İDO'nun sunduğu destek ve profesyonel DANIŞ asistanlarının sağladığı görüntülü asistan destek sayesinde görme engelli bireyler, deniz yolculuklarını bağımsız bir şekilde gerçekleştirebilecek. Görme engelli vatandaşlar, İDO’nun tüm terminallerinde ücretsiz olarak sunulan We Walk’un mobil uygulaması DANIŞ’ın yardımı ve yönlendirmeleriyle yolculuklarını güvenli ve konforlu bir şekilde tamamlayabilecek.
Görme engelli vatandaşların sosyal hayata daha aktif bir şekilde katılmalarını teşvik etmek amacıyla harekete geçen İDO, engelleri aşmaya yönelik anlamlı bir hizmet sunmaya başlıyor. Herkes için kapsayıcı ve eşit bir yolculuk deneyimi sağlamayı hedefleyen İDO, We Walk iş birliği ile hayata geçirdiği DANIŞ uygulamasıyla görme engelli bireylerin yalnız seyahat etme endişelerini gidermeye destek oluyor ve onları keyifli bir deniz yolculuğu yapma konusunda cesaretlendiriyor. Bu yenilikçi uygulama sayesinde deniz ulaşımında engeller kalkacak ve görme engelli yolcular, İDO’nun sunduğu DANIŞ’tan rehberlik desteği alarak tek başına konforlu ve güvenli bir yolculuk deneyim yaşayacaklar.
HİZMET KAPSAMINDA NELER VAR?
Görme engelli yolcuların İDO’nun tüm iskelelerine kolaylıkla ulaşabilmeleri için adım adım yönlendirme hizmeti sunan İDO’nun We Walk iş birliği ile sunduğu DANIŞ uygulaması, 19 Haziran itibarıyla tüm İDO iskelelerinde kullanıma sunuluyor. Özellikle dış mekanlarda, profesyonel asistanların canlı konum takibi yaparak telefon kamerası aracılığıyla yolculara rehberlik ettiği bu uygulama, birçok kolaylık sağlamakla kalmıyor yolculuğun her aşamasında görme engelli bireyler için yol arkadaşlığı ediyor. Görme engelli yolcular, DANIŞ uygulaması sayesinde iskeleye erişim, iskelede bulunan yeme içme, dinlenme, alışveriş yapma alanlarından başlayarak, bilet satın alma işlemlerinden deniz otobüsleri ve feribotlara erişim için görsel yönlendirme ile ihtiyaç duydukları her konuda eğitimli çağrı merkezi asistanlarından profesyonel desteği ücretsiz alabilecek.
DANIŞ MOBİL UYGULAMA NASIL ÇALIŞIR?
Özellikle dış mekanlarda profesyonel asistanların canlı konum takibiyle telefon kamerası üzerinden İDO’nun tüm iskelelerine kolayca erişim sağlar. Yolcunun iskeledeki yeme içme ve alışveriş gibi tüm sosyal alanlarda, terminaldeki bilet işlemleri ve tüm kişisel ihtiyaçlarının karşılanmasında veya yolculuk sırasında Deniz Otobüsü, Arabalı Feribot veya yüksek hızlı Feribot içinde istediği yeri bulmasına, gemi içi yeme içme, dinlenme gibi tüm hizmet alanlarından faydalanabilmesine yardımcı olur. Gemi içinde yer alan kafeterya, tuvalet gibi alanlara hızlı ve doğru şekilde ulaşmaları için rehberlik eder. We Walk iş birliği ile sunulan DANIŞ uygulaması, web sitesinden bilet alımından geçerli promosyonlara, kampanyalardan haberdar olup faydalanılmasından iskele için ve dijital ekranlardaki önemli görsel bilgilendirmelere kadar kullanıcıya bilgi aktararak yolculuğun kusursuz bir şekilde geçmesini sağlıyor.
İNSAN ODAKLI, ÇEVRECİ, ENGELSİZ VE HAYVAN DOSTU
Yenilikçi çözümlerin uygulanması için rol model olarak bu çalışmaların ulusal ve uluslararası kurumlara da örnek olmasını istediklerini ifade eden İDO Genel Müdürü Dr. Murat Orhan, İDO’nun son iki yılının dönüşümler ve değişimler yılı olduğunu söyledi. Orhan, her kitle için daha erişilebilir, daha kaliteli, çevreci ve sürdürülebilir hizmet sağlamak için birçok yeniliği hayata geçirdiklerini belirtti.
Orhan, konuşmasına şu şekilde devam etti: ‘’DANIŞ uygulamasıyla görme engelli vatandaşlarımıza daha erişilebilir bir yolculuk imkânı sunmak istedik. Bu uygulamadaki ücretsiz sunduğumuz asistan desteği ile hem güvenle seyahat etmelerini sağlarken, onların tek başına seyahat ve sosyalleşme cesaretini artıracak şekilde konforlu bir yolculuk yapmalarını istiyoruz. 38 yıllık deniz taşımacılığı tecrübemizle, 50 adetlik farklı özelliklere sahip gemilerden oluşan güçlü filomuzla hem yolcu hem araç taşımacılığı yaparken hep daha iyiyi sunmaya özen gösteriyoruz. Yolcularımızı, yüksek denizcilik standartlarında tasarlanmış konforlu gemiler, tüm denetimlerden üstün başarı ile geçmiş emniyetli yolculuk kriterlerine uygun gemi donanımına sahip deniz araçları ile taşıyoruz.
Marmara Denizi dışında başlattığımız seferlerle artık Ege ve Akdeniz’de de varlık göstermeye başladık. İDO olarak yalnızca ulaşımı değil, aynı zamanda bölgesel entegrasyonu güçlendiren ve deniz yoluyla yeni bir iletişim şekli sunan bir yapı inşa ettik. Eşit hizmet anlayışı çerçevesinde, engelli vatandaşlarımızın seyahat ihtiyaçlarını karşılamak üzere gerekli koşulları oluşturarak yenilikçi ve erişilebilir hizmetler sunmaya devam ediyoruz.
Bunun yanı sıra, çevreye ve denizlere zarar vermeden iskele ve gemilerdeki tüm faaliyetlerimizi sürdürüyoruz ve tasarlıyoruz. Çünkü ‘Deniz varsa, biz varız.’ Bu duyarlılık ve hizmet anlayışıyla çalışmalarımızı her geçen gün daha ileriye taşımaya özen gösteriyoruz. Denizler yalnızca bizim sorumluluğumuzda değil, aynı zamanda tüm insanlığın ve canlıların ortak mirasıdır. Denizler hem evimiz hem de bambaşka bir yaşamlara açılan çok önemli bir kapı. Bu yüzden denizlerimizin temizliği, doğal güzelliği asla kaybolmamalı.
Sürdürülebilirlik kapsamında bu yıl hayata geçirdiğimiz ve üzerinde çalışmalara başladığımız Yeşil İskele projemiz de bu hedef doğrultusunda ilerliyor. İlgili ekip arkadaşlarımız, projeye yönelik sertifikalandırma süreçlerini titizlikle yürütmeye devam ediyor. Süreç tamamlandığında, bu projeyi tüm işletmelere örnek teşkil etmesi amacıyla duyurmak istiyoruz. Proje tamamlandığında bu konuda adım atan ilk denizcilik şirketi olarak çevreye olan özen ve hassasiyetimize önemli bir vurgu yapmış olacağız. Bununla birlikte, yedi iskelemiz "sıfır atık" yönetmeliğine uygunluk yönünden sertifika almaya hak kazandı.’’İDO’nun cep telefonları aracılığı ile sunduğu DANIŞ Uygulaması, İDO’nun tüm terminal, iskele ve gemilerinde ücretsiz olarak ulaşımda fırsat eşitliği kapsamında görme engelli vatandaşlarımızın kullanıma imkân tanıyacak.













Komili’nin “Kuşaklar Boyu Yaşasın Diye” çatısı altında gerçekleştirdiği sürdürülebilirlik projeleri kapsamında Bunge Gıda Türkiye ve Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) iş birliğiyle hayata geçen Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün 2025 yılı eğitimlerinin ilki 12-16 Mayıs tarihleri arasında Ayvalık Ticaret Odası’nda gerçekleşti. Kadın zeytinciler için Zeytin Yetiştiriciliği, Zeytinyağı Üretimi ve Girişimci Eğitim Programımızın yeni dönem eğitimlerine 24 kadın çiftçi katıldı. 


TAV Gazipaşa-Alanya Havalimanı Direktörü Ali Özgür Pehlivan “Yaz sezonuyla birlikte Gazipaşa-Alanya Havalimanı’ndan hizmet vermeye başlayan yeni havayolları ve açılan rotalarla küresel bağlantılarımızı güçlendirmeye devam ediyoruz. Mayıs ayı sonunda Astana’dan gerçekleşen ilk uçuşu karşılamıştık. Şimdi ise Özbekistan Havayolları’nın Taşkent hattı ile Orta Asya’dan bir başka başkenti daha Alanya’ya doğrudan bağlamaktan büyük memnuniyet duyuyoruz. Her yeni rota, bölgemizin turizm potansiyeline katkı sağlarken, uluslararası erişimimizi de bir adım ileri taşıyor. Alanya’yı daha fazla destinasyonla buluşturmak ve bölge turizmini desteklemek amacıyla tüm paydaşlarımızla işbirliğimizi sürdüreceğiz” dedi.2024 yılında 1 milyon 51 bin 608 yolcuya hizmet veren Gazipaşa-Alanya Havalimanı’ndan, 2025 yaz sezonunda 26 Ekim’e kadar dış hatlarda 14 havayoluyla 14 ülkede 21 destinasyona uçuş gerçekleştirilmesi planlanıyor. Havalimanı, 2025 yılının ilk beş ayında ise 274 bin 781 yolcuya hizmet verdi.
11 Haziran akşamı Sirkeci Vapur İskelesi’nde, İDO’nun arabalı vapurlarından birinde düzenlenen lansmanda, başta İDO Yönetim ekibi, çalışanları, basın mensupları, iş dünyasından temsilciler, İDO’nun iş ortakları ve dijital dünyaya yön veren sosyal medya influencerları bir araya geldi. Yüzen bir platformda gerçekleştirilerek katılımcılara çok özel deneyim sunan etkinliğin sunuculuğunu, televizyon dünyasının sevilen isimlerinden Saadet Özsırkıntı üstlendi.











Riyad (RUH) – İstanbul hattının ilk uçağı, bugün öğle saatlerinde aprona indiği anda havalimanı otoritesi HEAŞ, Kurtarma ve Yangınla Mücadele (KYM) ekiplerince su takı selamlaması ile karşılandı. Bir havacılık geleneği olan su takı selamlaması esnasında iki itfaiye aracı, apron girişinde uçak ilerlerken tazyikli su ile gökkuşağı oluşturdu. Flyadeal’a ait yolcu uçağının kokpit ve kabin ekibi çiçeklerle karşılanırken Riyad’dan gelen 170 yolcuya lokum ikram edildi. ISG üst yönetim ekibi, Flyadeal yöneticileri ve uçuş ekibinin katılımlarıyla ilk uçuş pastası kesildi, hatıra fotoğrafları çekildi.
“Yeni iş birlikleriyle uluslararası ağımızı güçlendiriyoruz”
Turnuva boyunca Universe Constant’ın İsviçre saatçiliğindeki ustalığını yansıtan ikonik saat modelleri de Kemer Golf Club’da sergilendi. İş, sanat, spor ve cemiyet hayatının önde gelen isimlerini bir araya getiren etkinlikte, deneyimli oyuncular arasında kıyasıya bir rekabet yaşandı.
1 Haziran Pazar akşamı Kemer Country Club’ın zarif atmosferinde gerçekleşen ödül töreninde, 8 ayrı kategoride 21 katılımcı ödül kazandı. Golf sporuna olan ilgiyi artırmayı ve markanın zamanla kurduğu güçlü bağı vurgulamayı amaçlayan Universe Constant Golf Cup; centilmenlik, strateji ve dayanıklılık gibi değerlerin ön planda olduğu aynı zamanda sosyal etkileşimi destekleyen özel bir buluşma deneyimi sundu. 





