6 Eylül 2014 Cumartesi

Satışları katlarken, memnun müşteri ve mutlu çalışan yaratmanın 7 formülü




Perakende, turizm, inşaat gibi sektörlerde, satış danışmanı ve satış yöneticilerinin; satış hedeflerine ulaşabilmeleri noktasında açıklamada bulunan AL Danışmanlık Genel Müdürü Marka yönetimi ve İnsan Kaynakları Danışmanı Ayşen Laçinel, şunları söyledi:

“Pazarlama ve satış bölümündeki çalışanların motivasyonu, fark edilmeleri ve hedefe yönelik odaklanmaları; ancak doğru- etkili bir prim sistemi ve ödüllendirme uyarı sistemleriyle sağlanabilir” dedi.

Ayşen Laçinel, satışları katlarken, memnun müşteri ve mutlu çalışan yaratmanın 7 formülüne ilişkin şunları söyledi:

1)Satış şirketinin organizasyonunu olabildiğince yalın kurgula, komplike organizasyon ve iş süreçlerinden kaçın.

2)Yalın organizasyonda, yalın iş akışı ve yalın görev tanımlarını; ilgili çalışan ve yöneticiye iyi anlat, anlaşılmış olmanın geribildirimi mutlaka al.

3)Maaş düşük olsun, ama satış hedeflerinin her kademesi için ayrı kriterlerin belirlendiği, herkesten çok kazandıran bir prim sistemini devreye alın. Bu şekilde, düşük maaş, ama maaşı kat kat geçen prim için kimse yerinde saymak istemeyecektir. Bu arada, sadece prim sistemi ile satış yapmalarını sağlamak da, eksik kalır.

4)Mutlaka adanmış takım yarat. Bunun için duygulara ve değerlere önem ver. Özel günleri sistematik olarak takip et, aile kavramını takımdaşlıkla yoğur ve içselleştir.

5)Ödül ve uyarı sistemlerini kur, adaletli kriterler belirle ve uygula.

6)Şirketin üst yöneticisi, insan kaynakları yöneticisi ve satış pazarlama yöneticisi rol modeldir. Çalışanlara rol model olan bu yöneticiler; şirket itibarını da temsil ederler. Bu anlamda söylemeler kadar, eylemler de önemlidir.

7)Yapabileceğini söyle, söylediğini yap.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder