14 Kasım 2013 Perşembe

Unilever Food Solutions ve Paloma Hotels Sürdürülebilir Mutfaklar için “Gıda Atığını Önleyelim” Projesinde Buluştu

Türkiye’de ev dışında her iki noktadan birine ulaşan Unilever Food Solutions, bu yıl ilkbahar döneminde başlattığı Gıda Atığının Önleyelim projesiyle, ev dışı tüketim sektöründeki gıda atığını azaltarak hem profesyonel mutfakları daha verimli hale getirmek hem de doğaya olan olumsuz etkiyi azaltmak için önemli bir adım atmıştı.

Unilever Food Solutions, proje kapsamında doğaya saygılı otelleriyle dikkat çeken Paloma Hotels ile işbirliğine gitti. Paloma Hotels otellerinde ölçümler, Mutfak Üretim Alanları Geri Dönüşüm Gıda Atıkları, Açık Büfelerden Misafir Geri Dönüşüm Gıda Atıkları, Satın Alma ve Stoklamadan Kaynaklı Gıda Atıkları başlıklarında yapıldı. Paloma Grubu otellerinin Genel Müdürleri, Yiyecek & İçecek Müdürleri, Mutfak Şefleri ve Mutfak Koordinatörleri için ‘Atık Yönetimi’ eğitimi düzenlendi.

 Paloma Hotels – Atık ölçümlerinin ilk sonuçları:
Paloma Grubu otellerinde (The Paloma Oceana Resort Hotel, Renaissance Antalya Beach Resort & SPA, Sentido Perissia Hotel) tabaktan dönen atıklarda günlük yaklaşık %10-12 (50-75) kg arasında azalma oldu.
Misafirlerin tüketim tercihleri ortaya çıktı. Örneğin, otel misafirleri açık büfeden genellikle garnitür karıştırılmış yemekler yerine daha minimal yemekleri tercih ediyor.
Atık yönetiminin düzenli yapılması ve organik atıkların diğer atıklardan ayrıştırılmasıyla birlikte Paloma Grubu, hayvan barınakları ile işbirliği yapabilmeye başladı.
Mutfaktan ve tabaktan dönen atıklar ölçüldüğü ve tek bir konteynerde biriktirdikleri için çöp torbası tasarrufu sağlandı.
Otel başına günlük çöp torbası tüketimi yaklaşık 40-50 adet azaldı.
Çöp torbası tüketiminin azaltılmasının, Gruba yıl içinde maddi yönden sağladığı tasarruf yaklaşık 25.000-30.000 TL düzeyinde olacak.

Unilever Food Solutions Türkiye Genel Müdürü Önder Arsan: ‘İşletmelere, Yüksek Misafir Memnuniyeti ve Karlı Mutfak Operasyonu için çözüm ortağı olmaya devam edeceğiz’Gıda Atığının Önleyelim Projesi ve Paloma Hotels işbirliği değerlendiren Unilever Food Solutions Türkiye Genel Müdürü Önder Arsan, “Gıda endüstrisi ve özellikle turizm sektöründeki işletmeler atık üretiminin yüksek olduğu sektörlerinin başında geliyor. Türkiye’de yaptığımız pilot araştırmalara göre, sektörde yıllık 325 bin ton gıda atığının olduğunu tahmin ediyoruz.

Yaklaşık %20 dolayında gıda atığını azaltma, çoğu işletme için potansiyel olarak erişilebilir bir hedef. Bu yıl projeye başlarken ilk hedefimiz sektörü ‘Gıda Atıkları’nın doğru yönetilmesi için bilgilendirmek ve bu alanda bilinç oluşmasına katkı sağlamak yönündeydi. Gerçekleştirdiğimiz eğitim ve ölçümlerle gıda atık yönetimi konusunda bilinç oluşturuyoruz. Son olarak Paloma Hotels ile gerçekleştirdiğimiz atık ölçümleriyle de hem yüksek misafir memnuniyeti hem de karlı mutfak operasyonunun yakalanması için önemli bir katkı sağladık” dedi. Unilever Food Solutions, ajandasını Unilever’in sürdürülebilirlik ajandasıyla buluşturduğu “Gıda Atığını Önleyelim” projesiyle, ev dışı tüketim sektörde gıda atık yönetimi konusunda bilinç oluşturmayı, profesyonel mutfaklarda gıda atıklarının iyi yönetilmesini sağlamayı ve işletmeler için minimum atık hedeflerini belirlemeye katkı sağlamayı hedefliyor.

Unilever Food Solutions, ‘Atık Yönetimi Paketi’ni, tüm sektörün kolay ulaşmasını sağlamak için www.ufs.com web adresinden işletmelerin ilgisine sunuluyor


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder