13 Haziran 2016 Pazartesi

2016 YILI HİJYEN CEZALARI

Hijyen Eğitimi Belgesiz İşçi Çalıştırma Cezası:
2016 yılında yapılan denetimlerde Hijyen Eğitimi Yönetmeliği gereğince Halk Eğitim Merkezlerinden alınması gereken belgeye sahip olmayan personel çalıştırılması durumunda 1593 Sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanununun (işçi sağlığı ve iş güvenliği) 282. maddesi gereğince, Her bir personel için ayrı ayrı olmak üzere 440 liradan, 1766 liraya kadar (2016 yılı için)  idari para cezası verilecektir. Resmi kontrollerde gerekli kolaylığı göstermeyenlere fiili suç oluşturmadığı takdirde idari para cezası 7.732 liradır.2016 yapılan denetimlerde uygunsuzluk durumunda 5996 sayılı Kanun ile uygulanacak diğer cezalar şunlardır:
* Gıda kodeksine aykırı gıda ve gıda ile temas eden madde ve malzeme üretmenin para cezası 15.466 TL
* Resmi kontrol sonucu bozulduğu, kokuştuğu, ambalajı ürüne zarar verecek şekilde hasar gördüğü, son tüketim tarihi geçtiği tespit edilen ürünlerin piyasa da bulunması, satışa veya tüketime sunulması halinde iş yeri sahiplerine uygulanan para cezası 1.544 TL
 * İzlenebilirliği sağlamak amacıyla, uygun şekilde etiketlenmeden veya Bakanlıkça belirlenen bilgi ve belgelerle uygun şekilde tanımlanmadan piyasaya gıda ve yem satışı yapmanın para cezası 3.091 TL, ayrıca cezayi işlem yapılıp uyarıldığı halde aynı üründe bir yıl içerisinde yanlışın tekrarı halinde ceza 15.466 TL
* Gıda ve yem de taklit ve tağşiş (yabancı madde karıştırılması) yapmanın idari para cezası 15.466 TL uygulanacaktır.
Bakanlık tarafından belirlenen hijyen esaslarına aykırı hareket eden işletmeleri uygulanacak cezalar şunlardır:

* Birincil üretim yapanlara (Doğa da mevcut ham maddelerin işlenmek veya kullanılmak üzere çıkartılması) para cezası 1.544 TL

* Perakende iş yerlerine 3.091 TL, diğer iş yerlerine 7.732 TL,

* Bakanlıktan onay alması gereken işletmelerden, onay almadan üretim yapanlara idari para cezası 15.466 TL. Depo ve satış yerlerine 7.732 TL

* Kayıt yaptırmayan üretim yerlerine idari para cezası 3.091 TL. Perakende iş yerlerine 1.544 TL uygulanacaktır.

Ayrıca, Yapılan resmi kontroller sırasında iş yerinin tamamının veya bir bölümünün insan sağlığı ve gıda güvenilirliği, hayvan sağlığı ve yem güvenilirliği açısından tehlike oluşturması ve acil tedbirleri gerektirmesi halinde idari para cezası olarak üretim yerlerine 7.732 TL. Perakende iş yerlerine 1.544 TL uygulanacaktır.

EK OLARAK, Ekmek üretim, dağıtım ve satış işlemlerinde Hijyen Eğitim Sertifikası olmayan personel çalıştırılması halinde 7.324 lira, Hijyen Eğitimi Yönetmeliği gereğince Halk Eğitim Merkezlerinden alınması gereken belgeye sahip olmayan personel çalıştırılması durumunda ise, 1593 Sayılı Hıfzıssıhha Kanununun (işçi sağlığı ve iş güvenliği) 282. maddesi gereğince her bir personel için ayrı ayrı olmak üzere 417 liradan 1.673 lira arası idari para cezası uygulanacaktır.

Bu cezalar fikrimce insan sağlığını ilgilendirdiği için hem çalışan, hem çalıştıran, hem tüketenler için caydırıcı olması bakımından mantıklıdır. Burada işverenin sadece belge için sıkıntı yaşayacağını ve diğerlerine zaten uydukları için sıkıntı olmayacağını varsayıyorum. Eksikleri olanların ise 1 Temmuz 2016 gününe kadar eksiklerini tamamlamaları gerektiğini düşünüyorum. Tamamlamadıkları takdirde bahsi geçen para cezalarına mazur kalacaklardır. Hijyen ve insan sağlığı her şeyden önce gelir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder