25 Şubat 2014 Salı

Singer’in “Bir Yastık Hikâyesi“ 11 ünlü modacının tasarımları buluşturdu



Bu yıl Türkiye’deki 110. yılını kutlayan köklü kuruluş Singer, bu gururunu “Bir Yastığa Baş Koymak-Bir Yastık Hikâyesi” adını verdiği anlamlı bir sosyal sorumluluk projesi ile süsledi. Proje kapsamında Türkiye’nin en ünlü 11 moda tasarımcısı, Anadolu’nun geleneksel uzun yastıklarını Singer için yeniden yorumlarken birbirinden orijinal yastık tasarımları, düzenlenen çok özel gecede açık artırma ile satıldı. Satıştan elde edilen gelir, eğitime destek vermek üzere bağışlandı.


Singer’in “Bir Yastığa Baş Koymak-Bir Yastık Hikâyesi” adlı sosyal sorumluluk projesinde “haute couture” alanında yüksek dikiş tekniğini yaşatan 11 ünlü modacının tasarımları buluştu. Muzaffer Çaha, Hakan Elyaban, Ahmet Eraslan, Vural Gökçaylı, Dilek Hanif, Cemil İpekçi, Sadık Kızılağaç, Yıldırım Mayruk, Faruk Saraç, Barbaros Şansal, Zuhal Yorgancıoğlu gibi isimler, ömür boyu aynı yastığa baş koyulan eski günlerin anısını herkese yeniden yaşattı. Nostaljik tasarımlar zaman tüneli içinde bir gezintiye davet ederken sıra dışı tasarımlar da yaratıcılığın sınırlarını zorladı. 140 x 45 cm ölçülerindeki yastık tasarımları; bazen bir ömrü, bazen bir ideali, bazen bir hayatı, evliliği ve her şeyden daha önemlisi aşkı simgelerken duygu dünyamızın kapılarını da araladı.


Singer’in çok özel yastık tasarımlarının tanıtımı ve satışı için düzenlediği görkemli organizasyon, 24 Şubat 2014 Pazartesi akşamı, İstanbul Harbiye’deki ICC- İstanbul Kongre Merkezi’nde gerçekleşti. Kokteyl sırasında yapılan açık artırma ile 11 yastık satışa sunuldu. Önemli sosyal sorumluluk projelerine imza atan Singer, eğitime katkı sağlamak amacıyla bu projeden elde edilen geliri Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği’ne bağışladı. Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği’nin değerli yönetici ve üyeleri, Singer A.Ş.nin üst düzey yetkilileri, kültür-sanat ve moda tasarım dünyasının seçkin isimleri ve basın camiasının bir araya geldiği geceye, Sanatçı Demet Tuncer’in performansı da renk kattı. Demet Tuncer’e sahnede Sanatçı Sabri Tuluğ Tırpan eşlik etti. Ayrıca; Proje Direktörü Nur Onur’un proje ile aynı adı taşıyan “Bir Yastığa Baş Koymak – Bir Yastık Hikâyesi” isimli kitabı da aynı gece davetlilerle buluştu. Kitapta modacıların çocukluk yıllarından itibaren tasarım dünyasına nasıl girdiklerine dair küçük anekdotlar ve yastıklara ilişkin hikâyeler yer aldı. Kitabın sponsorluğunu da üstlenen Singer, kitabın tüm gelirini yine derneğe bağışladı.


TÜRKİYE’DE SINGER İLE 110. YIL
Her şey aşkla başladı…
Büyük bir aşk önce kumaşlara, renklere ve hayallere dokundu. Sonra iğne ve iplikle buluştu.  Sevgili karısı için bitmek tükenmek bilmeyen bir tutku yaşayan Isaac Merritt Singer, onun narin parmakları ve güzel gözleri yorulmasın diye düşlerini gerçeğe dönüştürdü. 1850’de buluşlar dünyasına müthiş bir icat ekledi. 12 Ağustos 1851 yılında da bu icadı için patent alan Singer, sadece karısının değil, dikişe bulaşan herkesin yüzünü güldürecek dikiş makinesini böylece hayatımıza katmış oldu. Bu bir anlamda azmin ve aşkın zaferiydi. Türkiye’de de ilk yabancı şirket bayiliğinden, ilk yabancı firma faturası kesimine ve ayrıca doğrudan pazarlama yöntemini ilk uygulayan firma olma özelliğine kadar birçok ilke imza atan Singer, Türkiye’deki ilk mağazasını 1904 yılında açtı ve 1959’da da fabrikasını kurdu.  O günden bugüne artık neredeyse her eve giren Singer dikiş makinesi birçok hikâyenin de âdeta başkahramanı oldu.









































24 Şubat 2014 Pazartesi

MPI Toplantı temsilcileri 1001 Direk’te biraraya geldi



MPI – Toplantı Profesyonelleri Derneği 2014 yılı Avrupa konferansı açılı gecesi resepsiyonu Kültür ve Turizm Bakanlığı himayelerinde 1001 Direk Sarnıcı’nda 350 sektör liderinin katılımı ile gerçekleşti.Uluslar arası kongre ve toplantı sektörünün en büyük organizasyonlarından olan MPI, dünyanın en önemli kongre ve toplantı sektörü profesyonelleri çatı kuruluşudur. 1972 yılında kurulmuş olan ve toplantı sektörü profesyonellerini üye olarak kabul eden MPI’ın, tüm dünyada 20.000’den fazla üyesi bulunmaktadır. MPI tarafından her yıl Avrupa’nın farklı bir şehrinde düzenlenen “MPI Avrupa Konferansı”na bu yıl İstanbul ev sahipliği yapıyor.



22-25 Şubat tarihleri arasında Haliç Kongre Merkezi’nde gerçekleşen konferansın açılış resepsiyonu 23 Şubat akşamı Kültür ve Turizm Bakanlığı himayelerinde İstanbul Kongre ve Ziyaretçi Bürosu-ICVB tarafından 1001 Direk Sarnıcı’nda düzenlendi. 1700 yıllık tarihi mekanda gerçekleşen gecede konuklar Türkiye’nin 7 Bölgesinden oluşan lezzetler ile ağırlandılar ve Anadolu Ateşi tarafından gerçekleştirilen performansı izleme imkanı elde ettiler.


Açılış konuşmasını gerçekleştiren ICVB Genel Müdürü Elif Balcı Fisunoğlu Kültür ve Turizm Bakanlığı’na önemli destekleri için teşekkür ederek Avrupa toplantı sektörü liderlerinin İstanbul’da biraraya gelmesinin ülkemiz ve şehrimizin kongre sektöründe temsili açısından çok büyük bir katkı sağladığına dikkat çekti. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nı temsilen geceye katılan İstanbul Kültür ve Turizm Müdür Yardımcıcısı Nedret Apaydın konuşmasında önümüzdeki 3 gün boyunca Avrupa toplantı sektörünün kalbinin İstanbul’da atacağına dkkat çekerek katılımcılara başarılı ve verimli toplantılar diledi. İstanbul’un turizmde dünyada ve Avrupa’da lider konumuna dikkat çeken Apaydın, İstanbul’un kongre turizminde de önemli bir marka haline geldiğini vurguladı. Bu tür etkinliklerin İstanbul’a kazandırılması için gerçekleştirdiği çalışmalar dolasıyla ICVB’yi tebrik ettiğini belirtti.



Etkinlik alanına kurulan fotoğraf panosu tüm konukların ilgisine çekti ve çekilen İstanbul silüet çerçeveli resimler konuklara anında elektronik posta olarak iletildi.


İstanbul Kalkınma Ajansı destekli Uluslararası Kongreler Şehri İstanbul projesi kapsamında hazrılanan “You Can” temalı İstanbul filminde yer alan dondurma show’undan esinlenerek hazırlanan dondurma videosu dev ekranda gösterilerek misafirlere canlı dondurma show’u yapıldı ve Maraş dondurması ikram edildi.


Kültür ve Turizm Bakanlığı himayelerinde geceye 1001 Direk Sarnıcı, Anadolu Ateşi, ATY Group, dDf, Kurukahveci Mehmet Efendi ve Sedef Fuarcılık firmaları destek vermiştir.
 

“CLUB NENA MARKASI ALTINDA DAHA DA ÇOĞALMA PEŞİNDEYİZ”



Halil ÖNCÜ- MANAVGAT
Manavgat'a bağlı Kızılağaç Turizm bölgesinde bulunan Club Nena otellerinin Yönetim Kurulu Başkanı Nevin Akçelik yaptığı açıklamasında, Club Nena olarak oluşturdukları marka altında daha da çoğalma peşinde olduklarını söyledi. Akçelik, 2015 yılı sonrasında İstanbul’da iki ya da üç butik otel ile kongre merkezlerini hayata geçireceklerini söyledi. Akçelik, “Amacımız kaliteyi her bir yönde tutabilmek. Club Nena olarak oluşturduğumuz marka adı altında daha da çoğalma peşindeyiz. Markanızı oluşturmadan büyümenin sıkıntılar doğuracağın bilinci içindeydik. Bunun emsallerini piyasada çok gördük.

Markayı oluşturduktan sonra çoğalırsanız o markanın kalıcı olacağını düşünenlerdeniz. 25 yıllık turizmci ve 55 yıllık da bir işletmeci olarak bunu görmekteyim. Firmamız Akçelik Madencilik olarak çok büyüdük. Mevcutta 3. Havalimanın içinde bulunacak olan alanda bulunan ruhsatlı alanlarımızı devlete teslim ederek, Tekirdağ Malkara bölgesinde çok büyük bir maden yatırımı yaptık. Bugün en büyük kömür kurutma ve yıkama tesislerine sahibiz. Ülkemizde turizm, bir marka olarak her geçen gün hızla büyümekte. Bizimde bu büyüyen sektörde hedeflerimiz büyük. 2015’den sonra iki ya da üç adet yeni Nena Otellerini Türk turizmine kazandırmayı amaçlıyoruz. Bu amaçla İstanbul’da gerçekleştirmeyi düşündüğümüz butik oteller ve kongre merkezleri yapmayı planlıyoruz” dedi.
Yeni sezondan umutluyuz

Sezondan umutlu olduklarını da ifade eden Nevin Akçelik, “ 2014 yılından umutluyuz. Şu andaki rakamlarımıza baktığımızda biz 2013 yılını yakalamış hatta geçmiş bulunmaktayız. Rezervasyonlarımız gayet iyi gidiyor. Yılsonunda da tahminimiz geçen yıla oranla doluluk oranlarımızın %3-5 arasında artış olacağıdır. Personele yatırım yaptığınızda, kalifiye ve yetişmiş elemanlarınız olduğunda, eğitime verdiğiniz bu değer sonrasında başarıyı sağlıyorsunuz” dedi.

Ukrayna’da yaşanan siyasi gelişmeler rahatsız edeci bir durum oluşturuyor
Rusya ve Ukraya Pazarlarını da değerlendiren Akçelik, Ukrayna’da yaşanan karışıklığın da bir an önce bitmesi temennisinde bulundu. Mısır ve Suriye’de yaşanan iç savaşın Ukrayna’da da sürmesinin turizme zarar vereceğini ifade eden Akçelik, “ Halen Ukrayna’da yaşanan siyasi gelişmeler rahatsız edeci bir durum oluşturuyor. Antalya’nın misafirleri de genel de Ukrayna pazarından gelmekte. Umarım burada yaşanan sorunlar Mısır ve Suriye’de ki gelişmeler gibi çok uzun sürmez ve otellerimizin açıldığı tarihlere kadar buradaki sorunlar bitmiş olur” dedi.

“Pazarları çeşitlendirmek ana düşüncemiz”
Almanya Pazarından çok fazla bir artış beklemediklerini ve Alman pazarındaki oranın hep aynı durumda olduğuna değinen Nevin Akçelik, yeni Pazar arayışları içinde olduklarını da söyledi. Akçelik, “  Yeni pazarlar arayışlarına girmemiz lazım. Bunlar arasında Afrika pazarı çok ciddi bir rağbet içinde. Şunu takip ediyorum. THY’nin özellikle uçuş noktalarında mutlaka marketing çalışmalarına tanık oluyorum. Bunu da dikkate alırsak, bu pazarlama koşullarında buradan yeni pazarların açılması muhtemeldir. Bir İskandinav pazarı için bundan on sene öncesine baktığımız zaman da “Nereden nereye” diyeceğimiz noktalara gelmiş bulunmaktayız. İskandinav pazarlarının da ilk pazarlarından birisiyiz Club Nena olarak. Eğer bunlara yatırım yapıyorsak gerçekten büyüyebilirsiniz. Bizim şu andaki amacımız da bu.

Pazarları çeşitlendirmek ana düşüncemiz. Bu arada repaid guest misafirlerimizin de oranını daha da yükseltmek için çalışıyoruz. Otelimizdeki % 35 leri geçen repaid guest oranımızı muhafaza ederek daha da arttırmak için çabamız sürüyor. Eğitimlerimizdeki en önem verdiğimiz konuyu da bu oluşturuyor” diye konuştu.

Doluluk oranlarının bu kadar iyi olmasında da verdiğiniz kaliteli hizmet her zaman ön plana çıkıyor.
Club Nena otellerinin Yönetim Kurulu Başkanı Nevin Akçelik, 2014 sezonunu da değerlendirerek, katıldıkları fuarların sonuçlarını açıkladı. Akçelik, “  Önümüzdeki hafta ITB Berlin Fuarına katılacağız. Burada büyük tur operatörlerinin ve turizmcilerimizin bulunduğu bir platformda kendileri ile bir araya geleceğiz.  Hollanda ve Londra fuarları sonrasında bu fuarda bize bu yıl için bir ışık gösterecek. Bu yıl için rezervasyonlarımızı almaya devam ediyoruz.

Önümüzdeki sezonun Club Nena olarak nasıl geçeceğini tahmin ediyoruz. Eğer tesisinizde % 60-70 gibi bir doluluk yakalıyorsanız, zaten geri kalan dolulukları da Rus pazarı ve iç Pazar ile tamamladığınızda görüntü ortaya çıkmaktadır. Doluluk oranlarının bu kadar iyi olmasında da verdiğiniz kaliteli hizmet her zaman ön plana çıkıyor. Tesisleriniz ne kadar iyi olursa olsun, kaliteli hizmet; kalifiye, yetişmiş elemanlar ile sağlanmaktadır. Bu arada personeliniz verimli çalıştırılması da çok önem taşımaktadır. Eğer personelinizi verimli çalıştırmaz iseniz, istediğiniz başarı ve hedefi yakalayamazsanız. Bu konuda personellerimizi sürekli eğitimlere tabi tutuyoruz. Yaptığımız bu eğitimleri sertifikalaştırarak, misafirlerimizin de memnuniyetini en üst seviyeye çıkarmaktayız” dedi.