28 Mart 2024 Perşembe

TÜRSAB, TURİZM YÜZYILI İFTARINDA HEDEFLERİNİ PAYLAŞTI

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB), Ramazan ayının manevi atmosferinde üyeleriyle bir araya gelmek, birlik ve beraberliği güçlendirmek amacıyla başlattığı “Turizm Yüzyılı İftarları”nın ilk buluşmasını İstanbul’da gerçekleştirdi.TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya'nın ev sahipliğinde, Demokrasi ve Özgürlükler Adası'nda düzenlenen iftar organizasyonuna, TÜRSAB Yönetim Kurulu Üyeleri, Bölge Temsil Kurulu Başkanları, İhtisas Başkanları, İstanbul’da faaliyet gösteren seyahat acentası temsilcileriyle çok sayıda basın mensubu katılım gösterdi.


İftar programında yaptığı konuşmasına, Gazze’de 172’nci gününe giren katliamın bir an önce sona erdirilmesi gerektiğini dile getirerek başlayan TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya, Demokrasi ve Özgürlükler Adası’nda bulunduklarını hatırlatarak demokrasi şehitleri Adnan Menderes, Hasan Polatkan, Fatin Rüştü Zorlu ve 15 Temmuz şehitlerini andı.

turkiye-seyahat-acentalari-birligi-tursabtursab-baskani-firuz-baglikaya-demokrasi-ve-ozgurlukler-adasi-4-003.jpg

Firuz Bağlıkaya, 1960 darbesi sonrasında yapılan yargılamalarla toplumsal hafızamızda üzücü hatırlara neden olan ve benzer acıların bir daha yaşanmaması adına gelecek kuşaklara ibret olarak kalacak Demokrasi ve Özgürlükler Adası’nı turizme kazandıran Albayrak Ailesi’ne de teşekkür etti.

turkiye-seyahat-acentalari-birligi-tursabtursab-baskani-firuz-baglikaya-demokrasi-ve-ozgurlukler-adasi-4.jpg

TURİZMİN TÜM ÜLKEYE DENGELİ BİR ŞEKİLDE DAĞILMASINI SAĞLAMAK EN BÜYÜK HEDEF

Konuşmasının devamında Ramazan ayının manevi açıdan önemine dikkat çeken TÜRSAB Başkanı Bağlıkaya, Yunus Emre’nin ‘Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil’ sözünü hatırlatarak paylaşmanın sadece bu ay ile sınırlı kalmaması gerektiğini dile getirdi.Ekonominin çarklarını harekete geçiren, döviz girdisi sağlayan, istihdam yaratan ve katma değer oluşturan yapısıyla turizmin ülke ekonomisi açısından çok önemli bir rolü olduğunu belirten Bağlıkaya, Türkiye'nin en köklü, dünyanın da en büyük turizm meslek birliği olması nedeniyle TÜRSAB'ın da büyük bir sorumluluk taşıdığını vurguladı. Bağlıkaya, sözlerini şöyle sürdürdü:

turkiye-seyahat-acentalari-birligi-tursabtursab-baskani-firuz-baglikaya-demokrasi-ve-ozgurlukler-adasi-4-001.jpg“Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan'ın ortaya koyduğu ‘Türkiye Yüzyılı’ vizyonu doğrultusunda ilerleyerek ülkemize katkı sağlamayı kendimize misyon edinmiş durumdayız. Bu çerçevede hayata geçirdiğimiz “Turizm Yüzyılı” projesiyle turizmi 12 aya yaymak, turizmin tüm ülkeye dengeli biçimde dağılmasını sağlamak, yüksek gelirli turist oranını artırmak en büyük hedeflerimizin başında geliyor. Bu projeyle turizmin ülkemize sağladığı katkının artırılmasını, turizmle elde edilen kazanımların ülkemiz genelinde olabildiğince eşit bir şekilde dağılmasını ve paylaşılmasını amaçlıyoruz.”

turkiye-seyahat-acentalari-birligi-tursabtursab-baskani-firuz-baglikaya-demokrasi-ve-ozgurlukler-adasi-4-002.jpg

“SEKTÖRÜMÜZÜ İLERİYE TAŞIMAK İÇİN YILMADAN ÇALIŞMAYA DEVAM EDECEĞİZ”

TÜRSAB'ın köklü geçmişinin turizmde yol haritası için büyük bir dayanak oluşturduğunu ifade eden Bağlıkaya, "TÜRSAB Ailesi olarak Birliğimizi ve sektörümüzü daha ileriye taşımak için yılmadan çalışmaya devam edeceğiz. Bizler biliyoruz ki paylaştıkça, bölüştükçe zenginleşecek, Birlik ve beraberlik içinde oldukça büyüyeceğiz" diyerek sözlerini birlik ve beraberlik vurgusuyla sonlandırdı.

turkiye-seyahat-acentalari-birligi-tursabtursab-baskani-firuz-baglikaya-demokrasi-ve-ozgurlukler-adasi-4-004.jpg

SEYAHAT ACENTALARI DEMOKRASİ VE ÖZGÜRLÜKLER ADASI’NI YAKINDAN TANIDI

“Turizm Yüzyılı İftarları” İstanbul buluşmasına katılan seyahat acentası temsilcileri ve basın mensupları, Demokrasi ve Özgürlükler Adası'nı gezerek adanın tarihi geçmişine dair bilgi edindiler.

26 Mart 2024 Salı

Çubuklu Silolar Kültür Sanata Açıldı

Beykoz’un yeni kültür, sanat ve yaşam merkezi Çubuklu Silolar’da açılan Dijital Sanatlar Müzesi, gerçeklik kavramına medya sanatının gözünden yeni ve alternatif bir bakış açısı sunan “Bilinci Yeniden Kurmak: Gerçek Nedir?” başlıklı sergiye ev sahipliği yapıyor! İBB Miras ve İBB Kültür’ün katkılarıyla düzenlenen ve ödüllü sanatçıların eserlerinden oluşan medya sanatı sergisi, teknolojinin toplumsal etkisini sanat aracılığıyla kapsamlı bir şekilde araştırıyor. Ars Electronica’nın küratörlüğünde oluşturulan seçkide yer alan hem uluslararası hem de yerel dokuz farklı sanat pratiği, görünmez olana görünür bir yaklaşım getiriyor. Aynı zamanda müzenin açılış sergisi olma özelliğini taşıyan “Bilinci Yeniden Kurmak: Gerçek Nedir?” sergisi, Çubuklu Silolar Dijital Sanatlar Müzesi’nde pazartesi hariç her gün 10.00-19.00 saatleri arasında ücretsiz olarak ziyaret edilebilir.

cubuklu-silolar-dijital-sanatlar-muzesi.jpgÇubuklu Silolar’da yer alan Dijital Sanatlar Müzesi açılış sergisi olarak, 1979’dan beri dijital devrimin izlerini süren ve tüm dünyadan sanatçı, sanat teknolojisi ve bilim insanını bir araya getiren Ars Electronica’dan “Bilinci Yeniden Kurmak: Gerçek Nedir?” başlıklı bir seçkiyi sanatseverlerle buluşturuyor. Sergide, Ars Electronica’nın en prestijli ödülü Golden Nica’ya sahip olan Universal Everything; Prix Ars Electronica ödüllü Yatreda; Honorary Mention almış Shinseungback Kimyonghun ve Quadrature ile Grand Prize kazanmış Alexandra Daisy Ginsberg’in yanı sıra uluslararası ölçekte görünürlüğe sahip Theresa Reiwer, Nohlab, ha:ar ve Atıf Akın’ın son dönem eserleri yer alıyor.

cubuklu-silolar-dijital-sanatlar-muzesi-001.jpgArs Electronica küratörlüğünde ve Piksel.CreativeSolutions prodüktörlüğünde gerçekleşen “Bilinci Yeniden Kurmak: Gerçek Nedir?” sergisindeki eserler, gerçeklik hakkındaki temel soruları yeniden düşünmeye teşvik ediyor. “Bilinci Yeniden Kurmak: Gerçek Nedir?” sergisi, medya sanatını kültürel ve toplumsal birliktelikler üzerinden incelerken izleyiciyi de bu yönde cesaretlendirmeyi amaçlıyor. Sanat ve teknoloji ekseninde bir düşünce alanı açmayı hedefleyen sergi, izleyiciyi somut olanın sınırlarının ötesini keşfetmeye ve algılanabilir gerçekliklere temas etmeye davet ediyor.

cubuklu-silolar-dijital-sanatlar-muzesi-002.jpgİstanbul endüstri mirasının önemli yapılarından Çubuklu Silolar, kaderine terk edilmiş bir miras alanıyken dünya çapında örnek teşkil edecek devasa bir kültür, sanat ve yaşam alanına dönüştürülerek İBB Miras ve İBB Kültür tarafından şehre yeniden kazandırıldı. Uzun yıllar Beykoz Çubuklu mevkiinde akaryakıt depoları olarak kullanıldıktan sonra kaderine terk edilen Çubuklu Silolar, İBB Miras’ın kapsamlı restorasyon ve yeniden işlevlendirme çalışmalarının ardından çok amaçlı birimleri ve zengin etkinlik takvimiyle kapılarını kültüre, sanata ve bilime açtı. Toplam alanı 20.000 m2’yi bulan Çubuklu Silolar artık büyük bir kütüphane, atölye, karşılama merkezi, sahne, gökyüzü çayırı, çocuk oyun alanları, kafe ve restoran gibi birimlerin yanı sıra Dijital Sanatlar Müzesi ile Doğa ve Bilim Müzesi’ne de ev sahipliği yapıyor.

cubuklu-silolar-dijital-sanatlar-muzesi-003.jpg“Bilinci Yeniden Kurmak: Gerçek Nedir?” sergisi, 10 Haziran 2024 tarihine kadar pazartesi hariç her gün 10.00-19.00 saatleri arasında Çubuklu Silolar Dijital Sanatlar Müzesi’nde ücretsiz olarak görülebilir.

Adres: Çubuklu Mah. Şehit Ersin Güner Cad. Çubuklu İstinye Arabalı Vapur İskelesi Yanı Beykoz/İstanbul

Ziyaret Saatleri: Pazartesi hariç her gün ücretsiz olarak ziyaret edilebilen Çubuklu Silolar’da Beltur ve Kütüphane 10.00-21.00 arasında; Dijital Sanatlar Müzesi ise 10.00-19.00 arası hizmet vermektedir.


Dünyanın en mavi 10 suyu renk teorisine göre belirlendi

CV Villas, renk teorisine göre dünyanın en mavi denizinin nerede olduğunu belirledi.

Dünyadaki en mavi 30 sudan yalnızca dördü Avrupa dışındadır. Kaş'taki Kaputaş Plajı, renk koduyla YInMn Mavi kodu arasında yaklaşık 17 puanlık farkla dünyanın en mavi beşinci su tonuna sahip. Kendinizi mavinin güzel gölgesine tamamen kaptırmak için yukarıdaki dağlara park edip 180 basamak aşağı inerek muhteşem denize ulaşabilirsiniz.

Avrupa suları dünyanın en mavi suları arasında ilk 30'da 26'sını alarak listenin başında yer alıyor

Arnavutluk'un Pasqyra Plajı, YInMn Blue'ya en yakın benzerliğiyle dünyanın en mavi denizi unvanını taşıyor. Yunanistan ikinci ve üçüncü sırada yer alıyor ve yedi kez ilk 30'da yer alıyor; bu rakam diğer tüm ülkelerden daha fazla CV Villas seyahat uzmanlarının yaptığı yeni araştırmaya göre Avrupa, Bora Bora ve Maldivler'i geride bırakarak dünyanın en mavi denizlerine ev sahipliği yapıyor.

Tatil anekdotlarının çoğu 'şimdiye kadar gördüğünüz en mavi suda' yüzmeyi içerdiğinden, CV Villas'taki uzmanlar sonunda tartışmayı çözüme kavuşturmak ve dünyanın en mavi denizinin gerçekte nerede olduğunu ortaya çıkarmak istediler. Bunu keşfetmek için dünya çapındaki 200 plajın düzenlenmemiş Google harita ekran görüntülerini aldılar ve her bir su kütlesinin RGB kodunu bulmak için bir renk damlatma aracı kullandılar. Bu daha sonra, Oregon Eyalet Üniversitesi tarafından 2016 yılında resmi olarak mavinin en mavi tonu ilan edilen dünyanın en mavi mavi tonunun (YInMn Blue) RGB koduyla çapraz referanslandı . Araştırmacılar daha sonra colormine.org hesap makinesini kullanarak hangi konumlardaki suyun YInMn Mavisine en yakın olduğunu belirlediler ve bu da onu dünyanın en mavi mavi tonu olarak taçlandırdı.

Araştırma, Arnavutluk'taki Pasqyra Plajı'nın, denizinin YInMn Mavi gölgesinden sadece 12,4 puan uzakta olmasıyla en üst sırada yer aldığını ortaya çıkardı. Dünya çapında 'Ayna Plajı' olarak bilinen bu plaj, güneş ışığı deniz yüzeyine çarptığında ayna benzeri bir etki yarattığında Arnavutluk kıyı şeridinin en önemli noktası olarak kabul ediliyor.

İki Yunan plajı dünyanın ikinci ve üçüncü en mavi suları arasında yer alıyor; Peloponnesse'deki Paralia Mpouka, YInMn Blue'dan 13,6 puan uzakta ikinci sırada yer alırken, onu dünyanın 'en mavi mavisi' ile 14,1 katsayı farkıyla Korfu'daki Kassiopi takip ediyor.Yunan tatil yerleri diğer tüm ülkelerden daha fazla ilk 30'da yer alıyor ve listede yedi yer talep ediyor. İlk üç podyumun dışında, Girit'in Voulisma Plajı altıncı sırada yer alıyor; bu, ultra beyaz kum ve parlak turkuaz denizi kartpostal mükemmelliğinde bir resim oluşturduğundan, ziyaret edenler için sürpriz olmayabilir. Voluisma'yı yakından takip eden Kefalonya'daki Foki Plajı (7.), onu dokuzuncu sıradaki bir diğer Girit plajı Omprogialos takip ediyor. Yunanistan listenin diğer yerlerinde liderliğini sürdürüyor; Kefalonya'daki Antisamos 18. sırada ve Edios'taki küçük ama tatlı Dafnoudi Plajı dünya mavi su sıralamasında 23. sırada yer alıyor.
Avrupa'nın başka yerlerinde

Fransa'nın Marsilya kentindeki Plage de la Vernette , dünyanın dördüncü en mavi suları olduğunu iddia ediyor ve Fransız Rivierası'ndaki dünyaca ünlü Paloma Plajı mavi sular arasında 24. sırada yer alırken, bu listede yer alan yalnızca iki Fransız plajından biri. sıralamalar.

İspanya da birkaç kez sahneye çıkıyor; Yedi kilometrelik Los Lances Plajı, Endülüs 10., Cala Saona 16., Cala Algaiarens'in bir parçasını oluşturan Platja es Tancats 21., Mallorca'nın Platja des Coll Baix'i 22. ve Cala Figuera Plajı 22. sırada yer alıyor. Mayorka listede 26. sırada yer alıyor.

Hırvatistan üç yer talep ediyor; Brac'taki Zlatni Rat (Haliç Plajı olarak da bilinir) dünyanın en mavi 12. sularına ev sahipliği yaparken, Mimice'deki Plaza Kutlesa ve Dubrovnik'teki Štikovica sırasıyla 19. ve 20. sırada yer alıyor.
İskoçya'daki Troon Plajı da dünyanın en mavi 11'inci plaj suyuna sahip olduğunu iddia ederken, Atlantik'in ötesindeki pek de uzak olmayan akrabası İrlanda'nın batı kıyısındaki Keem Körfezi dünyada 17'nci sırada yer alıyor.

Dünyanın Başka Yerinde

Dünyadaki en mavi 30 sudan yalnızca dördü Avrupa dışındadır. Kaş'taki Kaputaş Plajı, renk koduyla YInMn Mavi kodu arasında yaklaşık 17 puanlık farkla dünyanın en mavi beşinci su tonuna sahip. Kendinizi mavinin güzel gölgesine tamamen kaptırmak için yukarıdaki dağlara park edip 180 basamak aşağı inerek muhteşem denize ulaşabilirsiniz.

Cannon Beach'in muhteşem sahil şeridi, inanılmaz derecede mavi okyanusun ortasından yükselen 75 metrelik bir deniz yığını olan ikonik Haystack Kayası'nın manzarasına sahiptir ve bu Oregon lokasyonunu dünyada 15. sıraya yerleştirmektedir. Bora Bora'daki Matira Plajı, mavi kıyılarıyla dünyada 28. sırada yer alırken, Arjantin'deki Playa El Doradillo ise ilk 30'da yer alıyor.





20 Mart 2024 Çarşamba

Skal İstanbul'da Zincir Değişim Töreni Gerçekleşti

İSTANBUL- Selma Tatar, Babam Ara TATAR’ın Doğum Gününde Uluslararası Skal International İstanbul Kulübü’ne başkan olarak seçildiğini duyurdu.Uluslararası Skal International İstanbul Kulübü, Elite World İstanbul'da düzenlenen zincir değişim töreni ile resmiyet kazandı. İstanbul Skal Kulübü, turizm profesyonellerinin bir araya geldiği, dünyanın en büyük kulüplerinden biri olarak biliniyor.

can-arinel-004.jpg

İki yıl boyunca kulüp başkanlığını yürüten Can Arınel, görev süresinin dolması nedeniyle başkanlık zincirini Selma Tatar'a devretti. Önceki Başkan Can Arınel, Uluslararası Skal International İstanbul Kulübü, sektör profesyonelleriyle turizm öğrencilerini buluşturduğu 100 Genç Turizmci Zirvesine katkılarından dolayı İstanbul Turizm Platformu Direktörü Dr. Şengül Altan Arslan'a plaket taktim etti

can-arineldr-sengul-altan-arslan-002.jpg

Yeni dönemde Uluslararası Skal International İstanbul Kulübü'nün yönetiminde görev alacak isimler de belirlendi.


2024-2026 Yeni Yönetim Kurulu şu isimlerden oluşuyor


selma-tatar-mustafa-devrim-yalcin-tulay-salihoglu-meltem-tepeler-atilla-acet-seyhan-ayel-merve-kadioglu-sonmez-002.jpg

BAŞKAN
Selma Tatar

YENİ YÖNETİM KURULU ÜYELERİ
Mustafa Devrim Yalçın
Tülay Salihoğlu
Meltem Tepeler
Atilla Acet
Seyhan Ayel
Merve Kadıoğlu Sönmez

YÖNETİM KURULU YEDEK ÜYELER
Bozkurt Atabek
Günnur Diker
Hakan Babila
Tezcan Özdemir
Ceyhun Özevim
Berna Tuzlak

DENETİM KURULU ASİL ÜYELER
Cem Aslantaş
Ata Eremsoy
Aziz Oylat

DENETİM KURULU YEDEK ÜYELER
Sadettin Bülbül
Feza Solaklar
Levent Kabaku

selma-tatar-mustafa-devrim-yalcin-tulay-salihoglu-meltem-tepeler-atilla-acet-seyhan-ayel-merve-kadioglu-sonmez-001.jpg

Selma Tatar, yeni dönem başkanı olarak zinciri önceki başkan Can Arınel'den aldı. Zincir değişim töreni, USDF Başkanı Orhon Atameriç ve Skal Dünya eski Başkanı Hülya Aslantaş tarafından gerçekleştirildi. Törenin ardından Can Arınel'e hizmetleri için teşekkür edilerek önceki dönem başkanlığı zinciri takdim edildi.

selma-tatar-mustafa-devrim-yalcin-tulay-salihoglu-meltem-tepeler-atilla-acet-seyhan-ayel-merve-kadioglu-sonmez.jpgBabam Ara TATAR’ın doğum gününde Uluslararası Skal International İstanbul Kulübü’ne başkan olarak seçilmem, benim için büyük bir onur ve sorumluluk. Bu görevi daha önce annem Nadiye TATAR da üstlenmişti ve onun özverili çalışmaları, liderliği bana her zaman ilham kaynağı olmuştur.

skal-istanbul-kulubu-002.jpgSkal Başkanı olarak, Uluslararası Skal International İstanbul Kulübü yönetim kurulunda edindiğim tecrübe ve birikimlerle bu göreve hazırım. Kulübümüze üye olmamda büyük etkisi olan anneme ve Yönetim Kurulu Başkanım Feza Solaklar’a; birlikte çalışmaktan büyük keyif aldığım Bahar Birinci, Ata Eremsoy, Ayşe Önen ve Can Arınel’e; yönetim kurulu arkadaşlarıma ve değerli üyelerimize teşekkür ederim. Ayrıca kulübümüzün sekreteri Güliz Mumcu’ya da bu süreçteki katkılarından dolayı minnettarım.

can-arineldr-sengul-altan-arslan-003.jpg2024-2026 yılında Skal İstanbul olarak başlattığımız projelere yenilerini ekleyerek, turizm sektöründe sürdürülebilir gelişmeyi desteklemeye ve liderlik etmeye devam edeceğiz. Bu süreçte siz değerli üyelerimizin görüş ve önerilerini her zaman önemsiyor olacağız. Eğitim hayatıma, Sen Benoit’te ilk ve orta eğitimi sonrası İstanbul Üniversitesi Basın yayın Yüksek Okulu’nda gazetecilik eğitimi aldım. Sonrasında Marmara Üniversitesinde gazetecilik dalında yüksek lisans yaptım. 1965 yılında Ailemin kurduğu Sultan Turizm’de dosyaları istifleyerek turizme başladım. Sultan Turizm’de kariyerime başladım ve bugün itibarıyla şirketin Genel Müdürü olarak görev yapmaktayım. 2024-2026 yılında Skal İstanbul Başkanlığı görevimi sürdürürken, turizm sektöründeki deneyimlerimi ve bilgi birikimimi kulübümüzün faaliyetlerine aktarmayı hedefliyorum.

12 Mart 2024 Salı

Skal İstanbul yeni üyeleriyle büyüyor

Skål İstanbul, kısa zaman önce kapılarını açan Fındıklı Maestro Hotel’de, Genel Müdür Selçuk Şentepe ve Danışman Semih Hazar’ın ev sahipliğinde gerçekleştirilen özel davetle bir araya geldi.Skal İstanbul başkanı Can Arınel, turizm profesyonellerini bir araya getiren prestijli bir organizasyon olarak Skal İstanbul yeni üyeleriyle büyümeye devam ediyor. Bu gün aramızda olması gereken ve yemin törenine katılması gereken isimlerde vardı. 

skal-internationalskal-istanbul-can-arinelskal-istanbul-haluk-aksoy-ayse-onensevda-yilgaz-george-kudyanhulya-aslantassezen-akyazi-tokdemir-orhon-atameric.jpg

Fakat işlerinin yoğunluğundan dolayı bir sonraki toplantımıza kaldı. Onlarda bir sonraki toplantıda yemin ederek Skal ailemiz içinde yerlerini alacaklar.

selcuk-sentepe.jpg

Fındıklı Maestro Hotel'de düzenlenen etkinlikle, Skål İstanbul ailesine yeni katılan üyeleri ağırladı. Bu etkinlik, Genel Müdür Selçuk Şentepe ve Danışman Semih Hazar'ın ev sahipliğinde gerçekleşti.

skal-internationalskal-istanbul-haluk-aksoy-ayse-onensevda-yilgaz-george-kudyanhulya-aslantassezen-akyazi-tokdemir-orhon-atameric.jpg

Fındıklı Maestro Hotel'de gerçekleşen aylık buluşmada yönetim kurulu ve üyelerinin yanı sıra, Skål International'ın eski dünya başkanı Hülya Aslantaş, Uluslararası Skål Dernekleri Federasyonu Başkanı Orhon Atameriç, yönetim kurulu üyesi, Skål  İstanbul geçmiş dönem Başkanı Ayşe Önen, Skal International Troy Kurucu Başkanı Dilek Mildon, Skal Marmara Başkanı Merih Kırlı, SKAL İstanbul Kulübü üyesi Haluk Aksoy, Sevda Yılgaz, Uluslararası Skål Dernekleri Federasyonu geçmiş dönem Başkanı Faik Alsaç ve George Kudyan'ın katılımlarıyla renk kazandı. Katılımcılar arasında yapılan fikir alışverişleri ve deneyim paylaşımları, etkinliğin verimliliğini arttırarak turizm profesyonelleri arasında sinerji yaratmayı başardı. 

haluk-aksoy-011.jpg

Etkinlik, Skål International'ın eski ve yeni üyelerini bir araya getirerek, turizm sektöründeki son gelişmeler ve iş birliği fırsatları üzerine değerli bilgi alışverişinde bulunma imkanı sağladı.

skal-internationalskal-istanbul-haluk-aksoy-ayse-onensevda-yilgaz-george-kudyanhulya-aslantassezen-akyazi-tokdemir-orhon-atameric-001.jpg

Yönetim Kurulu ve mevcut üyelerin yanı sıra, Skål International Eski Dünya Başkanı Hülya Aslantaş ve Uluslararası Skål Dernekleri Federasyonu Başkanı Orhon Atameriç gibi önemli isimler de etkinliğe katılım gösterdi.

Yeni üyelerin yemin töreni ve rozet takma merasimi, organizasyonun en önemli anlarından biri oldu.

skal-internationalskal-istanbul-haluk-aksoy-ayse-onensevda-yilgaz-george-kudyanhulya-aslantassezen-akyazi-tokdemir-orhon-atameric-002.jpg

Başardılar Turizm Sunset Cruise Teknesi ile Boğazın Kraliçesi Sezen Akyazı Tokdemir,  yemin ederek Skal İstanbul ailesi içinde yerini aldı. Universal Turizm'den Fatih Dönmez, Radisson Hotel President Old Town'dan Menderes Karaküçük, Talya Bilişim'den Yahya Emrah Durak, Başardılar Turizm'den Sezen Akyazı Tokdemir ve Boğaziçi Üniversitesi Turizm İşletmeciliği Bölümü öğrencilerinden Şuara Gök; Skål İstanbul'un değerlerini benimseyerek bu prestijli topluluğun bir parçası oldular.

skal-internationalskal-istanbul-haluk-aksoy-ayse-onensevda-yilgaz-george-kudyanhulya-aslantassezen-akyazi-tokdemir-orhon-atameric-003.jpg

Skål International Eski Dünya Başkanı Hülya Aslantaş; Hürriyet köşe yazarı Ömür Gedik'e Skål İstanbul'un kuruluş amacını  genişleyen etki alanı ve İstanbul'daki faaliyetleri hakkında bilgiler verdi.  

skal-internationalskal-istanbul-haluk-aksoy-ayse-onensevda-yilgaz-george-kudyanhulya-aslantassezen-akyazi-tokdemir-orhon-atameric-004.jpg

Skal İstanbul’un  misyonunu ve vizyonunu paylaştı. Skål İstanbul'un bu tür etkinlikleri, turizm sektöründe iş birliği ve dayanışmayı teşvik ederek sektörün gelişimine katkıda bulunmayı amaçlıyor.

skal-internationalskal-istanbul-haluk-aksoy-ayse-onensevda-yilgaz-george-kudyanhulya-aslantassezen-akyazi-tokdemir-orhon-atameric-005.jpg

Yeni üyelerle güçlenen Skål İstanbul, turizmin geleceğine yön verme misyonunu sürdürüyor diyerek Ömür Gedik'i bilgilendirdi.Skål International'ın değerli üyelerinin bir araya gelmesiyle gerçekleşen bu etkinlik, sektördeki birlik ve beraberliği pekiştiren önemli bir adım olarak görülüyor. Etkinliğin sonunda yapılan açıklamalarda, turizm sektörünün sürdürülebilir büyümesine katkı sağlamak amacıyla benzer organizasyonların devam edeceği vurgulandı.

8 Mart 2024 Cuma

TÜRSAB 'Turizm Yüzyılı' Projesi'ne start verildi

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB), ‘Türkiye Yüzyılı’ vizyonu doğrultusunda, ülkemizin turizmde yüksek hedeflere ulaşması amacıyla yürüttüğü çalışmalar kapsamında yepyeni bir projeyi hayata geçirmeye hazırlanıyor. “Turizm Yüzyılı” projesi tanıtım toplantısında konuşan TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, “Turizm sektöründe rekabet avantajı yakalayabilmek adına tarihimizi, kültürümüzü ve üstün olduğumuz diğer turizm çeşitlerini öne çıkartacak bir yaklaşımla turizmi 12 aya ve ülke geneline yaymayı, yüksek gelir grubundan ziyaretçilerimizi artırmayı hedefliyoruz dedi.

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB), Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın ortaya koyduğu ‘Türkiye Yüzyılı’ vizyonu doğrultusunda ilerlemek ve ülke turizmine katkı sağlamak amacıyla yeni bir proje hayata geçiriyor. Proje ile turizmin 12 aya ve yurt geneline yayılması amaçlanırken; TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, tanıtım ve pazarlamada çok daha iyisini yapmak için hem ürün olarak hem de insan kaynağı olarak Türkiye'nin büyük bir potansiyele sahip olduğunu kaydetti. Bağlıkaya, "Turizmin doğal artışına bakarak kendi rekorlarımızı kırmak bizim için yeterli değil. Mesele zaman içinde sadece kendi yaptığımızın daha iyisini yapmak değil, rakiplerimizin yaptıklarından daha iyisini yapmaktır.” dedi.  

turkiye-seyahat-acentalari-birligi-tursab-cumhurbaskani-recep-tayyip-erdogantursab-yonetim-kurulu-baskani-firuz-baglikayaturizm-yuzyili.jpg

TÜRKİYE’NİN GELİŞİMİNE VE KALKINMASINA EN BÜYÜK DESTEK TURİZMDEN

Turizmde bayrağı daha yukarılara çıkarmak için yeni bir çalışma planı başlatacaklarını duyuran Bağlıkaya, "Son 20 yılda ülkemiz, gelişme ve kalkınma kapsamında çok önemli adımlar attı. Yapılan çalışmalar sonrası tüm sektörler bu gelişmeden payını aldı. Bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da bu gelişme ve kalkınmaya sektör olarak en büyük katkıyı sunma arzusundayız. Ekonomiyle ilgili ne tür sorunlarla karşı karşıya olduğumuzun farkındayız. Bu sorunları aşmak için elimizdeki en güçlü enstrümanlardan birisi turizm" ifadelerini kullandı.

turkiye-seyahat-acentalari-birligi-tursab-cumhurbaskani-recep-tayyip-erdogantursab-yonetim-kurulu-baskani-firuz-baglikayaturizm-yuzyili-001.jpg

NET DÖVİZ KATKISI, İSTİHDAM, DOĞRUDAN GELİR

Bağlıkaya, "Turizm, ekonomimize net döviz katkısı, 50’den fazla sektöre kaynak sağlaması, yarattığı istihdam ile turizm vatandaşımız için doğrudan gelir kaynağıdır" diyerek, turizmde rekabetin çok keskin olduğuna ve ülkelerin turizm rakamlarını yükseltmek için yoğun çaba harcadığına vurgu yaptı. Ülke olarak turizmde birçok alanda büyük başarılara imza atıldığını ifade eden Bağlıkaya, "Turizmi 12 aya yaymak, turizmin tüm ülkeye dengeli biçimde dağılmasını sağlamak, yüksek gelirli turist oranını artırmak en büyük hedeflerimizin başında geliyor. Turizmde daha iyisini başarmak sadece Bakanlığımızın, turizmcilerin değil bu ülkede yaşayan herkesin sorumluluk yüklenmesi gereken bir meseledir. Turizm ülkemiz için vazgeçilmezdir. Yerel yönetimler, ticaret odaları, kalkınma ajansları, sivil toplum örgütleri, bölge halkı, tüm yerel unsurlar bu işin bir parçası olmak zorundadır" diye konuştu.

turkiye-seyahat-acentalari-birligi-tursab-cumhurbaskani-recep-tayyip-erdogantursab-yonetim-kurulu-baskani-firuz-baglikayaturizm-yuzyili-002.jpg

"ÖNEMLİ OLAN RAKİPLERDEN DAHA İYİSİNİ YAPMAK"

Tanıtım ve pazarlamada çok daha iyisini yapmak için hem ürün olarak hem de insan kaynağı olarak Türkiye'nin büyük bir potansiyele sahip olduğunu kaydeden Bağlıkaya, "Turizmin tüm dünyada konjonktüre veya trendlere bağlı, doğal artışına bakarak kendi rekorlarımızı kırıyor olmak bizim için yeterli değil. Mesele zaman içinde sadece kendi yaptığımızın daha iyisini yapmak değil, rakiplerimizin yaptıklarından daha iyisini yapmaktır" değerlendirmesinde bulundu.

turkiye-seyahat-acentalari-birligi-tursab-cumhurbaskani-recep-tayyip-erdogantursab-yonetim-kurulu-baskani-firuz-baglikayaturizm-yuzyili-004.jpg

HEDEF TURİZMİ 81 İLE YAYMAK

Türkiye'nin rakiplerinden daha avantajlı bir konumda olduğunu, fakat ülkeye gelen turist sayısının mevcut potansiyelin çok altında olduğunu vurgulayan Bağlıkaya, "Dört mevsim sunulabilecek turizm ürününe sahibiz ancak turist aldığımız aylar belli aylarda sınırlı kalıyor. Ocak-Şubat-Mart ve Kasım-Aralık aylarında Türkiye’ye gelen ziyaretçi sayısı 14,5 milyon. Bu dönemde gelen turist toplam ziyaretçimizin yüzde 29’unu oluşturuyor. Aynı dönemde İspanya’ya 31,2 milyon kişi gidiyor. Toplam içindeki oranı ise yüzde yaklaşık %37. Hedefimiz turizmi mümkün olduğu kadar deniz kum güneş sezonunun dışında kalan aylara da taşımak. Ülkemize gelen turistin neredeyse yüzde 75'i altı aylık bölümde, yüzde 25'i diğer aylarda geliyor. Turizmde hedeflenenin aksine daha fazla yaz aylarına sıkışıyoruz. Hedefimiz turizmi mümkün olduğu kadar deniz, kum, güneş sezonunun dışında kalan aylara da taşımak olmalı.” dedi.Uzun yıllardır diğer bir hedefin ise turizmi ülkenin her yerine dengeli yayılmasını sağlamak olduğunu belirten Bağlıkaya; İstanbul, Antalya, Muğla ve İzmir'in yüzde 75'lik bir paya sahip olduğunu, gelen turistlerin sadece yüzde 25'inin kalan illere dağılım gösterdiğini söyledi. Bağlıkaya, hedefin 5 şehre sıkışmış kapasiteyi ülkenin her köşesine yaymak olduğunu belirtti.

turkiye-seyahat-acentalari-birligi-tursab-cumhurbaskani-recep-tayyip-erdogantursab-yonetim-kurulu-baskani-firuz-baglikayaturizm-yuzyili-005.jpg

“DİĞER TURİZM ÇEŞİTLERİYLE RAKİPLERE FARK ATMAMIZ LAZIM”

Türkiye'nin; ucuz tatil yapılan, iyi tesisleri olan, iyi hizmet sunulan bir destinasyon olarak pazardaki konumunu koruduğuna dikkat çeken Bağlıkaya, "Halihazırda yaptıklarımızı tekrarlayarak 12 ay ve ülkeye yayılmış turizm hedefine ulaşmak, yüksek gelir grubundan turist sayısını artırmak mümkün değil. Tatil beldelerimizde 2-3-4'üncü sıra otel yaparak turist sayısını artırsak da turizmin bu gidişatından rakiplerimizin önüne geçecek kadar yüksek turizm geliri çıkmaz. Ağırlıklı olarak Akdeniz'deki tüm ülkelerin sunduğu deniz, sahiller, güneş ürünleriyle rekabet ediyoruz. Rekabet alanında tarihimizi, kültürümüzü ve üstün olduğumuz diğer turizm çeşitlerini öne çıkartmamız gerekiyor, fark yaratacağımız alanlara daha fazla ağırlık vermeliyiz." dedi.

turkiye-seyahat-acentalari-birligi-tursab-cumhurbaskani-recep-tayyip-erdogantursab-yonetim-kurulu-baskani-firuz-baglikayaturizm-yuzyili-006.jpg

‘TURİZM YÜZYILI’NIN AMACI

Yarım asırlık tecrübesi, 15 bin üyesi, 100 binlerce çalışanı, tüm ülkeye yayılmış 35 Bölge Temsil Kurulu ve 15 İhtisas Başkanlığı ile edinmiş olduğu önemli bir bilgi birikimine sahip olan TÜRSAB’ın, 'Türkiye Yüzyılı' vizyonuna eşlik etmek için ‘Turizm Yüzyılı’ projesini başlattığını duyuran TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, ‘Turizm Yüzyılı’ projesinin amacının Türkiye’yi tek bir destinasyon olarak görmek ve merkezi yapılarla tek bir turizm ürünüymüş gibi tanıtıp pazarlamak yerine, her bölgeyi öne çıkan değerleriyle ayrı bir turizm destinasyonu olarak ele alacaklarının bilgisini paylaştı.

turkiye-seyahat-acentalari-birligi-tursab-cumhurbaskani-recep-tayyip-erdogantursab-yonetim-kurulu-baskani-firuz-baglikayaturizm-yuzyili-007.jpg
Firuz Bağlıkaya bu kapsamda yapılacak çalışmaları şöyle sıraladı;

  • Turizm için önemli plan, envanter gibi mevcut çalışmaları derleyerek işlevli hale getireceğiz,
  • Türkiye genelinde seyahat acentalarına proje kapsamında özel eğitimler vereceğiz,
  • Bölgenin sahip olduğu turizm değerlerine özgü pazarlama stratejileri geliştireceğiz, tanıtım planlaması yapacağız,
  • Bölgelerin öne çıkan turizm özelliklerine uygun hedef fuarları belirleyip seyahat acentalarımızın ücretsiz katılımlarını sağlayacağız,
  • Yerel efsaneleri, hikayeleri turizm amaçlı işleyerek kültürel ve sanatsal unsurlar olarak turizm ekonomisine katkı sağlayacak ürün haline getireceğiz,
  •  Bölgelere özgü turistik ürünlere ilişkin tanıtım materyali oluşturacağız,
  • Yerel halkın turizm faaliyetindeki rolünü artırmak için destinasyon bazlı turizm çalıştayları düzenleyeceğiz, turistik değerler ve turizm ekonomisine ilişkin yerel düzeyde farkındalığın artmasını sağlayacağız.

turkiye-seyahat-acentalari-birligi-tursab-cumhurbaskani-recep-tayyip-erdogantursab-yonetim-kurulu-baskani-firuz-baglikayaturizm-yuzyili-008.jpg
Bağlıkaya sözlerini şöyle sürdürdü; “Unutmamak gerekir ki, bir turizm unsurunun satılabilir ürün haline getirilmesi ve tüketicisine ulaşması ancak ve mutlaka seyahat acentaları eliyle olur.  ‘Turizm Yüzyılı’nı hayata geçirirken,TÜRSAB İhtisas Başkanlıklarının deneyiminden, Bölge Temsil Kurullarımızın yerel düzeydeki gücünden, TÜRSAB Akademi ve TÜRSAB Ar-Ge departmanlarımızın bilgi birikiminden, TÜRSAB TV'nin sektörümüzü bilgilendirici yayınlarından yararlanacağız. TÜRSAB iştiraki olan TÜRSAB Rota sayesinde Türkiye genelindeki 15 bin seyahat acentamızın gücünden faydalanarak turizm ürünlerinin tüm seyahat acentalarınca satılabilmesini sağlayacağız.”TÜRSAB olarak turizmin Türkiye’ye çok daha fazlasını verebileceğine inandığını ifade eden Bağlıkaya, “Dünya siyasetinin ve sosyolojisinin küresel ısınmadan çok daha hızlı ısındığı bir dönemdeyiz. Bu tehlikeli ısınmanın panzehiri turizmdir. Nasıl turizm Türkiye'ye daha fazlasını verebilirse; bu vizyonla Türkiye de dünyaya daha fazlasını verebilir. Bu vesileyle doğru zamanda doğru çıkışı yapmak için TÜRSAB olarak bilgi birikimimizle hazır olduğumuzu, kararlı, cesur ve inanç sahibi olduğumuzu ifade ediyoruz. Turizm çok daha fazlasını verebilir. “Turizm Yüzyılı” ülkemize hayırlı olsun” diye konuştu.

6 Mart 2024 Çarşamba

Ramazan’ın en tatlı geleneği “Kaymaklı Güllaç” Özsüt’lerde!

Geleneksel mutfak sırlarını günümüze ustalıkla taşıyan Özsüt, Ramazan ayının vazgeçilmez lezzeti güllacı, her yıl olduğu gibi sofralarımızın baş tacı yapıyor.Günlük çiftlik sütüyle ıslatılmış yaprakların arasında kaymak, badem, fındık ve cevizi buluşturan Kaymaklı Güllaç, Özsüt yorumuyla eşsiz bir lezzete kavuşurken, iftar sofralarının en tatlı anlarına eşlik ediyor.Ramazan denildiğinde akla gelen ilk tatlı elbette ki güllaçtır… 15. yüzyılda girdiği Saray mutfağından günümüze uzanan Kaymaklı Güllaç, bu Ramazan yine Özsüt yorumuyla eşsiz bir lezzete kavuşuyor. Beyaz üstüne renkli görüntüsü ile iştah açan ve 11 ay boyunca beklenen bu yüzlerce yıllık vazgeçilmez tat, Özsüt’ün kendi üretimi olan taze kaymakla birleşerek lezzetine lezzet katıyor.

Günlük ve en taze çiftlik sütüyle ıslatılmış yaprakları kaymak, badem ve ceviz ile buluşturan Kaymaklı Güllaç, ferahlatıcı tadını limon rendesinden alıyor. İftar yemeklerini en hafif ve leziz şekilde sonlandırmamızı sağlan bu benzersiz tatlıya son dokunuş ise Antep fıstığı ve kiraz şekeriyle yapılıyor. Sadece Ramazan ayı boyunca Özsüt misafirleriyle buluşacak Kaymaklı Güllacı kaçırmayın!

 

 

 

SWISSÔTEL’DE İFTAR BİR BAŞKA YAŞANIYOR!

Dostluğun, sohbetin ve paylaşımın en çok olduğu bereketli Ramazan ayında sevdiklerinizle bir araya gelerek özel lezzetler eşliğinde iftar yapmak isteyenler için Swissôtel The Bosphorus, Istanbul doğru adres oluyor.11 Mart’ta başlayacak olan Ramazan ayında İstanbul’un eşsiz manzarası eşliğinde Geleneksel Türk Mutfağının lezzetleriyle buluşmaya ne dersiniz? Türk mutfağının bereketini ve eşsiz güzellikteki lezzetlerini sergileyen Swissôtel The Bosphorus, Ramazan ayı boyunca Sabrosa’da sunacağı açık büfe iftar menüsü yanı sıra geleneksel etkinlikleri ve canlı fasıl müziğiyle de vazgeçilmez adreslerden biri oluyor. Pazar hariç her gün hat ve ebru sanatı, karikatür, macun ve şerbet gibi etkinlikler Ramazan ayı boyunca Swissôtel’de misafirlerini bekliyor.

Birlik ve beraberliğin sonsuz hissedildiği, yemeğin, sohbetin, huzurun ve güzel anların bir sofranın etrafında buluştuğu Ramazan’da iftar menüsü Swissôtel Sabrosa Restaurant’ta haftanın her günü açık büfe olarak sunuluyor. Ana yemek büfesinde Ali Nazik kebabından, kuzu tandır ve tepsi mantısına, birbirinden lezzetli mezeler ve zeytinyağlı çeşitlerinden ciğer ve dönere, benzersiz sokak lezzetlerinden tatlı büfesinde öne çıkan baklava çeşitleri ve sıcak künefeye, Ramazan’ın vazgeçilmezi güllaçtan eskiye götüren Osmanlı şerbetlerine kadar birçok seçenek bulunuyor.

Gaziantep Mutfağının Yöresel Tatları Swissôtel’de!

Benzersiz iftar büfesinin lezzetleri yanı sıra Gaziantep'in eşsiz tatlarını keşfetmeye de Swissôtel’e bekleniyorsunuz!Gaziantep mutfağının ünlü şefi Doğa Çiftçi’nin hazırladığı enfes reçeteler Gaziantepli Yusuf Şef'in benzersiz yorumuyla hazırlanarak, Ramazan ayı boyunca Sabrosa'da boğaz manzarasıyla şenlenen iftar sofralarında yerini alıyor.Sevdikleriniz ile buluşacağınız, dinginliğe ve iç huzura yaklaştığınız en samimi ve lezzetli Ramazan sofraları için Swissôtel sizlere ev sahipliği yapmayı bekliyor.

 

 

 

AKDENİZ VE ANADOLU'NUN KALABALIK SOFRALARI İÇİN TERRAZZA ITALIA’YA DAVETLİSİNİZ

İtalyan ve Türk mutfağından yerel lezzetleri fine-dining konseptinde sunan Terrazza Italia, özel davetlerde kalabalık sofraların yeni adresi olacak. Fine dining konseptini, samimi paylaşımlarla harmanlayan bir sofra kültürü vadeden Terrazza Italia, Şef Claudio Chinali’nin kültürlerarası mutfak deneyimini lansman, grup yemekleri ve özel davetler gibi farklı büyüklükteki organizasyonlarda da sunuyor.

Ev konforunda, sıcak ve samimi bir atmosfer yaratan Terrazza Italia, restoran içindeki geniş masaları ile kurumlara özel grup organizasyonları için uygun çözümler sunuyor. Alanın dönüştürülebilir ve uyarlanabilir iç tasarımı ile lansman etkinliklerinin yanı sıra doğum günü, kutlama etkinlikleri ve özel davetler için de şık bir adres olan Terrazza Italia’nın seçkin gastronomi deneyimi fark yaratıyor. 

İtalyan mutfağının dünyaca ünlü lezzetlerini ve Türkiye’nin yerel mutfağının çeşitliliğini profesyonel bir bakış açısıyla yeniden yorumlayan Terrazza Italia’daki özel etkinliklerde, etkinliklere uygun olarak tasarlayacakları menü alternatifleri sunuluyor. Terrazza Italia, menü seçeneklerinin yanı sıra zengin tadım menüsü ile de paylaşımlı sofraların adresi oluyor.

 

2 Mart 2024 Cumartesi

Genç şefler hünerleriyle dev jüriyi terletti

Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB), Turizm Geliştirme ve Eğitim Vakfı (TUGEV), Mili Eğitim Bakanlığı ve Metro Türkiye iş birliğiyle Gastronometro’da düzenlenen Turizm Meslek Liseleri Arası Aşçılık Yarışması, dördüncü kez gerçekleştirildi. Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB), Turizm Geliştirme ve Eğitim Vakfı (TUGEV), Milli Eğitim Bakanlığı ve Metro Türkiye iş birliğiyle, gastronomi turizminin gelişmesine katkı sağlamasının yanı sıra turizm meslek liselerinden mezun olan öğrencilere mesleği sevdirerek kolay istihdam sağlamak amacıyla düzenlenen ‘Sektör Yetenek Avında’ projesi yeniden başladı. 

Proje kapsamındaki ‘Turizm Meslek Liseleri Arası Aşçılık Yarışması’ üç yıl aradan sonra Gastronometro’da dördüncü kez gerçekleştirildi. Yarışma, 2021-2022 yıllarında COVID-19 salgını ile 2023 yılında da Türkiye’yi sarsan elim deprem felaketi nedeniyle gerçekleştirilememişti. Sektör-okul işbirliği ve farkındalığını artırmak üzere sosyal sorumluluk bilinciyle hayata geçirilen projeyle, turizm otelcilik sektörünün nitelikli çalışan ihtiyacının karşılanması ve meslek lisesi mezunlarının da eğitim aldıkları alanda istihdam edilme imkânlarının artırılması hedefleniyor. 

istanbul-valisi-davut-gul-turkiye-otelciler-birligi-turob-muberra-eresinturizm-gelistirme-ve-egitim-vakfi-tugev-milli-egitim-bakanligi-metro-turkiye.jpg

Ödül törenine yoğun katılım oldu, ödüller sahiplerini buldu

İstanbul’da bulunan 12 meslek lisesinden öğrencilerin kıyasıya yarıştığı ve jüri başkanlığını Şef Vedat Başaran’ın yaptığı yarışmanın bugün (1 Mart 2024 Cuma) gerçekleştirilen ödül törenine başta İstanbul Valisi Davut Gül olmak üzere eğitim, turizm, gastronomi ve medya camiasından yoğun katılım oldu.  Yarışma sonucunda birincilik ödülünü Sarıyer Vehbi Koç Vakfı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, ikincilik ödülünü Selimpaşa Borsa İstanbul Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ve üçüncülük ödülünü TÜROB 50. Yıl Şişli Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi kazandı. ECOLAB Hijyen Ödülü de Kumburgaz Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi oldu. Ayrıca tüm katılımcı okullara Gastronometro tarafından hediyeler verildi.

istanbul-valisi-davut-gul-turkiye-otelciler-birligi-turob-muberra-eresinturizm-gelistirme-ve-egitim-vakfi-tugev-milli-egitim-bakanligi-metro-turkiye-001.jpg

Başkan Eresin: Yarışma Türkiye geneline yayılacak

Ödül töreninde konuşan TÜROB Başkanı Müberra Eresin, son yıllarda Türkiye’nin gastronomi turizmi için öncelikli tercih edilen ülke haline geldiğini belirterek, “Dünya ülkelerinde turizm gelirinin önemli bir kısmını oluşturan gastronomi turizmi Türkiye’de de hâlâ gelişime açık bir alandır. Gastronomi de fazlasıyla nitelikli iş gücüne ve deneyime dayanıyor. Dolayısıyla, gençler bu konuda en önemli avantajımız ve güvencemiz. Hedefimiz bu yarışmayı büyütmek, Türkiye geneline farklı kategorilerle genişletmek. Bu amaca yönelik adımlarımızı hızlıca atmak üzere Turizm Geliştirme ve Eğitim Vakfı (TUGEV) ile işbirliğimizi de başlattık” dedi. 

Turizm gelirini artıracak

Eresin, gastronomi açısından birçok ülkeden daha zengin bir potansiyele sahip olan Türkiye’nin bu özelliğini turizme yansıtmayı tamamen başardığında, turizm gelirinde önemli bir artış sağlamasının kaçınılmaz olduğunu, bu yolda Turizm Meslek Liseleri Arası Aşçılık Yarışması’nın sektör-okul işbirliğinin en güzel ve en anlamlı örneklerinden biri olduğunu kaydetti. Sadece yarışmada dereceye girenlere değil, yarışmaya katılanların tamamına konaklama sektörü olarak staj ve istihdam imkânı sunulduğuna dikkat çeken Eresin, “Türkiye’de orta ve uzun vadede gastronomi turizminin gelişmesine katkı sağlamasının yanı sıra turizm meslek liselerinden mezun olanlara da istihdamın yolunu açan projeyle, turizm otelcilik sektörünün nitelikli çalışan ihtiyacının karşılanması ve meslek lisesi mezunlarının eğitim aldıkları alanda istihdam edilme imkanlarının artırılmasını ana hedef olarak belirlemiştik. Öğrencilerimizin eğitimlerinin bir parçası olarak motivasyonlarını artırmak ve sektörümüzün de okullara olan dikkatlerini çekmek üzere düzenlediğimiz bu yarışmada aslında kazanan tüm okullar. Hepsini yürekten tebrik ediyorum” dedi. 

Jüri seçim yapmakta zorlandı

“Sektörümüzün önde gelen şeflerinden oluşturduğumuz Jürimiz, genç şeflerimizin hazırladığı birbirinden başarılı tabaklar arasından seçim yapmakta ilk defa çok zorlandı. Bu durum bizleri fazlasıyla sevindirdi zira hedeflerimize kısa sürede ulaşmış olduk” diyen Eresin, şöyle konuştu: “TÜROB olarak bugüne kadar eğitime verdiğimiz desteklere bundan sonra da kararlılıkla devam edeceğiz. Yarışmamızın gerçekleştirilmesinde desteklerinden dolayı başta yarışma koordinatörümüz Şef Vedat Başaran’a, İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne, Metro Türkiye’ye Gastronometro Direktörü Şef Maximilian Thomae’ye, İTO ve TUGEV Başkanı Şekib Avdagiç ve TUGEV Başkanvekili Bahadır Yaşık’a, yarışma jürisinin tüm kıymetli üyelerine, ödül sponsorlarımız Kütahya Porselen ve ECOLAB’a, yarışmaya katılarak bu güzel organizasyonu anlamlı kılan tüm okullarımıza, okul yönetimlerine ve geleceğimizin teminatı genç yetenek öğrencilerimize şahsım ve kurumum TÜROB adına teşekkür ederim.”

‘Mutfağımızın geleceğine bugünün genç şefleri yön verecek’

Gastronometro’da yarışmaya ev sahipliğini yapan Metro Türkiye’nin Kurumsal İletişim ve Kamu İlişkileri Müdürü Aslı Duran ise yaklaşık 35 yıldır Türk mutfak kültürünü ve değerlerini korumak, gelecek nesillere aktarmak ve şefleriyle birlikte bu mutfağın dünyada hak ettiği yere gelmesini sağlamak amacıyla çalıştıklarını belirterek, “Metro Türkiye olarak, mutfağımızın geleceğine bugünün genç şeflerinin yön vereceğine olan inancımızla onların eğitimleri ve gelişimleri için pek çok proje geliştiriyor, iş birlikleri yapıyoruz. Türk mutfağının sürdürülebilirliği için yaptığımız her çalışmada ülkemizin ilk gastronomi keşif platformu olan Gastronometro, hem bir eğitim ve Ar-Ge merkezi, hem de gastronomi dünyasını bir araya getiren bir buluşma noktası olarak önemli bir rol üstleniyor. Yeme içme sektörünün en büyük iş ortağı olarak genç şeflerimize tavsiyemiz; Türk mutfağının tekniklerini, geleneklerini en iyi şekilde öğrenmeleri.  Yerel ve Coğrafi İşaretli ürünlerimize sahip çıkarak değer kazanmasına destek vermeleri. Metro Türkiye olarak biz, tüm bu konularda her zaman onların yanında olmaya devam edeceğiz" diye konuştu.


YARIŞMAYA KATILAN OKULLAR 

Beyoğlu Katip Mustafa Çelebi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
Etiler Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
Kumburgaz Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
Küçükçekmece Borsa İstanbul Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
Sarıyer Vehbi Koç Vakfı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
Selahaddin Eyyubi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
Selimpaşa Borsa İstanbul Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
Şenesenevler Mualla Selcanoğlu Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
Şile Borsa İstanbul Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
Tuzla Asım Kibar Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
TÜROB 50.Yıl Şişli Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
Zeytinburnu Mehmet İhsan Mermerci Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

SEKTÖR YETENEK AVINDA JÜRİ ÜYELERİ
Vedat Başaran – Şef, İşletmeci, Türk Mutfağı Araştırmacısı (Sektör Yetenek Avında-4 Jüri Başkanı)
Emre İnanır - Executive Chef, Tuğra Restoran, Çırağan Palace Hotel Kempinski
Erich Ruppen – Usta Öğretici, Le Cordon Bleu Istanbul
Giancarlo Gottardo - Director Culinary at Divan Hotels&Restaurants 
Gökmen Sözen - Foodinlife Genel Yayın Yönetmeni
Mehmet Faruk Yardımcı - Executive Chef, JW Marriott Marmara Sea
Murat İlke Özipek -  Yönetici Eğitmen Şefi, Gastronometro
Mustafa Emirli - ECOLAB Eğitim Müdürü
Serkan Aksoy - Executive Chef, Nicole Restaurant (1 Michelin Yıldız)
Soner Kesgin - Executive Chef, Swissotel The Bosphorus İstanbul
Tuğçe Mirza Canik - Executive Chef, Restoran Modern

20 Şubat 2024 Salı

Karadeniz’in en şöhretli balığı Misina’da yenir

Beyaz eti ve kendine özgü lezzetiyle Türk mutfağında önemli bir yeri olan Karadeniz’in en şöhretli balığı kalkan, bu yıl sürpriz bir şekilde mevsiminden önce tezgahlarda yerini aldı.Misina Balık’ın işletmecisi Suat Yılmaz, soğuk denizleri seven kalkan balığının lezzetinin Ocak ayından Mart ayının sonuna kadar çok güzel olduğunu söylerken, “bu yıl çok şanslı bir yıl. Suların soğumasıyla ve bol yağmur nedeniyle kalkan balığı sofralarımıza erken geldi” diyor. 

 

Kalkan balığının en bol olduğu dönem Ocak ayı ile Mart ayının sonuna kadar geçen süredir. En lezzetli olduğu yaş ise 4 ile 5 yaş aralığı. Soğuk suları seven ve Atlas Okyanusu’nda yetişen kalkan balığı daha sonra yaşamını Karadeniz’de sürdürüyor. Ülkemizin Karadeniz kıyılarında avlanan bu balığın ızgaradan fırına, tavadan tandıra pek çok pişirilme usulü var.

İstanbul’un en iyi balık ve deniz ürünleri lokantalarından olan Misina Balık’ın işletmecisi Suat Yılmaz, soğuk denizleri seven kalkan balığının en lezzetli zamanının Ocak ile Mart ayının sonu kadar geçen süre olduğunu söylerken, “bu yıl çok şanslı bir yıl. Suların soğumasıyla, yağmurların bol yağmasıyla kalkan balığı sofralarımıza erken geldi” diyor. 

MİSİNA BALIK FİYATIYLA DA MUTLU EDİYOR

Misina Balık menüsünde kalkan balığının özel bir yeri var. Suat Yılmaz özellikle kalkan tandır da çok iddialı olduklarını söylüyor. Misina Balık’ta kalkan tandır soslu veya natürel olarak iki türlü hazırlanıyor. Başka hiçbir restoranda olmayan bir usulle hazırlanan tandır ekonomik fiyatla da masaya gidiyor. Yani lezzeti kadar fiyatıyla da balık sevenleri mutlu ediyor. Yılmaz, “alırken pahalı bir balık ama bizim amacımız çok kar etmek değil, gerçek lezzet severin damak zevkini kazanmak” diyor.

 

Suat Yılmaz, pahalı ama bir o kadar da lezzetli olan kalkan balığını, pişirilme usullerini ve püf noktalarını bizlerle paylaştı. Denizlerin bu tatlı sürprizini lezzet şölenine dönüştürdü.

Kalkan Balığıyla İlgili Bilgiler… 

Kalkan balığı özellikle Karadeniz bölgesinde Samsun ve Sinop kıyılarında yoğun çıkar.

Şile tarafında da bulunur. Bu bölgede genellikle profesyonel balıkçılar tarafından avlanır. Zıpkınla ya da elle avlandığı bilinir.

Farklı türleri vardır. Ege ve Akdeniz’deki türleri farklıdır örneğin. 

Kalkan balığının azalmasının en önemli nedenlerinden biri de Marmara Denizi’nin kirlenmesi. Aynı şekilde Karadeniz’de de kirlenen bölgeler var. Denizlerimiz ne kadar temiz olursa balıklarımız da o kadar verimli ve lezzetli olacaktır. 

Son yıllarda av yasağına uyulmaya başlandı ama daha da itinalı olunmalı. Profesyoneller teknolojiyi sonuna kadar kullanıyorlar. Derinlerde yaşayan balıkları kameralarla gördükleri zaman affetmiyorlar.

Sadece büyük balıkları avlayalım gibi bir durum söz konusu değil. Sürü halinde oldukları için hepsi ağa geliyor.   

Kalkan balığının en idealinin en az 3,5-4 kilonun üzerinde olması gerekiyor.

Yıkanan balık pişirilmeden önce kurulanmalı. Balığın üzerindeki yağ akıp gitmemeli. Balığın öz yağı, pişerken balığın koruyucu tabakasını sağlamış olur. 

Kalkan balığının en lezzetlisi tavada pişirilenidir. Fırında ya da buğulaması da yapılır. Bir iki malzeme ile özellikle de sarımsakla tatlandırılır. Balığın lezzetinin önüne geçmemesi bakımından sarımsağın fazla olmaması önemlidir. 

Kalkanın balığı en güzel bütün olarak sunulur.

Balığı pişirirken yağın sıcaklık oranı çok iyi olmalı. Balığı 190 derecede kurutursunuz, 160 derecede ise çok yağ çekmiş olur. En ideali 180 derecedir. 

Balığın pişme süresi 40-45 dakikadır.

Ateşin dengesi, ızgaranın ısısı çok önemlidir.

Dişi kalkan balığı ve erkek kalkan balığı olarak iki cinsi vardır. Şu dönemde ikisi de lezzetli. 

Kalkan balığını bilenler, sevenler çatal bıçağı tercih etmez. Balığın ilikleri, etrafındaki kılçıkları ve yanağı en lezzetli bölümlerdir. Balığı yediğiniz elinizi sildiğiniz peçete dağılıyorsa o balık güzeldir. 

 

19 Şubat 2024 Pazartesi

Dedeman Hotels & Resort İnternational’de yeni dönem başladı

58 yıllık bir geçmişe sahip Dedeman Hotels & Resorts International bu yıl başlayan atılım ve değişim süreçlerini bir basın toplantısı ile açıkladı. Toplantıda aynı zamanda Dedeman Turizm Yönetimi yeni Yönetim Kurulu Başkanı Ergün Demiray ilk defa basın mensupları ile bir araya geldi ve süreçle ilgili ayrıntıları paylaştı. 


Dedeman İstanbul’da yapılan basın toplantısında açılış konuşmasını yapan Dedeman Holding ortaklarından Banu Dedeman, yeni dönem stratejisinin en önemli parçalarından olan yönetim değişikliğinin gerçekleştiğini ve sektörün tecrübeli isimlerinden Ergün Demiray’ın Dedeman Hotels & Resorts International Yönetim Kurulu Başkanı olduğunu açıkladı.Banu Dedeman kendisinin ve kardeşi Rıfat Dedeman’ın artık yönetim kurulu üyesi olarak görev yapacağını belirterek “Dedeman markası Ergün Demiray yönetiminde hizmete devam edecek. Oğlum Murat Özmestçi ise Yönetim Kurulu Başkan Vekili olarak görev yapacak. Bu iki ismin büyük başarılara imza atacaklarından eminim” dedi. 

banu-dedeman-005.jpg

Banu Dedeman’dan Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini devralan Ergün Demiray ise Dedeman markasının Türkiye’nin en önemli markaları arasında olduğunu, 2024 yılında başlattıkları projeler ile büyüme ve değişim konusunda örnek gösterilecek bir sonuca ulaşacaklarını belirtti. Demiray “Bugün toplam 9 ana marka, 29 hizmete açık ve imzalanmış 24 proje ile toplam 53 otel, yaklaşık 1700 çalışanımız ile hizmet veriyoruz. 2025 yılı sonuna kadar hizmete açık ve imza aşaması tamamlanmış otel sayısını 100’e, hizmet verdiğimiz ülke sayısını ise 10’a çıkarmayı hedefliyoruz. Yıl sonu hedefimiz ise markamıza katılan yeni otellerimizle birlikte 2.5 milyon misafir ağırlamak” dedi.

dedeman-hotels-resorts-international-yonetim-kurulu-baskani-ergun-demiray.jpg

Herkesin bir Dedeman'ı var biz dünyanın Dedeman'ı olmak istiyoruz

 Çünkü gittiğimiz  bölgelere zenginlik katıyoruz. Dedeman Hotels & Resorts International Yönetim Kurulu Başkanı Ergun Demiray; Biz Türkiye’de yönetilemeyen bütün işletmelere talibiz.

dedeman-hotels-resorts-international-yonetim-kurulu-baskani-ergun-demiray-002.jpg

Türk Hava Yolları’nın uçtuğu her yerde olacağız

Türk Hava Yolları nereye uçuyorsa orada bir otelimiz olacak. Bu sene içerisinden Balkanlar’da,  3-4 sene içerisinde de ABD’de olmayı hedefliyoruz. Türkiye’nin ve dünyanın dört bir yanından gelen yatırımcı tekliflerine uyum gösterme vizyonumuzla ilerliyoruz. Türk Hava Yolları 340 noktaya uçuyor. Biz 5 yıl içinde Türk Hava Yolları ile birlikte büyüyeceğiz. 

dedeman-hotels-resorts-international-yonetim-kurulu-baskani-ergun-demiray-001.jpg

Büyüme stratejisi kapsamında 2024 yılına hızlı bir giriş yaptıklarını belirten Demiray, “Yılın başında Almaty ve Karabük otellerini hizmete açtık. Ocak ayında Sapanca, şubat ayında Çanakkale ve Istranca otellerinin imzalarını attık. 15 Şubat’ta tek günde üç imza dedik Bakü, Batman ve Kemer franchise sözleşmelerini imzaladık Kemer Resort ile Antalya'da bayrağımızı yeniden dalgalandıracağız” dedi.

dedeman-hotels-resorts-international-yonetim-kurulu-baskani-ergun-demiray-003.jpg

“Hedefimiz herkesin Dedeman’ı olmak...”

Farklı kategorilerde, farklı ihtiyaçları karşılayan ama hepsinde misafirlerin son derece olumlu bir deneyim yaşayacakları 9 markalarının olduğunu belirten Ergün Demiray sözlerine şöyle devam etti; “Dedeman markası; yatırımcıların gönül rahatlığı ile projelerini teslim edeceği, çalışanların huzurlu ve keyifle görev yaptığı, misafirlerin ise rahatlık, konfor kavramları içinde son derece olumlu deneyimler yaşayacağı bir yapı sözü veriyor. Bugün Türkiye’nin en büyük yerli otel markası olarak Türk Hava Yolları’nın uçtuğu her yerde olmak istiyoruz. Türkiye’nin ve dünyanın dört bir yanından gelen yatırımcı tekliflerine uyum gösterme vizyonumuzla ilerliyoruz.

dedeman-hotels-resorts-international-yonetim-kurulu-baskani-ergun-demiray-004.jpg

“2024 yılına 2 otel açılışı, 6 yeni proje imzası ile başladık”

Büyüme stratejisi kapsamında 2024 yılına hızlı bir giriş yaptıklarını belirten Ergün Demiray, “Yılın başında Almaty ve Karabük otellerini hizmete açtık. Ocak ayında Sapanca otelimiz, Şubat ayının başında Çanakkale ve Istranca (Kırklareli) otellerimizin imzalarını attık. 15 Şubat’ta ise ‘tek günde 3 imza birden’ dedik; Bakü, Batman ve Kemer franchise sözleşmelerini imzaladık. Park Dedeman Bakü, yurt dışındaki dördüncü otelimiz olması sebebiyle ayrı bir önem taşıyor. Batman'daki The Mesopotomia Managed by Dedeman da 'Managed by Dedeman' markamızın üçüncü oteli olacak. Dedeman Kemer Resort ile Antalya’da bayrağımızı yeniden dalgalandıracağız” diye konuştu.

dedeman-hotels-resorts-international-yonetim-kurulu-baskani-ergun-demiray-005.jpg

“Dedeman Loyal Club, bir deneyim programıdır"

Herkese hitap eden bir marka olarak önemli ayrıcalıklar sağlayan kampanyalar hazırlandığını belirten Demiray, “Dedeman Loyal Club’ı bir sadakat programının ötesine taşıyoruz. Hedefimiz, misafirlerimizin üyesi olmaktan gurur duyduğu, sürekli yenilenen ve benzersiz fırsatlar sunan bir ekosistem yaratmak. Konaklamalarda, 1 Mart 2024 itibariyle Loyal Club üyesi olan Kamu Personeli ve Gazetecilere %25, 0-12 yaş ücretsiz, 12-20 yaş grubuna %30, 20-30 yaş grubuna ise %20 indirim uygulayacağız” dedi.

dedeman-hotels-resorts-international-yonetim-kurulu-baskani-ergun-demiray-006.jpg

“Dedeman Akademi Turizm Sektörüne Değer Katacak”

Ergün Demiray yeni dönem projeleri arasında olan Dedeman Akademi’nin ise binlerce ekip üyesinin eğitim ihtiyaçlarını karşılayacağını ifade ederek, “Marka değerlerine bağlı, yetenekli ve istekli çalışanlar için hayata geçirilen Dedeman Akademi projesi sektörün nitelikli eleman ihtiyacına doğrudan çözüm sunacak. Sektöre ilgi duyan gençlere özel eğitim ve kariyer fırsatları sunacağız. Aynı zamanda, network, staj ve iş imkanları ile genç yeteneklere yeni kapılar açacağız. Dedeman Akademi turizm sektörüne değer katacak" dedi. 

dedeman-hotels-resorts-international-yonetim-kurulu-baskani-ergun-demiray-007.jpg

“Dedeman Markasını Geleceğe Taşıyacağız"

Dedeman ailesinin 4. kuşak temsilcisi olarak yönetim kadrosunda yerini alan Dedeman Hotels & Resorts International Yönetim Kurulu Başkan Vekili Murat Özmestçi de “Dedeman markasının yönetiminde olmaktan büyük bir gurur duyuyorum. Kurucumuz büyük dedem merhum Mehmet Kemal Dedeman’ın bizlere aktardığı ilke ve prensiplerini, dedem merhum Murat Dedeman’ın vizyonunu 4. kuşak olarak devam ettirmek, en büyük sorumluluklarımdan biri. Daha çok insanı, farklı beklentileri ve hayalleri kapsamak, özellikle gençlerin ve çocukların Dedeman’ı olmak istiyoruz. Farklı marka ve konseptlerimizle sunduğumuz deneyimleri aktarabilmek hedefimiz. Bu noktada çocuklar ve gençlerle olan iletişimimizi artırmayı arzu ediyoruz. Bizi bundan sonra onlar büyütecek, yarınlara onlar taşıyacak. Aile büyüklerimin bugünlere getirdiği, ülkemiz için önemli bir değer olan Dedeman markasını daha ileriye taşımak için çalışacağız” dedi.