12 Ağustos 2014 Salı

TÜRKİYE’NİN EN İYİ DİZAYN VE EN İYİ EĞLENCE OTELİ “ ORANGE COUNTY RESORT”



Halil ÖNCÜ – KEMER
Kemer’de yer alan Hollanda’daki Amsterdam tren garının temalı yapısı ile ön plana çıkan Orange County Resort ‘a Turizm Oscarları ödülü. World Travel Awards ödüllerinde bu sene Türkiye kategorisinde Otel Orange County Resort iki ödüle layık görüldü.



2014 World Travel Award ödüllerinde Türkiye’nin  en iyi dizayn ve en iyi eğlence Oteli olmaya layık görüldü. Orange County Resort Hotel;  World Travel Awards 2014 Turkey’s Leading Design Hotel ve World Travel Awards 2014 Turkey’s Leading Entertainment dalında Türkiye’nin en iyisi seçildi. Başarıyı kutlayan otel ekibi başta Genel Müdür  Kaya Hünler olmak üzere tüm yönetim ekibi ile birlikte bu başarıyı kutladı ve objektiflere baları pozu verdiler.Kemer’de bulunan Orange County Resort Hotel 2005 yılından beri sektörde Amsterdam mimarisi ile hizmet veriyor. Otelin Genel Müdürü Kaya Hünler’in görev yapması ile birlikte hizmet kalitesi ve eğlence anlayışını üst seviyeye getiren Orange County Resort’te misafir memnuniyeti %  95 ‘e ulaştı.

ALITALIA VE ETIHAD HAVAYOLLARI, 1,758 MİLYAR EURO’LUK YATIRIM ANLAŞMASINA VARDI



Etihad Havayolları ve Alitalia, Alitalia’nın daha rekabetçi ve sürdürülebilir karlılığa sahip olacak şekilde yeniden yapılandırılması için 1,758 milyar Euro yatırım yapılmasını öngören bir anlaşma imzaladıklarını açıkladı. Anlaşma doğrultusunda sermaye girişi sağlayacak olan İtalyan bayrak taşıyıcı; Roma ve Milano’dan uçulacak yeni uzun mesafeli rotaları, marka revizyonunu ve İtalya’nın turizm ve ticaretinin tanıtımına daha fazla odaklanmayı da içeren kapsamlı bir stratejik iş planı için yatırım yapabilecek.

Etihad Havayolları’nın yapacağı yatırımın 560 milyon Euro’luk kısmı, Alitalia’nın bilançosunun yeniden yapılandırılmasına yönelik öz sermaye girişi, aktif varlık alımı ve diğer finansman araçları ve fonlama düzenlemeleriyle sağlanacak. Bu yatırıma, Alitalia’nın mevcut hissedarlarının  (Intesa San Paolo, Poste Italiane, UniCredit, Atlantia, IMMSI, Pirelli, Gavio vs) yapacağı 300 milyon Euro’luk öz sermaye yatırımı da eklenecek. Öte yandan, finans kuruluşları ve Alitalia hissedarı bankalar tarafından şirkete orta ve uzun vadeli borçların yeniden yapılandırılması için 598 milyon Euro’ya kadar kaynak sağlanacak ve İtalyan finans kuruluşları ek 300 milyon Euro’luk kredi tahsisi yapacak.


Etihad Havayolları 387,5 milyon Euro’luk yatırımı karşılığında Alitalia’nın yüzde 49 hissesine sahip olacak. Şirketin toplam yatırımı, Alitalia’nın yolcu sadakat programı MilleMiglia’yı yürüten Alitalia Loyalty Spa’nın yüzde 75 hissesi için ödeyeceği 112,5 milyon Euro’yu ve Londra’daki Heathrow Havalimanı’nda satın alınan beş çift slot için ödenen 60 milyon Euro’yu da kapsıyor.
Yatırım işleminin kapanışının 31 Aralık 2014 tarihi itibarıyla tamamlanması planlanıyor.

Etihad Havayolları Başkanı ve CEO’su James Hogan anlaşmayla ilgili şunları açıkladı:

“Bu anlaşma, Etihad Havayolları için stratejik ve uzun vadeli bir ticari yatırım . Biz ve diğer hissedarlar; rekabetçi, sürdürülebilir ve karlı bir şirket olarak küresel havacılık pazarında başarıyla faaliyet gösteren, yeniden hayat bulmuş bir Alitalia inşa etme hedefine sahibiz.”

“Biz Alitalia’ya güveniyoruz. Çok yüksek potansiyele sahip harika bir marka... Doğru sermayelendirme düzeyi ve güçlü bir stratejik iş planıyla yeniden ayağa kalkabileceğine ve üst sınıf bir küresel havayolu şirketi konumuna dönebileceğine inanıyoruz.”

“Alitalia, İtalya ve bu ülkenin tüm temsil ettikleri için mükemmel bir elçi... Biz markayı yeniden canlandırdıkça Alitalia; İtalya’nın bilinen tarihi, kültürü ve mutfağıyla daha fazla özdeşleşecek. Alitalia, İtalyanların gurur duyduğu bir havayolu şirket olmalı. Alitalia sonuç odaklı bir işletme gibi çalışmalı, bu nedenle hedefimiz 2017 yılından itibaren sürdürülebilir karlılığa ulaşması.”

James Hogan ayrıca mevcut Alitalia hissedarları, yöneticileri ve çalışanlarının da yeni yatırım öncesi önemli adımlar attığını vurguladı:

“Alitalia başarılı olabilir ve yeniden büyüyebilir ancak sağlam temeller üzerine yapılanması gerekiyor. Biz en baştan açıkça şunu ortaya koyduk: Yapacağımız yatırımın tümüyle yeni iş planının uygulanmasını desteklemeye yönlendirilmesi gerekiyor.”

“Bu başarılı stratejinin kazananları; daha iyi hizmete, yeni rotalara ve rekabetçi seçeneklere  kavuşacak olan yolcular, uzun vadede daha aydınlık bir geleceğe bakacak olan Alitalia çalışanları ve yeniden ulusal havayolu şirketleriyle gurur duyacak olan İtalyanlar olacak.”

“Önümüzde uzun bir yol var. Öncelikle yatırım ödemelerini gerçekleştirmeli ve yeni vizyonu devreye koymalıyız. Yeni Alitalia’nın yolculuğunda stratejik yatırımcı olarak yer almaktan gurur duyuyoruz.”

“İtalya, Etihad Havayolları için hem ticaret hem turizm açısından çok önemli bir pazar. BAE, İtalya’nın Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgesindeki en büyük ticari ortağı ve 10 binden fazla İtalyan vatandaşına ve 300 İtalyan şirketine ev sahipliği yapıyor.”

“Uçuş ağlarımızı birleştirdiğimizde yaratacağımız olasılıklar mevcut sermaye ortaklarımız airberlin, Air Serbia, Etihad Regional, Jet Airways, Virgin Australia, Air Seychelles ve Aer Lingus ile stratejik ortak kod partnerimiz KLM-Air France’ın ağları da eklenince rakipsiz bir ürün oluşturacak.”

Alitalia CEO’su Gabriele Del Torchio ise şunları söyledi:
“Bu Alitalia için mükemmel bir sonuç. Oldukça çetin bir müzakere süreci içinde bazı zor kararlar vermemiz gerekti ancak gelecekte doğru şekil ve boyutta bir Alitalia yaratmak için gerekli bir ortak görüş oluşturmayı başardık.”

“Bu yatırım bize finansal istikrar sağlayacak ve uzun vadede Alitalia’yı ve İtalya’daki seyahat ve turizm endüstrisini konumlandırabilmemize olanak tanıyacak.”

“Bu önemli sonuç için, arzuyla ve bağlılıkla çalışan tüm Alitalia personeline teşekkür ediyorum. Sürdürülebilir ve karlı bir Alitalia’ya dönüşüm, zorlu kararlar gerektirdi ancak hepimiz biliyoruz ki büyümeye odaklı bu yeni başlangıç herkes için yeni fırsatları da beraberinde getirecek.”

Alitalia markasının yeniden canlandırılmasına yönelik planlar; İtalya’nın yemek, moda, kültür ve yaşam tarzı gibi tanınan değerlerini ‘Made in Italy’ premium hizmet konseptiyle ve konuk deneyimiyle somutlaştırmayı öngörüyor. Ayrıca İtalya’ya gelen turist sayısını arttırmaya ve ülkenin ekonomik büyümesini desteklemeye yönelik önlemleri içeriyor.

Hedeflenen uçuş ağı kapsamında ise kısa mesafeli rotalar korunmakla birlikte Roma Fiumicino ve Milano Malpensa havalimanlarından yapılacak uzun mesafeli uçuşlarla karlı büyüme sağlanması planlanıyor. Bu kapsamda, yeni destinasyonlara uçuş başlatılmasının ve belirli mevcut pazarlarda uçuş sayılarının arttırılmasının yanı sıra İtalya ile BAE arasında artan trafiğin değerlendirilmesi ve Alitalia yolcularına Etihad Havayolları’nın küresel ağına kolay bağlantı sunulması amacıyla Abu Dabi üzerinden uçuş ağı genişletilecek.

Alitalia, 2014 kışından itibaren Rome Fiumicino ile Abu Dabi arasındaki uçuşlarını günlük hale getirecek ve Milano Malpensa ile Abu Dabi arasında günlük uçuşlara başlayacak. Bu uçuşlar Etihad Havayolları’nın mevcut günlük uçuşlarıyla birleştirildiğinde her iki havayolunun yolcuları için yeni bağlantı olanakları yaratacak.

Öte yandan 2015 yazından itibaren diğer İtalyan şehirleriyle de Abu Dabi arasında bağlantılar oluşturacak olan Alitalia’nın doğrudan uçuş gerçekleştirmeyi planladığı şehirler arasında Venedik, Catania ve Bologna yer alıyor.

Rome Fiumicino Havalimanı’nın önümüzdeki dört yıl içinde açılacak beş yeni rota ile Avrupa’daki büyük kıtalararası uçuş merkezlerinden biri haline gelmesi planlanıyor. Öte yandan 2018 yılı itibarıyla Milano Malpensa Havalimanı’ndan gerçekleştirilen uzun mesafeli uçuş sayısının haftada 25’e yükselmesi öngörülüyor. Alitalia’nın geniş gövdeli uçak filosunun üçte bir oranında büyümesi hedeflenirken dar gövdeli uçak filosu yeni uçuş ağı planına uygun olarak şekillendirilecek.

MilleMiglia uçuş mili programının üyeleri Etihad Havayolları ve ortak havayolu şirketlerinin uçuşlarında mil kazanacak ve mil kullanabilecek.

Network entegrasyonu ve optimizasyonun Alitalia’ya ciddi gelir artışı sağlamasının yanı sıra ortaklığın maliyet sinerjilerinin de kayda değer fırsatlar sunması bekleniyor. Bunlar arasında uçuş merkezi operasyonlarının uyumlu hale getirilmesi ve uçak, motor, bakım, eğitim, yiyecek-içecek, yer hizmetleri ve yakıt gibi kalemlerin ortak satın alınması yer alıyor.

Avrupa’nın en büyük üçüncü kargo pazarı olan İtalya’da daha iyi hizmet sunulabilmesi amacıyla Alitalia’nın kargo biriminin de yeniden lansmanı gerçekleştirilecek ve Kuzey İtalya’da kurulacak yeni mükemmeliyet merkezi, İtalya havalimanlarındaki işlem kapasitesine yapılacak yatırım  ve entegre kargo ağının optimizasyonu ile hizmet kapsamı genişletilecek.


Etihad Havayolları halihazırda Abu Dabi ile Roma ve Milano arasında haftanın her günü, Alitaliai ise Roma ile Abu Dabi arasında haftanın beş günü uçuş gerçekleştiriyor. İki şirket ayrıca 31 diğer destinasyona gerçekleştirdikleri uçuşlarda ortak kod kullanıyor.

Alitalia ve Etihad Havayolları geçtiğimiz ay, 1 Mayıs – 31 Ekim 2015 tarihleri arasında Milano’da gerçekleştirilecek Expo 2015 fuarının Resmi Küresel Havayolu Taşıyıcıları ilan edilmişlerdi.


SETUR’LA TATİLE GİDEN KAZANIYOR


Konfor ve lüksü bir araya getiren SETUR, 7 Ağustos – 31 Ekim 2014 tarihleri arasında www.setur.com.tr veya www.bookinturkey.com adresini ziyaret eden kullanıcılarına Ford Fiesta kazanma fırsatı sunuyor. Kalitesi, istikrarı ve müşteri memnuniyetiyle yıllardır ilklere imza atan SETUR,  7 Ağustos –  31 Ekim 2014 tarihleri arasında Setur veya Bookinturkey’nin internet sitesi üzerinden rezervasyon yapan tatilcilere Ford Fiesta araba kazanma şansı sunuyor.

Seyahatseverler, www.setur.com.tr veya www.bookinturkey.com adreslerindeki tüm ürünler için tek seferde 500 TL ve katları tutarında rezervasyon gerçekleştirdiklerinde Ford Fiesta çekilişine katılma hakkı kazanacak. Her 500 TL için bir katılım hakkı elde edecek kullanıcılar Ford Fiesta sahibi olma şansını arttırabilecek. Çekiliş 20 Kasım 2014 tarihinde yapılacak olup,  kazanan talihliler 25 Kasım 2014 tarihli Milliyet gazetesinde duyurulacaktır.

Ayrıcalıklar Dünyası  ‘’SETUR’’
Seyahat severlere birbirinden özel ve farklı alternatifler sunan Setur’un, seçkin portföyünde bulunan oteller ile tatilinizi dilediğiniz gibi planlamanın rahatlığını yaşayın. Rixos Premium Bodrum misafirlerine, yeşilin en güzel tonları ile Ege’nin eşsiz turkuvaz renkli denizinin kucaklaştığı noktada doğa ile iç içe huzurlu bir tatil yaşatıyor. Doğunun gizemli dünyasını batılı bir bakış açısı ile yorumlayan Ela Quality Resort geleneklerinin sade dış görünümünün ardında ihtişamlı mimari ile Türk misafirperverliğini birleştiriyor.  Marmaris İçmeler’de koyun en güzel yerinde denize sıfır konumda bulunan Martı Resort Deluxe ise misafirlerinin planladıkları tatili yöresel Akdeniz Türk motifleri ile sakin, kaliteli, kişiye özel ve evinde gibi hissettiği, “geleneksel zarafet” sitilinde geçirmelerini sağlıyor.

Setur Yurtdışı Alternatif Turlarıyla Farklılaşıyor
Konfor ve lüksü bir araya getiren Setur, Bangkok-Phuket-Singapur turlarıyla seyahat severlere eşsiz deneyimler yaşatıyor.  Tatilciler, ünlü tablolara konu olan Bangkok "Ekstra Yüzen Çarşı Turu" ile çeşitli egzotik meyve, sebze ve hediyelik eşyalar arasında hoşça vakit geçirme imkanı bulurken, Phuket’te deniz ve güneşten faydalanabilecek, Singapur’da ise dünyada başka bir örneği olmayan Gece Safarisi turu yapabilecekler. Güney Afrika rotasını keşfetmek isteyenler Setur’un Güney Afrika, Cape Town-Johannesburg-Sun City- Pilanesberg turuna katılarak, faunası ve florasıyla cennet köşelerden biri olan Ümit Burnu’nu keşfedebilir, Afrika’nın Las Vegas’ı Sun City’de timsah çiftliğini gezebilir, dalga havuzunda serinleyebilir, casinoda şansını deneyebilir veya Pilanesberg Milli Parkında safari turu gerçekleştirebilirler. Müzeleri, parkları, alışveriş imkanları, gösteri ve tiyatro sahneleriyle heyecanlı ve ışıltılı bir şehir olan New York’u tercih eden misafirler birçok önemli yeri inceleme fırsatını yakalayacak.  Setur, Brilliance of the Seas Gemisi ile New England ve Kanada rotasına düzenlediği gemi turuyla Halifax, Nova Scotia’dan Saint John, New Brunswick’e; Bar Harbor, Maine’den Portland, Maine’e ve New York’a kadar uzanan eşsiz bir deneyim imkanı sunuyor.


Cakes&Bakes ve Tadında Anadolu İzmir’de




Yiyecek-içecek sektörünün lider oyuncularından biri olan BTA’nın en sevilen markalarından Cakes&Bakes ve Tadında Anadolu, İzmir Adnan Menderes Havalimanı’nda da hizmet vermeye başladı. Türkiye’nin dört bir yanından yöresel lezzetleri misafirlerine sunan Tadında Anadolu ve unlu mamul, börek, pizza, tatlılarıyla müdavim kitlesini hızla artıran Cakes&Bakes, açıldıkları günden bu yana yoğun ilgi görüyor.


Müdavim kitlelerini hızla artırmayı sürdüren Tadında Anadolu ve Cakes&Bakes, artık İzmir Adnan Menderes Havalimanı’nda da hizmet veriyor. BTA’nın bu iki markası, İzmir’de açıldıkları ilk günden bu yana yolculardan ve havalimanı çalışanlarından yoğun ilgi görüyor.


İzmir Adnan Menderes Havalimanı İç Hatlar Terminali’nde açılan Cakes&Bakes, taptaze ve çok lezzetli unlu mamul, börek, pizza, tatlıların yanı sıra modern çizgilere sahip mutfak ürünlerini de misafirlerinin beğenisine sunuyor. Zengin menüsüyle 24 saat hizmet veren yeni şube, 450 metrekarelik alan üzerine kurulu ve 136 kişilik oturma kapasitesine sahip. Cakes&Bakes, İzmir Adnan Menderes Havalimanı’nın yanı sıra, İstanbul Atatürk Havalimanı, Yenikapı ve Bostancı İDO iskeleleri, Yenikapı-Bursa ve Yenikapı-Bandırma hatlarında sefer yapan hızlı feribotlarda misafirleriyle buluşuyor.


Türkiye’nin dört bir yanından yöresel lezzetleri misafirlerine sunan Tadında Anadolu’nun İzmir Adnan Menderes Havalimanı’ndaki şubesi de ilk günden bu yana yoğun ilgi görüyor. İzmir Adnan Menderes Havalimanı İç Hatlar Terminali’nde yer alan Tadında Anadolu’da Gaziantep’in yuvalamasını, Trabzon’un hırtlama köftesini ve daha birçok yöresel yemeği tadabilirsiniz. Ayrıca Tadında Anadolu’nun market kısmından da envaiçeşit yöresel ürünleri satın alabilirsiniz. 450 metrekarelik alan üzerine kurulu olan yeni adresin 122 kişilik oturma kapasitesi bulunuyor. Tadında Anadolu, İzmir Adnan Menderes Havalimanı’nın yanı sıra, İstanbul Atatürk Havalimanı, Yenikapı İDO Hızlı Feribot İskelesi, Ankara Esenboğa Havalimanı ve Bursa Güzelyalı İDO Hızlı Feribot İskelesi’nde misafirleriyle buluşuyor.


Coca-Cola’nın çağrı merkezi Turkcell Global Bilgi’den


Turkcell Global Bilgi, Coca-Cola İçecek ve bir Coca-Cola İçecek markası olan Damla Su’ya çağrı merkezi hizmeti vermeye başladı.Turkcell Global Bilgi, dünyanın en büyük içecek şirketlerinden biri olan Coca-Cola İçecek’i hizmet ağına ekleyerek büyümeye devam ediyor. Turkcell Global Bilgi Yurt İçi Geliştirme Genel Müdür Yardımcısı Akın Akalın konuyla ilgili yaptığı açıklamada; “Turkcell Global Bilgi olarak kurulduğumuz günden bu yana müşterilerimizin iş ve çözüm ortağı olarak en iyi hizmeti verebilmek için var gücümüzle çalışıyoruz. Değişen ve gelişen müşteri ihtiyaçlarına uygun çözümler üretiyor, müşteri memnuniyetini hep üst seviyelerde tutuyoruz. Bu hizmet anlayışımız ile yurtiçi ve yurtdışında toplam 24 lokasyonda 12 bin çalışanımızla hizmet verdiğimiz farklı sektörlerdeki 70’den fazla şirketle Türkiye’nin pazar lideri konumundayız ve Avrupa’nın en iyi çağrı merkeziyiz.

Müşteri memnuniyeti odaklı hizmet yaklaşımımız, ihtiyaca özel sektörel çözümlerimiz, teknolojik alt yapımız, uzman kadromuz ve 15 yıllık bilgi birikimimiz, hem özel hem kamu sektöründe birçok şirket için ilk tercih olmamızı sağlıyor. Bundan böyle Coca- Cola İçecek ve Damla Su’ya da eşsiz bir müşteri deneyimi yaşatacağımızdan hiç kuşkum yok. İş ortaklığımız herkese hayırlı olsun.” dedi.’den

Reis Gıda ve Metro işbirliğiyle,Taşköprü Sarımsağının dünya yolculuğu başlıyor



Reis Gıda ve Metro Toptancı Market, Kastamonu - Taşköprü Sarımsağına sahip çıkmak için güçlerini birleştirdi. Yerli tohumla üretilen coğrafi işaretli Taşköprü Sarımsağının, dünya yolculuğu başlıyor.
Taşköprülü çiftçiler, Metro’nun Reis Gıda işbirliği ile gerçekleştirdiği eğitim çalışmalarıyla GLOBALG.A.P sertifikasına sahip oldu. Bu sayede, yörede yaşayan çiftçilerin yetiştirdiği Taşköprü sarımsağı, artık dünya profesyonellerinin mutfağında olacak. Reis Gıda ve Metro işbirliğiyle, bu yılın Şubat ayında, Taşköprü’de yerli sarımsak tohumu ekimi yapıldı. Ağustos ayında, ekilen sarımsakların hasat dönemi geldi.

Reis Gıda yetkilileri, Metro Toptancı Market yetkilileri, İstanbul’dan medya mensupları ve Taşköprülü çiftçilerin katılımıyla 6 ve 7 Ağustos 2014 tarihlerinde gerçekleştirilen organizasyonda; tarladaki sarımsakların hasadı yapıldı, Taşköprü’deki Reis Gıda Sarmoni Sarımsak Fabrikası ziyaret edildi, Sarımsak pazarı gezildi.  
Türkiye’nin %25’lik sarımsak ihtiyacını karşılayan Kastamonu- Taşköprü, GLOBALG.A.P. sayesinde artık dünyadaki tüketicileriyle de buluşacak.

Önceliğimiz yabancı tohumlar yerine, yerel tohumlar
Taşköprü sarımsağının marka değerini arttırmayı hedeflediklerini belirten Reis Gıda Yönetim Kurulu Başkanı

Mehmet Reis, şunları söyledi:
“Reis Gıda ve Metro Market işbirliği ile Taşköprü sarımsağının daha bilinçli yetiştirilmesi konusunda çiftçilerimize yardımcı olmayı amaçlıyoruz. Bu bağlamda, Metro Toptancı Market tarafından Taşköprü’deki çiftçilerimize ‘GLOBALG.A.P. eğitimi’ verildi. Son dönemlerde Taşköprü yöresinde ekilen Çin menşei tohumların, Taşköprü yerli sarımsağının marka değerine zarar verdiği kaçınılmaz bir gerçekti. Reis Gıda ve Metro Market işbirliğinde, bu yıl başlattığımız ‘Yerli Sarımsak Tohumu Projesi’ ile Taşköprü sarımsağının hak ettiği noktaya gelmesi yönünde çalışmalarımıza devam edeceğiz. Taşköprü Sarımsağının standardı bozulmadan gelecek nesillere ulaşabilmesi için Reis Gıda olarak, TÜBİTAK ve Kastamonu Üniversitesi başta olmak üzere çeşitli üniversitelerle işbirliği yapıyoruz. Bilgi birikimlerimizi çiftçimizle paylaşarak ve toprağı daha verimli kılarak, yerli tohumumuza sahip çıkarak, bundan 15 yıl önce Taşköprü sarımsağı için başlatmış olduğumuz kurumsal sosyal sorumluluk projemizi sürdüreceğiz” dedi.


Global düşün, yerel hareket et
Metro Toptancı Market Gıda Satın Alma Direktörü Thomas Rudelt yaptığı konuşmada tarımsal ürünler ihracatında gıda güvenliğinin artan önemine vurgu yaparken: “Türkiye’nin ticari kültüründen öğrendiğimiz değerleri dünyaya taşımak istiyoruz. Coğrafi işaretli Taşköprü sarımsağının uluslararası tarımsal alanda gıda güvenliği standartlarından en önemlisi olan GLOBALG.A.P. sertifikası ile tüm dünya ülkelerine ihracat yolunun açılmış olmasından gurur duyuyoruz.” dedi. Yerel üreticilerle işbirliği kadar insani ilişkilere de değer verdiklerini belirten Rudelt çiftçilere seslenerek, “Taşköprü’nün sarımsağına aşığız! Biz sizin kapınızı çaldık. Siz de bizi evinize buyur ettiniz. Emeklerinizle, Taşköprü sarımsağı artık dünyaya açıldı.” şeklinde konuştu.

Rudelt, Türkiye’ye yönelik umudunu da şöyle dile getirdi: “Türkiye’de gıda ve gıda-dışı olmak üzere coğrafi işaret tescili almış 176 ürün var. 201 ürün de tescil bekliyor. Türkiye potansiyele sahip bir ülkedir. Bu potansiyeli değerlendirmek bizim elimizde. Diğer yerel değerlerimizi de uluslararası alanda tanıtacağız. Türkiye’ye inandık, inanmaya da devam edeceğiz” diye konuştu.



Sürdürülebilir tarımla geleceğe miras bırakıyoruz
Metro Toptancı Market Taze Ürünler Grup Müdürü Ayşin Işıkgece de konuşmasında sürdürülebilir tarımın önemine dikkat çekerek: “Bilimsel dayanaklardan yola çıkarak hareket ediyoruz. Taşköprü sarımsağı 10 yıl sonra nerede olacak? Bu değer, yeni kuşaklara nasıl aktarılacak? Dünyada nasıl bir yere sahip olacak? Bu konuda bilinç yaratmak bizim için bir sorumluluk.” diye belirtti.

Kullanım çeşitliliği yaratmayı amaçladıklarını anlatan Işıkgece sözlerine şöyle devam etti: “Taşköprü gibi coğrafi işarete sahip ürünlerimizin yolunu açarken sadece onları raflarımızda tüketicilerimizle buluşturmakla kalmıyor, aynı zamanda kullanım alanlarını da genişletiyoruz. Projelerimizle şeflere ürünün lezzet ve kalite farkını anlattık ve menülerinde kullanmalarını sağladık. Taşköprü sarımsağının gerçekten farklı bir lezzeti var” dedi.


10 Ağustos 2014 Pazar

Twitter Rekoru Yeniden Kırıldı ... Sosyal medya uzmanı ve danışmanı olan gencin attığı tweet çok konuşuldu

TURİZMİN SESİ- SERKAN ÇOŞKUN

 Türkiye'nin ilk Türkçe Twitter etkileşim rekoru Fenerbahçe'den ayrılırken yazdığı tweet ile Alex De Souza olmuştu. Daha sonra Tarkan'ın, başından gaz kapsülü ile vurularak aylarca komada kalan ve hayatını kaybeden Berkin Elvan için Twitter'da paylaştığı "Unutmamalı" tweeti 60 bine yakın retweet edilmiş ve 40 binden fazla kişi tarafından da favourite edilmiş yani favorilere eklenmişti. Böylece yeni tweet etkileşim rekoru Tarkan'ın olmuştu. 

alaattin-cagil,sosyal-medya-uzmani,-tweet-,twitter-,alex-de-souza,.jpg

Ancak şimdi bu rekor İzmir'de yaşayan bir genç tarafından yeniden kırıldı. Sosyal medyayı sallayan tweet şu ana kadar 64 bin kez retweet edilmiş ve 75 bin kişi tarafından favorilerine eklenmiş durumda.Bu yeni sosyal medya fenomeni İzmirli Alaattin Çağıl. Sosyal medya uzmanı ve danışmanı olan gencin attığı tweet ise şöyle:

alaattin-cagil,sosyal-medya-uzmani,-tweet-,twitter-,alex-de-souza,3.jpg

"Köpekleri sevmeyen insanlara güvenmem. Fakat bir köpek bir insanı sevmezse, o köpeğin hislerine güvenirim."

Kaynak ME Medya Ege 

9 Ağustos 2014 Cumartesi

W İstanbul’un Yeni Genel Müdürü Christian Höhn Oldu



Dünyanın en prestijli otel zincirlerinden olan W Hotels Worldwide’ın İstanbul Akaretler’deki oteli W İstanbul’un yeni genel müdürü Christian Höhn Ağustos 2014 itibariyle görevine başladı.


Avusturya’da turizm ve otelcilik eğitimi alan Höhn, Cornell Üniversitesi’nde Konaklama Yönetimi alanında yüksek lisans yaptı. Edinburg Üniversitesi’nde e-MBA yapmakta olan Höhn kariyerine 1996 yılında İsviçre’de Hotel Alfa’da başladı. Sırasıyla Carlton Hotel – Suisse Leading Hotels, Hotel Montpelier, Hilton Munich City, Mandarin Oriental New York, Waldorf Astoria Caledonian görev yaptıktan sonra Hilton Abu Dhabi’de 3 yıl boyunca Operasyon Direktörü olarak çalıştı. W İstanbul’da göreve başlamadan önce Suudi Arabistan’ın başkenti Riyad’ta Hilton Grubunda Genel Müdürlük yapan Christian Höhn evli ve iki çocuk babasıdır.

           

HARBİYE ASKERİ MÜZESİ’NİN TANITIMI VE BİLETLERİ TÜRSAB’TA




Koleksiyonlarının zenginliği ve çeşidi açışından dünyanın en eski ve önde gelen müzelerinden biri olan  Harbiye Askeri Müzesi’nin tanıtımı için Genelkurmay Başkanlığı ve Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) işbirliğine imza attı. Müzekart + sistemine dahil olarak yüzde 20 indirimli olarak ziyaret olanağı sağlanan Harbiye Askeri Müzesi’nin biletleri de TÜRSAB tarafından yetkili acentalara temin edilecek.


Kuruluşu 1453’e dayanıyor
Kuruluşu 1453’te İstanbul’un fethine dayanan ve bugünkü binasına 1959 yılında taşınan Harbiye Askeri Müzesi koleksiyonunda 45.000’i aşkın eser bulunuyor. Bunların arasından titizlikle seçilen 5.000 eser sergileniyor. Dönem, konu gibi değişik açılardan ele alınarak gruplandırılan bu zengin koleksiyon içinde çeşitli silahlar, askeri kıyafetler, çadırlar, bayraklar ve sancaklar ile benzeri türde çok değişik askeri kültür varlıkları yer alıyor. Bunlar arasında ahşap ve maden süsleme sanatının güzel örneklerini oluşturan tüfek, tabanca, top ve kılıçlar, zarif süslemeleri ve kitabeleriyle zırhlar, kalkanlar ve miğferler, Osmanlı ordusunun görkemini vurgulayacak nitelikteki altın görünümünde tombaklar ve Osmanlı saray çadırlarının en nadide örnekleri bulunuyor. 28 salonun bulunduğu Harbiye Askeri Müzesi’nde her gün saat 15:00 ile 16:00 arasında Mehter’in tarihçesini anlatan İngilizce ve Türkçe multivizyon ile 20’şer dakikalık iki seans halinde verilen konser büyük ilgi görmektedir.


Müzekart + sahiplerine % 20 indirim olanağı
Dünyanın en önemli müzelerinden biri olan Harbiye Askeri Müzesi’nin yurtiçi ve yurtdışında daha çok tanıtılması amacıyla Genelkurmay Başkanlığı ile TÜRSAB kapsamlı bir protokole imza attı. Anlaşmayla birlikte Müzekart + sahipleri Harbiye Askeri Müzesi’ni % 20 indirim olanağıyla ziyaret etme şansı yakaladılar.


Yurtiçi ve yurtdışında tanıtım atağı
Protokol kapsamında TÜRSAB, Askeri Müze’nin gişelerinin geliştirilmesi ve modernize edilmesi için bilgi ve teknik destek sunarak hizmet kalitesinin arttırılmasına katkı sağlayacak.TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy, Türkiye’nin en önemli müzelerinin de aralarında bulunduğu 155 müzenin işletmesini TÜRSAB olarak kendilerinin yürüttüğünü ve bu konuda uluslar arası çapta deneyime sahip olduklarını belirterek şunları söyledi:“Müzecilikle ilgili her türlü kamu ve özel kuruluşla Askeri Müze arasında koordinasyonu sağlayacağız. Dünya genelinde muadili olan müzelerle işbirliğine giderek kardeş müze anlaşmaları imzalamayı planlıyoruz. Türkiye tarihi açısından çok büyük önem taşıyan eserlerin de bulunduğu Harbiye Askeri Müzesi’nin yurtiçi ve yurtdışındaki tanıtımı için konserler, sergiler ve çeşitli etkinlikler düzenleyeceğiz.  Harbiye Askeri Müzesi’nin turistlerin en önemli ziyaret noktalarından biri olması için elimizden geleni yapacağız.”


SABANCI HOLDİNG’DEN BİR BÜYÜK SERGİ DAHA



Sabancı Holding, dünyaca tanınmış sanatçı Joan Miró'nun eserlerinden oluşacak ve S.Ü. Sakıp Sabancı Müzesi (SSM)’nde açılacak serginin ana sponsorluğunu üstlendi.  "Joan Miró. Kadınlar, Kuşlar, Yıldızlar" başlıklı sergi 23 Eylül 2014 - 1 Şubat 2015 tarihleri arasında sanatseverleri ağırlayacak.  Barselona'daki Joan Miró Vakfı, Mallorca’daki aile koleksiyonu Successió Miró ve yine Mallorca’daki Pilar ve Joan Miró Vakfı işbirliğiyle gerçekleştirilecek sergi, sanatçının resim, baskı, heykel ve seramik çalışmalarından oluşacak.
Sabancı Holding CEO’su Zafer Kurtul, konuyla ilgili yaptığı açıklamada,  “Sabancı Holding olarak, ekonomik gelişimi, kültürel ve sosyal gelişimden ayrı düşünemiyoruz.


 Bu anlayıştan hareketle kültür-sanat projelerini uzun yıllardır destekliyoruz; Türk kültür hayatına katkı sağlamaya çalışıyoruz. Faaliyet gösterdiğimiz her alanda olduğu gibi, bu konuda da fark yaratmak için çabalıyoruz. Sabancı Holding olarak, kuruluşundan bu yana Sakıp Sabancı Müzesi’nde düzenlenen büyük sergilerin ana destekçisi olduk. Picasso, Monet, Rembrandt gibi ustaların eserlerinin halkımızla buluşturduk, rekor ziyaretçi sayılarına ulaştık.  Ayrıca Sakıp Sabancı Hat Koleksiyonu’nun yurtdışındaki sergilerine de uzun yıllardır destek veriyoruz. Şimdi bir başka büyük usta olan Miró’yu sanatseverlerle İstanbul’da buluşturmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Tüm sanatseverleri bu eşsiz buluşmaya, bu büyük sanat olayını bizimle paylaşmaya bekliyoruz” dedi.

- SABANCI HOLDİNG’İN DİĞER SANAT PROJELERİ
Sabancı Holding 2005 yılında, Türk müzeciliğinde adeta çığır açan “Picasso İstanbul”da sergisine sponsor oldu. Bu sergi, Türk kültür-sanatında bir kilometre taşı oldu ve toplam 253.999 kişi ziyaret etti.
Sabancı Holding’in 1998 yılında Sakıp Sabancı Osmanlı Hat Koleksiyonu’nun New York’taki Metropolitan Müzesi’nde gerçekleştirilen “Altın Harfler: Sakıp Sabancı Koleksiyonu'ndan Osmanlı Hat Sanatı” sergisiyle başlayan desteği ise, koleksiyonun şimdiye kadar gerçekleştirilen tüm yurtdışı sergilerinin sponsorluğuyla devam etti. 2007 yılında, Lizbon’daki Gulbenkian Vakfı Müzesi’nde düzenlenen “Çağrışımları, Yolculukları ve Atmosferiyle İstanbul, Sakıp Sabancı Müzesi Resim Koleksiyonu’ndan Tablolar” sergisinin sponsorluğunu Sabancı Holding üstlendi ve böylece ilk kez Türk resim sanatının büyük ustalarından bir seçki, önde gelen bir Avrupa müzesinde sergilendi. Yine, 2008 yılında, Madrid’de ve Sevilla Real Alcázar Sarayı’nda gerçekleştirilen “Altın Satırlar: Sakıp Sabancı Müzesi’nden Osmanlı Hat Sanatı” başlıklı sergiye destek verdi.  Madrid’de 17.000 kişi, Sevilla’da 307.249 kişi bu sergileri ziyaret etti.
2009 yılında “Osmanlı Döneminde Venedik ve İstanbul; Nam-ı Diğer Aşk” ve ardından “Efsane İstanbul: Bir Başkentin 8000 Yılı” sergisi ile de İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti’nin en kapsamlı etkinliğini Sakıp Sabancı Müzesi’nde gerçekleştirilmesine Sabancı Holding katkı sağladı. Sakıp Sabancı Müzesi’nin 10.yılı dolayısıyla yapılan “Rembrandt ve Çağdaşları-Hollanda Sanatının Altın Çağı” ile dünyaca ünlü ressam Monet’in eserlerinden oluşan sergilerin ana destekçisi yine Sabancı Holding oldu.

Raffles İstanbul Zorlu Center, Genel Müdürlüne Tarek Mourad getirildi



Eylül ayında kapılarını açacak olan Raffles İstanbul Zorlu Center, Genel Müdür Tarek Mourad liderliğindeki tecrübeli kadrosu ile seyahat tutkunlarına lüks ve estetiğin İstanbul kültürüyle buluştuğu yepyeni bir konaklama deneyimi yaşatmaya hazırlanıyor.İlk otelini 1887 yılında Singapur’da açan Raffles Hotels, günümüzde Singapur, Çin, Kamboçya, Seyşel Adaları, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri ve Fransa’da seyahat tutkunlarını Raffles geleneği ve misafirperverliğiyle buluşturuyor. Hizmet vermeye başladığı her ülkede Raffles geleneği ve “duygusal lüks” anlayışını yerel kültürle birleştiren zincir, deneyimli kadrosuyla İstanbul’u yepyeni bir hizmet anlayışı ile tanıştıracak.


Raffles İstanbul’da Genel Müdürlük görevini, otelcilik sektörünün önde gelen isimlerinden Tarek Mourad üstlendi. Mourad kariyerine Bahreyn, Mısır ve Katar’daki Sheraton Grubu ve Le Royal Meridien’de başladı. Daha sonra Four Seasons grubunda görev alan Mourad, buradaki 14 yılına çok sayıda başarı ve otel açılışları sığdırdı. Sharm El Sheikh, Riyad ve Las Vegas’da üst düzey görevlerin ardından, Raffles ailesine katılmadan önce İstanbul’da Four Seasons Sultanahmet’te ve son olarak Four Seasons Bakü’de Genel Müdürlük görevlerini üstlendi.

Mourad görevi ve Raffles İstanbul Zorlu Center’ın yönetim felsefesi ile ilgili önemli noktaları şöyle dile getiriyor: “Bizim ekip olarak mottomuz ‘Passion to Exceed’ yani ‘Aşma Tutkusu’. Raffles İstanbul’un farkı, misafirlerine tamamen ‘kişiye özel’ bir konaklama deneyimi yaşatması olacak. Biz iyi seyahati yaşam biçimi haline getirmiş kişilere duygusal bir lüks deneyimi vaat ediyoruz. Böyle bir ekiple, çok sevdiğim İstanbul’da, moda, performans sanatları ve seçkin yeme-içme olanaklarının birarada sunulduğu Zorlu Center’ın içinde bir Raffles oteli  açmaktan gurur ve mutluluk duyuyorum.

Raffles Hotels & Resorts Başkanı Peter French ise Mourad’ın göreve gelişi ile ilgili “Tarek Mourad’ın Raffles ailesine katılmasından dolayı çok mutluyuz. İstanbul’daki  ilk, Avrupa’daki ikinci otelimiz, hikâyemizde doğu ile batıyı birleştiren yeni bir sayfa açacak. Tarek Mourad’ın otelcilik sektöründeki deneyimi ve uzmanlığına güveniyoruz ve kendisinin dünya çapında otel açılışlarındaki tecrübesi sayesinde Türk turizm sektörüne başarılı bir giriş yapacağımıza inanıyoruz” şeklinde konuştu.Raffles İstanbul Zorlu Center, Tarek Mourad’ın liderliğindeki yönetim kadrosu ile Eylül ayı itibariyle ilk misafirlerini ağırlamaya hazırlanıyor.

SÜRPRİZ İMZA GÜNÜNÜN GELİRİ, SOKAK ÇOCUKLARINA



Domino taşı şeklinde dizdiği 2516 adet ‘Domino’ isimli kitabını, Noter huzurunda tek dokunuşla yıkarak dünyada bir ilki gerçekleştiren Yazar ve Ticari Danışman Abdullah Koçoğlu’na, Denizli’nin horozu kadar meşhur konaklama merkezi ‘Şiir Otel’de ilginç bir sürpriz yapıldı.

Danışmanlık hizmeti vermek için davet edildiği otelin lobisinde, kendisine kitap imzalatmak için bekleyen okurlarıyla karşılaşan ünlü yazar önce şaşırdı, ardından onlarca kitabını imzaladı ve söyleşi yaptı.
Ağırladığı konuklar arasında, Edip Akbayram, Sunay Akın, Cem Adrian, Feridun Düzağaç, Cezmi Ersöz gibi birbirinden ünlü isimler yer alan ve buram buram sanat kokan otelin genel müdürü Salih Tayfun Dindar, Koçoğlu’na bir de anı plaketi takdim etti.

Koçoğlu yaptığı açıklamada duygularını, şu sözlerle dile getirdi; “Lobiden, odama varıncaya kadar her taraf şiirlerimle ve kitaplarımdan alıntı sözlerle kaplanmıştı. Can Yücel hayranı olduğum bilindiğinden, beni keza Can Yücel anılarıyla bütünleştirilmiş şiirlerle kaplı bir odada ağırladılar. Böylesi renkli heyecanları, insan ömrü boyunca sadece birkaç kez yaşayabilir. Elinde kitabımla onlarca okurumu bir arada görünce, şaşırmanın ötesinde son derece duygulandım. İş için geldim, mutluluk sarhoşu oldum, işi gücü unuttum.”

Otel tarafından yayınevinden satın alınan ve kendisine takdim edilen satıştan elde edilen hasılatı kabul etmeyen, tüm kazancın sokak çocukları yararına kullanılmasını talep eden Koçoğlu, cenaze ziyareti için geldiği Denizli’de yine aynı otelde konaklayan Metin Şentürk ile aynı saatlerde, anı defterini imzaladıktan sonra otelden ayrıldı.

“Rox Hotel Çobançeşme” kapılarını misafirlerine açtı




İstanbul Atatürk Havalimanının çok yakınında ve CNR Expo Fuar Merkezinin karşısında konumlanmış olan, Rox Oteller zincirinin ilk halkası olan “Rox Hotel Çobançeşme”, ilk rezervasyonlarını almaya başladı.


“RoxHotel Çobançeşme”, konumu itibariyle, CNR Expo Fuar merkezine yürüyüş mesafesinde oluşu, Atatürk Havalimanına yakınlığı, toplu taşıma sistemleriyle İstanbul’ un en önemli yerleşim bölgelerine olan ulaşım kolaylığı açısından, özellikle iş oteli olarak cazip bir otel durumundadır. “RoxHotels” olarak, kısa sürede otel sayısının hızla artacağı, kurumsal bir yapıda, uluslararası otelcilik standartlarında hizmet veren ve iş dünyasının ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik oluşturulan otel konseptinin ilk halkası olarak hayata geçirilen “RoxHotel Çobançeşme”, 04.08.2014 tarihinde kapılarını misafirlerine açmıştır.

8 Ağustos 2014 Cuma

12. KADIKÖY BELEDİYESİ TİYATRO FESTİVALİ BAŞLIYOR



Kadıköy Belediyesi’nin 12 yıldır aralıksız düzenlediği Tiyatro Festivali başlıyor.  Kadıköylüler 13 gün boyunca yıldızlar altında tiyatro izleyebilecek. Kadıköy Belediyesi’nin yetişkinler için düzenlediği 12. Kadıköy Belediyesi Tiyatro Festivali, 4-16 Ağustos tarihleri arasında Selamiçeşme Özgürlük Parkı’nda gerçekleştirilecek.13 gün sürecek festivalde seyirciler sezon boyunca izleyemedikleri oyunları açık havada izleme olanağı bulacaklar.


Festivalin 12. yılında açılış Enis Fosforoğlu’nun “Deli” adlı oyunuyla başlayacak, kapanış oyunu ise İstanbul Halk Tiyatrosu’nun “İhtiyar Balıkçı ve Deniz” olacak.  Tiyatro Festivali’nin programında ayrıca; Duru Tiyatro’nun “Şahane Düğün”, Süheyl&Behzat Uygur Tiyatrosu’nun “Dünya'nın Sonu.Net”, Moda Sanat Tiyatrosu’nun “Korkudan Korkmak”, Ali Poyrazoğlu Tiyatrosu’nun “Babam 9 Doğurdu”, Samsun Sanat Tiyatrosu’nun “Şu Çılgın Türkler”, Nazım Oyuncuları’nın “Hasretinden Prangalar Eskittim”, Tiyatro İstanbul’un “Mutfak Cadıları”, Dostlar Tiyatrosu’nun “Yaşamaya Dair”, Tiyatro Akla Kara’nın “Arsız Davet”, Sadri Alışık Tiyatrosu’nun “Ayrılık” oyunları bulunuyor.Geçmiş yıllarda Kadıköylülerin yoğun ilgi gösterdiği ve saatler öncesinden sıraya girerek izlediği festival, ücretsiz olarak izleyici ile buluşacak.

Tarih:  04-16 Ağustos 2014
Saat: 21.00
Yer: Selamiçeşme Özgürlük Parkı

ATLASJET, UKRAYNA UÇUŞLARINA BAŞLIYOR





“Atlasjet Ukrayna”, Kiev merkezli iç  ve dış hat uçuşlarına Eylül ve Ekim aylarında başlıyor.Ukrayna havacılık sektörüne hızlı giriş yapan “Atlasjet Ukrayna”, Kiev merkezli iç  ve dış hat uçuşlarına Eylül ve Ekim aylarında kademeli olarak başlayacağını duyurdu.Atlasjet, yurt dışındaki yeni markası “Atlasjet Ukrayna”nın, Ukrayna Sivil Havacılık otoritesinden 1 Nisan 2014 tarihinde aldığı uçuş iznine istinaden, Eylül ve Ekim aylarında kademeli olarak uçuşa başlayacağını duyurmak için 04 Ağustos Pazartesi günü Ukrayna’nın Kiev şehrinde bir basın toplantısı düzenledi. Kiev Borispol Uluslararası Havalimanı’nda düzenlenen toplantıya Ukrayna Ulastirma Bakan vekili Petro Penkas, Atlasjet Türkiye ve Ukrayna şirketlerinin üst yönetimi, Ukrayna havacılık otoriteleri ve basın mensupları katıldı.

Ukrayna Ulastirma Bakan vekili Petro Penkas, ulkenin gectigi bu sıkıntılı dönemin kisa sürede sona ermesini dilediklerini belirterek, bu donemde Ukrayna’da havacılık sektörüne girerek sektörün ve Ukrayna ekonomisinin büyümesine destek veren Atlasjet Ukrayna yönetimine teşekkür etti. Petro Penkas, geçen sene Ukrayna’da taşınan yolcu sayısının 28 milyon oldugunu belirterek, bu sene meydana gelen olaylar nedeniyle yolcu sayılarında bir düşüş yaşandığını ancak hedeflerinin bu sayıyı 30 milyona ulaştırmak olduğunu ifade etti.

Toplantıda yaptığı açıklamada “Atlasjet Ukrayna” ile ilgili planlarını anlatan Atlasjet Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ersoy “Atlasjet Ukrayna’ya otoriteler tarafından sağlanan trafik haklarını Eylül ve Ekim aylarından itibaren kademeli olarak kullanmaya başlayacağız.  Atlasjet’in markasını ve hizmet kalitesini Ukrayna’yla tanıştırmak için sabırsızlanıyoruz.” dedi.

Ersoy, Atlasjet Ukrayna’nın, Kiev merkezli olarak Ukrayna’da iç ve dış hatlarda tarifeli uçuşlar yapacağını belirtti. Amaçlarının Türkiye’de olduğu gibi Ukrayna’da da yolculara kaliteli hizmet ve konforlu tarifeli uçuşları en uygun fiyata sunmak olduğunu ve Türkiye’de edindikleri tecrübeyi Ukrayna’ya adapte ederek, buradaki pazarı büyütmeyi hedeflediklerinin altını çizdi.

Murat Ersoy, “Bir ülkenin ekonomisin büyümesinde kilit rol oynayan sektörlerin başında havacılık gelir. Ekonomisi hızlı büyüyen ülkeleri incelediğimiz zaman, ekonomik büyümenin havacılık sektöründeki büyüme ile paralel olduğunu gözlemleyebiliriz. Ukrayna’da da aynı sıçramayı arzu ediyorsak, en başta Sivil Havacılık kurallarının da havacılıkta rekabet edeceğimiz ülkelerdeki şartlarla aynı seviyeye getirilmesi gerekir.” şeklinde konuştu.
“Yabancı yatırımcı olarak ilk tespitlerimiz, uçuş ekiplerinin görev sürelerinin rekabet edemeyecek kadar kısa belirlenmiş olması ve havayollarına verilen trafik hakları kullanılmadığı durumlarda bile o havayolundan 1 yıl süre ile hakların geri alınmaması.” diyerek devam etti. Ayrıca Ukrayna’daki uçak yakıtı fiyatlarının diğer ülkelere kıyasla %70 daha yüksek olduğunu belirten Murat Ersoy, bunun dünyadaki en pahalı yakıt olduğunun altını çizdi. Bunun çözülmesi gereken konuların başında geldiğini, aksi halde Ukraynalı havayollarinin diğer uluslararası taşıyıcılar ile rekabet edemeyeceğini belirtti. Ersoy, “Havayollarının iç hatlarda demiryolları ile rekabet etmesi gerekiyor, ancak bu yakıt fiyatları ile ayakta kalamayacakları için iç hatlarda uçuş yapmaktan kaçınacaklar. Bu nedenle, diğer ülkelerde olduğu gibi yakıt fiyatlarından KDV dışındaki diğer vergilerin kaldırılması gerekir.” Şeklinde konuştu.

Murat Ersoy, Atlasjet olarak çok yakında büyük uçak siparişi planladıklarını ve bu kapsamda yakın ve orta vadede Ukrayna’daki filoyu da büyütmeyi hedeflediklerini açıkladı. Ancak bu alınacak yeni uçaklardan kaçı Ukrayna’da tescil alınacağını, Ukrayna havacılık sektöründeki iyileştirmelerle ve uluslar arası rekabete hazır hale gelmesiyle paralel olarak belirleyeceklerini açıkladı.

Atlasjet Ukrayna genel müdürü Pidgorodetsky Sergei Ivanovich’in açıklamaları ile devam edilen basın toplantısında, Ivanovich şirketin yüksek hedeflerinin olduğunu belirterek, bu hedeflerin gerçekleşmesi için sağlam temellere sahip olduklarını vurguladı. Atlasjet Ukrayna’nın, ülkenin içinde bulunduğu zor şartlarda ülke ekonomisine yatırım yaparak operasyonlara başladığının altını çizen Ivanovich, “Biz ülke ekonomisinin gelişerek büyüyeceğine ve bizim gibi yerel pazarda yüksek hizmet standartları sunan uluslararası bir havayolunun hem Ukrayna havacılık sektörünün ve hem de tüm ülke ekonomisinin gelişmesinde önemli bir rol oynayacağına inanıyoruz dedi.

İki uçak ile operasyonlara başlayacak olan Atlasjet Ukrayna, Kiev’den Odessa ve Lviv, şehirlerine, Odessa’dan ise Lviv şehrine yurtiçi tarifeli seferler başlatırken; Kiev, Odessa, Kharkiv ve Lviv şehirlerinden İstanbul, Tel Aviv ve Moskova’ya uluslar arası tarifeli seferler düzenleyecek.