17 Ağustos 2020 Pazartesi

Ukraynalı turiste balon istisnası

TÜROB’a yoğun talep gelince Bakanlık’tan şartlı izin çıktı 
TÜROB, Ukraynalı turistlerden, Kapadokya’da balon turlarının başlatılması yönünde yoğun talep gelmesi üzerine Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile temasa geçti

TÜROB’un temasları sonucu, Bakanlık’tan Ukraynalı turist gruplarına 22-25 Ağustos tarihlerinde şartlı izin çıktı. Balon turlarına, sağlıklı ve hijyen kurallarına uygun olmak üzere ve kısıtlı sayıda katılım şartıyla izin verilecek.  

Covid-19 ile mücadele kapsamında ekim ayına kadar ertelenen Kapadokya balon turlarına yönelik olarak Ukrayna istisnası yapılacak. Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB), 22-25 Ağustos 2020 tarihleri arasında kutlanacak Ukrayna Bağımsızlık Günü nedeniyle ülkemize gelecek olan Ukraynalı turistlerden, sıcak hava balon turlarının başlatılması yönünde yoğun talep gelmesi üzerine TC Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile temasa geçti. Yoğun talebi Bakanlığa ileten TÜROB’un temasları sonucu, Bakanlık’tan sadece söz konusu tarihlerde geçerli olmak üzere Ukraynalı turist gruplarına şartlı balon izni çıktı. Balon turlarına, sağlıklı ve hijyen kurallarına uygun olmak üzere ve kişi sayıları kısıtlı tutulmak şartıyla izin verilecek.  

Bakanlıktan çözüm odaklı yaklaşım  
Konuyla ilgili bilgi veren TÜROB Başkanı Müberra Eresin, pandemi sebebiyle Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından Kapadokya bölgesindeki sıcak hava balon turlarının 1 Ekim 2020 tarihine kadar ertelendiğini hatırlattı. Başta Kapadokya ve Kayseri bölgelerimiz olmak üzere Ukraynalı turizmciler tarafından TÜROB’a çok sayıda talep ulaştığına dikkat çeken Eresin, şunları söyledi: “Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sayın Adil Karaismailoğlu’nun her zaman için sektörümüze olan yakın ilgi ve desteğinden hareketle konuya ilişkin Sayın Bakanımız ile temasa geçtik. Gerekli önlemlerin alınarak Ukrayna Bağımsızlık Günü dönemiyle sınırlı kalmak üzere sıcak hava balon turlarının başlatılması için yetkili kurumlara talimatları neticesinde gerekli izinlerin sağlandığını memnuniyetle öğrenmiş bulunuyoruz. Sektörümüzün içinde bulunduğu zorlu şartlar altında konuya büyük bir hassasiyetle yaklaşıp hızlı bir şekilde çözüm sunan Sayın Bakanımıza şükranlarımızı sunuyoruz.”

En önemli turizm pazarlarımızdan 
TÜROB Başkanı Müberra Eresin, normal şartlarda yılda 1 milyonu aşan turist sayısıyla Ukrayna’nın Türkiye’nin en önemli turizm pazarlarından biri olduğuna işaret ederek, “Birlik olarak Türk turizminin çeşitlendirilmesi ve sürdürülebilirliğinin sağlanması çalışmalarımız kapsamında, turizm destinasyonlarımızın pazarlamasına yönelik Ukrayna pazarı için çok sayıda workshop, famtrip, basın turu gibi etkinlikler düzenledik. Bu çalışmalar neticesinde pazarda özellikle kültür ve şehir turizmine yönelik gözlemlenen artışla birlikte Ukraynalı meslektaşlarımız ile sürekli temas halinde pazarı izlemeye devam ediyoruz. Ukraynalılar için Türkiye en önde gelen turistik destinasyonlardan biri haline geldi. Bu talebin pandemi sonrası dönemde de artarak devam etmesini bekliyoruz” diye konuştu. 


16 Ağustos 2020 Pazar

Müze Dostu Kart Rahmi M. Koç Müzesi’nde

Rahmi M. Koç Müzesi, ‘Müze Dostu’ kart uygulamasıyla müze gezmenin keyfini yeni bir boyuta taşıyor

TURİZMİN SESİ


Rahmi M. Koç Müzesi’nden ziyaretçilerine ayrıcalık ve indirim dolu kart: Müze Dostu

‘Müze Dostu’ kart, müzede vakit geçirmekten hoşlanan, farklı objelere ilgi duyan ziyaretçilere bir yıl boyunca çeşitli fırsatlar sunuyor. Kültür-sanat tutkunlarını sınırsız müze ve sergi ziyaretinin yanı sıra Müze Mağaza ve atölyelerde de indirimler bekliyor. Endüstri, iletişim ve ulaşım tarihine ışık tutan Rahmi M. Koç Müzesi, herkesi ‘Müze Dostu’ yapmak için yeni bir uygulamayı hayata geçirdi. 26 yıldır insanlığın ortak mirasına sahip çıkan, müzelerin ve müzeciliğin gelişmesi için hizmet veren Rahmi M. Koç Müzesi, ‘Müze Dostu’ kart ile kültür-sanat meraklılarının da yanında… Müzede vakit geçirmekten hoşlanan ve farklı objelere ilgi duyanları ‘Müze Dostu’ kart ile avantajlarla dolu bir yıl bekliyor.

‘Müze Dostu’ kart sahibi olmak isteyenlere Öğrenci, Aile ve Tam olarak üç alternatif sunuluyor. Öğrenci ve Tam kartlar bir kişi için geçerli olurken, Aile Kart iki yetişkin ve iki çocuğu kapsıyor.

Müzeye ve sergilere sınırsız giriş hakkı

‘Müze Dostu’ kart ile üyeliğin başladığı tarihten itibaren bir yıl boyunca müzeye ve sergilere sınırsız giriş hakkı tanınıyor. Yılda birer kez olmak üzere Ankara ve Ayvalık Rahmi M. Koç Müzeleri de ücretsiz olarak ziyaret edilebiliyor.

İster Denizaltı ister Haliç Turu

Kart sahipleri, ücretsiz müze ziyaretinin yanı sıra yılda bir kez Denizaltı veya Haliç Turu’na ücretsiz katılma hakkı elde ediyor.

Mağaza ve atölyelerde indirim

‘Müze Dostu’ kart ile Müze Mağaza, hafta sonu atölyeleri ile yarıyıl ve yaz sanat atölyelerinde de yüzde 10 indirimden faydalanma imkanı bulunuyor.

Dinamik bir koleksiyon… 

Türkiye’nin en eski sanayi bölgesi İstanbul Hasköy’de büyük bir tarihi mirasın tam ortasında yer alan Rahmi M. Koç Müzesi, 26 yıldır kültürü ve eğlenceyi bir arada sunabilen tek adres olma özelliğini koruyor. Müze, zengin koleksiyonuyla farklı alanlara ilgi duyan, 7’den 70’e her yaş grubuna hitap ediyor. Koleksiyondaki objelerin bir kısmı Ankara ve Cunda’daki Rahmi M. Koç Müzeleri arasında rotasyonlu olarak sergilenebiliyor; böylelikle ziyaretçiler her ziyaretlerinde farklı objeler ile karşılaşıyor. 

Her ziyarette farklı bir keşif

27 bin metrekarelik alana kurulu Rahmi M. Koç Müzesi, 1898 model Malden Buharlı Otomobil’den 1963 model ilk Anadol’a; buharlı gemi makinesi modellerinden 1384’te yapılan gök küresine; transit teleskoptan Edison telgrafının patentlenmiş orijinal modeline kadar farklı dönemlerden farklı objelerle endüstri tarihine ayna tutuyor. Klasik otomobiller, savaş araçları, iki tekerlekli ulaşım araçları, uçaklar, İstanbul’un adeta simgelerinden biri olan tarihi Fenerbahçe Vapuru gibi büyük objeler ile ziyaretçilerine her gelişlerinde yeni keşifler yapma imkanı sunuyor.

Hijyen ve güvenlik üst seviyede  

Pandemi nedeniyle hijyen ve güvenlik önlemlerinin üst düzeyde uygulandığı müzede ateş ölçümü yapılıyor, içeriye maskesiz ziyaretçi alınmıyor. Aynı anda 500 ziyaretçi müzeye kabul edilirken, her ziyaret sonrasında dezenfeksiyon işlemi de yapılıyor.



13 Ağustos 2020 Perşembe

Gastronomi Derneği üyeleri Bakan ziyaretinde

Gürkan Boztepe Başkanlığında Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy makamında ziyaret edildi
Gastronomi Turizmi Derneği YK Üyeleri; Kültür ve Turizm Bakanı  Mehmet Nuri ERSOY’u  ziyaret makamında ziyaret etti  


Ayrıca Bakan Yardımcısı Sayın Nadir ALPARSLAN makamında ziyaret edildi. GTD Dernek Başkanı, Gürkan Boztepe ve yönetim kurulu üyeleri, Genel Sekreter Levent EREN, Başkan Yardımcısı Koraltan SAYGIN, YK Üyesi Önder DİNLER, GTD KAhramanmaraş Başkanı Sami KERVANCIOĞLU, GTD Çevre Komitesi başkanı Doç. Dr. Efsun DİNDAR, GTD Bilim Kurulu Üyesi Dr. Nur UNDEY, GTD Trabzon Başkanı ve Çevre Doğa Komitesi üyesi Ahmet Sait TÜTÜNCİ, MUGAFED(Mutfak ve Gastronomi Aşçılar Federasyon) Başkanı Salih GÜNEY ile birlikte gerçekleştirilen Ankara  ziyaretinde; Türkiye Turizminde 2023  hedefleri  masaya yatırıldı.


Türkiye’nin Gastronomi Haritasının oluşturulmasına yönelik çalışmaların desteklenmesi kararlaştırıldı. GTD Pandemi raporu konusu hakkında bakana bilgi verildi. Türk Kültürü ve Turizmi çalışmalarında yaşanan olumlu gelişmelerin artarak devam etmesi temennisinde bulunuldu. Kültür ve Turizm Bakanı  Mehmet Nuri ERSOY Gastronomi Turizminin ülke için önemini aktardı. 

22 Kasım 2019 Cuma

BigChefs sofrasında yeni renkler menüde nefis lezzetler

Sonbaharla birlikte BigChefs’in menüsündeki lezzetler de yenileniyor. Lezzetleri ve samimi dekorasyonuyla misafirlerini ağırlayan BigChefs’in tüm kış boyunca restoranlarda olacak yeni menüsünözel taze tatlar yer alıyor.


Serin havalar BigChefs lezzetleriyle daha güzel! Mevsimin taze ürünleriyle hazırlanan yemekleri misafirlere sunabilmek için menüsünü yılda iki kere güncelleyen BigChefs’in klasikleşmiş yemek alternatiflerine, bu kış müdavimlik yaratacak yeni tatlar ekleniyor. Güne sağlıklı ve doyurucu başlamak isteyenler için taze meyvelerle daha da tatlanan Granola; lezzetli ve hızlı bir şeyler isteyenler içinse Simit&Kızarmış Yumurta kahvaltı seçeneklerini arttırıyor. Serin havalara sıcak tatlar katacak yenilikler de menüdeki yerini alıyor. Yemeğine sıcacık çorbayla başlamak isteyenler Pazılı Mercimek Çorbası’ını; yemeklere eşlik edecek tatlar arayanlar da Zeytinyağlı Vişneli Kereviz ve Somonlu Çıtır Ekmek seçeneğini yeni menüde bulabilecekler. Tek pizzada iki lezzeti bir araya getiren Alaturka&Ispanaklı Lor Peynirli Pizza da menüdeki yeniliklerden. 


Ana yemeklerde jalapeno biber, karamelize soğan ve fasulye ile sunulan Meksika Köfte, tadı Antakya’dan gelen Tepsi Kebabı, tereyağlı köy kuskusu ile servis edilen Tatlı Ekşi Soslu Tavuk, özel sosu ile farklılaşan New York Steak seçenekleri arttırıyor.Tatlı menüsünde de kışa özel lezzetler yerini alıyor. Balkabaklı Cheesecake, Kestaneli Sufle, Çok Çikolatalı Pasta sonbaharı daha da güzelleştireceklerden. BigChefs’te bu kış damakları tatlandırırken sağlıklı olmayı başaran bir tatlı da var: Glutensiz, Şekersiz Brownie.



Sürdürülebilirlik hedeflerine doğru
Daha yaşanılabilir ve adil bir dünya için Birleşmiş Milletler’in oluşturduğu Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’ne BigChefs de uygulamalarıyla destek veriyor. Bu hedefler kapsamında tüm şubelerde, daha az su ve enerji kullanılarak üretilen kağıt havlular yer alıyor. Geri dönüşümü yapılamadığı için dünyaya kocaman bir atık olarak dönen pipetler yakın zamanda BigChefs’lerde kullanılmayacak. Tek tek paketlenen şekerlerin yerini de dökme şekerler alacak. Kağıttan plastiğe tüm çöpler ayrıştırılarak geri dönüşüme yollanacak. Yemek atıklarını değerlendirmek için yeni projeler geliştirilecek. Üreten kadınların emeğinin karşılığını alması için uygulanan Toprağın Kadınlarından Sofralara projesinde de 35 kadına ulaşıldı. Böylece Anadolu’nun farklı yerlerinde üretim yapan daha çok kadın BigChefs lezzetlerine katkıda bulunup gelirlerini arttırabiliyor.

24 Eylül 2019 Salı

Dedeman İstanbul 37.yaşını kutluyor

Şehir otelciliğinin ilk temsilcilerinden Dedeman İstanbul 37.yaşını kutluyor
İstanbul’da şehir otelciliğinin ilk örneklerinden Dedeman İstanbul Otel, 1982 yılından beri yerli ve yabancı konuklarını iş dünyasının kalbi Gayrettepe’de ağırlıyor  

Şehir otelciliği anlayışını Türk turizmine kazandırmak amacıyla kurulan, İstanbul’da şehir otelciliğinin ilk örneklerinden Dedeman İstanbul Otel, 1982 yılından beri yerli ve yabancı konuklarını iş dünyasının kalbi Gayrettepe’de ağırlıyor. Dedeman İstanbul Genel Müdürü Tunay Erdal, “Misafirlerimize en iyi hizmeti sunmak için yıllardır emek veren deneyimli profesyonellerimizle birlikte 37. yılımızı kutlamanın sevincini yaşıyoruz.” dedi.



Dedeman Holding bünyesinde 1982 yılında kurulan ve Türkiye’de şehir otelciliğinin önemli temsilcilerinden biri olan Dedeman İstanbul Otel, sektördeki 37. yaşını kutlamanın heyecanını yaşıyor. 40 yıla yakın tecrübesiyle önemli toplantılara ve etkinliklere ev sahipliği yapan otel, kamu, sağlık ve eğitim alanının önde gelen isimlerini, yerli-yabancı iş insanlarını ve sanatçıları misafir ediyor. Mehmet Kemal Dedeman önderliğinde başlayan geleneksel Dedeman misafirperverliği kültürünü koruyarak çağa uyum sağlayan hizmetleriyle sayısız konuk ağırlıyor. 


37 yıllık tecrübemizi en son teknoloji hizmetlerle buluşturuyoruz

Dedeman İstanbul Genel Müdürü Tunay Erdal, “Yüksek teknolojili toplantı salonları ve çağı yakalayan hizmetlerimizle 37 yıllık tecrübemizi en son teknoloji hizmetlerle buluşturuyor, misafirlerimizi en iyi şekilde ağırlıyoruz. Mehmet Kemal Dedeman’ın miras bıraktığı geleneksel anlayışı takip ederek Dedeman İstanbul Otel olarak daha nice yıl dönümleri yaşamayı hedefliyoruz” diye konuştu. 

13 Eylül 2019 Cuma

Tatil herkesin hakkı değil mi ?

Erken Rezervasyondan faydalanmak isteyen Görme engelli tatilcilere  PEMAR Beach Resort Side ‘Rezaleti’

Tatil herkesin hakkı diyerek erken rezervasyon ile tatil alan görme engelliler otele kabul edilmediler

Ülkemizde görme engellilerin bağımsızlığının ve erişilebilirliğinin ne kadar zor olduğunu hepimiz biliyor ya da bildiğimizi sanıyoruz. Hep bir yerlere giderken yanında mutlaka birinin olması gerektiğini, kendi başlarına gidemeyeceklerini düşünüyoruz. Oysaki ben Özden ve Engin ile hiç görmeyen insanlar olarak, 6 yıldır, her yıl beraber uçağa biniyor uçaktan iniyoruz, hava alanından otele gidiyoruz yani seyahat sürecini kapsayan her türlü eylemi yanımızda sabit biri olmasına gerek duymadan, birilerinden yardım alarak yapabiliyoruz. 

Bu sene planladığımız tatil için 25 Ocak 2019 tarihinde tatilbudur.com’dan inceleyerek ekonomik şartlarının bize uyduğuna karar verdiğimiz Side PEMAR Beach Resort Hotel’e Müşteri Temsilcisi Musa vasıtasıyla rezervasyon bildirip, ödeme işlemlerimizi tamamladık. Ülkemizin durumu ve ekonomik şartlar göz önüne alındığında bu sene maalesef bütçemiz yetmediğinden her yıl gittiğimiz, çok beğendiğimiz ve çok hoşumuza giden Mirada Del Mar Hotel’e gidemediğimizi önceki yazılarımda yazmıştım zaten. 





Gideceğimiz otel önce ‘iki bay alamayız’ dedi ancak bizim iki görme engelli olduğumuz söylendiğinde, kimseyi görmediğimiz için iki bay özelliği ortadan kalktı. Bu geri bildirim akabinde uçak biletleri, transferler vs. her şeyi ayarlayarak sözleşmeyi imzalayarak, ödemeleri yaptık.

Kış boyu “Bu sene yeni bir yere gidiyoruz, bakalım nasıl geçecek? Yeni insanlarla, yeni dostlarla tanışacağız İnşallah” diyerek günleri kovalarken, 2 Eylül 2019 Pazartesi akşam saat 21:00 sularında yani otele giriş tarihimiz olan 3 Eylül‘den bir akşam önce TATİLBUDUR.COM yetkilileri arayarak PEMAR Beach Resort Hotel’in iki görme engelliyi kabul edemeyeceğini, otel tarafından aranarak görme engelliler için uygun alt yapıya sahip olmadıkları yönünde bilgilendirildiklerini söylediler. Sanki ülkedeki bütün otellerin altyapısı görme engellilerin erişimine müsait de, bir tek orası uygun değilmiş gibi! Zaten hiçbir otel, buna en pahalısı da dâhil erişilebilir değil ki... Her şey ya gören insanlara, ya da -göstermelik de olsa- rampalarla fiziksel engellilerin tekerlekli sandalyelerine göre dizayn edilmiş durumda.

Biz yıllık izinlerimizi ekip arkadaşlarımızın tatil programlarıyla çakışmaması adına aylar öncesinden organize ederek, seyahate saatler kala valizimiz kapının eşiğinde uçuşumuzu bekler durumda iken son dakika bu bilgiyi alınca ne yapacağımızı şaşırmış halde kaldık.

Böyle bir mazeretin olması inanılmaz şekilde moralimizi ve tatil motivasyonumuzu bozdu. Tabiri caizse; tüm yıl canla başla çalışarak hayalini kurduğumuz tatile saatler kala, maça başlamadan golü yemiş olduk. Tüm bu sebeplerle böyle bir şeyi kabul edemeyeceğimizi söyleyerek görüşmeyi sonlandırdıktan sonra tekrar telefonla aranmadığımız için sorun aşıldı diye düşünerek uçağa bindik.

13:30’da Antalya’ya indiğimizde  tatilbudur.com  temsilcileri bizi transfer aracına yönlendirmek üzere havaalanında karşıladıklarında ve dediler ki; ‘“Biz sizi Side PEMAR Beach Resort’e götüremeyeceğiz çünkü orayla yaptığımız görüşme sonuç vermedi. Ne olursa olsun sizi istemediklerini söylediler.

Sizi Belek Aydın Bey Queens Palace Hotel’e götüreceğiz ve aradaki fiyat farkını tatilbudur.com olarak biz ödeyeceğiz” Biz de yol boyunca PEMAR’ın bu kabul edilemez davranışından dolayı kendileriyle ilgili bilgiler almaya çalıştık. 

Önceki yazılarımda da söylediğim gibi, ön yargılı olmamak adına forumlara bakmamıştım ama iş artık ön yargıdan çıktığından gerçekleri öğrenmek üzere her yeri aradık ve sorduk.

İnsani yaşam hakkımızı engelleyen bu bilgilendirmeyi ilk duyduğumuzda şuan sizlere ulaşmamı sağlayan sitemizin İmtiyaz Sahibi Ayşula Hanım’ı aradım. Kendisi hem bizi çok sevdiğinden, hem de bu konulara karşı aşırı hassas olduğundan üzülerek; ‘ben gerekli takibi yapacağım’ demişti. Ertesi sabah saat 10:00’da beni arayarak konuyu ilgili kurumlara ileterek, gerekli işlemlerin yapılacağını belirttiklerini söyledi. Meğerse Ayşula Hanım bizim haberimiz olmadan devreye girerek elinden gelen her şeyi yapmış.

Uçaktan iner inmez kime sorsam; “iyi ki PEMAR’a gitmemişsiniz. Her şerde bir hayır vardır. Orada hizmet çok kötü” gibi geri bildirimler aldık. Gerçekten doğruymuş çünkü mükemmel bir otele götürdüler bizi.

PEMAR’ın yaptığı terbiyesizlik mi diyeyim, amatörlük mü diyeyim, insanlık dışı muamele mi diyeyim? Hangi sıfatları kullanayım bilemiyorum ama bütün bunları onarmak için, bizim mağdur olmamamız için, her türlü imkânları devreye koyan hem kurumun yetkilerini hem de insani duygularını ön plana alarak, aradaki farkı da bir şekilde mahsup ederek bizim çok mükemmel bir tatil geçirmemize vesile olan tatilbudur.com Antalya Bölgesi Çağrı Merkezi Takım Lideri Fatih Bulut’a çok çok teşekkür ediyoruz. 

Bizden yardımlarını esirgemeyen, her zaman yanımızda olan, her türlü sorunumuzun çözümünde bize faydası dokunan Sevgili Seyahat Danışmanı, Satış Temsilcisi Musa Bawer’e de ayrıca çok teşekkür ediyoruz.

Bu yazıyı kaleme almadan önce PEMAR Beach Resort’e normal bir vatandaş gibi telefon ettim. Santralde ‘nasıl yardımcı olabilirim’ filan gibi çok lakayt bir tavırla konuşan birine, “Misafir ilişkileri müdürü ile konuşmak istiyorum” dedim.

“Bir dakika, burada yok. Bağlayacağım, bekleyin” dedi.

Ama yani normal bir müşteri temsilcisi bile daha saygılı, daha kibardır.

Ondan sonra telefona bağlanan, gardını almış dövüşçü gibi incelik, kibarlık ve zerafetten uzak bir kadın “Buyurun” dedi. 

“Hanımefendi ben bir şey öğrenmek istiyorum, merak ettim; siz otelinize görme engelli kabul etmiyor musunuz?” dedim.

“Hııı” yaptığında bir şeyler bildiğini anladım.

“Yoo kabul ediyoruz, refakatçi olursa neden etmeyelim?” dedi.

Ben de “Hanımefendi biz mutlaka yanımıza gören bir muhafız mı bulmak zorundayız yani iki tane görmeyen insan tatile gidemez mi sizce?” diye sordum.

“O zaman ücretli hizmet olarak buradan refakatçı veririz” dedi. 

Ben de “Hanımefendi sizin oradaki insan ilişkileriniz de ücretli mi?” dedim.

“Yani siz ücretsiz insanlara yardımcı da mı olmuyorsunuz?” diye sordum. 

Bu defa hemen “Benim yetkim yok” diyerek kıvırdı.

“Bana telefon numaranızı verin ben yetkiliyle konuşayım sizleri arattırayım” dedi. 

“Yok hanımefendi ben öğrenmek istediğime cevabınızı aldım. Size iyi çalışmalar, bol kazançlar diliyorum” dedim ve telefonu kapattım. 

Demek ki PEMAR algısı; görme engellilerin yalnız başına hayatlarını idame ettiremediği ve eğer ki yalnız bir program gerçekleştirmek isterlerse mutlaka yanlarında bir gören olması yönünde. 

Yani biz görme engelliler tek başımıza “bir hiçiz”!

Yaşadığım olayın yorumu size ait! 
Memleketimizdeki görme engellilerin hayatlarının ne denli zorlaştırıldığının daha iyi anlaşılması için bütün arkadaşlarınızla bu yazıyı paylaşmanızı özellikle siz Turizminsesi.com okuyucularından rica ediyorum.

Herkese engelsiz ve erişilebilir bir yaşam diliyorum.

Dedeman Grubu’nda 3. Kuşak işbaşında

Dedeman Holding ve Dedeman Madencilik Yönetim Kurulu Başkanlığı’na Rıfat Dedeman getirilirken, Dedeman Turizm Yönetimi A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini de Banu Dedeman üstlendi

Grubun temel direği Murat Dedeman’ın temmuz ayında âni vefatı üzerine Dedeman Holding ve Dedeman Madencilik Yönetim Kurulu Başkanlığı’na Rıfat Dedeman getirilirken, Dedeman Turizm Yönetimi A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini de Banu Dedeman üstlendi. Temeli 1918 yılında ailenin kurucu lideri Mehmet Kemal Dedeman tarafından Kayseri Kapalıçarşı'da atılmış olan Dedeman Grubu, Mehmet Kemal Bey’den sonra oğlu Murat Dedeman’ın yönetiminde büyüyerek gelişmişti. Grup şimdi üçüncü kuşak Dedeman kardeşlerin yönetiminde başarılı yükselişini sürdürüyor.




Dedeman Holding Yönetim Kurulu Başkanlığı’na getirilen Rıfat Dedeman, bu görevinin yanı sıra Dedeman Madencilik Yönetim Kurulu Başkanlığı’nı da yürütecek. Konuyla ilgili açıklama yapan Rıfat Dedeman, “Geçmişten bugüne getirdiğimiz Dedeman Grubu kültür ve değerlerini, geleneklerimize sadık kalarak, aynı inanç ve kararlılıkla yarınlara taşımaya devam edeceğiz. Bu anlayış doğrultusunda, yönetim kurullarımızı yeniden yapılandırdık. 2000’e yakın çalışanımız ve paydaşlarımızla birlikte, güçlü bir aile olarak hayallerimizi gerçekleştirecek cesaret, kararlılık ve gayret içerisinde faaliyetlerimizi sürdüreceğiz” dedi.

Rıfat Dedeman açıklamalarını şöyle sürdürdü: “Dedeman Madencilik olarak ise, çağdaş işletmelerde çevreye saygılı Ar-Ge ve üretim felsefemizi koruyarak, nitelikli iş gücümüz ile birlikte ülke ekonomisine katkıda bulunmaya devam edeceğiz.” 

Dedeman Turizm Yatırımları A.Ş.’nin Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini üstlenen Banu Dedeman, “Dedeman Otelleri’nin bugün geldiği nokta hem aile olarak bizim hem de ülkemiz turizm sektörü için gurur kaynağıdır. Hedefimiz bundan böyle verimlilik içinde büyüme ve yaygın hizmet ağını genişletme olacaktır” şeklinde görüşlerini paylaştı.

18 Nisan 2019 Perşembe

Foça 'ya Gelmek İçin 5 sebep

Her yıl yüzlerce turistin akın ettiği, tarihsel ve coğrafi güzelliğini korumaya halen devam eden Foça, İzmir'in küçük ve şirin bir sahil kasabasıdır. Bu kasaba, meşhur sokakları, Arnavut kaldırımları, güzel coğrafi özellikleri ve tarihsel geçmişiyle birçok gezginin merak ettiği gezi noktaları arasında yer ediniyor. Sizler de Foça'nın meşhur atmosferini merak edenlerdenseniz işte size Foça’ya gelmek için 5 sebep


Köklü Tarihsel Geçmişi
Antik bir yerleşim alanı olan Foça, aslında 12 İon kentinden yalnızca biridir. 13. yüzyılda Türk Beyliği'nin yönetimine giren Foça, önceleri Pers, Büyük İskender, Bergama Krallığı, Seleukoslar ve Roma egemenliğine bağlıydı. Daha sonra Osmanlı topraklarına giren Foça, 1922'ye dek Yunan egemenliğinde kalmıştır. Son olarak Atatürk'ün Foça'ya girmesi ve 11 Eylül Foça'nın kurtuluşu şeklinde kutlanır. Bu tarihsel zenginliğe sahip olan Foça'ya uğradığınızda birçok konaklama yeri ile karşılaşacaksınız. Sevdiklerinizle birlikte unutamayacağınız anlar biriktirmek ve tatilin keyfine varmak istiyorsanız Otel 1887'de konaklayabilirsiniz. Lokasyonu ile dikkat çeken www.focaotel1887.com u tercih ederek tabiat parklarına ve tarihsel mekanlara da kolay ulaşım sağlayabilirsiniz.
En Güzel Gün Batımı Manzarası
Her yerden gün batımının izlenebildiği Foça'da tüm yollar denize çıkar. Bu sahil kasabasında tüm noktalardan gün batımı izlenebilir. Yel değirmenleri, Beşkapılar Kalesi, koylar, adalar veya sahil her biri gün batımını izlemek için mükemmel yerlerdir.
Meşhur Taş Evleri ve Arnavut Kaldırımları
Gerek sahilde gerek arka sokaklarda eski mübadele zamanlarından kalan Rum evleri, taş evler bulunur. Birçok eve restorasyon yapılmakla birlikte eski havasını, geçmişini koruyan renkli kapılı taş evler görenleri kendine hayran bırakır. Arnavut kaldırımları ve kendine has doğası olan Foça'da sizler de iyi bir konaklama deneyimi yaşamak istiyorsanız, 1887 Foça Otel'i seçebilirsiniz. 1887 Foça Otel geniş konaklama seçenekleri ve sağladığı hizmetler açısından Foça'daki en iyi konaklama deneyimini sunuyor.
Ege Yemek Kültürü
Ege ve Egeliler söz konusu olduğunda ot yemekleri oldukça sevilirken ot çeşitleri de fazladır. Otun her çeşidinden de yemek yapmayı seven bu yöre, yumurtalısından kuzu etlisine, salatasına kadar türlü türlü lezzetlere ev sahipliği yapar. Balık, ebegümeci, kuzu etli şevketi dolması, yoğurtlu balık ve mezeleri oldukça meşhurdur. Aynı zamanda Foça'ya gelindiğinde balık ve mezeler mutlaka tadılması gereken lezzetler arasında bulunur.
Çevre Koruma ve Sit Alanı Bölgesi Olması
Foça gerek özel çevre koruma bölgesi ve sit alanı olması sebepleriyle devlet tarafından koruma altına alınan bir yerleşim yeridir. Tarihsel zenginliklerin sıkça görüldüğü bu şirin kasabada sizi hayrete düşürecek mimarı yapıları görebilir, aynı zamanda bölgede yaşayan nesli tükenme altında olan Ege fok balıklarını görme fırsatı yakalayabilirsiniz

https://www.turizminsesi.com/haber/focanin-meshur-atmosferini-merak-edenlerdenseniz-iste-size-focaya-gelmek-icin-5--24958.htm

16 Nisan 2019 Salı

Alaçatı Sultan Konak Yaza Hazır

Alaçatı Sultan Konak, stresten uzaklaşıp huzuru yakalamak isteyen misafirlerini bekliyor. Şehir yaşantısının keşmekeşinden uzaklaşıp dinginliğin ve huzurun rüzgârına kapılmak için  Alaçatı Sultan Konak’ta yerinizi hemen ayırtın


Konforunuz için gerekli tüm ihtiyaçların düşünüldüğü Alaçatı Sultan Konak, lavanta kokan sokakları, doğal mimari yapısı ve Arnavut kaldırımlı yollarıyla sizi masalsı bir tatile çağırıyor. Alaçatı denildiğinde ilk akla gelen otellerden biri olan Alaçatı Sultan Konak, misafirlerine Safir, Akik, Lal, Kehribar, Yeşim, Yakut, Ametist gibi her biri birbirinden iyi gelen taşların ruhundan ilham alınarak tasarlanmış 10 oda sunuyor. 






Özenle dekore edilmiş odalar, standart ölçülerden büyük yatakları ile dikkat çekiyor. Ametist odada bulunan 2x2 metre ölçülerindeki King yatak ise konforu ikiye katlıyor. 



15 metrekarelik ekonomik ve standart odası, 20 metrekarelik Deluxe odaları, 15 metrekarelik bahçe odası ve 20 metrekarelik Superior Deluxe ve Junior süit odaları ile misafirlerini ağırlayan Sultan Konak, Ametist ve Akik odalarında konuklarına jakuzi keyfi de sunuyor.  Çiçeklerle bezenmiş bahçesi, özel dekorasyonu ve tamamen organik kahvaltılarıyla sizi huzura davet eden Alaçatı Sultan Konak dinlenmek, tazelenmek ve doğayla iç içe bir tatil geçirmek için ideal.



1 Nisan 2019 Pazartesi

Katar Ulusal Müzesi, Orta Doğu’nun Kültür Mirasına Ayna Tutuyor

Katar Ulusal Müzesi’nin resmi açılışı Katar Emiri Tamim bin Hamad bin Khalifa Al Thani himayesinde, dünyanın beş kıtasından konukların katıldığı bir davet ile yapıldı. Ziyaretçilerini Katar’ın ve Arap Yarımadası’nın geçmişinde binlerce yıllık bir yolculuğa çıkaracak olan müzenin mimari tasarımı dünyaca ünlü mimar Jean Nouvel imzası taşıyor. 

Katar Emiri Tamim bin Hamad bin Khalifa Al Thani himayesindeki Katar Ulusal Müzesi 28 Mart’ta açıldı. Katar’dan ve dünyadan seçkin sanatçıları, mimarları, düşünürleri ve kültürel liderleri bir araya g. etiren resmi açılış törenine Türkiye’den Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay da katıldı. Katar Ulusal Müzesi’nin 1.500 metre uzunluğundaki kıvrımlı bir yol üzerine yerleştirilen galerileri, ziyaretçileri Katar’ın tarihinde bir dönemi canlandıran farklı mimari tasarımlar, müzik, şiirler ve sözlü tarih anlatımının yanı sıra; o dönemi çağrıştıran kokular, arkeolojik objeler, özel üretilmiş sanat eserleri ve film gösterileri gibi sürprizlerle buluşturuyor. 11 galeride yer alan kalıcı sergiler ziyaretçileri Katar yarımadasının milyonlarca yıl önceki jeolojik tarihinden başlayarak, adım adım ülkenin bugününe getiriyor. Katar Ulusal Müzesi ülkenin geçmişi ve kültürüne ek olarak, Katar halkının da sesi  oluyor. Müze, yaratıcılık ve toplumsal katılım için bir merkez olmanın yanı sıra, Katarlılara eğitim alanında farklı fırsatlar sunarak ülkenin kültür vizyonuna katkıda bulunmayı hedefliyor. 

52 bin metrekarelik geniş bir alan üzerine kurulu Katar Ulusal Müzesi’nin merkezinde modern Katar’ın kurucusu Abdullah bin Jassim Al Thani’nin (1880-1857) restore edilen sarayı yer alıyor. Bu bina geçmişte aileye ev sahipliği yaparken, aynı zamanda yönetim merkezi olarak da kullanılıyordu. Daha sonra Katar Ulusal Müzesi’ni barındıran bina, günümüzdeki galeri deneyiminin odak noktasını oluşturuyor. Ziyaretçileri için farklı bir deneyim sunacak olan müzenin binası mimar Jean Nouvel tarafından tasarlandı. Dünyaca ünlü mimar Nouvel ilhamını çöl gülünden aldı. Çöl gülü, Körfez bölgesinde bulunan sığ tuz havzalarındaki minerallerin kurak topraklarda kristalleşmesiyle ortaya çıkan, çiçek formunda bir kristal.  Nouvel bu oluşumları tabiatın kendi başına inşa ettiği ilk mimari şekil olarak nitelendiriyor. 

Çöl gülü, müzenin karmaşık yapısını oluşturan, birbirine geçmiş farklı ölçeklerdeki diskler ve eğimlere model oldu. Disklerin bir kısmı dikey taşıyıcılara dayanırken, diğerleri de başka diskler tarafından taşınıyor ve tarihi sarayı bir kolye gibi çevreliyor. Yapının merkezindeki meydan, galerilerin tam ortasında yer alıyor ve dış mekanda gerçekleştirilecek kültürel etkinlikler için planlandı. Yapının dış yüzeyini oluşturan kum renkli beton çöl atmosferi ile doğal bir uyum içinde. Zeminle bütünleşen yapı adeta bulunduğu yerde yetişmiş gibi doğal bir etki yaratıyor. Yapının içinde birbirine geçmiş diskler devam ederken, bir dizi düzensiz hacim oluşuyor.  Açılı olarak yerleştirilen disklerle elde edilen doğal gölgeler, Katar Ulusal Müzesi’nin LEED Gold sertifikası ve Küresel Sürdürülebilirlik Değerlendirme Sistemi’nden dört yıldızlı bir sürdürülebilirlik notu almasını sağlayan unsurlar arasında. 


10 Mart 2019 Pazar

Kaçak "TURA” Çanak Tutan Herkes Suçludur


TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya,  “KAÇAK TUR” Önemli bir meseledir çok ciddi yaptırımlar geliyor . TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya, kaçak turla mücadele içindeyiz yasa tamamlanıyor affetmeyeceğiz

KAÇAK TURA BİNEREK SUÇA ORTAK OLMAYIN

Tur ve Gezi benzeri  organizasyonlar Ayşe Teyze ve  Fatma bacı  işi değildir. 1618 sayılı kanunla Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan Belgeli ve TÜRSAB üyesi sayahat acentaları tarafından yapılır. Otobüsünüzün ön camında bulunan TÜRSAB Plakasına bakın numarası ile 0 212 356 59 76 Nolu Alo TÜRSAB Hattından sorgulayınız.

KAÇAK "TURA” ÇANAK TUTAN HERKES SUÇLUDUR
Kaçak Tur yapmaya çalışan, O Tura konaklama sağlayan, Otobüs temin eden ve  Turun araştırmasını yapmadan binen kazanç sağlayan herkes suçludur.TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya, kaçak tur düzenleyenlere yönelik cezaların ağırlaştırılarak  caydırıcı hale getirilip vatandaşın canına malına zeval gelmemesi için çalıştığını söyledi. 



İÇİMİZ YANIYOR İÇİM YANIYOR
Bana bir telefon geliyor yine “KAÇAK TUR” faciası dendi mi içim eriyor. Ben de dayanamıyorum ben de babayım ben de aile reisiyim evlat ne demek can ne demek iyi bilirim dedi. Yasa ile hareket ediyorum elimde sihirli bir değnek yok ki hemen çözüm bulayım yasa çıktığında “KAÇAK” da kalmayacak can kaybı da olmayacak dedi.


OTELLERLE İŞBİRLİĞİNE GİDİYORUZ
TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya, Otellerle, rehberlerle, taşımacılarla hepsiyle işbirlikleri kurup çalışmalar yapıyoruz. TÜROB ve TÜROFED'le çalışmaya başladık. Otel Dernekleriyle bir protokol hazırlıyoruz İnşallah bütün otelcileri de bu konuda bilgilendireceğiz. Kaçak TURA farkında  olmadan hizmet eden de vardır ama dikkat edilmesi gerekiyor" diye konuştu.

14 Şubat 2019 Perşembe

Atlasglobal Havayolları, Somon Air ile codeshare anlaşması imzaladı

Uçuş ağını genişletme çalışmalarını sürdüren Atlasglobal Havayolları, Tacikistan’ın havayolları Somon Air ile ortak uçuş anlaşması imzaladı. Anlaşma ile Atlasglobal, haftada 3 frekans olarak yapılan İstanbul-Duşanbe-İstanbul seferleri için kendi kodunu kullanarak bilet satışı yapabilecek…

Global bir havayolu şirketi olma yolunda emin adımlarla ilerleyen Atlasglobal, yaptığı ortak uçuş anlaşmalarına bir yenisini daha ekledi. Air France, KLM, Air Serbia, Scat havayolu şirketleri ile ortak uçuşlarını sürdüren Atlasglobal, şimdi de Tacikistan havayolu şirketi Somon Air ile güçlerini birleştirdi.Yolcularına alternatifli uçuş imkanları sunmayı öncelikli hedefleri arasında tutan Atlasglobal Havayolları, Somon Air ile kod paylaşımı (codeshare) anlaşması imzalayarak uçuş ağına yeni bir nokta ekledi.

08 Şubat 2019 tarihi itibarıyla geçerli olan anlaşmaya göre, Atlasglobal Havayolları, Somon Air tarafından haftada 3 frekans olarak icra edilen İstanbul-Duşanbe-İstanbul seferlerine kendi kodlarını koyarak satış yapabilme imkanı bulacak.İki büyük havayolu şirketi arasında yapılan anlaşma sayesinde Atlasglobal Havayolları ve Somon Air hem mevcut iş birliklerini güçlendirmiş olacak hem de her iki havayolunun da birbirinin uçuş ağına erişim imkanı ile yolculara yeni seyahat imkanları sunulmuş olacak.    

İŞ BİRLİĞİNE YENİ HATLAR DA EKLENECEK
Codeshare anlaşmasının ardından bir açıklama yapan Somon Air Genel Müdür Yardımcısı (CEO first DEPUTY) Suhrob Juraev, “Bu anlaşma ile Somon Air, Atlasglobal’in Tacikistan’daki güvenilir partner havayolu olma konumunu güçlendirecek. Yakın zamanda İstanbul ve Duşanbe ötesindeki noktaları da anlaşma kapsamına ekleyerek Atlasglobal ile iş birliğimizi genişleteceğiz” dedi. Anlaşmayla ilgili görüşlerini paylaşan Atlasglobal Havayolları Genel Müdür Yardımcısı Nevzat Arşan ise şunları söyledi: Tacikistan’ın en güvenilir havayolu Somon Air ile imzaladığımız codeshare anlaşması nedeniyle memnuniyetimizi ifade etmek isterim. Codeshare anlaşması sayesinde yolcularımıza İstanbul ve Duşanbe üzerinden aktarmalı seferler ile daha fazla uçuş alternatifi sağlamış olacağız. 

9 Şubat 2019 Cumartesi

TÜRSAB Üyesi Seyahat Acentaları Bursa’da Buluştu

TÜRSAB İstanbul Şişli Bölge Temsil Kurulu ve Güney Marmara Bölge Temsil Kurulu’nun ortak organizasyonuyla seyahat acentaları Bursa’da bir araya geldi. İstanbul Şişli Bölge Temsil Kurulu’na bağlı faaliyet gösteren seyahat acentaları, Bursa’da 3 günlük iş geliştirme ve inceleme gezisine çıktı. 8 Şubat tarihinde başlayan gezide İstanbul acentalarına; Bursa’da bulunan Panorama 1453 Fetih Müzesi, Yeşil Türbe, Yeşil Camii, Irgandı Çarşılı Köprü, Gurabahane-i Laklakan (Garip Leylekler Hastanesi) Tophane, Osman Gazi, Orhan Gazi Türbeleri, Ulu Camii, Koza Han ve Kapalı Çarşı gibi tarihi ve turistik yerler gezdirildi. İstanbul’dan Bursa’ya giden seyahat acentaları, Merinos AKKM Kongre ve Kültür Merkezi’nde düzenlenen akşam yemeğinde Bursa’da faaliyet gösteren seyahat acentaları ile bir araya geldi. TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz B. Bağlıkaya, TÜRSAB Başkan Yardımcısı Selçuk Boynueğri, TÜRSAB Yönetim Kurulu Üyeleri Hacı İbrahim Canatan, İbrahim Halil Kalay, TÜRSAB Genel Sekreteri Melike Ertekin, Bilgi Teknolojileri ve Medya İletişimi Grup Başkanı Mesut Kanat ile 150 seyahat acentası temsilcisinin katıldığı geceye, Bursa Büyük Şehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş ve Bursa Milletvekili Mustafa Esgin de katılarak birer konuşma yaptı.

TÜRSAB Başkanı Firuz B. Bağlıkaya yemekte yaptığı konuşmada, Bursa’nın Türkiye turizmi açısından önemine değindi. “Ülkemize 2018 yılında 40 milyon turist gelmesinde en önemli rol seyahat acentalarınındır, hepinizi tek tek tebrik ediyorum” sözleriyle konuşmasına başladı. “Öyle bir yerdeyiz, öyle bir şehirdeyiz ki hayalleri gerçeğe, düşünceleri vizyona çevirmiş, bir beyliği önce devlete sonra da imparatorluğa çevirmiş bir şehir. Osmanlı’yı Anadolu ölçeğinden dünya ölçeğine Bursa taşıdı. Bursa, gelen herkesi bir yolculuğa çıkarıyor. Tarihe, kültüre ve estetiğe… Buraya geldiğiniz anda zaten turist oluyorsunuz. Tarihsel zenginliğini insan kaynaklarının çeşitliliğiyle bereketlendiren, tarihte nerede iddiası varsa oradaki insanları bugün içine alan ve içinde yaşatan, geleceğe emin adımlarla yürüyen bir şehirdir Bursa. İşte bu vasfıyla Türkiye’nin turizmde neler yapabileceğini gösteren öncü bir şehirdir. Turizmle endüstrinin beraber büyüyebileceğini gösteren modern bir örnektir” dedi. Bağlıkaya daha sonra TÜRSAB üyesi acentaların yakından takip ettiği 1618 sayılı yasa çalışması taslağı ile ilgili bilgi verdi. 49 maddeden oluşması beklenen yasanın değişmesiyle birlikte seyahat acentası belge fiyatlarının değerleneceğine ve belgesiz faaliyet ile ilgili cezaların ise caydırıcı hale getirileceğini vurguladı.

Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, seyahat acentalarının buluşmasında yaptığı konuşmasında; “Tarihi ve doğasıyla Bursa’nın ciddi anlamda bir turizm potansiyeli var. Bursa gastronomisi Hatay ve Gaziantep kadar iddialı. Önümüzdeki günlerde bu konuda yaptığımız açılımı göreceksiniz. TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya’dan, Bursa için turizm açısından pozitif ayrımcılık istiyorum” dedi.

Bursa Milletvekili Mustafa Esgin; “15 milyonluk İstanbul pazarının bize yaklaştığının farkındayız. Son yıllarda Bursa’da otel ve turizm yatırımları oldu. Önümüzdeki dönemde sağlık turizmi yatırımları Bursa’ya gelecek. 1500 yıllık tarihi termal bir kentiz. En yeni kaplıcamız 460 yıllık bir maziye sahip. Sağlık turizmi için konsept yatırımlara ihtiyaç var ve bunlar yakın zamanda başlayacak. Sabiha Gökçen Havalimanı’na sadece 45 dakika mesafede olan Bursa, genetik kodlarında cihan imparatorluğu kurmuş bir şehir. Güzel hatıralarla Bursa’dan ayrılacağınızı düşünüyorum. Bu gezinin Bursa’ya ekonomik bir dönüşü olacağını biliyorum” sözleriyle seyahat acentalarının Bursa buluşmasının önemine dikkat çekti.

TÜRSAB Güney Marmara Bölge Temsil Kurulu Başkanı Murat Saraçoğlu; “Bursa’yı yeni bir vizyon ile turistik olarak pazarlamaya başladık. Bursa’ya iç ve dış pazardan ne kadar çok turist getirebiliriz, bunun için çalışıyoruz. Bursa’nın değerlerini ön plana çıkarıp şehrimizi marka şehir haline getirmek en büyük amacımız” sözleriyle kültür turizminde Gölyazı, Trilye ve İznik’i içine alan yeni rotalar oluşturduklarını belirtti.

TÜRSAB İstanbul Şişli Bölge Temsil Kurulu Başkanı Aylin Güneş ise yaptığı konuşmada; “Bölgemizde faaliyet gösteren 700 acenta var. İnceleme gezilerimize Bursa’dan başladık. İş hacmimizi geliştirmek ve yeni iş imkanlarının oluşturulması için bir araya geldik” dedi.

Gecenin devamında TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya, seyahat acentalarının sektörel konular hakkındaki sorularını yanıtladı. TÜRSAB Bursa Buluşması gezisinin ikinci gününde seyahat acentaları Trilye, Kumyaka, Orhangazi ve İznik’i ziyaret edecek.

4 Şubat 2019 Pazartesi

W İstanbul Doha Tatili Hediye Ediyor

W Istanbul, W Doha ile yaptığı işbirliğiyle otelde 4 gece konaklayanlara W Doha’da 2 gün konaklama hediye ediyor. Tarihin şıklıkla buluştuğu W Istanbul, misafirlerini kapıdan içeriye girdikleri andan itibaren özel hissettirmeye devam ediyor


Restoranlar, kafeler, tasarım ve sanat galerileriyle dolup taşan tarihi Akaretler Sıraevler'in merkezinde yer alan W Istanbul, misafirlerini her seyahat severin mutlaka görmesi gereken Katar’ın başkenti Doha’da ağırlıyor. İstanbul’un tarihi dokusunun hissedildiği en önemli semtlerinden Akaretler’de, şehrin merkezinde tarihi ve modern kent yaşamını kusursuz bir şekilde harmanlayan W Istanbul, 15 Aralık 2019 tarihine kadar 4 gece konaklayan misafirlerine W Doha ile yaptığı işbirliği ile W Doha’da 2 gün konaklama hediye ediyor. 

Estetik, kalite ve seçkin hizmet anlayışını bir araya getiren W Istanbul’da şehrin tüm güzelliklerini yaşadıktan sonra 2 gün güneşin şehri Doha’da konaklama imkanı sunan kampanya seyahat severleri unutamayacakları anlar yaşatacak. 15 Aralık 2019 tarihine kadar devam edecek olan kampanyada 4 gün W Doha’da kalan misafirlere de 2 gün W Istanbul’da konaklama hediye edilecek. Kampanyadan yararlanabilmek için rezervasyonun otelden ve birbirini takip eden günler için yapılması ve rezervasyon yapılırken Doha kampanyasının belirtilmesi gerekiyor.

12 ayrı oda tipi, 5 tip oda, 2 adet çoklu süit tipi ve 5 adet unique süit olmak üzere toplam 140 odası ile konforlu bir konaklama alternatifleri bulunan W Istanbul’un misafirleri Beşiktaş'ın otantik ve yerel dokusunun içerisinde İstanbul’un ta kendisini yaşarken, Nişantası'nın üst sınıf alışveriş olanaklarını keşfedebilirler. Hem tarihin hem de modern lüksün ruhunu taşıyan W Istanbul’da bahçeli, teraslı veya kabanalı odalarda konaklayıp, ruh halinize göre ayarlanabilen aydınlatmalar, W’ya özel yataklar ve daha birçok şık ve lüks detayın içinde kaybolabilirsiniz. 

2 Şubat 2019 Cumartesi

TGF’nin "Danışma kurulunda TUROYD’a bir koltuk verilecek"

TC Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Turizm Otel Yöneticileri Derneği (TUROYD) tarafından İstanbul’da düzenlenen gala yemeğine katıldı. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy, Turizmi Geliştirme Fonu- TGF’nin yönetim kurulundaki 11 kişiden 8’inin sektör temsilcileri olacağını, danışma kurulunda turizm otel yöneticilerine de koltuk vereceğiz.' dedi



Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy’un katılımıyla gerçekleşen, Turizm Otel Yöneticileri Derneği-TUROYD’un 2. Yıl gala yemeği Hilton Garden Inn Beylikdüzü Hotel’de düzenlendi. Galada konuşan Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy, turizm otel yöneticilerinin yatırımcıyı doğru yönlendirerek, turizmin rotasını çizeceğini belirterek, "Gemi kaptanı sizlersiniz. O yüzden sizlerin çok iyi yetiştirilerek bu konuma gelmeniz hayati önem taşıyor. Hem Türkiye turizmi açısından önem taşıyor hem de otel dışı yatırımların dizaynı anlamında büyük önem taşıyor." dedi. 


“Gelir odaklı turizme geçmemiz gerekiyor.”
Kültür ve Turizm Bakanı Ersoy, "Artık maliyet odaklı değil, gelir odaklı turizme geçmemiz, arza göre değil, talebe göre bir turizm konsepti geliştirmemiz gerekiyor." Dedi.

"Danışma kurulunda TUROYD’a bir koltuk vereceğiz"
Bakan “Türkiye'nin sıkıntı çektiği kişi başı turizm gelirin artması da ancak sizin gibi turizme gönlünü vermiş yöneticilerin sektörde kalması ve gençlerin çok iyi yetiştirilmesi ile mümkün. Bu açıdan sizlere çok büyük görev düşüyor." ifadelerini kullandı. Turizmi Geliştirme Fonu- TGF’nin yönetim kurulundaki 11 kişiden 8’inin sektör temsilcileri olacağını, danışma kurulunda turizm otel yöneticilerine de koltuk vereceğiz.' dedi. 

“Yurt Dışındaki Türk Otel Yöneticileri Türkiye Ekonomisine Katkı Sağlıyor” 
Yurtdışında görev alan otel yöneticilerinin ülke ekonomisine faydalı olmak için tedariklerini Türkiye'den yaptıklarını hatırlatan Ali Can Aksu Azerbaycan'da devlete ait 16 oteli hayata geçiren Halil Duru'yu örnek vererek "Halil Duru Türkiye'den otellerin için 165 milyon dolarlık tedarik sağlayarak Türkiye ekonomisine önemli katkılarda bulundu. Şimdi ise Yunan Adaları'nda kurduğu otel ile aynı şekilde Türkiye'den tedarik planını yapıyor" dedi. 

Otelcilik Meslek Yasası Şart!
Türk turizminde bir Otelcilik Meslek Yasası olması gerektiğini ve nitelik tanımlarının belirlenerek taşların yerine oturması gerektiğini söyleyen Ali Can Aksu, "Turizm okullarında eğitim verenler ile  eğitim alan öğrencilerin turizme güvenmeleri ve geleceklerini planlamaları için Meslek Yasası'nın oluşturulması gerektiğini söyleyen Ali Can Aksu "Türk turizmine kalite getirmek için nitelikli personel ve eğitimin önemli olduğu söylüyoruz. Sektöre güven kazandırmalıyız. Kuaföründe meslek yasasının olduğu ülkemizde turizminde bir Meslek yayası olmasını arzu ediyoruz" dedi. 
600 kişinin katılımı ile gerçekleşen gala gecesine Azerbaycan Turizm Bakanlığı eski Tanıtma Müdürü Sn. Mahir Gahramanov, İstanbul İl Turizm Müdür Yrd.  Sn. Yusuf Batur, BOYD Bşk. Serdar Karcılıoğlu, Turizm Medya Grubu Genel Müdürü Sn. Volkan Ataman , Sanatçı Cem Özer ve Turizm Akademisyenleri katıldı.  


Bakan Mehmet Nuri Ersoy’a TUROYD Başkanı Sn. Ali Can Aksu, Başkan Yrd. Murat Yumak ve Murat Toktaş, Genel Sekreter ve Basın Komisyon Bşk. Burçak Atak, Ankara Byk Başkan Yrd. Çiçek Mayda, Marmara Byk Bşk. Ertuğrul Uzak, Mert Okan ve Halil Duru eşlik ettiler.