Yaz sezonu ve bayram tatili yaklaşırken, tüketici davranışlarındaki değişimler turizm sektöründe yeni pazarlama yaklaşımlarını benimsemeyi zorunlu hale getiriyor. Dijital pazarlama ajansı Clickzone, 2025 yılı tatilcisinin profilindeki değişimin altını çizerken turizm markalarına yeni dönem için stratejik öneriler sunuyor.Yaz sezonunun yaklaşmasıyla birlikte tatil planları da şekillenmeye başladı. Ancak bu yılın dikkat çeken en önemli trendlerinden biri, tüketici davranışlarındaki hızlı dönüşüm. Google arama trendleri verilerine göre, "tiny house tatil" aramalarında %28 artış görülürken, geleneksel "her şey dahil otel" konseptine olan ilgi %12 oranında düşüş gösterdi. Bu değişimin en çarpıcı göstergelerinden biri de "Yunan adaları tatili" gibi yurt dışı alternatiflerine yönelimin %35 artması olarak dikkat çekiyor.
Genç bekarlar butik deneyim, aileler her şey dahil tercih ediyor
Araştırma sonuçları, tatilci profillerinin ayrıştığını ortaya koyuyor. Genç bekar gezginler klasik otel konseptlerinden uzaklaşarak Airbnb, glamping ve butik deneyimlere yönelirken, evli ve çocuklu çiftler hâlâ konfor ve güvenlik sunan her şey dahil otelleri tercih ediyor. Özellikle Arap ve Rus turistlerde yüksek harcama gücü ve "konfor + güvenlik" beklentisi ön plana çıkıyor.Clickzone'un kurucu ortağı Alper Boyer, "Pazarlama dünyası hâlâ 'herkese aynı mesaj' mantığıyla kampanyalar yürütüyor. Ancak tek bir tatilci profili yok. Çoklu segmentasyonla çalışan ve esnek yapılar kuran markalar, bu yeni dönemde öne çıkacak" diyor.
Segment bazlı hedefleme önemli
Clickzone, turizm sektörüne sunduğu öneriler kapsamında segment bazlı hedefleme stratejilerinin önemini vurguluyor. Evli çocuklu aileler için "erken rezervasyon avantajı" ve planlı tatil kurguları, genç bekarlar için ise "daha özgür, uygun fiyatlı tatil" mesajları içeren kampanyalar öne çıkıyor. Lüks tüketime odaklı segmentlerde ve her şey dahil otel konseptine ilgi duyan, yüksek harcama potansiyeline sahip gruplarda ise konfor, hizmet kalitesi ve prestij vurgusuyla yapılan kampanyalar dönüşüm oranlarını artırıyor. Bu gruplar için detaylandırılmış kreatif içeriklerle duygusal bağ kurmak önem taşıyor.
Deneyim anlatan içerikler öne çıkıyor
İçerik pazarlaması stratejilerinde de önemli bir dönüşüm göze çarpıyor. Tiny house, glamping ve Ege kıyıları gibi yükselen trende uygun konulara odaklanan blog yazıları, e-posta pazarlaması içerikleri ve sosyal medyada Reels formatındaki videolar daha yüksek etkileşim alıyor. Boyer, artık ürün değil, deneyim anlatan içeriklerin daha fazla ilgi gördüğünün altını çiziyor.Bölgesel SEO çalışmalarının ve mikro influencer iş birliklerinin de turizm sektörünün gündemi arasında olduğunu belirten Boyer, Ege ve Akdeniz kıyılarında tatil yapmayı düşünen kullanıcılar için bölgesel aramalarda görünürlük kazanmanın ve destinasyon özelinde mikro influencer'larla çalışmanın yerel güven oluşturduğunu vurguluyor.
Yabancı turistlere yönelik çok dilli kampanyaların önemi artıyor
Yabancı turistlere yönelik pazarlama faaliyetlerinde de çok dilli ve kültürel uyumlu kampanyaların önemi artıyor. Arapça ve Rusça dillerinde hazırlanan reklamların, bu ülkelerdeki sosyal medya platformlarında doğru kreatiflerle yayınlanması ve lüks ile güvenlik mesajlarının ön plana çıkarılması öneriliyor.Tatilcilerin beklentilerindeki değişim, karar alma süreçlerinin kısalması ve dijital platformlardaki ilgi süresinin daralması, turizm sektöründe faaliyet gösteren tüm işletmeleri pazarlama stratejilerini gözden geçirmeye zorluyor. Boyer, geleceğin turizmini şekillendirecek bu dönüşüm sürecinde, değişen tüketici davranışlarını anlayan ve stratejilerine entegre eden markaların, yarının kazananları olacağını ifade ediyor.




Club Med Palmiye’de, 478 odalı begonvillerle çevrili Villagio ile 242 odalı deniz kenarındaki Hotel bölümü, Studio MHNA tarafından Akdeniz sahilleri, Anadolu medeniyetleri ve geleneksel Türk el sanatları ile hat sanatından ilham alınarak yeniden tasarlandı.Villagio bölümündeki odalar, açık tonlardaki ahşap mobilyalar ve doğal taş zeminlerle yenilenerek modern bir görünüme kavuştu. Hotel alanı ise “marina chic” konseptiyle yenilenerek odalar, lobi, bar ve kapalı restoran bölümlerinde mavi tonlar ve zarif detaylarla yeniden dekore edildi.
Yenileme çalışmaları devam eden tesiste, önümüzdeki dönemde Hotel bölümünün tüm odaları, açık büfe restoranı ve havuz barı baştan sona yenilenecek. Villagio bölümünde ise restoran ve bar alanlarının dönüşümü tamamlanacak, ayrıca deniz manzaralı yeni bir yoga pavilyonu tesise kazandırılacak.Club Med Türkiye Genel Müdürü Özlem Tosun, gerçekleştirilen yenileme çalışmasına ilişkin olarak şunları söyledi: “Yıllardır misafirlerimizin gönlünde özel bir yere sahip olan Palmiye’yi, bugünün beklenti ve ihtiyaçlarına göre yeniden tasarlamak bizim için heyecan verici bir yolculuktu. Akdeniz’in kalbinde, modern ve özgün bir tatil deneyimi sunmaktan büyük mutluluk duyuyoruz.”











Açılışta yayıncılık dünyasına dair mesajlar verildi
Türkiye Yayıncılar Birliği Genel Sekreteri Nazlı Berivan Ak ise yayıncılığın zorlu koşullarına dikkat çekerek, “Bağımsız yayıncılığımız dünya standartlarında işler üretiyor. Ancak üretim maliyetlerinin arttığı, okuma alışkanlıklarının değiştiği bir dönemde, kültür politikalarının sürdürülebilirliği her zamankinden daha kritik. Kitap fuarları, bu ekosistemin nefes aldığı alanlardır” ifadelerini kullandı.



















