9 Mart 2017 Perşembe

Skyscanner’la En Uygun Rezervasyon Zamanını Bulmak Çok Kolay

Uçak bileti, otel ve araç kiralama fiyatlarını aynı platformda karşılaştıran uluslararası seyahat arama motoru Skyscanner, milyonlarca uçuşu titizlikle analiz ederek bu sene de “En Uygun Rezervasyon Zamanı ” raporunu hazırladı. Skyscanner,  rapordaki verilerden yola çıkarak internet sitesine eklediği yeni interaktif rezervasyon çizelgesiyle seyahatseverlere ana destinasyonlara bir tıkla bilet almak için en ucuz tarihlere ulaşma fırsatı sunuyor.

Seyahat planlaması yaparken rezervasyon için en ucuz uçak biletinin ne zaman alınacağını bilmek, birçok seyahatseverin en çok merak ettiği konuların başında geliyor. Bilet almayı son dakikaya bırakmadan erken rezervasyon yapmak tasarruf imkanı sağlıyor. Skyscanner’ın uçak bileti almayı son dakikaya bırakan ülkelerle ilgili araştırmasında Türkiye, %42’lik oranla Avrupa’daki son dakikacı ülkeler arasında ilk sıralarda yer alıyor.  Uluslararası seyahat arama motoru Skyscanner hazırladığı “En Uygun Rezervasyon Zamanı” raporuyla,  pahalıya uçan son dakikacı seyahatseverlerin hayatını kolaylaştırıyor. Skyscanner’ın 2014 ile 2016 yılları arasında milyonlarca uçuş bilgisini titizlikle analiz ederek hazırladığı rapor, en ucuz bilet fiyatlarına dair çarpıcı bilgiler veriyor. 

Skyscanner Türkiye Pazarlama Müdürü Murat Özkök; “En Uygun Rezervasyon Zamanı raporumuzla her sene olduğu gibi bu yıl da seyahatseverlerin hayatını kolaylaştırmaya devam ediyoruz. Türkiye’deki seyahatseverler genelde son dakikada bilet alarak pahalıya uçuyor. Bu seneki raporumuz için özel olarak geliştirdiğimiz aracımızla seyahatseverlere en ucuz bileti ne zaman alabileceklerini ve ne kadar tasarruf edeceklerini söylüyoruz.” 

En ucuz tarihlere ulaşmak artık çok kolay
Skyscanner’ın internet sitesine eklediği yeni araç sayesinde kullanıcılar en uygun rezervasyon tarihlerine artık rahatlıkla ulaşabiliyor. Uygun tarihleri hafta ve ay bazında görüntüleyebilme imkanı sağlayan yeni interaktif rezervasyon çizelgesi, kullanıcıların İstanbul çıkışlı en popüler 20 destinasyonu aramasını sağlıyor. Seyahatseverler, bu pratik araçla seyahat için en ucuz ve pahalı ayları bulabilecekleri gibi, doğru zamanda rezervasyon yaparlarsa ne kadar tasarruf edebileceklerini de görebiliyor. Üstelik Skyscanner’ın fiyat alarmı özelliği,  otel arama ve araç kiralama seçenekleri ile seyahatseverler seyahat planlamasını hiç olmadığı kadar kolay yapabiliyor.

En pahalı aylar Temmuz, Ağustos ve Eylül
Skyscanner’ın “En Uygun Rezervasyon Zamanı ” raporuna göre en popüler 20 destinasyon için en ucuz aylarda seyahat edildiğinde ortalama %25 tasarruf sağlanabiliyor.  Rapora göre yurt dışı destinasyonlarda en uygun aylar genelde Aralık, Ocak ve Şubat olurken yurt içinde seyahat etmek isteyenler için Kasım ve Aralık ayları için bilet almak tasarruf sağlıyor.   Yaz sezonunda Temmuz,  Ağustos ve Eylül aylarında ise uçak fiyatları daha pahalı olabiliyor. 

Skyscanner’ın raporuna göre, İstanbul çıkışlı en popüler 20 destinasyon şöyle;
Adana, Amsterdam, Ankara, Atina, Antalya, Barselona, Berlin, Bodrum, Bangkok, Dalaman
Dusseldorf, Ercan, Frankfurt, Kiev, İzmir, Londra, New York, Paris, Roma, Trabzon. Bu 20 popüler destinasyona en uygun rezervasyon tarihi ve daha fazlasına www.skyscanner.com.tr/bttb/en-uygun-rezervasyon-zamani  adresinden ulaşılabiliyor.
Rezervasyon İçin En Uygun Zaman
Destinasyon
En Ucuz Ay
Tasarruf*
En Pahalı Ay
Zarar*
Amsterdam
Şubat
23%
Ağustos
45%
Barselona
Ocak
25%
Ağustos
21%
Londra
Şubat
26%
Ağustos
40%
Paris
Kasım
20%
Ağustos
28%
Roma
Ocak
18%
Ağustos
23%
Berlin
Ocak
26%
Ağustos
27%
Atina
Ocak
22%
Eylül
21%
Kiev
Şubat
15%
Eylül
24%
Antalya
Kasım
42%
Eylül
29%
Bodrum
Kasım
43%
Temmuz
20%
Dalaman
Aralık
33%
Eylül
13%
İzmir
Kasım
29%
Temmuz
32%

*Ortalama bilet fiyatına göre oran verilmiştir. 

Yandex, Rus turistin gelmesine katkı sağlayacak

Turizmciler, Rus turistlere yandex’in teknolojileriyle erişecek
Yandex'ten Türk turizm sektörüne Rusya’da satışları artıracak online reklamcılık eğitimi 
Yandex, Antalya’da düzenlediği etkinlikte Rus turistlerle Antalyalı turizmcileri buluşturacak reklamcılık çözümlerini paylaştı. Antalya’ya daha fazla Rus turistin gelmesine katkı sağlamak hedefiyle yapılan etkinlikte, Antalyalı turizmciler Yandex’in yeni nesil reklamcılık teknolojileri hakkında bilgiler aldı. Yandex Satış ve Müşteri İlişkileri Yöneticisi Sergey Gershtein Rusya’da Yandex’te yapılan aramalara göre “Rusların en çok tercih ettiği ikinci tatil noktası Türkiye” dedi. 


Rusya’nın en büyük arama motoru olan Yandex, teknolojinin gücünden yararlanarak yeni turizm sezonunda Türkiye’ye daha fazla Rus turistin gelmesine katkıda bulunmayı hedefliyor. 3 Mart’ta Antalya’da Gloria Golf Resort’ta bir etkinlik düzenleyen Yandex, Antalyalı turizmcilerle bir araya gelerek turizm sektörünün ihtiyaçlarını karşılayan reklamcılık çözümlerini paylaştı.Yandex Satış ve Müşteri İlişkileri Yöneticisi Sergey Gershtein, Yandex’in Rusya’nın en büyük arama motoru olduğunu belirterek şunları söyledi: “Yandex olarak erişim gücümüz sayesinde insanların hayatlarında yeni fırsatlar keşfetmelerine yardımcı olmak istiyoruz. Rusya’da yapılan internet aramalarının yüzde 55’i Yandex’te yapılıyor. Kullanıcıların seyahat odaklı aramalarını da kolaylıkla analiz edebiliyoruz. 2015 yılına kıyasla 2016 yılında Rus kullanıcıların seyahatle ilgili aramaları yüzde 16 arttı. 2017’de daha da artacağını düşünüyoruz.” 

Rusya’da bulunan kullanıcılar tarafından yapılan aramaların sonuçlarına göre Türkiye’nin en popüler turizm bölgelerinden biri olduğunu ifade eden Sergey Gershtein, sözlerine şöyle devam etti: “Türkiye, Rus turistlerin en çok ilgi gösterdiği ikinci ülke ve yapılan aramalarda bu ilginin hızla arttığını görüyoruz. Hatta yaz dönemine doğru Türkiye’nin birinci ülke olacağını düşünüyoruz. Türk turizmcilerin Rusya’da çevrimiçi reklam vererek hedef kitlelerine daha kolay ulaşması için Rusya’da çalıştığımız 8 önemli dijital reklam ajansını da Antalya’da turizmcilerle buluşturduk. Türkiye’deki turizmcilerin bu yıl güzel bir sezon geçirmesini diliyoruz. Yandex olarak buna katkı verebilmek bizi mutlu ediyor.”Online reklamcılık eğitiminin de verildiği etkinlikte Antalyalı turizmciler Yandex’in “Yandex Direct” ve “Yandex Display” adlı reklamcılık hizmetleri ve web analiz aracı Metrica hakkında detaylı eğitim alma fırsatı buldu. Turizmcilere ayrıca Rusya pazarının dinamikleri hakkında bilgiler verilirken, teknolojinin yardımıyla daha fazla turiste seslenmenin püf noktaları da anlatıldı.



Diplomasi sofraları’nın bu yılki ilk konuğu İsveç oldu

Diploması Sofralarının sekizinci konuk ülkesi İsveç oldu
Kadir Has Üniversitesi tarafından, bölgelerarası mutfak kültürü mirasının ortaklaştırıcı özelliği esas alınarak başlatılan Diploması Sofralarının sekizinci konuk ülkesi İsveç oldu.


Komşu ülkeler ile aramızdaki ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri geliştirmek amacıyla başlayan Diplomasi Sofraları’nın bu yılki ilk konuğu İsveç idi. Kadir Has Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Merkezi’nin uzmanlık alanlarıyla desteklediği Diplomasi Sofrası’na, İsveç Krallığı İstanbul Başkonsolosu Therese Hydén’in yanı sıra iki ülkeden akademisyenler, medya mensupları, iş adamları, diplomatlar ile kamu kurum ve kuruluş temsilcileri katıldı.


‘Diplomasi Sofrası’nın açılışında konuşma yapan Kadir Has Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mustafa Aydın üniversite olarak özellikle uluslararası ilişkiler alanında çok güçlü bir akademik yapıya sahip olduklarını ve bu ekip ile Türkiye’de dış ilişkiler alanında birçok araştırma ve tartışmayı gündeme taşıdıklarını vurguladı. Aydın, Diplomasi Sofraları projesi ile mutfak kültürü mirasının ortaklaştırıcı özelliği sayesinde komşu ülkeler arasında sosyal, kültürel ve ekonomik ilişkileri geliştirmesi hedeflendiğini belirterek, Diplomasi Sofraları’nın Ermenistan, İsrail, Ukrayna, Suriye, Meksika, Yunanistan ve İsveç buluşmalarının ardından gelecek dönemde çok farklı ülkelerin yemekleri ile devam edeceğini açıkladı. Şef Guy Tylor’ın aşçılığını yaptığı yemekte konuklara İsveç’in özel lezzetlerinden balıklı soğuk başlangıç ‘Raraka’, ev yapımı kızılcık reçeli ve patates püresi eşliğinde İsveç köftesi ile hamuru beyaz çikolatada dinlendirilmiş orman meyveli pasta ikram edildi. İsveç köftesinin eti şefin özel siparişiyle Balıkesir’den getirildi. Şef bu özel yemeğin hazırlıklarını 2 gün boyunca Chefschool öğrencileriyle birlikte gerçekleştirdi. Etkinliğin sponsorluğunu ise Oleary’s Türkiye üstlendi. 





HotelsPro,tatil istatistiklerini açıkladı

HotelsPro,“2016 Global Seyahat İstatistikleri”ni açıkladı
Dünyanın önde gelen seyahat ve konaklama ürünü tedarikçilerinden MetGlobal Şirketler Grubu’nun, global seyahat sektörü profesyonellerine teknoloji ve rezervasyon çözümleri sunan markası HotelsPro, seyahat severlerin 2016 yılındaki tatil istatistiklerini açıkladı. HotelsPro’nun Londra, Shanghai, Orlando, Dubai ve İstanbul ofislerinden elde edilen verilere göre, geride bıraktığımız yıl dünya genelinde en çok ziyaret edilen ülke %11.9 ile Amerika Birleşik Devletleri (ABD) oldu. ABD’yi Avrupa kıtasından %8 tercih edilme oranıyla İtalya izlerken, İtalya’yı %6.1 ile Almanya, %5.9 ile İngiltere ve %4.9 ile İspanya takip etti.


Avrupa ilk, Asya ikinci sırada
Verilere kıtasal olarak bakıldığında en çok rağbet gören kıta %58 ile Avrupa olurken, Asya %19.5 ile ikinci, Kuzey Amerika %16 ile üçüncü sırada yer aldı. Güney Amerika %2.6, Afrika %2.3, Okyanusya ise %1.6 tercih edilme oranıyla Avrupa, Asya ve Kuzey Amerika’yı izledi.İtalya, Mısır ve Birleşik Arap Emirlikleri; kıtalarında öne çıkan ülkeler Kıtalar özelinde tercih edilen ülkeler baz alındığında, Avrupa kıtasının birincisi %13.8’lik tercih edilme oranıyla İtalya oldu. İtalya’yı, %10.4 ile Almanya ve %10.2 ile İngiltere izledi. Afrika kıtasında en çok ziyaret edilen ülke %26.7 ile Mısır olurken, Mısır’ı %21.3 ile Fas ve %18.6 ile Güney Afrika takip etti. Asya kıtasında en çok ziyaretçi çeken ülke ise %19.7 ile Birleşik Arap Emirlikleri oldu. Tayland %12.8 ile ikinci, Malezya ise %7.9 ile üçüncü sırada yer aldı.

ABD ve Avustralya açık ara önde
Kuzey Amerika’da %78.3 ile ABD en çok ziyaretçi çeken ülke olurken, ABD’yi %9.1 ile Kanada ve %8.7 ile Meksika izledi. Okyanusya’da %74.6 ile Avustralya en çok tercih edilen ülke olurken, kıta özelinde %21.2 ile Yeni Zelanda ikinci, %1.4 ile Fiji üçüncü sırada yer buldu. Güney Amerika kıtasının en çok ziyaretçi çeken ülkesi ise %25.2 ile Brezilya oldu. Brezilya’yı %22.9 ile Arjantin ve %21.9 ile Kolombiya izledi.

Ortalama kalış süresi 2.8 gün
HotelsPro’nun farklı ülkelerdeki ofislerinden elde edilen verilere göre, seyahat severler geride bıraktığımız yıl ziyaret ettikleri lokasyonlarda en çok 1-3 gün arası konakladılar. Tüm konaklamaların %75’ini 1-3 gün arasındaki konaklamalar oluştururken, 4-7 günlük konaklamalar %22 olarak gerçekleşti. 7 gün ve üzerindeki konaklamaların oranı ise %3 oldu. Tüm konaklama süreleri baz alındığında, seyahat severlerin ortalama konaklama süresi ise 2.8 gün olarak kaydedildi.

Victoria’s Secret Dünyada Büyümeye Devam Ediyor!

Victoria’s Secret, büyüleyici dünyası ve sevilen ürünleriyle ile artık Şangay’da.
Victoria’s Secret Çin’deki ilk iki büyük metrekareli full assortment mağazasını Şangay ve Çengdu açıyor.



Şangay’daki açılışa ünlü melekler Alessandra Ambrosio ve Josephine Skriver’ın yanı sıra bu sene Victoria’s Secret defilesinde yer alan iki Çinli güzel Ming Xi, ve Sui He katıldı. 10 Mart’ta gerçekleşecek Çengdu açılışında Alessandra ve Sui yine mağazada sevenleriyle buluşuyor olacak.






Türkiye’de Victoria’s Secret tüm iç giyim koleksiyonları, güzellik ürünleri ve PINK koleksiyonlarını bulabileceğiniz full assortment mağazaları Zorlu Center, Akasya Cevahir AVM ve Mall of İstanbul’da yer almakta.




Victoria’s Secret güzellik ve aksesuar konseptli mağazaları ise; Palladium AVM, İstinyePark, City’s Nişantaşı, MarmaraPark, Maltepe Park, AnkaMall, Kent Park, Next Level AVM, Forum Bornova ve Agora AVM’de yer alıyor. Victoria’s Secret’ın renkli ve büyüleyici dünyasıyla tanışmak için Türkiye mağazalarını ziyaret etmeyi unutmayın. 

Bahar Birinci, Teknoloji ve personele 4.7 milyar dolar yatırım yapıldı

Bahar Birinci 2016’yı değerlendirdi 2016'nın son çeyreğinde hava taşımacılığında performans arttı ama karlılık zayıfladı” dedi.Emirates Havayolları Türkiye, Romanya , Bulgaristan Müdürü Bahar Birinci, Türkiye Satış Müdürü Deniz Sümerpalazoğlu Radisson Blu Şişli Oteli’nde medya temsilcileriyle  sohbet toplantısında Emirates’te gelişmeler ve önümüzdeki planlar hakkında bilgi verdi. Zorlu geçen yıla rağmen 2015- 2016 mali yılını üst üste 28’inci kez, üstelik rekor bir kârla tamamladık ve seneyi istikrarlı büyüme ile güçlü bir şekilde kapatacağız. Emirates Havayolu olarak, şimdiye kadarki en kârlı dönemimizi geçirerek toplamda 4,7 milyar dolarlık yatırım yaptık.


Emirates Grubu olarak 2015- 2016 mali yılında geçen yıla kıyasla yüzde 50 artış ile 2, 2 milyar dolar kâr açıkladık. Grubun gelirleri 25,3 milyar dolar olurken, nakit dengesi de 6,4 milyar dolar oldu. 2015-16’da Grubumuz; yeni uçak ve donanımlarına, grup satın almalarına, modern tesislere, en son teknolojilere ve personel girişimlerine toplam 4,7 milyar dolar yatırım yaptı. Tüm bunların sağlam temellerimizin üzerinde yükselerek, rekabetçi sınırlarımızı genişletecek ve uzun vadedeki hedeflerimize ulaşma yolundaki gelişimimizi hızlandıracağına inanıyoruz. 2017 yılında ise çalışmalarımızı, hızını kesmeden büyüme odaklı sürdürmeyi planlıyoruz. Emirates Havayolları Türkiye, Romanya , Bulgaristan Müdürü Bahar Birinci, Emirates Havayolları’nın gelişmeleri hakkında bilgileri verdi “12 Mart’ta Atina New York uçuşu başlıyor. Türkiye pazarı için Agean Havayolları ile özel fiyat çıkararak İstanbul-Atina ‘dan New York bağlantısı İzmir ve İstanbul çıkışlı bağlanacak. Emirates konforu ile uçmak insanlar için tercih sebebi oluyor. Yolcular A380 ve B 777’ye binince farkı görüyorlar. Ayrıca Kamboçya’ya yeni hat açıyoruz. Turizmin önemli merkezi Ankor Wat’a çok yakın bir havalimanına iniyoruz. Airbus 380 uçaklarının yenilenen bar bölümü Berlin ITB Fuarı’nda tanıtılıyor. Bu bölüme karşılıklı oturma yerleri konularak daha çok yolcuya hizmet verir hale getirildi. Battaniyeler geri dönüşüm amaçlı olarak pet şişelerden yapılıyor. Emirates’te SkyWords üyesi olan yolcular misafirlerini 100 dolar ödeyerek 4 saatliğine havalimanlarında lounge girebiliyor.


Teknoloji ve personele 4.7 milyar dolar yatırım yapıldı. 2016-2015 mali yılında29 tane yeni uçak aldık. Toplam 256 uçak oldu. A380 ve B777 ağırlıklı olarak 224 uçak sipariş edildi. Önümüzdeki 18 ay içinde farklı yenilikler olabilir. Halen 83 ülkede 154 noktaya uçuyoruz. 44 üne a380 ile uçuyoruz. Emirates’te 135 ülkede çok uluslu kabin ekibi var. Her uçuşta 8 dil konuşulması nedeniyle önem kazanıyor. Bu şekilde her ülkenin kültürüne uygun servis vermeye çalışıyoruz. Koltuk arkasında kişisel TV’de 6 kanaldan 2500 kanala geçen eğlence sistemi ile öncülük yaptık. Uçakta wifi erişimi var.
City Walls’da Dubai 20 şehir arasında 16’ı en zengin şehir olarak seçildi.Ayrıca en fazla noktaya direk uçuş yapılan havalimanına sahip bulunuyor.2016’da en fazla ziyaretçi almada 15.027 milyon ile dünyada 4’cü sırada yer alıyor. Dubai sürekli yenileniyor. Yeme içmenin en iyisi bulunuyor. Ama kültürel eksikliği vardı. Onu doldurmaya çalışıyorlar, Uluslararası etkinlikler yapılmaya başlandı.Dubai 2020 Expo'ya kadar 20 milyonu aşkın turisti ağırlaması bekleniyor. Aralık ayında Dubai Park and Resorts diye 3 mlyon metrekarelik park açıldı. İçinde Legoland, Motion Gate, Bollywood gibi parklar var. Buralara turlar düzenlenmeye başlandı. Dubai’de 3 gün kalma süresini bir haftaya çıkaran özellikler oldu. IMG Waldorf Adventure 149 bin metrakere ile dünyanın en büyük kapalı tema parkı açıldı. Eğlence bölümleri ile turlar düzenlenmeye başlandı. Dünyada havayolu 9.9 milyon kişi havayollarında çalışıyor. Havacılık endüstrisinin desteklediği endüstrilerin toplamı 63 milyondur dedi. 

Emirates Havayolları Türkiye, Romanya , Bulgaristan Müdürü Bahar Birinci, Türkiye Satış Müdürü Deniz Sümerpalazoğlu Radisson Blu Şişli Oteli’nde medya temsilcileriyle  yaptığı açıklama sonrasında soru cevap bölümüne geçildi. Yeni havaalanında  yer aldıklarını ancak mesafenin uzak olması düşündürdüğünü,  Sabiha Gökçen bizlere uzak kalıyordu ama o şimdi bize çok yakın geldi dedi.  



Emirates Hakkında Gelişmeler ve Yenilikler
2015-2016 yılında 1,9 milyar Dolar ile şu ana kadarki en yüksek kâr oranını elde eden Emirates, Kasım ayı verilerine göre 2016 yılının ilk yarısında bir önceki sene aynı döneme göre taşınan yolcu sayısını yüzde 9 artırdı. 
Emirates, 2016 yılı ilk yarısında 28 milyon yolcu taşıdı ve 12.5 milyar Dolar gelir elde etti. 
Emirates tarafından aynı dönem içerisinde yeni uçak donanımları, modern tesisler, son teknolojiler ve personel girişimine 4.7 milyar Dolar yatırım yapıldı.
2016 yılı içerisinde tüm Emirates uçakları dünyayı 20.561 kez dolaştı. 
Emirates, 7.7 milyar Dolar ile dünyanın en değerli havayolu markası oldu. 
2016 yılında 58 milyon yemek servis edildi, 8.8 milyon yolcu uçak içi Wi-Fi hizmetinden yararlandı, 2.75 milyon First ve Business Class kiti dağıtıldı. 
Toplamda 55 milyon yolcu taşıyan Emirates, 194 bin uçuş gerçekleştirdi. 
Emirates 2016 yılında, 20 A380 ve 16 Boeing 777-300ER olmak üzere 36 uçak satın aldı.
2016 yılında Emirates’in yeni hatları Filipinler’de Cebu ve Clark, Çin’de Yinchuan ve Zhengshou, Myanmar’da Yangon, Vietnam’da Hanoi ve Amerika Florida’da Forth Lauderdale oldu. 
12 Mart 2017’de başlayacak Atina-New York uçuşları ile artık İstanbul ve İzmir’den çıkan yolcular Atina üzerinden New York (Newark)’a Emirates konforu ile çok kolay bir şekilde uçabilecekler.  
İstanbul ve İzmir çıkışlı New York (Newark) uçuşları Economy Class’ta kişi başı havalimanı ve yakıt vergileri dahil 610 Dolar,  Business Class’ta ise 2.558 Dolar’dan başlıyor.
Aynı zamanda 1 Temmuz 2017 itibariyle başlayacak Kamboçya Phnom Penh uçuşları ile yolcular hem çok önemli bir ticari merkeze hem de çok önemli tarihin yattığı Ankor Wat’a ulaşabilecekler.
Yangon – Phnom Penh arası uçuş hakkı olan Emirates, özellikle Myanmar gidiş, Myanmar’dan Kamboçya’ya geçiş yapılan turlar için büyük kolaylıklar sunacak.
Vietnam (Saygon) gidiş, Kamboçya ( Phnom Penh) dönüş olarak turlarda güzel bir rota imkânı sağlayacak (Sayon-Hanoi-Halong Bay-Seam Reap-Phnom Penh). 
Phnom Penh uçuşları Economy Class’ta kişi başı havalimanı ve yakıt vergileri dahil 799 Dolar, Business Class’ta ise 2.699 Dolar’dan başlıyor.
Emirates, 6 kıta ve 83 ülkede toplam 154 destinasyona uçuyor. Bu destinasyonların 47 tanesine uçuşlar A380 model uçaklar ile yapılıyor. 
Emirates, dünyanın en büyük A380 ve B777 filosuna sahip havayolu firması.
256 adet geniş gövdeli Airbus ve Boeing uçakla faaliyet gösteren Emirates’in toplam değeri 108 milyar doların üzerinde 222 uçak siparişi bulunuyor.
Dünyanın en hızlı büyüyen havayolu şirketlerinden biri olan Emirates, bugüne kadar 500’ün üzerinde uluslararası ödül kazandı. 
Emirates, 2016 yılında Skytrax tarafından dünyanın en iyi havayolu seçildi. Bu ödülü Emirates, dördüncü kez aldı. 


Emirates Havayolu’nun iş modelinin merkezinde gerçek uluslararası rekabet ve sınırsız gökyüzü yatıyor. Açık küresel ekonomi için özgür ve adil ticaret, ekonomik büyüme ve daha fazla istihdam Emirates’in hedefleri arasında yer alıyor.
Emirates, 135 ülkeden çok uluslu bir kabin ekibine sahip. 
Emirates’in geniş gövdeli uçaklarının konforu, yüksek tavanları ve geniş alanları klostrofobiye izin vermiyor. 
Emirates’in son teknolojiyle donatılmış modern uçaklarında her hatta ve koltukta 2.500 kanala kadar çıkan ödüllü kabin içi eğlence sistemi “ice” bulunuyor. 
Ayrıca yolcular yüksek hızlı Wi-Fi erişimi ve cep telefonu hizmetinden uçuş boyunca yararlanabiliyorlar. 
Emirates Economy Class gece uçuşlarında artık EcoTHREAD geri dönüşümlü battaniyeler kullanıyor. 28 adet plastik şişeden üretilen battaniyeler ile Emirates 2019 yılı sonuna kadar doğadan 88 milyon plastik şişeyi kurtarmayı hedefliyor. 
Emirates’in A380 uçakları ile First ve Business Class deneyimi, lüksü başka bir seviyede yaşatıyor. First Class yolcuları uçak içi bar ve dinlenme alanında sosyalleşebilirken aynı zamanda uçak içerisinde bulunan duş ve spa’dan da yararlanabiliyorlar.
Emirates’in Dubai’deki 11 milyon Dolar’a yenilediği Business Class Dinlenme Salonu, Dubai Uluslararası Havalimanı Terminali B Salonu’nda yer alıyor. 
Emirates Skywards, Cash+Miles nakit ve Skywards Mil kombinasyonu girişimi ile uçak bileti almayı mümkün kılıyor. 
Emirates Skywards ile Dubai Duty Free’de mil harcama artık yapılabiliyor. Emirates Skywards üyeleri, kazandıkları Milleri, Dubai Uluslararası Havalimanı ve Güney Dubai’deki Al Maktoum Uluslararası Havalimanı’ndaki Dubai Duty Free mağazalarında harcayabiliyor.
Emirates, müşteri memnuniyeti ve hizmet kalitesini geliştirmek için Dubai Uluslararası Havalimanı’ndaki seçkin Dinlenme Salonlarına erişimi genişletiyor. Emirates yolcuları artık küçük bir ücret karşılığında Dubai Uluslararası Havalimanı’ndaki lüks Dinlenme Salonlarını kullanabiliyor. 
First ve Business Class uçuşlar için Dubai Havalimanı’nda ayrı bir terminal yer alıyor. 
Hem Premium hem de Economy Class için uçuştan 6 saat-90 dakika öncesine kadar kullanılabilen bagaj bırakma kontuarları ve yine Dubai’de uçuştan 24 ila 6 saat öncesine kadar otopark check-in hizmeti ile yolcular bagajlarını bırakarak şehirde son saatlerini rahatça geçirebiliyorlar. 
Emirates son olarak A380 uçak içi dinlenme salonunda yaptığı geliştirmeler ile özel yat kamaralarından ilham adlığı yeni tasarımı, daha geniş oturma alanı, yeni koltuk düzeni ve yolcuların güncel uçuş bilgileri ve canlı haber/spor yayınlarını izleyebilecekleri 55 inç (140cm) LCD ekran gibi bir dizi yeniliği yolcuların hizmetine sunuyor. 

Dubai Hakkında Gelişme ve Yenilikler
Dubai’nin 2020 Expo’ya kadar 20 milyonu aşkın turisti ağırlaması bekleniyor. 
2030 senesi Dubai endüstriyel stratejisi kapsamında bilgiye dayalı inovasyon ve sürdürülebilir endüstri konusunda Dubai’nin uluslararası bir merkez haline gelmesi hedefleniyor.



Dünyanın en büyük kapalı tema parkı olan IMG Worlds of Adventure içerisinde Marvel, Lost Valley, Cartoon Network tema parkları ve IMG Boulevard isimli bir dinlenme ve yeme içme alanı yer alıyor. 
IMG Worlds of Adventure içerisinde yer alan Marvel bölümü Spider-Man, The Hulk, Iron Man, Thor gibi Marvel’in en sevilen kahramanlarından ilham alınarak tasarlanmış ünitelere sahip.
Lost Valley Parkı, dinozorların tarih öncesi izlerini taşıyor. 
Cartoon Network tema parkı; Ben 10, Powerpuff Girls gibi çocukların favori çizgi kahramanlarını onlarla buluşturuyor. 
Parkın dinlenme ve yeme içme alanı IMG Boulevard ise farklı temalardaki restoran ve kafeleri ile ziyaretçilere eğlenerek dinlenme imkânı sunuyor. 
Dubai Parks and Resorts ise Legoland, Legoland Water Park, Motiongate (aynı zamanda film stüdyosu) ve Bollywood Parks tema parklarının yanı sıra Riverland dinlenme ve gezi alanı ve Lapita Hotel olmak üzere 6 farklı bölümden oluşuyor. 
25 milyon metrekarelik alan üzerine kurulu Dubai Parks and Resorts, Aralık 2016’da kapılarını açtı. Park içerisinde 100’den fazla ünite ve atraksiyon yer alıyor. 
Dubai Parks and Resorts içerisinde yer alan Legoland ve Legoland Water Park 2-12 yaş arası çocuklara yönelik macera, ünite, su kaydırakları ve birçok farklı deneyime ev sahipliği yapıyor. 
Yine Dubai Parks and Resorts içerisinde yer alan Motiongate ise fimlerin fantezi dünyasına yolculuk yapmak üzere son teknoloji birçok aktivasyon içeriyor. 
Dubai Parks and Resorts’un bir parçası olan Bollywood Parks ise dünyadaki Bollywood temalı ilk park olma özelliğini taşıyor. 
Dubai Parks and Resorts’un dinlenme ve gezi alanı Riverland ise geçmişten farklı temalar barındıran alanları, restoran ve mağazaları ile adeta zamanda yolculuk yapma imkânı sunuyor. 
Dubai dünya çapındaki sanatçıların konserleri ile pek çok turist çekiyor.                                                                 Şubat ayında Emirates Jazz Festivali kapsamında ağırlanan sanatçılar: Tom Jones, Mariah Carey, Enrique Iglesias.
Mart ayında: Guns N Roses, Bryan Adams, Billy Ocean
Nisan: Grease Müzikali, New Order
Mayıs: Justin Bieber (5 Mayıs)

Havacılık ve Turizm Sektörü Dünya ve Türkiye Değerlendirmesi
2016 yılının son çeyreğinde hava taşımacılığı endüstrisinde iyi bir performans görülmesine rağmen kârlılık zayıfladı.
Premium sınıfların ekonomi sınıflarına göre daha iyi performans göstermesi havayollarının finansal performasına artı etki yaptı. 
Emirates’in de dahil olduğu körfez havayolları 2016’da bölgesel olarak en kuvvetli yıllık büyümeyi gösterdiler ve 5 yıl üst üste Orta Doğu Bölgesi’ni uluslararası yolcu trafiğinin 3. büyük pazarı olarak korudular. 
2016 yılında tüm dünyada 3.7 milyar yolcu uçtu. 
Yolcu trafiğinin bölgelere göre büyüme oranları yüzde 11.8’ ile Orta Doğu, yüzde 8.3 ile Asya-Pasifik ve yüzde 7.4 ile Latin Amerika oldu. 
Türkiye’de turizm geliri bir önceki yıla göre yüzde 29.7 azaldı ve 22 milyar Dolar civarında gerçekleşti. 

Kişi başı harcama 714 Dolar oldu.
Turizm gideri ise 2015’e göre yüzde 11.4 azalarak 5.5 milyar Dolar oldu. Bunun 4 milyar Doları kişisel seyahat, gerisi paket tur harcamaları olarak yapıldı. 
Yurtdışını ziyaret eden vatandaş sayısı yüzde 9.8 azaldı ve 7.9 milyon kişi oldu.
Ocak 2017’de İstanbul’a gelen turist sayısı geçen sene Ocak ayına göre yüzde 19 azaldı. En büyük kayıplar Almanya, İngiltere, Fransa, Amerika, İtalya ve Hollanda’dan oldu. Artış ise Çin ve Rusya’dan yaşandı. 
İstanbul’da Atatürk ve Sabiha Gökçen Havalimanlarını 2016 yılında 89.5 milyon yolcu kullandı. 2015’e göre yalnızca 250 bin yolcu artışı oldu. 
İstanbul Atatürk Havalimanı 41 milyonu dış hat olmak üzere 60 milyon, Sabiha Gökçen Havalimanı ise 9.5 milyonu dış hat olmak üzere 29.5 milyon yolcu ağırladı.

8 Mart 2017 Çarşamba

Golf turizmine Güney Kore dopingi

Regnum Carya, Güney Koreli golf tutkunu turistleri ağırlamayı hedefliyor
Yeni pazar arayışları ile turizmde pazar çeşitliliğine öncülük eden Regnum Carya Golf&Spa Resort, Güney Koreli turizmcileri ağırladı. Regnum Carya Golf&Spa Resort Turizm Yatırımları Danışmanı Geylan Dursunoğlu, Güney Koreli turizmciler ile iyi ilişkiler kurduklarını belirterek ilk etapta yaklaşık 4 bin Güney Koreli golf turisti ağırlamayı hedeflediklerini duyurdu.

Regnum Carya Golf&Spa Resort, THY ve Edo Tourism işbirliği ile Güney Kore’nin en önemli turizm acentelerinin yöneticilerini misafir etti. Güney Koreli turizmcilere, Regnum Carya’nın yanı sıra Belek ve ilçedeki golf turizmi potansiyeli de tanıtıldı. Belek’in havasına, doğasına ve golf turizmi potansiyeline hayran kalan Güney Koreli turizmciler, Belek’i ülkelerinde, önemli bir golf turizm merkezi olarak tanıtacaklarını duyurdu. Yeni pazar arayışları çerçevesinde Uzakdoğu’ya ağırlık verdiklerini ve bu kapsamda Güney Koreli turizmcileri ağırladıklarını belirten Regnum Carya Golf&Spa Resort Turizm Yatırımları Danışmanı Geylan Dursunoğlu, hedeflerinin ilk etapta yaklaşık 4 bin Güney Koreli turist ağırlamak olduğunu söyledi. Dursunoğlu ayrıca; belirli dönemlerde Japonya, Güney Kore gibi ülkelere giderek turizm ilişkilerinin gelişmesi adına çalışmalarda bulunduklarını da sözlerine ekledi. 

Samsung’un eski CEO’su Yoon Woo Lee, turizm elçimiz oldu
Golf tutukusuyla tanınan Samsung’un eski CEO’su Yoon Woo Lee, geçtiğimiz hafta geldiği Regnum Carya Golf&SPA Resort’ta güzel havanın tadını çıkardı. Güney Kore’den birlikte geldiği arkadaşlarıyla birlikte doyasıya golf oynayan Woon Lee, Akdeniz’in ılıman iklimi ve sahip olduğu golf sahalarıyla Koreliler için son derece uygun bir lokasyon olduğunun altını çizdi. Türkiye’ye daha önce de pek çok kez geldiğini ve turistik bölgeleri ziyaret ettiğini belirten Woon Lee, gönüllü bir turizm elçisi gibi davranarak özellikle Belek’i ülkesindeki dostlarına tavsiye edeceğini vurguladı.

7 Mart 2017 Salı

Air Canada global büyüme vizyonunu Amedeus ile gerçekleştirecek

Dünyada 110’dan fazla ülkede 100’den fazla havayolu şirketine hizmet veren, dünyanın en yaygın kullanılan havayolları internet rezervasyon motoru Amadeus teknoloji çözümüyle, aircanadacom sitesi 45 milyondan fazla kullanıcıya ulaşacak.

Aircanadacom üzerinden sadece tüketicilerin ihtiyaçlarına en uygun uçuş, ücret ve hizmetleri hızlı bir şekilde sunmakla kalmayarak Air Canada’yı da yeni satış fırsatlarına kavuşturacaklarına vurgu yapan Amadeus Kuzey Amerika, Havayolları IT, Ticaret Dairesi Başkanı (CCO) Ilia Kostov, “Kanada pazarının en büyük havayolları şirketi olan Air Canada, kısa bir süre önce, yolcular için, yeni ve tüm cihazlara uygun tasarım, geliştirilmiş rezervasyon akışı ve güçlendirilmiş arama seçenekleri gibi özelliklere sahip yepyeni aircanada.com sitesini açtı. Amadeus’un teknolojisi, Havayolları şirketinin çevrimiçi perakende kanalında sürekli inovasyon ve geliştirme stratejisine destek verecek” dedi. Web sitesinde gelecekte yapılacak iyileştirmelere de değinen Kostov, “Yeni dil ve versiyonların eklenmesi, yeni mobil özellikler ve sadece tarih ve destinasyonun dışındaki bilgilerle de arama yapma fonksiyonları yer alacak. Amadeus, sunduğu bir dizi dijital çözüm sayesinde Air Canada’ın stratejisini gerçekleştirmesini sağlayacak. Şirketin müşterilerine sunduğu hizmetin geliştirilerek daha kişiselleştirilmiş ve cazip hale getirilmesine katkıda bulunmak bize de heyecan veriyor. Air Canada ile yaptığımız işbirliği, dünya genelindeki tüm havayolları şirketlerine sunmak istediğimiz değer ve hizmetlerin de bir göstergesini oluşturuyor. Amadeus teknoloji çözümleri arasında bulunan Amadeus e-Retail platformu, dünyanın en yaygın kullanılan havayolları internet rezervasyon motoru olarak sınıfının en iyi kullanıcı arayüzünü ve müşteri deneyimini sunuyor. Çevrimiçi havayolları rezervasyon sistemi, şu anda var olan en ileri teknolojiyi kullanan tamamen özelleştirilebilir bir çözümdür. Amadeus e-Retail, dünyanın her yerindeki 110’dan fazla ülkede 100’den fazla havayolları şirketi için 260’tan fazla web sitesine güç veriyor” diye konuştu. 

Dünya genelinde 7’den fazla dil ve 25 versiyon seçeneği ile global pazarda müşterilerine ulaşacaklarını belirten Air Canada Bilişim Departmanı Başkanı (CIO) Lise Fournel şunları söyledi; “Air Canada’nın tamamen yeniden tasarlanan web sitesi sade ve sezgisel arama ve alışveriş olanağı sunuyor. Sitenin avantajları arasında daha az aşama içeren rezervasyon akışı, geliştirilmiş koltuk seçimi, birden fazla havaalanını içeren arama yapma imkanı, tüm mobil cihazlara uygun kullanım sağlayan tasarım ve dünya genelinde 7 dil ve 25 versiyon seçeneği yer alıyor. Vizyonumuz, Air Canada müşterilerine mümkün olan en iyi çevrimiçi alışveriş deneyimini sunarken, aynı zamanda gelecekteki odak noktamız olan sürekli global genişleme konusunda da ilerlemekti. Amadeus’un teknoloji ve uzmanlığı, bu vizyonu gerçeğe dönüştürdü. Amadeus ile yakın işbirliği içerisinde çalışarak gerçekleştirdiğimiz bu girişimimiz bize sınıfının en iyisi olan dijital deneyimi sunmak için gerekli altyapıyı sağladı ve büyümeye devam ederek dünya genelinde daha fazla yolcuya hizmet vermemizi de mümkün kılacak.”

Pegasus, 2016 yılı finansal ve trafik sonuçlarını açıkladı

Pegasus, 2016 yılında pazarın daralmasına rağmen misafir sayısını da cirosunu da artırdı 
Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü’nün verilerine göre 2016’da Türkiye’deki havalimanlarını kullanan yolcu sayısında %4’lük bir gerileme yaşanırken, Pegasus, misafir sayısını %8,1 artırarak 24,14 milyona yükseltti. Pegasus, havacılık sektörünü olumsuz etkileyen pek çok gelişmeye rağmen 2016 yılındaki toplam cirosunu %6 artırmayı başararak 3,7 milyar TL’ye yükseltti. 


2016 yılında bir önceki yıla oranla %8,7 artışla toplam 30,73 milyon koltuk arz eden Pegasus, kapasitesindeki artış ve talepteki daralmaya rağmen doluluk oranını %78,6’da tuttu. Pegasus, 2016 yılında filosunu %22,4 artışla 82 uçağa yükseltti, iç ve dış hatlarda pazar ortalamalarının üzerinde büyüme kaydetti. Pegasus’un CEO’su Mehmet T. Nane 2016 yılı sonuçlarıyla ilgili olarak; “2016 yılını turizm ve havayolu trafiğine olumsuz etkisi olan gelişmelere rağmen operasyonel büyüme ile kapattık. Geçtiğimiz yılda misafir sayısı itibarıyla Türkiye iç hatlar pazarı %5,8 büyürken Pegasus %10,7’lik bir artış yakaladı. Ülkemizin dış hat pazarı maalesef %15,5’lik bir daralma yaşarken, biz %3,9’la da olsa büyümeye devam edebildik. Bu zor yılda Türkiye’ye yatırıma devam ettik, filomuzdaki uçak sayısını 67’den 82’ye yükselttik” dedi.Pegasus, 2016 yılsonu itibarıyla 556.350.074 Faiz Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr (FAVKÖK) açıkladı. Pegasus’un FAVKÖK marjı ise %15 olarak açıklandı.


ISAF Exclusive Fuarı ve Konferansı,Ankara Sheraton Hotel'de açıldı

ISAF Exclusive Fuarı ve Konferansı, Emniyet Genel Müdürlüğü Başkanları, İkmal Daire Başkanlığı, Haberleşme Daire Başkanlığı, Ankara Ulaştırma Bölge Müdürlüğü, Ankara Valiliği Bilim Sanayi ve Teknoloji İl Müdürü katılımları ile  Ankara Sheraton Hotel'de açıldı. 

Sınır ve alan koruma güvenliğine yönelik uzun menzilli tarama kameraları, AVM'lerde zorunlu hale gelen plaka tanıma sistemleri, kalabalık alanların güvenliğinde kullanılan kişi sayma ve yüz tanıma özelliğine sahip kameralar ziyaretçilerin ilgisini çeken ürünler arasında yer aldı. Fuar ve konferansa ilgi ilk günden oldukça yoğun oldu. Güvenlik sektöründen üst düzey isimlerin konuşmacı olarak yer aldığı ISAF Exclusive Konferansı, önemli paylaşımların ve bilgilendirmelerin yapıldığı özel bir platform olma görevini üstlendi. Kamu kurum ve kuruluşlarından bir çok temsilcinin konferans dinleyicisi ve fuar ziyaretçisi olarak yer aldığı ISAF Exclusive, önemli iş ilişkilerinin kurulmasına da vesile oldu.Güvenliğe dair tüm konu başlıklarının kapsamında yer aldığı ISAF Exclusive Fuarı ve Konferansı, 8 ve 9 Mart tarihleri boyunca Ankara'da ziyaretçilerini ağırlamaya devam edecek. 

Qatar Aırways, Business Class deneyimi başlatacağını duyuracak

Havayolu şirketi, yeni patentli ürününün ayrıcalıklı dünya prömiyerinde devrim niteliğinde yeni bir Business Class deneyimi başlatacağını duyuracak

Qatar Airways, merakla beklenen, yeni patentli Business Class deneyimini, ITB Berlin Fuarı’nın açılış gününde dünya çapında bir törenle uluslararası medyaya, seyahat sektörü temsilcilerine ve VIP misafirlere açıklamayı planlıyor. Qatar Airways tarafından patenti alınmış yeni ve benzersiz koltuk tasarımı, iş ve tatil amacıyla seyahat edenler için Business Class deneyiminde devrim yaratacak. Qatar Airways’in, yemek, hediye setleri, eğlence ve servis dahil çok sayıda temas noktasında başka yenilikçiliklerle de desteklenen ödüllü Business Class kabini, sektör normlarına ve beklentilerine meydan okuyor. Qatar Airways Grup CEO’su Mr. Akbar Al Baker, “Yolcularımıza hak ettikleri olağanüstü seyahat deneyimini sunmaya devam etmek amacıyla etkinliğin ilk gününde, Business Class hizmetimizde devrim yaratan gelişmeleri tanıtarak birinci sınıf seyahatin geleceği konusunda bilgi vermekten dolayı özellikle gurur duyuyorum.”  dedi. Tanıtım törenine uluslararası medya ve Berlin Belediye Başkanı Sayın Michael Müller’in ve Katar’ın Almanya Büyükelçisi Mr. Şeyh Saoud Bin Abdulrahman Al-Thani’nin de aralarında bulunduğu onur konukları katılacak. Gerçek küresel bir havayoluna yakışan açılış, Qatar Airways'in popüler Facebook sayfasında canlı yayınlanacak. Töreni, öğlen CityCube’de yapılacak bir basın toplantısı izleyecek. Toplantıda, uluslararası medyaya yeni kabin tasarımının ince ayrıntıları hakkında bilgi verilecek. 

Fuarı ziyaret edenler, bu yılki etkinlikte Salon 2.2’deki 207 ve 208 numaralı stantlarda yer alacak Qatar Airways’in konukseverliğinin sergilendiği yeni Business Class kabininde rahatlamaya davetli. Katar Devleti’nin Katar - Almanya Kültür Yılı’nı kutladığı ve Qatar Airways’in sponsor olmaktan gurur duyduğu bu yılki ITB Berlin Fuarı, Almanya için çok daha büyük bir önem taşıyor. Yıl boyu devam edecek kültür yılında iki ülke arasında mevcut olan güçlü ticaret ve iş ilişkileri kutlanacak. Katar, 2012 yılında Japonya, 2013 yılında Birleşik Krallık, 2014 yılında Brezilya, 2015 yılında Türkiye ve 2016 yılında ise Çin ile aynı ortaklığı yapmıştı. En genç ve en hızlı büyüyen küresel havayolu şirketlerinden biri olan ve havacılık sektöründe lider konumda bulunan Qatar Airways 2016 yılında Skytrax tarafından Dünyanın En İyi Business Class’ı ödülüne layık görüldü ve kısa süre önce merkezi olan Hamad Uluslararası Havalimanı nedeniyle beş yıldız ile onurlandırıldı.  


Divan Erbil Genel Müdürlüğü görevine Tarkan Aksoy getirildi

Divan Erbil’de yönetim deneyimli bir isme emanet edildi. Tarkan Aksoy, Divan Erbil’de Genel Müdür olarak göreve başladı.  


Otelcilik Turizm Lisesi ve Marmara Üniversitesi Almanca Öğretmenlik mezunu olan Tarkan Aksoy, kariyerine Conrad İstanbul Bosphorus’ta başladı. Burada çeşitli görevlerde bulunan Aksoy, daha sonra Four Seasons Sultanahmet ve Four Seasons Bosphorus’ta yönetici pozisyonlarında görev yaptı. Aksoy, ardından Maxx Royal Belek Golf and Spa Otel’de Genel Müdür ve Canyon Ranch Wellness Resort’ta Otel Müdür’ü görevlerinde bulundu. Aksoy evli ve 2 çocuk babası. 






FTI, Almanya’dan Ege’ye olan uçuş kapasitesini koruma altına alarak artırıyor

Bodrum ve Dalaman için 30 binden fazla ilave koltuk kapasitesi anlaşması yapan FTI, bölgedeki liderliğini korumaya devam ediyor. FTI Group, bu anlaşma ve yedi LABRANDA oteli ile beraber Ege programını 2017 sezonu için rekor seviyede genişletmeyi başardı. SunExpress ile yapılan Bodrum ve Dalaman’a ilave koltuk anlaşması ile 30,000 ek garanti koltuk alan FTI Group, Ege’deki büyüme stratejisini tutarlı bir şekilde devam ediyor. Bu anlaşma ile Almanya’dan Türkiye’ye olan uçuşlarda en yüksek koltuk kapasitesine sahip olan FTI, Türkiye’nin FTI Groubu için önemini bir kez daha gösterdi ve bölgedeki lider konumunu güçlendirdi. FTI Group Genel Müdürü Sven Schikarsky açıklamasında, “Türkiye bizim için çok önemli bir destinasyon. Sezon başından beri rezervasyonlarımızda gördüğümüz artışlar Türkiye’ye olan inancımızı artırdı ve Türkiye’de büyümeye devam etmenin doğru bir karar olduğunu bir kez daha kanıtladı” dedi.

FTI Türkiye Grup Direktörü Hicabi Ayhan ise, “Türkiye ürün yelpazemizde yapmış olduğumuz geliştirmeler ve ekibimizin çok başarılı çalışmaları bizi daha da güçlendirdi. Yılmadan, sürekli sahalarda görev yapan ekip arkadaşlarım doğru fiyat oranlarını sağlayarak FTI’nin müşterilerine yüksek kalitede ve iyi fiyatlara paket sunmasını sağlıyor” dedi. FTI; Sunexpress, TUIfly ve Germania ile Dalaman Havalimanı’na ilave koltuk ekleyerek bölgedeki yolcu sayısını daha da artırmayı planlıyor. Buna ilaveten Bodrum Havalimanı kapasitesini de geçen sezona kıyasla iki hatta üç katına çıkartıyor. Haziran ayından itibaren Bodrum’a direkt Lufthansa uçuşları başlıyor ve buna ilaveten SunExpress -İzmir üzerinden-, Türk Hava Yolları ve Pegasus tarifeli uçakları ile Bodrum desteklenecek.

Ayrıca LABRANDA Hotels & Resorts bölgede önemli atılımlarda bulunarak Mayıs ayında Premium kategorisinde hizmet vermeye başlayacak olan LABRANDA Mares Marmaris ve LABRANDA Bodrum Princess & SPA otellerini portföyüne ekledi. FTI Türkiye Grup Başkanı Hicabi Ayhan, Ege ile ilgili ifadelerine devam ederek, “Muhteşem Ege Denizi kıyılarında müşterilerimize ek uçak kapasitesine ilave olarak 20 yeni beş yıldızlı oteli portföyümüzde sunuyoruz. Bölge, Türkiye’nin kıyı çeşitliği ve yeşil alan anlamında en önemli turizm bölgeleri arasında yer alıyor ve biz de müşterilerimizin bu güzelliklerden faydalanmasını istiyoruz. Bodrum sanat, tasarım ve lüks segment otelleri özel müşterilerini çekerken; Dalaman da güzel doğası ile tatilde dinlenmeyi tercih edenler ve Likya uygarlığının antik tarihi ile kültür turizmi yaşamak isteyenler için mükemmel bir seçimdir. Ayrıca bölge otel tatilini mavi yolculuk ile tamamlamak isteyen müşterilerimiz için de doğru bir seçimdir” dedi.