22 Mart 2014 Cumartesi

STR GLOBAL ŞUBAT 2014 RAPORU

Dünyanın önde gelen veri ve analiz şirketlerinden STR Global Şubat ayı İstanbul, Antalya ve Ankara otel doluluk oranları ile ülke ve destinasyon bazında performans raporunu açıkladı.

Rapora göre, İstanbul’da Şubat 2014 otel dolulukları bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla %4,6 düşerek  %60,4 olurken, Antalya’daki otellerin dolulukları bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla %7’lik bir düşüş ile %48,2 olarak tespit edildi. Ankara’da ise, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla %3,9’luk bir yükseliş ile  %60’lık bir artış yaşandı.

İSTANBUL
İstanbul Şubat 2014 otel dolulukları bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla %4,6 düşerek  %60,4 olarak karşımıza çıkmaktadır. (2013 - %63,3)

Şubat 2014 - ADR(Average Daily Rate)-Ortalama Günlük satılan oda bedeli 113,44 Euro olarak, 2013’e göre %10,4’lük bir düşüş göstermektedir. (2013 - 126,59 Euro)

Toplam oda sayısı üzerinden Odabaşı elde edilen gelirler de ise ( RevPAR) geçen yıla oranla %14,5'lik bir düşüş yaşanmış ve 68,51 Euro olarak ölçülmüştür. (2013 - 80,15 Euro)

2014 yılbaşından Şubat sonuna kadar geçen sürede ise ( Ocak – Şubat 2014 toplam) ;
Occupancy (doluluk oranı)                               - %57,1 (2013-%60,4)
ADR (Ortalama Günlük satılan oda bedel)    - 113,44 Euro (2013-123,65 Euro)
RevPAR (Oda başı elde edilen gelir)                -  64,75 Euro (2013-74,65 Euro)


ANTALYA BÖLGESİ
Antalya Şubat 2014 otel dolulukları bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla %7 düşerek  %48,2 olarak karşımıza çıkmaktadır. (2013-%51,9)

Şubat 2014 - ADR(Average Daily Rate)-Ortalama Günlük satılan oda bedeli 51,34 Euro olarak, 2013’e göre %6,9’luk bir düşüş göstermektedir. (2013 -55,14 Euro)

Toplam oda sayısı üzerinden Odabaşı elde edilen gelirler de ise ( RevPAR) geçen yıla oranla %13,4'lük bir düşüş yaşanmış ve 24,75 Euro olarak ölçülmüştür. (2013 - 28,59 Euro)

2014 yılbaşından Şubat sonuna kadar geçen sürede ise ( Ocak – Şubat 2014 toplam) ;
Occupancy (doluluk oranı)                               - %43,3 (2013-%46,9)
ADR (Ortalama Günlük satılan oda bedel)    - 50,28 Euro (2013-56,59 Euro)
RevPAR (Oda başı elde edilen gelir)                - 21,76 Euro (2013-26,55 Euro)


ANKARA
Ankara Şubat 2014 otel dolulukları bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla %3,9 artarak %60 olarak karşımıza çıkmaktadır. (2013-%57,8)

Şubat 2014 - ADR(Average Daily Rate)-Ortalama Günlük satılan oda bedeli 73,35 Euro olarak, 2013’e göre %4,8’lik bir düşüş göstermektedir. (2013-77,08 Euro)

Toplam oda sayısı üzerinden Odabaşı elde edilen gelirler de ise ( RevPAR) geçen yıla oranla %1,2'lik bir düşüş yaşanmış ve 44 Euro olarak ölçülmüştür. (2013-44,52 Euro)

2014 yılbaşından Şubat sonuna kadar geçen sürede ise ( Ocak -Şubat 2014 toplam) ;
Occupancy (doluluk oranı)                               - %55,3 (2013-%53,7)
ADR (Ortalama Günlük satılan oda bedel)   - 71,73 Euro (2013-76,64 Euro)
RevPAR (Oda başı elde edilen gelir)              -  39,69 Euro (2013 – 41,14 Euro)

*Bu Çalışma İstanbul için 381 tesis üzerinden 70 tesis, Ankara için 56 tesis üzerinden 16 tesis, Antalya Bölgesi için 937 tesis üzerinden 17 tesis baz alınarak yapılmıştır.

STR 2014 ŞUBAT AYI ÜLKE VE DESTİNASYON RAPORU
Dünyanın Önde Gelen Veri ve Analiz Şirketlerinden STR Global'in hazırladığı Şubat 2014 Ülke Performans Raporunu incelendiğinde, Türkiye'nin Şubat 2014 otel dolulukları, 2013 yılının aynı dönemine oranla %3,2'lik bir düşüş ile %58,1 olarak kaydedilmiş olup, Avrupa'daki en büyük düşüşü yaşayan ülke olmuştur.
Buna kıyasla dönemin en yüksek artışı %19,5 ile komşu ülke Yunanistan'da yaşanmıştır. Yunanistan son 1 yılda istikrarlı bir artış göstermektedir. Şubat 2014'ün en yüksek doluluk oranı ise %72,3 ile Birleşik Krallık'a aittir. Şubat 2014'de, Türkiye*, ADR(Ortalama Günlük satılan oda bedeli) oranında, geçen yılın aynı dönemine göre %8,5 düşüş yaşayarak, Avrupa bölgesinin, Rusya'dan sonra (%-14,1) en büyük düşüşünü yaşayan ülke olmuştur.

*Türkiye Şubat 2014 ADR: 87,57 Euro
*Türkiye Şubat 2013 ADR: 95,67 Euro

*STR Global tarafından hazırlanan Şubat 2014 Destinasyon Performans Raporunu incelediğimizde ise, İstanbul'un Şubat 2013'de %63,3 olan doluluk oranı, Şubat 2014'de % 4,6'lık düşüş ile %60,4'e gerilemekle beraber, Varşova'dan sonra tüm Avrupa'daki en büyük düşüşü yaşayan destinasyon olmuştur. Avrupa Turizm Pazarının ana destinasyonlarına baktığımızda Atina'da yaşanan %23,2'lik artış, Atina'yı Şubat 2014 destinasyon performansında lider yapmaktadır. (Şubat 2013: %42,3 - Şubat 2014: %52,1). Şubat 2014'ün en yüksek doluluk oranı ise %77,6 ile Manchester ve %76,8 ile Londra'ya aittir. Şubat 2014'de, İstanbul*, ADR(Ortalama Günlük satılan oda bedeli) oranında, geçen yılın aynı dönemine göre %10,4 düşüş yaşayarak, Avrupa bölgesinin, Moskova'dan sonra (%-20,4) en büyük düşüşünü yaşayan destinasyon olmuştur.

*İstanbul Şubat 2014 ADR: 113,44 Euro
*İstanbul Şubat 2013 ADR: 126,59 Euro

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder