7 Ocak 2017 Cumartesi

“The ONE Awards”ödülleri verildi

Marketing Türkiye’nin AKADEMETRE iş birliğiyle gerçekleştirdiği ve “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” araştırmasını temel alan “The ONE Awards” Bütünleşik Pazarlama Ödülleri” sahiplerini buldu.

5 Ocak’ta Raffles İstanbul Zorlu Center’da bu yıl üçüncüsü gerçekleştirilen ödül töreninde 2016 yılında itibarını en çok artıran markalar ve bu başarıda katkısı bulunan ajanslar “halk jürisi” tarafından ödüllendirildi. Pazarlama sektörünün lider dergisi Marketing Türkiye ile pazar ve tüketici araştırmaları konusundaki yetkinliğiyle öne çıkan AKADEMETRE’nin ortaklaşa düzenlediği “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri”nde sonuçlar görkemli bir törenle açıklandı. 

Bu yıl 43 kategori üzerinden değerlendirilen “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü”nde saha araştırması tamamlanarak ilk beşe kalan markalar belirlendi. Toplam 12 ilde bin 200 kişiyle gerçekleştirilen yüz yüze görüşmeler sonucunda 38 sektörün yıl içinde itibarını en çok artıran markaları ve bu başarıya ortak olan paydaşları, 5 Ocak 2017’de Raffles İstanbul Zorlu Center’da gerçekleştirilen törenle ödüllerine kavuştu. İlk kez 2015 yılında 12 sektör üzerinden yapılan “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü”nde farklı sektörlerden gelen talepler doğrultusunda 2016 yılı Ocak ayında ölçümlemenin ve ödüllerin kapsamı genişletilmiş, kategori sayısı 32’ye çıkarılmıştı. The One Awards üçüncü yılına yakışır şekilde kapsamını daha da genişleterek 43 kategoride yılın itibarını artıran markaları ve paydaşlarını ödüllendirdi. Araştırmada yılın en başarılı markaları ve paydaşları yine her yıl olduğu gibi halk jürisi tarafından seçildi. Ayrıca bu yıl en çok ödül alan reklam, halkla ilişkiler, medya planlama ve dijital ajanslar da “Yılın En Başarılı Ajansları” ödülüne değer görüldü. 

The One Awards: Markaların yıl sonu karnesi 
Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen ödül gecesinde yaptığı konuşmada şunları söyledi: “Bizim sektörümüzde iş reklamveren tarafından yapılır ve paydaşlar arka planda kalır. Oysa marka ve itibar, bir takım çalışması sonunda ortaya çıkar. Ödüller ve festivaller bu arka plandaki isimleri ortaya çıkarır. The ONE Awards da üç katma değere vurgu yapıyor. Bunun yanında araştırmanın halk jürisi tarafından oylanması subjektiviteden uzak bir değerlendirme imkanı veriyor. The ONE Awards genel bir başarıyı değil yıl içinde yapılan çalışmaları değerlendirdiği için kıymetli. The ONE Awards’u markaların yıl sonu karnesi gibi değerlendirmek yanlış olmaz.”

Bu yıl The One Awards Ödül Töreni’nde “İletişim ve Medya İlişkileri Yönetiminde Mesleki İlkeler” sözleşmesine imza atan Bilişim Muhabirleri Derneği (BMD), Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD), İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA), Kurumsal İletişimciler Derneği (KİD), Reklamverenler Derneği (RVD), TOBB Medya ve İletişim Meclisi, Türkiye Gazeteciler Cemiyeti (TGC) ve Türkiye Halkla İlişkiler Derneği’nin (TÜHİD) başkanlarına da sektöre yaptıkları katıdan dolayı plaket verildi.   


İşte The ONE Awards 2016’nın kazananları: 
Atıştırmalık Sektörü Yılın En Başarılı Markaları
Eti

Gıda Sektörü Yılın En Başarılı Markaları
Pınar

Gazlı İçecek Sektörü Yılın En Başarılı Markaları
Fanta

Gazsız İçecek Sektörü Yılın En Başarılı Markaları
Hayat  

İletişim / Telefon Operatörü Sektörü Yılın En Başarılı Markaları
Vodafone

Bankacılık Sektörü Yılın En Başarılı Markaları
Akbank

Binek Otomotiv Sektörü Yılın En Başarılı Markaları
 Ford

Ticari Otomotiv Sektörü Yılın En Başarılı Markaları
Mercedes

Gayrimenkul ve İnşaat Sektörü Yılın En Başarılı Markaları
DKY

Kozmetik Sektörü Yılın En Başarılı Markaları
Avon

Giyim-Moda Sektörü Yılın En Başarılı Markaları
LC Waikiki

Beyaz Eşya Sektörü Yılın En Başarılı Markaları
Beko

Elektronik ve Teknoloji Sektörü Yılın En Başarılı Markaları
Samsung

E-Ticaret Sektörü Yılın En Başarılı Markaları
Hepsiburada.com

Küçük Ev Aletleri Sektörü Yılın En Başarılı Markaları
King

Holding Sektörü Yılın En Başarılı Markaları
Sabancı Holding

Turizm ve Seyahat Sektörü Yılın En Başarılı Markaları
Setur

Kişisel Bakım Sektörü Yılın En Başarılı Markaları
Gliss

Sigorta Sektörü Yılın En Başarılı Markaları
Allianz Sigorta

TV Sektörü Yılın En Başarılı Markaları
TV8

Gazete Sektörü Yılın En Başarılı Markaları
Hürriyet

Radyo Sektörü Yılın En Başarılı Markaları
TRT FM

Yayıncılık ve Medya Sektörü Yılın En Başarılı Markaları
TRT

Ayakkabı – Çanta – Deri Giyim Sektörü Yılın En Başarılı Markaları
Derimod

Yılın En Başarılı Ünlü Kişileri
Tarkan

Ev Tekstili-Dekorasyonu Sektörü Yılın En Başarılı Markaları
Karaca Home

Yılın En Başarılı Cafe/Coffee Shop Markaları (Bu kategoride iki marka birincilik ödülünü paylaştı) 
Caribou Coffee
Gloria Jeans

Mobilya Sektörü Yılın En Başarılı Markaları
Kelebek Mobilya

Hava Yolları Sektörü Yılın En Başarılı Markaları
Pegasus

Özel Eğitim Kurumları Sektörü Yılın En Başarılı Markaları
Bahçeşehir Üniversitesi

Sağlık Kurumu Sektörü Yılın En Başarılı Markaları
Medipol Hastaneleri

Uluslararası Dernek-Vakıf Sektörü Yılın En Başarılı Markaları
Greenpeace

Ulusal Dernek-Vakıf Sektörü Yılın En Başarılı Markaları
Türk Eğitim Vakfı

Elektronik Market Sektörü Yılın En Başarılı Markaları
Media Markt

Akaryakıt Sektörü Yılın En Başarılı Markaları
Opet

Enerji Firmaları Sektörü Yılın En Başarılı Markaları
Enerjisa

Lojistik Firmaları Sektörü Yılın En Başarılı Markaları
Arkas Lojistik

İklimlendirme Sektörü Yılın En Başarılı Markaları
Alarko Carrier

Fast Food Sektörü Yılın En Başarılı Markaları
MC Donald’s

Kredi Kartı Sektörü Yılın En Başarılı Markaları
Worldcard

En Yenilikçi Çözüm Ortağı
Multinet

Yılın En İtibarlı Medya Planlama Ajansı
Mindshare

Yılın En İtibarlı Reklam Ajansı
Ogivly

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder