13 Mart 2018 Salı

THY’de Şubat 2017’ye göre, taşınan yolcu sayısı %26 artarak 5,1 milyon yolcuya ulaştı

Türk Hava Yolları tarihinde ilk defa Şubat ayında 5 milyon yolcu rakamını aşmış oldu. Türk Hava Yolları %79,7 ile tarihinin en yüksek Şubat ayı doluluk oranına ulaştı. Kapasitenin (Arz Koltuk Kilometre) %14 arttığı Şubat ayında toplam doluluk geçen yılın aynı dönemine göre 6,4 puan artışla %79,7, Dış Hat doluluk ise 6,6 puanlık artışla %79,1 olarak gerçekleşti. 

2017 yılının Temmuz ayında başlayan talepteki (ücretli yolcu kilometre) çift haneli hızlı büyüme %24 artış ile 2018 yılının Şubat ayında da devam etti. Dıştan dışa transfer yolcu (transit yolcu) hariç tutulduğunda yurtdışı yolcu sayısında %27’lik artış yaşandı.Bu ayda taşınan Kargo ve Posta hacmi geçen yılın aynı dönemine göre %39,4 arttı. Kargodaki bu büyümeye en fazla katkı yapan bölgeler %61 artış ile Orta Doğu, %52’lik artış ile K. Amerika ve %39’luk artış ile Avrupa oldu. Şubat ayında geçen yılın aynı dönemine göre tüm bölgelerde yolcu doluluk oranı artış gösterdi. K. Amerika 11,1 puan, Afrika 9,9 puan, ve Avrupa 6,3 puan artarak en fazla artış gösteren bölgeler oldu.

Ocak-Şubat 2018 Trafik Sonuçları Değerlendirmesi:
Ocak-Şubat döneminde geçen yılın aynı dönemine göre talepte %27’lik artış sağlanıp, yolcu sayısı da %31 artarak 10,8 milyona ulaştı.Toplam Yolcu doluluk oranı Ocak-Şubat döneminde 6,9 puanlık artış ile %79,7 olurken, Yurtdışı yolcu doluluğumuz 7,1 puan artarak %78,8’e ulaştı.Şubat ayındaki Kargo ve Posta hacmindeki güçlü artış ile birlikte Ocak-Şubat dönemindeki toplam taşınan Kargo ve Posta geçen seneye göre %44 artarak 195 bin tona yükselmiştir. 




12 Mart 2018 Pazartesi

Sağlıklı yaşam için halkın dikkatini çekiyoruz

Sağlıklı yaşam için spor yapmak isteyenleri FBSYD kosularına bekliyoruz
Fenerbahçe sevgisi aşılanarak sağlıklı yaşam için FBSYD Koşuları altında her pazar 27 Mayıs tarihine kadar koşulacak

Fenerbahçeli SporcularDerneği toplumu buluşturup sosyal,sportif ve sağlıklı yaşama destek olmak amacıyla FBSYD koşuları düzenliyor. Kadıköy- Fenerbahçe sahil yolu üzerinde hafif tempolu koşu ile ısınma turu atılıyor. Sonrasında hocalar eşliğinde esneme hareketleri ile koşuya hazırlanılıyor.Koşmaya hazır hale gelen sporcular üzerlerinde FBSYD yelekleriyle 5 KM olan parkurda toplu olarak farkındalı yaratarak koşuyorlar. insanların dikkati çekilerek sağlıklı yaşam için sporun faydasını aşılanıyor.Sembolik koşu niteliğinde 15 yaşın üzerindeki her bireyin sağlığı elverdiği sürece FBSYD Koşularına katılabilirler. Katılımcıların her geçen gün artarak sağlıklı yaşamları için spor için biraraya geliyorlar. Sporun bedene bir aşı niteliğinde olduğunu düşünerek sağlıklı spor için koşuyoruz.

27 Mayıs'a kadar sürecek olan organizasyona katılarak koşan sporculara Altın , Gümüş ve Bronz madalya taktim edilecek.  FBSYD Koşularına 9 defa katılana ALTIN, 6 defa Katına GÜMÜŞ ve 3 defa katına ise BRONZ madalya verilecek. Madalya almak güzel olsadaFenerbahçe ruhu ile  koşarken yaşanan mutluluk hiçbir şeye değişilmez.


10 Mart 2018 Cumartesi

Mardin'de Funda Arar Kasırgası

Funda Arar “Yoluma Düşen Şarkılar” turnesinin startını Mardin’de verdi
Türk müziğinin başarılı seslerinden Funda Arar, Mardin Valiliği ve Mardin Büyükşehir Belediyesi tarafından düzenlenen konserle “Yoluma Düşen Şarkılar” turnesinin startını Mardin’de verdi. 

Konser öncesi Down Cafe'yi ziyaret ederek özel çocuklarla kahvaltı yapan Arar, sahnede ise adeta devleşti. Şarkılarıyla Mardinlilerin gönlünü fetheden başarılı sanatçı, yaklaşık iki buçuk saat boyunca sahnede basmadık yer bırakmadı.18 yıllık sanat hayatında biriktirdiği şarkılardan derlediği repertuvarı ile Mardinli sevenleriyle buluşan Funda Arar, Kerki Production ve Solfej Organizasyon tarafından düzenlenen, Türkiye'nin dört bir yanını karış karış gezeceği “Yoluma Düşen Şarkılar” konser serisinin ilk sahnesi olma özelliğini taşıyan konserde sevenlerinden tam not aldı. Kadın hayranlarının Kadınlar Günü’nü kutlayarak başladığı konserde yaptığı sürprizlerle izlemeye gelenlere keyifli saatler yaşatan Arar, enerjisi güleryüzü ve performansı ile herkesi kendisine hayran bıraktı. Sahneye aldığı küçük kız çocukları ile şarkı söyleyen ve eğlenceli görüntüler sergileyen başarılı sanatçı, büyük bir sevgi seli ile karşılandığı Mardin'de yoğun istek üzerine 20 dakika daha sahnede kaldı. Konser sonunda Mardin valisi Mustafa Yaman tarafından sahneden çiçeklerle uğurlanan Funda Arar, gördüğü ilgi ve sevgi karşısında duygu dolu anlar yaşadı. 

Öte yandan "Yoluma Düşen Şarkılar" turnesi kapsamında 8 Mart’ta gittiği Mardin’de konser öncesi Mardin Kadın ve Gençlik Hizmetleri Daire Başkanı Mehtap Bingül özel davetiyle down sendromlu çocukların çalıştığı ‘Down Cafe’ye giden Funda Arar, burada özel çocuklarla keyifli bir kahvaltı yaptı. Kahvaltı esnasında down sendromlu çocuklarla bol bol hatıra fotoğrafı çektiren Arar, bu sırada yanına gelen iki kadın polis memuresi ile hatıra fotoğrafı çektirerek “Sizlerle gurur duyuyoruz. İyi ki varsınız.” diyerek kadınlar gününü kutladı. Mardin konseri sonrası Türkiye’yi karış karış gezecek olan Funda Arar hız kesmeden Batman, Malatya, Antep, Bursa, Ankara, Mersin, Adana, Kayseri ve Konya, Eskişehir ve İzmir'de konserler verecek.
Konser Programı:

9 Mart Cuma Batman Rezidans
10 Mart Cumartesi Malatya Reyyan
11 Mart Pazar Antep Üniversite Kültür Merkezi
18 Nisan Çarşamba Bursa Merinos Kültür Merkezi
20 Nisan Cuma Ankara Congresium
25 Nisan Çarşamba Mersin Kültür Merkezi
27 Nisan Cuma Adana Çukurova Açıkhava
28 Nisan Cumartesi Kayseri Hilton Otel
30 Nisan Pazar Konya Dedeman
2 Mayıs Çarşamba Eskişehir Anemon Otel
6 Mayıs Pazar İzmir Arena


Yurt dışında alışverişe 113 milyon Euro harcadık

Global Blue, Türk turistlerin en çok ziyaret ettiği yurt dışı rotalarını ve alışveriş harcamalarını açıkladı. Türk turistlerin yurt dışında en çok “taxfree” alışveriş yaptığı destinasyon 1. sırada İtalya olurken, İngiltere ve Almanya 2. ve 3. sırada yer aldı.Türkiye’nin de dahil olduğu yurt dışında 40 ülkede tax free alışveriş sektöründe faaliyet gösteren Global Blue, Türk turistlerin en çok ziyaret ettiği yurt dışı rotalarını ve alışveriş harcamalarını açıkladı. 


2017 yılında Türk turistlerin alışveriş için en çok ziyaret ettiği ülke İtalya olurken; İngiltere ve Almanya ise listede ikinci ve üçüncü sırada bulunan ziyaret rotaları arasında yer alıyor. Bu ülkelere giden ziyaretçi sayısındaki artışa rağmen, alışveriş harcamalarında  görülen düşüşler, Türkiye’de gelişen perakende sektörünün etkisiyle Türk turistlerin yurt dışında gezip görmeye ve keşfetmeye öncelik verdiğine işaret ediyor. Toplam satış tutarının 2016 yılına oranla geçen yıl yüzde 18, 2015 yılı ile kıyaslandığında ise yüzde 11 düştüğü görülüyor. Yurt dışında yaşanan harcamalardaki düşüşe rağmen yüzde 17 ziyaret artışına da dikkat çeken Global Blue Yönetim Kurulu Başkanı Hülya Aslantaş, Türk vatandaşlarının yurt dışı gezilerinde alışveriş dışında; kültür, gastronomi ve yeni yerler keşfetmeye öncelik vermeye başladığını dile getirdi.

Yurt dışı gezilerinde öncelikler değişti, alışveriş Türkiye’de daha cazip
Global Blue’nun faaliyet gösterdiği 40 Ülkedeki Tax free satışlarında yüzde 18’lik düşüş yaşansa da yurtdışına çıkan Türk vatandaşı sayısında yüzde 17’lik artış görülüyor. 2016’da 8 milyon 62 bin 65 kişi yurtdışına çıkarken, 2017’de bu sayı 9 milyon 440 bin 457’ye çıktı. Hülya Aslantaş, “Türk vatandaşları artık yurtdışına, öncelikle alışveriş için değil, kültür, gastronomi, gezme görme gibi, turistik amaçla seyahat ediyorlar” dedi. 

2016 yılında 138 milyon 599 bin 81 Euro olan tax free alışverişleri, geçen yıl artan yurt dışı çıkışlara rağmen 113 milyon 158 bin 130 Euro’ya geriledi. Aslantaş, bu düşüşün altında yatan önemli nedenler arasında € nun aşırı değerlenmesi olmakla birlikte, birbirinden keyifli AVM ve cadde mağazalarında  artık aranan hemen her ürün ve dünya markasının kolayca bulunması, Türkiye'de tadilat, değiştirme, taksit gibi imkanların daha cazip olması önemli etken olduğunun da altını çiziyor.

İtalya’da 26 milyon Euro harcadık
Türklerin en çok ziyaret ettiği ülkelere baktığımızda; Türk turistlerin en çok İtalya’ya gittiğini ve en fazla harcamanın da burada gerçekleştiğini anlatan Aslantaş, 2017’de Türklerin İtalya’da alışveriş için harcadığı tutarın 26 milyon 275 bin 886 Euro olduğuna dikkat çekti. Listenin ikinci sırasında ise 24 milyon 403 bin 821 Euro harcama bedeliyle İngiltere’nin geldiğini ifade eden Aslantaş, “Bu ülkede geçen yıl Türk turistlerin yaptığı alışveriş tutarı 25 milyon 151 bin 567 idi. Almanya’da ise Türk turistlerin yaptığı harcamalarda düşüş yaşandı. 2016 yılında bu ülkede 25 milyon 707 bin 875 Euro’luk alışveriş yapılırken, 2017’de 18 milyon 457 bin 790 Euro’ya kadar geriledi. Listenin dördüncü sırasında ise en çok gittiğimiz ülkelerden biri olan Fransa yer alıyor. Geçen yıl yapılan harcama tutarı 16 milyon 838 bin 545 Euro idi. Listenin beşinci sırasında bulunan Hollanda’da ise 5 milyon 253 bin 609 Euro harcama miktarı görülüyor. Bir önceki yıl ise bu ülkede Türklerin yaptığı harcama 6 milyon 151 bin 63 Euro seviyesindeydi” diye konuştu.

En yüksek harcama saat ve kuyum ürünlerinde yapılıyor
Türk vatandaşların yurt dışında yaptıkları tax free alışverişin yüzdesel dağılımlarını da açıklayan Aslantaş, “Tax free alışverişin yüzde 23’ü İtalya’da, yüzde 22’si İngiltere’de, yüzde 16’sı Almanya’da  ve yüzde 12’si ise Fransa’da gerçekleşti. Türklerin gittikleri ülkelerde ortalama olarak en çok harcama yüzde 39 oranında giyim ve moda ürünlerinde gerçekleşirken, saat kuyum ürünlerinde yüzde 13 ve deri çanta ürünlerinde yüzde 9 oranında harcama gerçekleşiyor. Bu kategorilerde yapılan ortalama harcama 2 bin 987 Euro olurken, deri, çanta ve aksesuar kategorisinde yapılan kişi başı ortalama harcama 944 Euro, giyim ve moda için kişi başına düşen ortalama harcama ise 437 Euro seviyesindeydi” dedi.

YEPUD, Türkiye’de etkinlik sektörü için umut verici adım attı

YEPUD  Yaratıcı Etkinlikler Derneği, BEA World Festival & Awards Danışma Kurulu Toplantısı'na katıldı.Türkiye etkinlik sektörü için umut vaadedici olan bu toplantı ülkemizde ne kadar çeşitli, büyük etkinliklerin uluslararası arenada görünür olması için büyük bir fırsat olduDünyanın en prestijli event ödülü  etkinliklerinden  BEA World Festival & Awards'ın 2018 yılı Danışma Kurulu Toplantısı'na Türkiye'yi temsilen uzun yıllardır partneri olan YEPUD (Yaratıcı Etkinlikler Planlama ve Uygulama Derneği) davet edildi

3-6 Mart 2018 tarihleri arasında gerçekleşen Portekiz'in Azor adalarındaki toplantıda Ekim ayında Porto'da gerçekleştirilecek yarışma ve festival için yapılan beyin fırtınasına YEPUD Başkanı Yavuz Özdel ve Dış İlişkiler sorumlusu Zümra Oktayoğlu katıldı. Türkiye etkinlik sektörünü uluslararası alanda temsil etmenin yanı sıra sektörün gelişimi için işbirliklerinin yolunu açmak üzere detaylı bir görüşme de yapıldı. Türkiye etkinlik sektörü için umut vaadedici olan bu toplantı ülkemizde ne kadar çeşitli, büyük etkinliklerin uluslararası arenada görünür olması için büyük bir fırsat oldu. Geçtiğimiz senelerde Türkiye’de gerçekleştirilmesi ertelenen festivalin önümüzdeki senelerde tekrar ülkemizde organize edilmesi için görüşmeler yapıldı ve önümüzdeki süreçte partner olarak İstanbul'da ya da başka şehirlerde yapılması için detaylı görüşmeler sürecek.


9 Mart 2018 Cuma

TÜRSAB üyelerine yüzde 25 indirimle bilet sağlamaya başladı

TÜRSAB'ın yeni yönetimi, üyelerine yüzde 25 indirimle bilet temin etmeye başladı. TÜRSAB'ın yeni yönetimi, müze ve ören yeri biletlerine yüzde 25 indirimle üyelerine vermeye başladı

TÜRSAB Yönetimi, Biletlerin TÜRSAB-DÖSİMM işbirliğiyle doğrudan temin edileceğini duyurdu. Yapılan duyuruda Başaran Ulusoy yönetiminin yüzde 20 olarak yansıttığı indirim oranının da ihale şartnamesinde belirtilen yüzde 25 olarak yansıtılacağı vurgulandı. Konuyla ilgili olarak TÜRSAB'dan yapılan duyuruda şöyle: Bugün itibari ile Birliğimize yapılacak Müze ve Örenyeri Bilet talepleri DÖSİMM-TÜRSAB işbirliği ile üyelerimize temin edilecektir. Bilet talebi ve buna ilişkin ödemelerin, biletlerin kullanım tarihinden en az 10 gün önce aşağıda verilen Birlik hesabına yapılması kaydı ile Acentalarımız, ikinci bir bildirime kadar ihale şartnamesine göre asli hakkı olan %25 indirimle bileti TÜRSAB’dan alabileceklerdir.

Bilindiği üzere TÜRSAB - DÖSİMM şartnamesi uyarınca Birliğimize tanınan indirimli bilet için son gün 30.04.2018 olup adet sınırlaması bulunmamaktadır. Biletlerin kullanım süresi ise 1 yıldır. %25 indirim oranı işbu duyuru tarihinden sonra Birliğimiz üzerinden yapılan talepler için geçerli olup, daha önceki tarihlerde başka kurum/kuruluş/şirket vb üzerinden yapılan talepleri kapsamamaktadır.

HalalBooking.com Ocak ve Şubat aylarında rekor satış açıkladı

HalalBooking.com CEO’su Elnur Seyidli ekibiyle birlikte ITB’de olmaktan ve dünyanın en yeni ve dinamik turizm sektörünü temsil etmekten dolayı gurur duyuyoruz dedi. Türkiye menşeili bir grup iş adamı tarafından kurulan bu şirketin genel merkezi Birleşik Krallık’ta olup ayrıca önemli sayıda Türkiye operasyonlarını gerçekleştirdikleri İstanbul’da da bir ofisi bulunmaktadır. Bu şirket helal bilinçli seyahat severler için dünyanın önde gelen otel ve villa konaklaması sunan arama ve rezervasyon platformudur.

HalalBooking.com başarı hikayesine bu yılın ilk iki ayında da rekor satış açıklayarak devam ediyor. Seyidli ‘‘2018’e harika bir giriş yaptık ve önceki yıllardaki düzenli başarımızın biraz daha üstüne koyduk. Ocak ve Şubat aylarında 2.5 kattan fazla büyümeyi başardık’’ dedi. Seyidli: ‘‘Ayrıca, Booking.com’un kurucularından Sayın Bas Lemmens’in HalalBooking’e icracı olmayan genel kurul üyesi olarak katıldığını bildirmekten dolayı mutluyuz. Bas’ın online seyahat sektöründe 18 yıllık üst düzey tecrübesi var ve kendisi halihazırda Meetings.com’da (HotelPlanner’ın bir parçası) CEO’luk görevini yürütmekte. CxO ekibine yardımcı olarak HalalBooking’in yüksek hedeflerine ulaşmasına katkıda bulunacak’’ dedi.

“Hangi Turizm Krizi? Türkiye’ye satışlarımız 2016 ve 2017’de iki katına çıktı”

HalalBooking.com CMO’su Ufuk Seçgin ITB’de: ‘‘Türkiye’deki tesisler için dünyanın 4 bir yanından 75 ülkeden rezervasyon alıyoruz ancak en büyük pazarlarımız Almanya ve Birleşik Krallık. Gördük ki her iki pazardaki ve de ek olarak AB içerisindeki diğer pazarlardaki müşterilerimiz en üst seviyede sadıklar ve son iki yılda da Türkiye’ye seyahat etmeye isteklilerdi. Diğer seyahat şirketlerinin raporlarının aksine herhangi bir sıkıntı yaşamadık tam tersi 2016 ve 2017’de Türkiye’ye satışlarımızı art arda iki katına çıkardık. 2017 yılında HalalBooking.com olarak Türkiye’ye 35,000 turist getirdik ve bunun 2018 yılında 70,000-80,000 yapma hedefi içerisindeyiz’’ dedi.

Seçgin devam etti: “Misafirlerimiz Türkiye’yi seviyorlar ve yüksek harcama yapan bir misafir kitlesine sahibiz. En fazla Türk mutfağını beğeniyorlar ve dışarda yemekten kaçınmıyorlar ayrıca alışveriş yapmayı da çok sevmekteler.’’

Antalya, dünyanın önde gelen helal özellikli otellerinin yer aldığı şirketin en popüler Türkiye destinasyonudur, ancak web sitesi ayrıca plaj tatil köylerinin yanı sıra şehir otelleri, termal oteller ve hatta Uludağ’da bulunan bir kayak otelini misafirlerine sunmaktadır. Aslında HalalBooking.com, Türkiye'nin önde gelen helal özellikli plaj tatil köylerinden ikisini Bera Alanya ve Wome Deluxe otellerini pazarlamak için tek yetkililik sözleşmesi imzaladı ve Bera Alanya Resort ve Wome Deluxe. Bu oteller şimdi sadece HalalBooking.com aracılığıyla uluslararası pazarda satışa sunulacak.

2018 yılında Otel Portfolyömüzü hızlı bir şekilde genişletiyoruz

HalalBooking COO’su Enver Cebi: “HalalBooking.com otellerin bilgilerini ve fiyatlarını siteye otomatik olarak eklemesine imkan sağlayan yeni bir teknoloji geliştirdi. Hızlı bir plan ile 2018 yılının sonuna kadar 10,000 tesisin sitemizde görüntülenebilmesini hedefliyoruz. Bu Otellerin büyük çoğunluğu Avrupa’daki Paris, Roma ve Londra’da olacaklar. Ayrıca İspanya gibi ülkelerde tatil köyleri ve Bosna gibi ülkelerde de termal ve Spa otellerine odaklanılacak. Maldivler, Singapur, Tayland, Bali/Endonezya ve Malezya gibi çok sayıda Güneydoğu Asya destinasyonu 2018 yılında sitemizde olacak.

8 Mart 2018 Perşembe

Türk Acentecilerin Avrupa'daki Birliği Güçleniyor

Türkiye'nin turizmde yükselişi için çalışan COOP TRR, tüm Avrupa'ya yayılıyor. Almanya dışından pek çok Türk acenteciyi de bünyesine katan COOP TRR'nin beş şehri kapsayan fuar maratonunun son durağı ITB. Sırada oniki şehri kapsayan roadshow'lar var.

Avrupa’daki Türk kökenli seyahat acentecilerini tek çatı altında buluşturan Türk Acenteciler Birliği (COOP TRR), üye sayısını arttırmanın sevincini yaşıyor. Almanya merkezli COOP TRR, İngiltere, Fransa, Hollanda, Belçika, İsviçre, Danimarka ve Avusturya'dan yeni üyelerle Avrupa'ya yayılıyor. COOP TRR CEO'su Cumhur Sefer, bu yeni katılımlarla üye sayılarının bine yaklaştığını açıkladı. Türkiye'nin turizmdeki ana kaynak pazarı Almanya'daki Türk kökenli acentelerin 2018 satışlarına destek olmak için bir dizi tanıtım ve pazarlama etkinliği gerçekleştirdiklerini söyleyen Cumhur Sefer, "Beş şehri kapsayan fuar maratonumuzun son durağı Berlin'de kapılarını açan ITB Berlin Turizm Borsası. 7-11 Mart tarihleri arasında düzenlenen ITB'de biraraya geleceğimiz sektör temsilcileriyle ülkemizi konuşacağız. 25. Holdeki 173A No'lu stantımıza Türkiye'den meslektaşlarımızı da bekliyoruz" dedi. Türkiye satışlarının hali hazırda çok iyi gittiğini ifade eden Sefer, katıldıkları tüm fuarlarda tatil tüketicilerinin nabzını tuttuklarını kaydederek, "2018 Türkiye'nin Almanya'da yeniden yükseleceği yıl olacak. Almanya'dan ülkemize gelecek turist sayısının 5 milyonu aşacağını öngörüyoruz. Bu yüksek ivmeyi sürekli kılmak için tanıtım ve pazarlama çalışmalarımıza aralıksız devam edeceğiz, sırada oniki şehri kapsayan roadshow'larımız (tanıtım turları) var" diye konuştu.

Almanya'da 20 Mart'ta başlatacakları roadshowlar'da genel Türkiye tanıtımı yapacakları bilgisini veren COOP TRR CEO'su Fatih Şenel de, yıl sonuna kadar devam edecek bu etkinliklerin gerçekleştirileceği şehirleri şöyle sıraladı: Köln, Dortmund, Hannover, Essen, Düsseldorf, Frankfurt, Berlin, Münih, Stutgard, Nürnberg, Hamburg ve Osnabrück...Roadshow'larda Türkiye'den oteller ve tur operatörleri ile Almanya'daki farklı turizm şirketlerini buluşturacaklarını anlatan Fatih Şenel, genel Türkiye tanıtımın yanı sıra şirketlerin kendilerini de anlatacaklarını ifade etti. Şenel, şöyle konuştu: "Bu etkinliklerde katılanlara Türkiye'nin değişik turizm çeşitlerini ve iş fırsatlarını göstermeye çalışacağız. Katılımcılar arasında örneğin rent a car (araç kiralama) firmaları da yer alacak ve kendilerini tanıtacaklar. Ülkemizin turizmdeki klasik ürünlerinin yanı sıra farklı yönlerini de ön plana çıkarmayı hedefliyoruz."

Almanya'daki beş önemli fuarda stant açarak Alman turizmciler ve tatilcilerle biraraya geldiklerini anımsatan Fatih Şenel, yılbaşından bu yana Stuttgart’taki CMT, Hannover’daki ABF, Hamburg’daki Reisen Hamburg ve Nurnberg’deki Messe Freizeit Nurnberg fuarlarına katıldıklarını, şimdi de ITB Berlin Turizm Fuarı’nda yer aldıklarını anlattı. Bu fuarların çok verimli geçtiğini, çok sıcak ilişkiler kurduklarını anlatan Şenel, gelecek dönemde yeni fuarlarda da yer almayı planladıklarını kaydederek, "Avrupa'nın önemli şehirlerindeki butik fuarları da programımıza alacağız. Örneğin Fransa'nın Strasbourg kentindeki turizm fuarında hiç Türkiye standı olmadığını öğrenince, orayı da hedeflerimiz arasında aldık" dedi. 

7 Mart 2018 Çarşamba

Sabiha Gökçen’den, ilk 2 ayda rekor yolcu artışı

2017 yılını % 6 yolcu artışıyla kapatan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı, 2018’e de hızlı bir giriş yaptı. Ocak-Şubat ayında toplam 5 milyon 70 bin yolcuya ev sahipliği yapan İstanbul Sabiha Gökçen’de ilk 2 aylık yolcu artışı % 21 olarak gerçekleşti.

Türkiye’nin en fazla yolcu trafiğine sahip ikinci havalimanı olan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı, 2018’e rekor bir yolcu artışıyla giriş yaptı. 2017 yılında 31.3 milyon yolcuya ev sahipliği yapan ve % 6 yolcu artışı elde eden İstanbul Sabiha Gökçen, 2018 yılının Ocak-Şubat aylarında geçen yıla göre % 21 oranında yolcu artışı elde etti. Bu dönemde havalimanını kullanan yolcu sayısı toplam 5 milyon 70 bin 260 oldu. Yılın ilk 2 ayında 1.6 milyon dış hat yolcusu uçuş yaparken, dış hat yolcu artışı % 19 oldu. Aynı dönemde iç hat yolcu sayısı ise 3.4 milyon olarak gerçekleşirken, iç hat yolcu sayısındaki artış % 21’e ulaştı. Öte yandan sadece Şubat ayında uçan yolcu sayısı ise 2 milyon 379 bin 238 olarak açıklandı. Yolcu sayısı Şubat ayında geçen yılın Şubat ayına oranla % 16 oranında arttı. Şubat ayında dış hat ve iç hat yolcu sayıları da yine geçen yılın aynı ayına oranla yüzde 16 oranında artış elde etti.

İlk 2 aylık yolcu rakamları hakkında açıklamalarda bulunan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı işletmecisi İSG’nin CEO’su Ersel Göral, ilk 2 ayda elde edilen yüzde 21’lik yolcu artışının önemine dikkat çekerek, şunları söyledi: “2017 yılını yüzde 6 oranında bir büyüme ile kapattıktan sonra tüm odaklanmamızı 2018 yılına çevirmiştik. Ocak ayından sonra Şubat ayında da elde ettiğimiz çift haneli yolcu artışı, 2018 yılı hedeflerimiz için bizi daha da umutlandırdı.  Bizi tercih eden tüm misafirlerimize ve değerli ekip arkadaşlarıma teşekkür ediyorum.” 

Hotels.com ilk Travel Brag analizini gerçekleştirdi

Yapay zekâ (Artificial Intelligence-AI) teknolojisi kullanılarak gerçekleştiren analizde sosyal medyada 5 milyonun üzerinde seyahat paylaşımı analiz edildi.

Hotels.com’un son Mobile Travel Tracker raporu, ziyaretlerinde her altı kişiden birinin seyahatleri sırasında sosyal medyayı aktif olarak kullandığını gösteriyor.Hotels.com™, seyahatler sırasında sosyal medya akışlarını dolduran paylaşımlar kapsamında dünyada ilk kez yapay zekâ teknolojisi kullanılarak gerçekleştirilen analizinin sonuçlarını açıkladı. Hotels.com’un gerçekleştirdiği bu analiz, tatilcilerin bir sonraki seyahat noktasını daha iyi seçebilmesi için dünyanın dört bir yanındaki şehirlerde paylaşımlarla en çok nerelerin tercih edildiğini ortaya koyuyor. Analize göre seyahat tutkunları, müzeler (300.000 paylaşım), şehirlerin tarihi lokasyonları (170.000 paylaşım) ve güneşi net olarak görebilecekleri yerler (130.000 paylaşım) ile ilgili paylaşımlar yapmayı seviyor. 

Yapay zekâ teknolojisi tarafından dünya çapında 5 milyondan fazla paylaşımın analiz edildiği araştırmada, insanların tatildeyken sosyal medyada en çok neyle ‘gösteriş’ yaptığına dair fikir vermek için seyahatle ilgili anahtar sözcüklerden ve tatil bölgesi etiketlemelerinden yararlanıldı. 

DÜNYA ÇAPINDA EN FAVORİ 10 LOKASYON
1. Müzeler
2. Teras barlar
3. Şehirlerin tarihi lokasyonları
4. Modern Sanatlar
5. Opera
6. Güneş ışığı alan yerler
7. Olimpiyat oyunları 
8. Katedraller 
9. Galeriler
10. Bale Gösterileri

Yapılan analiz, Hotels.com’un yakın zamanda çıkardığı bir başka araştırmanın sonuçlarını da destekliyor.  Hotels.com Mobile Travel Tracker raporuna göre her altı kişiden biri tatile çıkmadan önce gideceği yeri sosyal medyadan araştırıp çekeceği fotoğrafları planlıyor.  Ayrıca ortalama bir tatilci, sosyal medyada günde 1 saatten fazla vakit geçiriyor.

Yapılan son araştırmaya göre seyahat tutkunları sosyal medya hesaplarından yemek fotoğrafları, hava durumu güncellemeleri ve spor fotoğrafları da paylaşıyor. 

Yemek fotoğrafları
Stockholm’de kek-pasta ve Toronto’da köri lezzetleri paylaşımlara renk katarken, New York biftek ve pizza da barajı geçiyor. Belki de en şaşırtıcı olanı, enchiladanın Meksiko’da modern sanattan iki kat daha popüler olduğunun ortaya çıkması; dondurma San Francisco paylaşımlarının yüzde 10’unu, Hong Kong’daki Jumbo Kingdom yüzen restoran ise 20.000’den fazla paylaşımla ikinci sıraya yerleşiyor.

Alışveriş çılgınlığı
Alışveriş keyfi çoğu seyahat sever için olmazsa olmaz bir deneyim. Paris’i ziyaret edenlerin en fazla fotoğraf çektiği yer Le Louvre’dan ziyade butikleriyle ünlü Rue Vieille du Temple! Diğer gözde alışveriş noktaları arasında Miami’de Bal Harbour, Hong Kong’da Harbour City Alışveriş Merkezi, Melbourne’de vintage mağazalar yer alırken; şık moda markalarından biri de Danimarka’nın başkentinin en iyi 10’unu oluşturuyor.

Yağmur çamur demeden paylaşım
Gezginlerin hava durumundan daha fazla konuştuğu bir konu yok. Güneşi gördükleri an paylaşım yapmadan duramıyorlar. Böylece güneş, global paylaşım listesinde 6. sıraya oturuyor.  Bazı şehirlerde ise aynı gün içinde dört mevsim birden yaşanıyor: Mesela Vancouver ziyaretçileri hem güneşinden hem de yağmurundan dem vurdukları şehirde her iki konuyu da ilk 10’a taşıyor. Stockholm’de ise ziyaretçiler kar yağışını 10.000’den fazla paylaşım ile kutlamaya bayılıyor. Londra’da ise güneşi görmenin yarattığı şokla, neredeyse 10.000 paylaşımda İngiliz güneşinden bahsediliyor.

Beş yıldızlı lüks
Seyahat tutkunları havalı, lüks bir otele giriş yaptıklarında doğal olarak tüm dünyanın bundan haberdar olmasını istiyor.  San Francisco’daki büyüleyici, 5 yıldızlı Ritz Carlton şehrin övgü listesinde en üst sırada yerini alırken, Singapur’daki Four Seasons da övgüye değer olduğunu kanıtlıyor. Seul’deki Park Hyatt ise –büyük ihtimalle hayranlık uyandıran çatı havuzu nedeniyle– listenin ilk sırasına yerleşiyor. 

Sporla Gösteriş Yapma
Olimpiyatlar dünyanın her yerinde seviliyor ve seyahatçiler spor aktivitelerine ev sahipliği yapan Sydney, Tokyo, Rio, Barcelona, Vancouver ve Pekin gibi şehirlerin ikonlaşmış spor merkezlerine akın ediyor. Avustralya'daki Sydney Kings basketbol takımı Harbour Bridge’den daha popülerken, Melbourne Kriket Sahası şehrin bir numaralı paylaşım lokasyonuydu. Tabii ki, futbolun başkenti Barcelona’da Lionel Messi’nin en iyi 10’da yer alması da hiç şaşırtıcı değil.

Araştırma hakkında konuşan Hotels.com Avrupa, Orta Doğu ve Afrkia (EMEA) Bölgesi Başkan Yardımcısı Isabelle Pinson, “Sosyal medyada gösteriş ve övgü paylaşımları artık bir standart oldu- yaptığınız şeyden dolayı övgü toplamadıysanız o şeyi yapmış sayılmazsınız! Sosyal medyada seyahat paylaşımlarının bu kadar fazla olması nedeniyle seyahat tutkunları da başkalarının neleri övdüğünü ve bir sonraki seyahatleri için nereden fikir alacaklarını araştırıyor. Gerçekleştirdiğimiz bu araştırma seyahat severlerin çeşitliliğini de gözler önüne seriyor. İster Bangkok’da bir terasta kokteyl yudumlamak veya Londra’da Camden Town’ı dolaşmak isterse de Vegas’ta Mob Müzesi’ni ziyaret etmek olsun, sosyal övgü ve gösteriş tam güç devrede” dedi.Bir sonraki tatilinizi planlamaya başlamak için hemen Hotels.com mobil uygulamasını indirerek dünyanın dört bir yanındaki kalabileceğiniz ve yüz binlerce ve “övülecek” yerden birini seçebilirsiniz.

6 Mart 2018 Salı

Pegasus 2017’de misafir sayısını % 15 artırdı, yılı 5,3 milyar TL ciro ile kapattı

Pegasus Hava Yolları, 2017 yılı finansal sonuçlarını açıkladı. Kamuyu Aydınlatma Platformu'nda (KAP) yer alan verilere göre 2017 yılında misafir sayısını yüzde 15,2 artırarak 27,82 milyona çıkaran Pegasus, cirosunu ise yüzde 44 yükselterek 5,3 milyar TL’ye çıkardı. Pegasus’un 2017 yılı net dönem kârı ise 501 milyon TL olarak gerçekleşti.Pegasus, 2017 sonu itibarıyla iç hatlarda 16,89; dış hatlarda 10,45 milyon olmak üzere toplam 27,82 milyon misafirine hizmet verdi. Pegasus’un bir önceki yıla göre iç hat misafir sayısı yüzde 10,5 artarken, dış hatlarda misafir sayısı yüzde 21,7 oranında büyüdü. 

Filoya 10 yeni uçak ekleniyor
2012 yılında verdiği 75’i kesin toplam 100 uçaklık Airbus siparişi kapsamında, 25 adetlik satın alım opsiyonunu A321neo uçak tipi için kullanma kararı alan Pegasus, filosunu ve uçuş ağını genişletmek için de çalışmalarını sağlam adımlarla sürdürüyor.  Mart 2018 itibariyle filosunda toplam 75 uçağı bulunan Pegasus’un filosuna 2018 yılında 10 yeni uçak katılacak. Pegasus’un 10 yeni uçağından ilki Şubat ayında teslim alındı.Mehmet T. Nane: “2018 yılında misafir sayımızı ve kapasitemizi yüzde 11 ile 13 arasında artırmayı hedefliyoruz.” 



2017 yılının sonuçlarını değerlendiren Pegasus Hava Yolları Genel Müdürü Mehmet T. Nane, havacılık sektöründe 2017 yılında temkinli bir iyileşme olduğunu ifade ederek, “Asıl büyümenin 2018 itibarıyla geleceğini öngördüğümüzü geçen seneden bu yana ifade ediyoruz. Sektörümüzdeki ve şirketimizdeki olumlu gidişat da bu düşünceyi pekiştiriyor. Rakamlar doğru yolda olduğumuzu gösteriyor. Sivil havacılık sektörü genel anlamda çok daha iyi bir durumda, geçtiğimiz yılların olumsuz etkilerinden sıyrıldı. Ülkemizin ekonomisine, sivil havacılık ve turizm potansiyeline inancımız tam. Pegasus olarak 2018 yılında misafir sayımızı ve kapasitemizi yüzde 11 ile 13 arasında artırmayı hedefliyoruz.” dedi. 

Pegasus’un ana stratejisi misafir odaklı yaklaşım ve teknoloji
Teknolojinin Pegasus için 2018’in en öncelikli yatırım konuları arasında yer aldığını ifade eden Mehmet T. Nane, “Teknolojiyi yakından takip ederek ve bunu misafirlerimize artı değer katacak projeler üretmek için kullanarak geleceğe daha güçlü hazırlanıyoruz. Dünyada teknolojiyi en iyi kullanan ilk 10 havayolu arasında yer almayı hedefliyoruz.” şeklinde konuştu.

Tarifeli uçuşlara başladığı 2005 yılından bu yana dijital gelişmeleri ve yeni teknolojileri odağına almış bir marka olan Pegasus, misafirlerini daha iyi tanıyarak onlara daha iyi bir kullanıcı deneyimi yaşatmayı amaçlıyor. Pegasus, misafir odaklı yaklaşımı ile 2018 yılı içerisinde misafirlerinin seyahat deneyimlerini kolaylaştırmak üzere tüm dijital kanallarını yenilemek için çalışmalarına tam hız devam ediyor.2016 yılında geliştirdiği EFB (Electronic Flight Bag) sistemiyle kokpitten kâğıt kullanımını kaldıran Pegasus’un 2018 yatırım planları arasında kabini ve apronu da dijitalleştirerek ekiplerinin işlerini teknoloji yardımıyla kolaylaştırmak ve maksimum verimlilik elde etmek yer alıyor. 

Tüm sistemlerini yeni teknolojileri kullanarak yeniden yapılandırmaya hazırlanan Pegasus, internet sitesinden mobil satış kanallarına, acente ekranlarından kontuarda kullanılan DCS ekranlarına kadar misafirlere daha hızlı ve akılcı hizmet sunabileceği tüm temas noktalarında optimizasyonu bu vizyon ve bakış açısıyla gerçekleştirecek. Mehmet T. Nane, Pegasus’un misafirlerini daha iyi tanıyarak onlara daha iyi bir dijital deneyim yaşatma hedefiyle ilgili, “Yeni teknolojileri kullanarak hem operasyonlarımızda verimlilik hem de dijitalleşme hedeflerimizde sağlam adımlarla ilerliyoruz. Bu sistemlerle tüm operasyon ve hizmet noktalarımızı yeniden yapılandırıyoruz.” dedi.

İnsan kaynaklarına yatırıma devam…
Bir diğer yatırım başlığını insan kaynakları olarak belirleyen Pegasus’un 2018 yılı ana hedefleri arasında sektörde yeni istihdam yaratmak da yer alıyor. Sektördeki büyümenin etkisiyle şirkette pozitif bir etki yaratıldığını ifade eden Mehmet T. Nane, “Şirketimizi en iyi şekilde yönetmek ve büyütmek kadar havacılık sektörünün gelişimine ve Türkiye’nin istihdamına katkı sağlamayı da ana hedef ve sorumluluklarımız arasında görüyoruz. Pegasus olarak, 2018 yılı içerisinde yaklaşık 1.400 kişilik bir alım planlıyoruz.” dedi.



Skal İstanbul'da Zincir Değişim Töreni gerçekleşti

Skal İstanbul  zincir değişim töreni  Ritz Carlton İstanbul’da gerçekleşti
Turizm Profesyonelleri Derneği olarak faaliyet gösteren Dünyanın en büyük kulübü İstanbul Skal Kulübü, Ritz Carlton İstanbul’da zincir değişim töreni düzenledi

İki yıldır İstanbul Kulübü Başkanlığı'nı sürdüren Fatma Bahar Birinci'nin Başkanlık süresinin tamamlanmasından dolayı başkanlığı, As Başkan Ata Eremsoy’a  devretti. Turizm Profesyonelleri Derneği olarak faaliyet gösteren Dünyanın en büyük kulübü, İstanbul Skal İstanbul Kulübü, Ritz Carlton İstanbul’da  zincir değişim töreni gerçekleşti . Ritz Carlton İstanbul’da   otelde gerçekleşen zincir değişimi töreninde USDF Başkanı Faik Alsaç , Fatma Bahar Birinci’den Skal Zincirini alarak Ata Eremsoy’a taktı. Bahar Fatma Birinci,  Başkanlık dönemi boyunca çalışma arkadaşları ile birlikte özveriyle hizmet verdiklerini dile getirerek yönetim kuruluna ve destek veren sponsorlarına teşekkür etti. 

Uluslararası SKAL Dernekleri Federasyonu Başkanı Faik Alsaç’ın yönettiği Zincir Değişim Töreni’ne; Geçmiş Dönem Skal Dünya Başkanı Hülya Aslantaş, SKAL Dünya Şeref Üyesi Somer Özkök, Skal Geçmiş dönem Başkanı Deniz Anapa, Skal Geçmiş dönem Başkanı Patris Lepkovski,  Marmara Skal Başkanı Mert Okan, SKAL Çanakkale Kulübü Başkanı Dilek Mildon,  Skal Geçmiş Dönem Başkanı Kemal Özyiğit,  Skal Geçmiş Dönem Başkanı Vedat Bayrak,  Turizmci Hüseyin Kurtoğulları, Turizmci Serhat Uslan, Turizmci Ersin Özgündoğdu Erkan Erdem ve Eşi Emel Elik ve Eşi gibi isimler katılım gösterdi

Ritz Carlton İstanbul’un ev sahipliği yaptığı gecede, özenle hazırlanan lezzetler kadar müzik ve eğlence de en üst seviyedeydi.  SKAL İstanbul  Kulübü’nün yeni başkanı Ata Eremsoy  Zincirini aldığı  Fatma Bahar Birinci’nin ekrandan başkanlık yaptığı dönemde çekilen özel fotolarını yansıtarak o günleri hatırlattı.  Mikrofon yeni Başkan Ata Eremsoy’da olunca kendisi de salonda bulunan ışıkçısından servisçisine kadar teşekkür etti.

Eski Başkan Fatma Bahar Birinci sahneden Skal İstanbul’un sekreteri Güliz Mumcu’yu çağırarak 2 sene boyunca bana katlandın birlikte güzel işler yaptık bende bu naçizane hediyemi sana veriyorum diyerek içinde  “POLAR” eşortman ve havlu olan paketi  taktim etti. Gece boyunca aktiviteler devam ederken  Afet Anapa, babasının çok sevdiği şarkı ile tango yaptı. Sonrasında yönetim ile birlikte herkes sahneye çıkarak dans hocası eşliğinde yerini aldı. Bol eğlenceli bir zincir değişimi gerçekleşti


5 Mart 2018 Pazartesi

Küçük otellere olan talep, her geçen yıl artıyor

Masmavi denizler, dantel gibi işlenmiş kıyılar, görkemli dağlar, otantik sokaklar, yemyeşil bahçeler, yüzlerce yılın izlerini taşıyan tarihi yapılar, masalsı taş evler, doğanın kucağındaki bungalovlar, konforlu odalar ve her biri evinizde hissettiren sıradışı ve özgün “küçük ve butik otellere” olan talep, her geçen yıl artıyor. Geçtiğimiz yıllardaki yaz aylarında özellikle haftasonları yer bulmada sıkıntı yaşandığından, bu yıl sezonda yer bulabilmek için rezervasyonlar yapılmaya başlandı. 

Geçtiğimiz yıla oranla, bu yıl doluluklarda %15 - %20 bir artışın yaşanacağını belirten Küçük Oteller Sitesi kurucusu İzim Bozada, şunları söyledi: “Sezonda yer bulma sıkıntısı yaşandığından, bu yıl rezervasyonlar Şubat ayı itibariyle yapılmaya başladı. Yerli turistlerin küçük otellere talebi, Ağva, Büyükada, Sapanca, Bolu Abant bölgesi, Kaş, Alaçatı, Kapadokya, Datça, Bodrum, Çıralı, Ölüdeniz, Marmaris’in koyları, Şirince, Assos, Cunda Ayvalık ve Bozcaada’ya ağırlıklı oluyor. Yurtdışından gelenlerin talepleri ise, İstanbul ve tarihi yarımada, Fethiye Ölüdeniz, Antalya bölgesi, Kapadokya, İzmir Çeşme ve Selçuk taraflarına yoğunlaşıyor” dedi. 

Gezgin turistler, küçük otelleri tercih ediyor 
Tarihe, kültüre, gastronomiye, doğaya önem veren gezgin turistlerin, küçük otelleri tercih ettiğini anlatan İzim Bozada, şunları kaydetti:  
“Doğanın içinde, gözlerden ve gürültüden uzak yerleri tercih eden çok fazla gezgin bulunuyor. Yerli ve yabancı gezgin turistler, genelde oda-kahvaltı konaklamayı istiyorlar. Günün bütününde de, yeni yerler keşfetme arzusuyla ve yeni tatlar peşinde koşarak, tatillerini “gezerek” yaşıyorlar. Bir ahbap veya arkadaş evine gidilerek konuk olunmuş hissi veren yerlerde konaklıyorlar. Sohbeti, yemesi, içmesi ev havasında geçen, kalbinde ve ruhunda yer bırakacak farklı mekanları arıyorlar. Tasarımı ve tarzı olan, kendine has ve özgün olan küçük oteller, bu kitlenin otel aramalarında ön plana çıkıyor” diye konuştu. 

Konuklarla birebir iletişim kuruluyor  
Küçük otellerin, bölgelerinde yapılan aktiviteler hakkında konuklarına düzenli bilgiler aktardığını ifade eden İzim Bozada, konuşmasına şöyle devam etti: 
“Küçük oteller, genellikle aileler tarafından işletiliyor. Bu özellikleri sayesinde, konuklar ile birebir ilgilenmeleri, iletişim kurmaları ve onlara yalnızca tatil değil, aynı zamanda deneyim yaşatmaları mümkün olabiliyor. Otelde, misafir profilinin beklentilerini karşılamak üzere, zaman zaman workshoplar, yoga ve pilates programları düzenliyorlar, yöresel yemekler sunuyorlar. Ayrıca bisiklet kiralama gibi hizmetlerle birlikte, bölgedeki aktivitelerle konuklarını bütünleştiren çeşitli hizmetler organize ediyorlar” şeklinde konuştu. 

2017 ve 2018’de yıldızı parlayan bölgeler nereler oldu
2017’nin yıldızı parlayan bölgeleri: Bozcaada, Assos, Çıralı, Kaş, Kalkan ve Kapadokya oldu. 
2018’in yıldızı parlayacak bölgeleri: Urla, Marmaris Selimiye, Kapadokya, Eskişehir, Ayder yaylası ve Ölüdeniz’in Faralya bölgesi ön plana çıkacak yerler arasında yer alıyor. 

3 Mart 2018 Cumartesi

Rixos Hotels ve World Class’tan global ortaklık

Rixos Hotels, Rusya’nın en önemli fitness spor kulübü zinciri olan World Class ile anlaşma imzaladı. Anlaşma doğrultusunda World Class, önümüzdeki 3 yıl boyunca Rixos Hotels zinciri içerisinde yer alan spor salonlarını yeniden biçimlendirecek ve antrenörlere eğitim verecek


Dünyanın en hızlı büyüyen otel zinciri Rixos Hotels, Rusya’nın en önemli fitness spor kulübü zinciri World Class ile anlaşma imzaladı. Yapılan anlaşma doğrultusunda fitness personeli ile ilgili fonksiyonel eğitim, su programları, çocuk fitness, kişisel antrenman ve modern fitness ile ilgili alanlarda Rixos Hotels personeline eğitim verilecek. İlk basamağının Rixos Sungate’te gerçekleştirileceği projede her yıl Rixos otellerinde en iyi eğitmenlerin katılımıyla World Class fitness haftaları gerçekleştirilmesi planlanıyor. Yapılan anlaşma ile ilgili görüşlerini belirten Rixos Hotels Yönetim Kurulu Üyesi Akif Tamince; “World Class ile gerçekleştireceğimiz işbirliği, bizim otellerimizin sunduğu fitness ve spor hizmetlerini bir üst seviyeye taşımamıza yardımcı olacak. Bu ortaklık, konuklarımızın tüm otellerimizde Rixos'un sağlıklı tatil konseptine paralel olarak dünya standartlarında spor yapmasını sağlayacak. Rixos Hotels olarak her zaman yüksek kalitedeki hizmet anlayışımızı, yenilikçi yaklaşımımız ve gerçekleştirdiğimiz marka işbirlikleriyle farklılaştırmayı hedefliyoruz.” dedi.

Rusya Fitness Grubu Genel Müdürü Nikolay Pryanishnikov ise;  "Premium hizmetler pazarında global bir oyuncu olan Rixos Hotels gibi yeni bir stratejik ortak bulmaktan dolayı mutluyuz. Dünya standartlarındaki gelişmiş teknolojilerimiz ve inovasyonlarımız, en yüksek fayda ile tatillerinin keyfini sürecek ve tatilde bile spor programlarına devam edecek olan tüm Rixos konuklarına harika bir deneyim sağlayacak." dedi. 

World Class Fitness haftaları kapsamında Rixos Hotels konukları arasında çeşitli alanlarda yapılacak olan yarışmalar, her yıl en iyi World Class antrenörlerinin katılımıyla gerçekleştirilecek. World Class kulüplerinin üyelerine yönelik fitness turları ve triatlon kampları için sürekli bir kamp alanı haline gelecek olan Rixos Hotels, World Class üyelerine Rixos Hotels konaklamalarında özel koşullar uygulayacak. 1993 yılından bu yana hizmet veren World Class’ın antrenörleri arasında Avrupa, dünya ve olimpiyat şampiyonları ve diğer spor profesyonelleri bulunuyor. 



1 Mart 2018 Perşembe

Batman’ın Kültürel Tarihi ile görücüye çıkıyor

Dünyanın en büyük ve en prestijli turizm fuarı olarak kabul edilen ITB Berlin 2018 Uluslararası Turizm Fuarı bu yıl  07-11 Mart 2018  Mart tarihleri arasında gerçekleştirilecek.ITB Berlin 2018 Uluslararası Turizm Fuarı 07-11 Mart 2018 tarihleri arasında, Almanya Berlin’de düzenlenecek. 

GATOB (Güneydoğu Anadolu Bölgesi Turizm ve otel işletmecileri Birliği Genel Başkanı Hüseyin Aslan : "Dünyanın en büyük turizm fuarında Batman turizmcileri  olarak yer almak şehrimizin tanıtımı anlamında son derece önemli Berlin Turizm Fuarı dünyanın 5 farklı kıtasından ülkelerin katılım sağladığı dev bir turizm fuarıdır. Ülkelerin ve şehirlerin her yönüyle tanıtıldığı fuarda aynı zamanda uluslararası turizm şirketleri de bulunuyor. Dünya çapında on binlerce insanın ziyaret ettiği bu büyük fuarda Batman  olarak yer almak ve şehrimizin tarihi ve kültürel yönlerini dünya çapında tanıtmak bizim için gurur verici bir durum ve önemli bir fırsattır. Aslan :  Şehrimizin tarihinin ve kültürünün geniş kapsamlı anlatıldığı bir sunum gerçekleştireceğiz. Bu sunum içerisinde  Hasankeyf  başta olmak üzere kent tarihimizde önemli tarihi yerleri , ayrıca kent yaşam kültürümüzü, geleneklerimizi, örf ve adetlerimizi en iyi şekilde anlatmayı hedefliyoruz. Dedi.