2 Eylül 2018 Pazar

Tüketicilerin %92’si hikaye odaklı reklam istiyor

Storytelling (hikayeleştirme), pazarlamada son yılların en gözde kavramlarından biri oldu
Global markaların yanı sıra KOBİ’ler ve startup’lar için de hikaye anlatmak artık daha önemli. Çünkü tüketicilerin yüzde 92’si markaların hikaye odaklı reklam yapmalarını istiyor.



Storytelling, en basit anlamıyla hikaye anlatımı/hikayeleştirme anlamına geliyor. Pazarlamada hikaye anlatımı, markaların reklam filmlerinde, sosyal medya hesaplarında, web sitelerinde, infografiklerde ve daha pek çok yerde karşımıza çıkıyor. Storytelling ve içerik pazarlama, son yıllarda pazarlama dünyasında en çok konuşulan kavramlar arasına girdi. Bu iki kavram, dünyanın dört bir yanındaki şirketler tarafından artık daha fazla önemseniyor.

Hikayeler daha fazla hatırlanıyor
Storytelling odaklı pazarlama yapan markalar, tüketiciler ile daha güçlü bir bağ kurabiliyor. Markaların ürün ve hizmetleri de bu sayede daha çok hatırlanıyor. Bilişsel psikolog Jerome Bruner, yaptığı bir araştırmada hikayelerin gerçeklerden 22 kat daha fazla hatırlandığını ortaya koydu.

Kampanyalarını hikayeler ile anlatan markaların sayısı her geçen gün artıyor. Çünkü insanlar hikayeleri ilginç ve daha samimi buluyor, pazarlama cümlelerine kıyasla daha fazla benimsiyor. İçerik pazarlama platformu OneSpot verilerine göre, tüketicilerin yüzde 92’si markaların hikaye odaklı reklam yapmalarını istiyor.

Reklamların %95’i etkisiz
Content Marketing Institute verilerine göre ise, markalar için üretilen reklam içeriklerinin yüzde 95’i insanlarla bağ kurma konusunda etkisiz. Bunun en temel nedeni ise içeriklerin ilgi çekici, faydalı ve empati odaklı olmamaları olarak görülüyor.

Başarılı kampanyaları ile bu bağı kurmayı başaran Google, Apple, Coca-Cola, Mercedes-Benz, Calvin Klein gibi markalar hikaye anlatımına odaklanmış durumda. Storytelling, büyük markaların yanı sıra KOBİ’ler ve startup’lar için de oldukça önemli. Yenilikçi fikirleri olan girişimciler, potansiyel müşterilerin ve yatırımcıların dikkatini çekmek için ürün ve hizmetlerini storytelling yöntemiyle anlatıyorlar.

Türkiye’nin ilk ve tek storytelling ajansı
Markaların storytelling odaklı içerik üretimini sürdürebilmeleri için, onları doğru yönlendirebilecek ajansların olması gerekiyor. Tam da bu noktada storytelling ajansları devreye giriyor. Avrupa’da çok sayıda storytelling ajansı olsa da Türkiye’de bu konuda ciddi bir eksiklik var.

OtherWorkers, Türkiye’nin ilk ve tek storytelling ajansı olarak Nişantaşı’ndaki ofisinde hizmet veriyor. Yazılı ve görsel içerik üretiminde hikaye anlatımına odaklanan ajans, çalıştığı markalar için reklam filmleri ve viral videolar çekiyor, web site ve blog içerikleri üzerinde çalışıyor, yaratıcı konseptler tasarlıyor.

Değişen tüketici davranışları ile birlikte pek çok içerik okunmadan ve izlenmeden çöpe gidiyor. OtherWorkers, görsel algının geliştiği ve yeni pazarlama olanaklarının doğduğu bu dönemde dijital dünyaya yepyeni bir soluk getirmeyi amaçlıyor. Yazılı ve içerik üretiminde hikaye anlatımına odaklanan ajans, markaların daha fazla konuşulmaları ve hatırlanmaları için yenilikçi stratejiler geliştiriyor.

20 Ağustos 2018 Pazartesi

Tatilcilerin gözdesi Ege Bölgesi’ndeki konaklama tesislerinde doluluk % 100’lere ulaştı

Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkan Yardımcısı Mehmet İşler, dokuz günlük tatilde 5 milyon kişinin seyahat edeceğini, ekonomiye 9 milyar liralık canlılık katacağını tahmin ediyoruz” dedi. Tatilcilerin kısa süreli Ramazan Bayramı’nda olduğu gibi Kurban Bayramı tatilinde de Ege Bölgesi’ni tercih etmesi Egeli turizmcileri mutlu etti. Dokuz günlük Kurban Bayramı tatilinde vatandaşların Kuzeyde Assos’dan güneyde Fethiye’ye uzanan coğrafyayı tercih etmesi nedeniyle  bölgedeki konaklama tesislerinde boş yer kalmadı.

Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı ve TÜROFED Başkan Yardımcısı Mehmet İşler, kuzeyden güneye, pansiyonlar ve butik otellerden beş yıldızlı otellere Ege’deki turistik tesislerin yüzde 100 doluluk oranını yakaladığını söyledi. Ege Bölgesi’nin yerli tatilcilerin göz bebeği olduğunu anlatan İşler, bölgenin iklimi, gastronomi zenginliği ve özellikle yaşam tarzıyla tatil tercihlerinde öne çıktığını dile getirdi.

“Dokuz günlük tatilde 5 milyon kişinin seyahat edeceğini, ekonomiye 9 milyar liralık canlılık katacağını tahmin ediyoruz” diyen Mehmet İşler, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Dövizin lira karşısında değerlenmesi yabancı turistin Türkiye’ye, yerli turistin de yurt dışına çıkışın artan maliyeti nedeniyle iç turizme yönelmesine yol açtı. Yerli turistin tatil için önceliği yine yurt içi, özellikle Ege oldu. Döviz kurlarındaki dalgalanma, dış pazarda son dakika tercihlerini ülkemize yöneltti, İspanya, Hırvatistan, Yunanistan yerine Türkiye’ye olan talebi arttırdı.”

2018 yılında 40 milyon turist hedefine yaklaşıldığını, 2023 yılında “50 milyon turist, 50 milyar dolar gelir” hedefinin yakalanacağını anlatan TÜROFED Başkan Yardımcısı ve ETİK Başkanı Mehmet İşler, şu görüşleri dile getirdi:

“Perşembenin gelişi çarşambadan belliydi. Ülke turizmi 2016 - 2017 yıllarında yaşadığı daralmanın ardından 2018 yılında toparlanmaya başladı. Türk turizmi 2019 yılında da büyümeye devam edecek. Ülke turizmi için 2019 yılı tüm zamanların en iyisi olacaktır. Yaklaşık 54 sektörle işbirliği içinde olan turizm sektörü, iş ve istihdam yaratan, ülkeye döviz kazandıran, cari açığın önemli bölümünü kapatan bir sektör olmayı sürdürecektir.”

Cumhurbaşkanlığı hükümetinin aldığı karar uyarınca 18 Ağustos 2018 Cumartesi günü başlayan dokuz günlük Kurban Bayramı tatili 26 Ağustos 2018 Pazar gününe kadar sürecek.

13 Ağustos 2018 Pazartesi

Golf dünyası Limak Bodrum Golf Cup’ta buluştu

Limak Holding tarafından golf sporuna destek olmak ve gelişimini sağlamak amacıyla düzenlenen Limak Bodrum Golf Cup’ın ikincisi 11-12 Ağustos tarihleri arasında Bodrum Golf ve Tenis Kulübü’nde gerçekleşti


İş ve sanat dünyasının yoğun ilgi gösterdiği turnuvaya 120’nin üzerinde isim katıldı. Turnuvanın birincisi gençlerde Turgut Akcan, kadınlarda Arzu Narin, erkeklerde ise Bülent Törek oldu...Sosyal sorumluluk projeleriyle adından söz ettiren Limak Holding, golf sporuna verdiği desteği Limak Bodrum Golf Cup ile sürdürüyor. Bu yıl ikincisi düzenlenen ve 11-12 Ağustos tarihleri arasında Bodrum Golf ve Tenis Kulübü’nde düzenlenen turnuvaya iş, sanat ve spor dünyasından çok sayıda ünlü isim katıldı. 

120’yi aşkın golf oyuncusunun katıldığı turnuvada Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir de yarışmacı olarak yer aldı. Turnuvada Türkiye Futbol Federasyonu Başkanı Yıldırım Demirören, Opet Yönetim Kurulu Başkanı Fikret Öztürk, Ata GYO Yönetim Kurulu Başkanı Korhan Kurdoğlu, Digicom Yönetim Kurulu Başkanı Sabri Yiğit, Bank Pozitif Genel Müdürü Hasan Akçakayalıoğlu gibi ünlü iş insanlarının yanı sıra Bodrum Belediye Başkanı Mehmet Kocadon’un eşi Hülya Kocadon da yarıştı. 

Limak Bodrum Golf Cup 2018; erkeklerde üç, kadınlarda iki ve gençlerde bir olmak üzere toplam altı kategoride düzenlendi. Turnuva sonunda kategorilerinde dereceye girenler ve özel ödülleri kazananlar kupalarına kavuştu. Kadınlarda A kategorisinde birinci Arzu Narin; erkeklerde ise Bülent Törek olurken, gençler kategorisinde Turgut Akcan 39 puanla ilk sırada yer aldı. 

“Kültür, sanat, spor ve eğitime destek veriyoruz”
Ödül törenine Muğla Valisi Esengül Civelek, Bodrum Kaymakamı Bekir Yılmaz ve Bodrum Belediye Başkanı Mehmet Kocadon da katıldı. Turnuvanın ödül töreninde konuşan Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, “Limak Holding olarak sadece faaliyet gösterdiğimiz alanlara değil, kültüre, sanata, spora ve eğitime yatırım yapıyor, destek veriyoruz. Ülkemizin gerçek kalkınmasının gençlerimizin hem kaliteli bir eğitim almasında hem de sosyal yönü güçlü, çağdaş dünya ile bütünleşmiş bir yapıya sahip olmasından geçtiğinin bilincindeyiz. Bu anlayışla sosyal sorumluluk çalışmalarımızı sürdürüyoruz” dedi. 

“Hedefimiz gençlere golfü sevdirmek” 
Bu yıl ikincisini düzenlenen ve Türkiye golf hayatında köklü ve kalıcı bir yere sahip olmasını hedefledikleri Limak Bodrum Golf Cup’ın temelini de bu yaklaşımla attıklarını belirten Özdemir, açıklamalarını şöyle sürdürdü: “Bu sporla uzun yıllardır amatör olarak ilgilenen golf severleri, Bodrum’da buluşturup keyifli bir hafta sonu geçirdik. Ancak bu turnuvadaki en önemli hedefimiz, golf sporunu geniş kitlelere özellikle de gençlere tanıtmak ve onların golfe başlamalarına vesile olmak. İşte bu nedenle turnuvada gençler için özel bir kategori açtık. Tüm katılımcılara teşekkür ediyor, dereceye girenlere ise tebriklerimi sunuyorum.”  

Limak’ın sürdürdüğü “Türkiye’nin Mühendis Kızları” ve “Türkiye’nin Enerji Akademisi” projeleri hakkında da bilgi veren Nihat Özdemir ayrıca tüm katılımcıları Limak Filarmoni Orkestrası’nın dünyaca ünlü tenor Murat Karahan ile vereceği Zeki Müren şarkıları konserlerine davet etti. Orkestra, 27 Ağustos’ta Bodrum, 28 Ağustos’ta ise Çeşme’de Zeki Müren şarkıları seslendirecek. 

10 Ağustos 2018 Cuma

UBER’e Belge Kiralamaya Son

Türsab 2. Başkanı Hasan Erdem, Taksici İle Turizmci Esnafını Uzlaştırdı
İstanbul havalimanlarında taksici esnafı ile turizm taşımacılığı yapan acentalar arasında uzun süredir yaşanan UBER tartışmalarına son veren TÜRSAB 2. Başkanı Hasan Erdem, taraflar arasında uzlaşma sağladı

İstanbul Taksiciler Esnaf Odası Başkanı Eyüp Aksu ile bir araya gelen TÜRSAB 2. Başkanı Hasan Erdem, taksiciler ile turizm taşımacılığı yapan acentalar arasında yaşanan UBER tartışmalarıyla ilgili görüşme gerçekleştirdi. Oda yönetimi ve turizm seyahat acentaları yetkililerinin de hazır bulunduğu görüşmede iki taraf arasında uzun zamandır esen soğuk rüzgarları dindirmek ve yanlış anlaşılmaları ortadan kaldırmak adına önemli adımlar atıldı. 

Görüşme sonunda açıklama yapan TÜRSAB 2. Başkanı Hasan Erdem, şunları söyledi: 
“İstanbul havalimanlarında taksici esnafımız ile turist taşımacılığı yapan acentalarımız arasında uzun zamandır istemediğimiz nahoş olaylara bir son vermek adına taraflar olarak girişim başlattık. Taksici esnafımızın da turizm acentası esnafımızın da tek bir amacı var o da yerli veya yabancı turistlerimize en iyi hizmeti verebilmek. Bu açıdan baktığımızda UBER kaynaklı aramızda esen soğuk rüzgarlara ve yanlış anlaşılmalara bir son vermek adına faydalı bir toplantı gerçekleştirdik. Taksici esnafımızın turizm taşımacılığı yapan acentalarımıza nasıl kendisi gibi görmesini istiyorsak, turizm acentalarımızın da özellikle  D2 belgelerini UBER’ekiraya vermelerini doğru bulmuyoruz. TÜRSAB olarak, D2 taşıma belgesinin kiraya verilmesini Ulaştırma Bakanlığı tarafından yasaklanması konusunda adımlarımızı atacağız. Hatta belgesini kiraya veren acentalarımızın uyarı ve disiplin cezası almalarını sağlayacağız. Taksici esnafımız ile turizmci esnafımız her zaman kardeştir. Aramızda tartışma, ayrılık, gayrılık olmaması gerekiyor. Yapılan bu iyi niyet görüşmesinde alınan kararları önümüzdeki günlerde geniş katılımlı bir toplantı ile prokole bağlayacağız.” 


AK Parti Bursa Heyeti olarak medya ziyaretlerimiz kapsamında yerel medya kuruluşlarımızı ziyaretimizde kentimizin öncelikli projeleri hakkında konuştuk. Daha güçlü ve her alanda kalkınan bir Bursa için basınımızın bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da ilimizin hak ettiği yere ulaşmasına önemli katkılar sağlayacağına yürekten inanıyorum. Ak Parti lideri Başkan Erdoğan;taş üstüne taş koymaya,milletimiz ve ülkemiz için eser üretmeye devam ediyor.Cumhurbaşkanlığımıza ve Bakanlıklarımıza bağlı kurumlarımızın, 100 günde ve yaklaşık 46 milyar liralık bütçe ile hayata geçirecekleri 400 proje yeni dönemin ateşleyici gücü olacaktır. Cumhurbaşkanımız Sn. Recep Tayyip Erdoğan liderliğindeki Güçlü Türkiye, ecdadından aldığı emaneti daha ileriye taşıyacaktır.  #100GünlükİcraatHazır



6 Ağustos 2018 Pazartesi

Uyum Akademi,Üniversite öğrencilerini iş hayatına hazırlıyor

Yıldız Teknik Üniversitesi (YTÜ), Yıldız Teknopark ve Uyumsoft Bilgi Sistemleri ve Teknolojileri AŞ işbirliğiyle, bu yıl 10.’su gerçekleşen Uyum Akademi Yaz Staj Okulu’nun Başarı Sertifikaları Töreni, geçtiğimiz gün, Yıldız Teknopark Yönetim Ofisi Konferans Salonu’nda yapıldı ve aralarından Yıldız Teknik Üniversitesi (YTÜ), İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ), Boğaziçi Üniversitesi, Marmara Üniversitesi (MÜ), İstanbul Üniversitesininde (İÜ) bulunduğu 22 üniversiteden, endüstri, matematik ve bilgisayar mühendisliği bölümlerinde okuyan 50’nin üzerindeki öğrenci, sertifikalarını almanın heyecanını yaşadı.


Uyum Akademi Staj Okulunda, Endüstri Mühendisliği, Matematik Mühendisliği ve Bilgisayar Mühendisliği bölümleri için iki ayrı sınıf oluşturuldu. Yaz staj programına katılan öğrenciler, kendi alanlarındaki teorik eğitimin yanı sıra, proje bazlı pratik uygulamalar gerçekleştirdiler. Ayrıca sanayi kuruluşlarını yerinde ziyaret ederek işletmelerdeki iş süreçlerini yakından inceleme fırsatı buldular. Gerçek dünya problemleri ve çözüm önerilerini birinci ağızdan ilgililerden dinleme fırsatı buldular. Bilgisayar ve matematik mühendisliği öğrencileri “C# Temel eğitimi ve Microsoft SQL Server” eğitimi aldılar ve bir proje üretme imkanı buldular. Endüstri mühendisliği öğrencileri ise “ERP (Uyumsoft web, cloud)” eğitimi aldılar ve Uyumsoft un proje yaptığı müşterilerinde bu süreçleri canlı olarak izleme sansına sahip oldular. Ardından bir proje üretme imkanı buldular.

Sertifika törenine, İslam Ülkeleri İstatistik Ekonomik ve Sosyal Araştırma ve Eğitim Merkezi Genel Direktörü Musa Kulaklıkaya, YTÜ Teknopark AŞ Genel Müdürü Prof.Dr. Mesut Güner, Uyumsoft Başkanı Mehmet Önder, Uyumsoft Yönetim Danışmanı Prof.Dr. Ercan Öztemel, Uyum Akademi Yöneticisi Kerim Şahin, Bilgisayar Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof.Dr. Banu Diri, Araştırma Görevlisi Ahmet Elbir, Araştırma Görevlisi Sercan Aygün ile başarı sertifikalarını almaya hak kazanan öğrenciler katıldı.

Yapılan işte, daima en iyisi olma hedeflenmelidir

İslam Ülkeleri İstatistik Ekonomik ve Sosyal Araştırma ve Eğitim Merkezi Genel Direktörü Musa Kulaklıkaya, şunları söyledi:
“Yaptığımız işi, en iyi yapmanın yollarını bularak ve azimle çok çalışarak, başarılı olmayız. Seçtiğimiz alanda veya yaptığımız işte, daima en iyisi olmayı hedeflemeliyiz. Sistemin, başarıyı mutlaka ödüllendireceğini bilmeliyiz. Nitekim en kötü sistemlerde bile, başarılı bir gün ödüllendirilecektir” dedi.  

Bir adım önde olunması için, iş hayatının gerektirdikleri hızlıca kazanılmalıdır

Yıldız Teknopark AŞ Genel Müdürü Prof.Dr. Mesut Güner, şunları söyledi.
“Eğitimde, teorik bilginin yanında, pratik bilginin olması da gerekiyor. Yıldız Teknoparkı olarak, üniversite- sanayi işbirliği kapsamındaki çalışmalara büyük önem veriyoruz. Uyumsoft ile yaptığımız yaz staj okulu projesi, bunun başarılı örneklerinden birisidir. Günümüz, bilgi çağıdır. Geleceği görüp, ona göre adım atmamız gerekiyor” dedi. 

10 yıldır bilgi ve tecrübesini genç meslektaşları ile paylaşıyor

Uyumsoft Bilgi Sistemleri ve Teknolojileri AŞ Başkanı Mehmet Önder, şunları söyledi:
“Uyum Akademi olarak, 10 yıldır genç mühendislerimiz ile bir araya geliyoruz. Genç meslektaşlarımıza, teorik ve pratik eğitim vermenin yanı sıra, ülkemizdeki ve global dünyadaki sektörel gelişmeleri aktarıyoruz. Gençlere ve çalışanlara verebileceğim bir tavsiye, daima daha çok çalışarak, işlerini en iyi şekilde yapmalarıdır” dedi.  
Uyumsoft ve ekosisteminde istihdam fırsatları sağlanıyor

Uyumsoft Yönetim Danışmanı Prof.Dr. Ercan Öztemel, şunları söyledi: 
“Genç mühendislere, Uyumsoft’ta ve Uyumsoft’un 6 binin üzerindeki müşterilerinde iş imkanı fırsatları sağlıyoruz. Gençlerimiz, kariyer yolculuklarının başlangıcında aldıkları bu eğitimden büyük kazanımlar elde ediyorlar. Bu da, Uyum Akademi yaz staj okulunun üniversite-sanayi işbirliği kapsamında oldukça başarılı bir eğitim hizmeti verdiğinin göstergesidir” dedi. 

Yaz staj okuluna yoğun ilgi bulunuyor
Uyum Akademi Yöneticisi Kerim Şahin, şunları söyledi: 
“Yaz staj okulumuzun en büyük çıktısı, programa katılan öğrenciler, “C# Temel eğitimi ve Microsoft SQL Server” ve “ERP” konularında kapsamlı bir eğitim ile iş hayatına hazırlanıyorlar. Aynı zamanda, Uyumsoft’un müşterileri ve Yıldız Teknopark’ta 10’un üzerinde aktivite düzenledik ve öğrenciler ile iş dünyasını bir araya getirdik. Staj programında başarılı olan öğrencilere, kendi bünyemizde ve müşterilerimizde uzun soluklu staj veya çalışma imkanları da sağlıyoruz” dedi. 

Program sertifikaların ve teşekkür plaketlerinin verilmesi ile son buldu
Uyum Akademi 10.Yaz Staj Okulu’na katılarak bilgi birikimi ve tecrübelerini paylaşan İslam Ülkeleri İstatistik Ekonomik ve Sosyal Araştırma ve Eğitim Merkezi Genel Direktörü Musa Kulaklıkaya’ya teşekkür plaketi, Uyumsoft Başkanı Mehmet Önder tarafından verildi. Yaz stajı boyunca öğrencilere işletmelerinde bilgilendirme yapan Aktek Bilgi İletişim Teknolojisi San. ve Tic. AŞ, RDC Partner Bilişim Danışmanlık ve Teknoloji Hizmetleri AŞ, Kriptek Kripto ve Bilişim Teknolojileri San.Tic. AŞ, ÇS Teknoloji Geliştirme AŞ, Etiya Bilgi Teknolojileri Yazılım San. ve Tic. AŞ ve Endoya Bilişim Yazılım Tekno. San. ve Tic. Ltd., Atmaca Elektronik San. ve Tic. AŞ ve Ozon Tekstil Konfeksiyon San. ve Tic. AŞ’ye desteklerinden dolayı teşekkür plaketleri verildi. 

Paris Hilton’dan Kıbrıs’da Şov

Paris Hilton; Hem Kıbrıs’a hem de Kıbrıs’a geldik diyen Limak gurubuna büyük reklam yaptı
Amerikalı ünlü model Paris Hilton, Platinum Rush European 2018 Avrupa turnesi kapsamında Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde (KKTC) DJ performansı sergiledi


Limak Cyprus Deluxe Hotel’de binlerce kişinin katıldığı partide muazzam bir şov gerçekleştiren Hilton, izleyenleri büyüledi. Muhteşem bir havai fişek gösterisi ile başlayan şov gecenin ilerleyen saatlerine kadar devam etti. Hilton kendisi ile fotoğraf çektirmek isteyen hayranları ile de tek tek ilgilendi. Dün öğle saatlerinde Limak Holding’e ait özel jetle İbiza’dan hareket ederek Ercan Havalimanı’na inen Hilton, Limak Turizm Grubu Başkanı Kaan Kavaloğlu ile birlikte basın toplantısı düzenledi.


‘Seve seve tekrar gelirim’
Hilton, basın mensuplarının soruları üzerine "Başka organizasyonlar olması durumunda seve seve tekrar gelirim" dedi. Kuzey Kıbrıs’ı nasıl bulduğu ve daha önce araştırma yapıp yapmadığı ile ilgili soruyu da yanıtlayan Hilton, “Seyahat etmeyi ve yeni şeyler denemeyi, yeni insanlarla tanışmayı ve yeni yerler görmeyi seviyorum. Ayrıca ailem bir otel grubuna sahip olduğu için yeni yerler görmek bana ilham veriyor. Buraya gelmeden önce de araştırdım. Limak Cyprus da çok güzel bir otel” dedi. Arkadaşlarının da daha önce Kuzey Kıbrıs’ta balayına geldiğini belirten Hilton, “Burası çok güzel ve tatil için harika bir yer” dedi.Hilton, böyle bir organizasyonda bulunmaktan dolayı memnuniyetini dile getirerek çok eğlendiğini belirtti.


‘Gurur duyuyoruz’
Limak Turizm Grubu Başkanı Kaan Kavaloğlu da ünlü model Paris Hilton'u KKTC'de ağırlamaktan duyduğu memnuniyeti dile getirdi. Ada’ya bugüne kadar gelen en ünlü kişinin Paris Hilton olduğunu ve kendisini Limak Cyprus Deluxe Hotel’de ağırlamaktan mutluluk duyduklarını ifade eden Kavaloğlu, “Kuzey Kıbrıs turizmine gönül vermiş bir yatırımcı olarak bundan gurur duyuyoruz” diye konuştu.

3 Ağustos 2018 Cuma

Hakan Ateş; Kültür ve sanata hep destek, tam destek

DenizBank’ın aktifleri 2018 yılının ilk yarısında 186 milyar TL’ye ulaştı
Emirates NBD ile  Avrupası’nın en büyük bankalarından Sberbank arasında DenizBank’ın % 99.5'lik hisse devrinin nihai anlaşmanın sağlandı


DenizBank Finansal Hizmetler Grubu Başkanı Hakan Ateş, 2018 yılının ilk yarısında, DenizBank’ın Türkiye’nin en büyük beşinci özel bankası olarak, 81 ile ve yurtdışına yayılan 756 şubede 14 bin çalışan ile aktiflerini 186 milyar TL’ye ulaştırarak pazardaki güçlü konumunu koruduğunu, aynı dönemde 1,273 milyar TL net kâr elde ettiğini açıkladı. 

Temas ettikleri tüm paydaşlar ve Türkiye için değer yaratmak üzere faaliyetlerini yoğun şekilde sürdürdüklerini belirten Ateş, bankanın aynı dönemde konsolide bazda: 

Mevduatını geçen yılın sonuna kıyasla % 17 artırarak 125 milyar TL’ye,
Toplam kredilerini geçen yılın sonuna göre % 15 artışla 131 milyar TL’ye,
Müşteri sayısını ise 12,1 milyon kişiye ulaştırdığını ifade etti.

“DenizBank’ın satışı sektörün ötesinde, Türkiye açısından önemli bir değer”
Ateş, Mayıs ayı içerisinde Birleşik Arap Emirlikleri'nin en büyük ikinci büyük bankası olan, Dubai merkezli Emirates NBD ile kıta Avrupası’nın en büyük bankalarından Sberbank arasında DenizBank’ın % 99.5'lik hissesinin devri konusunda nihai anlaşmanın sağlandığını belirtti. Satış sürecinin Türkiye, Rusya, Birleşik Arap Emirlikleri ve Avusturya ile DenizBank’ın faaliyet gösterdiği diğer ülkelerin düzenleyici kuruluşların onayını takiben tamamlanacağını vurgulayan Ateş şöyle devam etti; “DenizBank’ın satışı yalnızca bankacılık açısından değil, Türkiye için önemli bir hadise. Zira bankamızın 1.17 gibi sektör ortalamasının üzerinde bir çarpan ile el değiştirmesi, ülkemiz markasına duyulan güveni net şekilde ortaya koyuyor. Önümüzdeki geçiş döneminde, 21 yıldır olduğu gibi müşterilerimize ve işimize odaklanarak var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz.” 

“Yeni oluşturduğumuz Veri Bilimi ekibimizle dönüşümü başlatıyoruz”
Kuruma, bankacılık sektörüne ve tüm paydaşlarına değer katmak yolunda dijital dünyanın olanaklarını sonuna kadar kullanıp inovasyon kavramını merkeze almak suretiyle daima öncü adımlar attıklarını ifade eden Ateş, bu anlamda sektörde yine bir ilki gerçekleştirerek 46 genç çalışanla Veri Bilimi Programı’nı hayata geçirdiklerini belirtti. Ateş, şunları söyledi: “Kurumların ellerindeki veri yığınını doğru ayrıştırarak iş süreçlerine katkı sağlayacak anlamlı sonuçlar çıkarması günümüzün en sıcak konusu. Daha az maliyet ile daha büyük ölçekli işleri hayata geçirip, müşterilerimize doğru zamanda doğru ürün ve hizmeti sunarak daha verimli sonuçlara ulaşmak hedefiyle bankamız bünyesinde sektörde bir ilk olan Veri Bilimi Eğitim Programı’nı hayata geçirdik. Bu kapsamda bankamız içinden ve dışından aldığımız 2500 başvuru arasından seçilen 46 veri bilimcisi genç arkadaşımız, yıl içine yayılan eğitimlerini tamamlayarak tüm departmanlarımıza destek olmak üzere ailemize katılacaklar. Böylece karşılıklı olarak birbirimizden öğreneceğimiz, bilgi birikimlerinin tek potada eridiği bir süreci yaşayacağız. Gerek oluşturulan ekibin büyüklüğü, gerekse hazırlanan program içeriği ile söz konusu proje sektörde ilk niteliğinde. Bugüne kadar teknoloji ve inovasyonu faaliyetlerinin DNA’sına yerleştirmiş bir kurum olarak, önümüzdeki dönemde veri bilimi yaklaşımını aynı şekilde odağımıza aldığımız takdirde, yine sektöre çağ atlatan hamlelere imza atacağımıza inancım tam. Şu kesin ki;  veriyi odağa alan bu dönüşümü gerçekleştirmediğimiz takdirde çağı ıskalarız”. 

Kültür ve sanata hep destek, tam destek
Finans sektörü ile teknoloji arasında köprü kurmanın yanı sıra, faaliyet gösterdikleri ülke için değer yaratmak üzere kültür ve sanat çalışmalarını yaygınlaştırma hedefine de kuruluş tarihinden itibaren ağırlık verdiklerinin altını çizen Hakan Ateş şöyle devam etti; “Toplumun sanatsal, kültürel ve sosyal anlamda zenginleşmesine katkıda bulunmak, en az ticari faaliyetler kadar önem taşıyor. Biz de 21 yıldır bu alanın en büyük destekçileri arasında yer alıyoruz. 14 senedir İDSO Konserleri’nin sponsorluğunu üstlenen bankamız, Orkestra Akademik Başkent Konserleri ve Karşıyaka Oda Orkestrası Konserleri ile birlikte son olarak Harbiye Açık Hava Konserleri’nin destekçisi konumunda yer aldı. Bu yıl 14.’sü düzenlenen ve Türkiye’nin marka değerine ciddi bir katkı sunduğuna inandığımız Bodrum Müzik Festivali’ni benzer şekilde bu yıl ilk kez sosyal sorumluluk vizyonumuz kapsamında destekliyoruz. Bankamız bünyesinde geçtiğimiz yıl Aralık ayında açtığımız GaleriDeniz sergi alanında yıl içine yayılır şekilde pek çok önemli sergiyi misafirlerimizin beğenisine sunduk. Gelecek kuşaklara anlamlı bir kültür mirası bırakmak üzere bu yöndeki çalışmalarımız da artarak devam edecek.”

KOBİ’lerin ve çiftçilerin destekçisi DenizBank
Ülke geleceğine hizmet etme misyonu doğrultusunda, ekonominin can damarı konumundaki KOBİ’lere destek olmak üzere 2018 yılında ikinci kez başlatılan Nefes Projesi’ne bir kez daha destek veren tek özel banka olan DenizBank, bu kapsamda iki yıl içinde 20 binin üzerinde KOBİ’ye erişim sağladı.

Tarım sektöründe 1,1 milyonu aşan müşteri, 14 milyar TL’ye yaklaşan tarım kredisi ve özel bankalar arasında yüzde 43’lük pazar payı ile liderlik konumda bulunan DenizBank, 2002 yılından bu yana tarıma özel, uzmanlaşmış ekipleri ve yüzlerce ziraat mühendisi ile bankacılık hizmetlerini Türkiye’nin dört köşesine taşıyor. Finansal ürünlerin ötesinde; üreticinin tarladaki akıllı danışmanı olarak konumlanan ve sektöre yeni bir soluk olarak sunduğu Deniz’den Toprağa uygulaması ile 70 bin çiftçiye ulaştı. 

milyon TL(1) 31.12.2017 30.06.2018 % Büyüme
Toplam Aktifler 160.423 185.848 %16
Nakit Krediler 114.829 130.973 %14
Mevduat 107.429 125.191 %17
Özkaynak(Sermaye Benzeri Kredi dahil) 18.115 19.681 %9
Şube Sayısı(2) 740 756 %2
Müşteri sayısı-milyon 11,5 12,1 %5
  30.06.2017 30.06.2018 % Büyüme
Net Kar 1.008 1.273 %26

(1)DenizBank,  konsolide ve konsolide olmayan BDDK finansallarını yayınlamıştır. Basın bülteninde yer alan rakamlar konsolide BDDK verileridir. 30.06.2018 verileri TFRS 9’a uygun olarak, 31.12.2017 ve 30.06.2017 verileri ise TFRS 9 öncesi yürürlükte olan mevzuata uygun olarak hazırlanmıştır.(2)Yurtdışı iştirak şubeleri dahil






1 Ağustos 2018 Çarşamba

Turizm Gelirlerinde Rekor Artış

2018 yılının ikinci çeyreğinde yabancıların yaptığı ortalama harcama tutarı 602 dolar olarak saptandı
2018 yılının ikinci çeyreğindeki turizm gelirleri bir önceki yılın aynı çeyreğine oranla yüzde 30,1 artarak, 7 milyar 44 milyon 591 bin dolara ulaştığı görüldü


Ajans Press’in Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerinden ve medya yansımalarından derlediği bilgilere göre, 2018 yılının ikinci çeyreğindeki turizm gelirlerinin bir önceki yılın aynı çeyreğine oranla yüzde 30,1 arttığı görüldü.Böylelikle gelirin 7 milyar 44 milyon 591’e ulaştığı saptandı. Ziyaretçilerin yaptığı harcamaların da 5 milyar 463 milyon 809 bin dolarını kişisel harcamalar oluştururken,1 milyar 580 milyon 782 bin dolarını ise paket tur harcamalarının oluşturduğu gözlendi.

KİŞİ BAŞINA ORTALAMA HARCAMA 636 DOLAR
Turizm sektöründe yaşanan hareketliliğin medyaya da yansıdığının bir göstergesi sayıldı. Öte yandan 2018 yılının ikinci çeyreğinde yabancıların yaptığı ortalama harcama tutarı 602 dolar olarak saptanırken, yurt dışında ikamet eden vatandaşların ülkemizde yaptığı ortalama harcama 885 dolar olarak kaydedildi. Raporda, ülkemizden çıkış yapan ziyaretçi sayısı da belirlendi. Bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 24,9 artan ziyaretçi sayısı,  11 milyon 67 bin 987 kişiye ulaştı. Bunların 9 milyon 855 bin 102’sini yabancılar, 1 milyon 212 bin 885’ini ise yurt dışında ikamet eden vatandaşların oluşturduğu gözlendi. Yurt dışında ikamet edip başka ülkeleri ziyaret eden vatandaşlarımızın harcamalarından oluşan turizm gideri de yüzde 19 yükselerek 1 milyar 650 milyon 276 bin dolara ulaştı.


28 Temmuz 2018 Cumartesi

Bir TAKSİ Yolculuğu...

Hem yolculuk, hem okumak hem de kitap takası…
Okudukça İnsanlar Gelişir, İnsanlar gelişirse Dünya Değişir…
Son zamanlarda hep kötü haberler, yolculukta yaşanan olaylar gündemdeyken hayatta güzel şeylerde olabiliyormuş dedirten bir taksi yolculuğumu sizlerle paylaşmak istiyorum.


Bir AVM’nin Taksi Durağı’ndan taksiye bindim. Ve koltukların arkasında bez çantalarda yer alan kitaplar dikkatimi çekti. İlk defa bir takside “Dikkat Bu Takside Kitap Var!” yazısı ile uyarı vardı. Taksiciye sordum, “Nasıl bir projedir bu?” diye. “Bizler gönüllü olarak Ataşehir Belediyesi himayesinde bu projeye başladık. Ataşehir Belediyesi’nin öncülüğü ve destekleri ile hayata geçirdik. Taksi’me kitap koyuyorum, yol boyunca müşterilerim okusun diye. Eğitim önemli, okudukça gelişiriz” dedi.

Gerçekten de doğru söze ne hacet denir buna. Kitap okuma alışkanlığının az olduğu gözle görülür bir haldeyken böyle uygulamaların yapılması çok güzel. Böyle güzel projeler yapılırsa insanların okuma alışkanlıkları çoğalır. Projeleri insanlığa katkı sağlamak için geliştirmeli ve hayata geçirmeliyiz.Bu projenin benzer uygulamalarına rastlamıştım. Datça’da otobüs durağında da kitaplardan kütüphane yapmışlar ve otobüs bekleyen insanların vakitlerini okuyarak geçirmeleri için bir proje başlatmışlar.

Bunun benzerleri kafelerde de gözüme çarpmıştı ama bir takside rastlamak şaşırttı doğrusu.
Büyük şehirlerde yaşayan insanlar kitap okumaya daha az zaman ayırabiliyorlar. Trafiğin yoğun olduğu, bir yerden bir yere gitmek için uzun zamanı yollarda geçirdiğimiz İstanbul gibi büyük bir şehirde kitap okuma uygulaması birçok kişiye dokunacaktır. Çünkü şehirlerde zamanımızı çalan çok fazla şey var. İstanbullular zamanının birçok bölümünü trafikte geçiriyorlar.

Ataşehir Belediyesi’nin kitap dostu uygulamasının trafikte geçen zamana anlam katacağı aşikârdır.
Takside yolculuk yapan müşteriler, yolculukları sırasında taksideki kitaplardan okuyabilirken, dilerlerse de inerken yanlarına alabiliyorlar.Hatta benim bindiğim taksici beğendiğim ve okuduğum kitabı inerken bana hediye etti. Hem yolculuğumun nasıl geçtiğini anlamadım hem de anlamlı bir kitaba sahip oldum.Şimdi herşeyin karşılıklı olduğu zamanda bir kitabın hediye edilmesi ve insanlara dokunmak çok değerli bir projedir.

Müşteriler, kitabı okuduktan sonra ise daha çok insana ulaşması için kitaplarını başka bir taksiye bırakabiliyorlarmış. Kitaplar, koltuk arkasında bulunan bez çantaların içinde yer alıyor ve kitap sayısı azaldıkça belediye yenilerini ekleyecekmiş.Okuma alışkanlığını yaygınlaştırmayı ve kitapları elden ele ulaştırmayı amaçlayan Ataşehir Belediyesi, trafikte boşa geçen zaman için son derece güzel bir fikir projesini hayata geçirmiş.Bu projenin, kitap okuma oranını arttırmaya bir faydası olmasını temenni ederek, taksilerin çoğunda hayata geçirilmesini umuyorum.

Güzel şeyler yapılmaya başlandıkça insanlar birbirine daha faydalı olup, anlayabileceklerdir.Böyle bir projeyi hayata geçirdikleri için Ataşehir Belediyesi’ne, projede yer alan ekibe ve bunun hayata geçmesinde önderlik eden, katkısı büyük olan taksicilere teşekkür ederek, başarılı olmalarını ve yaygınlaşmasını sağlayabilmelerini ümit ediyorum.Seyahat ederken keyifli vakit geçirmenizi sağlayan bu projenin sürdürülebilir olmasına katkıda bulunmak için siz de kitap bağışında bulunabilirsiniz.

Toplu kitap bağışında bulunmak isteyenler Ataşehir Belediyesi’nin (0216) 570 50 00 numaralı Çağrı Merkezi’yle iletişime geçebilirler.

26 Temmuz 2018 Perşembe

Türkbükü’nün En Yenisi ‘Sets Bıtes & Beach’

Bodrum’da keyif ve eğlencenin merkezini SETS Bites & Beach eğlencede fark yaratıyor
SETS Bites & Beach, Bodrum’un en güzel koylarından Türkbükü’nde özel atmosferi, lezzetli yemekleri, spesiyal sunumları ve eğlenceli müzikleri ile fark yaratıyor


Gündüz beach, akşam restoran ve gece canlı müzik performansları ile hizmet veren mekan, Bodrum’da keyif ve eğlencenin merkezi... Tatil ve eğlence denince akla gelen ilk yerlerden olan ve Türkiye’nin her bölgesinden birçok ziyaretçiyi ağırlayan Türkbükü, eşsiz denizi ve eğlence hayatı ile öne çıkıyor. Konumuyla Bodrum’un en güzel koyunda denize girme keyfi, menüsü ile yazlık lezzetlerin tadına varma ayrıcalığı yaşatan SETS Bites & Beach, misafirlerinden tam not alıyor. Gündüz denizin ve güneşin tadını çıkaran misafirler, akşam dolunay altında yemek ve canlı müzik ziyafeti yaşıyor.

Yazlık lezzetlerin tadına varın…
Konuklarına gün boyu beach hizmeti sunan mekanda, yerel lezzetler ile hazırlanan köy kahvaltısı veya yazın vazgeçilmezi ayran aşı çorbası ile güne başlayabilirsiniz. Öğle yemeğini tost, burger, pizza, makarna, ekmek arası ve salata gibi aperatif atıştırmalıklarla geçirirken, akşam yemeği için kümesten, çiftlikten ve denizden menülerini tadabilirsiniz. SETS ayrıca ev yapımı sosis, sucuk ve şarküteri tabağıyla farklı lezzet arayışında olanlar için özel bir menü sunuyor. Gün boyu enerji toplamak için panna cotta, banana split, parfe ve dondurma gibi hafif ve lezzetli tatlıları deneyebilirsiniz. Sıcak havada en çok ihtiyaç duyulan soğuk içecekler, ev yapımı limonatalar, özel kokteyller, detoks suları ve smoothieler içecek menüsünün en çok tercih edilenleri arasında. 

Adres: Göltürkbükü Mahallesi İnönü cad.No:127/A Muğla / Bodrum
Açılış saati:08:00
Kapanış saati:02:00
Telefon:0252 377 50 70


24 Temmuz 2018 Salı

Online siteler sorunu çözülmeli


Turizmciler, online rezervasyon sitelerini yasal konuma kavuşturacak ve kayıt altına alacak mevzuata ilişkin düzenlemelerin bir an önce yapılmasını istedi. Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkan Yardımcısı Mehmet İşler, ciddi, güvenilir sitelerin yerini alan “merdiven altı” sitelerin mağduriyetler yarattığına, ülke imajını bozmaya başladığına dikkati çekti. İşler, “Online siteler sorunu çözülmeli. Onların oyuna yeniden katılması, bize de iş yapma şansı ve ortamı yeniden sağlanmalı” dedi.


Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği’nin önceki yönetimi (TÜRSAB), birlik üyesi seyahat acentelerine karşı haksız rekabet yarattığını öne sürerek geçen yıl Mart ayında online rezervasyon portalı booking.com aleyhine dava açmıştı. Davanın görüşüldüğü İstanbul 5. Asliye Ticaret Mahkemesi, booking.com’un Türkiye’deki faaliyetlerini tedbiren durdurma kararı vermişti. 

Davalı booking.com, Türkiye’de yerleşik otel, konaklama tesislerinin pazarlanması ve pazarlanmasına aracılık edilmesi yönündeki faaliyetin durdurulmasına ilişkin ihtiyati tedbir kararının kaldırılmasını istemişti. Davanın görüşüldüğü İstanbul 5. Asliye Ticaret Mahkemesi 26 Mayıs 2017 günü bu istemi ret etmiş ve varsa zararı belirlemek üzere bilirkişi raporu hazırlanmasını kararlaştırmıştı.

Davacı TÜRSAB’ın yeni Başkanı Firuz Bağlıkaya, 9 Temmuz 2018 günü bir televizyon programında yasal düzenlemeler yapıldıktan sonra booking.com ve benzer sitelerin yakın zamanda yeniden açılacağını açıklamıştı. Bu açıklamadan iki gün sonra, booking.com’un ihtiyati tedbir kararının mahkeme tarafından belirlenecek bir teminat karşılığında kaldırılmasını talep İstanbul 5. Asliye Ticaret Mahkemesi’nce ikici kez ret edildiği, bilirkişi raporunun mahkemeye henüz ulaşmadığı ortaya çıkmıştı.

TÜROFED Başkan Yardımcısı ve Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği Başkanı Mehmet İşler, online rezervasyon siteleri konusunun bir bilmeceye dönüştüğünü ve en kısa sürede çözülmesi gerektiğini söyledi. “TÜRSAB’ın önceki başkanının Hollanda ile ilişkilerin gerildiği dönemde siyasi iradeye ve genel kurul öncesi kendi tabanına şirin görünmek için yaptığı girişim içinden çıkılmaz bir hal aldı. TÜRSAB’ın yeni başkanı ‘Açılacak’ diyor, mahkeme tedbiri kaldırmıyor” diyen İşler, şu görüşleri dile getirdi:

“Booking.com kapatılınca yerini mantar gibi çoğalan merdiven altı siteler aldı. Bu siteler pek çok mağduriyete yol açtığı gibi, ülke turizminin imajını da bozmaya başladı. Bunlara meydan verilmemesi gerektiğini söyledik. Ciddi, güvenilir sitelerin kapatılmasına karşı çıktık, kayıt altına alınmasını ve yasal konuma getirilmesini istedik. İşin ilginç yanı, online rezervasyon siteleri içinde sadece booking.com kapatıldı. Bu sitenin kapatılması, çarklarının dönmesine destek sağladığı, Anadolu’nun dört bir yanındaki küçük ve orta ölçekli otelleri de mağdur etti.”

TÜROFED Başkan Yardımcısı ve ETİK Başkanı Mehmet İşler, gelişen ve dönüşen dünyada dijital ortamın ve online uygulamaların önünde durulamayacağını anlattı. “Bu hatadan vaz geçilsin. Taraflar bir araya gelsin, mevzuat düzenlensin, booking.com açılsın. Devlet vergisini alsın, sektör de parasını kazansın” diyen İşler, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Online dünyaya ilişkin mevzuat bir an önce düzenlenmeli ve pazar kontrol altına alınmalı. Ciddi ve güvenilir markaların Türkiye pazarında olması ve kayıt altına alınması sağlanmalı. Hem otelcilerin hem de tüketicilerin böyle platformlara ihtiyacı var. Ne kadar gecikilirse Türkiye kaybediyor. Onların oyuna yeniden katılması, bize de iş yapma şansı ve ortamı yeniden sağlanmalı.”


Yolcu Taşıma Rekoru Atatürk Havalimanı’nın oldu

2018 yılının ilk 6 aylık döneminde İstanbul’daki havalimanlarında ağırlanan yolcu sayısı geçen yılın aynı dönemine göre 5 milyon 501 bin 93 artarken, sadece Atatürk Havalimanının ağırladığı yolcu sayısı 32 milyon 558 bin 271 olarak belirlendi. 


Türkiye genelinde bulunan havalimanlarına ait yolcu sayılarını ele alan istatistikler inceledi. Devlet Hava Meydanları İşletmesi verilerinden ve medya yansımalarından derlediği bilgilere göre, 2018 yılının ilk 6 ayında Atatürk Havalimanı’nın ağırladığı yolcu sayısı 32 milyon 558 bin 271 olarak belirlendi. Bu sayıyla listenin başına yerleşen Atatürk Havaalanını iç ve dış olmak üzere toplam 16 milyon 260 bin 256 yolcu sayısı ile Sabiha Gökçen Havalimanı takip etti. İstanbul’daki iki havalimanında ağırlanan toplam yolcu sayısı ise geçen yılın aynı dönemine oranla 5 milyon 501 bin 93 kişi artarken, bu yılın ilk 6 ayında 48 milyon 818 bin 527 yolcuya ulaştığı saptandı.

LİSTENİN İLK SIRALARINDA BÜYÜKŞEHİRLER YER ALDI
Ajans Press ve PRNet’in gerçekleştirdiği medya araştırmasında konuyla alakalı yazılı basına yansıyan haber adetleri de belli oldu. 2018 yılı içerisinde gerçekleştirilen incelemede, havalimanlarını konu alan 70 bin 659 haber çıkışı belirlendi. Haber çıkışları geçtiğimiz yılın aynı döneminde ise 51 bin 591 olurken, İstanbul Üçüncü Havalimanı bu sene en çok konuşulan başlıklar arasında yer aldı. Raporda, geçen yılın verileri de paylaşılırken,  2017 yılında iç ve dış hatlar olmak üzere sadece Atatürk Havalimanını kullanan yolcu sayısı 28 milyon 876 bin 193 olarak belirlendi. Sabiha Gökçen’de ise bu rakam 14 milyon 441 bin 241 olarak görüldü. Her yıl listenin başında yer alan İstanbul’un 2018 yılının ilk 6 aylık döneminde takip eden şehirler ise; Ankara, Antalya, İzmir gibi büyükşehirler oldu. Ankara ilk 6 aylık dönemde iç ve dış hat olmak üzere toplam 8 milyon 733 bin 87 yolcu ağırlarken, İzmir 6 milyon 461 bin 800, Antalya ise 11 milyon 808 bin 378 yolcu ağırladı. Türkiye genelindeki toplam sayıya bakıldığında da direkt transit dahil olmak üzere 97 milyon 693 bin 685 kişinin yolculuk ettiği saptandı.

18 Temmuz 2018 Çarşamba

Nusr-Et Sandal Bedesteni’nde açıldı

Dünyanın en gizemli ve görkemli yerlerinden Kapalıçarşı'nın en mistik noktasında yer alan Sandal Bedesteni, içinde sakladığı eşsiz kültür hazineleri ile tarihi dokuda alışveriş yapmak ve Nusr-Et lezzetlerini tatmak isteyenleri ağırlıyor.


557 yıllık tarihi ile dünyanın en eski alışveriş merkezi olma özelliğini taşıyan Kapalıçarşı’da 2000 m2 alana konumlanan Sandal Bedesteni; göz dolduran tarihi mimari yapısı içerisinde hediyelik eşya mağazalarından yeme içme mekanlarına tarihi yarımadanın yeni cazibe merkezi oluyor. Adını; bir yolu pamuk, bir yolu ipekten dokunan "Sandal" adı verilen kumaşların satıldığı yerden alan Sandal Bedesteni, Kapalıçarşı’nın ilk bedesteni olarak 1461 yılında Fatih Sultan Mehmet tarafından inşa ettirildi. 


20 kubbesiyle Türk mimarisinde bu tür yapıların en büyüğü olan Sandal Bedesteni, tarihi dokusuna uyumlu olarak özenle restore edilen kubbeli tavan ve kemerlerinin korunduğu yeni çehresiyle görkemli geçmişin izlerini günümüze taşıyor. Kapalıçarşı’nın en mistik noktasında alışveriş yapmak isteyen yerli ve yabancı turistler için Sandal Bedesteni alışveriş rotasında sunduğu alternatif seçenekleriyle farklı bir deneyim vaddediyor. İçerisinde; ipek halılar, tablolar, antikalar, mücevherler, lokumlar, kuruyemişler, çaylar, Türk kahveleri ve geleneksel Türk sanatından örnekler taşıyan hediyelik eşya seçeneklerini sunan dükkanları ile Sandal Bedesteni kültürümüzün yansıması ince işçiliğin ve zanaatin temsilcisi pek çok unsuru biraraya getiriyor. 


Sandal Bedesteni’nde açılan dünyaca ünlü Nusr-Et tarihi dokunun ışığında eşsiz hazinelerin eşliğinde, yeniden yorumladığı steakhouse kavramı ile misafirlerini ağırlıyor.Sandal Bedesteni, içerisinde açılan Nusr-Et Steak House geçmişin ihtişamını günümüzün modern vizyonuyla buluşturan görkemli mimarisiyle ilgi odağı oluyor. Dünyanın farklı noktalarında açtığı şubelerinde ünlü isimlere hizmet veren Nusr-Et Steakhouse’un lezzetli etleri, benzersiz servisi ve butik konseptiyle lezzet tutkunlarını Sandal Bedesteni’nde buluşturuyor.


Msc Cruises Kuzey Amerika - Portmiami'de kruvaziyer terminali oluşturuyor

Msc Cruises, Kuzey Amerika - Portmiami'de yeni bir kruvaziyer terminali oluşturuyor
Miami-Dade Bölgesi ile geliştirilmiş olan ortaklık, hafta sonları gerçekleşen tercihli yanaşma haklarının genişletilmesini ve yeni bir kruvaziyer terminali inşa edilmesine yönelik bir anlaşmayı kapsıyor


MSC Cruises ve Miami-Dade Country, PortMiami'de yeni bir kruvaziyer terminali inşaatı için Mutabakat Anlaşması'nın (MOU) ve genişletilmiş tercihli yanaşma hakları anlaşmasının imzalandığını ilan ettiler. MSC Cruises Yönetim Kurulu Başkanı Pierfrancesco Vago konuyla ilgili olarak “PortMiami ve Miami-Dade Country ile imzalanan yeni anlaşma ve geliştirilmiş ortaklık, stratejik Kuzey Amerika odaklanmamız çerçevesinde küresel boyuttaki ayak izlerimizi güçlendirmeye devam ederken, MSC Cruises'in ticari büyümesindeki önemli başka bir adımdır. " şeklinde konuştu.

PortMiami, şirketin ABD'deki ayrıcalıklı ana limanı durumunda bulunuyor. Yeni anlaşma, MSC Cruises’ın mevcut cumartesi için geçerli olan tercihli yanaşma haklarını pazar gününe de yayıyor. Ayrıca, 2022 yılı Ekim ayında tamamlanması planlanan yeni terminal, MSC Cruises’ın halen inşası süren yeni nesil 7.000’e kadar misafir ağırlayabilecek MSC World Class yolcu gemilerinin yanaşabileceği de bir tesis olacak.

2017 yılında hizmete giren MSC Seaside yıl boyunca Miami’den Karayipler seferini yaparken MSC  Divina da mevsimlik olarak Ekim ayından Mart ayına kadar Karayipler'e sefer yapıyor. MSC Armonia ise Aralık 2018'de başlayacak ve yıl boyunca sürecek Havana Küba seferleriyle MSC Cruises'ın Kuzey Amerika filosu içindeki yerini alacak. Yine, 171.598 GRT ve 5,714 misafir yolcu taşıma kapasitesiyle şirketin en büyük gemisi olacak MSC Meraviglia'ya da Kasım 2019 itibariyle PortMiami'de diğer üç gemiye eşlik etmeye başlayacak.

Miami-Dade Country Belediye Başkanı Carlos A. Gimenez de görüşlerini, “PortMiami altyapısına yapılan yatırımlar Miami-Dade Bölgesini ziyaretçiler açısından küresel bir destinasyon konumuna getirmektedir. İlave 7.000 yolcu kapasiteli bir geminin yanaşabileceği yeni bir kruvaziyer gemi terminalinin inşa edilmesi yöre halkımız için binlerce iş ve giderek artan fırsatlar yaratacaktır. Devam eden ortaklığımız için MSC Cruises'e minnettarlığımızı iletmek istiyorum.” şeklinde ifade etti.

Miami-Dade Country Ekonomik Kalkınma ve Turizm Komitesi Başkanı Rebeca Sosa ise konuyla ilgili olarak “MSC'nin PortMiami ve Miami-Dade Country’de verdiği önem ve bağlılıktan dolayı büyük onur ve gurur duyuyoruz. MSC ile devam eden ortaklığımız Miami-Dade İdari Bölgesinde turizmin büyümesi ve yayılması için büyük bir kazançtır.”şeklinde konuştu.

İstanbul Lütfi Kırdar’ın Kongre ve Sergi Sarayı’na Atama

 İstanbul Lütfi Kırdar’ın Genel Müdürlüğüne Handan Boyce atandı
Ülkemizin ilk kongre merkezi olarak sayısız başarılı etkinliğe ev sahipliği yapan İstanbul Lütfi Kırdar’ın genel müdürlüğü görevine Handan Boyce atandı


30 yılını turizm sektörüne ve Türkiye tanıtımına adamış bir sektör gönüllüsü olan Handan Boyce kongre, toplantı, fuar, kültür ve sanat sektörlerinde faaliyet gösteren kurum ve kuruluşlara ve organizasyonlarına yeni görevinde, mekanında ev sahipliği yapmaya devam edecek. Boyce, yeni yönetimin desteği  deneyimli profesyonellerden oluşan güçlü ekibi ile İstanbul Lütfi Kırdar’ın köklü ve saygın imajına yakışır bir hizmet anlayışını ilke edineceklerini söyledi. 

Konumu ve yarattığı katma değer ile etkinliklerin vaz geçilmez mekanı olan İstanbul Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı ’nın uluslararası standard ve trendleri yakınen takip edeceğini, organizasyonlara yenilikçi çözümler ve deneyimler sunmak için iş ve çözüm ortakları ile yakın işbirliği içerisinde çalışacaklarını ifade eden Boyce, “İstanbul’un sahip olduğu yüksek potansiyeli canlandırmak, ekonomik ve sosyal değer üreten sektörümüzü ileri taşımak görevimiz, sorumluluğumuz. Bu çerçevede bilgi birikimimizi ve deneyimlerimizi paylaşarak, sektör paydaşlarımız ve ekiplerimiz ile el ele sektörümüze liderlik edecek olmanın heyecanını taşıyoruz” dedi.     

Handan Boyce, 1987 yılında İstanbul’un dördüncü uluslararası zincir oteli olarak açılan Ramada Hotel’de başladığı turizm sektörü yolculuğuna Klassis Resort Otelleri ve Golf & Country Club Genel Müdürlüğü ile devam etti. 2003-2011 yılları arasında, İstanbul Kongre ve Ziyaretçi Bürosu-ICVB’nin Genel Müdürü olarak görev yaptığı dönemde, Türkiye’nin ve İstanbul’un kongre ve toplantı sektörünün gelişimine önemli katkılarda bulundu, kamu ve özel sektör iş birliğinde kongrelerin İstanbul’a ve Türkiye’ye kazandırılması ve destinasyon pazarlaması çalışmalarını yürüttü. Aynı dönemde Uluslararası Kongreler ve Konvansiyonlar Birliği – ICCA Akdeniz Bölge Başkanlığına ve sonrasında destinasyon pazarlama örgütlerini temsilen ICCA Yönetim Kurulu üyeliğine seçildi. 4 yıllık ICCA Yönetim Kurulu üyeliği sürecinde 2010 yılında ICCA’nın 3. Başkan Yardımcısı olarak atandı.  

Boyce 2011- 2017 yılları arasında Haliç Kongre Merkezi’nin Genel Müdürü olarak görev yaptı ve bu süreçte Uluslararası Kongre Merkezleri Birliği AIPC’nin aktif üyelerinden biri olarak çok sayıda uluslararası konferansa konuşmacı olarak katıldı.  

Boyce, 2011 yılında Toplantı Sektörü Profesyonelleri-TOSEP Derneği ve MPI Türkiye Bölümü’nün kurulmasında öncülük yaptı ve halen dünyanın en önemli kongre ve toplantı sektörü profesyonelleri çatı kuruluşlarından birisi olan MPI- Meeting Professionals International’in Türkiye Başkanlığı görevini yürütüyor. 

2014-2016 yılları arasında TUGEV- İstanbul Kongre ve Ziyaretçi Bürosu ICVB Yönetim Kurulu üyeliğini yürüten Boyce, TUROB (Turistik Otelciler, Yatırımcılar ve İşletmeciler Birliği) onursal üyesi, SKAL İstanbul üyesi, Galatasaray Spor Kulübü ve Boğaziçi Mezunlar Derneği üyesidir.

Galatasaray Lisesi ve Boğaziçi Üniversitesi Turizm ve Otel İşletmeciliği mezunu olan Boyce İngilizce ve Fransızca biliyor.