Şubat sonundan seçim sonuna kadar olan dönemde ise ciddi bir durgunluk yaşadıklarını ifade eden Ersoy, Nisan ayından itibaren bir hareketlenme olduğunu ve Mayıs sonu karşılaştırmasında %16’lık artış oranı yakaladıklarını belirtti. Son 4 yıldır Erken Rezervasyon satış payı tüm yıla oranla %47 olarak gerçekleşirken, bu sene seçim konsantrasyonu sebebiyle %2’lik bir kayıp ile %45 olarak gerçekleşti.
Ersoy, geçen sene Erken Rezervasyon dönemine Kıbrıs turları, Cruise turları ve Disneyland paketlerinin de dahil edildiğini hatırlatarak, toplamda 300.000’i yakaladıklarını, yıl sonu ortalamasının ise 740.000’e ulaşacağını ifade etti.
2015’te ise cirosal bazda %15’lik büyüme hedefi 880.000 TL ve 814.000 misafire ulaşmak planlanmakta
“Ege Bölgesi taleplerinde %23’lük bir artış oldu. Antalya %4’te kaldı”
Ersoy sözlerine şöyle devam etti: “Bölgesel olarak baktığımızda Ege Bölgesi satışlarında %23’lük bir artış gözlemlenirken, Antalya Bölgesi satışlarında bu oranın %4’te kaldığını görmekteyiz.
Ege Bölgesi’ndeki tesislerin fiyat avantajları nedeniyle tercih edildiğini söyleyebiliriz. Türk misafir son 3 yıldır Erken Rezervasyon Kampanyaları sürecinde fiyat avantajı gördüğü bölgelerde ciddi taleplerde bulunuyor.” dedi.
Erken Rezervasyon Sigortası
Mehmet Ersoy, erken rezervasyon sigortasına da değinerek, “Misafirlerin %94’ü erken rezervasyon sigortasından yararlandılar” dedi.
“Dış pazarlar beklentileri karşılamadı, oteller iç pazara yüklendi.”
Ersoy, “Özellikle Rusya, Hollanda ve Belçika gibi ülkelerden Türkiye’ye olan taleplerdeki düşüşler, otellerin iç pazara yönelik aksiyonlar almasına sebep oldu. İstedikleri satışları yakalayamayan tesisler pazar payına değil, satana kota vermeye başladı. Dövizde artış olsa da TL bazında fiyat artışı olmadı. 2015’te de fiyatlarda ciddi bir artış beklemiyoruz” dedi.
“BDDK’nın taksit azaltma kararından etkilenmedik.”
Geçen senenin en çok konuşulan değişikliklerinden biri de kredi kartı ile satışlarda taksit sayısına sınırlama getirilmesiydi. Yıl sonunda bakıldığında beklendiği kadar olumsuz bir etki yaratmadığını söyleyen Ersoy, şu ana kadar ki satın almaların %32’sinin tek ödeme, %58’inin 4-6 taksit, %10’unun ise 9 taksit olarak gerçekleştiğini belirtti.
ETSTUR, 3 yılda toplam 75 bin kişiyi Yunan Adaları’yla tanıştırdı.
Bu tek başına bir Türk firmasının yaptığı rekor bir sayısı. Etstur, Gemi işine devam ediyor.
Mehmet Ersoy, 2014’te Etstur gemileriyle vizesiz Yunan Adaları’nda 30.000’e yakın misafire hizmet verdiklerini söyledi. “Bu yoğun talebin 2015’te de süreceğini öngörüyoruz ve vizesiz Yunan Adaları seyahatlerine devam kararı aldık. Gemi seçimlerinde ve konseptinin oluşturulmasında Türk misafirlerin taleplerini göz önünde bulunduruyoruz.” dedi.Ersoy, dünyanın en büyük ve önde gelen temsilcilikleri ile cruise turlarına devam ettiklerini, nehirlerde de birçok firma ile dünyanın değişik bölgelerinde farklı arternatifli cruise turları sunduklarını açıkladı.
Etstur’un 2015 Büyüme hedefi ve yolcu sayısı: %15’lik büyüme hedefi 880.000 TL ciro, 814.000 misafir
2014 Ciro: Etstur 766.000.000 TL
2015 Tahmini Ciro: Etstur 880.000.000 TL
Tatil Paketlerine Erken Rezervasyon Sigortası Ekleten Misafir Oranı: %94
2014 Erken rezervasyonun Toplam Dört Döneminde En Çok Tercih Edilen Bölgeler: Fethiye %131, Didim % 45, Kuşadası %26, Bodrum %25, Lara/Kundu %20, Belek %18, Side %17.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder