8 Ağustos 2014 Cuma

Paymentwall’ın desteklediği eticaret platformu Pagegy.com Rusya’ya açıldı



Artık her şeyin online satıldığı günümüzde dev mağazaların ve alışveriş merkezlerinin yerini eticaret siteleri aldı. Bu sayede kısıtlı bir kitleye ulaşan mağazalar internet üzerinden milyonlara ulaşarak cirolarını artırdılar ve dev firmalar haline geldiler. Peki eticaret sitesi kurmak sanıldığı kadar zor mu?

İyi bir eticaret girişiminin yüz binlerce lira sermaye ile kurulacağı söylentilerini boşa çıkaran bir sistem geldi, Pagegy.com.

Uzakrota ve Gezigoo gibi projeleri ile tanınan Gökhan ERDOĞAN, Moskova’da yaşamını sürdüren 37shoes.ru sitesinin kurucusu Hakan AYDEMİR ve iş adamı Akif AKAY’ın kurmuş olduğu Pagegy.com Rusya pazarına açıldı. Pagegy.com, kullanıcıların kendi logoları ve kendi tasarımları ile ürünlerini satmalarına olanak sağlayan banka ödeme sistemi, alan adı gibi dertlerden kurtaran ve kolayca satış yapmalarına olanak tanıyan bir sisteme sahiptir.

Pagegy ile kendi online mağazanızı açmak oldukça basit ve keyifli, e-posta adresiniz ile üye olabileceğiniz Pagegy’e girdikten sonra, sade, basit ama ‘Rus esintilerinin’ hissedildiği şık tasarımıyla sizi karşılıyor. Burada yapılan yönlendirmelerle mağazanızı açmanız yaklaşık 2-3 dakikanızı alıyor. Hatta bir karşılaştırma yapmamız gerekirse, herhangi bir ilan sitesine bir ürünü satışa koymanızdan çok daha kısa bir süre içerisinde Pagegy’de mağaza açmanız mümkün.

Yakın bir zamanda uluslar arası oyuncular arasında görmeyi planladığımız Pagegy.com, şu anda Türkçe ve İngilizcenin yanına Rusça dilini de ekleyerek bu ülke pazarına girmiş oldu. Ortaklardan Gökhan ERDOĞAN şöyle açıklıyor “ Yakın bir zamanda sistemimize Bulgarca, Sırpça, Boşnakça, Lehçe ve Yunanca gibi dilleri de entegre ederek Paymentwall desteğiyle Doğu Avrupa pazarında söz sahibi olmayı planlıyoruz.”

Pagegy’ın ortaklarından Hakan AYDEMİR ise sistemi şöyle anlatıyor “Kullanıcılar otellerini, tur paketlerini, tekstil ürünlerini, elektronik eşyalarını ya da satmak istedikleri ne varsa Pagegy.com’a ekleyerek yalnızca 2 dakika içerisinde satışa başlayabilirler.”

6 aylık bir sürede Bootstrap altyapısı kullanılarak geliştirilen Pagegy.com, hemen her sektörden kullanıcıya hitap ediyor ve benzer platformlar gibi Paypal ile anlaşması bulunuyor. Akif AKAY, asıl amaçlarının müşterilerinin sadece yerel pazara değil Yandex Market, Ebay ve Gittigidiyor gibi sitelerde ürünlerinin yer almasını sağlayarak uluslararası birer marka haline gelmelerini desteklemek olduğunu söylüyor.

İlk 3 günlük kullanımı ücretsiz olan servis, 3 günlük kullanım sonrasında 14,95 dolardan başlayan fiyatlarla, kullanıcılar Pagegy’ın partneri olduğu dünyanın en büyük ödeme altyapı sistemlerinden Paymentwall üzerinden güvenli bir şekilde Kiwi, Yandex Money ve kredi kartlarıyla sisteme sahip olabilirler.

Yepyeni Foursquare sizlerle!



Beğenilerinizi öğrenen ve sizi yönlendiren yepyeni Foursquare'i  bugün itibariyle indirebilirsiniz.
Yiyecek, içecek ve alışveriş yapacak bir yer ararken hepimizin aynı tavsiyeyi almasına hiç gerek yok. Herkese uyan mekan listeleri 2006 yılında yenilikçi sayılabilirdi ama artık o günler çok geride kaldı. Zevklerimiz farklı, öyleyse neden hepimiz aynı sonuçları görelim ki? Bugün itibariyle piyasaya sürülen yepyeni Foursquare neyi sevdiğinizi öğreniyor ve sizi sevdiğiniz yerlere yönlendiriyor.


Telefonlarımız bizi tanımalı; zevklerimizi, sosyal bağlantılarımızı ve tercihlerimizi öğrenmeli. Ve bildiklerini kullanarak, bize dünyayı keşfetmemizde daha fazla yardım etmeli. Örneğin; vintage giysileri seviyorsanız, sizi yakınlardaki gizli hazineye yönlendirmeli. Ya da yeni bir şehirdeyseniz, arkadaşınız Müge'nin kent merkezinde keşfettiği saklı kalmış restoranı tavsiye ettiğini göstermeli. Dahası, canınız baharatlı bir yemek istiyorsa gittiğiniz restoranda hangi yemekleri sipariş edebileceğinizi bildirmeli.



Yepyeni Foursquare'i bu vizyonu gerçekleştirmek için yarattık. Yeni uygulamayı bugün başlatıyoruz ve herkesin denemesi için sabırsızlanıyoruz.Yeni Foursquare sizi uzun, rastgele eleştirileri okumaktan ve bu insanların sizinle aynı zevke sahip olup olmadıklarını düşünmekten kurtarıyor. Yeni Foursquare ile kendi zevkinize uygun yerleri keşfedebilir, güvendiğiniz arkadaşlarınızın ve uzmanların tavsiyelerini görebilirsiniz
Foursquare beş yıldır sizinle ve 6 milyar check-in, 55 milyon tavsiye, 65 milyon mekan, yüz milyonlarca fotoğraf ve milyarlarca sosyal bağlantı ile vizyon yarattı.


Yeni Foursquare’i hemen indirebilir ve yeni yerler keşfetmeye başlayabilirsiniz. Check-in yapmaya devam etmek ve arkadaşlarınızı takip etmek için ise Swarm’u indirebilirsiniz. Yeni Foursquare'in tanıtım videosunu izlemek için tıklayınız

KKTC’DE ARABA MÜZESİ ile TARİHE YOLCULUK!



Yakın Doğu Üniversitesi’nin kurduğu, KKTC’nin ilk ve tek araba müzesi; asırlık arabaları ile ziyaretçilerini adeta tarih içinde bir yolculuğa çıkartıyor! YDÜ Klasik ve Spor Araba Müzesi’nin koleksiyonunda, en eskisi 1899 model Crestmobile olmak üzere birbirinden değerli 100’ün üzerinde araba bulunuyor.

Hem klasik, hem de modern spor arabaların birlikte sergilendiği Yakın Doğu Üniversitesi Klasik ve Spor Araba Müzesi’nde; Buick, Crestmobile ve dünyada tek olan Wolseley marka, 100 yaşın üzerinde üç araba sergileniyor. Müzede yer alan en eski klasik araç ise 1949 model Jaguar XK 120. Otomotiv sektörünün kilometre taşı olarak anılan bu araç, 300 km hız sınırını geçen ilk seri üretim araba olma özelliğini taşıyor. Müzede sergilenen en değerli klasik araçlardan biri diğeri de, 1919 model Amerikan yapımı, 95 yaşındaki damı açılabilen Whipped.

YDÜ kampüsünde yer alan Klasik ve Spor Araba Müzesi koleksiyonunun en önemli arabalardan biri; cumhuriyetin kurucularından Dr. Fazıl Küçük’ün 1960 yılında cumhurbaşkanı muavini makam arabası olarak kullandığı İngiliz arabası Austin Princess. Bağımsız Kıbrıs Cumhuriyeti’nin ilk cumhurbaşkanı III. Makarios ve Cumhurbaşkanı Muavini Dr. Küçük’e dönemin İngiliz Elçisi tarafından hediye edilen bu çok kıymetli araç; mülkiyeti YDÜ’de olmamasına rağmen, müzede korunarak sergilenmesi ve gelecek nesillere de aktarılması amacıyla Dr. Küçük’ün oğlu tarafından üniversiteye verildi. İngiltere’den kamyon olarak getirilen, kasası Kıbrıs’ta tamamen ahşaptan üretilerek Kıbrıs tarihine damgasını vuran ve Kıbrıs Türkleri nezdinde de ayrı bir öneme sahip Bedford Bus da müzede sergileniyor.

YDÜ Klasik ve Spor Araba Müzesi’nde sergilenen hızlı, seçkin ve modern pek çok spor araba arasında; yine otomotiv tarihine mal olmuş, 1950’lerin efsane arabası Ford GT’nin 2005 yılında yeniden üretilmiş modeli yer alıyor. Ford GT, 1950’lerde ilk yarışı kazanmasının ardından, takım lideri Carroll Shelby’nin aracın üzerine çıkarak şampanya patlatmasıyla tarihe geçerken, bu hareket günümüzde de devam eden bir gelenek halini aldı. 1980 model Ferrari Mondial 8, 1993 yapımı Ferrari 348 TB, Ferrari 355 ile Ferrari F360 Modena F1 modelinin de yer aldığı müzede; Mercedes SLR, Dodge Viper gibi pek çok spor araba sergileniyor.

Müzenin kuruluş serüveni, YDÜ Mütevelli Heyeti Başkanı Doç. Dr. İrfan S. Günsel’in; babası ve YDÜ Kurucu Rektörü Dr. Suat İ. Günsel ile kilden yaptıkları yüzlerce oyuncak arabanın hikayeleriyle büyümesine dayanıyor. İrfan S. Günsel’in, 12 yıl önce küçük bir Mini Cooper’ı hurda vaziyette alıp tamir etmeye başlamasıyla devam eden serüven; bugün 100’ün üzerinde arabanın sergilendiği YDÜ Klasik ve Spor Araba Müzesi’ne kadar uzanıyor. Günsel Ailesi’nin, “Kuzey Kıbrıs’ta yaşayan herkesin araba müzesi” gözüyle baktığı müze; ülke turizminin gelişmesine katkıda bulunan önemli bir enstrüman olarak geliştirilmeye devam ediliyor.

Nirvana misafirlerine ayrıcalıklı hizmetler


Doğaya saygılı ve çevreci bir anlayışla tasarlanmış mimari yapısı, zengin mutfağı, özel ikramları, özel iskelesi, plajda özel locaları ile misafirlerine huzurlu, sakin ve sade, bir o kadar da mutlu bir tatil yaşatmayı hedefleyen Nirvana otelde hizmet çıtası giderek yükseliyor.Nirvana Lagoon Villas Suites&;Spa’da, çağdaş bir hizmete daha imza atıldı ve otel misafirleri için her türlü ihtiyaçlarını IPAD Tablet üzerinden karşılamaları konfor ve kolaylığı sağlandı.Orman Bakanlığı’ndan teslim aldığı onaylı 3 bin 166 adet çam ağacının tamamına çevreci bir anlayışla sahip çıkan doğa dostu Nirvana otel, 900 metre uzunluğunda sahili,152 bin metrekare tesis alanı ile biri deniz suyu olmak üzere 14 farklı havuzu ile öne çıkıyor.Nirvana oteli ön plana çıkaran en önemli ayrıcalığı ise, çevreye zarar veren LNG ve LPG gibi gazların kullanıldığı sistemler yerine çevreye duyarlı bir sistem olan Isı Pompasını Antalya’da kullanan ilk turistik tesis olması.

Farklı konseptler, 13 farklı oda tipi
4 farklı konsept uygulayan tek otel olma özelliği ve 13 farklı oda tipi ile gelecek olan tatilcilere alternatif  konsept hizmetler veren Nirvana otelde sahilde yer alan dublex Villa Nirvana misafirleri için het türlü konfor düşünülmüş. 4 oda, 1 salon, 2 banyo, 1 mutfak, özel havuz, jakuzi, buhar odası, hamam ve saunası ile Villa
Nirvana’da özel buttler hizmeti veriliyor.

Özel havaalanı transferleri, özel iskele, özel pavilonlar.
Nirvana’da Top Vip konseptin önemli ayrıcalıklarından bazıları şöyle: “6 kişiye kadar özel havaalanı transferi, tüm yerli ve yabancı seçkin ithal içkilerin Türkiye’den yurt dışına hızlı gümrük çıkışı, Tüm A la Carte’larda rezervasyon önceliği ve ücretsiz kullanım, villada istenildiği takdirde ücretli özel A La Carte servisi (24 saat), Özel iskele ve pavilyon İskeledeki  09.00-18.00 arası full doldurulmuş minibar, Bvlgari buklet seti, tesisteki tüm restoranlarda özel yer rezervasyonu, sahilde Crystal Vip A’la carte restaurant ve bar (24 saat)”

VIP Misafirlere tablet
Nirvana Lagoon Villas Suites&Spa misfeirlerine her türlü ihtiyaçlarını karşılayabilecekleri Tablet uygulaması başladı. Ailelere çocuğunu Kids Club’da oynarken ya da çocuk odasında uyurken kendisini izleme imkanı sağlayan tabletle misafirler şu kolaylıklara sahip olabiliyorlar:

“-Uygulama sayesinde otele gelmeden otel imkanları, otelin sağladığı hizmetler, oda ve oda kapasiteleri hakkında detaylı bilgi alabiliyorlar.
-Otele girdikten sonra uygulama sayesinde günlük ve haftalık aktiviteleri görüp rezervasyon yaptırabiliyorlar.

-Resepsiyondan bebek kamerasını alarak odaya yerleştirip havuz başında güneşlenirken çocuklarını takip edebiliyorlar.

-Restoran, yemek ve özel taleplerde bulunarak rezervasyon yaptırılabiliyorlar.

-Odalarda oluşan teknik arıza, su kesintisini ilgili teknik departmana mail ve sms yoluyla bilgilendirme,  böylelikle sorunun çözümünde zaman kazanılmış oluyor.

-Odaya istek yapılabiliyor (Yemek, gazete, dergi vs.)

-“Rehberimde” simgesinden şehirde turistlerin ilgisini çekebilecek mekanlar ve ulaşım detaylarına erişebiliyorlar.

-Uygulama üzerinden direk müşteri ilişkileri ile anlık mesajlaşma başlatılabiliyorlar.

VİP misafirlere verilen tabletler sayesine misafirler, havuz başında veya deniz kenarında kendi telefon veya tabletinin de çalınma ve kaybolma korkusunu yaşamamış oluyorlar.

Vip müşteri haricindekiler ise isteğe bağlı kendi tablet veya telefonlarına uygulamayı indirerek kullanmaya başlayabiliyorlar. Uygulama Windows mobil, Android ve İOS gibi sistemlerde çalışabiliyor.

Pacific Institute, Türkiye deki çalışmalarında Marka DoktorunUu seçti




Amerika’nın En Önemli Liderlik ve Eğitim Firması Pacific Institute Türkiye Çalışmalarında Marka Doktoru ile Anlaştı. Marka Ölçümleme-Marka Konumlandırma-Basın Haberler-Digital Medya Kurulumu-Sosyal Medya Stratejisi ve Takibi— Organizasyon - Kurumsal Kimlik ve Creatif çalışmalar konularını tek konuda toplayan Gürkan  Boztepe Amerika’nın en önemli liderlik ve eğitim firması The Pacific Institute Türkiye ile anlaştı. Tüm PR, Sosyal Medya, İş geliştirme ve Markalaşma faaliyetlerini Marka Doktoru yürütecek.

Türkiye de Starbucks, Divan ve Koç Grubu gibi kurumların üst düzey yöneticilerine de eğitim vermiş olan The Pacific Institute,Dünya çapında en az 1.000 çalışanı olan kurumlarla çalışmanın dışında ayrıca  hükümetlere, eğitim kurumlarına, profesyonel sporculara, spor takımlarına ve diğer kuruluşlara da eğitim vermiştir. Bugüne kadar, dünya çapında 6.5 milyondan fazla insan The Pacific Institute ‘nün programlarına katılmıştır.Dünya çapında 60 ülkede bulunan ve 22 dilde eğitim veren Firma Türkiye deki çalışmalarında güven kapılarını Marka Doktoruna açtı.

Big Chefs’in yeni şubesi Trump Alışveriş Merkezi’nde açıldı




Big Chefs Trump Alışveriş Merkezi’nde şık iç mekânının yanı sıra geniş bahçe konseptiyle de hizmet veriyor.Eğlenceli ve dinamik tarzıyla yoğun ilgi gören Big Chefs’in “Büyük Şefleri”nin ellerinden çıkan lezzetler artık Trump Alışveriş Merkezi’nde…


Lezzetli yemekleri, cömert sunumları ve kendinizi evinizde gibi hissetmenizi sağlayan ortamı ile öne çıkan Big Chefs yeni şubesiyle Trump Alışveriş Merkezi’ndeki yerini aldı. Şık iç mekanının yanı sıra geniş bahçe konseptiyle Trump Alışveriş Merkezi’nde hizmet veren Big Chefs bulunduğu lokasyonda kısa sürede özellikle iş dünyasının öncelikli adresi olmayı başardı.  

Trump Alışveriş Merkezi’nde haftanın her günü sabah saat 10:00’dan akşam 01:00’e kadar hizmet veren Big Chefs; alternatifli ve lezzetli menüsü, özel kokteylleri,  samimi & profesyonel & güleryüzlü hizmet anlayışıyla İstanbul’un merkezinde yeni buluşma noktası…

Divan Grubu, Doğu’nun incisi Gaziantep’teki yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor



Divan Grubu, geçen yıl açtığı iş oteli Divan Gaziantep’in ardından bu yıl da, lüks beklentisi olan  misafirlere yönelik ve uzun konaklamalar için vazgeçilmez bir seçenek sunan Divan Suites Gaziantep’i hayata geçirdi. Konfor, şıklık ve lüksün tek çatı altında buluştuğu benzersiz otelde, turistik ve iş amaçlı konaklamalara yönelik hazırlanan 99 adet Superior Oda, 6 adet Deluxe Oda, 2 adet Premium Suite ve 1 adet Presidential Suite bulunuyor.

Divan Grubu, Doğu’nun incisi Gaziantep’teki yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor. 2013 yılında açılan iş oteli Divan Gaziantep’in ardından bu yıl da kısa ve uzun süreli konaklamalarda konfor ve lüks beklentisi yüksek olan misafirlere yönelik olarak planlanan Divan Suites Gaziantep’i hizmete sundu.

Estetik mimari ve yerel sanatlarla bezeli iç dekorasyon
Estetik mimari çizgilerin görkemli iç dekorasyon ve lüks hizmet kalitesiyle buluştuğu Divan Suites Gaziantep’te toplam 108 oda bulunuyor. 99 adet Superior Oda, 6 adet Deluxe Oda, 2 adet Premium Suite ve 1 adet Presidential Suite’ten oluşan odalar, hem iş hem de turistik amaçlı konaklamalar için üst düzeyde konfor vaat ediyor.

Yerel zanaatkârlar tarafından yapılan kalem işi ve altın varak çalışmalarla bezenmiş şık odaları, lüksün stilize bir yorumunu sunuyor. Her türlü ayrıntının düşünüldüğü ferah odalarda, benzersiz bir konaklama deneyimi için farklı yastık tiplerinden oluşan bir yastık menüsü de mevcut.

İş toplantıları ve özel organizasyonlar için otelde, bir balo ve bir konferans salonu ile iki toplantı odası yer alıyor. Profesyonel bir düğün ekibinin destek verdiği balo salonu, 250 kişilik bir resepsiyon veya 180 kişilik bir yemek organizasyonuna imkan verecek şekilde tasarlanmış. Konferans salonu ve toplantı odalarında ise, en gelişmiş teknoloji kullanılıyor.

Özgün lezzetler, avantajlı konum
Türk ve Dünya Mutfağı’ndan lezzetli örnekler sunan Cafe Divan’da misafirlere hem özgün yemekler hem de atıştırmalık tatlar sunuluyor. Lobby Lounge & Bar’da ise, zengin içecek menüsüne gurme aperatifler eşlik ediyor. Ayrıca otel içerisinde, Divan Pastanesinin geleneksel lezzetleri olan madlen, pralin ve lokumların bulunduğu bir köşe de yer alıyor.

Tarihi İpek Yolu üzerinde ve Gaziantep’in merkezinde konumlanan Divan Suites Gaziantep, havaalanına yalnızca 23 km. uzaklıkta yer alıyor. Tarihi çarşılara, müzelere ve kaleye olan yakınlığıyla da dikkat çeken Divan Suites Gaziantep, turistik amaçlı konaklamalar için de benzersiz bir seçenek sunuyor.

Lüksün yeniden yorumlandığı Divan Suites Gaziantep, görkemli iç dekorasyonu, konforlu odaları, özgün lezzetleri ve üstün hizmet kalitesiyle misafirlerine benzersiz bir konaklama deneyimi vaat ediyor.

7 Ağustos 2014 Perşembe

Yeni turizm trendi İstanbul’da “evet” demek



Özellikle yaz aylarının gelmesiyle Türkiye düğün sezonunda büyük bir yoğunluk yaşıyor. Bu telaş sadece bize değil, evlenmek için Türkiye’ye aşık turistlere de ait… Artık yabancı çifteler, başta İstanbul olmak üzere Bodrum ve Çeşme gibi turistik bölgelerde muhteşem düğünler organize etmek için adeta birbiriyle yarışıyor. Bu durumun Türkiye'de büyük bir “düğün turizmi” oluşturduğunu belirten Er Yatırım ve Turizm Genel Müdürü Ferzan Çelikkanat’a göre, yılda yaklaşık bin 500 yabancı Türkiye’de evleniyor. “100-200 kişilik davetlinin konaklama, transfer ve alışverişini de sayarsak ciddi bir organizasyon ihtiyacı ortaya çıkıyor. Hint, Azeri veya Arap düğünleriyle tatminkâr rakamlar oluşuyor” diyen Çelikkanat, Türkiye'de yıllık düğün ekonomisinin 300 milyon doları bulduğunu da belirtti.


06.08.2014 – Otelcilik ve turizm sektörünün önde gelen isimlerinden Er Yatırım ve Turizm Genel Müdürü Ferzan Çelikkanat, Türkiye'de artık yabancılara sadece tatil turizminin değil “düğün turizmi”nin de cazip geldiğini dile getirdi. Ferzan Çelikkanat, son dönemlerde yurtdışında yayınlanan dizilerin de tartışmasız katkısıyla Ortadoğu başta olmak üzere birçok Arap ülkesi, Hindistan, Avrupa’daki gurbetçilerin düğün tercihinde Türkiye'nin gözde bir ülke olduğunun altını çizdi. Türkiye'deki düğünlerin yaklaşık yüzde 20’sinin İstanbul’da gerçekleştiğini belirten Çelikkanat, “Tarihi ve görsel güzellikteki mekânların yüksek standartları, bu iştahı ciddi şekilde kabartıyor” ifadelerini kullandı. Çelikkanat, her keseye uygun AVM’lerin bulunmasının, mobilya, beyaz eşya, çeyiz ve kuyum gibi tamamlayıcı ürünlerin çeşitliliğinin ve uygun maliyetlerinin düğün alışverişi ve organizasyonu yapmak için Türkiye’ye gelen bir turist profili oluşturduğunu kaydetti.
Türkiye'de artık bir “düğün sektörünün” oluştuğunu belirten Ferzan Çelikkanat, her yıl yaklaşık olarak bin 500 yabancı uyruklu çiftin Türkiye’de evlendiğini söyledi.


Paris yerine İstanbul
Sadece bu rakamdan yola çıkarak yaklaşık 100-200 kişilik davetlinin konaklama, transfer ve alışverişlerini de içeren ciddi bir organizasyona ihtiyaç duyulduğuna dikkat çekti. Üst segmentte olabilen Hint, Azeri veya Arap düğünlerinin de çok tatminkar ticari rakamlar oluşturduğunu belirten Çelikkanat şöyle devam etti: “İstanbul’da öncelikle çiftlerin ‘masalsı’ ve unutulmaz ortamlarda düğün yapma şansları var. Tarihi mekanların her biri bu özel günü ölümsüzleştirmek için çok güzel bir fon yaratıyor. Türkiye'nin bir diğer avantajı da uygun maliyetli hizmet kalitesini verebilmesidir. Bu hizmet paketinin dünyadaki muadili Las Vegas, Milano, Paris, Mikanos gibi kentlerdir. Ancak buralarda düğünler, ‘eğlence, romantizm, alışveriş’ gibi tek konu başlıklarıyla sınırlı. Ancak Türkiye özellikle de İstanbul; bu beklentileri paket olarak sunabilecek ender ülke ve kentlerden biri.”Ortalama bir düğün alışverişinin 50 bin TL civarından başladığını belirten Çelikkanat, “Türkiye’deki düğün, etkinlik ve benzeri organizasyonların tahmini boyutu 300 milyon dolar civarlarında. Firmalar artık sadece İstanbul’da değil Bodrum ve Çeşme’de de ‘konsept düğünler’ organize ediyor” şeklinde aktardı.

http://www.turizminsesi.com/haber/paris-yerine-istanbul-evetdeyin-16366.htm

TUROB Başkanı Timur Bayındır İstanbul Turizmindeki "Rekor Artışın" Sebeplerini Açıkladı



İstanbul İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü tarafından derlenen "2014 Temmuz Ayı İstanbul Turizm İstatistikleri" açıklandı. Açıklamaya göre; 2014 Temmuz ayı içerisinde İstanbul, tüm zamanların rekorunu kırarak, bir önceki yılın aynı ayına göre % 24,3 artışla 1.155.407 turist ağırladı. Ocak-Temmuz döneminde ise önceki yıla oranla %11,4 artışla İstanbul'a gelen turist sayısı 6.538.273'e ulaşmış oldu.


"Otel Doluluklarında Artış Yok"
Açıklanan verilere ilişkin değerlendirmede bulunan TUROB Başkanı Timur Bayındır; raporda yer alan artışın memnuniyet verici olduğunu, fakat ifade edilen oranların otel doluluklarına yansımadığına dikkat çekti.
Ramazan ayının doluluk oranları açısından İstanbul'un en düşük aylarından biri olduğunu hatırlatan Bayındır, sözkonusu artışın nedenlerinin aşağıdaki gelişmeler ve faktörlere bağlı olabileceğini söyledi:

a) Karaköy Limanı'ndan giriş yapan transit yolcu sayısı,
b) Başta Suriye olmak üzere birçok ülkeden İstanbul'a turizm amacı dışında
seyahat eden kişiler,
c) Tatil dönemi olması itibari ile Avrupa'da (Fransa, Almanya, Hollanda, Belçika, İsviçre vs.) ikamet eden Türk vatandaşlarının (Gurbetçiler) girişlerde sahip oldukları "ikinci pasaportlarını" kullanmaları. (Bu kişilerin büyük bir kısmı İstanbul'da konaklamayarak başka şehirlere gitmektedir.)
d) İstanbul havalimanlarındaki transit yolcular...


6 Ağustos 2014 Çarşamba

Başaran Ulusoy’dan, turizm yatırımcılarına tavsiye


TURİZMİN SESİ -Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkanı Başaran Ulusoy, turizm yatırımcılarına, turizm yatırımı yapmaları için fırsat sunan 10 şehri açıkladı


TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy, “Kastamonu, Van, Kars, Trabzon, Mersin, Kütahya, Afyon, Hatay, Adana, Erzincan gibi illerimizin turizm geleceği çok parlaktır. Yatırımcılar, bu şehirlerdeki turizm yatırımı fırsatını kaçırmasın” dedi. Türk turizminin, dünya genelinde başarıyla ilerlediğini anlatan Başaran Ulusoy, “Türkiye, dünya turizminde ilk 5’in içindedir. Türkiye’nin geleceği, turizmdir. Yatırımcılar, otel yapmaya devam etsin. Aman, nazara da gelmeyelim” diye belirtti.


TÜRSAB heyeti, 2 ve 3 Ağustos tarihleri arasında, Kastamonu’ya bir program gerçekleştirdi.Kastamonu Valisi Şehmus Günaydın’ın makamına, TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy ve beraberindeki heyeti tarafından 2 Ağustos cumartesi günü yapılan ziyarette, kentin henüz yeterince keşfedilmeyen bir turizm, tarih, kültür, doğa, sağlık, gastronomi hazinesi olduğu kaydedildi.


Kastamonu’daki 1268 konak, yatırımcıları bekliyor
Kastamonu’daki 1268 konağa, yerli ve yabancı yatırımcıları beklediklerini ifade eden Kastamonu Valisi Şehmus Günaydın, bu konakları yatırımcılara tahsis etmek için, her türlü kolaylığı sağlayacağını açıkladı.


Kastamonu ilinin tarihi, kültürel, doğal zenginliğiyle dünyada herkesin muhakkak görmesi gereken bir şehir olduğunu vurgulayan Kastamonu Valisi Şehmus Günaydın, şunları söyledi:“


İlimizde, tarih, kültür, doğa, tarih, gastronomi, mağaralar, kanyonlar, şelaleler gibi geniş bir yelpazede, henüz yeterince keşfedilmeyen ciddi bir potansiyel var.



 Kastamonu’nun potansiyelini, yurtiçi ve yurtdışı fuarlarda daha aktif tanıtmak için, turizm atağına geçtik. Berlin, Londra, Dubai, Japonya gibi dünyanın her yerindeki fuarda, bugünden itibaren Kastamonu’yu göreceksiniz” şeklinde konuştu.


Belediyenin %50 bütçesi, kültür ve turizme harcanacak
Kastamonu’nun önümüzdeki 5 yıl içinde, yerli ve yabancı turistler tarafından daha fazla talep göreceğini kaydeden Kastamonu Belediye Başkanı Tahsin Babaş, belediye bütçesinin %50’sini, kültür ve turizme ayırdıklarını açıkladı.Kentin tarihi konaklar cenneti olduğuna da işaret eden Başkan Tahsin Babaş, şuana kadar 20’ye yakın kültür ve turizm projesi yapıldığını ve yapılmaya devam edeceğini belirtti.


Pompeiopolis Antik Kenti’ne ilk etapta 100 bin TL kaynak
Taşköprü İlçesi’ndeki Pompeiopolis Antik Kenti’nin kazı çalışmalarının hızlanması için, ilk etapta TÜRSAB, Kastamonu Valiliği ve ilgili kurumlar tarafından 100 bin TL kaynak aktarılacağı açıkladı.


Kazı başkanı ve Kastamonu Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Latife Summerer, yaptığı açıklamada, antik kentte  sürdürülen çalışmalarda kendilerini heyecanlandıran önemli bulgulara ulaştıklarını belirtti.


Kazılarda ilk kez, 'tiyatro' veya 'odeion' diye tanımlanan bir yapı içerisinde, yazılı bir kanıta ulaştıklarını bildiren Summerer "Bu, bir arşitrav (antik mimarlıkta sütunların taşıdığı, bir sütun ekseninden diğer sütun eksenine uzanan yatay taş) bloğu.Blok hiç kırık bir yeri olmadan günümüze kadar kalmış.


 Çok iyi korunmuş, kırık olmamasının yanında üzerindeki renk kalıntıları da kalmış" dedi.


Bulunan bloğun önemli bir özelliğinin üzerindeki antik Yunanca yazılar olduğuna işaret eden Summerer, şöyle devam etti:"Burada 'Demouromainepimeletes' kelimesini çok iyi bir şekilde okuyabiliyoruz. Bu imparatorun unvanı, 'Roma halkının koruyucusu' demek.


Hangi imparator olduğunu maalesef daha bilmiyoruz.Ama ileride bölgede bu yazının devamını bulacağımızı sanıyoruz. Arşitravın üst tarafı süslü bezemelerle donanmış. İşçilik olarak son derece iyi. Roma dönemine ait olduğunu düşünüyoruz. Tam zamanı gösteren kanıt elimize geçmedi. En geç MS 1. veya 2. yüzyıl olduğunu tahmin ediyoruz."Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkanı Başaran Ulusoy,Pompeiopolis Antik Kenti’nden çok etkilendiğini Birlik olarak bizde desteğimizi vereceğiz dedi.


Nasrullah Cami restorasyonuna, 4 milyon TL
Osmanlı döneminin sembol eserlerinden 1506 yılında yapılan Kastamonu Nasrullah Camii’nin, sponsor Gür Yapı tarafından gerçekleştirilecek restorasyonunun, protokol imza töreni gerçekleşti.


Kastamonu Valisi Şehmus Günaydın, TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy, Gür Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Gürsoy ve TÜRSAB heyetinin hazır bulunduğu törende, önümüzdeki yıl tamamlanması hedeflenen restorasyona, ortalama 4 milyon TL yatırım yapılacağı belirtildi.

TÜRSAB’ın Kastamonu programında, TÜRSAB Genel Sekreteri Çetin Gürcün, Yönetim Kurulu Üyesi Nebil Çelebi, Yönetim Kurulu Üyesi Davut Günaydın, TÜRSAB üyesi ve Kas-Kon Genel Başkanı H.Selami Çelebioğlu, Kastamonu Uğurlu Konakları sahibi Gülşen Kırbaş, Turizm İşverenleri Birliği Derneği Başkanı Cem Dilimel’in aralarında bulunduğu seyahat acentaları ve otelciler yer aldı.

http://www.turizminsesi.com/haber/ulusoydan-turizm-yatirimcilarina-tavsiye-16350.htm

5 Ağustos 2014 Salı

Avrupalı ve Amerikalı gezgin turistler, rotayı küçük otellere çevirdi



Küçük Oteller Derneği’nin, 34 farklı destinasyonda 300’e yakın üyesiyle gerçekleştirdiği anket sonucuna göre, 2014 yılının ilk 6 ayında, Avrupalı ve Amerikalı gezgin turistler, rotayı küçük otellere çevirdi. Türk misafirperverliğini en üst düzeyde kaliteli hizmetle sunan küçük otellerde, bu yılın ilk 6 ay doluluğunda, bir önceki yıla oranla %5 ile %10 arasında artış yaşandı. Almanya, Belçika, İtalya, İsveç, Yunanistan, Amerika, Rusya, Japonya gibi dünyanın dört bir yanından turistler, daha samimi ve duygusal buldukları küçük otellere yöneldi.

Doluluklar, yılın 2. yarısında da devam edecek
Ramazan Bayramını yüksek doluluklarla geçiren küçük otelleri, 2014’ün 2. yarısında da başarılı bir sezon bekliyor. İstanbul, Antalya, Alaçatı, Kapadokya, Bodrum gibi ülke genelindeki küçük otel yöneticileri, yılın 2. yarısında da, Avrupa ve Amerika başta olmak üzere çeşitli ülkelerden turistleri ağırlamaya devam edeceklerini belirtti. Küçük otelleri tercih eden gezgin turistler; gittikleri şehrin tarihini, kültürünü, gastronomisini, insan dokusunu yaşamak isterken; Türk misafirperverliğiyle en samimi şekilde konaklayabilecekleri tesisleri tercih etmektedirler.

Entelektüel misafirler, küçük otelleri tercih ediyor
Ülkemize gelen entelektüel misafirlerin hemen hemen hepsinin; en kaliteli hizmeti, en az oda sayısı ile samimi bir şekilde sunan küçük otelleri tercih ettiğini belirten Küçük Oteller Derneği Başkanı Ö.Faruk Boyacı, yaşanan gelişmelerle ilgili şunları kaydetti: “Küçük oteller, ülkenin kültürünü anlatmada ve sokağın nabzını tutmada; yerele yakın olan ve toplumdan kopuk olmayan otel tipidir. Çok yeri gezen, internet kullanan, seyahat programını bireysel yapan, 25 ile 50 yaş arasındaki bir profil, küçük otelleri tercih etmektedir. Yeni nesiller ile değişen tatil anlayışına göre bireyler, gittikleri yörede yerel kültürle kaynaşıp, yeni deneyimler elde etmeyi istersen; aynı zamanda kaliteli hizmeti samimiyetle sunan küçük otellere yönelmektedir. Geleceğin otelleri, küçük oteller olacaktır” diye konuştu.

4 Ağustos 2014 Pazartesi

Mövenpick Hotel Istanbul 2014 yılında Avrupa’nın En İyi İş Oteli Seçildi



Mövenpick Hotel Istanbul,turizm dünyasının “Oscar’ı” olarak kabul edilen World Travel Awards’un Yunanistan, Atina’da bu yıl 21.’si düzenlenen gecesinde “Avrupa’nın En İyi İş Oteli” seçildi.1993’ten bu yana seyahat ve turizm endüstrisinin tüm alanlarındaki en önemli başarıların ödüllendirildiği World Travel Awards (Dünya Seyahat Ödülleri), otel, tatil köyü, havayolu, deniz yolu gibi 1000’i aşkın kategoride veriliyor. Oylama, dünya genelinde yüzbinlerce seyahat profesyonelinin internet üzerinden katılımıyla gerçekleşiyor.


Ödül, World Travel Awards Kurucusu ve Başkanı Graham Cooke tarafından Mövenpick Hotel Istanbul Genel Müdürü ve Türkiye Bölge Müdürü Frank Reichenbach’a takdim edildi. Frank Reichenbach elde ettikleri bu başarıyla ilgili olarak otelin benimsediği felsefeyi: “İsviçre mükemmelliyetçiliği ile Türk konukseverliğinin eşsiz bir kombinasyonu olarak sunduğumuz ayrıcalıklı hizmet ve ayrıntılara gösterdiğimiz özenin bir kanıtı olan bu ödülü almak bizim için büyük gurur kaynağı olmakla birlikte, iş seyahatine çıkan misafirlerimizin en basit görünen isteklerini bile sıradışı kılarak konuklarımızın beklentilerinin üzerine çıkmayı ilke edinmiş ekibimizin çabalarının ve otelimizde sunduğumuz konforlu konaklama ve ileri teknoloji toplantı olanaklarımızın bir sonucudur. Ayrıca sürdürülebilirlik de iş modelimizin önemli bir parçası ve biz de ödül kazanan bir otele yakışır şekilde 2014’te de Green Globe sertifikamızı yenilemeye hak kazandık.” cümlesiyle ifade etti.

Reichenbach sözlerine şöyle devam etti: “Bu yıl kazandığımız bir başka önemli başarı ise, Türkiye’deki diğer otelimiz Mövenpick Hotel Izmir’in 2014’de “Türkiye’nin En İyi İş Oteli” seçilmiş olmasıdır. 2014 kışında Haliç’te açılması planlanan yeni otelimizin de bizimle aynı felsefeyi paylaşacağına ve her zaman mükemmelin peşinde koşarak kişiye özel hizmetler sunacağına eminim.” Ödüllerle dolu uzun ve başarılı bir geçmişi bulunan Mövenpick Hotel Istanbul, World Travel Awards tarafından 2012’de “Türkiye’nin En iyi İş Oteli”, 2011’de “Avrupa’nın En İyi İş Oteli”, 2010 yılında “Dünyanın En İyi Şehir Oteli”, 2009’da “Avrupa’nın En İyi İş Oteli”, 2008 ve 2007’de üst üste “Türkiye’nin En İyi İş Oteli” dallarında birincilik kazanmıştı.İstanbul’un en modern iş ve alışveriş merkezinin kalbinde bulunan Mövenpick Hotel Istanbul, hem iş hem de tatil amaçlı seyahat eden misafirlerin beklentilerine cevap verebilecek şekilde tasarlanmış 249 odası, iş yaşamını keyifli hale getiren 8-600 kişilik ileri teknoloji toplantı salonları, yaratıcı mutfağı ve misafir memnuniyeti odaklı hizmet anlayışı ile konuklarını ağırlıyor.


TÜRKİYE’NİN TURİZM FUARI TRAVEL TURKEY İZMİR’İN PARTNER ÜLKESİ “İTALYA”

İZMİR, İTALYA’YI AĞIRLAYACAK
Partner ülkenin İtalya olduğu TRAVEL TURKEY İZMİR - Turizm Fuar & Konferansı, bu yıl da turizm profesyonellerini İzmir’de buluşturacak. 4-7 Aralık 2014 tarihleri arasında düzenlenecek TRAVEL TURKEY İZMİR sekizinci kez organize ediliyor.


İtalya Ulusal Turizm Ajansı ENIT Genel Müdürü Andrea Babbi İtalya’nın partnerliğine ilişkin görüşlerini şu sözlerle ifade etti:"ENIT ve şahsım adına bu fuarda yer alan tüm katılımcılara en içten selamlarımı iletmek isterim. Bildiğiniz gibi bu yıl İtalya fuara onur ülkesi olma şerefine nail oldu.  İnanıyorum ki fuarda yer alan İtalyan katılımcılar için bu etkinlik yerel turizm acentaları ile yararlı işbirlikleri oluşturmak için bir fırsat olacaktır.


Türkiye, İtalyan yatırımları için genç bir nüfusa sahip öncelikli bir pazar, Doğu ve Ortadoğu’ya açılan bir kapı olmanın yanında, sadece Türkiye’de faaliyet gösteren yaklaşık 850 şirket için büyümekte olan bir pazar değil, aynı zamanda turizm sektörü için, hem gelen turist hem de yurtdışına çıkanlar açısından büyüyen bir pazarı temsil etmektedir. Gelişmekte olan ülkeler arasında, Türkiye, 2013 yılında, yurtdışına seyahat eden yolcu sayısında pozitif bir artış sergilemiştir (+18%).


ENIT’in stratejisi, bölgedeki büyüme trendlerini yakalayıp, ‘İtalya’ markasını güçlü kılacak ve sadece ülkemize yönelik seyahat teklifleri sunarak hedefe odaklı pazarlama stratejileri geliştirmektir." Düzenlendiği ilk yıl 2007’de, 185 firmanın katılımıyla başlayan ve her yıl katılımcı sayısını katlayarak artıran fuar, dünyanın ve Türkiye’nin farklı destinasyonlarından turizm profesyonellerini ağırlamaya hazırlanıyor.

2013 yılında elde edilen başarının ardından bu yıl daha kapsamlı ve uluslararası ziyaretçilerin yoğunluğu ile öne çıkan bir fuar düzenlenmesi hedefleniyor. İzmir ağırlıklı olmak üzere tüm Türkiye’nin turizm zenginliklerini, farklı destinasyonlarını yerli ve yabancı turizm yatırımcılarına, acentalara, satın alıcılara ve tatil planı yapmakta olan son tüketicilere göstermeyi hedefleyen fuar, geçen yıl olduğu gibi bu yıl da çevre ülkelerden çok sayıda katılımcıya ev sahipliği yapacak. 2015 turizm sezonunun başladığı yer olacak TRAVEL TURKEY İZMİR; İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde İzmir Fuarcılık Hizmetleri Kültür ve Sanat İşleri Tic. A.Ş. (İZFAŞ), Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) ve Hannover Fairs Turkey Fuarcılık A.Ş. işbirliğiyle organize ediliyor.


29 Temmuz 2014 Salı

Ramazan Bayramı’nda Yurtiçi Seyahatin Gözdesi İzmir Oldu

Bayram tatili yurtiçinden yana kullanıldı 


Uçak bileti, otel ve araba kiralama fiyatlarını aynı platformda karşılaştıran uluslararası seyahat arama motoru Skyscanner’ın verilerine göre Türk seyahatseverler, Ramazan Bayramı’nda tercihini bu sene de geçtiğimiz sene olduğu gibi yurtiçinden yana kullandı. Türkiye’den bayram tatili için yapılan uçak bileti aramalarında ilk sırayı İzmir alırken, en çok aradığımız yurtdışı şehri ise Barselona oldu. Ayrıca bayram için en çok aranan 10 şehir içerisinde 7 Türk şehrinin yer alması, yurtiçi destinasyonlarının bayram tatiline damgasını vurduğunu gösterdi. Geçtiğimiz Ramazan Bayramı aramalarıyla bu senenin aramaları karşılaştırıldığında ise Atina % 63’lük bir oranla en çok artış gösteren şehir oldu.

Birçok çalışan Ramazan Bayramı’nda izin alarak tatilini bir haftaya tamamladı. İnternet sitesi ile olduğu kadar mobil uygulamalarıyla da dünyada seyahat etmek isteyenlerin hayatını kolaylaştıran ve en hesaplı alternatifleri sunan Skyscanner’ın verilerine göre, Türkler Ramazan Bayramı tatili için en çok yurtiçi uçak bileti araması yaptı.

Ramazan Bayramı tatili için en çok İzmir’i aradık
İzmir, yurtiçinde en çok aranan şehir olurken, İzmir’i İstanbul, Bodrum,  Antalya ve Trabzon takip etti. En çok aranan 10 destinasyon içerisinde Bodrum, Antalya ve Dalaman’ın yer alması, Türk seyahatseverlerin tatil tercihlerini deniz, kum ve güneşten yana kullandıklarını gösterir gibi. Yurtdışı aramalarında ise Barselona, Londra ve Amsterdam en çok aranan şehirler olarak ilk üç sırayı aldı.

Türklerin pusulası Atina ve Mikanos’u gösterdi
Geçtiğimiz Ramazan Bayramı aramalarıyla bu senenin aramaları karşılaştırıldığında ise Atina ve Mikanos adasının en çok artış gösteren destinasyonlar olması, Türklerin Yunanistan’a olan ilgilerinin giderek arttığını gösteriyor. Yunanistan’ın yakın olması ve bu merkezlerin Türkiye’deki tatil bölgelerine benzemesi bu artışın nedenlerinden biri görülüyor.

Ramazan Bayramı’nda Türkiye’den En Çok Aranan 10 Destinasyon:
1.         İzmir
2.        İstanbul
3.         Bodrum
4.        Antalya
5.        Trabzon
6.        Dalaman
7.         Barselona
8.        Londra
9.        Amsterdam
10.     Adana

Geçtiğimiz Yıla Oranla Ramazan Bayramı Tatil Aramalarında En Fazla Artış Gösteren İlk 10 Şehir:
1.        Atina                 63%
2.        Mikonos            39%
3.         Bangkok           31%
4.        New York         26%
5.        Milano               25%
6.        Budapeşte          25%
7.         Erzurum             23%
8.        Diyarbakır          23%
9.        Adana                22%
10.     Gaziantep          21%

28 Temmuz 2014 Pazartesi

Rezidor Oteller Grubu 2014 2. Çeyrek itibariyle Gücünü Daha da Artırdı




Rezidor Oteller Grubu 2014’ün 2.çeyreğinde imzaladığı toplamda yaklaşık 2.200 odalı 11 yeni otel projesiyle  Suudi Arabistan ve Türkiye gibi önemli kilit ülkelerdeki hattını daha da güçlendirdi.

Carlson Rezidor Oteller Grubu’nun üyesi ve dünyanın en dinamik otel şirketlerinden biri olan Rezidor Oteller Grubu, 2014’ün ikinci çeyreğinde Rezidor’un Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’daki sürdürülebilir büyüme stratejisinden güç alarak yaklaşık 2,200 odalı 11 yeni projeye imza attı.

Rezidor’un odağındaki iki ülkeden biri olan Suudi Arabistan’da açılacak oteller için dört, Türkiye’de açılacak olan oteller için ise iki anlaşma yapıldı. Rezidor’un Başkanı ve CEO’su Wolfgang M. Neumann “Avrupa ile Asya arasında bir bağlantı olan Türkiye’deki hattımız genişliyor. Mega pazar olan İstanbul’da Radisson Blu, şehrin en büyük üst segment markası olarak şu anda 7 otel ve 1.500 oda işletiyor. Yanı sıra, hızlı ekonomik büyümesi ve kamu harcamalarına yönelik güçlü girişimleri sayesinde Suudi Arabistan Ortadoğu’da bir güç merkezi haline geldi. Krallıktaki gelişimimizi güçlü bölge ortaklarımızla hızlandırdık ve aktif olarak daha da fazla büyüme fırsatları arıyoruz.” dedi.

Rezidor, 2. çeyrekte, toplamda 800 odalı 5 Otel açtı.
2014’ün ikinci çeyreğinde Rezidor, toplamda yaklaşık 800 odalı 5 otel açtı. Bunlardan biri, Norveç’in ilk iki markalı oteli Radisson Blu and Park Inn by Radisson Hotel Oslo Alna olarak bildirildi. Diğer oteller ise, Radisson Blu Hotel Dhahran, Suudi Arabistan; Radisson Blu Mammy Yoko Hotel Freetown, Sierra Leone ve Radisson Resort & Spa Zavidovo, Rusya…

Rezidor’un Başkan Yardımcısı ve Grup Geliştirme Başkanı Elie Younes “Bizim açılışlarımız, seçilmiş kilit ülkeler ve doğal kaynakları bol, altyapısı gelişen, demografisi değişen ve önemli bir büyüme potansiyeli sunan, artan talebe sahip Afrika ve Rusya/BDT’deki pazarlara odaklanmıştır.” dedi.

Gelişmiş pazarlarda Rezidor, varlık yönetimini hızlandırdı.
Batı Avrupa’nın ve Kuzey ülkelerinin gelişmiş pazarlarında Rezidor varlık yönetimini hızlandırmaya devam etti ve 2014’ün 2. çeyreğinde üç anlaşma yaptı. Batı Avrupa’da önemli bir otel için kira sözleşmesi tekrardan yapıldı ve bu, Rezidor’un yıllık FAVÖK’ünde 300,000 Euroluk bir artış sağladı. Grup Norveç’te Rezidor’un portföyündeki en yüksek gelir getiren otellerden biri olan 676 odalı Radisson Blu Plaza Hotel, Oslo için yönetim sözleşmesini 20 yıl uzattı. Ek olarak Radisson Blu Hotel, Alesund’un kira kontratını da 20 yıl uzattı.

Wolfgang M. Neumann: “Bunun gibi sonuçlar kiraladığımız otellerimizde devam eden başarılarımızı ve mali performansımızı geliştirdiğimizi göstermektedir ve Route 2015 Programı’nın kor elementidir” dedi. Route 2015 ile Rezidor 2015 yılında FAVÖK marjında 6-8% lik bir artış bekliyor. 2013 yılında FAVÖK marjındaki 3.3%’lük bir artışla marj 8.8%’e ulaşarak hedefin yukarısında olmuştu. Özel varlık yönetimi projelerinin yanı sıra Route 2015, gelir üretimi faaliyetleri, ücret tabanlı büyümeye odaklanma ve maliyet tasarrufunu da kapsıyor.