7 Ağustos 2017 Pazartesi

Hasan Erdem "DÜĞÜN" kurbanımı? oldu

Hasan Erdem'in Seçim toplantısına 12 acenta katıldı
TÜRSAB Başkan adayı Hasan Erdem, turizmin başkenti Antalya'da hüsrana uğradı. 850'den fazla merkez acentanın bulunduğu bölgede Erdem'in seçim toplantısına sadece 12 acenta katıldı.



TÜRSAB başkan adaylarından Hasan Erdem, Antalya'da düzenlediği seçim toplantısında beklediği ilgiyi göremedi. 850'den fazla acentanın bulunduğu bölgede Hasan Erdem'in davetine, 4'ü kendi ekibinden, olmak üzere toplam 16 acenta katıldı.200 kişiye göre hazırlık yapılan yemekli toplantıya; protokol, basın mensupları ve acenta aileleri dahil toplam 50 kişi katılınca, salonun büyük bir kısmı boş kaldı.





İl Müdürünün düğünü mü etkiledi?
Salonun boş kalması Hasan Erdem ve ekibinde moral bozukluğuna neden oldu. Konuşmasında konsantrasyon güçlüğü çektiği görülen Hasan Erdem, Antalya Kültür ve Turizm İl Müdürünün aynı saatlerde gerçekleşen düğününün, katılımı etkilemiş olabileceğini ileri sürdü.

Çözümü şöyle buldu: "Ben size anlatayım siz de gelmeyenlere anlatın"
Konuşmasında, katılımdaki düşüklüğün yarattığı haya kırıklığını gizlemeyen Hasan Erdem, "Biraz az oldu... Daha fazla katılım bekliyorduk" diyerek sözlerini şöyle tamamladı: "Ama sonuçta buraya gelen hepiniz birer elçimizsiniz. Ben size anlatayım siz de onlara anlatın. Başka çare yok".



2018 yılı Çin Halk Cumhuriyeti’nde Türkiye Turizm yılı ilan edildi

Turizm sektörümüzde yaşanan gelişmeler ve karşılaşılan sorunlara ilişkin tüm konuları ilgili mercilerin dikkatine sunan TÜRSAB, Birlik Üyesi Çin Halk Cumhuriyeti’yle çalışan acentalar ile bir araya geldi.

3 Ağustos’ta TÜRSAB Genel Merkez’de gerçekleşen toplantıda, 2018 yılının Çin Halk Cumhuriyeti’nde Türkiye Turizm yılı ilan edilmesi kapsamında T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’na sunulmak üzere yapılması planlanan etkinlikler konuşuldu. Çin Halk Cumhuriyeti ile çalışan acentalarla bir araya gelen TÜRSAB yetkilileri planlanan etkinlikler hakkında acentaların fikirlerini aldı. Etkinlik toplantısında; Çin Halk Cumhuriyeti pazarına hâkim olan acentaların yönlendirmeleriyle 2018 yılında Çin Halk Cumhuriyeti’nde Türkiye tanıtımına yönelik neler yapılabileceği değerlendirildi.

Havacılık Sektöründe Büyük Birleşme

Air France-KLM, Virgin Atlantic'in %31’lik hissesini 250 milyon euro'ya satın alırken; Delta Air Lines ve China Eastern Airlines Air, Air France-KLM grubundan %10 'luk hisse alarak yönetim kuruluna girdi. 

Air France-KLM bugün (01 Ağustos 2017) itibariyle Virgin Atlantic’in %31 hissesini alarak yönetim kuruluna girdi. 250 milyon euroluk anlaşma kapsamında 15 yıl içinde önemli bir sinerji yaratılması planlanıyor. Air France-KLM tarafından gerçekleştirilen “Blue Sky Projesi” kapsamında  ikinci bir anlaşma da Delta Air Lines ve China Eastern Airlines ile yapıldı.  Stratejik, ticari ve eşitlik ittifaklarını artırmak için her biri Air France-KLM grubundan % 10'luk bir hisse alacak. Delta Air Lines, China Eastern Airlines %10 'luk hisseleri ile Air France- KLM 'in yönetim kurulunda birer koltuğa sahip olacak.  Firma yetkilileri tarafından yapılan açıklamada, 350 milyon euro tutarındaki bu anlaşma ile havacılık sektöründe, uzun uçuşlarda birlikte önemli bir yer edinecekleri belirtildi.

Türk turizmine Almanya'dan büyük destek!

Almanya'dan Türkiye'ye gelen tüm uçakların dolu uçtuğunu, satışların iyi gittiğini bildiren Türk Acenteciler Birliği (COOP TRR) CEO'su Cumhur Sefer, "Türkiye'deki tatil imkanları ve otellerdeki fiyat-kalite dengesi Almanları cezbetmeye devam ediyor" dedi.

Avrupa’daki Türk seyahat acentecilerini tek çatı altında buluşturan Türk Acenteciler Birliği (COOP TRR) CEO'su Cumhur Sefer, Almanya ve Türkiye arasındaki son dönemde yaşanan olumsuzluklara rağmen Türkiye'ye yönelik satışların yüksek ivmeyle devam ettiğini söyledi. Geçen yıldan bu yana Türkiye'ye yönelik uçuşlarda bir miktar kapasite düşüşü yapıldığını hatırlatan Sefer, var olan tüm uçakların ise tam dolu uçtuğunu belirtti. Sefer, "Almanya'dan yapılan rezervasyonlarda iptal yok, aksine talep aynı ivmeyle sürüyor. Belki yeni koltuk eklenmiyor ama tüm koltuklar dolu. Alman turistler için özellikle de çocuklu aileler için Türkiye, cazip tatil ülkesi olmaya devam ediyor" diye konuştu. Türk otellerinin fiyat ve yüksek kalite dengesi nedeniyle Almanlar için tercih nedeni olduğunun altını çizen Sefer, gelecek yılın çok daha iyi olması için COOP TRR olarak çalıştıklarını aktardı. COOPTRR'nin 2018 yılı Türkiye satışlarına destek olmak için Almanya'daki beş önemli fuarda stant açarak Alman turizmciler ve tatilcilerle buluşacağını açıklayan Cumhur Sefer,  katılacakları fuarları şöyle sıraladı:  Stuttgart’taki CMT (13-21 Ocak 2018), Hannover’daki ABF (31 Ocak - 04 Şubat 2018), Hamburg’daki Reisen Hamburg (07-11 Şubat 2018), Essen’deki Reise+Camping Essen 21-25 Şubat 2018 ve Nurnberg’deki Messe Freizeit Nurnberg (28 Şubat - 4 Mart 2018).

Bu fuarlarda Türk otellerini daha iyi tanıtacaklarını, Türkiye'den gelecek otellere ve acentelere de stantlar vereceklerini anlatan Sefer, sıcak satış da yapacaklarını kaydetti. Almanya'nın beş şehrindeki bu fuarların tüketiciler ile buluşmak için büyük fırsat olduğuna dikkat çeken Sefer, "COOP TRR çatısı altındaki seyahat acenteleri ele ele vererek 2018'de Türkiye turizminin çok daha iyi olması için çalışıyor. COOP TRR Türkiye Temsilcimiz Hasan Çetin, otellerle birebir görüşerek tanıtım hamlemizin kapsamını genişletiyor" dedi.

COOPTRR'nin Almanya’nın Essen kentinde 18 Kasım 2017 tarihinde geniş kapsamlı bir çalıştay düzenleyeceğini de hatırlatan Sefer, bu  çalıştaya Türkiye'den de çok katılımcı beklediklerini söyledi. Almanya'daki çoğu tur operatörünün gelecek yılın yaz kataloglarını çıkardığı bir dönemde düzenleyecekleri bu çalıştayın önemini vurgulayan Sefer şöyle konuştu: "COOPTRR olarak yaptığımız ilk çalıştay çok ilgi görmüş ve ses getirmişti. 18 Kasım'da yapacağımız bu ikinci çalıştayın kapsamı çok daha geniş olacak. Türkiye'den de gelip tanıtım yapmak isteyen turizmciler için küçük bir fuar alanı oluşturacağız. Ayrıca sağlık turizminin de aralarında olacağı konular belirleyip özel alanlarda küçük çalıştaylar yapacağız. Avrupa'dan ve Rusya'dan turizmcilerle biraraya geleceğiz. COOP TRR olarak Avrupa ve Almanya’da yapacağımız tanıtım ve imaj çalışmaları Türkiye’ye önemli bir katkı sağlayacak."

COOP TR’NİN ÜYE SAYISI BİNİ AŞTI
COOP TRR- Türk Seyahat Acenteleri Birliği, turizm sektöründe Türk şirketlerinin karşılaştıkları sorunları aşmak, sektörü geliştirmek, iyileştirmek için oluşturulmuş bağımsız bir platform. Platform üyelerinin 500'den fazlası Almanya'dan. Almanya’daki Rus Acenteciler Birliği (COOP EAST) ile yapılan işbirliği sonrası platforma üye turizmci sayısı bini aşmış durumda.COOP TRR’nin ana hedefleri; uluslararası piyasada Türk seyahat acentelerinin haklarını korumak, kazançlarını artırmak, satış işlemlerini kolaylaştırmak ve Türkiye turizm sektörüne katkıda bulunmak. 

4 Ağustos 2017 Cuma

Free cash flow almost doubled to EUR 2.1 billion

Best first half-year result in company’s history
New alignment of the Lufthansa Group leads to significant profit improvement



The Lufthansa Group increased its total revenues by 12.7 percent to EUR 17.0 billion in the first six months of 2017 (prior-year period: EUR 15.0 billion). Traffic revenues were up by 14.2 percent to EUR 13.3 billion (prior-year period: EUR 11.6 billion). And the key earnings indicator Adjusted EBIT was roughly doubled to over EUR 1 billion (prior-year period: EUR 529 million), giving the Lufthansa Group its best-ever first half year earnings result. The earnings performance is attributable primarily to strong demand and lower unit costs at the Group’s passenger airlines. Unit costs excluding fuel and currency effect declined by 1.2 percent in the first half-period, and by 3.4 percent in the second quarter alone. Unit revenues at constant currency were raised by 0.5 percent, and by 1.8 percent in the second quarter. Load factors were up on their prior-year levels in all traffic regions, despite increased capacity. The Adjusted EBIT margin of 6.1 percent was a 2.6-percentage-point improvement on the prior-year period. Higher fuel costs burdened the result with EUR 223 million: at EUR 2.6 billion, first half-year fuel costs were 9.5% up on their prior-year level. All the Group’s first half-year performance figures and fuel costs include the impact of the first-time consolidation of Brussels Airlines and of the aircraft wet-leased from Air Berlin. 

“We have achieved the best first half-year result in our company’s history,” says Ulrik Svensson, Chief Financial Officer of Deutsche Lufthansa AG. “In addition to strong demand and a robust pricing environment, this is attributable to the fact that we achieved a further structural reduction in costs. Our hard work in cutting our costs is reaping its rewards. But we must continue these endeavors: this is the most important way that our margins can be improved sustainably.”

Tangible improvements in key financial indicators
Net profit for the first half of 2017 amounted to EUR 672 million, a 56.6 percent improvement on the prior-year period (prior year: EUR 429 million). Cash flow from operating activities rose more than EUR 1 billion to EUR 3.2 billion. The increase was driven by the good result and more advance bookings for the third-quarter period. With capital expenditure basically unchanged at EUR 1.2 billion, free cash flow rose by 87.0 percent to EUR 2.1 billion (prior year: EUR 1.1 billion). Net financial debt was reduced by more than half – 57.8 percent – to EUR 1.1 billion (year-end 2016: EUR 2.7 billion). Pension obligations stood at EUR 8.1 billion as of 30 June 2017, some EUR 200 million below year-end 2016. The special contribution of EUR 1.6 billion into the new defined contribution pension scheme for the flight attendants of Lufthansa will now start in the third quarter and will continue in various installments until the end of the year.

“Our key financial performance indicators have been significantly improved further,” Ulrik Svensson confirms. “Our free cash flow has almost doubled, and our net financial debt has been more than halved. Higher revenues and lower costs have enabled us to soundly finance the investments required for new aircraft and an attractive product. All of which is vitally important in keeping our company the number one in Europe.” 

Network Airlines with higher results, especially in the second quarter 
The Network Airlines of the Lufthansa Group raised their total first half year revenues by just under EUR 700 million to EUR 11.1 billion, thanks to stronger demand in all traffic regions. The Network Airlines reported an Adjusted EBIT of EUR 757 million for the period (prior year: EUR 487 million). All airlines have lowered their unit cost compared to the same period last year. Lufthansa German Airlines and Austrian Airlines also saw their unit revenues increase.

Lufthansa German Airlines achieved a first half year Adjusted EBIT of EUR 569 million (prior year: EUR 361 million).

SWISS more than offset a decline in yields with a substantial increase in sales, and raised its Adjusted EBIT for the period to EUR 187 million (prior year: EUR 127 million).

Austrian Airlines improved its first half-year Adjusted EBIT to EUR 3 million (prior year: EUR -1 million). 

Point-to-Point Airlines
The Group’s Point-to-Point Airlines almost doubled their revenues for the first half-period to EUR 1.8 billion (prior year: EUR 0.9 billion). Their total earnings improved by EUR 58 million to EUR -77 million. Both Eurowings and Brussels Airlines posted a positive result for the second-quarter period.

“All our airlines were able to improve their load factors despite raising their capacities,” Svensson adds. “This shows that our products are well received by our customers. As a result, our Network Airlines in particular made a substantial contribution to our improved overall earnings. We are also very satisfied with the developments at Eurowings, which now has every prospect of breaking even this year – earlier than anticipated.”

Aviation Services
Lufthansa Cargo raised its constant currency yield by 9.3 percent, thanks to favorable trends in demand. The company reported a positive Adjusted EBIT for both the first and the second quarter, resulting in first half year earnings of EUR 78 million (prior year: EUR -45 million).

Lufthansa Technik improved its first half year Adjusted EBIT by 8.8 percent to EUR 222 million (prior year: EUR 204 million).

The LSG Group achieved an Adjusted EBIT of EUR 13 million for the first half-year period (prior year: EUR 24 million). The decline is primarily attributable to restructuring costs.

First half-year Adjusted EBIT for Additional Businesses and Group Functions amounted to EUR 41 million (prior year: EUR -50 million). The improvement was predominantly due to currency effects.

Outlook
“In view of our successful first half-year development and the better visibility into the important third-quarter period, we have raised our forecast for 2017,” says Ulrik Svensson. 

At the passenger airlines, the organic capacity growth in the second half-year is expected to be 4.7 per cent. From today's perspective, unit revenues at constant currency will be negative in the second half-year compared to the prior-year period. They are, however, expected to perform better than this in the third quarter. Unit costs excluding fuel and currency effects are expected to come down slightly in the second half-year.

The Lufthansa Group forecasts an Adjusted EBIT for 2017 above previous year. Fuel cost excluding Brussels Airlines for the second half of the year are projected EUR 100 million below the previous year 


The Lufthansa Group January to June Change Q2 Q2
                  2017 2016 2017 2016
Total revenue                         EUR m 16,951 15,042 +12.7% 9,260 8,126
   of which traffic revenue EUR m 13,293 11,637 +14.2% 7,485 6,402
EBIT EUR m 1,031 518 +99.0% 1,015 567
Adjusted EBIT                  EUR m 1,042 529 +97.0% 1,017 582
Adjusted EBIT margin 6.1% 3.5% +2.6 pts. 11.0% 7.2%
Net profit for the period         EUR m 672 429 +56.6% 740 437
Capital expenditure                 EUR m 1,207 1,167 +3.4%
Cash flow from operating activities EUR m 3,226 2,193 +47.1%
Employees as of 30 June 128,472 122,799 +5,673
Earnings per share                 EUR 1.43 0.92 +55.4% 1.58 0.94


1 Ağustos 2017 Salı

Yaz mevsiminde tatile gidemedim diye üzülmeyin!

Kış Tatili, En Avantajlı Fiyatlarla
Kış aylarında, içinizi ısıtacak değişik coğrafyalardaki gemi seyahatlerine göz atmak ister misiniz? MSC Cruises’un alternatifleri arasından seçiminizi yapın, kış mevsimi çıkacağınız sıcacık tatilinizi, şimdi en uygun fiyatlarla satın alın.

Ülkemizde soğukların yaşandığı kış mevsimi için sıcak ülkelere gidip, güneşlenmek-denize girmek, pozitif bir ruh haliyle seyahat etmek isterseniz, bu gemi seyahatleri tam size göre. Birleşik Arap Emirlikleri, Bahreyn ve Katar’ın da dahil olduğu, sıra dışı bir coğrafyada, deniz-güneş, uygun alışveriş fırsatları ve altın kumlu çölün mistik atmosferini yaşayabilirsiniz. Ayrıca, en çok tercih edilen ve en popüler gemi seyahatlerinden biri olan Akdeniz’i ve Kanarya Adalarını, 8, 11 ve 13 günlük tur programı eşliğinde keşfedebilirsiniz. Kışın ılıman bir tatil yapmak için sunduğu imkanlar, kolay ulaşımı ve uygun fiyatı ile Akdeniz’i, ideal bir seçenek olarak değerlendirebilirsiniz. Tropik iklimi, keyifli yeme-içme imkanları, ülke insanının karakteristik özellikleri ve muhteşem denizi ile Küba kış boyunca sizi bekliyor. Üstelik Küba’ya kadar gitmişken, Karayipler ve Antiller’in de güzelliklerini keşfetme fırsatınız olacak. Dilerseniz, Florida’nın eşsiz sahil kenti Miami’yi de görebileceğiniz bir Karayipler gemi seyahatine de çıkabilirsiniz. Uçakla gidiş-dönüş, tüm transferler, Türkçe rehberlik hizmetleri, gemide tam pansiyon konaklama imkanı ile 749 Euro’dan başlayan fiyatlarla satılıyor. Bu keyifli seyahatler için MSC Cruises satış ofislerinden daha detaylı bilgi alabilirsiniz.


28 Temmuz 2017 Cuma

THY yeni servis noktasını taşıma ağına ekledi

Ege’nin incileri Turkish Cargo ile Kuveyt sofralarında
Dünyanın en geniş taşıma ağına sahip hava kargo şirketi Turkish Cargo, yolcu ve kargo uçakları ile dünyanın dört bir yanına ulaştırdığı taze balık gönderileri için bir yeni servis noktasını taşıma ağına ekledi. 

Turkish Cargo, Bodrum’da yetiştirilen balıkların en taze şekilde Kuveyt’e ulaştırılması için, direkt icra edilen Bodrum – Kuveyt  yolcu seferleri ile taze balık gönderimine başladı. Her hafta Cumartesi günleri icra edilen sefer ile Turkish Cargo, Bodrum’da yetiştirilen balıkları, ürün tazeliğini ve kalitesini koruyarak aynı gün içerisinde Kuveyt’teki alıcılarına ulaştırmayı hedefliyor.  Su ürünleri pazarında, ihraç edilen her dört balıktan üç tanesini yetiştiren Ege Bölgesi’nden gelen talepler doğrultusunda, 30 Haziran’dan itibaren icra edilen Bodrum – Kuveyt (BJV-KWI) yolcu seferlerinin kargo kapasitesi değerlendirilerek, bölgenin su ürünleri ihracatına katma değer oluşturuluyor.
Aynı zamanda Turkish Cargo, Milas/Bodrum Havalimanı’ndan tarifeli yolcu seferleri ile hava kargo hizmeti gerçekleştirerek bir ilke daha imza atmış oldu. Dünyanın önemli üretim ve ticaret merkezlerine en iyi bağlantıları sağlayan Turkish Cargo, kaliteli hizmet anlayışı ile sunduğu cazip olanakları, müşterilerinin ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılamak adına geliştirmeye devam ediyor.

Turkish Cargo ve uçuş tarifeleri ile ilgili ayrıntılı bilgilere www.turkishcargo.com.tr web sitesinden, +90 850 333 0777 numaralı Çağrı Merkezi’nden ulaşılabilir. 

27 Temmuz 2017 Perşembe

Datça’nın Dondurması Çınar’dan

Çınar Dondurmanın müdavimleri ayda 5 ton dondurma tüketiyor
Dondurma vücutta stres düzeyini azaltan hormonları uyarması hem de triptofan içermesi sayesinde sakinleştirici olarak kabul edilen besinlerden birini oluşturuyor

Çocukların büyüme ve gelişmesinde protein önemli bir besin öğesi ve dondurma  bu noktada önemli bir destek haline geliyor. 1982 yılında Pendik’de Çınar Dondurma olarak hizmet veren mekan 2001 yılından itibaren Datça Merkez Liman içinde hizmet vermeye başladı. Çınar dondurmada birbirinden lezzetli dondurmalar yaz mevsiminin vazgeçilmezleri arasında yerini korurken, Çilekli, Limonlu, Kavunlu, Vanilyalı, Çikolatalı ama en çok sevileni Keçi Sütlü Kaymak Dondurma oluyor. Çınar dondurma günde 150-200 kilo dondurma satarken müşterilerin tercihi ise Keçi sütünden yapılan kaymaklı dondurma oluyor. Her gün 30 çeşit dondurmayı kendi imal eden Çınar Dondurma tatlılar menüsünde de oldukça iddialı.  


Waffle, Meyveli Sorbeler gerçek meyvalardan üretilmiş  boya ve aroma içermeden Çınar’da imal edilmektedir. Şeker hastaları için ise diyet dondurma bulunuyor. Çikolatalı Sufle ise tartışmasız çok başarılı. Diğer tatlıları derseniz Profitirol, Tiramisu, Fırın Sütlaç, Sakızlı Muhallebi ve Traliçe  dondurmanın yanında tadabileceğiniz tatlılar menüsünde yerini alıyor.Sıcak yaz günlerinin sevilen yiyeceklerinden biri olan dondurma doğru seçildiğinde sağlıklı tatlı alternatiflerinin başında geliyor. Üstelik kalsiyum, fosfor, A vitamini, B vitamini gibi vitamin ve minerallerden zengin olmasının yanı sıra sütten üretildiği için sağlığımıza da önemli katkılar sağlıyor. 

Normal yetişkinler ve çocuklar haftada 2-3 kez 2 veya 3 top dondurma yiyebilirler. Zayıflama diyeti uygulayan kişiler veya diyabeti olanlar da Çınar Dondurmanın özel diyabet dondurması sağlıklı bir tatlı alternatifi olacaktır. Kemik ve diş sağlığının korunmasında, kas kasılmasında, kanın pıhtılaşmasında önemli bir role sahip olan kalsiyum vücudumuzda en çok bulunan minerallerden. 19-50 yaş arası kişilerin günde ortalama 1000 mg kalsiyum almaları gerekiyor. Günlük kalsiyum ihtiyacı; çocuklarda, yaşlılarda ve hamilelerde artıyor. Dondurmadan 2 top tüketmek, yaklaşık 150 mg kalsiyum almamızı sağlayarak günlük kalsiyum ihtiyacımızı karşılamaya destek olacaktır. Özellikle tatlı isteğinin en çok görüldüğü ikindi saatlerinde 2-3 top sade veya meyveli dondurmayı ara öğün olarak tüketebilirsiniz.  

Çınar Dondurmayı Datça Merkezde sorduğunuzda tarifi mümkün ama yolunuzu kaybederseniz de  önünden geçersiniz. Limana bakan yüzüyle geniş bahçesinde akşam keyfinize de keyif katacaksınız. Sizde uğrayın  dondurmanın tadına varın. Ama bir gerçek kuyrukta bekleyerek, biraz sabır gerekiyor ama tezgah arkasındaki cengaverler  çok hızlı çalışıyorlar. Kısa sürede dondurmanız size veriliyor. Dondurmanızı almadan  önce bahçede yerinizi masanızı ayarlayın. Akşam satlerinde bahçe full çekiyor bizden söylemesi.  Afiyet olsun….


Crowne Plaza Florya’nın Yeni Genel Müdürü Volkan Öztürkler oldu

Turizm ve otelcilik sektöründe uluslararası deneyime sahip, sektörün genç ve dinamik yöneticilerinden Volkan Öztürkler, Crowne Plaza Florya’nın Genel Müdürü olarak göreve başladı. 

1976 İstanbul doğumlu olan Volkan Öztürkler, lisans eğitimini Florida Üniversitesinde tamamlamıştır. 20 yılı aşkın turizm ve otelcilik deneyimine sahip Öztürkler, sırasıyla Boca West Country Club, Boca Resort & Club, The Ritz Carlton, Rixos gibi lüks segment markalarda üst kademe yöneticilik ve genel müdürlük pozisyonlarında görev yapmıştır.Intercontinental Hotels Group’a ( IHG ) bağlı Crowne Plaza oteller zincirinin en yeni üyelerinden biri olan Crowne Plaza Istanbul Florya, Volkan Öztürkler’in yönetimi ile birlikte city-resort konseptini öne çıkartarak misafirlerinin memnuniyeti için yüksek kalitede hizmet sunmaya odaklanacaktır.

TAV’dan yılın ilk yarısında 511 milyon avro ciro

TAV Havalimanları 2017 yılının ilk yarısında51 milyon yolcuya hizmet verdi
TAV Havalimanları 2017 yılının ilk yarısında, önceki yılın aynı dönemine göre % 2 artışla 51 milyon yolcuya hizmet verdi.Havalimanı işletmeciliğinde Türkiye’nin dünyadaki önemli markası TAV Havalimanları, 2017 yılının ilk yarısında 51 milyon yolcuya hizmet verdi. Konsolide cirosunu 2016’nın aynı dönemine göre yüzde 2 artıran şirket 60 milyon avro net kar açıkladı.

TAV Havalimanları İcra Kurulu Başkanı Sani Şener “Havalimanlarımızdaki yolcu trafiği 2017 yılının ikinci çeyreğinde pozitif ivmeyi yakaladı. Atatürk Havalimanı şehir çıkışlı dış hat yolcusu, nisan ayında yeniden artış göstermeye başladı ve ikinci çeyreği yüzde 3 büyümeyle tamamladı. Aynı dönemde, dış hat transfer yolcusu ise yüzde 12 arttı. Bu yılın ilk altı ayında konsolide ciromuz yüzde 2 artarak 511 milyon avroya ulaştı. Net kâr, ağırlıklı olarak finansman giderlerimizdeki düşüş nedeniyle artış gösterdi. 2017 yılı için net karda önemli artış beklentimizi koruyoruz. Mart ayında yüzde 50 kar dağıtımı politikamız çerçevesinde 247 milyon TL temettü dağıttık. Tiflis Havalimanı’na 2016 ve 2017 yıllarından toplam 44 milyon avro tutarında yatırım yaptık ve bu havalimanındaki büyüme trendi bu kararımızın ne kadar doğru olduğunu ortaya koydu. TAV Havalimanları olarak 20 senede biriktirdiğimiz sosyal ve entelektüel sermaye ile tüm dünyada yeni iş fırsatlarını ve potansiyel havalimanı özelleştirme projelerini titizlikle araştırıyor ve takip ediyoruz. Bu yıl da portföyümüzü büyütmek için iş geliştirme ve yatırım çalışmalarına hız kesmeden devam ettik. Haziran ayında Suudi Arabistan Sivil Havacılık İdaresi (GACA) ile Yanbu, Qassim ve Hail havalimanlarının geliştirilmesi ve işletmesi için sözleşmeleri imzaladık. Medine havalimanındaki başarımızı bu havalimanlarında da tekrarlamak istiyoruz. 

Temmuz ayında kurucu ortaklarımızdan Akfen Holding’in gene hissedarımız olan Groupe ADP’ye hisselerini satması işlemi hem ADP’nin Türk havacılığına güvenini gösteriyor, hem de TAV Havalimanları’nın önündeki büyüme fırsatlarını daha da genişletiyor. Tüm hissedarlarımıza, iş ortaklarımıza ve çalışanlarımıza TAV markasını bugünlere taşıyan güvenleri ve emekleri için teşekkür ediyorum” dedi.


ÖZET FİNANSAL VE OPERASYONEL BİLGİLER 
(milyon avro)   2016 1.yarı 2017 1.yarı % değişim  
Konsolide ciro* 502,6 511,0 %2
FAVKÖK* 267,3 281,7 %5
FAVKÖK marjı (%) %53,2 %55,1 2.0 puan
FAVÖK* 194,5 201,8 %4
FAVÖK marjı (%) 38,7% 39,5% 0.8 puan
Net Kâr 31,6 60,0 %90
Yolcu sayısı (mn) 49,5 50,7 %2
- Dış hat 27,4 28,3 %3
- İç hat 22,1 22,4 %1
Not: Bu bültendeki bilgiler TFRS Yorum 12 için düzeltilmiş ciro ve FAVÖK baz alınarak hesaplanmıştır.

ALTİD Başkanı Burhan Sili dosyamızı Bakan Kurtulmuş’a takdim ettik

‘Yatırımlar dengeyi bozuyor’
Kültür ve Turizm Bakanı Numan Kurtulmuş’un turizm sektör temsilcileriyle yaptığı toplantıda Alanya’yı Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkanı Burhan Sili temsil etti. ALARA bölgesi otel işletmecilerinin katıldığı ve Alara Turizm Yatırımcıları Derneği’nin (ALTUYAB) ev sahipliğinde yapılan istişare toplantısına Alanya Belediye Başkanı Adem Murat Yücel de katılmıştı.  Delphin Botanik Platinum Otel’de yapılan bu toplantıda alınan notlar ve genel sorunlar  Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkanı Burhan Sili’nin de katıldığı  sektör toplantısında Kültür ve Turizm Bakanı Numan Kurtulmuş’a aktarıldı.

“SORUNLAR BAKAN’A İLETİLDİ”
Kültür ve Turizm Bakanı Numan Kurtulmuş, Antalya’da düzenlenen ve sektör temsilcilerinin yer aldığı “Turizm Sektörü Değerlendirme Toplantısı”na katıldı. Bu toplantıda Alanya’yı temsil eden ALTİD Başkanı ve Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Yönetim Kurulu Üyesi Burhan Sili şunları kaydetti: Kültür ve Turizm Bakanı Sayın Numan Kurtulmuş ile Antalya’da yaptığımız toplantıda yüksek vergi, tur operatörlerine verilen uçak desteklerinin 2018  uçaklarının  planlandığı bu dönemde bir an önce  karara bağlanması, yatırımların bir dönem durdurulması ve özellikle Alanya gibi turizme uzun dönemdir hizmet veren, küçük tesislerin bulunduğu bölgelerde genel anlamda rekabet edilebilmesi için  uzun vadeli ve uygun faizli yenileme ve işletme kredilerinin hayata geçirilmesi, Kurban Bayramı tatilinin 9 gün olması gibi taleplerde bulunduk.

“DOSYA SUNDUK”
Ayrıca TÜROFED olarak hazırladığımız turizm ile ilgili kısa-orta ve uzun vadede ele alınması gereken konuları içeren dosyamızı da takdim ettik. Dosyadaki önemli konulardan birisi de yatak arzı konusuydu. Sadece Alanya’da 2017 yılında 4 bin 985 yeni yatak devreye girdi. Son 5 yıllık periyotta bölgede benzer oranda artış var. Arzdaki bu artış yeterli sayıda turist gelmediği durumlarda fiyat-kalite dengesini de bozabiliyor.


DoubleTree by Hilton Kemer 2018’de açılacak

Hilton Türkiye’deki ilk DoubleTree by Hilton Resort otelini duyurdu
Yeni DoubleTree by Hilton, Hilton’un Türkiye’de halihazırda faaliyet gösteren 50’yi aşkın oteli arasına katılacak

2018’in başında 324 odalı yeni oteli DoubleTree by Hilton Antalya Kemer otelini açmak üzere, Hasançebi İnşaat Turizm Yatırımları ve Ticaret Anonim Şirketi ile franchise anlaşması imzaladı. Tesis, faaliyete geçmesi ile birlikte, geniş kumsalı ile Hilton markasının Antalya’daki ilk resort oteli olacak. Batı Toros Dağları manzarasına sahip otelde özel plaj, altı restoran, dört bar, açık ve kapalı yüzme havuzu, spa tesisleri, fitness merkezi, tenis kortu ve üç konferans salonu bulunacak. DoubleTree by Hilton Antalya Kemer Yeni Mahalle Atatürk Bulvarı, No: 28/1, 07980 Kemer, Antalya adresinde hizmet verecek. . 

Turizmcinin kurtuluş umudu Kurtulmuş’ta

 Acil çözüm bekleyen turizmcileri Kurtulmuş umutlandırdı
 Başbakan Yardımcısı Numan Kurtulmuş’un Kültür ve Turizm Bakanlığı’na getirilmesi, zor bir dönemden geçen ve sorunlarına acil çözüm bekleyen turizmcileri umutlandırdı. Sektörün kangren haline gelmiş sorunları bulunduğunu belirten Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkan Yardımcısı Mehmet İşler, “Kültür ve Turizm Bakanı Numan Kurtulmuş’tan çözüm yolunda adımlar atmasını bekliyoruz. Kurtuluş umudumuz Sayın Kurtulmuş’ta” dedi.  

Binali Yıldırım’ın başkanlığındaki 65. hükümette yapılan değişiklikle Başbakan Yardımcısı Numan Kurtulmuş Kültür ve Turizm Bakanlığı’na getirildi. Görevi Nabi Avcı’dan devralan Kurtulmuş, yeniden şekillenen Bakanlar Kurulu’nun ilk toplantısına Kültür ve Turizm Bakanı olarak katıldı. TÜROFED Başkan Yardımcısı ve Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler, kültür ve turizm bakanlarının çok hızlı değiştiğini belirterek şu görüşleri dile getirdi:  “Sayın Numan Kurtulmuş, hükümet içerisinde görev yapmış, kendini ispatlamış tecrübeli bir siyaset adamı, bir akademisyen. Başbakan Yardımcılığı tecrübesiyle konulara vakıf olan Sayın Kurtulmuş’un sektörün tüm bileşenleriyle bir araya gelerek turizmin acil çözüm bekleyen sorunlarına el atacağına inanıyoruz. Sektör olarak, çözüm odaklı bir siyasetçi olan Sayın Numan Kurtulmuş’un bu işi başarıyla kotaracağını düşünüyoruz.”  Ekonomiye önemli katkılar sağlayan turizm sektörünün zor durumdan çıkmasının yolunun devlet politikası oluşturulmasından geçtiğini anlatan TÜROFED Başkan Yardımcısı ve ETİK Başkanı Mehmet İşler, “Turizm bir devlet politikası haline gelmelidir. Sektörün tüm bileşenlerini bir çatı altında buluşturacak, krizlere karşı dinamik ve acil reaksiyon gösterebilecek bir yapı oluşturulması gerek” dedi. Avrupa pazarının ülke turizmi ve ekonomisi açısından önemini vurgulayan İşler, “Hedef ülkelerle olan ilişkilerin, diplomasinin gözden geçirilmesinde yarar var” diyerek sözlerini şöyle sürdürdü:  “Avrupa pazarında son tüketicinin kafasında yaratılan imaj, en önemli sorunlardan biri. Ülkemize ilişkin imaj ve güvenlik algısının değiştirilmesine yönelik çalışmalar ve daha çok tanıtım etkinliği yapılması gerekiyor. Avrupalı Stratejik bir yaklaşımla Avrupa basının üstünde etkili olacak bu çalışma için Türkiye tanıtımı bütçesi ayırılmalı.

Dışişleri Bakanlığı, Avrupa Birliği Bakanlığı, Başbakanlık Tanıtma Fonu Genel Sekreterliği, Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü ve sektör ortak bir çatı altında buluşarak kaynak oluşturmalı ve bu alanda kullanılmalı.”  Yeni turizm projeleri geliştirilmesine ve bunun için Ar-Ge çalışmalarına ihtiyaç bulunduğunu anlatan TÜROFED Başkan Yardımcısı ve ETİK Başkanı Mehmet İşler, turizm hareketliliği sağlanmasına yönelik görüşlerini, sektörün istek ve beklentilerini dile getirirken özetle şunları söyledi:  “Ülkemize turist getiren A grubu seyahat acentelerine uçak başına değil, koltuk başına teşvik verilmesi daha doğru olacaktır. Sektörün yasası yok, turizm politikasını temel oluşturacak yasa bir an önce çıkarılmalı. 1982 yılında çıkarılan 2634 sayılı Turizm Teşvik Kanunu bugünün ihtiyaçlarına cevap vermiyor, 40 milyona yakın turisti yönetmeye yetmiyor, yeniden ele alınması gerek. Kimlik Bildirme Kanunu, ikinci konutlar rezidanslar konusu da çözüm bekliyor. Kalifiye eleman eğitimi sürdürülebilir ve oniki aya yayılan turizm için son derece önemli. “  Mehmet İşler, kriz ortamında turizm sektörünün ecrimisil, istihdam teşvikleri, KDV indirimi, ihracatçı sayılmak, sektörün yasasının çıkarılması, elektrik indirimi gibi temel isteklerinin ortada durduğunu anlattı. Konaklama tesislerinin sınıflandırılması, Yeşil Yıldız belgelendirmesi, yabancı çalıştırma, müzik eserlerinin telif hakları, havuz operatörlüğü ve benzeri konuların kangren haline geldiğinden yakınan Mehmet İşler, “Kültür ve Turizm Bakanı Sayın Numan Kurtulmuş’tan çözüm yolunda adımlar atmasını bekliyoruz. Kurtuluş umudumuz Sayın Kurtulmuş’ta” diye ekledi.  (Fotoğraflı)

25 Temmuz 2017 Salı

Çin hayali 2018 yılında gerçek olabilir

Dev bir turizm potansiyeli bulunan Çin’den gelen turist sayısını artırmak için yeni bir fırsat doğdu. 2018 yılının Çin’de ‘Türkiye Turizm Yılı’ ilan edilmesiyle birlikte turizmciler, bu avantajın değerlendirilmesi için harekete geçti. Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB), bu büyük pastada Türkiye’nin payını büyütmek için şimdiden çalışmalara başlanması için hükümet ve sektör kuruluşlarına çağrıda bulundu.

Varyag adlı uçak gemisine 2001 yılında en 2 milyon turist vaadiyle Boğazlar’dan geçiş izni verilmesi sonrasında Türkiye’nin en büyük turizm pazarlarından biri olması hedeflenen, ancak bu hedefe bir türlü ulaşılamayan Çin için yeni bir umut doğdu. 2018 yılının Çin’de ‘Türkiye Turizm Yılı’ ilan edilmesiyle birlikte turizmciler, bu avantajın değerlendirilmesi için harekete geçti. 1 milyar 370 milyonluk dev bir nüfusa ve dünyanın en fazla dolar milyonerine sahip olan ülkede yılda 122 milyon kişi yurtdışına çıkarken, turizmciler, bu büyük pastada Türkiye’nin payını büyütmek için şimdiden çalışmalara başlanması için hükümet ve sektör kuruluşlarına çağrıda bulundu. Türkiye Otelciler Birliği de (TÜROB), Çin pazarıyla ilgili ‘yapılabilecekleri’ mercek altına alırken, Çin ile turizm ilişkilerini geliştirmek için çalışmak üzere ilgili bir komite oluşturulmasına karar verdi. 

2018 fırsat yılı olabilir 
TÜROB Başkanı Timur Bayındır, Çin pazarını anlamak ve Çin’le iş yapmak için ülke olarak Kültür ve Turizm Bakanlığı başta olmak üzere tüm sektör kuruluşlarının ortak çalışmalar yapılmasının zorunlu olduğunu söyledi. “Çin’de yurtdışına çıkan turistler için tercih edilen ülke konumuna yükselebilmeyi hedeflemeliyiz” diyen Bayındır, “2018 yılı ciddi bir planlama ile pazara giriş için bir fırsat yılı. Çin hükümeti tarafından 2018 yılı ‘Türkiye Turizm Yılı’ ilan edildi. Çin’de yurtdışına çıkışlarda devletin resmi olarak yönlendirmesi çok önemli. Önümüzde bu ülkeyle ilgili ilk defa böylesine büyük bir fırsat var. Bunu değerlendirmeliyiz. Çin’deki önemli potansiyele karşın, ülkemizin bu pazarda doğal akışı dışında bir faaliyeti bulunmuyor. Bakanlık düzeyinde bir heyet ile üst düzey ziyarette bulunup, güvenlik ve turizmde işbirliği mesajları verilmesi yerinde olacaktır. Ayrıca THY’nin stopover uygulamasını Çin’de de başlatması, İpek Yolu temasının önemi ve vurgulanması gibi konular pazarın geliştirilmesins katkıda bulunacaktır” diye konuştu.  

2016’da yüzde 46 düşüş oldu
Bayındır, Çin’in turizm potansiyeliyle ilgili şu bilgileri verdi: “Çin’den Türkiye’de 2012 yılında 114 bin, 2013’te 138 bin, 2014 yılında 199 bin, 2015 yılında 313 bin turist geldi. 2015 senesi Ağustos ayında başlayan ve yaklaşık bir sene boyunca devam eden üzücü olaylar sebebiyle dünya genelinde bütün pazarlar ile beraber Çin pazarından da Türkiye’ye gelen turist sayısında büyük düşüş yaşandı. 2016 yılında bir önceki yıla göre yüzde 46 düşüşle 167 bin Çinli turist geldi. Mart 2016’da Çin hükümetinin koyduğu seyahat yasağı sebebiyle Mayıs ayının ortasına kadar bütün gruplar durdurulmuştu. Bu yıl ise yeniden artışın başladığını görüyoruz. 2017’nin ilk 5 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 17 artış oldu ve 81 bin Çinli turist geldi. Çin’de kişi başı milli gelir 7.924 dolar. 2014 yılında yurtdışına çıkan Çinli sayısı 107 milyon iken, 2015’te bu sayı 117 milyona, 2016’da 122 milyona yükseldi. Geçen yıl Çinli turistlerin global düzeyde yaptığı harcama 110 milyar dolara ulaştı. Yani Çinli bir turistin kişi başı harcama turarı ortalama 900 dolar düzeyinde.”

Kadınlar daha çok geziyor 
TÜROB’un Çin turizm pazarını incelediği araştırmadan satır başları ise şöyle: 
2016 yılında yurtdışına çıkan turistlerin yüzde 56’sı kadın, yüzde 44’ü erkeklerden oluştu.
Vize kolaylığı turist sayısını etkiliyor. Vietnam, Filipinler, BAE, Sri Lanka, Japonya, Singapur, Tayland, son zamanlarda Avrupa, İngiltere ve Kanada’nın vize kolaylığı getirmesi bu  sayıları arttırıyor.
Tayland, Japonya, Güney Kore, ABD, Maldivler, Endonezya, Singapur, Avustralya ve Malezya; Çinlilerin sırasıyla en fazla ziyaret ettiği ülkeler. 
Grup turları popüler, ancak bireysel ve kişiye özel turlar hızla yükseliyor. Günlük şehir turları, tarih, kültür ve alışveriş turları yanında son dönemde ağır hava kirliliği sebebiyle temiz hava, plaj, temiz deniz turlarına ilgi arttı. 
Okulların tatil olduğu dönemlerde aile turlarında yoğun artış görülüyor. Sanat ve kültür turları da yükseliyor. Zengin Çinliler alternatif tıp, sağlık turları ve estetik operasyonlar için yurtdışına çıkıyor
Türkiye’nin güçlü yönleri olarak Çin’in önem verdiği ve devletin turizm teşviği yaptığı İpek Yolu ‘Bir Kuşak Bir Yol’ projesinde Türkiye’nin de yer alması; vize kolaylığı ile en çok turist çıkartan şehirlerden THY direkt uçuşlarının olması olarak öne çıkıyor. Ancak güvenlik algısı; Çinli acente fam turlarının, roadshow ve seminerlerin durması; ülke fiyatlarının düşmesi; Çinli turistin yurtdışında harcama ortalaması 900 dolar iken Türkiye’nin bundan sadece 100-120 dolar gibi bir ortalama ile geride kalması ve tanıtım eksikliği zayıf yönlerimiz. 
Bu pazarın geliştirilmesi için bazı öneriler ise şöyle: 
Medyanın daha aktif kullanımı,
Moskova’da düzenlenen Türk Alışveriş Festivali’nin benzerlerinin Çin’de de organize edilmesi,
Acentelerin fam trip turlarının desteklenmesi,
Çin’de bulunan turizm ateşelerinin daha aktif olarak destek vermesi,
Çin’de sadece fuarlara katılım değil, özellikle ikinci ve üçüncü büyüklükteki şehirlerde seminer, workshop, road showlarda yer alıp ülke imajını değiştirmek ve alternatif turizm kanallarını tanıtmak için çalışmalar yapılması,
CTRIP kanalında Türkiye’yi tanıtan reklamların verilmesi, 
Çince bir WEB sitesinin hazırlanması,
Aktif bir PR ajansı ile anlaşma yapılması,
Daha fazla medya tanıtım, televizyon kanalları ve gazetecilerin davet edilmesi, alternatif turizm destinasyonlarının tanıtılması.
Ayrıca dizi ve film sektörü de önemli. 2015 senesinde ‘Sister over flower’ programının Turkiye’ye gelmesi bir ivme kazandırdı. 

TUTAP, Ankara’nın sahip olduğu marka değerini ortaya çıkarıyor

Başkent Ankara sahip olduğu Tarihi ve Kültürel zenginliğinin yanı sıra doğal güzellikleri yöresel özellikleri ile Turizminde Başkenti olma hedefindedir. TUTAP Turizm ve Tanıtma Platformu’nun öncülüğünde Başkent Ankara’nın Ulusal ve Uluslarararsı alanda kapsamlı olarak tanıtılması adına tanıtma seferberliği başlatılmıştır.

TUTAP Genel Başkanı Fikret Yıldız, Tanıtma seferberliğinin amacı ve nihai hedefi Ankara’nın birlik ve beraberlik sağlanarak Resmi Kurumların, STK’ların ve Esnafları ve Ankara sevdalılarının ilgi ve destekleri ile tanıtılmasını sağlamaktır. Bir elin nesi var iki elin sesi var mantığında bu heyecan ve duyarlılık sağlanırsa inanıyorum ki Ankara çok yakın zaman yurt içinden ve dışından en fazla ziyaret edilen bir şehir olacaktır dedi. Yıldız, Ankara’ya yıllardır, bir memur şehri fazla gezilecek yeri olmayan ve tarihi zenginliği bilinmeyen bir Şehir imajı verilmişti. Aslında bunun tam tersi Ankara sadece bir Memur şehri değil, Ülke ekonomisine katkı sağlayan sanayisiyle, Ticari yaşamı ve alışveriş merkezleriyle, sportif faaliyetleriyle, jeotermal ve yöresel özellikleriyle, büyük parkları ve yeşiliyle, çevre ilçelerindeki tarihi ve kültürel zenginlikleriyle, doğal güzellikleriyle ve Dünya Miras unsurları ile mutlaka görülmesi, ziyaret edilmesi gereken bir Turizm Şehri unvanını kazanması gerekiyor.Ankara’ya gönül vermiş ve sevdalı insanların, Kurum ve Kuruşların, İş Dünyasının vakit kaybetmeden ivedi olarak başlatılan bu tanıtma seferberliği içerisinde yer alması büyük önem arz etmektedir.

TUTAP Genel Başkanı Yıldız, Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Melih Gökçek’in en önemli Projeleri olan Ulus Tarihi Kent Merkezi ve Ankapark Projeleri Turizme büyük katkı sağlayacak olup bu projelere ilaveten diğer destinasyonlarında devreye sokulması ile Turist sayısı bakımından büyük artış olacaktır. Bunun neticesinde Ankara’ya Ekonomik ve sosyal olarak büyük kazanımlar sağlanacaktır dedi. Siyasi ve Kamusal zenginliği, Uluslararası diplomatik yoğunluğu olan Ankara’nın farklı amaçlar ile gelen konuklarını birde Turizm zenginliği ile değerlendirmesi artı bir kazanç olacaktır. Başkent Ankara’nın sahip olduğu marka değerini ortaya çıkarması, etkili ve kaliteli tanıtımlar ile mümkün olacaktır.