TURİZMİN SESİ |Turizm ve Turizmcinin Sesiyiz | Turizm Haberleri | Gastronomi Haberleri | Etkinlik Haberleri | turizminsesi@gmail.com
14 Mayıs 2021 Cuma
İstanbul'a gelen turistin %99,4'ü havayolu ile geldi
İstanbul'a gelen İlk çeyrek turist sayısı verileri yayımlandı
İBB Planlama Ajansı İPA'nın verilerine göre Rapora göre, 2021'in ilk çeyreğinde İstanbul’a gelen turist sayısı bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 47,7 azaldı
İstanbul’a en çok yabancı turistin geldiği ülke Rusya oldu. Konaklama tesislerine gelen yerli ve yabancı turist sayısı azaldı. Konaklama tesisi doluluk oranı ise yüzde 33,3’e arttı. İlk dört aylık dönemde Türkiye’deki toplam uçuşların yüzde 44,7’si İstanbul’da gerçekleşti.
İstanbul’a gelen turist sayısı yüzde 47,7 azaldı
2021 yılının ilk çeyreğinde İstanbul’a gelen turist sayısı bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 47,7 azalarak 1 milyon 231 bin olarak gerçekleşti. Turist sayısı Türkiye genelinde yüzde 53,9 azalarak 1 milyon 953 bine geriledi. 2020’de Türkiye’ye gelen toplam turistin yüzde 55,5’i İstanbul’a gelmişken 2021 yılının aynı döneminde bu oran yüzde 63 olarak gerçekleşti. İstanbul'a gelen turistin yüzde 99,4'ü havayolu ile geldi. Bu ziyaretçilerin yüzde 74'ü İstanbul Havalimanı’nı, yüzde 25,8'i ise Sabiha Gökçen Havalimanı’nı kullandı.
İstanbul’a en çok yabancı turistin geldiği ülke Rusya
2021 yılının ilk çeyreğinde İstanbul'a en çok turistin geldiği ülke 188 bin kişi ile Rusya Federasyonu oldu. Rusya Federasyonu'nu sırasıyla 118 bin kişi ile İran, 116 bin kişi ile Almanya, 72 bin kişi ile Ukrayna ve 45 bin ile Irak takip etti. 2020 yılının aynı dönemine göre Rusya Federasyonu'ndan gelen turist sayısı yüzde 25, İran'dan gelen turist sayısı yüzde 59, Ukrayna’dan gelen turist sayısı yüzde 226 arttı. Almanya'dan gelen turist sayısı yüzde 46, Irak’tan gelen turist sayısı ise yüzde 45 azaldı.
Konaklama tesislerine gelen yerli ve yabancı turist sayısı azaldı
İstanbul'da 2021 yılının ilk çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre konaklama tesislerine gelen yerli turist sayısı yüzde 15,6, yabancı turist sayısı ise yüzde 8,5 azaldı. Mart ayında ise bir önceki yılın aynı dönemine göre bakıldığında İstanbul’da konaklayan yerli turist sayısı yüzde 80,1, yabancı turist sayısı ise yüzde 208,9 arttı. İlk çeyrekte İstanbul’da konaklayan yabancı turistin payı yüzde 59,6 oldu. Konaklama tesislerinde toplam geceleme süresine bakıldığında ise 2021 yılının ilk çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre toplam geceleme süresi yüzde 37 azaldı. Konaklama tesisi doluluk oranı yüzde 33,3’e arttı İstanbul'da Mart 2020'de ortalama konaklama tesisleri doluluk oranı yüzde 24,4 iken 2021 yılının aynı döneminde doluluk oranı yüzde 33,3'e yükseldi. Mart 2021'de konaklama tesisi doluluğunun yüzde 21,8’ini yabancı, yüzde 11,5'ini ise yerli ziyaretçiler oluşturdu.
İlk dört aylık dönemde Türkiye’deki toplam uçuşların yüzde 44,7’si İstanbul’da gerçekleşti
2021 yılının ilk dört ayında Türkiye’deki toplam uçuşların yüzde 44,7’si İstanbul’da gerçekleşti. İstanbul’da gerçekleşen bu uçuşların yüzde 40,4’ünü iç hat, yüzde 59,6’sını ise dış hat uçuşları oluşturdu. Bu dönemde İstanbul’a havayolu ile gelen-giden yolcu sayısı 13 milyona ulaşırken Türkiye’deki tüm uçuşlarda gelen-giden yolcu sayısı ise 23 milyona ulaştı. İstanbul’a gelen-giden yolcuların yüzde 44,8’ini iç hat, yüzde 55,2’sini ise dış hat yolcuları oluşturdu.
Geleceğe hazırmısınız?
MARDİN’DE FARKLI BİR KEŞİF: MARDİN TURU
Hilton Dalaman Sarıgerme Resort & Spa Bu Yaz Hilton Dalaman’dayız
Yat Turizm Sektörüne Yeni Bir Soluk
Türkiye dahil 41 farklı ülkede 11 bin kiralık tekne ile hizmet veren Türkiye’nin lider deniz deneyimleri platformu viravira.co, hazırlıkları bir yılı aşkın süredir devam eden Knot isimli sistemini devreye aldı. 11 bin tekne ile her gün artan ilan sayısına hızlı cevap verebilmek için geliştirilen Knot sayesinde tekne sahipleri ve charter firmaları tekne bilgilerini, ödeme detaylarını, müsaitlik ve sezonsal fiyat bilgilerini hem viravira.co kullanıcılarıyla hem de fiziksel acentaları ile paylaşabilecek.
12 Mayıs 2021 Çarşamba
Hilton Grubu Bodrum Otelleri’nde İki Yeni Atama!
BAYRAMI BU ÖNERİLERLE KİLO ALMADAN GEÇİRİN
Ramazan Bayramı koronavirüs pandemisi için planlanan tam kapanma sürecinde yer alıyor beslenme düzenine dikkat edilmemesi öneriliyor
Bayramlar büyük küçük herkesin özlemle beklediği, ailelerin buluştuğu ve hasret giderdiği kültürümüzün de önemli parçalarından biridir. Ancak bu yıl da Ramazan Bayramı koronavirüs pandemisi için planlanan tam kapanma sürecinde yer alıyor. Bayramda misafir ağırlanamayacak olsa da, bu durum çeşit çeşit yemekler ve tatlılar yapmaya engel görünmüyor. Ancak hareketsizliğin en üst seviyeye çıktığı bu günlerde beslenme düzenine dikkat edilmemesi, kilo alımı ve sindirim problemlerini kaçınılmaz hale getirebiliyor. Memorial Şişli Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü’nden Uzm. Dyt. N.Sinem Türkmen, Ramazan Bayramı’nda kolaylıkla uygulanabilecek beslenme önerilerinde bulundu.
Klasik bayram beslenmenizin dışına çıkın
Tüm bayram boyunca evde olunacağı ve hareket kabiliyeti iyice kısıtlanacağı için ani beslenme değişikliklerinde bulunmak, fazla yemek ve tatlı tüketmek mide-bağırsak problemleri başta olmak üzere çeşitli sağlık sorunlarına yol açabilir. Bu nedenle, her zamanki beslenme düzeninden fazla dışarı çıkmayarak, hafif yiyecekler ve tatlılar tercih etmek daha rahat ve hafif bir bayram geçirilmesini sağlayacaktır.
Bayram kahvaltınızı hamur işleri, kızarmış ve işlenmiş besinlerle yapmayın
Bayram sabahında sağlıklı bir kahvaltı yaparak güne başlanabilir. Kahvaltıda patates kızartması gibi fazla yağlı yiyecekler, salam, sosis, sucuk gibi kolesterol ve tuz içeriği yüksek işlenmiş etler, poğaça, börek gibi kan şekerini hızlı yükseltecek beyaz unlu mamuller tüketilmemelidir. Bunun yerine mantar, biber gibi çeşitli sebzeler kullanılarak yapılmış omlet veya menemen ile az yağlı peynir, zeytin, bal, şekersiz çay ve tam tahıllı ekmek veya tam buğday unu ile yapılmış ürünler tüketerek sağlıklı ve keyifli bir bayram sabahı geçirilebilir.
Lifli besinler bağırsak hareketlerini düzenliyor
Öğle veya akşam öğünlerinde, bağırsak hareketlerini düzenlemek için lif içeriğinden zengin salata, sebze veya kurubaklagil yemekler tercih edilebilir. Daha uzun süre tokluk ve kan şekeri dengesi sağlaması açısından da öğüne proteinden zengin ızgara veya fırında pişirilmiş et/tavuk/balık ve yoğurt eklenebilir.
Ev yapımı dondurmalar ve içecekler hazırlayabilirsiniz
Gün içerisinde açlık hissedildiği zaman 1 porsiyon meyve ve 1 bardak süt veya kefir ile bir ara öğün yapılabilir. Eğer tatlı tüketilecekse, ara öğün olarak şerbetli tatlılar yerine 1 küçük kase sütlü tatlı veya 1 top vanilyalı dondurma tercih edebilir. Kişi dondurma olarak da evde donmuş muz, çilek ve süt, yoğurt, bal gibi malzemelerle kendi hazırladığı serin tatları tercih edebilir.
Uykudan 4 saat önce yemeyi bırakın
Ramazan ayı boyunca oruç tutarak midesini dinlendirmiş bireyler, öğün sayısını kademeli olarak artırmalı, öğünlerinin arasında 3-4 saat ara vermelidir. Yemekler iyice çiğnenmeden yutulmamalı ve hızlı yemek yenmemelidir. Sahur yapmaktan kalma bir alışkanlıkla gece yemek yemeye veya atıştırmalık yapmaya devam etmemeli, kilo artışına ve uyku kalitesinin de bozulmasına sebep olacağı için uyumadan 3-4 saat önce besin tüketimi sonlanmalıdır.
Bol hareket ederek kabızlığı önleyin
Yetersiz sıvı alımı da kabızlık, ödem, şişkinlik gibi problemlere neden olabilmektedir. Bu nedenle bir insan günde ağırlığı başına 30 ml su (kg x 30 ml) tüketmeye özen göstermelidir. Sıvı alımı ödem atmaya yardımcı içeceklerle desteklenebilir. Ayrıca gün içinde bol bol hareket etmek ve egzersiz yapmak da kabızlık şikayetlerinin azalmasına yardımcı olmaktadır.
Bayramda Ödem Atmaya Yardımcı İçecek Tarifi
Malzemeler:
3 dal roka
5-6 dal maydanoz
1 adet salatalık
½ limonun suyu
1 minik parça zencefil
1 bardak su
Yapılışı:
Tüm malzemeler blenderdan geçirilerek günde 1 kere tüketilebilir.
Vitalica Wellness'ta Tuz Terapisi Uygulaması
Çin’deki Türkler: Doğudaki Tanıtım Elçilerimiz
Gezgin Girişimci, Akademisyen Evrim Kanbur, Asya’nın en büyük “Merhaba Komşu- HeyNeyb” platformunu yönetiyor. “Çin’deki Türkler” programına konuk olan girişimci- akademisyen Evrim Kanbur, Şanghay’da 90 kişiyle kurduğu “HeyNeyb” adlı platformunu 8 bin 500 kişiye çıkararak Asya bölgesinin en geniş komşuluk grubu haline getirdi.
Çin’de kahve pazarının çok hareketlendiğine dikkat çeken Kanbur “Türk girişimcilerimiz bu fırsatı değerlendirmek için ellerini çabuk tutsunlar” diyor.
Kerem Köfteoğlu’nun sunduğu “Çin’deki Türkler: Doğudaki Tanıtım Elçilerimiz” programına katılan Jiao Tong Üniversitesine bağlı Weiyu Uluslararası İşletme Okulu akademisyeni; gezgin girişimci Evrim Kanbur, sekiz yıl önce, hakkında hiçbir bilgisi olmadan Çin’in Şanghay kentine gitti. Bir yabancı olarak burada bazı sorunlarla karşılaşınca, kendisi gibi yabancıları “Expat Neighbors” adlı komşuluk platformu çatısı altında toplamaya karar verdi.
Kanbur sonraki gelişmeleri şöyle özetliyor: “Şanghay’da gözüme kestirdiğim insanlarla görüşerek onları bu platform çatısı altında toplanmaya davet ettim. Kısa süre içinde aynı bölgeden 90 kişiyi ikna edince parkta piknik düzenlemeye karar verdik. Pikniğe herkes birini getirince sayımız 455 kişiye çıktı. Sonrasında platformu Şanghay’ın 11 bölgesini kapsayacak şekilde genişlettik. Artık bana şaka yollu ‘Şanghay’ın muhtarı’ diye takılıyorlar. Platformun ismini hem daha sıcak hem de kolay telaffuz edilsin diye ‘merhaba komşu’ anlamında ‘HeyNeyb’ olarak kısalttık. Günümüzde ‘HeyNeyb’ platformunun aktif üyeleri 48 ülkeden 4 bin 500 kişiye ulaştı. Buna Türkiye’yi de dahil ederek platformu daha da genişletmeyi planlıyorum.”
“KAHVE ALANINDA FIRSATLAR VAR”
While Travelling (seyahat ederken) adlı blogunda Türkçe-İngilizce seyahat yazıları yazan, çevrimiçi İngilizce dersleri verip danışmanlık da yapan girişimci akademisyen Kanbur, Türk girişimcilere şu önerilerde bulunuyor: “Çin’de yaşam standartlarının iyileşmesi kahve kültürünün büyümesine yol açtı. Kahve tüketimi küresel ölçekte ortalama yüzde 2 büyürken, Çin’de yüzde 15 gibi şaşırtıcı seviyede büyüyor. Sosyal yaşamı yeniden şekillendiren kahve mağazalarının sayısı giderek artıyor. Araştırmalar Çin’de kahve pazarının 2025’te 1 trilyon RMB’ye ulaşacağını söylüyor. Türk girişimcilerimize bunları dikkate alarak, Çin’deki kahve pazarında ortaya çıkan fırsatlardan yararlanmak için ellerini çabuk tutmalarını öneriyorum.”
Kendisine son zamanlarda Çin’de yatırım ve ticaret konularında yoğun sorular gelmeye başladığını belirten Kanbur açıklamalarını şöyle noktalıyor: “Son zamanlarda Çin’in özellikle teknoloji alanında ciddi ilerlemeler kaydettiğini, bu alanın çok haraketli olduğunu anlatıyorum. Yapay zekâ, dijital ödemeler gibi konularda çalışmalar yapan Türk teknoloji firmalarını Çin’de görmek istiyorum. Bazıları Çin pazarının zor olduğunu söylüyor. Zor ve rekabetçi olabilir. Ancak yargılayıcı olmayı bırakıp, ülkenin kültürünü merak edip araştırınca işin rengi değişiyor. Bunu yapanlar Çin’i ve insanlarını daha iyi anlıyor. Çin-Türk Ticaret Odası’nın kurulacağını duydum, bunu heyecanla bekliyorum. Bundan sonra bana yatırımla ilgili gelen talepleri ticaret odasına yönlendireceğim.”
Emirates, İnsani Yardım Hava Köprüsünü Hizmete Soktu
İşte Danimarka’da Yatırım Fırsatları
35 Yıllık Turizmciden Yaşam Boyu Tavsiyeler
Mehmet Tunç Müstecaplıoğlu, 25 yılı Antalya’da olmak üzere 35 yıldır turizm sektöründe acente yöneticiliğinden otel yöneticiliğine kadar sektörün her dalında çalışan bir profesyonel. Yıllar içinde hem Türkiye hem de yurtdışında turizm.
Alanında yaşadıklarını imbikten süzerek bunları “Bir Otel Profesyonelinden Yaşam Boyu Tavsiyeler” adıyla bir kitapta topladı. Müstecaplıoğlu, halen Mısır kökenli Orascom Holding'in Umman'ın iki farklı şehrindeki yatırımlarını yönetiyor. Ekin Grubu yayınlarından çıkan 178 sayfalık kitabında Müstecaplıoğlu, otelcilik, otel yönetimi, konukseverlik, misafir memnuniyeti, insan kaynakları, öfke yönetimi, yurtdışında çalışmak gibi geniş konularda gözlem ve deneyimlerinden yola çıkarak önerilerde bulunuyor.
Az-Öz ve Yol Gösterici
Müstecaplıoğlu, yılların deneyimlerinden süzdüğü önerilerini sade, kısa ve öz cümleler; hatta bölümlerle anlatıyor. Kitabın “Konforsuz Ofis İyidir” başlıklı şu yazısı az-öz saptamasına iyi bir örnek oluşturuyor: “Yoksa bütün müdürler, bir an önce klimalı ofislerine dönmek isterler. Oysa yöneticiler sıkça sahada olmalılar. Ofis teorisyenlerine oranla, oteli gezerek oluşabilecek sorunlara anında müdahale edebilen yetkili yöneticileri tercih etmişimdir. Gelen elektronik postaları için illa da ofise dönmek gerekli değildir. Akıllı telefonlar artık her türlü iletişime imkân tanıyor. Çok özelleri dışında, toplantılar için de ofise kapanmak şart değil. Bir toplantıyı lobide, bir diğerini restoranda barda, sahilde yapmak herkese daha iyi gelir. Hem size hem de buluştuğunuz kişilere.. Aynı zamanda otelin çeşitli mekanlarını gözleme fırsatını da yakalamış olursunuz.”Bu arada Müstecaplıoğlu, kitap satışından elde edilecek paranın aslan payının POYD’a (Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği) ait olacağını söylüyor.
Turizmde dijital ürün tek başına yetmiyor pazarlama stratejisi de gerekir
HotelForex CEO’su Melih Baş, geçmiş otel misafirlerinin otelin altın madeni olduğuna dikkat çekerek, “Turizm sektöründe dijitalleşmeyle birlikte dijital ürün tek başına yetmiyor dijital pazarlama stratejisi de gerekir” dedi.
HotelForex CEO’su Melih Baş, turizm sektörünü en çok zorlayan konulardan birinin belirsizlik olduğunu ve belirsizliğin hem öngörüyü hem de planlamayı zorlaştırdığını vurgulayarak “Pandemiden dolayı ülkelerin verdikleri kararlara bağlı bir turizm dönemine geçildi. İngiltere’nin Türkiye’yi kırmızı listeye alması ve Rusya’nın kapılarını kapatması turizmi bir hayli zor duruma düşürdü. Türkiye’de bayram döneminde tam kapanma uygulaması da iç turizmin yavaşlamasına neden oldu. Bu şartlar otelcileri çok daha zor duruma düşürdü.” dedi.
Turizmde pandemiyle birlikte 2019 tarihindeki sayılara geri dönülmesinin biraz daha zaman alacağını da sözlerine ekleyen Baş, “Burada en önemli faktörlerden bir tanesi Türkiye’de aşılanmanın hızlanması. Öte yandan Türkiye’de aşılama süreçleri hızlanırken, komşu ülkelerde de aynı hızın yaşanması büyük önem taşıyor.” dedi.
Turizm sektöründe farklı iş modellerine de ihtiyaç olduğunu belirten Baş; “Turizm sektörünün dijitalleşmesiyle birlikte dijital bir ürün tek başına yeterli değil ve dijital bir pazarlama stratejisi de olması gerekiyor.2020'de oteller dijital pazarlama harcamalarını yarı yarıya düşürdü. Birçok otel işletmecisi, uzun vadeli sonuçları dikkate almadan, 2021'de benzer bütçe kararları almaya devam ediyor. Öte yandan otelcilerin geçmiş otel misafirlerinin önemini de unutmaması gerekir. Geçmiş otel misafirleri otelin altın madenidir. Turizm sektöründe bakış açısının değişmesi gerekmektedir. Bu bakış açısının, otelcilik bakış açısından ve iş modelinden gelişmesi çok önemlidir.” dedi.
Pazarlık pazarlama modeli olan HotelForex’te tıpkı bir borsa ekranındaki gibi otel fiyatları, talep ve arza göre anlık olarak değişiyor. Müşteri fiyatı kendi belirlerken, otelci de oda durumuna göre kendisine uygun olan indirimli fiyatı onaylıyor. Bu süreç, hem müşterinin hem de otelcinin kazandığı bir pazarlık modeli oluşturuyor. Açık artırım mantığında değil, otelin ve müşterinin, herhangi bir aracı olmadan, doğrudan pazarlık yapmasına ve bulduğunuz fiyattan değil, istediğiniz fiyattan almanıza olanak sağlıyor.
HotelForex: Pazarlık yapma alışkanlığını ilk defa turizm sektörüne adapte ederek, otelci ile müşterinin pazarlık yapmasına ve ortak paydada buluşmasına olanak tanıyan, yenilikçi bir online seyahat platformudur. HotelForex, kurucuları otelcilik sektöründen gelip, günümüzün küreselleşmekte olan dünyasında teknolojik gelişmelere en iyi şekilde adapte olmuş ve online otel rezervasyon sektörüne yenilikçi bir bakış açısı ile ele alan online seyahat acentesidir. Profesyonel, dinamik ve otelcilik sektöründen gelen deneyimli kadrosuyla online otel rezervasyon sistemini üst düzeye çıkarmak amacıyla 2018 yılında Delaware, Wilmington, ABD’de kurulmuştur. Merkez ofisi İstanbul’da bulunan HotelForex, kurulduğu yıldan itibaren, Türkiye’nin hemen her bölgesinde hizmet vermeyi başarmış ve ülke genelinde otelcilik sektörüne yeni bir soluk getirmiştir.
Emre Beach Otel, Doğaya Saygılı, Doğa ile Dost
"Emre Beach Otel" ve "Emre Otel" yaz sezonunda değerli misafirlerini bekliyor.Marmaris turizmine katkılarıyla sektöre yön veren "Emre Beach Otel" ve "Emre Otel" yaz sezonunda değerli misafirlerini bekliyor.
Marmaris'in en güzel koyunda 1987 yılında Emre Beach Otel ile başlayan ve 1996 yılında Emre Otel'in eklenmesiyle devam eden serüven 34 yıldır "Küçük Detaylarda Büyük Farklar" vizyonuyla hareket ediyor.
Marmaris'te ilk otelini kurarak adeta otelcilik sektörünü başlatan ve değerli katkılarıyla bölgenin turizm cenneti olmasında büyük emeği olan Murat Deliveli' nin kurucusu olduğu Emre Beach Otel ve Emre Otel'in yönetim bayrağı uzun süredir ailenin yeni kuşağından Mustafa Deliveli'de. Toplam 291 oda ve 815 yatak kapasitesine sahip 2 otelde 1’ i kapalı olmak üzere toplamda 4 adet yetişkin havuzu ve 1 adet çocuk havuzu bulunuyor. Ayrıca kendine ait plajı ve iskelesi olan sayılı işletmelerden olan Emre Beach Otel ve Emre Otel, merkeze 3 km. havaalanına ise 100 km. mesafede bulunuyor.
Misafirlerimiz kendini evinde gibi hissetmeli;
2013 ve 2019 yıllarında tüm odaların ve ortak alanların yenilendiği her 2 otele gelen tüm misafirlerin kendilerini evlerinde gibi hissetmeleri için maksimum özen gösterdiklerini belirten Emre Beach Otel ve Emre Otel CEO'su Mustafa Deliveli " Misyonumuz , bizi tercih eden misafirlerimize gösterilen ilgi ve konforu her zaman en yüksek seviyede tutmak. Misafirlerimiz için her zaman sıcak, rahat ama bir o kadar şık bir ortamın keyfini çıkaracak, en iyi kişisel kaliteli hizmet ve imkanları sunmayı hedefliyoruz. Misafir olarak gelen herkesi Emre Otel'ler ailesinden biri olarak uğurlamayı ve bu bağı her daim güçlü tutmak tek hedefimiz" diyor.
Bahçeden mutfağa organik lezzetler;
Kumlubük bölgesinde on dönüm arazide yetiştirilen sayısız organik meyve ve sebzeyi ve Marmaris Bölgesi'ne has özel bir tada sahip zeytini mutfaklarında kullanarak adeta bir lezzet şöleni sunan Emre Oteller, misafirlerinin damak zevkine de maksimum özen gösteriyor. İleriye dönük hedeflerinin arasında otel misafirlerine Kumlubük'teki arazilerinde yetişen meyve sebzeleri dalından toplama ve bahçede yeme keyfini yaşatmak istediklerinin altını çizen Mustafa Deliveli " Kısa süreliğine de olsa şehir yaşamından ayrılıp otellerimizde konaklayan tüm misafirlerimize doğanın tüm nimetlerini sunmayı ve güzel anılarla buradan ayrılmalarını istiyoruz" diyor.
Doğaya saygılı, doğa ile dost;
Kurulduğu günden bu yana çevreye, doğaya dost yaklaşımı ve duyarlı çalışmaları ile de fark yaratarak örnek teşkil eden Emre Oteller, sahip olduğu Mavi Bayrak ödüllü denizinde her yıl milli yüzücülerimizi ağırlamanın haklı gururunu yaşıyor.
Sıfır atık yönetimi, Marmaris Belediyesi işbirliği ile Armutalan Seyir Tepesi çöp temizliği gibi çalışmalarla adından söz ettiren Emre Oteller, haftanın 1 günü “Nature Day” uygulaması ile de misafirlerinden tam not alıyor. Nature Day gününde, house keeping departmanı zorunlu olmadıkça çalışmıyor. Bu sayede su, deterjan, enerji tasarrufu sağlanıp haftada en azından 1 gün doğanın dinlenmesi hedefleniyor.
Çalışanlarına saygılı " mutlu çalışan-mutlu misafir"
Emre Otelleri mutlu çalışan-mutlu misafir felsefesine bağlı çalışma sistemi ile çalışanlarının da gönlünde taht kuruyor. Çalışan motivasyonunun hizmet sektöründeki pozitif etkisinden yola çıkılarak belli dönemlerde kurum içi etkinlikler yürütülüyor. Emre Hotel The Avengers Futbol Takımı ve Emre Hotel Hard Rock Trecking grubu ile birçok etkinlik gerçekleştiren otel, bir ilke imza atarak tüm gelirin SMA'lı çocukların tedavisinde kullanılmak üzere Marmaris otelleri arasında “Emre Hotels Run Away” koşu yarışı yapmayı hedefliyor.
Hedef, uluslararası platformlarda en çok tercih edilen oteller arasına girmek ;
Kurulduğu günden bu yana kalite standartlarını sürekli geliştirerek başarıda sınır tanımayan Emre Oteller, ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi, ISO 10002:2014 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi, ISO 22000:2005 Gıda Yönetim Sistemi, ISO 45001:2018 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi ve ISO 14001:2015 Çevre Yönetim Sistemlerini kurmuş ve belgelendirmiştir. 2020 yılında otelpuan.com sıralamasında Türkiye'nin en beğenilen ilk 100 oteli arasına girmenin haklı gururunu yaşayan Mustafa Deliveli " Her 2 tesisimiz için Tripadvisor Mükemmel Hizmet Sertifikası almış bulunmaktayız. Dünyadaki en büyük misafir memnuniyetini yansıtan Condé Nast Traveller Readers Choice Awards 2020 için başvurumuzu yaptık. . Hedeflerimiz arasında Türkiye’ den sonra uluslararası platformda da en çok tercih edilen oteller arasına girmek yer alıyor. Bir başka hedefimiz ise hali hazırda üzerinde çalıştığımız belgeler arasında “Bike Friendly - Bisiklet Dostu” ,”Travel Life” Sürdürülebilir Turizm sertifikası, “Yeşil Anahtar”-Çevre Koruma ve Sürdürülebilir Turizm, “Turuncu Bayrak”- İsrafı Önleme bulunmaktadır" diyor.