'e tırmanışın 60'ıncı yılını kutlayan Nepal'in tanıtım toplantısına Everest'e tırmanan ilk Türk dağcı olan Nasuh Mahruki ve Tunç Fındık da katıldı.



Bu yıl Nepal'de Everest'e tırmanışın 60'ıncı yılınının kutlandığını belirten Lahe-Thapa, Everest'e tırmanan Türk dağcıları tebrik etti.



Everest'e tırmanan ilk Türk dağcı olan Nasuh Mahruki ve Tunç Fındık Nepal'in dağcılar için anlamın çok farklı olduğunu çünkü dünyanın çatısı olduğunu söylediler.


Nepal'e sadece dağlara tırmanmak için gidilmediğinin altını çizen Mahruki, "Nepal sihirli bir ülke. Nepal'de insan kendini yabancı hissetmiyor çünkü oranın insanı sizi hemen kucaklıyor. Çok geniş aktivite çeşitliliği var. Oğlum yedi aylık biraz daha büyüdüğünde onunla birlikte Nepal'e gideceğim" şeklinde konuştu.



Toplantıda Everest'e tırmanan Türk dağcılara Lahe-Thapa tarafından 'Everest'e tırmanışın 60'ıncı yılı' madalyası verildi. Toplantı sonunda hediyeler kura ile belirlendi ilk kuradan çıkan 46 numaralı hediye Bora Özgen'e verildi.  Nepal Tourism Board'un hazırladığı en büyük hediyenin biri  yine Turizmin Sesi ekibine çıktı Nepal'e THY ile uçarak konaklama rehberlik ve tüm ulaşım Nepal yetkililerine ait olmak üzere 7 gün 8 gece tatil kazandı . Diğer büyük ödülün sahibi Tuyed Başkanı Kerem Köfteoğlu'nu da Nepal yolcusu olduğu için kutluyoruz.


Toplant sonunda Nepal tanıtım dansı gerçekleşti



27 Ocak 2014 Pazartesi

Sosyal girişimcilere her alanda ihtiyaç var!



İş dünyasının “iş alanı” olarak görmediği alanlarda sosyal fayda amacıyla iş yapan ve çevresine değer katan girişimler hızla artıyor. IE Business School Profesörü Rachida Justo; dünyanın sosyal sorunları arttıkça daha fazla sosyal girişime ihtiyacı olduğunu düşünüyor.

Eğer mikro-kredi sisteminin gelişmesini sağlayan Grameen Bank’ın Nobel ödüllü kurucusu Muhammed Yunus’u duyduysanız sosyal girişimcilik hakkında biraz da olsun fikir sahibisiniz demektir. Harvard mezunu Yunus, Bangladeş’te 1976 yılında fakirler için tamamen sosyal bir amaç için kurduğu bankayı; iş dünyası bakış açısı, inovasyon ve kararlılıkla bugün dünyanın 81 ülkesinde faaliyet gösterir bir hale getirdi. Onun bu konudaki başarısı sosyal girişimciliği dünyada son dönemde en önemli gündem maddelerinden biri yaptı.

Sosyal girişimciliğin kökleri; kapitalizm, devlet ve sivil toplum kuruluşlarının kendi hareket noktalarından çözemediği toplumsal ihtiyaçları karşılayabilme motivasyonuna dayanıyor. Sadece “kar”, sadece “kamu hizmeti” veya sadece “yardım” bakış açılarının yeterli olmadığı ve sürdürülebilirliğini yitirdiği bir ortamda sosyal girişicimler öne çıkıyor ve hem sürdürülebilen hem de fayda sağlayabilen organizasyonlar ortaya çıkarmada önemli roller üstleniyorlar.

Uzun yıllar sosyal girişimcilik alanında çalışmalar yapan IE Business School Profesörü Rachida Justo, 23 Ocak 2014 Perşembe tarihinde; sosyal girişimciliğin DNA’sını anlatmak için Ceylan Intercontinental Otel’de konunun Türkiye’deki takipçileriyle bir araya geldi. Günümüzde toplumsal problemlerin hem miktar hem de içeriğin karmaşıklığı açısından toplumların baş etmekte ve çözmekte zorlandığı ölçekte olduğunu dile getiren Justo; her ne kadar ülkeye ve bölgeye göre bu problemlerin ölçeği ve içeriği değişse de sayılarının hızla arttığının altını çizdi. Su gibi tabi kaynaklar, eğitim, sağlık, yolsuzluk gibi konuların fakir ve gelişmekte olan ülkelerde önemli toplumsal sorunlar olarak karşımıza çıkmaktayken; gelişmiş olan ülkelerde çevre sorunları, zihni ve ruhsal sağlık, obezite, toplumsal yalnızlık gibi konular olarak ön plana çıktığını belirtti. Bu sorunların çözülmesinde devletlerin veya çok uluslu şirketlerin tam da etkili olamadığına dikkati çeken Profesör Justo, bu tür sorunların çözülmesi için sosyal girişimcilere her geçen gün daha da fazla ihtiyaç olduğuna inanıyor.

Gelişmekte olan ülkelerin daha çok ihtiyacı var!
Dünyada sosyal girişimciliğin en çok görüldüğü ülkeleri sırasıyla ABD, İngiltere ve AB ülkeleri olarak sıralayan Justo, bu ülkelerden çok gelişmekte olan ülkelerin bu tür girişimlere daha çok ihtiyaç duyduğunu belirtiyor. Justo’ya göre dünyanın pek çok ülkesinde bir sosyal girişimi kurup büyütmenin bir ticari girişimi kurup büyütmekten daha zor olması sosyal girişimcilerin işlerini epeyce zorlaştırıyor. Ancak bu tür girişimcileri destekleyen sivil toplum örgütlerinin artması bu girişimcilere cesaret verdiğini de sözlerine ekliyor.

Profesör Rachida Justo hakkında
Tunuslu bir anne ve Dominik Cumhuriyetli bir babanın kızı olarak dünyaya gelen Justo’nun eşi ise bir Fransız vatandaşı. Bu yüzden Justo kendini “küreselleşmenin bir ürünü” olarak tanımlıyor. IE Business School’un çok kültürlü ve değişime açık ortamında çalışmasının kendisi için büyük bir şans olduğunu düşünen Justo, burada insan yapısının girişimcilikle ilişkisi üzerine geniş çalışmalar yapma fırsatı bulmuş. Girişimcileri odağa koyarak; aileler, sosyal ortam, iş dünyası gibi değişik taraflarla etkileşimlerini inceleyen Profesör Justo bu yaptığı araştırmalarından çıkan sonuçları da pek çok uluslararası konferansta ve hakemli dergide paylaşıyor. Bir kadın olarak “kadın girişimciler” üzerine de özel bir uzmanlık alanına da sahip olan Justo’nun en yetkin olduğu alan ise “sosyal girişimcilik”. İspanya’da karar verici bakanlıklar için raporlar hazırlayan Justo aynı zamanda girişimcilik üzerine dünyanın en büyük araştırma konsorsiyumu olan GECES’in de üyesi.

IE Business School hakkında
Madrid’de 1973 yılında Instituto de Impresa adıyla kurulan IE Business School bugün özellikle işletme ve finans yüksek lisans programları ile dünya çapında haklı bir üne sahiptir. Financial Times’a göre en rekabetçi MBA programlarını bünyesinde barındıran bir kurum olan IE Business School, Forbes Dergisi’ne göre dünyanın en iyi 3. MBA programını yönetiyor. Executive MBA programı 2013 yılında The Economist tarafından dünyanın en iyi 2. işletme yüksek lisans programı seçilen okulun Master in Finance programı ise Financial Times tarafından 2013 yılında en iyi 3. finans uzmanlık programı olarak duyuruldu.
Her yıl 90 ülkeden iki bine yakın kişinin tercih ettiği IE Business School’da akademik kadronun yarıya yakını İspanya dışı kökenli. Okulun 102 ülkeye yayılmış 46 bin kişiye yakın bir de mezun ağı bulunuyor.

Emirates, Dublin seferlerini artırıyor

Tüm dünyada insanları ve şehirleri birleştiren Emirates, 1 Eylül 2014 tarihinden itibaren Dublin'e günde iki sefer düzenlemeye başlayacak. Artırılan seferlerle her iki yönde haftada 5 binin üzerinde                       yeni koltuk kapasitesi sağlanacak.

Dünyanın en hızlı büyüyen havayolu şirketlerinden Emirates, Dublin hattına 1 Eylül 2014 itibariyle günde iki sefer düzenleyecek. Yeni uçuşlarla Emirates, Dubai'den Avustralya ve Yeni Zelanda'daki ana destinasyonlarına daha etkili bir şekilde bağlantı sağlayıp Auckland, Melbourne ve Brisbane'e yolculuk sürelerini kısaltacak. Emirates, Qantas ile imzaladığı ortaklık anlaşmasıyla Avustralya ve Yeni Zelanda'da yaklaşık 60 şehre bağlantı sağlamayı sürdürecek.
Artırılan seferlerle Uzak Doğu, Hindistan, Doğu ve Güney Afrika'ya yeni bağlantılar da sağlanıyor. Ayrıca, yeni seferlerle iş seyahatleri için yolculuk edenler için sabah erken saatlerinde Dubai’ye varan gece uçuşları sunulacak. Emirates’in 2012 yılı Ocak ayında başlayan Boeing 777 uçuşlarının tamamlayıcısı olacak yeni günlük seferler 8 first, 42 business ve 310 ekonomide olmak üzere 360 koltuk kapasitesiyle üç sınıf olarak gerçekleştirilecek.

Emirates Havayolları Başkanı Tim Clark, "Hava yolculuğu İrlanda'nın yükselen ekonomisinin ana lokomotifleri olan turizm ve ticaret için son derece önemli. Emirates'in artan seferleri, Dublin ile Dubai arasında ve ağımızın geri kalanında seyahat eden müşterilerimiz için daha iyi bir bağlantı sağlayarak gelişmekte olan pazarlara erişimi artıracak, yatırım ve yenilikçiliğe destek olacak” dedi.

Dubai-Dublin uçuşu başladığından bu yana hat üzerinde 440 binin üzerinde yolcu seyahat etti. Tourism Ireland, Asya ve Ortadoğu'dan İrlanda'ya yolcu trafiğinin 2020 yılına kadar yüzde 6'nın üzerinde büyüme kaydedeceğini öngörüyor. Aynı kaynağa göre, 2012 yılında ilk Dublin uçuşunun başlangıcından bu yana Ortadoğu trafiği yüzde 3 arttı.

Emirates’in Boeing 777-300ER uçağının tüm sınıflarında tüm dünyadan filmler, televizyon programları, oyunlar, sesli kitaplar ve müzikleri de içeren, bin 600'e kadar kanala sahip isteğe bağlı ödüllü ice eğlence sistemi de yolculara keyifli bir yolculuk sunuyor.  

Emirates’in ödüllü kargo birimi SkyCargo ise her uçuşta ek 25 tonluk bagaj kapasitesi sunarak İrlanda dışına yönelik ticaret ve alışveriş ilişkilerini destekleyecek. İrlanda'nın ana ihracat kalemleri arasında deniz ürünleri, süt ürünleri, çikolata ve kırmızı et yer alıyor. Şu anda 442 İrlandalı’nın çalıştığı Emirates Grubu’nda İrlanda ile Dubai merkezli şirketlerin işbirliklerinin sonucu İrlanda'da yaklaşık 100 kişilik yeni istihdamın oluşacağı tahmin ediliyor.  

KONAKLAMA SEKTÖRÜNÜN 2013 KARNESİ AÇIKLANDI

STR Global 2013 Yılsonu Raporu Açıklandı:İstanbul Otellerindeki Doluluk Oranları Düştü, Oda Fiyatları %12,3’lük Artış Gösterdi,Dünyanın önde gelen veri ve analiz şirketlerinden STR Global’in otel doluluk oranları ile ilgili 2013 yılsonu raporu açıklandı

 Raporda 2013 Ocak-Aralık döneminde, İstanbul ve Antalya otellerindeki doluluk oranları düşerken, Ankara’da artış gösterdi.

İstanbul ve Antalya otellerinin doluluk oranlarında yaşanan düşüşe rağmen, her üç destinasyonda da ortalama günlük satılan oda bedeli geçen yıla göre artış gösterdi. Raporun ülke ve destinasyon sonuçlarına göre, Türkiye'nin 2013 yılı otel dolulukları, 2012 yılı aynı dönemine oranla %2,2'lik bir düşüş ile %63,3 olarak gerçekleşti. Türkiye, Finlandiya’nın ardından (%3,7) Avrupa'daki en büyük düşüşü yaşayan ikinci ülke oldu.

İSTANBUL
İstanbul Otel Doluluk Oranlarında %5,9’luk Düşüş Gerçekleşti
Rapora göre, İstanbul otellerinde doluluk oranları Aralık 2013’te geçen yılın aynı dönemine kıyasla, yüzde 5,9 düşerek yüzde 56,7 oldu. 2013 yılı Aralık ayında, İstanbul’da ortalama günlük satılan oda bedeli 346,90 TL ile önceki yıla göre yüzde 12,3’lük bir artış gösterdi. Toplam oda sayısı üzerinden odabaşı elde edilen gelirlerde ise, geçen yıla oranla yüzde 5,6’lık bir artış yaşandı ve 196,74 TL olarak ölçüldü.

İstanbul 2013 Yılı Genel Değerleri (Ocak-Aralık 2013 toplam)
Doluluk oranı                                                       -%67,5 (2012 -%72,4)
Ortalama günlük satılan oda bedeli                 -380,04 TL (2012-354,28 TL)
Oda başı elde edilen gelir                                  -256,42 TL (2012-256,47 TL)


ANTALYA
Antalya’daki Düşüş Geçen Yıla Oranla %6,4
STR Global’in raporuna göre, Antalya’nın Aralık 2013 otel dolulukları bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 6,4 düşerek yüzde 42,5 oldu. Antalya otellerinde 2013 yılı Aralık ayında ortalama günlük satılan oda bedeli geçen yıla kıyasla yüzde 17,1’lik bir artış göstererek 157,74 TL oldu. Toplam oda sayısı üzerinden odabaşı elde edilen gelirlerde ise geçen yıla oranla, yüzde 9,6’lık bir artış yaşandı ve 67,10 TL oldu.

Antalya 2013 Yılı Genel Değerleri (Ocak-Aralık 2013 toplam)
Doluluk oranı                                                             - %60,9 (2012 -%62,4)
Ortalama günlük satılan oda bedeli                       - 213,71 TL (2012-192,44 TL)
Oda başı elde edilen gelir                                        -  130,15 TL (2012-120,14 TL)


ANKARA
Ankara Otellerinin Doluluk Oranlarında %4’lük Artış
Ankara otellerindeki doluluk oranları ise Aralık 2013’te geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 4 artarak, yüzde 55,1 oldu. Ankara otellerinde ortalama günlük satılan oda bedeli 213,92 TL ile 2012’ye göre %22,2’lik bir artış gösterdi. Toplam oda sayısı üzerinden oda başı elde edilen gelirler de ise geçen yıla oranla %27,1’lik bir artış yaşandı ve 117,78 TL oldu.


Ankara 2013 Yılı Genel Değerleri (Ocak-Aralık 2013 toplam)
Doluluk oranı                                                               - %59,6 (2012-%57,8)
Ortalama günlük satılan oda bedeli                         - 191,13 TL (2012-174,98 TL)
Odabaşı elde edilen gelir                                           - 113,88 TL (2012-101,07 TL)

*Bu çalışma İstanbul için 374 tesis üzerinden 69 tesis, Ankara için 56 tesis üzerinden 16 tesis, Antalya bölgesi için 936 tesis üzerinden 14 tesis baz alınarak yapılmıştır.

STR Global’in 2013 Yılı Ülke ve Destinasyon Raporu’ndan Çarpıcı Sonuçlar
Türkiye, Finlandiya’dan Sonra En Büyük Düşüşü Yaşanan Ülke
Dünyanın önde gelen veri ve analiz şirketlerinden STR Global'in hazırladığı 2013 Ülke Performans Raporu’na göre, Türkiye'nin 2013 yılı otel dolulukları, 2012 yılı aynı dönemine oranla %2,2'lik bir düşüş ile %63,3 olarak gerçekleşti ve Türkiye, Finlandiya’nın ardından (%3,7) Avrupa'daki en büyük düşüşü yaşayan ikinci ülke oldu. Yılın en yüksek artışı %9,6 ile Litvanya’da yaşanırken, 2013 yılının en yüksek doluluk oranı ise %75 ile Birleşik Krallık’a aittir.

İstanbul, Avrupa’daki En Büyük Düşüşü Yaşayan Destinasyon
STR Global’in 2013 Destinasyon Performans Raporu’nda, İstanbul'un 2012 yılında %72,4 olan doluluk oranı, % 6,8'lik düşüş ile 2013 yılında %67,5'e gerilemekle beraber, 2013 yıl sonu itibariyle tüm Avrupa'daki en büyük düşüşü yaşayan destinasyon olmuştur.

Destinasyon Performansında Litvanya 2013’ün Lideri
Avrupa turizm pazarının ana destinasyonlarından Vilnius'da yaşanan %8,3'lük artış, Litvanya'yı destinasyon performansında 2013'ün lideri yaparken (2012: %58,9-2013: %63,8), 2013'ün en yüksek doluluk oranı ise %82,4 ile Londra ve %80,1 ile Paris'e aittir.

Raporları incelediğimizde; STR Global'in 2013 raporunda Türkiye'deki otel doluluk oranlarının 2012 yılı verilerine göre 2013 yılında, daha düşük olarak gerçekleştiği görülmektedir. İl bazında bakıldığında farklı oranların tespit edildiği ve ülke genelinde otel doluluk oranlarında bir düşüş yaşandığı da ortadadır. Buna mukabil ortalama oda fiyatları geçen seneye göre artış göstermiştir. Arz talep dengesinin özellikle bazı bölgelerde hızla bozulmaya başlaması kimi sıkıntıları beraberinde getirmektedir. 2011 yılına kadar İstanbul’un yatak kapasitesi her yıl ortalama yüzde 10 artarken, 2013 yılındaki artış yüzde 35 civarında olmuştur. Bunun yanı sıra, sayısı 20 bini aşan kayıt dışı, günlük kiralık ev sayısı da otellerin doluluk oranlarını etkilemektedir. Sektörümüzün oldukça kırılgan bir yapıda olduğu, acil aksiyon planları ve stratejik ilerlemenini önemini 2013 yılında bir kez daha tecrübe ettik. Böylelikle uzun vadeli tanıtım yatırımlarına ağırlık kazandormak ve sağlıklı öngörüler ortaya koyabilmek  TUROB olarak gelecek yıllarda da temel hedeflerimizden olacaktır.


Bakan Güllüce ve Başkan Topbaş'tan "Fikirtepe" müjdesi



Çevre ve Şehircilik Bakanı İdris Güllüce ilk belediye ziyaretini İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne yaptı.  Bakan Güllüce; “Müjdeler olsun. 15 güne kadar kalmaz, Fikirtepe'ye gidip kazmayı vuracağız. Müteahhitlerimiz işe başlayacak” dedi.

Bakan Güllüce ve Başkan Kadir Topbaş'tan  İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin Saraçhane'deki binasında yapılan görüşmenin ardından açıklama geldi.

Topbaş: “Bakanlık ve İBB Bürokratları dünden bu yana çalışıyorlar”
Başkan Topbaş, “Çiçeği burnunda bakanımıza bakanlığı hayırlı olsun. Kendisi aynı zamanda mesai arkadaşımız, beraber İstanbul’a hizmet vermiştik. Şu anda Türkiye’nin en önemli icra bakanlığının başında. Sayın Bakan bize bir nezaket ziyaretinde bulundu, ilk defa bir belediyeyi ziyaret ediyor. Bundan dolayı da kendisine teşekkür ediyorum” diye konuştu. Bakan Güllüce’nin görüşmeye ekibiyle birlikte geldiğini ve İBB ile Bakanlık arasındaki konuların ele alındığını vurgulayan Kadir Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü; “Esasında bürokratlarımız dünden itibaren genel kararlar üzerine birlikte çalışıyorlar... Belediyemiz ve bakanlık arasındaki ilişkiler değerlendiriliyor... Gayet güzel bir sonuç aldık, ancak çalışmalar yine sürecek. Sayın Bakanımıza bu hassasiyetinden dolayı özellikle teşekkür ediyorum. İnanıyorum ki Bakanlığımız ile İBB olarak İstanbul'a ve Türkiye Belediyeler Birliği (TBB) Başkanı olarak güzel hizmetleri Türkiye genelindeki diğer belediyelerde birlikte yapacağız.” dedi.

Güllüce: “Topbaş, İstanbul'a akıllara gelmeyecek kadar güzel hizmetler yaptı”
Bakan Güllüce ise görüşmeye ilişkin  “Sayın Kadir Topbaş, İstanbul'a 10 yıldır akıllara gelmeyecek kadar güzel hizmetler yaptı. Genel merkezimiz tarafından yeniden aday ilan edildi. Geçmiş hizmetlerinden dolayı hem teşekkür için hem de yeni adaylığından dolayı tebrik için bir ziyarette bulunmak istedim. Ayrıca İstanbul Büyükşehir Belediyesi Türkiye'nin beşte birinden büyük. Birlikte ‘nasıl yönetişim yaparız’ diye konuştuk.” açıklamasını yaptı... Başkan Topbaş'ın çok önemli bir görevi olduğunu ifade eden Bakan Güllüce, Topbaş’ın Türkiye Belediyeler Birliği Başkanı olduğunu hatırlatarak, “Belediyelerin en fazla ilgilendiği ve alakalı olduğu ilişkili olduğu bakanlık bizim bakanlığımız. O yüzden sayın başkanla ilişki kurmak durumundayız. Türkiye'deki belediyeleri birlikte tartışıp görüşmeliyiz. Bunları görüştük” dedi.

Güllüce: “15-20 gün içerisinde kazmayı vururuz”
“Ziyaret sırasında Kadir Topbaş ile uzun zamandır kangren olmuş olan ve bazı sorunlar oluşturan Fikirtepe konusunu konuştuk ve hallettik”diyen Bakan Güllüce, sözlerine şöyle devam etti; “Müjdeler olsun. 15 güne kadar kalmaz, Fikirtepe'ye gidip kazmayı vuracağız. Müteahhitlerimiz göreve ve işe başlayacaklar. Allah herkese hayırlı etsin. Birkaç güne kadar Büyükşehir Belediyesi ruhsat için avam proje almaya başlayacak. Bir hafta sonra da bizden ruhsatı alırlar. Takriben 15-20 gün içerisinde biz orada kazmayı vururuz. Salı günü yani 48 saat sonra bununla ilgili dosyayı imzalamış olacağım. Başkanımıza güzel hizmetlerinden dolayı teşekkür ediyoruz. Türkiye'nin her tarafıyla ilgili çalışacağız. Çok güzel şeyler yapılacak ve Türkiye iyi yerlere gelecek" dedi.

Güllüce: “Polonezköy ile ilgili itirazlar değerlendiriliyor”
Güllüce,   Polenezköy’deki imar sorunuyla ilgili olarak ise “Polenezköylülerin itirazları var. Bunlar inceleniyor. Kamuoyundan aldığımız bilgiler ve orada yaşayan insanlardan aldığımız bilgiler ışığında çevrecilerle de görüşerek, milletimiz için en doğru kararı vermeye çalışacağız.. Bu konuyu güzel şekilde halletmeye çalışacağız" şeklinde konuştu...

5. Uluslararası Turizm Karikatürleri Yarışması’na 57 ülkeden 705 eser geldi




Turizm Gazetecileri ve Yazarları Derneği (TUYED) ile Anatolia-Turizm Araştırmaları Dergisi’nin işbirliğinde düzenlenen 5. Uluslararası Turizm Karikatürleri Yarışması’na başvurular sona erdi. Bu yıl yarışmaya 57 farklı ülkeden 323 karikatür sanatçısı, toplam 705 eserle katıldı.

Geçen yıla göre katılımda yüzde 1.8’lik artışın olduğu yarışmanın ilk değerlendirme toplantısı 25 Ocak 2014 tarihinde İstanbul’da Taksim Ramada Otelinde gerçekleştirildi. Jürinin ilk değerlendirmesi sonucu 100 eser finale kaldı. Yarışmada değerlendirmeye girecekler bundan sonra yapılacak iki değerlendirme aşamasından sonra belli olacak. Dereceye giren karikatüristlere ödülleri Nisan ayında Antalya’da yapılacak bir törenle verilecek.

2009 yılından bu yana geleneksel olarak her yıl düzenlenen Uluslararası Turizm Karikatürleri Yarışması Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın katkılarıyla gerçekleştiriliyor. Er Yatırım, Belinda Club, Club Cabera, www.turizmgazetesi.com ve Tourcon firmaları da yarışmayı destekliyor.
Karikatür sanatçılarının ülkelere göre dağılımı

Ülkeler
Karikatürcü  Sayısı
İran
76
Türkiye
55
Rusya
13
Bulgaristan, Romanya
10
Sırbistan
9
Brezilya, Endonezya, Hırvatistan
8
Kazakistan, Mısır
7
Almanya, Avusturya, Belçika, Polonya
6
İsrail
5
İtalya
4
Diğer ülkeler
512

Bilgi için: http://tourismcartoon.com/index.php


25 Ocak 2014 Cumartesi

Ordu Turizmine Eğitim Dopingi Turizmciler Eğitiliyor

Ordu’nun turizm potansiyelinin ortaya çıkarılması amacıyla DOKA’nın finansal desteğiyle Ordu İl Özel İdaresi ve İl Kültür Turizm Müdürlüğü’nün işbirliği çerçevesinde yürütülen “Ordu Dünya Turizm Markası Oluyor” projesi çerçevesinde turizmciler eğitilecek.

Ordu turizminin yıllar içindeki gelişimi artık farklı bir boyuta taşınıyor. Turizm değerlerinin global turizm profesyonellerine pazarlanması ve Ordu’nun dünya turizm pastasından hak ettiği payı alabilmesi için “Ordu Dünya Turizm Markası Oluyor” adlı proje hayata geçiriliyor. Projenin en önemli kilometre taşlarından bir tanesi de turizmcilerin eğitilmesi. Bu kapsamda 24 Ocak 2014’te Kültür Sanat Merkezi küçük salonda, “Ordu Dünya Turizm Markası Oluyor” Ordu Turizminin Pazarlanması ve Potansiyel Turistlere Ulaşma Eğitimi verilecek.

“Turizm ile ilgili bilinmesi gereken her şey anlatılacak”
Turizm pazarlaması konusunda çok geniş tecrübeleri olan ve illerin markalaşma süreçleriyle ilgili yaptığı başarılı çalışmalarıyla bilinen Marka Kent Ordu ekibinin koordinatörü Yrd. Doç. Dr. Metin Çelik ve ekibi tarafından verilecek olan eğitimde öncelikli olarak Ordu’nun pazarlanabilir turizm çeşitleri anlatılacak. Saat 14.00’te başlayacak olan eğitimin ikinci bölümünde ise, sosyal medyanın nasıl etkin olarak kullanılacağı, dijital pazarlama teknikleri, turizm aktivitelerinden TÜRSAB’a bağlı seyahat acentelerinin ve dünyadaki diğer seyahat acentelerinin nasıl haberdar edileceği, seyahat acentalarıyla nasıl iletişime geçileceği, turizm yatırımcılarıyla nasıl ticari ilişkiler geliştirileceği ve turistlerin ilgisini çekecek bir seyahat paketinin nasıl hazırlanacağı gibi konular uygulamalı olarak gösterilecek.

Turizm paydaşlarına markalaşma adı altında verilecek olan eğitimde ayrıca, yapılan tüm turizm etkinliklerinin nasıl eşzamanlı olarak ulusal basında yer alabileceğinin yöntemleri anlatılacak. Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Marka Kent Ordu ekininin Koordinatörü Yrd. Doç. Dr. Metin Çelik, “Bu eğitimde anlatılacak olanlar, turizmin ne olduğu ve nasıl sürdürülebileceğidir. Turizmle ilgili bilinmesi gereken her şeyi içeren çok kapsamlı bir program hazırladık. Ordu’da turizmin gelişmesi ve sürdürülebilir olması için çok önemli olduğunu düşündüğümüz bu eğitime, bütün turizmciler davetlidir. Seyahat acenteleri, oteller, restoranlar ve kafeler başta olmak üzere turizm alanında faaliyet gösteren tüm kişi, kurum ve kuruluşların katılmasını bekliyoruz.” şeklinde konuştu.

Eğitim süresinin sonunda Ordu’da turizmin sürdürülebilir olması için bir de Yürütme Kurulu oluşturulacak.
Oktay Öztürk