İstanbul’un asırlık lezzet durağı Tarihi Sultanahmet Köftecisi’nin 3. kuşak sahibi Mehmet Tezçakın, başarılarının sırrını ‘’mutlu çalışanlara sahip olmak’’ şeklinde özetlerken, bir asra yakın süredir insan kaynakları politikalarının temelini oluşturan 10 kuralı da paylaştı. Sultanahmet’te 1920 yılında kurulan, yurt içi ve yurt dışı şubeleriyle dünyaca tanınan bir markaya dönüşen tarihi köfteci, işyerine sadık, uzun süreli çalışan personelleriyle de dikkati çekiyor.
‘’Emektarlarımıza teşekkürler – Bizi biz yapan tüm değerler, sizlerle güzel’’ sloganıyla düzenlenen etkinlikte, emekli olan personellere teşekkür belgesi ve plaket verildi, dükkanda ayrılan bir köşede emektarlar için pano oluşturuldu.
Sultanahmet Köftecisi Mehmet Tezçakın, etkinlikte personele hitap ederken, 100 yıla yakın süredir ayakta kalmalarını ve dünyaca tanınan marka olmalarını ‘’işyerini sahiplenen mutlu çalışanlarına’’ bağladı.
‘’Çalışan mutlu olmadığı, işyerini sahiplenmediği sürece başarı gelmez’’ diyen Tezçakın, ‘’Sultanahmet Köftecisi’nde kuşaklar boyunca yerleşmiş, personelin mutluluğunu esas alan bir çalışma kültürü var. Bu kültüre, 4 nesil boyunca titizlikle uyduk. Ne kadar çağdaş insan kaynakları politikası uyguladığımız bugünlerde ortaya çıkıyor. 95 yıldır uyguladığımız politika, yani işyerinde çalışanları mutlu etmek, bugün Y kuşağı olarak da adlandırılan yeni jenerasyon için bir lüks olmaktan çıktı, çalışmanın bir koşulu, olmazsa olmazı haline geldi. (Ne iş yaptığım önemli değil, yeter ki iyi para versinler) diyen kuşak, yerini işyerinde hem para hem de mutluluk isteyen jenerasyona bırakmış durumda’’ şeklinde konuştu.
-Çalışanı mutlu etmenin 10 koşulu-
Tezçakın, Sultanahmet Köftecisi’nin çalışma kültüründe var olan, çalışanların işyerinde mutlu olmasını sağlayacak 10 koşulu da şöyle sıraladı:
• Çalışanlarınız için zaman yaratın, mutlu olup olmadıklarıyla ilgilenin.
• Başarıyı takdir edin, ödüllendirin.
• Çalışanlarda aidiyet duygusu yaratmaya özen gösterin.
• Çalışanın kendini değerli hissetmesini sağlayın, teşekkür etmeyi, selamlaşmayı ihmal etmeyin.
• Bilginizi paylaşın, öğretin.
• Düşündüklerinizi söyleyin, hislerinizi belli edin.
• Eleştiri ve şikayetleriniz yapıcı olsun.
• Şirket olarak sosyal sorumluluk projeleri uygulayın, yardımlarda bulunun, çalışanlarınız da bu projelerde etkin rol oynasın, şirketini sahiplensin.
• Görev takası yapın, çalışanların birbirini daha iyi anlamasını sağlarsınız.
• Toplantılarınızı kısa ama verimli hale getirin.’’
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder