6 Temmuz 2021 Salı

8. ACE of M.I.C.E. Exhibition by Turkish Airlines Turizm sektörünü bir araya getirdi

28-30 Haziran tarihlerinde İstanbul Kongre Merkezi’nde Türk Hava Yolları isim sponsorluğu ile gerçekleştirilen 8. ACE of M.I.C.E. Exhibition by Turkish Airlines binlerce turizm ve MICE sektörü temsilcisini bir araya getirdi. Fuar açılışı infinity.fxstudio tarafından Türkiye’de ilk olarak anti gravity konsepti ile çok uzun süre konuşulacak  bir seremoni ile düzenlendi.


Fuar açılışını İstanbul Valisi Ali Yerlikaya, Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Özgül Özkan Yavuz,  İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, Türkiye Belediyeler Birliği Başkanı Fatma Şahin, İstanbul Ticaret Odası Başkanı Şekip Avdagiç, Türk Hava Yolları Yurtiçi Satış Başkanı Emre Menevşe,  Turob Başkanı Müberra Eresin, Global Business Travel Association – GBTA  president J. Grant Caplan, The European Travel Agents' and Tour Operators' Associations ECTAA  president Pawel Niewiamdomski  , Azerbeycan Tourism Board ve CVB Başkanları, 20 belediye başkanı, 15 Ticaret Odası Başkanı, 20 başkonsolos ve yoğun bir basın katılımı ile gerçekleştirildi. 15 ay gibi uzun bir süredir pandeminin getirdiği zorluklarla mücadele eden Turizm ve MICE sektörü temsilcileri B2B, konferans programları ve eğlenceli network aktiviteleri ile ACE of MICE dünyası ile yeniden bir araya gelme fırsatı buldu.

Küresel ölçekte 30 milyon lira üzerinde bir iletişim kampanyası ile gerçekleştirilen ACE of MICE, 3 gün boyunca binlerce turizm ve MICE sektör temsilcisini en üst düzeyde bir araya getirmeyi ve sektör profesyonellerine moral olmayı başardı. 

Açılış konuşmasını gerçekleştiren Turizm Medya Grubu Başkanı Volkan Ataman “Buradaki herkes geleceğe umut aşılıyor . Hepimiz bir arada olmayı, seyahat etmeyi, fuarlara, etkinliklere, konserlere katılmayı çok özledik. ACE of MICE dünyası pandeminin getirdiği yıkıma rağmen sektörümüzü birleştirmeyi, ileriye taşımaya ve motive etmeye devam ediyor Turizm Medya Grubu sektörün çatı örgütü olma misyonunu şartlar ne olursa olsun her zaman fark ettirmeye devam edecektir.” diyerek konuşmasını sürdürdü.

Nitelikli turist sayısını ve kişi başına harcama tutarını arttırmak istiyorsak bunun MICE’dan geçtiğini belirten Volkan Ataman doğasıyla, tarihiyle, gastronomisiyle, 3 tarafı denizlerle çevrili güzel ülkemiz dünyada bulunduğu konum olarak da, her destinasyona rahat ulaşım imkanı sağlıyor. Bu noktada ülkemizin gururu Türk Hava Yolları 127 ülkede 325 noktaya uçuş sağlıyor. İGA ve Sabiha Gökçen havalimanları tam kapasiteye geçtiğinde yılda 266 milyon yolcuya hizmet verebilecek. Galataport ile birlikte yıllık 1.5 milyon mürettebat dahil yolcuyu İstanbul’da ağırlayacağız. Konaklama ve koltuk kapasitemizin yüksekliği, hizmet kalitemizin tartışmasız üstünlüğü ve MICE alanında hizmet sunan firmalarımızın kalitesi ile dünya MICE sıralamasında liderliği fazlasıyla hak etmiyor muyuz? diyerek Türkiye MICE sektörünün potansiyelini ortaya koydu. 

 Dünya Turizm ve MICE sektörüne Yön Veren İsimler ACE of MICE Kapsamında İstanbul’daydı!
Amerika’dan katılım gösteren Global Business Travel Association – GBTA Başkanı J. Grant Caplan yaptığı açıklamada Amerika dahil dünyanın hiçbir yerinde bu kadar büyük ve büyüleyici tasarıma sahip bir fuar açılışı seremonisi ve fuar tasarımı görmediğini bildirdi.

Global Business Travel Association – GBTA  president J. Grant Caplan
Association of Tour Operators in Russia – ATOR İrina Morozova
The European Travel Agents' and Tour Operators' Associations ECTAA  president Pawel Niewiamdomski
Azerbaijan Tourism Board – ATB CEO Florian Sengstschmid gibi önemli isimler sektörle bir araya geldi.

ACE of MICE büyüleyici sahnesinde gerçekleşen 12 oturumda 73 konuşmacı ile pandemi sonrası turizm ve MICE sektörünün geleceği, Türkiye ve global etkinlik sektörünün üst düzey temsilcileri tarafından ele alındı.
•    Bıraktığınız Gibi Değil: Turizm Endüstrisinde Havacılığın Seyri/Önemi
•    Sektör Dernekleri MICE Sektörünün Geleceğini Masaya Yatırıyor
•    Pandemi Sonrası Turizm ve MICE'ın Geleceği 
•    Gelecek On Yılın Seyahat Trendleri 
•    Gelecekte Pazarlama İletişimi 
•    Etkinlik ve Sponsorluk Yönetimi & İletişimde Dijitalleşme 
•    Galataport İstanbul Cruise'da MICE Oturumu 
•    Zorlu Performans Sanatları Merkezi Sponsorluğunda Production Talks ''Sektöre Yön Verenler''
•    Sınırsız Turizm: Turizm Potansiyelinin Geliştirilmesinde Azerbaycan Ve Türkiye Arasındaki İşbirliğinin Olumlu Sonuçları
•    Gen İlaç Sponsorluğunda Hibrit Kongre Deneyimleri/ Yeni Dönemde Kongreler

 B2B Toplantılar, Speed Network Event, Buyerlara Boğaz Turu
Fuar kapsamında İstanbul’da en üst düzeyde misafir edilen 25 ülkeden 70 satın alıcı firma 3 gün boyunca B2B toplantılar ile katılımcılarla iş birliklerini güçlendirdiler. Fuarın ilk günü gerçekleştirilen ACE of MICE B2B Speed Network Etkinliğinde tüm satın alıcılar ve katılımcılar bir araya gelerek network aktiviteleri devam etti.  Hosted buyer ve uluslararası basın mensupları, kokteyl prolonge eşliğinde boğazda tekne turu ile İstanbul’un güzelliklerini gösterme fırsatı buldu.

Gastro Show VIP Lounge alanında ACE of MICE’a özel yemek davetleri verildi.
3D Video mapping ile dizayn edilmiş VIP Lounge alanında avatar ormanı ve bir çok görsel şölen eşliğinde 8 ayrı yemek daveti gerçekleştirildi. Protokol yemeği Antalya tanıtma vakfı ve 7 Mehmet sunumu ile gerçekleştirilirken Gastro Show ana sponsoru İzmir Büyükşehir Belediyesi başkanı Tunç Soyer, Bursa Büyükşehir Belediyesi Alinur Aktaş, Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Fatma Şahin, Hatay Büyükşehir Belediyesi  Başkanı Doç.Dr. Lütfü Savaş, Malatya Büyükşehir Belediyesi Başkanı Selahattin Gürkan, Trabzon Büyükşehir Belediyesi Başkanı Murat Zorluoğlu basın, özel misafirler ve uluslararası konuklara yerel mutfaklarını Türk lezzetlerini en üst düzeyde tanıttılar. Develi Restoranları ise ACE of MICE katılımcılarına özel bir davet verdi.

Türkiye Seyahat Acentaları Birliğinden ACE of MICE’a Özel Büyükelçiler Daveti
TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya ev sahipliğinde Turizm Medya Grubu Başkanı Volkan Ataman ile birlikte 21 ülkeyi temsil eden başkonsoloslar ve diplomatların, katılımı ile  Swissotel The Bosphorus’ta Türkiye’nin 7 bölgesinden farklı lezzetlerin sunulduğu yemek daveti gerçekleştirildi.

Arjantin,Avusturalya,Azerbaycan,Belarus,Belçika,BosnaHersek,Bulgaristan,Fas,Kanada,Hindistan,Endonezya,Kazakistan,Güney Kore,İran,Moğolistan,Polonya,İsviçre,Özbekistan,Ukrayna,Venezuela ve Yunanistan’ın İstanbul Başkonsolosları ile İstanbul vali yardımcısı Özlem Bozkurt Gevrek, İzmir büyükşehir belediye başkanı Tunç Soyer ve sektör başkanları katılımcılar arasındaydı.
                                                  
FIT TO GETHER!
AMEzing Party by Jolly MICE: Yılın En İddialı Partisine Ev Sahipliği Yaptık!
28 Haziran 2021 tarihinde İstanbul Kongre Merkezi’nde Jolly M.I.C.E. isim sponsorluğu ile gerçekleştirilen AMEzing Parti uzun bir süreden sonra Turizm, MICE profesyonelleri ve kurumsal satın alıcıları bir araya getirerek akıllarda iz bıraktı.Laser video mapping, holografik şovlar, Dj, Suxe orkestrası ile gerçekleştirilen gecede Jolly MICE Yönetim kurulu başkanı Mete Vardar ve Turizm Medya Grubu başkanı Volkan Ataman konuklara hoş geldin konuşması yaparak eğlenmeyi, bir arada olmayı ne kadar özlediğimizi ve yılın en büyük etkinliği ile bir arada olmaktan mutluluk duyduklarını ifade ettiler. 

Canon Elçisi Onur Çam Eşliğinde Yelken Yarışları Ölümsüzleşti

Görüntüleme teknolojileri lideri Canon, Hareket Halinde Fotoğraf yarışması sonucunda kazanan kişiyi Canon Elçisi Onur Çam ile buluşturup, Kalamış Yelken Kulübü Kupası Yarışını fotoğraflamasına olanak tanıyarak eşsiz bir deneyim yaşattı.


Görüntüleme teknolojileri lideri Canon, üstün teknolojiye sahip ürünlerinin yanı sıra hayata geçirdiği birbirinden keyifli projelerle Türkiye’de fotoğrafı ve fotoğrafçıları desteklemeye devam ediyor. 
Bu kapsam da Canon marka elçisi profesyonel spor ve su altı fotoğrafçısı Onur Çam öncülüğünde bir spor fotoğrafları yarışması düzenledi. 400’den fazla fotoğrafçının katıldığı yarışmada, fotoğrafçılar portfolyolarındaki en iyi hareket halinde çektikleri fotoğrafları #canontrxonurcam etiketiyle Instagram hesaplarında sergiledi.  Yarışmanın kazananı İhsan İlze oldu. 


İlze bu kapsamda Canon marka elçisi Onur Çam eşliğinde Canon kamera ve lenslerle Türkiye Yelken Federasyonu Sportsboat Trofesi Kalamış Yelken Kulübü Kupası yarışını görüntülemeye hak kazandı. Birbirinden güzel anlara sahne olan yelken yarışları aynı zamanda spor fotoğrafçılığının gelişmesi ve yaygınlaşması için bir fırsata dönüştü. 

24 Haziran 2021 Perşembe

Turizm sektörü istihdam sorunlarına çözüm arayışında

Pandemi sürecinde kan kaybeden ve nitelikli işgücü kaybı yaşayan turizm sektörü normalleşmeye gidilen süreçte istihdam sorunlarına çözüm arayışına girdi.

Pandeminin turizme istihdama etkilerini konu alan "İnsan Kaynakları Çalıştayı"nda konuşan Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkan Yardımcısı Mehmet İşler, "Ülke turizmi açısında olumlu gelişmeler yaşanırken sektör kalifiye elemanlarını kaybetme tehlikesiyle karşı karşıya" dedi. 

turkiye-otelciler-federasyonu-turofed-baskan-yardimcisi-mehmet-isler.jpgEge Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği'nce (ETİK) düzenlenen, pandeminin turizmde istihdama etkilerinin tartışıldığı "İnsan Kaynakları Çalıştayı" Mövenpick Hotel İzmir'de gerçekleştirildi. ETİK üyesi konaklama tesislerinin insan kaynakları birimlerinin yöneticilerini bir araya getiren çalıştayda, pandemi sürecinde açılan ve kapalı kalan tesislerde yaşanan istihdam sorunları ve çözüm yolları ele alındı.

turkiye-otelciler-federasyonu-turofed-baskan-yardimcisi-mehmet-isler-001.jpgETİK Başkanı ve TÜROFED Başkan Yardımcısı Mehmet İşler, çalıştayda masaya yatırılan konuların dile getirilen sorunların ve çözüm yollarının sonuç bildirgesinde yer alacağını söyledi. İşler, turizm sektöründe faaliyet gösteren sektördeki tesislerin insan kaynakları yöneticilerinin bilgi, birikim ve deneyimlerinden yararlanılarak oluşturulacak raporun Kültür ve Turizm Bakanlığı'na, Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı'na ve Cumhurbaşkanlığı'na sunulacağını belirtti.

Emek yoğun hizmet veren turizm sektörünün pandemiden en çok etkilenen, en çok hasar alan sektörler arasında ilk sıralarda yer aldığını hatırlatan İşler, nitelikli tesislerde verilen hizmeti anlamlandıran en önemli unsurun nitelikli iş gücü olduğunu söyledi. Bir yandan gemiyi yüzdürmeye çalışırken normalleşmeye gidilen süreçte istihdamı korumanın önemli olduğunu vurgulayan vurgulayan İşler, şu görüşleri dile getirdi:

turkiye-otelciler-federasyonu-turofed-baskan-yardimcisi-mehmet-isler-002.jpg"Bu süreçte yetişmiş, sektörümüze yıllarını vermiş arkadaşlarımız başka sektörlere ve mesleklere yöneldi. Kısa çalışma ödeneği benzeri uygulamalar bu kayışı önemli ölçüde önlemişti. Aşılamanın hızlanması, vaka ve vefat sayılarının azalması, uluslararası seyahat kısıtlamalarının kaldırılmaya başlanması gibi ülke turizmi için umut verici gelişmeler yaşanıyor. Ancak sektör kalifiye elemanlarını kaybetme tehlikesiyle karşı karşıya. Sektörde istihdamın, kalifiye işgücünün korunması için yeni teşvikler ve destekler gerekiyor."

Çalıştayda konuşan iş hukuk ve sosyal güvenlik danışmanı Tayfur Settar Kaplan, pandemi sürecinde saha tecrübesi olmayan kişilerce hazırlanan mevzuatın  insan kaynakları birimlerinin yöneticilerine ek yükler ve yükümlülükler getirdiğini söyledi. Kaplan, "Pandeminin patlak verdiği Mart 2020 ayından bu yana yüzlerce tebliğ, genelge, bildiri, tüzük yayınlandı ve siz bunların hepsine hakim olmak, okumak, bilmek, öğrenmek zorundasınız. İşiniz gerçekten çok zor" dedi.

ETİK'in "İnsan Kaynakları Çalıştayı"nda çalışma grupları oluşturuldu. Belirli periyotlarda bir araya gelecek ve fikir alışverişinde bulunacak grupların notları, raporlamaları üzerinden sonuç bildirgesi yayınlanacak. Çalıştayın çıktılarıyla oluşturulacak, görüş, istek ve önerileri içerecek rapor ilgili bakanlıklarla Cumhurbaşkanlığı'na sunularak sorunların çözüme kavuşturulmasının yolu aranacak.

23 Haziran 2021 Çarşamba

Küçük Moskova Kemer’e yaklaşık 4 milyon misafir bekliyoruz

Kemer Belediye Başkanı Topaloğlu: Bu yıl Antalya’ya yaklaşık 6 milyon turist bekleniyor. Bunun en az 4 milyonunu Kemer’de ağırlarız.

Kemer Belediye Başkanı Necati Topaloğlu, Rusya’nın uçak seferlerini başlatmasının ardından değerlendirmelerde bulundu. Başkan Topaloğlu, bu sene zor bir dönemden geçtiklerini belirterek, Rusya’nın uçak seferlerini başlatmasını sevinçle karşıladıklarını kaydetti. Rusya’nın aldığı karar sonrası esnaf ve turizmcinin yüzünün gülmeye başladığına değinen Topaloğlu, “Artık insanlar da sıkıldı ve tatile çıkmak istiyor. Kemer’e “Küçük Moskova” diyorlar. 

Herkesin düşüncesi iyi bir turizm sezonu geçireceğiz yönünde. Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan cumartesi günü Göynük’ta otel açılışına katıldı. Orada Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy ile görüşme gerçekleştirdim. Bakan Ersoy, turizmin bu sene daha iyi olacağını iletti. Fransa ve Almanya’dan da iyi haberler aldıklarını kaydetti. Esnafın kepenk açma kapama saatlerinin esnetilmesi konusunu da kendilerine ilettim. Birden olmaz kademeli olarak yapacaklarını söyledi. Bilim kurulunun toplantısı sonrası bir açıklama yapılacağını belirtti. Çalışmalarından dolayı sayın bakana teşekkür ediyorum.” diye konuştu. 

Kemer’e yaklaşık 4 milyon misafir bekliyoruz

Kemer Belediyesi olarak turizm sezonuna hazır olduklarını ve hazırlıklarını tamamladıklarını anlatan Başkan Topaloğlu, şunları kaydetti:“Her şeyin daha güzel olacağına inanıyorum. Aşıların yapılması çok iyi. Günde 1 milyon aşı yapılması bizim için bir kazanç. Biz aşıya rağmen tedbirlerimizi elden bırakmıyoruz. Çünkü İngiltere varyantı var. Çok hızlı yayılıyor. Bu handikapa yakalanmamak için tedbirlerimizi bırakmıyoruz. Antalya’ya yaklaşık 6 milyon turist bekliyoruz. Bunun yaklaşık 4 milyonu Kemer’e gelir. Geçen sene turizm yokken bile 2,5 ayda 1 milyon 300 bin misafir ağırladık. Kemer olarak daha rahatız.”Topaloğlu, Mustafa Ertuğrul Aker (Olbia) Parkı’nın çehresini değiştirdiklerini hatırlatarak, herkesin parka gelip vakit geçirdiğini ve fotoğraf çekme alanlarında anı ölümsüzleştirdiğini sözlerine ekledi. 

Dijital yolculukların ev sahibi BiTaksi, 8’inci yaşını kutluyor

Kurulduğu günden bu yana 6,5 milyon kez indirilen BiTaksi, 48 milyon yolculuğa ev sahipliği yaptı. Pandemi döneminde, Türkiye’de ilk kez hayata geçen kabinli taksi hizmeti ise 1’inci yaşına günler kala 800 bin güvenli yolculuğa ulaştı.


Taksi arayan yolcularla, yolcu arayan taksi sürücülerini bir araya getiren BiTaksi, sektöründe 8 yılı geride bıraktı. 

“Hem yolcuların hem de sürücülerin dijital yol arkadaşıyız”  

Geride bıraktıkları 8 yılı değerlendiren BiTaksi CEO’su Kaan Sancaklı; “Sektörümüzün lider uygulaması olarak, kendimizi kurulduğumuz günden bu yana hem yolcuların hem de sürücülerin dijital yol arkadaşı olarak konumlandırıyoruz. Sürücüler ile yolcuları kolay ve güvenli şekilde buluşturuyor, hayata geçirdiğimiz kampanyalar ile fırsatlar sağlıyoruz. Ekosistemimize katma değer yaratacak projelerle destek olmaya ve her zaman daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunmaya odaklanıyoruz” dedi.

Kullanıcı memnuniyetine de değinen Sancaklı sözlerini şöyle sürdürdü: “BiTaksi olarak şu ana kadar pek çok ilki hayata geçirdik. Türkiye’de taksilerde kartlı ödeme ilk kez BiTaksi ile başladı. Görme-işitme engelli vatandaşlarımızın, evcil hayvanı bulunan yolculularımızın konforlu ve güvenli şekilde seyahat edebilmesi için ‘kolay taksi’ ve ‘pati taksi’ hizmetlerimizle yine ilkleri gerçekleştirdik. Pandemi döneminde ‘kabinli taksi’ projemizi hayata geçirerek hem yolcuların hem de sürücülerin sağlığı ve güvenliği için sürdürülebilir bir adım attık. Tüm bu projelerimiz ve hizmetimizi iyileştirmeye yönelik yaklaşımımız yolcularımıza da yansıyor. BiTaksi’yi deneyimlemiş milyonlarca kullanıcımızın memnuniyet oranı %96.”

Şu ana kadar 6,5 milyon defa indirilen BiTaksi, 48 milyon yolculuğa dijital ev sahipliği yaptı.

Pandemi süresince 800 bin kabinli taksi yolculuğu gerçekleşti

BiTaksi, geçtiğimiz yıl Covid-19 salgını dolayısıyla Türkiye’de ilk kez kabinli taksi projesini hayata geçirmişti. 1 yaşını doldurmasına sayılı günler kala sayıları hızla artan kabinli taksiler hem yolcular hem de sürücüler için izole bir yolculuk imkânı sağlamaya devam ediyor.

Sancaklı, Kabinli Taksilere ilişkin şu yorumlarda bulundu: “Covid-19 salgını dolayısıyla kullanıcılarımızın hijyen koşullarına azami derecede dikkat ettiğini göz önünde bulundurarak kabinli taksi uygulamasını başlattık. Şu ana kadar BiTaksi üzerinden kabinli taksilerle 2 binin üzerinde sürücü, 800 bin güvenli yolculuk gerçekleştirdi. Hem yolcularımızdan hem de sürücülerimizden çok güzel yorumlar alıyoruz. Öte yandan hayata geçirdiğimiz kampanyalar ile yolcularımıza avantajlar sağlıyoruz. Projemizin başından bu yana 250 binin üzerinde yolcumuza sürpriz olarak kabinli taksi gönderdik ve onları bu yeni hizmetimizle tanıştırdık.”

Kabinli taksilerde yer alan panel, tasarımı dolayısıyla tüm taksilere kolayca entegre edilebiliyor. Kabinli taksiler, ön ve arka taraf arasındaki hava geçişini engellemesinin yanı sıra arka koltuktaki yolcuların özel filtrelerle ayrılan klima ve ses izolasyonu ile konforlu şekilde yolculuk yapmasına olanak tanıyor. BiTaksi, şu an İstanbul’da 750’ye yakın kabinli taksi sayısını yaz sonuna kadar 1000’e tamamlamayı hedefliyor.  

8. yıla özel 20 iPhone 12 kazanma şansı 

Doğum gününü kullanıcılarıyla birlikte kutlayan BiTaksi, Haziran sonuna kadar BiTaksi ile yapılacak yolculuklarda çekilişle 20 adet iPhone 12 hediye ediyor. BiTaksi’nin faaliyet gösterdiği İstanbul ve Ankara’da, BiTaksi ile 30 TL ve katları tutarında bireysel yolculuk yapacak tüm yolcular her 30 TL için 1 çekilişi hakkı kazanıyor.

Elite World Sapanca’da şehrin stresinden uzaklaşın

Elite World Sapanca’nın tuz odası, cilt bakımı, sıkılaştırma, detoks programları ile şehrin stresinden uzaklaşın.Elite World Sapanca Convention & Wellness Resort;  wellbeing konseptini geliştirmeye devam ediyor. 

Elite World Sapanca’nın misafirleri; Fit Life Spa & Wellness’ın bütünsel bir yaklaşımla hazırladığı tuz odası, cilt bakımı, sıkılaştırma, detoks gibi uygulamaları ile  misafirlerinin arınmasını sağlıyor. Doğanın huzur veren atmosferinde ayrıcalıklı hizmetleri ile dikkat çeken Elite World Sapanca Convention & Wellness Resort, açık alan etinliklerinin yanı sıra Fit Life Spa & Wellness’da yer alan tuz odası, cilt bakımı, sıkılaştırma,  kişiye özel  detoks  programı  uygulamaları ile misafirlerine farklı ve keyifli deneyimler yaşatmaya devam ediyor. 

elite-world-sapanca-008.jpg

Türkiye’de birçok ilki bünyesinde barındıran Elite World Sapanca’nın spa ve wellness hizmetleri, bir taraftan tatil yaparken diğer taraftan doğanın kalbinde kendisini yenilemek isteyenlerin ilk tercihleri arasında yer alıyor. 

elite-world-sapanca-005.jpgDış güzellik ve vücut sağlığı dengesine önem verenler için hazırlanan Fit Life Signature Masajı, saglık paketi,  kişiye özel hazırlanan iki veya üç günlük detoks paketleriyle kendini şımartmak isteyenlerin keyfini yerine getiriyor. Sıradışı bir SPA deneyimi arzulayanlar ise Elite World Sapanca’nın özel hamamında baştan aşağı arınırken, Fresh Corner’da doğanın  güzelliğini seyrederken  ferahlatıcı ikramlarından tadıp, detoks bakım paketi  ve bitki özlerinin ferahlatıcı etkilerini bir arada yaşayabiliyor. Ayrıca Elite World Sapanca’nın misafirleri tuz terapi odasındaki sıcak kum masaj yatağında uzanıp, himalayan tuzu ile kaplanmış olan tuz terapisi odasının keyfini çıkartabilirler. 

elite-world-sapanca-006.jpg

Elite World Sapanca’da wellness, fitness, yoga, pilates ve meditasyon eğitmenleri ile özel deneyimler yaşayanlar, bir sonraki eğitimlerine İstanbul’daki herhangi bir Elite World Hotels’te devam ederek yeni alışkanlıklar kazanıyor. 

elite-world-sapanca-007.jpg

Ayrıca Türkiye’de bilinenin dışında bir spa deneyimi yaşatmak amacıyla oluşturulan Fit Life Spa & Wellness’daki hizmetlerin yanı sıra özel olarak tasarlanmış kneipp yürüyüş havuzları, yağmur koridorları, açık havada sıcak tuzlu su lagünleri gibi özel alanlarda mevcut. İstanbul’a oldukça yakın bir lokasyon olan Elite World Sapanca Convention & Wellness Resort, şehirden kaçarak özel masaj ve cilt bakımı paketlerinden, detox programlarından yararlanmak isteyenler için özel bir fırsatlar sunuyor. 

Hijyenik ve güvenli bir tatil için Elite World CARE

Elite World Hotels zincirinde yer alan tüm oteller, güvenli turizm sertifikasına sahip olup, yüksek önlem ve güvenlik tedbirleriyle hizmetlerini sürdürüyor. Elite World CARE (Covid-19 Anti Risk Ekibi) adındaki uzman ekiplerle aktif bir şekilde denetleme ve değerlendirmeler sürekli devam ediyor. Konforlu ve güvenli bir tatil için her detayın titizlikle düşünüldüğü Elite World Otelleri’nde misafirler yüzde 50 doluluğu aşmayacak şekilde geniş ve hijyenik alanlarda sosyal mesafeye dikkat ederek ağırlanıyor. 


Swissôtel The Bosphorus, İstanbul Yaz Sezonuna Merhaba Diyor!

Swissôtel The Bosphorus, İstanbul, 30.yılını kutladığı bu özel yılda yaz boyunca özlenen buluşmalara, tüm hijyen ve sosyal mesafe kurallarına uyarak ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor. 

Mavi ve yeşilin buluştuğu, İstanbul’un merkezinde bulunan lokasyonunda, açık hava imkanı sunduğu restoranları ve etkinlik alanları ile Swissôtel misafirlerine eşsiz bir şehir deneyimi sunacak. 

16 Roof 

Swissôtel The Bosphorus,İstanbul lezzeti ve eğlenceyi 16 Roof’ta buluşturmaya devam ediyor.

Swissôtel The Bosphorus, İstanbul’un terasında konumlanan şehrin en güzel manzarasına sahip 16 Roof, ünlü şef Bruno Andres Santa Cruz’un dokunuşları ile günümüzde ilgi odağı olan Peru mutfağını Akdeniz lezzetleri ile harmanlayıp modern bir menü oluşturarak İstanbul’un hatta dünyanın favorileri arasına girdi.

Chalet Garden

Swissôtel The Bosphorus’un, benzersiz adresi Chalet, 
yaz sezonu boyunca dinamik ve farklı konsepti ile muhteşem bahçesinde 
 ‘’Chalet Garden’’ olarak İstanbullu’ların yeni buluşma noktası olarak hizmet vermeye başlıyor.

Şehrin merkezinde doğa ile buluşma imkanı sunan ‘’Chalet Garden’’
alanında en sevilen ve deneyimli isimleri ağırlayacağı, gastronomi ve müzik alanında etkinler ve workshoplar düzenleyecek.
Sevdiklerinizle birlikte, şehirden uzaklaşmadan, yeşillikler içerisinde keyifle vakit ‘’Chalet Garden’’ yaz günlerinize unutulmaz anlar kazandıracak.

OASIS Havuz

İstanbul’un sosyal açıdan en kıymetli lokasyonlarından birinin tam merkezinde yer alan Swissôtel The Bosphorus, İstanbul sizi unutamayacağınız bir deneyime davet ediyor. 

Dünyanın önde gelen otellerinden Swissôtel The Bosphorus, İstanbul yeşillikler içinde, gürültüden uzak, huzurlu bir ortamdaki havuzunda misafirlerini ağırlıyor. Kış sezonu yorgunluğunu atıp şehirdeki en keyifli tatili hissettiren Swissotel The Bosphorus, İstanbul, havuz kullanımı öncesi ve sonrasında misafirlerine pek çok farklı hizmet ve sosyal ortam sunuyor. 

Türkiye'de Şirket Kuran Yabancı Sayısı Artıyor

Özellikle e-ticaret alanında faaliyet gösteren mikro işletmelerin sayısı hızla artarken, Türkiye'de iş yapmayı planlayan yabancılar da ülkemizde şirket kurma yoluna gidiyor. Yabancı girişimcilerin Türkiye'de şirket kurmaları açısından tabi oldukları prosedürün Türk vatandaşlarıyla hemen hemen aynı olduğuna dikkat çeken WorqCompany Kurucu Ortağı Cem Baytok konunun ayrıntılarını anlattı.

Yabancı yatırımcılar neden Türkiye'yi tercih ediyor?

Türkiye 2000'li yılların başından itibaren uyguladığı yabancı sermaye ve yatırım teşvik sistemiyle bölgesinde uluslararası sermayenin en çok tercih ettiği yatırım üslerinden biri oldu. Zaman içinde ihracatın artması ve ekonomideki dönüşüm çerçevesinde yakalanan hızlı büyüme, yabancı sermayenin de ilgisini çekti. Türkiye'ye ilgi gösteren yabancı girişimciler için Türkiye'de şirket kurmaları açısından tabi oldukları prosedürün Türk vatandaşlarıyla hemen hemen aynı olması farklı bir cazibe konusu. Bu doğrultuda Türkiye, yabancı yatırımcıların iş yapma kolaylığı açısından önde gelen ülkelerden biri.

Ortadoğu, Uzakdoğu ve Avrupa'dan talep var...

Türkiye'ye en çok Ortadoğu ve Uzakdoğu ülkeleri ile Avrupa'dan yoğun şirket kurma talebi geliyor. Hong Kong, Çin, Hindistan, Lübnan, Pakistan, Birleşik Arap Emirlikleri, İtalya, Sırbistan ve İngiltere bu alanda en başta sayılabilecek ülkeler.

Hangi iş kollarını tercih ediyorlar?

Türkiye'de iş kuracak yabancı yatırımcıların en çok talep gösterdiği alanların başında e-ticaret, ithalat ve ihracat, teknoloji, mühendislik ve mimarlık, gıda ve danışmanlık yer alıyor.

Yabancı talebi 4 kat artacak...

Yabancı şirketlerde iki büyüme kanalı mevcut. Birincisi, dijital pazar yerleri üzerinden kendi ürünlerini Türk pazarında satmak isteyen satıcıların şirketleri. Bunlar şirket, ticaret ve vergi operasyonlarına sağlanan desteklerle kurulan şirketler. Buradaki sayının, 36 ay içerisinde 3.000'in üzerine çıkmasını bekliyoruz. Diğeri ise, Türkiye'de sağlanan servislerle "iş yapma kolaylığının" artması paralelinde gelen yabancı küçük yatırımlar ve sınır ötesi ticaret operasyonları için Türkiye'yi bir geçiş noktası olarak kullanan işletmeler. Buradaki sayının da, aynı süre zarfında 5.000'in  üzerinde olacağını düşünüyoruz. Bu rakamlar bize mevcuda göre dört kat ve üzeri bir büyüme trendi gösterecek.

WorqCompany, İstanbul Kalkınma Ajansı'nın alt yüklenicisi konumunda...

Son dönemlerde yabancı yatırımcıların şirket kurma talepleri oldukça yoğun. WorqCompany Türkiye'de şirket kuruluşu ve ilgili hizmetlere ilişkin çözümleri uçtan uca sunan tek şirket olması ve hem kamu hem özel sektördeki  önemli paydaşlar ile koordinasyon halinde bulunması nedeniyle ile yabancı yatırımcılara bir çok avantaj sağlayabiliyor. WorqCompany, İstanbul'un ekonomik ve sosyal kalkınmasını desteklemek ve küresel rekabet gücünü artırmak için çalışan İstanbul Kalkınma Ajansı ile şirket kuruluşu ve ilave hizmetler konusunda işbirliği yapıyor. Bunun yanı sıra, girişimcilerin e-dönüşümlerini desteklemek amacıyla Türkiye'nin ve dünyanın en büyükleri arasında yer alan yerel ve global dijital pazar yerleri ile entegrasyon ve vergi danışmanlığı işbirlikleri bulunmakta.  

22 Haziran 2021 Salı

Moonline Travel, Türkiye Ofisi’nin başına Serhad Öktem’i getirdi

Ortadoğu’nun önde gelen B2B seyahat hizmetleri sağlayıcısı Moonline Travel’ın Türkiye Ofisi 1 Haziran 2021 tarihinden itibaren sektörün deneyimli ismi Serhad Öktem’e emanet


2016 yılında Türkiye turizm pazarına giriş yapan Irak kökenli Moonline Travel, Türkiye Ofisi’nde yeni bir kan değişimine gitme kararı aldı. Kariyer hayatına 1995 yılında adım atan ve özellikle son 10 yıldır turizm ve reklamcılık alanında bir çok ulusal ve uluslararası şirkette üst düzey yöneticilik görevlerinde bulunan Serhad Öktem, 1 Haziran 2021 itibariyle Moonline Travel Türkiye Ofisi Genel Müdürü görevine getirildi. 

Yeni görevi hakkında açıklamalarda bulunan Serhad Öktem, Ortadoğu’nun en büyük seyahat acentalarından biri olan Moonline Travel’ın pazardaki en iddialı B2B uçak bileti satış platformu Babylon Booking gibi bir ürüne sahip olduğunu hatırlatarak, bunun kendilerine önemli bir avantaj sağladığını hatırlattı. Moonline Travel’ın bir başka B2B ürününün de 2021 yılının Mart ayında kullanıma açılan otel rezervasyon sistemi Babylon Holiday olduğunu söyleyen Öktem, her iki ürünle sektörün en önemli unsurlarının başında gelen seyahat acenteleri ile süregelen iyi ilişkileri daha da geliştirmeyi hedeflediklerini dile getirdi. Öktem, global ölçekte zorlu geçen 1,5 yılın ardından yapılacak güç birliklerinin sektörde aydınlık günleri de beraberinde getireceğini ifade etti.

2010 yılında Irak’ta kurulan Moonline Travel, 10 yılı aşkın süredir Irak’ın yanı sıra Türkiye, Dubai ve Almanya ofislerinde 250’den fazla çalışanı ile faaliyetlerini sürdürmekte ve özellikle B2B alanında uçak bileti satışı ve otel rezervasyonu çözümleri ile sektöre hizmet veriyor. Moonline Travel ayrıca Irak’ta Air Arabia, Egypt Air ve Lufthansa City Center gibi markaların da temsilciliklerini yürütüyor.

Şikayetvar 6. A.C.E. Awards’ta müşteri deneyimini en iyi yaşatan markalar ödüllendirildi

Türkiye’nin müşteri memnuniyetini en kapsamlı ve uçtan uca ölçen  platformu Şikayetvar tarafından bu yıl altıncısı düzenlenen A.C.E Awards (Achievement in Customer Excellence) 21 Haziran Pazartesi günü Çırağan Palace Kempinski’de gerçekleştirildi. Müşteri deneyimini en iyi yaşatan markalar Şikayetvar A.C.E Awards’ta ödüllerine kavuştu.  


140 bin markanın, 7 milyon bireysel üyenin ve aylık 18 milyon ziyaretçinin buluştuğu Şikayetvar, 20 yıllık tecrübesiyle mükemmel müşteri deneyimini yaşatan markaları altıncı kez belirledi.  Firmaların şikayet verileri, pazar payları ve Şikayetvar tarafından uygulanan yıllık 1 milyon 200 bin anket temel alınarak hazırlanan Müşteri Deneyim Endeksi araştırması sonuçlarına göre, tüketicisine mükemmel müşteri deneyimi yaşatan markaların ödüllendirildiği Şikayetvar Ödül Töreni 21 Haziran Pazartesi günü Çırağan Palace Kempinski’de davetlilere unutulmaz bir gece yaşattı. Bu yıl Şikayetvar genelinde en yüksek memnuniyet oranına sahip marka, Birevim oldu.

Müşteri deneyimini en iyi yaşaran 91 marka ödülüne kavuştu

Markaların uçtan uca şikayet yönetim becerisinin ödüllendiği A.C.E Awards’ta bu yıl kategori sayısı artırıldı. Geçen yıl 27 farklı sektörde 54 ulusal ve uluslararası markanın ödüllendirildiği ödül töreninde, bu yıl 48 sektörde müşteri deneyimini en iyi yöneten 91 marka ödüllerine kavuştu. 

Kusursuz müşteri memnuniyetine “Yıldız Tayfı” ödülü

Markaların başarılarını taçlandırdıkları törenin ödülü Heykeltıraş Orkide Akkoç imzası taşıyor. Tamamen el yapımı olan ve Yıldız Tayfı adı verilen benzersiz ödül, çok sayıda küçük yıldızın bir araya gelerek büyük bir yıldıza dönüşümlerini temsil ediyor.   

Şikayetvar 6’ncı A.C.E Awards ödül töreninde ödül alan marka ve dereceleri şöyle sıralandı

Şikayetvar Genelinde En Yüksek Memnuniyet Oranına Sahip Firma
Birevim

Akaryakıt
Opet (Diamond)

Anne Bebek Ürünleri 
Evy Baby (Diamond)

Elektirikli Ev - Mutfak Aletleri
Arzum (Diamond)
Tefal (Gold)
Rowenta (Silver)

Dondurma
Magnum (Diamond)
Algida (Gold)


Dijital Platform
Kablo Tv (Diamond) 
Turkcell TV (Gold)
Digiturk (Silver)

Bankacılık A Segment
Türkiye İş Bankası (Diamond)
QNB Finansbank (Gold)
Akbank (Silver)

Bankacılık B Segment
HSBC (Diamond)
Odeabank (Gold)
ING (Silver)

Kamu Bankacılığı
Halkbank (Diamond)

Kargo
Yurtiçi Kargo (Diamond)
Sürat Kargo (Gold)
UPS Türkiye (Silver)

Kargo Pazaryeri
hepsiJET (Diamond)

Mobilya
Enza (Diamond)
Doğtaş Mobilya (Gold)
Kelebek Mobilya (Silver)

Ankastre
Ferre (Diamond)
Franke (Gold)

Departman Mağazacılığı
Boyner (Diamond)
Tchibo (Gold)

Katılım Bankacılığı
Albaraka Türk Katılım Bankası (Diamond)

Elementer Sigorta A Segment
Aksigorta (Diamond)
Doğa Sigorta (Gold)
Anadolu Sigorta (Silver)

Elementer Sigorta B Segment
Zurich Sigorta (Diamond)
Ethica Sigorta (Gold)
Ray Sigorta (Silver)

Emeklilik ve Hayat
Garanti BBVA Emeklilik ve Hayat (Diamond)
Avivasa (Gold)
Türkiye Hayat Emeklilik (Silver)

E-Ticaret Pazar Yeri
GittiGidiyor (Diamond)
PttAVM (Gold)
Hepsiburada (Silver)

Market Alışveriş Uygulamaları
Banabi Yemeksepeti (Diamond)

Marketler Zinciri
CarrefourSA (Diamond)

Marketler Zinciri İndirim
A101 (Gold)

Oto Kiralama Seri İlan
Yolcu 360 (Diamond)

Bilet Siteleri Ulaşım
Obilet (Diamond)

Seramik Vitrifiye
Kale (Diamond)

Akıllı Telefon
Huawei (Diamond)
Samsung (Gold)

Enerji Dağıtım
Tredaş (Diamond)

Enerji Perakende
Zorlu Enerji (Diamond)
Mepaş (Gold)

Faizsiz Finans Sistemi
Eminevim (Diamond)
Birevim (Gold)

İletişim
Turkcell (Diamond)
Vodafone (Gold)

Kozmetik Mağaza Zinciri
Watsons (Diamond)

İnternet Servis Sağlayıcılar
Kablo Net (Diamond)
Millenicom (Gold)
Superonline (Silver)

Network Satış
Farmasi  (Diamond)

Güvenlik Sistemleri
Kale Alarm (Diamond)
Pronet (Gold)

Yatak
İşbir Yatak (Diamond)
Yataş (Gold)

Otomotiv Lüks Segment
BMV (Gold)
Mercedes (Diamond)

Otomotiv A Segment
Renault (Diamond)
Fiat (Gold)
Ford (Silver)

Otomotiv B Segment
Dacia (Diamond)
Nissan (Gold) 

Beyaz Eşya
Vestel (Diamond) 
Arçelik (Gold)
Beko (Silver)

Hazır Giyim
DeFacto (Diamond)
Mavi (Gold)
LCWaikiki (Silver)

Isı Sistemleri (Kombi)
Ferroli Türkiye (Diamond)
Baymak (Gold) 
DemirDöküm (Silver)

Ödeme Sistemleri
iyzico (Diamond)
PayTR (Gold)
ininal (Silver)

Özel Alışveriş
Morhipo (Diamond)

Spor Giyim
Puma (Silver)

Züccaciye Markası
Porland Porselen (Diamond)

TV
Vestel (Diamond)

Teknoloji Mağaza Zinciri
Teknosa (Diamond)

Teknoloji Ürün Siteleri
İncehesap (Diamond) 

21 Haziran 2021 Pazartesi

Bu yatta Türkçe konuşmak yasak

Daha önce yurt dışına gitmek, iş bağlantıları ayarlamak zorken online görüntülü konuşmalar sayesinde birçok iş insanı, ülke değiştirmeden iş anlaşmaları yapabiliyor.

Bu nedenle iş insanlarının yabancı dile ihtiyaçları artınca Dil bilimci Seda Yekeler de iş insanlarına yönelik ‘Yatta yabancı dil turu’ başlattı.  Proje hakkında bilgi veren Seda Yekeler,  "Özellikle yabancı firmalarla iş yapan ancak dil bilmediği için sıkıntı yaşayan iş insanları, yat turunda tamamen yabancı çalışanların hizmet ettiği bir ortamda dil öğrenecek. Ülkemizden ve farklı ülkelerden çok sayıda iş insanını bir araya getiriyoruz. Bodrum'dan yola çıkacağız ve Ege kıyılarını dolaşacağız” dedi.

seda-yekeler.jpg

Eğitimler 8 kişilik

Yat turuna katılacak iş insanlarının gruplara ayrılacağını, grupların da en fazla 8 kişilik olacağını aktaran Yekeler, “Belirli düzeyde İngilizce bilen işadamlarımıza interaktif bir eğitim verilecek. Business English eğitimi alacak katılımcılarımız, yatta bulundukları süre içerisinde İngilizce harici başka hiçbir dili kullanmayacaklar. Yine yat gezisi süresince katılımcılarımıza dünya mutfağından örnekler sunulacak ve sağlıklı beslenme konusunda diyetisyen desteği verilecek" diye konuştu.

İş insanlarının ilgisi arttı

Daha önce yurt dışına gitmek, iş bağlantıları ayarlamak zorken online görüntülü konuşmalar sayesinde özellikle son dönemde İngilizce öğrenmek isteyen iş insanlarının sayısı daha da çok arttığını aktaran Yekeler, “Online görüşmeler nedeniyle yabancılarla iş toplantısı ayarlamak artık çok kolay. Bu noktada tercüman aracılığıyla konuşmak ise çok verimli olmuyor. O nedenle son dönemlerde yabancı dil öğrenmek isteyen çok sayıda iş adamı oluyor. O nedenle yat turuna da ilgi arttı” ifadelerini kullandı.

Öğrenmenin yaşı yok

Yabancı dil öğrenmenin yaşının olmadığını belirten Yekeler, “Özellikle belli bir yaşa gelmiş olan katılımcılarım bazen ‘Okuldayken yabancı dil dersini hiç sevmezdim, tam bir umutsuz vakaydım’ gibi negatif cümleler kurarlar. Ama unutmayınız ki okulda yabancı dil derslerinde pek de başarılı olmayan birçok insan daha sonra yabancı dili öğrenebilir. Günümüz dünyasında çok daha şanslıyız aslında… Modern yöntemler, eğlenceli ve iletişim kurmaya çok daha yardımcı metotlar mevcut. Yeter ki kendinize güvenin. Utanmak diye bir şey yok! Hata yapmak dil öğrenme sürecinin çok doğal bir parçasıdır” dedi.

Özel metod uyguluyor

Yabancı dil öğretiminde YEK metodunu uyguladığını aktaran Yekeler, metodla ilgili ise şu bilgileri verdi: “YEK metodu bilinen tüm dil edindirme uygulamalarından farklı olarak beyindeki gri hücreleri hedefleyen egzersizlerden oluşuyor. Deneyime dayalı ve kalıcı edinime kolaylık kazandıran bir metot. Yek Metot; kişinin beynindeki dil edinme bölgesinin nasıl çalıştığını ve ne kadar açık olduğunu analiz eden bir dil analizine dayanan ve bir dil haritasının çıkartıldığı bir metot. Yani kişiye özel. Uzun yıllar, sağ lob ile sol lobların birbirinden ayrı çalıştığına dair çalışmalar yapılmıştı. Son 20 yılda ise, özellikle birden fazla dil bilen insanların bu iki lobu aynı anda kullandıkları ortaya çıktı.” 

Büyük ilerleme yaşanıyor

İş insanlarına da bu yöntemle dil öğrettiğini aktaran Yekeler, “Böylelikle İngilizce bilmeyen ya da konuşma cesareti olmayan iş insanlarında büyük ilerlemeler yaşıyoruz. Yıllarca İngilizce bilmediği için yurt dışıyla iş yapamayan katılımcılar şu anda çok ciddi anlaşmalar imza atıyorlar” diye konuştu.2009’da kurduğu Türkiye’nin ilk dil vakfı olan SEYEV’le Şanlıurfa, Ordu ve Hakkari’deki köy okullarına ve öğrencilere destek olan Yekeler, Sen de Konuşabilirsin' isimli kitabı hakkında ise “Bu kitap yabancı bir dil öğrenmek için bir türlü fırsat bulamadım diyenlerin, yabancı dil seviyelerini geliştirebileceklerine inandıran bir kitap olsun istiyorum. Türkiye’de artık anlıyorum ama konuşamıyorum sorunu çözülsün istiyorum” ifadelerini kullandı.

NG Phaselis Bay’ın resmi açılışı gerçekleşti 

NG Phaselis Bay’ın resmi açılışı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla gerçekleşti

CUMHURBAŞKANI ERDOĞAN: ‘’NG PHASELİS BAY, ÜLKEMİZİN TURİZMDE YAPMAYA HAZIRLANDIĞI BÜYÜK ATILIMIN SEMBOLÜDÜR’’

CUMHURBAŞKANI RECEP TAYYİP ERDOĞAN: ‘’NG Phaselis Bay Otelinin şehrimize, ülkemize, turizm sektörüne ve NG gruba hayırlı olmasını diliyorum. NG grubu, Nafi ve Erkan Güral'ın salgın döneminde gerçekleştirdikleri bu otelle birlikte toplam 5 milyar lirayı bulan yeni yatırımla, 1200 kişi istihdam ilavesiyle ortaya çıkardıkları için tebrik ediyorum. Bölgenin en güzel koylarından birinde yer alan, yüksek standartlara sahip 488 odalı bu otelimizi ülkemizin turizm sektöründe yapmaya hazırlandığı büyük atılımın sembolü olarak görüyorum.’’

cumhurbaskani-recep-tayyip-erdogan-ng-grubu-nafi-gural-erkan-guralkultur-ve-turizm-bakani-mehmet-nuri-ersoy-emine-erdogan-003.jpg

NG KÜTAHYA SERAMİK YÖNETİM KURULU BAŞKANI ERKAN GÜRAL: ‘’Asla vazgeçmeyen bir babanın evlatları olarak; en gelişmiş ekonomilerin bile yıprandığı bu pandemi döneminde, toplam 5 milyar liralık yatırım bedeliyle, 2 otel, 1 seramik fabrikası ve 1 porselen fabrikasını Türkiye ekonomisine kazandırdık. Biz devletimize güveniyoruz, Türkiye ekonomisinin geleceğine inanıyoruz. Şartlar ne olursa olsun, bu coğrafyada yatırım yapmaya, ilklere ve yeniliklere imza atmaya devam edeceğiz.

cumhurbaskani-recep-tayyip-erdogan-ng-grubu-nafi-gural-erkan-gural.jpg

’’ NG Hotels’in, 1,5 milyar TL’lik yatırımla Antalya Kemer Göynük’te hayata geçirdiği 4’üncü oteli NG Phaselis Bay’ın resmi açılışı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından yapıldı.
Sapanca ve Afyon’da yer alan otelleriyle turizm sektörüne yepyeni bir hizmet anlayışı getiren NG Hotels, Türkiye’ye konforun ve lüksün sınırlarını aşan yeni bir otel daha kazandırdı. Geçtiğimiz nisan ayında misafirlerini kabul etmeye başlayan NG Phaselis Bay Otel’in resmi açılışı için görkemli bir tören hazırlandı.

cumhurbaskani-recep-tayyip-erdogan-ng-grubu-nafi-gural-erkan-guralkultur-ve-turizm-bakani-mehmet-nuri-ersoy-emine-erdogan-001.jpg

Erdoğan, Nafi Güral ve Ailesi Tarafından karşılandı

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve eşi Emine Erdoğan otelin girişinde NG Kurucu Başkanı Nafi Güral ve eşi Gülsüm Güral, NG Kütahya Seramik Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Güral, NG Hotels Yönetim Kurulu Başkanı Hediye Güral, Kütahya Porselen Yönetim Kurulu Başkanı Sema Güral Sürmeli ve Kütahya Porselen Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Gülden Güral ile Gürok Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Rıza Güral, Boliş plastik ve Kimya Sanayi Yönetim Kurulu Başkanı Sevim Güral Olgun tarafından karşılandı..  NG Phaselis Bay Otel’in resmi açılışında Cumhurbaşkanı Erdoğan’a, eski Başbakanlardan Binali Yıldırım, Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy ile Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank ve Antalya Valisi Ersin Yazıcı da eşlik etti. 

Cumhurbaşkanı Erdoğan: NG Phaselis Bay, Turizmde Büyük Atılımın Sembolü

NG Phaselis Bay’ın resmi açılış töreninde konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan, oteli turizm sektörünün önemli sembollerinden biri olarak gördüğünü söyledi. ‘’Resmi açılışını yaptığımız NG Phaselis otelinin şehrimize, ülkemize, turizm sektörüne ve NG Gruba hayırlı olmasını diliyorum. NG grubu, Nafi ve Erkan Güral'ın salgın döneminde gerçekleştirdikleri bu otelle birlikte toplam 5 milyar lirayı bulan yeni yatırımı, 1200 kişi istihdam ilavesiyle ortaya çıkardıkları için tebrik ediyorum. Turizm sektöründeki dördüncü yatırımlarını bu otel ile yapan Güral ailesinin seramik alanında ülkemizde ve ülke dışında yaptığı başarılı çalışmaları da yakından takip ediyoruz.  Bu otelin nisan ayındaki fiili açılışının hemen ardından salgın şartlarına rağmen yüksek doluluk oranlarına ulaşması, isabetli bir yatırım olduğunun işaretidir. Bölgenin en güzel koylarından birinde yer alan, yüksek standartlara sahip 488 odalı bu otelimizi ülkemizin turizm sektöründe yapmaya hazırlandığı büyük atılımın sembolü olarak görüyorum.’’

cumhurbaskani-recep-tayyip-erdogan-ng-grubu-nafi-gural-erkan-guralkultur-ve-turizm-bakani-mehmet-nuri-ersoy-emine-erdogan-002.jpgCumhurbaşkanı Erdoğan Türkiye’nin dünya turizmindeki yerini daha da yukarıya taşıyacaklarını ifade etti: ‘’Turizmcilerimizin 2021 sezonunun en azından ikinci yarısını değerlendirebilmelerini temin edebileceğiz. Geçtiğimiz yıl tüm sıkıntılara rağmen 16 milyon misafiri ağırlamıştık. Bu yıl çok daha yukarı rakamlara ulaşacağımızdan ümitliyim. Yatırımcılarımıza bu yeni döneme hazırlanmalarını şimdiden tavsiye ediyorum. Bu süreçte bir defa daha görülmüştür ki Türkiye'de tatil yapan turist, ülkemizden kolay kolay vazgeçemiyor. Tabii güzelliklerimizle, tarihi zenginliklerimizle, hizmet standartlarımızla, yetişmiş insan kaynağımızla, uygun fiyatlarımızla hem ülkemizi tercih edenler kazanıyor hem Türkiye kazanıyor. İnşallah bu kazan kazan politikasıyla turizmdeki yerimizi sürekli daha yukarılara çıkartacağız. ‘’

cumhurbaskani-recep-tayyip-erdogan-ng-grubu-nafi-gural-erkan-guralkultur-ve-turizm-bakani-mehmet-nuri-ersoy.jpg

Mehmet Nuri Ersoy: Turizme Yapılan Yatırımlar Sevindiriyor

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy ise turizme yaptıkları yatırımlar sebebiyle Güral Ailesine teşekkür etti: ‘’Beni en çok sevindiren, birçok kez sıkıntılar atlatmasına rağmen Türk turizm yatırımcısının her daim yatırımlarına devam ediyor olması. Bugün bu tesiste de bu güzel örneği hep beraber yaşıyoruz. Önemli olan daha fazla kişi başı geliri turizmde turistten elde etmek.. Kaliteli istihdamı arttırmak.. Ve turizm sektörünün gayr-i safi milli hasılada aldığı payı yüzde 4’lerden yüzde 7,5 / 8 seviyelerine getirmek. O açıdan da Güral ailesini yapmış olduğu yatırımdan dolayı tebrik ediyorum.’’ 

Erkan Güral: Pandemide 5 Milyar TL Yatırım Yaptık

Turizm sektörüne farklı bir dinamizm getirmek amacıyla NG Phaselis Bay Otel’i hayata geçirdiklerini söyleyen NG Kütahya Seramik Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Güral,  konuşmasına NG Grubun geçmişe dayanan başarı hikâyesini anlatarak başladı: ‘’Bizim maratonumuz 1940’lı yıllarda Kütahya’da başlayıp bugün 100’den fazla ülkeye ihracat yapan, 5 bin kişiye doğrudan istihdam sağlayan;  Turizm, seramik ve porselen sektörlerinde her geçen gün yeni rekorlara imza atan bir marka olarak devam ediyor. Babam Nafi Güral Beyefendi’nin ilk günden bu yana taşıdığı ve bizlere adeta nakşettiği bir düstur var: Şartlar ne olursa olsun üretmek, başarının peşinden koşmak… Bizlere yüklenen sorumluluk kapsamında, enerji krizlerine, petrol kıtlıklarına, ihtilallere, devalüasyonlara, ekonomide yaşanan türbülanslara rağmen bu düsturdan asla vazgeçmeyen bir babanın evlatları olarak; En gelişmiş ekonomilerin bile yıprandığı bu pandemi döneminde, toplam 5 milyar liralık yatırım bedeliyle, 2 otel, 1 seramik fabrikası ve 1 porselen fabrikasını Türkiye Ekonomisine kazandırdık. Çünkü biz devletimize güveniyoruz, Türkiye ekonomisinin geleceğine inanıyoruz. Şartlar ne olursa olsun, bu coğrafyada yatırım yapmaya, ilklere ve yeniliklere imza atmaya devam edeceğiz.’’

‘’Türkiye’nin En Modern Seramik Üretim Tesisini Yapıyoruz’’

NG Kütahya Seramik Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Güral konuşmasında yatırımların devam edeceği müjdesini de verdi: ’Sayın Cumhurbaşkanımız, 15 Temmuz Seramik Fabrikası’nı uğurlu ellerinizle 2018 Ocak ayında açmıştık. Ve o gün size bir söz daha vermiştik: Fabrikamızın hemen yanında bulunan araziye Türkiye’nin en modern seramik üretim tesisini yapacağız demiştim. Geçtiğimiz ay bu tesisimizin temelini attık. Toplamda 2 milyar liralık yatırıma ulaşacak bu fabrikamızı 3 faz halinde bitireceğiz. İlk fazı ekim ayında tamamlıyoruz. İnşallah Cumhuriyetimizin 100. yılında tüm fazları nihayete erdirecek ve Türkiye’nin en büyük üretim tesisi olan 29 Ekim Seramik Fabrikası’nı ülkemize kazandıracağız.’’

cumhurbaskani-recep-tayyip-erdogan-ng-grubu-nafi-gural-erkan-guralkultur-ve-turizm-bakani-mehmet-nuri-ersoy-emine-erdogan.jpg

Turna Kuşu Heykeli Hediye Edildi

Açılış konuşmalarının ardından Nafi Güral ve Ailesi tarafından Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a Anadolu kültüründe büyük yeri ve önemi olan Turna Kuşu Heykeli hediye edildi. Anadolu da yaygın bir inanışa göre turnalar uğur, bereket, mutluluk ve refahın simgesi olan kutsal hayvanlar sayıldığı gibi, saflığın, temizliğin, dürüstlüğün, vefanın, sadakatin, sevginin, onurun, özgürlüğün de simgesi olarak kabul ediliyor.  Emine Erdoğan’a ise Gülsüm Güral ve Sema Güral Sürmeli tarafından Kütahya Porselen imzalı özel olarak tasarlanmış bir vazo hediye edildi. 

HOTEL CAELI WELLNESS WEEKEND BAŞLIYOR

Hotel Caeli büyüleyici ve dingin atmosferi ile pandeminin olumsuz havasından uzaklaşmak, huzur dolu bir hafta sonu geçirmek için misafirlerini haziran ve temmuz aylarında düzenleyeceği Wellness Weekend’e davet ediyor. Uçsuz bucaksız üzüm bağları arasında, Eceabat’ın eşsiz doğası ve tarihsel güzellikleri ile çevrili olan Hotel Caeli, şehrin stresinden kaçmak, pandeminin olumsuz havasından biraz olsun uzaklaşmak, arınmak isteyen misafirleri için benzersiz bir Wellness Weekend hazırladı.

hotel-caeli.jpg

Hayatın karmaşasından, iş stresinden, pandemi psikolojisinden uzaklaştırıp, içsel yolculuğa çıkaracak Hotel Caeli Wellness Weekend, alanında uzman isimlerle hazırlanmış, farklı yoga seanslarından, meditasyona, bağ gezileri ve tadımlardan birçok workshop’la  dolu dolu iki günü kapsıyor. Zihninizi ve ruhunuzu arındırırken, tabiat ve sanatla iç içe Hotel Caeli’nin büyüleyici atmosferine bereketli topraklarında yetişen doğal ürünlerle hazırlanan enfes lezzetler de eşlik edecek. İki ayrı hafta sonunda gerçekleşecek program 26 – 27 Haziran tarihlerinde  Zeynep Kemaloğlu- ZK Yoga Studio, 10 – 11 Temmuz tarihlerinde ise Shape Up İstanbul  ( Natalie Garih, Damla Açıkada) ile devam edecek. Lüks bağ ve sanat oteli konseptiyle tüm detaylarını misafirlerinin konforuna ve zevkine göre tasarlayan Hotel Caeli, yeni normalin gerekliliklerine uygun olarak TÜV SÜD sertifikalı hijyen ve sağlık önlemleri ile misafirlerine güvenli bir konaklama hizmeti sunuyor.

17 Haziran 2021 Perşembe

THY Teknik A.Ş., Boeing ile Yenilenen Yedek Parça Sözleşmesiyle Envanter Portföyünü Genişletiyor

Boeing ile Türk Hava Yolları Teknik A.Ş. arasında yenilenen özel yapım yedek parça sözleşmesi, uçak uygunluğu ve envanter maliyetleri arasında dinamik bir denge oluşturuyor. 
Üç yıllık sözleşme, 9.000 adet yedek parça ile bir önceki programı daha da genişletiyor. 



Boeing ve Türk Hava Yolları Teknik A.Ş., özel yapım yedek parça paket sözleşmesini yenilediklerini duyurdu. Böylece, uçak bakım ve onarım tedarikçisinin mevcut kontratı üç yıl süreyle uzatılmış oldu. Yenilenen sözleşme, Türk Hava Yolları Teknik A.Ş.’nin verimlilik ve güvenilirliğini artırmanın yanı sıra yedek parça ve komponent hizmetleri küresel ağına erişimini güçlendirecek. 
Türk Hava Yolları Teknik A.Ş. Genel Müdürü ve İcra Komitesi Üyesi Mikail Akbulut, “Boeing ile yenilenen yedek parça sözleşmemiz, müşterilerimize en iyi nihai ürünü sağlama konusundaki kararlılığımızın bir göstergesidir. Şüphesiz ki, Türk Hava Yolları Teknik A.Ş. ve Boeing arasındaki bu işbirliği, piyasa taleplerini karşılamada ileri bir dönüm noktasıdır.” açıklamasında bulundu. 
Türk Hava Yolları Teknik A.Ş., yenilenen sözleşmenin sunduğu fiyat ve uygunluk ayrıcalıklarıyla bakım operasyonlarını verimli ve kolay hale getirmeye devam edecek. Özel yapım yedek parça paket sözleşmesinin üç yıl süreyle yenilenmesiyle, şirketin portföyü 9.000 adet yedek parça ile genişliyor. Bunlar arasında Boeing parçalarının yanı sıra Boeing ve iş ortağı işletmeler tarafından sağlanan tedarikçi parçaları bulunuyor.    
Boeing Satış Sonrası Hizmetler Başkan ve CEO’su Ted Colbert, “Endüstrimiz, pandemi ve devamındaki iyileşmeden doğan zorlukların üstesinden gelmeye devam ederken, iş ortaklarımız da organizasyonlarına değer katacak ve müşterilerine nihai ürün sağlayacak özgün çözümler üretme konusundaki kararlılığını sürdürüyor. Bu sözleşmeyle öngörülebilirliği ve esnekliği artan, maliyet açısından rekabetçi ve geniş tedarik ağına sürdürdüğü güvenden ötürü Türk Hava Yolları Teknik A.Ş.’ye teşekkür borçluyuz.” dedi. 
Dünyanın önde gelen havacılık hizmetleri tedarikçilerinden biri olan ve son derece kalifiye iş gücü ile dünya genelinde kapsamlı bakım, onarım, modifikasyon ve rekonfigürasyon hizmetleri sunan Türk Hava Yolları Teknik A.Ş., uçak operatörlerini ve sahiplerini kapsamlı komponent tedariki, tasarım, sertifikasyon ve üretim hizmetleriyle küresel düzeyde desteklemektedir.
Boeing, tüm müşterilerine 13 milyondan fazla yedek parçaya erişim, 7/24 teknik uzmanlık ve yedek parça sorunlarına geniş bir kapsamda destek hizmeti sağlıyor. 
Dünyanın önde gelen havacılık ve uzay şirketi Boeing, 150’den fazla ülkedeki müşterilerine havacılık ürünleri ve destek hizmetleri sağlamaktadır. Amerika Birleşik Devletleri’nin (ABD) en büyük ihracatçısı olan şirket, küresel bir tedarikçi üssünün kabiliyetlerini ileri düzeyde ekonomik fırsat, sürdürülebilirlik ve topluluk etkisi için kullanmaktadır. Boeing ekipleri, geleceğe yönelik yenilikler getirmeyi ve şirketin temel değerleri olan güvenlik, kalite ve dürüstlüğü yaşatmayı hedeflemektedir. Daha fazlası için www.boeing.com adresini ziyaret edebilirsiniz.  

   

ULUDAĞ’IN ZİRVESİNDE DEV MARATON

‘’ULUDAĞ ULTRA MARATONU’’ İÇİN GERİ SAYIM BAŞLADI
 Bursa Büyükşehir Belediyesi spor turizminde marka etkinleri kente kazandırıyor. Büyükşehir Belediyesi’nin desteği ile Uludağ’ın zirvesinde 2-3-4 Temmuz 2021 tarihinde bu yıl 3. yapılacak olan ‘’Uludağ Premium Ultra Trail‘’ koşusu için tüm hazırlıklar tamamlandı.



Uludağ’ın zirvesinde gerçekleştirilecek “Bursa Büyükşehir Belediyesi Uludağ Premium Ultra Trail” Bursa’nın dünyaya tanıtımına da büyük katkı sağlayacak. Sporu tabana yaymak, gençlerin ve çocukların sporla buluşmasını sağlamak adına birçok etkinliği hayata geçiren Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından desteklenen koşu, Uludağ ve çevresinin muhteşem doğası ve yerel dokusu ile teknik yapısını birleştirerek tüm sporculara unutamayacakları bir yarış sunacak.



7’den 70’e herkes koşacak
Büyükşehir Belediyesi Gençlik ve Spor Hizmetleri Dairesi Başkanlığı koordinasyonunda 1 genel klasman ve 5 farklı yaş kategorisinde yapılacak uzun soluklu yarış, yerli-yabancı 66K, 30K, 16K ve 6K etapları ile 1000’e yakın sporcuyu ağırlayacak.  Maraton koşucuları, Zeyniler, Cumalıkızık, Kürekli Şelalesi, Saitabat Şelalesi, Buzul Göletler, Uludağ Zirve, Softaboğan Şelalesi, Bakacak, Kurbağakaya ve Sarıalan gibi Bursa’nın önemli ve değerli lokasyonlarından geçerek hem zorlu hem de keyifli bir yarış tecrübe edecekler. Doğa sporları turizmine önemli katkı sağlayacak ultra-maraton halka açık gerçekleştirilecek.  Uludağ’ın eşsiz güzelliği eşliğinde maratona katılmak isteyen 7’den 70’e herkes organizasyona kayıt yaptırabilecek.


3 gün kesintisiz heyecan
Üç gün boyunca çeşitli yan etkinliklerle de sahne olacak yarış ile marka değeri kış aylarında yüksek olan Uludağ’a önemli bir yaz festivali de kazandırılıyor.  International Trail Running Association (ITRA) tarafından onaylanan parkurları tamamlayan koşucular, her bir parkur için belirlenmiş uluslararası puanlara sahip olacaklar.  Uludağ Ultra Maraton’un başlangıç noktası Kurbağa Kaya’daki meydan olarak belirlendi. Yarışa kayıt yaptıran tüm katılımcılar, zirveye Teleferik ile ücretsiz taşınacak. 3 gün boyunca sürecek organizasyondaki yarışların startı, 3 Temmuz Cumartesi günü sabah 66K parkuruyla verilecek.