Dünya Turizm Örgütü verilerine göre, seyahat edenlerin sayısı dünya genelinde 2014'te yüzde 4.7 artışla 1 milyar 138 milyon kişiye ulaşmış. 2015'te turist sayısında yüzde 3-4 artış öngörülüyor
Türkiye'ye gelen yabancı ziyaretçi sayısı ise yılın ilk dokuz ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 6.11 artışla 30.09 milyon olarak gerçekleşmiş.
Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın internet sitesinde yer alan verilere göre yabancı ziyaretçi sayısı eylül ayında yüzde 2.02 artışla 4.35 milyon olmuş.Yukarıdaki verilere bakıldığında aslında Türkiye'ye gelen turist sayısı ne yazık ki çok düşük. Fransa'ya yılda 80 milyonun üzerinde turist geliyor ve bu turistlerin yüzde 30'u sadece Paris'i ziyaret ediyor, İspanya'ya da keza yine 64 milyon turist geliyor, en büyük payı da Barcelona ve Madrid kentleri alıyor
Bizde ise, Türkiye haritasını göz önünüze aldığınızda sadece iki noktaya belirgin sayıda turist geldiğini görürsünüz. Bunlardan birincisi Antalya, ikincisi İstanbul'dur. 2015 yılından itibaren yeni gelişmeler hepimiz açısından daha iyi olacak tabii ki. Analizleri ve hesapları iyi yapmamız gerekiyor, özelikle de otelci yatırımcılar pazarlama yaparken artık sadece kendilerine kazandıran kararlar almaktan vazgeçmeli, bu sektörde çok önemli bir yer tutan seyahat acenteleri ile birlikte yol almalılar ve lokal turizm şirketlerine daha fazla olanak sağlamalıdırlar.
2013 Yılında özelikle İstanbul hotellerinin yaptığı yanlış satış politikası
2013 yılında, özelikle de İstanbul otellerinin fiyatları aşırı derecede yüksek tutmaları ve fiyat orantısının otel standartlarıyla uyuşmaması sonucunda değerli otelci arkadaşların Avrupa'daki ekonomik krizi ön görmemesi ve Akdeniz ülkelerindeki Yunanistan ,İspanya ve İtalya gibi rakiplerimizin pazarlama konusunda Avrupa'daki krizi göz önüne alıp akılcı politikalar yürütmesi nedeniyle, 2104 yılı turizmciler açısından çok zor bir yıl olmuştur özelikle İstanbul bölgesine geçtiğimiz yıl eylül ve ekim ayı dışında her hangi bir aktif rezervasyon talepleri gelmemiştir.
2015 yılı itibarıyla, Türkiye genelinde yabancı zincir otellerin yatırım yapması sonucunda hem standartlar yükselmiş hem de alternatifler çoğalmıştır. Bu nedenle bundan böyle Türk turizminin daha doğru bir zemine oturacağı kesindir
İşte nedenleri
Dünyanın en büyük havalimanı olan bir 3'üncü havalimanının İstanbul'a yapılmasıyla İstanbul bir hap destinasyon olacaktır
THY'nin tüm dünyada 265 destinasyona uçmaya başlaması ile THY uçaklarındaki yolculuk yapanların yüzde 70'inin yabancıya ulaşması İstanbul'a artı bir değer katacaktır
Özellikle İstanbul'da, yatırımı yapılan yeni oteller zinciri profesyonelliği ve servis kalitesini artıracak, serviste bir ayrışım sağlayarak servis kalitesine göre ücretlendirme gerçekleşecektir.
Yüksek hızlı tren hatlarının yapılması İstanbul ve Türkiye turizmine daha şimdiden yüzde 25 bir değer katmış ve yeni hatlar açıldıkça da bu sayının yükselmeye davam edeceği kesindir.
Global online sitelerdeki satışlar çok alternatif olması ve komisyon oranlarının gittikçe yukarı çekilmesiyle bir online sitesinde ortalama kalmanın bir dakika ile sınırlı olmasından dolayı rezervasyonlar seyahat şirketleri üzerinden gelecek, böylelikle de 2015 yılında seyahat şirketleri yeniden toparlanma evresine döneceklerdir.
2015 yılında, özelikle de İstanbul' da çok seçenekli otel olmasıyla servis çeşitliliği artacak, ancak fiyat kalite standartlarında olacak müşteri memnuniyeti artacak bu da gerçek değer üreten işletmelerin sayısını artırarak turizme yeni bir ivme kazandıracak, ilerideki yıllarda bu olumlu yönde gidişin meyvelerini Türkiye kesin toplayacaktır...
Türkiye'ye gelen yabancı ziyaretçi sayısı ise yılın ilk dokuz ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 6.11 artışla 30.09 milyon olarak gerçekleşmiş.
Bizde ise, Türkiye haritasını göz önünüze aldığınızda sadece iki noktaya belirgin sayıda turist geldiğini görürsünüz. Bunlardan birincisi Antalya, ikincisi İstanbul'dur. 2015 yılından itibaren yeni gelişmeler hepimiz açısından daha iyi olacak tabii ki. Analizleri ve hesapları iyi yapmamız gerekiyor, özelikle de otelci yatırımcılar pazarlama yaparken artık sadece kendilerine kazandıran kararlar almaktan vazgeçmeli, bu sektörde çok önemli bir yer tutan seyahat acenteleri ile birlikte yol almalılar ve lokal turizm şirketlerine daha fazla olanak sağlamalıdırlar.
2013 Yılında özelikle İstanbul hotellerinin yaptığı yanlış satış politikası
2013 yılında, özelikle de İstanbul otellerinin fiyatları aşırı derecede yüksek tutmaları ve fiyat orantısının otel standartlarıyla uyuşmaması sonucunda değerli otelci arkadaşların Avrupa'daki ekonomik krizi ön görmemesi ve Akdeniz ülkelerindeki Yunanistan ,İspanya ve İtalya gibi rakiplerimizin pazarlama konusunda Avrupa'daki krizi göz önüne alıp akılcı politikalar yürütmesi nedeniyle, 2104 yılı turizmciler açısından çok zor bir yıl olmuştur özelikle İstanbul bölgesine geçtiğimiz yıl eylül ve ekim ayı dışında her hangi bir aktif rezervasyon talepleri gelmemiştir.
2015 yılı itibarıyla, Türkiye genelinde yabancı zincir otellerin yatırım yapması sonucunda hem standartlar yükselmiş hem de alternatifler çoğalmıştır. Bu nedenle bundan böyle Türk turizminin daha doğru bir zemine oturacağı kesindir
İşte nedenleri
Dünyanın en büyük havalimanı olan bir 3'üncü havalimanının İstanbul'a yapılmasıyla İstanbul bir hap destinasyon olacaktır
THY'nin tüm dünyada 265 destinasyona uçmaya başlaması ile THY uçaklarındaki yolculuk yapanların yüzde 70'inin yabancıya ulaşması İstanbul'a artı bir değer katacaktır
Özellikle İstanbul'da, yatırımı yapılan yeni oteller zinciri profesyonelliği ve servis kalitesini artıracak, serviste bir ayrışım sağlayarak servis kalitesine göre ücretlendirme gerçekleşecektir.
Yüksek hızlı tren hatlarının yapılması İstanbul ve Türkiye turizmine daha şimdiden yüzde 25 bir değer katmış ve yeni hatlar açıldıkça da bu sayının yükselmeye davam edeceği kesindir.
Global online sitelerdeki satışlar çok alternatif olması ve komisyon oranlarının gittikçe yukarı çekilmesiyle bir online sitesinde ortalama kalmanın bir dakika ile sınırlı olmasından dolayı rezervasyonlar seyahat şirketleri üzerinden gelecek, böylelikle de 2015 yılında seyahat şirketleri yeniden toparlanma evresine döneceklerdir.
2015 yılında, özelikle de İstanbul' da çok seçenekli otel olmasıyla servis çeşitliliği artacak, ancak fiyat kalite standartlarında olacak müşteri memnuniyeti artacak bu da gerçek değer üreten işletmelerin sayısını artırarak turizme yeni bir ivme kazandıracak, ilerideki yıllarda bu olumlu yönde gidişin meyvelerini Türkiye kesin toplayacaktır...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder