29 Temmuz 2015 Çarşamba

Tax Free alışveriş, ilk 6 ayda %42 büyüdü

‘Tax Free- Vergisiz Alışveriş’ Hizmetinin Liste Başı İranlılar Oldu
Ülkemizde, turistler için ‘Tax Free- Vergisiz Alışveriş’ hizmetini başlatan ve 20 yıldır ülke genelinde geliştiren Global Blue Türkiye firması verilerine göre, bu yılın ilk 6 ayında (Ocak- Haziran) yapılan Tax Free alışverişi, bir önceki yılın aynı tarihlerine oranla %42 büyüdü.


Turistlerin Türkiye’de yaptıkları alışverişi, vergi iadesi hizmetini sunarak daha cazip hale getirdiklerini ve her gecen sene yabancıların perakende cirolarındaki payının arttığını kaydeden Global Blue Türkiye Ülke Müdürü Selim Şeyhun, Tax Free alışverişte ciro bazında harcamada birinci sırayı İranlıların aldığını ve ardından Suudi Arabistan, Azerbaycan, Kuveyt ve Rusya’nın geldiğini söyledi.


Sıralamada ilk 5 içinde yer alan ülkelerin, bir önceki yıla göre yüzdelik büyümeleri karşılaştırıldığında; İran %57, Suudi Arabistan %147, Azerbaycan %3 ve Kuveyt %48 büyürken; içinde bulunduğu ekonomik kriz nedeniyle Rusya %-13 küçüldü. Geçtiğimiz yıl 3’üncü sırada olan Rusya, bu yıl 5’inci sıraya geriledi.

Haziran ayında, büyüme %48 gerçekleşti
Tax Free alışverişte, 2015’in Haziran ayında, bir önceki yılın Haziran ayına oranla %48 büyüme sağlandı. Selim Şeyhun, bu büyümede İstanbul Shopping Fest’in, yaz sezonu olması nedeniyle ülkemize gelen yabancı misafir sayısındaki artışın ve mağazalarda indirim sezonunun başlamasının rolü olduğunu belirtti.

Dünyadaki toplam Tax Free’nin %33’ünü Çinliler yapıyor
Dünyadaki toplam Tax Free alışverişinin %33’ünü Çinlilerin yaptığını ifade eden Selim Şeyhun, ülkemizde ise Çinlilerin payının %5 seviyelerinde olduğunu söyledi. Ülkemizin turizm ve alışveriş potansiyelini Çinlilerin yeni keşfetmeye başladığını anlatan Selim Şeyhun, “Bu yılın Haziran ayı ile geçtiğimiz yılın Haziran ayı verilerine bakıldığında, Çinlilerin yaptığı alışveriş %213 büyüdü. Önümüzdeki yakın gelecekte, perakendenin en büyük alıcılarından birisi Çinliler olacaktır” dedi.

Tek alışverişte en yüksek harcamayı Katarlılar yapıyor
Tek alışverişte ortalama 2 bin 363 TL ile en yüksek harcamayı Katarlılar yapıyor. Katarlıları, ülkemize gelen gurbetçi vatandaşlarımız 1,978 TL ile takip ediyor. Ardından, 1,686 TL harcama ile Azerbaycan; 1,643 TL harcama ile Arap Emirlikleri ve 1,433 TL harcama ile Çinliler takip ediyor.
9 havalimanı ve AVM’ler ile yapılan işbirlikleri ile 30’a yakın şehir içi nakit iade ofisi, sınır kapıları ve limanlara hizmet götürdüklerini söyleyen Selim Şeyhun, ülkemize gelen turistlerin 12 bin mağazadan Tax Free hizmeti alabileceğini sözlerine ekledi.

2014 - 2015 Ocak-Haziran Ciro Karşılaştırma
Ülkeler
Ciro Büyüme 2014-2015
Toplam Satıştan Payı
İran
57%
13%
Suudi Arabistan
147%
12%
Azerbaycan
3%
8%
Kuveyt
48%
8%
Rusya
 -13%
6%
Çin
97%
5%
Katar
157%
4%
Türkiye
10%
4%
Mısır
45%
3%
Birleşik Arap Emirlikleri
57%
2%
Diğer
34%
34%
Genel Toplam
42%
100%

Haziran 2014 - 2015 karşılaştırma Ciro
Ülkeler
Ciro Büyüme 2014-2015
Toplam Satıştan Payı
Suudi Arabistan
154%
14%
İran
77%
13%
Kuveyt
48%
7%
Rusya Federasyonu
 -15%
7%
Çin
213%
7%
Azerbaycan
26%
6%
Türkiye
89%
4%
Amerika Birleşik Devletleri
62%
3%
Kazakistan
9%
2%
Mısır
74%
2%
Diğer
24%
33%
Genel Toplam
47%
100%



Ocak - Haziran Alısveriş Başına Ortalama Harcama
Ülkeler
2014 ortalama Harcama
2015 ortalama Harcama
ortalama Harcama Büyüme
Katar
1,866 ₺
2,363 ₺
27%
Türkiye
1,590 ₺
1,978 ₺
24%
Azerbaycan
1,744 ₺
1,686 ₺
 -3%
Birleşik Arap Emirlikleri
1,407 ₺
1,643 ₺
17%
Çin
1,417 ₺
1,433 ₺
1%
Suudi Arabistan
932 ₺
1,244 ₺
34%
Kuveyt
905 ₺
1,154 ₺
27%
Diğer
856 ₺
962 ₺
21%
Genel Toplam
816 ₺
919 ₺
13%
Rusya
766 ₺
781 ₺
2%
Mısır
444 ₺
520 ₺
17%
İran
393 ₺
436 ₺
11%

http://www.turizminsesi.com/

Akfen 40 Plus Olympos Regatta IRC4 sınıfının birincisi oldu

Akfen 40 Plus, bu yıl üçüncüsü düzenlenen ve toplam 26 teknenin yer aldığı Olympos Regatta yarışlarında IRC4 sınıfını birinci olarak tamamladı. Bursa Yelken Kulübü tarafından Eker ana sponsorluğunda bu yıl üçüncüsü düzenlenen Olympos Regatta yarışları, 24-26 Temmuz tarihleri arasında Moda (İstanbul)-Tirilye (Bursa) ve Moda (İstanbul) rotasında yapıldı. Akfen 40 Plus, toplam 26 teknenin mücadele ettiği Olympos Regatta yarışlarında IRC4 sınıfını birinci olarak tamamladı.


Üç gün süren yarışların ilk ayağı İstanbul Moda-Bursa Trilye arasında gerçekleştirildi. İkinci gün 26 teknenin katılımı ile Gemlik Körfezi koy içi ayağı yapılan yarışlar, üçüncü gün Trilye'den başlayıp İstanbul Moda'da sona erdi. Yarışmada dereceye giren takımların ödülleri, 27 Temmuz Pazartesi günü Moda Yelken Kulübü’nde yapılan bir organizasyon ile sahiplerine teslim edildi. 


Ekibimiz özveriyle mücadele etti
Ödül töreni sonrası açıklamalarda bulunan Akfen 40 Plus Teknesi Takım Kaptanı Özcan Özverimli, “ Yarışa agresif bir şekilde başladık ve yarış sonuna kadar bu tempomuzu hiç düşürmeden mücadele ettik. İlk gün rakiplerimize yaklaşık 45 dakikalık fark attık. İkinci gün de çok çekişmeli geçti ve 42 saniye farkla rakiplerimizi geride bırakmayı başardık. Üçüncü gün rüzgar pek istediğimiz gibi olmasa da, bizim açımızdan gerçekten adrenali ve eğlencesi bol bir yarış oldu. Özveriyle mücadele ederek, bu başarıyı elde eden takım arkadaşlarımı tebrik ediyorum. Ayrıca böylesine güzel bir yarışın gerçekleşmesi için emek harcayan organizasyon ekibine ve yarışa katılan diğer ekipleri de tek tek kutluyorum” dedi. http://www.turizminsesi.com/



Mercedes-Benz Türk, bayileri ile birlikte 2'nci yarıyılın hazırlığını yaptı

Mercedes-Benz Türk bayi toplantısı gerçekleştirdi
Mercedes-Benz Türk, 2015 yılında da kamyon satışlarını ve pazar payını artırarak güçlü lider konumunu korumayı hedefliyor


Mercedes-Benz Türk, bayileri ile birlikte kamyon ürün grubu bazında yapılan çalışmaları, sektörü ve marka performansını, İzmir Çeşme’de düzenlenen bayi toplantısında değerlendirdi. Yıl içinde birçok toplantı ile bir araya gelen kamyon ürün grubu çalışanları, bu geniş katılımlı geleneksel toplantıda yılın ilk yarısını değerlendirip, ikinci yarıya ilişkin programı gözden geçirdiler. Temmuz sonunda düzenlenen bayi toplantısı programı kapsamında, Mercedes-Benz Kamyon Grubu’nun Türkiye pazarındaki faaliyetleri değerlendirildi. 31 bayiden katılan bayi yöneticileri, satış müdürleri, birinci ve ikinci el bayi satış danışmanları, Türkiye ve dünya genelinde sektördeki gelişmeler, Mercedes-Benz markasının pozisyonu ve geleceğe yönelik hedef ve projeleri hakkında bilgilendirildiler. Mükemmelliğe adanarak çalışmalarını sürdüren Mercedes-Benz Türk bayi teşkilatı, 180 kişinin katıldığı bu toplantıyla 2015 yılı sonu itibariyle kamyon pazarında rekorlarına bir yenisini daha eklemeye hazırlandılar. 

Türkiye’nin her yerinden kamyon ekiplerini bir araya getiren bayi toplantısında, Mercedes-Benz Kamyon Pazarlama ve Satış Müdürü Bahadır Özbayır, Mercedes-Benz bayi yönetici ve çalışanlarına sıkı işbirliği ve özverili çalışmalarından dolayı teşekkürlerini iletti. Özbayır ikinci yarıyıl ile ilgili şunları söyledi: “Pazardaki tüm belirsizlik ortamına rağmen ekip olarak koyduğumuz hedeflere ulaşacağımıza inanıyoruz. Amacımız 2015 yılının sonunda satış rakamlarımızı yukarıya taşıyarak pazardaki güçlü konumumuzu perçinlemektir. Bu hedeflere ulaşmada satışta kuvvetli bayi teşkilatımız, satış sonrasında Müşteri Hizmetleri’miz, 2.El’de TruckStore ve finansmanda Mercedes-Benz Finansman Türk operasyonlarımız güvencemizdir.” http://www.turizminsesi.com/

“ILDIRI’DA 3.YAŞ TURİZMİNİ CANLANDIRMAK İSTİYORUZ”

Çeşme Ildırı Köyünde bulunan dört yıldızlı Kaya Prestige Sunshine Hotel’in CEO’su Ömer Efşin



Halil ÖNCÜ-ÇEŞME-ILDIRI
Çeşme Ildırı Köyünde bulunan dört yıldızlı Kaya Prestige Sunshine Hotel’in CEO’su Ömer Efşin bölgede sezonu uzatmak adın çalışmalar yaptıklarını söyledi. Bölgenin bir balıkçı köyü olduğuna dikkat çeken Efşin, başta balıkçılık olmak üzere, bölgeye has yetiştirilen sakız enginarı ve yine gün batımları ile gelenlere büyük bir keyif yaşattığına dikkat çekti. Sezonu uzatmak adına çalışmalar yaptıklarını da ifade eden Efşin, bölgenin doğallığı,sesiz ve sakinliğinden dolayı özellikle kış aylarında 3.yaş turizmini geliştirmek istediklerini de ifade ederek, bu konuda çalışmalar yaptıklarını ifade etti.



Sezonu uzatmak için çalışmalar yapıyoruz
Sezonu uzatmak adına çalışmalar yaptıklarını ifade eden Ömer Efşin, “ Sezonumuz burada çok uzun değildir. Genelde Haziran’ın 15’i okulların kapanması ile açılan sezonumuz 30 Ağustos’ta bitmektedir.  Biz bunu otelci olarak kendi çabalarımız ile uzatmaya çalışıyoruz. Bunlardan bir tanesi yabancı turistleri Ildırı’ya çekmek. Bunun için çalışmalarımız var. Bunun dışında kış aylarında çeşitli etkinlikler yapıp, yerli misafirlerimizi, buraya çekmeye çalışacağız. Mümkün olursa 3.yaş turizmi konusunda bir takım çalışmalarımız var. Bunun yanında Enginar festivalleri düzenlemek de istiyoruz. Bunları hayata geçirmeyi planlıyoruz.  Tabii ki burada bazı dezavantajlarımız var. Ne kadar Çeşme’ye bir otobanımız var ise de, yaz kış burada insanların yaşayabilmesi turizm olgusunun gelişmesi adına hafif raylı sistemin hayata geçirilmesinin şart olduğuna inanıyorum. Bu hayata geçirilebilirse başta buradaki birçok yazlıkçı olmak üzere en azından yılın daha çok büyük bir bölümünü burada geçirecek ve bölgemiz canlı kalacaktır”

Ildırı’nın vazgeçilmezleri; .  Gün batımı, balık, enginar!
Ildırı’nın içinde yer alan bir otel olarak en iyi hizmeti verdiklerini söyleyen Kaya Prestige Sunshine Hotel’in CEO’su Ömer Efşin “ Otelimiz Ildırı köyü içerisinde bulunuyor. Yerli ve yabancı turistlere hizmet veriyoruz. Yaz ve kış açık kalmak gayesi ile buradayız. Ildırı köyü Erythrai ismi ile tarihte yer alan ve halen kalıntılarının burada olduğu kahin kadınlar şehri. Ildırı ismini buradan almaktadır. Bir balıkçı köyüdür. Bu balıkçı köyünde yaşanlar her gün balığa çıkarlar, kendi kooperatiflerinde balıklarını satarlar ve balıkçı köyü deyince de doğal olarak rakı-balık esprisinii burada en iyi şekilde yaşatırlar. Birde köyümüzün çok özel bir sebzesi vardır. Enginar. Sakız enginarı dediğimiz Türkiye’de sadece Ildırı’da yetiştirilen bir enginar çeşididir. Balığın yanında enginar da gayet güzel yerini alır. Burada yetiştirilen Enginarımız hakikatten özel bir enginardır. Şu anda hasadımız bitti ama dikimler başlıyor. Bunun dışında gün batımı olarak sayılı yerlerden birisidir köyümüz Ildırı. Gün batımını izlemek için çok sayıda misafirimiz defalarca otelimize gelmektedir.  Gün batımı, balık, enginar hep birlikte birleştiğinde keyif de ortaya çıkmaktadır. Bunların dışında denizimiz, doğamız ve tarihi kentimizin varlığı da SİT alanı olduğumuz için sakinlik ve huzuru yaşamaktayız. Bunlar Çeşme ilçesinde olan bir köy için özellikle yaşanılması gereken bir yer olmayı hak ediyor” dedi.http://www.turizminsesi.com/


Bir değil, binlerce dilek tutuldu Türkiye’nin en ‘Uğurlu’ festivali gerçekleşti

Alışverişin uğurlu adresi n11.com, bu yıl sekizincisi düzenlenen Uludaz Uğur Böcekleri Festivali’nde binlerce doğaseveri Uludaz Zirvesi’nde bir araya getirdi. Festivalde doğa tutkunları, 2 bin 300 metrelik Uludaz eteklerinde kamp kurarak Türkiye coğrafyasında yaşayan en geniş uğur böceği kolonisini görme şansını elde etti


Bu yıl sekizincisi düzenlenen ve ana sponsorluğunu n11.com’un üstlendiği Uğur Böcekleri Festivali, Türkiye’nin pek çok kentinden binlerce doğa tutkunu ve fotoğrafçıyı ağırladı. 25-26 Temmuz tarihlerinde Kahramanmaraş’ta düzenlenen festivalde doğaseverler, Erciyes, Aladağlar, Akdeniz’in görülebildiği 2300 rakımlı Uludaz dağında Türkiye’nin en büyük Uğur Böcekleri kolonisini görme şansını elde etti. Tüm katılımcıların, uğuruna inandıkları uğur böceklerinin önünde binlerce dilek dilediği festival, 2 tam gün süren eğlence ve macera ile son buldu.


Kahramanmaraş’ın güney batısında bulunan Uludaz zirvesinde gerçekleştirilen Uludaz Uğur Böcekleri Festivali, Kahramanmaraş Valiliği, Onikişubat Kaymakamlığı ve Onikişubat Belediyesi gibi birçok kurumun desteği ile Kahramanmaraş Dağcılık Arama ve Kurtarma Derneğinin ev sahipliğinde ve n11.com’un ana sponsorluğunda başta Kahramanmaraş ve çevre illerden olmak üzere Türkiye’nin pek çok ilinden binlerce doğaseveri, fotoğrafçıyı ve basın mensuplarını ağırladı. Uluslararası katılımın da olduğu festivale Balkan ülkelerinden Makedonya, Kosova ve Arnavutluk da ilgi gösterdi. 


“Doğa ve spora verdiğimiz önem artarak devam edecek”
Katılımcıların 2.300 metrelik Uludaz eteklerinde kamp kurması ve zirve tırmanışı ile başlayan festival, Türkiye’de sadece Uludaz zirvesinde yaşayan milyonlarca Uğur Böceği kolonisini görme imkânı ile sonlandı. Metre karede yaklaşık 6.000 - 8.000 arası uğur böceği bulunduğunu belirten n11.com Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Bilgen Aldan Albayrak, n11.com Spor&Outdoor kategorisiyle tüm doğaseverlere seslendiklerini belirtti. Her yıl düzenlenen festivalle ilgili konuşan Aldan, “Uğurlu alışverişin adresi olarak uğur böceğini seçtik ve her yıl düzenli olarak festivale sponsor oluyoruz. 


Spor&Outdoor kategorimiz platform bünyesinde oldukça ayrıcalıklı bir yere sahip. Tüm seçkin markaların ürünlerini bir araya getiren kategoriyle, tüm doğasever ve outdoor tutkunlarının tüm ihtiyaçlarına cevap veriyoruz. Uludaz Uğur Böcekleri Festivali’ne sponsor olmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Her yıl, Türkiye’nin bu gizemli sırrına tanıklık ettiğimiz ve birçok doğaseverle aynı tutkuyu paylaşarak hareket ettiğimiz için de ayrıca heyecanlıyız. Türkiye’nin bu güzide değerlerinin kaybolmaması için büyük çaba sarf ettiğimizi belirtirken, n11.com olarak doğa ve spora verdiğimiz önemin artarak devam edeceğini de gururla söylemek isterim” dedi.http://www.turizminsesi.com/

MİNİK KAŞİFLER DOĞADA DAHA MUTLU!

Yaz sıcaklarına karşı doğa tutkusundan ödün vermeyen çocuklar, The North Face’in vücut sıcaklığını dengeleyen özelliğe sahip tasarımlarıyla özgürce hareket ediyor.


 Doğal yaşamda keyifli bir şekilde vakit geçirmek isteyen minikler, markanın aşırı ısınmayı önleyen havalandırma sistemine sahip terletmeyen tişört, şort, etek ve şapka modelleriyle yeşillere doyuyor. 


Marka ürünlerinde sunduğu teknolojik detayları sayesinde güneşin yakıcı ışınlarında spor yapan küçükleri serin tutmayı da başarıyor. Yaz aylarında dahi çocukların eğlenceli dünyasına eşlik eden markanın modelleri, canlı renkleriyle de beraber sportmen miniklerin vazgeçilmezi oluyor. http://www.turizminsesi.com/


Park Dedeman Levent’in “Otel Müdürü” Tunay Erdal Oldu

Dedeman Grubu’nun Haziran 2015’te misafirlerini ağırlamaya başladığı 17. Oteli Park Dedeman Levent’in “Otel Müdürlüğü” görevine turizm sektöründe 20 yılı aşkın deneyime sahip Tunay Erdal atandı.Turizm sektöründe 22 yılı geride bırakan Tunay Erdal, Park Dedeman Levent’e Otel Müdürü olarak atandı. 2012 yılından bu yana Dedeman Grubu bünyesinde Grup Gelirler Müdürlüğü görevini yürüten Erdal, merkezi rezervasyon sistemi ve Dedeman Otelleri web sitesi projesi başlattı ve yürüttü. Ödüllü sitenin proje yöneticisi olan Erdal, bundan böyle Dedeman konuklarını iş dünyasının kalbinin attığı Levent’te bulunan Park Dedeman Levent’te ağırlayacak. 


Tunay Erdal lisans eğitimini Anadolu Üniversitesi İşletme bölümünde tamamlayarak, sonraki yıllarda Cornell ve Bahçeşehir Üniversitesi’nde Gelirler Yönetimi ve Dijital & Sosyal Medya İletişimleri alanlarında eğitim programlarına katıldı. 20 yılı aşkın turizm kariyeri süresince Hilton Istanbul da, sırasıyla Ön Büro Görevlisi, Konsiyerj Sorumlusu ve Ön Büro Gece Kontrolörü pozisyonlarında görev yaptı ve eş zamanlı olarak IT departmanında çapraz eğitim programını tamamladı. 2004 yılında Türkiye’de ve dünyada konuk ağırlama endüstrisinde önde gelen yazılım ve donanım çözümlerini sunan Protel’e “Eğitim ve Yazılım Uzmanı” olarak geçti. Sheraton, Radisson Blu, Swissotel Hotels & Resorts, Kempinski ve Holiday Inn gibi büyük uluslararası zincirlere ait otellerin otel, satış ve banket yönetim sistemleri (Opera, Fidelio V6)  altyapılarını kurdu ve çalışanlarına bu konuda eğitim ve danışmanlık hizmetleri verdi. 2007 yılında bütün Divan Otellerinden sorumlu “Gelirler Müdürü” pozisyonunda çalışmaya başladı. Erdal, “Grup Gelirler Müdürü” olarak 2012’de katıldığı Dedeman’da 2015 yılı itibariyle de Park Dedeman Levent Otel Müdürü olarak görevine devam edecek. http://www.turizminsesi.com/

Pera Palace Hotel Jumeirah’da Yeni Atamalar

Pera Palace Hotel Jumeırah’da 2 Yeni Atama
Dünyanın en lüks tarihi oteli seçilen Pera Palace Hotel Jumeirah’da yeni atamalar.  Onur Kademoğlu Satış ve Pazarlama Müdürlüğü’ne, Nessi Behar ise Yiyecek ve İçecek Müdürlüğü’ne atandı. Dünyanın en lüks tarihi oteli seçilen Pera Palace Hotel Jumeirah’da iki yeni atama var.  Onur Kademoğlu Satış ve Pazarlama Direktörlüğüne, Nessi Behar ise Yiyecek ve İçecek Direktörlüğüne getirildi. 


Kempinski Hotel Barbaros Bay Bodrum’daki Satış ve Pazarlama Direktörlüğü görevinin ardından Pera Palace Hotel Jumeirah bünyesine katılan Onur Kademoğlu, İstanbul’da The Istanbul Edition, The Ritz Carlton ve InterContinental firmalarında 11 yıllık tecrübeye sahip.  Boğaziçi Üniversitesi Turizm İşletmeciliği lisans mezunu olan Kademoğlu yeni görevine 27 Temmuz 2015 itibarıyla başladı.Pera Palace Hotel Jumeirah’dan önce Swissotel The Bosphorus’ta Yiyecek ve İçecek Operasyon Müdürü olarak çalışan Nessi Behar ise İsviçre’de Glion Hotel Okulu’ndan Uluslararası Ağırlama İşletmeciliği lisans mezunu olan Behar yeni görevine Temmuz ayında başladı. Uluslararası yiyecek ve içecek sektöründe 10 yıllık tecrübesi bulunan Behar’ın deneyimi Çin, ABD ile İngiltere’de yer alan the Dorchester Hotel, The Savoy Londra’yı kapsıyor. Otelin Genel Müdürü Pınar Kartal Timer; “Pera Palace Hotel Jumeirah Istanbul ekibine katıldıkları için çok mutluyuz. Kendilerine bu önemli görevlerinde başarılar diliyorum” dedi.http://www.turizminsesi.com/