20 Mayıs 2021 Perşembe

Bayram kilolarına süt içerek veda edin

Ramazan ayından sonra bayramın gelmesiyle birlikte alınan kiloların sağlıklı bir şekilde verilebilmesi ve açlık hissinin giderilmesi için günde 2 bardak süt içilmesi öneriliyor. Nuh Naci Yazgan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölüm Başkanı Prof. Dr. Neriman İnanç, düzenli olarak her gün içilen iki bardak sütün dengesiz ve sağlıksız beslenmeyle alınan kiloları önlemede önemli bir rol oynadığını açıkladı.




Sağlıklı olmak için vazgeçilmez bir besin olan sütün aslında hayatın her döneminde mutlaka tüketilmesi gerektiğini vurgulayan İnanç, “Fazla kilo’ neredeyse çağımızın temel sorunu. Kilo sorununun minimum düzeye inmesi için sağlıklı ve uzun süre tok tutan glisemik indeksi yüksek yiyecekler tüketilmesi gerekir. Düzenli olarak her gün içilen iki bardak süt de dengesiz ve sağlıksız beslenmeyle alınan kiloları önlemede oldukça önemli” dedi.

Sağlıklı süt tüketiminin temel kuralının, ambalajlı sütleri tercih etmek olduğunu belirten İnanç, uzun ömürlü sütün tamamen kapalı ortamda, ışık ve hava gibi dış etkenlerle teması önleyen aseptik ambalajlarda doldurulduğunu vurguladı. İnanç ayrıca, açıkta satılan sütü mikroplardan tamamen arındırmak için, 90 ila 95 derecede 10-15 dakika kaynatmak gerektiğini, sütün kaynatıldıktan sonra, içindeki vitaminler başta olmak üzere besin değerlerinin yüzde 50 ila 90 oranında azaldığını da sözlerine ekledi.  





Şikayetvar, tüketicilerin en ilginç şikayetlerini derledi

Şikayetvar, son dönemde kullanıcılarından gelen birbirinden ilginç şikayetleri derledi. Kimi kargosunun kendinden çok gezdiğinden şikayetçi oldu, kimi dağıtım görevlisinin dış kapıyı kırdığından şikayetçi oldu. Platforma gelen şikayetler incelendiğinde, tüketicilerin oldukça farklı konularda şikayetlerine rastlanıyor.


Güveç siparişi verdim bebek bezi geldi
Sipariş ettiği ürünün gelmemesini şikayet eden bir tüketici, “Eşime evlilik yıl dönümü diye online alışveriş platformundan güveç siparişi verdim. Firma sağ olsun iki adet jumbo boy bebek bezi yolladı. Şikayetimi bildirip para iadesi istedim. Defalarca müşteri hizmetleri ile görüştüm. Hala 2 iş günü bekleyin diyorlar. Hafta sonu geldi. İade içinde 2 iş günü bekleyin diyecekler. Kendi hatalarını bize yıkıp sinir ediyorlar. Güvenilirliği kalmamış” ifadelerini kullandı.Kargom Türkiye’yi benden çok gezdi diyen bir diğer tüketici ise “İnternetten aciliyeti olan bir ürün aldım. Kargom Türkiye'yi benden çok gezdi. Yarın da Ege kıyılarında tatile çıkar sonra belki oradan da Doğu mutfağını tatmak için Gaziantep'e gider en son istemeye istemeye bana gelir herhalde” dedi.

Dağıtım elemanı dış kapımızı kırdı
“Üründe sıkıntı yoktu fakat dağıtım elemanı dış kapımızı kırdı o nasıl bir girişti öyle. Pes yani!. Kapının zararını karşılamaları için bayiyi aradım bizden değildir diyor bir de küstahça. Kapı bildiğin kırılmıştı.” Yaşadığı bölgeye baz istasyonu kurulmasını talep eden bir tüketici de, “Nereye gitsem telefon çekmiyor. İzmir Menemen Seyrek’te ikamet ediyorum. Şu telefon yüzünden kimse bana ulaşamıyor eşim dostum telefonumu kapattım sanıyor. Küsüyorlar, benim telefonumu nasıl açmazsın tavırlarıyla saldıranlar oldu. Sokağa çıkmaya çekinir oldum evimin bulunduğu yerde zaten altyapınız yokmuş. WiFi yok. Telefonum da çekmiyor. Kitap okumaktan gözlerim 2 numara oldu. Yeter artık şuraya baz istasyonu mu kuracaksınız ne yapacaksınız. İnşaatında söz ben çalışacağım ücretsiz. Şu konuya bir el atın Allah rızası için sokağa çıkamaz olduk” dedi.

Unun içinden ikili kaplama diş çıktı
Gelen şikayetlerden bir diğerinde de, “Unun içinden kocaman ikili kaplama köklü diş çıktı. Bu nedir böyle? Ya çocuğum yeseydi onun gırtlağına takılsaydı? Babamın ağzına geldi. İnsan sağlığını hiçe sayıyorsunuz, diş nedir ya! Diş ne alaka ne arıyor unun içinde?” ifadeleri yer aldı.
‘Anladım’kelimesinin kullanımdan kaldırılmasını isteyen bir tüketici, “’Hmm ve ‘anladım’ kelimesinin kaldırılmasını talep ediyorum. Lütfen gereken yerlere ulaşmasını arz ederim Çünkü kalbim kırılıyor. Gereken neyse yapılmasını gerçekten çok istiyorum. Çok kötü haldeyim. Lütfen yani kusura bakmayın değiştiremeyiz ama ben talep ediyorum” dedi.

Bırak bu çapkın kampanyaları ailene bak biraz
Abonesi olduğu markanın kampanyalarından dert yakınan bir tüketici, “Yıllar öncesinde bir elimiz yağda bir elimiz balda. Gel dedin geldik ve aileye katıldık. Ve geldik geleli yüzümüze bakmıyorsun. Gözün hep dışarıda. Bir kampanya yapıyorsun kendimizi ekonomik gücü olmayan biri gibi çaresiz hissettiriyorsun. İlla gidip başka operatörden mi gelelim sana değerimizi anlaman için. Bu nasıl bir çifte standarttır? Evine ve ailene biraz bak artık. Bütçen varsa önce biz ailenle paylaş. Bırak bu çapkın kampanyaları. Etme. Saygılarımla. 8 yıllık abonen” ifadelerini kullandı.


19 Mayıs 2021 Çarşamba

Turizm Strateji ve Araştırma Merkezi Oluşturuldu

Seyahat ve turizm endüstrisinin önde gelen kuruluşları bir araya gelerek Turizm Strateji ve Araştırma Merkezi oluşturmak için iş birliği protokolü imzaladı. “Turizm Strateji ve Araştırma Merkezi” kısa adıyla TURSAM, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB), Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED), Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği (TTYD), Türkiye Turist Rehberleri Birliği (TUREB), Türkiye Özel Sektör Havacılık İşletmeleri Derneği (TÖSHİD), Turizm Restoran Yatırımcıları ve Gastronomi İşletmecileri Derneği (TURYİD) ve Turizm Akademisyenleri Derneği (TUADER)’in iş birliği ile oluşturuldu.  TURSAM’ın amacı ve faaliyetleri hakkında bilgi vermek üzere düzenlenen basın toplantısına Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Nadir Alpaslan, TÜRSAB Başkanı Firuz B. Bağlıkaya, TÜROFED Başkanı Sururi Çorabatır, TTYD Oya Narin, TUREB Başkanı Suat Tural, TÖSHİD Başkanı Mehmet Nane, TURYİD Başkanı Kaya Demirer ve TUADER Başkanı Prof. Dr. Muharrem Tuna katıldı.

turizm-strateji-ve-arastirma-merkezi-olusturuldu.png

AKADEMİSYENLER İLE TURİZM KURULUŞLARI TURSAM ÇATISI ALTINDA BİR ARAYA GELDİ

Toplantının açılışında Turizm Akademisyenleri Derneği Başkanı Prof. Dr. Muharrem Tuna, TURSAM’ın kuruluş amacını hakkında bilgi verdi. Tuna, TURSAM’ın ülkemizde turizm sektörüne yönelik yapılacak politika, plan, girişimlere destek olmak amacıyla kurulduğunu belirtti ve merkezin faaliyet göstereceği başlıkları ise sektörün ihtiyaç duyduğu rakip ülke analizleri, istatistiki bilgiler, strateji çalışmaları, akademi iş birliği ile derlenerek analizlerinin yapılması, veriler ışığında turizmin tüm bileşenlerine yönelik stratejilerin geliştirilmesi, tüm çalışmaların düzenli aralıklarla kamuoyu ve paydaşlarla paylaşılması olarak özetledi.

kultur-ve-turizm-bakan-yardimcisi-nadir-alpaslan.png

KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI’NDAN TURSAM’A DESTEK

Toplantıya katılan Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Nadir Alpaslan, TURSAM’ın sektör için atılan önemli bir adım olduğunu belirtti.  Alpaslan “Bildiğiniz gibi bilgi en önemli güç, bilginin organize şekilde ve tüm tarafların katılımıyla kullanılması çok önemli. Turizm stratejik araştırma merkezi her türlü bilgiye daha doğru yöntemle ulaşmasını sağlayacaktır. Türkiye olarak turizmde iddialı bir ülkeyiz. Dünyada daha da ön plana çıkmak adına biz de Bakanlık olarak sizlerle iş birliği içinde olacağız.” sözleriyle merkezin önemine dikkat çekti.

firuz-baglikaya.png

TÜRSAB BAŞKANI FİRUZ BAĞLIKAYA “TURSAM SEKTÖRÜMÜZE YÖN GÖSTERECEK”

TÜRSAB Başkanı Firuz B. Bağlıkaya konuşmasında turizmin ülkemiz açısından stratejik önemine dikkat çekti. Bağlıkaya, “Ekonominin çarklarını harekete geçiren, 50’den fazla sektöre iş olanağı sağlayan, istihdam yaratan, ülkeler için döviz girdisi oluşturan özellikleriyle çok stratejik bir sektör. Geldiğimiz noktada, dünya turizminde taşların yerinden oynadığına, rekabetin yepyeni bir seviyeye taşındığına hep birlikte şahitlik ediyoruz. Aşılanmanın, vaka sayılarının, devletlerin uyguladıkları seyahat kısıtlamalarının belirleyici olduğu, uluslararası rekabetin hiç olmadığı kadar keskin bir hal aldığı, turizmdeki küresel yarışın yeniden başlayacağı bir döneme giriyoruz. Birlikten güç doğar atasözümüzün anlamındaki güç kendini hep hatırlatıyor. Turizm Strateji ve Araştırma Merkezi’ni, bu gerçeklerden hareketle ülkemizde turizm sektörüne yönelik uygulanacak politika, plan ve girişimlere sektörün ihtiyaçları doğrultusunda destek olmak amacıyla hayata geçiriyoruz. TURSAM’ın; kısa, orta ve uzun vadeli turizm hedeflerinin belirlenmesi noktasında devlet politikalarına katkı sunmanın yanında turizm sektör bileşenleri ile akademik camia arasında, köprü niteliğinde bir yapı oluşturarak sektörün ihtiyaçları doğrultusunda araştırmalara kapı aralayacağına da inanıyoruz. Bu çerçevede TURSAM’ın dünya genelinde değişen tüketici davranışlarına mercek tutarak yeni turizm ürünleri geliştirilmesi konusunda sektörümüze yön göstermesini de bekliyoruz.” dedi.

sururi-corabatir.png

TÜROFED BAŞKANI SURURİ ÇORABATIR “TURSAM TURİZMİN ÇEŞİTLENMESİNDE BÜYÜK KATKI SAĞLAYACAK”

Türk turizmi açısından bir ilke tanıklık ediyoruz diyen TÜROFED Başkanı Sururi Çorabatır “Turizmimizin her alanında çalışanların ihtiyaçları olan ve bugüne kadar çeşitli sivil toplum örgülerinin kendi anlayışlarına ve taleplerine göre gerçekleştirmeye çalıştıkları araştırmaları, raporları tek bir çatı altına almayı başardık. Güçlerimizi birleştirip sektörün bu alandaki eksikliğini gidermek amacıyla tüm gücümüzle çalışacağız. Sektör olarak hep envanter bilgisi eksikliği çekmişizdir. Yeni yatırımlarda, pazarlamalarımızda, çalışmalarımızda ihtiyaç duyduğumuz ve duyacağımız tüm bilgilere bu merkezden ulaşmak ve geliştirmek hedefimiz olmalıdır. Stratejik olarak bilmek istediğimiz bilgilere TURSAM aracılığı ile ulaşacağız. Ayrıca ülkemizin bilinmeyen turizm değerlerinin il il çıkarılarak sektörün hizmetine sunulmasının ülkemiz turizminin çeşitlendirilmesine büyük katkıda bulunacağına inanıyorum.” sözleriyle oluşumun önemini özetledi.

ttyd-baskani-oya-narin.png

TTYD BAŞKANI OYA NARİN “TURSAM’IN ULUSLARARASI REFERANS NOKTASI OLMASINI UMUYORUZ”

TTYD Başkanı Oya Narin ise, "Turizm Strateji ve Araştırma Merkezi’nin ülkemizde turizm sektörüne yönelik yapılacak politika, plan ve girişimlere sektörün ihtiyaçları doğrultusunda doğru, şeffaf veri ve değerlendirmelerin sağlanacağı bir merkez olmasını amaçlıyoruz. Bu yönüyle merkezimizin sadece Türkiye’de değil uluslararası arenada bir referans noktası olmasını umuyoruz. Sektörümüz için bu kadar önemli paydaşın bir araya gelmesi ve Bakanlığımızın desteği ile bu amacımıza ulaşmamamız mümkün değil. Türkiye turizminin bundan sonraki gelişiminde doğru ve düzenli veriler ışığında rakip ülkeler ile karşılaştırmalı stratejiler geliştirilmeli ve uygulanmalıdır. TURSAM ile yeni normlara uyum sağlayabilecek, uzun dönemli turizme artacak talebi karşılayacak şekilde sektörümüzün orta ve uzun vadeli sürekliliği ve rekabetçiliği sağlanacaktır.” ifadesiyle merkezin sektöre yapacağı katkı hakkındaki görüşünü aktardı. 

TUREB BAŞKANI SUAT TURAL “TURSAM SAYESİNDE DÜNYADA TREND YARATAN TURİZM ÜLKESİ OLABİLİRİZ”

7 kuruluşun katılımıyla gerçekleşen basın toplantısında konuşan TUREB Başkanı Suat Tural ise, ‘‘Turizm sektöründe eksikliği hissedilen bir merkez için ilk adımı atmış oluyoruz. Turizm strateji ve araştırma merkezi bütün sektör temsilcilerinin bir araya gelmesiyle kuruldu. Bundan sonra önemli ve hızlı bir şekilde çalışmalarımızı yapmamız gerekiyor. Sektörel olarak eksikliklerini hissettiğimiz noktalarda ülke turizmimiz için belli strateji ve envanterleri yaratmamız gerekiyordu. Türkiye dünya trendlerine çok iyi uygulamalarla öncülük eden, takip eden bir ülke oldu. TURSAM’da yapacağımız çalışmalarla dünya turizminde o trendleri yaratan bir ülke olacağımızı ümit ediyorum.” dedi.

toshid-baskani-mehmet-nane.png

TÖSHİD BAŞKANI MEHMET NANE “DATAYA SAHİP OLMAK SEKTÖRÜMÜZE 2-3 KAT DEĞER KATACAK”

TÖSHİD Başkanı Mehmet Nane ise toplantıda yaptığı konuşmasında tüm dünyada datanın giderek önem kazandığına dikkat çekti. “Turizm sektörü cari açığa katkı sağlayan bir sektör. Bu açıdan baktığımızda ülkemizdeki bir numaralı sektör olarak turizm karşımıza çıkıyor. Bu sektörde hali hazırda gidecek çok yol var. Gidilecek yolu belirlemek için en büyük destek ve dayanağımız oluşturulan datalar olacak. Farklılık yaratacak, değer katacak unsur dataya sahip olmak ve onları işlemek. Aksiyon çıkarma, alınan kararları uygulama noktasında ise TURSAM devreye girecek.  Sektörümüzün hak ettiği noktaya gelmesi en az 2-3 kat değer yaratması açısından bu oluşum çok önemli.” sözleriyle bilgi çağının önemini vurguladı.

kaya-demirer.png

TURYİD BAŞKANI KAYA DEMİRER “TURİZMDE GASTRONOMİ VE KÜLTÜR ÖNE ÇIKARILMALI”

Pandemi sürecinde sektörün yaşadığı sıkıntıları dile getiren TURYİD Başkanı Kaya Demirer ise “Büyük veriyi daha iyi analiz etmek için akademisyenlerin katkısı çok önemli. Bu iş birliği ile akademisyenlerle özel sektörün bir araya gelmesini, özellikle rakip ülkelerle rekabet ettiğimiz bir ortamda şeffaf veriyi toplamak ve analiz etmek açısından çok önemli buluyorum.” sözleri ile TURSAM’ın öncü bir proje olduğunun altını çizen Demirer, yapılan çalışmalarda kültür ve gastronominin altının çizilmesi gerektiğini belirtti.

Turizm paydaşları, TURSAM adına kurulacak web sitesinden yapılan araştırma sonuçlara ve yayınlara ulaşabilecek.

18 Mayıs 2021 Salı

Edenred Kuzey Avrupa Bölgesi’nin teknoloji yönetimi Göksel Marangoz’a emanet…

Edenred Türkiye’de 2019 yılından bu yana CIO olarak görev yapan Göksel Marangoz, Edenred Kuzey Avrupa Bölgesi’ne Altyapı ve Operasyonlarından Sorumlu Lider olarak atandı. Kariyerine İngiltere’de devam edecek olan Marangoz, yeni görev tanımı kapsamında 5 ülkenin tüm teknoloji yönetiminden sorumlu olacak.


Dünyada yemek kartı sektörünü inşa eden Edenred’in global bölge yapılanmasında üst düzey bir atama gerçekleşti. Edenred Kuzey Avrupa Bölgesi Altyapı ve Operasyonlarından Sorumlu Lider pozisyonu için tercih edilen isim Edenred Türkiye’den Göksel Marangoz oldu. Bilişim sistemleri sektöründe 20 yılı aşkın tecrübesi bulunan, Edenred Türkiye’de ise 2019 yılından bu yana CIO (Chief Information Officer) olarak görev yapan Göksel Marangoz, yeni göreviyle Edenred İngiltere, İsveç, Finlandiya, Belçika, Almanya ve Avusturya ülkelerinin teknoloji yönetiminden sorumlu olacak.
 
İstanbul Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği bölümünde lisans, İstanbul Teknik Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri alanında ise yüksek lisans eğitimini tamamlayan Göksel Marangoz, profesyonel çalışma hayatına 1999 yılında HP’de Sistem Destek Mühendisi olarak başladı. 2005 yılında IT Uzmanı olarak IBM Türkiye’ye transfer olan Marangoz, bir süre sonra burada IT Güvenlik Koordinatörlüğü’ne yükseldi. Başta Finansbank olmak üzere IKEA ve Danone gibi IBM’in birçok büyük müşterisine teknoloji desteği sağladı. 2007-2011 yılları arasında Koç Holding bünyesinde Network ve Güvenlik Ekip Lideri görevi ile holdingin genel merkezinde tüm IT süreçlerinden sorumlu oldu. Koç Gurubunda sayısız projeye imza atarak, hem holding hem de grup şirketlerinin merkezi yönetim süreçlerinde, merkezi satın alma ve grup projelerinde çalıştı.

2011 yılında Turkcell’de IT uygulamaları operasyonlarından sorumlu ekibin başına geçen Marangoz Turkcell’in en yüksek gelir getiren katma değerli hizmetleri olan SMS, MMS, WAP, Toplu Mail, OTP gibi kritik servislerini yönetti. 2014 yılında ise yeniden Koç Holding’e dönerek Opet’te CIO olarak çalışmaya başladı. Opet’te çalıştığı 5 yıl boyunca şirketin IT organizasyonunu yeniden yapılandırdı ve SAP dönüşümü, Mobil Ödeme, Araç Tanıma gibi projeleri başarı ile yürüterek birçok alanda ödülün de sahibi oldu. Ayrıca grup seviyesinde başlayan Dijital Dönüşüm, Kurum İçi İnovasyon gibi önemli stratejik projelerde çalıştı. Ardından IT’den Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak Teknosa’da çalışmaya başlayan Marangoz, 2019 tarihine kadar şirkette CIO ve CDO (Chief Digital Officer) olarak görev aldı. Bir yıl gibi kısa bir sürede hayata geçirdiği dijital projelerle IDC Türkiye Perakende Zirvesi Ödülleri’nde En iyi Çok Yönlü Deneyim İnovasyon Ödülü ile En iyi Müşteri Deneyimi Projesi Ödülü’ne layık görüldü.

2019 yılından bu yana Edenred Türkiye’de CIO olarak görev yapan Göksel Marangoz, IT operasyonları başta olmak üzere Edenred Türkiye’nin tüm dijital ve teknolojik operasyonlarını başarıyla yönetti. İki yıllık süre zarfında oldukça önemli projelere imza atan Marangoz, özellikle IT organizasyonunun yeniden yapılandırılması, altyapı ve veri merkezilerinin birleştirilmesi, Felaket Kurtarma Merkezi’nin hayata geçirilmesi ve test edilmesi başta olmak üzere, NFC (Near Field Communication), QR Kod, Dijital Kart, ChatBot, Workday, Salesforce gibi projelerde aktif görev aldı. Çalışmalarıyla IDC Türkiye’den iki farklı ödülü Edenred Türkiye’ye kazandıran Göksel Marangoz, yeni görevi kapsamında Edenred Kuzey Avrupa Bölgesi için başarılı çalışmalarını sürdürecek.

Enerji depolama sektörü, 2030’da 500 milyar doları geçecek 

Dünyada elektrikli araçların hızlı bir şekilde hayatımıza girmesiyle birlikte, son 3 yıldır pil teknolojileri ve pazarı katlanarak büyümeye devam ediyor


2021 yılı başı itibariyle, dünya pil pazarı büyüklüğü 45 milyar doları geçti. 2025 yılında, pazarın büyüklüğünün 100 milyar doları geçeceği ve kurulu gücün 230 GW’ı aşacağı belirtiliyor. Önümüzdeki 10 yıl içinde enerji depolanma ihtiyacının katlanarak artacağını anlatan TTT Global Group Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Akın Arslan, şunları söyledi: “2025 yılı ve sonrası evlerde powerwall benzeri pil sistemleri ve güneş enerji santrallerine entegre storageplant’ların yaygın kullanımın patlamasıyla birlikte, pazarın 10 yıl içinde katlanarak büyümesi ve 2030’da 500 milyar doları geçmesi bekleniyor” dedi. 

Tesla, 2020’de 135 bin eve powerwall kurulumu gerçekleştirdi

Elektrikli araç üretiminde, son 3 yılda görülen artış hızı tahminleri yıkacak şekilde gerçekleşiyor. Tam bunlar gündemdeyken, otomotiv sektörüne yüzde yüz elektrikli ve otonom destekli araçlarıyla üst perdeden giriş yapan ve sadece 10 yılda değerini dünyadaki en büyük yedi otomotiv markasının toplamından daha büyük bir değere taşıyan Tesla, yepyeni bir kulvara daha girdi. 

Tesla’nın, 2020’de 135 bin eve powerwall kurulumu gerçekleştirdiğini ifade eden TTT Global Group Başkanı Dr. Akın Arslan, konuşmasına şöyle devam etti:  “ABD’de Nevada’da çölün ortasına 5 milyar dolarlık yatırımla inşa edilen 35 GWh kapasiteli dünyanın en büyük fabrikasında otomobil pillerinin yanında, evler için “powerwall” adı verilen 7,5-13,5 kWh depolama kapasiteli akıllı batarya sistemleri üretilmeye başlandı. Inverter ve gateway’leriyle birlikte yaklaşık 10 bin dolara kurulumu gerçekleştirilen bu sistemler, içinde 6-7 kişinin aktif yaşadığı 300-350 m2’lik bir villanın ısıtma, soğutma ve tüm elektrik ihtiyacını kesintisiz sağlayabiliyor. Son 2 yıl içinde, ABD’de 100 binin, Avustralya’da 35 binin üzerindeki eve kurulum gerçekleştirildi. 2021’de ise, 250 bin eve kurulum yapılması planlanıyor. Talebin de, her yıl katlanarak artması bekleniyor” diye konuştu. 

Avrupa’da, dev fil fabrikası yatırımları dikkat çekiyor

Çevresel hassasiyetlerin gelişmesiyle birlikte Avrupa’da elektrikli araç tercihi artmaya başladı. Bu ek olarak, evlere batarya sistemleri kurulmasının tercih edilen enerji çözümlerinden birisi olduğunun altını çizen TTT Global Group Başkanı Dr. Akın Arslan, şunları kaydetti: “Bu doğrultuda, Avrupa’da pil fabrikası yatırımları büyük hız kazandı. Tesla, Berlin’de dünyanın en büyük pil fabrikasını yapıyor. Fabrikanın yıllık kapasitesi, 100 GWh olarak planlanıyor ve kapasite 250 GWh’e çıkarılabilecektir. Alman üreticiler; Çinli, Koreli ve Japon teknoloji ortaklarıyla 5 gigafactory daha inşa ediyorlar. Almanya’nın dışında, Macaristan, Polonya, İspanya, Portekiz, Slovakya, Norveç, Fransa ve Çek Cumhuriyeti’nde toplam yatırım tutarı 30 milyar Euro’yu geçen pil fabrikası yatırımları da dikkatleri çekiyor. Avrupa’da, 2017 yılından önce lityum-iyon pil hücresi fabrikası olmadığı dikkate alındığında, yapılan yatırımların nasıl stratejik bir tercih ve yönelim olduğu daha net görünüyor” dedi. 

Aspilsan, Türkiye’nin ilk Lityum-İyon pil hücresi fabrikasını Kayseri’de kuruyor

Aspilsan, Türkiye’nin ilk lityum-iyon pil fabrikası yatırımının temelini 2020 sonunda Kayseri’de attı. Yatırımın son derece hayati ve stratejik olduğunu anlatan TTT Global Group Başkanı Dr. Akın Arslan, şunları söyledi: “Aspilsan, Türkiye açısından son derece hayati ve stratejik bir yatırım olan bu yatırım ile, başlangıçta yılda 21,6 milyon pil hücresi üretilmesi hedefleniyor. Önümüzdeki yıllarda yapılacak ilave yatırımlarla, fabrikanın üretim kapasitesi 5 GWh/yıl’a çıkabilecektir. 2023 yılında pilot tesisinde üretime geçmeyi hedefleyen fabrika, Kayseri’de Mimarsinan Organize Sanayi Bölgesi'nde 25 bin metrekare kapalı alanda faaliyet gösterecektir. Fabrika yeni nesil pil ve şarj teknolojilerinin üretilmesi ve geliştirmesi konusunda öncü olacaktır. Fabrika, Türkiye’nin ve bölgenin ilk yüksek kapasiteli pil hücresi fabrikası olma özelliğini taşıyacaktır. Nitekim, lityum-iyon pil teknolojileri için, yakın gelecekte en az elektrikli araçlar kadar, evlerde enerji depolama konusu önemli bir pazar potansiyeli oluşturacaktır” şeklinde konuştu. 

Enerji depolama ve batarya sistemleri konusunda ön plana çıkan firmalar:
Tesla (ABD), Panasonic (Japonya), Siemens Energy (Almanya), LG Chem (Güney Kore), VRB Energy (Kanada), Fluence (ABD), Total (Fransa), Black & Veatch (ABD), ABB (İsviçre), Eve Energy Co. Ltd. (Çin), GE Renewable Energy (Fransa), Hitachi Chemical Co., Ltd. (Çin), Hitachi ABB Power Grids (İsviçre), Samsung SDI (Güney Kore), Kokam (Güney Kore).


BMW Group Gelecek Hedeflerini Açıkladı

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, BMW Motorrad ve MINI markalarını bünyesinde barındıran BMW Group, dijital ortamda gerçekleştirdiği basın toplantısında CO2 emisyonlarını azaltacak iddialı hedeflerini açıkladı. BMW Group ayrıca 2030 yılına kadar küresel satışlarının en az yüzde 50’sinin tamamen elektrikli modellerden oluşacağını belirtti.



Premium otomobil üreticisi BMW Group, sera gazlarının azaltılmasına yönelik sürdürülebilir mobilite misyonunun gerekliliklerini yerine getirmeye devam ediyor. Şirket 2030 yılına kadar 200 milyon tonun üzerinde CO2 emisyonunu önleyeceğini duyurdu. Açıklanan bu hedef, Münih gibi bir milyondan fazla nüfusu olan bir şehrin yıllık CO2 emisyonunun 20 katından daha yüksek bir miktarı ifade ediyor. Hammaddeden üretim süreçlerine kadar her kademede daha fazla geri dönüşüm hedefleyen BMW Group, araçların tüm yaşam döngüsü boyunca bırakacağı karbon ayak izini minimuma indirecek.

2030 Yılına Kadar Küresel Satışların En Az Yüzde 50'si Tamamen Elektrikli
Elektrikli mobilite stratejisi çerçevesinde 2013 yılında pazara sunulan tamamen elektrikli BMW i3, yakın dönemde ülkemizde de satışına başlanan MINI ELECTRIC ve BMW iX3'ün yanı sıra BMW Group’un iki yeni modeli BMW iX bu yılın son çeyreğinde ve BMW i4 de 2022 yılı ilk çeyreğinde yollara çıkacak. BMW Group ayrıca önümüzdeki senelerde BMW 5 Serisi ve BMW X1'in tamamen elektrikli versiyonlarını da tutkunlarıyla buluşturacak. Bu modelleri MINI Countryman ve BMW 7 Serisi izleyecek. 2023 yılına kadar BMW Group, mevcut segmentlerindeki modellerinin yaklaşık yüzde 90'ında en az bir tane tamamen elektrikli modele sahip olacak. Bunun yanında BMW Motorrad’ın geçtiğimiz yıl sahneye çıkardığı Definition CE 04 isimli tamamen elektrikli motosiklet konseptinin üretim versiyonu da yaz aylarında tanıtılacak. 

2021 ile 2025 arasında tamamen elektrikli model satışlarını, 2020'ye oranla ortalama yüzde 50'nin üzerinde artırmayı amaçlayan BMW Group, 2030 yılında küresel satışlarının en az yüzde 50'sini tamamen elektrikli araçlardan oluşturmayı hedefliyor.  Tüm ürün portföyünde en az bir tane tamamen elektrikli model sunmayı planlayan BMW Group önümüzdeki 10 yıl içinde yaklaşık 10 milyon tamamen elektrikli aracı yollara çıkaracak.

Üretimin Tamamı 2021'den İtibaren Karbon Nötr Hale Gelecek
Sürdürülebilirliği ve kaynak verimliliğini stratejilerinin odak noktası haline getiren BMW Group, 2021'den itibaren şirketin dünya çapındaki tüm tesislerindeki üretimini tamamen karbon nötr hale getirecek. 

BMW Group, 2030 yılına kadar tedarik zincirinde de CO2 emisyonlarını azaltmak için kendine somut hedefler koyan ilk otomotiv üreticisi olmasıyla dikkat çekerken, güneş enerjisinin gelecekte alüminyum üretimi için kullanılacağını açıkladı. BMW Group ayrıca, karbonsuz çelik üretimi için yenilikçi bir teknolojiye de yatırım yapma kararı aldı. Şirket, yeni nesil akü teknolojisi ile yüksek voltajlı akünün karbon ayak izini mevcut Gen5 teknolojisi için temel değerin yarısından daha aza indirmeyi hedefliyor.

RE:THINK. RE:DUCE. RE:USE. RE:CYCLE.
BMW Group, Eylül ayında Münih’te gerçekleştirilecek IAA Mobility Uluslararası Otomobil Fuarı’nda çevre ve iklimin korunması için döngüsel ekonominin gelecekteki potansiyelini vurgulayacak. Şirketin “RE:THINK. RE:DUCE. RE:USE. RE:CYCLE.” yaklaşımı, geleceğin otomobillerinde birincil hammadde kullanımının nasıl azaltılabileceğine dair bütünsel bir bakış açısı sağlıyor.

BMW Group, 2025 yılında lansmanını yapmayı planladığı "Neue Klasse" stratejisiyle birlikte modellerinde sürdürülebilirliği ve araç başına kaynak tüketimini önemli ölçüde azaltarak önümüzdeki on yıldan itibaren yeni bir seviyeye taşımayı planlıyor. Geri dönüştürülmüş çelik, plastik ve alüminyum gibi ikincil malzemelerin yüzdesini önemli ölçüde artırmayı hedefleyen BMW Group, otomotiv sektöründe öncü rolünü sürdürmeye devam edecek.


GASTROSHOW DÜNYA LİDERLERİNİ SEKTÖRLE BULUŞTURACAK

Tüm Gastronomi sektörü paydaşları Turizm Medya Grubu ve Gastronomi Turizmi Derneği (GTD) ortaklığıyla 28-30 Haziran’da gerçekleştirilecek olan Gastro Show ‘da bir araya geliyor


28-30 Haziran’ da yapılacak olan Gastroshow ticari hacmin artırılmasını ve konferans programlarıyla dünya liderlerini sektörle buluşturmayı hedefliyor. İlki, 28-30 Haziran tarihlerinde İstanbul Kongre Merkezi Açık Alan - ICC’de düzenlenecek olan Gastro Show, Turizm Medya Grubu ve Gastronomi Turizmi Derneği (GTD) ortaklığıyla gerçekleştirilecek. Covid-19 gelişmeleri titizlikle takip edilerek organize edilecek ve tüm misafirlerin sağlığı-güvenliği ek önlemlerle korunmaya alınarak, değerli bir gastronomi fuarı-konferansı yapılması hedefleniyor. Turizm Medya Grubu ve Gastronomi Turizmi Derneği (GTD), gastronomi endüstrisinin farklı segmentlerinden oluşan geniş yelpazede katılımcı ve ziyaretçi profilini “7 Şehir, 7 Bölge, 7 Ülke” mottosuyla 2021 yılında ilk defa ağırlayacaklar.

160 katılımcı, 15.000 ziyaretçi ve 50 konuşmacı ile gerçekleşecek Gastro Show’a Türkiye’nin ve dünyanın değişik yerlerinden gastronomi sektörüne damga vurmuş üst düzey şefler, gastronomi uzmanları katılarak katkı sunacaklar.

 İstanbul Kongre Merkezi’nin açık alanında yapılacak olan Gastro Show etkinliği, DOME Çadır  konsepti toplantı odası ile fuara değer katan içerikler üretecek. Türk mutfağı ve yörelere özgü lezzetlerle Workshop’lar bir Dome çadırı içinde yapılacak olup, diğer Dome konferans alanında ise Türk mutfağının önemi, Yıldızlar geçidi (Türkiye ve dünyanın en önemli şefleri), hikayeleri ile 7 gastronomik şehir, coğrafi işaretli ürünler, 7 ülke mutfağı, sokak lezzetleri, Modern Türk Mutfağı, sağlıklı beslenme, vegan-vejeteryan slow beslenme, iklim değişikliğinin yemeklere etkisi ile dünya gastronomi trendleri üzerine değerli konuşmacılar eşliğinde bilgilendirici oturumlar yapılacak.

Değerli konuşmacılar arasında; Dünya Gastronomi Derneği Başkanı Eric Wolf, Nepal Şefler Birliği Başkanı Suresh Basnet, Kudüs Aşçılık Enstitüsü Kurucusu “Slow Food Chef Alliance” Ulusal Koordinatörü Udi Goldschmith , Respond on Demand kurucusu ve Dünya Yemek SanatI Derneği Üyesi Maria Athanasopoulo, Ödüllü gazeteci-yazar Chantal Cooke, Bergamo Üniversitesi Profesörü ve Gıda Turizmi Araştırmacısı Roberta Garibaldi gibi değerli konuşmacılar oturumlarda tecrübe ve bilgilerini katılımcılarla paylaşacaklar. Ayrıca Türkiye’nin Belediye Başkanları, en değerli şefleri ve akademisyenler de programa deneyim, uzmanlık, renk ve kalite katacaklar.

Gastro Show katılımcıları, tüm önemli sektörler dahil olmak üzere Gastronomi-Turizm gıda ve turizm endüstrisinin tamamını temsil edecek. Fuar, gerçek gıda ve içecek ürünlerinin yanı sıra lojistik çözümleri ve sağlık ürünlerini de kapsayacak. Bu kadar çok ürünün sergilendiği ve başka yerde bulunamayacak satış yapma ve iş ağı kurma olanaklarının bulunduğu fuarın, her yıl binlerce profesyonel ziyaretçiye ev sahipliği yapacak olması pek de şaşırtıcı olmasa gerek!

Gastro Show İstanbul, çok sayıda sektör ve pazarda faaliyet gösteren dünyanın en kaliteli gıda ve içecek ürünleri üreticilerini bir araya getirerek, sektöre can suyu kazandırma misyonunu sürdürmeyi hedefliyor.

Datça Yarımadasında  D Maris Bay'ın  5 farklı plajıyla tatil keyfi

Datça Yarımadasında sadece kendine özel bir koy içerisinde benzersiz bir tatil deneyimi sunan D Maris Bay, her ritme ve zevke uygun 5 farklı plajıyla güneşi özleyenleri bekliyor.


D Maris Bay’in Ege ve Akdeniz’i buluşturan turkuaz rengi denizi, bembeyaz kumsalları ve her plajda ayrı bir lezzet ve eğlence deneyimi, yaz tatillerinde her şeyden uzaklaşmak isteyenler için hazır. 

Aileler için The Bay Beach

Doğanın içinde, sadece kendine ait bir koydaki eşsiz konumuyla D Maris Bay, plajlarıyla da ziyaretçilerini büyülüyor. Otelin en uzun plajı olan The Bay Beach, çocukların eğlenirken büyüklerin güneşin ve denizin hem kumsal hem de iskeleden tadını çıkarabileceği bir seçenek. Bünyesinde restoran olarak D Maris Kitchen ve Nusr-Et, bar olarak da The Bay Lounge ve Hendrick’s Bar’ı bulunduran The Bay Beach, su sporları merkeziyle de dinlenmenin yanı sıra adrenalin düşkünlerinin de adresi olacak.


St. Tropez’den D Maris Bay’e bir Akdeniz esintisi

1935’ten bu yana Fransa’nın güney sahillerinde faaliyet gösteren La Guérite’in Türkiye’deki işletmesi, bu yıl yine D Maris Bay misafirlerine özgün lezzetler ve gün batımından şafağa heyecanı dinmeyen DJ performansları sunacak. Koyun en ucundaki lokasyonuyla bir tarafında kabanalarıyla kumsal, diğer tarafında iskeleden açık deniz deneyimi sunan La Guérite, olağanüstü mutfağı ve dinmeyen nabzı kadar, turkuazın en derin tonlarındaki deniziyle de meşhur.

Bir Ege klasiği için Manos Beach

Simi’nin deniz kenarındaki popüler tavernalarından ilham alan Manos restoranın içinde yer aldığı Manos Beach, Ege’nin kıpır kıpır havasını yaşamak isteyenler için birebir. İkonik bir taverna deneyimi sağlayan Manos ve hemen önünde yer alan bembeyaz kumsalı, misafirlerini ister Ege güneşi altında tembellik yapmaya isterlerse de olağanüstü lezzetler ve müzikler eşliğinde yerinde durmayan eğlenceye davet ediyor.

Maris Beach, plajda masaj ve jakuzi ile tam bir D Maris Bay deneyimi sunuyor
D Maris Bay, bir diğer plajı olan Maris Beach, belirli oda tiplerinin misafirlerine açık. Maris Beach misafirlerin masaj ya da vücut bakımı yaptırabilecekleri dinlenme odasının yer aldığı bungalovlarıyla özel bir deneyim yaşamak isteyenlere göz kırpıyor.

Her şeyden uzak, sadece dalga ve kuş sesleri arasında deneyim için Silence Beach
Gündelik hayatı geride bırakıp huzur ve sessizlik arayanlar için planlanmış Silence Beach, adı gibi tam bir sessizlik vahası. Yeşil ve maviyi buluşturan eşsiz bir doğa içinde konumlanmış olan Silence Beach, D Maris Bay’in eşsiz lezzetleriyle sakinlik arayan konuklarını bekliyor. Silence Beach sadece 12 yaş üstü misafirlere açık.

D Maris Bay’de deniz deneyimi sadece plajlarla da sınırlı değil. Eşsiz güzellikteki koylarda; kano turlarından katamaran ve Fenerbahçe Doğuş Yelken markası altında optimist yelkenciliğine, rüzgâr sörfünden su kayağı aktivitelerine, özel tekne ve yat gezilerinden su altı dalış organizasyonlarına kadar heyecan dolu ve eğlenceli pek çok alternatif D Maris Bay’de.

GYH ve GPH YKB Kutman: Yıllık faiz maliyetimizi yüzde 5.25’e çektik

Global Ports Holding borcunu azaltarak yeni atılımlar yapmaya hazır
Dünyanın en büyük kruvaziyer liman işletmecisi ve Global Yatırım Holding (GYH) iştiraki Global Ports Holding (GPH) yabancı bir stratejik yatırımcı ile beş yıllık kredi anlaşması imzaladı. Elde edilecek kaynak, öncelikle GPH’nin bağlı ortağı Global Liman İşletmeleri’nin Kasım 2021 vadeli Eurobond’unun vadesinden önce ve makul piyasa şartlarında itfası için kullanılacak. 


GYH ve GPH Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Kutman, “Grubun borçluluğunu azaltma stratejimize sağlam adımlarla devam ediyoruz. Söz konusu Eurobond’un faizi yüzde 8.125’iken, yeni kredi anlaşmamız sonucunda yıllık faiz maliyetimizi yüzde 5.25’e çekmiş olduk. Mevcut ekonomik koşullar dikkate alındığında başarılı bir anlaşmayı tamamlıyoruz” diye konuştu. GPH CEO’su Emre Sayın, kredi anlaşmasının şirketin finansal yapısını iyileştirme noktasında önemli bir adım olduğunu belirterek, “2020 belirsizliklerle dolu bir yıldı. 2021 ise umut dolu bir şekilde devam ediyor” dedi.

Global Yatırım Holding (GYH) iştiraki ve 4 kıtada, 13 ülkede toplam 19 kruvaziyer limanı içeren bir portföyü bünyesinde barındıran dünyanın en büyük kruvaziyer liman işletmecisi Global Ports Holding (GPH), borçluluğunu azaltma stratejisini sürdürüyor. Yabancı bir stratejik yatırımcı ile beş yıllık kredi anlaşması imzaladığını açıklayan GPH, anlaşmanın tamamlanmasının birtakım ön şartların yerine getirilmesine bağlı olduğunu açıkladı. Kredi kullanımının zamanlamasına ilişkin kesin bir beyanda bulunulması mümkün olmamakla birlikte işlemin Haziran 2021’in bitiminden önce tamamlanması bekleniyor. GPH, anlaşma kapsamında kreditöre teminat olarak varant ihraç etmeyi planlıyor.

Kredi ile yaratılacak kaynak, öncelikle GPH’nin bağlı ortaklığı Global Liman İşletmeleri’nin yurt dışında ihraç edilmiş olan Kasım 2021 vadeli Eurobond’unun vadesinden önce ve makul piyasa şartlarında itfası için kullanılacak. Bu işlemden elde edilecek kaynak GPH’nin kruvaziyer odağını artırma stratejisini destekleyecek esnek finansman çözümleri potansiyeli de sunuyor.

Başarılı bir anlaşma tamamlıyoruz 

Grubun borçluluğunu azaltma stratejisine sağlam adımlarla devam ettiklerini ifade eden GYH ve GPH Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Kutman, “Söz konusu Eurobond’un faizi yüzde 8.125’iken, yeni kredi anlaşmamız sonucunda yıllık faiz maliyetimizi yüzde 5.25’e çekmiş olduk. Mevcut ekonomik koşullar dikkate alındığında başarılı bir anlaşmayı tamamlıyoruz” diye konuştu. Kutman, “Pandeminin küresel turizm sektörüne etkisine rağmen, turizmin en gözde segmenti olan kurvaziyer turizmine uzun vadeli pozitif bakış açımız devam ediyor. Bu bakış açımız piyasalarda destek gördüğü için uygun finansal koşullarda yeni bir anlaşma yapıp, yatırımcı ilgili görüyoruz. Dünyanın en büyük kruvaziyer liman işletmecisi konumumuzu güçlendirmeye devam edeceğiz” dedi.
 
2021 umut dolu bir şekilde devam ediyor

Anlaşma ile ilgili konuşan GPH CEO’su Emre Sayın kredi anlaşmasının şirketin finansal yapısını iyileştirme noktasında önemli bir adım olduğunu belirterek, “Kruvaziyer limanlarımıza yolcular gelmeye başladı. Büyük çoğunluğu da önümüzdeki birkaç hafta içinde yolcularını karşılayacak. 2020 belirsizliklerle dolu bir yıldı. 2021 ise umut dolu bir şekilde devam ediyor” dedi.

Tansiyon Hastalarının Merak Ettiği Sorular

Tansiyon ilaçları bağımlılık yapar mı? 
İlaçlar günün hangi saatinde alınmalı? 


Hiçbir şikayeti olmasa da hastalar ilaç kullanmalı mı?

Bugün Dünya Hipertansiyon Günü.  Bu hastalık dünyada her gün 50 bin kişinin hayatını kaybetmesine sebebiyet veriyor. Ülkemizde de 40 yaş üzerindekilerin yarısı hipertansiyon hastası. Yıllarca hiçbir belirti vermeden ilerleyen ve teşhis edilip kontrol altına alınmadığı sürece kalp ve damar sistemine, beyine, gözlere ve böbreklere kalıcı hasar veren bu hastalığın tek tanısı kan basıncının 140/90 üzerinde seyrediyor olması. Bu nedenle uzmanlar hiçbir şikayetimiz olmasa bile en azından 6 ayda bir kez tansiyonumuzu ölçmemiz gerektiğini söylüyor. 

Hipertansiyon tanısı konmuş hastaların da hekim tarafından düzenlenmiş ilaç tedavilerine ve önerilen yaşam tarzı değişikliklerine mutlaka uymaları gerektiğini söyleyen Kardiyoloji Uzmanı Doç. Dr. Muhammed Keskin, Dünya Hipertansiyon Günü’nde hipertansiyon hastalarının merak ettiği ilaçların nasıl ve ne kadar kullanılması gerekir gibi soruları yanıtlıyor… 

Tansiyonun sebebi kalp midir? 

“Tansiyon bir kalp değil damar hastalığıdır ve damarların sertleşmesi hipertansiyon hastalığına sebep olur.” diyen Doç. Dr. Muhammed Keskin,  “Damar sertleşmesinin de en sık nedenleri yaş, obezite, sigara, diyabet, stres ve hareketsizliktir. Tansiyon hastalığı bu risk faktörlerinin sonucunda ortaya çıkar ve kalbimizi etkiler. Kalbimiz tansiyona neden olan bir organ değil, tansiyon hastalığından etkilenen bir organdır. Tansiyon tedavisi düzenlenmiş ve kan basınçları kontrol altına alınmış birinde kalbin etkilenme riski minimuma inmiş olur.” diyor.

Tansiyon ilaçları bağımlılık yapar mı?

Doç. Dr. Muhammed Keskin, “Tansiyon  tedavisinin başlanması için bazı kriterler vardır ve bunlardan en önemlisi ortalama kan basıncımızın 140/90 mmHg’nin üzerinde olmasıdır.” diyor ve ekliyor, “Diyet ve yaşam tarzı değişikliğine rağmen kan basıncı yüksek olan bireylerin ilaç tedavisine başlaması gerekir. Tansiyon dinamik bir hastalıktır ve zaman içerisinde tedavide değişiklik yapılması gerekebilir. Bu ilaçların belirli bir sıralaması vardır. Hekimler kan basıncı değerinize göre ilaç tedavinize eklemeler yapabilir veya bazı ilaçlarınızı kesebilir. Sürekli ilaç kullanılması ihtiyacı olan bireyler bunu bir bağımlılık gibi algılasa da bu aslında bir tedavidir. Hiçbir tansiyon ilacı bağımlılık yapmaz ve tedavi zaman içerisinde değiştirilebilir.” 

Tansiyon ilaçları böbreklere zarar verir mi?

Ülkemizde diyaliz gerektiren böbrek yetersizliğinin en sık nedeninin hipertansiyon olduğunu ve hipertansiyonun mutlak tedavisinin ilaç ile yapıldığını önemle belirten Doç. Dr. Muhammed Keskin, “Hipertansiyonu olan bireylerdeki böbrek yetersizliğinin nedeni verilen ilaçlar değil, tedavinin yetersiz kalması veya hasta tarafından ilaçların bırakılmasıdır. Uygun dozda ve kan basıncı kontrolünün sağlandığı bir ilaç tedavisi böbrek yetersizliğine karşı elimizdeki en güçlü silahtır. İlaçların böbrekler üzerindeki yan etkisi sanıldığının aksine çok nadir olur ve böyle bir durumda doktorunuz tedavide değişiklikler yaparak durumu kontrol altına alacaktır.” diyor.

İlaçlar günün hangi saatinde alınmalı?

“Tansiyon tedavisi kişiye özeldir ve herkesin aynı ilacı aynı saatte alması gerekmez.” diyen Doç. Dr. Muhammed Keskin, “Biz hekimler kişinin tansiyon dengesine göre tedaviyi sabah veya akşama planlıyoruz. Bazen iki ilacın kombinasyonu veya ayrı ayrı verilmesi şeklinde de tedavi uygulayabiliriz. Saat aralıklarını da belirleyip hastanın durumuna en uygun tedaviye başlıyoruz. Yani bir kişinin tansiyon tedavisi diğer bireyler için uygun olmuyor.” diyerek uyarıda bulunuyor.  

Hiçbir şikayetim yok ama tansiyonum yüksek. İlaç kullanmalı mıyım?

Doç. Dr. Muhammed Keskin, “Tansiyon hastalığının tanı yöntemi tansiyon aleti ile kan basıncının ölçülmesi ve ortalama değerin 140/90’nın üzerinde olmasıdır.” diyor ve ekliyor, “Tansiyon hastalığında en sık semptom semptomsuzluktur. Yani genellikle tansiyon bir şikayete sebep olmaz. Fakat herhangi bir semptom olmasa bile tansiyonun yüksek olması kalp damar hastalığı açısından oldukça riskli bir durumdur ve tedavi edilmelidir. Tansiyon hastalığının tedavi edilmesi için herhangi bir şikayetinizin olması gerekmez. Tansiyonun gizli ve riskli bir hastalık olması nedeniyle 30 yaş üstü bireylerde rutin olarak senede 2 kez tansiyon ölçümü yapılmasını ve ölçüm değerleri 140/90’nın üzerindeyse kardiyoloji muayenesi olmalarını öneriyorum.”

Alerjisi Olanlar Rus Aşısı Sputnik V Aşısını Yaptırabilir Mi?

Yakın zamanda ülkemizde yapılmaya başlanacak olan korona virüs aşılarından biri olan Sputnik V aşısıyla ilgili akıllara gelen sorular var


Özellikle alerjisi olan kişiler, bu aşıya karşı bir alerjik reaksiyon gelişip gelişmeyeceğini merak ediyor. Alerji ve Astım Derneği Prof. Dr. Ahmet Akçay, Sputnik V aşısının alerji riskini ve yan etkilerini anlattı. 

Sputnik V (Gam-COVID-Vac) Aşısı Nedir?

Faz 3 çalışmalarının tamamlanmasının ardından FDA tarafından onaylanan Sputnik V aşısı, viral vektör bir aşıdır ve Johnson&Johnson ve Oxford - AstraZeneca aşısı ile aynı gruptadır.  COVID-19 aşısı Sputnik V (Gam-COVID-Vac), SARS-CoV-2 korona virüs geninin entegre edildiği adenovirüs DNA'ya dayalı vektör aşısıdır. 21 gün aralıklarla kas içinden ayrı ayrı uygulanır. Sonuçlar, aşının sağlıklı katılımcılarda iyi tolere edildiğini ve oldukça immünojenik olduğunu göstermiştir. 

Sputnik V Aşısı Nasıl Çalışır?

Virüs vektör olarak adenovirüs kullanılır ve bu virüs içine korona virüs spike proteini sentez etmesi için DNA parçası yerleştirilip vücuda enjekte edilir. Bu DNA parçası vücudumuzda korona virüsün bağışıklık sağlayan proteinini sentez ederek bağışıklık gelişir. Bu aşı kişinin DNA'sına entegre olmaz, hastalık oluşturmaz. Bu nedenle de güvenli bir aşıdır. 

Sputnik V Aşısının Diğer Vektör Aşılardan Farkı Nedir?

Sputnik V aşısında, adenovirüsün 2 ayrı serotipi kullanılmıştır.   Oxford - AstraZeneca aşısı ve Johnson&Johnson aşılarında vektör olarak  tek tip adenovirüs kullanılmıştır. 

Sputnik V Aşısının Etkinlik Oranı Nedir?

Sputnik V, % 91.6 etkinlik oranına sahip iki parçalı bir adenovirüs viral vektör aşısıdır. Verilen son bilgilere göre aşının etkinlik oranı %97.6’dır. Sputnik V aşısının ciddi korona virüse karşı etkinliğinin %100 olduğu bildirilmiştir.  

Hem antikor oluşturma hem de hücresel immünite oluşturma bakımından etkili bir aşı olduğu bildirilmiştir. Adenoviral vektör-verilen antijenlerin, tek bir aşılamadan sonra bile vücudun bağışıklığını yeterince sağladığı bildirilmektedir.  İki doz uygulanmasıyla çok daha etkili ve uzun süreli bağışıklık geliştireceği bildirilmektedir. 

Diğer Vektör Aşılardan Daha Mı Etkilidir?

Sputnik V aşısında iki farklı tip adenovirüs vektörü kullanılmıştır. İlk dozda adenovirüse karşı antikor gelişmesi sonucu, ikinci doz uygulandığında bu gelişen ikinci dozun etkinliğinin azalması ihtimalini ortadan kaldırdığı için çok daha etkili bir aşı olduğu sonucu ortaya çıkmaktadır. 

Sputnik V Aşısının Yan Etkileri Nelerdir?

Yaygın görülen yan etkiler, grip benzeri hastalık (% 15.2) ve aşı yapılan yerde reaksiyondur (%5.4). Yan etkilerin %94’ü hafif yan etkilerken  %0,3 oranında ciddi yan etkiler bildirilmiştir. Aşı yerinde ağrı, şişlik ve kızarıklık görülebilir. Bunun dışında baş ağrısı, yorgunluk, kas ağrısı, titreme, ateş ve mide bulantısı meydana gelebilir. Bu yan etkiler genellikle aşı yapıldıktan sonraki bir veya iki gün içinde başlar. Yan etkiler, günlük aktivite becerinizi etkileyebilir, ancak birkaç gün içinde geçmesi gerekir. Ciddi yan etkilere oldukça nadirdir. Her aşıda olduğu gibi bu aşıdan sonra da hastane ortamında 30 dakika beklenmeniz yararlı olacaktır.

Sputnik V Aşısının Alerji Riski Var Mı?

Sputnik V aşısının Faz 3 çalışmalarında bildirilmiş alerji vakası yoktur. Diğer vektör aşılarında ürtiker tarzı alerjik reaksiyonlar bildirilmiştir. Bu nedenle ürtiker tarzı alerjik reaksiyon meydana gelebilir. Aşı içindeki maddelerden birine alerjisi olanların bu aşıyı olmaması gerekir. Bu aşı yeni onaylanmış bir aşı olması nedeniyle alerji riski düşük olsa da aşıdan sonra 30 dakika hastane ortamında kalmanız ve alerji riskine karşı önlemlerin alınmış olması önemlidir. 

Alerjik Hastalığı Olanlar Sputnik V Aşısı Yaptırabilir mi?

Evet yaptırabilir. Alerjik astım, egzama, alerjik nezle ve diğer alerjik hastalığı olanlar, Sputnik V, BioNTech ve Çin aşısı Coronavac aşılarını yaptırabilir. Sadece alerjik hastalığı olanların aşılarını hastane ortamında yaptırmaları ve aşı sonrası 30 dakika gözetim altında beklemeleri faydalı olacaktır. 

İlaç Alerjisi Olanlar Sputnik V Aşısı Olabilir Mi?

İlaç alerjisi olanların Rus aşısı Sputnik V ve Çin aşısı Coronavac aşısı olmasında sakınca yoktur. Aşı içindeki bileşenlerden birine alerjiniz varsa aşı yapılmaması gerekir. 

Aşının Yan Etkisi Görülürse Ne Yapılmalı?

Aşı uygulanan bölgede ağrı, şişlik veya kızarıklık oluşursa; öncelikle aşı uygulanan kolunuzu yükseltmeniz uygun olacaktır. Aşı yerine soğuk suyla ıslatılmış havlu tatbik edebilirsiniz. Buzu doğrudan tatbik etmeyin. Parasetamol içeren ağrı kesici kullanabilirsiniz.

Yorgunluk olursa; dinlenmeniz ve yeterince sıvı almanız faydalı olacaktır.

Hafif ateş ve titreme; istirahat etmeniz, yeterince sıvı almanız ve parasetamol içeren ağrı kesici almanız önerilmektedir.

Baş ağrısı; aşı sonrası bir hafta içinde baş ağrısı gelişirse parasetamol içeren ağrı kesici almanız faydalı olacaktır. 

Kas ve eklem ağrısı; aşıdan sonra bir hafta içinde kas ve eklem ağrısı olursa istirahat etmeniz, yeterli sıvı almanız ve parasetamol içeren ağrı kesici almanız yeterli olacaktır.

Kusma ve ishal; aşıdan sonra bir hafta içinde kusma ve ishal gelişecek olursa ağızdan sıvı ve gıda almanız faydalı olacaktır. Yeterince sıvı alamaz ve halsizlik gelişecek olursa sağlık kurumunda serum takviyesi gerekliliğinin değerlendirilmesi gerekir.

Sonuç olarak:

-Sputnik V aşısı yan etkileri diğer COVİD 19 aşılarının yan etkileri ile benzerdir.

-Sputnik V aşısı, etkili bir aşıdır.

-Sputnik V aşısına karşı alerji riski düşüktür.

-Astım, alerjik nezle, egzama, besin alerjisi ve ilaç alerjisi olanların bu aşıyı olmasında sakınca yoktur. 

-Aşı yapıldıktan sonra 30 dakika hastane ortamında beklenmesi, olası alerjik şok riski açısından faydalı olacaktır.

-Alerjik şok gelişmesi halinde müdahale edilebilecek ekipmanın ve personelin olması çok önemlidir.

-İlk aşı sonrası alerji belirtileri olanlarda ikinci dozun yapılmaması ve bu kişilerin alerji uzmanı tarafından değerlendirilmesi uygun olacaktır.

Lipton Sağlıklı ve Güvenli Bir Çay Hasadı İçin Hazırlıklarını Tamamladı

Lipton, hem çalışanlarının hem de üreticilerin sağlık ve güvenliğini sağlamak için  geçen yıl olduğu gibi bu yıl da kapsamlı bir planlama ile pandemi gölgesinde başlayan çay hasadına 20 Mayıs Perşembe günü başlıyor. Ulusal ve uluslararası sağlık otoritelerinin yönlendirmeleri doğrultusunda hayata geçirilen plan kapsamında 1,8 milyon TL’lik yatırım yapan Lipton, üreticilerin ve çalışanlarının güvenliği için maske, dezenfektan ve koruyucu ekipman desteği sağlayarak 2020 yılında uygulanan randevu sistemi ile alıma da devam ediyor.



Lipton yine pandemi gölgesinde başlayan Doğu Karadeniz’deki çay hasadının en sağlıklı ve güvenli şekilde tamamlanabilmesi için geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da kapsamlı bir planlama gerçekleştirdi. Uluslararası ve ulusal sağlık otoritelerinin yönlendirmelerinin yanı sıra dünyanın farklı bölgelerindeki hasat uygulamaları ışığında şekillendirilmiş bir dizi önlemi hayata geçiren Lipton, bu yıl da çay alım evlerinde randevu sistemi ile ilerliyor ve hem çalışanlarının hem de üreticilerin güvenliği için hijyen uygulamalarını sürdürüyor. 

Çayımız İçin Hep Birlikte Güvenle
“Çayımız için Hep Birlikte Güvenle” çağrısıyla başlayacak olan çay hasadına yönelik planlama; geçtiğimiz yıl yapılan uygulamalara paralel şekilde çay alım evleri, Lipton fabrikaları, çay üreticileri ve iş ortağı yerel işletmelere yönelik farklı uygulamaları kapsıyor. Lipton hasat süresince çay alım evlerinde sosyal mesafeyi korumak için randevulu sistemle hizmet verecek ve üreticilerden ürünlerini kendilerine verilen zaman aralığında teslim alacak. Lipton çay alım evleri düzenli aralıklarla dezenfekte ve sterilize edilecek; çay alım evleri çalışanları için maske ve siperlik gibi koruyucu ekipman kullanımı zorunlu tutulurken randevuları süresince kullanmaları için çiftçilere de el dezenfektanı ve maske temin edilecek. Ayrıca çay çiftçilerimiz için gıda ve hijyen ürünleri desteğinde bulunacak. Lipton çalışmalar kapsamında 5000 çiftçiye gıda ve ev hijyeni paketinden oluşan bir destek sağlayacak. 

Lipton, fabrikalarında da bağlı bulunduğu Unilever’in dünyadaki en yüksek güvenlik standartlarını uygulayacak. Fabrika çalışanları, gerekli tüm koruyucu ekipmanları kullanırken çalışanların sağlık kontrolleri de düzenli bir şekilde takip edilecek. Ayrıca alınan güvenlik önlemleri kapsamında tüm nakliye araçları ve lojistik sağlayıcılarının Lipton tesislerine kontrollü bir şekilde girmesi ve yükleme/boşaltma işlemleri süresince 2 metre sosyal mesafenin korunması sağlanacak. Lipton, ürün tedarik ettiği yerel işletmelere de benzer şekilde bilgi ve malzeme temini sağlayacak. 

Lipton ayrıca internet üzerinden, çay üreticilerinin salgına karşı bireysel olarak dikkat etmeleri gereken kurallar konusunda özel bilgilendirme ve eğitim çalışmaları yürütecek. Üreticilere COVID-19 Sağlık Eğitimlerinin yanı sıra yine  internet ortamında Sürdürülebilir Çay Tarımının Önemi, Toprak Numunesi Alımı ve Gübreleme, Erozyonla Mücadele ve Tampon Bölge Kavramı, Evsel Atık Yönetimi, İstilacı Türlerle Mücadele Yöntemleri ve Kayıt Tutulması, İş Sağlığı ve Çalışan Güvenliği, Çalışanlara Adil Muamele, Bahçe Bakımı ve Budama, Zirai İlaç Kullanımı ve Kişisel Koruma Ekipmanı (KKE) Kullanımı konularında da ücretsiz eğitimler sunulacak. 

Unilever Türkiye İçecekten Sorumlu Pazarlama Direktörü Direktörü Göze İşcan, “Geçtiğimiz yıl aldığımız önlemler, çalışanlarımızın ve üreticilerimizin dikkati ve özeni sayesinde sağlıklı ve güvenli bir hasat dönemi geçirmiştik. Bu yıl da hem yeni bilgiler ışığında uluslararası ve ulusal sağlık otoritelerinin yönlendirmeleri hem dünyanın farklı bölgelerinden elde ettiğimiz deneyim hem de geçen yıldan öğrendiklerimizle kapsamlı bir planlama yaptık. Hem çalışanlarımızın hem de üreticilerimizin güvenliği ve sağlığı için önlemlerimizi alarak bereketli geçeceğine inandığımız çay hasadına başlıyoruz. Lipton olarak 35 yıldır bu topraklarda üreticilerimizle birlikte çalışarak çay tutkunları çok sevdikleri Lipton lezzetiyle buluşturuyoruz, her sezon 150 bin kişilik büyük bir ekosistemden çay alımlarımızı gerçekleştiriyoruz. Bu büyük bir sorumluluk. Uzun yıllara dayanan ortak hikayemiz boyunca olduğu gibi bundan sonra da Doğu Karadeniz bölgesinin ekonomik, sosyal ve doğal hayatı için değer yaratmak en büyük önceliğimiz olacak. Bu zorlu günleri birlikte aşacak, bundan sonra da çayımız için hep birlikte çalışmaya devam edeceğiz.” dedi.



Sheraton İstanbul Levent’i hizmete açıldı

İstanbul’un iş ve yaşam merkezi Levent’te konumlanan otel, hem bölge sakinlerinin hem de seyahat edenlerin yeni buluşma, bağlantı ve işbirliği noktası olacak


Marriott Bonvoy portföyündeki 30 olağanüstü marka arasında yer alan Sheraton Hotels & Resorts Sheraton İstanbul Levent’i hizmete açtı . Baştan aşağı bütünüyle yenilenen otel Sheraton markasının dünya çapında dönüşüme uğrayan misafir deneyimi anlayışını gözler önüne seriyor. Misafirlere çalışırken, toplantı yaparken ya da dinlenirken konforlu ve rahat hissedebilecekleri bir ortam sunmayı hedefleyen yeni konseptin ana unsurları da otelde her alanda göze çarpıyor. Markanın köklerine dayanan, hem semt sakinleri hem de seyahat eden turistler için dünyanın önde gelen yerlerinde toplulukların merkezi olma geleneğinden yola çıkan Sheraton için bu yeni bakış açısı bağ kurulabilecek, üretken olunabilecek, ve bir şeyin parçası hissedilebilen yerlere yönelik sezgisel ve bütünsel bir deneyim oluşturuyor.

sheraton-hotels-resorts-sheraton-istanbul-levent.jpg

Sheraton İstanbul Levent’in açılışıyla ilgili heyecanlı olduklarını dile getiren Marriott International Körfez, Levant ve Türkiye Bölgeleri Başkan Yardımcısı Şafak Güvenç şunları söyledi: “Sheraton İstanbul Levent’in açılışıyla Türkiye’deki portföyümüzü daha da çeşitlendirmekten heyecan duyuyoruz. Sheraton Hotels & Resorts bu pazarda köklü bir tarihe sahip. Bizler de, markanın yeni vizyonu kapsamında gerçekleşen yepyeni modern güncellemeleriyle Sheraton İstanbul Levent’i açarak bu mirası devam ettirmenin gururunu yaşıyoruz. Bu açılış aynı zamanda Marriott International’ın Türkiye’ye olan bağlılığını pekiştiriyor. Ülkedeki portföyümüzü genişletmek ve turizm sektörünün büyümesine destek olmak için sabırsızlanıyoruz.”

HAYAT DOLU VE ENERJİK LEVENT BÖLGESİNDE YER ALIYOR

Seneler önce Osmanlı döneminde donanma üssü olan Levent bölgesi seneler içinde gökdelenlerin yükseldiği, meşhur alışveriş merkezleriyle popüler restoranların bir arada yer aldığı, İstanbul’un hayat dolu, enerjisi yüksek iş ve yaşam merkezi halini aldı.  Şimdilerde bu canlı muhit kültür sanatla, gurme yeme-içme deneyimleriyle, alışveriş ve eğlenceyle dopdolu. Levent’in kalbinde, Sapphire AVM’nin yanı başında yer alan Sheraton İstanbul Levent, lüks alışverişin en popüler adreslerinden İstinye Park, Kanyon ve Zorlu Alışveriş Merkezlerine yakın mesafede konumlanıyor. Şehrin yeni uluslararası havaalanı İstanbul Havalimanı’na arabayla 30 dakika uzaklıkta bulunan otel, hemen girişinin önündeki metro istasyonuyla şehrin metro hatlarına direkt erişim sağlıyor.

MODERN BİR HALK MEYDANI

Lobi Sheraton İstanbul Levent’in kalbi. Otel’de “Halk Meydanı” olarak yeniden hayal edilip tasarlanan bu bütünüyle açık alan kendine has bir enerji ve aidiyet hissiyatı yaratarak insanları bir arada ya da diğerleri arasında kendi başlarına olmaya davet ediyor. Doğal, sezgisel ve kolay bir akışla misafirlerin ihtiyaç duyabilecekleri şeylerin hemen ellerinin altında olduğu davetkar Lobi, sıcacık ve konforlu olduğu kadar aynı zamanda şık ve zarif. Aralarında Seçkin Prim’in de yer aldığı çağdaş Türk sanatçılarının orijinal eserleri otelin çeşitli yerlerinde görsel ilham uyandırıyor. 

Sheraton İstanbul Levent, Sheraton’un yeni vizyonunu yansıtan ana unsurların çoğuna sahip. Bu unsurlardan biri lobide amaca yönelik çalışma alanı sunan çekici bir paylaşımlı masa.  Bu geniş paylaşımlı masa misafirlerin hem çalışıp hem de bir şeyler yiyip içerken mekanın enerjisiyle şarj olmalarına ortam sağlıyor. Sheraton’un fonksiyonel tasarım felsefesini hayata geçiren bu masa misafirlerin üretkenliklerine kesintisiz devam edebilmeleri için yerleşik aydınlatmalar, prizler ve kablosuz şarj istasyonlarıyla özel olarak tasarlandı. İki adet “kabin koltuk” konsantrasyon gerektiren işler ya da aile, arkadaşlar ve çalışma arkadaşlarıyla yapılan video görüşmeleri için ideal. Kahveden kokteyllere bütün günü kapsayan bir menü ile hem bar, hem gurme kahvelerin hazırlandığı bir kafe, hem de market olan The Goblet & Cup otelin sosyalleşme merkezi.

VERİMLİLİĞİ DESTEKLEYEN ODALAR VE CLUB LOUNGE

Otelin 248 odasının tamamı ferah ve aydınlık. Ev sıcaklığında tasarlanan tüm odalarda siyah metal dokunuluşlarla vurgulanan yumuşak, açık renk ahşap tonları kullanılmış. Misafirlerin keyifle kullanacağı mobil anahtar gibi modern donanımların yanı sıra, Sheraton Uyku Deneyiminin bir parçası olan platform yataklar, çay ve Nespresso kahve makinası gibi bir Sheraton konaklamasından bekleyecekleri tüm konfor unsurları odalarda mevcut. Marriott Bonvoy Elite üyeleri ve Sheraton Club katı misafirlerine özel 7/24 hizmet veren Sheraton Club Lounge için otelin 20. katında panoramik İstanbul ve Boğaz manzaraları eşliğinde huzurlu ve aynı zamanda lüks bir ortam hazırlanmış. Sabah kahvaltı, akşam ordövr, ve gün boyu içecek ikramlarının yanı sıra ayrıcalıklı imkanlar sunulan bu özel alanda hem çalışmak, çalışma arkadaşlarıyla birlikte verimli işler ortaya koymak, hem de arkadaşlarla buluşmak ya da sadece dinlenip günün stresini atmak mümkün.

sheraton-hotels-resorts-sheraton-istanbul-levent-001.jpg

RAHATLIĞI VE BAĞLANTIYI DESTEKLEYEN MEKANLAR

Türkiye’nin paylaşımcı kültüründen, sıkı ve kuvvetli bağlarla birbirine kenetlenme geleneğinden esinlenen Doğu Akdeniz mutfağı restoranı Levantino, Akdeniz, Orta Doğu ve Türk spesiyallerine ek olarak  İtalyan Şef Giovanni Terracciano’nun sihirli dokunuşlarıyla ev yapımı makarnalar, gurme İtalyan pizzalar ve benzersiz risottolar sunuyor. İtalyanca Levante kelimesinden türetilen tarihi isim doğan güneş anlamına geliyor.

Lobide yer alan Goblet & Cup hepsi bir arada konseptiyle hem kafe, hem bar hem de market olarak hizmet veriyor. Taze demlenmiş gurme kahvelerden özenle harmanlanmış çaylara ve yaratıcı kokteyllere kadar gün boyu akla gelen her şeyin bulunduğu menüsüyle alıp yanınızda götürebileceğiniz yemeklerden, hızlıca tezgahta tüketebileceğiniz pratik seçeneklere, hatta rahatça uzun uzun yiyebileceğiniz keyifli bir yemeğe kadar çok çeşitli seçenekler sunuyor.

Misafirler, 7/24 hizmet veren, TechnoGym ekipmanlarıyla donatılmış, son teknoloji harikası Spor Merkezinde grup dersleri ya da bireysel dersler eşliğinde  fit ve zinde kalıyorlar. Sheraton’a özel Spa markası Shine Spa, 6 adet masaj ve terapi odası, 4 buhar odası, 2 sauna ve geniş bir kapalı yüzme havuzuyla misafirlerin rahatlayıp tekrar canlanacakları özel terapiler ve dinlendiren masajlar sunuyor.

ISTANBUL’DA TOPLANTI VE ETKİNLİKLER İÇİN İDEAL MEKAN

Sheraton İstanbul Levent gün ışığı alan salonlarıyla ferah toplantı ve etkinlik ortamları sunuyor. 1123 m2’ye yayılmış toplantı ve etkinlik alanında her biri Rehber Köpekler Derneği kahramanlarının isimleriyle adlandırılmış  9 toplantı salonu, 3’e bölünebilen geniş bir balo salonu, kahve molalarında sosyalleşip enerji toplamak için ferah ve aydınlık fuaye alanı mevcut. Otelin deneyimli toplantı ve etkinlik profesyonelleri küçük ve samimi grup toplantılarından büyük ve kalabalık kutlamalara, 600 kişilik düğünlere kadar başarılı etkinlikler için tüm bilgi ve tecrübelerini ortaya koyuyorlar.   

TEMİZE OLAN BAĞLILIĞIMIZ

Sheraton İstanbul Levent,  Marriott International’ın yiyecek ve su güvenliği, hijyen ve enfeksiyon önleme ve otel operasyonları alanlarında önde gelen uzmanlarla birlikte hazırladığı Temize olan Bağlılığımız protokolünü uyguluyor. Bu protokollere bütün misafirlerin zorunlu olarak maske takması, CDC ve Dünya Sağlık Örgütü tarafından tavsiye edilen dezenfektanlarla yüzeylerin temizlenmesi dahil. Ek olarak her check-in öncesi odalar en az 30 dakika UV ışınlarıyla dezenfekte ediliyor. Ayrıca odalarda bulunan Fan Coil filtreleri her yeni misafir öncesi kimyasallarla temizleniyor.                                                                                             

MİSAFİRLERİMİZİ İŞ YA DA BİREYSEL SEYAHATLERİ İÇİN BEKLİYORUZ

Sheraton İstanbul Levent’in geçirdiği dönüşüme ve hedeflerine değinen Genel Müdür Uygar Kocas şunları söyledi: “Sheraton’un yeni vizyonu doğrultusunda gerçekleşen detaylı dönüşümünün ardından Sheraton İstanbul Levent modern, konforlu ve ilgi çekici güncellemeleriyle buluşmaların ve işbirliklerinin yeni merkezi olmayı hedefliyor. Bu yeni yaklaşım Sheraton’un uzun yıllardır süregelen kucaklayıcı bir topluluk yaratma mirasına dayanıyor. İstanbul’un popüler iş ve alışveriş semtinin kalbinde hem bölge sakinlerini hem de seyahat edenleri otelimizde ağırlamak için sabırsızlanıyoruz.” Dönüşümün ardından açılışını kutlamak için Sheraton İstanbul Levent 31 Ağustos, 2021’e kadar direkt rezervasyonlarda esnek fiyat üzerinden %15 indirim, ve Shine Spa’da %20 indirim avantajı sunuyor. Ayrıca “Hoş Geldiniz İçeceği” de otelin misafirlerine ikramı.


Swissôtel Resort Bodrum Beach yaza hazır

Swissôtel Resort Bodrum Beach’in eşsiz manzarasındabu yazın keyfini çıkarın.Akdeniz ve Ege’yi birleştiren eşsiz coğrafyası, pek çok endemik bitkiye ev sahipliği yapan doğası ile herkesi büyüleyen Swissôtel Resort Bodrum Beach yaza hazır. 

Kişiye özel hizmet anlayışıyla üst düzey hijyenik tedbirler ve eşsiz gastronomi deneyimleri sunan Swissôtel Resort Bodrum Beach, yazın tadını doyasıya çıkarmak isteyenleri bekliyor.

swissotel-resort-bodrum-beach.jpgAkdeniz ve Ege’yi birleştiren eşsiz coğrafyası, pek çok endemik bitkiye ev sahipliği yapan doğası ile tatil severlerin gözdesi olan olan Swissôtel Resort Bodrum Beach, yaza hazır. Swissôtel Resort Bodrum Beach, bölgeye hakim konumu, hizmet kalitesi, doğaya ve sanata karşı ortaya koyduğu tutkusuyla Bodrum’u sevenler için başlı başına vazgeçilmez bir destinasyon haline geldi.
Beklentilerin üzerinde bir konfor…

Türkiye’de gün batımının en özel adresi olan Turgutreis’te denize sıfır konumundaki sofistike manzarasıyla bir tatilden beklenecek tüm bileşenleri kaliteli hizmet anlayışıyla yaşatan Swissôtel Resort Bodrum Beach, misafirlerine unutamayacakları bir konaklama deneyimi yaşatıyor.

İster denizde ister havuzda… Tercihiniz hangisi olursa olsun Bodrum güneşini hissederek geçireceğiniz her anınızda özel hizmet anlayışıyla yanınızda olan otel personeli, misafirlerinin konforu için gereken tüm desteği sağlıyor. Swissôtel Resort Bodrum Beach’in Ege’ye özgü zarafet ve Alpler’in şıklığından esinlenerek tasarlanan odalarıyla da büyük beğeni topluyor. 

Spa, güzellik ve farklı masaj uygulamalarıyla da yerli ve yabancı konukların tercihi olan Swissotel Resort Bodrum Beach’in özgün spa ve spor markası Pürovel Spa & Sport, şık ve çağdaş bir ortam içerisinde sağlık yaşam için Alpler’den esin alan çözümler sunuyor. Kapalı ve açık yüzme havuzu tesisleriyle fitness merkezi ise, şık bir ortam içinde spor ve sağlıklı bir yaşam sunarken, jakuziler, buhar odası ve Türk hamamı dışında özel hamam ve bu özel hamamın içinde bulunan sauna ve spa süitleri de otelin farkını ortaya seriyor.Yaz dönemi boyunca DJ Mert Levent’in müzik direktörlüğünü üstlendiği Swissôtel Resort Bodrum Beach, günden geceye misafirlerinin ritmini yükseltiyor…

Swissôtel Resort Bodrum Beach’in restoran ve barları gün boyu keyifle yenen yemeklere, enerji veren atıştırmalıklara, dinlendirici içeceklere ve en kaliteli içkilerin yudumlandığı unutulmaz gecelere ev sahipliği yapıyor. Havuz kenarındaki Café Swiss, her damak zevkine hitap edebilen, pandemi dolayısıyla cam bölmelerle kurgulanan ve şef yönlendirmesiyle masalara servis edilen açık büfe lezzetleriyle güne mükemmel bir kahvaltıyla başlamak isteyen misafirleri ağırlıyor. Sahilde bulunan The Beach Restaurant & Bar öğle yemeğinde bol alternatif arayan misafirlerin vazgeçilmez noktası olarak konumlanıyor. Dünya mutfağından her damak tadına hitap eden seçeneklerin yer aldığı, özellikle sushi alternatifleriyle adından söz ettiren Yûhi Restaurant’ta ise uzak doğu esintilerini Ege kıyılarında arayan misafirler için birbirinden lezzetli seçenekleri keşfetmek mümkün. 

Swissôtel Resort Bodrum Beach’ten yepyeni bir restoran: Ege Kıyısında İtalyan Esintileri 

Swissôtel Resort Bodrum Beach 2021 sezonunda yepyeni bir lezzet durağına da ev sahipliği yapıyor: Başarılı Şef Erol Akayay’ın imzasını taşıyan, Slow Food akımından esinlenilerek hazırlanan, tamamen taze ve mevsimsel ürünlere yer verilen özel menüsüyle hizmet verecek olan Brezza Restaurant, misafirlerine İtalya’nın bölgesel çeşitliğiyle oluşturulan ve farklı tatların harmanlandığı bir İtalyan deneyimi yaşatacak. Bu lezzet yolculuğuna Turgutreis’in eşsiz gün batımı da eklendiğinde misafirlere yalnızca unutulmaz akşamın tadını çıkarmak kalacak. 


İzmir, Türkiye’deki dijital turizm altyapısını tamamlayan ilk şehir oldu

Mobil turizm uygulaması Visitİzmir, 30 ilçeyi kapsayan 11 kategori ve 2 bin 300’den fazla noktayla erişime açıldı


İzmir Büyükşehir Belediyesi ve İzmir Vakfı Başkanı Tunç Soyer, “Başka bir turizm mümkün” anlayışından doğan bu uygulamanın amacının şehrin refahını metropol ve kırsal alanda bir bütün olarak artırabilmek olduğunu söyledi. Koronavirüs sonrası sürece yönelik turizmde dijitalleşmenin ilk adımı İzmir’de atıldı ve İzmir, dijital turizm altyapısını tamamlayan Türkiye’deki ilk şehir oldu. Cep telefonuna indirilebilen Visitİzmir mobil turizm uygulaması sayesinde, İzmir’i gezmek isteyenler şehrin 2 bin 300’den çok noktası hakkında bilgi alarak, dilediği yere dilediği zaman erişebilecek.

Projeyle ilgili açıklamalarda bulunan İzmir Büyükşehir Belediyesi ve İzmir Vakfı Başkanı Tunç Soyer, Visitİzmir mobil turizm uygulamasının amaçlarının metropol ve kırsal alanda bir bütün olarak şehrin refahını artırabilmek olduğunu söyleyerek “Başka bir turizm mümkün anlayışımızın bir örneği olan bu yenilikçi çalışma, şehirdeki tüm kurumların vizyon ortaklığının bir sonucu. Turizmin dünya genelinde dijitalleştiği ve küçük ölçekli turizmin yaygınlaştığı pandemi sürecinde önemli bir adım attık. İzmir dijital turizm altyapısını tamamlayan ilk şehir oldu. Visitİzmir sayesinde turistler İzmir’in 30 ilçesinde, 12 ay boyunca farklı noktaları ziyaret edebilecek. Şehrin az bilinen yüzlerce cazibe noktasına kolayca erişerek turizm sektörünün ve esnafımızın ekonomisini büyütecek” dedi.

“Bir şehir vizyon ortaklığı ortaya koyduk”

Başkan Tunç Soyer, turizmde dijitalleşmeye vurgu yaptı. İzmir’in, tüm zenginlikleriyle dijital dünyada var olmasının büyük önem taşıdığını belirten Soyer şöyle konuştu: “Hızla değişen ve dönüşen günümüz dünyasında dijitaldeki varlığınız çok önemli… Biz de bu amaçla şehrimizin tüm paydaşlarıyla birlikte Visitİzmir projesini başlattık. Bir şehir vizyon ortaklığıyla hareket ettik. Bu proje, İzmir Vakfı tarafından hazırlanan İzmir Turizm Tanıtım Stratejisi’nin ilk önemli adımı niteliğinde. Proje kapsamında, Vakfımız İzmir Kalkınma Ajansı ile birlikte kırk uzmanın desteğini alarak bir yıl süreyle çalıştı. Projeye Sun Express de ortak oldu ve tüm aşamaları destekledi. Veri toplamayla başlayan ve kapsamlı bir dijital turizm ansiklopedisine dönüşen Visitİzmir’in altyapısında güçlü bir envanter var. Bu nedenle Visitİzmir, şehrimizin olağanüstü zenginliğini ortaya koyan ve noktalar arasında erişimin nasıl olacağını gösteren bir dijital turizm altyapısı. Başka bir turizm mümkün anlayışımızın bir örneği olan bu projenin ana amacı, şehrimizin refahını metropol ve kırsal alanda bir bütün olarak artırabilmek. Projenin bir paydaşı olan tüm kurumlara ve İzmir Vakfı’nın tüm üyelerine teşekkür ediyorum.”

Tümüyle yerli yazılım

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin yazılım şirketi İzmir Teknoloji (eski adıyla ÜNİBEL) tarafından tümüyle yerli yazılımla gerçekleştirilen şehir rehberi niteliğindeki Visitİzmir, hem mobil uygulama hem de internet sitesi üzerinden hizmet veriyor. Visitİzmir’in tüm içeriğine visitizmir.org internet sitesi üzerinden de erişilebiliyor. Google Play ve App Store’dan ücretsiz indirilebilen uygulamanın Türkçe ve İngilizce olmak üzere iki dil seçeneği bulunuyor.

11 farklı kategoride 2 bin 300’den fazla nokta

2 bin 300’den fazla tarihi ve turistik noktaya dair bilgi, fotoğraf ve videonun yer aldığı uygulama, İzmir’in tarihi, kültürel, doğal zenginliklerini keşfetmek isteyenlere rehberlik ediyor. Konum bilgisi ile bu noktalara nasıl ulaşılabileceğini harita üzerinden gösteriyor. Bergamalı sepet ustasından Çeşme’deki lüks otellere, İzmir’in 8 bin 500 yıl öncesine uzanan ilk yerleşim yeri Yeşilova Höyüğü’nden müze ve sanat galerilerine ya da az bilinen doğa alanlarına ve bu alanlardaki canlılara kadar tüm noktalara dair detaylı bilgilere Visitİzmir üzerinden ulaşılabiliyor.

Projenin ilk ayağında, İzmir Kalkınma Ajansı tarafından oluşturulan uzman ekipler gastronomi, tarih ve kültür, somut olmayan kültürel miras, doğa ve kırsal gibi 11 farklı kategoride İzmir’in turistik cazibelerine dair yazılı ve görsel bilgileri dijital veri tabanına işledi. 12 ayda tamamlanan dijital turizm altyapısı, konunun uzmanları ve Visitİzmir kullanıcıları tarafından düzenli olarak güncellenecek, sisteme yeni bilgiler girilecek.

Visitİzmir bir sosyal medya platformu

Visitİzmir aynı zamanda bir sosyal medya platformu ve tanıtım mecrası olarak tasarlandı. Visitİzmir uygulaması ile kullanıcılar, İzmir’in turistik değerlerine dair yorum yapabiliyor, fikirlerini diğer kullanıcılarla paylaşabiliyor. Bunun yanı sıra kendi turizm noktalarını beğenip, favorilerine ekleyebiliyor ve yepyeni noktalar önerebiliyor. Duran, statik bir yazılım değil etkileşim halinde sürekli gelişen ve büyüyen bir altyapı olarak Visitİzmir sürekli güncelleniyor. Şehirdeki güncel etkinlikleri ve yenilikleri kullanıcılarına ulaştıran Visitİzmir, İzmir’in tanıtım mecrası olarak da işlev görüyor.