22 Aralık 2012 Cumartesi

SETUR,6.KEZ EN BEĞENİLEN OLDU





SETUR, Capital Dergisi’nin gelenekselleşen, “Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri” araştırmasında turizm sektöründe 6. kez birincilik koltuğuna oturdu. Capital Dergisi’nin gelenekselleşen “Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri” listesinde 6. kez turizm sektöründe en beğenilen şirket seçilen SETUR’un “2012 değerlendirmesi ve 2013 hedefleri”ni Setur Pazarlama ve Kurumsal İletişim Müdürü Gökhan Dedeoğlu paylaştı .Setur, 2012’de de duty free işletmeciliği, marinacılık, özel havacılık, yurt içi ve yurt dışı uçak bilet rezervasyonları, seyahat organizasyonları, gemi seyahatleri gibi çeşitli alanlarda faaliyetlerini geliştirerek devam ettirdi. Setur ve markalarının 2012 yılında gerçekleştirdiği cironun %56’sı Duty Free, %34’ü turizm, %6 Marina ve %2 Setair olarak gerçekleşti.İç Turizm’de erken rezervasyon kampanyası kapsamında 2012’de 2011’e göre %50’lik bir büyüme elde edildi.



Marina işletmeciliğinde Akdeniz çanağının ve Türkiye’nin en büyük zinciri konumunda olan Setur Marinaları; Kalamış-Fenerbahçe, Yalova, Ayvalık, Çeşme, Kuşadası, Marmaris, Finike, Kaş ve Midilli Marina ile toplamda 9 marina ve 5 binden fazla yat bağlama kapasitesine sahiptir. Turizm alanında ilk Türk-Yunan işbirliği gerçekleştirilerek zincirine eklediği Midilli  Marina, 40 yıl boyunca Setur Marinaları ve Folli Follie Group bünyesindeki Hellenic Duty Free ortaklığı ile işletilecektir.1990 yılında Koç Holding’in havacılık birimi olarak kurulan, Setur ailesinin en gözde isimlerinden Setaır; ticari hava taksi faaliyetlerini sürdürmektedir. Setair filosunda 10 ve 14 yolcu kapasiteli 2 adet jet, 9 yolcu kapasiteli 2 adet helikopter ve 8 yolcu kapasiteli 1 adet deniz uçağı bulunmaktadır.



Setur Duty Free ile tüm yurda yayılan havalimanları, kara sınır kapıları ve deniz limanlarında 15.000 m²’yi aşkın 30 duty free mağazası ile gümrükten muaf mağazalar işletmeciliği Setur’un yıllık cirosunun önemli bir payını oluşturmaktadır. 2012’de yurtdışındaki ilk diplomatik duty free mağazasını Erbil’de açan Setur Duty Free, Çukurova Uluslararası Havalimanı Dutyfree Mağazası işletmesini 14 yıllığına alarak da faaliyet noktasına bir yenisini ekledi. Havalimanının Türkiye’nin planlanan yeni ve en büyük lojistik üssü olması bekleniyor. 465 milyon Euro’luk yatırımla, yılda 30 Milyon yolcu kapasiteli olacak Çukurova Uluslar arası Havalimanı’nın 2014 yılında faaliyete geçmesi planlanıyor. Sabiha Gökçen Setur Duty Free mağazalarında geleneksel hale getirdiği otomobil çekiliş kampanyasıyla Ford Fiesta kazandıran Setur Duty Free 2013 yılında kampanyayı tekrarlamayı hedefliyor.Setur, The Cruise Line’ın Türkiye temsilcisi olmasının yanısıra, yaklaşık 24 büyük gemi firmasının da tur satışını yapmaktadır. Gemi seyahatlerinin hedef kitlesinin diğer turizm ürünlerine göre farklı olması, rekabet ve talebin yoğunluğu, ürün çeşitliği, Setur altında ayrı bir markalaşma ihtiyacını gündeme getirdi. Bu vesileyle gemi seyahatlerinde sunulan ürün ve hizmetleri Seturcruıse markası altında toplanarak misafirlerin karar verme süreci kolaylaştırıldı.Setur, Sedventure markasıyla tatil anlayışına yeni bir soluk getirdi. Farklı kültürlere, doğaya ve vahşi yaşam alanlarına, kişiye özel programlarla seyahat ve fotoğraf keyfi yaşatmayı hedefleyerek yarattığı Sedventure markası ile vahşi yaşam fotoğrafçısı Süha Derbent danışmanlığında dünyanın dört bir köşesine turlar düzenledi. 2013’te Sedventure Avrupa turları ile de program çeşitliliğini arttırmak hedeflenmektedir.Geliştirdiği online ve gerçek zamanlı rezervasyon sistemiyle Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek büyük bir başarıya imza atan bookinturkey.com, dünyanın en büyük ve en fazla içeriğine sahip olan TripAdvisor işbirliği hayata geçti. 11 yıldır online otel, tur, uçak bileti rezervasyonları, araba kiralama, marina, gulet kiralama hizmetlerinin yanı sıra geniş içeriği ile bir turizm rehberi niteliği taşıyan bookinturkey.com kaliteli ve güvenilir hizmetiyle de referans olarak gösterilen bir turizm portalı olmayı başardı.

Yenilenen web sitesiyle hizmet vermeye devam eden Bookinturkey.com’da bu yıl karşımıza çıkan sevimli maskot Buki, her adımda takipçilere eşlik ederek olan hem seyahat planlama aşamasında, hem de olası soruların yanıtlanmasında en büyük destekçi… Buki aynı zamanda sosyal medyada da Setur’un ilgi çekici turları ve birbirinden güzel tatil noktaları hakkında tüyolar veriyor.Setur, 19 Kasım tarihinde başlayan Erken Rezervasyon Kampanyasına “Tatil Kafasındayız” sloganı ve uygulamaları ile farklı bir boyut getirdi. Ocak 2013 itibariyle kampanya iletişimleri, sürprizlerle ile misafirleri bekliyor olacak. www.tatilkafasindayiz.com Bünyesinde bulunan Seturmıce ekibi ile 1980 yılından beri kongre ve toplantı hizmeti veren Setur “değişime inanan ve değişerek başaran” yönetim anlayışı ile sektörünün öncü isimlerinden biri olmayı sürdürüyor.Setur yurtdışı eğitim bölümü, yurt dışında eğitim hakkında bilgi almak isteyen herkese ücretsiz danışmanlık hizmeti veriyor. Danışmanlık hizmetinde ihtiyaçlara göre hangi katılabilecek programlar ve fiyatlandırmalar en fazla seçenek ile hazırlanarak yurt dışında eğitim almak isteyenlere sunulmakta.

Setur 2012 yılında kurumsal çalışmalarına da ağırlık verdi. Seyahat önerilerinin yanında güncel konular, özel röportajlar ve konukların da yer aldığı süreli yayın Setur Extra Dergisinin ilk sayısı Ağustos ayında, ikinci sayısını da Kasım ayında yayınladı.Müşterilerinin beklentilerini daha net bir şekilde algılamak ve memnuniyetlerini ölçebilmek; eksikleri tespit ederek, gereklerini yerine getirmek; güçlü ve zayıf yönleri belirlemek; hizmetleri standart hale getirmek ve satış süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak amaçlarıyla yıl içerisinde Duty Free, Turizm, Marina, Kurumsal Şirket Memnuniyetleri ile ilgili araştırmalar gerçekleştirmekte. 2012 uygulama sonuçları hedeflendiği şekilde gerçekleşti, 2013 yılında da aynı özenle çalışmalar sürdürülecektir.Koç Holding bünyesinde başlatılan “Ülkem İçin Kan Bağışı” ve “Ülkem İçin Engel Tanımıyorum” projelerine Setur olarak tüm çalışanlar ile katkı sağlandı. 2013 yılında kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarına daha da etkin şekilde devam edilecektir.2012 yılında Setur, tüm markaları ile dijital mecra’ya büyük yatırımlar yaparak, on-line pazardaki konumunu güçlendirmek üzere çalışmalara başlamıştır.Setur verdiği hizmet, sunduğu ürünler ile müşterilerini memnun edebilmek adına yaptığı çalışmalar sonucunda Aralık ayında Capital Dergisi’nin gelenekselleşen “Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri” araştırmasında 6. kez turizm sektöründe birincilik koltuğuna oturdu. Ayrıca Dünyanın en büyük turizm örgütü Skal Derneğinin Türkiye bacağında her sene yapılan Skalite ödüllerinde Kongre ve Toplantı Organizasyonu acentası (Mice) ve Online Seyahat Rezervasyonları (Bookinturkey) kategorilerinde birincilik ödüllerini almıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder