14 Mart 2014 Cuma

“BİR NESİL TWITTER’DE YETİŞİYOR”



İletişimciler, belediye başkanları ve sosyal medya fenomenlerinin katılımıyla “Propaganda Sürecinde Etkili Sosyal Medya” paneli düzenlendi .Programa Başkan Lokman Çağırıcı ve Sosyal Medya Fenomeni Odun Herif de katıldı.Marmara Belediyeler Birliği’nin Eminönü merkez binasında düzenlediği “Propaganda Sürecinde Etkili Sosyal Medya” panelinde televizyoncular, akademisyenler ve sosyal medya fenomenleri son yıllarda geniş kitleler üzerinde etkili olan Twitter ve Facebook gibi sosyal medyayı ele aldı.

Panelde Marmara Belediyeler Birliği Bşk. Vekili ve Bağcılar Belediye Başkanı Lokman Çağırıcı, Belediyecilikte Sosyal Medya konusunu anlatırken, Twitter fenomeni Odun Herif Kadir Doğrubakar “Ses Getirici Twitter Kullanımı”, YTÜ Basından Sorumlu Rektör Danışmanı Ümit Sanlav “Sosyal Medya Savaşları”, İhlas Haber Ajansı Koordinatörü Dr. Burak Varlık “Teknolojik Gelişmeler Işığında Sosyal Medya”, Haber Türk Spikeri Sevinç Satıroğlu “Sosyal Medyada Etkileşim”, Optimar Araştırma Genel Müdürü Hilmi Daşdemir “Propaganda Aracı Olarak Twitter”, TRT Haber Sosyal Medya Programı Yapımcısı Yalçın Arı “İletişimde Sosyal Medyanın Yeri”, MBB Bilgi-İşlem Sorumlusu Kerem Ulusoy “Sosyal Medyada Kibir Endeksi” konularında sunum yaptı.


BAŞKAN ÇAĞIRICI: SOSYAL MEDYANIN ÖNEMİNE İNANIYORUM
Bağcılar Belediye Başkanı Lokman Çağırıcı, Marmara Belediyeler Birliği’nin yaptığı faaliyetlerden bahsederek, birçok güncel konuyu sosyal medya vasıtasıyla irdelediklerini söyledi. Yerel bir yönetici olarak sosyal medyanın etkinliğine inandığını belirten Başkan Çağırıcı, “Halkın oyuyla seçilmiş yerel yönetici olarak sosyal medya fenomenleriyle bir arada olmaktan mutluluk duyduğumu ifade etmek istiyorum. Sosyal medyanın yazılı ve görsel medyadan daha etkili olduğu görüyoruz. Sosyal medyanın önemine inanıyorum. Bağılar belediyesi olarak akıllı ve elektronik belediyecilikte son noktaya ulaştığımızı düşünüyorum” diye konuştu. Başkan Çağrıcı, kendisine ait Twitter adresini de bizzat kendisinin kullandığını ifade ederek, 39 bini aşkın takipçisinin olduğunu belirtti.


ODUN HERİF, SİYASİLERLE UĞRAŞMAYACAK
“Odun Herif” lakabıyla Twitter’de bir fenomen haline gelen Yıldız Teknik Üniversitesi öğrencisi Kadir Doğrubakar, Kuzenimin takma adı ‘öküz herif’ti ben de ‘Sen öküzsen ben de odun herif olacağım’ dedim. Bir kızdan hoşlandıktan sonra onu etkilemek için Twitter’e etkin kullanmaya çalıştım. Bilinçaltını, insanları etkilemek nasıl olur diye düşündüm. Justin biber hayranı bir kızla kavga ettim, onunla gündeme geldim. 3-4 gün içinde 30 bin takipçiye ulaştım. Nihat Doğan’la bir kavgamız vardı. Facebook’ta 100 bine yakın paylaşım aldı. Melih Gökçek’le yaptığım kavga ile meşhur olduğum sanılır, oysaki ben Gökçek’le tartışmadan önce de Odun Herif markasını oturtmuştum” diye konuştu. Melih Gökçek ve oğlu Osman Gökçek’le yaptığı sert tartışmalarla tanınan Odun Herif, siyasilerle tartışmayı bırakma kararı aldığını da söyledi. Odun Herif, “Özellikle propaganda sürecinde siyasilere Twitter’da yazışıldığında veya tartışıldığında, etkileşimdeki insanlar konuları başka yerlere çekebiliyor. Geçtiğimiz günlerde Melih Gökçek bir konuda kızdırdı beni. Ben de Mansur Yavaş’a sardırmak zorunda kaldım. Bundan sonra hiçbir siyasiye sardırmayacağıma dair kendime söz verdim. Ben, anlık gönderilerle birtakım espriler yapıyorum. Ancak birilerinin maksatlı olarak tweet’lerimi kullanması beni zor durumda bırakıyor” dedi.


“TWİTTER, SEÇİM YASAKLARINI AŞACAK”
Programın moderatörlüğünü de üstlenen Haber Türk Spikeri Sevinç Satıroğlu teknolojinin gelişmesiyle sosyal medyanın daha çok yayıldığını belirterek, “Twitter tamamen hızlı bir etkileşim yolu. 140 karakterin de sihirli bir söz olduğuna inanıyorum. İnsanlara daha net ve hızlı olmaları konusunda yer açtı” dedi. Türkiye’nin Twitter kullanımı konusunda ön sıralarda olduğunu dile getiren Satıroğlu, “Günde ortalama 8 milyon tweet atılıyor. Büyük bir kitleye ulaşıyoruz. Bu da Twitter’ı reklam alma ve verme konusunda etkin bir hale getirdi. Twitter, bilgi kirliliğinin de yaşandığı bir ortam sundu. Ayrıca Twitter’ın belediye başkan adayları için vatandaşa ulaşma konusunda önemli bir mecra olduğunu görüyoruz. Twitter Seçim yasaklarını bile aşabilecek bir etkileşim alanı. Bu alan 30 Mart öncesi, belediyeler tarafından daha etkin kullanılabilir” şeklinde konuştu.

YENİ BİR KAVRAM: SOSYAL MEDYADA KİBİRLİ MİYİZ?
Marmara Belediyeler Birliği Bilgi Teknolojileri Sorumlusu Kerem Ulusoy, belediye çalışanlarının sosyal medyada çok dikkat etmeleri konusunda uyarıda bulunurken; “Sosyal Medyada Kibir Endeksi” adlı kavramı dinleyicilere anlattı. Ulusoy, “Kibir endeksi, takip eden sayısı ile takipçi sayısı arasındaki endeks. Yurtdışındaki firmalar ve kurumlar takip eden insanların çoğunu takip etmeye çalışırken, Türkiye’de teknoloji ve iletişim devi firmaların bile, yalnızca patronlarını veya holding markalarını takip ettiğini görebiliyoruz. İletişim açısından bunun yanlış olduğunu düşünüyorum. Twitter, iletim değil, iletişim alanıdır. Özellikle siyasal iletişimde bu konuya çok dikkat etmemiz gerekiyor” dedi.

“MELİH GÖKÇEK TWİTTER’DA İTİBAR YÖNETİMİ YAPTI”
Optimar Danışmanlık ve Araştırma Şirketi Genel Müdürü Hilmi Daşdemir ise, “Siyasilerin sosyal medyayı daha etkin kullanması gerekir” diyerek, Twitter’ı en etkin kullanan Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek’i örnek gösterdi. Gökçek’in eleştirel tavrının insanları etkilediğini belirten Daşdemir, “Gezi Parkı olayları sırasında iktidar partisi sosyal medyayı etkin kullanmazken, Melih Gökçek, o dönemde attığı tweetlerle ciddi bir itibar yönetimi yaptı. AK Partililer twitter’a Melih Gökçek’i örnek alarak girdiler” derken, Sosyal medyanın hiçbir maliyet gerektirmeyen bir alan olduğunu, belediyeler tarafından etkili twitter kullanımı hususunda danışmanlık hizmeti verdiklerini söyledi.

“İNSANLAR HABER ALMA İHTİYACINI SOSYAL MEDYADAN SAĞLIYOR”
İhlas Haber Ajansı Koordinatörü Burak Varlık, insanların büyük bir kısmının haber alma ihtiyaçlarını sosyal medyadan karşıladığını söyledi. Varlık, “İnsanların haber alma ihtiyacı her zaman var. Haber kaynaklarının müşteriyle kullanma kanalları değişecek. 2013 yılında yapılan araştırmada şahısların haberlerin büyük çoğunluğunu sosyal medyadan takip ettiği anlaşıldı. İnsanlar haber ihtiyaçlarının yüzde 59.5’ini televizyondan, yüzde 20.8’ini de sosyal medyadan sağlıyorlar. Sosyal medya kanalları içerisinde Twitter’ın yüzde 28.8 gibi bir oranla insanlar tarafından haber alma kanalı olarak kullanıldığını dile getirdi.

“TWİTTER’DA ÖĞRENDİKLERİYLE YETİŞEN BİR NESİL VAR”
İletişim bilimci, sosyal medya danışmanı Yalçın Arı yaptığı konuşmada insanların tercih etse de, etmese de sosyal medyadan etkilendiğini belirterek, "İnternette yaşanan her şey gerçek değil. Ondan etkilendiğimiz kadar büyük değil fakat ondan etkilendiğimiz bir gerçek.  Ondan etkilendiğimiz için onu ciddiye almalıyız. Özellikle siyasilerin, verdiği mesajlara dikkat etmesi gerekiyor. Twitter'da öğrendikleriyle büyüyen bir nesil var. Her yeni teknoloji, yeni bir insan prototipi doğuruyor. İletişim, teknolojinin işgali altında. Bilgi öldü, yerini kanaatlere bıraktı " dedi. Arı, açıklamalarının devamında son günlerdeki kutuplaşmalara da değinirken, "Kutuplaşma eskiden de vardı ancak biz fark edemiyorduk. Bugün sosyal medya sayesinde herkesin konuşma imkanı var, herkesin konuştuğu bir ortamda kutuplaşma da daha görünür bir hal aldı. Eskiden sadece birileri konuşma imkanına sahipti ve bizler onların dediklerine göre Türkiye'yi yorumluyorduk. Bugün herkes kendine göre bir Türkiye görüyor. O yüzden herkes sadece kendi konuştuğuna, yazdığına inanıyor” dedi.

“AMERİKA’DA İNTERNET BAĞIMLILARI YATAKLI TEDAVİ GÖRÜYOR”
Yıldız Teknik Üniversitesi Basın Danışmanı ve “Sosyal Medya Savaşları” Kitabı yazarı Ümit Sanlav, Gazete, dergi ve televizyon gibi geleneksel basın-yayın organlarıyla, internet medyasının en temel farkının “geleneksel medyanın (yayıncıdan alıcıya) tek yönlü, sosyal medyanın ise karşılıklı (interaktif) kullanımı ve etkileşimi olarak ifade etti. Sosyal Medyanın önemli sorunlarından birinin de güvenilirlik sorunu olduğunu belirten Sanlav, “Mehmet Ali Birand, Nejat Uygur, Nejat İşler ve Ciguli sosyal medyada defalarca öldürülürken, en son Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı istifa etti” dedi. Türkiye ve Dünya’nın çeşitli karmaşalarla adeta altüst olduğu bu döneme sosyal medyanın damga vurduğunu söyleyen Sanlav, “Sosyal medya, güvensizlik algısı yaratsa da çok büyük oranda bilinçaltında şartlanmalar oluşturuyor” dedi. Sanlav, açıklamalarının devamında, “Her gün daha fazla konuşulan bir konu olan sosyal medya bağımlılığı, milyonlarca sosyal medya kullanıcısını ilgilendiren bir konu olsa da; kimisi halen durumun ciddiyetinin farkında değil, kimisi de nasıl bir bağımlı olduğunun farkında olmadığından gerekli hassasiyeti göstermiyor. Türkiye’de bu konuda Yeşilay Cemiyeti ile Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanlığı (BTK) işbirliğine giderken, Amerika’da internet bağımları için yataklı tedavi merkezleri var. Yakında Türkiye’de de bunlar olacak” diye konuştu.


13 Mart 2014 Perşembe

SKAL İstanbul'un Mart ayı yemekli toplantısı Sürmeli İstanbul Hotel’de gerçekleşti


SKAL İstanbul'un Mart ayı yemekli toplantısı, Sürmeli İstanbul Hotel Genel Müdürü Bayram Birnican’ın ev sahipliğinde Sürmeli İstanbul Hotel’de gerçekleşti . SKAL İstanbul Kulübü'nün her ay geleneksel olarak gerçekleştirdiği aylık yemeğinde buluşma noktası İstanbul Sürmeli Hotel oldu.


SKAL International İstanbul Kulübü'nün Mart ayı yemekli toplantısında yeni yönetimin eylem planı açıklandı. Açılış konuşmasını yapan Skal İstanbul Kulübü Başkanı Feza Solaklar, gezi eylemlerinde yaralanan Berkin Elvan'ın hayatını kaybetmesinden dolayı duyduğu üzüntüyü dile getirdi. Berkin Elvan’ı anarak konuşmasına başlayan başkan Feza Solaklar zor ama duygusal konuşmasında gözyaşlarını tutamadı.Çocukların şerefli yaşayacağı bir ülke hayal ediyorum dedi.


Skal tostunu yapmadan önce Elvan'a Allah'tan rahmet, ailesine ve tüm Türkiye'ye başsağlığı dileyen Solaklar "Devletin vatandaşına şefkatle sahip çıktığı, adaletli, namuslu ve dürüst bir siyaset ile yönetilen, mutlu insanların yaşadığı bir ülke hayalimden vazgeçmek istemiyorum. Yüce Atatürk'ün nice zorluklarla kurup bizlere emanet ettiği cumhuriyetimize ve ülkemize sahip çıkmak, çocuklarımıza medeni ve şerefli bir şekilde yaşayabilecekleri bir ülke bırakmak adına herkesi elinden geldiği kadar çalışmasının ve vatandaş olarak sorumluluklarını yerine getirmesinin gerekliliğine vurgu yapmak istiyorum" dedi.


Skal tostunun ardından Başkan Solaklar, "Skal bir dostluk ve network kulübü olmasına rağmen tüm ülkede yeme içme kulübü olarak ün saldı, bu yüzden yiyip içerken biraz da bilgilenelim diye düşündük.


Bu aydan itibaren, her ay yemekli toplantılarımızda sektörle ilgili rakamsal bazlı verileri ve bilgileri sizlerle paylaşma kararı aldık. Ayrıca sektörde eleman arayan veya iş değiştirmek isteyen ve iş arayan üyelerimizle kurumları buluşturan bir aracılık görevi de üstleneceğiz" dedi.

Türkiye Aşçılar ve Şefler Federasyonu başkanı Yalçın Manav,Feza Solaklar'a nazar boncuğu taktı


2014 Ocak ve Şubat turizm ve otel istatistiklerini ve yeni dönem Yönetim Kurulu'nun çalışma planını açıklayan Solaklar şunları söyledi:"Genel kurulda hedeflerimizi, üye ilişkilerinin geliştirilmesi, genç üyelerin Skal hayatına katılımlarının sağlanması, Skalite'nin içerik organizasyonu olarak geliştirilmesi, Young Skal Organizasyonu'nun geliştirilmesi, marka verimliliğinin artırılması ve maksimum iki sosyal sorumluluk projesinin hayata geçirilmesi olarak belirledik. Bu hedeflere ulaşmak için stratejilerimizi de şöyle sıralayabiliriz; tüm üyelerimiz ile birebir iletişim kurmak ve katılımlarını sağlamak için Yönetim Kurulu'nu görevlendirilmesi ve bir danışmanlar kurulu oluşturmak."

Toplantıda ayrıca 2014 Skal etkinlik takvimi paylaşıldı. Her ay kutlanan doğum günleri için yeni bir uygulamaya geçileceğini söyleyen Solaklar, doğum günü olan her üye adına yeni kuracakları Skal ormanına bir ağaç dikileceğini açıkladı. Öte yandan Sürmeli Otel Genel Müdürü Bayram Birnican'a Skal İstanbul üyelerini ağırladığı için Boyut Yayın Grubu'nun yayımladığı La Turquie Kemaliste kitabı hediye edildi.


Türkiye Aşçılar ve Şefler Federasyonu başkanı Yalçın Manav, Skal İstanbul Kulübü geçmiş dönem Başkanı Patrice Levkoski’ye  Altın Madalya ile onure etti.



Uluslararası SKAL Dernekleri Federasyonu Başkanı Deniz Anapa,4 Nisan Cuma  günü İstanbul Hilton Convention Center’da gerçekleşecek.


Ana fikirlerin oluştuğu alan olan Arena  değerli hocaların katılımıyla gerçekleşecek.


12 Mart 2014 Çarşamba

Propaganda Sürecinde Sosyal Medya

Uzmanlar, akademisyenler, iletişimciler, televizyoncular, belediye başkanları ve sosyal medya fenomenlerinin katılımıyla “Propaganda Sürecinde Sosyal Medya” paneli düzenleniyor.

Tarih: 13 Mart 2014 Perşembe / 10:00 - 12:00
Yer: Marmara Belediyeler Birliği - Eminönü
Detaylı adres tarifi için: www.marmara.gov.tr/iletisim

"Odun Herif" Seminer Verecek
Marmara Belediyeler Birliği tarafından düzenlenecek panelde, belediyecilikte sosyal medya kullanımı, alışkanlıklar, sıklıkla yapılan hatalar, PR, iletişim, etkileşim, sosyal medyada propaganda teknikleri, sosyal medyada konumlanma konuları katılımcılara aktarılacaktır. Türkiye’nin alanında uzman isimlerinin ve uygulamacıların katılacağı panel kapsamında, yerel seçimler öncesi sıklıkla yapılan hatalara değinilecek, olumlu ve olumsuz örnekler belediye personeline anlatılacaktır. Katılımın ücretsiz olacağı program, basına açık olarak yapılacaktır.

Panelistler:
Lokman Çağırıcı - Marmara Belediyeler Birliği Bşk. Vekili ve Bağcılar Belediye Başkanı
Odun Herif - Sosyal Medya Fenomeni (Ses Getirici Twitter Kullanımı)
Ümit Sanlav - YTÜ Rektör Danışmanı (Sosyal Medya Savaşları)
Dr. Burak Varlık - İHA Koordinatörü (Teknolojik Gelişmeler Işığında Sosyal Medya)
Sevinç Satıroğlu - Haber Türk Spikeri (Sosyal Medyada Etkileşim)
Hilmi Daşdemir - Optimar Araştırma Genel Müdürü (Propaganda Aracı Olarak Twitter)
Yalçın Arı - TRT Haber “Sosyal Medya” Programı Yapımcısı (Sosyal Medyanın Yeri)
Kerem Ulusoy - MBB Bilgi-İşlem Sorumlusu (Sosyal Medyada Kibir Endeksi)


Hostech by TUSİD start aldı

CNR Hostech by Tusid, bugün CNR EXPO Yeşilköy'de açıldı
Otel, restoran, gastronomi ve mutfak ekipmanları alanında Avrupa'nın ikinci büyük fuarı olan CNR Hostech by Tusid  CNR EXPO İstanbul'da kapılarını açtı.


12-16 Mart tarihlerinde gerçekleşecek otel, restoran, gastronomi ve mutfak ekipmanları alanında Avrupa'nın ikinci büyük fuarı olan CNR Hostech by Tusid, bugün CNR EXPO Yeşilköy'de açılış konuşmalarıyla start aldı. 500’ün üzerinde markanın yer aldığı fuara 50 bin ziyaretçi bekleniyor. Fuarda Boyut Yayıncılık, TUSİD ile aynı standı paylaşıyor. Gastronomi Dergisi'nin özel sayısı fuar süresince ücretsiz olarak dağıtılacak ve Türkiye'de bir ilk olan Profesyonel Mutfaklar kitabının tanıtımı da yapılacak.



Otel, restoran, gastronomi ve mutfak ekipmanları alanında Avrupa'nın ikinci büyük fuarı olan Hostech by TUSİD - 21. Uluslararası Endüstriyel Mutfak ve Otel Ekipmanları Fuarı, 12-16 Mart 2014 tarihleri arasında CNR EXPO Yeşilköy'de yapılıyor. Fuar, fuaye alanında yapılan açılış töreni ve TUSİD Yönetim Kurulu Başkanı Uğur Atalay'ın konuşmasıyla start aldı. Sine Fuarcılık AŞ tarafından Endüstriyel Mutfak, Çamaşırhane Servis ve İkram Ekipmanları Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TUSİD) desteğinde gerçekleşecek fuara, 500’ün üzerinde marka katılacak. T.C. Ekonomi Bakanlığı da fuara ‘Alım Heyeti Programı’yla destek veriyor.


60 bin metrekare alanda düzenleniyor
CNR Hostech by TUSİD'de, otel ve ağırlama tesis profesyonelleri, proje ve taahhüt firma yöneticileri, mimarlar, planlamacılar, restoran işletmecileri alanında üretici alıcı ve katılımcı firmalar teknoloji ve hizmetler konusunda yeni anlaşmalar yapacaklar. Sine Fuarcılık ve TUSİD 600 kişilik alım heyeti çalışmasında bulundu. Bu kapsamda Azerbaycan, Cezayir, Danimarka, Ermenistan, Güney Kore, Gürcistan, Katar, Kazakistan, Kolombiya, Macaristan, Norveç, Polonya ve Sırbistan'ın aralarında yer aldığı ülkelerden alım grupları ağırlanacak. Ayrıca T.C. Ekonomi Bakanlığı koordinesinde BAE, Bahreyn, Belçika, Cezayir, Çek Cumhuriyeti, Çin, Fas, Fransa, Hollanda, Irak, İngiltere, İran, İspanya, İsrail, İtalya, Romanya, Rusya, Suudi Arabistan, Tunus ve Ürdün'den gelecek alım heyetleri fuarda katılımcılarla ikili görüşmelerde bulunacaklar. Kosova İşadamları Derneği'nin öncülüğündeki alım heyeti de CNR Hostech by TUSİD'de temas kuracak.

60 bin metrekare alanda düzenlenecek Hostech by TUSİD'in katılımcı ülkeleri arasında Çin, Yunanistan, Hollanda, Belçika, Fransa ve İtalya yer alıyor. CNR Hostech by TUSİD'in ürün grupları arasında mutfak ve catering donanım endüstrisi, oda ve banyo ekipmanları, otel destek hizmetleri, unlu mamuller, temizlik endüstrisi, temizlik maddeleri ve ekipmanları, çamaşırhane ekipmanları, tekstil ürünleri endüstrisi, havuz ve sauna endüstrisi, spor ve rekreasyon endüstrisi ürünleri de bulunuyor.

3.Köprü Kuleleri Yükseliyor



ICA tarafından hayata geçirilen 3.Köprü’de yapım çalışmaları devam ediyor.Yapımını ICA konsorsiyumunun üstlendiği köprü, estetik ve teknik özellikleriyle dünyanın sayılı köprüleri arasında yer alacakAvrupa yakasındaki Garipçe ve Asya yakasındaki Poyrazköy arasında inşa edilen köprüdeki çalışmalar planlandığı gibitüm hızıyla sürüyor.


Üçüncü Boğaz Köprüsü dünyanın en yüksek kuleye sahip asma köprüsü olacak.Avrupa yakasındaki Garipçe ve Asya yakasındaki Poyrazköy arasında inşa edilen köprüdeki çalışmalar planlandığı gibi sürüyor.


Mart 2014 itibariyle köprü kuleleri bulutların arasına girdi.Köprü ayaklarında hedef, deniz seviyesine göre 330 metreye ulaşmak. Avrupa ve Asya Yakası’ndaki kule ayakları ara bağlantılarla birbirine bağlandı. Beton kiriş sistemiyle kulelerin birbirlerine bağlandı.Üçüncü Boğaz Köprü'sü ‘en’lerin köprüsü olacak. Köprü, 59 metrelik genişliğiyle dünyanın en geniş, 1408 metrelik ana açıklığıyla üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Köprünün bir başka eni ise 322 metrelik yüksekliğiyle dünyanın en yüksek kuleye sahip asma köprüsü olması. Köprüde 8 şerit karayolu ve 2 şerit tren yolu geçecek.Çalışma temposu gittikçe artıyor.Gün boyu toplamda 300 işçi kule ayaklarının tepesinde görev alıyor.



13 Mart’ta bir bardak su için, böbreklerinizi hatırlayın!

9. Dünya Böbrek Günü’nün teması; “Kronik Böbrek Hastalığı ve Yaşlanma”
Uluslararası Nefroloji Derneği (ISN) ile Uluslararası Böbrek Vakıfları Federasyonu (IFKF)  düzenlediği Dünya Böbrek Günü’nde dünyanın dört bir yanından tüm sivil toplum, hükümetler, sağlık profesyonelleri, hastalar ve hasta yakınları ile konuya duyarlı kişiler güne bir bardak su ile başlamaya davet ediliyor. Bu eylem herkese böbreklerini hatırlatmayı hedefliyor. 9. Dünya Böbrek Günü’nün asıl mesajı ise; DOKTORUNUZA GÖRÜNÜN!

Dünyanın dört bir yanında 600 milyon civarında insan az ya da çok böbrek hasarına sahip. Önümüzdeki on yıl içinde yüzde 17 civarında artacağı öngörülen Kronik Böbrek Hastalığı (KBH) bugün artık küresel bir kamu sağlığı sorunu olarak kabul ediliyor. Erken teşhis edilip uygun şekilde yönetilmesi durumunda, böbrek işlevlerindeki kötüleşme yavaşlatılabilse hatta durdurulabilse de, böbrek hastalıkları konusundaki bilinç halen çok düşük ve birçok insan böbreklerinin hayatlarında oynadığı önemli rolü azımsıyor.

Uluslararası Nefroloji Derneği (ISN) ile Uluslararası Böbrek Vakıfları Federasyonu’nun (IFKF) her yıl dünya çapında birlikte düzenlediği Dünya Böbrek Günü 13 Mart’ta 9. kez kutlanacak. Dünya çapında böbrek sağlığına adanmış, en yaygın kutlanan bu etkinlik, böbrek hastalığının tehlikeleri konusunda bilinç oluşturulması, kamuoyuna ve hükümetlere KBH’nin yaygın, zararlı ve tedavi edilebilir bir rahatsızlık olduğu yönünde açık bir mesaj yollamak için her yıl önemli bir fırsat yaratıyor.

Dünya Böbrek Günü Yürütme Kurulu ISN Eş Başkanı Prof. John Feehally 9. Dünya Böbrek Günü nedeniyle yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Misyonumuz, KBH’nin daha etkn bir biçimde önlenmesi ve tedavi edilmesi amacıyla bilinç, tartışma ortamı, eğitim ve politika geliştirilmesini sağlamak. Bu yılın teması, KBH ve yaşlanma” olarak belirlendi. 75 veya üstü yaştakilerin yaklaşık yarısında bir dereceye kadar KBH bulunuyor. Bu kişilerin KBH’yi erkenden tespit edebilmek için basit kan ve idrar testleri yaptırarak böbrekleri konusunda akıllıca davranmasını öneriyoruz. Kamuoyuna vermek istediğimiz mesaj ise şu: Doktorunuza görünün.”

Böbrekler de yaşlanır; tıpkı sizin gibi – Her 10 kişiden 1’inde az ya da çok kronik böbrek hastalığı (KBH) bulunuyor. Böbrek hastalığı tüm yaş ve kökenlerden insanları etkileyebiliyor. Her ne kadar KBH her yaşta ortaya çıkabilse de, yaş ilerledikçe daha fazla görülüyor. 40 yaşından itibaren, böbreklerin süzme kapasitesi yılda yaklaşık yüzde 1 oranında düşmeye başlıyor. Böbreklerin doğal yaşlanmasının yanısıra, böbreklere zarar veren diyabet, yüksek tansiyon ve kalp hastalığı gibi rahatsızlıklara da yaşlılarda daha sık rastlanıyor. Sonuçta, KBH kalp krizi ve felç riskini artırdığı gibi diyaliz veya organ naklini gerektirecek derece böbrek yetmezliğine de yol açabiliyor.

Dünya Böbrek Günü’nde bir bardak su için – Dünya Böbrek Günü’nde, dünyanın dört bir yanından tüm sivil toplum, hükümetler, sağlık profesyonelleri ve hastalar güne bir bardak su ile başlamaya ve ailelerini, dostlarını ve çalışma arkadaşlarını da aynısını yapmaya teşvik etmeye davet ediliyor. Bu sembolik hareket, 13 Mart’ta herkesin böbreklerini düşünmesini sağlamaya yönelik ortak ve basit bir eylem ile güçlü bir bağ sağlıyor. Su böbreklerini koruyabilse de, su içmenin KBH riskini azalttığına dair hiçbir güçlü kanıt bulunmadığından 13 Mart günü bir bardak su içilmesi önerisi sadece böbrekleri hatırlamaya davet eden sembolik bir eylem.

KBH Yürütme Kurulu IFKF Eş Başkanı Prof. Guillermo Garcia Garcia da herkesi Dünya Böbrek Günü’nü desteklemeye teşvik ediyor: “Bir bardak su içmek böbreklerinizi iyileştirmeyecektir, ancak onlara dikkat etmeniz gerektiğini hatırlamanıza yardımcı olacaktır. Haydi siz de bize katılarak 13 Mart 2014’te güne bir bardak su içerek başlayın ve umarız bu günlük eylem gelecekte güçlü bir hatırlatıcı olacaktır.”
Dünya Böbrek Günü’nü kutlamak üzere dünyanın dört bir yanında gerçekleştirilen etkinlikler hakkında daha fazla bilgi ve detay için, lütfen www.worldkidneyday.org adresini ziyaret ediniz.
Katılımcılar #glassofwater ve #isupportwkd üzerinden mesaj ve resimlerini gönderebilirler.

KEMER HOLİDAY CLUB İKİNCİ KEZ DOĞACAK

KEMER HOLİDAY CLUB'DA RENEVASYON ÇALIŞMALARI


Halil ÖNCÜ- KEMER
Kemer Göynük’te bulunan Kemer Holiday Club'ın renevasyon çalışmaları devam ediyor. Bu yıl 25. Yılını kutlayacak tesis, renevasyon çalışmalarının bitmesi ile adeta ikinci kez doğacak. Renevasyon çalışmaları ile tüm odalar baştan yenilenirken, tesis yeni peyzaj çalışmaları ile de dikkat çekecek. Her şey dahil siteminden Ultra sisteme geçecek olan tesisin Nisan ayı içerisinde misafirlerini ağırlamaya başlayacağı belirtildi. Yenileme çalışmalarının hızla devam ettiği tesiste, değişim sürecinde yönetici kadrosuna konsept değişiklikleri ile ilgili “Değişimin Liderliği” konusunda eğitimler veriliyor.


Tesisimizde değişim devam ediyor…
KETAV( Kemer Tanıtım Vakfı ) Başkanı olan ve Kemer Holiday Club'ın Genel Müdürlüğünü yürüten Volkan Yorulmaz tesisteki değişim ile ilgili açıklamalarda bulundu. Yorulmaz “ Tesisimiz 1989 yılında açıldı ve bu yıl 25.yılını kutluyor. Tesisimiz geçtiğimiz dönemlerde iki kez renevasyon görmüş olmasına rağmen, yıllar geçtikçe tekrar bir renevasyona ihtiyaç duyuldu. Hem daha iyi işler yapabilmek, hem de rekabet etme adına bizde tesisimizin tüm odalarını renevasyona soktuk. Sitem olarak her şey dahilden Ultra’ya geçtik. Hizmet kalitemizi yükseltmek adına eğitimlerimiz devam ediyor.  Tesisimizde değişim devam ediyor. Bu sene bizim için çok önemli bir sene olacak.  Tesis olarak, 25 yılımızda yaptığımız bu renevasyon çalışmalarımız ile ikinci doğum günümüzü kutlayacağız. Hem inşaat çalışmalarımız hem hizmet kalitemiz olarak güzel işler yapmak istiyoruz” dedi.


Sezon iyi geçecek!
Sezonu da değerlendiren Genel Müdür Volkan Yorulmaz , “ Genel rezervasyon akışımız geçen yılın oldukça üstünde. Ukrayna, Rusya arasındaki sıkıntılar nedeniyle birkaç gündür rezervasyon artışında bir yavaşlama var. Ancak yine de iyi gidiyor. Son Berlin fuarında da aldığımız genel hava sezonun iyi geçeceği yönünde” dedi.


Kemer’deki diğer tesislerde de değişim var!
Volkan Yorulmaz, Kemer’deki bazı tesislerde ciddi bir değişim yaşandığını söylerken, bu değişimin bölge adına önemine dikkat çekti. Yorulmaz, “ Tesisimizde olduğu gibi Kemer’de de bir değişim söz konusu.  Hem kaliteli ürünler, hem de renevasyonlar açısından bu değişim görülüyor. Bu konuda Kemer’de yeni yapılan ve Renevasyonu yapılan şu anda aklıma gelen 6-7 tesis var.  Bu da bölgemizde kalitenin artmasına neden olacak. Bu gelişme  hem esnafımıza, hem otelcimize, hem de acenteciye yarayacak bir durum” dedi.Öte yandan Kemer Holiday Club'da eğitimler de devam ediyor. Tesiste değişim sürecinde inşaat sonrası ve konsept değişiklikleri ile ilgili eğitimler devam ederken, amacın bu eğitimlerle hem tesisin hizmet kalitesinin hem de hizmet kalitesinin daha ileriye taşınması amaçlanıyor. Edip Soyak’ın verdiği eğitimlerde “Değişimin liderliği” konusu işleniyor.

QATAR AIRWAYS’İN YOLCULARINA ÜCRETSİZ DOHA ŞEHİR TURU SUNUYOR


Qatar Airways ve Qatar Turizm Yetkilileri, Qatar Airways yolcularının transit geçiş esnasında şehirde kısa bir mola vererek geçirdikleri zamanın tadını çıkarmalarını sağlamak amacıyla ortak bir girişim başlattılar. Transit yolcular ücretsiz Doha turu ile turizm açısından şehrin önemli merkezlerini keşfederek, unutamayacakları bir tatil deneyimi yaşayacaklar.


Qatar Airways Holidays Başkanı Nigel Burnell Stoker, turizmin gelişmesine katkı sağlamak ve Katar’ın turizm açısından daha çok tanıtılması amacıyla bu şekilde ortak bir girişimde bulunduklarını söyleyerek, 1 Şubat 2014 tarihinden itibaren Doha Şehir Turu kapsamında her gün tam kapasiteli dört tur gerçekleştirdiklerini belirtti.


Doha’nın son teknolojiye sahip, modern ve zengin kültürel mirasa sahip büyüleyici bir şehir olduğunu belirten Qatar Pazarlama ve Tanıtım Müdürü Rashed Al Qurese ise sözlerine şöyle devam etti: “Doha Şehir Turu ile yolcular şehre şöyle bir göz atabiliyor ve daha uzun süreli kalmak üzere geri gelmek için sebepler buluyorlar. Genel olarak Katar’ın, turizm sektöründe her açıdan güçlü bir büyüme kaydettiğini görüyoruz. Her yıl Katar’a gelen ziyaretçi sayısı artıyor ve geçen hafta duyurulan, Katar Ulusal Turizm Sektörü 2030 Stratejisi’ne göre turizm, ulusal ekonominin farklılaşmasına katkıda bulunuyor. Katar’ı turistik amaçlı geziler için bir seçenek haline getirmek ve çeşitli turizm seçenekleri sunmak amacıyla birlikte çalıştığımız Qatar Tourism Yetkilileri bu gelişmelerden dolayı oldukça memnun.”


5 saatten 12 saatte varan transit süreleri ile Doha’da zaman geçiren yolcular, Doha Uluslararası Havalimanında bulunan Doha Şehir Turu noktalarını ziyaret ederek ücretsiz şehir turu için rezervasyon yaptırabiliyorlar. Doha hakkında bilgi veren bir rehber eşliğinde yaklaşık üç saat süren tur boyunca yolcular, 200 yılı aşkın süredir İslam uygarlığına ait kıymetli çalışmaların yer aldığı büyüleyici İslam Sanatları Müzesi, Corniche, West Bay Alanı, sanat galerileri, operalar, dramalar ve konser performansları için bir amfi tiyatronun yanı sıra restoranlar, plaj ve su sporları tesislerinin yer aldığı Katara Kültür ve Tabiat Mirası Köyü, Pearl Qatar ve geleneksel mimari özelliklerine sahip binaları ile eski geleneksel pazaryerinin kalabalığını ve canlılığını sunan Souq Waqif gibi şehrin simgesi haline gelmiş önemli merkezleri keşfetme şansını bulacaklar.

SPA&HAMMAM’IN GÜNEŞ ÖNCESİ BAKIMLARIYLA YAZI İDEAL FORMUNUZDA KARŞILAYIN


Etkili bir bakım ve stresten arınmış, huzurlu bir beden için; Four Seasons Bosphorus Spa&Hammam... Dünyanın en prestijli markalarından Sodashi ve Natura Bissé ürünleri ile uygulanan cilt ve vücut bakımları sunan Spa&Hammam cildi güneşe hazırlamak için menüsünden üç farklı bakım öneriyor... Farklı cilt tipleri ve ihtiyaca göre çeşitlendirilebilen bu bakımlar ile yenilenmek ve enerji depolamak mümkün.

Spa&Hammam’ın yaza özel önerileri, yıl boyu kuruyan ve yıpranan ciltleri güneşli günlere hazırlamak için ideal. Kışın su kaybı yaşan ve kuruyan cildi canlandırmak için önerilen Tuzla Gelen Rahatlık vücut bakımı, kan dolaşımını hızlandırıp gerginlik ve yorgunluğu azaltmaya yardımcı oluyor. Bu bakımda Himalaya tuzu ile vücuda uygulanan “peeling” ölü deriyi arındırarak cildi güzel ve sağlıklı bronzlaşma için hazırlıyor. Kış boyunca nem dengesi bozulmuş cildi tazelemek ve tıkanmış gözenekleri açmak için uygulanacak Sodashi Derinlemesine Temizlik yüz bakımı ile yaz ayları boyunca sağlıkla parlayan bir cilde sahip olmak mümkün.  Spa&Hammam’ın imza bakımlarından olan İnceltici Masaj ise vücudu yeniden şekillendirmeye hızla yardımcı oluyor. Uzman terapistler tarafından uygulanan  ve detoks etkisi olan  bu masajda derin yuvarlama hareketleri kullanılıyor. Tek bir seansın bile kan dolaşımını ve lenf drenajını arttırmak için etkili olduğu inceltici masaj, portakal kabuğu görünümünü azaltmak ve vücut hatlarını ortaya çıkarmak için bire bir.

Spa&Hammam üyelik paketleri ve dönemsel promosyonları ile stresten arınmak isteyen metropol insanının ihtiyaçlarına yönelik imkanlar ve özel günlerde ayrıcalıklı hediyeler sunmayı hedefliyor. Avantajlı üyelik seçenekleri bulunan Spa&Hammam’da, deneyimli eğitmenlerin kişiye özel oluşturdukları spor programları ile yazı fit bir vücut ile karşılamak, özel “Power Plate” ve pilates dersleri ile daha esnek, güçlü ve sağlıklı bir vücuda kavuşmak mümkün.

Spa & Hammam’la Dinginlik, Saflık ve Arınma Şehrin Merkezinde Konumlanıyor…
Four Seasons Bosphorus’ta yer alan Spa&Hammam, ayrıntılara verdiği özenle misafirlerini şehrin ortasında derin bir nefes almaya davet ediyor. Modern gelenekler konsepti ile hizmet veren Spa&Hammam’da dileyen üyeler gün ışığı alan kapalı havuzda yorgunluk atabilir, Spa’nın sağlıklı menüsünden seçecekleri hafif bir yemek ile programlarını tamamlayabilirler. Zamanını verimli kullanmak isteyen misafirler ise, buluşma mekanı olarak Four Seasons Bosphorus’u tercih ederek, günlük sağlık ve güzellik seanslarını, otelin İtalyan’ı AQUA Restaurant’ta lezzetli bir akşam yemeği ile sonlandırabilirler.

Four Seasons Bosphorus Spa&Hammam, kişiye özel ihtiyaçlara göre şekillendirdiği bakım ve paket önerileri ile hayatı kolaylaştırıyor. Spa&Hammam, 2100 m2’lik kullanım alanı, Boğaz kıyısındaki muhteşem konumu, açık havuzu, cam tavanlı kapalı havuzu, özel hamamı, özenle tasarlanmış sauna, jakuzi ve buhar odasıyla farklılaşıyor. Bütün duyularınızı harekete geçiren Spa&Hammam, aynı zamanda 3 Türk hamamı ve 9 bakım odasına sahip.



Özel fiyatlar hakkında bilgi ve üyelik koşulları için; Four Seasons Bosphorus, Spa&Hammam
 0212 381 41 60

Global Run’la koşu heyecanı Bodrum Limanı’na taşınacak


Yaptığı önemli atılımlarla Barcelona Limanı’ndaki hisse oranını %43’e çıkaran, Karadağ Bar Limanı özelleştirmesiyle ilk kez yurtdışında bir Türk Liman işletmecisi olarak önemli başarılara imza atan ve Lizbon Kruvaziyer Terminali kontrat müzakeresi sürecine davet edilen Global Liman İşletmeleri (GLİ) yine bir ilke imza atacak. GLİ ilk kez Bodrum’da düzenlenecek Bodrum Global Run’la Türkiye ve dünyanın çeşitli ülkerinden 1.000 sporcuyu karşılamaya hazırlanıyor.  “Bodrum Global Run” koşusu 27 Nisan Pazar Bodrum Cruise Port’tan start alacak.


Yolcu ve ticari alanda Türkiye'nin üç önemli büyük limanına sahip tek liman operatörü GLİ ilk kez Bodrum’da düzenlenecek Bodrum Global Run’la Türkiye ve dünyanın çeşitli ülkerinden 1.000 sporcuyu karşılayacak.  “Bodrum Global Run” koşusu 27 Nisan Pazar Bodrum Cruise Port’tan start alacak.Türk Liman işletmecisi olarak yurtdışında önemli başarılara imza atan GLİ spor turizminde de önemli bir ilke imza atacak.  GLİ, spor turizmini desteklemek ve büyümesinde aktif rol almak için Bodrum’da ilk kez düzenlenecek “Bodrum Global Run”la spor severleri karşılamaya hazırlanıyor.

Bodrum Cruise Port’ta 27 Nisan’da start alacak olan ve 15 kilometrelik (5X3) parkurda çeşitli ülkelerden 1.000 sporcunun yarışacağı “Bodrum Global Run”da, dereceye giren ilk 5 sporcuyu cruise seyahatlerinin de yer aldığı eşsiz ödüller bekliyor.  Turizmi desteklerken özellikle sürüdürülebilir ve gelişim potansiyeline sahip bir organizasyon yapısıyla bölgeye değer katmayı amaçlayan GLİ, Bodrum Global Run koşusunu geleneksel hale dönüştürüp diğer liman şehirlerine de taşıyarak her yıl spor turizmine olan katkısını büyütmeyi hedefliyor.


Bodrum Global Run başvuru ve detaylı bilgi için: www.bodrumglobalrun.com info@antrenmanyap.com

İSTANBUL SABİHA GÖKÇEN HAVALİMANI 2014 YILINA REKORLA GİRDİ

Geçtiğimiz yıl yüzde 27 oranında büyüme yakalayarak Avrupa’nın en hızlı büyüyen havalimanı olan İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı, 2014 yılının ilk 2 ayında yolcu sayısını yüzde 42 artırdı.Sabiha Gökçen’in aynı dönemde yabancı yolcu sayısı ise yüzde 48 oldu.2013 yılını yüzde 27’lik yolcu artışıyla kapatan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı, 2014 yılına da hızlı bir giriş yaptı. Yılın ilk 2 ayında 3 milyon 143 bin 138 yolcuya ev sahipliği yapan İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı, böylece yolcu sayısını geçen yılın ilk 2 ayına oranla yüzde 42 oranında artırarak ilk 2 ayda rekor bir büyüme elde etmiş oldu. Öte yandan bu yılın Ocak ve Şubat aylarında uluslararası uçuş yapan yolcu sayısı yüzde 48, iç hat uçuşu yapan yolcu sayısı ise yüzde 38 oranında artmış oldu.

 Bu arada geçen yıl elde ettiği yüzde 27 oranındaki büyüme ile Airports Council International (ACI) Europe tarafından tarafından kendi kategorisinde Avrupa’nın “En Hızlı Büyüyen Havalimanı” seçilen Sabiha Gökçen Havalimanı, 2014 yılının ilk ayında da yine aynı başarıyı yakaladı. ACI tarafından açıklanan verilere göre Sabiha Gökçen Havalimanı Ocak ayında elde ettiği yüzde 43.6 oranındaki yolcu artışı ile, kendi kategorisinde Avrupa’nın “En Hızlı Büyüyen Havalimanı” olma özelliğini devam ettirdi.

 Yolcu sayılarında yaşanan rekor büyümeyi değerlendiren İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı işletmecisi İSG’nin CEO’su Gökhan Buğday, öncelikle Sabiha Gökçen Havalimanı’nı tercih eden tüm yolculara teşekkür ederek, “Misafirlerimizin bu tercihlerine layık olmak için özenle çalışıyoruz. İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı, sahip olduğu operasyonel avantajlarla yolcularına zaman kazandıran, konfor sunan ve hızlı ulaşılan bir havalimanı olarak ön plana çıkmaktadır. Her geçen yıl artan yolcu sayımız da bunun en önemli kanıtıdır” diye konuştu. 2014 yılına hızlı bir giriş yaptıklarını vurgulayan Buğday, yıl içinde bünyelerine katılacak yeni havayolları ve yeni açılacak uçuş noktalarıyla yolcu sayısını daha da artırmayı ve böylece rekorlarla süsledikleri başarılarına yenilerini katmayı planladıklarını söyledi.


ATİD Başkanı Seçim Aydın'ın acı günü

ATİD Başkanı Seçim Aydın'ın babası Mehmet Aydın Vefa etti
Anadolu Turizm İşletmecileri Derneği ATİD Başkanı Seçim Aydın'ın babası Mehmet Aydın hayata veda etti
ATİD Başkanı Seçim Aydın'ın Babası Mehmet Aydın rahatsızlığı nedeniyle bir süredir tedavi görüyordu. Merhum Mehmet Aydın'ın cenazesi 13.3.2014 (Yarın) Perşembe Günü öğle namazını müteakip Ankara Hacıbayram Camii'den kaldırılacaktır.

turizminsesi.com ailesi olarak Merhum Mehmet Aydın'a Allah'tan Rahmet, ATİD Başkanı Seçim Aydın ve ailesine sevenlerine başsağlığı ve sabır dileriz.

ATİD YÖNETİM KURULU'NUN BAŞSAĞLIĞI MESAJI
Derneğimiz Yönetim Kurulu Başkanı Seçim Aydın’ın babası Mehmet Aydın’ın vefatını üzüntüyle öğrenmiş bulunmaktayız.

Merhumun cenazesi 13 Mart 2014 Perşembe günü Hacı Bayram Camii’inde kılınacak öğle namazını müteakip Cebeci Asri Mezarlığı’na defnedilecektir.

Merhuma Allah’tan rahmet, kederli ailesine sabır ve başsağlığı diliyoruz.


Saygılarımızla

Yönetim Kurulu

ÇOCUKLU TATİLİN EĞLENCELİ DURAĞI


Nuh’un Gemisi Otel, çocuklu ailelere tatil için cazip olanaklar sunuyor.Erken rezervasyonda en avantajlı dönemde bulunan turizm sektöründe hareketlilik başladı.Bu dönemde özellikle çocuklu aileler, hem çocuklarının keyif alacağı, hem de kendilerinin rahat edeceği tatil olanaklarını arıyor. Kuzey Kıbrıs Karpaz Yarımadası’nda bulunan Nuh’un Gemisi Otel, çocuklarıyla tatil yapmak isteyen ailelere cazip olanaklar sunuyor. Çocuklar Karakaçan Çocuk Kulübü ile eğlenirken, isteyen aileler bakıcı hizmetinden faydalanabiliyor.

Yaz tatili için çalışanlar, şimdiden erken rezervasyon seçeneklerini değerlendirmeye başladı. Çocuklu tatilin önemli adreslerinden Nuh’un Gemisi, sunduğu cazip fırsatlarla her yıl olduğu gibi bu yıl da ailelerin gözdesi olmaya aday… Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde Karpaz Yarımadası’nın doğal güzelliği içerisinde yer alan Nuh’un Gemisi Deluxe Hotel & Spa, hem ebeveynlere, hem de çocuklara ayrı ayrı tatil yapma ve eğlenme seçeneğini sunarken, çocuklar için tam bir tatil cenneti olarak hizmet veriyor.  Çocuklara özel mekânda çocuk ölçülerinde tasarlanmış açık büfe, yataklar, masa ve iskemleler bulunduran otel yaratıcı oyunlar, oyuncaklarla şefkat ve ilgiliyi birleştirerek doyumsuz bir tatil seçeneği sunuyor.


Anne-babalar SPA’da, çocuklar hazine avında!
4-12 yaş arası çocuklara hizmet veren Karakaçan Çocuk Kulübü'nün profesyonel ekibi sayesinde, anne-babalar bütün yılın yorgunluğunu atarken çocuklar da kendi havuz ve kaydıraklarında oynayabilir, yüz boyama, resim dersi, çizgi film saati, hazine avı, spor, mini disko gibi aktivitelerle tatilin tadını çıkarabiliyor. Ayrıca dileyen aileler bebek bakıcılığı hizmetinden faydalanarak yetişkinliklere özel etkinliklere katılabiliyor, SPA’da yorgunluğunu atabiliyor.

Gün doğumu ve gün batımı keyfi bir arada
Akdeniz’in göz alıcı maviliğine açılan her biri diğerinden farklı ve tümü deniz gören 616 odaya sahip otel; maviyle yeşilin buluştuğu, doğayla iç içe bir ortama sahip. Gün doğumu ve gün batımı keyfinin doyasıya çıkarıldığı otelde ay ışığı ve yıldızların ışıltısı geceleri aydınlatıyor. Rahatlatıcı renklerin verdiği huzurla romantik ve keyifli bir tatil imkanı sunan Nuh’un Gemisi, lüksün konforla buluştuğu süitlerde terasta jakuzi keyfi, özel sauna ayrıcalığı, çift yatak odası alternatifi, soyunma ve oturma odası konsepti ile fark yaratıyor.

Dünyada en çok tercih edilen SPA yöntemleri sunuluyor
Ödüllü ustaların hazırladığı lezzetli mönülerde Kıbrıs, Türk ve dünya mutfağından farklı tatlar sunularak şölen havasında bir deneyim yaşatılıyor.  Her akşam canlı müzik keyfinin yaşandığı Nuh’un Gemisi’nin tatil köyü bölümü ise aileler için tüm gereksinimleri karşılıyor. Karina Spa’da ise Uzakdoğu terapilerinin yanı sıra Avrupa masaj ve bakım hizmetleri verilirken, uzman terapistler eşliğinde dünyanın en çok tercih edilen SPA terapi ve masajlarını deneyimleme fırsatı sunuluyor.

Global Yatırım Holding 2013 Yılı Konsolide Cirosunu 247,3 milyon TL, Konsolide FAVÖK’ü 190,0 milyon TL Olarak Açıkladı

Global Yatırım Holding (GYH ya da Grup), 2013 yılınında geçen yıl açıkladığı 166,3 milyon TL’ye kıyasla %49’luk artışla 247,3 milyon TL gelire ulaşmıştır.GYH, 2013 yılına ait finansal sonuçlarını açıkladı.  Yapılan açıklamada konsolide cironun bir önceki yılın aynı dönemine göre %49 artarak, 166,3 milyon TL’den 247,3 milyon TL’ye yükseldiği belirtildi.  2013 yılında Grup’un faaliyet gösterdiği tüm sektörlerde büyüme gerçekleştiği vurgulanırken, konsolide ciroya ağırlıklı olarak Liman ve Enerji bölümlerinin gelirlerinin katkı sağladığı ifade edildi.

Ayrıca, GYH, 2013 yılında Amortisman, Faiz ve Vergi Öncesi Kar (FAVÖK) tutarının, Bar Limanı, Naturelgaz ve Straton  alımları sonucu oluşan 109,7 milyon TL şerefiye geliri de dahil, 190,0 milyon TL olarak gerçekleştiği belirtildi.  2012 yılında bu tutarın, varlık satışından elde edilen 163,0 milyon TL gelir de dahil olmak üzere 208,3 milyon TL olduğu kaydedildi.

Grup’un faaliyetleri içinde önemli bir yer tutan liman işletmelerine ait gelirlerin 2013 yılında 2012 yılıyla karşılaştırıldığında %17 oranında bir artış göstererek 149,0 milyon TL'ye ulaştığı açıklandı.  Ticari liman faaliyetlerinin, özellikle Antalya Limanı’nın güçlü operasyonel performansının bu artışta etkili olduğu belirtildi.  Liman bölümünün (tek seferlik proje giderlerinden arındırılmış) normalleştirilmiş FAVÖK tutarının 2013 yılında, bir önceki yılla karşılaştırıldığında 80,2 milyon TL’den 93,9 milyon TL’ye yükseldiği ifade edildi.

Enerji segmentinin sıkıştırılmış doğal gaz ve feldspat satışlarından oluşan 2013 gelirleri 63,3 milyon TL olarak açıklandı.  Bölümün FAVÖK’ü 2012 yılında kaydedilen 3,1 milyon TL FAVÖK’e kıyasla 2013 yılınında 53,1 milyon TL olarak gerçekleşti.  Segmentin 2013 yılı FAVÖK’ü, Haziran ayında gerçekleşen varlık alımı sonucu oluşan 54,5 milyon TL tutarındaki negatif şerefiyeyi de içermektedir.  2012 yılında bu rakam 12,8 milyon TL olarak gerçekleşmiştir.

Son olarak, GYH 2013 yılında, bir önceki yılın 108,4 milyon TL net karına karşın 29,1 milyon TL net kar açıkladı.  Bu düşüşün ana nedenlerinin Grup’un uzun vadeli kredilerinden kaynaklanan 46,9 milyon TL tutarındaki döviz kuru farkı ve varlık alımı sonucu oluşan 60,0 milyon TL tutarındaki amortisman/itfa payı giderleri olduğu belirtildi.  Ayrıca, temettü dağıtımına bağlı olarak ertelenen vergi gelirlerinde 2013 yılında 15,4 milyon TL azalma meydana geldi.

GYH Mali İşler Grup Başkanı Kerem Eser, önceki yılın önemli gelişmelerini yorumlayarak Hisse Geri Alım Programının 2013’ün sonlarında tamamlandığını ve Şirket sermayesinin %9,24’ünü temsil eden 20.791.765 hissenin geri alındığını belirtti.  Geri Alım Programı sayesinde, GYH ortaklarına 2013 yılında ödediği 0,05940TL/hisse temettüye ilave olarak, yatırımcılarına hisse başı 0.1443TL nakit dağıtımı gerçekleştirdi.
Ayrıca, 2013'deki uluslararası liman alımlarına istinaden Eser, Türk limanlarındaki tartışılmaz başarısından sonra, Liman Bölümünün yurtdışında inorganik büyümeye odaklandığını ifade etti.  "Bu bağlamda, Bölüm, Bar Limanı'nın %62 ve RCCL ortaklığıyla Barcelona Limanı'nın %43 hissesinin alımını tamamlamıştır.  Grup için bu satınalma çok önemliydi,  bu özelleştirmeyle ilk kez bir Türk şirketi yurtdışındaki bir limanın çoğunluk hissesini aldı." Kerem Eser, Grup'un nakit performansından memnun olduklarını belirtti.  Eser 2013 yılında Grup’un tüm iş kollarının pozitif nakit akışı yarattığını ifade etti.  Son olarak, Eser, Grup olarak karlılığa ve enerji, madencilik ve gayrimenkul yatırımlarından sürdürülebilir nakit temettü akışına odaklanmaya devam edeceklerini vurguladı.

http://www.turizminsesi.com/

10 Bin Genç Buluşuyor!

10 bin genç Haliç Kongre Merkezi’nde bir araya gelecek

Eskişehir’de 2013 Ağustos’ta başlayan Türk Dünyası Gençlik Buluşması etkinliği İstanbul’daki buluşmayla devam ediyor. 15 Mart Cumartesi akşamı Türk Dünyası’ndan 10 bin genç Haliç Kongre Merkezi’nde bir araya gelecek. Büyük kültür buluşmasında Saraybosnalı solist Amira Medunjanin, Azeri Sanatçı Azerin, Türk Halk Müziğinin eşsiz seslerinden Esat Kabaklı, Özbek Sanatçı Gulzoda Khudoynazarova ve Kırımlı sanatçı Selma Agat sahne alacak.


Türk dili konuşan halklar ve ülkeler arasında dostane ilişkiler kurarak, ortak Türk kültürünü, dilini, tarihini, sanatını, gelenek ve göreneklerini araştırarak ortaya çıkarmak, geliştirmek, korumak, gelecek kuşaklara aktarmak ve kalıcı kılmak adına kurulan “Türk Dünyası Kültür Başkenti” uygulamasının 2013 temsilcisi Eskişehir, etkinliklerinin kapanışını muhteşem bir buluşma ile gerçekleştiriyor. 15 Mart Cumartesi akşamı Türk Dünyası’ndan 10 bin genç Haliç Kongre Merkezi’nde buluşacak.


Daha önce Eskişehir’den 7 bin öğrencinin gönderildiği Balkan Ülkeleri, Özbekistan, Kırım, Azerbaycan’dan şimdi 3 bin öğrenci Türkiye’ye geliyor. Haliç Kongre Merkezi’nde 10 bin genci buluşturacak etkinlikte, Bosna-Hersek ve Balkan ülkelerinin sınırlarını aşarak sesi, dünya sahnelerinde tanınmaya başlayan Saraybosnalı solist Amira Medunjanin, şimdilerde TRT Avaz kanalında "Antalya'da Yaz Akşamı" adlı müzik eğlence program sunuculuğunu yapan Azeri Sanatçı Azerin de sahne alacak.

Bu isimlerin yanında Türk Halk Müziği genel repertuarına derlemeleri ile kaynak sağlayan sanatçılardan birisi olan Esat Kabaklı, Özbek Sanatçı Gulzoda Khudoynazarova ve Kırımlı sanatçı Selma Agat da gecede eşsiz şarkılarını seslendirecekler.Valilik'ten yapılan açıklamada, 2013 yılında Türk Dünyası Kültür Başkenti Eskişehir'de, 250'ye yakın ulusal ve uluslararası birçok etkinlik yaptıklarını dile getiren Vali Güngör Azim Tuna, düzenlenen kültür gezileriyle de geleceğin teminatı olan Türk dünyası çocuklarını bir araya getirmeye çalıştıklarını bildirdi.

Eskişehir 2013 Türk Dünyası Kültür Başkenti Hakkında
2010 yılında İstanbul’da düzenlenen “Türk Dili Konuşan Ülkeler Devlet Başkanları 10.Zirve Toplantısı" sırasında TÜRKSOY tarafından önerilen “Türk Dünyası Kültür Başkenti” uygulaması oy birliği ile kabul edildi. Bu karar doğrultusunda 2011 yılında “Astana 2012 Türk Dünyası Kültür Başkenti” seçilerek yürürlüğe girdi ve 2013 yılı için Türk Dünyası Kültür Başkenti olarak Eskişehir seçildi.
2012 yılında Türk Dünyası Kültür Başkenti olan Astana 24 Şubat 2012 Açılış Galası ile başlattığı etkinliklerini, 30 Kasım 2012 Kapanış Töreni ile Türk Dünyası Kültür Başkenti bayrağını Eskişehir'e devretti.

http://www.turizminsesi.com/haber/10-bin-genc-bulusuyor-15637.htm

http://www.turizminsesi.com/