13 Ocak 2019 Pazar

So CHIC... ÖzdilekPark’ta 62. Mağazasını açtı

So CHIC... ÖzdilekPark İstanbul’da 2019’daki İlk Mağazasını açtı
Türkiye’nin önde gelen takı markalarından So CHIC…, ülke genelinde mağaza sayısını artırmaya devam ediyor. 2019 yılındaki ilk mağazasını ÖzdilekPark İstanbul’da açan So CHIC…,  yurt içindeki mağaza sayısını 56’ya yükseltti. Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek “ilk ve tek” yerli gümüş takı markasını ülkemize kazandıran So CHIC…, sektörüne değer katmaya devam ediyor. Mücevher sektöründeki 60 yılı aşkın tecrübesine, 11 yıllık perakende yolculuğunu da ekleyen So CHIC…, mağaza yatırımlarına yenisini ekledi. “Gümüşün en şık hali” mottosuyla ve tasarladığı birbirinden özel koleksiyonlarla dikkat çeken So CHIC…’in yurt içindeki 56. mağazası, İstanbul’un en gözde alışveriş merkezlerinden ÖzdilekPark İstanbul’da açıldı.

2019 YILINDA 10 MAĞAZA AÇMAYI HEDEFLİYORUZ
So CHIC..., Sezgin Jewels, FİX Silver Mağazalar Direktörü Mehmet Cengiz Demir, “Mağazalarımızı güçlü olan yerlerde açmayı tercih ediyoruz. Nisan ayında Ataşehir’de Metropol Alışveriş Merkezi açılıyor. Çok büyük bir proje. Hatta Anadolu yakasının en büyük tiyatrosu da orada faaliyete geçti. Geçen hafta da seneler sonra Şener Şen sahneye çıktı. Orası çok potansiyelli olacak, orada da varız. Şehir içi ve şehir dışında bir kaç tane daha alternatifimiz var. Türkiye genelinde 2019 yılında 10 mağaza daha açmayı hedefliyoruz. 2019’da hedef projelerimiz var. Hedef şehirler olarak İzmir, Konya, İstanbul, Ankara, Gaziantep ve Van’da konuştuğumuz noktalar var. Hepsi inandığımız ve güvendiğimiz yerler. Hepsini teker teker gerçekleştirmeyi hedefliyoruz”dedi.

HER KİTLEYE HİTAP EDİYORUZ
“Gümüş’ün En Şık Hali” sloganımızla piyasada yer alıyoruz. Bir çok müşteri kitlesine hitap ediyoruz. Her müşteri bizim mağazamıza girdiği zaman mutlaka kendine has, zevkine özel bir şey bulma durumuna sahip.

HER BÜTÇEYE UYGUN ÜRÜN BULUNDURUYORUZ
Ekonomide çok önemli. Ekonomi tarafında da her bütçeye uygun ürün bulundurma özelliğine sahibiz. Büyük ürün yelpazesi ile piyasada faaliyet gösteriyoruz.

62.NOKTA ÖZDİLEKPARK AVM’DE
Özdilekpark AVM’de 62. noktamızı açmış bulunuyoruz. Markamızın özelliği şık takılarla ön plana çıkması. Bizim tasarım grubumuz var. Kendimize has takılar gerçekleştiriyoruz, çizgiler oluşturuyoruz ve bunu gümüşle birleştiriyoruz. Doğal taş ile birleştiriyoruz ve mükemmelliği elde ediyoruz. Müşteri farklı bir şey istiyorsa bizim markamızı tercih ediyor ve mutlu kalıyor.

HER GÜNE ÖZEL TAKIMIZ MEVCUT
Hediyelik eşya tarafında, özel günlerde, öğretmenler günü, sevgililer günü, anneler günü, yılbaşı her özel günde mutlaka müşterilerimiz bizi sık ziyaret ederler ve mutlaka mutlu olurlar. Özel tasarımlı ürünleri tercih ederler ve ihtiyaçlarını karşılarlar.

TEKNİK SERVİSİMİZ VE GARANTİMİZ VAR
Takılarımız için bizim özel teknik servisimiz ve 1 yıl garantimiz var. Uzun bir zaman ürünlerimiz garanti kapsamı içerisinde. Kaplamadan birçok şeye kadar değişen ortalama 1 seneye kadar bir garanti süreci müşteriye sunuyoruz. Bu süre içerisinde ufak tefek mevzular ortaya çıkıyor ama müşterimiz her zaman mutlu oluyor. Çünkü bununla ilgilenen bir hizmet birimimiz var.

MÜŞTERİ HER ZAMAN HAKLIDIR VE MÜŞTERİMİZİN YANINDAYIZ
Mükemmel müşteri hizmeti biz de ön planda olduğu için her zaman , her daim müşterimiz haklıdır. O yüzden müşterimizin yanındayız diyoruz. Bizim sloganımız, işleyiş biçimimiz her zaman budur.

SO CHIC…, YATIRIMA DEVAM EDECEK
Mağaza yatırımları hakkında açıklamada bulunan Sezgin Grup Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Sezgin; “Türkiye’de kurumsal gümüş mağazalaşmasında bir ilki gerçekleştirerek “ilk ve tek” yerli gümüş takı markasını ülkemize kazandırdık. So CHIC… tasarım odaklı ve zengin ürün çeşitliliğiyle takıda tüm ihtiyaçları karşılayan bir marka. Modern ve göz alıcı koleksiyonlarımızı müşterilerimizle buluşturmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Mağaza yatırımlarında müşterilerimizle maksimum düzeyde buluşabileceğimiz noktaları tercih ediyoruz. 2019 yılı içerisinde yurtiçi ve yurtdışında 20 yeni mağaza daha açmayı planlıyoruz. ÖzdilekPark İstanbul’da açtığımız 56. mağazamızda da müşterilerimizin beklentilerini en iyi şekilde karşılayacağız.” dedi.

Kapadokya’da İki Otel açılıyor

Niziplioğlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Niziplioğlu, Kapadokya’da iki otel yatırımı için çalışmalara hız verdiklerini açıkladı. Kapadokya’da, görsel olarak simge bir yapı inşa edeceklerini aktaran Niziplioğlu, bölgenin yılda 2.5 milyon turist çekme kapasitesine sahip olduğuna işaret etti. Faaliyetleri maden arama ve turizm alanında yoğunlaşan Niziplioğlu Holding 4 yıl önce İstanbul Zeytinburnu’nda bulunan Mercure Topkapı Oteli hizmete açtı. 2010 odalı otel kısa sürede yüksek doluluk oranı yakaladı. İstanbul’un tarihi bölgeleri ve havalimanına yakınlığı ile öne çıkan otel yatırımı sonrası Niziplioğlu, gelecek dönem yatırım planına Kapadokya, Pamukkale, Efes ve Bodrum’da inşa edeceği otelleri aldı.

İKİ OTEL YATIRIMI İÇİN KOLLARI SIVADI
Kültür ve doğa turizminde öne çıkan Kapadokya’nın Türkiye için oldukça özel bir yeri olması gerektiğini kaydeden Ömer Niziplioğlu, “Kapadokya, dünyada eşi benzeri olmayan tabiat güzellikleri, jeolojik oluşumların bir hediyesi olan peri bacaları ve vadiler ile turistlere bir masal ambiyansı sunuyor. Dünyanın sekizinci harikası olarak nitelendirilen yer altı şehirleri ile tarihi geçmişini ortaya koyuyor. Kapadokya’da henüz çok az kişi tarafından bilinen 110 derece sıcaklığa sahip bir termal su havzası bulunuyor. Bu da, bölgeyi Afyondan sonra sağlık ve termal turizminin yeni destinasyonu konumuna getiriyor” dedi.


2.5 MİLYON TURİST KAPATESİ
Böylesine değerli olan bölgemizin, yılda 2,5 milyon turist çekme kapasitesi var. Biz de holding olarak da yatırımlarımıza 2 otel ile buradan başlamaya karar vermiş bulunuyoruz. Bunun için öncelikle 60 bin metrekare arazi satın alıp ruhsat işlemlerine başladık. Daha sonrasında ise Kapadokya’ya yakışan ve o bölgenin sembol binası olacak olan bir yapıyı hayata geçireceğiz. Görsel olarak bölgenin simgesi olan ve dünyada bir benzeri olmayan balon şeklinde bir yapıyı inşa ederek bir ilke imza atmayı planlıyoruz” dedi.

350 ODALI OTEL
Ömer Niziplioğlu, Kapadokya bölgesine gelen turistlerin önemine işaret ederek “Otelimiz 350 odası olacak. Otelde balo salonu, toplantı salonları gibi bir dizi sosyal ve sportif alan da yer alacak. Kapadokya’yı, Türkiye’de ilk defa infinity havuz ile bölgenin yeni cazibe merkezi olarak görüyoruz” şeklinde konuştu. Niziplioğlu Holding, geçen ay yaptığı basın toplantısı ile maden arama konusunda Türkiye’de bir ilke imza atacak yatırıma başladıklarını duyurmuştu. Şirket, Nimaş AŞ adı ile kurulan şirketi halka açmayı planlıyor.

9 Ocak 2019 Çarşamba

Kastamonu Uğurlu Konakları, yatırımda hız kesmiyor

Konağın Hanımefendisi Gülsen Kırbaş, yatırımda hız kesmiyor
Kastamonu Uğurlu Konakları’nın yeni binası Haziran’da hizmete girecek 
Kastamonu turizminin elçiliğini üstlenen, Konağın Hanımefendisi Gülsen Kırbaş, kentin ilk kadın girişimcilerinden birisi olarak 15 yıldır konak işletmeciliği yapıyor

2004 yılında, Toprakçılar Konakları ilk işletmesi oldu. Ardından bir konağı satın alarak restore etmeyi isteyen Gülsen Kırbaş, 2005 yılında Uğurlu Konaklarını satın alarak restore etti ve tesisi 2009 tarihinde işletmeye açarak kent turizmine kazandırdı. Bir açık hava müzesi olan kentin, tarihi- kültürel hazineleri, doğası ve gastronomisiyle her geçen yıl daha fazla yerli ve yabancı misafiri ağırlayacağını anlatan Kastamonu Uğurlu Konakları Yönetim Kurulu Başkanı Gülsen Kırbaş, yatırımlara hız kesmeden devam ettiklerini kaydetti. Tesisin 10.yılında yeni binanın hizmete gireceğini ifade eden Gülsen Kırbaş, şunları söyledi: “Konağımız, 25 oda ve 55 yatak olarak hizmet veriyordu. 2019 yılında, işletmemizi büyütüyoruz. Yeni hizmet binamızda ilave 12 oda ve 23 yatak kapasitesi mevcut. Yaklaşık 2 milyon TL’ye toplam yakın yatırım yapmaktayız. Bu yılın Haziran ayı itibariyle, aynı bahçe içindeki 3 binamızla birlikte 37 oda ve 78 yatak kapasitesine ulaşacağız. Bu yıl, Kastamonu Uğurlu Konaklarının 10. yılı ve büyümeyle yolumuza devam ediyoruz” dedi. 


Uzakdoğulu ve Avrupalı turistlerin ilgisi gözleniyor 
Yerli misafirlerin yanı sıra, son yıllarda Uzakdoğulu ve Avrupalı turistlerin ilgisini çektiklerini anlatan Gülsen Kırbaş, konuşmasına şöyle devam etti: “Çok az bozulmuş tarihi kent dokusu, çok sayıda ve çok iyi durumda korunmuş tarihi eseri, yüzlerce özgün konağı, tarihi konaklarda konaklama imkanı, bozulmamış çok çeşitli doğal yapısı, yöresel ürünleri, el sanatları ve zengin yöresel gastronomik değerleri ile kentimiz, her geçen yıl yerli ve yabancı misafirlerimizden daha yoğun talep alıyor. Son dönemlerde Çin, Tayvan, Japonya, Almanya, Fransa ve İngiltere’den misafir alıyoruz. Amerika’dan az sayıda olsa da konuklarımız oluyor. Uzakdoğu ve Avrupa ülkelerinden, daha fazla turist almak için tanıtım ve pazarlama çalışmalarımızı artıracağız. Yerli misafirlerimiz, kültür ve doğa turizmi başta olmak üzere kentimizin özgün olan değerlerine ilgi göstermektedir. Son yıllarda hem il, hem de işletme olarak, gastronomi turizmini ön plana almaya başladık ve bu alanda hayli güçlendik. 2019 yılı, hem Kastamonu, hem de Uğurlu Konakları için gastronomi turizminde parlama yılı olacak. Bu alanda, projelerimiz mevcut” diye konuştu. 


Kastamonu turizminde, 2019 sıçrama yılı olacak 
Kent turizmi açısından yılı değerlendiren Gülsen Kırbaş, şunları anlattı: “Kastamonu turizminin 2019’da, daha önceki yıllara göre sıçrama yapmasını bekliyoruz. Kent 2018’e göre daha donanımlı. Belediyemiz, yeni kentsel düzenlemeler, restorasyonlar yaptı, yeni konaklar açıldı ve yeni projeler de yolda. Özellikle eko-turizm alanında, bölgemizde yeni proje ve yatırımlar var, örneğin kanyonlarda cam ve ahşap teraslar gibi. Bunları yeteri kadar tanıtabilirsek, daha çok misafirimizi ağırlarız. Kente gelenler en çok kent merkezindeki kültür odaklarını (cami, medrese, külliye, müze, çarşı, kale), kent merkezine çok yakın mesafedeki UNESCO geçici miras listesindeki Kasaba köyü Mahmutbey Camisini ve her biri ayrı bir cazibeye sahip ilçeleri ziyaret ediyorlar. Pınarbaşı-Azdavay ilçelerinde kanyon, şelale ziyaretleri ve doğa sporları, Ilgaz’da kar ve kayak turizmi vb. gelenlerin ilgi alanlarına girmektedir” şeklinde konuştu. 

8 Ocak 2019 Salı

Havaş’ın işbirliğiyle airBaltic Avrupa’nın en dakik havayolu seçildi

Letonya merkezli airBaltic, OAG’nin araştırmasında ‘Avrupa’nın En Dakik Havayolu’ seçildi. Havacılık sektörünün önde gelen markalarından Havaş’ın yer hizmetleri operasyonlarında destek verdiği Letonya merkezli airBaltic, OAG’nin araştırmasında ‘Avrupa’nın En Dakik Havayolu’ seçildi

AirBaltic aynı araştırma sonuçlarına göre, dünyanın en dakik ikinci havayolu unvanını da aldı. Bu yıl kuruluşunun 86’ıncı yılını kutlayan Türkiye’nin küresel markası Havaş’ın, Riga Havalimanı’nda yer hizmetleri operasyonlarını üstlendiği airBaltic Havayolları, İngiliz araştırma şirketi OAG tarafından gerçekleştirilen araştırmada geçen yılki unvanını koruyarak 'Avrupa’nın En Dakik Havayolu', dünyanın ise en dakik ikinci havayolu olarak belirlendi. 2018 yılı verilerine göre gerçekleştirilen ve 58 milyondan fazla uçuşun performansının izlendiği araştırmada airBaltic, yüzde 89.17 dakiklik oranıyla liste başında yer aldı. Kaliteli, güvenilir ve zamanında hizmet anlayışıyla iş ortaklarının performansına katma değer sağlamayı odağına alan Havaş’ın uzun soluklu işbirliklerinden airBaltic, son beş yıldır dünya dakiklik performansı sıralamasında ilk sıralarda yer alıyor.

Havaş Genel Müdürü Kürşad Koçak, "Riga Havalimanı’nda faaliyete başladığımız 2010 yılından bu yana Letonya’nın bayrak taşıyıcısı ve havalimanının en önemli kullanıcısı airBaltic’e tam kapsamlı yer hizmetleri sunuyoruz. Operasyon zincirimizde, sürdürülebilir hizmet kalitesi ile güvenlik ve zamanında hizmet unsurlarını en temel önceliklerimiz olarak görüyoruz. Bu yaklaşımın bir sonucu olarak, airBaltic’in Avrupa’nın en dakik havayolu seçilmesi ve son beş yılda listede en üst sıralarda yer almasına katkı sağlamaktan mutluluk duyuyoruz. Sektördeki 86 yıllık deneyimimizi yeni teknolojiler ve farklı coğrafyalara adaptasyon kabiliyetimizle birleştirerek hizmetlerimize taşıyoruz. Küresel ölçekte havayollarının güçlü sinerjiyle büyük başarılara imza atacağı tercih edilen iş ortağı olmak üzere faaliyetlerimize devam edeceğiz’’ dedi. 

Havaş Riga Uluslararası Havalimanı’nda airBaltic’in yanı sıra Türk Havayolları, SAS, Ukrayna Havayolları, Air Europa, UTair, Aegean Airlines, Onurair, Freebird, Corendon, LOT, Norwegian, Getjet gibi çok sayıda havayolu şirketine; yolcu ve bagaj işlemleri, ramp, uçak temizlik, yük kontrolü ve haberleşme, de-icing, kargo, uçuş operasyonları, ulaşım, temsil ve gözetim hizmetleri de dahil olmak üzere eksiksiz yolcu ve operasyon hizmetleri sunuyor. 2018 yılında Havaş, Riga Havalimanı'nda yaklaşık 1,5 milyon bagajı yöneterek, 28 bin uçuş ve 4 milyondan fazla yolcuya, aynı zamanda 8,000 ton kargoya servis sağladı. 





2 Ocak 2019 Çarşamba

Titanic Hotels, işe alacağı personeli liseden eğitmeye başlayacak

Titanic Hotels, Etiler Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ile protokol imzaladı. Bu protokole göre, Titanic Hotels her yıl 300 öğrenciye staj imkanı sunarken, bu öğrencilerin yüzde 25’ini de işe alacak Avrupa Ağırlama ve Konaklama Okulları Birliği kurucu üyesi olan Etiler Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ile iş birliği protokolü imzalayan Titanic Hotels, her sene 300 öğrenciye staj imkanı sunacak ve bu öğrencilerin 75’ini işe alacak. 

Titanic Hotels Grup İnsan Kaynakları Müdürü Çağatay Erdoğan protokole içeriğine dair şu bilgileri verdi; “Titanic Downtown Beyoğlu’’ otelimizde gerçekleştirilen “Mesleki Ve Teknik Eğitim Okulları Yönetim Kurulu” toplantısında, grubumuz Titanic Hotels ve Etiler Turizm ve Otelcilik okulu arasında “iş birliği protokolü“ imzalanmıştır. Bu iş birliği protokolü ile Etiler Turizm Ve Otelcilik Okulu’ndan yaklaşık 300 öğrencinin ve Avrupa Otelcilik Okulları birliğine bağlı 43 okuldan da sayısı 45.000’i geçen öğrencilerin istihdamı konusunda Türkiye masasının temsilini ve münhasırlığını aldık”.Bu anlaşma ile Titanic Hotels, turizm eğitimlerinden vereceği faydalı bilgilerle öğrencileri mezun olduklarında tam donanımlı hale getirmeyi, istihdama katkı sağlamayı ve sektördeki kalifiye iş gücünü artırmayı hedefliyor.Avrupa’da tek Türk otel markası olarak Türk bayrağını dalgalandıran Titanic Hotels’in  Almanya’da 3, İstanbul’da 7, Antalya’da 3 ve 1 tanesi de  Bodrum’da olmak üzere toplam 14 oteli bulunuyor.



27 Aralık 2018 Perşembe

Sheraton Bishkek Hotel açılışına gün sayıyor

Mıstaçoğlu Şirketler Grubu, Kırgızistan’daki yatırımlarına Sheraton Bishkek Hotel ile devam ediyor.Türkiye’nin en önemli bilişim, telekomünikasyon, mobil iletişim ve inşaat şirketlerini bünyesinde bulunduran. Kırgızistan’da 2012 yılında yatırımlarına başlayan 2013 yılında ülkenin ilk ve en büyük AVM’si BishkekPark AVM ve BishkekPark Residence projelerini hayata geçiren Mıstaçoğlu Şirketler Grubu, dünya genelinde 129 ülkede 6 bin 700 oteli bulunan Marriott Grubu ile yaptığı anlaşma ile Sheraton Bishkek Hotel’i 2019 yılının ilk yarısında açmaya hazırlanıyor. 

Orta Asya’nın kalbinde ekolojik yönden dünyanın en temiz havasına ve doğasına sahip Kırgızistan’ın başkenti Bişkek’te bulunan Sheraton Bishkek Hotel, Tanrı Dağları’nın muhteşem manzarası eşliğinde yepyeni bir konaklama deneyimini başkent ile buluşturmayı hedefliyor. Sheraton Bishkek Hotel, iş dünyasının kalbi Kievskaya Caddesi’nde yer alan Kırgızistan’ın ilk ve en büyük alışveriş merkezi BishkekPark Alışveriş ve Yaşam Merkezi’nin üstünde 22 katlı yapısı ile Kırgızistan’ın en yüksek binası olma özelliğini taşıyor. 

Toplam 17 bin 500 metrekare kullanım alanına sahip Sheraton Bishkek Hotel standart, superior, süit ve kral dairesi seçenekleri ile toplam 183 oda ile hizmet verecek. Bin kişi kapasiteli kongre merkezi, balo salonu ve farklı büyüklüklerdeki toplantı salonları ile her türlü organizasyona ev sahipliği yapacak Sheraton Bishkek Hotel, Kırgızistan mutfağından eşsiz tatlarıyla dünya mutfağından leziz seçenekleri buluşturan restoranı ve 22’inci katında bulunan Sheraton Club Lounge’yla misafirlerine yemek ziyafetinin yanı sıra görsel bir şölen sunacak. Blue Sky Roof barıyla Tanrı Dağları ve panoramik şehir manzarasını buluşturan Sheraton Bishkek Hotel, fitness, yüzme havuzu, sauna ve buhar odaları, Uzakdoğu ve dünya masajlarının uygulandığı SPA’sı ile misafirlerinin ziyaretlerini keyfe dönüştürecek.

Kırgızistan’ın ilk ve en büyük alışveriş merkezi olan Bishkek Park Alışveriş ve Yaşam Merkezi’nin üzerinde konumlanan mimarisiyle alışverişe doğrudan ulaşma imkanıyla dikkat çeken Sheraton Hotel Bishkek, 2019’un ilk yarısında misafirlerini ağırlamaya başlayacak. 

Hainan Airlines’ın Türkiye seferleri başlayacak

TÜROB’un çabalarıyla  China Southern geldi, sırada Hainan Airlines var 
Türkiye Otelciler Birliği’nin (TÜROB), Çinli havayollarının yeniden Türkiye’ye sefer düzenlenmesi yönündeki girişimleri devam ediyor. Çin'in en büyük havayolu şirketi China Southern, 20 Aralık’ta İstanbul seferlerini başlatırken, temaslar diğer Çinli şirketler üzerinde yoğunlaştırıldı.


TÜROB Başkanı Timur Bayındır, Hainan Airlines’ın da gelecek yılın ilk yarısında Türkiye seferlerini başlatmasını beklediklerini söyledi. Türkiye Otelciler Birliği’nin (TÜROB), Çinli havayollarının yeniden Türkiye’ye sefer düzenlenmesi yönündeki girişimleri devam ediyor. TÜROB’un İstanbul Valiliği’nin de desteğiyle yürüttüğü girişimler sonrasında, Çin'in en büyük havayolu şirketi China Southern 20 Aralık’tan itibaren İstanbul seferlerini başlatırken, temaslar diğer Çinli şirketler üzerinde yoğunlaştırıldı. TÜROB Başkanı Timur Bayındır konuyla ilgili yaptığı açıklamada, Hainan Airlines’ın da Çin-Türkiye arasında yeniden seferlere başlamaya hazırlandığı belirtti. Bayındır, “China Southern’den sonra Hainan Airlines’ın da Türkiye’ye sefer düzenlemesini bekliyoruz. Tahminimiz gelecek yılın ilk yarısında Hainan Airlines’ın seferlerine başlaması yönünde” dedi. 

Çinliler yoğun ilgi göstermeye başladı 
China Southern’ın yeniden Türkiye’ye sefer düzenleme kararı almasından büyük memnuniyet duyduklarını söyleyen Bayındır, Çinli şirketlerin Türkiye’ye uçuş başlatmalarının bu ülkede Türkiye’ye yönelik pozitif algı oluşturacağını da ifade etti. Bayındır, şunları söyledi; “Bu tip gelişmelerin yanı sıra diğer tanıtım etkinliklerinin de olumlu etkilerini görmeye başladık. Çin Halk Cumhuriyeti Ankara Büyükelçisi Yu Hongyang’un verdiği bilgiye göre, Türkiye şu anda Çin halkının tercih ettiği 10 turizm destinasyonundan biri haline geldi. Ülkemizin, uzun yıllardır erişmeye çalıştığı yıllık 1 milyon Çinli turist sayısı hedefinin önündeki en önemli engelin ulaşım imkanlarının yetersizliğidir. 1 milyon Çinli turist hedefi ulaşılabilir bir rakam. Yeter ki ulaşım imkanı sağlansın.” China Southern'in ilk seferi 20 Aralık'ta gerçekleştirilmişti. Şirketin şu anda Pekin-İstanbul hattında salı, perşembe ve cumartesi günleri olmak üzere haftanın 3 günü seferi bulunuyor. 
  
Çinli turist sayısı yüzde 76 arttı
Çin’den Türkiye’ye 2012 yılında 114 bin, 2013’te 138 bin, 2014 yılında 199 bin, 2015 yılında 313 bin, 2016 yılında 167 bin, 2017 yılında 247 bin Çinli Türkiye’yi ziyaret etti. Bu yıl ilk 10 ayda ise geçen yılın ilk 10 ayına göre yüzde 76 gibi önemli bir oranda artışla 340 bin Çinli turist geldi. 2014 yılında yurtdışına çıkan Çinli sayısı 107 milyon iken, 2015’te bu sayı 117 milyona, 2016’da 122 milyona, 2017’de 131 milyona yükseldi. Çinli turistlerin global düzeyde yaptığı yıllık harcama 110 milyar doları aştı. 






22 Kasım 2018 Perşembe

GTD’nin Uluslarası Mutfak Kültürünü Tanıtımına devam ediyor

GTD,Toskana lezzetlerini İstanbul Qubbe Dedeman evsahipliğinde gerçekleştirdi
 Gastronomi Turizmi Derneği (GTD) koordinasyonu ve World Fine Selections İtalya işbirliği ile geçen yıl ilki gerçekleştirilen ve geleneksel hale gelen "Toskana Lezzetleri Tadım Etkinliği"nin ikincisi, geçtiğimiz gün Qubbe Dedeman evsahipliğinde, İtalya’dan gelen lüks segment oteller ve seyahat acentalarının temsilcileri ile dernek üyelerinin yoğun katılımı ile gerçekleştirildi.

İtalya'nın Mugello -Toskana bölgesine özel şaraplar ve gastronomik lezzetlerin de sunumunun yapıldığı etkinlikte, Kırklareli bölgesinde Dönmez Çiftliği’ne ait Vino Dessera Bağları’nda üretilen şarapların tanıtımı yapıldı. Bölgenin zengin peynir çeşitleri, ünlü et ürünleri de yöresel tatlar arasında yer aldı. Köklü tarihi geçmişi ile bir lezzet mirası olan Türk mutfak kültürünü dünyaya tanıtmak misyonu ile kurulan Gastronomi Turizmi Derneği (GTD), kültürel ilişkiler kapsamında farklı ülkelerin yörelerine özgü gastronomik zenginlikleri de Türkiye’de tanıtarak iyi niyet ve dostlukların gelişmesine katkıda bulunarak gönüllü lezzet elçiliği yapıyor.

Farklı ülkelerdeki yüksek kaliteli lüks ve en iyi niş ürünleri özenle seçerek tüketicilerin beklenti ve eğilimleri ile buluşturan bir organizasyon olarak tanınan World Fine Selections,  aynı zamanda turizm acentalarından şirketlere özel uluslararası işbirliği fırsatları yaratıyor.

21 Kasım 2018 Çarşamba

2.Uluslararası Çocuk Dostu Turizm Kongresi yapılacak

2.Uluslararası Çocuk Dostu Turizm Kongresi bu yıl da 24-27 Nisan 2019 tarihleri arasında Sivas'ta düzenlenecek. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Turizm Fakültesi Turizmde çocukların yeri ve önemini düzenlediği 2.Uluslararası Çocuk Dostu Turizm Kongresinde tartışıyor. 2.Uluslararası Çocuk Dostu Turizm Kongresi bu yıl da 24-27 Nisan 2019 tarihleri arasında Sivas'ta düzenlenecek. Kongre, yerli ve yabancı akademisyenlerin, sektör temsilcilerinin bir araya gelerek çocukların turizm sektöründe karşılaştıkları sorunlar nelerdir?, bunlar nasıl çözülebilir?, sektörün bu konuda üzerine düşen görev ve sorumluluklar nelerdir? gibi sorulara cevap aradıkları yeni bir platform oluşturmuştur. Dünya çapında bu alanda söz sahibi Türk ve yabancı bilim insanlarını Sivas'ta buluşturarak yine ses getirmeye devam etmektedir.


İlk kongrenin katılımcıları Dünya Barışına, Dünya Çocuklarına Sivas’ın ve Türkiye’nin ikinci bir armağanı olarak 27 Nisan gününü “DÜNYA ÇOCUK DOSTU TURİZM GÜNÜ” olarak ilan etmiştir. İlk kongre yüklendiği misyonun farkında olarak “Çocuk Dostu Turizm İşletmesi” kriterlerinin belirlenmesi ve bu kriterlere uygun donanıma sahip işletmelerin özel bir işaret ile ödüllendirilmelerini de amaçlamıştır. Bu özel işarete, logoya sahip olabilmek için işletmelerin personel, sağlık, kültür, oyun, etkinlik, beslenme, güvenlik, fiziksel donanım, alan, malzeme ve benzeri birçok konuda sağlamaları gereken minimum koşulların belirlenmesi için her alanda uzmanların bir araya gelerek Çocuk Dostu kavramının yukarıdaki özelliklerinin müze, sahil, lokanta, ulaşım gibi turizmin tüm bileşenlerinde de geliştirilmesi için gayret sarf edilmesi gerektiğinin bilincindedir. 

Bu seneki 2.Uluslararası Çocuk Dostu Turizm Kongresi bu şartların tartışılacağı ihtisas çalıştaylarına da yer verecektir. Bu bağlamda, TC Kültür ve Turizm Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Dünya Turizm Örgütü ve diğer STK'ların da aktif katılımıyla gerçekleşmesi planlanan ikinci kongrede akademisyenlerin  yanı sıra Dünya Sağlık Örgütü, Çocuk Hakları Örgütleri ve ilgili Sivil Toplum Kuruluşlarının temsilcileri de davet edilmiştir.

Bu yıl kongreye davetli konuşmacı olarak alanında uzman sekiz farklı ülkeden akademisyenler katılacaktır. Katılacakları kesinleşenler Yeni Zelanda, Avustralya, Danimarka, Abu Dhabi, Yunanistan, Kıbrıs, Macaristan, Slovakya'dan olup bunların yanı sıra diğer ülkelerden de katılım beklenmektedir. Bilimsel oturumlar İngilizce ve Türkçe olmak üzere çift dilde gerçekleşecek olup, İngilizce-Türkçe, Türkçe-İngilizce simultane çeviri hizmeti Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu akademisyenlerince verilecektir. 

Dört gün sürecek olan kongrenin bir oturumu UNESCO Dünya Mirası Listesinde yer alan Divriği'de gerçekleştirilecektir. 2019 Kongresinde ele alınacak konu başlıklarından bazıları; Çocuk Dostu Turizm ve Dünya Barışı, Turizm İşletmeleri ve Çocuk (Konaklama, Yeme-içme, Ulaştırma, Animasyon, Seyahat), Çocuk Dostu Turizm İşletmelerinin Kriterlerinin Belirlenmesi, Çocuk Dostu Otellerde Personel, Sağlık, Kültür, Güvenlik, Etkinlik, Fiziksel Donanım vb., Çocuk Dostu Otellerde Beslenme, Seyahat ve Turizmde Çocuk Haklarının Yaygınlaştırılması, Çocuk Dostu Turizmde Çocuk Sağlığı ve Güvenliği, Çocuk Dostu Kentler, Çocuk Dostu Müze İşletmeciliği, Turizm Sektöründe Çocuklarla İletişim, Çocuk Hakları ve Turizm'dir.Prof. Dr. Suavi AHIPAŞAOĞLU Cumhuriyet Üniversitesi Turizm Fakültesi Dekanı, geçen sene olduğu gibi bu yıl da kongrenin başarılı geçmesi için değerli katkılarını esirgemeyen Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Rektörü Sn Alim Yıldız 'a teşekkür ederiz dedi.

13 Kasım 2018 Salı

ACE of M.I.C.E. Exhibition by Turkish Airlines 20 Şubat 2019’da kapılarını açıyor

ACE of M.I.C.E. Exhibition by Turkish Airlines Bilgilendirme Toplantısı Başarıyla Gerçekleşti! 20-22 Şubat 2019’da “Connecting Dots” mottosuyla İstanbul Kongre Merkezi – ICC’de gerçekleşecek olan Türkiye’in ilk ve ‘’tek’’ etkinlik, toplantı ve kongre endüstrisi fuarı 6. ACE of M.I.C.E. Exhibition by Turkish Airlines Bilgilendirme Toplantısı 13 Kasım Salı günü W Hotel Istanbul’un stüdyolarında protokol ve basın mensuplarının yoğun ilgisiyle gerçekleşti.




Değişen yüzüyle altıncı defa global MICE endüstrisini ağırlamaya hazırlanan fuarın Bilgilendirme Toplantısına THY Harbiye Satış Müdürü Macid Boyar, İstanbul İl Kültür ve Turizm Müdür Yardımcısı Yusuf Batur, İBB Turizm Müdürü Halil İbrahim Şan, İTO temsilcileri, TÜRSAB Yönetim Kurulu üyeleri, TYD, Skal, YEPUD, DPİD, POYD, İSTTA, SSTD, TETSED dernek başkanları ve yöneticileri ve basın mensupları katılım gösterdi.Sektörümüzün tanınan MC’lerinden olan Başak Koç’un açılışıyla başlayan toplantıda ACE of M.I.C.E. Exhibition by Turkish Airlines’ın 2019 konseptini, Turizm Medya Grubu Başkanı Volkan Ataman anlattı:

“BENZERSİZ BİR MICE DENEYİMİ YAŞAMAYA HAZIR MISINIZ?”
ACE of M.I.C.E. Exhibition by Turkish Airlines, serüvenine 2014 yılında başladı ve ilk organize edildiği günden bu yana global MICE endüstrisini bir araya getirmenin heyecanıyla çalışmaya devam ediyor. Fuarımız etkinlik, toplantı, kongre ve incentive seyahatinin farklı kategorilerde hizmet veren: otel, etkinlik/toplantı yönetim firması, DMC, etkinlik mekanı, servis sağlayıcılar gibi firmaların hizmetlerini sergileyebildikleri ve B2B toplantılarla networklerini genişletme imkanı buldukları ilk ve tek organizasyon olarak varlığını sürdürmeye devam etmektedir.  

“5 YILDA 40 ÜLKEDEN 955 ULUSLARARASI PROFESYONEL AĞIRLADIK”
Fuarımızda şimdiye kadar 78.861 MICE profesyonelini ağırladık. 1226 firma fuarımıza stant alarak katılım gösterdi. Uluslararası Hosted Buyer Programımız kapsamında 40 ülkeden 955 Uluslararası ve 2.393 yerel profesyonel fuarımız kapsamında ağırlandı ve katılımcılarla B2B görüşme gerçekleştirdi. 5 senede fuarımız toplamda 33.515 B2B toplantıya ev sahipliği yaptı. Ayrıca, Speakers’ Corner programı kapsamında 199 ayrı oturumda 175 yerli ve 82 yabancı konuşmacıya ev sahipliği yaptık. 


“DEĞİŞİM, İNOVASYON, GELECEK”
6. yaşımızda katılımcılarımızı etkileyecek, zihin dünyalarını genişletecek ve iş yapış şekillerinde perspektiflerine katkı sağlayacak bir konsept tasarladık. “Connecting Dots” mottosu altında hazırladığımız konseptle sizleri hem görünüm hem de içeriği itibariyle önceki senelerden farklı bir fuar bekliyor olacak. Uluslararası Hosted Buyer Programı kapsamında yurtdışı pazarından katılacak 250 uluslararası nitelikli MICE profesyoneli ve 500’ün üzerinde yerel profesyonel,  fuar kapsamında katılımcı firmalarla B2B görüşme gerçekleştirecek. 



“EĞLENİRKEN NETWORK?” 
ACE of M.I.C.E. her zamanki gibi birbirinden renkli networking etkinlikleriyle katılımcılarına keyifli zamanlar yaşatırken aynı anda bağlantılarını genişletme şansı tanıyor. İlk günün akşamında düzenlenen “Gala Yemeği”, yabancı misafirlere İstanbul’un tanıtıldığı Boğaz Turu ve fuarın ikinci günü gecesinde düzenlenen bir Türkiye MICE endüstrisi ritüeli ve markası AMEzing Parti ile fuar katılımcılarını eğlenirken bağlantı kurabilecekleri renkli deneyimler bekliyor. 



“ZİHNİNİZE MEYDAN OKUYUN!”
Global MICE sektörünün en büyük marka ve isimlerini bir araya getirmeye devam eden ACE of MICE 2019 Speakers’ Corner’da, etkinlik endüstrisinin yeni iletişim teknolojileri ışığında geçirdiği değişim sürecinden esinlenerek Deneyimsel Pazarlama ve Deneyimsel Tasarım konuları işleniyor. Ayrıca, “Doğru destinasyon pazarlaması nasıl olmalı?” sorusundan yola çıkan Destinasyon Pazarlaması başlığı altında, arkalarında başarı hikayesi yatan convention bureau’ların direktörlerinden doğru stratejilerle bezeli iletişim ve pazarlama hikayelerini dinleyebilirsiniz. Etkinlik Teknolojileri alanında dünyanın en büyük teknoloji markaları, dijital dünyanın kapılarını profesyoneller için bir kere daha aralarken en son trendleri daha yakından takip edebilir, etkinlik ve organizasyonlarınızı son teknolojilerle donatabileceğiniz inovasyonlar hakkında fikir edinebilirsiniz. Günümüzdeki değeri 900 milyon dolar olarak ifade edilen ve 2021’e kadar endüstrisinin 2.1 milyar dolarlık bir hacme ulaşması beklenen E-spor alanındaysa, konunun Türkiye ve global alandaki uzmanları ve ünlü simaları E-spor’un geleceğini ve MICE sektörü için getirilerini ele alacak. 


“ACE of M.I.C.E. Awards 7. Etkinlik ve Toplantı Ödülleri”
İlki 10 Şubat 2012 tarihinde Haliç Kongre Merkezi’nde 28 ayrı kategoride 230 proje başvurusu, 160 sponsor firma ve sektörden 2.500 kişinin katılımı ile gerçekleştirilen ACE of M.I.C.E. Awards, Türkiye’de her geçen gün büyüyen, yenilikçi bir MICE sektörü olduğunun kanıtı olarak her yıl daha da büyüyerek yedinci yaşına giriyor. Şimdiye kadar 12.000’den fazla profesyonelin katıldığı ödül törenine 6 yılda 1150 firma başvurdu ve 174 ödül sahipleriyle buluşturuldu. 3 Nisan 2019 tarihinde görkemli bir  organizasyonla Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda 1900 kişinin katılımıyla Oscar tadında gerçekleşecek ACE of M.I.C.E. Awards, 2 ana başlık ve 20 farklı kategoride Türkiye etkinlik ve toplantı sektörü firmalarını “etkilemeye” çağırıyor. 7. ACE of M.I.C.E. Awards’un başvuruları 19 Kasım’a kadar devam ediyor.” 



8 Kasım 2018 Perşembe

İngiltere’den 1 milyon turist

Alanya Turizm Tanıtma Vakfı Yönetim Kurulu Üyesi Gürol Birgen, “2019 rezervasyonlarında artış % 25 Bu da 1 milyon İngiliz turiste hazırlıklı olmamız gerektiğine işaret ediyor” dedi.


LONDRA’da 5-7 Kasım arasında düzenlenen turizm fuarı World Travel Market’de Alanya tanıtımı yapıldı. Fuarda Türkiye’den çok sayıda otel ve acente temsilcisinin olduğunu söyleyen Alanya Turizm Tanıtma Vakfı (ALTAV) Yönetim Kurulu Üyesi Gürol Birgen, İngiliz turistlerin Türkiye ilgisinin çok fazla olduğunu belirterek “Özlemiş olduğumuz yüksek taleple karşılaşmak oldukça memnuniyet verici” dedi.



‘ARTIŞ YÜZDE 25’
2016 ve 2017 yıllarında Türkiye’ye giriş yapan İngiliz turist sayılarının 350’şer bin olduğunu 2018’de ise 650 bin rakamının görüldüğünü dile getiren Birgen, “2019 turizm sezonu için şimdiden gerçekleşen rezervasyonlara göre artış yüzde 25 olarak görünüyor. Bu da 1 milyon İngiliz turiste hazırlıklı olmamız gerektiğine işaret ediyor” şeklinde açıklama yaptı.

20 Ekim 2018 Cumartesi

TEV'den Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy'a Plaket

Türk Eğitim Vakfı Merhum İş Adamı Ali Haydar Ersoy’un Anlamlı Bağışına İstinaden Ailesine Teşekkürlerini Sundu. Türk Eğitim Vakfı Merhum İş Adamı Ali Haydar Ersoy’un anısına istinaden oğulları Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy, Sinan Ersoy ve Hakan Ersoy’a teşekkür sertifikası takdim etti. Doksan yıllık ömrü süresince birçok başarıya imza atmış önemli bir hayırsever ve iş adamı olan Türk Turizminin duayen isimlerinden merhum Ali Haydar Ersoy’un Türk Eğitim Vakfı’na yaptığı vasiyet bağışına istinaden oğulları Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy, Sinan Ersoy ve Hakan Ersoy’a teşekkür sertifikası takdim edildi. 


Divan Elmadağ’da gerçekleşen törene TEV Yönetim Kurulu Başkanı Rona Yırcalı, TEV Yönetim Kurulu Üyeleri Bengü Balkır Mısırlıoğlu, Prof. Dr. Bahattin Bahadır Erdem, Ali Kibar ve TEV Genel Müdürü Yıldız Günay ev sahipliği yaptı. 

Törenin açılış konuşmasını yapan TEV Yönetim Kurulu Başkanı Rona Yırcalı, “2018 yılında aramızdan ayrılan Merhum Ali Haydar Ersoy mütevazi, cesur, dürüst, işini seven bir iş adamıydı. Kurduğu şirketler ve yaptığı girişimlerle alanında öncü olmuş bu başarılı iş insanının birikimini, Türkiye'nin eğitim konusunda yardıma ihtiyaç duyan gençlere burs veren ve onlara çağdaş bir yaklaşımla eğitim desteği sağlayan Türk Eğitim Vakfı'na bağışlaması, Ersoy’un yüce gönüllülüğünü ve ülkesine duyduğu sorumluluğu kanıtlıyor. Kendisini rahmet ve minnetle yâd ediyoruz” dedi.

Yeni eğitim-öğretim döneminde 12 başarılı öğrencimiz bu bağış vesilesiyle Üstün Başarı Burslarıyla desteklenecek.

Ersoy Ailesine minnet ve şükranlarını ifade eden Yırcalı, “Aile meclisi olarak karar verip bizlere emanet ettiğiniz bağışı ihtiyaç duyan başarılı öğrencilerimize hakkaniyetle ulaştıracağımızdan emin olabilirsiniz. Yeni eğitim-öğretim döneminde 12 başarılı öğrencimiz bu bağış vesilesiyle geleceğin liderlerini desteklemek üzere verdiğimiz Üstün Başarı Burslarıyla desteklenecektir. Gençlerimizin eğitimle yüreklerinden gözlerine yansıyan şükran ışıkları merhum Ali Haydar Ersoy’u ebedi dünyada huzurlu kılarken, bu dünyada da yaşatmaya devam edecektir. Siz değerli aile üyelerinin nezdinde merhuma bir kez daha şükranlarımızı sunarken, vakit ayırıp bu mütevazı törenimize katılarak bizlerle beraber olduğunuz için teşekkür ederiz” diyerek sözlerini tamamladı.  

Türk Eğitim Vakfı’nın genel faaliyetleri ve Ailenin desteklediği Üstün Başarı Bursları hakkında bilgi veren TEV Genel Müdürü Yıldız Günay, ‘’Üstün Başarı Bursu geleceğin liderlerinin desteklenmesi amacıyla vakfımızın 40. kuruluş yılı olan 2007’de başlatılmıştır. Her yıl yaklaşık 60-70 yeni öğrenci TEV Üstün Başarı Bursu almak üzere seçilmektedir. Üstün Başarı Bursuna Lisans Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı’nda bölüme girdiği puan türünde ilk 5000’e giren öğrenciler başvuru yapabilmektedir. Bu burs türü özellikle Türkiye’nin en başarılı öğrencileri olma kriterinin yanında ihtiyaç ve liderlik özellikleri de dikkate alınan ve seçimi özenle gerçekleştirilen bir süreci kapsamaktadır. Değerli merhum babanız adına kullanılacak fon verdiğimiz bu rakamı yeni dönemde arttırmamıza vesile olacak. Üstün başarı burslarımızın sürdürebilir olmasına katkı sağlayacak bu önemli bağış sayesinde Ersoy Ailesinin hayırseverlik mirasını nesilden nesile aktarırken öğrencilerimizin her biri Türkiye'ye layık bireyler olarak yetişecek. Bu vesileyle merhumu rahmet ve minnetle anıyor, aileye teşekkürlerimi sunuyorum’’ dedi. Tören TEV yönetiminin Ersoy Ailesine “teşekkür sertikası” takdim etmesiyle son buldu.

12 Ekim 2018 Cuma

Jolly Tur İle Bansko veya Pamporovo’da kayak keyfi

Kış aylarını güzelleştirmek, beyaz örtüyü bir rüyaya dönüştürmek istiyorsanız, Bulgaristan’daki bu kasaba size olağanüstü bir kış vadediyor. Üstelik Jolly Tur’un kış aylarında tatile elveda yerine merhaba demek isteyenlere birçok kampanyası da bulunuyor.  Bu kış  Bansko veya Pamporovo’da kayak keyfi için Jolly’nin kayak turlarında 1-31 Ekim tarihleri arasında oda başı 90€ indirim fırsatını kaçırmayın.  


Bansko ve Pamporovo  Kayak Turlarına 3,4,5 ve 6  gece konaklama alternatifi ile 99€’dan başlayan avantajlı fiyatlarla İstanbul’dan otobüs ile katılabilirsiniz.Manzaraların, sabah sakinliğinin ve gökyüzünün güzelliğine tanık olacak şekilde Avrupa’nın en gelişmiş kayak merkezlerinden biri olan Bansko’ya ulaştıktan sonra sizi karşılayacak güzelliklere hazır olmalısınız!  Bansko toplamda 65 km uzunluğunda 17 farklı seçeneği olan kayak pistlerine sahip. Dilerseniz sizler için akşam saatlerinde düzenlenecek olan Yöresel Bulgar Meyhanesi turuna ekstra katılabilirsiniz. Bu arada kayakta Dünya Şampiyonu Alberto Tomba’yı anmayı da ihmal etmeyin. Tomba, burada kayak yapmış ve Bansko’da yer alan ve Avrupa’nın en iyi kara pistlerinden biri olarak anılan pistlerden biri, onun ismi ile anılıyor. Fakat, yine de pistin göz alıcı kayak keşfi serüveninin yanı sıra çevreyi keşfetmeyi, ilginç taş mimari yapıtlarına göz atmayı ihmal etmeyin. Bütün gününüzü pistlerde kayak yapmanın zevki ile doldurduktan sonra hamam turuna katılabilir, kar yağarken açık havada, termal su ile dolu olan havuzun keyfini çıkarabilirsiniz.  Jolly Tur’un Bansko Kayak Turu’nda ziyaret edilecekler listenizde yer alması gereken en önemli tarihi miraslardan birisi olan Alexsander Nevski Katedrali’yi ziyaret etmeden dönmemelisiniz. 

KAYAK YAPMAYI SEVİYORSANIZ PAMPOROVO TAM SİZE GÖRE!
Ilıman iklimi, şifalı mineral kaynakları, doğal ve kültürel yapılarıyla birleşmiş olan mükemmel teknik ve otel tesisleri, kış tatil merkezlerini hem aktif rekreasyon hem de rahat ve eksiksiz bir tatil için uygun hale getirmektedir. Siz de Pamporovo gibi büyük kayak merkezleri, yeni başlayanlardan profesyonellere kadar her sınıftan kış sporları severlere çok çeşitli rotalar sunan kayak turlarına katılmak istiyorsanız, tam yerine geldiniz. Jolly Tur, 1 – 31 Ekim 2018 tarihleri arasında 3 gece kalmalı, 5 günlük otobüslü turda fiyatlar double oda kişi başı fiyatı ile sunmaktadır. 

Kayağa ister yeni başlamış olun isterseniz profesyonel olun kayak yapmayı seviyorsanız Pamporovo turu size göre. Türk kayak severlerin gözdesi haline gelen Pamporovo’nun en önemli noktalarından birisi İstanbul’a en yakın kayak merkezi olmasıdır. En az Bansko kadar gelişmiş kayak pistlerine ve teknolojik olanaklara sahip. Daha çok Pamporovo’yu Bulgaristan kayak merkezlerine eğlence amaçlı değil, spor yapmak amaçlı gidenler ve aileler tercih etmektedir. Bunun yanı sıra eğlence arayanlar için ise birçok pub ve club da bulunmakta. İstanbul’dan Bansko 700 km ve ortalama 9 saat süren mesafede bulunur iken, 450 km Pamporovo’ya 5 – 6 saat içinde ulaşabilirsiniz. Kayakta ilk adımlarınızı atacaksanız, Pamporovo ve deneyimli kayak hocaları sizi karşılayacak. Dağın her yerden farklı olan coğrafi özellikleri ve kabartmaları, hem yeni başlayanlar hem de gelişmiş tarafından kış sporları yapmak için mükemmel bir yer yapmakta. Adrenalin sevenlerin asla hayal kırıklığına uğramayacağı bu kayak turunda tüm güzergahların uzunluğu 37 km’dir. Ayrıca Pamporovo’nun bu özelliği kros kayağı ve snowboard için sizlere mükemmel koşullar sunmakta. 


25 Eylül 2018 Salı

Çin’deki kültür elçilerimiz: Türk öğrenciler

Türkiye’nin tanıtılmasında Çin’de eğitim alan Türk üniversite öğrencileri büyük görev üstleniyor.  Gerek üniversitelerde gerekse düzenlenen uluslararası programlarda görev alan Türk öğrenciler adeta bir kültür elçisi gibi çalışıyorlar. Pekin’de düzenlenen Asya-Afrika Gençlik Festivali’nde görev alan Türk - Çin Kültür Derneği Üniversite Temsilcisi Esra Vatansever konu ile ilgili açıklamalarda bulundu.

Asya - Afrika Gençlik Festivali’ne 54 ülke katıldı
Kültür tanıtımı etkinlikleri sırasında tüm Türk arkadaşların büyük özveri ile görev aldıklarını dile getiren Esra Vatansever, bu sene Pekin’de 3.sü düzenlenen Asya-Afrika gençlik festivaline katılımın yoğun olduğunu, aralarında Türkiye’nin de bulunduğu Asya ve Afrika ülkelerinden tam 54 ülkenin festivale katılım gösterdiğini belirtti. Genç katılımcılardan oluşan festivalde Asya ve Afrika ülkelerinin ekonomik durumlarını tanıtımına ve ticaret ilişkilerinin güçlendirilmesine yönelik forumlar düzenlendi. Gençler sosyal aktiviteler ile hem Çin kültürünü tanıdılar, hem de kendi ülke kültürlerini ve ekonomisini bu platformda tanıtma şansı buldular.



Türk kültürü büyük ilgi görüyor:
Türk Çin Kültür Derneği Üniversite Temsilcisi Esra Vatansever, ülkemizi bu festivalde Pekin Dil ve Kültür Üniversitesinden kendisi ile birlikte yüksek lisans öğrencisi Muhammed Başaran ve doktora öğrencisi Gülhanım Taşkıran’dan oluşan 3 Kişilik grubun temsil ettiğini ifade etti. Vatansever, bu etkinlik gibi düzenlenen her etkinlikte Türk kültürüne meraklı çok sayıda yabancıyla görüştüklerini ve ülkemizin büyük ilgi gördüğünü de dile getirerek "Çinlilerin Türkiye’ye olan ilgisinden motive oluyoruz ve öğrenci arkadaşlarımızla birlikte Çin’de Türkiye’nin güzelliklerini tanıtarak Türkiye rüzgarı estiriyoruz" dedi. 


Çinliler Türkleri artık daha doğru tanıyor
Türk Çin Kültür Derneği Başkan Yardımcısı Mustafa Karslı ise yakın zamana kadar Çinlilerin Türkiye ve Türk kültürü hakkında çok yanlış bilgilere sahip olduğunu ancak son yıllarda özellikle üniversite öğrencilerinin gayretleri sayesinde bu bilgilerin doğruları ile değişmeye başladığını belirtti. Karslı ayrıca "Pekin Büyükelçimiz Sayın Abdulkadir Emin Önen ve Kültür Müşaviri Sayın Özgür Aytürk’ün büyük destekleri gençlerimize daha geniş kitlelere ulaşabilmeleri konusunda imkanlar oluşturuyor" dedi.



Çin, üzerine en çok eğilmemiz gereken ülke
Daha çok sayıda öğrencinin Çin’de eğitim almasının yolunun açılması gerektiğini belirten Karslı, daha çok burs sağlandığı durumda birçok gencin Çin’de eğitim görmeyi tercih edeceklerini söyledi. Karslı, böylece çok büyük bir ülke olan Çin’de ülkemizin hak ettiği gibi tanıtılmasının da önünün açılacağını ifade etti. Türk makamları tarafından Çin’de eğitim için burs verilen öğrencilere ise Türkiye’de faaliyet gösteren Lotus Eğitim Kurumları bünyesinde ücretsiz Çince eğitimler sağlanacağını belirtti. Karslı, alınacak bu ön eğitimin öğrencilere Çin’deki eğitim hayatlarında büyük avantaj sağlayacağını da dile getirdi. Son olarak, “Unutmamalıyız ki Çin şu anda büyük cesameti ile karşımızda duruyor, bu durumu göz önüne alarak Türkiye’mizin tanıtımı konusunda üzerine en çok eğilmemiz gereken ülke Çin’dir” dedi.

20 Eylül 2018 Perşembe

Otelci elinde kalan son odaları nasıl satabilir?

Rezervasyonların giderek daha fazla online ortama kayması, bu alanda yeni fikirleri de beraberinde getiriyor. Otelci ile müşterinin pazarlık yapabileceği bir platform olan Hotelforex.com yeni yüzü ile otelcinin ve kullanıcının hizmetinde.

Tüketici ile otelci arasında 'pazarlık' dönemi
Online otel rezervasyonlarında yeni bir dönem açılıyor. HotelForex, tüketici ile otelcinin pazarlık yapabileceği bir platform olarak online sektördeki ağırlığını arttırıyor.Oda satın almak isteyenlerin en iyi fiyata oda bulabildiği, otelcinin ise istediği fiyattan oda satabildiği bir platform olan HotelForex, aynı zamanda otelciye, fiyatını değiştirdiğinde ulaştığı kitle sayısını da görme imkanı sağlıyor. İsmini İngilizce ‘deki 'Foreign Exchange'den (forex-alış/satış) alan HotelForex, hem Türkiye'de hem de Uluslarasın online seyahat pazarında iddialı.

''Tüketicinin bir bütçesi ve kalmak istediği bir otel var''
Tüketici ile otelciyi optimal fiyatta buluşturan HotelForex, diğer online platformlara göre daha esnek ve yeni bir platform olma özelliği taşıyor. Tüketicinin konaklama için bir bütçesinin ve tercih ettiği otellerin bulunduğu gerçeği göz önüne alındığında, tercih ettiği otelle 'pazarlık yapabilme' olanağının önemi ortaya çıkıyor.

Değişen fiyatlar anında ekrana düşüyor
Bir socket mantığıyla çalışan HotelForex sisteminde ise otelcinin yaptığı fiyat değişikliği, sayfa yenilemeye gerek kalmadan, anında kullanıcının ekranında görünüyor. Oteller mevcut fiyatın yüzde 30'unun altındaki teklifleri kabul etmeyen sistemde, kendilerine en yakın teklifi veren tüketicilere ulaşma şansı elde ediyor.


Sistem nasıl çalışıyor?
Şu ana kadar sisteme 700'e yakın otelin kayıt olduğunu belirten HotelForex.com İş Geliştirme Direktörü Eklimya Bilgin, sistemde satın alma sürecinin nasıl işlediği ile ilgili şu bilgileri verdi:

''Öncelikle sisteme kaydolan otelci, satmak istediği oda sayısını ve fiyatını belirliyor. Oda fiyatının yüzde 30 altına kadar Pazarlık teklifi verme hakkı bulunan tüketici ise teklifini yapıyor ve pazarlık başlıyor. Aynı anda yüzlerce tüketiciden Pazarlık teklifi alabilme imkanına sahip olan satış sorumlusu ise bu Pazarlık tekliflerin tamamını görerek fiyatını istediği oranda güncelliyor. Bu esnada, güncellenen fiyat potasına giren tüm müşterilere SMS ve e-mail yoluyla otelin fiyat teklifi gidiyor. Fiyatını yarım saatte bir güncelleme imkânı olan otelci, istediği zaman oda sayısını düşürüyor ancak arttıramıyor.'' 

Kullanıcılar SMS ve e-maille anında bilgilendiriliyor
HotelForex sisteminin nasıl çalıştığını bir örnekle anlatan Bilgin, şu noktaların altını çizdi:
''600 TL fiyattan odasını sisteme işleyen otelci, 420 TL'ye kadar teklif alabilir. Ekranına baktığında, örneğin, 550 TL'den 40, 500 TL'den 60 ve 420 TL'den 90 teklif almış olsun. Otelci 500 TL'lik Pazarlık teklifi kabul ettiğinde, bu potaya giren 100 kişiye, otelin Pazarlık teklifi kabul ettiğine dair SMS ve e-mail gidiyor. Sonrasında ise satın alma süreci başlıyor. Sisteme o anda yeni giren tüketiciler ise, pazarlık yapmadan mevcut fiyattan oda alabiliyor.''


''Sektördeki bir boşluğu dolduruyor''
HotelForex ‘in kullanıcı dostu bir sistem olduğunu kaydeden Eklimya Bilgin, otelciler tarafından sistemin ilginç karşılandığını ve ilgi gördüğünü ifade etti. HotelForex ‘in sektördeki bir boşluğu doldurduğuna dikkat çeken Bilgin, Türkiye'de başlattıkları projenin yurt dışına açılma sürecinde olduğu bilgisini verdi.

''Boş kalan odanın telafisi yok''
Otellerde o gün boş kalan odaların ertesi gün telafi edilme şansının bulunmadığına dikkat çeken Bilgin, ''Otelciler odalarının çok büyük bölümünü kendi belirlediği fiyattan satıyor. Kalan kısmı içinse daha esnek davranıyor. Çünkü boş oda zarardır.'' ifadelerini kullandı.