9 Şubat 2019 Cumartesi

TÜRSAB Üyesi Seyahat Acentaları Bursa’da Buluştu

TÜRSAB İstanbul Şişli Bölge Temsil Kurulu ve Güney Marmara Bölge Temsil Kurulu’nun ortak organizasyonuyla seyahat acentaları Bursa’da bir araya geldi. İstanbul Şişli Bölge Temsil Kurulu’na bağlı faaliyet gösteren seyahat acentaları, Bursa’da 3 günlük iş geliştirme ve inceleme gezisine çıktı. 8 Şubat tarihinde başlayan gezide İstanbul acentalarına; Bursa’da bulunan Panorama 1453 Fetih Müzesi, Yeşil Türbe, Yeşil Camii, Irgandı Çarşılı Köprü, Gurabahane-i Laklakan (Garip Leylekler Hastanesi) Tophane, Osman Gazi, Orhan Gazi Türbeleri, Ulu Camii, Koza Han ve Kapalı Çarşı gibi tarihi ve turistik yerler gezdirildi. İstanbul’dan Bursa’ya giden seyahat acentaları, Merinos AKKM Kongre ve Kültür Merkezi’nde düzenlenen akşam yemeğinde Bursa’da faaliyet gösteren seyahat acentaları ile bir araya geldi. TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz B. Bağlıkaya, TÜRSAB Başkan Yardımcısı Selçuk Boynueğri, TÜRSAB Yönetim Kurulu Üyeleri Hacı İbrahim Canatan, İbrahim Halil Kalay, TÜRSAB Genel Sekreteri Melike Ertekin, Bilgi Teknolojileri ve Medya İletişimi Grup Başkanı Mesut Kanat ile 150 seyahat acentası temsilcisinin katıldığı geceye, Bursa Büyük Şehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş ve Bursa Milletvekili Mustafa Esgin de katılarak birer konuşma yaptı.

TÜRSAB Başkanı Firuz B. Bağlıkaya yemekte yaptığı konuşmada, Bursa’nın Türkiye turizmi açısından önemine değindi. “Ülkemize 2018 yılında 40 milyon turist gelmesinde en önemli rol seyahat acentalarınındır, hepinizi tek tek tebrik ediyorum” sözleriyle konuşmasına başladı. “Öyle bir yerdeyiz, öyle bir şehirdeyiz ki hayalleri gerçeğe, düşünceleri vizyona çevirmiş, bir beyliği önce devlete sonra da imparatorluğa çevirmiş bir şehir. Osmanlı’yı Anadolu ölçeğinden dünya ölçeğine Bursa taşıdı. Bursa, gelen herkesi bir yolculuğa çıkarıyor. Tarihe, kültüre ve estetiğe… Buraya geldiğiniz anda zaten turist oluyorsunuz. Tarihsel zenginliğini insan kaynaklarının çeşitliliğiyle bereketlendiren, tarihte nerede iddiası varsa oradaki insanları bugün içine alan ve içinde yaşatan, geleceğe emin adımlarla yürüyen bir şehirdir Bursa. İşte bu vasfıyla Türkiye’nin turizmde neler yapabileceğini gösteren öncü bir şehirdir. Turizmle endüstrinin beraber büyüyebileceğini gösteren modern bir örnektir” dedi. Bağlıkaya daha sonra TÜRSAB üyesi acentaların yakından takip ettiği 1618 sayılı yasa çalışması taslağı ile ilgili bilgi verdi. 49 maddeden oluşması beklenen yasanın değişmesiyle birlikte seyahat acentası belge fiyatlarının değerleneceğine ve belgesiz faaliyet ile ilgili cezaların ise caydırıcı hale getirileceğini vurguladı.

Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, seyahat acentalarının buluşmasında yaptığı konuşmasında; “Tarihi ve doğasıyla Bursa’nın ciddi anlamda bir turizm potansiyeli var. Bursa gastronomisi Hatay ve Gaziantep kadar iddialı. Önümüzdeki günlerde bu konuda yaptığımız açılımı göreceksiniz. TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya’dan, Bursa için turizm açısından pozitif ayrımcılık istiyorum” dedi.

Bursa Milletvekili Mustafa Esgin; “15 milyonluk İstanbul pazarının bize yaklaştığının farkındayız. Son yıllarda Bursa’da otel ve turizm yatırımları oldu. Önümüzdeki dönemde sağlık turizmi yatırımları Bursa’ya gelecek. 1500 yıllık tarihi termal bir kentiz. En yeni kaplıcamız 460 yıllık bir maziye sahip. Sağlık turizmi için konsept yatırımlara ihtiyaç var ve bunlar yakın zamanda başlayacak. Sabiha Gökçen Havalimanı’na sadece 45 dakika mesafede olan Bursa, genetik kodlarında cihan imparatorluğu kurmuş bir şehir. Güzel hatıralarla Bursa’dan ayrılacağınızı düşünüyorum. Bu gezinin Bursa’ya ekonomik bir dönüşü olacağını biliyorum” sözleriyle seyahat acentalarının Bursa buluşmasının önemine dikkat çekti.

TÜRSAB Güney Marmara Bölge Temsil Kurulu Başkanı Murat Saraçoğlu; “Bursa’yı yeni bir vizyon ile turistik olarak pazarlamaya başladık. Bursa’ya iç ve dış pazardan ne kadar çok turist getirebiliriz, bunun için çalışıyoruz. Bursa’nın değerlerini ön plana çıkarıp şehrimizi marka şehir haline getirmek en büyük amacımız” sözleriyle kültür turizminde Gölyazı, Trilye ve İznik’i içine alan yeni rotalar oluşturduklarını belirtti.

TÜRSAB İstanbul Şişli Bölge Temsil Kurulu Başkanı Aylin Güneş ise yaptığı konuşmada; “Bölgemizde faaliyet gösteren 700 acenta var. İnceleme gezilerimize Bursa’dan başladık. İş hacmimizi geliştirmek ve yeni iş imkanlarının oluşturulması için bir araya geldik” dedi.

Gecenin devamında TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya, seyahat acentalarının sektörel konular hakkındaki sorularını yanıtladı. TÜRSAB Bursa Buluşması gezisinin ikinci gününde seyahat acentaları Trilye, Kumyaka, Orhangazi ve İznik’i ziyaret edecek.

4 Şubat 2019 Pazartesi

W İstanbul Doha Tatili Hediye Ediyor

W Istanbul, W Doha ile yaptığı işbirliğiyle otelde 4 gece konaklayanlara W Doha’da 2 gün konaklama hediye ediyor. Tarihin şıklıkla buluştuğu W Istanbul, misafirlerini kapıdan içeriye girdikleri andan itibaren özel hissettirmeye devam ediyor


Restoranlar, kafeler, tasarım ve sanat galerileriyle dolup taşan tarihi Akaretler Sıraevler'in merkezinde yer alan W Istanbul, misafirlerini her seyahat severin mutlaka görmesi gereken Katar’ın başkenti Doha’da ağırlıyor. İstanbul’un tarihi dokusunun hissedildiği en önemli semtlerinden Akaretler’de, şehrin merkezinde tarihi ve modern kent yaşamını kusursuz bir şekilde harmanlayan W Istanbul, 15 Aralık 2019 tarihine kadar 4 gece konaklayan misafirlerine W Doha ile yaptığı işbirliği ile W Doha’da 2 gün konaklama hediye ediyor. 

Estetik, kalite ve seçkin hizmet anlayışını bir araya getiren W Istanbul’da şehrin tüm güzelliklerini yaşadıktan sonra 2 gün güneşin şehri Doha’da konaklama imkanı sunan kampanya seyahat severleri unutamayacakları anlar yaşatacak. 15 Aralık 2019 tarihine kadar devam edecek olan kampanyada 4 gün W Doha’da kalan misafirlere de 2 gün W Istanbul’da konaklama hediye edilecek. Kampanyadan yararlanabilmek için rezervasyonun otelden ve birbirini takip eden günler için yapılması ve rezervasyon yapılırken Doha kampanyasının belirtilmesi gerekiyor.

12 ayrı oda tipi, 5 tip oda, 2 adet çoklu süit tipi ve 5 adet unique süit olmak üzere toplam 140 odası ile konforlu bir konaklama alternatifleri bulunan W Istanbul’un misafirleri Beşiktaş'ın otantik ve yerel dokusunun içerisinde İstanbul’un ta kendisini yaşarken, Nişantası'nın üst sınıf alışveriş olanaklarını keşfedebilirler. Hem tarihin hem de modern lüksün ruhunu taşıyan W Istanbul’da bahçeli, teraslı veya kabanalı odalarda konaklayıp, ruh halinize göre ayarlanabilen aydınlatmalar, W’ya özel yataklar ve daha birçok şık ve lüks detayın içinde kaybolabilirsiniz. 

2 Şubat 2019 Cumartesi

TGF’nin "Danışma kurulunda TUROYD’a bir koltuk verilecek"

TC Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Turizm Otel Yöneticileri Derneği (TUROYD) tarafından İstanbul’da düzenlenen gala yemeğine katıldı. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy, Turizmi Geliştirme Fonu- TGF’nin yönetim kurulundaki 11 kişiden 8’inin sektör temsilcileri olacağını, danışma kurulunda turizm otel yöneticilerine de koltuk vereceğiz.' dedi



Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy’un katılımıyla gerçekleşen, Turizm Otel Yöneticileri Derneği-TUROYD’un 2. Yıl gala yemeği Hilton Garden Inn Beylikdüzü Hotel’de düzenlendi. Galada konuşan Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy, turizm otel yöneticilerinin yatırımcıyı doğru yönlendirerek, turizmin rotasını çizeceğini belirterek, "Gemi kaptanı sizlersiniz. O yüzden sizlerin çok iyi yetiştirilerek bu konuma gelmeniz hayati önem taşıyor. Hem Türkiye turizmi açısından önem taşıyor hem de otel dışı yatırımların dizaynı anlamında büyük önem taşıyor." dedi. 


“Gelir odaklı turizme geçmemiz gerekiyor.”
Kültür ve Turizm Bakanı Ersoy, "Artık maliyet odaklı değil, gelir odaklı turizme geçmemiz, arza göre değil, talebe göre bir turizm konsepti geliştirmemiz gerekiyor." Dedi.

"Danışma kurulunda TUROYD’a bir koltuk vereceğiz"
Bakan “Türkiye'nin sıkıntı çektiği kişi başı turizm gelirin artması da ancak sizin gibi turizme gönlünü vermiş yöneticilerin sektörde kalması ve gençlerin çok iyi yetiştirilmesi ile mümkün. Bu açıdan sizlere çok büyük görev düşüyor." ifadelerini kullandı. Turizmi Geliştirme Fonu- TGF’nin yönetim kurulundaki 11 kişiden 8’inin sektör temsilcileri olacağını, danışma kurulunda turizm otel yöneticilerine de koltuk vereceğiz.' dedi. 

“Yurt Dışındaki Türk Otel Yöneticileri Türkiye Ekonomisine Katkı Sağlıyor” 
Yurtdışında görev alan otel yöneticilerinin ülke ekonomisine faydalı olmak için tedariklerini Türkiye'den yaptıklarını hatırlatan Ali Can Aksu Azerbaycan'da devlete ait 16 oteli hayata geçiren Halil Duru'yu örnek vererek "Halil Duru Türkiye'den otellerin için 165 milyon dolarlık tedarik sağlayarak Türkiye ekonomisine önemli katkılarda bulundu. Şimdi ise Yunan Adaları'nda kurduğu otel ile aynı şekilde Türkiye'den tedarik planını yapıyor" dedi. 

Otelcilik Meslek Yasası Şart!
Türk turizminde bir Otelcilik Meslek Yasası olması gerektiğini ve nitelik tanımlarının belirlenerek taşların yerine oturması gerektiğini söyleyen Ali Can Aksu, "Turizm okullarında eğitim verenler ile  eğitim alan öğrencilerin turizme güvenmeleri ve geleceklerini planlamaları için Meslek Yasası'nın oluşturulması gerektiğini söyleyen Ali Can Aksu "Türk turizmine kalite getirmek için nitelikli personel ve eğitimin önemli olduğu söylüyoruz. Sektöre güven kazandırmalıyız. Kuaföründe meslek yasasının olduğu ülkemizde turizminde bir Meslek yayası olmasını arzu ediyoruz" dedi. 
600 kişinin katılımı ile gerçekleşen gala gecesine Azerbaycan Turizm Bakanlığı eski Tanıtma Müdürü Sn. Mahir Gahramanov, İstanbul İl Turizm Müdür Yrd.  Sn. Yusuf Batur, BOYD Bşk. Serdar Karcılıoğlu, Turizm Medya Grubu Genel Müdürü Sn. Volkan Ataman , Sanatçı Cem Özer ve Turizm Akademisyenleri katıldı.  


Bakan Mehmet Nuri Ersoy’a TUROYD Başkanı Sn. Ali Can Aksu, Başkan Yrd. Murat Yumak ve Murat Toktaş, Genel Sekreter ve Basın Komisyon Bşk. Burçak Atak, Ankara Byk Başkan Yrd. Çiçek Mayda, Marmara Byk Bşk. Ertuğrul Uzak, Mert Okan ve Halil Duru eşlik ettiler. 

28 Ocak 2019 Pazartesi

Datça “Badem Çiçekleri” ile bahara merhaba diyor!

Datça Badem Çiçeği Festivali, kış aylarında ziyaretçilerini Datça'ya bekliyor. Yalnızca yaz ayları değil, baharı da kışı da bir başka olan cennetten bir ilçe Datça, Badem Çiçeği Festivaline ev sahipliği yapıyor  


Her yıl badem ağaçlarının çiçek açtığı dönemlerde güzelliğine güzellik katan Datça yine dolu dolu bir festival programıyla ziyaretçilerini karşılamaya hazırlanıyor. Türkiye'deki badem üretiminin yaklaşık %10'unun karşılandığı Datça Yarımadası'nda geçtiğimiz yıl ilk kez düzenlenen Datça Badem Çiçeği Festivali,  kış aylarında Datça'yı ziyaret etmek için harika bir sebep olacak.Türkiye’nin önde gelen badem bölgesi Datça, beyazın ve pembenin tüm tonlarına ev sahipliği yapacak görsel bir şölene daha hazırlanıyor




Geçen yıl ilk kez düzenlenen ve binlerce katılımcıyla Türkiye’nin dört bir yanından gelen ziyaretçilerin ağırlandığı festival, bu yıl 8-9-10 Şubat 2019’da Datça Yarımadası’nın doğasını, yerel kültürünü ve tarihini ziyaretçilerle paylaşmaya hazırlanıyor. Datça bademinin özelliği niceliğinde değil, niteliğindedir. Türkiye’de badem üretiminin %10’unu karşılayan Datça’da, tespit edilebilmiş 85 çeşit badem türü bulunur. Datça’da bademler susuz tarımla yetiştirilir. Tüm dünyada badem fiyatları bademin iriliğine ve lezzetine göre belirlenir. Tamamen sulu tarım ile üretilen en iri Amerikan bademinden bile yaklaşık %30- 40 oranında daha iri, ağır ve daha lezzetlidir.


Badem ağaçları, Ocak – Şubat aylarında bembeyaz çiçeklerini açarak baharın gelişini müjdeler. Badem çiçekleriyle papatyaların buluştuğu zamanlar Datça’nın en harika zamanlarıdır. Badem Çiçeği Festivali, Datça’nın bu harika zamanına tanıklık etmek, şehirden biraz uzaklaşıp nefes almak, doğaya dönüp Ege ile Akdeniz’i kucaklayan Datça’nın en özel tatlarını deneyimlemek, farklı atölyelerde hoş vakit geçirirken, yeni şeyler öğrenmek için müthiş fırsat. 


Datça merkezinde ve Palamutbükü panayır alanlarındaki el emeği ürünler ve hediyelik eşya stantları, badem ürünleri ve yöresel yemek satışları, çocuk ve yetişkinlere yönelik renkli ve yaratıcı workshoplar, Datça’ya özgü dans gösterileri ve sahne performanslarıyla üç gün sürecek olan festival ziyaretçilere çok çeşitli etkinlikler sunuyor. Ayrıca, ziyaretçilerin tercihlerine göre katılabilecekleri turlar ve doğa yürüyüşleri ile yarımadanın dört bir yanını keşfetme, tarihini ve kültürünü deneyimleme imkânı sunuluyor. 


Festivalin öne çıkan etkinliklerinden bir diğeri ise badem çiçeği temalı “Fotoğraf Yarışması” olacak! Festival haftasında çekilecek badem çiçeği fotoğraflarının katılım sağlayabileceği yarışma, festival heyecanını ve coşkusunu daha da artırıyor.

25 Ocak 2019 Cuma

Bakan Ersoy, Malta Hükümetinden kapıda vize istedi


“Türkiye-Malta İş Konseyi Toplantısı” İstanbul Conrad Otel’de gerçekleştirildi. T.C. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Malta Cumhurbaşkanı Marie Louise Coleiro Preca'ya  Yunanistan'a kapıda vize ile giriyoruz sizden de vatandaşlarımız için bu hizmeti istiyoruz dedi

Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) Türkiye-Malta İş Konseyi tarafından, Malta Ticaret Odası’nın iş birliği ile “Türkiye-Malta İş Konseyi Toplantısı” İstanbul Conrad Otel’de gerçekleştirildi.
“Türkiye-Malta İş Konseyi Toplantısı“, Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK)/Türkiye-Malta İş Konseyi ev sahipliğinde düzenlenen toplantıya, Malta Cumhurbaşkanı Marie Louise Coleiro Preca, Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy ve Maltalı mevkidaşı Konrad Mizzi,TTYD Başkanı Oya Narin, Geçmiş dönem Dünya Skal Başkanı Hülya Aslantaş, Skal İstanbul Genel Sekreteri Ayşe Önen, PLAN TOURS CEO’su Hüseyin Kurtoğulları, ve çok sayıda turizmci katıldı.

Türkiye’nin ve Malta’nın önde gelen Heyetleri ve yatırımcılarının bir araya geldiği toplantıda Malta Cumhurbaşkanı Marie Louise Coleiro Preca ve T.C. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy konuşma yaptı.


T.C. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy; Türkiye-Malta İş Konseyi toplantısında, Turizm, ekonomik boyutu yadsınamayacak ve ticaretten bağımsız düşünülemeyecek bir sektör. Bu sebeple turizm yatırım ve ticaret konularına değinilen bir etkinlik kapsamında yer almasının son derece faydalı olduğunu da özellikle belirtmek istiyorum. Malta’nın önde gelen seyahat firmalarının ülkemiz firmalarıyla birebir görüşme imkanının olması, turizm alanındaki iş birliği imkanının doğrudan ele alınabilmesi açısından son derece önemli bir fırsat yaratmış bulunuyor.


Ziyaret kapsamında gerçekleştirilecek temasların özellikle turizm alanındaki ilişkilerimizi geliştirme konusundaki kararlarımızın pekiştirilmesinde ileri ki dönemler için bize yol gösterici olmasını da özellikle diliyorum. Umuyorum ki iki ülke turizmi açısından son derece faydalı olacağı açık olan bu etkinliğin iki ülke turizmi üzerindeki olumlu yansımalarını önümüzdeki dönemde memnuniyetle hep beraber takip edeceğiz” dedi.


Sözlerine devam eden Ersoy, “Malta Avrupa’nın yüz ölçümü olarak küçük, turizm ve büyüme kapasitesi olarak ise, önemli ve gelişmiş bir ülkesi. Yer aldığı konum itibariyle Avrupa’nın önde gelen turizm destinasyonlarından biri olma yolunda ilerleyen Malta, bir Akdeniz ülkesi olması sebebiyle de ülkemizle turizm alanında çok büyük benzerlikler gösteriyor. 


Ülkemizin Maltalı ziyaretçilerin başlıca turizm tercihlerinden biri olabileceğini düşünüyorum.  Maltalı turistlerin yurtdışı seyahat seçimlerine baktığımızda çok büyük bir kısmının Avrupa ülkelerine seyahat etmeyi tercih ettiğini ve bu ülkelerin arasında İtalya, İspanya, Fransa gibi Akdeniz ülkelerinin ön sıralarda yer aldığını görüyoruz. Bu doğrultuda ülkemizin Akdeniz’in seçkin turizm destinasyonlarından biri olması ve sahip olduğu zengin ve çeşitli turizm zenginliği dikkate alındığında Maltalı ziyaretçilerin başlıca turizm tercihlerinden biri olabileceğini düşünüyorum” dedi.


Malta destinasyonunun daha popüler hale gelmesi için bir önerisi olduğunu belirten Ersoy, “Tabi bu durumdaki bizim vatandaşlarımız arasında da Malta’da tatil seçeneği son derece popüler hale geldi. Açıkçası bunu daha popüler hale getirmek için bir önerim var. Vize alternatifli çözüm önerisi gerçekleştirilebilirse, biz Yunan adalarında bunu yaşıyoruz. Yunan adalarında olduğu gibi Malta’da kapıda vize uygulaması Schengen ile görüşüp, eğer Türk misafirlere uygulayabilirlerse, Yunanistan adalarında yaşadığımız gibi bunun olumlu etkilerini rakamlarda ki artışlarla görme şansımız olur. Sonuçta Yunan adaları bir adaysa Malta da bir ada, hatta daha büyük bir ada. Schengen ile görüşülüp, aynı statüye getirilebilirse, Türkiye’den Malta adasına olan Türk turist trafiğinde de çok ciddi bir artış yakalanır. 


Bu karşılıklı daha fazla yolcu ve daha fazla uçuş seferi demektir. Karşılıklı İstanbul - Malta arasındaki slot sayıları arttığı zaman Türk Hava Yolları global bir havayolu olması sebebiyle via İstanbul-Malta aktarmalı yurtdışından gelen yolcu sayılarında da bir artış getirecektir. Her açıdan Malta turizm açısından sadece Türk turist trafiği değil, uluslararası turist trafiğinde de bir artış getireceği için çok çok önemlidir. Tabi sefer sayıları karşılıklı arttığı zaman diğer özel Türk havayolları da Malta’ya uçuş yapmaya başlayacaktır. Bu da bilet fiyatlarının ucuzlamasını ve alternatiflerin çoğalmasını sağlayacak. Bu da trafiği arttıracak ekstra bir etken olacaktır diye düşünüyorum. 2017 yılında rakamlara baktığımız zaman Malta’dan 5232 ziyaretçi gelmiş, 2018 yılında ise çok ciddi bir artış yüzdesel olarak kişi sayısında olmasa da artış oranları çok yüksek. Bu yıl yaklaşık %51 civarında bir artış gözlemliyoruz. Bu da demektir ki yıl sonunda 8000-8200 civarında bir Maltalı turist ülkemizi ziyaret etmiş olacak” dedi.


Sözlerini tamamlarken Mehmet Nuri Ersoy, “Son olarak özellikle belirtmek istiyorum Akdeniz Bölgesi turizm faaliyetlerinde ki gelişimin sürdürülebilirliğini sağlamak amacıyla turizm paydaşlarını desteklemek, Akdeniz’de ki çevreyi kültürel ve tarihi açıdan korunmasını teşvik etmek ve turizmi Akdeniz’de bir barış ve refah unsuru olarak öne çıkarmak gibi son derece faydalı ve önemli bir misyon üstlenmiş bulunan Akdeniz Turizm Vakfı ile  kamu - özel ortaklığı iş birliği içerisinde çalışmaktan mutluluk duyacağımızı özellikle dile getirmek istiyorum. İlişkilerimizi geliştirmenin hem turizm açısından hem ticaret açısından çok faydalı olacağını düşünüyorum. Bu toplantının turizmin ve ticaretin gelişmesine destek olacağını düşünüyorum” dedi.


Malta Cumhurbaşkanı Marie Louise Coleiro Preca, karşılıklı ilişkileri güçlendirmeyi amaçladıklarını vurgulayarak, "Bizler sadece tanış olmak istemiyoruz. Aynı zamanda ortak olmak, dost olmak istiyoruz. Halklarımızın çıkarı için bunu yapmak zorundayız. 


Sizleri bir kez daha davet etmek istiyorum, hem özel sektöre hem diğer paydaşlara gelin Malta’daki fırsatları değerlendirin. Malta, Türk yatırımcıları desteklemektedir. Sadece ekonomi anlamında değil aynı zamanda halklarımızın çıkarları açısından da gelin iş birliği yapalım” dedi.

13 Ocak 2019 Pazar

So CHIC... ÖzdilekPark’ta 62. Mağazasını açtı

So CHIC... ÖzdilekPark İstanbul’da 2019’daki İlk Mağazasını açtı
Türkiye’nin önde gelen takı markalarından So CHIC…, ülke genelinde mağaza sayısını artırmaya devam ediyor. 2019 yılındaki ilk mağazasını ÖzdilekPark İstanbul’da açan So CHIC…,  yurt içindeki mağaza sayısını 56’ya yükseltti. Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek “ilk ve tek” yerli gümüş takı markasını ülkemize kazandıran So CHIC…, sektörüne değer katmaya devam ediyor. Mücevher sektöründeki 60 yılı aşkın tecrübesine, 11 yıllık perakende yolculuğunu da ekleyen So CHIC…, mağaza yatırımlarına yenisini ekledi. “Gümüşün en şık hali” mottosuyla ve tasarladığı birbirinden özel koleksiyonlarla dikkat çeken So CHIC…’in yurt içindeki 56. mağazası, İstanbul’un en gözde alışveriş merkezlerinden ÖzdilekPark İstanbul’da açıldı.

2019 YILINDA 10 MAĞAZA AÇMAYI HEDEFLİYORUZ
So CHIC..., Sezgin Jewels, FİX Silver Mağazalar Direktörü Mehmet Cengiz Demir, “Mağazalarımızı güçlü olan yerlerde açmayı tercih ediyoruz. Nisan ayında Ataşehir’de Metropol Alışveriş Merkezi açılıyor. Çok büyük bir proje. Hatta Anadolu yakasının en büyük tiyatrosu da orada faaliyete geçti. Geçen hafta da seneler sonra Şener Şen sahneye çıktı. Orası çok potansiyelli olacak, orada da varız. Şehir içi ve şehir dışında bir kaç tane daha alternatifimiz var. Türkiye genelinde 2019 yılında 10 mağaza daha açmayı hedefliyoruz. 2019’da hedef projelerimiz var. Hedef şehirler olarak İzmir, Konya, İstanbul, Ankara, Gaziantep ve Van’da konuştuğumuz noktalar var. Hepsi inandığımız ve güvendiğimiz yerler. Hepsini teker teker gerçekleştirmeyi hedefliyoruz”dedi.

HER KİTLEYE HİTAP EDİYORUZ
“Gümüş’ün En Şık Hali” sloganımızla piyasada yer alıyoruz. Bir çok müşteri kitlesine hitap ediyoruz. Her müşteri bizim mağazamıza girdiği zaman mutlaka kendine has, zevkine özel bir şey bulma durumuna sahip.

HER BÜTÇEYE UYGUN ÜRÜN BULUNDURUYORUZ
Ekonomide çok önemli. Ekonomi tarafında da her bütçeye uygun ürün bulundurma özelliğine sahibiz. Büyük ürün yelpazesi ile piyasada faaliyet gösteriyoruz.

62.NOKTA ÖZDİLEKPARK AVM’DE
Özdilekpark AVM’de 62. noktamızı açmış bulunuyoruz. Markamızın özelliği şık takılarla ön plana çıkması. Bizim tasarım grubumuz var. Kendimize has takılar gerçekleştiriyoruz, çizgiler oluşturuyoruz ve bunu gümüşle birleştiriyoruz. Doğal taş ile birleştiriyoruz ve mükemmelliği elde ediyoruz. Müşteri farklı bir şey istiyorsa bizim markamızı tercih ediyor ve mutlu kalıyor.

HER GÜNE ÖZEL TAKIMIZ MEVCUT
Hediyelik eşya tarafında, özel günlerde, öğretmenler günü, sevgililer günü, anneler günü, yılbaşı her özel günde mutlaka müşterilerimiz bizi sık ziyaret ederler ve mutlaka mutlu olurlar. Özel tasarımlı ürünleri tercih ederler ve ihtiyaçlarını karşılarlar.

TEKNİK SERVİSİMİZ VE GARANTİMİZ VAR
Takılarımız için bizim özel teknik servisimiz ve 1 yıl garantimiz var. Uzun bir zaman ürünlerimiz garanti kapsamı içerisinde. Kaplamadan birçok şeye kadar değişen ortalama 1 seneye kadar bir garanti süreci müşteriye sunuyoruz. Bu süre içerisinde ufak tefek mevzular ortaya çıkıyor ama müşterimiz her zaman mutlu oluyor. Çünkü bununla ilgilenen bir hizmet birimimiz var.

MÜŞTERİ HER ZAMAN HAKLIDIR VE MÜŞTERİMİZİN YANINDAYIZ
Mükemmel müşteri hizmeti biz de ön planda olduğu için her zaman , her daim müşterimiz haklıdır. O yüzden müşterimizin yanındayız diyoruz. Bizim sloganımız, işleyiş biçimimiz her zaman budur.

SO CHIC…, YATIRIMA DEVAM EDECEK
Mağaza yatırımları hakkında açıklamada bulunan Sezgin Grup Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Sezgin; “Türkiye’de kurumsal gümüş mağazalaşmasında bir ilki gerçekleştirerek “ilk ve tek” yerli gümüş takı markasını ülkemize kazandırdık. So CHIC… tasarım odaklı ve zengin ürün çeşitliliğiyle takıda tüm ihtiyaçları karşılayan bir marka. Modern ve göz alıcı koleksiyonlarımızı müşterilerimizle buluşturmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Mağaza yatırımlarında müşterilerimizle maksimum düzeyde buluşabileceğimiz noktaları tercih ediyoruz. 2019 yılı içerisinde yurtiçi ve yurtdışında 20 yeni mağaza daha açmayı planlıyoruz. ÖzdilekPark İstanbul’da açtığımız 56. mağazamızda da müşterilerimizin beklentilerini en iyi şekilde karşılayacağız.” dedi.

Kapadokya’da İki Otel açılıyor

Niziplioğlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Niziplioğlu, Kapadokya’da iki otel yatırımı için çalışmalara hız verdiklerini açıkladı. Kapadokya’da, görsel olarak simge bir yapı inşa edeceklerini aktaran Niziplioğlu, bölgenin yılda 2.5 milyon turist çekme kapasitesine sahip olduğuna işaret etti. Faaliyetleri maden arama ve turizm alanında yoğunlaşan Niziplioğlu Holding 4 yıl önce İstanbul Zeytinburnu’nda bulunan Mercure Topkapı Oteli hizmete açtı. 2010 odalı otel kısa sürede yüksek doluluk oranı yakaladı. İstanbul’un tarihi bölgeleri ve havalimanına yakınlığı ile öne çıkan otel yatırımı sonrası Niziplioğlu, gelecek dönem yatırım planına Kapadokya, Pamukkale, Efes ve Bodrum’da inşa edeceği otelleri aldı.

İKİ OTEL YATIRIMI İÇİN KOLLARI SIVADI
Kültür ve doğa turizminde öne çıkan Kapadokya’nın Türkiye için oldukça özel bir yeri olması gerektiğini kaydeden Ömer Niziplioğlu, “Kapadokya, dünyada eşi benzeri olmayan tabiat güzellikleri, jeolojik oluşumların bir hediyesi olan peri bacaları ve vadiler ile turistlere bir masal ambiyansı sunuyor. Dünyanın sekizinci harikası olarak nitelendirilen yer altı şehirleri ile tarihi geçmişini ortaya koyuyor. Kapadokya’da henüz çok az kişi tarafından bilinen 110 derece sıcaklığa sahip bir termal su havzası bulunuyor. Bu da, bölgeyi Afyondan sonra sağlık ve termal turizminin yeni destinasyonu konumuna getiriyor” dedi.


2.5 MİLYON TURİST KAPATESİ
Böylesine değerli olan bölgemizin, yılda 2,5 milyon turist çekme kapasitesi var. Biz de holding olarak da yatırımlarımıza 2 otel ile buradan başlamaya karar vermiş bulunuyoruz. Bunun için öncelikle 60 bin metrekare arazi satın alıp ruhsat işlemlerine başladık. Daha sonrasında ise Kapadokya’ya yakışan ve o bölgenin sembol binası olacak olan bir yapıyı hayata geçireceğiz. Görsel olarak bölgenin simgesi olan ve dünyada bir benzeri olmayan balon şeklinde bir yapıyı inşa ederek bir ilke imza atmayı planlıyoruz” dedi.

350 ODALI OTEL
Ömer Niziplioğlu, Kapadokya bölgesine gelen turistlerin önemine işaret ederek “Otelimiz 350 odası olacak. Otelde balo salonu, toplantı salonları gibi bir dizi sosyal ve sportif alan da yer alacak. Kapadokya’yı, Türkiye’de ilk defa infinity havuz ile bölgenin yeni cazibe merkezi olarak görüyoruz” şeklinde konuştu. Niziplioğlu Holding, geçen ay yaptığı basın toplantısı ile maden arama konusunda Türkiye’de bir ilke imza atacak yatırıma başladıklarını duyurmuştu. Şirket, Nimaş AŞ adı ile kurulan şirketi halka açmayı planlıyor.

9 Ocak 2019 Çarşamba

Kastamonu Uğurlu Konakları, yatırımda hız kesmiyor

Konağın Hanımefendisi Gülsen Kırbaş, yatırımda hız kesmiyor
Kastamonu Uğurlu Konakları’nın yeni binası Haziran’da hizmete girecek 
Kastamonu turizminin elçiliğini üstlenen, Konağın Hanımefendisi Gülsen Kırbaş, kentin ilk kadın girişimcilerinden birisi olarak 15 yıldır konak işletmeciliği yapıyor

2004 yılında, Toprakçılar Konakları ilk işletmesi oldu. Ardından bir konağı satın alarak restore etmeyi isteyen Gülsen Kırbaş, 2005 yılında Uğurlu Konaklarını satın alarak restore etti ve tesisi 2009 tarihinde işletmeye açarak kent turizmine kazandırdı. Bir açık hava müzesi olan kentin, tarihi- kültürel hazineleri, doğası ve gastronomisiyle her geçen yıl daha fazla yerli ve yabancı misafiri ağırlayacağını anlatan Kastamonu Uğurlu Konakları Yönetim Kurulu Başkanı Gülsen Kırbaş, yatırımlara hız kesmeden devam ettiklerini kaydetti. Tesisin 10.yılında yeni binanın hizmete gireceğini ifade eden Gülsen Kırbaş, şunları söyledi: “Konağımız, 25 oda ve 55 yatak olarak hizmet veriyordu. 2019 yılında, işletmemizi büyütüyoruz. Yeni hizmet binamızda ilave 12 oda ve 23 yatak kapasitesi mevcut. Yaklaşık 2 milyon TL’ye toplam yakın yatırım yapmaktayız. Bu yılın Haziran ayı itibariyle, aynı bahçe içindeki 3 binamızla birlikte 37 oda ve 78 yatak kapasitesine ulaşacağız. Bu yıl, Kastamonu Uğurlu Konaklarının 10. yılı ve büyümeyle yolumuza devam ediyoruz” dedi. 


Uzakdoğulu ve Avrupalı turistlerin ilgisi gözleniyor 
Yerli misafirlerin yanı sıra, son yıllarda Uzakdoğulu ve Avrupalı turistlerin ilgisini çektiklerini anlatan Gülsen Kırbaş, konuşmasına şöyle devam etti: “Çok az bozulmuş tarihi kent dokusu, çok sayıda ve çok iyi durumda korunmuş tarihi eseri, yüzlerce özgün konağı, tarihi konaklarda konaklama imkanı, bozulmamış çok çeşitli doğal yapısı, yöresel ürünleri, el sanatları ve zengin yöresel gastronomik değerleri ile kentimiz, her geçen yıl yerli ve yabancı misafirlerimizden daha yoğun talep alıyor. Son dönemlerde Çin, Tayvan, Japonya, Almanya, Fransa ve İngiltere’den misafir alıyoruz. Amerika’dan az sayıda olsa da konuklarımız oluyor. Uzakdoğu ve Avrupa ülkelerinden, daha fazla turist almak için tanıtım ve pazarlama çalışmalarımızı artıracağız. Yerli misafirlerimiz, kültür ve doğa turizmi başta olmak üzere kentimizin özgün olan değerlerine ilgi göstermektedir. Son yıllarda hem il, hem de işletme olarak, gastronomi turizmini ön plana almaya başladık ve bu alanda hayli güçlendik. 2019 yılı, hem Kastamonu, hem de Uğurlu Konakları için gastronomi turizminde parlama yılı olacak. Bu alanda, projelerimiz mevcut” diye konuştu. 


Kastamonu turizminde, 2019 sıçrama yılı olacak 
Kent turizmi açısından yılı değerlendiren Gülsen Kırbaş, şunları anlattı: “Kastamonu turizminin 2019’da, daha önceki yıllara göre sıçrama yapmasını bekliyoruz. Kent 2018’e göre daha donanımlı. Belediyemiz, yeni kentsel düzenlemeler, restorasyonlar yaptı, yeni konaklar açıldı ve yeni projeler de yolda. Özellikle eko-turizm alanında, bölgemizde yeni proje ve yatırımlar var, örneğin kanyonlarda cam ve ahşap teraslar gibi. Bunları yeteri kadar tanıtabilirsek, daha çok misafirimizi ağırlarız. Kente gelenler en çok kent merkezindeki kültür odaklarını (cami, medrese, külliye, müze, çarşı, kale), kent merkezine çok yakın mesafedeki UNESCO geçici miras listesindeki Kasaba köyü Mahmutbey Camisini ve her biri ayrı bir cazibeye sahip ilçeleri ziyaret ediyorlar. Pınarbaşı-Azdavay ilçelerinde kanyon, şelale ziyaretleri ve doğa sporları, Ilgaz’da kar ve kayak turizmi vb. gelenlerin ilgi alanlarına girmektedir” şeklinde konuştu. 

8 Ocak 2019 Salı

Havaş’ın işbirliğiyle airBaltic Avrupa’nın en dakik havayolu seçildi

Letonya merkezli airBaltic, OAG’nin araştırmasında ‘Avrupa’nın En Dakik Havayolu’ seçildi. Havacılık sektörünün önde gelen markalarından Havaş’ın yer hizmetleri operasyonlarında destek verdiği Letonya merkezli airBaltic, OAG’nin araştırmasında ‘Avrupa’nın En Dakik Havayolu’ seçildi

AirBaltic aynı araştırma sonuçlarına göre, dünyanın en dakik ikinci havayolu unvanını da aldı. Bu yıl kuruluşunun 86’ıncı yılını kutlayan Türkiye’nin küresel markası Havaş’ın, Riga Havalimanı’nda yer hizmetleri operasyonlarını üstlendiği airBaltic Havayolları, İngiliz araştırma şirketi OAG tarafından gerçekleştirilen araştırmada geçen yılki unvanını koruyarak 'Avrupa’nın En Dakik Havayolu', dünyanın ise en dakik ikinci havayolu olarak belirlendi. 2018 yılı verilerine göre gerçekleştirilen ve 58 milyondan fazla uçuşun performansının izlendiği araştırmada airBaltic, yüzde 89.17 dakiklik oranıyla liste başında yer aldı. Kaliteli, güvenilir ve zamanında hizmet anlayışıyla iş ortaklarının performansına katma değer sağlamayı odağına alan Havaş’ın uzun soluklu işbirliklerinden airBaltic, son beş yıldır dünya dakiklik performansı sıralamasında ilk sıralarda yer alıyor.

Havaş Genel Müdürü Kürşad Koçak, "Riga Havalimanı’nda faaliyete başladığımız 2010 yılından bu yana Letonya’nın bayrak taşıyıcısı ve havalimanının en önemli kullanıcısı airBaltic’e tam kapsamlı yer hizmetleri sunuyoruz. Operasyon zincirimizde, sürdürülebilir hizmet kalitesi ile güvenlik ve zamanında hizmet unsurlarını en temel önceliklerimiz olarak görüyoruz. Bu yaklaşımın bir sonucu olarak, airBaltic’in Avrupa’nın en dakik havayolu seçilmesi ve son beş yılda listede en üst sıralarda yer almasına katkı sağlamaktan mutluluk duyuyoruz. Sektördeki 86 yıllık deneyimimizi yeni teknolojiler ve farklı coğrafyalara adaptasyon kabiliyetimizle birleştirerek hizmetlerimize taşıyoruz. Küresel ölçekte havayollarının güçlü sinerjiyle büyük başarılara imza atacağı tercih edilen iş ortağı olmak üzere faaliyetlerimize devam edeceğiz’’ dedi. 

Havaş Riga Uluslararası Havalimanı’nda airBaltic’in yanı sıra Türk Havayolları, SAS, Ukrayna Havayolları, Air Europa, UTair, Aegean Airlines, Onurair, Freebird, Corendon, LOT, Norwegian, Getjet gibi çok sayıda havayolu şirketine; yolcu ve bagaj işlemleri, ramp, uçak temizlik, yük kontrolü ve haberleşme, de-icing, kargo, uçuş operasyonları, ulaşım, temsil ve gözetim hizmetleri de dahil olmak üzere eksiksiz yolcu ve operasyon hizmetleri sunuyor. 2018 yılında Havaş, Riga Havalimanı'nda yaklaşık 1,5 milyon bagajı yöneterek, 28 bin uçuş ve 4 milyondan fazla yolcuya, aynı zamanda 8,000 ton kargoya servis sağladı. 





2 Ocak 2019 Çarşamba

Titanic Hotels, işe alacağı personeli liseden eğitmeye başlayacak

Titanic Hotels, Etiler Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ile protokol imzaladı. Bu protokole göre, Titanic Hotels her yıl 300 öğrenciye staj imkanı sunarken, bu öğrencilerin yüzde 25’ini de işe alacak Avrupa Ağırlama ve Konaklama Okulları Birliği kurucu üyesi olan Etiler Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ile iş birliği protokolü imzalayan Titanic Hotels, her sene 300 öğrenciye staj imkanı sunacak ve bu öğrencilerin 75’ini işe alacak. 

Titanic Hotels Grup İnsan Kaynakları Müdürü Çağatay Erdoğan protokole içeriğine dair şu bilgileri verdi; “Titanic Downtown Beyoğlu’’ otelimizde gerçekleştirilen “Mesleki Ve Teknik Eğitim Okulları Yönetim Kurulu” toplantısında, grubumuz Titanic Hotels ve Etiler Turizm ve Otelcilik okulu arasında “iş birliği protokolü“ imzalanmıştır. Bu iş birliği protokolü ile Etiler Turizm Ve Otelcilik Okulu’ndan yaklaşık 300 öğrencinin ve Avrupa Otelcilik Okulları birliğine bağlı 43 okuldan da sayısı 45.000’i geçen öğrencilerin istihdamı konusunda Türkiye masasının temsilini ve münhasırlığını aldık”.Bu anlaşma ile Titanic Hotels, turizm eğitimlerinden vereceği faydalı bilgilerle öğrencileri mezun olduklarında tam donanımlı hale getirmeyi, istihdama katkı sağlamayı ve sektördeki kalifiye iş gücünü artırmayı hedefliyor.Avrupa’da tek Türk otel markası olarak Türk bayrağını dalgalandıran Titanic Hotels’in  Almanya’da 3, İstanbul’da 7, Antalya’da 3 ve 1 tanesi de  Bodrum’da olmak üzere toplam 14 oteli bulunuyor.



27 Aralık 2018 Perşembe

Sheraton Bishkek Hotel açılışına gün sayıyor

Mıstaçoğlu Şirketler Grubu, Kırgızistan’daki yatırımlarına Sheraton Bishkek Hotel ile devam ediyor.Türkiye’nin en önemli bilişim, telekomünikasyon, mobil iletişim ve inşaat şirketlerini bünyesinde bulunduran. Kırgızistan’da 2012 yılında yatırımlarına başlayan 2013 yılında ülkenin ilk ve en büyük AVM’si BishkekPark AVM ve BishkekPark Residence projelerini hayata geçiren Mıstaçoğlu Şirketler Grubu, dünya genelinde 129 ülkede 6 bin 700 oteli bulunan Marriott Grubu ile yaptığı anlaşma ile Sheraton Bishkek Hotel’i 2019 yılının ilk yarısında açmaya hazırlanıyor. 

Orta Asya’nın kalbinde ekolojik yönden dünyanın en temiz havasına ve doğasına sahip Kırgızistan’ın başkenti Bişkek’te bulunan Sheraton Bishkek Hotel, Tanrı Dağları’nın muhteşem manzarası eşliğinde yepyeni bir konaklama deneyimini başkent ile buluşturmayı hedefliyor. Sheraton Bishkek Hotel, iş dünyasının kalbi Kievskaya Caddesi’nde yer alan Kırgızistan’ın ilk ve en büyük alışveriş merkezi BishkekPark Alışveriş ve Yaşam Merkezi’nin üstünde 22 katlı yapısı ile Kırgızistan’ın en yüksek binası olma özelliğini taşıyor. 

Toplam 17 bin 500 metrekare kullanım alanına sahip Sheraton Bishkek Hotel standart, superior, süit ve kral dairesi seçenekleri ile toplam 183 oda ile hizmet verecek. Bin kişi kapasiteli kongre merkezi, balo salonu ve farklı büyüklüklerdeki toplantı salonları ile her türlü organizasyona ev sahipliği yapacak Sheraton Bishkek Hotel, Kırgızistan mutfağından eşsiz tatlarıyla dünya mutfağından leziz seçenekleri buluşturan restoranı ve 22’inci katında bulunan Sheraton Club Lounge’yla misafirlerine yemek ziyafetinin yanı sıra görsel bir şölen sunacak. Blue Sky Roof barıyla Tanrı Dağları ve panoramik şehir manzarasını buluşturan Sheraton Bishkek Hotel, fitness, yüzme havuzu, sauna ve buhar odaları, Uzakdoğu ve dünya masajlarının uygulandığı SPA’sı ile misafirlerinin ziyaretlerini keyfe dönüştürecek.

Kırgızistan’ın ilk ve en büyük alışveriş merkezi olan Bishkek Park Alışveriş ve Yaşam Merkezi’nin üzerinde konumlanan mimarisiyle alışverişe doğrudan ulaşma imkanıyla dikkat çeken Sheraton Hotel Bishkek, 2019’un ilk yarısında misafirlerini ağırlamaya başlayacak. 

Hainan Airlines’ın Türkiye seferleri başlayacak

TÜROB’un çabalarıyla  China Southern geldi, sırada Hainan Airlines var 
Türkiye Otelciler Birliği’nin (TÜROB), Çinli havayollarının yeniden Türkiye’ye sefer düzenlenmesi yönündeki girişimleri devam ediyor. Çin'in en büyük havayolu şirketi China Southern, 20 Aralık’ta İstanbul seferlerini başlatırken, temaslar diğer Çinli şirketler üzerinde yoğunlaştırıldı.


TÜROB Başkanı Timur Bayındır, Hainan Airlines’ın da gelecek yılın ilk yarısında Türkiye seferlerini başlatmasını beklediklerini söyledi. Türkiye Otelciler Birliği’nin (TÜROB), Çinli havayollarının yeniden Türkiye’ye sefer düzenlenmesi yönündeki girişimleri devam ediyor. TÜROB’un İstanbul Valiliği’nin de desteğiyle yürüttüğü girişimler sonrasında, Çin'in en büyük havayolu şirketi China Southern 20 Aralık’tan itibaren İstanbul seferlerini başlatırken, temaslar diğer Çinli şirketler üzerinde yoğunlaştırıldı. TÜROB Başkanı Timur Bayındır konuyla ilgili yaptığı açıklamada, Hainan Airlines’ın da Çin-Türkiye arasında yeniden seferlere başlamaya hazırlandığı belirtti. Bayındır, “China Southern’den sonra Hainan Airlines’ın da Türkiye’ye sefer düzenlemesini bekliyoruz. Tahminimiz gelecek yılın ilk yarısında Hainan Airlines’ın seferlerine başlaması yönünde” dedi. 

Çinliler yoğun ilgi göstermeye başladı 
China Southern’ın yeniden Türkiye’ye sefer düzenleme kararı almasından büyük memnuniyet duyduklarını söyleyen Bayındır, Çinli şirketlerin Türkiye’ye uçuş başlatmalarının bu ülkede Türkiye’ye yönelik pozitif algı oluşturacağını da ifade etti. Bayındır, şunları söyledi; “Bu tip gelişmelerin yanı sıra diğer tanıtım etkinliklerinin de olumlu etkilerini görmeye başladık. Çin Halk Cumhuriyeti Ankara Büyükelçisi Yu Hongyang’un verdiği bilgiye göre, Türkiye şu anda Çin halkının tercih ettiği 10 turizm destinasyonundan biri haline geldi. Ülkemizin, uzun yıllardır erişmeye çalıştığı yıllık 1 milyon Çinli turist sayısı hedefinin önündeki en önemli engelin ulaşım imkanlarının yetersizliğidir. 1 milyon Çinli turist hedefi ulaşılabilir bir rakam. Yeter ki ulaşım imkanı sağlansın.” China Southern'in ilk seferi 20 Aralık'ta gerçekleştirilmişti. Şirketin şu anda Pekin-İstanbul hattında salı, perşembe ve cumartesi günleri olmak üzere haftanın 3 günü seferi bulunuyor. 
  
Çinli turist sayısı yüzde 76 arttı
Çin’den Türkiye’ye 2012 yılında 114 bin, 2013’te 138 bin, 2014 yılında 199 bin, 2015 yılında 313 bin, 2016 yılında 167 bin, 2017 yılında 247 bin Çinli Türkiye’yi ziyaret etti. Bu yıl ilk 10 ayda ise geçen yılın ilk 10 ayına göre yüzde 76 gibi önemli bir oranda artışla 340 bin Çinli turist geldi. 2014 yılında yurtdışına çıkan Çinli sayısı 107 milyon iken, 2015’te bu sayı 117 milyona, 2016’da 122 milyona, 2017’de 131 milyona yükseldi. Çinli turistlerin global düzeyde yaptığı yıllık harcama 110 milyar doları aştı. 






22 Kasım 2018 Perşembe

GTD’nin Uluslarası Mutfak Kültürünü Tanıtımına devam ediyor

GTD,Toskana lezzetlerini İstanbul Qubbe Dedeman evsahipliğinde gerçekleştirdi
 Gastronomi Turizmi Derneği (GTD) koordinasyonu ve World Fine Selections İtalya işbirliği ile geçen yıl ilki gerçekleştirilen ve geleneksel hale gelen "Toskana Lezzetleri Tadım Etkinliği"nin ikincisi, geçtiğimiz gün Qubbe Dedeman evsahipliğinde, İtalya’dan gelen lüks segment oteller ve seyahat acentalarının temsilcileri ile dernek üyelerinin yoğun katılımı ile gerçekleştirildi.

İtalya'nın Mugello -Toskana bölgesine özel şaraplar ve gastronomik lezzetlerin de sunumunun yapıldığı etkinlikte, Kırklareli bölgesinde Dönmez Çiftliği’ne ait Vino Dessera Bağları’nda üretilen şarapların tanıtımı yapıldı. Bölgenin zengin peynir çeşitleri, ünlü et ürünleri de yöresel tatlar arasında yer aldı. Köklü tarihi geçmişi ile bir lezzet mirası olan Türk mutfak kültürünü dünyaya tanıtmak misyonu ile kurulan Gastronomi Turizmi Derneği (GTD), kültürel ilişkiler kapsamında farklı ülkelerin yörelerine özgü gastronomik zenginlikleri de Türkiye’de tanıtarak iyi niyet ve dostlukların gelişmesine katkıda bulunarak gönüllü lezzet elçiliği yapıyor.

Farklı ülkelerdeki yüksek kaliteli lüks ve en iyi niş ürünleri özenle seçerek tüketicilerin beklenti ve eğilimleri ile buluşturan bir organizasyon olarak tanınan World Fine Selections,  aynı zamanda turizm acentalarından şirketlere özel uluslararası işbirliği fırsatları yaratıyor.

21 Kasım 2018 Çarşamba

2.Uluslararası Çocuk Dostu Turizm Kongresi yapılacak

2.Uluslararası Çocuk Dostu Turizm Kongresi bu yıl da 24-27 Nisan 2019 tarihleri arasında Sivas'ta düzenlenecek. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Turizm Fakültesi Turizmde çocukların yeri ve önemini düzenlediği 2.Uluslararası Çocuk Dostu Turizm Kongresinde tartışıyor. 2.Uluslararası Çocuk Dostu Turizm Kongresi bu yıl da 24-27 Nisan 2019 tarihleri arasında Sivas'ta düzenlenecek. Kongre, yerli ve yabancı akademisyenlerin, sektör temsilcilerinin bir araya gelerek çocukların turizm sektöründe karşılaştıkları sorunlar nelerdir?, bunlar nasıl çözülebilir?, sektörün bu konuda üzerine düşen görev ve sorumluluklar nelerdir? gibi sorulara cevap aradıkları yeni bir platform oluşturmuştur. Dünya çapında bu alanda söz sahibi Türk ve yabancı bilim insanlarını Sivas'ta buluşturarak yine ses getirmeye devam etmektedir.


İlk kongrenin katılımcıları Dünya Barışına, Dünya Çocuklarına Sivas’ın ve Türkiye’nin ikinci bir armağanı olarak 27 Nisan gününü “DÜNYA ÇOCUK DOSTU TURİZM GÜNÜ” olarak ilan etmiştir. İlk kongre yüklendiği misyonun farkında olarak “Çocuk Dostu Turizm İşletmesi” kriterlerinin belirlenmesi ve bu kriterlere uygun donanıma sahip işletmelerin özel bir işaret ile ödüllendirilmelerini de amaçlamıştır. Bu özel işarete, logoya sahip olabilmek için işletmelerin personel, sağlık, kültür, oyun, etkinlik, beslenme, güvenlik, fiziksel donanım, alan, malzeme ve benzeri birçok konuda sağlamaları gereken minimum koşulların belirlenmesi için her alanda uzmanların bir araya gelerek Çocuk Dostu kavramının yukarıdaki özelliklerinin müze, sahil, lokanta, ulaşım gibi turizmin tüm bileşenlerinde de geliştirilmesi için gayret sarf edilmesi gerektiğinin bilincindedir. 

Bu seneki 2.Uluslararası Çocuk Dostu Turizm Kongresi bu şartların tartışılacağı ihtisas çalıştaylarına da yer verecektir. Bu bağlamda, TC Kültür ve Turizm Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Dünya Turizm Örgütü ve diğer STK'ların da aktif katılımıyla gerçekleşmesi planlanan ikinci kongrede akademisyenlerin  yanı sıra Dünya Sağlık Örgütü, Çocuk Hakları Örgütleri ve ilgili Sivil Toplum Kuruluşlarının temsilcileri de davet edilmiştir.

Bu yıl kongreye davetli konuşmacı olarak alanında uzman sekiz farklı ülkeden akademisyenler katılacaktır. Katılacakları kesinleşenler Yeni Zelanda, Avustralya, Danimarka, Abu Dhabi, Yunanistan, Kıbrıs, Macaristan, Slovakya'dan olup bunların yanı sıra diğer ülkelerden de katılım beklenmektedir. Bilimsel oturumlar İngilizce ve Türkçe olmak üzere çift dilde gerçekleşecek olup, İngilizce-Türkçe, Türkçe-İngilizce simultane çeviri hizmeti Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu akademisyenlerince verilecektir. 

Dört gün sürecek olan kongrenin bir oturumu UNESCO Dünya Mirası Listesinde yer alan Divriği'de gerçekleştirilecektir. 2019 Kongresinde ele alınacak konu başlıklarından bazıları; Çocuk Dostu Turizm ve Dünya Barışı, Turizm İşletmeleri ve Çocuk (Konaklama, Yeme-içme, Ulaştırma, Animasyon, Seyahat), Çocuk Dostu Turizm İşletmelerinin Kriterlerinin Belirlenmesi, Çocuk Dostu Otellerde Personel, Sağlık, Kültür, Güvenlik, Etkinlik, Fiziksel Donanım vb., Çocuk Dostu Otellerde Beslenme, Seyahat ve Turizmde Çocuk Haklarının Yaygınlaştırılması, Çocuk Dostu Turizmde Çocuk Sağlığı ve Güvenliği, Çocuk Dostu Kentler, Çocuk Dostu Müze İşletmeciliği, Turizm Sektöründe Çocuklarla İletişim, Çocuk Hakları ve Turizm'dir.Prof. Dr. Suavi AHIPAŞAOĞLU Cumhuriyet Üniversitesi Turizm Fakültesi Dekanı, geçen sene olduğu gibi bu yıl da kongrenin başarılı geçmesi için değerli katkılarını esirgemeyen Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Rektörü Sn Alim Yıldız 'a teşekkür ederiz dedi.

13 Kasım 2018 Salı

ACE of M.I.C.E. Exhibition by Turkish Airlines 20 Şubat 2019’da kapılarını açıyor

ACE of M.I.C.E. Exhibition by Turkish Airlines Bilgilendirme Toplantısı Başarıyla Gerçekleşti! 20-22 Şubat 2019’da “Connecting Dots” mottosuyla İstanbul Kongre Merkezi – ICC’de gerçekleşecek olan Türkiye’in ilk ve ‘’tek’’ etkinlik, toplantı ve kongre endüstrisi fuarı 6. ACE of M.I.C.E. Exhibition by Turkish Airlines Bilgilendirme Toplantısı 13 Kasım Salı günü W Hotel Istanbul’un stüdyolarında protokol ve basın mensuplarının yoğun ilgisiyle gerçekleşti.




Değişen yüzüyle altıncı defa global MICE endüstrisini ağırlamaya hazırlanan fuarın Bilgilendirme Toplantısına THY Harbiye Satış Müdürü Macid Boyar, İstanbul İl Kültür ve Turizm Müdür Yardımcısı Yusuf Batur, İBB Turizm Müdürü Halil İbrahim Şan, İTO temsilcileri, TÜRSAB Yönetim Kurulu üyeleri, TYD, Skal, YEPUD, DPİD, POYD, İSTTA, SSTD, TETSED dernek başkanları ve yöneticileri ve basın mensupları katılım gösterdi.Sektörümüzün tanınan MC’lerinden olan Başak Koç’un açılışıyla başlayan toplantıda ACE of M.I.C.E. Exhibition by Turkish Airlines’ın 2019 konseptini, Turizm Medya Grubu Başkanı Volkan Ataman anlattı:

“BENZERSİZ BİR MICE DENEYİMİ YAŞAMAYA HAZIR MISINIZ?”
ACE of M.I.C.E. Exhibition by Turkish Airlines, serüvenine 2014 yılında başladı ve ilk organize edildiği günden bu yana global MICE endüstrisini bir araya getirmenin heyecanıyla çalışmaya devam ediyor. Fuarımız etkinlik, toplantı, kongre ve incentive seyahatinin farklı kategorilerde hizmet veren: otel, etkinlik/toplantı yönetim firması, DMC, etkinlik mekanı, servis sağlayıcılar gibi firmaların hizmetlerini sergileyebildikleri ve B2B toplantılarla networklerini genişletme imkanı buldukları ilk ve tek organizasyon olarak varlığını sürdürmeye devam etmektedir.  

“5 YILDA 40 ÜLKEDEN 955 ULUSLARARASI PROFESYONEL AĞIRLADIK”
Fuarımızda şimdiye kadar 78.861 MICE profesyonelini ağırladık. 1226 firma fuarımıza stant alarak katılım gösterdi. Uluslararası Hosted Buyer Programımız kapsamında 40 ülkeden 955 Uluslararası ve 2.393 yerel profesyonel fuarımız kapsamında ağırlandı ve katılımcılarla B2B görüşme gerçekleştirdi. 5 senede fuarımız toplamda 33.515 B2B toplantıya ev sahipliği yaptı. Ayrıca, Speakers’ Corner programı kapsamında 199 ayrı oturumda 175 yerli ve 82 yabancı konuşmacıya ev sahipliği yaptık. 


“DEĞİŞİM, İNOVASYON, GELECEK”
6. yaşımızda katılımcılarımızı etkileyecek, zihin dünyalarını genişletecek ve iş yapış şekillerinde perspektiflerine katkı sağlayacak bir konsept tasarladık. “Connecting Dots” mottosu altında hazırladığımız konseptle sizleri hem görünüm hem de içeriği itibariyle önceki senelerden farklı bir fuar bekliyor olacak. Uluslararası Hosted Buyer Programı kapsamında yurtdışı pazarından katılacak 250 uluslararası nitelikli MICE profesyoneli ve 500’ün üzerinde yerel profesyonel,  fuar kapsamında katılımcı firmalarla B2B görüşme gerçekleştirecek. 



“EĞLENİRKEN NETWORK?” 
ACE of M.I.C.E. her zamanki gibi birbirinden renkli networking etkinlikleriyle katılımcılarına keyifli zamanlar yaşatırken aynı anda bağlantılarını genişletme şansı tanıyor. İlk günün akşamında düzenlenen “Gala Yemeği”, yabancı misafirlere İstanbul’un tanıtıldığı Boğaz Turu ve fuarın ikinci günü gecesinde düzenlenen bir Türkiye MICE endüstrisi ritüeli ve markası AMEzing Parti ile fuar katılımcılarını eğlenirken bağlantı kurabilecekleri renkli deneyimler bekliyor. 



“ZİHNİNİZE MEYDAN OKUYUN!”
Global MICE sektörünün en büyük marka ve isimlerini bir araya getirmeye devam eden ACE of MICE 2019 Speakers’ Corner’da, etkinlik endüstrisinin yeni iletişim teknolojileri ışığında geçirdiği değişim sürecinden esinlenerek Deneyimsel Pazarlama ve Deneyimsel Tasarım konuları işleniyor. Ayrıca, “Doğru destinasyon pazarlaması nasıl olmalı?” sorusundan yola çıkan Destinasyon Pazarlaması başlığı altında, arkalarında başarı hikayesi yatan convention bureau’ların direktörlerinden doğru stratejilerle bezeli iletişim ve pazarlama hikayelerini dinleyebilirsiniz. Etkinlik Teknolojileri alanında dünyanın en büyük teknoloji markaları, dijital dünyanın kapılarını profesyoneller için bir kere daha aralarken en son trendleri daha yakından takip edebilir, etkinlik ve organizasyonlarınızı son teknolojilerle donatabileceğiniz inovasyonlar hakkında fikir edinebilirsiniz. Günümüzdeki değeri 900 milyon dolar olarak ifade edilen ve 2021’e kadar endüstrisinin 2.1 milyar dolarlık bir hacme ulaşması beklenen E-spor alanındaysa, konunun Türkiye ve global alandaki uzmanları ve ünlü simaları E-spor’un geleceğini ve MICE sektörü için getirilerini ele alacak. 


“ACE of M.I.C.E. Awards 7. Etkinlik ve Toplantı Ödülleri”
İlki 10 Şubat 2012 tarihinde Haliç Kongre Merkezi’nde 28 ayrı kategoride 230 proje başvurusu, 160 sponsor firma ve sektörden 2.500 kişinin katılımı ile gerçekleştirilen ACE of M.I.C.E. Awards, Türkiye’de her geçen gün büyüyen, yenilikçi bir MICE sektörü olduğunun kanıtı olarak her yıl daha da büyüyerek yedinci yaşına giriyor. Şimdiye kadar 12.000’den fazla profesyonelin katıldığı ödül törenine 6 yılda 1150 firma başvurdu ve 174 ödül sahipleriyle buluşturuldu. 3 Nisan 2019 tarihinde görkemli bir  organizasyonla Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda 1900 kişinin katılımıyla Oscar tadında gerçekleşecek ACE of M.I.C.E. Awards, 2 ana başlık ve 20 farklı kategoride Türkiye etkinlik ve toplantı sektörü firmalarını “etkilemeye” çağırıyor. 7. ACE of M.I.C.E. Awards’un başvuruları 19 Kasım’a kadar devam ediyor.”