18 Mart 2014 Salı

İLKBAHAR'DA NEREYE GİDELİM

İLKBAHAR'DA NEREYE GİDELİM


Ayvalık-Cunda Adası: Tarihi, doğal güzellikleri ve muhteşem denizi ile Ayvalık ve Cunda Adası, her yıl ilkbahar'da bahara merhaba demek için çok sayıda kişi tarafından ziyaret ediliyor.

15% indirim!


Assos: Dünya’da havadaki oksijen oranının en yoğun olduğu yerlerden biri olan Kaz Dağları’nın eteklerinde yer alan Behramkale, tarihten bugüne getirdiği adıyla Assos, Kuzey Ege’nin en güzel beldelerinden biri.
Alaçatı: Yunan evlerini andıracak tarzda takdir edilesi yerlerden biri Alaçatı. Şu sıralar Alaçatı şirin mi şirin Alaçatı butik ve küçük otelleri ile adından bahsettiriyor.
Alaçatı Ot Festivali 10-13 Nisan 2014
Kaybolan Lezzetler Festivali 6-8 Haziran 2014
Kapadokya: Tarih ve doğanın iç içe geçerek bir güzellik sergilediği beldeleri ve bölgede yaşamış uygarlıkların zenginleştirdiği kültürel birikimi ile Türkiye’nin eşsiz turizm cennetlerinden biri.

17 Mart 2014 Pazartesi

‘Birleşik Krallık Ticaret ve Yatırım Zirvesi’nde ‘altyapı’ alanındaki işbirliği fırsatları değerlendirildi



Birleşik Krallık hükümeti tarafından gerçekleştirilen ‘GREAT’ kampanyası çerçevesinde 17-18 Mart tarihlerinde İstanbul’da düzenlenen ‘Birleşik Krallık Ticaret ve Yatırım Zirvesi’nin ilk gününde İngiliz ve Türk şirketlerinin yöneticileri ve iş liderleri biraraya geldi.Birleşik Krallık Ticaret ve Yatırım Ajansı (UKTI) tarafından, Londra Finans Merkezi Belediye Başkanı Fiona Woolf  (Lord Mayor of City London) himayesinde düzenlenen ‘Birleşik Krallık Ticaret ve Yatırım Zirvesi’nin (British Business Summit) ilk gününde, iki ülke arasında ‘Altyapı’ alanındaki işbirliği fırsatları tartışıldı.

‘Infrastructure is GREAT’ başlıklı ‘Altyapı’ oturumunun açılış konuşmasını yapan Londra Finans Merkezi Belediye Başkanı Fiona Woolf , Birleşik Krallık ile Türkiye arasında bu alanda geniş işbirliği olanaklarını bulunduğunu belirterek şunları söyledi: “Türkiye’de düzenlenen bu ilk ‘Birleşik Krallık Ticaret ve Yatırım Zirvesi’nde sizlerle birlikte olmaktan büyük mutluluk duyuyorum. Birleşik Krallık ile Türkiye arasında, gerçekleştirilecek projelerle ilgili süreçlerde her aşamada global yaklaşımları sağlayabileceğimiz çok önemli işbirliği fırsatları bulunduğuna inanıyoruz. Türkiye uluslararası ticaret açısından bir merkez niteliğinde. Türk şirketlerinin uluslararası anlamda geniş bir erişim gücü, İngiliz şirketlerinin de çok geniş deneyimleri ve küresel erişimleri bulunuyor ve tüm bu özellikler, iki ülkenin şirketleri açısından önemli işbirliği fırsatları sunuyor. Ortaklıklar yoluyla birlikte insanların ve tüm dünyanın yararlanacağı değerler yaratabiliriz.”

Türkiye’nin özellikle de İstanbul’un önümüzdeki dönemde büyük altyapı projelerine imza atmaya hazırlandığını belirten Birleşik Krallık Ankara Büyükelçisi Richard Moore ise Zirve’de yaptığı konuşmada “İngiliz şirketlerinin küresel altyapının gelişmesine sağladıkları katkılardan gurur duyuyoruz. Şirketlerimiz Türkiye’deki pek çok önemli altyapı projesinde önemli rol oynadılar, bu katkılarının bundan sonra da süreceğine inanıyorum” dedi.

17-18 Mart tarihlerinde İstanbul, Ceylan İntercontinental Oteli’nde düzenlenen ‘Birleşik Krallık Ticaret ve Yatırım Zirvesi’nin ilk günündeki ‘Altyapı’ oturumunda Türkiye’de önümüzdeki dönemde planlanan 3. Boğaz Köprüsü ve 3. Havaalanı, 11 bin km’lik demiryolu ve 25 bin km’lik karayolu, Çandarlı Konteyner Limanı, entegre sağlık merkezleri gibi toplam 250 milyar doların üzerindeki büyük proje tanıtıldı. Bu projelerle ilgili olarak master planlama, mimarlık ve tasarım, proje yönetimi, danışmanlık, güvenlik, enerji, stadyum ve kalabalık yönetimi gibi alanlarda işbirliği olanakları değerlendirildi.

Türkiye ve Birleşik Krallık’tan kamu ve özel sektörde çok sayıda iş liderini ve yöneticiyi biraraya getiren ‘Birleşik Krallık Ticaret ve Yatırım Zirvesi’nin ilk gününde katılımcılar ‘Planlama ve Finansman’, ‘Müteahhtlik, Tasarı ve Sürdürülebilirlik’, ‘Tedarik, Sevkiyat ve Operasyon’ ve ‘Üçüncü Ülke İşbirliği’ başlıklarında düzenlenen panellerde görüşlerini paylaştılar.

İngiltere ile Türkiye arasındaki ticaret ve yatırımı desteklemek amacıyla Birleşik Krallık tarafından başlatılan GREAT kampanyası kapsamında İstanbul’da düzenlenen ‘Birleşik Krallık Ticaret ve Yatırım Zirvesi’, Birleşik Krallık’ın farklı  sektörlerdeki uzmanlığını vurgulamayı ve  altyapı, teknoloji ve finans gibi sektörlerde Türkiye’nin işbirliği yapabileceği ülkeler arasında olma konumunu güçlendirmeyi hedefliyor.

İki gün sürecek ve her iki ülkenin kamu ve özel sektöründen 500 iş liderini ve yöneticiyi biraraya getirecek olan Birleşik Krallık Ticaret ve Yatırım Zirvesi’nin ikinci gününde ise Türkiye’nin, ‘Teknoloji’ ve ‘Finans’ alanındaki projeleri tanıtılacak ve bu alanlarda gerçekleştirebilecekleri işbirliği fırsatları değerlendirilecek.

Turkcell ve TİSVA’nın “cepten kalkınma seferberliği” devam ediyor


Turkcell, Türkiye İsrafı Önleme Vakfı işbirliğiyle hayata geçirdiği Ekonomiye Kadın Gücü projesi kapsamında Gaziantep’te gerçekleşen mikrokredi dağıtım töreni öncesinde 650 girişimci kadına iş hayatında kolaylık sağlayacak bilgileri içeren bir eğitim düzenledi. Eğitimin ardından başarıları ile bölgede örnek olan 6 kadın girişimciye de mikrokredi çekleri  Eski Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı ve Gaziantep milletvekili Fatma Şahin’in de katılım gösterdiği etkinlikte takdim edildi.

Türkiye’nin lider teknoloji ve iletişim şirketi Turkcell’in iş sahibi olmak veya işini geliştirmek isteyen, ancak yeterli maddi imkanı olmayan kadınlar için Türkiye İsrafı Önleme Vakfı (TİSVA) işbirliğiyle başlattığı cepten kalkınma seferberliği tüm hızıyla devam ediyor.  Bugüne kadar birçok girişimci kadına finansman, eğitim, teknoloji ve pazarlama desteği sunulan “Ekonomiye Kadın Gücü” projesi çerçevesinde bu kez Gaziantepli girişimciler ile mikrokredi dağıtım töreni ve eğitim etkinliği için bir araya gelindi.

Turkcell, mikrokredi dağıtım töreni öncesinde 650 kadına yönelik, girişimcilikle ilgili temel bilgiler içeren, onların kişisel gelişimlerine ve iş dünyasındaki vizyonlarına katkı sağlayacak bir eğitim düzenledi. Eğitim sonrasında gerçekleştirilen, Eski Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı ve Gaziantep Milletvekili Fatma Şahin’in de katılım gösterdiği mikrokredi dağıtım töreninde Ekonomiye Kadın Gücü projesinden destek alan Gaziantepli 6 kadın girişimciye mikrokredi çekleri verildi.

650 girişimci kadın eğitim aldı
Gaziantepli dar gelirli, girişimci kadınlara, e-ticaret, pazarlama ve satış konularında Şahinbey Belediye Kültür Merkezi’nde Turkcell tarafından eğitimler verildi. Eğitimden toplam 650 Gaziantepli kadın girişimci faydalandı.Turkcell Kurumsal Sosyal Sorumluluk Yetkilisi Selin Güler konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “Türkiye’de kadınların işgücüne katılımı ve toplumsal hayattaki rolünün daha etkin olması için fırsat eşitliğini her alanda önemsiyor, kadınlarımızın güçlenmesini destekleyen projeleri hem bizzat yürütmeye hem de içinde olmaya özen gösteriyoruz. Bu kapsamda Eylül 2012’de Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı himayesinde, TİSVA işbirliğiyle Ekonomiye Kadın Gücü projemizi hayata geçirdik. O tarihten bu yana binlerce dar gelirli girişimci kadınımıza iletişim ve teknoloji gücümüzle destek verdik ve halen vermeye devam ediyoruz.

 Bugün Gaziantepli 6 girişimci kadınımıza mikrokredi çeklerini vererek, onların daha iyi bir hayat kurma yolundaki çabalarına hep birlikte destek olduk. Ayrıca 650 Gaziantepli girişimci kadınımızı da işlerini daha iyi yapabilmeleri için eğitim programımıza dahil ediyoruz. Kadınlarımızın kısa sürede emeklerinin karşılığını alacağına inanıyor, toplumumuza sağlayacakları katkılardan ötürü şimdiden her birine teşekkürlerimizi sunuyoruz” dedi.

TİSVA Mütevelli Heyeti Başkanı Prof. Aziz Akgül, “Gaziantep her açıdan oldukça başarılı bir bölge. Bölgede bugüne kadar 7 bin 58 kadın girişimcimize mikrokredi verdik. Her alanda kendini geliştiren kadın girişimcilerimiz için bu destekler çok önemli. Bugün burada kadınlarımıza hem vizyon hem de cesaret verdik. Onların kendi ayakları üzerinde durma mücadelesinde inancımızı gösterdik. Her geçen gün mikrokredi talebiyle işini büyütmek ve geleceğe umutla bakmak isteyen kadınlarımızın sayısı Gaziantep’te artıyor. Bu da bizi mutlu ediyor” dedi.

Ekonomiye Kadın Gücü hakkında
Turkcell, 2012 yılında Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı himayesinde, Türkiye İsrafı Önleme Vakfı (TİSVA) işbirliğiyle dar gelirli, girişimci kadınlar için cepten kalkınma seferberliği başlattı. Ekonomiye Kadın Gücü adlı seferberlik sayesinde dünyada ilk defa bir mobil operatör, bir mikrofinans kuruluşuyla ortak ‘sosyal borçlanma’ modelini hayata geçirmiş oldu.  Turkcell’in teknolojisiyle güçlendirilen sosyal borçlanma modeli sayesinde dileyen herkes dar gelirli kadınlara 1 yıl vadeli borç verebiliyor ya da bağış yapabiliyor. Ekonomiye Kadın Gücü seferberliğinin hedefi 4 yılda 100 bin kadını ekonomiye kazandırmak. Turkcell projeye 400 bin TL katkı vererek başladı. Sosyal borçlanma modeli sayesinde gelen destek ise 1 milyon TL’ye ulaştı. Şu anda 68 bin dar gelirli kadın girişimci mikrokrediden faydalanıyor.  Projeye destek vermek isteyen herkes operatörü ne olursa olsun FON yazıp 5886’ya SMS göndererek proje havuzuna 5 TL bağış yapabiliyor. Ayrıca www.ekonomiyekadingucu.com (havale/EFT, kredi kartı, Turkcell Cüzdan ) üzerinden de dar gelirli girişimci kadınları desteklemek mümkün.

Türk Hava Yolları, TCI Kabin İçi Sistemleri A.Ş. tarafından imal edilen, yerli yapım kabin içi mutfağa sahip ilk uçağı Boeing’den teslim aldı



TCI Kabin İçi Sistemleri A.Ş. küresel havacılık sektörüne üretim ve sertifikasyon sağlayan ilk Türk şirketi oldu.Türk Hava Yolları, Türk Hava Yolları Teknik A.Ş. ve TAI ortaklığında kurulan TCI Kabin İçi Sistemleri A.Ş., tasarımı Türk mühendisler tarafından yapılan ilk yerli kabin için mutfağının –galley- ilk üretimini gerçekleştirdi. Türk Hava Yolları, Türk Hava Yolları Teknik A.Ş., TAI, Boeing ve TCI Kabin İçi Sistemleri A.Ş., bugün Türk Hava Yolları Teknik A.Ş.’nin VIP Hangar’ında gerçekleşen törenle TCI uçak mutfakları ile donatılmış ilk ticari uçağın teslimini kutladı. Uçak, şubat ayının başında Türk Hava Yolları’na teslim edilen bir Next-Generation (Yeni Nesil) 737-800. Türk Hava Yolları, bu uçağın yanı sıra, yine bu yıl içerisinde TCI uçak mutfaklarıyla donatılmış dokuz uçağın daha teslimini alacak.


Havacılık ve uzay sanayiine yönelik ürünlerin tasarım, üretim ve sertifikasyonunu yapan ilk Türk menşeili havacılık ve uzay şirketi olan TCI, Türkiye’nin havacılık sektöründeki mevcut kabiliyetinin daha da gelişmesine yönelik zemini hazırlamış bulunuyor. Boeing, kurulduğu gün itibariyle TCI Kabin İçi Sistemleri A.Ş.’ne uçak içi ürünler geliştirme konusunda bilfiil destek vermeye devam etmekte.  Bu büyük girişim ile TCI, ticari uçak üretiminin hız kazandığı bu dönemde, küresel tedarik zincirine kapasite ve kabiliyette katkı sağlamış bulunuyor.


Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, “Bu yıl, altyapı çalışmalarına büyük ehemmiyet verdiğimiz bir yıl olarak ön plana çıkıyor. Hizmet kalitemizi artırmak ve küresel havacılık endüstrisine katkı sağlamak öncelikli hedeflerimiz arasında yer alıyor. Bu paralelde, özellikle de Türk havacılık endüstrisinin gelişimindeki misyonumuz bizler için tabii ki en önemli motivasyon unsuru. Havacılık sanayiinde aktif rol üstlenmek ve lojistik destek almak için kurduğumuz şirketlerden biri de TCI Kabin İçi Sistemleri A.Ş. Kabin içi mutfak ünitesi imalâtı yapan şirketimiz, uluslararası standartlarda üretim yapan ve yakın gelecekte bulunduğu faaliyet alanının etkin markalarından biri olarak değerlendirilecek yüksek potansiyelli bir ortaklık. Bugün, bu törenle TCI kabin içi mutfakları ile donatılmış ilk ticari uçağımızın teslimini kutluyoruz. Şubat ayının başında filomuza katılan Boeing Next-Generation 737-800 tipi bu uçağın yanı sıra bu yıl içerisinde TCI uçak mutfaklarıyla donatılmış dokuz uçak daha teslim alacağız.” dedi.

 “Bu büyük girişim, Boeing ile Türk havacılık ve uzay sanayii arasındaki derin ve büyümekte olan işbirliğinin önemli bir göstergesidir.” diyen Boeing Türkiye ve Kuzey Afrika Başkanı Bernard J. Dunn sözlerine şöyle devam etti “Havacılık ve uzay alanında üretim yapmak, mevzuata uygunluk ve sertifikasyon açısından zorlu bir iştir. TCI tarafından uçak mutfaklarının tasarımının, üretiminin ve sertifikasyonunun üç yıl gibi kısa bir sürede tamamlaması; ürünlerinin yanı sıra çalışanlarının da kalitesini gözler önüne sermektedir.”

“TCI olarak değerli ortağımız Boeing ve değerli pay sahiplerimiz Türk Hava Yolları, Türk Hava Yolları Teknik A.Ş. ve TAI ile işbirliğimizin özeti güven, vizyonerlik ve takım ruhu” diyen TCI Kabin İçi Sistemleri A.Ş. Genel Müdürü Ahmet Çağrı Özer sözlerine şunları da ekledi; “Bu önemli işbirliği ile küresel ölçekli bir kabin içi üretim şirketi olmak için gereken mükemmelliğe ulaşma yolunda, dinamizmimizi ve mükemmeliyetçiliğimizi, Boeing’in deneyimi ile birleştiriyoruz. Bu ortak çaba ile bir kez daha, Türk insanına teknoloji ve yenilik getirmede lider üretici olma yolunda gereken istek ve motivasyonu sağlamış bulunuyoruz.”

Kabin içi mutfaklar, depolama ve yiyecek servisinin ötesinde, havayolu şirketlerine verimlilik, iç tasarım ve konfor üzerinden müşteri deneyimini farklılaştırma olanağı da sunmakta. Uçak içi tamamlayıcı unsurların farklı bir tedarikçisi daha olması, artan ticari uçak talebini karşılamak üzere küresel tedarik zincirinin kapasitesini artırırken, uçak müşterileri için daha çok seçenek ve esneklik sağlıyor.

Boeing 737-800, tek koridorlu uçak pazarında en gelişmiş teknolojiyle donatılmış Next-Generation (Yeni Nesil) 737 ailesinin en çok satan modellerinden biri. Next-Generation 737’nin (Yeni Nesil 737) pazardaki bu başarısı, geniş pazar yayılımı, üstün performans verimliliği ve düşük işletme maliyetinden dolayı yatırımcılar tarafından sınıfının en çok tercih edilen tek koridorlu uçağı olarak kabul ediliyor.


Tursab Erken Rezervasyon Raporu



NE İNGİLİZ, NE ALMAN EN UCUZ TATİLİ TÜRKLER YAPACAK
‘Tatil herkesin hakkı’  sloganı ile ‘erken rezervasyon’ kampanyası 5 yılda 8 milyon 300 bin yerli turisti ‘erken ve ucuz’ tatil ile tanıştırdı.Tatil herkesin hakkı’ sloganı ile ilk kez 29 Nisan 2009’da Turizm Bakanlığı ve TÜRSAB’ın da aralarında bulunduğu turizm örgütlerinin önderliğinde başlatılan ‘erken rezervasyon’ kampanyası 5 yılda 8 milyon 300 bin yerli turisti ‘erken ve ucuz’ tatil ile tanıştırdı.


Bu yıl 3 milyona yakın kişinin erken rezervasyon ile tatile gitmesi beklenirken, yıllarca ‘Avrupalı turist Türkiye’de Türklerden daha ucuza kalıyor’ efsanesi de tarihe gömüldü. Öyle ki bu sene kurdaki artışın da etkisiyle aynı tarihlerde erken rezervasyon yaptıran bir Türk ile Avrupalı turist arasında ciddi fiyat farkı oluştu.


Bugün itibarıyla 1-8 Ağustos tarihleri arasında İstanbul’dan Antalya’ya tatile gidecek olan bir Türk uçak dahil 2 bin 467 lira öderken, bu rakam bir Alman için 3 bin 992 lira, bir İngiliz için ise 4 bin 320 liraya çıkıyor.  İsviçreli turist ise 7 bin 900 lira ile neredeyse Türk turistin üç katı kadar fazladan para ödeyecek. Yani Türkler erken rezervasyon ile ‘kendi ülkelerinde en ucuz kalan turist’ olmanın keyfini çıkaracak.


NİHAİ HEDEF 35 MİLYAR LİRALIK HACİM
Türkiye’de erken rezervasyon uygulaması ve gelinen noktayı ortaya koyan TÜRSAB’ın Erken Rezervasyon Raporu, yıllardır ‘son dakikacı’ olarak bilinen Türklerin nasıl hızla yeni sisteme adapte olduğunu da rakamlarla da net olarak gösteriyor. TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy, erken rezervasyon sistemi ile büyük bir başarıya imza atıldığını belirterek, “Öncelikle Türkler planlı, programlı tatil alışkanlığı edindi. Tatil sigortası sistemi oturdu ve sezona göre yüzde 40-50’lere varan fiyat farkı ile daha ucuz tatil imkanına kavuşuldu.
Turizm sektörünün nihai hedefi Cumhuriyet’in 100. yılında yani 2023’te bu rakamı 35 milyon kişiye, iç turizmden ekonomiye katkıyı da 35 milyar liraya ulaştırmak” dedi.TÜRSAB’a üye seyahat acentaları, Türkiye İstatistik Kurumu, Bankalararası Kart Merkezi ve Turizm Bakanlığı verilerine göre hazırlanan rapora göre bu yıl sayıları 3 milyona ulaşması beklenen tatile erken çıkan Türklerin profili şöyle:


İLK TERCİH ANTALYA
Erken rezervasyonda yerli turistin yüzde 60'ı Antalya'yı tercih ediyor. Kalan yüzde 40'ı Bodrum, Marmaris, Kuşadası, Fethiye ve Çeşme'de tatil yapıyor.

Yerli turistin büyük çoğunluğu tatil kararını nisan-mayıs aylarında veriyor.

Tatil ödemelerinde taksitli seçenek kullanılıyor. En çok tercih edilen taksit sayısı ile 6-9 ay.

Türklerin tatilde kalış süresi ortalama 4-5 gün arasında değişiyor.

Kişi başına harcama tatil süresince 500-700 doları buluyor.

Türkiye’de tatil yapan yabancıların yüzde 70’i erken rezervasyonla geliyor. Türkiye'yi tercih eden yabancı turistler arasında en erkenci İngilizler. İspanyollar ve İtalyanlar ise son dakikacı.

Antalya'da 5 yıldızlı bir otelin fiyatlarından hareketle yapılan hesaplamaya göre, İtalyan turist erken rezervasyon yapan bir yerli turiste göre yüzde 28, Alman yüzde 61, İngiliz yüzde 75, İsviçreli 320 fazla para ödüyor.

Bu yıl hedefler tutarsa son 6 yılda erken rezervasyon yapan yerli turist sayısı 11 milyon 300 bine ulaşacak.

TÜSİAD ERKEN REZERVASYON RAPORU
BÖLÜM 1: 'ERKENCİLER'İN PROFİLİ
BU YIL 3 MİLYON YERLİ TURİST 'ERKEN'Cİ: Yıllarca tatilde ‘son dakikacı’ olarak bilinen Türkler, 2009 yılında Turizm Bakanlığı önderliğinde başlayan erken rezervasyon kampanyasını çok hızlı benimsedi. Kampanya başlamadan önce 300 bin yerli turistin tercih ettiği erken rezervasyon sistemi ile tatile gidenlerin sayısı 2009'da 1 milyon kişiye çıkarken, 2013’te bu rakam 2.5 milyona ulaştı. İlk verilerden hareketle yapılan hesaplamaya göre, 2014 yılı için erken rezervasyon yaptıranların sayısı ise 3 milyona ulaşacak görünüyor. Böylece, erken rezervasyon yaptıran yerli turist sayısı 6 yılda 10'a katlanırken, 6 yıllık toplam 'erkenci' yerli turist sayısı ise 11 milyon 600 bine yükselecek. Turizm sektörünün nihai hedefi ise Cumhuriyet’in 100'üncü yılında yani 2023’te bu rakamı 35 milyon kişiye, iç turizmden ekonomiye katkıyı da 35 milyar liraya ulaştırmak.

TABLO 1: 7 YILDA 11.6 MİLYON KİŞİ ERKEN REZERVASYON YAPTI
Yıl Erken rezervasyon Yerli turist/ Belgeli tesislere geliş sayısı Yerli turist/ Her tür yurt içi seyahat sayısı Her tür yurt içi seyahat/ Ortalama geceleme sayısı Ortalama harcama
(bin kişi) (bin) (bin) (gün) (TL)
2008 300 11.286 44.818 8,2 197
2009 1.000 12.137 60.886 8,4 201
2010 1.300 12.338 68.373 8,1 202
2011 1.500 14.350 65.854 8,5 238
2012 2.000 15.701 64.922 8,6 258
2013 2.500 - 54.656** 8,1** 259**
2014* 3.000 - - - -
* Beklenti. **9 aylık veri.
Kaynak: TÜRSAB, Turizm Bakanlığı, TÜİK.

SEYAHATLERİN SADECE %25'İ 'TURİSTİK': Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre Türkiye'de çıkılan yurt içi seyahat sayısı 2012 yılı rakamlarına göre toplam 65 milyon seviyesinde. Bu rakam, 2013'ün ilk 9 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 7 artarak 54.4 milyon olarak gerçekleşti. Bu yükseliş trendinin yılın kalan 3 ayına da yansıması halinde 2013 toplam seyahat 69.5 milyona çıkacak görünüyor. 2013’ün ilk dokuz aylık verilerine göre 64.4 milyon seyahat sayısının yüzde 24’i yani 15.7 milyonu turistik belgeli tesislere yapılmış durumda. Bu da tatil tercihini ağırlıklı olarak 'akrabalarını ziyaret' olarak değerlendiren Türklerin 4'te 1'i tesislerde konaklamalı tatil seçeneğini kullandığını gösteriyor.

Turizm tesislerinde konaklayan yerli turistin sayısını TUİK geceleme ve seyahat sayısı olarak hesapladığı için yerli turistin sayısı net rakamlarla ortaya çıkmıyor. Ancak sektör üyeleri Türkiye’de turizm tesislerinde tatil amaçlı konaklayan yerli turist sayısının 7-8 milyon kişi düzeyinde olduğunu tahmin ediyor. 3 milyon kişiye dayanan erken rezervasyon rakamları da yerli turistin neredeyse yarısının artık 'erkenci' olduğunu gösteriyor.

YÜZDE 50’Sİ 4 AY VE ÖNCESİNDEN REZERVASYON YAPTIRIYOR: 2009 yılından bu yana yürütülen erken rezervasyon kampanyası tatiline son dakika karar veren Türkler’in zamanlamasını değiştirmiş durumda. 29 Nisan 2009’da “tatil herkesin hakkı’ sloganı ile başlayan erken rezervasyon kampanyası ilk yıl sadece 4 Mayıs-8 Haziran tarihleri arasında geçerliydi. 2008 yılında dünyayı kasıp kavuran global krizin yaralarını yerli turist ile sarmak üzere hareket geçen ve kampanyayı başlayan Türk turizm sektörü, yerli turistin yoğun ilgisi üzerine her yıl erken rezervasyon tarihini öne aldı. 2014 yılı satışları ise kasım ortasından itibaren başladı. Artık tatilini aylar öncesinden planladıkları için ucuz tatil fırsatını yakalayan Avrupalı turist ile Türkler hemen hemen aynı aylarda tatil planları yapar hale geldi. TÜRSAB üyelerinin son verilerine göre yerli turistin yüzde 50’si 4 ay ve öncesinden rezervasyon yaptırırken, yüzde 35'i 1-4 ay öncesinden, kalan yüzde 15'i ise halen ‘son dakika'da rezervasyon yaptırmayı tercih ediyor.

TABLO 2: SADECE YÜZDE 15 SON DAKİKACI
Tatilinize ne kadar önce karar veriyorsunuz? %
4 ay ve öncesinden 50
1-4 ay öncesinden 35
Son dakikada 15
Kaynak: TÜRSAB

ERKENCİLERİN YÜZDE 60'I 'ANTALYA' DİYOR: Erken rezervasyon yaptıranların yüzde 60'ı Antalya ve Antalya'nın beldelerini tercih ediyor. Antalya bölgesinde Belek, Kemer ve Alanya önce çıkan beldeler. Kalan yüzde 40 ise Bodrum, Fethiye, Çeşme ve Marmaris'i tercih ediyor. Yurtdışına giden Türklerin erken rezervasyonla en çok tercih ettiği nokta ise Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti. Kıbrıs’ı İspanya, İtalya, Fransa (Paris), Orta Avrupa, Balkanlar ve Benelüx ülkeleri izliyor.

Erken rezervasyon kampanyalarından en çok yararlanan illerin başında ise İstanbul, Ankara, İzmir gelirken, bu illeri Bursa, Eskişehir, Antalya, Kayseri, Adana, Gaziantep ve Kocaeli izliyor. Türk tatilci 15 Haziran-15 Eylül arasında tatil yapmak üzere erken rezervasyon yaptırırken, Ramazan ayının yaz aylarına gelmesi nedeniyle üç aylık süre son yıllarda iki aya sıkışmış durumda. Erken rezervasyonda gelen ilk veriler eylül ayının özellikle ilk yarısının da yüzde 100 doluluk oranıyla tamamlanacağının işaretini veriyor.

BÖLÜM 2: ERKEN REZERVASYONLA SAĞLANAN TASARRUF VE ÖDEME ALIŞKANLIKLARI
YÜZDE 50'YE VARAN TASARRUF SAĞLIYOR: Erken rezervasyon kampanyasının başladığı dönemlerde, yani kasım-aralık aylarında erken rezervasyon yaptıran tatilciler yüzde 50'ye varan tasarruf elde edebiliyor. Kampanyanın son döneminde ise bu oran yüzde 15’lere iniyor. Antalya'da 5 yıldızlı bir otelin fiyatlarından hareketle yapılan hesaplamaya göre, Türkiye’de de uygulanan erken rezervasyon sistemi sayesinde yabancı turist artık yerli turiste oranla yüzde 28 ila yüzde 320 daha pahalı kalıyor. Buna göre, İtalyan bir turist erken rezervasyon yapan yerli turiste göre yüzde 28 daha fazla öderken, bu oran Alman için yüzde 61, Hollandalı için yüzde 56, İngiliz için yüzde 75, İsviçreli için ise yüzde 320 olarak gerçekleşiyor.

TABLO 3: ALMANLAR BİZDEN %61 PAHALIYA KALIYOR
Ülke Hangi şehirden Operatör Kişibaşı (Çift kişilik oda fiyatının yarısı) (TL)
Türkiye İstanbul ETS Tur 2.142+325(Uçak)=2.467
Almanya Berlin TUI 3.992
Hollanda Amsterdam Arke 3.859
İngiltere Londra Thomas Cook 4.320
İtalya Roma Booking.com
3.163
Belçika Brüksel Jetair 4.900
İsviçre Zürih Kuoni 7.900
Avusturya Viyana TUI Austria 3.778
* 1-8 Ağustos tarihleri arasında Antalya'daki 5 yıldızlı bir otelde konaklama fiyatları baz alınmıştır. Yabancı operatörlerden alınan Euro fiyatları TL'ye çevrilmiştir.

KUR, TURİZMCİYE YARADI: Bu yıl önceki yıllardan farklı olarak kurdaki hareketlilik de turizmci için bir avantaj yaratıyor. Ekim 2013’te  2.72 TL seviyesinde olan Euro, mart ayı başında yaklaşık 3.10 TL'den işlem görüyor. Yani Euro, son 5 ayda yaklaşık yüzde 14 değer kazanmış durumda. Bu da, ağırlıklı turisti Avrupa'dan çeken Türkiye'de erken rezervasyon ödemesini Euro üzerinden alan turizmcinin yüzünü güldürüyor. Bir yandan Türkiye rakiplerine göre 'daha ucuz' kalıp turist çekerken, diğer yandan da Euro üzerinden yapılan ödemeler turizmciye kur farkı üzerinden de kazandırıyor.

TAKSİTLİ HARCAMALARIN %3'Ü KONAKLAMAYA GİDİYOR: Tasarruf eğilimini artırmak ve cari açığın önünü kesmek için Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun uygulamaya koyduğu kredi kartına taksit sınırı 1 Şubat itibarıyla uygulamaya kondu. Başlangıçta ‘tatil harcamalarına’ taksit sınırının aşağıya çekileceği yönündeki açıklamalar sektörün başta BDDK olmak üzere yaptığı görüşmelerin de etkisi ile turizmi kapsamadı. BDDK ve Bankalararası Kart Merkezi verilerine göre, taksitli harcamalar içinde konaklamanın payı yüzde 3’ler düzeyinde. Konaklama ve seyahat harcamalarında ortalama taksit sayısı ise 8 ay.  Nitekim TÜRSAB’a üye acentaların rakamları da bunu doğrular nitelikte. 2014 yılı için erken rezervasyon yaptıranların tercih ettiği taksit seçeneği 6-9 ay arasında değişiyor.

TABLO 4: 8 TAKSİTLE TATİLE ÇIKIYORUZ
Sektör Ortalama taksit sayısı (ay)
Telekom 9
Elektronik 9
Konaklama 8
Mobilya 8
Seyahat 8
Giyim 6
Kaynak: Bankalararası Kart Merkezi.

YURT İÇİ SEYAHATLER 7 MİLYAR TL'LİK CİRO YARATIYOR: TÜİK’in hane halkı iç turizm rakamlarına göre yılda 65-70 milyon düzeyinde seyahat yapılıyor. Türk halkının büyük bölümü tatilini yakınlarının yanında yapmayı tercih etse de rakamlar gösteriyor ki ‘turistik tesislerde tatil yapanların’ sayısı giderek artıyor. Böyle olunca yurtiçindeki seyahatin yarattığı ciro 6-7 milyar lira seviyesine dayanmış durumda. 2009, yani erken rezervasyonun başladığı ilk yıl Türkiye’de seyahat için yapılan toplam harcama tutarı 12.2 milyar lira düzeyindeydi. Aynı yıl bu rakamın 3.6 milyar liralık bölümü gezi, eğlence ve tatil harcamaları için kullanılmıştı. 2012 yılına gelindiğinde ise toplam harcama 16.7 milyar liraya, gezi, eğlence ve tatil için yapılan harcama ise 5 milyar 549 milyon liraya ulaştı. Yani toplam harcamaların üçte birine yakın bölümünü Türkler tatil için ayırır oldu. 2009 yılında toplam harcamalar içinde tatil, eğlence ve gezinin payı yüzde 29’larda iken bu rakam 2012 yılında yüzde 33’lere fırladı.

TOPLAM HARCAMADA TATİLİN PAYI REKOR KIRDI: 2013 yılının Ocak-Eylül rakamları ise artışın devam ettiğini net olarak ortaya koyuyor. Yurtiçi harcamalar 14.9 milyar lira düzeyinde iken, tatil harcamaları 2012 yılının tamamını geçerek 5 milyar 594 milyon lirayı aştı. Toplam harcamalar içinde tatilin payı ise ilk dokuz ayda yüzde 37’lere ulaşarak rekora imza attı. Bunun nedenini seyahat sayısındaki artış da net olarak ortaya koyuyor. 2009 yılında 60 milyon 886 bin seyahatin 11 milyon 346’sı tatil, eğlence ve gezi için yapılırken 2012 yılında 64 milyon 992 seyahatin 12 milyon 682’sinin tatil amaçlı olduğu göze çarpıyor. 2013 yılının üçüncü çeyreğine varıldığında 54 milyon 556 seyahatin yüzde 22’sinin yani 12 milyon 453’ünün tatil amaçlı olduğu görülüyor.

TABLO 5: 9 AYDA TATİLE 5.5 MİLYAR LİRA HARCADIK
Yıl Gezi, eğlence, tatil harcaması (bin TL) Toplam seyahat harcaması (bin TL)
2009 3.693.867 12.216.339
2010 4.200.013 13.843.504
2011 5.129.533 15.641.262
2012 5.549.943 16.725.035
2013
(Ocak-Eylül) 5.594.260 14.903.576
Kaynak: TÜİK.

YÜZDE 85’İ SİGORTA DESTEĞİNİ KULLANIYOR: Erken rezervasyon verileri, tatile erken karar verip rezervasyon yaptıranların yüzde 85’inin  sigorta desteği kullandığını ortaya koyuyor. Erken rezervasyon yaptırıp da daha sonra bundan vazgeçenlerin oranı ise sadece yüzde 10’lar düzeyinde. Sigorta yaptıranların son 72 saate kadar mazeretsiz olarak rezervasyonlarını iptal edebilecekleri için bu açıdan da güvence alına alınmış oluyorlar. Böyle bir durumda tatilciler ödemiş oldukları ücreti geri alma imkanına sahipler.

BÖLÜM 3: ERKEN REZERVASYONLA GELEN  YABANCI PROFİLİ
İTALYANLAR VE İSPANYOLLAR SON DAKİKACI: Türkiye 2013 yılında toplam 34.9 milyon turisti ağırladı. Yurtdışında yaşayan Türklerle birlikte dışarıdan gelen turist sayısı geçen yıl 39 milyonu buldu. Türkiye otellerinde tatil yapan yabancıların yüzde 60’ı hatta bazı yıllarda yüzde 70’i erken rezervasyon ile yerini çok önceden ayırtılıyor. Tatil için Türkiye'yi tercih eden yabancı turistlerin erken rezervasyonları da ülkelere göre farklılık gösteriyor. İspanya ve İtalya gibi Akdeniz ülkelerinin Türkiye rezervasyonlarını son dakikaya bıraktığı göze çarparken, İngiliz ve Almanların ise 6 ay ve öncesinden rezervasyon yapma eğilimi gösterdiği dikkat çekiyor. Türkiye'nin en çok turist aldığı Almanya, İngiltere, Rusya gibi ülkelerde ise ağırlıklı olarak öne çıkan erken rezervasyon süresi 4-8 ay. Bu ülkeler arasında en çabuk harekete geçenler ise İngilizler. İngilizler, Türkiye'ye satılan paket tatillerin yüzde 30'unu ilk 3 ayda satın alıyor, tüm paket tatillerinin de yüzde 57'si yaz sezonu öncesindeki 1 yıl içerisinde satılmış oluyor.

TABLO 6: TÜRKİYE'YE GELEN TURİSTLER ARASINDA EN ERKENCİ İNGİLİZLER
Ülke Turist sayısı (2013) Rezervasyon yapma tarihi
Almanya 5.041.323 Ocak-Mayıs arası
Rusya 4.269.306 Mayıs
İngiltere 2.509.357 Ocak-Mart arası
Hollanda 1.312.466 Ocak-Mayıs arası
Fransa 1.046.010 Mayıs
İsveç 692.186 Ocak-Mart ya da son dakika
İtalya 731.784 Son dakika
İspanya 290.422 Mayıs ayı ya da son dakika
Kaynak: Turizm Bakanlığı.

YAT REZERVASYON ORANI ŞİMDİDEN % 40'I GEÇTİ: Erken rezervasyonun en çok revaçta olduğu alanlardan birisi de kiralık yatlar. 2014 yazı için yapılan yat rezervasyonları yüzde 40'ı geçmiş durumda. Bu oran, İspanya, Hırvatistan, Yunanistan, İtalya gibi diğer Akdeniz ülkelerini geride bırakıyor. Türkiye'de yatlarda rezervasyon yapılan süre rakip ülkelerin oldukça önünde. 2014 yazı için Türkiye'de yat rezervasyon ortalaması şimdiden 7.4 hafta dolu. Bu rakam İspanya'da 6.3, Yunanistan'da 4.5, İtalya'da 4 ve Hırvatistan'da ise 5.7. Önceki yılların toplamında yatlarda sezon boyu kalış süresine bakıldığında ise halen alınacak yol olduğu dikkat çekiyor. Türkiye'de yatlarda ortalama kalma süresi 18.2 hafta. Yunanistan'da da önceki yıllarda 18.2 hafta olan ortalama, İspanya'da 17.6, İtalya'da 16.6, Hırvatistan'da ise 16.7.

TABLO 7: YATLARIN 7.4 HAFTASI ŞİMDİDEN DOLU
TÜRKİYE İSPANYA YUNANİSTAN İTALYA HIRVATİSTAN
Rezervasyon oranı(%)-2013 42,9 41,5 32,4 31,3 41,9
Rezervasyon oranı(%)/2014 40,7 35,8 32,4 24,1 34,7
Rezervasyonlu hafta/2013 7,8 7,3 5,9 5,2 7
Rezervasyonlu hafta/2014 7,4 6,3 4,5 4 5,7
Ortalama rezervasyonlu hafta 18,2 17,6 18,2 16,6 16,7
Kaynak: YachtBooker

BÖLÜM 4: DÜNYADA ERKEN REZERVASYON VE ÖNERİLER
ERKEN REZERVASYONLARIN 4'TE 1'İ ACENTALARLA YAPILIYOR: Dünya trendlerine bakıldığında, internet üzerinden yapılan rezervasyonlar kadar seyahat acentaları üzerinden yapılan rezervasyonların da payını artırdığı göze çarpıyor. Seyahat acentalarının erken rezervasyondan aldığı pay yüzde 24, yakaladıkları büyüme oranı ise yüzde 4 olurken, internet üzerinden yapılan erken rezervasyonun payı ise yüzde 65'e yükselmiş durumda. Özellikle gelişmiş ülkelerde bu oranın yüzde 70'le doygunluk aşamasına vardığı, bu orandan daha yükseğe çıkmasının beklenmediği belirtiliyor. Bunun en önemli nedeni olarak da, 'ilk kez yurt dışına çıkan turistlerin önemli bir bölümünün gelişmekte olan ülkeleri tercih etmesi, bu ülkelerde de intenetten rezervasyon yerine sehayat acentalarına daha çok güvenilmesi' gösteriliyor.

ERKEN REZERVASYONA DÜNYA KUPASI DOPİNGİ: Bu yıl erken rezervasyona doping etkisi yapan unsurların başında Güney Amerika'da gerçekleşecek olan FIFA Dünya Kupası geliyor. 12 Haziran-13 Temmuz tarihleri arasında Brezilya'da oynanacak Dünya Kupası nedeniyle ülkeye 1 milyon 462 bin ek yabancı turistin geleceği hesaplanıyor. Resmi hesaplara göre, Dünya Kupası, normalde 6 milyon 18 bin olan 2014 yabancı turist beklentisini 7 milyon 480 bine çıkaracak. Özellikle Avrupa'dan Brezilya'ya Dünya Kupası izlemeye gidecekler, erken rezervasyon talebini önceki yıllara göre artırmış durumda. İngiltere'den gelen haberler, erken rezervasyon talebinin Dünya Kupası nedeniyle önceki yıllara göre yüzed 10 artış kaydettiği yönünde. Benzer şekilde İspanya'da yüzde 20, Fransa ve Almanya'da da yüzde 10'a yakın talep artışı olduğu bilgisi paylaşılıyor.

YURTDIŞINA ÇIKAN TÜRKLERİN SAYISI 8 MİLYONU AŞTI: Türkler yurtdışı için de artık büyük bir turizm potansiyeli oluşturuyor. TÜİK’in rakamlarına göre 2013 yılında yurtdışına çıkan vatandaşların sayısı bir önceki yıla göre yüzde 27.7 artarak 8 milyon kişiye ulaştı. 2013 yılında en fazla seyahat edilen ülke 1.1 milyon kişi ile Gürcistan oldu. Bu ülkeyi 653 bin kişi ile Bulgaristan, 598 bin kişi ile Yunanistan izledi. Türk vatandaşlarının en önemli yurtdışına çıkış nedenini ‘gezi, eğlence, sportif ve kültürel faaliyetler’ oluşturdu. Buna göre 8 milyon Türk vatandaşın yüzde 37’sinin yurtdışına çıkış amac gezi, eğlence için, Yüzde 20’si ise iş amaçlı seyahat yapıyor. Bu rakamlar da Türkler yurtdışı için de ciddi bir erken rezervasyon potansiyeli taşıdığını gösteriyor.

DAHA UCUZA DAHA ÇOK SEÇENEK: Dünyada erken rezervasyona olan ilgi artarken, Türkiye'de de tatilciler tatil planını en az 2-3 ay erken yapmaya alışıyor.  Hem turistler hem de acentalar için erken rezervasyonun avantajları şöyle sıralanıyor:

  DAHA UCUZ TATİL: Özellikle ocak ve şubat aylarında yaz tatili için yapılan planlar yüzde 50'ye varan fiyat avantajı sağlıyor.

BEDAVA ÇOCUK KONTEJANI: Bazı tur operatörleri erken rezervasyonu teşvik etmek için belirli tarihlerde yapılan rezervasyonda belli bir yaşın altındaki çocuklar için ek ücret almıyor.

GEÇ ÖDEME: Erken rezervasyon yapılması halinde tatil süresine kadar olan süreçte taksit imkanıyla tatil ücretinin önemli bir kısmının ödemesini bitirmek ya da geç ödeme imkanıyla rezervasyonu yaptırıp ödemeyi geç başlatmak mümkün.

UCUZ UÇAK: Erken rezervasyonla, aynı zamanda uçak biletleri de daha önceden, dolayısıyla daha ucuza alınabiliyor.

DAHA ÇOK SEÇENEK: Kış ya da erken bahar aylarında pek çok tatil yöresindeki tesislere rezervasyonlar yeni yeni başladığı için yer bulamama ya da istenilen odayı bulamama gibi dezavantajlardan kaçınılabilir.

16 Mart 2014 Pazar

RICHMOND INTERNATIONAL İŞ GELİŞTİRME DİREKTÖRLÜĞÜ’NE HAKAN ARIER ATANDI


Aksoy Group'a bağlı faaliyet gösteren Richmond International İş Geliştirme Direktörlüğü’ne Hakan Arıer atandı. Grubun kendi yatırımı olan Richmond İstanbul, Richmond Pamukkale Thermal, Richmond Nua Wellness Spa ve Richmond Ephesus Resort otelleri ile hizmet veren Richmond International, ayrıca uluslararası turizm arenasında işletme, danışmanlık ve eğitim faaliyetleri yürütüyor.

Hakan Arıer kimdir ?
Bolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi ardından Çukurova Üniversitesi Mersin Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu’ndan mezun olan Hakan Arıer, meslek hayatına Mersin Hilton’da başladı. Ardından Suudi Arabistan'a giderek Mekke Hilton’da görev yapan Arıer, Türkiye’ye döndükten sonra Dedeman Kapadokya, Radisson SAS Hotel İstanbul, Golden Tulip Eresin Hotel İstanbul, Çeşme Sheraton gibi 5 yıldızlı tesislerde Genel Müdürlük görevini başarıyla sürdürdü.
2007 yılından bu yana Golden Tulip  Otelleri Türkiye ve K.K.T.C bölgesi Gelişim ve Temsilden sorumlu iş ortağı olarak çalışmaktaydı.İngilizce ve Almanca bilen Hakan ARIER evli ve üç çocuk babasıdır.




Herkese hitap eden özel bakım ve masajlar Health Club& SPA’da


Şehrin kaosundan kaçıp sağlık ve dinginlik bulacağınız yepyeni bir adres İstanbul Marriott Hotel Şişli. Dünyaca ünlü Marriott International’ın en yeni oteli İstanbul Marriott Hotel Şişli, lüks ve konforun yanı sıra sağlık ve güzelliğin de buluşma noktası olmaya hazırlanıyor. İstanbul Marriott Hotel Şişli, 2.300 m2 büyüklüğünde, modern bir şehir SPA’sı olarak dizayn edilen Health Club&SPA’sı ile hem spor yapma fırsatı sunacak hem de özel cilt bakımları, masajlar, hamam, sauna, aromalı buhar odası, şok duş ve kar çeşmesi ile sağlık ve güzellik dolu saatler geçirme imkanı verecek.


İstanbul Marriott Hotel Şişli’nin SPA’sında her cilt tipi ve ihtiyaca yönelik yüz ve vücut bakımı, farklı teknikler kullanılarak yapılan özel masajlar ve eşsiz hamam deneyimi misafirlere sunulacak. SPA misafirleri, sauna, aromalı buhar odası, şok duş ve kar çeşmesi ile tazelenmiş ve yenilenmiş bir cilde kavuşarak adeta yeniden doğacak!Dünyaca ünlü Fransız kozmetik ürünleri ile Anti Aging cilt bakımı, yenileyici leke bakımı, detoks etkili spirulina bakımı, selülit karşıtı lipoliss bakımı gibi farklı ihtiyaçlar için çözüm sunan bakımların yanı sıra İsveç masajı, volkanik sıcak taş ritüeli, Thai masajı, Shiatsu masajı gibi farklı teknikler kullanılarak yapılan birçok masaj çeşidi, SPA misafirlerini rahatlatacak.


Tamamı yeni nesil fitness cihazlarından oluşan fitness ve aerobik salonu ve pilates reformer seansları ise misafirlere, formlarını korumak için mükemmel bir ortam yaratacak.İstanbul Marriott Hotel Şişli ayrıca Health Club& SPA keyfini uzatmak isteyenler için 6 ya da 12 aylık üyelik imkanını sınırlı ve sınırsız saat seçenekleri ile sunacak.İstanbul Marriott Hotel Şişli Health Club& SPA, hem otel misafirlerini hem de sağlık ve güzelliğine düşkün herkesi ağırlıyor.İstanbul Marriott Hotel Şişli Health Club& SPA’da yer alan bakımlar, masajlar ve üyelikler hakkında detaylı bilgiyi aşağıda bulabilirsiniz.

Cilt Bakımları
“Made to Measure” Cilt Bakımı
Cildinizin ihtiyacına özel olarak dizayn edilen bu bakım, etkili ve gözle görülür sonuçlar sunar. Sadece size özel olarak seçilen aktif bitki serumları, maskeler ve yoğunlaştırılmış aromatik karışımlar kullanılan bakım, ihtiyacınızı tam olarak karşılayan bir deneyim vaat ediyor.

Derinlemesine Arındırıcı Erkek Bakımı
Geleneksel buhar ve siyah nokta temizliği ile derinlemesine arındırma sunan bakım özellikle yağlı ve dengeye ihtiyacı olan ciltler için idealdir. Detoks etkili ve yeniden dengeleyici maske ve yoğunlaştırılmış karışımların uygulanmasıyla cilt derin bir temizlik hissi kazanır.

Cryotherapie - Anti Aging Bakımı
Olgun ve neme ihtiyacı olan ciltler için yüzdeki yaşlılık izleri ile savaşan, şekillendirme sağlayan mükemmel bir bakımdır. Yenilikçi Anne Semonin nörokozmetik içerikleri, %100 Aktif Serum ve özel dondurulmuş konsantre «Ice Cube» uygulaması ile cilt taze görünümünü geri kazanır. Sonuç; gergin ve toparlanmış, özel davetler için aydınlanmış ve dolgunlaşmış, diri bir cilt.

Haute Couture
Yüz, dekolte ve göz çevresi için yoğunlaştırılmış bakım.
Cildi stresten arındırmak, sıkı, pürüzsüz ve göz kamaştırıcı bir cilde sahip olmak için eşsiz bir bakım. Aromatik yoğunlaştırılmış kompleks ve serumlar hücre yenilenmesine yardımcı olurken sıkılaştırıcı yosun maskesi ile cilt toksinlerden arındırılır.

Hydra Express
Zamanı kısıtlı olanlara özel; hızlı ve etkili sonuçlar için özel cilt bakımı. Cildinizi hızla tazeleyen ve nemlendiren Hydra Express bakımı ile yumuşak ve tazelenmiş bir cilde sahip olacaksınız.

Skin Renewal
Yenileyici Leke Bakımı
Bu eşsiz, etkili, yenileyici bakımda kullanılan mekanik ve kimyasal peeling teknikleri cildinizde tahrişe neden olmadan lüks bir ışıltı ve inanılmaz bir yumuşaklık sağlar.

Gözlere Özel
Göz çevresini toparlamak ve şekillendirmek için dizayn edilmiştir.
Cilt bakımının modern ürünü, soğukla tedavi ve nemlendirme sağlayan «Ice Cubes» ile lenfatik masaj göz çevresini rahatlatırken yorgunluğu ve yaşlılık izlerini yok ediyor.

Vücut Bakımları
Deniz Tuzu & Aromatik Yağ Peelingi
İyileştirici baş masajı eşliğinde, olağanüstü nemlendirici etkili bir vücut peelingidir.  Isıtılmış aromatik yağların tüm vücuda uygulanmasını takip eden deniz tuzu peelingi ve sarmalaması cildinizi besler, tazeler ve ipeksi bir yumuşaklık kazandırır. Bronzlaşma öncesinde özellikle tercih edebilirsiniz!

Detoks Etkili Spirulina Bakımı
Detoks, zayıflamak ve enerji depolamak için harika olan bu sarmalama bakımı dolaşımı harekete geçiren yumuşak bir peeling ile başlayarak okyanusun tüm faydalarını size getiren deniz yosunu ekstresi uygulaması ile devam eder.
Bu doğal deniz yosunu uygulaması detoks ve kilo kontrol programlarının etkili desteğidir.

Selülit Karşıtı Lipoliss Bakımı
Dolaşım sistemini harekete geçiren bu bakım ödem oluşan, selülitli ve düzensiz cilt dokusu bulunan noktaları direkt hedef alır.
Lenf drenaj teknikleri ile bacak ve ayaklara uygulanan masaj sirkülasyonun düzenlenmesini ve şekillenmeyi sağlarken detoks etkili maske uygulaması blokajları gidererek cildin tonlanmasını sağlar. Uygulamanın paket olarak alınması tavsiye edilir.

Baştan Ayağa «Parisian» Bakımı
Vücudunuzdaki kilit noktalara yoğunlaşarak gerginliği azaltmayı amaçlayan bu muhteşem bakım pürüzsüzleştirici sırt peelingi ile başlar. Rahatlatıcı sırt, boyun ve baş masajı ardından yapılan «Made to Measure» cilt bakımı nemlendirme, koruma ve canlanma etkisi yaratırken, bacak ve ayaklara yapılan nokta baskı masajı baştan ayağa muhteşem bir deneyim yaşamanızı sağlar.

Anne Semonin Hamilelere Özel Terapi
Bebek bekleyen bayanlar için rahatlatıcı ve yorgunluk giderici olan bu bakım, hamilelik sırasında oluşan ağrılı ve problemli bölgeleri hedef alarak yüz ve vücudunuza yeniden canlılık ve olağanüstü bir ışıltı kazandırır.
Kas ağrıları, stres, dolaşım problemleri ve yorgunluğunuzun giderilmesine yardımcı olur.

El ve Ayak Bakımları
El ve ayak parafin bakımı ısı etkisi ile birlikte gözenekleri açar, dolaşımı artırır, cildinizin yenilenerek pürüzsüz ve yumuşak hale gelmesini sağlar.
El Parafin Bakımı
Ayak Parafin Bakımı

Hamam Uygulamaları
Kese ve Köpük Masajı (Hamam)
Kişiye özel Hamam’da uygulanan bu geleneksel arındırıcı ritüel, vücuttaki ölü hücrelerin ipek kese yardımı ile temizlenmesi ile başlar ve yumuşak aromatik köpük masajının ardından saçların yıkanması ile sonlanır.

Özel Hamam Ritueli
Yeniden doğuş!
Size özel bir atmosferde eşsiz bir Hamam deneyimi için geleneksel kese uygulamasının ardından soğutulmuş yağ ve aromatik buz masajı ile tazelenmenin ve son dokunuş olarak köpük masajı ve saç bakımınızın keyfini çıkarın.

Masajlar
«Made to Measure» Masajı
Kişiye özel olarak dizayn edilen bu eşsiz masajda özel Anne Semonin teknikleri kullanılır. Masaj öncesi yapılan konsültasyona göre terapistinizin size özel hazırlayacağı aromatik sıcak yağ karışımı ile uygulanan masaj tam bir rahatlama sağlar.

İsveç Masajı
Klasik masaj teknikleri ile kaslardaki gerginliği ve stresi yok etmeyi hedef alan etkili bir masajdır.

Volkanik Sıcak Taş Ritüeli
Isıtılmış siyah bazalt taşlar kullanılarak yapılan bu masaj kas yorgunluğu ve ağrısı olan kişiler için idealdir. Masaj sırasında vücudun enerji kanalları üzerinde yoğunlaşılarak en derin seviyelere ulaşılması ve stresin yok edilmesi sağlanır.
Ruh ve beden için bütünleştirici ve enerji kazandırıcı eşsiz bir terapidir.

Derin Baskı Masajı
Tamamen kaslar üzerine yoğunlaşılarak yapılan sert ve derin bir masajdır.
Spor öncesi ve sonrasında özellikle fiziksel kondisyonun ve performansın artırılması,  vücudun canlanması ve kas geriliminin azaltılmasına yardımcı olur.

Refleksoloji
Ayak tabanında bulunan özel refleks noktaları üzerinde çalışılarak yapılan masajın tüm vücut üzerinde iyileştirici ve rahatlatıcı etkisi vardır ve vücutta bulunan  «Chi» enerjisinin bloke olmadan akmasını amaçlar.

Çiftlere Özel Masaj
Çiftlere özel olarak hazırlanan odada yapılan ahenkli, rahatlatıcı ve yumuşak masajın ardından şampanya ve çilek servisinin keyfini çıkarabilirsiniz.

4 El Masajı
İki terapistin aynı anda senkronize olarak yaptığı bu lüks masaj derin bir rahatlama sunuyor.

Thai Masajı
Özel yer yatağında ve özel kıyafetleri ile yapılan Tayland kökenli bu masaj, vücudun elastikiyetini artırmak ve stresi uzaklaştırmak için esnetme ve baskı teknikleri kullanılarak yapılır. Thai Masajı vücudunuzu hafifleterek enerjinizin dengelenmesine yardımcı olur.

Shiatsu Masajı
Özel yer yatağında ve özel kıyafetleri ile yapılan Japonya kökenli bu masajda kuvvetli parmak, avuç içi baskıları ve esnetme teknikleri kullanılır ve vücuttaki enerji meridyenleri üzerine yoğunlaşarak yapılır. Masaj ile meridyenler boyunca akan «Chi» enerjisinin engelsiz şekilde akması amaçlanır.

Üyelikler
Üyelik paketi dahilinde misafirler fitness salonu, stüdyo seansları, kapalı havuz, hamam (randevulu özel terapiler sırasında genel kullanıma kapalıdır), sauna, aromalı buhar odası, kar çeşmesi, şok duş alanlarından faydalanabilirler.
Bakım ve masaj hizmetlerinde ve yiyecek-içecek ünitelerinde üyelere özel indirimler sunulmaktadır.

Brilliant Üyelik 06.00-23.00
6 Ay Bireysel / Aile
12 Ay Bireysel / Aile

Smart Üyelik Hafta içi 10.00-16.00
6 Ay Bireysel / Aile
12 Ay Bireysel / Aile

Günlük SPA Keyfi
Ayrıcalıklı Seanslar

Hedeflerinize ulaşmak için en iyi yol! Ayrıcalıklı servis ve kişisel ilgi ile antrenmanınızda en hızlı ve etkili sonuçlara ulaşabilirsiniz.

Pilates Reformer Seansı
Kişiye Özel Antrenman
Özel Yüzme Dersi

Hamam Kiralama
Gelin Hamamı ya da özel organizasyonlarınız için harika bir seçenek; Hamam’ı özel olarak kiralayabilir, arkadaşlarınız ile birlikte keyfini çıkartarak kutlamanızı yapabilirsiniz.


ALİAĞA BELEDİYESİ, TİYATROYU ALİAĞA HALKI İLE BULUŞTURDU


Aliağa Belediyesi’nin Mart ayı kültür sanat etkinlikleri kapsamında Tiyatro Balans’ın sahnelediği “Hasan ile Zübeyde” adlı tiyatro oyunu Aliağalılardan büyük ilgi gördü. Zaman zaman duygu dolu sahneleriyle izleyicileri tarihi yolculuğa çıkaran oyunda Cumhuriyet döneminin unutulmaz Maarif vekillerinden Hasan Ali Yücel, Atatürk, Zübeyde Hanım ve Cumhuriyet döneminin tarihi şahsiyetleri konu edildi.Refik Erduran'ın Cumhuriyet döneminde yaşanmış gerçek olaylardan yola çıkarak yazdığı, Zafer Kayaokay'ın yönettiği oyun Aliağa Tüpraş Halk Eğitimi Merkezini dolduran Aliağalı sanatseverlerden büyük ilgi gördü.


SAHNELERİN VE TELEVİZYONLARIN SEVİLEN OYUNCULARI ROL ALDI
İlk kez Aliağa Tüpraş Halk Eğitim Merkezi’nde sahnelenen ve izleyenlerin zaman zaman duygulandığı oyunda sahnelerin ve televizyonların sevilen tecrübeli oyuncuları sahne aldı. Oyunda Atatürk'ü Mehmet Tokat, Zübeyde Hanım’ı Sema Aras, Maarif Vekili Hasan Ali Yücel’i Yaşar Üzer, Tunç’u Ömür Akkan ve Kevser’i ise Gülfer Sarıgül başarıyla canlandırdı.


OYUNCULARDAN BAŞKAN OĞUZ’A TEŞEKKÜR
Oyun sonunda izleyenlerden büyük alkış alan oyuncular Aliağa Belediye Başkanı Ömer Turgut Oğuz’a Kültür Sanat faaliyetlerine desteklerinden dolayı teşekkür ederek izleyenleri selamladı.

15 Mart 2014 Cumartesi

Konaklama Sektöründe Güçler Birleşiyor


UNWTO ve IH&RA Konaklama Sektöründe Hızlı ve Sürdürülebilir Gelişmeyi Hedefliyor. UNWTO (Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü) ve IH&RA (Dünya Otelciler ve Restorancılar

Birliği), konaklama sektöründeki işbirliklerini sağlamlaştırmak adına "Mutabakat Zaptı" İşbirliği ile UNWTO ve IH&RA arasındaki konaklama sektörüne ilişkin birçok girişimin güçlendirilmesi hedefleniyor.

UNWTO Genel Sekreteri Taleb Rifai ve IH&RA Başkanı Casimir Platzer arasında, 51. IH&RA Kongresi esnasında, İsviçre'de yapılan mutabakat, "1. Dünya Konaklama Sektörü Günü" olan, 10 Mart 2014 tarihinde imzalanmıştır. TUROB Başkan Yardımcısı ve aynı zamanda IH&RA Yönetim Kurulu Üyesi Armin Zerunyan da kongre kapsamındaki törene katılım sağlamıştır."Online Dağıtım Kanalları ve Sürdürülebilirlik" teması üzerine gerçekleşen IH&RA Kongresi kapsamındaki önemli gelişmeler aşağıdaki gibidir;

*HOTREC (Avrupa Otelciler, Restoranlar, Kafeler Birliği) resmen IH&RA üyesi olmuştur.
*İsrail yeniden IH&RA üyesi olmuştur.
*Brezilya en üst düzeyde katılım sağlamış ve IH&RA üyesi olmak üzere başvuruda bulunmuştur.
*Çin Halk Cumhuriyeti ise 10 kişilik üst düzey bir heyet ile kongreye katılmış ve aktif olarak
toplantılarda yer almıştır.Yaşanan bu önemli gelişmelerle birlikte, UNWTO ile imzalanan işbirliği ve HOTREC'in IH&RA üyeliği, dünya otelciliği adına oldukça önemli ve global adımlar olarak değerlendirilmekte, kurumların güç birliğiyle hızlı ve sürdürülebilir bir gelişme kaydedilmesi hedeflenmektedir.

ELİTE WORLD’DE SOKAK YEMEKLERİ ŞÖLENİ BAŞLIYOR



Taksim’deki Elite World İstanbul Hotel ve Van’daki Elite World Van Hotel, “Sokak Yemekleri” şölenini başlatıyor. Yaşımız kaç olursa olsun vazgeçemediğimiz “Midye Dolma”, “Stad Köftesi”, “Ekmek Arası Kokoreç” gibi onlarca farklı sokak yemeği, çok özel sunumlarla Elite World Sokak Yemekleri Haftası’nda bir araya geliyor. Sokak Yemekleri haftası, 23 Mart tarihine kadar devam edecek. Çocukluğumuzu geleneğidir, evde yemek varken sokakta midye dolma yemek... Ya da sevdiklerimizle Eminönü’nde balık ekmek, maça girmeden stadın önünde köfte, gece yarısı ekmek arası kokoreç yemek... Elite World Hotels, sevdiğiniz bütün bu lezzetleri “Sokak Yemekleri Haftası”nda bir araya getiriyor.

 “Sokak Yemekleri Haftası”, Taksim’de Elite World İstanbul Hotel’deki The Brassarie Restoran’da ve Van’da Elite World Van Hotel’deki Tepe Ocakbaşı Restoran’da muhteşem lezzetlerle ziyaretçilerini bekliyor olacak.“Midye Dolma”, “Stad Köftesi”, “Ekmek Arası Kokoreç”, “Nohutlu Tavuklu Pilav”, “Balık Ekmek”, “Et Tantuni” “Şam Tatlısı”, “Halka Tatlısı” gibi sokak yemeklerinin klasikleşen lezzetlerinin yer aldığı Sokak Yemekleri Haftası, 23 Mart’a kadar sürecek.


DB Berdan, tümünde saç kullanılan kostüm ile tasarımda sınırsızlığı gözler önüne serdi

 

DB Berdan L’Oréal Professionnel için 1.500 kilometrelik saçtan kostüm tasarladı.Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul presented by American Express’in ilk gününde gerçekleşen DB Berdan defilesinde, keskin ve gerçek üstü görüntülerin hâkim olduğu 2014 Kış Koleksiyonu’yla birlikte L’Oréal Professionnel’e özel hazırlanan saçtan elbise de sergilendi. DB Berdan’ın tümünde saç kullanarak hazırladığı kostümde, L’Oréal Professionnel’in Tecni.ART serisinden 64.000 mililitre şekillendirici ürün ve 60 kişilik saç kullanıldı.


Moda tutkunlarının büyük bir heyecanla bekledikleri Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul presented by American Express, 10-14 Mart 2014 tarihleri arasında Karaköy Antrepo 3’te gerçekleştirildi. Türkiye’de tasarımlarıyla her dönem adından söz ettiren DB Berdan da Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul presented by American Express’de bir ilke imza attı. DB Berdan’ın L’Oréal Professionnel için tasarladığı saçtan kostüm izleyenleri şaşırttı. Kostüm için kullanılan saçların uzunluğu İstanbul – Antalya – İstanbul yolunun uzunluğu kadar: Tam 1.500 kilometre!Tasarım aşamasında 60 kişilik saç kullanılırken, şekillendirme aşamasında ise L’Oréal Professionnel’in Tecni.ART ürün serisinden 64.000 mililitre şekillendirici ürün kullanıldı. Deniz Berdan’ın Türkiye’de ilk kez gerçekleştirerek podyuma taşıdığı tamamı saçtan tasarlanan kostüm ilgiyle izlendi.


Tecni.ART ailesinin “en yeni” asi serisi Wild Stylers !...
Uzun ya da kısa, düz ya da kıvırcık, her tip saçı hızlı ve kolay şekillendirmeyi sağlayan yeni Tecni.ART serisinin farklı ürünleri beraber kullanılarak kişiye özgü görünümler yaratılabiliyor. Tecni.ART ailesinin, saçları pürüzsüz vahşi formlar kazandıran Wild Stylers serisi; Next Day Hair (Bırak Dağınık Kalsın!), Scruff Me (Dağıt Karıştır!), Crépage de Chignon (Saç saça, Baş başa!) ve Depolish (Sil Baştan) ürünleriyle saçlara kişiselleştirilmiş görünümler kazandırıyor. Tecni.ART serisi ürünleri yalnızca L’Oréal Professionnel anlaşmalı kuaförlerde satışa sunuluyor.

Aydıner Şirketler Grubu ve OTİ Şirketler Grubu tarafından yapılan ortak açıklama



Aydıner Şirketler Grubu ve OTI Şirketler Grubu Türkiye'nin konaklama sektöründeki en önemli markalarından olan Xanadu Resort Otel’in Antalya Belek’teki tesisinin üst hakkının devri konusunda prensipte anlaştılar.


Daimi ve müstakil üst hakkı Aydıner İnşaat A.Ş.’ne ait ve Xanadu High Class markası ile işletilmekte olan tesisin ilk etapta 01.04.2014 tarihinden itibaren OTI Grubu tarafından yine aynı marka ile işletilmesi, bir sonraki aşamada ise ilgili mercilerden gerekli izin ve onayların alınarak tesisin üst hakkının OTI Grubuna devri konusunda prensip anlaşmasına varmışlardır.  Xanadu Resort Otel, Belek Acısu Mevkiinde 130 dönüm arazisi ve 422 odası ile hali hazırda başta Avrupa ve BDT olmak üzere birçok pazarda hizmet veren
Türkiye'nin konaklama sektöründeki en önemli markalarından birisidir.


Alışveriş Merkezi Yönetim Sırlarını açıkladı

AVM Merkezi Yönetiminde, 10 altın ipucu
Alışveriş merkezi sektöründeki 18 yıllık tecrübesini paylaşan Plato Alışveriş Merkezi Genel Müdürü Engin Yıldırım, ‘Alışveriş Merkezi Yönetim Sırları’nı 10 altın ipucu vererek açıkladı.


Uzun yıllar önemli alışveriş merkezlerinde üst düzey yöneticilik ve genel müdürlük görevi üstlenen Plato Alışveriş Merkezi Genel Müdürü Engin Yıldırım, alışveriş merkezi yönetmenin 10 altın püf noktasını paylaştı. Alışveriş Merkezinin yapım aşamasından itibaren, AVM yönetim ekibinin dikkat etmesi gereken hususlar olduğunu belirten Engin Yıldırım, ‘Alışveriş Merkezi Yönetim Sırları’ maddelerini şöyle sıraladı:


1) Alışveriş Merkezi yönetim ekibinin, AVM açılmadan önce kurulması, inşaat aşamasında AVM'yi tanıması, kiracılarla görüşmelerde bulunması ve AVM'yi açılışa hazır hale getirmesi.
 2) Alışveriş merkezinin lokasyonu, bölge halkının ekonomik/sosyal durumu, beğeni ve beklentileri, merkezin konsepti, rakip merkezlerin durumuna göre doğru kiralama ve marka karmasının yapılması.
3) Alışveriş merkezlerinde yer alan mağaza sahiplerine en çok satış için konforlu, temiz, güvenli ortamı oluşturarak; ortaklara düzenli, istikrarlı kira geliri sağlanması.
4) Ziyaretçilere, perakendecilere, yatırımcılara, yönetim kadrosuna ayrı ayrı yaklaşımlar oluşturarak, bu yaklaşımlar arasında koordinasyonun sağlanması.
5)' Müşterim Kimdir ve Beni neden tercih ediyor? sorusunu doğru cevaplayarak,  ‘Doğru Müşteri’nin gelmesi sağlamak,  ciroyu artırmak, yönetim giderlerini düşük tutmak ve alışveriş merkezinin değerinin artırılması.
6) Bir iş yapmadan önce mevcut durumu analiz etmelidir; ardından yapılan faaliyetlerle oluşturulan etkiyi ve şirket faaliyetlerine kattığı değeri ölçümlemek lazımdır. Çünkü ''Ölçmezsen bilemezsin, bilmezsen yönetemezsin''.
7) Müşterilerin değişen ve artan beklentilerine paralel, rekabet ortamında fark yaratacak hizmet anlayışı getirilmelidir. Hem fark yaratacak hizmet anlayışını getirmek için hem de verimliliği ve satışı artırmak için eğitim şart!
8) Yenilikçi ve daha yaratıcı olmalıyız. Müşteriyi olumlu anlamda şaşırtmalı, sürekli yeni beklentiler içinde bırakmalıyız. Böylece benzerlerimizden ve rakiplerimizden farklılaşıp, tüketicinin zihninde markamızı oluşturmalıyız.
9) AVM Yönetimine dair  'kısa, orta ve uzun' vadeli hedefler koyup, gerekli planları yapıp, bu planları doğru bir şekilde uygulamalı; zaman zaman plan ve stratejileri revize etmeliyiz.
10) İşini seven, tecrübeli ve öğrenmeye açık ekiplerle, karmaşık sorunlara yenilikçi çözümler getirerek;  şeffaflık, hesap verebilirlik, katılımcılık, yenilikçilik, tutarlılık, sorumluluk gibi evrensel yönetim ilkelerini hassas bir şekilde samimiyetle uygulamak gerekiyor.



Aydıner Şirketler Grubu ve OTI Şirketler Grubu tarafından yapılan ortak açıklama;

Aydıner Şirketler Grubu ve OTI Şirketler Grubu Türkiye'nin konaklama sektöründeki en önemli markalarından olan Xanadu Resort Otel’in Antalya Belek’teki tesisinin üst hakkının devri konusunda prensipte anlaştılar.

Daimi ve müstakil üst hakkı Aydıner İnşaat A.Ş.’ne ait ve Xanadu High Class markası ile işletilmekte olan tesisin ilk etapta 01.04.2014 tarihinden itibaren OTI Grubu tarafından yine aynı marka ile işletilmesi, bir sonraki aşamada ise ilgili mercilerden gerekli izin ve onayların alınarak tesisin üst hakkının OTI Grubuna devri konusunda prensip anlaşmasına varmışlardır.

Xanadu Resort Otel, Belek Acısu Mevkiinde 130 dönüm arazisi ve 422 odası ile hali hazırda başta Avrupa ve BDT olmak üzere birçok pazarda hizmet veren
Türkiye'nin konaklama sektöründeki en önemli markalarından birisidir.