14 Mayıs 2021 Cuma

FORMULA TM 1 TURKISH Grand Prix İçin Yeni Takvim Çalışmaları Başladı

Intercity Yönetim Kurulu Başkanı Vural Ak, “Formula 1TM yönetimiyle görüşmelerimizi sürdürüp, çalışmalarımıza hız kesmeden devam ediyoruz


Intercity İstanbul Park’ta, T.C. Cumhurbaşkanlığı himayelerinde 11 – 12 - 13 Haziran tarihlerinde gerçekleştirilmesi planlanan Formula 1TM Turkish Grand Prix 2021 etkinliği için, İngiliz Hükümeti’nin almış olduğu seyahat kısıtlamaları kararından dolayı 2021 yarış takvimi içerisinde farklı bir tarih arayışına girildi. Intercity Yönetim Kurulu Başkanı Vural Ak, “Formula 1TM yönetimiyle görüşmelerimizi sürdürüp, çalışmalarımıza hız kesmeden devam ediyoruz ve yarışlar için her zaman hazırız” dedi.

İngiliz Hükümeti’nin duyurduğu yeni seyahat kısıtlamalarının ardından, Formula1TM yönetimi 2021 takvimi için bir güncelleme yayımlamak zorunda kaldı. Turkish Grand Prix 2021 etkinliğinin 11-12-13 Haziran yerine yıl içinde başka bir tarihte yer alması için planlamalar yapılıyor. Formula 1TM Başkanı ve CEO'su Stefano Domenicali, başta yarışın düzenleyicisi Intercity İstanbul Park olmak üzere Türk yetkililere teşekkür ederek, ilerleyen süreçte yakından çalışmaya devam edeceklerini ifade etti. Formula1TM tarafından yapılan açıklamada, Intercity İstanbul Park’ın sezonun ilerleyen zamanlarında potansiyel fırsatların değerlendirilerek Türkiye’nin 2021 yılı takviminde yer alması konusundaki ilgisi de vurgulandı. 

“Türkiye’de yarışmayı dört gözle bekliyoruz”

Formula 1TM’nin açıklamasında görüşlerini belirten Formula 1TM Başkanı ve CEO'su Stefano Domenicali, “Hepimiz Türkiye'de yarışmayı dört gözle bekliyoruz, ancak uygulanan seyahat kısıtlamaları nedeniyle haziran ayında Intercity İstanbul Park’ta olamayacağız. Yarışın Türkiye’de gerçekleşmesi için büyük çaba gösteren Intercity İstanbul Park yönetimine ve Türkiye’deki tüm yetkililere süreçteki uğraşları için teşekkür ederiz. Fransa’daki yarışı öne çektik, Avusturya’da iki yarış gerçekleşecek. Fransa ve Avusturya'daki iş ortaklarımız bu çözümü uygulama konusunda hızlı davrandılar. Yılın başından bu yana tüm iş ortaklarımızla güzel çalışmalar gerçekleştirdik. İlerleyen süreçte de 2021 yılı takvimine Türkiye’yi dahil etmek için Intercity İstanbul Park yönetimi ile yakından çalışmaya devam edeceğiz.” dedi.

“Geçtiğimiz yıldan çok daha iyi bir yarış organize etmek için her zaman hazırız”

Intercity Yönetim Kurulu Başkanı Vural Ak ise şunları söyledi: “Intercity İstanbul Park olarak geçtiğimiz yılın en iyi yarışını organize etmemiz, Formula 1TM yönetiminin bu yıl yarışları Türkiye’ye getirme konusundaki motivasyonunu oldukça artırmıştı. Bu süreç içerisinde Formula 1TM CEO’su Stefano Domenicali ile de büyük bir uyum içerisinde çalıştık ve kendisiyle güzel bir dostluğumuz oluştu. Yarışların Türkiye’de düzenlenmesi konusundaki çalışmaları için kendisine de ayrıca teşekkürlerimizi sunuyoruz. Geldiğimiz noktada İngiliz Hükümeti’nin almış olduğu seyahat kısıtlamaları kararı neticesinde 11-13 Haziran’da gerçekleşecek olan Türkiye yarışı teknik nedenlerle yapılamaz hale geldi. Intercity İstanbul Park olarak yarışın önümüzdeki aylar içerisinde uygun bir tarihte gerçekleşmesi konusunda çalışmalarımız devam ediyor. Geçtiğimiz yıldan çok daha iyi bir yarış organize etmek için biz her zaman hazırız. Intercity İstanbul Park olarak bu dev organizasyonu hem 2021 sezonu içerisinde, hem de önümüzdeki yıllarda tekrar Türkiye’ye getirmek için çalışmalarımıza hız kesmeden devam edeceğiz. Formula 1TM yönetimi de yarışın burada gerçekleşmesi için çok istekli. Umuyoruz ki geçtiğimiz yıl Türkiye’ye yaşattığımız bu gururu bu yıl tekrar edeceğiz.” 

İstanbul'a gelen turistin %99,4'ü havayolu ile geldi

2021 yılının ilk çeyreğinde İstanbul'a gelen yabancı turist sayısı bir önceki yılın aynı dönemine göre %47,7 azaldı



2020 yılının ilk çeyreğinde Türkiye'ye gelen toplam turistin %55,5'i İstanbul'a gelmişken 2021 yılının aynı döneminde bu oran %63'e yükseldi. Bu dönemde İstanbul'a gelen turist sayısı bir önceki yılın aynı dönemine göre %47,7 azalarak 1 milyon 231 bin olarak gerçekleşirken Türkiye genelinde %53,9 azalarak 1 milyon 953 bine geriledi. İstanbul'a gelen turistin %99,4'ü havayolu ile gelirken bu ziyaretçilerin %74'ü İstanbul Havalimanı, %25,8'i Sabiha Gökçen Havalimanı ile geldi.

Dönem İstanbul Türkiye İstanbul'un Payı (%)
2021 1. Çeyrek 1.231.346 1.953.086 63,0
2020 1. Çeyrek 2.353.286 4.238.644 55,5
2019 1. Çeyrek 3.069.229 5.442.092 56,4
 
2021 yılının ilk çeyreğinde İstanbul'a gelen yabancı turistin %15,3'ü Rusya Federasyonu'ndan geldi.
2021 yılının ilk çeyreğinde İstanbul'a en çok turistin geldiği ülke 188 bin kişi ile Rusya Federasyonu oldu. Rusya Federasyonu'nu sırasıyla 118 bin kişi ile İran, 116 bin kişi ile Almanya, 72 bin kişi ile Ukrayna ve 45 bin ile Irak takip etti. 2020 yılının aynı dönemine göre Rusya Federasyonu'ndan gelen turist sayısı %25, İran'dan gelen turist sayısı %59, Ukrayna'dan gelen turist sayısı %226 artarken Almanya'dan gelen turist sayısı %46, Irak'tan gelen turist sayısı ise %45 azaldı.

İstanbul'da 2021 yılının ilk çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre konaklama tesislerine gelen yerli turist sayısı %15,6, yabancı turist sayısı ise %8,5 azaldı.

2021 yılının ilk çeyreğinde İstanbul'da konaklama tesislerine gelen yerli turist sayısı bir önceki yılın aynı dönemine göre %15,6, yabancı turist sayısı ise %8,5 azaldı. Mart ayında ise bir önceki yılın aynı dönemine göre bakıldığında İstanbul'da konaklayan yerli turist sayısı %80,1, yabancı turist sayısı ise %208,9 arttı. İlk çeyrekte İstanbul'da konaklayan yabancı turistin payı %59,6 oldu. Konaklama tesislerinde toplam geceleme süresine bakıldığında ise 2021 yılının ilk çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre toplam geceleme süresi %37 azaldı.

Konaklama Tesislerine Geliş Sayısı ve Konaklama Süresi, İstanbul
Dönem Tesise Geliş Sayısı [i]
 
Tesislerde Geceleme Süresi [ii]

2021 1. Çeyrek 2.393.058 3.749.271
2020 1. Çeyrek 2.704.174 5.955.853
2019 1. Çeyrek 3.086.881 6.881.459
 
İstanbul'da Mart 2021'de konaklama tesisi doluluk oranı bir önceki yılın aynı dönemine göre artarak %33,3'e yükseldi.

İstanbul'da Mart 2020'de ortalama konaklama tesisleri doluluk oranı %24,4 iken 2021 yılının aynı döneminde doluluk oranı %33,3'e yükseldi. Mart 2021'de konaklama tesisi doluluğunun %21,8'ini yabancı, %11,5'ini ise yerli ziyaretçiler oluşturdu. 

Konaklama Tesisi Doluluk Oranı (%), İstanbul
Dönem Yabancı Yerli Toplam
Mart 2021 21,8 11,5 33,3
Mart 2020 14,4 10,0 24,4
Mart 2019 43,4 16,7 60,0
 
2021 yılının ilk dört ayında İstanbul'a havayolu ile gelen-giden yolcu sayısı 13 milyonu aştı.
2021 yılının ilk dört ayında Türkiye'deki toplam uçuşların %44,7'si İstanbul'da gerçekleşti. İstanbul'da gerçekleşen bu uçuşların %40,4'ünü iç hat, %59,6'sını ise dış hat uçuşları oluşturdu. Bu dönemde İstanbul'a havayolu ile gelen-giden yolcu sayısı 13 milyona ulaşırken Türkiye'deki tüm uçuşlarda gelen-giden yolcu sayısı ise 23 milyona ulaştı. İstanbul'a gelen-giden yolcuların %44,8'ini iç hat, %55,2'sini ise dış hat yolcuları oluşturdu.

Metodoloji: T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Devlet Hava Meydanları verileri derlenerek oluşturulmuştur. Periyodik olarak yayınlanacak bu bültenin verileri ekte sunulmuştur.
________________________________________
[i] Tesise geliş: Konaklama tesislerine geceleme yapmak amacıyla yapılan giriş sayısıdır. Tesise giriş sayısı kişi bazlı bir değişken olmayıp, aynı turistin farklı zamanlarda yaptığı girişler ayrı girdiler olarak kaydedilmektedir.
[ii] Geceleme: Konaklama tesislerinde konaklayan turistlerin tesislerde geçirdikleri gecelerin sayısıdır.
 

İstanbul'a gelen İlk çeyrek turist sayısı verileri yayımlandı

İBB Planlama Ajansı İPA'nın verilerine göre Rapora göre, 2021'in ilk çeyreğinde İstanbul’a gelen turist sayısı bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 47,7 azaldı


İstanbul’a en çok yabancı turistin geldiği ülke Rusya oldu. Konaklama tesislerine gelen yerli ve yabancı turist sayısı azaldı. Konaklama tesisi doluluk oranı ise yüzde 33,3’e arttı. İlk dört aylık dönemde Türkiye’deki toplam uçuşların yüzde 44,7’si İstanbul’da gerçekleşti.

İstanbul’a gelen turist sayısı yüzde 47,7 azaldı

2021 yılının ilk çeyreğinde İstanbul’a gelen turist sayısı bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 47,7 azalarak 1 milyon 231 bin olarak gerçekleşti. Turist sayısı Türkiye genelinde yüzde 53,9 azalarak 1 milyon 953 bine geriledi. 2020’de Türkiye’ye gelen toplam turistin yüzde 55,5’i İstanbul’a gelmişken 2021 yılının aynı döneminde bu oran yüzde 63 olarak gerçekleşti. İstanbul'a gelen turistin yüzde 99,4'ü havayolu ile geldi. Bu ziyaretçilerin yüzde 74'ü İstanbul Havalimanı’nı, yüzde 25,8'i ise Sabiha Gökçen Havalimanı’nı kullandı.

İstanbul’a en çok yabancı turistin geldiği ülke Rusya

2021 yılının ilk çeyreğinde İstanbul'a en çok turistin geldiği ülke 188 bin kişi ile Rusya Federasyonu oldu. Rusya Federasyonu'nu sırasıyla 118 bin kişi ile İran, 116 bin kişi ile Almanya, 72 bin kişi ile Ukrayna ve 45 bin ile Irak takip etti. 2020 yılının aynı dönemine göre Rusya Federasyonu'ndan gelen turist sayısı yüzde 25, İran'dan gelen turist sayısı yüzde 59, Ukrayna’dan gelen turist sayısı yüzde 226 arttı. Almanya'dan gelen turist sayısı yüzde 46, Irak’tan gelen turist sayısı ise yüzde 45 azaldı.

Konaklama tesislerine gelen yerli ve yabancı turist sayısı azaldı

İstanbul'da 2021 yılının ilk çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre konaklama tesislerine gelen yerli turist sayısı yüzde 15,6, yabancı turist sayısı ise yüzde 8,5 azaldı. Mart ayında ise bir önceki yılın aynı dönemine göre bakıldığında İstanbul’da konaklayan yerli turist sayısı yüzde 80,1, yabancı turist sayısı ise yüzde 208,9 arttı. İlk çeyrekte İstanbul’da konaklayan yabancı turistin payı yüzde 59,6 oldu. Konaklama tesislerinde toplam geceleme süresine bakıldığında ise 2021 yılının ilk çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre toplam geceleme süresi yüzde 37 azaldı. Konaklama tesisi doluluk oranı yüzde 33,3’e arttı İstanbul'da Mart 2020'de ortalama konaklama tesisleri doluluk oranı yüzde 24,4 iken 2021 yılının aynı döneminde doluluk oranı yüzde 33,3'e yükseldi. Mart 2021'de konaklama tesisi doluluğunun yüzde 21,8’ini yabancı, yüzde 11,5'ini ise yerli ziyaretçiler oluşturdu.

İlk dört aylık dönemde Türkiye’deki toplam uçuşların yüzde 44,7’si İstanbul’da gerçekleşti

2021 yılının ilk dört ayında Türkiye’deki toplam uçuşların yüzde 44,7’si İstanbul’da gerçekleşti. İstanbul’da gerçekleşen bu uçuşların yüzde 40,4’ünü iç hat, yüzde 59,6’sını ise dış hat uçuşları oluşturdu. Bu dönemde İstanbul’a havayolu ile gelen-giden yolcu sayısı 13 milyona ulaşırken Türkiye’deki tüm uçuşlarda gelen-giden yolcu sayısı ise 23 milyona ulaştı. İstanbul’a gelen-giden yolcuların yüzde 44,8’ini iç hat, yüzde 55,2’sini ise dış hat yolcuları oluşturdu.

Geleceğe hazırmısınız?


Geleceğe hazır olanlar! ACE of  M.I.C.E Exhibition by Turkısh Airlines 28-30 Haziran tarihleri  arasında İstanbul Kongre Merkezi’nde Future –ready people of the universse! ACE of M.I.C.E Exhibition by Turkish Airlines will be at İstanbul Congress Center between 28-30 June! @aceofmice @turkishairlines @volkanataman1 @turizmmedyagrubu

MARDİN’DE FARKLI BİR KEŞİF: MARDİN TURU

Hollanda’da doğup büyümüş Türk asıllı, Türkiye sevdalısı, macerasever, gezgin Adam Axoi, ‘Türkiye’yi benimle yeniden keşfet!’ mottosu ile Türkiye’yi karış karış geziyor ve tüm dünyaya cennet ülkemizin güzelliklerini kendi kadrajıyla görsel bir şölene dönüştürüyor. Şimdi de Mezopotamya’nın kalbi Mardin’i Jolly Gezginleri ile birlikte yeniden keşfetmek için yola çıkıyor. 



4-6 Haziran’da İstanbul’dan uçaklı ve Mardin’de buluşma alternatifi ile hazırlanan Mardin by adamaxoi turunda yerinizi ayırtın. Kendinizi farklı bir Mardin keşfi içinde bulacağınız Mardin by @adamaxoi turunda sizleri bekleyenler;




Adam Axoi, ekipmanınız ne olursa olsun çekim tüyoları ile en güzel yerde en güzel kadrajı yakalamanız için sizlere her an rehberlik edecek. Mardin seyahat anılarınızı çok özel kareler ile ölümsüzleştireceksiniz.
Jolly’nin profesyonel tur rehberi sizlere, Mardin’in kadim tarihi, kültürel zenginlikleri hakkında çok değerli bilgiler aktaracak.
Mardin’in az bilinen ama görünce hayran kalacağınız saklı güzellikleri ile buluşacaksınız.
Mardin’in çok özel konaklarının kapıları sadece sizin için açılacak.
Mardin ve çevresinde halkın doğrudan ekonomik dönüşüme katkı sağladığı pek çok alandaki atölyeyi ziyaret edecek buradaki ekonomik ve ekolojik dengenin nasıl birarada yürütebileceğinin canlı örneklerine hayranlık duyacaksanız.
Mardin demek farklı dinlerin ve kültürlerin birarada yaşayan ortak mirası demek. Bu turda Mardin’in kendine has mimarisinin atmosferinde tüm yöresel lezzetlerini, eğlencelerini, hikayelerini, misafirperver Mardin halkı ile birlikte yaşama heyecanına ortak olacaksınız. 

Tüm bunlar ve çok daha fazlasını keşfetmek için Jolly ile Mardin by @adamaxoi turu sizleri bekliyor.




Hilton Dalaman Sarıgerme Resort & Spa Bu Yaz Hilton Dalaman’dayız

Bir yıldır ertelediğimiz yaşamı Hilton Dalaman ile yeniden yakalıyoruz. Doğa, spor, müzik, jazz, dans, iyi yaşam, gastronomi ilgi alanımıza göre her konuda atölye çalışmaları, söyleşiler ve etkinlikler ile dolu hafta sonları Hilton Dalaman Sarıgerme’de başlıyor.



Her hafta sonu farklı konseptlerle hazırlanan programlar kalbinizi fethedecek. İster gastronomi tutkunu ister caz sevdalısı olun. Spor benim vazgeçilmezim deyin dans etmezsem tatile doyulmaz deyin. Hiç farketmez… Bu yaz eğlenceye, dolu dolu yaşamaya var mısınız? Akdeniz ve Ege’yi buluşturan enfes doğası ve kusursuz konforu ile Hilton Dalaman Sarıgerme Resort & Spa’da tatiliniz eşsiz bir deneyime dönüşüyor. 650 metre uzunluğundaki özel kum plaj, gün boyunca özel servis almak isteyen misafirler için tasarlanmış sahil Gazebo evleri, açık büfenin yanısıra sakin bir yemek isteyenler için iddialı lezzetleri ile 7 farklı a’la carte restoran, aquapark, tenis kortları, çocuk kulübü, mini çiftlik, 6000 m2 alana yayılan spa ile unutulmaz bir tatil Hilton Dalaman Sarıgerme Resort & Spa’da sizleri bekliyor. 



Escape from the city : 20-23 Mayıs
Zeynep Özyılmazel ile caz müziğe doyacağınız, Saffet Emre Tonguç’tan Göbeklitepe’nin gizemlerini dinleyip Serda Büyükkoyuncu ile mitoloji sohbetleri yapacağınız, Hintli şeften Hint Yemeklerinin püf noktalarını öğreneceğiniz keyifli bir şehirden kaçış hikayesi… Unutmadan bu hafta Can Balta, Murathan Özbek, Anatolian Sessions gibi daha birçok canlı müzik ve DJ performansları ile sunset ve happy hour etkinliklerinin olacağını da ekleyelim. 




Mac Fun & Sport Weekend : 27-30 Mayıs
Bu hafta sonu spor dünyasının farklı renklerinin buluşma noktası olacak… Türkiye’nin en büyük zincir spor markası Mac ile oluşturulan etkinlikler arasında neler yok ki; koşu ve yüzme yarışı, Cross fit Champs, 3x3 Street Basketbol, Bisiklet Kampı, Zumba, Mac Master Trainer ile söyleşiler, Fit Kitchen Workshopu… UEFA kupa maçı ve Euroleague Maçları Yayını da dev ekranlarda… Müziksiz de olmaz DJ Hakan Küfündür & Mansur Ark, David Şaboy da bu hafta sonu bizlerle…


Gastrojazz Weekend : 3-6 Haziran
Jazz ile gastronomiyi sentezleyen müzik ve yemek workshopları bu haftaya damgasını vuruyor. Ahmet Güzelyağdöken ile Yiğit Mirzaoğlu’nun Gastro-Jazz üzerine keyifli sohbetleri, Ahmet Güzelyağdöken ile Hazer Amani’nin gastronomi üzerine sohbetleri ve workshopları, Cem Yılmaz ve Damla Uğurlutürk’ün UEFA Maçları ve Formula 1 üzerine söyleşisi ve daha birçok konsepte uygun canlı müzik ve dj performansı yine Hilton Dalaman’da…

Yat Turizm Sektörüne Yeni Bir Soluk

TEKNE TUTKUNLARI ANLIK OLARAK TEKNELERİN MÜSAİTLİK DURUMUNU ÖĞRENEBİLECEK
Türkiye’nin lider tekne kiralama platformu viravira.co, sektördeki en büyük sorunlardan biri olan gerçek zamanlı veri akışı olmamasına çözüm olan Knot sistemini hayata geçirdi. Knot, gerçek zamanlı fiyat ve müsaitlik verilerine yer vererek, tekne kiralamadaki zaman kaybını önlüyor.


Türkiye dahil 41 farklı ülkede 11 bin kiralık tekne ile hizmet veren Türkiye’nin lider deniz deneyimleri platformu viravira.co, hazırlıkları bir yılı aşkın süredir devam eden Knot isimli sistemini devreye aldı. 11 bin tekne ile her gün artan ilan sayısına hızlı cevap verebilmek için geliştirilen Knot sayesinde tekne sahipleri ve charter firmaları tekne bilgilerini, ödeme detaylarını, müsaitlik ve sezonsal fiyat bilgilerini hem viravira.co kullanıcılarıyla hem de fiziksel acentaları ile paylaşabilecek. 

Tüketici verilerinin telefon veya e-posta ile paylaşıldığı, hataya açık sor-sat modeline son vermek adına geliştirilen Knot ile tekne sahipleri kendilerine gelen rezervasyon taleplerini yönetebilecek veya ödeme alabilecek. Denizcilikte hız birimi anlamına da gelen Knot, tekne sahipleri ve tüketicilere kolaylık sağlayarak rezervasyon işlemlerini de hızlandıracak. Bu sistemle ortalama rezervasyon süresini 2/3 oranında kısaltan Knot, aynı zamanda 7/24 rezervasyon yapılabilmesine de imkan tanıyor.

Son teknoloji kullanılarak geliştirildi
Tekne sahiplerinin ihtiyaçları doğrultusunda mikro servis mimarisi ve son teknolojiler kullanılarak hayata geçirilen Knot, hem büyük filoların hem de tek teknesi olan işletmecilerin rahatlıkla kullanabileceği şekilde tasarlandı. Knot’ın yüzde 100 mobil ve tablet uyumlu olması sayesinde tekne sahipleri denizdeyken de rezervasyonlarını kolaylıkla yönetebilecek.

Hazırlıkları bir yıldır devam eden Knot projesi hakkında konuşan viravira.co’nun Kurucu Ortağı ve CEO’su Baran Yıldırım şunları ifade etti: “Knot ile yat turizmi sektörünün en büyük sorununa çözüm ürettik. Knot’ı misafirlerimizin hızlı bir şekilde rezervasyon yapabilmesi ve tekne sahiplerinin satış ve pazarlama süreçlerini daha kolay yönetebilmesi için tasarladık. Knot ile tekne sahipleri tek tıkla müsait tarihlerini kapatabiliyor, saniyeler içerisinde taleplere onay ya da opsiyon verebiliyor. Hiçbir talebin gözden kaçırılmaması için sistemi e-posta altyapısı ve gerçek zamanlı bildirim sistemiyle de destekliyoruz.

Knot’ın bir diğer avantajı ise şu; tekne sahipleri gelip, bizi aramadan teknelerini sisteme kaydedebiliyor ve gerekli doğrulama süreçlerini tamamladıktan sonra yaklaşık 1,5 milyon kişilik kullanıcı havuzumuza erişim sağlayabiliyor. Bu sayede tekne sahiplerinin reklam giderlerini de yüzde 50’ye varan oranda azaltıyoruz. Otel, uçak bileti veya araç kiralama gibi dikeylerde gerçek zamanlı veri sağlanırken bugüne kadar yat turizmi alanında böyle bir süreç yürütülemiyordu. Knot ile tekne sahipleri tüm verilerini anlık olarak hem viravira.co kullanıcıları hem de fiziksel acentaları ile paylaşabilecek.”

12 Mayıs 2021 Çarşamba

Hilton Grubu Bodrum Otelleri’nde İki Yeni Atama!

Hilton Grubu’na ait Bodrum’da bulunan  Susona Bodrum,  LXR Hotels & Resorts, DoubleTree by Hilton Bodrum Işıl Club Resort ve DoubleTree by Hilton Bodrum Marina Vista otellerinde iki yeni atama gerçekleşti. 


Hilton Grubu’nun Bodrum’da bulunan Susona Bodrum, LXR Hotels & Resorts, DoubleTree by Hilton Bodrum Işıl Club Resort ve DoubleTree by Hilton Bodrum Marina Vista otellerinde gerçekleşen atamalarla; Melis Akgün Satış Direktörü, Tuğçe Sürenkök ise Pazarlama ve İletişim Müdürü olarak göreve başladı.



Susona Bodrum, LXR Hotels & Resorts, DoubleTree by Hilton Bodrum Işıl Club Resort ve DoubleTree by Hilton Bodrum Marina Vista, yeni atamalarla ekiplerini 2021 yazı için daha da güçlendirdi. 

Dokuz Eylül Üniversitesi Turizm İşletmeciliği bölümünden mezun olduktan sonra Fransa'da bulunan Chambéry Université de Savoie'de Turizm eğitimi alan Melis Akgün ve İstanbul Üniversitesi Ekonomi Bölümü Turizm İşletmeciliği Fakültesi'nde lisans eğitimi alan Tuğçe Sürenkök yeni görevlerine başladı.

Susona Bodrum, LXR Hotels & Resorts, DoubleTree by Hilton Bodrum Işıl Club Resort ve DoubleTree by Hilton Bodrum Marina Vista Satış Direktörü Melis Akgün kimdir? 

Lisans eğitimini Dokuz Eylül Üniversitesi Turizm İşletmeciliği bölümünde tamamladıktan sonra Fransa'da Chambéry Université de Savoie'de Turizm eğitimi alan Melis Akgün kariyerine İstanbul’da başladı. Hilton Grubu’nun İstanbul’da bulunan Conrad Istanbul Bosphorus, Hilton Istanbul Bosphorus ve Hilton Parksa'nın satış departmanlarında farklı görevler üstlendi. Daha sonra Hilton İzmir’e Satış Direktörü olarak atanan Melis Akgün ayrıca, genel satış girişimlerinin planlanmasından ve yönlendirilmesinden sorumlu oldu. Turizm sektöründe 14 yıllık tecrübeye sahip olan Akgün, iyi yemek yemekten, seyahat etmekten ve sualtı dalışından hoşlanmaktadır.

Susona Bodrum,  LXR Hotels & Resorts, DoubleTree by Hilton Bodrum Işıl Club Resort ve DoubleTree by Hilton Bodrum Marina Vista Pazarlama ve İletişim Müdürü Tuğçe Sürenkök kimdir?

İstanbul Üniversitesi Ekonomi Bölümü Turizm İşletmeciliği Fakültesi'nde lisans eğitimini aldıktan sonra Türkiye’deki uluslararası otel zincirlerinde çeşitli görevler üstlenen Tuğçe Sürenkök, Mart 2021 tarihinden itibaren Susona Bodrum,  LXR Hotels & Resorts, DoubleTree by Hilton Bodrum Işıl Club Resort ve DoubleTree by Hilton Bodrum Marina Vista Pazarlama ve İletişim Müdürü olarak atandı. Seyahat etmeyi, iyi yemek ve iyi müziği seven Sürenkök ayrıca, modern ve görsel sanatlarla ilgileniyor. 

BAYRAMI BU ÖNERİLERLE KİLO ALMADAN GEÇİRİN

Ramazan Bayramı koronavirüs pandemisi için planlanan tam kapanma sürecinde yer alıyor beslenme düzenine dikkat edilmemesi öneriliyor

Bayramlar büyük küçük herkesin özlemle beklediği, ailelerin buluştuğu ve hasret giderdiği kültürümüzün de önemli parçalarından biridir. Ancak bu yıl da Ramazan Bayramı koronavirüs pandemisi için planlanan tam kapanma sürecinde yer alıyor. Bayramda misafir ağırlanamayacak olsa da, bu durum çeşit çeşit yemekler ve tatlılar yapmaya engel görünmüyor. Ancak hareketsizliğin en üst seviyeye çıktığı bu günlerde beslenme düzenine dikkat edilmemesi, kilo alımı ve sindirim problemlerini kaçınılmaz hale getirebiliyor. Memorial Şişli Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü’nden Uzm. Dyt. N.Sinem Türkmen, Ramazan Bayramı’nda kolaylıkla uygulanabilecek beslenme önerilerinde bulundu.  

Klasik bayram beslenmenizin dışına çıkın  
Tüm bayram boyunca evde olunacağı ve hareket kabiliyeti iyice kısıtlanacağı için ani beslenme değişikliklerinde bulunmak, fazla yemek ve tatlı tüketmek mide-bağırsak problemleri başta olmak üzere çeşitli sağlık sorunlarına yol açabilir. Bu nedenle, her zamanki beslenme düzeninden fazla dışarı çıkmayarak, hafif yiyecekler ve tatlılar tercih etmek daha rahat ve hafif bir bayram geçirilmesini sağlayacaktır. 

Bayram kahvaltınızı hamur işleri, kızarmış ve işlenmiş besinlerle yapmayın 
Bayram sabahında sağlıklı bir kahvaltı yaparak güne başlanabilir. Kahvaltıda patates kızartması gibi fazla yağlı yiyecekler, salam, sosis, sucuk gibi kolesterol ve tuz içeriği yüksek işlenmiş etler, poğaça, börek gibi kan şekerini hızlı yükseltecek beyaz unlu mamuller tüketilmemelidir. Bunun yerine mantar, biber gibi çeşitli sebzeler kullanılarak yapılmış omlet veya menemen ile az yağlı peynir, zeytin, bal, şekersiz çay ve tam tahıllı ekmek veya tam buğday unu ile yapılmış ürünler tüketerek sağlıklı ve keyifli bir bayram sabahı geçirilebilir.

Lifli besinler bağırsak hareketlerini düzenliyor
Öğle veya akşam öğünlerinde, bağırsak hareketlerini düzenlemek için lif içeriğinden zengin salata, sebze veya kurubaklagil yemekler tercih edilebilir. Daha uzun süre tokluk ve kan şekeri dengesi sağlaması açısından da öğüne proteinden zengin ızgara veya fırında pişirilmiş et/tavuk/balık ve yoğurt eklenebilir. 

Ev yapımı dondurmalar ve içecekler hazırlayabilirsiniz 
Gün içerisinde açlık hissedildiği zaman 1 porsiyon meyve ve 1 bardak süt veya kefir ile bir ara öğün yapılabilir. Eğer tatlı tüketilecekse, ara öğün olarak şerbetli tatlılar yerine 1 küçük kase sütlü tatlı veya 1 top vanilyalı dondurma tercih edebilir. Kişi dondurma olarak da evde donmuş muz, çilek ve süt, yoğurt, bal gibi malzemelerle kendi hazırladığı serin tatları tercih edebilir.  

Uykudan 4 saat önce yemeyi bırakın 
Ramazan ayı boyunca oruç tutarak midesini dinlendirmiş bireyler, öğün sayısını kademeli olarak artırmalı, öğünlerinin arasında 3-4 saat ara vermelidir. Yemekler iyice çiğnenmeden yutulmamalı ve hızlı yemek yenmemelidir. Sahur yapmaktan kalma bir alışkanlıkla gece yemek yemeye veya atıştırmalık yapmaya devam etmemeli, kilo artışına ve uyku kalitesinin de bozulmasına sebep olacağı için uyumadan 3-4 saat önce besin tüketimi sonlanmalıdır.

Bol hareket ederek kabızlığı önleyin

Yetersiz sıvı alımı da kabızlık, ödem, şişkinlik gibi problemlere neden olabilmektedir. Bu nedenle bir insan günde ağırlığı başına 30 ml su (kg x 30 ml) tüketmeye özen göstermelidir. Sıvı alımı ödem atmaya yardımcı içeceklerle desteklenebilir. Ayrıca gün içinde bol bol hareket etmek ve egzersiz yapmak da kabızlık şikayetlerinin azalmasına yardımcı olmaktadır. 

Bayramda Ödem Atmaya Yardımcı İçecek Tarifi
Malzemeler:
3 dal roka
5-6 dal maydanoz
1 adet salatalık
½ limonun suyu
1 minik parça zencefil
1 bardak su

Yapılışı:
Tüm malzemeler blenderdan geçirilerek günde 1 kere tüketilebilir.

Vitalica Wellness'ta Tuz Terapisi Uygulaması

Vitalica Wellness Bodrum tuz terapilerini yer, tavan ve duvarların doğal tuzlarla kaplı olduğu Tuz Odasında uygulamaktadır. Tuz terapisi mikro kliması sağlanan odada solunum yolu ile alınan terapi yöntemidir. Tuz odaları şifa veren yerlerdir. Tuz odalarının amacı tuzu solunabilir hale getirmektedir.
Tuz odaları sayesinde solunum yolları temizlenir ciğerler açılır. Tuz odaları Astım, KOAH, sinüzit ya da nefes darlığı çeken hastalara iyi gelir. Tuz odası sayesinde bu hastalar nefeslerini daha kolay alır.



Tuz Odasının Faydaları Nelerdir?
Tuz odasının insan sağlığı için oldukça çok faydası vardır. Bu faydaları sıralarsak,
1- Solunum yolu sıkıntısı,
2- Astım bronşit hastalarının tedavisinde,
3- Alerjik astım rahatsızlığının tedavisi,
4- Burun tıkanıklığı,
5- Nefese bağlı horlama rahatsızlığı,
6- Yorgunluk hissi,
7- Uyku bozukluğu rahatsızlığı ,
8- Akciğerlerin temizlenmesi gibi rahatsızlıklara iyi gelerek tedavi etmektedir.



Tuz Terapisi Nelere İyi Gelir?
Tuz Terapisi uykusuzluk tedavisinin yanı sıra bedensel ve ruhsal gevşeme de sağlamaktadır. İnsan vücudundaki karbondioksit oranını düşürür, oksijen oranını yükseltir. Tuz terapisinin en önemli etkisi kişin rahat bir şekilde nefes almasını sağlamaktır. Tuz bulunan mikropların etkisini düşürür. Tuz terapileri, stres ve yorgunluğa karşı da oldukça etkilidir. Bu nedenle tuz terapileri haftada bir kez mutlaka yapılmalıdır. Tuz terapisinin aynı zamanda hamileler ve çocuklara zararı yoktur. Tuz terapisi sonrası seansa giren insanların yaşam standartları ve kalitesi yükselmiş olur.

Tuz Odaları Kimler İçin Uygundur?
Tuz odaları ve tuz seansları insan sağlığına iyi gelen tedavi edici odalardır. Tuz odalarına sadece solunum hastalığı olan insanlar gelmez. Bu hastaların yanı sıra tuz odaları aşağıdaki insan grupları için uygundur;

1- Sigara içenler,
2- Covid Rahatsızlığı geçirenler,
3- Hava kirliliğinde fazla duran insanlar içinde tuz odaları ve seansı uygundur.
Alınan tuz terapisi sayesinde bu insan grupları da rahatlayarak kolay nefes alabilirler. Oluşabilecek meslek hastalığı ve diğer hastalık türlerinin önüne geçilir.

Tuz odası terapileri; Sağlığın, zindeliğin, huzurun ve mutluluğun hakim olduğu; dünyanın ve Türkiye’nin en yüksek oksijen oranlarından birine sahip olan Bodrum’un büyülü atmosferinden ilham alan programlar Le Meridien Bodrum Beach Resort’ ta Vitalica Wellness'’ta  uygulanmaktadır. Kendinizi keşfettiğiniz ve sağlığınızı yönetebileceğiniz araçlarla tanıştığınız bir dünya. Vitalica Wellness’da sadece, faydaları bilimsel olarak kanıtlanmış tedavilere ve uygulamalara yer var!
Bodrum’un büyülü doğasında, kelimenin tam anlamıyla bir “ruh detoksu”
Doğaya saygı gösterilerek tasarlanan Le Méridien Bodrum Beach Resort; kristal berraklığındaki Ege Denizi kıyısında yer alan zeytin, defne, palmiye, portakal, kumkat, limon gibi onlarca bitki türüyle kaplı yemyeşil bir yarımadayı kucaklıyor. Otel, kendini doğaya adapte eden modern tasarımı ve 650 metrelik beyaz kum plajıyla fark yaratıyor. Dünyanın ve Türkiye’nin en yüksek oksijen oranlarından birine sahip olan Bodrum yarımadasının tertemiz havası, her güne canlanmış ve ilham dolu uyanmanızı sağlıyor. Aromatik bitkilerin ve baharat bahçelerinin kokularıyla canlanan bu büyülü atmosfer, enerjinizi yeniden kazanmanızı sağlayarak bedeninizi ve ruhunuzu şarj ediyor.

Çin’deki Türkler: Doğudaki Tanıtım Elçilerimiz

Gezgin Girişimci, Akademisyen Evrim Kanbur, Asya’nın en büyük “Merhaba Komşu- HeyNeyb” platformunu yönetiyor. “Çin’deki Türkler” programına konuk olan girişimci- akademisyen Evrim Kanbur, Şanghay’da 90 kişiyle kurduğu “HeyNeyb” adlı platformunu 8 bin 500 kişiye çıkararak Asya bölgesinin en geniş komşuluk grubu haline getirdi. 

Çin’de kahve pazarının çok hareketlendiğine dikkat çeken Kanbur “Türk girişimcilerimiz bu fırsatı değerlendirmek için ellerini çabuk tutsunlar” diyor.

Kerem Köfteoğlu’nun sunduğu “Çin’deki Türkler: Doğudaki Tanıtım Elçilerimiz” programına katılan Jiao Tong Üniversitesine bağlı Weiyu Uluslararası İşletme Okulu akademisyeni; gezgin girişimci Evrim Kanbur, sekiz yıl önce, hakkında hiçbir bilgisi olmadan Çin’in Şanghay kentine gitti. Bir yabancı olarak burada bazı sorunlarla karşılaşınca, kendisi gibi yabancıları “Expat Neighbors” adlı komşuluk platformu çatısı altında toplamaya karar verdi. 


Kanbur sonraki gelişmeleri şöyle özetliyor: “Şanghay’da gözüme kestirdiğim insanlarla görüşerek onları bu platform çatısı altında toplanmaya davet ettim. Kısa süre içinde aynı bölgeden 90 kişiyi ikna edince parkta piknik düzenlemeye karar verdik. Pikniğe herkes birini getirince sayımız 455 kişiye çıktı. Sonrasında platformu Şanghay’ın 11 bölgesini kapsayacak şekilde genişlettik. Artık bana şaka yollu ‘Şanghay’ın muhtarı’ diye takılıyorlar. Platformun ismini hem daha sıcak hem de kolay telaffuz edilsin diye ‘merhaba komşu’ anlamında ‘HeyNeyb’ olarak kısalttık. Günümüzde ‘HeyNeyb’ platformunun aktif üyeleri 48 ülkeden 4 bin 500 kişiye ulaştı. Buna Türkiye’yi de dahil ederek platformu daha da genişletmeyi planlıyorum.”

“KAHVE ALANINDA FIRSATLAR VAR”

While Travelling (seyahat ederken) adlı blogunda Türkçe-İngilizce seyahat yazıları yazan, çevrimiçi İngilizce dersleri verip danışmanlık da yapan girişimci akademisyen Kanbur, Türk girişimcilere şu önerilerde bulunuyor: “Çin’de yaşam standartlarının iyileşmesi kahve kültürünün büyümesine yol açtı. Kahve tüketimi küresel ölçekte ortalama yüzde 2 büyürken, Çin’de yüzde 15 gibi şaşırtıcı seviyede büyüyor. Sosyal yaşamı yeniden şekillendiren kahve mağazalarının sayısı giderek artıyor. Araştırmalar Çin’de kahve pazarının 2025’te 1 trilyon RMB’ye ulaşacağını söylüyor. Türk girişimcilerimize bunları dikkate alarak, Çin’deki kahve pazarında ortaya çıkan fırsatlardan yararlanmak için ellerini çabuk tutmalarını öneriyorum.”

Kendisine son zamanlarda Çin’de yatırım ve ticaret konularında yoğun sorular gelmeye başladığını belirten Kanbur açıklamalarını şöyle noktalıyor: “Son zamanlarda Çin’in özellikle teknoloji alanında ciddi ilerlemeler kaydettiğini, bu alanın çok haraketli olduğunu anlatıyorum. Yapay zekâ, dijital ödemeler gibi konularda çalışmalar yapan Türk teknoloji firmalarını Çin’de görmek istiyorum. Bazıları Çin pazarının zor olduğunu söylüyor. Zor ve rekabetçi olabilir. Ancak yargılayıcı olmayı bırakıp, ülkenin kültürünü merak edip araştırınca işin rengi değişiyor. Bunu yapanlar Çin’i ve insanlarını daha iyi anlıyor. Çin-Türk Ticaret Odası’nın kurulacağını duydum, bunu heyecanla bekliyorum. Bundan sonra bana yatırımla ilgili gelen talepleri ticaret odasına yönlendireceğim.”

Emirates, İnsani Yardım Hava Köprüsünü Hizmete Soktu

Emirates, Acil COVID-19 Yardım Malzemelerini Taşımak İçin Hindistan İnsani Yardım Hava Köprüsünü Hizmete Soktu



Emirates, Dubai’den Hindistan’daki dokuz şehre gerçekleşen tüm uçuşlarında yardım malzemelerinin gönderilmesi için STK’lara ücretsiz kargo kotası sunacak.
Hava köprüsü girişimi, insani yardım topluluğu tarafından üstlenilen çeşitli yardım çabalarını desteklemek üzere Emirates tarafından sunulan büyük bir katkıdır.
Uluslararası İnsani Yardım Şehri (IHC) ile koordineli olarak, Dubai’den Hindistan’a DSÖ kargosunu taşıyan ilk uçuşlar başlıyor.

Emirates, ülkedeki ciddi COVID-19 salgınını kontrol etme mücadelesinde Hindistan’ı desteklemek için acil tıbbi ve yardım malzemelerinin taşınması amacıyla Dubai ile Hindistan arasında bir insani yardım hava köprüsü kurdu.

Emirates, uluslararası STK’ların yardım malzemelerini ihtiyaç duyulan yerlere hızla ulaştırmalarına yardımcı olmak amacıyla Hindistan’daki dokuz şehre tüm uçuşlarında “imkan ve yer olduğu kadar” ücretsiz kargo kapasitesi sunacak.
Geçtiğimiz haftalarda, Emirates SkyCargo, Hindistan’a tarifeli ve özel kargo uçuşlarında ilaç ve tıbbi ekipman taşımaya başladı. Bu hava köprüsü girişimi ise, Emirates’in Hindistan ve STK’lara sunduğu desteği bir üst seviyeye taşıyor.

Emirates'in Yönetim ve İcra Kurulu Başkanı HH Şeyh Ahmed bin Saeed Al Maktoum  şunları söyledi: “Hindistan ve Emirates, 1985’te Hindistan’a gerçekleştirdiğimiz ilk uçuştan bu güne kadar bağlantı halindeyiz. Hint halkının yanındayız ve Hindistan’ın tekrar ayağa kalkmasına yardımcı olmak için elimizden gelen her şeyi yapacağız. Emirates olarak, insani yardım çabalarında çok fazla deneyime sahibiz ve Hindistan’daki 9 noktaya haftada yaptığımız 95 uçuşta, yardım malzemelerinin düzenli ve güvenilir olarak taşınabilmesi için geniş gövdeli uçaklar kullanacağız. Dubai’deki Uluslararası İnsani Yardım Şehri, dünyadaki en büyük kriz yardım merkezi olup acil tıbbi malzemelerin taşınmasını kolaylaştırmak için onlarla yakın bir iş birliği içerisinde çalışacağız.”

Emirates, Hindistan insani yardım hava köprüsü kapsamında gönderilen ilk paket, Dünya Sağlık Örgütü’nden (DSÖ) gelen 12 tondan fazla çok amaçlı çadırın sevkıyatı olmuştur ve Dubai’deki IHC’nin koordinesi ile Delhi’ye gönderilmiştir.

Uluslararası İnsani Yardım Şehri’nin CEO’su Giuseppe Saba şunları söyledi: “Şeyh Muhammed bin Rashid, Dubai’nin, insani yardım kuruluşları ile koordinasyon içinde, dünyanın neresinde olursa olsun en çok ihtiyaç duyan topluluklara ve ailelere yardım ulaştırılması için Uluslararası İnsani Yardım Şehri’ni (IHC) inşa etti. Dubai’nin Uluslararası İnsani Yardım Şehri ve BM kurumları acil tıbbi ve yardım malzemelerinin taşınması için Emirates SkyCargo tarafından kullanılacak Dubai ile Hindistan arasında insani hava köprüsünün oluşturulması, Şeyh Muhammed bin Rashid’in IHC vizyonunun hayata geçirilmesinin bir başka örneğidir. Geçen yıl Dubai’deki IHC’den 1.292’den fazla paket gönderilmiş ve küresel insani yardım için standart oluşturulmuştur. IHC’nin ortağı Emirates SkyCargo’nun bu ihtiyaç anında Dubai ve Hindistan arasındaki bu insani yardım hava köprüsünü kurmaya yönelik büyük çabalarını takdir ediyoruz”.

Emirates’in kargo bölümü, IHC ile yakın bir iş birliği içindedir ve son birkaç yıldır dünya çapında doğal afetlerden ve diğer krizlerden etkilenen topluluklara yardım malzemeleri sağlamak suretiyle de geliştirilmiştir. IHC, hava köprüsü aracılığıyla yardım çabalarını Hindistan’a yönlendirmede Emirates 

SkyCargo’yu destekleyecektir.
Ağustos 2020’deki Beyrut Limanı patlamalarının ardından Emirates, yardım çabalarına destek olmak için Lübnan’a kurduğu hava köprüsünde, insani yardım lojistiğindeki uzmanlığını da kullanmıştır.
Emirates, dünya çapındaki pazarların COVID-19 salgınıyla mücadele etmesine destek olma çabalarında, havacılık ve hava kargo taşımacılığına liderlik etmiştir. Hava kargo taşıyıcısı, iş modelini hızla adapte ederek ve Boeing 777-300ER yolcu uçağındaki Ekonomi Sınıfı koltuklarını ve ayrıca acil olarak gerekli malzemeleri taşımak için yolcu uçağının içindeki koltuklarda ve baş üstü gözlerdeki yük dolaplarını çıkartmak suretiyle modifiye mini yük taşıyıcıları ile ek kargo kapasitesi sunarak geçen yıl altı kıtada acil ihtiyaç duyulan binlerce ton KKD ve diğer tıbbi malzemelerin taşınmasına yardımcı olmuştur.

Ayrıca, Emirates SkyCargo, COVID-19 aşılarını Dubai üzerinden, gelişmekte olan ülkelere hızla taşımak için UNICEF ve Dubai Aşı Lojistik İttifakı aracılığıyla Dubai’deki diğer kuruluşlarla ortaklık kurmuştur. Bugüne kadar, Emirates uçuşlarında 60 milyona yakın COVID-19 aşısı taşınmış olup, bu rakam, dünya çapında uygulanan tüm COVID-19 aşı dozlarının yaklaşık 20’de 1’ine denk gelmektedir.
Emirates, altı kıtada 140’a yakın noktaya gerçekleşen planlı kargo uçuşlarıyla, tıbbi malzemeler ve gıda gibi hayati önem taşıyan malzemelere ilişkin tedarik zincirlerinin kesintisiz bir şekilde ulaşmasına yardımcı olmaktadır.


İşte Danimarka’da Yatırım Fırsatları

Danimarka Gıda ve Tekstil Alanında Önemli Fırsat Kapısı
DEİK ve EGD’nin birlikte düzenlediği Ticari Diploması Yolcuğu toplantısına konuk olan Türkiye-Danimarka İş Konseyi Başkanı Emrah İnce, aktardığı iş fırsatlarında Türkiye ve Danimarka'nın önemli kazanımlar elde edeceği söyledi. 



DEİK’in Ekonomi Gazetecileri Derneği’nin (EGD) ortak etkinliği Ticari Diplomasi Yolculuğu’nda Danimarka ile iş fırsatları anlatıldı. Danimarka hakkında bilgi vererek konuşmasına başlayan Emrah İnce, “Danimarka 5.8 milyon nüfusu ile bir yarımada. Çok düşük bir nüfusla inanılmaz gelir elde eden ülkenin üretimini nüfusun yüzde 65’i sağlıyor. Danimarka, dünyada ekonomik büyüklük olarak kırkıncı sıralarda yer alıyor” dedi. 

DEİK bünyesindeki 146 iş konseyinden birinin de Türkiye-Danimarka İş Konseyi olduğunu hatırlatan İnce, iki ülke arasında yazılım, teknoloji ekipmanları, gıda ve tekstil alanlarında önemli fırsat kapıları olduğunu söyledi. Danimarka’nın Türk iş insanları açısında büyük fırsatlar vaat ettiğini belirten İnce sözlerini şöyle sürdürdü: 



“İki ülke arasındaki ekonomik ilişkilerde öne çıkan alanlar; yenilenebilir enerji, bölgesel ısıtma, enerji verimliliği, biyoteknoloji, sağlık, tarım ve hayvancılık. Ayrıca Türk inşaat firmaları için Danimarka’da büyük bir fırsatlar var. Danimarka’dan yaptığımız hurda cevher ithalatının sürdürülebilir olması için AB tarafından Türkiye’ye uygulanan demir-çelik ürünleri kotaları ve bariyerlerinin kaldırılması noktasında ülkenin desteği sağlanıyor.”  Türkiye-Danimarka İş Konseyi Başkanı Emrah İnce, EGD Üyesi ve Sözcü Gazetesi Muhabiri Sayime Başçı’nın modaratörlüğünde gerçekleşen toplantıda sağlık, tarım ve tarım teknolojileri alanlarındaki fırsatlara dikkat çekti. 



Emrah İnce, “Danimarka ile ihracatımız yaklaşık 950 milyon dolar, ithalatımız ise 800 milyon dolar civarında. Dünyaya mal olmuş 8-10 tane markalaşma hikayesi var. Nüfusu çok az olmasına rağmen inovasyon ve Ar-ge’ye dönük yüzleriyle ülkenin gelmiş olduğu nokta takdire şayan. Türkiye-Danimarka İş Konseyi olarak, özellikle bu yüksek standartlı profille iş dünyasına teknolojiyi transfer edip iki ülke arasındaki ilişkileri de stratejik boyuta getirmeye çalıyoruz” dedi. Danimarka’da tarımsal teknolojik ekipmandan dijitalleşme ve yazılıma kadar birçok alanda ortak yatırımların yapılabileceğini söyleyen Emrah İnce, ülkenin Türkiye’ye karşı paylaşıma açık olduğunu ifade etti.


35 Yıllık Turizmciden Yaşam Boyu Tavsiyeler

Mehmet Tunç Müstecaplıoğlu, 25 yılı Antalya’da olmak üzere 35 yıldır turizm sektöründe acente yöneticiliğinden otel yöneticiliğine kadar sektörün her dalında çalışan bir profesyonel. Yıllar içinde hem Türkiye hem de yurtdışında turizm.

Alanında yaşadıklarını imbikten süzerek bunları “Bir Otel Profesyonelinden Yaşam Boyu Tavsiyeler” adıyla bir kitapta topladı. Müstecaplıoğlu, halen Mısır kökenli Orascom Holding'in Umman'ın iki farklı şehrindeki yatırımlarını yönetiyor. Ekin Grubu yayınlarından çıkan 178 sayfalık kitabında Müstecaplıoğlu, otelcilik, otel yönetimi, konukseverlik, misafir memnuniyeti, insan kaynakları, öfke yönetimi, yurtdışında çalışmak gibi geniş konularda gözlem ve deneyimlerinden yola çıkarak önerilerde bulunuyor.

mehmet-tunc-mustecaplioglu.jpeg

Az-Öz ve Yol Gösterici

Müstecaplıoğlu, yılların deneyimlerinden süzdüğü önerilerini sade, kısa ve öz cümleler; hatta bölümlerle anlatıyor. Kitabın “Konforsuz Ofis İyidir” başlıklı şu yazısı az-öz saptamasına iyi bir örnek oluşturuyor: “Yoksa bütün müdürler, bir an önce klimalı ofislerine dönmek isterler. Oysa yöneticiler sıkça sahada olmalılar. Ofis teorisyenlerine oranla, oteli gezerek oluşabilecek sorunlara anında müdahale edebilen yetkili yöneticileri tercih etmişimdir. Gelen elektronik postaları için illa da ofise dönmek gerekli değildir. Akıllı telefonlar artık her türlü iletişime imkân tanıyor. Çok özelleri dışında, toplantılar için de ofise kapanmak şart değil. Bir toplantıyı lobide, bir diğerini restoranda barda, sahilde yapmak herkese daha iyi gelir. Hem size hem de buluştuğunuz kişilere.. Aynı zamanda otelin çeşitli mekanlarını gözleme fırsatını da yakalamış olursunuz.”Bu arada Müstecaplıoğlu, kitap satışından elde edilecek paranın aslan payının POYD’a (Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği) ait olacağını söylüyor.

Turizmde dijital ürün tek başına yetmiyor pazarlama stratejisi de gerekir

HotelForex CEO’su Melih Baş, geçmiş otel misafirlerinin otelin altın madeni olduğuna dikkat çekerek, “Turizm sektöründe dijitalleşmeyle birlikte dijital ürün tek başına yetmiyor dijital pazarlama stratejisi de gerekir” dedi.


HotelForex CEO’su Melih Baş, turizm sektörünü en çok zorlayan konulardan birinin belirsizlik olduğunu ve belirsizliğin hem öngörüyü hem de planlamayı zorlaştırdığını vurgulayarak “Pandemiden dolayı ülkelerin verdikleri kararlara bağlı bir turizm dönemine geçildi. İngiltere’nin Türkiye’yi kırmızı listeye alması ve Rusya’nın kapılarını kapatması turizmi bir hayli zor duruma düşürdü. Türkiye’de bayram döneminde tam kapanma uygulaması da iç turizmin yavaşlamasına neden oldu. Bu şartlar otelcileri çok daha zor duruma düşürdü.” dedi.

Turizmde pandemiyle birlikte 2019 tarihindeki sayılara geri dönülmesinin biraz daha zaman alacağını da sözlerine ekleyen Baş, “Burada en önemli faktörlerden bir tanesi Türkiye’de aşılanmanın hızlanması. Öte yandan Türkiye’de aşılama süreçleri hızlanırken, komşu ülkelerde de aynı hızın yaşanması büyük önem taşıyor.” dedi. 

Turizm sektöründe farklı iş modellerine de ihtiyaç olduğunu belirten Baş; “Turizm sektörünün dijitalleşmesiyle birlikte dijital bir ürün tek başına yeterli değil ve dijital bir pazarlama stratejisi de olması gerekiyor.2020'de oteller dijital pazarlama harcamalarını yarı yarıya düşürdü. Birçok otel işletmecisi, uzun vadeli sonuçları dikkate almadan, 2021'de benzer bütçe kararları almaya devam ediyor. Öte yandan otelcilerin geçmiş otel misafirlerinin önemini de unutmaması gerekir. Geçmiş otel misafirleri otelin altın madenidir. Turizm sektöründe bakış açısının değişmesi gerekmektedir. Bu bakış açısının, otelcilik bakış açısından ve iş modelinden gelişmesi çok önemlidir.” dedi.
Pazarlık pazarlama modeli olan HotelForex’te tıpkı bir borsa ekranındaki gibi otel fiyatları, talep ve arza göre anlık olarak değişiyor. Müşteri fiyatı kendi belirlerken, otelci de oda durumuna göre kendisine uygun olan indirimli fiyatı onaylıyor. Bu süreç, hem müşterinin hem de otelcinin kazandığı bir pazarlık modeli oluşturuyor. Açık artırım mantığında değil, otelin ve müşterinin, herhangi bir aracı olmadan, doğrudan pazarlık yapmasına ve bulduğunuz fiyattan değil, istediğiniz fiyattan almanıza olanak sağlıyor.

HotelForex: Pazarlık yapma alışkanlığını ilk defa turizm sektörüne adapte ederek, otelci ile müşterinin pazarlık yapmasına ve ortak paydada buluşmasına olanak tanıyan, yenilikçi bir online seyahat platformudur.  HotelForex, kurucuları otelcilik sektöründen gelip, günümüzün küreselleşmekte olan dünyasında teknolojik gelişmelere en iyi şekilde adapte olmuş ve online otel rezervasyon sektörüne yenilikçi bir bakış açısı ile ele alan online seyahat acentesidir. Profesyonel, dinamik ve otelcilik sektöründen gelen deneyimli kadrosuyla online otel rezervasyon sistemini üst düzeye çıkarmak amacıyla 2018 yılında Delaware, Wilmington, ABD’de kurulmuştur. Merkez ofisi İstanbul’da bulunan HotelForex, kurulduğu yıldan itibaren, Türkiye’nin hemen her bölgesinde hizmet vermeyi başarmış ve ülke genelinde otelcilik sektörüne yeni bir soluk getirmiştir.