24 Şubat 2014 Pazartesi

MPI Toplantı temsilcileri 1001 Direk’te biraraya geldi



MPI – Toplantı Profesyonelleri Derneği 2014 yılı Avrupa konferansı açılı gecesi resepsiyonu Kültür ve Turizm Bakanlığı himayelerinde 1001 Direk Sarnıcı’nda 350 sektör liderinin katılımı ile gerçekleşti.Uluslar arası kongre ve toplantı sektörünün en büyük organizasyonlarından olan MPI, dünyanın en önemli kongre ve toplantı sektörü profesyonelleri çatı kuruluşudur. 1972 yılında kurulmuş olan ve toplantı sektörü profesyonellerini üye olarak kabul eden MPI’ın, tüm dünyada 20.000’den fazla üyesi bulunmaktadır. MPI tarafından her yıl Avrupa’nın farklı bir şehrinde düzenlenen “MPI Avrupa Konferansı”na bu yıl İstanbul ev sahipliği yapıyor.



22-25 Şubat tarihleri arasında Haliç Kongre Merkezi’nde gerçekleşen konferansın açılış resepsiyonu 23 Şubat akşamı Kültür ve Turizm Bakanlığı himayelerinde İstanbul Kongre ve Ziyaretçi Bürosu-ICVB tarafından 1001 Direk Sarnıcı’nda düzenlendi. 1700 yıllık tarihi mekanda gerçekleşen gecede konuklar Türkiye’nin 7 Bölgesinden oluşan lezzetler ile ağırlandılar ve Anadolu Ateşi tarafından gerçekleştirilen performansı izleme imkanı elde ettiler.


Açılış konuşmasını gerçekleştiren ICVB Genel Müdürü Elif Balcı Fisunoğlu Kültür ve Turizm Bakanlığı’na önemli destekleri için teşekkür ederek Avrupa toplantı sektörü liderlerinin İstanbul’da biraraya gelmesinin ülkemiz ve şehrimizin kongre sektöründe temsili açısından çok büyük bir katkı sağladığına dikkat çekti. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nı temsilen geceye katılan İstanbul Kültür ve Turizm Müdür Yardımcıcısı Nedret Apaydın konuşmasında önümüzdeki 3 gün boyunca Avrupa toplantı sektörünün kalbinin İstanbul’da atacağına dkkat çekerek katılımcılara başarılı ve verimli toplantılar diledi. İstanbul’un turizmde dünyada ve Avrupa’da lider konumuna dikkat çeken Apaydın, İstanbul’un kongre turizminde de önemli bir marka haline geldiğini vurguladı. Bu tür etkinliklerin İstanbul’a kazandırılması için gerçekleştirdiği çalışmalar dolasıyla ICVB’yi tebrik ettiğini belirtti.



Etkinlik alanına kurulan fotoğraf panosu tüm konukların ilgisine çekti ve çekilen İstanbul silüet çerçeveli resimler konuklara anında elektronik posta olarak iletildi.


İstanbul Kalkınma Ajansı destekli Uluslararası Kongreler Şehri İstanbul projesi kapsamında hazrılanan “You Can” temalı İstanbul filminde yer alan dondurma show’undan esinlenerek hazırlanan dondurma videosu dev ekranda gösterilerek misafirlere canlı dondurma show’u yapıldı ve Maraş dondurması ikram edildi.


Kültür ve Turizm Bakanlığı himayelerinde geceye 1001 Direk Sarnıcı, Anadolu Ateşi, ATY Group, dDf, Kurukahveci Mehmet Efendi ve Sedef Fuarcılık firmaları destek vermiştir.
 

“CLUB NENA MARKASI ALTINDA DAHA DA ÇOĞALMA PEŞİNDEYİZ”



Halil ÖNCÜ- MANAVGAT
Manavgat'a bağlı Kızılağaç Turizm bölgesinde bulunan Club Nena otellerinin Yönetim Kurulu Başkanı Nevin Akçelik yaptığı açıklamasında, Club Nena olarak oluşturdukları marka altında daha da çoğalma peşinde olduklarını söyledi. Akçelik, 2015 yılı sonrasında İstanbul’da iki ya da üç butik otel ile kongre merkezlerini hayata geçireceklerini söyledi. Akçelik, “Amacımız kaliteyi her bir yönde tutabilmek. Club Nena olarak oluşturduğumuz marka adı altında daha da çoğalma peşindeyiz. Markanızı oluşturmadan büyümenin sıkıntılar doğuracağın bilinci içindeydik. Bunun emsallerini piyasada çok gördük.

Markayı oluşturduktan sonra çoğalırsanız o markanın kalıcı olacağını düşünenlerdeniz. 25 yıllık turizmci ve 55 yıllık da bir işletmeci olarak bunu görmekteyim. Firmamız Akçelik Madencilik olarak çok büyüdük. Mevcutta 3. Havalimanın içinde bulunacak olan alanda bulunan ruhsatlı alanlarımızı devlete teslim ederek, Tekirdağ Malkara bölgesinde çok büyük bir maden yatırımı yaptık. Bugün en büyük kömür kurutma ve yıkama tesislerine sahibiz. Ülkemizde turizm, bir marka olarak her geçen gün hızla büyümekte. Bizimde bu büyüyen sektörde hedeflerimiz büyük. 2015’den sonra iki ya da üç adet yeni Nena Otellerini Türk turizmine kazandırmayı amaçlıyoruz. Bu amaçla İstanbul’da gerçekleştirmeyi düşündüğümüz butik oteller ve kongre merkezleri yapmayı planlıyoruz” dedi.
Yeni sezondan umutluyuz

Sezondan umutlu olduklarını da ifade eden Nevin Akçelik, “ 2014 yılından umutluyuz. Şu andaki rakamlarımıza baktığımızda biz 2013 yılını yakalamış hatta geçmiş bulunmaktayız. Rezervasyonlarımız gayet iyi gidiyor. Yılsonunda da tahminimiz geçen yıla oranla doluluk oranlarımızın %3-5 arasında artış olacağıdır. Personele yatırım yaptığınızda, kalifiye ve yetişmiş elemanlarınız olduğunda, eğitime verdiğiniz bu değer sonrasında başarıyı sağlıyorsunuz” dedi.

Ukrayna’da yaşanan siyasi gelişmeler rahatsız edeci bir durum oluşturuyor
Rusya ve Ukraya Pazarlarını da değerlendiren Akçelik, Ukrayna’da yaşanan karışıklığın da bir an önce bitmesi temennisinde bulundu. Mısır ve Suriye’de yaşanan iç savaşın Ukrayna’da da sürmesinin turizme zarar vereceğini ifade eden Akçelik, “ Halen Ukrayna’da yaşanan siyasi gelişmeler rahatsız edeci bir durum oluşturuyor. Antalya’nın misafirleri de genel de Ukrayna pazarından gelmekte. Umarım burada yaşanan sorunlar Mısır ve Suriye’de ki gelişmeler gibi çok uzun sürmez ve otellerimizin açıldığı tarihlere kadar buradaki sorunlar bitmiş olur” dedi.

“Pazarları çeşitlendirmek ana düşüncemiz”
Almanya Pazarından çok fazla bir artış beklemediklerini ve Alman pazarındaki oranın hep aynı durumda olduğuna değinen Nevin Akçelik, yeni Pazar arayışları içinde olduklarını da söyledi. Akçelik, “  Yeni pazarlar arayışlarına girmemiz lazım. Bunlar arasında Afrika pazarı çok ciddi bir rağbet içinde. Şunu takip ediyorum. THY’nin özellikle uçuş noktalarında mutlaka marketing çalışmalarına tanık oluyorum. Bunu da dikkate alırsak, bu pazarlama koşullarında buradan yeni pazarların açılması muhtemeldir. Bir İskandinav pazarı için bundan on sene öncesine baktığımız zaman da “Nereden nereye” diyeceğimiz noktalara gelmiş bulunmaktayız. İskandinav pazarlarının da ilk pazarlarından birisiyiz Club Nena olarak. Eğer bunlara yatırım yapıyorsak gerçekten büyüyebilirsiniz. Bizim şu andaki amacımız da bu.

Pazarları çeşitlendirmek ana düşüncemiz. Bu arada repaid guest misafirlerimizin de oranını daha da yükseltmek için çalışıyoruz. Otelimizdeki % 35 leri geçen repaid guest oranımızı muhafaza ederek daha da arttırmak için çabamız sürüyor. Eğitimlerimizdeki en önem verdiğimiz konuyu da bu oluşturuyor” diye konuştu.

Doluluk oranlarının bu kadar iyi olmasında da verdiğiniz kaliteli hizmet her zaman ön plana çıkıyor.
Club Nena otellerinin Yönetim Kurulu Başkanı Nevin Akçelik, 2014 sezonunu da değerlendirerek, katıldıkları fuarların sonuçlarını açıkladı. Akçelik, “  Önümüzdeki hafta ITB Berlin Fuarına katılacağız. Burada büyük tur operatörlerinin ve turizmcilerimizin bulunduğu bir platformda kendileri ile bir araya geleceğiz.  Hollanda ve Londra fuarları sonrasında bu fuarda bize bu yıl için bir ışık gösterecek. Bu yıl için rezervasyonlarımızı almaya devam ediyoruz.

Önümüzdeki sezonun Club Nena olarak nasıl geçeceğini tahmin ediyoruz. Eğer tesisinizde % 60-70 gibi bir doluluk yakalıyorsanız, zaten geri kalan dolulukları da Rus pazarı ve iç Pazar ile tamamladığınızda görüntü ortaya çıkmaktadır. Doluluk oranlarının bu kadar iyi olmasında da verdiğiniz kaliteli hizmet her zaman ön plana çıkıyor. Tesisleriniz ne kadar iyi olursa olsun, kaliteli hizmet; kalifiye, yetişmiş elemanlar ile sağlanmaktadır. Bu arada personeliniz verimli çalıştırılması da çok önem taşımaktadır. Eğer personelinizi verimli çalıştırmaz iseniz, istediğiniz başarı ve hedefi yakalayamazsanız. Bu konuda personellerimizi sürekli eğitimlere tabi tutuyoruz. Yaptığımız bu eğitimleri sertifikalaştırarak, misafirlerimizin de memnuniyetini en üst seviyeye çıkarmaktayız” dedi.


Wyndham İstanbul Petek Hotel,lezzet ve şıklığı Almina Restaurant’la buluşturuyor



Temmuz ayında Basın Ekspres yolunda açılan Wyndham İstanbul Petek Hotel, modern  konseptiyle kaliteyi ve konforu bir araya getiriyor. Hem iş dünyasına, hem de yaşam merkezlerine yakın bir konumda bulunan Wyndham İstanbul Petek’in şık restoranı, Almina Restaurant ise Türk ve Dünya mutfağının en lezzetli örneklerini açık büfe ya da alakart menü seçenekleriyle misafirlerine sunuyor.


Wyndham Istanbul Petek Hotel’in Executive Chef’i Sedat Özkan Almina Restaurant’da farkını hissettiriyor. En taze ve kaliteli malzemeleri klasik ve modern tekniklerle buluşturarak Türk ve Dünya Mutfakları arasında köprü kuruyor. Ödüllü şeflerin elinden çıkan menü harika sunumlarla konuklara lezzet şöleni yaratıyor.


Almina Restaurant’daki leziz yemekten sonra keyifli vakit geçireceğiniz alanlardan biri de Mawi Terrace Bar…Bu özelliklerinden dolayı Wyndham İstanbul Petek; iş yemekleri dışında ,arkadaşlarınızla keyifli bir akşam yemeği ve özel buluşmalarınız için kullanacağınız bir cazibe merkezi konumunda…


Almina Restaurant 06.30-23.00 saatleri arasında hizmet veriyor. Otel dışından gelen misafirler için de otopark ve vale hizmeti sunuluyor.



Wyndham İstanbul Petek - Mimar Sinan Caddesi No : 80-82 Güneşli / İstanbul
0212 464 00 00
info@wyndhamistanbul.com
www.wyndhamistanbul.com

23 Şubat 2014 Pazar

Ekonomi Muhabirleri Derneği İzmir Şubesi'nin Yeni Başkanı Hicran Özdamar Oldu



Ekonomi Muhabirleri Derneği İzmir Şubesi'nin 25 yıllık tarihinde ilk kez  kadın başkan seçildi
Murat Demircan (İzmir)- İzmir’de 115 üyesi bulunan Ekonomi Muhabirleri Derneği İzmir Şubesi, 4. Olağan Genel Kurul Toplantısı’nı gerçekleştirdi. 75 üyenin oy kullandığı seçimde geçerli oyların 59’unu alan Hicran Özdamar ve ekibi seçimi kazandı. Ebru Dön Keskin’in listesi ise 13 oy aldı. 2 oy geçersiz sayılırken, bir oy da boş çıktı. Özdamar, EMD İzmir Şubesi'nin 25 yıllık tarihinde ilk kadın başkan oldu. Ekonomi Muhabirleri Derneği (EMD) İzmir Şubesi 4.Olağan Genel Kurul Toplantısı’nı Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) Meclis Salonu’nda gerçekleştirdi. Genel kurula EMD Genel Başkanı Turgay Türker, EMD Genel Sekreteri Hüseyin Tunçay, Türkiye Gazeteciler Sendikası (TGS) İzmir Şube Başkanı Halil Hüner, EMD üyeleri ve İzmir basınının temsilcileri katıldı. İki liste ile gidilen genel kurulda Ekonomi Üniversitesi Medya İlişkileri Uzmanı Hicran Özdamar ile EGİAD Basın Danışmanı Ebru Dön Keskin’in hazırladığı listeler yarıştı.



İki dönem üst üste olmak üzere dört yıldır EMD İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini yürüten Tolga Albay, dernekçiliğin bir bayrak yarışı olduğunu, derneğin kurumsal kimliğinin önemli bir noktaya getirildiğini, göreve gelecek yeni yönetimin bu kimliği daha da ileriye götüreceğine olan inancını vurguladı. EMD’nin bağımsızlığının en önemli özelliklerinden biri olduğuna dikkat çeken Albay, “Dernek kişilerin ihtiyaçları için çalışan ancak kişilerin yargılarının üzerinde bir kurumdur. Dernek aynı zamanda bir dünya görüşünün, siyasi ya da dini bakış açısının da dışında olması gereken bir kurumdur. Yeni dönemde görev yapacak arkadaşlarımdan özellikle bu konuda hassas olmalarını rica ediyorum” diye konuştu.
EMD Genel Başkanı Turgay Türker ise EMD’nin etik değerlere bağlı bir dernek olduğunu belirtti. Türker, derneğin faaliyetlerinde kazancının kaynağını bilmedikleri şirketlerin reklam ve sponsorluk tekliflerine kayıtsız kaldıklarını ifade etti.

Bölgesel güç haline gelecek
EMD Başkan Adayı Hicran Özdamar, amaçlarının EMD İzmir Şubesi olarak gazetecilik mesleğinin temellerine, olamazsa olamazlarına, kamuyu aydınlatma ilkesine, kişisel haklara, iletişim özgürlüğüne ve haber edinme hakkına sahip çıkmak olduğunu ifade etti. Üyelerin mesleki gelişimlerini arttırmaya yönelik çalışmaları sürdüreceklerini belirten Özdamar, “Bu yıl 25.kuruluş yılını kutlayacağımız EMD İzmir Şubesi’ni bölgesel bir aktör haline getirmek amacıyla güçlendirerek Ege’ye açılacağız. Etik ve evrensel değerlerden taviz vermeden kurumsal itibarı gerçekleştireceğimiz projelerle daha da ileriye götüreceğiz” dedi.

Üye odaklı çalışma
Değişime evet sloganıyla yola çıkan Ebru Dön Keskin ise üye odaklı bir çalışmayla özellikle STK’larla olan ilişkilere ağırlık vereceklerini açıkladı. Keskin, “Meslektaşlarımızın sorunlarına duyarlılık, yaşadığımız kentin ve ülkenin sorunlarına sahip çıkmak ve çözümler üretmek, üyelerimin bireysel ve kurumsal gelişimlerine katkıda bulunmak temel hedefimiz olacaktır” dedi.

Zafer Özdamar’ın oldu
Toplam 75 üyenin oy kullandığı genel kurulda 59 oy alan Hicran Özdamar yarışı göğüsledi. Özdamar’ın listesinde Kutay Gürocak, Ahmet Buğra Tokmakoğlu, Murat Demircan, Şeyda Gümüş, Murat Ervin Ayşegül Güneysu yer aldı. Denetim Kurulu’nda Zehra Uğur, Saadet Erciyas ve Emin Varol yer alırken; Onur Kurulu Serap Zeybek Ihlamur, Deniz Sipahi, Tolga Albay ve Ercan Sever’den oluştu.

Trump Cadde’de açılan Meksika Restoranı, ilk ayında 5 bin kişi ağırladı




Türk&Meksikalı bir aile tarafından işletilen ve orjinal lezzetleriyle adını duyuran Ranchero, küçük alanlara büyük lezzetler sığdırdığı yeni konseptli 3. restoranını Ocak ayı ortasında İzzet Çapa’nın projesi Trump Cadde’de açtı. “İstanbul’un Meksikalısı” yeni adresindeki ilk ayında yaklaşık 5 bin misafir ağırladı. Mekanın menüsünde ağırlıklı olarak Anadolu mutfağındaki lavaşa benzeyen Tortillalar ile hazırlanan Burrito isimli dürümler, dana veya tavuk etinin farklı baharat ve soslarla harmanlanarak sunulduğu et yemekleri, renkli salatalar ve Meksika usulü burgerler yer alıyor. Ranchero, Trump Cadde’de uygulamaya koyduğu “açık mutfaklı küçük restoran” konseptini, önümüzdeki yıllarda Türkiye geneline de yaymayı planlıyor.


Gerçek Meksika yemeklerinin İstanbul’daki adresi RANCHERO’nun, Trump Cadde’deki yeni şubesi ilk ayda müşteri akınına uğradı.  Fajita, Burrito, Nachos gibi klasikleşen Meksika lezzetlerini denemek üzere yaklaşık 5 bin kişi Trump Cadde’nin Ranchero’suna geldi. Mekanda yemekler, açık mutfaklarda hızlı biçimde hazırlanarak büyük ve doyurucu porsiyonlar halinde sunulurken yemek sonrasında ise misafirlere, reçetesi, Tanyeri&Gonzalez ailesinin Meksika’da yaşayan büyükannelerine ait olan Ranch kokteyli ikram ediliyor. Onlarca farklı sosa sahip Ranchero mutfağında, Tortillalar ve mısır cipsleri, Meksika’dan getirilen özel makinelerde günlük olarak üretiliyor.

The Green Park Hotel&Resorts’de sıra geceleri devam ediyor…

Sıra gecesine katılmak için Urfaya gitmenize gerek yok. Biz tüm konsepti ayağınıza kadar getiriyoruz.
Şanlıurfa ile özdeşleşen “Sıra Geceleri”  5 yıldızlı otellerimizde misafirlerini bekliyor.
Merter : 28 Şubat 2014

Sıra Geceleri’nin vazgeçilmez ismi Zekeriya Ünlü, 15 kişilik dev kadrosu ile sizlere doyumsuz bir gece yaşatacak.

Ariflerin söze, çırakların dize, şiirlerin saza geldiği Sıra Gecelerinde unutulmaz eserler sizler için dillendirilecek.

Anadolu mutfağının seçkin lezzetleri ve zengin menü içeriği sizleri bekliyor.

Fiyatlarımız kişi başı 125 TL’dir. (Kdv Dahil)

Rezervasyon
Pendik : 0216 585 21 21
Bostancı : 0216 573 30 30
Merter : 0212 507 73 73

40 uçak için verilen sipariş Türk havayolu şirketinin bugüne kadar verdiği en büyük sipariş




Boeing ve SunExpress 15 adet 737 MAX ve 25 adet Next-Generation (Yeni Nesil) 737 siparişini sonuçlandırdı.Sipariş aynı zamanda ek 10 adet 737 MAX opsiyonunu da içeriyor .737 MAX bugüne kadar toplam yaklaşık 1.800 sipariş aldı.Boeing [NYSE: BA] ve SunExpress 15 adet 737 MAX 8 ve 25 adet Next-Generation (Yeni Nesil) 737-800 uçaklarının siparişini sonuçlandırdı. Liste fiyatı 3,8 milyar doları aşan sipariş, 10 adet ek 737 MAX 8 opsiyonunu da içeriyor. Bu sipariş, Türk şirketin 25 yıla yakın tarihindeki en büyük siparişi olmakla birlikte, 737 MAX siparişlerinin toplam sayısını da yaklaşık 1.800'e ulaştırdı.
“Yirmi dört yıl önce yepyeni 737-300'ler ile turistleri Türkiye'ye uçurmaya başladık ve 10 yıl sonra şirket Next-Generation (Yeni Nesil) 737-800'leri kullanmaya başladı. Gelecek yıl SunExpress 25. yaşında tüm filosunu yenileme sürecini başlatacak ve Boeing'in son başarısı olan 737 MAX'ı da gelecekte filosuna ekleyecek" diyen SunExpress Genel Müdürü Paul Schwaiger sözlerine şöyle devam etti “Boeing ile devam etmekte olan başarılı ilişkimize son derece değer veriyor ve şirketin uzun yıllardır devam eden sonsuz desteği için minnettarız."

737 MAX, Next-Generation (Yeni Nesil) 737 uçak ailesini pazarda lider konuma getiren verimlilik, ekonomi, güvenilirlik ve müşteri cazibesi gibi özellikleri koruyarak bu modelin başarısı üzerine inşa edilmiştir.  737 MAX günümüzün yakıtı en verimli kullanan tek koridorlu uçaklarında yüzde 14’lük ek yakıt tasarrufu iyileştirmesi sağlamak üzere geliştirilen yeni İleri Teknoloji kanatçıklar gibi aerodinamik iyileştirmeler ile birlikte, son teknoloji CFM Uluslararası LEAP-1B motorlarına sahiptir. Söz konusu iyileştirme uzun mesafelerde daha da fazla olacaktır ki bu da SunExpress’in gelecekteki büyümesinin mükemmel bir tamamlayıcısı olacaktır.

“Uçaklarının tamamı Boeing olan SunExpress, çeyrek asırlık başarısını Next-Generation (Yeni Nesil) 737’ler üzerine inşa etmiştir” diyen Boeing Ticari Uçaklar Avrupa Satış Başkan Yardımcısı Todd Nelp ise sözlerine şöyle devam etti “İlave Next-Generation (Yeni Nesil) 737’ler için bugün verilen rekor sipariş, bu uçakların SunExpress filosuna kattığı değerin bir göstergesi olmakla birlikte; 737 MAX alımı da şirketin önümüzdeki yıllardaki azimli büyümesi için zemin hazırlamaktadır.”

Üstün işletme ekonomisinin yanı sıra, yolcuların tercih ettiği 737 Boeing Sky Interior da MAX’la standart olarak geliyor. Yolculuk deneyiminden esinlenilerek yıllar süren araştırmaların sonucunda, 737 Boeing Sky Interior modern yan duvarlara ve yolcuların bakışlarını pencerelere çekerek uçuş deneyimleriyle daha büyük bir bağ kurmalarını sağlayan cazip özelliklere sahiptir.

 “10’u opsiyonlu 50 adet yeni 737 uçağı içeren siparişimiz, SunExpress’in geleceğine ilişkin bir kilometre taşıdır” diyen SunExpress Genel Müdür Yardımcısı Hacı Say, “Şirketimiz, Türkiye ile Türk turizmine kaynak sağlayan pazarlar arasındaki seyahat ticaretinin her zaman çok önemli bir parçası olmuştur. SunExpress, bu dev yatırımla Avrupa’nın önde gelen tatil havayolu şirketleri arasındaki güçlü konumunun altını çizmektedir. İş modelimize mükemmel şekilde uyan yeni Boeing uçağının da yardımıyla, daha da güçlenmenin memnuniyetini yaşıyoruz.” dedi.

Merkezi, Türk kıyı şeridinde yer alan Antalya’da bulunan SunExpress, 1989 yılının Ekim ayında Türk Havayolları ve Lufthansa’nın ortaklığında kurulmuştur. SunExpress bugün, yılda yedi milyondan fazla yolcu taşımakta ve Almanya ile Türkiye arasında, yolcu sayısı bakımından önde gelen havayolları arasında yer almaktadır.  Tamamı Boeing uçaklarından oluşan ve altmıştan fazla Next-Generation (Yeni Nesil) 737-700 ve 737-800’e sahip bir filosu bulunan şirket; Avrupa, Orta Doğu ve Kuzey Afrika’da 90’dan fazla destinasyona sefer gerçekleştirmektedir.



14-15 MART TARİHİNDE TÜRKİYE’NİN YILDIZ ŞEFLERİ BOLU’DA YEMEK YARIŞMASINDA BULUŞUYOR

14-15 Mart’ta Türkiye’nin yıldız şefleri, hünerli ustaları, öğrenci aşçı adayları, otelcilik meslek liseleri, Kız teknik meslek liseleri ve Üniversitelerde yetişen aşçı adayları yaklaşık 250 şef, hünerlerini Bolu Belediyesi, Milli Eğitim Bakanlığı Bolu İli Milli Eğitim Müdürlüğü, Aşçılar ve Pastacılar Federasyonu (Aşpafed) ve Yeniçağa Profesyonel Aşçılar Derneği (Yepad) ‘ın ortaklaşa organize edeceği Bolu, 1.Ulusal Yemek Yarışması ve Aşçılık Şampiyonasında buluşacak. Bolu yarışması Milli Eğitim Bakanlığı ile eğitim anlaşması sonrası Aşpafed’in içinde yer alacağı  ilk yarışma olması nedeni ilede büyük önem arzediyor.
Yarışma yeri olarak Bolu Belediyesi’nin özel olarak hazırlayacağı çadırlarda Belediye Binası önünde gerçekleşecek. Yarışma 2 gün boyunca devam edecek ve her yarışma için özel olarak 10 mutfak kurulacak. Bolu yarışmasını diğer yarışmalardan öne çıkaran en büyük özellik ise Engelli dernekleri ile işbirliği içinde engelli aşçılarımızın yarışmaya iştirak etmelerini sağlamak, Bolu’nun en önemli geçim kaynaklarından biri olan tavuk üretimini yarışmada ön plana çıkarmak, bunun yanında en iyi meslek lisesi ve en iyi üniversite yarışmalarında kapalı kutu içinden çıkan malzemeler ile ekip yarışması yapılacak olması.

1.Ulusal Yemek yarışması ve Aşçılık Şampiyonasında sırasıyla kategoriler aşağıdaki gibidir.
•         Tavuk yemeği ustalar ve gençler
•         Taze makarna yarışması gençler
•         Engelli aşçılar kategorisi
•         Yöresel yemek yarışması ustalar ve gençler
•         Kuzu yarışması ustalar ve gençler
•         Yılın en iyi meslek lisesi
•         Yılın en iyi üniversitesi
•         Sebze ve meyve oymacılığı
•         Ekmek büfesi
•         Yağ heykel sanatı
•         Minimalist tatlı büfesi
•         Kutlama pastacı

Yarışma başvuruları www.aspafed.org.tr adresinden yapılmaktadır.
Ayrıca yarışma esnasında Kızılay kan bağışında bulunmak isteyen yarışmacılara ve ziyaretçilere hizmet vermek için Kan Bağışı istasyonu kuracak. Tüm gönüllüleri bekliyoruz.Jüri yarışmacılara altın öğütler veriyor, lütfen bunlara önemle dikkat ediniz.

DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ
Değerlendirmeler, birçok detay doğrultusunda yapılacaktır:

İşçilik
Ön hazırlık ölçüsü
Çalışma yöntemi ve iş akış sıralaması
Hijyen deneyimleri
Hazırlama becerisi
Zorluk düzeyi
Atık miktarı
Pişirme yöntemi
Malzeme kalitesi
Zamanlama
Ekipman kullanımı

KOMPOZİSYON
Yemek miktarı doğruluğu
Besin değeri
Malzeme kombinasyonu
Orijinallik
Yemeğin dokusu
Pratik yetenek doğruluğu
Porsiyon ölçüsü
Malzeme tekrarı
Yemekteki garnitür miktarı

SUNUM VE LEZZET
Menü terminolojisi
Yenilemeyen malzeme kullanımı
Lezzet kombinasyonu
Çeşni ve lezzet
Görsel etki
Pratiklik
Menü ile uyum
Sunumda hijyen
Doğru ısı
Müşteri tarafından anlaşılabilirlik

Ülkenin dört bir yanından gelen yarışmacıların konaklamaları ise Bolu İl Milli Eğitim Müdürlüğünce belirlenmiş noktalarda gerçekleşecek. Konaklama başlangıç günü 13 Mart, son günü ise 15 mart akşamıdır.
Yarışma başvuruları www.aspafed.org.tr adresinden alınmaya başlamıştır.


İstanbul’un Sosyal Medyada En Popüler 20 Oteli

Türkiye, sosyal medyayı dünyada en aktif kullanan ülkelerden bir tanesi. İnsanlar, artık her yaptığını sosyal medyada paylaşıyor. Mekanları arkadaşlarına tavsiye ediyor, bulundukları yerleri paylaşıyor ve arkadaşlarına yeni yeni önerilerde bulunuyor. Oteller için de bu paylaşımlar en iyi tanıtım mecrası.. Lokasyon pazarlamasının uzmanı Pointro, İstanbul’da sosyal medyada, en çok paylaşılan 30 otel listesini hazırladı.

Instagram her yıl dünyada katlanarak büyüyor. Dünyadaki aktif kullanıcı sayısı 150 milyona ulaştı. Instagram’da günde 55 milyon fotoğraf paylaşılıyor. İnsanlar, bu fotoğrafları paylaşırken, o fotoğrafı hangi mekanda paylaştığını da işaretleyebiliyor. Pointro olarak bu paylaşımları analiz ettik. Instagram’da otellerde paylaşım yapılması, o otelin ne kadar popüler olduğu ve ne kadar tavsiye edildiğiyle yakından ilişkili. İşte, Pointro Otel Ligi’ne göre; İstanbul’da, Instagram’da en çok paylaşım yapılmış oteller;


1. Çırağan Palace Kempinski İstanbul (Çırağan Cad.)
2. Swissôtel The Bosphorus (Maçka)
3. Four Seasons Hotel Bosphorus (Çırağan Cd.)
4. Hilton İstanbul (Harbiye)
5. Shangri-La Bosphorus (Besiktas )
6. Point Hotel Barbaros (Yıldız Posta Cad.)
7. W Istanbul (Suleyman Seba Cad)
8. Pera Palace Hotel Jumeirah (Beyoğlu )
9. WOW Istanbul Hotels (Yeşilköy )
10. Four Seasons Hotel (Sultanahmet Mh.)
11. Divan İstanbul (Beyoğlu )
12. Marriott Hotel Asia (Ataşehir )
13. The Marmara Taksim Hotel (Taksim Meydanı)
14. Le Meridien (Cengiz Topel Cad)
15. Sheraton İstanbul Maslak Hotel (Büyükdere Cad)
16. InterContinental Istanbul (Beyoğlu )
17. The Marmara Pera Hotel (Beyoğlu )
18. DoubleTree by Hilton Istanbul (Moda,)
19. Conrad Istanbul (Cihannüma Mah.)
20. The Sofa Hotel (Teşvikiye Caddesi)

Foursquare’a bakacak olursak; dünyada 45 milyon Foursquare kullanıcısı görüyoruz. Türkiye, Foursquare’i en çok kullanan ülkelerin başında geliyor. Otellerde check-in olunması, o mekanın doluluğu ve trafiği ile yakından ilişkili. İşte, Pointro Otel Ligi’ne göre Foursquare’de en çok check-in olunmuş 30 mekan.


1. Çırağan Palace Kempinski İstanbul (Çırağan Cad.)
2. Swissôtel The Bosphorus (Maçka)
3. Sheraton İstanbul Maslak Hotel (Büyükdere Cad.)
4. Four Seasons Hotel Bosphorus (Çırağan Cd.)
5. Point Hotel Barbaros (Yıldız Posta Cad.)
6. Polat Renaissance Hotel(Sahilyolu Cd.)
7. WOW Istanbul Hotels & Convention Center (Yeşilköy)
8. Hilton İstanbul (Harbiye)
9. Marriott Hotel Asia (Ataşehir )
10. DoubleTree by Hilton Istanbul (Moda)
11. The Marmara Taksim Hotel (Taksim Meydanı )
12. The Ritz-Carlton, Istanbul (Beyoğlu )
13. Dedeman İstanbul (Yıldız Posta Cd.)
14. Titanic Business Hotel Europe (Bayrampaşa )
15. Conrad Istanbul (Cihannüma Mah.)
16. Grand Cevahir Hotel (Okmeydanı )
17. Mersin HiltonSA (Palmiye Mahallesi)
18. The Grand Tarabya (Tarabya)
19. InterContinental Istanbul (Beyoğlu )
20. Le Meridien (Cengiz Topel Cad.)

Pointro’nun proje lideri Mehmet Ali Sabuncuoğlu’nun Pointro Otel Ligi konusundaki yorumu ise; “Hizmet sektöründe bulunan hiç bir markanın artık sosyal medyada bulunmama lüksü yok. Oteller gerçek hayatta müşterileri ile nasıl iletişim kuruyorsa, vitrinlerini nasıl itinayla hazırlıyorlarsa, aynı itinayı lokasyon tabanlı sosyal platformlarda da göstermeleri gerekiyor. Oteller, dijital vitrinlerini önce sahiplenmeliler, sonra temizliğini yaparak müşterilerine burada da kulak vermeliler.” Pointro ile ilgili daha fazla detay için http://tr.pointro.me adresini ziyaret edebilirsiniz.


Coral Travel’dan seyahat severlere cruise turu alternatifleri



Coral Travel & ODEON Tours, tüm seyahat severlere uluslararası standartlara sahip gemilerle eşsiz bir yolculuk fırsatı sunuyor.Cruise turları 219 Euro’dan başlayan fiyatlarla seyahat severlere sunulurken, Alaska’nın doğal güzelliklerinden, Avrupa’nın antik geçmişine, Meksika’nın el değmemiş tabiatından, Karayipler, Bahamalar ve Hawaii’nin tropik zenginliklerine veya Güney Amerika’nın egzotik kültürüne kadar her bölgeye cruise seyahati gerçekleştirmek mümkün.


Coral Travel & ODEON Tours, seyahat severlere uluslararası standartlara sahip gemilerle eşsiz tatil seçenekleri sunuyor. Sunulan gemi turlarında, ekonomik fiyatlı iç kabin alternatiflerinin yanında dış kabin ve balkonlu kabinler de oldukça ilgi görüyor. Yolcular; Güney Amerika, Kanarya Adaları, Ege & Adriyatik, Kuzey Avrupa, Batı Akdeniz & Akdeniz, Yunan Adaları, Karayipler, Kızıldeniz ve nehir turları ile transatlantikler gibi pek çok alternatif arasından seçim yaparak unutulmaz bir tatil serüvenine çıkma şansı yakalıyor. Coral Travel & ODEON Tours’un sağladığı alternatiflerle Alaska’nın doğal güzelliklerinden, Avrupa’nın antik geçmişine, Meksika’nın el değmemiş tabiatından, Karayipler, Bahamalar, Bermuda, Hawaii’nin tropik zenginliklerine veya Güney Amerika’nın egzotik kültürüne kadar her bölgeye cruise seyahati gerçekleştirmek mümkün oluyor.


Fiyatlar 219 ile 5 bin 499 Euro arasında değişiyor
Gezi severlerin 219 Euro’dan başlayan fiyatlarla gemi turuna katılma fırsatına sahip olabileceğini ifade eden Coral Travel & ODEON Tours İç Pazar Müdür Vekili Mehmet Kamçı “Standart kabinlerde ise 5 bin 499 Euro’ya varan fiyatlar bulunuyor. Mart, Nisan ve Ekim aylarında gerçekleşen 219 Euro fiyatlı ‘‘Louise Olympia ile Yunan Adaları ve Atina Turu’’ 3 gece 4 gün sürüyor. Arjantin, Brezilya ve Uruguay gibi ülkeleri kapsayan “Costa Neo Riviera ile Batı Afrika & Hint Okyanusu Dünya Turu” 10 gece sürüyor ve Coral Travel & ODEON Tours yolcularına 5 bin 499 Euro’ya sunuluyor. Misafirler için nakit ödemenin yanında kredi kartı ile taksitlendirerek ödeme seçeneği de sağlıyoruz. Ayrıca erken rezervasyon fırsatını yakalayanlar için de indirimler söz konusu” dedi.

Bavul açma-kapama derdi olmadan
Kabin alternatifleri; gemi tipine göre deluxe suite ve royal suite gibi lüks kategorileri de içeriyor. Gemilerde tırmanma duvarına tırmanmak, sörf havuzunda keyifli dakikalar yaşamak ve akşam yemeği için dünya mutfağından sunulan farklı lezzetlerin tadına varmanın yanı sıra, limanlarda geçirilecek eğlenceli saatler de misafirleri bekliyor. Coral Travel & ODEON Tours ile bavul açma – kapama derdi olmadan gerçekleştirilen cruise turları gerçek bir keşif ve dinlence şölenine dönüşüyor.

Günlük Aktivite Gazetesi’ni takip edin
Cruise turlarında flowrider ile sörf, alışveriş veya sadece havuz kenarında canlı müzik eşliğinde güneşlenmek, sunulan alternatifler arasında yer alıyor. Ayrıca, kabinlerde yer alan interaktif TV ile keyif yapmak da mümkün. Her sabah kabinlere bırakılan günlük aktivite gazetesi ile misafirler kendilerine en uygun programı belirleyebiliyor. Kabinlerin genişlikleri 12-13 metrekare itibariyle başlayıp suit büyüklüklerine göre balkonlarıyla beraber 150 metrekareye kadar çıkarken, gemilerde her katta sosyal aktivite alanları bulunuyor.

Denizin üstünde ama 5 yıldızlı otel konforunda
Gemilerin büyüklükleri gidilecek destinasyonlara göre değişiklik gösterebiliyor. Gemi seyahatine çıkan yolcular zevk ve tercihlerine göre kendi evindeymiş gibi rahatlık yaşarken aynı zamanda her akşam 5 yıldızlı bir otelde yemeğe çıkma konforu, tatil beldelerinde verilen tüm hizmetlerden yararlanma imkanı ve birçok ülkeye kısa zamanda seyahat etme avantajına sahip oluyorlar.

En popüler cruise turları
Destinasyon uzaklıklarının fiyatlamayı doğrudan etkilemesinden dolayı, uzak bölgelerin daha az tercih edildiğini ifade eden Coral Travel & ODEON Tours İç Pazar Müdür Vekili Mehmet Kamçı, “Yunan Adaları, Ege Adriyatik, Karadeniz, Akdeniz, Norveç Fiyordları, Baltık Başkentleri, Kuzey Avrupa, Kanarya Adaları, Transatlantik, Volga ve Ren Nehri Turları, Hint Okyanusu, Dinyeper Nehri, Yeni Zelanda, Avustralya, Uzakdoğu, Amerika,  Karayipler, Bahamalar, Alaska önümüzdeki dönemin en popüler cruise turları arasında sayılabilir” dedi.

Yolcuların tercihlerinin ağırlıklı olarak fiyat odaklı olduğunu ama bununla beraber destinasyona yönelik tercihler de aldıklarını söyleyen Kamçı sözlerini şöyle sürdürdü: “Dünya’nın çoğu limanına uğrayan birçok gemi firması olması sebebiyle alternatif turlar sunmaktan memnuniyet duyuyoruz. Cruise seyahatine henüz çıkmamış olan misafirlerimiz genellikle yakın destinasyonları Yunan Adaları’nı tercih ediyorlar. İstanbul ve İzmir kalkışlı gemi turları ise uçak maliyetini ortadan kaldırdığı ve seyahat kolaylığı sağladığından dolayı revaçta olan turlar arasında yer alıyor. Birçok ülkeye sadece bir tur satın alarak gidebilmek cruise taleplerinin gün geçtikçe artışını sağlıyor. Misafirler Yunan Adaları ve Ege Adriyatik seçeneklerinden sonra genellikle Akdeniz, Norveç Fiyordları, Baltık başkentleri gibi popüler destinasyonları tercih ediyorlar” dedi.

Özellikle yolcu sayısı arttıkça bu bölgelere olan tur paketlerinin hemen hemen hepsinin Türkçe rehberli olarak gerçekleştiğini ve bu durumun dil problemi olan yolcuların seyahat engelini ortadan kaldırdığının altını çizen Kamçı, uçaklı paket programlar ile Avrupa, Amerika, Afrika gibi birçok kıtanın herhangi bir noktasından gemiye binişle uzak destinasyonlara kolaylıkla seyahat etme imkanı sağlanabildiğini belirtti.

Son yıllarda Türkiye’den çıkıp Güney Amerika’ya kadar devam eden transatlantik turları ve izin problemi olmayıp 20 günden 36 güne kadar devam eden turların misafirlerin oldukça ilgisini çektiğini belirten Kamçı, kış paketlerinin vazgeçilmez destinasyonları arasında Kanarya Adaları programının ön sıralarda yer aldığını ve vizesiz olan destinasyonlar tercih edilirken Rusya’nın vizesiz olan Volga Turlarının da oldukça popüler turlar arasında yer aldığını belirtti.

Tur programları hakkında bilgi almak ve kayıt yaptırmak için Coral Travel & ODEON Tours Çağrı Merkezi 444 0 684’yi arayabilir, www.coraltatil.com & www.odeontatil.com  adresine ulaşabilirsiniz.

CARLSON REZIDOR HOTEL GRUBU İKİ YENİ OTEL MARKASININ DUYURUSUNU YAPTI: “RADISSON RED” VE “QUORVUS COLLECTION”

Seçkin yaşam tarzını yansıtan “Radisson Red” markası geleceğin otel anlayışını yansıtırken
“Quorvus Collection” uzmanca kotarılmış bir lüks konseptini ortaya koyuyor.Dünyanın en büyük ve dinamik otel gruplarından biri olan Carlson Rezidor Hotel Group, Radisson® and Radisson Blu® yıllık Amerika Kıtası Ticaret Konferansı’nda iki yeni küresel otel markasının tanıtımını yaptı. Bu markalar, günümüzün müşterisine geleceğin deneyimini yaşatmak için tasarlanmış ve geliştirilmiş bir seçkin yaşam markası olan “Radisson Red” ve küresel gezginlerin gerçek hassasiyetlerine cevap vermesinin yanında bulunduğu yerlerin kültürünü de yansıtan, uzmanca oluşturulmuş bir lüks oteller derlemesi olan “Quorvus Collection” oldular.  Bünyesinde Radisson Blu®, Radisson®, Park Plaza®, Park Inn® by Radisson ve Country Inns & Suites By CarlsonSM markalarını barındıran Carlson Rezidor, 2020 senesinde 60’dan fazla Radisson Red oteli ve Quorvus Collection’a dahil 20 otele sahip olmayı hedefliyor.

Carlson Başkan ve CEO’su Trudy Rautio ise konuyla ilgili  olarak : “ Radisson Red ve Quorvus Collection, ‘Tutku 2015’ adını verdiğimiz büyüme stratejimizin daha gelişkin hali olan ‘Vizyon 20/20’den’  ilham alıyor. Vizyon 20/20, konukların deneyimini teknolojik yenilikler, hizmetler ve daha fazlasıyla üst noktalara taşımayı hedefliyor. Bu iki yeni markanın konseptleri de bu anlayışı kusursuz biçimde yansıtacak. Bu Carlson Rezidor için yeni deneyimlerin yanı sıra heyecan verici ve uygun hizmetler sunarak markalarımızın benzersiz biçimde ayrışmasını sağlayacak olan belirgin bir fırsat. Quorvus Collection ve Radisson Red bu vizyonun ilk tezahürleri ” dedi.

Carlson Rezidor, Radisson Red’in devreye girmesiyle “Lifestyle Select (seçkin yaşam tarzı)” olarak adlandırılan yeni bir endüstri kategorisi yaratmayı amaçlıyor. “Lifestyle Select”, tasarım ve detay, müşteri deneyimi ve kişisel etkileşim ve tercih konularında geleceğe odaklanan ve teknolojinin günlük yaşamın kolaylaştırılmasında oynadığı önemli rolün farkında olan üst düzey ve seçkin bir hizmet anlayışını yansıtıyor.

Radisson Red’in teknolojiye odaklanan hizmet anlayışı, konukların resepsiyona başvurmadan kayıt yapabilmelerine olanak tanıması yanında bardan içecek, şarküteriden gıda ve sanal bir odacıdan çiçek ısmarlamalarına, kişisel profil ve seçimlerini yönetebilmelerine ve Radisson Red odalarında ortamı istedikleri gibi ayarlayabilmelerine de imkan sağlayan bir uygulama içerecek. Çağdaş bir hedef odaklı tasarım anlayışına sahip olan marka, eklektik ve modernist bir estetiği yansıtacak. Bir salon, bar ve şarküteri girişinden, bağlantı mekanlarına ve misafir odalarına kadar her yer müşteri bakış açısıyla tasarlanacak. Her temas noktası ve etkileşim üzerine düşünülmüş ve benzersiz özellikler ve seçeneklerle donatılmış durumda.

Radisson Red otelleri 2015 senesinde Amerika kıtası, Avrupa, Orta Doğu, Afrika ve Asya Pasifik’te aynı anda hizmete girecek.

Quorvus Collection ise, gerçekten ayırt edici bir deneyim sunan, uzmanca kotarılmış yeni bir lüks, 5 yıldızlı otel jenerasyonu. Hepsi de stil, tasarım, miras, geçmiş ve mimari olarak benzersiz olmalarının yanı sıra her otelin eşsizliğini vurgulayan Quorvus ”tarzı” sayesinde bulundukları yer ve kültürü yansıtacaklar.

Tüm Quorvus Collection otelleri, konuklarımızın ihtiyaçlarına kusursuz biçimde cevap veren bir dizi nitelikli hizmet sunacak. Sağlık, yenilenme, stil, ilham, eğlence ve bağlantı gibi 6 temel yaşam tarzı unsurunu içerecek olan hizmetler, konukların tüm ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde tasarlanacak.

Lüks kategorisinde güçlü biçimde büyümeyi hedefleyen Quorvus Collection’a ait ilk otellerin 2014 yılının ikinci çeyreğinde açılması bekleniyor. Gelecekteki Quorvus portföyü ölçek, mimarlık, ambiyans ve tasarım konularında sahip olduğu farkla tarihsel açıdan simge olmuş mülkler, çağdaş meskenler, klasik butikler ve kentlerin içinde var olan huzurlu mekanlar içerecek.

Grubun yeni marka mimarisi bağlamında, Carlson’un stratejik ortağı Rezidor ve İtalyan moda evi Missoni, Hotel Missoni’nin geliştirilmesi ve işletilmesi için dünya genelinde sahip oldukları Temel Lisans Anlaşmasını 31 Aralık 2013’ten itibaren geçerli olmak üzere sona erdirmek için karşılıklı olarak mutabakata vardılar. Mevcut Missoni Edinburgh and Missoni Kuwait otelleri en geç 30 Haziran 2014’e kadar Missoni adı altında faaliyet göstermeyi sona erdirecek. Her iki otel de Rezidor’un portföyünde kalacak. Üçüncü şahıslar tarafından Yemen, Katar, Türkiye, Brezilya ve Morityus’da yürütülmekte olan projelere ait anlaşmalar Rezidor tarafından sona erdirilmiş durumda veya diğer Rezidor markalarına dönüşüm için var olan olanaklar üzerinde görüşmeler yapılıyor. Rezidor’un Başkan ve CEO’su Wolfgang M. Neumann, “Bu karar uzun vadeli stratejimiz ve temel markalarımız olan Radisson Blu ve Park Inn by Radisson’a odaklanma düşüncemiz ile uyum gösteriyor. Aynı şekilde, Carlson Rezidor’un küresel marka portföyünün yeniden şekillendirilmesi ile de uyumlu. Missoni’ye Grubumuza gösterdiği güven ve geçmiş yıllardaki sıkı işbirliği için teşekkür ediyoruz” dedi.

GERMANWINGS İLE KARNAVAL KEYFİ

Almanya'da her yıl geleneksel olarak düzenlenen ve yılın ''beşinci mevsimi'' olarak adlandırılan karnaval dönemi devam ediyor…Almanya’da düzenlenen en büyük şenliklerden biri olan Köln Karnavalı’na Germanwings fırsatları ile uçmanın tam zamanı!Almanya’nın Köln kentinde her yıl 11. ayın 11'inde saat 11’i tam 11 geçe başlayan ünlü karnaval Şubat ayında da kaldığı yerden devam ediyor. 27 Şubat – 4 Mart tarihleri arasında sürecek karnavala şehir halkı kadar, şehre yurt içi ve yurt dışından akın eden 1,5 - 2 milyon insan da ilgi gösteriyor. Karnaval başta Köln, Düsseldorf ve Mainz kentleri olmak üzere ülkenin çeşitli kentlerinde büyük bir coşkuyla kutlanıyor.

Şehirde kapalı ve açık alanlarda çeşitli yürüyüşler, eğlenceler, maskeli balolar ve kutlamalar yapılıyor. Karnaval boyunca katılımcılar renk renk, çeşit çeşit kıyafetleriyle balo havası yaşatıyorlar. Şıklıktan öte yaratıcılığın öne çıktığı karnavalda giyimde, maskelerde ve makyajda birbirinden canlı ve parlak renkler kullanılıyor. Karnavalın üç ana figürü olan prens, çiftçi ve bakirenin yanı sıra kral, kraliçe ve Napolyon gibi çeşitli tarihi kişilikler ile hayvan figürlerine sıklıkla rastlanıyor.

Karnavalın ‘çılgın günleri’ şehrin cadde ve sokaklarında eğlenceli partilerle kutlanıyor. Barların ve pubların kapanış saatleri ise festivalin bitiş saatlerine göre değişiyor.

Tam bir eğlence merkezi olan Köln’e 39 Euro’dan başlayan fiyatları ile dikkat çeken Alman Havayolu şirketi Germanwings ile uçmak mümkün.

Alman havayolu şirketinin Türkiye’ye düzenlediği tarifeli uçuşların tümü, Airbus A319 tipi uçaklar ile Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan gerçekleştiriliyor. Taksim’den Sabiha Gökçen Havaalanına uçak saatlerini yakalayacak şekilde servis araçları kalkıyor. Almanya seyahatlerinde Germanwings avantajlarından yararlanmak isteyenler, Germanwings’in internet sitesinden veya uluslararası çağrı merkezinden rezervasyon yaptırabilirler.

Detaylı bilgi ve Rezervasyon için:
www.germanwings.com
Airep: 0212 334 29 41
Çağrı Merkezi: +44(0)8717029985

Dardenia’nın ilk sushi konseptli restoranı Göktürk’te açıldı

Sushi tutkunları artık Göktürk’te buluşuyor


Yenilikçi lezzetleriyle balık tutkunlarının vazgeçilmez adreslerinden olan Dardenia, ilk sushi konseptli restoranını Göktürk’te açtı. Uzak Doğu mutfağının usta ellerinden çıkmış lezzetli sushi’ler Dardenia Fish&Sushi’de hayranlarını bekliyor. Göktürk’teki Dardenia’da sushi’nin yanı sıra lezzetine doyum olmayan tüm diğer Dardenia tatları da balıkseverleri bekliyor.


Yenilikçi ve öncü ürünleriyle balık tutkunlarının uğrak adresi olan Dardenia, Dardenia Fish&Bread konseptli restoranlarından sonra ilk Dardenia Fish&Sushi restoranını da Göktürk’te hizmete açtı. Usta ellerin gizli tarifiyle Dardenia mutfağında hazırlanan sushi’ler Dardenia Fish&Sushi’de farklı çeşitleriyle enfes lezzet deneyimleri oluşturuyor. Dardenia Fish&Sushi’de sushi’lerin yanı sıra tüm Dardenia tatları da yer alıyor.

Levrekleri Ege’den, hamsileri Karadeniz’den, lagosları Akdeniz’den, somonları ise Norveç’in okyanusundan gelen Dardenia, ürünlerin ömrünü sağlıksız şekilde uzatan katkı maddesi ve koruyuculara kesinlikle karşı çıkıyor. Var olan ne ise onu sunuyor. Dardenia, lezzetli sushi’lerinin yanı sıra balık çorbası, balık-ekmek, kalamar tava, midye tava, fish&chips ve tempura atıştırmalıklar gibi farklı seçeneklerle de her damak tadına hitap ediyor.

İngiliz, Alman ve Rus turistlerin Türkiye’deki tatil tercihleri belirlendi

Unilever Food Solutions’ın, bağımsız bir araştırma şirketiyle yaptığı ‘Her Şey Dahil Oteller Memnuniyet Araştırması’na göre İngiltere, Almanya ve Rusya’dan gelen misafirlerin %57’si gelecek sene hangi otelde kalacağı konusunda kararsız. %27’si ise gelecek sene aynı otelde kalmayı düşünmüyor.

Türkiye’deki her şey dahil otellere gelen misafirlerin çok büyük bir çoğunluğunu İngiliz, Alman ve Rus turistler oluşturuyor. Farklı milletlerden gelen misafirlerin beğeni, zevk ve tercihleri de farklılık gösteriyor.

Unilever Food Solutions’ın, bağımsız bir araştırma şirketiyle Antalya ve Bodrum’da her şey dahil sistem otellerinde konaklayan İngiliz, Alman ve Rus milletlerden 400 misafirle (18-64 yaş grubu kadın/erkek) gerçekleştirdiği ‘Her Şey Dahil Oteller Memnuniyet Araştırması’na göre bu üç ülkeden gelen misafirlerin %57’si gelecek sene hangi otelde kalacağı konusunda kararsız. %27’si ise gelecek sene aynı otelde kalmayı düşünmüyor.

Müşteri Memnuniyeti Araştırması sonuçlarını değerlendiren Unilever Food Solutions Kanal Pazarlama Direktörü Emel Akman, “Unilever Food Solutions olarak, yoğun rekabet ortamında müşterilerimize menülerini geliştirmek veya genel olarak yaşadıkları sorunları çözümlemek için yaptığımız saha uygulamalarıyla ayrışıyoruz. Son dönemde, her şey dahil sistem otellerini kapsayan bir Müşteri Memnuniyeti Araştırması yaptık. Araştırma ile tatil için Türkiye’yi seçme nedenlerini, her şey dahil otellerde kalma sıklıklarını, her şey dahil otel tercihlerini, her şey dahil otel konseptini seçme nedenlerini, otel tercih kriterlerini, yiyecek-içecek hizmetleri önem kriterlerini, yiyecek tercihlerini, farklı mutfaklara açıklıklarını, atıştırmalık tercihlerini, memnuniyet düzeylerini, gelecek sene için otel tercihlerini, otel/yiyecek-içecek hizmetlerinden duyulan memnuniyeti ve marka tercihlerini ortaya koyuyoruz.

Bu araştırmanın sonuçları doğrultusunda, ülkemize yoğun ilgi gösteren İngiliz, Rus ve Alman turist gruplarının otellerden beklentileri ve tercihleri konusunda iş ortaklarına çözümler geliştirildik. Bu çözümleri de Turuncu Destek Paketinde topladık. 2014 yılında Turuncu Destek Paketi kapsamında, her şey dahil sistem otellerinin değişen ihtiyaçlarına özel ürün/hizmetler sunmak, otel yöneticiliği ve personel eğitimlerine devam edeceğiz” dedi.

Antalya’ya gelen her şey dahil sistem otel müşterilerinin yemek tercihleri protein ağırlıklı:
Her milletten gelen misafir grubunun damak zevkinin alışık olduğu bir milli mutfağı var. Araştırma ile İngiliz, Alman ve Rus turistlerin kendi ülke mutfaklarında en çok tercih ettikleri 10’ar yemek araştırıldı. Genel yiyecek tercihleri, et yemekleri, deniz ürünleri, makarna, sebze yemekleri, çorba, pizza, pide, salata, tatlı ve meyve olarak sıralanıyor.

Unilever Food Solutions  - Müşteri Memnuniyeti Araştırması Sonuçları:
Tatil için Türkiye’yi seçme nedenleri:
Daha önce gelip memnun kalmış olmaları (%40)
Sahilin, denizin temiz olması (%39)
Havanın güzel olması (31%)

Her şey dahil otellerde kalma sıklıkları:
Mevcut tatil dahil olmak üzere her şey dahil otellerde kalma sayıları ortalama 5.4
Bu oran Almanlarda (6.7),  İngilizlere (5.6) ve Ruslara (4.1) oranla daha yüksek.
Yine, orta yaş segmentinde (6.3) de diğer segmentlere kıyasla daha yüksek.

Her şey dahil oteller tercihleri:
%87’si her sene farklı bir oteli tercih ediyor.
Bu oran Ruslarda (%94), Alman (%85) ve İngilizlere (%81) oranla daha yüksek.
Bekar (%93) ve evli/çocuksuzlarda (%93), evli çocuklulara (%81) ve orta yaşlılara göre (%82) daha yüksek.
Ancak yine de tüm segmentlerde çoğunluk her sene farklı otel seçmekten yana tercih kullanıyor.

Her şey dahil oteller konseptini seçme nedenleri:
Almanlarda ve Ruslarda ihtiyaç duyulan her şeyin sunulması tercih sebebinde İngilizlere göre daha etkili. İngilizlerde de ödenecek paranın önceden bilinmesi ve fiyatların uygun olması diğerlerine oranla daha yüksek oranda öne çıkıyor.

Ödenecek paranın önceden bilinmesi (%60)
Tatilde ihtiyaç duyulan her şeyin sunuluyor olması (%56)
Sınırsız yeme-içme olanakları (%43)
Diğer otellere kıyasla fiyatların daha uygun olması (%41)

Otel tercih kriterleri:
1. Yiyecek-içecek hizmetleri
2. Oda hizmetleri
3. Havuz ve sahil kompleksleri

Otel tercih kriterlerinde, yiyecek-içecek hizmetleri Ruslarda daha etkili bir kriter. Almanlarda ve İngilizlerde eğlence/animasyon hizmetleri ve sağlık hizmetleri Ruslara kıyasla daha etkili oluyor.

Bekar ve evli/çocuksuzlarda da yeme-içme, eğlence/animasyon ve spor hizmetleri diğer segmentlere göre daha yüksekken, orta yaş grubunda da sağlık ve transfer hizmetleri diğerlerine kıyasla daha öne çıkıyor.

Yiyecek-içecek hizmetleri önem kriterleri:
1. Açık büfenin çeşitliliği
2. Açık büfedeki yiyeceklerin lezzeti
3. Açık büfedeki yiyeceklerin tazeliği
4. Garsonların ilgisi
5. Açık büfenin hijyeni

Ruslar çeşitliliğe, garsonların ilgisine ve hijyene daha çok önem verirken, İngilizler farklı mutfaklarda farklı menüler sunan restoranların olmasına, açık büfedeki yiyeceklerin sıcaklığına, yemeklerin sunuş biçimine, açık büfede farklı mutfaklara ait yiyecekler sunulmasına Almanlardan ve Ruslardan daha çok önem veriyor.

Genel yiyecek tercihleri:
1. Et yemekleri
2. Deniz ürünleri
3. Makarna
4. Sebze yemekleri
5. Çorba
6. Pizza, pide vs.
7. Salata
8. Tatlı
9. Meyve

Milletlerin yemek tercihlerine ayrı ayrı bakarsak;
Almanlar: et yemekleri, makarna ve çorba
Ruslar: deniz ürünleri, salata ve tatlılar
İngilizler: makarna, çorba ve tatlıyı diğerlerine kıyasla daha çok tercih ediyor.

Farklı mutfaklara açıklıkları:
Genel olarak, %73’ü Türk Mutfağı gibi farklı mutfakları denemek istiyor.
Almanlar (%94), İngilizlere (%85), Ruslara (%56) kıyasla farklı mutfaklardan tatlar denemeye daha açıklar.
Bekarlar (%82) ve evli/çocuksuzlar (%79) da aynı şekilde diğer segmentlere göre daha açıklar.

Atıştırmalık tercihleri:
Dondurma (%50)
Pide, pizza (%49)
Meyve (%45)
Hamburger (%42)

Hamburger, tost/sandviç, patates kızartması gibi atıştırmalıklar Almanlar ve İngilizler tarafından Ruslara kıyasla daha çok tercih ediliyor. Aynı şekilde sosis, köfte kızartmaları da Almanlar ve evli/çocuklular tarafından diğerlerine kıyasla daha öne çıkıyor.

Her şey dahil sistem otel deneyimlerinde memnuniyet düzeyleri:
Kalınan otelden duyulan memnuniyet seviyesi oldukça yüksek (%73)
Ruslar, İngilizlerin ve Almanların memnuniyet düzeyleri birbirine çok yakın.
Evli/çocuksuzlar ise diğer segmentlere kıyasla daha memnun (%81) kalıyorlar.
Evli/çocuklular (%66) daha az memnun kalıyor.

Gelecek sene için otel tercihleri:
%57’si hangi otelde kalacağına dair kararsızken, %27’si aynı otelde kalmayı düşünüyor.
Bu oran, İngilizlerde (%53) ve Almanlarda (%30) Ruslara (%7) kıyasla daha yüksek.
Evli/çocuklularda (%39) ve orta yaşlılarda (%32)  da diğer segmentlere kıyasla aynı oteli tercih etme eğilimi daha yüksek.
Tekrar aynı oteli tercih sebeplerinde havaların güzel olması, Türklerin misafirperverliği ve yiyecekler geliyor.
Yiyecekler özellikle Rusların tekrar aynı oteli seçmelerinde diğerlerine kıyasla daha etkili oluyor.

Aynı oteli tercih etmeme nedenleri:
Farklı otelleri deneme isteği (%32)
Farklı ülkeyi ziyaret isteği (%26)
Yiyeceklerden duyulan memnuniyetsizlik (%15)

Otel hizmetlerinden duyulan memnuniyet düzeyi:

Memnuniyet düzeyi yüksek olan alanlar:
Transfer hizmetleri (%81)
Havuz/sahil kompleksi (%79)
Yiyecek-içecek (%79)
Oda (%79)
Memnuniyet düzeyi düşük olan alanlar
Spor hizmetleri (%56)
Çocuklara yönelik hizmetler (%38)

İngilizlerin otel hizmetlerinden memnuniyetleri Alman ve Ruslara kıyasla daha yüksek oluyor.

Yiyecek-içecek hizmetlerinden duyulan memnuniyet:

En çok memnuniyet duyulan konular:
Garsonların temizliği (%83)
Garsonların ilgisi (%81)
Yemek yenilen ortam (%80)
Ortamın hijyeni (%80)

En az memnuniyet duyulan konular:
Kendi mutfağından yiyeceklerin sunulması (%46)
Diyet yiyeceklerin bulunması (%36)
Diyabetik yiyecek sunulması (%35)
Çocuk menüsünün zenginliği (%33)

Otel tercihinde etkili konular:
Açık büfenin çeşitliliği (%75)
Açık büfenin lezzeti (%76)
Açık büfenin tazeliği (%77)
Açık büfenin hijyeni (%77)

Bununla birlikte, garsonlar ve ortamdan duyulan memnuniyetten daha düşük ve gelişime açık alan olarak dikkat çekiyor.

Unilever Food Solutions: Türkiye’de Knorr, Lipton, Carte d’Or, Calve, Hellmann’s, Rama, Sana ve Becel’i bünyesinde bulunduran Unilever Food Solutions’a ait ürünler, her iki işletmeden biri tarafından tercih ediliyor. Sunduğu profesyonel malzemelerle yoğun rekabet ortamında müşterilerini ve onların misafirlerini anlayarak, ev dışı gıda sektörünün referans merkezi konumunda olan Unilever Food Solutions, ‘her gün ilham kaynağınız’ sloganıyla mutfak ve beslenme konularında iş ortaklarına ilham kaynağı olmaya devam ediyor.

Turizm News’e bir ödül de ADRO’dan


ADRO tarafından Turizm News “Turizm İnternet Medya Ödülü”ne layık görüldü
Adana Bölgesel Turist Rehberleri Odası (ADRO) tarafından 21 Şubat Dünya Rehberler Günü dolayısıyla verdiği  “Çukurova’da Turizm Ödülleri”nde Turizm News , “Turizm İnternet Medya Ödülü”ne layık görüldü.
Şirin Park Otel’de düzenlenen ödül töreninde, merkezi Adana’da bulunan ve turizmnews.com adresinde yayın yapan Turizm News’in ödülünü, Yayın Yönetmeni Durmuş Ali Başkan, rehber Yeliz Uzabacı’dan aldı.

Başkan, Turizm News’i Anadolu Ajansı’ndan ayrılan Aycan Demirel ile kurduklarını ve 1 Eylül 2012 tarihinde yayın hayatına başladıklarını belirterek, “Türkiye ve dünyadan turizmle ilgili haberlerle, sektör temsilcilerine ve turizme ilgi duyan herkese hitap ediyoruz. Yayın hayatına başlayalı 2 yıl gibi kısa bir süre olmasına her yıla bir ödül sığdırdık. Son olarak ADRO’nun ‘Turizm Medya Ödülü’ne layık görülmemiz bizi mutlu etti” dedi.Turizm haberlerine ulaşmak isteyen herkese yeni bir bakış açısı getiren ve 1 Eylül 2012 tarihinde yayın hayatına başlayan Turizm News (turizmnews.com),  Turizmde Yönverenler (TUR-YÖN) tarafından “2012 Turizm Ödülleri”nde “En İyi Turizm Haber Portalı” seçilmişti.