28 Aralık 2021 Salı

Kartaca Turizm Yeni Yıl Partisi’nde Turizmcilerle Bir araya Geldi

Kartaca Turizm İstanbul Yeni Yıl Partisi, 27 Aralık 2021 tarihinde Ramada Plaza By Wyndham İstanbul City Center’da gerçekleşti.Geleneksel Kartaca Turizm İstanbul Yeni Yıl Partisi, 27 Aralık 2021 tarihinde Ramada Plaza By Wyndham İstanbul City Center’da sucuk ekmek ve şarap eşliğinde, DJ performans partisiyle bir çok turizmci paydaşın katılımıyla gerçekleşti. 

kartaca-turizmkartaca-tour-genel-muduru-fatih-gunaykartaca-turizm-istanbul-bolge-muduru-mustafa-kilicgeleneksel-kartaca-turizm-istanbul-yeni-yil-partisi-021.jpg

Kartaca Turizm İstanbul Bölge Müdürü Mustafa Kılıç, Acentacı ve Otelci dostlarıyla tek tek ilgilendi sonrasında her masaya giderek hoşgeldin diyerek sektörün nabzını tuttu.

kartaca-turizmkartaca-tour-genel-muduru-fatih-gunaykartaca-turizm-istanbul-bolge-muduru-mustafa-kilicgeleneksel-kartaca-turizm-istanbul-yeni-yil-partisi-010.jpg

Kartaca Turizm yönetim kadrosu gelen misafirlerini salon girişinde karşılayarak Kartaca misafirperverliği ile hoşgeldiniz dedi.

kartaca-turizmkartaca-tour-genel-muduru-fatih-gunaykartaca-turizm-istanbul-bolge-muduru-mustafa-kilic.jpgKartaca Turizm İstanbul Bölge Müdürü Mustafa Kılıç; “Bugün davetimizi kabul edip, bizlerle olduğunuz için teşekkür ederiz. Yeni yıla sayılı günler kala bir arada olalım istedik ve Bölge Müdürü olduğum Kartaca Turizm ile siz değerli paydaşlarımızla Geleneksel partimizde bir araya geldik. Bu sene hep birlikte güzel işler yapacağımıza inanıyorum. İyi eğlenceler diliyorum” diyerek sözü Kartaca Turizm Genel Müdürü Fatih Günay’a bıraktı. 


kartaca-turizmkartaca-tour-genel-muduru-fatih-gunaykartaca-turizm-istanbul-bolge-muduru-mustafa-kilic-001.jpg

Kartaca Tour Genel Müdürü Fatih GÜNAY; “Nisan ayı itibariyle açılışımızı burada yaparak sizlerle çok yoğun çalıştığımız pazarlarda kısmet olursa güzel işler yapmaya çalışacağız. Bölgeyle ilgili baktığımızda Bölge Müdürü olarak Mustafa Kılıç arkadaşımız sizlere her konuda yardımcı olacaktır. Kartaca Turizm 2003 senesinde kuruldu. Birkaç gün sonra kuruluşumuzu kutlayacağız. 17.yılımızı bitirdik, çok güzel işler yaptık. Genelde bölgelerimizde alternatif pazarların acentası olarak tanınırız.

elite-world-sapanca-010.jpg

Çalıştığımız pazarlar Sırbistan’dan başlıyoruz, Arnavutluk, Kosova, Makedonya, Saraybosna, Bulgaristan, Moldova, Romanya, Belarus bölgelerinde çok yoğun çalışıyoruz. Ege ve Antalya’da, diğer taraftan Azerbaycan’da çok güçlüyüz orada Kartaca markamız var kendi üretimimiz ve yaklaşık 7 yıldan beri gayet iyi gidiyoruz. Gürcistan ve İran’ımız var. Bunun yanında da Ürdün, Lübnan ve biraz da Körfez ülkelerimiz var.

kartaca-turizmkartaca-tour-genel-muduru-fatih-gunaykartaca-turizm-istanbul-bolge-muduru-mustafa-kilic-002.jpg

Ama ağırlıklı Avrupa pazarında çalışan bir firmayız. Son yıllarda yaşadığımız pandemiden dolayı pazarlarımızı genişlettik. Sizlerden tek ricam yeniyiz, çok güzel beklentilerimiz var. Bize öncelik vermeyin ama bizi de bir adım öne götürmek isterseniz destek olursanız çok seviniriz. Geldiğiniz için çok teşekkür ediyorum. Hepinizin yeni yılı kutlu olsun” dedi. 

kartaca-turizmkartaca-tour-genel-muduru-fatih-gunaykartaca-turizm-istanbul-bolge-muduru-mustafa-kilic-003.jpg

Geniş katılımla gerçekleşen partide turizmci dostlar bir aradaydı. 

Kartaca Turizm; İzlanda, Almanya, Polonya, Romanya, İsviçre, İngiltere, Sırbistan, Kosova, Makedonya, Bulgaristan, Azerbaycan, Moldova, Gürcistan, İran, Ürdün, Bahreyn, Lübnan, Suudi Arabistan ve Romanya gibi pazarlarda başarıdan başarıya koşuyor.

kartaca-turizm-istanbul-bolge-muduru-mustafa-kilic.jpg

Tur operatörü aynı zamanda sağlık turizmi yapmaktadır. Bodrum merkezde olmak üzere Marmaris Kuşadası Antalya ofisleri ve Trabzon, Kapadokya, Bakü, Gürcistan, Batum, Tiflis, Kutaisi temsilcileri bulunan Kartaca Turizm İstanbul’da da ofisini açarak Bölge Müdürü Mustafa Kılıç ile yolculuğuna başladı.

Geleneksel Kartaca Turizm İstanbul Yeni Yıl Partisi 

kartaca-turizmkartaca-tour-genel-muduru-fatih-gunaykartaca-turizm-istanbul-bolge-muduru-mustafa-kilicgeleneksel-kartaca-turizm-istanbul-yeni-yil-partisi-001.jpg

kartaca-turizmkartaca-tour-genel-muduru-fatih-gunaykartaca-turizm-istanbul-bolge-muduru-mustafa-kilicgeleneksel-kartaca-turizm-istanbul-yeni-yil-partisi.jpg

kartaca-turizmkartaca-tour-genel-muduru-fatih-gunaykartaca-turizm-istanbul-bolge-muduru-mustafa-kilicgeleneksel-kartaca-turizm-istanbul-yeni-yil-partisi-002.jpg

kartaca-turizmkartaca-tour-genel-muduru-fatih-gunaykartaca-turizm-istanbul-bolge-muduru-mustafa-kilicgeleneksel-kartaca-turizm-istanbul-yeni-yil-partisi-003.jpg

kartaca-turizmkartaca-tour-genel-muduru-fatih-gunaykartaca-turizm-istanbul-bolge-muduru-mustafa-kilicgeleneksel-kartaca-turizm-istanbul-yeni-yil-partisi-005.jpg

kartaca-turizmkartaca-tour-genel-muduru-fatih-gunaykartaca-turizm-istanbul-bolge-muduru-mustafa-kilicgeleneksel-kartaca-turizm-istanbul-yeni-yil-partisi-006.jpg

kartaca-turizmkartaca-tour-genel-muduru-fatih-gunaykartaca-turizm-istanbul-bolge-muduru-mustafa-kilicgeleneksel-kartaca-turizm-istanbul-yeni-yil-partisi-007.jpg

kartaca-turizmkartaca-tour-genel-muduru-fatih-gunaykartaca-turizm-istanbul-bolge-muduru-mustafa-kilicgeleneksel-kartaca-turizm-istanbul-yeni-yil-partisi-008.jpg

kartaca-turizmkartaca-tour-genel-muduru-fatih-gunaykartaca-turizm-istanbul-bolge-muduru-mustafa-kilicgeleneksel-kartaca-turizm-istanbul-yeni-yil-partisi-009.jpg

kartaca-turizm.jpg

kartaca-turizmkartaca-tour-genel-muduru-fatih-gunaykartaca-turizm-istanbul-bolge-muduru-mustafa-kilicgeleneksel-kartaca-turizm-istanbul-yeni-yil-partisi-011.jpg

kartaca-turizmkartaca-tour-genel-muduru-fatih-gunaykartaca-turizm-istanbul-bolge-muduru-mustafa-kilicgeleneksel-kartaca-turizm-istanbul-yeni-yil-partisi-012.jpg

kartaca-turizmkartaca-tour-genel-muduru-fatih-gunaykartaca-turizm-istanbul-bolge-muduru-mustafa-kilicgeleneksel-kartaca-turizm-istanbul-yeni-yil-partisi-013.jpg

kartaca-turizmkartaca-tour-genel-muduru-fatih-gunaykartaca-turizm-istanbul-bolge-muduru-mustafa-kilicgeleneksel-kartaca-turizm-istanbul-yeni-yil-partisi-014.jpg

kartaca-turizmkartaca-tour-genel-muduru-fatih-gunaykartaca-turizm-istanbul-bolge-muduru-mustafa-kilicgeleneksel-kartaca-turizm-istanbul-yeni-yil-partisi-015.jpg

kartaca-turizmkartaca-tour-genel-muduru-fatih-gunaykartaca-turizm-istanbul-bolge-muduru-mustafa-kilicgeleneksel-kartaca-turizm-istanbul-yeni-yil-partisi-018.jpg

kartaca-turizmkartaca-tour-genel-muduru-fatih-gunaykartaca-turizm-istanbul-bolge-muduru-mustafa-kilicgeleneksel-kartaca-turizm-istanbul-yeni-yil-partisi-016.jpg

kartaca-turizmkartaca-tour-genel-muduru-fatih-gunaykartaca-turizm-istanbul-bolge-muduru-mustafa-kilicgeleneksel-kartaca-turizm-istanbul-yeni-yil-partisi-017.jpg

kartaca-turizmkartaca-tour-genel-muduru-fatih-gunaykartaca-turizm-istanbul-bolge-muduru-mustafa-kilicgeleneksel-kartaca-turizm-istanbul-yeni-yil-partisi-019.jpg

kartaca-turizmkartaca-tour-genel-muduru-fatih-gunaykartaca-turizm-istanbul-bolge-muduru-mustafa-kilicgeleneksel-kartaca-turizm-istanbul-yeni-yil-partisi-020.jpg



21 Aralık 2021 Salı

Radisson Blu Hotel Mount Erciyes Açıldı

TURİZMİN SESİ


Radisson Otel Grubu, Erciyes Kayak Merkezi’nin kalbindeki ilk kış sporları oteli misafirlerini ağırlıyor. Radisson Hotel Group, Erciyes Dağı'ndaki ilk kayak oteli ve Kayseri şehrindeki ikinci otelinin açılışıyla Türkiye’deki varlığının genişlediğini duyurmaktan gurur duyuyor. Radisson Blu Hotel, Mount Erciyes, en iyi dağ teleferikleri, kayak pistleri ve kayak sonrası tesislere doğrudan erişim sunan Erciyes Dağı kayak bölgesinin merkezindeki pistlerin hemen çevresinde yer alıyor.

radisson-blu-hotel-mount-erciyes-genel-muduru-menderes-karakucuk-radisson-blu-hotel-mount-erciyes-radisson-otel-grubu-orta-ve-dogu-avrupa-rusya-ve-turkiye-bolge-baskani-yilmaz-yildirimlar.jpg

Radisson Blu Hotel, Mount Erciyes, balkonlu premium odalar ve muhteşem dağ manzarasına sahip suit odalar olmak üzere toplam 60 ferah ve geniş odaya sahip. Tüm odalarda büyük ekran LED TV, ücretsiz minibar, Nespresso kahve makineleri bulunmaktadır ve ayrıca üç bağlantılı oda rezervasyonlarına özel bir koridor yer almaktadır. Üst düzey konfor için tasarlanan otelde misafirler, pistte geçen bir günün sonunda açık şöminelerin karşısında dinlenebilir veya açık ve kapalı havuzlarda Erciyes Dağı'nın güzel manzarası eşliğinde rahatlatıcı bir deneyimi yaşayabilirler. Otel aynı zamanda, 40 kişiye kadar olan toplantılara ev sahipliği yapabilmektedir.

radisson-blu-hotel-mount-erciyes-genel-muduru-menderes-karakucuk-radisson-blu-hotel-mount-erciyes-radisson-otel-grubu-orta-ve-dogu-avrupa-rusya-ve-turkiye-bolge-baskani-yilmaz-yildirimlar-001.jpgOtel, misafirlerine Türk ve dünya yemeklerinden oluşan zengin bir seçkinin yanı sıra leziz içecekler de sunuyor. Breakfast Room açık büfesinde misafirler için dünya mutfağından zengin kahvaltı seçenekleri sunarken, Main Restoran ise dağ manzarası eşliğinde gün boyu konuklarına hizmet vermektedir. Konuklar ayrıca otelin self servis hizmet veren açık hava restoranı Ski Lounge’da kayak pistlerinin ve heybetli ve benzersiz manzarası eşliğinde temiz dağ havasının keyfini çıkarabilir. 

radisson-blu-hotel-mount-erciyes-genel-muduru-menderes-karakucuk-radisson-blu-hotel-mount-erciyes-radisson-otel-grubu-orta-ve-dogu-avrupa-rusya-ve-turkiye-bolge-baskani-yilmaz-yildirimlar-002.jpg

Radisson Otel Grubu Orta ve Doğu Avrupa, Rusya ve Türkiye Bölge Başkanı Yılmaz Yıldırımlar otel açılışıyla ilgili: “Kayseri şehrindeki ilk kayak otelimizi açmaktan memnuniyet duyuyoruz. Radisson Blu Hotel, Mount Erciyes hem Türkiye’deki büyümemize hem de genişleyen marka yelpazemize mükemmel bir katkı sağlıyor. Otel sahiplerimize Radisson Otel Grubu’na duydukları güven için teşekkürlerimizi sunarız.” dedi.Kayseri, Türkiye’nin en iyi kış sporları merkezlerinden biri olmasının yanı sıra, 3916 metre yüksekliğindeki volkanik dağa ulaşan yollarıyla dağcılar arasında da son derece popülerdir. Dağın zirvesi, Kapadokya’dan Toros Dağları’na kadar uzanan muazzam bir manzaraya sahiptir. Kayseri Erkilet Havaalanı’na sadece yarım saat mesafedeki Radisson Blu Hotel, Mount Erciyes misafirleri için çevredeki farklı cazibe merkezlerine de kolaylıkla ulaşım mümkün. Dünya Miras Listesi’nde yer alan açık hava müzesi Kapadokya ve hemen bitişiğindeki Aladağlar Milli Parkı yakındaki büyüleyici destinasyonlar arasında yer almaktadır. Ziyaretçiler, Aladağlar Milli Parkı’nda yer alan ve yedi adet şelaleden oluşan Kapuzbaşı Şelaleleri’nin manzarası eşliğinde piknik yapabilir.

Radisson Blu Hotel, Mount Erciyes Genel Müdürü Menderes Karaküçük, “Otelimiz kış sporu tutkunları ve kayak severler için harika bir merkezde yer almaktadır. Deneyimli ekibimiz misafirlerimizi, kayak, snowboard ve diğer kış sporları için mükemmel bir tercih olan otelimizde “Evet Yapabilirim” hizmet anlayışı ile ağırlamak için heyecan duyuyor!” diyor. Misafirleri ve ekip üyelerinin sağlık ve güvenliğine en yüksek önceliği veren Radisson otelleri Radisson Otelleri Güvenlik Protokolü programını uygulamaktadır. Derinlemesine temizlik ve dezenfeksiyon protokolleri dünyanın lider denetim, doğrulama, test ve belgelendirme şirketi SGS ile ortaklaşa geliştirilmiştir ve otele giriş anından çıkış anına kadar misafirlere güvenli ve huzurlu bir konaklama sunmak üzere tasarlanmıştır.


Turizm ve Seyahat Acenteleri Genişletilmiş Sektörel Analiz Toplantısı’ Gerçekleşti

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) 42. Meslek Komitesi ile TÜRSAB Güney Marmara Bölge Temsil Kurulu’nun Düzenlediği ‘Turizm ve Seyahat Acenteleri Genişletilmiş Sektörel Analiz Toplantısı’ Gerçekleşti. 


Bursa Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Yönetim Kurulu Başkanı Firuz B. Bağlıkaya, Yönetim Kurulu Üyesi Hasan Eker, Güney Marmara Bölge Temsil Kurulu Başkanı Murat Saraçoğlu ve BTSO Turizm Konseyi Başkanı Sibel Cura Ölçüoğlu ile birlikte seyahat acentaları ve sektör temsilcilerinin katılım sağladığı toplantıda Bursa’nın turizm değerleri ve hedefleri hakkında değerlendirmelerde bulunuldu.

tursab-baskani-firuz-b-baglikaya-008.jpg‘Son iki yıllık süreçte hayatlarımızı, bakış açılarımızı, iş yapış şekillerimizi hatta psikolojimizi bile kökünden değiştiren pandemide nihayet yüzümüzü umutlu bir geleceğe dönmüş durumdayız.’

BTSO Ana Hizmet Binasında düzenlenen toplantıda TÜRSAB Başkanı Firuz B. Bağlıkaya, ‘‘Tarihi, doğası, kültürü, özgün mutfağıyla öne çıkmasının yanı sıra sanayiden, turizme, tarımdan ticarete kadar birçok alanda son derece gelişmiş olan yeşil Bursa’mızın zengin potansiyelinin maksimum seviyede değerlendirilebilmesi ancak her alanında iş birliği ve koordinasyon ile mümkündür. Son iki yıllık süreçte hayatlarımızı, bakış açılarımızı, iş yapış şekillerimizi hatta psikolojimizi bile kökünden değiştiren pandemide nihayet yüzümüzü umutlu bir geleceğe dönmüş durumdayız. Bu süreçte en çok zararı gören turizm alanında artık yaraları sarıp, kayıpları telafi etme dönemine girdik diyebiliriz. Geldiğimiz noktada omicron varyantı endişe yaratmaya devam etse de aşı arzının artması uluslararası alanda covid-19 tedavisinde kullanılacak ilaçların kullanım izinlerinin çıkmaya başlaması, 2022 yılının daha iyi bir yıl olacağını gösteriyor. Kısacası yeni hedeflere odaklanacağımız, kendimizi ve sektörümüzü yeni yarınlara hazırlamamız gereken bir sürece girmiş bulunuyoruz.’’ sözleriyle önümüzdeki yıl ile ilgili oluşan olumlu tabloya dikkat çekti.

‘Hijyen ve güvenliğin ilk sırada yer aldığı; doğa tatillerinin ön plana çıktığı, küçük ve butik otellerin tercih edildiği, kamp-karavan tatilleri ve tinyhouse tatillerine ilginin artarak devam edeceğini düşünüyoruz.’

Bağlıkaya, değişen seyahat alışkanlıkları ve son dönemde hızla yükselen turizm değerleri ile ilgili, ‘‘Oyunun kuralları değişiyor. Turizmde rekabet gittikçe keskinleşiyor son iki yıldır yeteri kadar turist alamamış tüm rakiplerimiz içinde amansız bir mücadele var. Bu kitlenin çoğunluğunun ülkemizi tercih etmesini sağlamak için bu süreçte tanıtım ve pazarlamanın önemi hiç olmadığı kadar arttı. Mevcut yapıda tek merkezli esas ve asli paydaşları temsil etmeyen ve dünyada hiçbir örneği olmayan kaynakları israf eden bir modelle hareket ediliyor. Tanıtım stratejisinin makro politikalarla mikro ölçekte yerinde ve bölgesel tanıtım modeli ile yeniden düzenlenmesi büyük önem taşıyor. Yerel unsurların başrol oynadığı yerel dinamiklerin el ele vererek makro politikalarla çelişmeden yapacakları tanıtım ve pazarlama çalışmaları ile hedefe çok daha çabuk ulaşılır. Yeni kuşakların beklenti ve talepleri teknolojilerin gelişmesiyle önemli farklılıklar oluşturmaya başladı. Hijyen ve güvenliğin ilk sırada yer aldığı; doğa tatillerinin ön plana çıktığı, küçük ve butik otellerin tercih edildiği, kamp-karavan tatilleri ve tinyhouse tatillerine ilginin artarak devam edeceğini düşünüyoruz.’’ cümlelerini kurdu.

‘Dünyamızı korumak ve geleceğimize yatırım yapmak için sürdürülebilir turizm konusunu daha çok gündemimize alıp artık doğru adımları atmamız gerekiyor.’

Yeşil ekonomi ve sürdürülebilirlik konularına dikkat çeken TÜRSAB Başkanı Firuz B. Bağlıkaya, TÜRSAB’ın çalışmaları ve 2022 yılı ile ilgili notlarını paylaştı:

‘‘Yeşil ekonomiyle sürdürülebilir ve dengeli bir kalkınma sağlamak mümkün. TÜRSAB olarak Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) kapsamında imzaladığımız anlaşma başta olmak üzere bu konuda biz de adım atmaya devam ediyoruz. 2022 yılına daha umutlu giriyoruz hedefimiz, 40 milyonu yabancı; 5 milyonu da yurt dışında yaşayan vatandaş ziyaretçi olmak üzere toplam 45 milyon ziyaretçi ve 35 milyar dolar turizm geliri. Bu hedefin gerçekleştirilmesi tüm destinasyonlarımızın ortak başarısı olacak. Bu anlamda kış ve termal turizm başta olmak üzere gastronomi, kültür, kongre, eko ve şehir turizminde öne çıkan Bursa’nın da katkısı büyük olacak. Bugüne kadar kamu ve özel sektörün iş birliğinde Bursa’da turizmin geliştirilmesi adına çok önemli ve değerli adımlar atıldı. Bölge turizminin mevcudun üzerine çıkarılabilmesi için kısa, orta ve uzun vadeli plan hazırlanmasını son derece önemli buluyorum. Yurt içi ve yurt dışı hedef pazarları belirleyerek adım atılması şehrin turizminin gelişmesinde fark yaratacaktır. Tanıtım ve pazarlama konusunda destinasyon bazlı çalışmalar hazırlanması ve destinasyon odaklı çalışmalar yapılması daha doğru olacaktır.’’

‘Rekabet ettiğimiz şey tüketicinin yaşadığı en iyi deneyim.

Dolayısıyla bu deneyimin üzerine çıkmak gerekiyor.’

TÜRSAB Başkanı Firuz B. Bağlıkaya, konuşmasında son olarak Bursa’nın turizm değerleri hakkında değerlendirmelerde bulundu.

‘‘Rekabet ettiğimiz şey tüketicinin yaşadığı en iyi deneyim. Dolayısıyla bu deneyimin üzerine çıkmak gerekiyor. Bursa’nın çok ciddi bir kültür turizmi potansiyeli bulunuyor pazarlama çalışmalarını Ortadoğu ülkeleri gibi mevcut pazarların yanı sıra, İspanya, Almanya, Japonya, İtalya, Fransa, Avusturya ve Polonya gibi bölge için yeni olan pazarlara da yoğunlaştırmak gerekiyor. Bursa, İstanbul’a çok yakın bir destinasyon, dolayısıyla bu avantajını daha fazla kullanması gerektiğini düşünüyorum. Bursa’nın Cumalıkızık gibi çok güzel yerleri ve farklı bölgeleri mevcut. Dizi ve filmler için yeni yerlere ihtiyaç duyuluyor, dolayısıyla bu konuda yeni çalışmalar yapılabilir. Biz de TÜRSAB olarak Televizyon ve Sinema Filmi Yapımcıları Birliği (TESİYAB) ile Türkiye’nin her bölgesinin dizi ve sinema filmleriyle tanınması için iş birliği geliştirmeyi planlıyor ve görüşmeler yapıyoruz.’’

Toplantı sonrasında TÜRSAB heyeti, Güney Marmara bölgesinde faaliyet gösteren seyahat acentası temsilcileriyle bir araya gelerek talep ve çözüm önerileri hakkında görüş alışverişinde bulundu.

Bentour Reisen fidan bağışını genişletti

TURİZMİN SESİ


Bentour Reisen ağaçlandırma kampanyasının dikim yerlerini belirledi.

Bentour Reisen misafirleri adına 2012 yılında temellerini attığı “Bentour Ormanı” projesine ilave olarak Türkiyede yangından hasar görmüş Bölgeler’deki ormanlar için 10.000'den fazla fidan ve 2021 Turizm sezonu sonuna dek yapılan her Türkiye rezervasyonu için  ilave 1 fidan bağışlama kararı aldığı ağıçlandırma kampanyasının fidan dikim yerlerini kararlaştırmak üzere; Bentour Yönetim Kurulu Başkanı Kadir Uğur ve Türkiye Genel Koordinatörü Vildan Erdin Antalya Orman Bölge Müdürü Vedat Dikiciyi makamında ziyaret etti.İklim şartlarına uygun ve son yağışlardan sonra uygun dikim koşullarına ulaşan alanlar için fidanların dikim yerleri belirlendi. Fidanların dikim sahlarına ulaştırılması ve toprakla buluşturulması ve fidan dikim çalışmaları ile ilgili ayrıca detaylı bilgi alındı.  Bentour Reisen Yönetim Kurulu Başkanı Kadir Uğur sürdürülebilir ilkesiyle duyurdukları 31 Ocak 2022’ye kadar yapılan her rezervasyon için ek bir fidan dikimi kampanyasını devam ettireceklerini görüşmelerinde ayrıca ifade etti.

20 Aralık 2021 Pazartesi

Divan Grubu’nun Ankara’daki Yeni Oteli İçin İmzalar Atıldı

Türk otelciliğinde bir ekol olan Divan Grubu’nun Ankara’daki yeni otelinin adresi Çankaya oldu. Mart 2022’de kapılarını açmaya hazırlanan Divan Ankara, Divan Grubu hizmet ve kalitesiyle başkentin kurumsal ve turistik değerlerine yeni bir soluk kazandırmayı hedefliyor.


Başkentimizin önemli lokasyonlarından Çankaya’da hizmet vermeye hazırlanan Divan Ankara, şehrin hızla gelişen kurumsal ve turistik değerlerine Divan Grubu hizmet ve kalitesiyle katkı sağlamayı amaçlıyor. Gülsan Holding ile yapılan anlaşmanın ardından yeni otelin, renovasyon çalışmalarını takiben Mart 2022’de misafirlerini ağırlamaya başlaması planlanıyor.  

Divan Grubunun kalitesinden ödün vermeyen konaklama hizmetlerinin yanı sıra, yeme içme alanlarındaki lezzet deneyimlerini, geniş balo ve konferans salonlarındaki etkinliklerini misafirleriyle buluşturmayı hedeflediği Divan Ankara, kurumsal ve özel gün organizasyonlarının da önemli adresi olmaya hazırlanıyor.

Divan Grubu Genel Müdürü Murat Tomruk ve Gülsan Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Gül‘ün hazır bulunduğu toplantıda, iki kurum arasında gerçekleşen imza töreninin ardından yeni otel renovasyonuna başlanan Divan Ankara, yeni adresinde; 6 suit, 2 kral dairesi olmak üzere toplam 150 odası ile misafirlerine unutulmaz konaklama deneyimi sunacak. 

Yaklaşık 1.000 metrekareye yayılan yeme içme alanları, 2.000 metrekareye yayılan, 1.500 kişi kapasiteli 10 adet toplantı salonlu kongre merkezi ve 3500 metrekarelik SPA alanındaki kapalı yüzme havuzu, masaj odaları, fitness salonu, hamam, sauna ve buhar banyosunu kapsayan hizmetleriyle Divan Ankara, şehre yeniden bir soluk getirecek.


17 Aralık 2021 Cuma

En Sevilen YouTuberlar Gibi Video Fikirleri Nasıl Bulunur?

Her ay iki milyar insan YouTube'a giriş yapıyor ve bunun nedeni, YouTube'un istediğiniz her tür içerik için bir merkez olmasıdır. İnsanlar üretenleri takip eder, haberleri yakalar, spor olaylarını kontrol eder, kısa filmler izler, müzik dinler ve genellikle zevk almak isteyebilecekleri her şeyi bulurlar.

youtube.jpg

Bir içerik üreticisiyseniz olarak, bu sizi garip bir duruma sokar. YouTube kanalınızı büyütmek için çok çalışıyorsunuz, ancak on binlerce insanla rekabet ediyorsunuz. Bir kitleyi çekseniz bile, her gün onların zamanı ve dikkati için rekabet etmeniz gerekir.

“Farklılıklar hayata renk katar” sözü biraz aldatıcıdır. Bir yandan, aboneleriniz ister seyahat videoları, ister vloglar veya eğitimler olsun, belirli bir içerik türü için size güveniyor.

Ancak aynı zamanda film yapma becerilerinizi geliştirmeniz, prodüksiyon kalitenizi yükseltmeniz ve uzun süredir abonelerinizi tatmin ederken yeni izleyiciler çekmenin yollarını bulmanız gerekiyor.

Her içerik üreticinin bir noktada çözmesi gereken sorun budur: İşleri taze tutmak, ancak yine de markanıza veya nişinize bağlı kalmak için YouTube video fikirlerini nasıl bulacaksınız?

1) Sevdiğiniz şeyleri paylaşın

youtube-001.jpg

Yaptığınız içeriği neden yaptığınızı düşünün. Size ilham veren belirli film yapımcıları veya yaratıcılar var mı? Küçükken takıntılı olduğunuz bir kitap veya dizi?

Muhtemelen, kitleniz ilgi alanlarınızın birkaçını paylaşıyor. (Aksi takdirde, zamanlarını başka bir kanalda geçirirlerdi.) Ve muhtemelen, özellikle bunları benzersiz bir şekilde sunarsanız, bu şeyler hakkındaki düşüncelerinizi veya fikirlerinizi duymaya açık olacaklardır.

Belki en sevdiğiniz filmin yönetmenin en iyi olduğu hakkında bir video kompozisyonu düzenleyebilirsiniz. Ya da sevdiğiniz TV şovunun arkasındaki yaratıcı beyinlerden birinin izini sürer ve onunla röportaj yaparsınız. Ya da belki belirli bir alanda en sevdiğiniz şeylerin kişisel bir listesini yapar ve sonra bunu paylaşırsınız.

Her iki durumda da, bu tür içerikler içerik oluşturucular tarafından oldukça popülerdir ve izleyicilerin sizi daha iyi tanıması ve yorumlar bölümüne atlamak ve listenize yanıt vermek istemesi için kolay bir yoldur.

2) Kutu açılımı yapın

Kutu açılım videoları, son 10 yılda kesinlikle patlayan YouTube video fikirlerinden bir diğeri. Nedense insanlar, içerik oluşturucuların postayla bir şeyler almasını, paketi açmasını, içindekilere tepki vermesini ve yeni güzelliklerini denemesini izlemeyi seviyor.

youtube-002.jpg

Bu da pahalı bir yol olmak zorunda değil. Arkadaşlarınız için hediyeler, mutfak eşyaları ve hatta aile üyeleri için yıl başı hediyeleri sipariş edebilirsiniz.

Mesele şu ki, insanlar ambalajı görmek, tepkinizi izlemek ve siz onlarda olmayan bir şeyi deneyimlerken sizin aracılığınızla yaşamak istiyor. Kutu açma videoları, bir trendden yararlanmanın kolay bir yoludur, ancak yine de onu kitlenize ve kişisel ilgi alanlarınıza hitap eder.

3) Ürün incelemelerini ele alın

Kanalınız için YouTube video fikirleri tükendiyse bile, etrafınızda ilham var. Hangi düzenleme yazılımını kullanıyorsunuz? Favori lensin var mı? Çok sevdiğiniz belirli bir kamera var mı?

Her içerik oluşturucunun, özellikle kullandıkları donanımla ilgili tercihleri vardır. Ve videolarınızı izleyen bazı kişilerin içerik oluşturma ve yaptığınız şeyi nasıl yaptığınızı anlamayla ilgilenmesi için iyi bir şans var.

youtube-003.jpg

Bu nedenle, donanımınızı veya post prodüksiyonda kullandığınız yazılım ve araçları gözden geçirin. Hatta kişiliğiniz ve sunumunuzla yeni bir kitlenin ilgisini çekebilir ve abone olarak onları kazanabilirsiniz.

Bir içerik üretici için video yapmanın bir yenilik olduğu günler geride kaldı. Videolar artık markanızın sunduğu deneyimin bir parçası. Videolar, markanızın hikayesini doğru kişilere ulaştırır. Her iyi hikaye çok yüzeylidir ve video ile pazarlama stratejinizde böyle olmalıdır. InVideo tanıtım videosu oluşturucuyla bu tarz videolar oluşturabilirsiniz.

Güven sağlamak, YouTube’daki yerini sağlamlaştırmak isteyen her markanın karşılaştığı en büyük zorluklardan biridir. En iyi yöntem diğer insanların markanızı desteklemesidir. İnceleme videoları yapın ve gururla paylaşın. Bunu yaparken de InVideo tanıtım videosu oluşturucusundan yardım alın.

4) “Kendin yap” videoları çekin

Hiç kimse sahip olmayı dilediği miktarda zamana, paraya veya beceriye sahip değildir. İşte bu yüzden, zamandan/paradan/beceriden tasarruf etmek için “Kendin Yap” tüyoları ve ipuçlarından bahsedildiğinde insanlar heyecanlanıyor.

İşinizde kullandığınız belirli bir numara var mı? 2.000 dolarlık bir teçhizat satın almaktan kaçınmak için kullandığınız bir kendinizin yaptığı bir alet? Hayatınızı kolaylaştıran, duyduğunuz bir düzenleme ipucu?

youtube-004.jpg

İster kendileri kullansınlar, ister işiniz hakkında biraz bilgi alsınlar, insanların duymak istediği içerik türü budur. Ve yaptığınız şeyin hayatınızı nasıl daha iyi hale getirdiğini özellikle gösterebildiğiniz için genellikle eğlenceli bir video olur.

5) Bir şey veya bir yer turuna çıkın

Sahne arkası videoların yaratıcı sürecinizi göstermesiyle aynı şekilde, video turları (yaratıcı alanınız, eviniz, favori yerel mekanınız vb.) izleyicileri hayatınıza çeker. Kim olduğunuzu gösteriyorsunuz ve hedef kitlenizle dürüst ve organik bağlantılar kuruyorsunuz.

youtube-005.jpg

Sık sorulan soruları yanıtlamak veya video oluşturmayla nasıl başa çıkacağınız hakkında konuşmak gibi başka şeyleri buraya dahil edebilirsiniz. Hangi yöne gitmek istediğinize ve hayatınızın/kişiliğinizin ne kadar kanalınızın merkezinde olduğuna bağlı olarak, kamera arkası videosu gibi olabilir veya olmayabilir.

6) Yeni bir şey deneyin

İnsanların nasıl çalıştığınızı görmelerine izin vermeye devam ederek, kendinize yeni bir şeyle meydan okuyabilirsiniz. Belki kulağa ilginç gelen yaratıcı bir bilgi istemi veya düzenleme zorluğu bulursunuz ya da denemek istediğiniz yeni bir yazılım veya donanım vardır.

youtube-006.jpg

Deneyin. Ve kitlenizle paylaşmak için deneyimi kaydedin. Öğrendiğinizi ve deney yaptığınızı görürler ve yapabileceğiniz farklı videolar için fikirler edinirsiniz. Hatta yaratıcı sürecinizi tamamen değiştirmenize ve yeni şeylere daha fazla odaklanmanıza bile yol açabilir.

Bu da bizi bir sonraki fikre götürüyor: eğitici videolar.

7) Kitlenizi eğitin

Eğitici videolar, resmi olarak içerik oluşturucuların ekmek ve tereyağıdır. Bir bakıma, bu video tarzı, sürüler halinde kanalınıza yeni insanları çekebilir. Herhangi bir popüler film yapımı konusuna bakın (“YouTube'da hareketli grafikler” veya “YouTube videolarının nasıl aydınlatılacağı” iyi örneklerdir) ve bu şeylerin nasıl iyi yapılacağına dair eksiksiz bir eğitim kataloğu göreceksiniz.

Ancak milyonlarca izleyiciyi çekmeye çalışmıyorsunuz. Sadece sizi meşgul edecek veya prodüksiyon becerilerinizi geliştirecek veya kitlenizin ilgisini çekecek YouTube video fikirleri arıyorsunuz. Öğretici videolar ve diğer eğitim içeriği muhtemelen en iyi seçeneğinizdir.

youtube-007.jpg

Ve konuyla ilgili uzman olmanıza bile gerek yok - sadece nasıl yapacağınızı bilin ve daldığınız tekniğe veya araca daha aşina olabilecek izleyicilerden gelen geri bildirimlere açık olun.

15 Aralık 2021 Çarşamba

Turizmin Sesi Dergimizin Aralık 2021 34'nci Sayısı Yayında

Türkiye ve dünyadan turizm haberlerini sayfalarına taşıyan Turizminsesi Dijital Dergimizin Aralık Sayısı birbirinden özel haberlerle sizlerle...    Turizm, Konaklama, Ulaştırma, Gastronomi, Etkinlik, Kültür-Sanat, Teknoloji, Sağlık Haberleri, Spor Haberleri, Moda Dünyası, Tatil- Gezi, Kurumsal firma haberleri ve çok daha fazlası Aralık Sayımızda...


TURİZMİN SESİ DİJİTAL DERGİ İÇİN  TIKLAYINIZ 

https://www.turizminsesi.com/dergi/Aralik2021/ 

9 Aralık 2021 Perşembe

NASA Uzay Sergisi kapılarını açtı

Dünyanın En Büyük Gezici Uzay Sergisi Metropol İstanbul’da NASA Uzay Sergisi kapılarını açtı. 4 yıl içinde 12 ülkede 4 milyondan fazla kişi tarafından ziyaret edilen ve Türkiye’ye HUPALUPAEXPO tarafından getirilen NASA Uzay Sergisi, Metropol İstanbul’da ziyarete açıldı.  


HUPALUPAEXPO tarafından Metropol İstanbul içinde 2.300 m2 büyüklüğünde alana kurulan NASA Uzay Sergisi ziyarete açıldı. Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi’nin (NASA) uzay görevlerine tanıklık etmiş gerçek boyuttaki eserlerin de içinde bulunduğu 200'ün üzerinde parçanın yer aldığı sergi, uzaya, gezegenlere, Ay’a, astronot ve kozmonotlara ait ne varsa görmek, dokunmak, izlemek isteyen ziyaretçilere gerçek bir deneyim yaşatacak.


NASA’nın 50 yıllık uzay çalışmalarını ve deneyimlerini yansıttığı NASA Uzay Sergisi, bünyesinde yer alan gerçek boyutlu ve tarihi öneme sahip koleksiyon eserleri, interaktif teknolojilerle zenginleştirilmiş VR alanları ile uzayı deneyimleme imkanı sunarken, ziyaretçilerini evrenin gizemine ışık tutan bir yolculuğa çıkarıyor. 



Ziyaretçilerin dokunabileceği gerçek Ay Taşı’nın da bulunduğu sergide, uzay roketlerinin kopyaları ve tam boyutlu uzay aracı modelleri, Saturn V roketinin 10 metre uzunluğundaki modeli, uzaya giden astronotlar tarafından bizzat giyilen kıyafetler, astronot menüleri ve görevlerde kullanılan ekipmanlar ile Apollo kapsülü, Sputnik 1 uydusunun ve Uluslararası Uzay İstasyonu’nun (ISS) modelleri en çok ilgi çeken parçalar arasında yer alıyor. 

Sergide, Elon Musk’ın sahibi olduğu Space X tarafından geliştirilen Starship’in prototip modeli de bulunuyor. Space X, eylül ayında Dragon kapsülüyle ilk sivil yolculu uzay uçuşunu yapmıştı. Rehberli turlar ile VR ve simülasyon teknolojileriyle ziyaretçilerin uzay maceralarına interaktif şekilde dahil olmasına imkan sağlayan NASA Uzay Sergisi, atölye çalışmalarıyla da her yaştan meraklısına heyecan ve eğlence dolu bir uzay deneyimi vadediyor. 


HUPALUPA İcra Kurulu Üyesi Merve Timurlenk Şengül  “Bu heyecan verici sergiye ev sahipliği yapmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. 4 yıl içinde 12 ülkede 4 milyondan fazla kişi tarafından ziyaret edilen NASA Uzay Sergisi’nde uzaydan gelen özel parçalar ve oradaki yaşamı deneyimlemeyi sağlayan onlarca üst düzey teknolojiye sahip uzay enstrümanı yer alıyor. Serginin her yaştan meraklısına gerçek bir uzay deneyimi yaşatacağını umuyoruz” dedi.

NASA Uzay Sergisi, Yapı Kredi, İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji, Roketsan, İTÜ Uzay Sistemleri Tasarım ve Test Laboratuvarı (USTLL), Bilsem, CarrefourSA, Digiturk, Minika ve Asimetrik tarafından destekleniyor. Serginin biletleri, Biletix ve Mobilet'ten online ya da Metropol İstanbul, NASA Uzay Sergisi girişinde yer alan bilet gişelerinden satın alınabiliyor. 


TURİZM GELİRLERİ 2022’DE 30 MİLYAR DOLARI GEÇECEK

Turizm sektörü, Türkiye’nin ekonomisinin gelişmesinde oldukça büyük bir paya sahip.Bu anlamda, sektör her yıl 2 milyondan fazla kişiye istihdam sağlıyor. Türkiye 2021 yılı Kasım ayı verilerine bakıldığında, sektör yıl sonunda 28 milyon turist ağırlayarak 22 milyar dolar hedefine ulaştı. 


Ayrıca, veriler bu yıl turist başına yapılan harcamanın 650 dolardan 830 dolara çıktığını gösteriyor. 2022 yılında turizm gelirlerinin 30 milyar doları geçeceğine dikkat çeken Anadolu Ankara Turizm İşletmecileri Derneği (ATİD) Başkanı Birol Akman, 2023 yılı hedefinin pandeminin etkisinin tamamen bitmesi halinde 2019 yılı verilerini geçerek artış göstermeye devam edeceğini belirtti. 

BAŞKENT’TE TURİST KAPASİTESİNİ 5 MİLYONA ÇIKARMAYI HEDEFLİYORUZ

Uzun vadede ülkeye gelen turist sayısının önemli ölçüde artacağına dikkat çeken ATİD Başkanı Birol Akman, “Türkiye’ye pandemi öncesi 2019 yılında 50 milyonun üzerinde turist geliyordu. Bunun 14 milyonu Antalya, 14 milyonu İstanbul, 7-8 milyonu Ege ve geri kalan kısmını tüm Türkiye’yi kapsıyordu. Pandemi döneminde bu rakamlarda oldukça büyük düşüş yaşandı. Ankara’nın payı pandemi öncesi 1 buçuk milyon iken 400 binlere kadar geriledi. Bu anlamda, 2020 yılında Türkiye’ye 15 milyon turist gelirken 12 milyar dolar gelir elde edildi. Açılmalar ile birlikte, 2021 yılının sonunda bu rakam 28 milyon turist sayısı ile 22 milyar dolar gelire yükselecek. 2022 yılında, 28 milyon olan turist sayısını 40 milyona turizm gelirini ise 30 milyarın üstüne çıkarmayı hedefliyoruz. 2023 yılı hedefimiz ise, 65 milyar dolar hedefi ile turist sayısını 77 milyona ulaştırmak olacak” dedi.

Akman, “Ankara’ya baktığımızda Türkiye’nin önemli turizm alanlarından birisi olduğunu söyleyebiliriz. Ankara ve Anadolu gerek kültür ve sanat gerekse sağlık turizmi açısından önemli değerlerimizi oluşturuyor. Bu anlamda, buradaki 2022 yılı hedefimiz 2019’u yakalamak. 5 yıllık uzun vadedeki hedefimiz ise, bu kapasiteyi 5 milyon kişiye ulaştırmak. Ayrıca, baktığımızda Başkentimiz hem kültür hem de sanat merkezi olmaya aday. Bu anlamda, 45 milyon turist ve 35 milyar dolar gelir ile 2022 ve 2023 yılında iyi bir turizm sezonu bekliyoruz” dedi. 

YURT DIŞINDAN GELEN TURİST SAYISINDA IRAK İLK SIRADA

2021 yılı konaklama verileri, Eylül ayına kadar 405 bini yabancı turist 3 milyon 297 bini yerli turist olmak üzere 3 milyon 702 bin turistin Ankara’yı tercih ettiğini gösteriyor. Ankara’da konaklama yapan ülkeler arasında 65 bin ile ilk sırada Irak bulunuyor. Bu sırayı, İran, Azerbaycan, Ukrayna, Rusya takip ediyor. 

Ankara’nın pastadan daha fazla pay almasının önemine dikkat çeken Akman, “Ankara, tarihi ve kültürel mirası ile turizm için önemli değerleri barındırıyor. Bizim buradaki amacımız ve asıl görevimiz Ankara’ya gelen turist sayısını artırmak, iç turizmi hareketlendirmek, yükseltmek ve bunlar için elimizden gelen desteği göstermek. Bu nedenle, yurt dışındaki yabancı turistlere ve vatandaşlarımıza Ankara’nın ve Anadolu’nun değerlerini göstermek ve tanıtmak için büyük bir çaba gösteriyoruz. Bu doğrultuda, Kültür ve Turizm Bakanlığımız ve İl Müdürlüğümüzün desteği ile birlikte çalışmalar yürütüyoruz” dedi.

Google, 2021’e damga vuran arama trendlerini açıkladı

TURİZMİN SESİ


Her yıl sonunda dünyada ve ülkeler bazında yükselen arama trendlerini paylaşan Google, 2021’in en çok merak edilenlerini açıkladı



İşte Türkiye’de 2021’in en çok merak edilenleri
 
2021 yılında Türkiye’de yılın arama trendlerine “Eğitim Bilişim Ağı (EBA)”, “Squid Game”, “Açıköğretim Lisesi(AÖL)”  ve “Mesut Özil” damga vurdu.

Yeni yıla yaklaştığımız bugünlerde Google, 2021 yılına dair öne çıkan arama trendlerini (Google Year in Search 2021) yayınladı. Bu analiz Google Trendler’in tüm dünya genelinde topladığı Google arama verileriyle ortaya çıkartılıyor. Google Trendler, zaman içinde Google'da yapılan toplam arama sayısına göre girilen sorgu terimi için arama ilgisinin yoğunluğunu hesaplamak amacıyla dünya genelindeki Google aramalarını kısmi olarak analiz ediyor. Her yıl merakla beklenen rapor 2021’in arama trendleri, yıl boyunca dünyanın dikkatini çeken anların, kişilerin, konuların, olayların ve yerlerin açıklandığı bir derleme. Google Aramalar, bilgi dünyasına dair keşiflerde bulunabilecek, insanların bilgiye erişmesine yardımcı olan bir alan olduğu gibi aynı zamanda bir yılın tamamına ait arama bilgilerini keşfetmenin de yolunu sunuyor. Dünyayı etkileyen gelişmelerden neredeyse 70 ülkeden pop kültürü ve yaşam tarzı, spor, müzik, haberler ve daha pek çok konuda trend olan konuları derlediği yüzlerce en iyi 10 listesini kullanıcılarına sunuyor.

Türkiye’de 2021 yılında en çok merak edilenler

Türkiye'nin 2021 arama trendleri, “aramalar”, “isimler”, “dizi/film”, “kaybettiklerimiz”, “nasıl”, “tarifler”, “ne zaman”, “kim”, “nasıl geçer” başlıkları altında toplandı. Geçtiğimiz yılda olduğu gibi yine liderliği Eğitim Bilişim Ağı (EBA)’nın aldığı arama trendleri, Türkiye’nin son bir yılki gündemini gözler önüne serdi. Tüm dünyada izlenme rekorları kıran Squid Game’in de ikinci sıradan kendine yer bulduğu “aramalar” listesinde, Açıköğretim Lisesi (AÖL) üçüncü, Mesut Özil de 4. sırada yer aldı. 

Pandeminin etkileri devam ediyor

2021 yılında da etkileri devam eden koronavirüs salgınının, Google aramalarında da kendini gösterdiği gözlendi. HES kodu, aşı kartı, kapanmalar ve uzaktan eğitim konuları bu yılın raporunda dikkat çeken başlıklar arasında yer aldı. “Nasıl” kategorisinde en çok sorulan sorular “HES kodu nasıl alınır”, “aşı randevusu nasıl alınır” ve “aşı kartı nasıl alınır” oldu. “Ne zaman” kategorisinde de okulların, kafelerin ne zaman açılacağı, kapanmanın ve yasakların ne zaman biteceği gibi konular en çok merak edilenler arasına girdi. 

Pek çok farklı alana yayılan, merak edilen konular

En çok aradığımız tarifler güllaç, soğuk baklava ve taco tarifleri olurken, 2021 yılı hastalıklar üzerine de bolca arama yapılan bir yıl olarak dikkat çekti. “Nasıl geçer” kategorisiyle iyileşmenin yollarını aradığımız 2021 yılında “burun akıntısı nasıl geçer”, “grip nasıl geçer” ve “öksürük nasıl geçer” gibi sorular kategori lideri oldu. Rasim Öztekin ve Doğan Cüceloğlu gibi duayenlerin vefatıyla üzüldüğümüz 2021’de kaybettiklerimiz listesine ülkemizde kadın cinayetine kurban giden birçok kadından biri olan Başak Cengiz’in de girmesi dikkat çekti. Ayrıca en çok merak edilen isimler listesine bu yıl başarılarıyla hepimizi gururlandıran kadın milli voleybol takımı oyuncuları Ebrar Karakurt ve Zehra Güneş de girdi. Her yıl olduğu gibi dizi ve filmlerin de bolca merak edildiği 2021 listesine reyting rekorları kıran Sadakatsiz, Aşk Mantık İntikam ve Yargı gibi dizilerin de girmesi dikkatleri çekti.

Türkiye’de 2021 yılı Google arama trendleri şöyle sıralandı

Aramalar
1.    EBA giriş
2.    Squid Game
3.    AÖL (Açık Öğretim Lisesi)
4.    Mesut Özil
5.    Elmalı davası
6.    MHRS randevu
7.    Okulun ilk günü
8.    Sadakatsiz
9.    Sezai Karakoç
10.    HES kodu alma

İsimler
1.    Mesut Özil
2.    Ebrar Karakurt
3.    Mahmut Özer
4.    Burak Elmas
5.    İrfan Can Kahveci
6.    Miralem Pjanic
7.    Gedson Fernandes
8.    Nihal Yalçın
9.    Batuhan Karacakaya
10.    Zehra Güneş

Dizi/ Film
1.    Squid Game
2.    Sadakatsiz
3.    Aşk Mantık İntikam
4.    Masumiyet
5.    Yargı
6.    Üç kuruş
7.    Masumlar Apartmanı
8.    Sen Çal Kapımı
9.    Son Yaz
10.    Maraşlı

Kaybettiklerimiz
1.    Rasim Öztekin
2.    Doğan Cüceloğlu
3.    Sezai Karakoç
4.    Başak Cengiz
5.    Oğuz Yılmaz
6.    Hüner Coşkuner
7.    Kadir Topbaş
8.    Ferhan Şensoy 
9.    Kartal Tibet
10.    Karahan Çantay

Nasıl?
1.    HES kodu nasıl alınır
2.    Aşı randevusu nasıl alınır
3.    Aşı kartı nasıl alınır
4.    Tam kapanma nasıl olacak
5.    Su diyeti nasıl yapılır
6.    Cuma namazı nasıl kılınır
7.    Peppa pig nasıl öldü
8.    İnsülin nasıl yazılır
9.    Ritüel nasıl yapılır
10.    Türkiye gruptan nasıl çıkar

Tarifler
1.    Güllaç tarifi
2.    Soğuk baklava tarifi
3.    Taco tarifi
4.    Tulumba tatlısı tarifi
5.    Sufle tarifi tencerede
6.    Galette tarifi
7.    Gulaş tarifi
8.    Çiğ köfte tarifi
9.    Panna cotta tarifi
10.    Cizleme tarifi

Ne zaman?
1.    Okullar ne zaman açılacak
2.    Kabine toplantısı ne zaman
3.    Yasaklar ne zaman bitiyor
4.    Tam kapanma ne zaman
5.    Kafeler ne zaman açılacak
6.    Bilim kurulu toplantısı ne zaman
7.    DGS tercihleri ne zaman
8.    YKS tercih sonuçları ne zaman açıklanacak 2021
9.    Okullar ne zaman kapanacak
10.    Türkiye maçı ne zaman

Kim?
1.    Survivor kim elendi
2.    Masterchef kim kazandı
3.    Şampiyon kim
4.    Camdaki kız hayri kim
5.    Galatasaray başkanı kim oldu
6.    Yeni Milli Eğitim Bakanı Kim
7.    Boji kim
8.    Andımızı kim yazdı
9.    Elektriği kim buldu
10.    Emniyet Genel Müdürü kim

Nasıl geçer?
1.    Burun akıntısı nasıl geçer
2.    Grip nasıl geçer
3.    Öksürük nasıl geçer
4.    Arpacık nasıl geçer
5.    Pişik nasıl geçer
6.    Koltuk altı kararması nasıl geçer
7.    Sivilce lekeleri nasıl geçer
8.    Nasır nasıl geçer
9.    Sivrisinek ısırığı kaşıntısı nasıl geçer
10.    Kulak tıkanması nasıl geçer


Google 2021 Arama Trendlerini detaylı olarak incelemek için global listeye yearinsearch.google/trends ve Türkiye listesine ise trends.google.com/trends/yis/2021/TR/ adresinden ulaşabilirsiniz. 

Liste nasıl oluşturuluyor?

Google 2021 arama trendleri, bu yılın en popüler Google aramalarına yıllık bir bakış sunuyor. En çok arananlar listesi yıldan yıla çok az değişiklik gösterirken, trend listeleri ise bir önceki yıla kıyasla insanların neleri merak ettiğini belirlemede daha etkili bir yöntem. Liste oluşturulurken belirli bir dönem boyunca belirli bir terim için yapılan aramalardaki yüzde artışı hesaplanıyor. Bu sayede son bir yıla ait trendler daha doğru bir şekilde analiz edilebiliyor. 

3 Aralık 2021 Cuma

Travel Turkey İzmir & TTI Outdoor Fuarları Açılış Töreni

Türkiye’nin en büyük turizm platformu olan ve sektörün önde gelen temsilcilerini 15. Kez bir araya getiren Travel Turkey İzmir Turizm Fuarı ve Kongresi ile bu yıl ilki düzenlenen TTI Outdoor Fuarı, 2 Aralık 2021 Perşembe günü düzenlenen açılış töreniyle ziyaretçilerine kapılarını açtı. Basın mensuplarının yoğun ilgi gösterdiği açılış töreninde Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Ahmet Misbah Demircan, İzmir Valisi Yavuz Selim Köşger, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan, TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz B. Bağlıkaya, İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Özgener ve Deniz Ticaret Odası İzmir Şube Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk değerlendirmelerde bulundu.


‘Dünya medeniyetlerinin doğduğu bir yer varsa orası Anadolu’dur.’

Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Ahmet Misbah Demircan, turizm sektörünün durumu ve geleceği ile ilgili, ‘‘Dünya medeniyetlerinin doğduğu bir yer varsa orası Anadolu’dur. Kuzeyden güneye, çeşit çeşit zenginliklerle dolu bir yer varsa orası Türkiye’dir. Hikayelerimiz sayesinde sinema ve dizi sektöründe, misafirperverliğimiz sayesinde konaklama sektöründe öncü durumdayız. Pandemi şartlarında dünyada belki de fuarlar bu kadar etkili yapılamıyor ama İzmir’den dünyaya bu fuar ile iddiamızı haykırıyoruz. Üretim, tüketim, ulaşım, erişim, fiyat, rezervasyon, konaklama ve biletmeme süreçleri pandemiden ağır etkileniyor. Sağlık otoriteleri ve sosyal bilimciler bu salgın bitse de yeni salgınların bizi beklediğini söylüyor. Sektörle ilgili tüm kurum ve kuruluşların kafa kafaya verip salgında kesintiye uğramayan bir turizm parolasıyla çalışması büyük önem arz ediyor. Bu organizasyonun buna olumlu katkıları olacağına inanıyorum.’’ cümlelerini kurdu.

‘Sektörle ilgili tüm kurum ve kuruluşların kafa kafaya verip salgında kesintiye uğramayan bir turizm parolasıyla çalışması büyük önem arz ediyor.’

Demircan son olarak, ‘‘İçinde bulunduğumuz 2021 yılında hızlı bir toparlanma süreci başlamış olup ekim sonu itibariyle 25 milyona ulaşan ziyaretçi sayısına ilişkin yıl sonu hedeflerimiz, 29 milyon ziyaretçi; eylül sonu itibariyle 17 milyar dolara yaklaşan turizm gelirine ilişkin yıl sonu hedeflerimiz de 24 milyar dolar olmuştur. Öngörülemeyen salgının tamamen ortadan kalkması ve öngörülebilir bir hale gelmesiyle turizm sektörünün salgın öncesi verilerinde geometrik bir büyüme olacaktır. İnsanlar seyahat etmek istiyor. Sektörün ruhsal ve fiziksel olarak bu talebe göre vaziyet almasında fayda var.’’ sözlerini ifade etti.

‘Gelir kayıpları ve istihdam sorunu ülkemiz gibi turizmde stratejik önem atfeden ülkeler için büyük sıkıntılara sebebiyet verdi.’

İzmir Valisi Yavuz Selim Köşger, ‘‘2 yılda yakın zamandır dünyayı saran koronavirüs salgını sebebiyle hayatımızın pek çok etkinliğini uzaktan/online şekilde yaptık ya da ertelemek durumunda kaldık. Birçok sıkıntı yaşandı; gelir kayıpları ve istihdam sorunu ülkemiz gibi turizmde stratejik önem atfeden ülkeler için büyük sıkıntılara sebebiyet verdi. Ancak bugün burada gördüğüm manzarada, önümüzdeki yılda koronavirüs sıkıntısının İzmir’den başlayarak ülkemizden ve tüm dünyadan uzaklaşıp, geleceğe ayna olacağını düşünüyorum. 2022’de İzmir ve diğer illerimizde turizmin canlanacağına ve hak ettiği yere geleceğine inanıyorum. Bunun için turizmin tüm bileşenleri, hükümetimiz ve yerel idarelerimiz hep birlikte el birliğiye; ortak efor sarf ederek oluşturacağımız sinerji ile ülkemizi çok daha iyi bir noktaya getireceğimize olan inancımı yineliyorum.’’ cümleleriyle sektördeki dayanışmanın önemine dikkat çekti.

‘Turizmde ortak aklı; uyum ve dayanışmayı her zamankinden çok daha fazla başarmak mecburiyetindeyiz.’

Turizmde birlik ve beraberlik sözlerine bir yenisini de İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer ekledi.

Soyer, ‘‘Dünyadan payımızı almak üzere; ‘kararlıyız’ demek için buradayız. Dikili ilçemizde daha geçen haftalarda bir mağarada 14.000 yıl öncesine dair kalıntılar bulundu. Bununla birlikte hepimizin ezberi şaştı. Genelde 8.500 yıllık bir tarihten bahsederdik şimdi 14.000 yıllık bir tarihten bahsetmeye başlayacağız. İklimiyle, tarihsel birikimi ile olağanüstü bir coğrafyada yaşıyoruz. Potansiyelin farkındayız ve bunu elbirliği ile başaracağız. Turizmde ortak aklı; uyum ve dayanışmayı her zamankinden çok daha fazla başarmak mecburiyetindeyiz.’’ dedi.

‘Turizmde de ‘Hattı müdafaa yoktur, sathı müdafaa vardır’ anlayışıyla çalışılıyor.’

Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan, ‘‘Elbette bu kadar turizm uzmanı içerisinde turizmi anlatacak değilim çünkü Türkiye, tıpkı Kurtuluş Savaşı günlerinde olduğu gibi turizmde de ‘Hattı müdafaa yoktur, sathı müdafaa vardır’ anlayışıyla çalışılıyor. Bugün devletimiz, valilerimiz, başkanlarımız ile birlikte, içinden geçtiğimiz bu zorlu süreçten sonra turizmde toparlanmanın derdindeyiz. Edirne'de 2017 yılında değerli TÜRSAB seyahat acentalarımızla bir program yaptık. TÜRSAB’ın ve seyahat acentalarının uzmanlığına bir kez daha şahit oldum. Yaptığımız bu program sonrası Edirne'ye 2014'te 2 milyon turist aldığımız süreci 2018'den itibaren önce üç buçuk sonra dört buçuk ve 2019 Bakanlık rakamlarıyla 5 buçuk milyona çıkarmayı başardık. Bunda TÜRSAB’ın büyük katkılarını gördük. Sadece 324 hektarlık bir alanda 1400 tescilli eser ile dünyada metrekare başına düşen en fazla tarihi esere sahip bir ikinci il Edirne. Bugün, 2021 yılında bu pandemi koşullarında, pandemiden sıyrılmaya çalıştığımız bu ortamda son 11 ayda Edirne’ye Bulgaristan’dan hafta içi 4.500 Bulgar vatandaşının, hafta sonları ise 15.000 civarında Bulgar vatandaşının geldiğini; her birinin günlük 500 Euro harcadığını hepinize hatırlatmak isterim Yine aynı şekilde Yunanistan'ın sınırları yeni açmasına rağmen 2021 yılında 150.000 Yunanlı turistin geldiğini de eklemek isterim.’’ cümleleriyle TÜRSAB’ın çalışmaları ve Edirne’nin turizm potansiyeline dikkat çekti.

‘Turizmde kaldığımız yerden başlanmayacağını, eski usullerin eskisi kadar işe yaramayacağını biliyoruz.’

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkanı Firuz B. Bağlıkaya konuşmasına, ‘‘2 yıldır devam eden pandemi süreci, herkesin hayatında çok derin izler bıraktı, bir yandan sağlığımızı koruma çabası içindeyken diğer taraftan yıllarca bin bir emek vererek büyüttüğümüz turizm sektörünün ayakta kalabilmesi için insan üstün bir mücadele verdik, vermeye de devam ediyoruz. Yarınların başlangıcındayız. Turizmde kaldığımız yerden başlanmayacağını, eski usullerin eskisi kadar işe yaramayacağını biliyoruz. Önümüzdeki dönemde artık yepyeni kurallar, yepyeni beklentiler, tüketici davranışları ve deneyimleri karşımıza çıkacak. Sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk ve çevre bilinci gibi kavramları destekleyen yaklaşımlara tüm politika ve stratejilerimizin içinde yer vermeliyiz. Bunları sadece tüketiciler bu kavramlara itibar ediyor diye değil; olması gerektiğinin bilinciyle hayata geçirmeliyiz. Gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmak için biz turizmcilerin üzerinde büyük bir sorumluluk düşüyor.’’ sözleriyle başladı.

‘Bu aşamada ortak akıl, dayanışma ve iş birliği kavramları daha da önem kazanıyor.’

Bağlıkaya, turizm sektörünün pazarlama anlamındaki lokomotifi olan seyahat acentaları ve tur operatörlerine bu anlamda büyük görevler düştüğünü belirterek, ‘‘TÜRSAB olarak sektöre ve ülkemize olan inancımızla yeni döneme daha hazır girebilmek için çalışıyoruz. Şu bir gerçek ki dünya genelinde ve ülkemizde tatile özlem duyan seyahat etmeyi dört gözle bekleyen geniş bir kesim ve birikmiş bir talep mevcut. Özellikle pandemide seyahat ve tatilden uzak kalmış olmalarının da etkisiyle karşımızda sabırsız bir misafir kitlesi var bu kitlenin tatile hızlı bir geri dönüş yapmasını bekliyoruz. Yurt dışından muadil birlik başkanları ile gerçekleştirdiğimiz görüşmelerde de 2022 yılının ülkemiz turizmi açısından başarılı geçeceğine yönelik beklentilerimizi doğrular nitelikte değerlendirmeler alıyoruz. Diğer yandan bizim için yurt dışından gelen talebin yanında iç turizmdeki gelişim de büyük önem taşıyor. Bu aşamada ortak akıl, dayanışma ve iş birliği kavramları daha da önem kazanıyor. Ülkemizin çok zengin turizm ürün çeşitliliğinde, her biri birbirinden farklı destinasyonlarını kendine özgü model ve yöntemlerle makro politikalarla ama mikro uygulamalarla yerinde ve bölgesel tanıtım modeli ile yerel özelliklerini öne çıkartarak yerel unsurlarla tanıtıp pazarlamalıyız. İzmir, bu konuda tıpkı turizmin başladığı zamanlarda olduğu gibi koç başı olacak potansiyel ve güce sahip destinasyon olarak öncülüğü yapacaktır.’’ cümlelerini kurdu.

‘Avrasya’nın en önde gelen fuarları arasına girmeyi başardık.’

İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Özgener, ‘‘Bu organizasyon kentimizin fuarcılık geçmişinde kendine çok önemli bir yer edinmiş durumda; sektöründe Avrasya’nın en önde gelen fuarları arasına girmeyi başardı ve de başarı öyküsü yazmaya da devam ediyor. Hepimiz 2022 yılı için ümit doluyuz. Cari açığın azaltılması, ülkemize döviz girişinin sağlanması ve turizm çatısı altında faaliyet gösteren sektörlerimizin desteklenmesi gerektiğinin farkındayız. Doğaya ve çevreye saygılı olan, ‘sorumlu turizm’ yapabilen ve farklı alternatifler, dijital hizmetler sunabilen sektör temsilcilerinin başarılı olabileceği; yeni bir düzenin hızla yükseldiğini gözlemliyoruz.  Bu dönem artık turizmde yeni iş yapış biçimlerini tercih etme dönemi. Bu nedenle önümüzdeki yıl boyunca 12 aya yayılmış bir turizm anlayışının temellerinin bugün burada atılmasını; kontratların bu hallerde imzalanmasını diliyorum. Fuarımızın dünyanın dört bir yanından destinasyonların yer aldığı bir etkinlik hale gelmesinin; turizm profesyonelleri için vazgeçilmez kabul edilmesinin kısaca kendi kabuğunu kırmasının ve dünyanın en önemli turizm fuarları arasına girmesinin vaktinin geldiğine inanıyorum.’’ cümleleriyle turizmin geleceğinin yeni iş modelleriyle yakalanabileceğini vurguladı.

‘İzmir, deniz ve liman şehri olduğu kadar aynı zamanda öncü bir turizm şehridir.’

Açılış töreninde son olarak, Deniz Ticaret Odası İzmir Şube Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk değerlendirmelerde bulundu.

Öztürk, ‘‘Antik çağdan bu yana bilginin, kültürün ticaretin ve refahın paylaşıldığı; Ege Denizi’nin başkenti İzmir, deniz ve liman şehri olduğu kadar aynı zamanda öncü bir turizm şehridir. İkinci Dünya Savaşı'ndan hemen sonra İzmir'den çıktı Akdeniz'in en lüks yolcu gemileri. Bu hatta çalışmaya başladılar; kendilerine mavi yolcu diyen Halikarnas Balıkçısı Sabahattin Eyüboğlu'nun 1950 yıllarında İzmir'de buluşup Ege koylarını dolaşması Türkiye turizmine mavi yolculuğu armağan etmiştir. Artık tatil anlayışı kitle turizminden uzaklaşarak tekne turizmi veya karada kamp/karavan turizmine yönelmiştir. Yılın 330 günü rüzgârlı geçen Çeşme ve Seferihisar'da sörf turizminin her geçen gün artması Çeşme, Karaburun ve Seferihisar gibi ilçelerimizde yapay resifler ile veya doğal zenginliklerle dalış turizmine verilen önem her geçen gün bölgemizi daha da çekici hale getirmektedir. Günübirlik gezi teknelerimiz neredeyse yılda bir buçuk milyon kişiye hizmet etmektedir. Her geçen gün daha fazla kruvaziyer gemiye hizmet eder noktaya geldik. 2022 yılında mart ve nisan aylarında ilk gemimiz İzmir’e demir atacak. Dileriz bundan önce olduğu gibi 600.000 yolcuya kadar çıkan kruvaziyer turizmi tekrar İzmir'de olması gerektiği noktaya ulaşır.’’ cümleleriyle İzmir’in deniz turizmindeki potansiyeline dikkat çekti.