17 Nisan 2024 Çarşamba

VAN LEZZETLERİ ELİTE WORLD HOTELLERİNDE

17 Nisan’da gerçekleşen basın toplantısında Elite World Grand Sapanca Oteli’nde Van Kahvaltısının coğrafi işaretli lezzetleri tanıtıldı. Dünden bugüne iz bırakan lezzetler Elite World Otellerinde sizi bekliyor. Elite World, “Van kahvaltısı” ile yerel ekonomiye katkı sağlayıp, kültür elçiliği yapacak. Elite World Hotels & Resorts, Van kahvaltısının tanıtımına katkı sağlamak ve kültürel mirasa sahip çıkmak için proje başlattı. “Dünden bugüne iz bırakan lezzetler: Van Kahvaltısı” projesi ile zincirin 11 otelinde menülere eklenecek coğrafi işaretli ürünler, yerel üreticilerden temin edilerek bölge ekonomisine de katkı sağlanacak.

Türkiye’nin önde gelen otel zincirlerinden Elite World Hotels & Resorts, markanın doğduğu şehir olan Van’ın kültürel mirasına katkı sağlayacak “Dünden bugüne iz bırakan lezzetler: Van Kahvaltısı” projesini hayata geçirdi. Proje ile coğrafi işaretli Van kahvaltısı kültürünün sınırlarımız ötesine taşınarak somut olmayan kültür mirasına katkı sağlanması hedefleniyor.

TÜM OTELLERİNDE VAN KAHVALTISI OLACAK

11 oteli ve 5 bine yakın yatak kapasitesiyle yaklaşık 50 yıldır turizm sektöründe faaliyet gösteren Elite World, her yıl otellerinde dünyanın dört bir yanından binlerce turisti ağırlıyor. Van kahvaltısını otellerindeki menüye de ekleyecek olan Elite World, İstanbul’dan Sapanca’ya Van’dan Marmaris’e Türkiye’nin farklı bölgelerinde bulunan otellerinde konaklayan turistlere yerel lezzetleri deneyimleme fırsatı sunacak.

TÜM LEZZETLER YEREL ÜRETİCİLERDEN TEMİN EDİLİYOR

Van'ın kültürel ve gastronomik mirasını koruma ve daha geniş kitlelere tanıtmayı amaçlayan proje ile bölge ekonomisine de katkı sağlanması hedefleniyor. Zincirin sahip olduğu 11 otelin menüsüne de girecek olan Van kahvaltısında yer alacak ürünler, düzenli olarak yerel üreticiler ve Van'daki tedarikçilerden temin ediliyor.

KAHVALTI MENÜSÜNDE COĞRAFİ İŞARETLİ ÜRÜNLER YER ALIYOR

“Van Kahvaltısı” menüsünde bölgenin vazgeçilmez lezzetlerinden otlu peynir, süzme bal, Van kavut tozu, Van ceviz reçeli, Van yayık tereyağı, murtağa, Van cacığı, Van çöreği, Siirt tahini ve Mardin pekmezi yer alıyor.

elite-world-hotels-resorts-satis-ve-pazarlamadan-sorumlu-yonetim-kurulu-uyesi-emel-elik-bezarogluelite-world-hotels-resorts-ceosu-orkun-petekcielite-world-hotels-resorts-mutfaklar-koordinatoru-mehmet-uzunoz.jpg

VAN  KAHVALTISINI DÜNYA MUTFAĞINA TAŞIYACAĞIZ

Elite World Hotels &Resorts Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Emel Elik Bezaroğlu, “Dünden bugüne iz bırakan lezzetler: Van Kahvaltısı projesi ile yerel lezzetlerimizin izinde bir yolculuk sunuyor, bu yolculuğu bir sonraki durağı olan dünya mutfağına hep birlikte taşımayı ve bu alanda bilinirlik oluşturmayı amaçlıyoruz. Proje ile bölge ekonomisine katkı sağlamayı da hedefliyoruz. Yerel üreticilerin ürettiği malzemelerle hazırladığımız, kültürel mirasımızın en lezzetli parçası olan Van Kahvaltısını açık büfemize eklemenin mutluluğunu yaşıyoruz. UNESCO Kültür Mirası Deneyiminin parçası olmaya aday bu özel gastronomi deneyimini yaşamak isteyen herkesi Elite World'e bekliyoruz” açıklamasında bulundu.

elite-world-hotels-resorts-satis-ve-pazarlamadan-sorumlu-yonetim-kurulu-uyesi-emel-elik-bezarogluelite-world-hotels-resorts-ceosu-orkun-petekcielite-world-hotels-resorts-mutfaklar-koordinatoru-mehmet-uzunoz-001.jpg

KÖKLERİMİZDEN GELEN LEZZETLERİ MİSAFİRLERİMİZE TATTIRIYORUZ

Emel Elik Bezaroğlu, “Yerel değerlerimize sahip çıkmaya ve kültürel değerlerimizi korumaya çok önem veriyoruz. Van kahvaltısını Elite World farkı ile hayata geçirdik. Tarihin her döneminde hem konumu hem de kültürel çeşitliliği ile Van önemli bölgelerimizden biri. Van kahvaltı kültürü süt ile başladı. Sütten peynire ve kışın zor bulunan otların bahar aylarında peynire katılmasıyla otlu peynir ortaya çıkıyor ve Van kahvaltısının temeli oluyor. Kahvaltıdaki her lezzet bölgeden temin ediliyor ve ülkemizin en zengin kahvaltısı Van kahvaltısı ortaya çıkıyor. Yaklaşık 40 çeşit lezzet masalarda sizlerle buluşuyor. Dünyanın dört bir yanından misafirleri otelimizde ağırlayarak köklerimizden gelen lezzetleri sizlere tattırıyoruz. Bu yolculuğu bir sonraki durağımız olan dünya mutfağına taşıyabilmek. Sadece bir kültür projesini desteklemekle kalmayıp yerel üreticilerimizi de destekliyoruz. Van kahvaltımızı menümüze ekleyerek yerli ve yabancı misafirlerimizin bu kültürü deneyimlemelerini hedefliyoruz” dedi.

elite-world-hotels-resorts-satis-ve-pazarlamadan-sorumlu-yonetim-kurulu-uyesi-emel-elik-bezarogluelite-world-hotels-resorts-ceosu-orkun-petekcielite-world-hotels-resorts-mutfaklar-koordinatoru-mehmet-uzunoz-002.jpg

TÜM MİSAFİRLERİ VAN KAHVALTISI İLE BULUŞTURACAĞIZ

Elite World Hotels & Resorts COO’su Orkun Petekçi, “Türk misafirverperliğini en iyi şekilde temsil eden iş anlayışımızla turizmin sadece ‘misafirleri ağırlamak’ değil, onları kültürümüzle de en iyi şekilde tanıştırmaktan geçtiğine inanıyoruz. Bu vizyondan hareketle başlattığımız Van kahvaltısı projesiyle, ülkemize gelen ve otellerimizde konaklayan tüm misafirlerimizi bu kültürel değerimizle tanıştırmayı amaçlıyoruz” şeklinde konuştu.

HEDEFİMİZ 2030 YILINDA 50 OTELE ULAŞMAK

Elite World Hotels & Resorts COO’su Orkun Petekçi, “Sizlerinde bildiği gibi turizm kültürümüzün dünyaya tanıtılması için en önemli araçlardan birisi. Bizlerde bu tanıtımı binlerce misafiri ağırlayarak yapmaktayız. Bizim için misafirleri en iyi şekilde ağırlamakla birlikte konaklayan kişilere kültürümüzü deneyimletmek ve en doğru şekilde tanıtmak. Hizmet sektöründe olmanın yanısıra kültürümüzü doğru tanıtma gibi bir misyonumuz var. Van’ın geleneksel tescilli olan Van kahvaltısı tüm otellerimizde hayata geçirildi. Van’ın tanıtımına katkıda bulunmak ve sizlere deneyimletmek, otellerimizde hayata geçirmek önemli. 11 otelimiz ile devam ettiğimiz markamızdaki otel sayılarını yakın zamanda daha da yukarılara çekeceğiz. 2030 yılında 50 otele ulaşmak hedefindeyiz” dedi.

elite-world-hotels-resorts-satis-ve-pazarlamadan-sorumlu-yonetim-kurulu-uyesi-emel-elik-bezarogluelite-world-hotels-resorts-ceosu-orkun-petekcielite-world-hotels-resorts-mutfaklar-koordinatoru-mehmet-uzunoz-003.jpg

MİSAFİRLERİMİZE ORİJİNAL LEZZETLERİ TATTIRIYORUZ

Elite World Hotels & Resorts Mutfaklar Koordinatörü Mehmet Uzunöz ise “Tamamı coğrafi işaretli ürünlerden oluşan Van kahvaltısı menüsünde sunulan lezzetleri yerel üreticilerimizden temin ediyoruz. Böylece hem misafirlerimizin orijinal lezzetleri tatmalarını sağlarken hem de yerel üreticilerimize destek oluyoruz” diye konuştu.

elite-world-hotels-resorts-satis-ve-pazarlamadan-sorumlu-yonetim-kurulu-uyesi-emel-elik-bezarogluelite-world-hotels-resorts-ceosu-orkun-petekcielite-world-hotels-resorts-mutfaklar-koordinatoru-mehmet-uzunoz-005.jpg

TÜM LEZZETLERİN BİR HİKAYESİ VAR

Elite World Otelleri Mutfaklar Koordinatörü Mehmet Uzunöz; “Coğrafi işaretli ürünlerimizden size bir kahvaltı hazırladık. Uzun yıllardan beri turizm sektöründe çalışan bir şef olarak da farklı ürünler deneyimliyoruz. İnsanların batı ve doğuda deneyimleyemedikleri lezzetleri biz masalara getiriyoruz. Bu projeye 6 ay önceden başladık Van’da da uzun bir dönem geçirdim oradaki değerli şeflerimizle bu işin kökenine indik. Bu işler süt evlerinde başlıyor. Bir köye gittik yaşlı bir kadından gerçeğini gördük. Yoğurt kaymağını birlikte yaptık. Bakır doğal bir tencerede yaptı tarifini sorduk. Deneyim ve gözlemlemeler yaptık bunları fotoğrafladık. Bu kahvaltıyı şehre getirdik 11 otelimizde bunu sunalım dedik ve bir yolculuğa çıktık. Ceviz reçeli yapmak için bir mevsimi var sonbaharda toplanıyor yeşil haliyle kurutuluyor küplere basılıyor. Cevizi biz aslında kabuğuyla yiyoruz öyle bir yumuşuyor ki 6 ay küplerde soğuk ortamlarda bekliyor ve yaklaşık 1 yılda yapılıyor. Lezzeti de oradan geliyor ve tüm lezzetlerin bir hikayesi var. Kavut ve Murtağa tadıyorsunuz. Buğdayı toplayıp kurutuyorlar sonra odun fırınında kavuruyorlar. Kavurmazlarsa bozulma oluyor diye bozulmasın diye buğdayı odun ateşinde kavurup un haline getiriyorlar. Tereyağ ile pişiriliyor. Dünyadaki tüm yemeklerin bir çıkış sebebi vardır. Çoğu yemek yokluktan ortaya çıkmıştır” dedi.

OTLU PEYNİR VAN’DA BİZE ÖZEL ÜRETİLİYOR

Mehmet Uzunöz; “Otlu peyniri Van’da bir aile bize özel üretiyor ve 1 yıl boyunca peynirlerimizi yapıyorlar. Doğal ortamında hazırlanan bu peynirlerin lezzetini misafirlerimiz çok beğeniyor. En güzelini sunmak için özel ürettiriyoruz. Ülkemiz çok zengin hele ki besin açısından olağanüstü. Biz yurtdışında çalışmakta Türkiye’deki lezzetleri arıyoruz. Bu peynirleri de Elite World otel sayesinde herkese tattıracağız ve tanıtacağız. Van kahvaltısı otelimizde orijinal şekliyle tüm yıl boyunca devam edecek. Van kahvaltısı her yerde fabrikasyon olarak bulunuyor. Biz tüm lezzetleri hem yerel üreticiyi desteklemek hem de orijinal lezzetleri tattırmak için yerinde ürettirip tüm otellerimizde yıl boyu bulunduracağız. Bu doğal ve coğrafi işaretli ürünlerimizi tüm misafirlerimize sunacağız” dedi.

HAZİRAN AYININ İLK PAZAR GÜNÜ DÜNYA KAHVALTI GÜNÜ İLAN EDİLDİ

Van kahvaltısının tanınırlığının artırılması için yerel kurumlar tarafından da bir süredir çalışmalar yapılıyor.  2020 yılında Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi'nin girişimleriyle "Coğrafi İşaret Tescil Belgesi" alınmış,  ve resmi olarak tanınmıştı. Ayrıca Van Ticaret ve Sanayi Odası, Van kahvaltısının küresel bilinirliğini artırmak ve dünyaya tanıtmak amacıyla her yıl Haziran ayının ilk pazar gününün UNESCO tarafından "Dünya Kahvaltı Günü" ilan edilmesi için girişimde bulunmuştu.

elite-world-hotels-resorts-satis-ve-pazarlamadan-sorumlu-yonetim-kurulu-uyesi-emel-elik-bezarogluelite-world-hotels-resorts-ceosu-orkun-petekcielite-world-hotels-resorts-mutfaklar-koordinatoru-mehmet-uzunoz-004.jpg

1 HAZİRAN’DA ELİTE WORLD KUŞADASI KAPILARINI AÇACAK

Elite World Hotels & Resorts COO’su Orkun Petekçi, “Kuşadası’nda açılacak otelimiz franchise bir otel fakat yönetimi bizde olacak. 136 odalı 5 yıldızlı bir otel olarak 1 Haziran’da açılacak. Eskiden var olan bir otel komple yenileniyor. 7 milyon Euro civarında bir bütçe harcandı” dedi.