“YAŞADIĞIM sürece EVETTT” dedi.
TURİZMİN SESİ |Turizm ve Turizmcinin Sesiyiz | Turizm Haberleri | Gastronomi Haberleri | Etkinlik Haberleri | turizminsesi@gmail.com
13 Nisan 2014 Pazar
Sibel & Suat Özkaya çifti Valentin Sheraton Maslak'ta dünya evine girdi
“YAŞADIĞIM sürece EVETTT” dedi.
12 Nisan 2014 Cumartesi
Touristica Seyahat Acentası'na, ‘Tüketici Memnuniyetini İlke Edinen Firma Ödülü’ verildi
Tüketicinin korunması alanında ilgili Kanunlarda önemli değişiklikler yapıldığını anlatan Bakan Hayati Yazıcı, tüketici haklarına ilişkin getirilen düzenlemelere uyum sağlanması ve uygulamada ortaya çıkan aksaklıkların giderilmesi amacıyla değişiklik yapma ihtiyacı duyulduğunu kaydetti. Eski kanunda olmayan birçok düzenlemenin ilk kez ele alındığını da ifade eden Hayati Yazıcı, “Yapılan düzenleme ile faiz dışı hangi hizmetlerin ücretlendirileceğini, Bakanlığımızın görüşünü almak kaydıyla BDDK belirleyecek. Tüketici, sürprizlerle karşılaşmayacak” dedi.
Misafir memnuniyeti odaklı güvenilir marka
20 yıldır misafir memnuniyeti odaklı güvenilir bir marka olarak hizmet verdiklerini kaydeden Touristica Seyahat Acentası Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Temel, Touristica ailesi olarak aldıkları ‘Tüketici Memnuniyetini İlke Edinen Firma Ödülü’ nedeniyle gurur duyduklarını belirtti. Faaliyete başladıkları 1994 yılından itibaren, misafir memnuniyeti odaklı çalıştıklarını ifade eden İbrahim Temel, şunları söyledi: “Kuruluşumuzdan bu yana, her zaman ‘güvenilir marka’ olma hedefiyle ilerledik. Bu noktada, 2 konu çok önemlidir. Birincisi misafir memnuniyeti ve mutluluğu; ikincisi de çalışmış olduğumuz firmaların (oteller, havayolları vb) memnuniyeti ve mutluluğudur. Touristica olarak biz; bu 2 noktaya çok önem veriyoruz. İşbirliği yaptığımız partnerimiz olan firmaların, misafirlerimize vermiş olduğu hizmet memnuniyeti, markamıza olumlu etkiler yaratıyor. Misafirin mutlu olması ve memnuniyeti, markamızın tanınması ve kalıcılığının artmasını sağlıyor” diye konuştu.
Ferzan Çelikkanat “Türkiye’nin 5 yıldızlı değil ciddi bir iş oteli ihtiyacı var”
İyi inşaatçıyız ama henüz iyi otelci olamadık
Türkiye’nin yatırımcıların iştahını kabarttığını ama bizim otelciliği bilmediğimizi söyleyen Ferzan Çelikkanat, “Çok iyi inşaatçıyız ama henüz otelci olamadık” diyerek konuşmasını şöyle sürdürdü:“İhtiyaçlar değiştikçe yeni markalar doğuyor. Türkiye’ye girmeyen çok marka var Dünya turizminin başkentlerinden biri olan İstanbul’da 5 yıldızlı otel ihtiyacı yok. Türkiye’nin orta ölçekli otellere ve iş oteli temalı otellere ihtiyacı var. Yabancı yatırımcılar de bunu çok iyi gördüler. Otel zincirleri artık Türkiye’nin tüm bölgelerinde sadece üst segment markaları ile değil, 3-4 yıldızlı markalarıyla da yer almaya çalışıyor. Son 10 yıldır dünyadaki en büyük 10 otel zincirinden 9’u Türkiye'de gerek işletme anlaşması olarak gerek isim hakları olarak faaliyet göstermekte. Yatırımlar yeni markalarla birlikte artarak devam ediyor. Bir otel yatırımı, yarattığı istihdamın yanı sıra inşaattan tekstile, porselenden cam eşyaya, gıdadan temizliğe kadar ellinin üzerinde farklı sektöre iş fırsatı yaratıyor.”
Uçak koltuk maliyetine ülke satılmaz!
Rekabet arttıkça markaların çıtayı aşağıya çekmesinin Türkiye turizmi için tehlikeli bir süreç olduğuna dikkat çeken Ferzan Çelikanat şöyle devam etti: “Markalarını ehil olmayan kişilere teslim etmeye başladılar. Bu da Türk turizm için ciddi bir tehlike. Amaç franchise verip sürümden kazanmak, ancak turizmi bilmeyen ve deneyimi olmayan yatırımcı, hesap yapmadan işe giriyor. Sonrasında da kendince fiyat rekabeti ile sektöre de ülkeye de zarar veriyor. Peynir ekmek dağıtılır gibi marka dağıtılmaz. Bir diğer tehlike de tur operatörleri. Tur operatörleri uçak paketini tamamlamak için otel yatırımlarına giriyor, uçak koltuk maliyetine ülkeyi satıyorlar.”
Önemli olan karlılık
Otel işletmeciliğinde önemli olanın doluluk değil karlılık olduğunu söyleyen Ferzan Çelikkanat, “Asıl olan oda satmak. Hedeflenmesi gereken otelin bütünündeki karlılık marjları, 5 yıldızlı otellerde yüzde 35-38 civarında,4 yıldızlıda en az yüzde 40-45. Ancak bir otel yiyecek içecek fasilitesinde yüzde 20-30 karlılık var. Ama yalnız odanın karlılığı yüzde 80 civarlarında. 4 yıldızlı bir otelin odabaşı arsa hariç anahtar teslim maliyeti 80-100 bin dolar. 5 yıldızlı bir otelin odabaşı anahtar teslim maliyeti 100-150 bin dolardır. Tatil köylerinde odabaşı anahtar teslim maliyet 50-80 bin dolar arasındadır. Kitle turizmi yapan tur operatörleri 200 - 250 odanın aşağısına çalışmazlar” diye konuştu.
Yatırımlarda önceliğimiz İstanbul
Yatırımlardaki önceliklerinin İstanbul olduğunu ancak, hedefleri arasında 20 otel yapmak olduğundan bu adedi özellikle Anadolu'da potansiyeli olan şehirlere de yayacaklarını anlatan Ferzan Çelikkanat, İstanbul ve İzmir’deki otel yatırımlarının başladığını, Eskişehir, Konya, Mersin, Gaziantep, İzmit, Çanakkale, Adana, Mardin, Diyarbakır ve Trabzon’da da arazi geliştirmeye devam ettiklerini söyledi. Gerçekleştirecekleri otel yatırımları ile hem işletmesel karlılık hem varlık değeri güçlü bir gayrimenkul portföyü oluşturmayı hedeflediklerini söyleyen Çelikkanat, “Amacımız, turizm ve gayrimenkul sektöründe, arsa seçiminden proje geliştirmeye kadar otel projeleri üretip dünyaca ünlü turizm markalarıyla çalışmak. Türkiye'ye yeni yatırımlar ve istihdam alanları kazandırmak” dedi.
TATİL.COM’DAN 19 MAYIS’A ÖZEL GENÇLİK ENERJİSİ
KAPADOKYA’NIN KALBİNDE BUTİK BİR OTEL; ŞIRA KAPADOKYA OTEL VE RESTAURANT
ŞIRA RESTAURANT
Şıra Kapadokya Otel ve Restaurant bünyesinde bulunan Şıra Restaurant, zevkle seçilmiş a La Carte menüsü ve yemek şarap uyumu prensiplerine uygun servis anlayışı ile konaklama dışında da gelen konukların en çok tercih ettiği adresler arasında yer alıyor. Şıra Restaurant, dünyada en çok kabul gören turizm derecelendirme kuruluşu Trip Advisor ratinglerinde, bölgenin en üst düzey restoranların bulunduğu Uçhisar’da ki birinciliğini korumaya devam ediyor.
ŞIRA ŞARAP MAHZENİ
Şıra Mahzen’in şarapları Kapadokya’nın tek Uluslararası eğitmen Sommelier’si olan, otelin sahiplerinden Murat Yankı tarafından, birer birer profesyonel tadımı yapılarak seçiliyor. Şaraplarda çoğunlukla Anadolu’nun yerli üzümleri ve bunların uluslararası üzümlerle karışımlarından oluşan örnekler tercih ediliyor.
ŞIRA’DA ŞARAP ETKİNLİKLERİ
Şıra Kapadokya Otel ve Restaurant, 15-20 dakika süren bir şarap tarihi anlatımının ardından Türkiye’nin değişik bölgelerinden seçilmiş 5 şarap teknik anlatımı ile tadılarak unutulmaz bir gün yaşatıyor.
Şarap tarihi seminerleri:
Aşağıdaki temalarda şarap tarihi seminerleri düzenlenmektedir.
- Eski çağlardan günümüze Anadolu ve Trakya’da şarap kültürü
- Hititler ve Frigler döneminde Şarap Kültürü
- Homeros döneminden başlayarak Roma İmparatorluğu dönemine şarap kültürü
- Bizans ve Osmanlı Dönemi Anadolu Şarap Kültürü
Etkinlikle Türkçe, İngilizce, Fransızca, Japonca ve İtalyanca dillerinde, bizzat Murat Yankı tarafından gerçekleştiriliyor. Etkinliklerin tamamı ise kayaya oyulmuş Şıra Mahzen’inde gerçekleştiriliyor.
www.hotelsira.com
The Istanbul EDITION, her ihtiyaca uygun farklı toplantı salonları
Açıldığı günden bu yana kişiye özel hizmet anlayışını ilke edinen “2013 Yılı Mükemmeliyet Sertifikası”na sahip The Istanbul EDITION; ‘meeting’ katında bulunan ‘Drawing Room’, Screening Room’ ve farklı hacimlerdeki birleştirilebilen stüdyoları ve en üst katında yer alan kongre/balo salonu ile alternatif çözüm ve yaklaşımlar sunuyor.
Son dönemde iş dünyasında yükseliş trendinde olan ‘ev ortamında sağlanan konforu iş dünyasına taşıma’ anlayışı ile mekan ve zaman gibi unsurları göz ardı ederek kurgulanan, otelin STUDYO 4 adlı yeni toplantı salonu ise; sektöründe lider ileri ses ve görüntü sistemlerini, maksimum konfor ve estetik dizaynı bir arada sunuyor. Toplantıları çok daha eğlenceli ve rahat hale getirerek verimliliği arttırıyor.Daha büyük hacimlerdeki organizasyonlar için ise otelde pek çok alternatif mevcut. Toplantı katında bulunan ‘Drawing Room’, Screening Room’, Stüdyo 1, Stüdyo 2 ve Stüdyo 3 ile bunların birbiri ile entegrasyonu sonucu elde edilen farklı kombinasyonlar, ayrıca otelin en üst katında yer alan Kongre/ Balo salonu katılımcı sayısı yüksek toplantılar için profesyonel servis ekibiyle hazır bulunuyor.The Istanbul EDITION’daki toplantı salonu alternatifleri bunlarla da sınırlı kalmıyor. Otelin içerisinde yer alan Gold Bar ve terası, otelde yer alan Billionaire Club gündüz, akşam üstü ya da gece düzenlenebilecek toplantılar veya kutlama organizasyonları için değerlendirilebilirken; yine otelin içerisinde yer alan Cipriani Restaurant da klasikleşen lezzetleri ve gruplara ayrılan private alanları ile toplantılar için The Istanbul EDITION içerisinde alternatif mekan yaratıyor.
Rezervasyon ve detaylı bilgi için:
The İstanbul EDITION: 0 212 317 77 00
Yeni Dönemde Belediye – Medya İlişkileri
Marmara Belediyeler Birliği İletişim Platformu'nun düzenlediği programlar kapsamında “Yeni Belediyecilik Döneminde Belediye-Medya ilişkileri” paneli düzenlenecek.
16 Nisan Çarşamba günü 13:30 – 15:30 saatleri arasında düzenlenecek program kapsamında Prof. Dr. Recep Bozlağan, Sabah Gazetesi Yazarı Mahmut Övür, HaberTürk Şikayet Hattı Koordinatörü Esra Boğazlıyan ve GENAR Genel Müdürü Mustafa Şen, iletişim stratejileri konunda sunumlarını yapacaklar.
Marmara Belediyeler Birliği'nin Eminönü'nde bulunan merkez binasında düzenlenecek programa belediyelerin başkanları ve başkan yardımcılarının yanı sıra basın danışmanları, halkla ilişkiler müdürleri, kültür müdürleri ve ilgili personeli katılabilecek.
16 Nisan Çarşamba – 13:30
PANELİSTLER:
1. Prof. Dr. Recep Bozlağan - Marmara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dekanı
Moderatör
2. Mahmut Övür - Sabah Gazetesi
İstanbul’da Belediyeciliğin Son 30 Yılı ve Bugün Gelinen Nokta
3. Esra Boğazlıyan - Gazete Haber Türk Şikâyet Hattı
Vatandaş Belediyeden Ne İstiyor, Belediyeler Ne Gibi İletişim Hataları Yapıyor?
4. Mustafa Şen - GENAR Araştırma
Belediyecilikte Kamuoyu Araştırmalarının Önemi
16 Nisan Çarşamba günü 13:30 – 15:30 saatleri arasında düzenlenecek program kapsamında Prof. Dr. Recep Bozlağan, Sabah Gazetesi Yazarı Mahmut Övür, HaberTürk Şikayet Hattı Koordinatörü Esra Boğazlıyan ve GENAR Genel Müdürü Mustafa Şen, iletişim stratejileri konunda sunumlarını yapacaklar.
Marmara Belediyeler Birliği'nin Eminönü'nde bulunan merkez binasında düzenlenecek programa belediyelerin başkanları ve başkan yardımcılarının yanı sıra basın danışmanları, halkla ilişkiler müdürleri, kültür müdürleri ve ilgili personeli katılabilecek.
16 Nisan Çarşamba – 13:30
PANELİSTLER:
1. Prof. Dr. Recep Bozlağan - Marmara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dekanı
Moderatör
2. Mahmut Övür - Sabah Gazetesi
İstanbul’da Belediyeciliğin Son 30 Yılı ve Bugün Gelinen Nokta
3. Esra Boğazlıyan - Gazete Haber Türk Şikâyet Hattı
Vatandaş Belediyeden Ne İstiyor, Belediyeler Ne Gibi İletişim Hataları Yapıyor?
4. Mustafa Şen - GENAR Araştırma
Belediyecilikte Kamuoyu Araştırmalarının Önemi
11 Nisan 2014 Cuma
Skal İstanbul üyeleri Radisson Blu Şişli Hotel'de bir araya geldi
SKAL İstanbul Kulübü üyeleri Nisan ayı geleneksel yemeğinde, Radisson Blu Şişli Hotel'de bir araya geldi.
Skal İstanbul Kulübü geleneksel Nisan ayı yemeği Radisson Blu Şişli Hotel'de gerçekleşti. Yemekte konuşan Skal İstanbul Kulübü Başkanı Feza Solaklar sözlerine, Dilek Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İskender Dilek, Dilek Holding Yüzyıl Grubu Genel Koordinatörü Serdar Alpturan, Radisson Blu Şişli Hotel Genel Müdürü Ersin Durgun, Satış ve Pazarlama Direktörü Arzu Turhan ve tüm operasyon ekibine gösterdikleri yakınlık ve içten misafirperverlik için teşekkür ederek başladı.
SKAL İstanbul Kulübü Başkanı Feza Solaklar, açılış konuşmasında Mart ayı istatistiklerine değinerek, "İstanbul'a gelen yabancı sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3,43 artmış ve ilk üç ayda yüzde 10,58 artış yaşanmış. Ancak otel rakamları düşmeye devam ediyor. Otel doluluk oranlarında % 4,5 düşüş görüldü. Önümüzdeki aylarda doluluk oranların artmasını umuyoruz" dedi.
Young Skal, Skalite ve Sosyal Sorumluluk Projeleri'nin toplantılarının yapıldığını belirten Solaklar, önümüzdeki hafta itibari ile çalışmaların başlayacağını duyurdu. Solaklar, sosyal sorumluluk projesi için seçilen temanın ise "İstanbul'da engelli hayat ve turistik etkileri" olduğunu açıkladı.
SKAL İstanbul Kulübü Başkanı Feza Solaklar,Radisson Blu Şişli oteli Genel Müdürü Ersin Durgun'a hediyesini taktim etti.
Radisson Blu Şişli otelin Genel Koordinatörlüğünü Serdar Alp Turan, Genel Müdürlüğünü , Ersin Durgun Executive Chefliğini Fikret Özdemir Yapıyor.
Dünya ve Türk mutfağına hakim olan ve dünyanın farklı ülkelerinde yöneticilik ve şeflik yapan Fikret Özdemir Radisson Blu Şişli’de Executive Chef olarak görev yaparak Şehrin yaşam kültürüne yeni tatlar ekleniyor!
Aşçılar Derneği Başkanı ve Radisson Blu Hotel Şişli Executive şefi Fikret Özdemir ve ekibi tarafından hazırlanan yemekler Skal üyelerinin beğenisine sunuldu.
Radisson Blu Hotel İstanbul Şişli yiyecek içecek bölümleri olarak Hamdi Restaurant (Traditional Türk Restaurant),Bon a Petit Cafe & Cake,The Bond Urban Bar,The Bond Pool Bar bulunmakta.,
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)