28 Temmuz 2018 Cumartesi

Bir TAKSİ Yolculuğu...

Hem yolculuk, hem okumak hem de kitap takası…
Okudukça İnsanlar Gelişir, İnsanlar gelişirse Dünya Değişir…
Son zamanlarda hep kötü haberler, yolculukta yaşanan olaylar gündemdeyken hayatta güzel şeylerde olabiliyormuş dedirten bir taksi yolculuğumu sizlerle paylaşmak istiyorum.


Bir AVM’nin Taksi Durağı’ndan taksiye bindim. Ve koltukların arkasında bez çantalarda yer alan kitaplar dikkatimi çekti. İlk defa bir takside “Dikkat Bu Takside Kitap Var!” yazısı ile uyarı vardı. Taksiciye sordum, “Nasıl bir projedir bu?” diye. “Bizler gönüllü olarak Ataşehir Belediyesi himayesinde bu projeye başladık. Ataşehir Belediyesi’nin öncülüğü ve destekleri ile hayata geçirdik. Taksi’me kitap koyuyorum, yol boyunca müşterilerim okusun diye. Eğitim önemli, okudukça gelişiriz” dedi.

Gerçekten de doğru söze ne hacet denir buna. Kitap okuma alışkanlığının az olduğu gözle görülür bir haldeyken böyle uygulamaların yapılması çok güzel. Böyle güzel projeler yapılırsa insanların okuma alışkanlıkları çoğalır. Projeleri insanlığa katkı sağlamak için geliştirmeli ve hayata geçirmeliyiz.Bu projenin benzer uygulamalarına rastlamıştım. Datça’da otobüs durağında da kitaplardan kütüphane yapmışlar ve otobüs bekleyen insanların vakitlerini okuyarak geçirmeleri için bir proje başlatmışlar.

Bunun benzerleri kafelerde de gözüme çarpmıştı ama bir takside rastlamak şaşırttı doğrusu.
Büyük şehirlerde yaşayan insanlar kitap okumaya daha az zaman ayırabiliyorlar. Trafiğin yoğun olduğu, bir yerden bir yere gitmek için uzun zamanı yollarda geçirdiğimiz İstanbul gibi büyük bir şehirde kitap okuma uygulaması birçok kişiye dokunacaktır. Çünkü şehirlerde zamanımızı çalan çok fazla şey var. İstanbullular zamanının birçok bölümünü trafikte geçiriyorlar.

Ataşehir Belediyesi’nin kitap dostu uygulamasının trafikte geçen zamana anlam katacağı aşikârdır.
Takside yolculuk yapan müşteriler, yolculukları sırasında taksideki kitaplardan okuyabilirken, dilerlerse de inerken yanlarına alabiliyorlar.Hatta benim bindiğim taksici beğendiğim ve okuduğum kitabı inerken bana hediye etti. Hem yolculuğumun nasıl geçtiğini anlamadım hem de anlamlı bir kitaba sahip oldum.Şimdi herşeyin karşılıklı olduğu zamanda bir kitabın hediye edilmesi ve insanlara dokunmak çok değerli bir projedir.

Müşteriler, kitabı okuduktan sonra ise daha çok insana ulaşması için kitaplarını başka bir taksiye bırakabiliyorlarmış. Kitaplar, koltuk arkasında bulunan bez çantaların içinde yer alıyor ve kitap sayısı azaldıkça belediye yenilerini ekleyecekmiş.Okuma alışkanlığını yaygınlaştırmayı ve kitapları elden ele ulaştırmayı amaçlayan Ataşehir Belediyesi, trafikte boşa geçen zaman için son derece güzel bir fikir projesini hayata geçirmiş.Bu projenin, kitap okuma oranını arttırmaya bir faydası olmasını temenni ederek, taksilerin çoğunda hayata geçirilmesini umuyorum.

Güzel şeyler yapılmaya başlandıkça insanlar birbirine daha faydalı olup, anlayabileceklerdir.Böyle bir projeyi hayata geçirdikleri için Ataşehir Belediyesi’ne, projede yer alan ekibe ve bunun hayata geçmesinde önderlik eden, katkısı büyük olan taksicilere teşekkür ederek, başarılı olmalarını ve yaygınlaşmasını sağlayabilmelerini ümit ediyorum.Seyahat ederken keyifli vakit geçirmenizi sağlayan bu projenin sürdürülebilir olmasına katkıda bulunmak için siz de kitap bağışında bulunabilirsiniz.

Toplu kitap bağışında bulunmak isteyenler Ataşehir Belediyesi’nin (0216) 570 50 00 numaralı Çağrı Merkezi’yle iletişime geçebilirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder