10 Şubat 2022 Perşembe

Mert Vardar; “Erken rezervasyon %40 ama sezonda %100 olabilir

Jolly Tour Mete Vardar, Sezonda fiyattan ziyade kontenjan sıkıntısı olacak fiyatlar %100 artabilir.Türkiye’nin acente ağı en yaygın ve güçlü büyüme performansı ile dikkat çeken firması Jolly, EMITT 2022 Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı’nda da dikkat çeken turizm şirketi oldu. Düzenlenen basın sohbetinde Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar ve CEO & Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mert Vardar, 2022 yılında yabancı turistin Türkiye ilgisinde güçlü bir ivme beklediklerinin altını çizerken bu yıl içinde yurtdışına açılma hazırlıklarının son hız devam ettiğini belirtti. 

yonetim-kurulu-baskani-mete-vardar.jpg

Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar; “Her zamanki gibi EMITT Fuarı açılışını sizlerle birlikte yapıyoruz. Bugün turizm için önemli bir gün biz de ilk günden beri fuarın en büyük katılımcısıyız. Hem fuarın yoğunluğu hem de şirketimize verilen önem açısından büyük yoğunluk yaşıyoruz. Jolly’nin 35. yılı, 6 Kasım’da erken rezervasyonu sizlerle başlattık. Jolly olarak yoğun bir çalışma temposu içerisindeyiz” dedi.

ceo-yonetim-kurulu-baskan-yardimcisi-mert-vardar.jpg

Jolly TurYönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mert Vardar; “Değerli konuklar hepiniz hoş geldiniz. Heyecanlıyız, yaklaşık 2 senelik bir aradan sonra tekrardan EMİTT Turizm Fuarı’nda sektör temsilcileri ile birlikteyiz” dedi.

%40-50 ORANINDA SEPET ARTIŞI OLDU

Mert Vardar; “Kasım’da yaptığımız erken rezervasyonu birlikte başlattık. 2021 senesi özellikle belirli departmanlarımızı çalıştırabildiğimiz bir seneydi. Satışlarımız yurtdışı kısıtlamalarından dolayı hala tam açılmış değil. Ama yine bazı bölgelerde yoğun talepler alıyoruz. Belirli zamlardan dolayı Ocak ayı itibariyle tesislerle görüşerek zam oranı değişimi yaptık, %40-50 oranında sepet artışı oldu” dedi.

SEZONDA FİYATTAN ZİYADE KONTENJAN SIKINTISI YAŞANACAK

Mert Vardar; “Jolly olarak çok güçlü bir erken rezervasyon kampanyası başlattık. %25’e varan indirimlerden faydalanılabiliyor. Çok ciddi bir satış alıyoruz. Sezonda fiyattan ziyade kontenjan sıkıntısı olacak. Fiyatların daha da artacağı bir sezon olabilir bu noktada erken rezervasyonun önemi gözüküyor. Fiyat avantajlarından müşterilerimiz faydalanmaya devam edecek” dedi.

2022 BİZİM ALTIN YILIMIZ OLACAK

Mert Vardar; “Covid etkisini aşı politikasıyla azalttı. Biz ticari bir kurumuz fakat sosyal sorumluluğa da önem veren bir şirketiz. Covid döneminde hiç bir arkadaşımızla yolumuzu ayırmadık. Çalışmalarımızı sürdürme devam ettik. Çok iyi planlamalar ve çalışmalar yaparak 2022 yılı bizim altın yılımız olacak. İnancımız sonsuz. Misafir memnuniyeti ve çalışan memnuniyeti bizim için çok önemli. Hepimiz için umarım iyi bir fuar olur” dedi.

ERKEN REZERVASYON İÇİN ŞUBAT VE MART AYLARINI İYİ DEĞERLENDİRMEK GEREK

Mert Vardar; “Erken rezervasyon %40 ama sezonda %100 olabilir. Son 50 senenin en yoğun talep alınacağı iç pazarı olacak. 22 senedir erken rezervasyon kampanyası var ama bu sezon fiyatlarda da artış olacak, Şubat ve Mart ayları erken rezervasyon için çok önemli, Nisan sonunda bitirebiliriz” diyerek sözlerini noktaladı.

BİZ SORUMLULUKLARIMIZI YERİNE GETİRİYORUZ, TÜM SEKTÖR SORUMLULUĞUNU YERİNE GETİRMELİ

Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar; “Biz Jolly olarak tüm sorumluluklarımızı biliyoruz ve yerine getiriyoruz. Ülkemize katkı sağlamak için tüm sektörün iç pazara önem vermesi ve tanıtım ve çalışmalarına önem vermesi gerekiyor. Tüm sektörün sorumluluğunu bilmesi lazım” dedi.

GECELEME SAYILARINDA ARTIŞ MEVCUT

Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar; “5,6 olan gecelememiz 5,8’e çıkmış durumda. Gecelemede artışımız erken rezervasyonun başında kendini göstermeye başladı” diyerek sözlerine ekledi.

Organik ürünlerin İnternetteki Marketi Köyde.com

TÜYAP İstanbul'da gerçekleştirilen Emitt Turizm ve Seyahat Fuarı'nda 2'nci Holl GastroRize standında yer alan organik ürünler görücüye çıktı.Ürünlerin tamamı teşhir olarak sergilenen ancak talep olduğunda internet market Köyde.com'da Doğal ve Organik Köy Ürünleri sipariş olarak verilebiliyor. 

Bal, peynir, tereyağ, reçel, helva, zeytinyağı, et ve arı ürünleri olmak üzere gıda konusunda tüm ihtiyaçları karşılamayı başaran Köyde.com en doğalını, yöresinden özel olarak hazırlayarak satışa sunuyor. Doğal, katkısız ve el yapımı organik ürünleri en uygun fiyatlarla Koyde.com güvencesiyle sipariş verin. Köy Ürünleri,%100 Doğal Ürünler, Anzer Balı, Kestane ve Yayla Balı, Peynir, Kavurma,Tereyağı ve yöresel lezzetlerin hepsi Köyde.com'da... Her ürünü, yöresinden özel ve organik bir şekilde hazırlayarak avantajlı fiyatlarla sunan online market Köyde.com ürünlerindeki kalite ve doğal lezzet ön planda tutuluyor. Türkiye’nin dört bir yanına online alışveriş imkanları dahilinde hizmet sunan doğal market; güvenilir, doğal ve en özel lezzetlere ulaşılmasını da kolaylaştırıyor.


Kastamonu EMITT'e  Doğal Güzelliği ve Lezzetleriyle  Çıkarma Yaptı

Kastamonu, TÜYAP Fuar Merkezi’nde 9-12 Şubat tarihleri arasında düzenlenen  Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı EMITT’te yerini aldı. 


Kastamonu Valisi Avni Çakır, Kastamonu Belediye Başkanı Op. Dr. Rahmi Galip Vidinlioğlu  ve Türkiye’deki ilk ve tek Şapka Müzesi  Kastamonu Kalkınma Vakfı (KKV) Genel Müdürü ve Mimar Vedat Tek Kültür Merkezi Yöneticisi İlknur Aynan, Kurşunlu Han Genel Müdürü Cem Dilimel ve Abana Tatilya Resort Otel Muharrem Sıvar, Kastamonu Standında yerini aldı. Turizm, Gastronomisi ve Doğal güzellikleriyle öne çıkan Kastamonu, 25'incisi düzenlenen Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı'nda yerini aldı. 12 Şubat tarihine kadar devam edecek fuarda Kastamonu'nun tarihi, kültürel değerleri ve yöresel ürünleri tanıtılıyor.


Tarih boyunca Hititler’den Osmanlı’ya kadar birçok medeniyete ev sahipliği yapan Kastamonu, bu medeniyetlerden kalan miraslar sayesinde de tarihi önem taşıyan illerden birisi olmuştur. Kastamonu İlçelerinde arkeolojik kalıntılar ve mimari yapılar, geçmiş medeniyetlere ev sahipliği yapıyor. Cumhuriyet Dönemi boyunca da tarihi önem taşıyan Kastamonu, Şapka ve Kıyafet Devrimi’nin temellerinin atıldığı ilk şehirdir. Bu devrimin ilk adımları Kastamonu’da atılmıştır ve tüm ülke geneline yayılmıştır. Ayrıca İstiklal Marşı’nın ilk defa okunduğu yer Nasrullah Cami de Kastamonu’da yer almaktadır. Kastamonu hem dini hem de tarihi açıdan Türk Milleti için büyük önem taşımaktadır.

Turizm açısından gezilecek görülecek yerlerin başında olan şehirde; Küre Dağları Millî Parkı, Valla kanyonu, Gideros Koyu, Ilıca Şelalesi, Şehriban Kanyonu, Dipsiz Göl Tabiat Parkı, Ginolu koyu, Çatak Kanyonu, Ilgaz Dağları, Horma Kanyonu, Mantar Mağarası, İlgarani Mağarası, Kastamonu Kalesi, Pompeipolis Antik Kenti, Mimar Vedat Tek Kültür ve Sanat Merkezi, Kurşunlu Han’ı görebilirsiniz.

Kastamonu, Doğa, Deniz turizmi ve Kış Turizminin Türkiye’deki önemli illerinden biri olmasıyla birlikte  Coğrafi işaretli ürün sayısını yükselterek Türkiye’de Coğrafi işaretli il sayısında ilk 5 arasında yer alıyor.  Bu lezzetlerden başlıcası, Kuyu Kebabı, Banduma, Çekme Helva, Kaşık Helva, Etli Etmek, Kel Simit, Ekşili Pilav,Taşköprü Sarımsağı, Pastırma, Üryani Eriği, Siyez Bulguru, Oğmaç Çorbası, Köle Hamuru, Cırık Tatlısı, Kaygana, Tarhanalı Çörek Kastamonu yöresindeki lezzetlerin bazıları olarak ön plana çıkıyor. Kastamonu gezilecek görülecek yerler arasına almanızı tavsiye ederiz.


EMITT Turizmin Liderlerini Ağırladı

Hyve Group, 25. EMITT Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı’nda, Türkiye’nin farklı özellikleriyle markalaşmış turizm destinasyonlarını ziyaretçilerle buluşturuyor.Türkiye ve bölgenin yanı sıra küresel turizm sektörüne de yön veren uzmanlar EMITT’te gündeme dair turizm trendlerini kapsayan oldukça zengin bir etkinlik programı çatısında sektörle buluştu. EMITT, birinci gününde açılışın ardından Başkanlar Oturumu ile ilk etkinliğini yaptı. Etkinliğin odağında “Sürdürülebilir ve Verimli Turizmin Geleceği” vardı. Başkanlar Oturumu, Turizm Danışmanı Osman Ayık’ın moderatörlüğünde, TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, TTYD Yönetim Kurulu Başkanı Oya Narin ve TÜROFED Yönetim Kurulu Başkanı Sururi Çorabatır’ın katılımlarıyla gerçekleştirildi.  

tursab-yonetim-kurulu-baskani-firuz-baglikayaturofed-yonetim-kurulu-baskani-sururi-corabatirttyd-yonetim-kurulu-baskani-oya-narin.jpg

Türkiye’nin İspanya’dan sonra en çok talep edilen destinasyonlarından biri olacağını belirten TTYD Yönetim Kurulu Başkanı Oya Narin, “Dünyada 2019 yılında turizm ve seyahat gelirleri 9,2 trilyon dolardan 2020’de 4,7 trilyon dolara düşmüştür. 2022 projeksiyonu ise 8,6 trilyon dolar olarak belirlenmiştir. İstihdam ise 330 milyondan 270 milyona düşmüş, tekrar 330 milyon dolar seviyesi doğru 2022 yılında projeksiyon var.” dedi ve sözlerine şöyle devam etti: “2019 yılında 51 buçuk milyon ziyaretçimiz olmuş. 2020 yılında 15 milyon, 2021 yılında 30 milyon önümüzdeki senede 50 milyon misafir ve 34 milyon dolarlık bir turizm geliri beklentimiz var. Turizm gelirlerini arttırmak önemli hedeflerimizden bir tanesi.” Pandemi süresince zor bir dönem yaşadıklarını ifade eden Narin, “Bu süreçte STK’ların dayanışma, kamu özel iş birliği, herkesin birbirine destek olmasıyla ciddi bir süreci en hafif yarayla atlatmış olduğumuzu düşünüyorum.”  diyerek düşüncelerini paylaştı.

TÜROFED Yönetim Kurulu Başkanı Sururi Çorabatır, “Konaklama sektörü açısından zor bir dönem geçirdik. Bizim ülkemizden kaynaklanan bir kriz olmadı, bütün dünyayı etkileyen bir krizle karşı karşıya kaldık. Diğer devletler de birtakım tedbirler aldı. Türkiye tedbirlerde atik davrandı ve Türkiye Güvenli Turizm sertifikası oluşturdu. Sertifika ile önemli bir başarı sağladık. Bunun sayesinde 2020 senesinde 13 milyon misafir ağırladık. 2021’de de 30 milyon misafir ağırladık. Bu rakamlardan öte gelecek seneye ne kadar turist geleceği daha önemli diye düşünüyorum.” dedi ve sözlerine şöyle devam etti: “Türkiye çok önemli destinasyon, elimizde çok güzel ürünler var. Pandemide pazarlama açısından elimizden gelenin en iyisini gerçekleştirdik ve mevcut rakamları elde ettik. 2022 için de önümüzü açtık.” 2022 yılından turizm sektörü açısından çok ümitli olduğunu belirterek sözlerine devam eden Çorabatır, “2022’ye, 2021’in altyapısı ile geliyoruz. Şu anda aldığımız veriler İngiltere’den inanılmaz rezervasyon akışı olduğunu gösteriyor. Avrupa’da Almanya piyasası yatay seyretmekle birlikte sonradan açılacağını tahmin ediyorum.” ifadelerini kullandı.

Dünya Turizm Örgütü’nün raporundan bahseden TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, “2019 yılında kişi başı harcaması 1000 dolar, 2021’de 1500 dolardır. 500 dolar artmış yani 2019 - 2021 yılları aralığında Dünya Turizm Örgütü’nün raporuna göre %50 artış var. Bunun sebebi otellerde uzun kalışlar oldu. Dolayısıyla turist başı ortalama harcama 1000 dolardan 1500 dolara çıktı. 2019 yılında turist başına harcama ortalaması Türkiye’de 666 dolardı. 2021’de 834 dolara yükseldi. Bizdeki artış yüzde 22 olarak kayıtlara geçti.” dedi.


Destination Options 2022 Yılına Yeni Destinasyonlarıyla Hazır

Pandemide bir çok fuar iptal edildi, pandeminin ardından 2 yıl aradan sonra turizm profesyonelleri EMİTT Fuarı’nda bir araya geldi. Destination Options Kurucusu Ece Delen ve Yönetici Ortağı Meral Tuncer ile EMİİTT Turizm Fuarı’nı ve 2022 yılındaki yeni destinasyonlarını ve beklentilerini değerlendirdik.


Destination Options Yönetici Ortağı Meral Tuncer; “EMİTT Fuarı’ndan son derece memnunuz. Bütün ziyaretçilerle tekrar buluşmak bize gerçekten iyi geldi. İlk günü çok yoğun bir gün geçirdik. Yeni destinasyonlarımızla beraber herkesin yine karşısına çıktık. Çok mutluyuz. Bence çok güzel bir yıl geçireceğiz. Hep birlikte güzel bir fuar geçiririz inşallah” diyerek EMİTT Fuarı hakkında görüşlerini belirtti.

destination-options-yonetici-ortagi-meral-tuncerdestination-options-kurucusu-ece-delendestination-options.jpg

2022 ALTIN YILIMIZ OLACAK

Destination Options Kurucusu Ece Delen; “Pandemi esnasında işini kaybeden birçok meslektaşımız oldu, onlar için çok üzgünüz. Ama Destination Options için gerçekten de nereden baksanız Altın yılını yaşamaya hazırlanıyor. Çünkü biz pandemi esnasında hep çalıştık, her gün çalıştık, her gün ürettik. Hiç bir zaman vazgeçmedik” diyerek sözlerine başladı.

destination-options-yonetici-ortagi-meral-tuncerdestination-options-kurucusu-ece-delendestination-options-001.jpg

6 YENİ DESTİNASYONU BÜNYEMİZE KATTIK

Ece Delen; “Şu anda mevcut destinasyonlarımız olan İtalya, Ürdün, Fransa, Makedonya, Fas ve Türkiye’deki Marmaris ofisimiz dahil hem mevcut anlaşmalarımızı geliştirdik, hem havayolları ile anlaşmalarımızı geliştirdik. Hem de 6 tane yeni destinasyon bünyemize kattık: Dubai, Tunus, Almanya, Avusturya, Mısır ve Güney Kore” diyerek yeni destinasyonlarını açıkladı.

KALİTEYİ ARAYAN VE KALİTEYE ÖNEM VEREN TÜM MESLEKTAŞLARIMIZIN TALEPLERİNİ BEKLİYORUZ

Delen; “Kendi ekiplerimizi kurduk. Yine havayolları anlaşmalarıyla da güçlendirdik. Pandemiden önce zaten bir yükseliş bekliyorduk, o yükselişi de şu anda hissediyoruz, ayak izleriyle geliyor. Bizim için güzel bir yıl geçeceğe benziyor. Destination Options olarak 2022 Yılında 18 destinasyonda özel havayolu anlaşmaları ile markamızı güçlendirdik. Ürdün, İtalya, Balkan, Fransa, Fas ve Türkiye ofislerimizin yanı sıra Dubai, Mısır, Tunus, Almanya, Avusturya, Güney Kore ve Japonya’da kendi ekiplerimizi konumlandırarak hizmet verdiğimiz destinasyon ağını genişlettik. Kaliteyi arayan ve kaliteye önem veren tüm meslektaşlarımızın taleplerini bekliyor, hepimize bereketli bir yil diliyoruz” diyerek sözlerini noktaladı.

9 Şubat 2022 Çarşamba

Turizmciler için hasret bitti EMITT Turizm Fuarı açıldı

TURİZMİN SESİ


Dünyanın beş büyük turizm fuarı arasında yer alan EMITT – Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı açıldı .9-12 Şubat 2022 tarihlerinde dünya turizm profesyonellerini ve tatil tüketicilerini 25’inci kez İstanbul’da bir araya getirecek olan fuarın bu sene en ilgili çekici konularından biri sağlık turizmi olacak. 2021 yılında küresel pandemi sebebiyle gerçekleştirilmeyen, dünyanın en büyük 5 turizm fuarı arasında yer alan Uluslararası Doğu Akdeniz Turizm Fuarı – EMITT, iki yıl aradan sonra T.C. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, T.C İstanbul Valisi Ali Yerlikaya, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun katılımları ile açıldı. Türk Hava Yolları’nın kurumsal sponsorluğunda 25.’si gerçekleşen EMITT Fuarı; KOSGEB’in desteğiyle ve Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) ile Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği’nin (TTYD) iş ortaklığında ziyaretçilerini ağırlıyor. 

Rekor seviyede yabancı ziyaretçiyi ağırlamaya hazırlanan EMITT - Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı tüm katılımcılar için değer yaratan, birbirinden faydalı içerik, etkinlik ve iş birlikleri ile sektöre yön vermeyi sürdürecek. 25. EMITT Fuarı, bu yıl bir ilke ev sahipliği yaparak sağlık turizmi profesyonellerine de yer veriyor. Yabancı alıcılara ve ziyaretçilere sağladığı turizm ürün ve iş birliği imkanlarını çeşitlendiren EMITT Fuarı, Türkiye’nin sağlık turizminin dünyaya açılan kapısı olmayı hedefliyor. Daha önceki fuarlarda olduğu gibi bu yıl da yeni ihracat kanalları oluşturmak amacıyla düzenlenen VIP Alım Heyeti programı 2022’de de büyük ilgi gördü. Program kapsamında; Amerika’dan Avustralya’ya kadar 5 kıtadan, toplamda 50 ülkeden gelen 200’ün üstünde yabancı alıcı fuarda yerini aldı. 

t-c-kultur-ve-turizm-bakani-mehmet-nuri-ersoy-t-c-istanbul-valisi-ali-yerlikaya-istanbul-buyuksehir-belediye-baskani-ekrem-imamogluemitt-fuari-direktoru-hacer-aydin.jpgFuarın açılış töreninde konuşma yapan, küresel ölçekte turizm sektörüne yön veren bu organizasyonun, 2021 yılında verilen mecburi aradan sonra bu yıl yeniden sevinçle gerçekleştirildiğini belirten Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, “Türkiye turizmi zor geçen 2020 yılının ardından 2021 yılında sevindirici bir ivme yakaladı. Hem önceki yıl hayata geçen Güvenli Turizm Sertifika programını başarılı bir şekilde uygulayarak hem de Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’nın (TGA) koordinasyonunda yurt dışında doğru tanıtım adımlarını atarak turizmde 2021 yılı hedefleri üzerine çıktık. 2021 yılında bir önceki yıla oranla yüzde 88’lik bir artışla toplam 30 milyon 38 bin ziyaretçi ağırlayarak 30 milyon olan psikolojik sınır üzerine çıktık,” sözleri ile salgın döneminde atılan hızlı adımlarının güçlü geri dönüşteki önemine dikkat çekerken, turizm gelirlerinn bir önceki yıla göre elde edilen yüzde 103’lük artış ile 24,5 milyar dolarlık olarak kayıtlara geçtiğini hatırlattı.

2022 yılında TGA’nın faaliyetlerine yoğun bir biçimde devam edeceğini vurgulayan Ersoy, sektör için yılın ilk 40 günlük rakamlarının çerçevesinde, İstanbul ve Antalya başta olmak üzere günlük ülkeye giriş yapan kişi sayısının, geçen senenin iki katından fazla olan 2019 ile paralel bir seyir izlediğini paylaştı. Ersoy, sözlerine şöyle devam etti:

“Erken rezervasyon satışları da geçen seneye göre ciddi oranda artmış durumda. Bütün bu gelişmeler bizim 2022 için belirlediğimiz 35 milyar dolar gelir hedefinin ne kadar ulaşılabilir olduğunu da gösteriyor. Bu hedefi el birliği ile daha yukarılara taşıyacağız. Son 3 yılda olduğu gibi devlet-özel sektör el ele vererek doğru zamanda doğru adımları atarak, 2018’de 647 dolar olarak aldığımız kişi başı geliri 2021’de 834 dolara nasıl getirdiysek 2022’de de bu rakamı daha yukarı taşıyarak, niceliğin değil, niteliğin ön planda olduğu 7 Ocak 2023 Turizm Stratejilerimizi adım adım gerçekleştireceğiz. Tabiki bu bağlamda İstanbul çok ama çok önemli bir oyuncu. Dünyanın en büyük ve en iyi havalimanlarından birine sahip olması ve yine dünyanın en hızlı olarak kabul edilen yeni nesil cruise port yatırımlarına örnek gösterilen Galataport’un da hizmete girmesiyle, pandemi sonrası hızlı turist artışı için ihtiyaç duyulan uluslararası ulaşım altyapısının en iyisine sahip oldu.”

Türkiye’nin Paris İklim Anlaşması’na attığı imzanın turizmdeki yansımasının da önemine dikkat çeken Ersoy, dünyada giderek önem kazanan sürdürülebilir turizm kapsamında Güvenli Turizm Sertifikası’nda yeni bir boyut kazandırmak için düğmeye bastıklarını belirtti. Sertifikanın ikinci aşaması olan Güvenli ve Yeşil Turizm Sertifikası’nın detaylarını önümüzdeki günlerde kamuoyu ile paylaşacağını ekleyen Ersoy, Türkiye’nin Yeşil Turizm Sertifikası ile birlikte Paris Anlaşması’nın da gerekliliklerini yerine getireceğinin altını çizdi.

istanbul-valisi-ali-yerlikaya-002.jpg

Ali Yerlikaya: “Türk Hekimlerimiz Dünyanın Her Yerinden Misafirleri Bize Çekiyor”
EMITT’e 25’inci kez ev sahipliği yapmanın onuru ve gurunu yaşadıklarının vurgulayan İstanbul Valisi Ali Yerlikaya, “Güvenli Turizm Sertifikası adı altında mükemmel bir projeye imza atan, Kültür ve Turizm Bakanımız Mehmet Nuri Ersoy ile Bakanlığımız liderliğinde tüm paydaşlarımız çok hızlı bir şekilde aksiyon aldık,” sözleri ile bugün sertifika sahibi kurum sayısının 9 bine yükseldiğini hatırlattı.

Fuarların iddia ve hedef belirleme yerleri olduğunu vurgulayan Yerlikaya, salgın döneminde oluşan açığın 2022 ve 2023 yıllarında ağırlanacak yabancı misafirlerle kapatılacağını söyledi. Yerlikaya, sözlerine şöyle devam etti: “Bu yıl sağlık turizmi ile ilgili EMITT’te özel bir durum söz konusu. İstanbul sağlık turizmin merkezinin tam merkezinde. İstanbul’da 650 tesis var. Teknolojinin yanı sıra, dünyaca ünlü Türk hekimlerimiz, dünyanın her yerinden başta İstanbul olmak üzere, sağlık turizmi ile ilgili misafirleri bize çekiyor. Bu anlamda bu yıl EMITT’te çok önemli katılımcılar olacağını göreceğiz.”

istanbul-buyuksehir-belediye-baskani-ekrem-imamoglu-012.jpg

Türkiye’nin Dünyaya Açılan Sahnesi: İstanbul
İstanbul’un ve Türkiye’nin turizm potansiyelinde yerel yönetimlerin çabalarına dikkat çeken İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, “EMITT Fuarı’nın 25 yıldır bir vatandaş ve iş insanı olarak takipçisiyim. İstanbul’un ilçesinde bir belediye başkanı olarak ev sahibiyken şimdi de İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı olarak gururla takip ediyorum. Çok keyifli bir fuar. Dünyaya kapılarını açan, belki de ülkemizin en güzel sahnesi. Bu sahnenin daha da güzel olması için emeği geçen herkese teşekkür ediyorum,” dedi. Salgın nedeniyle yaşanan sıkıntılı süreçleri aşmak için hep birlikte, ortak akıl ile bir mücadele verildiğini altını çizen İmamoğlu, Türkiye’nin ana lokomotifinin İstanbul olduğunu belirtirken, sözlerine şöyle devam etti:

“Biz onun için özellikle İstanbul Turizm Platformu’nu kurmak ve bütün paydaşlarla bir arada akıl ve fikir birliği ortaya koymak ve turizme katkı sunma konusunda ‘Bizler ne yapabiliriz?’ bakış açısı ile bu sürecin mücadelesinde sıkı bir paydaş olmayı, önemsedik, önemsemeye devam ediyoruz.” 

hyve-group-bolge-direktoru-kemal-ulgen.jpg

Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı EMITT’in tüm katılımcılara, profesyonel yerli ve uluslararası ziyaretçilere, yeni iş ve iş birliği olanakları sunabilen önemli bir platform olduğuna dikkat çeken Hyve Group Bölge Direktörü Kemal Ülgen, “EMITT, her dönemde ülkemizin dört bir yanından illerimizi ve ilçelerimizi, kültür varlıklarını, doğal güzellikleriyle dünyaya tanıttığımız önemli bir platform olmuştur. Pek çok ülke bu platformda kendini ifade etme fırsatı bulmuş, binlerce turizm şirketi ve tesisi burada bir araya gelerek güçlü bir iş hacmi yaratmıştır. EMITT aynı zamanda turizm sektöründe müşteri beklentilerinin ortaya koyulduğu, gelecek öngörülerinin paylaşıldığı forum ve panellerle dünyadaki gelişmeleri masaya yatırarak, ülkemizin turizm stratejilerini destekleyen, katkı sağlayan güçlü bir fikir paylaşım platformu olmuştur” dedi.

Türkiye’nin turizm hedeflerinden bahseden Ülgen “Turizm sektörü 2020 yılında Covid-19 salgınından olumsuz etkilense de 2021 yılının özellikle ikinci yarısında açılmalar ve uçuşların başlaması ile 2022 yılı için yeniden hızlı bir büyüme hedefi ve beklentisi bulunmaktadır. TUİK’in verilerine göre 2021 yılında Türkiye’ye gelen turist sayısı 30.038.961 kişi ve turizm gelirimiz 24,48 milyar dolar olarak açıklanmıştır. Turizm ve Kültür Bakanlığımızın Kasım ayında yaptığı açıklamaya istinaden 2022 yılında ise turizm gelirlerimizin 34,5 milyar dolara yükselmesi bekleniyor. Bu hedeflerin gerçekleştirilebilmesi için turizm sektörünün güçlü tanıtım-pazarlama faaliyetlerinin önemi büyüktür. EMITT fuarı yaklaşık çeyrek asırdır bu misyonla turizm sektörümüze önemli katkılar sunmaktadır” ifadelerini kullandı.

emitt-fuari-direktoru-hacer-aydin.jpg

EMITT’in dünyadaki beş büyük turizm fuarı arasında yerini aldığına dikkat çeken EMITT Fuarı Direktörü Hacer Aydın, “EMITT, 25 yıl önce ilk yola çıkışından itibaren “turizm” kavramının anlaşılmasına ve tatil alışkanlıklarının gelişimine çok katkıda bulundu. Tatil kültürünü deniz, kum, güneşten çıkartıp, kış tatili, kültür turları, gastronomi turları, karavan tatilleri, ekstrem spor tatilleri, doğa tatilleri gibi yeni seçenekler sundu. Keza yurtdışı tatil seçeneklerini de erişilebilir hale getirdi. EMITT aracılığı ile tüm bu yenilikleri duyurup, sektör geneline yaydık.” dedi ve sözlerine şöyle devam etti:  EMITT Fuarı Türkiye’nin dünyada bir kültür turizmi rotası olmasını sağlarken aynı zamanda yerli turizmimizi de zenginleştirdi. EMITT Fuarı’da Türkiye’nin farklı şehirlerle ve turistik yöreleri ile katılımları konusunda teşvik ettik. Bu şehirlerimizin ön plana çıkan turistik alanlarını, inanç merkezlerini, yemek kültürlerini aynı zamanda dünyanın son yıllarda çok ilgisini çeken arkeolojik kazıların devam ettiği alanlarımızı ve mimari zenginliklerimizi anlatarak turizm konularımızı genişleterek ziyaretçilere sunduk.  

Sektörü ilgilendiren son derece önemli konuların, yetkin ve değerli konuşmacılar tarafından tartışıldığı açık bir etkinlik alanı kurduklarından bahseden Aydın, “Bu sene etkinliklerimizin adetlerini ve çeşitlerini arttırdık. Örneğin; bu yıla özel fuarın ilgi çekici bir konusu da sağlık turizmi. türkiye açısından çok önemli bir pazar haline gelen sağlık turizmi alanında faaliyet gösteren firmaları ilk kez fuarımızda ağırlayacağız.” ifadelerini kullandı.

Turizm sektörüne yön veren uzmanlar EMITT’te gündeme dair turizm trendlerini kapsayan oldukça zengin bir etkinlik programı çatısında sektörle buluşmaya devam edecek. İkinci günün en ilgi çekici konularından biri “Belediyelerin Destinasyon Stratejisinde Influencer Pazarlama” ve “Pandeminin Öğrettikleriyle Dönüşen Fırsatlar ve Sıradışı Rotalar” konulu oturum olacak.  yurtiçi ve yurtdışı destinasyonlardan başarı ve deneyim hikayelerinin aktarılacağı bir konuşma gerçekleşecek. Fuarın üçüncü gününde ise  “Turizmde #şimdineleroluyor?” başlıklı konferansta turizmde dijitalleşme, yapay zekâ ve metaverse konuları işlenecek. Moderatörlüğünü Age Provocateur Kurucu Ortakları Duygu Birecikli ve Gülşah Akın yapacak. Konuşmacı olarak ise Hotel Runner Acentelerden Sorumlu Satış ve İş Geliştirme Direktörü Rıza Kaynak, B2Metric CEO’su Murat Hacıoğlu ve Cerebrum Tech Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Erdem Erkul yer alacak.

7 Şubat 2022 Pazartesi

Turizmin Sesi Dergimizin Şubat 2022 36'ncı Sayısı Yayında

Türkiye ve dünyadan turizm haberlerini sayfalarına taşıyan Turizminsesi Dijital Dergimizin Şubat Sayısı birbirinden özel haberlerle sizlerle...    

Turizm, Konaklama, Ulaştırma, Gastronomi, Etkinlik, Kültür-Sanat, Teknoloji, Sağlık Haberleri, Spor Haberleri, Moda Dünyası, Tatil- Gezi, Kurumsal firma haberleri ve çok daha fazlası Şubat 2022 Sayımızda...




4 Şubat 2022 Cuma

GE Havacılık, Boeing ile iş birliği yapacak 

GE Havacılık, Boeing ile hibrit elektrikli uçuş testi tanıtım programında iş birliği yapacak. GE Havacılık, hibrit elektrikli tahrik sisteminin uçuş testlerini desteklemek için modifiye edilmiş Saab 340B uçağı ve CT7-9B turboprop motoru kullanan Boeing'i seçti. Boeing ve iştiraki Aurora Flight Sciences, GE Havacılık'a uçak modifikasyonu, sistem entegrasyonu ve uçuş testi hizmetleri verecek. Bu iş kapsamında nasel üretimi, kokpit arayüz tasarımı ve yazılımı, uçak düzeyinde performans analizi ve sistemlerin entegrasyonu yer alıyor.


NASA ve GE Havacılık daha önce tek koridorlu uçaklar için, uçuşa hazır olduklarını göstermek üzere, megawatt (MW) sınıfında hibrit elektrikli tahrik sistemini olgun düzeye getirmek amacıyla yeni bir araştırma işbirliği başlattığını duyurmuştu. Yer ve uçuş testlerinin 2020'li yılların ortasında yapılması planlanıyor. NASA'nın Elektrik Hareket Aktarma Hattı Uçuş Testi (EPFD) projesinin bir parçası olan program; NASA, GE Havacılık, Boeing ve diğer ortakların beş yıllık yatırımlarının dâhil olduğu toplam 260 milyon dolarlık bir çabanın ürünü.  

GE Havacılık Başkan Yardımcısı ve Mühendislikten Sorumlu Genel Müdürü Mohamed Ali konuyla ilgili şunları söyledi: "Hibrit elektrik ve elektrikli tahrik sistemlerini geliştirmek üzere Boeing ile iş birliği yapma fırsatı bulduğumuz için heyecanlıyız. NASA'nın Elektrik Hareket Aktarma Hattı Uçuş Testi projesi, havacılık teknolojilerinde dünya liderleri olan GE Havacılık ve Boeing'in, ticari havacılığın geleceğinde karbon emisyonlarını azaltmak için hibrit elektrikli tahrik sistemlerinin gerçek ve mümkün olduğunu göstermesi açısından bir fırsat."

Boeing Teknolojiden Sorumlu Başkanı, Boeing Araştırma & Teknoloji Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü Naveed Hussain ise şöyle dedi: "Hibrit-elektrikli tahrik teknolojisinin uygulanabilirliğini göstermek için GE Havacılık ile birlikte ilerlemek bize ilham veriyor. NASA ile uzun süreli geliştirme ortaklığımız dâhil olmak üzere hibrit elektrikli tahrik sistemleriyle ilgili kapsamlı araştırma ve test çalışmalarına katkıda bulunduğumuz için memnunuz. Bu proje, daha sürdürülebilir bir hava taşımacılığına giden yolda şüphesiz önemli bir dönüm noktası olacak."

Uçak sistemleri mühendislik ve test çalışmaları Aurora'nın Manassas, Virginia'daki genel merkezinde, nasel üretimi ise Mississippi ve Batı Virginia'daki tesislerinde gerçekleştirilecek.

Aurora Flight Sciences Başkanı ve CEO'su Per Beith ise konuyla ilgili şunları söyledi: "Aurora’nın uçak bileşenleri ve sistemleri konusundaki mühendislik ve test deneyimiyle bu önemli projeye katkıda bulunduğumuz için gururluyuz. GE Havacılık ile birlikte çalışarak ticari hava taşımacılığı için elektrikli tahrik sistemlerinin gelişiminde önemli bir etki yaratacağız."

GE Havacılık, on yıldan uzun bir süredir motorlar, jeneratörler ve güç dönüştürücüler dâhil olmak üzere hibrit elektrikli sistem bileşenlerini geliştiriyor. GE Havacılık'ın geliştirdiği hibrit elektrik teknolojileri, Sürdürülebilir Havacılık Yakıtı ve hidrojenin yanı sıra açık fan gibi gelişmiş motor mimarileri ve yeni kompakt motor çekirdeği tasarımları ile yüksek düzeyde uyumludur. Hibrit elektrikli tahrik teknolojileri, yakıt tasarrufu sağlayarak ve motor performansını optimize ederek havacılık sektörünün 2050 yılına kadar "uçuşlarda net sıfır CO2 emisyonları" hedefine ulaşmasına yardımcı olabilir. 


 

Türkiye’de İlk Kez Bir Cruise Gemisi ‘Güvenli Yolculuk’ Belgesi Aldı!

Selectum Blu Cruises, uyguladıkları üst düzey hijyen standartlarıyla Almanya merkezli uluslararası sertifikasyon kuruluşu RoyalCert’ten ‘Güvenli Yolculuk’ sertifikasını Türkiye’de alan ilk cruise firması oldu. 

Tüm dünyada yaşanan koronavirüs salgını yaşamımızdaki önceliklerimizi ve alışkanlıklarımızı değiştirdi. Pandemiden etkilenen alanlardan biri olan turizm sektöründe de tatilciler ilk olarak sağlıklı ve güvenilir tatil seçeneklerini tercih ediyor.

selectum-blu-cruisesin-genel-muduru-ahmet-yazici.jpg

Selectum Blu Cruises’in Genel Müdürü Ahmet Yazıcı, gemi seyahatlerinin hijyen açısından çok daha güvenli olduğunu vurgulayarak, Cruise tatilinin ayırt edici özelliklerine dikkat çekti. Ahmet Yazıcı, “BLUE SAPPHIRE gemimiz ile gerçekleştireceğiniz cruise tatilini yüzen bir otel olarak tanımlayabiliriz. Misafirlerimizin güvenli ve sağlıklı yolculuk yapabilmesi için prosedüre uygun şekilde gereken tüm hazırlıklarımızı en ince ayrıntılarina kadar planlıyoruz. Gemide, giriş anından, turun bitimine kadar Dünya Sağlık Örgütü’nün (WHO) ve Sağlık Bakanlığımızın önerdiği tüm önlemler ve kurallar titizlikle uygulanmaktadir. Ayrıca Selectum Blu Cruises olarak ‘güvenli yolculuk’ sertifikası bulunan Türkiye’deki tek cruise firmasıyız. Hijyen kurallarını titizlikle benimseyerek aldığımız bu belge ile, Cruise tatilinin en güvenli seyahat seçeneği olduğunu da kanıtlamış olduk” diye konuştu.

TÜRKİYE’DE ‘GÜVENLİ YOLCULUK BELGESİ’Nİ ALAN İLK CRUISE FİRMASI

Selectum Blu Cruises, sektörde bir ilke imza atarak ‘güvenli yolculuk’ belgesi alan Türkiye’nin ilk firması oldu. Gemi içerisinde, üst düzey hijyen tedbirlerini protokole uygun biçimde gerçekleştiren Selectum Blu Cruises, Almanya merkezli uluslararası sertifikasyon kuruluşu RoyalCert tarafından verilen ‘safe cruise’ yani ‘güvenli yolculuk’ belgesinin sahibi olarak, misafirlerine sunduğu avantajlı seyahat seçenekleri ile güvenli yolculuğun garantisini veriyor.

PANDEMİDE EN GÜVENİLİR TATİL SEÇENEKLERİNDEN BİRİ

Cruise tatilinin pandemi dönemindeki güvenilir tatil seçeneklerinden biri olduğunun altını çizen Selectum Blu Cruises Genel Müdürü Ahmet Yazıcı, “Seyahat boyunca yolcu ve mürettebatın sağlık durumu hem liman otoriteleri, hem de gemi yönetimindeki sağlık ekibi tarafından sürekli kontrol altında tutulmakta. Bu kişiler gemi içinde dışarıyla etkileşim halinde olmadığı için hiçbir görevli ya da misafir bir başkası için tehlike arz etmez” şeklinde konuştu. Yolcuların ve personelin sağlık ve güvenliğini sağlamanın öncelikli kuralları olduğunu ifade eden Yazıcı, “Misafirlerimizden seyahat gereksinimlerine uygun olarak negatif test sonucu ve aşı sertifikalari gibi ilgili belgeleri sağlamalarını rica ediyoruz. Tüm misafir ve mürettebat için biniş öncesi gelişmiş sağlık taraması yapılıyor. Konuklarımız için zorunlu sıcaklık taraması ve yatılı öncesi sağlık bildirimleri özenle takip edilmekte. Mürettebat üyeleri için ise gemiye biniş öncesi ve rotasyonları boyunca COVID-19 testi yapılmaktadır. Gemimizin içinde kızılötesi ateş tarama sistemi mevcut. Elbette doktor ve sağlık ekiplerimiz de hazır bulunmakta” diye konuştu.

COVID-19’A KARŞI ‘GÜVENLİ GEMİ’ PROTOKOLÜ

Gemilerinde yer alan tüm departmanlar ve birimler için süreçleri etkileyen hijyen uygulama prosedürünün titizlikle uygulandığının altını çizen Yazıcı, geminin havalandırma sistemine de dikkat çekerek, ortak alanlara ve kabinlere sürekli temiz hava sirkülasyonu yapıldığına ve kabinler arasında hava dolaşımını engelleyen sistemlerin kurulduğunu belirtti. “Gemi içi, asansörler, korkuluklar, restoran, eğlence ve çocuk alanları, ayrıca SPA gibi tüm ortak alanlar devamlı temizlenerek ÖZEL HİJYENİK solüsyonlarla sürekli dezenfekte edilmektedir. Ortak alanların, kamaraların, süitlerin ve yüksek trafik temas noktalarının sürekli dezenfekte edilmesi hayati önem taşıyor” ifadelerini kullandı.

Address İstanbul’da Aşk Dolu Bir Akşam

Eşsiz atmosferi, lüks konsepti ve kişiye özel hizmet anlayışıyla Anadolu yakasının gözde oteli Address Istanbul, özel lezzetler sunan menüsü, konaklama paketi ve sürprizleri ile unutulmaz bir 14 Şubat akşamı için en romantik Address. Lüks konsepti ve dünya standartlarındaki hizmet anlayışı ile İstanbul’un tarihi lokasyonu Üsküdar’da konumlanan Address Istanbul; lüksü ve romantizmi aynı anda yaşamak isteyen misafirleri için Sevgililer Günü paketiyle unutulmaz anlar yaşatmaya hazırlanıyor. Sevgilinizle baş başa keyifli vakit geçirerek aşkınızı tazeleyebileceğiniz bir yer arıyorsanız yönünüzü Address Istanbul’a çevirin. İstanbul ve Adalar’ın keyif veren manzarasına karşı  benzersiz paketlerle sevgilinizle bir arada olmanın mutluluğunu sonuna kadar hissedeceksiniz.

address-istanbul.jpg

Eşsiz hizmet anlayışı ve kalitesiyle Anadolu yakasının en seçkin otellerinden Address Istanbul'da konumlanan, Dubai’nin ünlü restoranı The Restaurant’da vanilya aromalı tütsülenmiş somon dilimi, soslarla tatlandırılmış marine jumbo karides ile başlayan menü, ıspanak dolgulu ravioli ile devam ediyor. Ana yemekte tatlı patates püresi, porcini mantarı ve karemelize soğan ile sunulan fırınlanmış dana bonfilenin muhteşem kapanışını ise özel sosuyla damaklarınızda unutulmaz bir tat bırakacak çikolata ve ahududu düeti yapıyor. Address Istanbul şefleri tarafından geceye özel hazırlanan, aşkınıza lezzet katacak Sevgililer Günü menüsünden sonra dileyen çiftler, konaklama ayrıcalığını da yaşayabilir.

address-istanbul-001.jpg

Yılın en romantik gününü Address Istanbul'un büyülü havasında bir rüyaya dönüştürün

İstanbul'un kalbinde  terapilerle tazelenmek hem de romantik bir Sevgililer Günü kaçamağı yapmak isterseniz her şeyin düşünüldüğü paketler ile Address Istanbul'un rahat ve samimi ortamında değerli anlar yaşayacaksınız. Bir gece konaklamalı pakette,  hayatın yoğun temposuna karşı ruhunuzu arındıracak geniş organik ve doğal terapi seçenekleri sunan The Spa'da 70 dakikalık masaj yer alıyor. Konaklamayı tercih etmeyen çiftler için ise The Spa at Address Istanbul; cildinizi, bedeninizi ve ruhunuzu yenileyecek vazgeçilmez bir Spa deneyimi sunuyor. Bali masajı ve jakuzi kullanımından oluşan paket ile baştan sona yenilenmek, kendinizi ve sevdiğinizi şımartmak isterseniz en şık adreste yerinizi ayırtmayı unutmayın.

3 Şubat 2022 Perşembe

EMITT Fuarı, Turizm Sektörünün Geleceğine Işık Tutacak!

TURİZMİN SESİ


Dünyanın en büyük 5 turizm fuarı arasında yer alan Uluslararası Doğu Akdeniz Turizm Fuarı – EMITT, iki yıl aradan sonra, 9-12 Şubat 2022 tarihlerinde TÜYAP Kongre ve Fuar Merkezi’nde kapılarını açmaya hazırlanıyor

EMITT – Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı, 9-12 Şubat 2022 tarihlerinde dünya turizm profesyonellerini ve tatil tüketicilerini 25’inci kez İstanbul’da bir araya getirecek. EMITT, kapsamlı konferans programıyla turizm gündemine, alternatif turizm trendlerine ve sürdürülebilir inovatif turizm uygulamalarına ev sahipliği yapacak. 

Hyve Group, 10 ülkede 800'ün üzerinde deneyimli personeliyle ticaretin en önemli araçlarından biri olan fuarları organize ediyor.  Türkiye ekonomisi için de stratejik öneme sahip sektörler için organizasyonlar düzenliyor.  Gerçekleştirdiği fuarlar ile yabancı yatırımcıları potansiyel iş ortakları ile bir araya getiren Hyve Group, 25. EMITT Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı’nda, Türkiye’nin farklı özellikleriyle markalaşmış turizm destinasyonlarını ziyaretçilerle buluşturacak. 

EMITT 2022 Etkinlik Programı İş Geliştirme ve İlham Odaklı Buluşmalara Ev Sahipliği Yapacak

Dünyanın en büyük 5 turizm fuarından biri olan EMITT, sektör stratejisini desteklemek, bilgi alışverişi sağlamak, inovasyonu teşvik etmek ve de turizm sektörünün kamu, özel sektör ve akademik boyutları arasında etkileşim sağlayarak yeni fikirlerin tanıtılmasını sağlamak adına iş geliştirmeye yönelik etkinliklerle dolu bir program hazırladı!

Türkiye’deki turizm sektörü için de iş birlikleri geliştirmek anlamında en önemli fuar. EMITT’te dört gün boyunca katılımcılar ve ziyaretçiler; birbirinden değerli konuk ve konuşmacılarla turizm gündemi, alternatif turizm trendleri ve sürdürülebilir inovatif turizm uygulamalarının ipuçları konuşacak. 

Teknoloji, iklim kaygıları, pandemi gibi faktörlerin köklü değişikliklere yol açtığı, değişime uyum sağlamanın, sürdürülebilirliğin anahtarı olduğu bu yeni dönemde, ortak gündemimizle turizm sektörünü yönlendiren uzman isimler EMITT Konferans Sahnesi’nde ağırlanacak. 

EMITT’in 25. Yıl Temaları Sektöre Yön Veriyor

EMITT Fuarı, çok değerli Devlet organları, sektörel birlikler, tur operatörleri ve seyahat acentaları ile otellerinin yanı sıra havayolları, konaklama tesisleri, ulaşım ve bilişim teknolojileri firmaları gibi turizm sektöründe yer alan profesyonellerin buluşma noktası.

Turizm sektörüne yön veren uzmanlar EMITT’te gündeme dair turizm trendlerini kapsayan oldukça zengin bir etkinlik programı çatısında sektörle buluşacak.

4 gün boyunca fuarla eş zamanlı olarak gerçekleşecek etkinlik programı kapsamında bu sene EMITT, konferanslara, özel fuar turlarına, influencer sunumlarına, girişimci buluşmalarına ve kültürel performanslar gibi farklı formatta interaktif aktivitelere ev sahipliği yapacak.

25. yıla özel birçok farklı format, konu ve uzmanlığı entegre ederek “Sürdürülebilir ve Verimli Turizmin Geleceği”, “İklim, Gıda ve Kültür Dostu Turizm”, “Ulaşım, Konaklama ve İletişimde Yeni Eğilimler” ve “Müşteri Deneyiminde Yeni Nesil Teknolojiler“ başlıklı 4 ana temada oturumlar düzenleyecek. 

Turizm Sektörünün Geleceği 45’i aşkın sektör lideri ile 10 farklı oturumda konuşulacak. 

•    Başkanlar Oturumu: Fikir Önderleri 2022 Turizm Öngörülerini Açıklıyor
•    İklim Dostu Gastronomi Turizmi
•    Gıda Dostu Turizmin İşletmelere Kazandırdıkları
•    Belediyelerin Destinasyon Stratejisinde "Influencer" Pazarlama 
•    Pandeminin Öğrettikleriyle Dönüşen Fırsatlar ve Sıradışı Rotalar
•    Kültür Turizminde Eve Dönüş: Tarihi Eser ve Miras Alanlarının Ülkemize Kazandırılması
•    Turizmde #şimdineleroluyor? Dijitalleşme, Yapay Zeka, Metaverse
•    Kitlesel Dönüşüm Yaratan Seyahat Manifestosu: Ulaşım, Konaklama ve İletişim Trendleri Üzerine
•    Tarih, Kültür ve Gastronomi Turizmini Buluşturan Bir Şehrin Marka Hikayesi
•    Turizmde Müşteri Deneyimi İçin Yeni Nesil Teknolojiler: Metaverse, Sosyal Seyahat Ağı, Dijital İkiz ve Sanal Tur
9 Şubat – Fuarın ilk gününün odağında “Sürdürülebilir ve Verimli Turizmin Geleceği” olacak. Turizm Danışmanı Osman Ayık’ın moderatörlüğünde, TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, TTYD Yönetim Kurulu Başkanı Oya Narin ve TÜROFED Yönetim Kurulu Başkanı Sururi Çorabatır Başkanlar Oturumu’nda yer alacak. Sektöre yön veren son gelişmeleri gündeme taşıyacak.

10 Şubat – Fuarın ikinci günü ise “iklim dostu” ve “gıda dostu” turizmin şifreleri irdelenecek.  Gastronomi Turizmi Derneği Başkanı Gürkan Boztepe moderatörlüğünde, TV programcısı, Yazar ve Gezgin Burak Akkul ile ünlü şefler Jale Balcı ve Murat Bozok “İklim Dostu Gastronomi Rotaları”nın peşine düşecek. Daha sonra ise Turuncu Bayrak iş birliğindeki ikinci oturumda, iklim aktivisti Elif Dağdeviren’in moderatörlüğünde gıda dostu turizmin işletmelere kazandırdıklarından bahsedilecek. “Karbon ayak izini gideren ve İsraf azaltan işletmeler, kalite, güvenilirlik ve kazanç sağlar” diyecek oturumda günümüzün iklim ve gıda aktivistleri, eko etiket ve kalite uzmanları ile uygulayıcı işletmeler yer alacak. Ülkemizde iklim duyarlılığı ile önemli çalışmalar yapan genç kuşağın yeni temsilcilerinden Atlas Sarrafoğlu turizmi yönlendirecek tespit ve önerilerini paylaşarak tüm tüketici ve hizmet sağlayıcılara ilham olacak. 
İkinci günün son programında ise “Belediyelerin Destinasyon Stratejisinde Influencer Pazarlama” ve

“Pandeminin Öğrettikleriyle Dönüşen Fırsatlar ve Sıradışı Rotalar” olmak üzere yurtiçi ve yurtdışı destinasyonlardan başarı ve deneyim hikayelerinin öğrenileceği oturumlar yer alacak.

Seyahat Yazarı ve Gazeteci Bahar Akıncı, Gezimanya Kurucu Ortağı Murat Z. Özbilgi, @Travelcomic hesabıyla dikkat çeken Almanya’dan Franziska Niehus, Hindistan’dan girişimci Harjinder Kukreja gibi turizmi heyecanlandıran paylaşımları olan ve dijital içerikleriyle global iş birliklerine imza atan isimler EMITT Konferans Sahnesi’nde yer alacak. Azerbaycan, Küba ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nden uzmanların katılımıyla da “sağlık” ön planda tutularak pandemi döneminde öğrenilen fırsatlar irdelenecek. 

11 Şubat – Fuarın üçüncü gününde “Kültür Turizminde Eve Dönüş” başlıklı konferansta tarihi eser ve miras alanlarının ülkemize ve Turizme kazandırılması konusu konuşulacak. Moderatör koltuğunda Ahmet Yeşiltepe oturacak. Konferansın konuşmacıları ise Patara Kazı Başkanı Prof. Dr. Havva İşkan Işık, İBB Kültür Varlıkları Projeler Müdür Yardımcı İrem Bülbül, Jolly Tur Yurtiçi Turlar Direktörü Kerem Gökçe, Kültür ve Turizm Bakanlığı Kaçakçılıkla Mücadele Daire Başkanı Zeynep Boz olacak. 

Odağında sektörel eğilimler olan ve Turizmde #şimdineleroluyor? diye soran fuarın üçüncü gününde, turizmde dijitalleşme, yapay zekâ ve metaverse konuları işlenirken moderatörlüğünü Age Provocateur Kurucu Ortakları Duygu Birecikli ve Gülşah Akın yapacak. Konuşmacı olarak ise Hotel Runner Acentelerden Sorumlu Satış ve İş Geliştirme Direktörü Rıza Kaynak, B2Metric CEO’su Murat Hacıoğlu ve Cerebrum Tech Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Erdem Erkul yer alacak.   

Üçüncü günün son programında ise doğayla uyumlu, kültürle dönüşen, sorumlu seyahat bilincini benimseyen, yeni dönem konaklama eğilimleri ile de müşterilere alternatifler sunan işletmeler Dr. Cem Kınay moderatörlüğünde biraraya gelecek. Anatolity iş birliğindeki “Kitlesel Dönüşüm Yaratan Seyahat Manifestosu: Ulaşım, Konaklama ve İletişim Trendleri Üzerine” başlıklı konferansta, Tatilsepeti Genel Müdürü Koray Küçükyılmaz, Ulusal Kamp ve Karavan Federasyonu Başkanı Leyla Özdağ, Swissotel Genel Müdürü Uğur Talayhan, Longosphere Glamping CEO’su Yiğit Küçükkınay konferansta konuşmacı olarak yer alacak.

12 Şubat – Fuarın son günü EXPO 2021 Hatay işbirliğiyle gerçekleşecek “Bir Şehrin Marka Hikayesi” oturumu Hatay'ın tarih, kültür ve gastronomi turizmi üçgeninde gelişen marka hikayesini İBB İstanbul Turizm Platformu Direktörü Özcan Biçer moderatörlüğünde EMITT ziyaretçileriyle buluşturacak. Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı Doç. Dr. Lütfü Savaş’ın katılımıyla düzenlenecek panelde diğer konuşmacılar ise 
Beykent Üni. Güzel Sanatlar Fak. Gastronomi ve Mutfak Sanatları Böl. Bşk. Esat Özata, EXPO 2021 Hatay Genel Sekreteri İhsan Çakar ve TURSAB Bölge  Temsil Kurulu Başkanı 
Mehmet Ali Aycıl olacak. 


EMITT 25. Yılına Özel etkileşimli, verimli ve keyifli bir fuar platformu sunuyor, konferans programına paralel eş zamanlı gerçekleşecek deneyim odaklı etkinlikler ile sektörü buluşturuyor.  


Gastronomi Turizminde İklim Dostu Rotaların Peşindeyiz!

EMITT MASTER CLASS ÖZEL FUAR TURU ile ise uzmanlarımız, gezginler, influencerlar ve şefler, katılımcılarımızı stantlarında bire bir ziyaret ederek, israfdan nasıl kaçınacaklarını, sürdürülebilirliğin ipuçlarını ve iklim dostu turizm uygulamalarını konferans sahnesinden fuar koridorlarına taşıyacak.

Yeni Nesil Teknolojilerileriyle Turizm Sektörüne İlham Veren Tekno Girişimlerle Tanışın!
EMITT’in bu seneki yeniliği olan, bölgedeki en yeni ürün ve hizmetlerin sergilenmesi ve takip edilmesi için olanak sağlamasının yanında, içeriğiyle yaratıcı ve yatırımcı zihinler arasında köprü oluşturan aktiviteleri destekleyen EMITT TECH GARAGE’da Metaverse, Sosyal Seyahat Ağı, Dijital İkiz ve Sanal Tur gibi yeni nesil teknolojilerileriyle turizm sektörüne ilham veren tekno girişimler yer alacak. Mobil uygulamalar, oyunlar ve sanal gözlükler ile turizm sektöründe dijital bir keşfe çıkılacak bu deneyim alanında, fuar boyunca her gün start-uplar turizm sektörü için geliştirdikleri heyecan verici ürünleri ziyaretçilerle test edecek. 

Sahne ve Stant Etkinlikleri 

EMITT Fuarı katılımcılarımız görünürlüklerini artırırken, ziyaretçiler arasında marka bilinirliklerini güçlendirecek ve kültürel zenginliklerini hem kendi stantlarında renkli aktiviteler ile, hem de Ana Fuayede kurulacak olan sahnede özel performanslar ile yansıtabilecek.

25. YILINDA HER ZAMANKİNDEN DAHA KAPSAMLI VE GÜÇLÜ

Dünya turizmine yön veren, sektör temsilcilerinin en önemli buluşma platformu olduğuna dikkat çekerek sözlerine başlayan EMITT Turizm Fuarı Direktörü Hacer Aydın, “2 senelik aradan sonra 9-12 Şubat 2022 tarihlerinde TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirmeyi planladığımız 25. EMITT Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı’nda, iş birliklerimizi her zaman olduğundan daha kapsamlı ve güçlü bir şekilde hayata geçirmeyi ve hazırlamakta olduğumuz kapsamlı programla katılımcılarımız ile ziyaretçilerimizi en iyi şekilde ağırlamayı heyecanla bekliyoruz.” Dedi ve sözlerine şöyle devam etti:

“2020 yılında 24’üncüsü gerçekleştirilen, Uluslararası Doğu Akdeniz Turizm ve Seyahat Fuarı – EMITT’te 103 ülkeden 44 bini aşkın ziyaretçi ağırladık. Bu yıl da dünyanın farklı coğrafyalarından ziyaretçi kayıtları almaya devam ediyoruz. Bu durum; bizim doğru bir iş yaptığımızı gösteriyor ve ülkemize daha da yararlı olmak için çalışmalarımızı hızlandırmaya teşvik ediyor.  Her yıl bir önceki EMITT’te gösterdiğimiz başarının üstüne çıkmayı hedefliyoruz.”

2 Şubat 2022 Çarşamba

SALT Yönetiminde Yeni Yapılanma

TURİZMİN SESİ


Bilgi, kültür ve sanat üretimini desteklemek amacıyla Garanti BBVA tarafından 2011’de kurulan SALT’ın yeni yapılanması kapsamında yönetimden sorumlu olarak bir Genel Müdür pozisyonu oluşturuldu. On dört yılı aşkın süredir İstanbul Kültür Sanat Vakfı'nda (İKSV) görev yapan ve sekiz senedir İKSV İstanbul Tasarım Bienali direktörlüğünü yürüten Deniz Ova, 1 Şubat’tan itibaren SALT'ın genel müdürlüğünü yürütecek.

deniz-ova.jpg

Deniz Ova yaptığı açıklamada: “SALT gibi bilgi, kültür, tasarım ve sanatın buluştuğu, bireysel ve kolektif sanatsal üretimin aralıksız desteklendiği ve dijital kültürüyle ezber bozan bir kurumda Genel Müdürlük görevini üstlenmekten büyük mutluluk duyuyorum. İklim krizinden, toplumsal cinsiyet eşitliğine kadar bilinç yaratacak içerikler üretmeye devam edecek olan SALT, kütüphane ve dijital arşiviyle özellikle gençlere özgür bir çalışma ve yaşam alanı sunmaya devam edecek. Yeni dönemde dinamik bir yapı içinde, izleyici ve katılımcı programlarına merak duyan herkese ulaşmaya devam edeceğiz. Kıymetli ekip arkadaşlarımın emekleri ve katkılarıyla bugüne gelen SALT’ın yeni yolculuğunda çalışmalarımızı toplumsal sorumluluğumuz olduğu bilinciyle sürdüreceğiz” şeklinde konuştu.


fatma-colakoglu.jpeg

Bu gelişmeyle birlikte, SALT’ta üç buçuk yılı aşkın süredir Araştırma ve Programlar Yardımcı Direktörlük görevini yürüten Fatma Çolakoğlu ise, Araştırma ve Programlar Direktörlüğünü üstlendi. Çolakoğlu yeni göreviyle ilgili yorumlarını şöyle paylaştı: “SALT olarak on yılı geride bırakırken 2022 yılında herkese açık ve ücretsiz; araştırma, sergi, yayın, internet ve dijitalleştirme projeleriyle söyleşi, konferans, gösterim ve atölye programlarımızı kamuyla paylaşmanın verdiği heyecanla gerçekleştirmeye devam edeceğiz. ‘Perşembe Sineması’ ve ‘Bu son şansımız mı?’ gibi sıkı takip edilen programlarımızın yanı sıra dijital tüketim alışkanlıklarının an be an evrildiği günümüzde, ilgili ve güncel konuları irdelemeyi ve sunmayı sürdürerek yeni iş birliklerine ve disiplinler arası programlara daha fazla ağırlık vereceğiz.” 

Deniz Ova, Stuttgart Devlet ve Şehir Tiyatrosu’nda çeşitli prodüksiyonlarda yönetmen yardımcısı olarak ve festival etkinliklerinin yönetimi ve organizasyonunda çalıştıktan sonra 2007’de kariyerine İstanbul Kültür Sanat Vakfı’nda Yurtdışı Projeler departmanında başladı. Ova, Avrupa’nın farklı kentlerinde düzenlediği festivallerin programlama ve organizasyonunu gerçekleştirdi ve 2010 ile 2013 yılları arasında aynı bölümün direktörlüğünü üstlendi. Festivallerin yanı sıra Venedik Bienali Uluslararası Sanat Sergileri’ndeki Türkiye Pavyonu ve Cité Internationale des Arts Türkiye Misafir Sanatçı Programı’nın koordinatörlüğünü yürüttü. 2016’da Londra Tasarım Bienali’ne Türkiye katılımının yönetimini üstlenen Ova, 2013 yılından bu yana İstanbul Tasarım Bienali’nin direktörlüğünü; 2014'ten bu yana Venedik Bienali Uluslararası Mimarlık Sergileri’ndeki Türkiye Pavyonu'nun danışmanlığını yaptı. İstanbul Kültür Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi ve Yeditepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nde misafir öğretim görevlisi olarak etkinlik ve kültür kurumlarının yönetimi dersi verdi, yeni dönemde ise Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Grafik Tasarım Bölümü’nde Sanat ve Tasarım Kültürü dersi verecek. Stuttgart Üniversitesi, Siyaset ve Dilbilimi bölümü mezunu olan Ova, Stiftung Mercator Girişimi’nin "Türkiye Avrupa Forumu" projesinin ve Salzburg Küresel Semineri’nin katılımcılarındandır. 

Fatma Çolakoğlu, İstanbul’un kültür ve sanat alanında on beş yılı aşkın süredir çalışıyor. ABD’nin Boston şehrinde bulunan Emerson College'de film yönetmenliği ve sinema tarihi dallarında lisans eğitimini tamamladıktan sonra, yüksek lisansını İngiltere'deki University of London, Goldsmiths College'da tiyatro yönetmenliği üzerine yaptı. 2005 yılında İstanbul Modern'in sinema departmanını kurdu ve 2008’in başlarına kadar kurumun programlama sorumluluklarının yanı sıra bölümün idari yöneticiliğini üstlendi. Ardından Suna ve İnan Kıraç Vakfı Pera Müzesi ve İstanbul Araştırmaları Enstitüsü’nde kamu programları ile iletişim alanlarında on yılı aşkın yöneticilik görevlerini yürüttü. Pera Müzesi’nin aylık film ve video programı olan “Pera Film” bölümünü kurdu ve aynı zamanda kurumun güncel sergi projelerinde küratörlük ve proje koordinatörlüğü yaptı. 2018 yılının sonbaharında SALT'ın Araştırma ve Programlar Yardımcı Direktörlüğünü üstlenen Çolakoğlu, aynı zamanda Perşembe Sineması ile Bu son şansımız mı? film serilerini programlıyor. 2020 Berlin Film Festivali, Berlinale’ye Uluslararası Kısa Film Jüri üyesi olarak davet edildikten sonra, 2021’de Almanya’nın Bonn şehrinde düzenlenen 18. Videonale programlarına katıldı. Garanti BBVA, SALT’ın kurucusu ve daimî destekçisidir.

Bursa turizminin yeni rotası İRAN

Bursa Büyükşehir Belediyesi ve Bursa Kültür Turizm ve Tanıtma Birliği, turizmde hedef rotalara İran'ı da ekledi. Sanayi kenti kimliğiyle öne çıkan Bursa’nın tarihi, kültürel, doğal ve turistik değerleriyle turizmden aldığı payı daha da artırmayı hedefleyen Bursa Büyükşehir Belediyesi ve Bursa Kültür Turizm ve Tanıtma Birliği, turizmde hedef rotalara İran'ı da ekledi. Bursa'da ağırlanan İranlı turizm acentesi sahipleri Bursa'nın değerleri hakkında bilgilendirildi, Bursalı ve İranlı acenteler arasında ikili görüşmelerle turizme yeni bir ivme kazandırılması sağlandı.

bursa-turizmi.jpgTurizmden daha fazla pay alabilmek için  Bursa'yı farklı destinasyonlarda tanıtmak amacıyla ulusal ve uluslararası fuarlarda boy gösteren Bursa Büyükşehir Belediyesi ile Bursa Kültür Turizm ve Tanıtma Birliği, Avrupa ve uzak doğuya yönelik turizm atılımlarına İran'ı da ekledi. Zaten yeşili ve Uludağ'ı ile Arap turistlerin çekim alanında bulunan Bursa'ya daha fazla İranlı turist çekilmesi hedefiyle İran'ın 11 farklı şehirden 32 turizm acentesi sahibi ve yöneticileri 4 günlük program kapsamında Bursa'da ağırlanıyor. Bursalı ve İranlı turizm profesyonellerini bir araya getirerek karşılıklı turizm planlamaları yapılması amacıyla Botanik Park'taki Otantik Club Hotel'de yapılan toplantı, Bursa Büyükşehir Belediyesi Dış İlişkiler ve Turizm Dairesi Başkanı ve Bursa Kültür Turizm ve Tanıtma Birliği Müdürü Abdülkerim Baştürk'ün Bursa tanıtım sunumuyla başladı. Baştürk, sunumunda Uludağ'dan Gölyazı'ya, termal kaynaklardan göller, şelaleler ve yaylalara kadar Bursa'nın sahip olduğu turizm değerlerini İranlı turizm profesyonellerine aktardı. Toplantıda Bursalı ve İranlı acenteler, yaptıkları ikili görüşmelerle bundan sonraki süreçte ortak yapılacak çalışmalar hakkında fikir alışverişinde bulundu.

bursa-turizmi-001.jpg

Bursa'mızı tanıtıyoruz

Bursa Büyükşehir Belediyesi Dış İlişkiler ve Turizm Dairesi Başkanı ve Bursa Kültür Turizm ve Tanıtma Birliği Müdürü Abdülkerim Baştürk, Bursa'yı İranlı turizm profesyonellerine tanıtmak amacıyla böyle bir etkinlik düzenlediklerini söyledi. Bursalı seyahat acenteleri ile İranlı acenteler arasında yapılacak ikili görüşmelerin turizm açısından büyük önem taşıdığını ifade eden Baştürk, "Bu ikili görüşmelerle İran'la Bursa arasında bir gönül bağı, iletişim ve ekonomik bağlantı kurmayı bekliyoruz. İnşallah Bursalı acentelerimiz için verimli ve bereketli olur" dedi.

bursa-turizmi-002.jpg

Sağlık turizmi için yeni fırsatlar

Bursa Sağlık Turizmi Derneği Başkanı Uzm. Dr. Metin Yurdakoş da toplantıda Bursa'nın sağlık turizmi potansiyeli hakkında bir sunum yaptı. Bursa'nın sağlık imkanlarına ihtiyacı olup da bundan haberdar olmayan İranlıların bundan haberdar edilmesi için bu toplantının çok önemli olduğunu ifade eden Yurdakoş, "İran maalesef ambargolar altında modern sağlık teknolojilerine ulaşmakta sıkıntı yaşıyor. Modern teknolojide tedavi olabilecek birçok hasta, bu imkandan yararlanamıyor. Onlara bizde böyle imkanlar olduğunu anlatıyoruz. Bursa'da şifa bulabileceklerini anlatıyoruz. Büyükşehir Belediyemiz tarafından yapılan bu tür çalışmaların sadece sağlık turizmi değil, genel anlamda turizme büyük katkı sağlayacağını düşünüyorum" diye konuştu.

bursa-turizmi-003.jpg

Tek elden yönetim

Toplantıya katılan TÜRSAB Genel Merkez Yönetim Kurulu üyesi Hasan Eken de turizmin tek elden ve özel olarak yönetilmesi gerektiğini, bu nedenle Bursa Kültür Turizm ve Tanıtma Birliği çatısı altında yapılan tüm çalışmaların çok kıymetli olduğunu vurguladı. Yeni destinasyonlara yönelik bu tür organizasyonlara çok ihtiyaç duyulduğunu ifade eden Eken, "Özellikle İran pazarının seçilmesi çok önemli olmuş. Çünkü İran şu anda Bursa'da 18'inci sırada olan bir pazar. İran gibi 80 milyonluk bir nüfus, komşu ülke olması ve ekonomik durumunun da iyi olması nedeniyle Bursa pazarında 5'inci sıraya çıkması gerekiyor. Türkiye'ye yılda 2,5 milyon İran'dan turist geliyor. Kültürlerimiz çok benzer, Sabiha Gökçen Havalimanı ile yakın bir mesafedeyiz. Bu fırsatları iyi değerlendirmeliyiz" dedi.

1 Şubat 2022 Salı

Türkiye'ye 2021'de gelen ziyaretçi 30 Milyonu aştı

Türkiye 2021 yılında, bir önceki yıla oranla yüzde 88,08 artışla toplamda 30 milyon 38 bin 961 ziyaretçi ağırladı. Türkiye’nin 2021 yılı turizm geliri ise yüzde 103,02 artışla toplam 24 milyar 482 milyon 332 bin dolar oldu.   


Yabancı ziyaretçi sayısında ise Türkiye, geçtiğimiz yıl yine bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 94,06 artış yakaladı.    

Ocak–Aralık döneminde en çok ziyaretçi gönderen ülke sıralamasında bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 120,52 artış ile Rusya Federasyonu (4.694.422 kişi) birinci, yüzde 175,73 artış ile Almanya (3. 085.215 kişi) ikinci, yüzde 106,49 artış ile (2.060.008 kişi) Ukrayna üçüncü sırada yer aldı. Ukrayna’yı Bulgaristan ve İran izledi.

*Aralık’ta Yüzde 170,62 Artış Yaşandı*

Türkiye’yi 2021 yılı Aralık ayında ziyaret eden yabancı sayısı da geçen yılın aynı ayına göre yüzde 170,62 arttı ve 1 milyon 892 bin 520 olarak gerçekleşti. 

En çok ziyaretçi gönderen ülkeler sıralamasında ise bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 160,15 artış ile Bulgaristan (265.929 kişi) birinci, yüzde 299,04 artış ile Almanya (188.146 kişi) ikinci, yüzde 357,10 artış ile İran (151.687 kişi) üçüncü sırada yer aldı. İran’ı, Rusya Federasyonu ile Irak izledi.

Metropolis Antik Kenti’nde tarihin izleri aydınlatılıyor

Sabancı Vakfı tarafından desteklenen, Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın izin ve katkılarıyla 32. yılına hazırlanan Metropolis Antik Kenti kazılarında 2022 sezonu çalışmalarına başlandı. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın izin ve katkılarıyla devam eden, Sabancı Vakfı tarafından desteklenen Metropolis Antik Kenti’nin 2022 sezonu kazı çalışmaları kapsamında, atölyeler ve interaktif uygulamalar gerçekleştirilmesi hedefleniyor. “Ana Tanrıça Kenti” olarak bilinen Metropolis, geçtiğimiz yıl pek çok önemli arkeolojik bulguya ev sahipliği yaptı.


Sabancı Vakfı tarafından desteklenen, Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın izin ve katkılarıyla 32. yılına hazırlanan Metropolis Antik Kenti kazılarında 2022 sezonu çalışmalarına başlandı. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Arkeoloji Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Serdar Aybek başkanlığında sürdürülen kazı çalışmalarında 2021 yılının sonunda, M.S. 3. yüzyıla ait bir Girland motifli mermer Ostotek (küçük boyutlu lahit mezar) içine yerleştirilmiş bronz bir kandilin bulunması, 2022 yılı kazı çalışmaları için heyecan verici bir gelişme olarak değerlendirildi. 

2021 yılında pek çok önemli keşfin gerçekleştiği Metropolis Antik Kenti 2022 yılı boyunca; arkeolojik kazı, koruma, düzenleme ve araştırma projelerinin yanı sıra önemli sosyal sorumluluk projelerine de ev sahipliği yapacak. Antik Tiyatro başta olmak üzere, kent içinde çeşitli etkinliklerin ve Metropolis atölye üretimlerinin yeniden canlandırılmasına yönelik deneysel çalışmaların gerçekleştirileceği Antik Kent’te, kültür varlıklarının öncelikle çocuklar ve gençlere tanıtılması ile koruma bilincinin oluşturulması hedefiyle interaktif uygulamaların sürdürülmesi planlanıyor. 30 yılı aşkın süredir gerçekleştirilen Metropolis Antik Kenti kazılarının başlangıcından itibaren elde edilen tüm bilgilerin derleneceği bir kitabın da 2022 yılı içerisinde yayınlanmasına yönelik çalışmalar devam ediyor. 

Metropolis Antik Kenti Kazılarında 2021 Sezonunun Öne Çıkanları

İzmir’in Torbalı ilçesinde yer alan Metropolis Örenyeri’nde 2021 yılında gerçekleşen çalışmalarda, kent merkezinin kuzeyindeki Araplıtepe mevkiinde sürdürülen kazılarda bulunan mermer Ostotek’in, M.S. 6. yüzyılda kentin su dağıtım sisteminde devşirme olarak kullanıldığı tespit edildi. Yine geçen yıl keşfi gerçekleşen bronz kandilin ise M.S. 6. yüzyıla ait olması, bu alanın uzun yıllar boyunca kullanıldığının göstergesi oldu. Alanda ayrıca anıtsal bir mimariye ait olduğu düşünülen mermer duvar bloklarının bulunması, 2022 sezonu kazıları için umut vadeden başka bir gelişme olarak öne çıktı. Bu önemli buluntuların yakınında yer alan büyük kilise yapısı da aynı proje kapsamında ortaya çıkarılmaya başlandı. Yapıya ait ambon ve geometrik bezemeli mermer korkuluk levhaları M.S. 6. yüzyılın önemli örnekleri arasında yer alıyor.