8 Mart 2017 Çarşamba

Golf turizmine Güney Kore dopingi

Regnum Carya, Güney Koreli golf tutkunu turistleri ağırlamayı hedefliyor
Yeni pazar arayışları ile turizmde pazar çeşitliliğine öncülük eden Regnum Carya Golf&Spa Resort, Güney Koreli turizmcileri ağırladı. Regnum Carya Golf&Spa Resort Turizm Yatırımları Danışmanı Geylan Dursunoğlu, Güney Koreli turizmciler ile iyi ilişkiler kurduklarını belirterek ilk etapta yaklaşık 4 bin Güney Koreli golf turisti ağırlamayı hedeflediklerini duyurdu.

Regnum Carya Golf&Spa Resort, THY ve Edo Tourism işbirliği ile Güney Kore’nin en önemli turizm acentelerinin yöneticilerini misafir etti. Güney Koreli turizmcilere, Regnum Carya’nın yanı sıra Belek ve ilçedeki golf turizmi potansiyeli de tanıtıldı. Belek’in havasına, doğasına ve golf turizmi potansiyeline hayran kalan Güney Koreli turizmciler, Belek’i ülkelerinde, önemli bir golf turizm merkezi olarak tanıtacaklarını duyurdu. Yeni pazar arayışları çerçevesinde Uzakdoğu’ya ağırlık verdiklerini ve bu kapsamda Güney Koreli turizmcileri ağırladıklarını belirten Regnum Carya Golf&Spa Resort Turizm Yatırımları Danışmanı Geylan Dursunoğlu, hedeflerinin ilk etapta yaklaşık 4 bin Güney Koreli turist ağırlamak olduğunu söyledi. Dursunoğlu ayrıca; belirli dönemlerde Japonya, Güney Kore gibi ülkelere giderek turizm ilişkilerinin gelişmesi adına çalışmalarda bulunduklarını da sözlerine ekledi. 

Samsung’un eski CEO’su Yoon Woo Lee, turizm elçimiz oldu
Golf tutukusuyla tanınan Samsung’un eski CEO’su Yoon Woo Lee, geçtiğimiz hafta geldiği Regnum Carya Golf&SPA Resort’ta güzel havanın tadını çıkardı. Güney Kore’den birlikte geldiği arkadaşlarıyla birlikte doyasıya golf oynayan Woon Lee, Akdeniz’in ılıman iklimi ve sahip olduğu golf sahalarıyla Koreliler için son derece uygun bir lokasyon olduğunun altını çizdi. Türkiye’ye daha önce de pek çok kez geldiğini ve turistik bölgeleri ziyaret ettiğini belirten Woon Lee, gönüllü bir turizm elçisi gibi davranarak özellikle Belek’i ülkesindeki dostlarına tavsiye edeceğini vurguladı.

7 Mart 2017 Salı

Air Canada global büyüme vizyonunu Amedeus ile gerçekleştirecek

Dünyada 110’dan fazla ülkede 100’den fazla havayolu şirketine hizmet veren, dünyanın en yaygın kullanılan havayolları internet rezervasyon motoru Amadeus teknoloji çözümüyle, aircanadacom sitesi 45 milyondan fazla kullanıcıya ulaşacak.

Aircanadacom üzerinden sadece tüketicilerin ihtiyaçlarına en uygun uçuş, ücret ve hizmetleri hızlı bir şekilde sunmakla kalmayarak Air Canada’yı da yeni satış fırsatlarına kavuşturacaklarına vurgu yapan Amadeus Kuzey Amerika, Havayolları IT, Ticaret Dairesi Başkanı (CCO) Ilia Kostov, “Kanada pazarının en büyük havayolları şirketi olan Air Canada, kısa bir süre önce, yolcular için, yeni ve tüm cihazlara uygun tasarım, geliştirilmiş rezervasyon akışı ve güçlendirilmiş arama seçenekleri gibi özelliklere sahip yepyeni aircanada.com sitesini açtı. Amadeus’un teknolojisi, Havayolları şirketinin çevrimiçi perakende kanalında sürekli inovasyon ve geliştirme stratejisine destek verecek” dedi. Web sitesinde gelecekte yapılacak iyileştirmelere de değinen Kostov, “Yeni dil ve versiyonların eklenmesi, yeni mobil özellikler ve sadece tarih ve destinasyonun dışındaki bilgilerle de arama yapma fonksiyonları yer alacak. Amadeus, sunduğu bir dizi dijital çözüm sayesinde Air Canada’ın stratejisini gerçekleştirmesini sağlayacak. Şirketin müşterilerine sunduğu hizmetin geliştirilerek daha kişiselleştirilmiş ve cazip hale getirilmesine katkıda bulunmak bize de heyecan veriyor. Air Canada ile yaptığımız işbirliği, dünya genelindeki tüm havayolları şirketlerine sunmak istediğimiz değer ve hizmetlerin de bir göstergesini oluşturuyor. Amadeus teknoloji çözümleri arasında bulunan Amadeus e-Retail platformu, dünyanın en yaygın kullanılan havayolları internet rezervasyon motoru olarak sınıfının en iyi kullanıcı arayüzünü ve müşteri deneyimini sunuyor. Çevrimiçi havayolları rezervasyon sistemi, şu anda var olan en ileri teknolojiyi kullanan tamamen özelleştirilebilir bir çözümdür. Amadeus e-Retail, dünyanın her yerindeki 110’dan fazla ülkede 100’den fazla havayolları şirketi için 260’tan fazla web sitesine güç veriyor” diye konuştu. 

Dünya genelinde 7’den fazla dil ve 25 versiyon seçeneği ile global pazarda müşterilerine ulaşacaklarını belirten Air Canada Bilişim Departmanı Başkanı (CIO) Lise Fournel şunları söyledi; “Air Canada’nın tamamen yeniden tasarlanan web sitesi sade ve sezgisel arama ve alışveriş olanağı sunuyor. Sitenin avantajları arasında daha az aşama içeren rezervasyon akışı, geliştirilmiş koltuk seçimi, birden fazla havaalanını içeren arama yapma imkanı, tüm mobil cihazlara uygun kullanım sağlayan tasarım ve dünya genelinde 7 dil ve 25 versiyon seçeneği yer alıyor. Vizyonumuz, Air Canada müşterilerine mümkün olan en iyi çevrimiçi alışveriş deneyimini sunarken, aynı zamanda gelecekteki odak noktamız olan sürekli global genişleme konusunda da ilerlemekti. Amadeus’un teknoloji ve uzmanlığı, bu vizyonu gerçeğe dönüştürdü. Amadeus ile yakın işbirliği içerisinde çalışarak gerçekleştirdiğimiz bu girişimimiz bize sınıfının en iyisi olan dijital deneyimi sunmak için gerekli altyapıyı sağladı ve büyümeye devam ederek dünya genelinde daha fazla yolcuya hizmet vermemizi de mümkün kılacak.”

Pegasus, 2016 yılı finansal ve trafik sonuçlarını açıkladı

Pegasus, 2016 yılında pazarın daralmasına rağmen misafir sayısını da cirosunu da artırdı 
Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü’nün verilerine göre 2016’da Türkiye’deki havalimanlarını kullanan yolcu sayısında %4’lük bir gerileme yaşanırken, Pegasus, misafir sayısını %8,1 artırarak 24,14 milyona yükseltti. Pegasus, havacılık sektörünü olumsuz etkileyen pek çok gelişmeye rağmen 2016 yılındaki toplam cirosunu %6 artırmayı başararak 3,7 milyar TL’ye yükseltti. 


2016 yılında bir önceki yıla oranla %8,7 artışla toplam 30,73 milyon koltuk arz eden Pegasus, kapasitesindeki artış ve talepteki daralmaya rağmen doluluk oranını %78,6’da tuttu. Pegasus, 2016 yılında filosunu %22,4 artışla 82 uçağa yükseltti, iç ve dış hatlarda pazar ortalamalarının üzerinde büyüme kaydetti. Pegasus’un CEO’su Mehmet T. Nane 2016 yılı sonuçlarıyla ilgili olarak; “2016 yılını turizm ve havayolu trafiğine olumsuz etkisi olan gelişmelere rağmen operasyonel büyüme ile kapattık. Geçtiğimiz yılda misafir sayısı itibarıyla Türkiye iç hatlar pazarı %5,8 büyürken Pegasus %10,7’lik bir artış yakaladı. Ülkemizin dış hat pazarı maalesef %15,5’lik bir daralma yaşarken, biz %3,9’la da olsa büyümeye devam edebildik. Bu zor yılda Türkiye’ye yatırıma devam ettik, filomuzdaki uçak sayısını 67’den 82’ye yükselttik” dedi.Pegasus, 2016 yılsonu itibarıyla 556.350.074 Faiz Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr (FAVKÖK) açıkladı. Pegasus’un FAVKÖK marjı ise %15 olarak açıklandı.


ISAF Exclusive Fuarı ve Konferansı,Ankara Sheraton Hotel'de açıldı

ISAF Exclusive Fuarı ve Konferansı, Emniyet Genel Müdürlüğü Başkanları, İkmal Daire Başkanlığı, Haberleşme Daire Başkanlığı, Ankara Ulaştırma Bölge Müdürlüğü, Ankara Valiliği Bilim Sanayi ve Teknoloji İl Müdürü katılımları ile  Ankara Sheraton Hotel'de açıldı. 

Sınır ve alan koruma güvenliğine yönelik uzun menzilli tarama kameraları, AVM'lerde zorunlu hale gelen plaka tanıma sistemleri, kalabalık alanların güvenliğinde kullanılan kişi sayma ve yüz tanıma özelliğine sahip kameralar ziyaretçilerin ilgisini çeken ürünler arasında yer aldı. Fuar ve konferansa ilgi ilk günden oldukça yoğun oldu. Güvenlik sektöründen üst düzey isimlerin konuşmacı olarak yer aldığı ISAF Exclusive Konferansı, önemli paylaşımların ve bilgilendirmelerin yapıldığı özel bir platform olma görevini üstlendi. Kamu kurum ve kuruluşlarından bir çok temsilcinin konferans dinleyicisi ve fuar ziyaretçisi olarak yer aldığı ISAF Exclusive, önemli iş ilişkilerinin kurulmasına da vesile oldu.Güvenliğe dair tüm konu başlıklarının kapsamında yer aldığı ISAF Exclusive Fuarı ve Konferansı, 8 ve 9 Mart tarihleri boyunca Ankara'da ziyaretçilerini ağırlamaya devam edecek. 

Qatar Aırways, Business Class deneyimi başlatacağını duyuracak

Havayolu şirketi, yeni patentli ürününün ayrıcalıklı dünya prömiyerinde devrim niteliğinde yeni bir Business Class deneyimi başlatacağını duyuracak

Qatar Airways, merakla beklenen, yeni patentli Business Class deneyimini, ITB Berlin Fuarı’nın açılış gününde dünya çapında bir törenle uluslararası medyaya, seyahat sektörü temsilcilerine ve VIP misafirlere açıklamayı planlıyor. Qatar Airways tarafından patenti alınmış yeni ve benzersiz koltuk tasarımı, iş ve tatil amacıyla seyahat edenler için Business Class deneyiminde devrim yaratacak. Qatar Airways’in, yemek, hediye setleri, eğlence ve servis dahil çok sayıda temas noktasında başka yenilikçiliklerle de desteklenen ödüllü Business Class kabini, sektör normlarına ve beklentilerine meydan okuyor. Qatar Airways Grup CEO’su Mr. Akbar Al Baker, “Yolcularımıza hak ettikleri olağanüstü seyahat deneyimini sunmaya devam etmek amacıyla etkinliğin ilk gününde, Business Class hizmetimizde devrim yaratan gelişmeleri tanıtarak birinci sınıf seyahatin geleceği konusunda bilgi vermekten dolayı özellikle gurur duyuyorum.”  dedi. Tanıtım törenine uluslararası medya ve Berlin Belediye Başkanı Sayın Michael Müller’in ve Katar’ın Almanya Büyükelçisi Mr. Şeyh Saoud Bin Abdulrahman Al-Thani’nin de aralarında bulunduğu onur konukları katılacak. Gerçek küresel bir havayoluna yakışan açılış, Qatar Airways'in popüler Facebook sayfasında canlı yayınlanacak. Töreni, öğlen CityCube’de yapılacak bir basın toplantısı izleyecek. Toplantıda, uluslararası medyaya yeni kabin tasarımının ince ayrıntıları hakkında bilgi verilecek. 

Fuarı ziyaret edenler, bu yılki etkinlikte Salon 2.2’deki 207 ve 208 numaralı stantlarda yer alacak Qatar Airways’in konukseverliğinin sergilendiği yeni Business Class kabininde rahatlamaya davetli. Katar Devleti’nin Katar - Almanya Kültür Yılı’nı kutladığı ve Qatar Airways’in sponsor olmaktan gurur duyduğu bu yılki ITB Berlin Fuarı, Almanya için çok daha büyük bir önem taşıyor. Yıl boyu devam edecek kültür yılında iki ülke arasında mevcut olan güçlü ticaret ve iş ilişkileri kutlanacak. Katar, 2012 yılında Japonya, 2013 yılında Birleşik Krallık, 2014 yılında Brezilya, 2015 yılında Türkiye ve 2016 yılında ise Çin ile aynı ortaklığı yapmıştı. En genç ve en hızlı büyüyen küresel havayolu şirketlerinden biri olan ve havacılık sektöründe lider konumda bulunan Qatar Airways 2016 yılında Skytrax tarafından Dünyanın En İyi Business Class’ı ödülüne layık görüldü ve kısa süre önce merkezi olan Hamad Uluslararası Havalimanı nedeniyle beş yıldız ile onurlandırıldı.  


Divan Erbil Genel Müdürlüğü görevine Tarkan Aksoy getirildi

Divan Erbil’de yönetim deneyimli bir isme emanet edildi. Tarkan Aksoy, Divan Erbil’de Genel Müdür olarak göreve başladı.  


Otelcilik Turizm Lisesi ve Marmara Üniversitesi Almanca Öğretmenlik mezunu olan Tarkan Aksoy, kariyerine Conrad İstanbul Bosphorus’ta başladı. Burada çeşitli görevlerde bulunan Aksoy, daha sonra Four Seasons Sultanahmet ve Four Seasons Bosphorus’ta yönetici pozisyonlarında görev yaptı. Aksoy, ardından Maxx Royal Belek Golf and Spa Otel’de Genel Müdür ve Canyon Ranch Wellness Resort’ta Otel Müdür’ü görevlerinde bulundu. Aksoy evli ve 2 çocuk babası. 






FTI, Almanya’dan Ege’ye olan uçuş kapasitesini koruma altına alarak artırıyor

Bodrum ve Dalaman için 30 binden fazla ilave koltuk kapasitesi anlaşması yapan FTI, bölgedeki liderliğini korumaya devam ediyor. FTI Group, bu anlaşma ve yedi LABRANDA oteli ile beraber Ege programını 2017 sezonu için rekor seviyede genişletmeyi başardı. SunExpress ile yapılan Bodrum ve Dalaman’a ilave koltuk anlaşması ile 30,000 ek garanti koltuk alan FTI Group, Ege’deki büyüme stratejisini tutarlı bir şekilde devam ediyor. Bu anlaşma ile Almanya’dan Türkiye’ye olan uçuşlarda en yüksek koltuk kapasitesine sahip olan FTI, Türkiye’nin FTI Groubu için önemini bir kez daha gösterdi ve bölgedeki lider konumunu güçlendirdi. FTI Group Genel Müdürü Sven Schikarsky açıklamasında, “Türkiye bizim için çok önemli bir destinasyon. Sezon başından beri rezervasyonlarımızda gördüğümüz artışlar Türkiye’ye olan inancımızı artırdı ve Türkiye’de büyümeye devam etmenin doğru bir karar olduğunu bir kez daha kanıtladı” dedi.

FTI Türkiye Grup Direktörü Hicabi Ayhan ise, “Türkiye ürün yelpazemizde yapmış olduğumuz geliştirmeler ve ekibimizin çok başarılı çalışmaları bizi daha da güçlendirdi. Yılmadan, sürekli sahalarda görev yapan ekip arkadaşlarım doğru fiyat oranlarını sağlayarak FTI’nin müşterilerine yüksek kalitede ve iyi fiyatlara paket sunmasını sağlıyor” dedi. FTI; Sunexpress, TUIfly ve Germania ile Dalaman Havalimanı’na ilave koltuk ekleyerek bölgedeki yolcu sayısını daha da artırmayı planlıyor. Buna ilaveten Bodrum Havalimanı kapasitesini de geçen sezona kıyasla iki hatta üç katına çıkartıyor. Haziran ayından itibaren Bodrum’a direkt Lufthansa uçuşları başlıyor ve buna ilaveten SunExpress -İzmir üzerinden-, Türk Hava Yolları ve Pegasus tarifeli uçakları ile Bodrum desteklenecek.

Ayrıca LABRANDA Hotels & Resorts bölgede önemli atılımlarda bulunarak Mayıs ayında Premium kategorisinde hizmet vermeye başlayacak olan LABRANDA Mares Marmaris ve LABRANDA Bodrum Princess & SPA otellerini portföyüne ekledi. FTI Türkiye Grup Başkanı Hicabi Ayhan, Ege ile ilgili ifadelerine devam ederek, “Muhteşem Ege Denizi kıyılarında müşterilerimize ek uçak kapasitesine ilave olarak 20 yeni beş yıldızlı oteli portföyümüzde sunuyoruz. Bölge, Türkiye’nin kıyı çeşitliği ve yeşil alan anlamında en önemli turizm bölgeleri arasında yer alıyor ve biz de müşterilerimizin bu güzelliklerden faydalanmasını istiyoruz. Bodrum sanat, tasarım ve lüks segment otelleri özel müşterilerini çekerken; Dalaman da güzel doğası ile tatilde dinlenmeyi tercih edenler ve Likya uygarlığının antik tarihi ile kültür turizmi yaşamak isteyenler için mükemmel bir seçimdir. Ayrıca bölge otel tatilini mavi yolculuk ile tamamlamak isteyen müşterilerimiz için de doğru bir seçimdir” dedi.

6 Mart 2017 Pazartesi

Bulgaristan, Romanya, Yunanistan ve Sırbistan ‘otobüslü tur’ teşviği istiyor

Yakıt desteği Balkanlar’da yankı buldu
Bulgaristan, Romanya, Yunanistanlı ve Sırbistanlı turizmciler, Türkiye'ye tüm dünyadan turist getiren A grubu seyahat acentelerine uçuş başına verilen 6 bin dolarlık yakıt desteğinin cazibesine kapıldı. Bu ülkelerden Türkiye’ye otobüs ile tur düzenleyen kuruluşlar, havayolu şirketlerine sağlanan yakıt desteğinin otobüsler için de uygulanmasının, karayoluyla gelecek turist sayısında önemli bir artış sağlayacağını düşünüyor.

Türkiye'ye tüm dünyadan turist getiren A grubu seyahat acentelerine uçuş başına verilen 6 bin dolarlık yakıt desteği uygulaması Balkanlar’da da yankı buldu. Tanıtım faaliyetleri kapsamında özellikle Türkiye’ye yakın ülkeleri yakın markaja alan Türkiye Otelciler Birliği’nin (TÜROB) son dönemdeki uluslararası temaslarda ortak bir talep öne çıktı. Bulgaristan, Romanya, Yunanistan ve Sırbistan’dan turizmciler, yakıt desteği benzeri bir teşvik uygulamasının ülkelerinden Türkiye’ye otobüsle yapılacak turistik turlarda talebi fazlasıyla artıracağını düşünüyor. Komşu turizmcilerden gelen bu öneriyi desteklediklerini belirten Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Timur Bayındır, Bulgaristan, Romanya, Yunanistan ve Sırbistan’dan ülkemize gelen veya gelebilecek turistlerin yüksek maliyetler sebebiyle genellikle kara yolunu tercih ettiğini vurguladı. Bayındır, “Bu sebeple, charter uçuşlara sağlanan yakıt desteğinin, karayolu ulaşımının rağbet gördüğü Balkan ülkelerindeki turist otobüslerine de uygulanması hareketi arttıracaktır” dedi.

‘Komşunu al gel’ gibi bir kampanya olabilir 
Bu ülkelerde yakın zamanlarda gerçekleştirilen turizm fuarlarında bu talebin yabancı turizmciler tarafından sürekli dile getirildiğine işaret eden Bayındır, TÜROB olarak da bu yönde bir teşvik uygulamasının komşu ülkelerden karayoluyla gelen turist sayısını artıracağı görüşünde olduklarını dile getirdi. Bayındır, “Komşu ülkelerle, Sayın Cumhurbaşkanımızın başlattığı ‘Komşunu al gel’ kampanyasının farklı bir boyutu hayata geçirilebilir. Coğrafi olarak yakın ülkelerde turizm alanında faydalanabileceğimiz önemli bir potansiyel bulunuyor” diye konuştu. 

Romanya’da potansiyel yüksek 
Romanya’da toplam paket tur satışları 2016’da yaklaşık yüzde 20 artarken sadece Türkiye satışlarında yüzde 25 düşüş kaydedildiğini hatırlatan Bayındır, şu bilgileri verdi: “Türkiye açısından en istikrarlı gelişen pazarların başında yer alan Romanya, turist sayısında 2016’da  yüzde 19 düşüşle, nispeten Avrupa’daki en az düşüş gösteren pazarlarımız arasında yer aldı. Geçen yıl Türkiye’ye 357 bin Romen turist geldi. Bu sayının 84 bini İstanbul’u tercih etti. Antalya, Kuşadası ve İstanbul pazarda öne çıkan destinasyonlar olmakla birlikte özellikle karayolu ile yapılan seyahatlerde Çanakkale ve Asos, Romanyalıların mutlaka uğrak noktası konumunda. Romanya’dan ülkemize otobüs ile tur düzenleyen kuruluşlar, hükümetimizce havayolu kuruluşlarına sağlanan yakıt desteğinin otobüsler için de sağlanması talep ediyor. Bu arada Dışişleri Bakanlığı’nın AB vatandaşlarının nüfus kağıtları ile ülkemize girmeleri için çalışma başlatıldığı açıklaması Romanya’da memnuniyetle karşılanmış, bu yönde uygulamanın da en kısa sürede hayata geçirilmesinin turizm açısından olumlu sonuçlarının olacağı dile getirilmiştir. Bu yıl Romanya’dan ülkemize gelecek turist sayısında İstanbul dışındaki diğer bölgelerde artış bekliyoruz.”

Bulgar turist günübirlik alışverişe geliyor
Bulgaristan'dan gelen turistlerin çoğunluğunun da Trakya bölgesinde günlük alışveriş ve ziyaretlerini gerçekleştirme amaçlı olduğunu kaydeden Bayındır, şöyle devam etti: “Bulgar turistler otel konaklaması pek yapmıyor. Bu ülkeden 2016 yılında yüzde 7.1 düşüşle 1.7 milyon turist geldi. Şubat ayı itibariyle, Haziran 2017'ye kadar İstanbul-Sofya gece trenleri başladı. Haziran-Eylül dönemini kapsayan yaz sezonunda İstanbul-Sofya-Belgrad tren seferleri faaliyette olacak. Bulgaristan sağlık hizmetlerinin istenilen çeşitlilik ve beklentide olmaması sebebiyle Türkiye’ye sağlık turizmi anlamında talepler artarken, göz, diş, check-up vb sağlık hizmetleri konusunda Türkiye'ye rağbet gözlemleniyor.”

Yunanistan pazarı da hareketlenebilir 
“Yunanistan ise Türkiye'den bu ülkeye giden Türk turist sayısının 1 milyonu aşmasıyla turizm sektöründe iki ülke arasındaki roller değişti ve Türkiye'nin destinasyon olmaktan öte, kaynak pazar haline geldi” diyen Bayındır, “Yunanistan'da devam eden ekonomik koşullar dikkate alınarak, 2017 yılında Yunanistan’dan ülkemize gelecek turist sayısında bir artış sağlanması beklenmiyor. Ancak karayoluyla ulaşımda uygulanacak teşvikler bu pazarda da hareketlenme oluşturabilir” ifadelerini kullandı. 


Türk-Macar mutfağının ortak mutfak kültürü etkinlikle tanıtıldı

Türk-Macar mutfağının ortak mutfak kültürü, Macar Kültür Merkezi’nde düzenlenen bir etkinlikle tanıtıldı.

Renkli görüntülere sahne olan etkinlikte, iki ülke arasında gelişmiş olan ortak mutfak gelenekleri ve tarihsel süreçte oluşan etkileşimler anlatıldı.
Türkiye ile Macaristan arasındaki ortak mutfak kültürünü tanıtmak amacıyla gerçekleştirilen “Türk-Macar Yemekleri Tadım Etkinliği” Macar Kültür Merkezi’nde düzenledi. Macaristan İstanbul Başkonsolosluğu işbirliği ve ALX Hungary sponsorluğunda yapılan etkinlik, “Elmapaprika” projesi kapsamında gerçekleştirildi.  Renkli görüntülere sahne olan etkinlikte, iki ülke arasında gelişmiş olan ortak mutfak gelenekleri ve tarihsel süreçte oluşan etkileşimler anlatıldı. Katılımcılar, Kök Projekt’ten Semi Hakim, Richard Madzar, Ceren Yalçınkaya ile Macar Aşçı Zsofia Szonja Illes’in hazırladığı bu iki muhteşem mutfağın nefis lezzetlerini tadabilme imkanına da sahip oldu. Etkinlikte aynı zamanda, konuya uygun, Macar gelenekleri ve Macar kimliği gösterilen ‘Ulusal Natürmort’ isimli fotoğraf sergisi de açıldı.

“Elmapaprika” projesi Macar ve Türk kültürü arasında tarihsel süreçle gelişmiş kültürel bağları araştırıyor. Proje kapsamında tarihsel olarak birçok kalıcı bağa sahip olmuş bu iki coğrafyanın, mutfak kültürüne ve geleneklerine derinlemesine bakışlar ile gelişmiş hikâyeler araştırılıyor. Proje kapsamında araştırmacılar iki mutfak kültürünün ortak tarifleri, teknikleri, gelenekleri ve hikayelerinden hareket ederek, yeni nesil reçeteler geliştirmeyi hedefliyor. 
Geliştirilen reçeteler ve bütün araştırmalar, arşivlenerek, iki mutfak kültürünün anlattığı hikâyeler kayıt altına alınıyor. Düzenlenen etkinliklerde, araştırmacıların geliştirdikleri reçeteler katılımcılara sunularak, bu iki mutfağın yeni nesil tariflerini oluşturulması, kültürler arası kalıcı hikâyeler ve arşivler üretilmesi amaçlanıyor.

AccorHotels ile Rixos Hotels arasında stratejik ortaklık kuruldu

Resort otelcilik segmentinde küresel ölçekte faaliyetlerini geliştirmeye odaklanan AccorHotels ile Rixos Hotels, lüks pazardaki varlıklarını genişletme hedefleri ve büyüme stratejileri çerçevesinde stratejik ortaklık anlaşması imzaladı

Her iki marka da, uzun vadeli ortak bu girişim kapsamında, Rixos marka çatısı altında çeşitli ülkelerde faaliyet gösteren resort otellerin geliştirilmesi ve yönetimi konusunda işbirliği yapacak. Ortak girişim şirketi, AccorHotels ve Rixos Hotels’in %50 eşit ortaklık yapısıyla kuruldu.AccorHotels, yapılan işbirliği anlaşması ve ortak girişim sayesinde, Türkiye, Birleşik Arap Emirlikleri, Mısır, Rusya ve Avrupa’daki önemli destinasyonlarda en özel konumlara sahip 15 oteli kendi ağına entegre edecek. Ayrıca, işbirliği kapsamında Rixos, 5 şehir otelini de AccorHotels bünyesinde yeralan bir otel markası ile yönetmeyi planlıyor. Rixos Hotels, mevcut tesislerine kısa süre içerisinde Dubai’deki ikinci lüks oteli ve 2018 yılı sonunda Abu Dabi’de ve Maldivler’de iki yeni yatırımı ekleyecek. 

Bulunduğu destinasyonlarda lüks tatil anlayışını benimseyen Rixos Hotels, hem seçkin müşteri kitlesine hem de grup misafirlerine hitap eden özelliklere sahip, ender resort markaları arasında yer alıyor. Tesis kalitesi, sunduğu yeme - içme hizmetleri ve eğlence konseptleri ile Türkiye ve Ortadoğu’da önde gelen lüks destinasyon markalarından biri olarak kabul ediliyor.  Misafirlerine benzersiz hizmet anlayışı ile özel ve unutulmaz deneyimler sunan birbirinden ayrıcalıklı her tesis, çevresindeki geleneklere de uyum sağlıyor. Rixos Hotels markası bünyesinde, Antalya’daki Rixos Premium Belek ve Dubai’deki Rixos The Palm gibi önemli tesisler bulunuyor. Bunun yanısıra, Rixos, ülkenin turizm merkezi Antalya'da kapılarını açan Türkiye'nin en büyük yaşam ve eğlence parkı The Land of Legends Theme Park’ı Temmuz 2016’da hayata geçirdi. Yeni kurulan ortak girişim, park içerisinde yeralan otelin yönetimini de üstlenecek.Rixos markasının küresel ölçekte büyüme ve genişleme hedefinin bir parçası olan bu stratejik ortaklığın önemini vurgulayan Rixos Hotels Yönetim Kurulu Başkanı Fettah Tamince, “Rixos Hotels olarak küresel hedeflerimiz doğrultusunda konaklama sektöründe çok güçlü bir marka ile işbirliği yapıyoruz.  Rixos, partnerimizin marka gücü ve geniş dijital pazarlama faaliyetleri ile desteklenen satış ve rezervasyon ağı ile misafir kitlesini ve yeni destinasyonlardaki yatırımlarını genişletecek. Ayrıca, dünyada 100 milyondan fazla üye ile sektördeki en güçlü sadakat programlarından biri olarak bilinen Le Club AccorHotels’e katılımımız da misafirlerimize önemli imkanlar sunacak.” dedi.

AccorHotels Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Sébastien Bazin, gerçekleştirdikleri stratejik ortaklığa ilişkin şunları söyledi: “Bu yeni ortaklık bize pek çok fayda sağlayacak. Büyüyen bir pazarda önde gelen resort işletmecisi olarak  misafirlerimize ve sadakat programı üyelerimize cazip tatil destinasyonları sunacağız.  Yeni işbirliğimiz ile, hem büyüme stratejisi açısından yeni fırsatlar yakalama, hem de müşteri deneyimi açısından konuklarına farklı hizmetler ve eğlence konseptleri sunma konusunda en iyi olma hedefimizde bir adım daha ileri gidiyoruz.” 



Galataport STK ve Sosyal Medya paylaşımlarına açıklama yaptı

Salıpazarı Liman İşletmeciliği ve Yatırımları A.Ş. olarak yürütmekte olduğumuz Galataport Projesi ile ilgili çeşitli sivil toplum kuruluşları ve sosyal medya hesaplarında yer alan yorum ve iddialara istinaden açıklamamızı, kamuoyunun bilgisine sunarız.


Bölgesel ve makroekonomik açıdan Türkiye ekonomisine önemli ölçüde katkı sağlayacak olan, içeriğinde barındırdığı pek çok farklı faaliyet alanı ve yatırım ile sadece Türkiye ekonomisine değil ülke turizmine de önemli katkılar sunacak Galataport Projesi kapsamında yürüttüğümüz yapım ve restorasyon çalışmaları son hızla devam etmektedir. Galataport liman sahasında yer alan ve kent kimliğinin önemli birer ögesi olan kültür varlığı yapıları  ile ilgili koruma ve restorasyon çalışmaları, ilgili tüm resmi kurum ve mercilerden gerekli izinlerin tamamlanması ile başlamıştır. 18 Şubat 2017 tarihinde yapmış olduğumuz açıklamaya istinaden, Karaköy Yolcu Salonu’nun yerinde güçlendirilerek korunabilecek bölümleri ile koruma çalışmaları için dahi yeterince güçlü olmayan ve olası bir güçlendirme çalışması ile bütüncül mimari karakteri ve tasarım özgünlüğü zarar görebilecek bölümleri belirlenmiş ve çalışmalar bu iki bölüm dikkate alınarak planlanmıştır. Restorasyon projesi kapsamında yaptırılan taşıyıcı sisteme yönelik araştırmalar sonucu, yapı ‘Can Güvenliği’ kriterini sağlamadığı için korunabilen kısımlar ile riskli bölümler arasındaki bağ koparılmış, iki bölüm birbirinden kontrollü bir şekilde kesilerek ayrıştırılmıştır. Korunacak bölümde gerekli güvenlik önlemleri alınmış; can güvenliğini tehdit eden bölümler ise kontrollü olarak yıkılmıştır. Karaköy Yolcu Salonu, İstanbul II. Numaralı Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Müdürlüğü’nden onaylı restorasyon projesi kapsamında mimari karakterine ve modern dönem yapıları için önemli olan tasarım özgünlüğüne uygun olarak; özgün detay, boyut, doluluk boşluk oranları ile yeniden inşa edilerek şehre kazandırılacaktır.

Betonarme sistem ile inşa edilmiş olmakla birlikte geçirdiği onarım ve tadilatlar ile taşıyıcı sistem bütünlüğü ve malzemesi büyük ölçüde zarar görmüş olan Paket Postanesi’nde ise, öncelikle zemin iyileştirme çalışmaları yapılacak, daha sonra koruma ve restorasyon projelerine uygun bir şekilde, korunması gerekli mekansal özellikleri doğrultusunda aynı malzeme ve boyutlarda ve dilatasyon özellikleri korunarak yeniden inşa edilecektir. Yapının yurt dışından getirilerek inşa edilmiş olan çelik konstrüksiyon çatıları, bağlantı noktalarındaki korozyon ve kesit kayıpları nedeniyle sökülmüş olup elemanların koruma ve restorasyonu sürmektedir. Restorasyonun tamamlanması ile metal elemanlar deprem izolatörleri de kullanılarak yerine monte edilecektir. Bütün işlemlerin tamamlanması ile birlikte Paket Postanesi binasının, iç ve dış mekansal özellikleri tasarım özgünlüğü bağlamında muhafaza edilmiş olarak toplumun kullanımına açılmış olacaktır. 

Galataport liman sahasında yer alan diğer tescilli yapıların restorasyon çalışmaları, İstanbul II. Numaralı Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Müdürlüğü kararları ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin ruhsatları paralelinde, öncelikle kültür varlığı yapıların yerinde korunarak güçlendirilmesi bakış açısıyla planlanmaktadır. Yapıların; mimari özellikleri ve dönem karakteristikleri ve özellikle modern dönem yapılarında ön planda olan tasarım özgünlüğü bozulmadan restore edilmeleri ve farklı fonksiyonlar ile  yeniden işlevlendirilerek şehrin kullanımına sunulmaları hedeflenmektedir. Ayrıca; Galataport projesi kapsamında, Galata rıhtımı 1900’lü yıllardan günümüze hiçbir döneminde olmadığı kadar toplumun erişimi ve kullanımına açılmış olacaktır.

Proje kapsamında yapılacak olan restorasyon çalışmalarına istinaden;   

Merkez Rıhtım Han: 1912 tarihinde inşa edilen yapının restorasyon projeleri temel koruma unsurları esas alınarak hazırlanmıştır. Koruma ve restorasyon çalışmaları kapsamında yapının korunması gerekli değerlerine saygılı bir yaklaşımla güçlendirme çalışmaları yapılmakta ve aynı zamanda binanın zayıf zemin koşulları özel tekniklerle rehabilite edilmektedir.

Çinili Rıhtım Han: 1911 tarihinde inşa edilen yapının restorasyon projeleri temel koruma unsurları esas alınarak hazırlanmıştır. Koruma ve restorasyon çalışmaları kapsamında yapının korunması gerekli değerlerine saygılı bir yaklaşımla güçlendirme çalışmaları yapılmakta ve aynı zamanda binanın zayıf zemin koşulları özel tekniklerle rehabilite edilmektedir. 

Nusretiye Saat Kulesi: İstanbul II. Numaralı Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Müdürlüğü kararı gereği kulenin tüm koruma ve restorasyon çalışmaları kule yerinde muhafaza edilerek yapılacaktır.

Zemin Rehabilitasyonu: Sıvılaşma riski olan proje alanında zemin iyileştirme işleri  yapılarak kültür varlığı yapıların kullanım ömürlerinin uzatılması ve depremde can ve mal kaybının önlenmesi hedeflenmiştir. Bu çalışmaların başlatılmasından çok önce, proje kapsamındaki yapılara ve çevre binalara yerleştirilen reflektörler ile jeodezik ve gerekli yerlere yerleştirilen ivme ölçerler ile titreşim ölçümleri yapılarak, yapıların sağlığı kontrol altında tutulmaktadır. Yapılacak tüm inşaat çalışmaları için hem kültür varlığı yapılarda hem çevre binalarda uygun enstrümanlar kullanılarak ileri ölçme teknikleri ile hassas ölçümler alınmaya devam edecektir. Kemankeş Caddesi de bu kapsam dahilindedir.



Kaputaş Plajı'ndaki yapılaşmaya, mahkeme hukuka aykırı bulmadı

Kaputaş Plajı'ndaki yapılaşmaya mahkeme hukuka aykırı olmadığına kara verdi.Antalya Kaş’ta yer alan Kaputaş Plajı'ndaki yapılaşma, mahkeme tarafından hukuka aykırı bulunmadı.

Antalya 4. İdare Mahkemesi, Antalya’nın ünlü plajı Kaputaş Plajı’nda turistik tesislerin yapımının hukuka aykırı olmadığına kara verdi.Kaş Belediyesi’nin Kaputaş Plajı’nda mesire alanına yönelik revizyon planı Antalya Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Komisyonu tarafından 22 Mayıs 2015 tarihinde onaylanmıştı.Kaş Tanıtma Derneği ise, projenin iptali ve yürütmeyi durdurma istemiyle ilgili mahkemeye başvurmuş ve Antalya 4’üncü İdare Mahkemesi yürütmeyi durdurma kararı vermişti.Son olarak Antalya 4. İdare Mahkemesi, Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Komisyonu’nun kararının kıyı mevzuatına uygun olduğuna ve dava konusu işlemde hukuka aykırılık bulunmadığına hükmetti

4 Mart 2017 Cumartesi

Webrazzi Dijital 2017 sahnesinde olacak 12 yeni konuşmacı daha açıklandı!

Türkiye’nin en etkili dijital konferansı Webrazzi Dijital 2017, 8 Mart Çarşamba günü gerçekleşiyor. Dijital sektör ve Türkiye’nin en önemli şirketlerinin pazarlama departmanlarının bir araya geleceği konferansta ajans dünyasından son haberler, ilgi çekici kampanyalar, online reklamcılık pazarı, sosyal medyanın son trendleri gibi konuları sektörün birbirinden özel isimleriyle birlikte ele alacağız.

Daha önce açıklanan konuşmacılarla birlikte konferansta bizimle birlikte olacak olan isimler şöyle; Ofpof Kurucusu Atilla Yurtseven, Türkiye İş Bankası Bireysel Bankacılık Pazarlama Müdürü Burak Sezercan, Unilever Marka Yöneticisi Cansu İncekara, Denebunu Kurucusu Duygu Akbudak, Accenture Digital Türkiye Lideri ve Yönetici Ortağı Erdal Güner, Mediakraft Türkiye Yönetici Ortağı Ersan Özer, Youtuber İdil Tatari, Onedio Kurucusu Kaan Kayabalı, Youtuber Merve Özkaynak, Sinemia Kurucusu Rıfat Oğuz, Mynet CEO’su Sabire Ercan ve Türkiye İş Bankası Kartlı Ödeme Sistemleri Müdürü Serkan Uğraş Kaygalak.Siz de dijital dünyasındaki gelişmeleri yakından takip etmek için acele edin, erken kayıt indirimleriyle yerinizi garantileyin. Erken kayıt indirimi için son 48 saat!

Hampton by Hilton İzmir Aliağa ideal konumuyla misafirlerini ağırlamaya başladı

Hampton by Hilton İzmir’de açıldı
Hilton‘un (NYSE: HLT) orta fiyat segmentinde yer alan, kaliteye önem verenlere yönelik küresel markası Hampton by Hilton, en yeni oteli Hampton by Hilton İzmir Aliağa’yı açtı.  İzmir Mühendislik Şirketler Grubu’nun sahibi olduğu 121 odalı otel, Hilton Garden Inn İzmir Bayraklı ile birlikte Türkiye’de faaliyet gösteren 51 Hilton oteli arasında yerini aldı.

İzmir’in demir çelik endüstrisi merkezi Aliağa ilçesinde bulunan Hampton by Hilton İzmir Aliağa, endüstriyel liman ve tesislere, ayrıca şehrin tarihi bölgelerine de yakın. Halka açık plaja yürüme mesafesinde bulunan otele metro, otobüs ve araba ile rahatça ulaşılabiliyor. Hampton by Hilton İzmir Aliağa Genel Müdürü Cihangir Kılıkçı şöyle konuştu: “Misafirlerimize rahat ve keyifli bir konaklama sunacağımız İzmir Aliağa’daki yeni otelimizin açılışından dolayı mutluyuz. Denize yakın, huzurlu konumu ve endüstriyel merkezlere yakınlığı ile otelimiz uluslararası standartlarda bir konaklama deneyimi yaşamak isteyenler için ideal bir alternatif.”

Hampton by Hilton İzmir Aliağa’da markanın alametifarikası sıcak kahvaltı, tüm konuklara ücretsiz olarak sunuluyor. Atıştırmalıkların ve içeceklerin satıldığı alan gün boyu açık. Otelde konaklayanlar ayrıca ücretsiz Wi-Fi, 24 saat açık spor salonu ve iş merkezinden faydalanabiliyor. Tüm odalarda kaliteli buklet malzemeleri, konforlu sandalyeler, 40-inç LCD televizyon ve ücretsiz çay/kahve bulunuyor.Hampton by Hilton, “Hamptonality” olarak anılan, markaya has kültürü konuklarına yaşatması ile biliniyor. “Hamptonality”, tüm otellerde misafirlere güler yüzle hizmet sunmak ve onların ihtiyaçlarını anlamaya çalışarak civarda görülecek yerler, tarihi mekanlar ve eğlenceli aktiviteler ile ilgili tavsiyede bulunmak anlamına geliyor. Hilton’un 14 markası altında hizmet veren tesislerinde uygulanan ödülü sadakat programı Hilton Honors, Hampton by Hilton otellerinde de uygulanıyor. Doğrudan diledikleri bir Hilton kanalı üzerinden rezervasyon yapan Hilton Honors üyeleri, hem zamandan tasarruf ediyor hem de avantajlı fiyatlardan yararlanıyor. Bunun yanı sıra özel üye indirimi, ücretsiz standart Wi-Fi ve Hilton Honors Puanları (Points) ile ödeme fırsatı yakalıyorlar.

Yali Mah. 130 Sok. No:11 Aliaga, Izmir, 35800, adresinde bulunan Hampton by Hilton İzmir Aliağa’ya +90-232-6100000 telefondan ulaşabilirsiniz. Detaylı bilgi ve rezervasyon için lütfen tıklayın.

2018 yılının Troia Yılı olmasına tam destek geldi

İstanbul’da turizmin önde gelen Sivil Toplum ve Meslek Kuruluşları bir araya gelerek 2018 yılının Troia Yılı olmasına tam destek verdiklerini açıkladılar.

Çanakkale sınırları içerisinde bulunan ve UNESCO Dünya Kültür Mirası listesinde yer alan Troia (Truva) antik kentinin Uluslararası alanda tanıtımının yapılması ve kültür turizmini canlandırmak amacı ile 2018'in Kültür ve Turizm Bakanlığınca "Troia Yılı" ilan edilmesi konusunda çalışmalar devam ederken, destek de çığ gibi, büyüyor.  İstanbul’da turizmin önde gelen Sivil Toplum ve Meslek Kuruluşları bir araya gelerek 2018 yılının Troia Yılı olmasına tam destek verdiklerini açıkladılar. 


Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası (ÇTSO)' nın öncülüğünde başlatılan kampanya kapsamında İstanbul The Marmara Pera Otel’de düzenlenen toplantıya Ak Parti Genel Başkan Yardımcısı Çanakkale Milletvekili Bülent Turan’ın yanı sıra TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy, TÜRSAB Yurtdışı ilişkiler koordinatörü Hüseyin Baraner, Türkiye Otelciler Federasyonu TÜROFED Başkan Yardımcısı ve Güney Marmara Turistik Otelciler Derneği GÜMTOB Başkanı Haluk Ulusoy, Türkiye Otelciler Federasyonu Başkan Yardımcısı ve Ege Turistik Otelciler Derneği ETİK Başkanı Mehmet İşler , Türkiye Turist Rehberleri Birliği (TUREB) Başkanı A. Zeki Apalı, Türkiye Otelciler Birliği TÜROB Başkanı Timur Bayındır’da katılarak Troia 2018 Yılına destek vereceklerini ilettiler. 
Toplantıya ayrıca ev sahibi olarak ÇTSO (Çanakkale Ticaret Sanayi Odası) Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Engin, Meclis Başkanı Osman Okyay, ÇATOD ( Çanakkale Turistik Otelciler Derneği ) Başkanı ÇTSO meclis üyesi Kemal Pazarbaşı, ÇATOD Başkan yardımcısı ÇTSO meclis üyesi Armağan Aydeğer, TÜRSAB Çanakkale Körfez BYK Başkanı ÇTSO Meclis Başkan Yardımcısı Turgay Kılıç, TÜRSAB Çanakkale Körfez BYK Genel Sekreteri ÇTSO meclis üyesi Ahmet Çelik ile ÇARO ( Çanakkale Rehberler Odası ) Başkanı Adem Biçer de katıldı.

Troia 2018 ile sadece Çanakkale değil Türkiye turizmi canlanacak!
Troia 2018 ile Kültür ve Turizm Bakanlığı öncülüğünde ulusal ve uluslararası alanda Troia temalı spor, kültür, sanat, eğitim ve bilim dallarında çalışmalarının yapılaması öngörülüyor.  ÇATOD Başkan yardımcısı ÇTSO meclis üyesi Armağan Aydeger katılımcılara Troia 2018yılı hakkında bilgilendirmelerde bulunurken, Troia’nın dünyaca bilinen çok önemli bir kültürel marka olduğuna dikkat çekti.  Aydeğer,” “Troia 2018 yılı ile birlikte Türkiye turizminin canlandırılması, ziyaretçi sayılarında önemli bir artış sağlanması ve ülke imajının güçlendirilmesi, Troia Müzesi'nin Uluslararası Ölçekte Güçlü Lansmanı ve ilgili çevrelerde heyecan yaratılması ,Troia’nın marka Değeri İle Çanakkale bölgesinin stratejik bir turizm destinasyonu haline gelmesi, bölgenin sunduğu kültürel ve turistik değerlerin bilinirliliğinin arttırılması ve küresel ölçekte bir turizm atılımı gerçekleştirilmesi  amaçlanıyor” diye konuştu.

Troia bizim için herhangi bir değer değil!
Ak Parti Çanakkale Milletvekili Bülent Turan toplantıda yaptığı konuşmada önümüzdeki günlerde yapılacak olan Berlin Fuarı'nda, Türkiye standının  önemli bir bölümünün Troia 2018 için ayrılacağını söyledi. Turan, “ Kültür Bakanı ve Başbakanımızla görüşmelerimiz nihayetinde bu konuya destek olacaklarını söylediler. Troia bizim için herhangi bir değer değil. Dünyanın değişik kentlerine gittiğimizde Çanakkale kadar Troia'nın, Troia kadar da Çanakkale'nin kıymetli olduğunu görüyoruz. Çanakkale savaşlarındaki tarihimiz yüz yılın hatırası ama Troia bin yılların hatırası. O yüzden Fatih Sultan Mehmet'ten Homeros'un İlyada'sına kadar, Mustafa Kemal'den bugünkü hatıralara kadar herkesin gündeminde olmuş özel bir yerden bahsediyoruz. Troia'ya ne kadar emek versek, karşılığı olmaz diye düşünüyorum. Troia'ya verilen emeğin ülkemize, dünya kültür mirasına çok büyük katkı vereceğini düşünüyorum" dedi.

Troia 2018 yılı için ne dediler?
Çanakkale Ticaret Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Engin: “Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası olarak görevimiz gereği biz bu işe başımızı koyuyoruz. Sizlerin de parmaklarınızı uzatmanızı istedik. Hepinize verdiğiniz destek için çok teşekkür ediyoruz”

TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy : “2018 yılının Troia yılı olması çok önemli. Çanakkale bizim birleştiğimiz yerdir. Bu ülkenin beraberliğinin korunduğu kürdüyle, lazıyla, çerkeziyle hepsi ile ortak beraber yattığımız yerdir. Bizim için Çanakkale, geçilmezliğini ispat eden bir yerdir. Yeni köprü ile Asya ile Avrupa Çanakkale’de birbirine bağlanacak. Bütün katılımcılar ile burada bir amaç için bir arada olmak bizi son derece mutlu etmiştir. Biz her zaman Çanakkale’nin yanında olduk ve olmaya devam edeceğiz. Troia 2018 yılını sonuna kadar destekliyoruz”

Türkiye Otelciler Birliği TÜROB Başkanı Timur Bayındır: “ Ben yıllardır söylüyorum. Deniz, kum güneşin modası geçer tarih ve kültürün modası hiçbir zaman geçmez. Mısır’da piramitler var. Yıllar yıllar önce yapılmış, hala bütün filmler onun adına çekiliyor, hala bütün konuşmalar orda ve onlar pazarlamaya çıktığı zaman bizden çok daha etkili oluyorlar. Demek ki Çanakkale’deki Troia bizim elimizdeki bir değer. Troia 2018 yılı için bizde büyük bir memnuniyetle katkıda bulunmak isteriz.”
Türkiye Otelciler Federasyonu Başkan Yardımcısı ve Ege Turistik Otelciler Derneği ETİK Başkanı Mehmet İşler : “Turizmi çeşitlendirmemiz lazım.  Çanakkale’de ki değerlere istinaden 2018 yılının Troia yılı olması fevkalade bir durumdur. Troia 2018 yılını destekliyoruz”

TÜRSAB Yurtdışı İlişkiler Koordinatörü Hüseyin Baraner: “40 yıldır yurt dışı piyasalarda uğraşıyoruz ve koşturuyoruz. Bu işe gönül verenler dünyada ilk üçe giren ana konudan birisini yeniden canlandırıp bizim önümüze koydular. Bu anlamda çok mutluyum. Türkiye’miz ve özellikle Anadolu’muzun esas değeri kültürel miraslardır. Dünya da Türkiye’de otele artık doydu.  Artık yeniden kültürü ön plana çıkarmamız lazım. Anadolu topraklarında bu kültür ile yüzlerce konu bulabiliriz. Troia 2018’i çok iyi pazarlarsak dünyada ülkemizin önünü de açmış oluruz”

Güney Marmara Turistik Otelciler Derneği GÜMTOB Başkanı Haluk Ulusoy: “Güney Marmara dediğiniz zaman yalnız Çanakkale, Balıkesir, Bursa gibi şehirler akla gelmemeli. Bunun Eskişehir’e kadar yolu var. Buraya gelen grupların, turistlerin bize nereye gidebiliriz diye sorduklarında önceliğimiz Çanakkale oluyor. Niçin Çanakkale? Çünkü Troia var. Bölgemize çok önemli bir değer kazandıracak olan ve bu planlamayı yapan arkadaşlarımıza ve sayın vekilimize çok teşekkür ediyorum”

Türkiye Turist Rehberleri Birliği (TUREB) Başkanı A. Zeki Apalı: “Uluslararası anlamda ülkesel tanıtımdan ziyade daha çok yerel tanıtımların ağırlık kazandığı bu dönemde Toia 2018’i çok yerinde bir uygulama olarak görüyorum. Rehberler olarak gerek Çanakkale Rehberler Odası olarak gerekse de bütün Türkiye’de bu konunun destekçisi olacağız.  Bununla birlikte gelişecek eğitim, bilinçlendirme programlarında da üzerimize düşen ne varsa yapacağız”