16 Nisan 2014 Çarşamba

EKODesign Konferansı “şeffaflık” teması ile YEM’de gerçekleştirildi



Tasarımın Yeşil Zirvesi ‘‘EKODesign Konferansı’’
7. yılında “şeffaflık” teması altında dünyaca ünlü konuşmacıları biraraya getirdi .Yapı-Endüstri Merkezi tarafından bu yıl 7’ncisi düzenlenen EKODesign Konferansı, 15 Nisan 2014 Salı günü, “şeffaflık” teması ile YEM’de gerçekleştirildi.


7 yıldır yarattığı tartışma ortamı ve yayınları ile ülkemizde sürdürülebilir tasarım ve kentleşmenin önünü açmayı hedefleyen EKODesign, bu yıl da “şeffaflık” kavramının çevresel, ekonomik ve toplumsal boyutları ile ele alınacağı oturumlar, birbirinden beslenen birçok disiplini bir araya getirdi.EKODesign 2014 kapsamında; kentsel strateji, yatırım, şehir planlama, mimarlık ve peyzaj uzmanları, ortak yaşam alanlarının korunması ve tasarlanması konusundaki deneyimlerini aktardılar.

Yapı-Endüstri Merkezi tarafından 15 Nisan 2014 Salı günü 09:00-17:30 saatleri arasında Interfiks, UPM ProFi – ETAP Dış Ticaret ve Vaillant ana sponsorluğunda YEM Etkinlik Salonu’nda gerçekleştirilen EKODesign Konferansı’nın bu yılki teması daha şeffaf ve katılımcı politikalara, stratejilere, planlara, programlara, proje ve uygulamalara duyulan gereksinim sonucu belirlendi. Birbirinden beslenen farklı disiplinleri bir araya getirecek olan konferansta, her şeyin “yeşil” etiketlenerek “çevre dostu”, “enerji verimli”, “sürdürülebilir”, “ekolojik” kılındığı ve bu kavramların bulanıklaştırıldığı günümüzde katılımcılığın ön planda olduğu, çevreye zararı en aza indirilmiş ve özel yaşam alanlarına sahip olabilmek için “Yeşili Unutun, Rengimiz Şeffaf” söylemi ile “şeffaflık” kavramı çevre, ekonomi ve toplum boyutlarıyla ele alındı.

İstanbul ve Londra’nın birbirinden öğrenecekleri
Londra’nın yapılı çevresi üzerine çalışan bir merkez olan New London Architecture’da (NLA) Yönetim Kurulu Başkanı olarak görev alan Peter Murray “Pragmatik Planlama – İstanbul ve Londra Birbirinden Neler Öğrenebilir?” başlıklı konuşmasını yaptı. NLA, büyük şehirlerde fiziksel değişimlerden oluşan problemlerin tartışıldığı bağımsız bir forum. Oluşum, kentin gelecekteki şeklini belirlemek üzere kentsel birliği sağlamayı ve profesyonelleri, plancıları, politikacıları ve halkı biraraya getirmeyi amaçlıyor.

Peter Murray, mimari iletişim, sürdürülebilir ulaşım, katılımcı planlama ve yapılı çevrenin iyileştirilmesindeki tutkulu yaklaşımlarını EKODesign Konferansı’nda dile getirdi. Murray,  “Tarihi bir kent nasıl sürdürülebilir yapılabilir? Eski binaların teknik yetersizliklerini nasıl ele alıyoruz ve çözüm üretiyoruz? 21. YY kenti olabilmek için bir kent nasıl yeniden planlanır?” sorularını  EKODesign 2014’te yanıtladı. Ayrıca planlama, yapı tasarımı ve hizmet alanlarında sürdürülebilir stratejilerden oluşan The London Plan (Londra Planı) çerçevesinde, gaz emisyonlarının azaltılması, aktif tasarım, bisiklet ve yürüme, binaların güçlendirilmesi, atık su, katı atıklar ve sürdürülebilir topluluklarla alakalı problemlerle İstanbul karşılaştırması yaptı.

Tasarım Parçacıklardan İbarettir!
Barselonalı disiplinlerarası mimari stüdyo Cloud9’ın kurucu direktörü olan Enric Ruiz Geli, EKODesign 2014’ün diğer önemli konuşmacılarından biri oldu.

Enric Ruiz Geli mimarlık ve sanat, dijital süreçler ve teknolojik materyallerin geliştirilmesi arasında bir ortak platform olarak Cloud 9 ile kendini, doğadan ilham alan akılcı strüktürleri yaratırken yeni teknolojik gelişmeleri ve mimarinin edimsel boyutlarını kullanmaya adıyor. Uluslararası arenada kazandığı ödüllerle sıkça yaklaşımlarından bahsettiren bir mimar olarak özellikle de küresel ısınma senaryolarına yönelik pilot projeleriyle dikkat çekiyor.

EKODesign 2014 sahnesinde Ruiz Geli, “Tasarım Parçacıklardan İbarettir!” diyerek, arazinin görselleştirilmesinden, mimari projenin tasarım ve uygulama aşamasına kadar mekan ve sosyal ilişkileri birlikte ele aldı. Bütün girdileri sadece sayısal verilerle değil, bütün parçacıklar halinde kaydedebildiği parçacık mimarisi yaklaşımını, insanoğlu ve doğanın ortak bir dil kullandığı empatik bir toplum anlayışına işaret ederek değerlendirdi.

Şeffaflık sürdürülebirliğin neresinde?
EKODesign 2014 için bir araya gelen uzmanlar, “Şeffaflık kavramını yerel yönetimlerin çevre dostu yaklaşımlarında / ‘yeşil girişimlerinde’ görebiliyor muyuz?”, “Geliştiriciler ve yatırımcılar kentsel büyüme ve gelişmede anahtar olabilecek yeşil yenileme, ‘green retrofitting’ kavramını  ‘şeffaflık’ ve ‘katılımcı politikalar’ çerçevesinde ele alabilirler mi?”, “Bina ölçeğinden mahalleye ve kentsel tasarıma kadar çevreci politikaları, şeffaf ve katılımcı yaklaşımla nasıl harekete geçiririz? , “Enerji altyapıları ve sürdürülebilir kentsel planlama uzlaşamaz mı?” gibi sorulara yanıt aradı.

Yerel yönetimlerin “yeşil girişimleri”
Çevre dostu yerleşim ve planlama anlamında girişimleri olan yerel yönetimler de EKODesign 2014’ün katılımcıları arasında yer aldı. Bu kapsamda, CittaSlow Türkiye Teknik Koordinatörü ve Seferihisar Belediyesi CittaSlow Proje Sorumlusu Yazar Bülent Köstem ile Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Ekolojik Kent Proje Sorumlusu Yüksek Mimar Seda Müftüoğlu deneyimlerini şeffaf bir platformda izleyicilerle paylaştı.Uzmanlar, mevzuat sorunları, imar süreçlerinde yaşanan sorular, konuttan masterplan ölçeğine projelendirmelerde zorluklar ve fırsatları katılımcı politikalarını gözeterek proje yönetim süreçleriyle masaya yatırdı.

EKODesign 2014 öncesinde sosyal medya üzerinden gelen soruların yerel yönetim yetkilileri ile paylaşılması sayesinde daha fazla şeffaflık sağlandı. Konferansa Twitter üzerinden #ekodesign2014 ve twitter.com/YEMEtkinlik bağlantıları ile soru ve görüş iletmek de mümkün oldu.

YAPI Dergisi sizin için seçti…
Konferansta Türkiye’den vaka etütleri aracılığıyla çevre dostu yapılar yaparken yönetmelikler, işveren ilişkisi, kullanıcı deneyimi gibi sorulanın yanıtları YAPI Dergi’sinin seçtiği projeler üzerinden tartışıldı. Yapı Dergisi’nin gündeme getirdiği konular üzerinden kentsel ölçekte katılımcı önerileri de tartışıldı.

Konferans, her yıl olduğu gibi bu yıl da, YAPI dergisi tarafından yayına hazırlanan “Yapıda Ekoloji” ekiyle, bu alanda kalıcı bir kaynak oluşturulmasına katkıda bulundu.

Ekonomiye Kadın Gücü ürünleri n11.com’da


Mikrokredi desteğiyle üreten kadınların el emeği göz nuru ürünleri milyonlarla buluşacak
Turkcell’in TİSVA işbirliğinde hayata geçirdiği Ekonomiye Kadın Gücü projesinden faydalanan girişimci kadınların el emeği göz nuru ürünleri n11.com’la yapılan işbirliği sayesinde milyonların beğenisine sunuluyor. Yoğun ziyaretçi trafiğine sahip e-ticaret sitesinde, ilk etapta İstanbul’dan Hakkari’ye, Trabzon’dan Aydın’a Türkiye’nin pek çok ilinden girişimci kadınlarımızın yöresel ürünleri vitrine çıkıyor. Bu işbirliği sayesinde hem kadınlar daha çok kazanacak hem de ülkemizin nadir bulunan, geleneksel ürünleri gün yüzüne çıkacak.
Türkiye’nin lider teknoloji ve iletişim şirketi Turkcell, Ekonomiye Kadın Gücü projesi kapsamında dar gelirli, girişimci kadınlara destek olmak için önemli bir işbirliğine daha imza attı. E-ticaret sektöründe güvenilirliği, kolay kullanımı ve yoğun ziyaret trafiği ile fark yaratan n11.com ile yapılan işbirliği sayesinde, mikrokredi desteğiyle üreten kadınların el emeği ürünleri milyonların beğenisine sunuluyor. Açılan bu etkin satış ve pazarlama kanalı kadınların bereketlerine bereket katarken, Türkiye’nin birbirinden değerli yöresel ürünleri de gün ışığına çıkıyor.


 “Kadınlarımızın ürünlerinin daha çok alıcıya ulaşması kritik bir nokta”
Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Koray Öztürkler, “Ekonomiye Kadın Gücü ile şu anda 68 bin kadınımıza ulaşıyoruz ve hedefimiz 4 yılda 100 bin kadınımıza ulaşmak. Sağladığımız mikrokredinin yanı sıra girişimci kadınlarımıza sınıf içi eğitimler veriyor, teknolojik altyapımızı projenin daha da güçlenmesi için kullanıyor ve satış kanallarını çeşitlendirmek için çalışıyoruz. Kadınlarımızın daha çok ve verimli üretim yapabilmesi geniş kitlelere ulaşıp ürünlerini satmasıyla mümkün. ‘Ürünlerin alıcıyla nasıl buluşturulacağı’ konusu büyük önem taşıyor. Bu amaçla Türkiye’nin önemli e-ticaret kanallarından biri olan n11.com ile işbirliğimizi hayata geçiriyor, girişimci kadınlarımızın ürünlerini geniş kitlelerle buluşturuyoruz.  Ekonomiye Kadın Gücü ile başlattığımız cepten kalkınma seferberliği, kadınlarımızın el emeği ürünlerini satın alan tüketicilerin katkısıyla daha da büyüyecek” dedi.


n11.com Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Kadri Özdal, “n11.com olarak, kadın emeğini öne çıkartan sosyal sorumluluk projelerini desteklemek bizim için çok önemlidir. Ekonomiye Kadın Gücü projesinde yer almak, Turkcell ile bu konuda işbirliği yapmak bizler için çok değerli. Bu tip projelerin başarısını etkileyen en önemli faktör, satış kanalı ve pazarlamanın doğru planlanmasıdır. n11.com olarak bu noktada en doğru platform olma özelliğini taşıyoruz. Üzerimize düşen görevi en iyi şekilde yapacağız” sözleriyle proje hakkındaki düşüncelerini dile getirdi.

TİSVA Mütevelli Heyeti Başkanı Prof. Aziz Akgül projedeki yeni açılımla ilgili olarak, “Turkcell ve n11.com’un gerçekleştirdiği değerli işbirliği kadınlarımızın sürdürülebilir kalkınmasına bir önemli destek daha sağladı. Mikrokredi,  pazarlama, eğitim ve teknoloji desteğinin ardından şimdi de girişimci kadınlarımız e-ticaretle tanışıyor, milyonlara ulaşarak ürünlerini satabilme imkanına kavuşuyor. Ekonomiye Kadın Gücü’nde böyle önemli desteklerle artık kadınlarımız kendi ayaklarının üzerinde duruyor, ekonomiye katılıyor, hayallerine bir adım daha yaklaşıyor” dedi.


Trabzon’dan kazaziye sanatıyla yorumlanmış takılardan,  Tokat’tan bakırcılık sanatının en güzel örnekleri cezve ve fincanlara…Ekonomiye Kadın Gücü sanal mağazası, n11.com’un ana sayfasında  “Seçkin Mağazalar” bölümünde Turkcell El Emeği ismiyle yer alıyor. Mağaza, Anadolu’nun otantik, geleneksel ve tamamen el işi ürünlerinden seçilen ürün gamına sahip. Kastamonu’dan taş baskı masa örtüleri, Konya’dan tuzdan yapılmış aksesuar malzemeleri, Mardin’den bıttım sabunu, Hakkari’den yöresel fistan takımı, Samsun’dan yün dokuma cecim kilimi ve Kütahya’dan çini takılar bu seçeneklere sadece birkaç örnek… Satışa sunulan her ürünün açıklamasında el emeği göz nurunu üreten kadınların öyküsü, ürünün detaylı özellikleri ve üretim tekniğine de yer veriliyor.

Fiyatlar 5 TL ile 5000 TL arasında değişiyor
Turkcell ve n11.com’un işbirliği sonucunda şu anda Türkiye’nin 28 ilinden, 51 kadının ürünü, toplam 103 seçenekle müşterilerin beğenisine sunuluyor. Mağazadaki ürün portföyü, Türkiye’nin pek çok yerinden gelecek yöresel ürünlerle genişleyecek. Ürünlerin seçiminde sadece ait olduğu bölgenin yöresel özelliklerini taşıması, malzemelerinin tamamen organik olması ve el emeğiyle üretilmesi kriterleri esas alınıyor.
Böylece, ülkemizin nadir bulunan, geleneksel tarzda üretilen yöresel ürünleri de gün yüzüne çıkarak alıcıların beğenisine sunulmuş oldu. n11.com’un Turkcell El Emeği mağazasındaki ürünleri 5 TL ile 1500 TL fiyat aralığında satışa sunuluyor. Ürünleri satın alan tüketiciler, Anadolu kültürünün en güzel örneklerine sahip olmanın yanı sıra, Ekonomiye Kadın Gücü projesine ve kendi ayakları üzerinde durmaya çalışan, aile bütçesine katkı sağlayan kadınlara da destek vermiş oluyor.


Jan Devrim, Demiryolu Taşımacılığı Derneği’nin Genel Sekreteri Seçildi



Türkiye’de verdiği hizmetler ve geliştirdiği çözümler ile lojistik sektörünün önde gelen firmaları arasında yer alan Alışan, sorumluluklarına bir yenisini daha ekledi.Bu doğrultuda Alışan Lojistik Operasyonlar Koordinatörü  Jan Devrim 05 Nisan 2014 tarihinde düzenlenen Demiryolu Taşımacılığı Derneği Genel Kurul toplantısında,Yönetim Kurulu Genel Sekreteri seçildi.

Sürdürülebilir bir taşımacılık türü olan demiryolu taşımacılığını çağın ve ülkenin gerekleri doğrultusunda geliştirmek ve demiryolunun ülkenin toplam taşımacılığı içindeki payını yükseltmek amacıyla kurulan Demiryolu Taşımacılığı Derneği; 05 Nisan 2014 tarihinde gerçekleştirmiş olduğu 5. Olağan Genel Kurulu’nda derneği iki yıl boyunca yönetecek yeni yönetim kurulunu belirledi. Uzman kadrosu ile global pazarda faaliyetlerini sürdüren Alışan Lojistik’in Operasyonlar Koordinatörü Sn. Jan Devrim; 5. Olağan Genel Kurul kapsamında alınan karar ile DTD Yönetim Kurulu Genel Sekreterliği’ne seçildi.

Müşteri ilişkilerini stratejik bir yaklaşımla ele alarak, sektörün beklentilerini karşılamak için yatırımlarına ve faaliyetlerine devam eden Alışan Lojistik; entegre  lojistik hizmetleri  ve multimodal taşıma modları konusunda her zaman öncü çalışmalar gerçekleştirmektedir. Bu doğrultuda Alışan Lojistik Operasyonlar Koordinatörü Sn. Jan Devrim’in DTD’nin Yönetim Kurulu Genel Sekreterliği’ne seçilmesinde; Alışan Lojistik’in global pazar ihtiyaçları doğrultusunda yaptığı yatırımların, büyük bir vizyon ve  titizlikle sürdürdüğü çalışmalarının, ADR standartlarında operasyon ve ekipman işletmesinin, çevre dostu ve uygun maliyetli hızlı çözümler sunuyor olmasının büyük etkisi bulunmaktadır.

ÇATİOD,Mezunlar Buluşması 5.’si Gerçekleştirildi



Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Mezunları buluşmasının bu yıl 5.si Fakültemizde gerçekleştirildi.


Program dernek başkanımız Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Mezunları Derneği (ÇATİOD) Derneği Başkanı Sertip Akşahin ve Onsekiz Mart Üniversitesi Turizm Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mustafa Koyuncu’nun konuşmalarıyla başladı


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Mezunları Derneği Başkanı Sertip Akşahin çalışmaları hakkında bilgi verdi. Derneğin gelecek faaliyetlerine değinirken  geçtiğimiz yıl içinde dernek yönetimi tarafından yapılan çeşitli turizm ziyaretleri, EMITT fuarı ziyareti ve fakültemiz öğrencilerinden sekiz kişiye burs verildiğini belirterek, önümüzdeki yıllarda EMITT fuarında dernek olarak stant açılması ve burs alan öğrencilerin arttırılması konularında çalışmaların yapıldığını açıkladı.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Dekanı Prof. Dr. Mustafa Koyuncu ise konuşmalarında derneğe ve mezunlara destek konusunda her zaman hazır olduğunu belirtti.

Mezunlarımızdan Yıldız Holding Pasifik Gıda Tüketim Ürünleri A.Ş. Bölge Satış Müdürü Mustafa Çöken, Anzac Hotels Satış Pazarlama Müdürü Yusuf Kayaalp, Akol Hotel Kat Hizmetleri Şefi Bahriye İlhan, Artur Otel İnsan Kaynakları ve Halkla İlişkiler Sorumlusu Ecevit Sayılır ve Robostore Otomasyon Sistemleri Satın Alma Müdürü Tansel Efe fakülte öğrencileriyle yaptıkları söyleşide deneyimleri ve bilgilerini paylaştılar. Program geleneksel pilav dağıtımı ve akşam yemeği ile sonlandırıldı.


İstanbul-Ankara yolcularının yeni durağı KFC olacak



Bolu, Abant kavşağında yer alan Highway Outlet’te, yeni KFC restoranı açıldı.KFC, tüm dünyada milyonlarca insanın tutkunu olduğu lezzetlerini Türkiye’nin dört bir yanına taşımaya devam ediyor. İstanbul-Ankara otoyolu üzerinde, Elmalık mevkiinde yer alan Highway Outlet’te açılan yeni KFC restoranı, yolculuğuna leziz bir mola vermek isteyenleri bekliyor.


KFC yeni restoranını 11 Nisan Cuma günü Bolu Highway Outlet’te açtı. İstanbul-Ankara otoyolu Abant Kavşağı’nda yer alan restoran, İstanbul-Ankara yolcularının aklını çelecek, güzergâhın en leziz mola durağı olacak.


KFC, tüm dünyada yüzbinlerce insanın tutkunu olduğu lezzetli tatları Türkiye’nin dört bir yanına taşımaya devam ediyor ve yeni restoranlarını ardı ardına hizmete açıyor. Bolu’daki açılışın ardından Türkiye genelindeki restoran sayısı 79’a ulaşan KFC’nin, toplam 18 ilde şubesi bulunuyor.

Highway Outlet AVM
Adres: Ankara-İstanbul Otoyolu 227.km Elmalık Mevkii Bolu / 0374 250 10 14



Elite World Hotels, Türkiye’deki etnik ve yöresel lezzetleri bir araya getiriyor



Elite World Hotels, “Etnik Mutfaklar” etkinliğinde, Çerkez, Laz, Ermeni, Rum, Girit gibi farklı etnik kökenlerin lezzetlerini buluşturuyor. Misafirlerin belki de ilk kez deneyeceği lezzetlerin yer aldığı “Etnik Mutfaklar” etkinliği, 30 Nisan tarihine kadar sürecek.


Elite World Hotels, Taksim’deki Elite World İstanbul Hotel’de yer alan The Brassarie Restoran’da, Florya’daki Elite World Business Hotel’de yer alan L’oliva Restoran’da, Van’daki Elite World Van Hotel’de yer alan Tepe Ocakbaşı Restoran’da, Etnik Mutfaklar etkinliğiyle yöresel ve etnik lezzetleri misafirlerine sunuyor. Etnik Mutfaklar etkinliği boyunca, Laz Mutfağı’ndan “Karalahana Çorbası”, Çerkez Mutfağı’ndan “Çerkez Tavuğu”, Musevi Mutfağı’ndan “Fırıncının Makarnası”, Osmanlı Mutfağı’ndan “Saray Usulü Tavuk Sarma”, Süryani Mutfağı’ndan “İkbeybet İçli Köfte” gibi lezzetlerden dilediğinizi tadabilirsiniz.

FORM TEMİZ ENERJİ, SOLAREX FUARI’NDAYDI



Güneşten elektrik üretme konusunda anahtar teslim projeler gerçekleştiren Form Temiz Enerji, 7. Uluslararası Güneş Enerjisi ve Teknolojileri Solarex Fuarı’nda endüstriyel kuruluşlara yönelik güneşten elektrik üretimi konusunda geliştirdiği çözüm önerilerini ziyaretçilerle paylaştı.

10-12 Nisan 2014 tarihleri arasında, İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleşen ve yenilenebilir enerji sektörünün en önemli buluşma noktası olan Solarex İstanbul’da 80’i yabancı 200’ün üzerinde firma stantları ile yer aldı. Form Temiz Enerji fuarda, çözüm ortağı Yingli Solar’ın son nesil güneş panellerini sergileme imkanı buldu.


Türkiye’de en çok fotovolatik uygulama sahip olan Form Temiz Enerji fuarda, referansları ve zengin ürün seçenekleriyle, ziyaretçilerden yoğun ilgi gördü. Fuar ile ilgili değerlendirmede bulunan Form Temiz Enerji Şirketi Genel Müdürü Enis Behar; “Bu sene fuara ilgi oldukça yoğun ve olumluydu, geçen senelerin aksine genel bilgi almaya gelmiş kişilerin yerine ağırlıklı olarak projesi olan ve bunu uygulamaya geçirmek için doğru partner arayışında bulunan kişiler ve firmaların katıldıklarını gözlemledik” dedi.

Fotovoltaik sistemler doğayla dost çözümler sunuyor
Fuarla ilgili olarak Enis Behar değerlendirmesine şöyle devam etti: “Sektörde güneş panelleri ile ilgili uygulama yapmış olan çok az firma olmasından dolayı ziyaretçilerin ana beklentilerinden biri gerçek iş deneyimi olan firmalar ile görüşmekti. Bu anlamda çözüm arayan şirketler için Form Temiz Enerji uygulamaları ile doğru adres oldu. Fotovoltaik sektörü, 1 MW altı serbest kurulum ve 1MW üstü lisanslı uygulamalar ile ilgili kanunların da çıkmış olmasından dolayı oldukça hareketli bir yıl yaşamakta. Yingli Solar, Fronius, Power-One, SMA, Schletter gibi alanında dünyanın bir numarası olan markalarla iş birliğimiz sayesinde müşterilerimize Türkiye’nin en verimli güneş enerjisi sistemlerini kurma fırsatını elde ediyoruz" dedi. 1 kw anahtar teslim kurulumu sistem maliyetini 1,000 avro mertebelerinde yapabiliyor olduklarını belirten Enis Behar, “hali hazırda çalışan referanslarımız ve ekibimiz sayesinde de uygulama yapmak isteyen müşteriler için çok güvenilir bir çözüm sağlayıcı oluyoruz “ dedi.

FormSolar'dan 60 ay vade ile kredi imkanı
FormSolar, Yapı Kredi Leasing ile 60 ay vade, Turseff ile banka kredilendirmesi olmak üzere halen Türkiye’de en geniş alternatif ödeme seçenekleri ile müşterilerine hizmet veriyor.

Efe Karagöz, Gonca Grubu'na Transfer Oldu



Efe Karagöz, Proje Müdürü olarak Gonca Grubu'na transfer oldu
Geçtiğimiz 10 yıl boyunca Minka Turizm Seyahat Acentası ve Minka Turizm bünyesindeki otel işletmelerinde idareci olarak görev yapan Efe Karagöz, Proje Müdürü olarak Gonca Grubu'na transfer oldu.
Kabataş Erkek Lisesi'nden mezun olduktan sonra öğrenimine İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi'nde devam eden Efe Karagöz, turizm sektöründe çalıştığı yıllar boyunca TÜRSAB Komiteleri'nde de aktif olarak görev almıştır.

Gonca Grubu Bilişim Teknolojileri
1988'den bu yana bilişim teknolojileri alanında faaliyet gösteren Gonca Grubu, başta otelcilik olmak üzere birçok sektörde katma değer sağlayan yazılım çözümleri üretmektedir.
Gonca Grubu’nun ürettiği:
Dokunmatik Kiosk Sistemler
Digital Signage Uygulamaları
Operasyon Yönetimi Yazılımı
Misafir Memnuniyet ve Anket Sistemi
A La Carte Rezervasyon Yazılımı
Spa Yönetim Yazılımı
Mobil Uygulama Yönetim Sistemi gibi ön büro programları ile entegre çalışan çözümleri otellerce yoğun ilgi görmektedir.
Efe Karagöz'ün katılımıyla iç pazardaki etkinliğin artırılmasının yanı sıra; İspanya, Yunanistan, Mısır ve Rusya'daki çalışmalara da hız verilmesi hedefleniyor.

İsviçre Alpleri’nden Güney Kafkasya'ya Kars peynirciliğinin tarihi



Boğatepe Çevre ve Yaşam Derneği ile Tarih Vakfı, kökleri 19. yüzyıla dayanan Kars peynirciliğinin İsviçre Alpleri’nden Güney Kafkasya'ya uzanan hikâyesini bir panel ve sergiyle
gelecek nesillere aktarıyor.Boğatepe Çevre ve Yaşam Derneği ile Tarih Vakfı ortaklığında yürütülen “Kars Peynirciliğinin Tarihinin Araştırılması ve Yazımı Aracılığıyla Bölgenin Eko-Kültür Turizminin Desteklenmesi (Ref.no:TRA2-13-KUBES-098) Projesi”, Kars peynirciliğinin kıtaları aşan uzun yolculuğuna şahitlik etmek isteyenleri, 17 Nisan Perşembe günü Levent Kültür Merkezi'ne davet ediyor.


Serhat Kalkınma Ajansı (SERKA) 2013 Mali Destek Programı kapsamında desteklenen proje, "Kars Peynirciliğinin Dünü, Bugünü ve Geleceği" paneliyle konunun farklı alanlardan uzmanlarını bir araya getirirken, "Alplerden Kafkaslara - Kars Peynirciliğinin 150 Yıllık Tarihi" adlı sergi de Anadolu'nun bu kültürel mirasının gelecekte de aynı lezzeti ve değeri koruyarak sofralarda yerini almasını sağlayacak farkındalığın artmasını amaçlıyor.

Proje kapsamında yürütülen araştırmalara göre; ismini İsviçre'nin Gruyère kentinden alan ve ülkemizde Kars'la özdeşleşen gravyer peynirinin Anadolu topraklarıyla tanışması; Sanayi Devrimi'ne kadar uzanan ve İsviçre'den yola çıkıp Balkanlar’dan ve Karadeniz'in kuzeyinden geçerek önce Rusya, Kafkasya ve son olarak da Anadolu'ya ulaşan uzun bir yolculuğun ardından gerçekleşiyor.

Sergi: Alplerden Kafkaslara - Kars Peynirciliğinin 150 Yıllık Tarihi
Boğatepe Çevre ve Yaşam Derneği ile Tarih Vakfı'nın, Serhat Kalkınma Ajansı'nın mali desteğiyle Mayıs 2013'ten bu yana sürdürdükleri çalışmasonucunda ortaya çıkan sergi, sofralarda tüketilen Kars gravyeri ve kaşarının bilinmeyen hikâyesini konu alıyor. Anadolu ile Kafkasya'yı birbirine bağlayan bu güzel şehrive insanlarını, kuşaktan kuşağa aktarılan sütçülük ve mandıracılık kültürünü ve Kafkasya'nın isimleri pek az duyulan halklarını izleyicilerle buluşturuyor. 17 Nisan-1 Mayıs 2014 tarihleri arasında açık kalacak olan sergi, her gün 09.00-19.00 saatleri arasında ziyaret edilebilecek.

Panel: "Kars Peynirciliğinin Dünü, Bugünü ve Geleceği"
Sergi açılışından önce düzenlenecek panelde, konunun uzmanı tarihçiler, gastronomlar, mandıracılar ve müzeciler eşliğinde Kars peynirciliğinin uzun ve zengin tarihi konuşulacak. Kars peynirinin üretim ve pazar bağlamında günümüzde karşılaştığı sorunlar masaya yatırılacak ve geleceğine dair öneriler sunulacak. İstanbul Bilgi Üniversitesi Sanat Yönetimi Bölümü Direktörü Deniz Ünsal’ın moderatörlük yapacağı panelde, Tunceli Üniversitesi Tarih Bölümü Başkanı Candan Badem, Sabah Gazetesi Köşe Yazarı Ahmet Örs, Emmental Peynir Müzesi girişimcisi Andreas Bigler, SERKA Genel Sekreter Vekili Mehmet Özdoğan, Gürcistan’da Rus Dili ve Edebiyatı öğretmeni ve bağımsız araştırmacı Tamaz İskandarov, SERKA Genel Sekreteri Dr. Hüseyin Tutar ve Boğatepe Çevre ve Yaşam Derneği Başkanı İlhan Koçulu konuşmacı olarak yer alacak.
Gerçekleştirilecek panel ve sergi programının detayları:

Tarih: 17 Nisan 2014, Perşembe
Yer: Beşiktaş Belediyesi Levent Kültür Merkezi (Çalıkuşu Sk. No: 2 Levent, İstanbul)
 
14:00 – 18:00 PANEL
“Kars Peynirciliğinin Dünü, Bugünü ve Geleceği”
Konuşmacılar: Candan Badem, Ahmet Örs, Andreas Bigler, Mehmet Özdoğan, Tamaz İskandarov, Hüseyin Tutar ve İlhan Koçulu.

18.00-19.30 SERGİ
“Alplerden Kafkaslara - Kars Peynirciliğinin 150 Yıllık Tarihi”
17 Nisan – 1 Mayıs 2014 tarihleri arasında açık kalacak sergi her gün 09:00-19:00 saatleri arasında ziyaret edilebilir. *Etkinlikler halka açık ve ücretsizdir.


Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri Ödülleri ile Buluştu

Türkiye’nin En Beğenilen Şirketler belli oldu

Capital Dergisi tarafından bu yıl 14’üncüsü yayınlanan, GfK Türkiye tarafından hazırlanan, Adecco’nun ana sponsor, T-Systems’in co-sponsor olduğu “Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri”  araştırmasına göre Koç Holding, 6 yıl aradan sonra En Beğenilenler Zirvesinin sahibi olduKoç Holding’in sürpriz sıçrayışı nedeniyle Turkcell yılın en beğenilen ikinci şirketi oldu. Üçüncülük ise yine Koç Topluluğundan Arçelik’in oldu. Araştırmanın ödülleri 14 Nisan’da Conrad Otel’de düzenlenen Opet’in etkinlik sponsoru olduğu özel bir gecede sahiplerine verildi.


2013 yılını iş dünyasını allak bullak eden, unutulmayacak bir yıl olarak değerlendiren Capital bu yıl ilk kez en beğenilen şirketlerin CEO’larına kendi şirketlerinin en çok hangi özelliğini beğendiklerini sordu. Koç Holding’i araştırmaya katılan 1.502 yönetici gözünde en beğenilen şirket yapan en önemli 3 özelliği bölgeye, ekonomiye iş gücü ve yatırımlarıyla katkısı, güvenilir şirket olması ve toplumsal sorumluluklarını yerine getirmesi oldu. 2013 yılının en beğenilen “ikinci” şirketi olan Turkcell’in araştırmaya katılan yöneticilere göre en beğenilen özelliği ise, bilgi ve teknolojiye yaptığı yatırımlar olarak ön plana çıktı. Turkcell’i seçenler ayrıca şirketi iletişim ve sosyal medya yönetimi ile pazarlama ve satış stratejilerindeki gücü nedeniyle de beğendiklerini belirtti.
Listede bu yıl 3’üncü sırada yer alan Arçelik ise Türkiye, Romanya, Rusya, Çin ve Güney Afrika olmak üzere 5 ayrı ülkede 14 üretim tesisiyle, 100’den fazla ülkede faaliyet gösteriyor.

Sektöründe dünyanın önde gelen oyuncularından biri olan Arçelik’in dünya çapındaki 25 bin çalışanı tam bir uyum içinde çalışıyor. Araştırmaya göre Arçelik’in beğeni ligindeki başarısı da şirkete bağlı, çalışkan, yenilikçi, gayretli ve donanımlı insan kaynağından kaynaklanıyor. Capital Dergisi adına GfK tarafından Ağustos 2013 tarihinde başlatılan araştırmanın saha çalışması 2 Eylül-5 Kasım 2013 tarihleri arasında online araştırma tekniği kullanılarak yapıldı.  Araştırma kapsamında iş dünyasını temsilen 8500 yöneticiyle online araştırma linki gönderildi. Toplamda 500’ün üzerinde şirketten 1502 yöneticinin katıldığı dev araştırmada Türkiye’nin En Beğenilen 20 Şirketi’nin yanı sıra 42 sektörün en beğenilen ilk 3 şirketi  katılımcıların şirketleri beğeni sırasına göre ağırlıklandırılarak belirlendi ve birinciler ödüle layık görüldü.

Sinan Kılıçoğlu: “Başarılı şirket olmanın yolu BT yatırımlarını artırmakla doğru orantılı”
T-Systems Türkiye Genel Müdürü Sinan Kılıçoğlu araştırmaya katılan yöneticilere yöneltilen “bilgi ve teknoloji yatırımları” kriterini şöyle değerlendirdi : Günümüzde şirketler, ürün ve hizmet kalitesi, finansal performans, müşteri memnuniyeti, inovasyon becerileri, çalışan memnuniyeti gibi kriterlere göre daha fazla değerlendiriliyor. Bu açıdan “En Beğenilen Şirketler” araştırmasında, yöneticilerin bu kriterlere daha fazla dikkat etmesi şaşırtıcı değil. Geçmişte BT yatırımlarının en beğenilen olma kriterlerinde, daha aşağı sıralarda yer aldığını düşünürsek BT yatırımlarının ideal şirket olma kriterleri arasında ilk 10’a girmesi bile oldukça önemli bir gelişme. Hatta bana göre bu alanda önemli bir bilincin oluştuğunun da bir göstergesi. Bu gelişmede, Türkiye’de BT şirketlerinin yaptığı çalışmaların ve tabii ki şirketlerin bu alana yaptığı yatırımların artmasının payı büyük. Şunu da belirtmekte fayda var, sektörlerinin göz dolduran şirketlerinin hemen hemen her biri, artık müşteri memnuniyeti, inovatif şirket olma hatta finansal sağlamlık gibi konularda başarılı olmanın yolunun BT yatırımlarını artırmakla doğru orantılı olduğunun bilincinde.

Tibet Eğrioğlu: “Adecco Türkiye  20.yılında  yatırımlarına devam ediyor ”
Gecede konuşma yapan Adecco Doğu Avrupa ve Türkiye Bölge  Direktörü Tibet Eğrioğlu; “Adecco Türkiye olarak ülkemizin gelişmesine katkıda bulunmak açısından yatırımlarımızdan vazgeçmedik. Adecco Türkiye’nin kuruluşunun 20. yılında iki şirket daha kurarak iki önemli yatırıma imza attık.Birincisi orta ve üst düzey finans pozisyonlarında seçme, yerleştirme hizmeti veren dünyadaki markalarımızdan birini, Badenoch&Clark’ı Türkiye’ye getirdikGeçici İş ilişkisi Kanunun hala yürürlüğe girmemesine de değinen Tibet  Eğrioğlu, “İstihdamı her çıktığı ülkede %2 arttıran “Geçici İş İlişkisi “kanunu taslağı halen rafta duruyor. Bu kanun yürürlüğe girerse 3 yıla kadar çoğu bu salondaki değerli şirketler tarafından sağlanacak 500 bin civarında yeni iş yaratılacaktır ” dedi.

Cüneyt Ağca : “Kendi sektörünün en beğendiği şirket olmak oldukça anlamlı”
Opet Genel Müdürü Cüneyt Ağca, Opet’in akaryakıt sektörü birinciliği ile ilgili şunları söyledi; 22 yıllık genç bir şirket olarak ulusal ve uluslararası alanda pek çok ödüle layık görülen markamız için bu yıl ilk kez, iş dünyasının ve kendi sektörünün en beğendiği şirket olmak oldukça anlamlı. Başarımızın böylesine değerli platformlarda taçlandırılması, bizlere gurur ve mutluluk verip motivasyonumuzu artırırken aynı zamanda sorumlulukları da beraberinde getiriyor. Bundan sonraki dönemde de aynı anlayışla fark yaratmaya, öncü ve yenilikçi konumumuzu korumak ve sürdürülebilir kılmak için çalışmaya devam edeceğiz.


Ödül Alan Şirketler :
TÜRKİYE'NİN EN BEĞENİLEN ŞİRKETİ
KOÇ HOLDİNG
TÜRKİYE'NİN EN BEĞENİLEN İKİNCİ ŞİRKETİ
TURKCELL
TÜRKİYE'NİN EN BEĞENİLEN ÜÇÜNCÜ ŞİRKETİ
ARÇELİK
AMBALAJ SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ
POLİNAS
AKARYAKIT DAĞITIMI VE MADENİ YAĞLAR SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ
OPET
ARACI KURUM SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ
İŞ YATIRIM
BANKACILIK SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ
GARANTİ BANKASI
BİLİŞİM SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ
IBM
BİREYSEL EMEKLİLİK SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ
ANADOLU HAYAT EMEKLİLİK
BİSKÜVİ-ÇİKOLATA SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ
ETİ
BOYA SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ
MARSHALL
ÇİMENTO SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ
AKÇANSA
DAYANIKLI TÜKETİM SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ
BSH
DEMİR ÇELİK SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ
EREĞLİ DEMİR ÇELİK
ENERJİ SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ
ENERJİSA
E-TİCARET SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ
GİTTİGİDİYOR
FAKTORİNG SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ
YAPI KREDİ FAKTORİNG
HAZIR GİYİM VE MAGAZACILIK SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ
LC WAIKIKI
ALKOLLÜ İÇECEK SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ
ANADOLU EFES
ALKOLSÜZ İÇECEK SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ
COCA-COLA
İLAÇ SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ
NOVARTİS
İNŞAAT SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ
ENKA İNŞAAT
KARGO,NAKLİYE,LOJİSTİK SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ
BORUSAN LOJİSTİK
LEASING SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ
YAPI KREDİ LEASING
MOBİLYA SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ
IKEA
OLUKLU MUKAVVA SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ
MODERN KARTON
ORGANİZE PERAKENDE SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ
MİGROS
OTEL VE KONAKLAMA SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ
DİVAN OTEL
OTOMOTİV SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ
MERCEDES-BENZ TÜRK
PAKETLENMİŞ ET ÜRÜNLERİ SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ
PINAR
REKLAM AJANSI BİRİNCİSİ
MEDINA TURGUL DDB
SERAMİK VE YAPI MALZEMELERİ SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ
ECZACIBAŞI VİTRA
SİGORTA SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ
ALLIANZ SİGORTA
SÜT VE SÜTLÜ MAMÜLLER SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ
SÜTAŞ
TEKNOLOJİ MARKET
TEKNOSA
TEKSTİL SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ
KORDSA
TELEKOMÜNİKASYON SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ
TURKCELL
TEMİZLİK ÜRÜNLERİ SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ
UNILEVER
TURİZM VE ACENTE SEKTÖRÜ BİRİNCİSİ
ETS TUR
TÜKETİCİ ELEKTRONİĞİ
ARÇELİK
OTOMOTİV YAN SANAYİ
BOSCH
YAZILIM DANIŞMANLIĞI
IBM
YÖNETİM DANIŞMANLIĞI
MCKINSEY
DENETİM HİZMETLERİ
PWC

14 Nisan 2014 Pazartesi

TÜRSAB,TÜRKİYE KONGRE TURİZMİ RAPORU

TÜRKİYE’DE 3 MİLYAR DOLARLIK KONGRE!


2013 yılını 34.9 milyon ziyaretçi ve 32.3 milyar dolarlık turizm geliri ile kapatan Türkiye, artık sadece kum, deniz, güneş değil tarih, kültür ve kongre turizmi ile sesini duyuruyor. İstanbul başta olmak üzere Antalya, Ankara, İzmir, Bursa, Kuşadası'nda bulunun kongre merkezleri yıl içinde onlarca uluslararası kongreyi ağırlar hale geldi. 10 yıl önce Türkiye’de 500 ve üstü kişiyi bir araya getiren uluslararası ölçekte 80 kongre yapılırken, 2012’de bu rakam 179’a, 2013 yılında ise 196’ya ulaştı. Bir başka deyişle, 10 yıllık dönemde büyük kongre sayısında yüzde 254'lük artış yaşandı.Kıyı turizminde kişi başına harcama 600-700 dolar düzeyinde iken bu rakamın kongre turizminde 2 bin - 2 bin 500 dolar seviyesinde olması ülkeler için bu turizm alanının ne kadar cazip olduğunu ortaya koyuyor. 2013 yılında Türkiye'ye kongre, seminer ve fuar için gelenlerin toplam sayısı 2.4 milyon olarak gerçekleşirken, kongre turizmi gelirlerinin ise 2.5 milyar doları aştığı dikkat çekiyor.

İSTANBUL’DA SONBAHARDA YER BULMAK ZOR
TÜRSAB’ın ‘Türkiye Kongre Turizm Raporu’ son on yılda başta İstanbul olmak üzere Türkiye’nin bu alanda gösterdiği performansı gözler önüne seriyor. Türkiye’yi dünyada 21'inci sıraya yükselten talep, tarih ve kültür başkenti İstanbul’u da 9'uncu sıraya taşıdı. Üstelik yoğun talep Türkiye ve İstanbul’un bu listede 2014 ve 2015 yıllarında da önünün açık olduğunu gösteriyor. Şimdiden Türkiye’de 106, İstanbul’da ise 77 adet kongre için tarih alındı. İstanbul’da Lütfi Kırdar, Sütlüce kongre merkezlerinde mayıs, eylül ve ekim aylarında yer bulmak oldukça zor. Bu yıl için 49 bin delegenin yeri şimdiden ayırtılmış durumda. 2014 yılında Türkiye’nin bu rakamlar ışığında kongre turizminden elde edeceği gelirin 3 milyar doları bulacağı ifade ediliyor. Bu rakamdan İstanbul’un alacağı pay ise 1.7 milyar doların üzerinde olacak.

TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy, geçen son 10 yıllık dönemde Türkiye’nin kedi potansiyelini keşfederek hem turist sayısı hem de turizm gelirlerini önemli ölçüde artırdığını belirterek, “Bunda son yıllarda öne çıkan kongre turizmindeki payını artırması da büyük etken olarak karşımıza çıktı. Şimdi daha önce bizim için hayal olan 2.5 milyar dolarlık kongre turizm gelirlerini konuşuyoruz. Bu yıl söz konusu rakam 3 milyar doları aşacaktır. Türkiye’de kongre turizminin gelişimini yıllık 10 milyonu geçen turist sayısına ulaşan İstanbul’un turizmdeki patlaması da destekledi. İstanbul’da Paris, Londra, Roma gibi dünyanın önde gelen turizm kentlerine ayak uydurularak, daha zengin olan doğal ve kültürel potansiyeli ortaya çıkarıldı” diyor.

ÖZET BULGULAR
■ İstanbul, 500 kişiden fazla delegeye ev sahipliği yapan 113 etkinlik ile dünya kongre şehirleri arasında 9'uncu sırada yer alıyor.

■ Türkiye 148 bin delege ile yine aynı kategoride dünyada 11’inci sırada.

■ Kıyı turizminde kişi başı harcama 600-700 dolar iken, kongre turizminde 2 bin-2 bin 500 dolar seviyesinde.

■ Türkiye'nin kongre turizminden elde ettiği gelir 2013 yılı itibarıyla 2.5 milyar dolar. Bu miktarın yaklaşık 250 milyon dolarlık kısmı 500 ve üstü kişilik organize alımların yapıldığı kongrelerden, kalanı ise daha küçük, yerel veya bireysel alımların yapıldığı kongre, seminer, fuar gibi iş ziyaretlerinden geliyor.

■ İstanbul'da 2014 yılı için şimdiden 57, 2015 yılı için ise 20 kongre açıklandı. Türkiye genelinde bu rakam şu an için toplam 106.

■ 2014 yılında İstanbul'daki kongreler için 49 bin delege yerini ayırttı bile. Bu rakamın yıl toplamında ilk kez 100 bini aşması bekleniyor. Böylece, sadece İstanbul'un büyük kongrelerden elde edeceği gelir 250 milyon doları bulacak. İstanbul'un toplam kongre ve seminer gelirlerinin ise 1.7 milyar doları aşacağı tahmin ediliyor.

TÜRSAB’ın ‘Türkiye Kongre Turizm Raporu linki
http://www.turizminsesi.com/file/turkiye-kongre-turizmi-raporu.doc

Dünya Markası Orbea Bisikletler Şimdi Türkiye’de


Tasarım ve performansın buluştuğu İspanya’nın bisiklette dünya markası Orbea, stil sahibi, sportif, çekici ve coşku dolu bisikletleriyle şimdi Türkiye’de hayranlarıyla buluşuyor. Bahar aylarının coşkusunu yaşamak, doğada özgürce zaman geçirmek için, her bütçeye ve her zevke uygun rengarenk Orbea’lardan biri mutlaka sizinle buluşmayı bekliyor.Bisiklet tutkunlarının yıllardır beklediği, İspanya’nın bisiklette dünya markası Orbea nihayet Türkiye’de. 1940’lardan bu yana şık, tutkulu, stil sahibi, tasarım ve performansın mükemmel bileşimi bisikletler üreten Orbea şimdi Türkiye’de olmanın heyecanını yaşıyor. İspanya’nın en büyük bisiklet üreticisi olan Orbea, Prana Dağıtım aracılığıyla 2014 yılında Türk bisiklet pazarına heyecan katmaya kararlı görünüyor. Sizi ilk gördüğünüz andan itibaren dokunma ve sahip olma duygusu yaşatacak Orbea’ların en büyük özelliği “yaşam stili” merkezli bakış açısıyla üretiliyor olması.


İlk konsept mağazasını Göztepe’de açan Orbea da kendini diğerlerinden ayıran en büyük özelliğin “bisikletten önce bisiklet kullanıcılarını ön planda tutmaları” olarak özetliyor. Orbea’ların hepsi birer tutku ürünü ve her bisikletin kullanıcısına özgü olduğu anlayışıyla üretiliyor.

Bisikletinize binerken yüzünüze vuran rüzgarın tadını Orbea ile çıkarın ...
Türkiye’ye gelen modellere bakacak olursak,  her bütçeye hitap eden Alma modellerinden biri mutlaka kalbinizi çelecek. Dağ bisikleti meraklılarına Occam farklı özelliklerle  alternatifler sunuyor, ormanın keyfini çıkartmanın zamanı geldi.. Ironmen ve Triatlon sporcuları için özel dizayn edilmiş,  zamana karşı dünyanın en hızlı bisikletlerinden biri olarak gösterilen, Orbea Ordu en dikkat çekici modellerden biri.
Farklı tasarımı ve canlı renkleriyle Orbea Carpe şehir bisikleti kullanıcılarının ilgisini çekecek. Çocuk modellerinde ise alışılagelmiş bisiklet tasarımlarından çok uzak olan rengarenk  Grow serisi, çocuklarla birlikte büyüyerek yıllarca çocukların en sevdiği oyun arkadaşı oluyor.Orbea yalnızca görselliği ile değil, kendi geliştirdiği patentli tasarımları ile sınır tanımıyor. Bunlardan en göze çarpanı, karbon gövdelerin tek parça halinde kalıptan çıkarılması ile darbelere ve esnemelere karşı yüksek dayanıklılık özelliği. Orbea kalitesi, ömür boyu garanti sunarak da kullanıcıların güvenini kazanıyor. www.orbea.com

KARADENİZ VE YUNANİSTAN TURİZMCİLERİ İŞ BİRLİĞİ İÇİN ANKARA’DA TOPLANDI



Yunanistan Büyükelçiliği Ekonomi ve Ticari İlişkiler Ofisi’nin çalışmaları çerçevesinde Türkiye –Yunanistan turizm akışını geliştirmek amacıyla  Ankara Sanayi Odası’nda  Turizm Etkinliği (Workshop) düzenlendi. Etkinliğe Yunanistan Büyükelçisi Kyriakis, Yunanistan Turizm Ateşesi, Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü Daire Başkanı Onur Gözet, Ankara Sanayi Odası Başkanı Nurettin Özdebir ve birçok Yunanlı ve Türk acenteci ile otellerin katılımı ile gerçekleşti


Konu hakkında bilgi veren Karadeniz Turistik İşletmeciler Derneği KATİD Başkanı Murat Toktaş, “Etkinliğin amacı; iki ülkeden seçilen bölgelerin yetkili turizm makamları ve şirketleri arasında iletişim imkânını geliştirmeye fayda sağlamaktır. Yunanistan tarafından yeteri kadar tanınmayan Karadeniz Bölgelerinin turizm alanları ve avantajları hakkında her İlin Kültür Turizm Müdürlüğü’nün yetkilileri tarafından bir sunum gerçekleştirildi, aynı zamanda Yunanistan’dan katılan bölgelerin Türk katılımcılar için gerçekleştirdiği sunumlardan sonra acente ve oteller kendi ilgili oldukları bölgelerle birebir temaslar ve görüşmeler gerçekleştirdi. Amaç ortak turizm paketleri ve beraber çalışma imkânı elde edilebilmesidir.” Dedi. Çok faydalı bir çalışma olduğunu belirten KATİD Başkanı Murat Toktaş “ Var olan pazarların daha iyi değerlendirilmesi için bu tür çalışmaların önemli olduğunu düşünüyoruz, orta vadede bunların faydasını göreceğiz” dedi

Karadeniz bölgesinin tanıtımın gerçekleştirildiği organizasyonun belli aralıklarla devam ettirilip tatmin edici bir hareketlilik sağlanana kadar devam edilmesi kararlaştırıldı. Bölgemizden Samsun, Çorum, Tokat, Amasya, Trabzon, Ordu ve Kastamonu İl müdürlükleri sunum gerçekleştirdi.