28 Ocak 2019 Pazartesi

Datça “Badem Çiçekleri” ile bahara merhaba diyor!

Datça Badem Çiçeği Festivali, kış aylarında ziyaretçilerini Datça'ya bekliyor. Yalnızca yaz ayları değil, baharı da kışı da bir başka olan cennetten bir ilçe Datça, Badem Çiçeği Festivaline ev sahipliği yapıyor  


Her yıl badem ağaçlarının çiçek açtığı dönemlerde güzelliğine güzellik katan Datça yine dolu dolu bir festival programıyla ziyaretçilerini karşılamaya hazırlanıyor. Türkiye'deki badem üretiminin yaklaşık %10'unun karşılandığı Datça Yarımadası'nda geçtiğimiz yıl ilk kez düzenlenen Datça Badem Çiçeği Festivali,  kış aylarında Datça'yı ziyaret etmek için harika bir sebep olacak.Türkiye’nin önde gelen badem bölgesi Datça, beyazın ve pembenin tüm tonlarına ev sahipliği yapacak görsel bir şölene daha hazırlanıyor




Geçen yıl ilk kez düzenlenen ve binlerce katılımcıyla Türkiye’nin dört bir yanından gelen ziyaretçilerin ağırlandığı festival, bu yıl 8-9-10 Şubat 2019’da Datça Yarımadası’nın doğasını, yerel kültürünü ve tarihini ziyaretçilerle paylaşmaya hazırlanıyor. Datça bademinin özelliği niceliğinde değil, niteliğindedir. Türkiye’de badem üretiminin %10’unu karşılayan Datça’da, tespit edilebilmiş 85 çeşit badem türü bulunur. Datça’da bademler susuz tarımla yetiştirilir. Tüm dünyada badem fiyatları bademin iriliğine ve lezzetine göre belirlenir. Tamamen sulu tarım ile üretilen en iri Amerikan bademinden bile yaklaşık %30- 40 oranında daha iri, ağır ve daha lezzetlidir.


Badem ağaçları, Ocak – Şubat aylarında bembeyaz çiçeklerini açarak baharın gelişini müjdeler. Badem çiçekleriyle papatyaların buluştuğu zamanlar Datça’nın en harika zamanlarıdır. Badem Çiçeği Festivali, Datça’nın bu harika zamanına tanıklık etmek, şehirden biraz uzaklaşıp nefes almak, doğaya dönüp Ege ile Akdeniz’i kucaklayan Datça’nın en özel tatlarını deneyimlemek, farklı atölyelerde hoş vakit geçirirken, yeni şeyler öğrenmek için müthiş fırsat. 


Datça merkezinde ve Palamutbükü panayır alanlarındaki el emeği ürünler ve hediyelik eşya stantları, badem ürünleri ve yöresel yemek satışları, çocuk ve yetişkinlere yönelik renkli ve yaratıcı workshoplar, Datça’ya özgü dans gösterileri ve sahne performanslarıyla üç gün sürecek olan festival ziyaretçilere çok çeşitli etkinlikler sunuyor. Ayrıca, ziyaretçilerin tercihlerine göre katılabilecekleri turlar ve doğa yürüyüşleri ile yarımadanın dört bir yanını keşfetme, tarihini ve kültürünü deneyimleme imkânı sunuluyor. 


Festivalin öne çıkan etkinliklerinden bir diğeri ise badem çiçeği temalı “Fotoğraf Yarışması” olacak! Festival haftasında çekilecek badem çiçeği fotoğraflarının katılım sağlayabileceği yarışma, festival heyecanını ve coşkusunu daha da artırıyor.

25 Ocak 2019 Cuma

Bakan Ersoy, Malta Hükümetinden kapıda vize istedi


“Türkiye-Malta İş Konseyi Toplantısı” İstanbul Conrad Otel’de gerçekleştirildi. T.C. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Malta Cumhurbaşkanı Marie Louise Coleiro Preca'ya  Yunanistan'a kapıda vize ile giriyoruz sizden de vatandaşlarımız için bu hizmeti istiyoruz dedi

Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) Türkiye-Malta İş Konseyi tarafından, Malta Ticaret Odası’nın iş birliği ile “Türkiye-Malta İş Konseyi Toplantısı” İstanbul Conrad Otel’de gerçekleştirildi.
“Türkiye-Malta İş Konseyi Toplantısı“, Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK)/Türkiye-Malta İş Konseyi ev sahipliğinde düzenlenen toplantıya, Malta Cumhurbaşkanı Marie Louise Coleiro Preca, Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy ve Maltalı mevkidaşı Konrad Mizzi,TTYD Başkanı Oya Narin, Geçmiş dönem Dünya Skal Başkanı Hülya Aslantaş, Skal İstanbul Genel Sekreteri Ayşe Önen, PLAN TOURS CEO’su Hüseyin Kurtoğulları, ve çok sayıda turizmci katıldı.

Türkiye’nin ve Malta’nın önde gelen Heyetleri ve yatırımcılarının bir araya geldiği toplantıda Malta Cumhurbaşkanı Marie Louise Coleiro Preca ve T.C. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy konuşma yaptı.


T.C. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy; Türkiye-Malta İş Konseyi toplantısında, Turizm, ekonomik boyutu yadsınamayacak ve ticaretten bağımsız düşünülemeyecek bir sektör. Bu sebeple turizm yatırım ve ticaret konularına değinilen bir etkinlik kapsamında yer almasının son derece faydalı olduğunu da özellikle belirtmek istiyorum. Malta’nın önde gelen seyahat firmalarının ülkemiz firmalarıyla birebir görüşme imkanının olması, turizm alanındaki iş birliği imkanının doğrudan ele alınabilmesi açısından son derece önemli bir fırsat yaratmış bulunuyor.


Ziyaret kapsamında gerçekleştirilecek temasların özellikle turizm alanındaki ilişkilerimizi geliştirme konusundaki kararlarımızın pekiştirilmesinde ileri ki dönemler için bize yol gösterici olmasını da özellikle diliyorum. Umuyorum ki iki ülke turizmi açısından son derece faydalı olacağı açık olan bu etkinliğin iki ülke turizmi üzerindeki olumlu yansımalarını önümüzdeki dönemde memnuniyetle hep beraber takip edeceğiz” dedi.


Sözlerine devam eden Ersoy, “Malta Avrupa’nın yüz ölçümü olarak küçük, turizm ve büyüme kapasitesi olarak ise, önemli ve gelişmiş bir ülkesi. Yer aldığı konum itibariyle Avrupa’nın önde gelen turizm destinasyonlarından biri olma yolunda ilerleyen Malta, bir Akdeniz ülkesi olması sebebiyle de ülkemizle turizm alanında çok büyük benzerlikler gösteriyor. 


Ülkemizin Maltalı ziyaretçilerin başlıca turizm tercihlerinden biri olabileceğini düşünüyorum.  Maltalı turistlerin yurtdışı seyahat seçimlerine baktığımızda çok büyük bir kısmının Avrupa ülkelerine seyahat etmeyi tercih ettiğini ve bu ülkelerin arasında İtalya, İspanya, Fransa gibi Akdeniz ülkelerinin ön sıralarda yer aldığını görüyoruz. Bu doğrultuda ülkemizin Akdeniz’in seçkin turizm destinasyonlarından biri olması ve sahip olduğu zengin ve çeşitli turizm zenginliği dikkate alındığında Maltalı ziyaretçilerin başlıca turizm tercihlerinden biri olabileceğini düşünüyorum” dedi.


Malta destinasyonunun daha popüler hale gelmesi için bir önerisi olduğunu belirten Ersoy, “Tabi bu durumdaki bizim vatandaşlarımız arasında da Malta’da tatil seçeneği son derece popüler hale geldi. Açıkçası bunu daha popüler hale getirmek için bir önerim var. Vize alternatifli çözüm önerisi gerçekleştirilebilirse, biz Yunan adalarında bunu yaşıyoruz. Yunan adalarında olduğu gibi Malta’da kapıda vize uygulaması Schengen ile görüşüp, eğer Türk misafirlere uygulayabilirlerse, Yunanistan adalarında yaşadığımız gibi bunun olumlu etkilerini rakamlarda ki artışlarla görme şansımız olur. Sonuçta Yunan adaları bir adaysa Malta da bir ada, hatta daha büyük bir ada. Schengen ile görüşülüp, aynı statüye getirilebilirse, Türkiye’den Malta adasına olan Türk turist trafiğinde de çok ciddi bir artış yakalanır. 


Bu karşılıklı daha fazla yolcu ve daha fazla uçuş seferi demektir. Karşılıklı İstanbul - Malta arasındaki slot sayıları arttığı zaman Türk Hava Yolları global bir havayolu olması sebebiyle via İstanbul-Malta aktarmalı yurtdışından gelen yolcu sayılarında da bir artış getirecektir. Her açıdan Malta turizm açısından sadece Türk turist trafiği değil, uluslararası turist trafiğinde de bir artış getireceği için çok çok önemlidir. Tabi sefer sayıları karşılıklı arttığı zaman diğer özel Türk havayolları da Malta’ya uçuş yapmaya başlayacaktır. Bu da bilet fiyatlarının ucuzlamasını ve alternatiflerin çoğalmasını sağlayacak. Bu da trafiği arttıracak ekstra bir etken olacaktır diye düşünüyorum. 2017 yılında rakamlara baktığımız zaman Malta’dan 5232 ziyaretçi gelmiş, 2018 yılında ise çok ciddi bir artış yüzdesel olarak kişi sayısında olmasa da artış oranları çok yüksek. Bu yıl yaklaşık %51 civarında bir artış gözlemliyoruz. Bu da demektir ki yıl sonunda 8000-8200 civarında bir Maltalı turist ülkemizi ziyaret etmiş olacak” dedi.


Sözlerini tamamlarken Mehmet Nuri Ersoy, “Son olarak özellikle belirtmek istiyorum Akdeniz Bölgesi turizm faaliyetlerinde ki gelişimin sürdürülebilirliğini sağlamak amacıyla turizm paydaşlarını desteklemek, Akdeniz’de ki çevreyi kültürel ve tarihi açıdan korunmasını teşvik etmek ve turizmi Akdeniz’de bir barış ve refah unsuru olarak öne çıkarmak gibi son derece faydalı ve önemli bir misyon üstlenmiş bulunan Akdeniz Turizm Vakfı ile  kamu - özel ortaklığı iş birliği içerisinde çalışmaktan mutluluk duyacağımızı özellikle dile getirmek istiyorum. İlişkilerimizi geliştirmenin hem turizm açısından hem ticaret açısından çok faydalı olacağını düşünüyorum. Bu toplantının turizmin ve ticaretin gelişmesine destek olacağını düşünüyorum” dedi.


Malta Cumhurbaşkanı Marie Louise Coleiro Preca, karşılıklı ilişkileri güçlendirmeyi amaçladıklarını vurgulayarak, "Bizler sadece tanış olmak istemiyoruz. Aynı zamanda ortak olmak, dost olmak istiyoruz. Halklarımızın çıkarı için bunu yapmak zorundayız. 


Sizleri bir kez daha davet etmek istiyorum, hem özel sektöre hem diğer paydaşlara gelin Malta’daki fırsatları değerlendirin. Malta, Türk yatırımcıları desteklemektedir. Sadece ekonomi anlamında değil aynı zamanda halklarımızın çıkarları açısından da gelin iş birliği yapalım” dedi.

13 Ocak 2019 Pazar

So CHIC... ÖzdilekPark’ta 62. Mağazasını açtı

So CHIC... ÖzdilekPark İstanbul’da 2019’daki İlk Mağazasını açtı
Türkiye’nin önde gelen takı markalarından So CHIC…, ülke genelinde mağaza sayısını artırmaya devam ediyor. 2019 yılındaki ilk mağazasını ÖzdilekPark İstanbul’da açan So CHIC…,  yurt içindeki mağaza sayısını 56’ya yükseltti. Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek “ilk ve tek” yerli gümüş takı markasını ülkemize kazandıran So CHIC…, sektörüne değer katmaya devam ediyor. Mücevher sektöründeki 60 yılı aşkın tecrübesine, 11 yıllık perakende yolculuğunu da ekleyen So CHIC…, mağaza yatırımlarına yenisini ekledi. “Gümüşün en şık hali” mottosuyla ve tasarladığı birbirinden özel koleksiyonlarla dikkat çeken So CHIC…’in yurt içindeki 56. mağazası, İstanbul’un en gözde alışveriş merkezlerinden ÖzdilekPark İstanbul’da açıldı.

2019 YILINDA 10 MAĞAZA AÇMAYI HEDEFLİYORUZ
So CHIC..., Sezgin Jewels, FİX Silver Mağazalar Direktörü Mehmet Cengiz Demir, “Mağazalarımızı güçlü olan yerlerde açmayı tercih ediyoruz. Nisan ayında Ataşehir’de Metropol Alışveriş Merkezi açılıyor. Çok büyük bir proje. Hatta Anadolu yakasının en büyük tiyatrosu da orada faaliyete geçti. Geçen hafta da seneler sonra Şener Şen sahneye çıktı. Orası çok potansiyelli olacak, orada da varız. Şehir içi ve şehir dışında bir kaç tane daha alternatifimiz var. Türkiye genelinde 2019 yılında 10 mağaza daha açmayı hedefliyoruz. 2019’da hedef projelerimiz var. Hedef şehirler olarak İzmir, Konya, İstanbul, Ankara, Gaziantep ve Van’da konuştuğumuz noktalar var. Hepsi inandığımız ve güvendiğimiz yerler. Hepsini teker teker gerçekleştirmeyi hedefliyoruz”dedi.

HER KİTLEYE HİTAP EDİYORUZ
“Gümüş’ün En Şık Hali” sloganımızla piyasada yer alıyoruz. Bir çok müşteri kitlesine hitap ediyoruz. Her müşteri bizim mağazamıza girdiği zaman mutlaka kendine has, zevkine özel bir şey bulma durumuna sahip.

HER BÜTÇEYE UYGUN ÜRÜN BULUNDURUYORUZ
Ekonomide çok önemli. Ekonomi tarafında da her bütçeye uygun ürün bulundurma özelliğine sahibiz. Büyük ürün yelpazesi ile piyasada faaliyet gösteriyoruz.

62.NOKTA ÖZDİLEKPARK AVM’DE
Özdilekpark AVM’de 62. noktamızı açmış bulunuyoruz. Markamızın özelliği şık takılarla ön plana çıkması. Bizim tasarım grubumuz var. Kendimize has takılar gerçekleştiriyoruz, çizgiler oluşturuyoruz ve bunu gümüşle birleştiriyoruz. Doğal taş ile birleştiriyoruz ve mükemmelliği elde ediyoruz. Müşteri farklı bir şey istiyorsa bizim markamızı tercih ediyor ve mutlu kalıyor.

HER GÜNE ÖZEL TAKIMIZ MEVCUT
Hediyelik eşya tarafında, özel günlerde, öğretmenler günü, sevgililer günü, anneler günü, yılbaşı her özel günde mutlaka müşterilerimiz bizi sık ziyaret ederler ve mutlaka mutlu olurlar. Özel tasarımlı ürünleri tercih ederler ve ihtiyaçlarını karşılarlar.

TEKNİK SERVİSİMİZ VE GARANTİMİZ VAR
Takılarımız için bizim özel teknik servisimiz ve 1 yıl garantimiz var. Uzun bir zaman ürünlerimiz garanti kapsamı içerisinde. Kaplamadan birçok şeye kadar değişen ortalama 1 seneye kadar bir garanti süreci müşteriye sunuyoruz. Bu süre içerisinde ufak tefek mevzular ortaya çıkıyor ama müşterimiz her zaman mutlu oluyor. Çünkü bununla ilgilenen bir hizmet birimimiz var.

MÜŞTERİ HER ZAMAN HAKLIDIR VE MÜŞTERİMİZİN YANINDAYIZ
Mükemmel müşteri hizmeti biz de ön planda olduğu için her zaman , her daim müşterimiz haklıdır. O yüzden müşterimizin yanındayız diyoruz. Bizim sloganımız, işleyiş biçimimiz her zaman budur.

SO CHIC…, YATIRIMA DEVAM EDECEK
Mağaza yatırımları hakkında açıklamada bulunan Sezgin Grup Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Sezgin; “Türkiye’de kurumsal gümüş mağazalaşmasında bir ilki gerçekleştirerek “ilk ve tek” yerli gümüş takı markasını ülkemize kazandırdık. So CHIC… tasarım odaklı ve zengin ürün çeşitliliğiyle takıda tüm ihtiyaçları karşılayan bir marka. Modern ve göz alıcı koleksiyonlarımızı müşterilerimizle buluşturmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Mağaza yatırımlarında müşterilerimizle maksimum düzeyde buluşabileceğimiz noktaları tercih ediyoruz. 2019 yılı içerisinde yurtiçi ve yurtdışında 20 yeni mağaza daha açmayı planlıyoruz. ÖzdilekPark İstanbul’da açtığımız 56. mağazamızda da müşterilerimizin beklentilerini en iyi şekilde karşılayacağız.” dedi.

Kapadokya’da İki Otel açılıyor

Niziplioğlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Niziplioğlu, Kapadokya’da iki otel yatırımı için çalışmalara hız verdiklerini açıkladı. Kapadokya’da, görsel olarak simge bir yapı inşa edeceklerini aktaran Niziplioğlu, bölgenin yılda 2.5 milyon turist çekme kapasitesine sahip olduğuna işaret etti. Faaliyetleri maden arama ve turizm alanında yoğunlaşan Niziplioğlu Holding 4 yıl önce İstanbul Zeytinburnu’nda bulunan Mercure Topkapı Oteli hizmete açtı. 2010 odalı otel kısa sürede yüksek doluluk oranı yakaladı. İstanbul’un tarihi bölgeleri ve havalimanına yakınlığı ile öne çıkan otel yatırımı sonrası Niziplioğlu, gelecek dönem yatırım planına Kapadokya, Pamukkale, Efes ve Bodrum’da inşa edeceği otelleri aldı.

İKİ OTEL YATIRIMI İÇİN KOLLARI SIVADI
Kültür ve doğa turizminde öne çıkan Kapadokya’nın Türkiye için oldukça özel bir yeri olması gerektiğini kaydeden Ömer Niziplioğlu, “Kapadokya, dünyada eşi benzeri olmayan tabiat güzellikleri, jeolojik oluşumların bir hediyesi olan peri bacaları ve vadiler ile turistlere bir masal ambiyansı sunuyor. Dünyanın sekizinci harikası olarak nitelendirilen yer altı şehirleri ile tarihi geçmişini ortaya koyuyor. Kapadokya’da henüz çok az kişi tarafından bilinen 110 derece sıcaklığa sahip bir termal su havzası bulunuyor. Bu da, bölgeyi Afyondan sonra sağlık ve termal turizminin yeni destinasyonu konumuna getiriyor” dedi.


2.5 MİLYON TURİST KAPATESİ
Böylesine değerli olan bölgemizin, yılda 2,5 milyon turist çekme kapasitesi var. Biz de holding olarak da yatırımlarımıza 2 otel ile buradan başlamaya karar vermiş bulunuyoruz. Bunun için öncelikle 60 bin metrekare arazi satın alıp ruhsat işlemlerine başladık. Daha sonrasında ise Kapadokya’ya yakışan ve o bölgenin sembol binası olacak olan bir yapıyı hayata geçireceğiz. Görsel olarak bölgenin simgesi olan ve dünyada bir benzeri olmayan balon şeklinde bir yapıyı inşa ederek bir ilke imza atmayı planlıyoruz” dedi.

350 ODALI OTEL
Ömer Niziplioğlu, Kapadokya bölgesine gelen turistlerin önemine işaret ederek “Otelimiz 350 odası olacak. Otelde balo salonu, toplantı salonları gibi bir dizi sosyal ve sportif alan da yer alacak. Kapadokya’yı, Türkiye’de ilk defa infinity havuz ile bölgenin yeni cazibe merkezi olarak görüyoruz” şeklinde konuştu. Niziplioğlu Holding, geçen ay yaptığı basın toplantısı ile maden arama konusunda Türkiye’de bir ilke imza atacak yatırıma başladıklarını duyurmuştu. Şirket, Nimaş AŞ adı ile kurulan şirketi halka açmayı planlıyor.

9 Ocak 2019 Çarşamba

Kastamonu Uğurlu Konakları, yatırımda hız kesmiyor

Konağın Hanımefendisi Gülsen Kırbaş, yatırımda hız kesmiyor
Kastamonu Uğurlu Konakları’nın yeni binası Haziran’da hizmete girecek 
Kastamonu turizminin elçiliğini üstlenen, Konağın Hanımefendisi Gülsen Kırbaş, kentin ilk kadın girişimcilerinden birisi olarak 15 yıldır konak işletmeciliği yapıyor

2004 yılında, Toprakçılar Konakları ilk işletmesi oldu. Ardından bir konağı satın alarak restore etmeyi isteyen Gülsen Kırbaş, 2005 yılında Uğurlu Konaklarını satın alarak restore etti ve tesisi 2009 tarihinde işletmeye açarak kent turizmine kazandırdı. Bir açık hava müzesi olan kentin, tarihi- kültürel hazineleri, doğası ve gastronomisiyle her geçen yıl daha fazla yerli ve yabancı misafiri ağırlayacağını anlatan Kastamonu Uğurlu Konakları Yönetim Kurulu Başkanı Gülsen Kırbaş, yatırımlara hız kesmeden devam ettiklerini kaydetti. Tesisin 10.yılında yeni binanın hizmete gireceğini ifade eden Gülsen Kırbaş, şunları söyledi: “Konağımız, 25 oda ve 55 yatak olarak hizmet veriyordu. 2019 yılında, işletmemizi büyütüyoruz. Yeni hizmet binamızda ilave 12 oda ve 23 yatak kapasitesi mevcut. Yaklaşık 2 milyon TL’ye toplam yakın yatırım yapmaktayız. Bu yılın Haziran ayı itibariyle, aynı bahçe içindeki 3 binamızla birlikte 37 oda ve 78 yatak kapasitesine ulaşacağız. Bu yıl, Kastamonu Uğurlu Konaklarının 10. yılı ve büyümeyle yolumuza devam ediyoruz” dedi. 


Uzakdoğulu ve Avrupalı turistlerin ilgisi gözleniyor 
Yerli misafirlerin yanı sıra, son yıllarda Uzakdoğulu ve Avrupalı turistlerin ilgisini çektiklerini anlatan Gülsen Kırbaş, konuşmasına şöyle devam etti: “Çok az bozulmuş tarihi kent dokusu, çok sayıda ve çok iyi durumda korunmuş tarihi eseri, yüzlerce özgün konağı, tarihi konaklarda konaklama imkanı, bozulmamış çok çeşitli doğal yapısı, yöresel ürünleri, el sanatları ve zengin yöresel gastronomik değerleri ile kentimiz, her geçen yıl yerli ve yabancı misafirlerimizden daha yoğun talep alıyor. Son dönemlerde Çin, Tayvan, Japonya, Almanya, Fransa ve İngiltere’den misafir alıyoruz. Amerika’dan az sayıda olsa da konuklarımız oluyor. Uzakdoğu ve Avrupa ülkelerinden, daha fazla turist almak için tanıtım ve pazarlama çalışmalarımızı artıracağız. Yerli misafirlerimiz, kültür ve doğa turizmi başta olmak üzere kentimizin özgün olan değerlerine ilgi göstermektedir. Son yıllarda hem il, hem de işletme olarak, gastronomi turizmini ön plana almaya başladık ve bu alanda hayli güçlendik. 2019 yılı, hem Kastamonu, hem de Uğurlu Konakları için gastronomi turizminde parlama yılı olacak. Bu alanda, projelerimiz mevcut” diye konuştu. 


Kastamonu turizminde, 2019 sıçrama yılı olacak 
Kent turizmi açısından yılı değerlendiren Gülsen Kırbaş, şunları anlattı: “Kastamonu turizminin 2019’da, daha önceki yıllara göre sıçrama yapmasını bekliyoruz. Kent 2018’e göre daha donanımlı. Belediyemiz, yeni kentsel düzenlemeler, restorasyonlar yaptı, yeni konaklar açıldı ve yeni projeler de yolda. Özellikle eko-turizm alanında, bölgemizde yeni proje ve yatırımlar var, örneğin kanyonlarda cam ve ahşap teraslar gibi. Bunları yeteri kadar tanıtabilirsek, daha çok misafirimizi ağırlarız. Kente gelenler en çok kent merkezindeki kültür odaklarını (cami, medrese, külliye, müze, çarşı, kale), kent merkezine çok yakın mesafedeki UNESCO geçici miras listesindeki Kasaba köyü Mahmutbey Camisini ve her biri ayrı bir cazibeye sahip ilçeleri ziyaret ediyorlar. Pınarbaşı-Azdavay ilçelerinde kanyon, şelale ziyaretleri ve doğa sporları, Ilgaz’da kar ve kayak turizmi vb. gelenlerin ilgi alanlarına girmektedir” şeklinde konuştu. 

8 Ocak 2019 Salı

Havaş’ın işbirliğiyle airBaltic Avrupa’nın en dakik havayolu seçildi

Letonya merkezli airBaltic, OAG’nin araştırmasında ‘Avrupa’nın En Dakik Havayolu’ seçildi. Havacılık sektörünün önde gelen markalarından Havaş’ın yer hizmetleri operasyonlarında destek verdiği Letonya merkezli airBaltic, OAG’nin araştırmasında ‘Avrupa’nın En Dakik Havayolu’ seçildi

AirBaltic aynı araştırma sonuçlarına göre, dünyanın en dakik ikinci havayolu unvanını da aldı. Bu yıl kuruluşunun 86’ıncı yılını kutlayan Türkiye’nin küresel markası Havaş’ın, Riga Havalimanı’nda yer hizmetleri operasyonlarını üstlendiği airBaltic Havayolları, İngiliz araştırma şirketi OAG tarafından gerçekleştirilen araştırmada geçen yılki unvanını koruyarak 'Avrupa’nın En Dakik Havayolu', dünyanın ise en dakik ikinci havayolu olarak belirlendi. 2018 yılı verilerine göre gerçekleştirilen ve 58 milyondan fazla uçuşun performansının izlendiği araştırmada airBaltic, yüzde 89.17 dakiklik oranıyla liste başında yer aldı. Kaliteli, güvenilir ve zamanında hizmet anlayışıyla iş ortaklarının performansına katma değer sağlamayı odağına alan Havaş’ın uzun soluklu işbirliklerinden airBaltic, son beş yıldır dünya dakiklik performansı sıralamasında ilk sıralarda yer alıyor.

Havaş Genel Müdürü Kürşad Koçak, "Riga Havalimanı’nda faaliyete başladığımız 2010 yılından bu yana Letonya’nın bayrak taşıyıcısı ve havalimanının en önemli kullanıcısı airBaltic’e tam kapsamlı yer hizmetleri sunuyoruz. Operasyon zincirimizde, sürdürülebilir hizmet kalitesi ile güvenlik ve zamanında hizmet unsurlarını en temel önceliklerimiz olarak görüyoruz. Bu yaklaşımın bir sonucu olarak, airBaltic’in Avrupa’nın en dakik havayolu seçilmesi ve son beş yılda listede en üst sıralarda yer almasına katkı sağlamaktan mutluluk duyuyoruz. Sektördeki 86 yıllık deneyimimizi yeni teknolojiler ve farklı coğrafyalara adaptasyon kabiliyetimizle birleştirerek hizmetlerimize taşıyoruz. Küresel ölçekte havayollarının güçlü sinerjiyle büyük başarılara imza atacağı tercih edilen iş ortağı olmak üzere faaliyetlerimize devam edeceğiz’’ dedi. 

Havaş Riga Uluslararası Havalimanı’nda airBaltic’in yanı sıra Türk Havayolları, SAS, Ukrayna Havayolları, Air Europa, UTair, Aegean Airlines, Onurair, Freebird, Corendon, LOT, Norwegian, Getjet gibi çok sayıda havayolu şirketine; yolcu ve bagaj işlemleri, ramp, uçak temizlik, yük kontrolü ve haberleşme, de-icing, kargo, uçuş operasyonları, ulaşım, temsil ve gözetim hizmetleri de dahil olmak üzere eksiksiz yolcu ve operasyon hizmetleri sunuyor. 2018 yılında Havaş, Riga Havalimanı'nda yaklaşık 1,5 milyon bagajı yöneterek, 28 bin uçuş ve 4 milyondan fazla yolcuya, aynı zamanda 8,000 ton kargoya servis sağladı. 





2 Ocak 2019 Çarşamba

Titanic Hotels, işe alacağı personeli liseden eğitmeye başlayacak

Titanic Hotels, Etiler Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ile protokol imzaladı. Bu protokole göre, Titanic Hotels her yıl 300 öğrenciye staj imkanı sunarken, bu öğrencilerin yüzde 25’ini de işe alacak Avrupa Ağırlama ve Konaklama Okulları Birliği kurucu üyesi olan Etiler Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ile iş birliği protokolü imzalayan Titanic Hotels, her sene 300 öğrenciye staj imkanı sunacak ve bu öğrencilerin 75’ini işe alacak. 

Titanic Hotels Grup İnsan Kaynakları Müdürü Çağatay Erdoğan protokole içeriğine dair şu bilgileri verdi; “Titanic Downtown Beyoğlu’’ otelimizde gerçekleştirilen “Mesleki Ve Teknik Eğitim Okulları Yönetim Kurulu” toplantısında, grubumuz Titanic Hotels ve Etiler Turizm ve Otelcilik okulu arasında “iş birliği protokolü“ imzalanmıştır. Bu iş birliği protokolü ile Etiler Turizm Ve Otelcilik Okulu’ndan yaklaşık 300 öğrencinin ve Avrupa Otelcilik Okulları birliğine bağlı 43 okuldan da sayısı 45.000’i geçen öğrencilerin istihdamı konusunda Türkiye masasının temsilini ve münhasırlığını aldık”.Bu anlaşma ile Titanic Hotels, turizm eğitimlerinden vereceği faydalı bilgilerle öğrencileri mezun olduklarında tam donanımlı hale getirmeyi, istihdama katkı sağlamayı ve sektördeki kalifiye iş gücünü artırmayı hedefliyor.Avrupa’da tek Türk otel markası olarak Türk bayrağını dalgalandıran Titanic Hotels’in  Almanya’da 3, İstanbul’da 7, Antalya’da 3 ve 1 tanesi de  Bodrum’da olmak üzere toplam 14 oteli bulunuyor.