TURİZMİN SESİ |Turizm ve Turizmcinin Sesiyiz | Turizm Haberleri | Gastronomi Haberleri | Etkinlik Haberleri | turizminsesi@gmail.com
27 Mart 2023 Pazartesi
Milas-Bodrum Havalimanı, EasyJet’in Bristol’den gerçekleştirdiği sezonun ilk uçuşunu törenle karşıladı.
TAV Havalimanları tarafından işletilen Milas-Bodrum Havalimanı, EasyJet'in Bristol'den gerçekleştirdiği ilk uçuşu törenle karşıladı. EasyJet Havayolları'nın A-320 tipi uçağıyla 166 yolcu Bristol'den Bodrum'a geldi. İngiliz yolcular terminalde çiçeklerle karşılandı. EasyJet, 4 Kasım 2023 tarihine kadar salı, perşembe ve pazar olmak üzere haftada üç gün Bodrum-Bristol arasında uçuş düzenleyecek.
İngiliz havayolu EasyJet, 26 Mart ile 11 Kasım tarihleri arasında Bristol, Gatwick, Luton, Edinburg ve Liverpool olmak üzere İngiltere'nin beş kentinden Bodrum'a karşılıklı toplam 694 uçuş gerçekleştirmeyi planlıyor.
TAV Milas-Bodrum Genel Müdürü İclal Kayaoğlu, "Bristol'den gelen sezonun ilk dış hat uçuşunu karşılamaktan büyük bir mutluluk duyuyoruz. Sezon boyunca paydaşlarımızla işbirliği içinde çalışarak yolcularımıza güvenli ve konforlu bir seyahat deneyimi sunmayı hedefliyoruz. 2022 yılında pandemi öncesi rakamlara yaklaşan uçuş ve yolcu sayımızın bu yıl artarak devam etmesini ve dünyanın her yerinden misafirlerimizi ağırlamayı dört gözle bekliyoruz" dedi. Milas- Bodrum Havalimanı 2022 yılında 3 milyon 904 bin yolcu ağırladı.
HEM EĞİTİMCİ KİMLİĞİMLE HEM DANIŞMAN KİMLİĞİMLE ŞİRKETLERİN VE KİŞİLERİN EN GÜÇLÜ YANLARINI GÖREREK ONLARA AYNA OLUP, EN GÜÇLÜ YANLARINI ÖNE ÇIKARMALARINI SAĞLIYORUM
Ayşen LAÇİNEL Kimdir?
İnsan kaynakları iletişim ve psikolojik danışmanlık alanlarında; ulusal, yerel ve global şirketlere danışmanlık projeleri üreten yöneticilere liderlik, kişisel gelişim ve pozitif iletişim yönünde eğitimler veren Koçluk ve Mentorluklar yapan bir isim Ayşen LAÇİNEL.
Dolayısıyla iş dünyasında pek çok yönetici ile proje ortaklıkları yapmaktayım. AL Danışmanlık ekibimle birlikte, hem eğitimci kimliğimle hem Danışman kimliğimle şirketlerin ve kişilerin en güçlü yanlarını görerek onlara ayna olup, en güçlü yanlarını öne çıkarmalarını sağlayan çalışmaları yürütmekteyim.
YÖNETİCİLERİN KOÇLUK YAKLAŞIMI GERÇEKTEN ŞİRKETE VE KİŞİLERE DEĞER KATAR
İnsan Kaynakları Yönetiminde Koçlukların Bir Önemi Var Mı?
Elbette şimdi İnsan Kaynakları Yönetimi dediğimiz zaman insan kaynaklarının dağılımında her bireyin kendi yetenekleri, eğitimi ve donanımı doğrultusunda görevlendirildiği büyük bir organizasyon şeması ve bu kişilerin birlikte nasıl iş yapacağı akla gelir. Bu iş yapış sürecinde de aslında yöneticiler sadece tebliğ etmezler sadece iş istemezler, zaman zaman koçluk da yapmaları gerekir.
Koçluk yaklaşımı kişilerin kendilerinin fark edildiğini bilmelerini, kendilerine değer verildiğini görmelerini ve onların da yaratıcılığını hayata geçirmelerini sağlar. İşte bu yüzden yöneticilerin koçluk yaklaşımı gerçekten şirkete ve kişilere değer katar.
İYİ BİR İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMASI İŞTE İYİ BİR AİLE YÖNETİMİ GİBİDİR
İnsan Kaynakları Her Şirket İçin Önemli Midir? İnsan Kaynakları Yönetiminin Amacı Nedir?
İnsan kaynakları her şirket için önemli. Çünkü şöyle bakın İnsan Kaynaklarının etkin yönetiminden bahsedecek olursak, tam bir aile gibi düşünmeli. Nasıl ki ailede babanın rolü, ayrı annenin rolü ayrı, çocukların rolü ayrı, hatta yaşıyorlarsa büyükanne, büyük babanın da rolü ayrı. Dolayısıyla şirketlerdeki insan kaynakları yapılanmasında Yönetim Kurulu, İcra Kurulu, Genel Müdür, Genel Müdür Yardımcıları ve Uzmanlar; o eğitimleri, deneyimleri, yetenekleri ve hayalleri doğrultusunda görev almışlarsa ve her birinin görev tanımlarının hepsi, birbirlerinin de görev tanımlarından haberdarlarsa ve bundan mutabıklarsa Neyi Nasıl, Neyi Kimlerle, Ne Süreçte yapacakları da kurallarla tanımlanmış ve öğretilmişse, buna uygun iş yapabiliyorlarsa, kendilerinin en iyi hallerini hayata geçiriyorlar demektir. Böyle olduğu zaman tıpkı bir ailedeki gibi birlik olur, beraberlik olur, dayanışma olur. İyi günde, kötü günde herkes üzerine düşeni en iyi şekilde yapar. Aslında İyi bir insan kaynakları planlaması işte iyi bir aile yönetimi gibidir.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNDE ÖDÜLLENDİRME SİSTEMLERİ, MOTİVASYON YAKLAŞIMLARI HİÇ DE O KADAR MALİYETLİ DEĞİL
Yöneticiler ve Çalışanlar Nasıl Motive Edilir ve Bu Motivasyon Nasıl Yukarı Çekilir?
Hepimiz için kolay olmayan dönemler. Önce pandemiyi yaşadık hep birlikte “Evde Kal Türkiye” dedik ve hepimiz evdeydik. Ondan sonra asrın felaketi depremi Türkiye yaşadı, hala herkesin kendi yaşadığı bölge ile ilgili maalesef korkuları var. Bir de tabii hepimizin sorumlulukları var; ayakta kalmak, ayakta tutmak, hayatta olmak ve herkesin hayatta kalmalarını sağlamak istiyoruz. Dolayısıyla bu kadar riskli bir dönemde hepimizin fark edilmeye, sevilmeye, yaptıklarımızın görülmesine ve birbirimize destek olunduğunu bilmeye, destek vermeye ve destek görmeye ihtiyacı var. İşte bu anlamda şirketlerdeki yönetim yaklaşımlarında iyi iş yapanın, gayret edenin de fark edileceği sistemler kurmak gerekiyor ve inanın bana şirketlerde insan kaynakları yönetiminde ödüllendirme sistemleri, motivasyon yaklaşımları hiç de o kadar maliyetli değil. Seni gördüm, seni fark ettim, yaptığın benim için değerli, çabanın farkındayım, teşekkür ederim diyecek olan sistemlerle biz insan kaynaklarının yönetilmesi taraftarıyız. Bu anlamda ödüllendirme sistemlerini ve ödüllendirme süreçlerini de hazırlıyoruz. Aynı performans sistemleri gibi bu herkesin ihtiyacı.
BENİM PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK TEZ KONUM “BAŞARILI LİDERLERDE DUYGUSAL ZEKÂ VE OTANTİK LİDERLİĞİN ÖNEMİYDİ”
Başarılı Liderlerin Ortak Özellikleri Nelerdir?
Şimdiye kadar hep şöyle deniyordu zaman yönetimi ve planlama, karizmatiklik, analitik zekâ, sayılara hâkim olma gibi özellikler…
Elbette bunlar özellikler, benim psikolojik danışmanlık tez konum “Başarılı Liderlerde Duygusal Zekâ ve Otantik Liderliğin Önemiydi.” İşte bu anlamda hele de böylesi çalkantılı bir dönemde hele de böylesi hesaplanamayan alternatiflerin gerçeğimiz olduğu bir süreçte gerçekler liderlerin, patronun, patronajın ve kilit pozisyonların otantik zekâya ve duygusal zekâya sahip olması da en çok aranan özelliklerden.
SÖYLEDİĞİNİ YAPAN, YAPABİLECEĞİNİN SÖZÜNÜ VEREN, KRİZLERİ SANKİ DOĞAL HALİMİZMİŞ GİBİ BİR TAKIMI YÖNETEN KİŞİLERDEN BAHSEDİYORUZ
Otantik zekâ nedir diyecek olursak; söylediğini yapan, yapabileceğinin sözünü veren, krizleri sanki doğal halimizmiş gibi yöneten ve krizleri yönettikçe de nasıl yönetildiğini sisteme entegre eden, kişileri motive eden, insanlara ilham veren ve tamamen duygusal bağ kurarak, sadakatle oluşturulan bir takımı yöneten kişilerden bahsediyoruz bu otantik liderlik. Hele de bu dönemde en çok aranan özellik…
İNSAN AKLINA GELDİĞİ GİBİ KONUŞMAZ, AKLINA GELDİĞİ GİBİ DAVRANMAZ, HEMEN DE MAİLLERE CEVAP YAZMAZ. BİR DAKİKA DER, BİR DURUP ANLAYAYIM, SONRA FARK EDEYİM VE DİYEYİM Kİ ASLINDA BEN NE İSTİYORUM?
Duygusal zekâya gelince, kişinin duygularını fark etmesi, başkalarının duygularını anlaması ve ortak değerlerle duyguları en etkin, en pozitif yaşam becerileri ile yönetebilmesi demektir. Düşünsenize duyguların fark edilmesi, neyi, niye, ne zaman, nasıl söyleyeceğini de belirler insanın. Bu anlamda insan aklına geldiği gibi konuşmaz, aklına geldiği gibi davranmaz, hemen de maillere cevap yazmaz. Bir dakika der, bir durup anlayayım, sonra fark edeyim ve diyeyim ki aslında ben ne istiyorum? İşte amacına göre tepkiler vermek ve bu seçimlerin farkında olmak duygusal zekâyı kullanmayı gerektirir. O anlamda da bu iki özellik de varsa kişide hem başarılı bir yönetici hem de etkin ve pozitif sonuçlar getiren bir lider var demektir.
AL DANIŞMANLIK FRANCHİSE OLARAK KOÇLUK YAPMAK, İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI YAPMAK, İNSAN KAYNAKLARI SÜREÇLERİNDE UZMAN ADAYI OLARAK ÇALIŞMAK VE KİŞİSEL GELİŞİM İLETİŞİM EĞİTİMLERİNİ VERMEK ÜZERE EĞİTİMCİ OLARAK YETİŞMEK FRANCHİSELARIM İÇİN ARTIK HİÇ DE UZAK DEĞİL
Franchise Sisteminiz Nasıl Doğdu ve Nasıl İlerleyecek?
Tabi şimdi benim yıllarca Management Training ve Retail Traning programlarıyla yönetici yetiştirme programları sonrasında iş dünyasına kazandırdığım arkadaşlarımız girişimcilik eğitimleri ile iş dünyasına yeni adım atıp, kendi işlerini kurmaya vesile olduğum katılımcılarım ve yetiştirdiğim iş insanları artık benden hocam biz de sizin gibi olmak istiyoruz diye bir takım taleplerde bulunmaya başladılar. Hatta iş insanlarından farklı olarak da beni medyada gören, haberlerden benimle ilgili bilgi sahibi olan, henüz tanışmayan, şahsen hiç tanışmayan hanımefendiler de beni rol model aldıklarını söylediler. Tabii ki çok mutlu oldum bundan. Bununla birlikte sizin gibi olmak istiyoruz ve sizin işinizi yapmak istiyoruz diyenler çoğalınca da ben de düşündüm nasıl olabilir bu hanımlar, bu genç insanlar veya iş yapmak isteyenler benim gibi nasıl olabilir? O zaman ben onları bir iletişimci, bir yaşam koçu, bir ilişki koçu, öğrenci koçu ve insan kaynakları süreçlerini kurgulayabilecek yeterlilikte bir uzman adayı olarak yetiştireyim. Onları yetiştirirken hem onlara bu eğitimleri vereyim hem uygulamalarını göreyim, uygulamalarına not vereyim, değerlendireyim ve başarılı olanları da mezun edeyim. AL Danışmanlığın bulundukları şehirde temsilcisi olsunlar ve bunu adının da franchise olduğunu gördüm. Dolayısıyla talepleri şu anda karşılamaya başladım. AL Danışmanlık Franchise olarak koçluk yapmak, iletişim danışmanlığı yapmak, insan kaynakları süreçlerinde uzman adayı olarak çalışmak ve kişisel gelişim iletişim eğitimlerini vermek üzere eğitimci olarak yetişmek franchiselarım için artık hiç de uzak değil.
İLK FRANCHİSE DİYARBAKIR’A VERDİM. SIRADA BEKLEYEN YERLER VAR
Onlardan ilkini Diyarbakır’a verdim. Diyarbakır’da şu anda benden franchise almak isteyen, sırada bekleyen iki iş insanı daha var. Onun dışında Samsun, Gaziantep, Ankara, Yozgat ve Trabzon franchise olarak sırada bekleyen dostlarımız, girişimciler…
TABİİ Kİ HERKESE BU FRANCHİSE VERMEM MÜMKÜN DEĞİL
Tabii ki herkese bu franchise vermem mümkün değil. Eğitimci yetkinliğinin, iletişimci kapasitesinin ve öğrenmeye, öğretmeye açık olmasının gerekliliği var. Ben de yaptığım ön görüşmelerle bu varsa eğer onları bu yetiştirme, eğitim öğretim sürecine dâhil ediyorum.
PARA KAZANMAK, SAYGIN BİR MESLEK SAHİBİ OLMAK BENİM FRANCHİSE PROGRAMIMI TAMAMLADIKTAN SONRA MÜMKÜN OLABİLİYOR
Franchise Almak İsteyenler İçin Şartlar Nelerdir?
Temsilcimiz bahsettiğim koçluk sertifika programı, eğitimcinin eğitimi ve kişisel gelişim eğitimlerini alıyor. Bu eğitimleri alıp, başarılı olduktan sonra staj görüyor ve toplam iki ay süren yetiştirme, geliştirme programını başarıyla tamamlayanlar sınava giriyorlar. Sınavdan sonra bir yıllık franchise isim kullanma hakkımızı ve bizim bütün dokümanlarımızı, sertifikalarımızı, sunumlarımızı kullanma hakkını alıyorlar.
SERTİFİKA VE KATILIMCI BELGELERİ İÇİN AL DANIŞMANLIK İSTANBUL MERKEZDEN TALEP EDİYORLAR
Sertifika ve katılımcı belgeleri için AL Danışmanlık İstanbul merkezden talep ediyorlar, katılımcı isimlerini belirterek bütün sertifikalar, katılımcı belgeleri bizim merkezimizdeki departmanımızdan franchise olan temsilcilerimize gidiyor.
Hem iş sahibi olmak, hem kendini yetiştirmek ve rol model olmak, hem ailesine en etkin şekilde iletişim kurarak ailesindeki bireylere örnek olmak ve evlatları yetiştirmek, hem de aslında para kazanmak, saygın bir meslek sahibi olmak bu şekilde benim franchise programımı tamamladıktan sonra mümkün olabiliyor.
İNSAN YAŞADIĞI MÜDDETÇE KENDİNİ GELİŞTİREBİLİR, BEN HER ŞEYİ BİLİYORUM, BEN TAMAMIM, BEN EN İYİYİM DİYEN İNSAN ARTIK GELİŞİMİNİ TAMAMLAMIŞ VE MAALESEF GERİYE SAYIYOR DEMEKTİR
Son Olarak Eklemek İstediğiniz Bir Şey Var Mı?
Bence insan yaşadığı müddetçe kendini geliştirebilir, ben her şeyi biliyorum, ben tamamım, ben en iyiyim diyen insan artık gelişimini tamamlamış ve maalesef geriye sayıyor demektir. O yüzden yaşadığımız müddetçe öğreneceğimiz çok şey var, nefes alıp veriyorsak, ümit ve umut her zaman var. Kendimizi geliştirmek, kendimizi daha bilgili, daha deneyimli, daha donanımlı hale getirmek mümkün. Böyle olduğumuz zaman hem kendimize daha faydalı oluruz hem çevremize daha faydalı oluruz. O yüzden eğitim yatırımı insanın kendisine yapılacak en büyük yatırımdır. Ben de bu yolda kendini geliştirmek isteyenlere yol arkadaşı olmak için her daim hazırım…
İstanbul Seyahat Acentaları Tanıtım ve Geliştirme Derneği (İSATAG) 21 Mart 2023 tarihinde Point Hotel’de 2 panelde gerçekleşen konferans ile geniş katılımla resmen kuruluşunu açıkladı
Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı’nın ardından Açılış konuşmasını İSATAG Başkanı Aylin Özsavaş gerçekleştirdi. İSATAG Başkanı Aylin Özsavaş; Turizm camiamızın değerli Başkanları, Kıymetli meslektaşlarım, Basınımızın değerli temsilcileri, Hanımefendiler, Beyefendiler İstanbul Seyahat Acentaları Tanıtım ve Geliştirme Derneği'mizin ilk etkinliğine hepiniz hoş geldiniz, şeref verdiniz.
DEPREMZEDELERE VE ETKİLENEN ŞEHİRLERE VAZİFELERİMİZİ YERİNE GETİRMEK VE SEKTÖRÜMÜZ ADINA ÜRETMEYE, ÇALIŞMAYA DEVAM ETMEK ZORUNDAYIZ
Deprem yüreğimizi yaktı ama bir an önce hayata dönerek, depremzedelere ve etkilenen şehirlere vazifelerimizi yerine getirebilmek ve onlara bir nebze katkıda bulunabilmek için, sektörümüz adına üretmeye ve çalışmaya devam etmek zorundayız. Bugün burada sizlerle Türkiye Cumhuriyeti'nin 100. yılında yeni bir turizm vizyonu ne olmalı üzerine konuşacağız. Bu vizyonun merkezinde ise İstanbul'un destinasyon merkezi haline gelmesi ve marka şehir olan İstanbul'un bir üst seviyeye taşımak yatıyor” diyerek sözlerine başladı.
İSATAG Başkanı Aylin Özsavaş; “İstanbul, tarihi ve kültürel zenginlikleri, doğal güzellikleri, gastronomi lezzetleri, Mice etkinlikleri ve turizm potansiyeli ile dünya genelinde tanınan bir şehirdir. Ancak, bu değerlerin korunması ve sürdürülebilir bir turizm faaliyeti için turizm endüstrisi, yerel topluluklar, seyahat acenteleri, sivil toplum örgütleri ve diğer ilgili paydaşlar arasındaki işbirliği ve ortak çalışmalar yapılması gerekmektedir. Bu çalışmalar, tarihi dokunun ve doğal güzelliklerin korunması, ulaşım altyapısının geliştirilmesi, turizm sektörü çalışanları ve turistlerin sürdürülebilir turizm konusunda eğitilmesini ve bilgilendirilmesi gibi birçok konuyu içermektedir. Özellikle pandemi döneminde, turizm sektöründe birçok değişiklik yaşandı. Bu değişikliklerin de dikkate alınarak, İstanbul'un destinasyon merkezi olması için sürdürülebilir turizm kavramı ile uyumlu bir turizm anlayışı benimsenmelidir ve tanıtımı doğru yapılmalıdır” dedi.
İSATAG OLARAK MARKA ŞEHİR İSTANBUL’U DÜNYA'DA TURİZM ENDÜSTRİSİNDE ÖNCÜ BİR KONUMA ALINARAK KÜLTÜREL GELİŞİME KATKIDA BULUNACAĞIZ
Aylin Özsavaş; “Dernek olarak, İstanbul'un kültürel mirasını korumak, turizme kazandırmak ve destinasyon tanıtımı için çeşitli projeler üzerinde çalışacağız. Projelerimiz arasında İstanbul'un tarihi ve kültürel yerlerini tanıtan turistik turlar, yerel lezzetleri vurgulayan gastronomi turları, sanatsal ve sportif etkinlikler, eğitsel ve akademik programlar düzenlemek, sektörün tüm paydaşları ile ortak organizasyonlar yapmak, Yurtdışı Sektör temsilcileri ile B2B görüşme ortamları yaratmak ve üyelerimiz arasındaki iş birliği ve dayanışmayı güçlendirmek var. Sizlerin de desteği ile, İstanbul Seyahat Acentaları Tanıtım ve Geliştirme Derneği olarak, Marka Şehir İstanbul'u dünya çapında turizm endüstrisinde öncü bir konuma taşıyarak, şehrin ekonomik, sosyal, çevresel ve kültürel gelişimine katkıda bulunacağız. Hepinize katılımlarınızdan ve değerli fikirlerinizle yapacağınız katkılarınızdan dolayı teşekkür ederim” diyerek sözlerini sonlandırdı.
Panellerde ise; “Cumhuriyetimizin 100. yılında Yeni Turizm Vizyonu Ne Olmalı?” ve “Marka Şehir Nasıl Olunur?” konuları tartışıldı.
İlk panel olan “Cumhuriyetimizin 100. yılında Yeni Turizm Vizyonu Ne Olmalı?” Konulu panel İSATAG Genel Sekreteri Ömer KARTIN moderatörlüğünde TÜRSAB Boğaziçi BTK Başkanı Dr. Yüksel TÜREMEZ, Medipol Üniversitesi Gastronomi ve Mutfak Sanatları Doç. Dr. Nur ÜNDEY, DEU Gastronomi ve Mutfak San. ABD Bsk. Doç. Turgay BUCAK ve Balıkesir Üni. Rektör Yrd. Prof. Murat DOĞDUBAY’ın katkılarıyla gerçekleşti.
İkinci panel olan “Marka Şehir Nasıl Olunur?” Konulu panel ise, İSATAG Başkanı Aylin ÖZSAVAŞ moderatörlüğünde İBB Turizm Şube Müdürü Hüseyin Gazi COŞAN ve KENTHAS Yönetim Kurulu Başkanı, Y.Kent Plancı Özcan BİÇER’in katkılarıyla gerçekleşti.
Bodrium Hotel & SPA Genel Müdürü Yiğit Girgin: “Türk Turizmi 2023 Sezonunda Vites Büyütecek”.Bodrium Hotel & SPA Genel Müdürü Yiğit Girgin, dünyanın en büyük turizm fuarlarından biri ITB Berlin’de hem Türkiye hem de Bodrum’un önemli turizm destinasyonu olarak yoğun ilgi gördüğünü söyledi. Girgin, pandemi nedeniyle 3 yıllık bir aradan sonra gerçekleşen ve referans fuarı olarak gösterilen uluslararası organizasyona 180 ülkeden 90 binin üzerinde profesyonel ziyaretçinin katıldığına dikkat çekti. Türkiye'nin sunduğu hizmet kalitesiyle yıllardır kendini ispatlayan önemli bir turizm pazarı olduğunu kaydeden Yiğit Girgin, “Fuarda destinasyon tanıtımı ve pazarlamaları odaklı bir yapı vardı. Ülke turizmi noktasında Türkiye yoğun ilgi gördü.
Fuarda alanımız büyüktü, katılım da güçlüydü. Türk Hava Yolları ve Bakanlığımızın stantları birçok heyeti ağırladı. Bu anlamda gerek Türkiye gerekse de, Bodrum özelinde önemli bağlantılara imza atıldı. Türkiye artık büyük bir oyuncu olarak turizm sektöründe global bir rekabet içinde yer alıyor. 2023 yılında da vites büyütmeye devam edeceğiz. Bunun başında, egzotik turizm destinasyonlarını içeren Asya - Pasifik ülkeleri yer alıyor. Dubai, Katar gibi Arap ülkeler ise özellikle lüks segmentteki konaklama imkanlarıyla dünyaya açılmış durumda” diye konuştu.
2023’TE YİNE İYİ BİR SEZONA İMZA ATACAĞIZ
Türkiye'nin sektördeki istikrarlı büyümesini sürdürdüğünü dile getiren Girgin, sözlerini şöyle sürdürdü: “Ülke olarak turizmde yönetici ihraç eden bir pozisyondayız. Yurtdışında yüksek kademelere Türk yöneticilerin geldiğini görüyoruz. Ürün ve hizmet kalitemiz, fiyatlandırmalar bu sezonun daha da hareketli geçeceği yönünde bizleri cesaretlendiriyor. 2023 yılı, 2022 yılının üzerinde bir planlama kapasitesine sahip olacak. Depremler nedeniyle yavaşlayan satışlar yavaş yavaş açılıyor. Bu da bizlere temkinli olmak zorunda olduğumuzu ve daha değişik enstrümanlarımızın da devreye alınması gerektiğini söylüyor. Deprem sonrasında ülkenin ne kadar zor şartlarda olursa olsun, ne kadar hızlı toparlanabildiğini hep birlikte yaşadık. Nisan ayında İngiliz pazarı başlıyor. Almanlar da bu yıl geçtiğimiz yıla göre talep artışı gösterecek. Rusya'nın tek pazarı neredeyse Türkiye olacak. Global pazardaki durum ne olacak tam belli değil. Çünkü seçim ortamı veya bitmeyen savaş gibi unsurlar da var. Her şey normal şartlarda seyrettiği takdirde, 2023 yılı geçtiğimiz yıla göre daha da iyi olacaktır. Türkiye turizmi 2023 sezonu için önemli bir ivme yakalayacak”
AFETE KARŞI GÜÇBİRLİĞİ
Bodrumlu turizmciler olarak ülkemizde yaşanan büyük deprem afetinden etkilenenlere konaklama olanağı sunduklarını kaydeden Yiğit Girgin sözlerini şöyle sürdürdü: “Bodrum turizmcisi, yaşanan deprem afetine karşı güçlü bir dayanışma sergiledi. İlk etapta Muğla’da 40 bin civarında, Bodrum’daki otel ve evlerde yaklaşık 10 - 11 bin depremzede vatandaşımız konaklıyor. Devletimiz, depremzede vatandaşlarımızı otellerde ağırlandıktan sonra konuklarımızı ikinci etapta daha sabit bir yerde konaklatabilmeyi amaçlıyor. Bu yıl Türkiye’deki maliyet artışları ciddi oranda yükseldi. Bunun önümüzdeki süreçte biraz daha durulacağını düşünüyorum. İç pazarda alım gücünde bir daralma gerçekleşebilir. Otelciler iç piyasanın da yararlanabilmesi için alternatifler sunacaktır. Fiyatlar artsa bile insanlar farklı konaklama imkanlarından yararlanacaklar”
YENİ SEZONA HAZIRIZ
Bodrium Hotel & SPA olarak yeni sezona güçlü bir şekilde hazırlandıklarını hatırlatan Girgin, “Bodrium'da insan kaynağı ve iş geliştirme odaklı çalışmalarımız sürüyor. Yeni oluşturduğumuz iş geliştirme departmanımızla birlikte personel eğitimlerine hız verdik. Hizmet kalitemizi daha da yükseltiyoruz. Bodrium Otelcilik, İanua SPA ve TYRO İtalyan Restaurantımızda kalite ve servis konusundaki yenilikçi çizgimizi sürdürüyoruz. Kendimizi lokal anlamda da tanıtabilmek için organizasyon ve sponsorluklara devam ediyoruz. Yerel dokuyu tanıtmak için misafirlerimizle güçlü diyaloglar kuruyoruz. Burada Bodrum’un gastronomisini, tarihi ve doğal özelliklerinin detaylarını vermek için çalışıyoruz. Ciddi bir kalite yönetim sistemi uyguluyoruz. Yeşil otelcilik konusunda adımlar atıyor ve karbon ayak izini en aza indirmek için çalışmaya devam ediyoruz. 2023 yılı için konuklarımızı en güzel şekilde ağırlamaya da hazırız” ifadelerini kullandı.
Gezinomi Genel Müdürü Deniz Selen Kılıçözgürler:2022 yılında turizm gelirleri bir önceki yıla göre % 53,4 arttı.Gezinomi Genel Müdürü Deniz Selen Kılıçözgürler, pandemi dönemiyle birlikte hızını azaltan ancak 2022 yılında toparlanmayı başaran turizm sektörünün bugün geldiği konumundan bahsetti.
Turizm gelirlerinin bir önceki yıla göre yüzde 53,4 artarak 46,3 milyar dolara yükseldiğini, ziyaretçi sayısının ise bir önceki yıla oranla yüzde 71,1 artışla 51,4 milyona ulaştığını ifade eden Kılıçözgürler, “Bacasız sanayi olarak adlandırılan turizm sektörü, özellikle ülkemiz gibi, ekonomik büyüklükte önemli paya sahip olduğu ülkeler için büyük önem taşıyor. Pandemi sonrası dönemde, turizm sektöründe yeniden pozitif yönde bir eğilim yaşamaya başlandı ve Türkiye, ziyaretçi sayısında Fransa ve İspanya’nın ardından, İtalya ve ABD’nin önünde üçüncü sırada yer aldı” dedi.
Odağına her zaman müşteri güvenliği ve memnuniyetini alan Gezinomi, pandemi etkisiyle değişen tatil alışkanlıklarına en uygun koşullarda ve geniş bir ürün yelpazesi ile hizmet sunmaya devam ediyor. Gezinomi Genel Müdürü Deniz Selen Kılıçözgürler, turizm sektöründe geçen son 3 yılı değerlendirdi.
“Pandemi sonrası dönemde, turizm sektöründe yeniden pozitif yönde bir eğilim yaşamaya başlandı”
Gezinomi Genel Müdürü Deniz Selen Kılıçözgürler, “Pandemi etkileri nedeniyle sektörümüz açısından kayıp bir yıl olan 2020 yılının ardından, 2021 yaraların sarılmaya başlandığı yıl oldu. Turizm sektöründe faaliyet gösteren tüm şirketlerin, kurum ve kuruluşların derinden etkilendiği bu iki yılın ardından, aşılamanın yaygınlaşması ile birlikte sınırların açılması sektöre derin bir nefes aldırdı. Sonrasında takip eden 2022 yılında her ne kadar jeopolitik olaylar ve ekonomik krizler olmasına rağmen, sektör ayağa kalkmasını bildi ve pandemi öncesi hareketli döneme dönmeyi başardı. Bacasız sanayi olarak adlandırılan turizm sektörü ülkemiz için büyük önem taşıyor. Pandemi sonrası dönemde, turizm sektöründe yeniden pozitif yönde bir eğilim yaşamaya başlandı ve Türkiye, ziyaretçi sayısında Fransa ve İspanya’nın ardından, İtalya ve ABD’nin önünde üçüncü sırada yer aldı. Bu dönemde turizm gelirleri bir önceki yıla göre yüzde 53,4 artarak 46,3 milyar dolara yükselirken, ziyaretçi sayısı ise bir önceki yıla oranla yüzde 71,1 artışla 51,4 milyona ulaştı. 2022 yılında en çok ziyaretçi gönderen ülke sıralamasında 5,7 milyon kişiyle Almanya ilk sırada yer aldı” dedi.
“2022 yılı halka açıldığımız çok özel bir yıldı, halka arzdan elde edilen 140 milyon TL kaynak finansal yapımızı daha da güçlendirdi”
2022 yılını 516,6 milyon TL ciro ile kapattıklarını söyleyen Deniz Selen Kılıçözgürler, şöyle devam etti: “Karlılık tarafında ulaşmayı planladığımız hedeflerimizi yakalayarak 42,3 milyon TL FAVÖK, 381 milyon TL vergi sonrası net kar ile 2022 yılını tamamladık. Diğer yandan, 2022 yılı halka açıldığımız çok özel bir yıldı. 8 Mart tarihinde 10 milyon adet payımız, Borsa İstanbul Ana pazarda işlem görmeye başladı ve halka arzdan 140 milyon TL kaynak elde ederek finansal yapımızı daha da güçlü hale getirdi.2022 yılı içinde şirketimiz yatırımlarına da hız kesmeden devam etti ve bünyesine ikisi bağlı ortaklık, bir tanesi iştirak olmak üzere üç adet şirket ve faaliyetlerimizle sinerji yaratacak yeni iş kolları kattı. Araç kiralama sektöründe hizmet vermek üzere 100 milyon TL sermaye ile kurulan yüzde 80 pay sahibi olduğumuz Bizzcar Filo Kiralama Hizmetleri A.Ş.’nin kurulmasının ardından, fuar organizasyonu, yayıncılık ve reklamcılık amacıyla 250 bin TL sermayeli yüzde 100 pay sahibi olduğumuz Creastyle Expo Fuarcılık Hizmetleri Anonim Şirketini kuruldu. Son olarak yatırım bankacılığı alanında 500 milyon TL sermayeli, %10 paya sahip olduğumuz Q Yatırım Bankacılık A.Ş.’nin kurulmasına iştirak ettik. Gezinomi, Türkiye’de turizm teknoloji alanının öncülerinden, farklı ve yenilikçi bakış açılarıyla sunduğu hizmetler ve insan kaynağına yatırımlarıyla sektöre değer kattı. Uçtan uca seyahat deneyimini CRM, makine öğrenmesi tabanlı akıllı öneri sistemleri, dinamik fiyatlama, chat-bot ve özelleştirilmiş kanal yönetimi gibi projelerle müşterilerimize sunmayı hedefliyoruz. Bu doğrultuda, 2022 yılında ciddi adımlar attığımız dijitalleşme çalışmalarına yatırım yapmaya devam edeceğiz.”
SunExpress, Türkiye’nin turizm elçisi olarak Türk ekonomisinin belkemiği turizmi desteklemeye devam ediyor.SunExpress, 2022 yılında yolcu sayısı bakımından rekora imza atarak 10,7 milyon yolcu taşıdı. Hava yolunun doluluk oranı ise pandemi öncesi seviyeleri aşarak %85 olarak gerçekleşti. 2022 yılında yaklaşık 1,49 milyar Euro’luk gelir ile pandemi öncesi rakamlarını ve karlılıkta hedefini aşan SunExpress, bu yaz için Türkiye ile Avrupa arasında şimdiye kadarki en geniş uçuş ağı ile hizmet sunmayı planlıyor. 2023 yaz sezonunda uçuş ağına toplamda 26 yeni rota ekleyerek yıl sonunda 12 milyonu aşkın yolcu taşımayı hedefliyor.
SunExpress CEO'su Max Kownatzki, “Deprem sonrası yaraların sarılmasına destek olmaya devam ettiğimiz şu günlerde Türkiye’nin hızlıca toparlanma yönündeki sarsılmaz gücüne olan inancımız her zamankinden daha da fazla. Bu toparlanmaya destek olmak adına, Türkiye’nin turizm elçisi olarak Türkiye’yi ve Türkiye turizmini yurt dışında daha da yoğun bir şekilde tanıtmaya odaklandık. Bu odağımızla ekonomi ve istihdama katkıda bulunmayı sürdüreceğiz”Bu anlamda önümüzdeki dönemin turizm açısından çok önemli olduğunu belirten Kownatzki “Yaz dönemi için Türkiye’ye güçlü talep devam ediyor. SunExpress olarak bu talebi karşılamak amacıyla koltuk kapasitemizi %13 arttırırken, 26 yeni rota ile uçuş ağımızı genişlettik” dedi.
Türkiye ile Avrupa arasında şimdiye kadarki en geniş uçuş ağı
SunExpress, 2023 yaz sezonunda eklenen 26 yeni rota ile tarihindeki en geniş uçuş ağına ulaşıyor. Skytrax Dünya Hava Yolu Ödülleri’nde “Dünyanın En İyi Tatil Hava Yolu” ödülünün sahibi olan SunExpress, Türkiye’den 30 ülkede 60 destinasyona ve 185’ten fazla rotaya aktarmasız uçuş sunarak Türkiye’nin lokomotif sektörlerinden turizme değer katmaya devam ediyor. SunExpress, 2023 yaz sezonunda Türk Rivierası için 15 yeni rota sunacak. Antalya, İzmir, Dalaman ve Bodrum-Milas havalimanlarından yapılacak uçuşlarda toplamda 58 noktaya uçuş gerçekleştirecek. 16 Anadolu kentinden Avrupa’nın 18 şehrine direkt tarifeli seferler sunan hava yolu, bu yaz Anadolu – Avrupa uçuş ağına da 11 yeni dış hat rotası ekliyor.
“60 milyon turist hedefine katkıda bulunmaya devam ediyoruz”
Türkiye'yi yılın her döneminde ziyaret edilen bir ülke haline getirmek için çalıştıklarını belirten Kownatzki, “Türkiye'nin bu yıl için 60 milyon olan turist hedefine katkıda bulunmaya devam ediyoruz. Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı iş birliğiyle Türkiye'yi yurt dışında tanıtmaya yönelik çalışmalarımızı sürdürmekle birlikte Türkiye’ye yönelik seyahatin yılın tamamında da teşvik edilmesine katkıda bulunuyoruz” dedi.
2023’te 60 yeni pilot adayını eğitim programına kabul edecek
SunExpress’in Çoklu Ekip Pilot Lisans Programı’na ilişkin bilgileri aktaran Kownatzki, “Sektördeki 30 yılı aşkın tecrübemizle Türk havacılığına katkı sağlamaya devam ediyoruz. Geleceğin Türk pilotlarını yetiştirmek için 2018 yılından bu yana Çoklu Ekip Pilot Lisans Programı’nı yürütüyoruz. Pandemi döneminde 117 pilot programımızı başarıyla tamamladı. Önümüzdeki beş yıl içinde, programdan mezun olduktan sonra SunExpress bünyesinde istihdam edilecek 160 pilot yetiştireceğiz. Başvuru süreci devam eden programımıza bu yıl 60 yeni pilot adayını kabul edeceğiz” dedi.
Yeni istihdam yaratmaya devam ediyor
SunExpress, büyüme planları doğrultusunda önümüzdeki dönemde kokpit, kabin, hat bakım, yer operasyonları ve genel müdürlük pozisyonları için işe alım yapacak. 2023'te 400'ün üzerinde yeni istihdam yaratılması planlanıyor.
Genç Yetenek Programı FLY ile yeni mezunlara iş olanağı
SunExpress, ilk kez 2022 yılında hayata geçirdiği Genç Yetenek Programı FLY ile havacılık sektöründe kariyer yapmayı hedefleyen yeni mezunlara iş fırsatı sunuyor. Programa katılmaya hak kazanan genç yetenekler, 2023 yılı başında SunExpress bünyesinde göreve başladı. Yeni mezunlar, kariyerlerine şirket bünyesinde devam etme olanağına da sahip olacak.
SunExpress’e “Great Place to Work” unvanı
SunExpress, Great Place To Work Enstitüsü tarafından kurum kültürü ve çalışan deneyimini ölçümlemek amacıyla çalışanlara yönelik gerçekleştirilen anonim anket sonucu “Great Place To Work” sertifikası almaya hak kazandı. Great Place to Work Enstitüsü ile gerçekleştirilen anket kapsamında şirketlerini güvenilirlik, takım ruhu, saygı, hakkaniyet ve gurur konularında değerlendiren çalışanlar, şirketlerine Great Place to Work Certified unvanını kazandırdılar.
SunExpress’in deprem bölgesine yardımları devam ediyor
SunExpress CEO'su Max Kownatzki, “Depremin yaşandığı ilk günden bu yana hava yolu olarak ilgili kuruluşlarla yakın iş birliği içerisinde hareket ediyoruz. Tüm ülkeyi yasa boğan deprem sonrasında yaptığımız yardımlara Almanya ile Türkiye arasında kurduğumuz hava köprüsü ile devam ediyoruz” dedi.SunExpress, arama-kurtarma ve sağlık ekiplerini deprem bölgesine ulaştırmak ve vatandaşların tahliyesi amacıyla bugüne kadar toplam 435 özel uçuş gerçekleştirdi. Düzenlediği özel uçuşlarda 7.500’den fazla arama-kurtarma ve sağlık ekibini bölgeye taşıyan SunExpress, bu uçuşların dönüş seferlerinde de depremden etkilenen 18 binden fazla kişinin bölgeden tahliyesini sağladı. Hava yolu, AFAD başta olmak üzere tüm resmi yetkili kuruluşlar aracılığıyla gelen 220 tonu aşkın yardım malzemesini ücretsiz kargo hizmeti vererek deprem bölgesine ulaştırdı.Almanya ile Türkiye arasında SunExpress öncülüğünde kurulan hava köprüsü kapsamında da, DPD, FIEGE, time:matters, CB Customs Broker GmbH ve Lufthansa Cargo iş birliğiyle yürütülen ‘Birlikte Destek Oluyoruz’ inisiyatifi ile Almanya’da toplanan 570 tondan fazla yardım malzemesi deprem bölgesine taşındı. Bölgeye toplam 1000 ton yardım malzemesi taşınması öngörülüyor.
Küresel uçak kiralama uzmanı ve Avia Solutions Group'un bir parçası olan Chapman Freeborn, Tayland merkezli büyük tur operatörü Tour Lad Fah ile ortaklık kurdu. Merkezi Bangkok, Tayland'da bulunan Tour Lad Fah, 2018 yılında kuruldu ve Gürcistan, Japonya, Güney Kore, Hindistan ve Türkiye'de faaliyet gösteriyor. Yeni ortaklık, Chapman Freeborn'un operatör için charter çözümleri sunmasını ve Tour Lad Fah'ın COVID sonrası seyahat için gördüğü talep artışını desteklemek için uygun uçak tedarik etmesini sağlayacak.
Bu yıl 50. yılını kutlayan Chapman Freeborn, Asya Pasifik bölgesindeki büyümeyi optimize ediyor, bu nispeten bakir coğrafyada ürün ve hizmetler geliştiriyor ve uyguluyor. Chapman Freeborn'da Yolcu Çözümleri - Asya Pasifik Başkan Yardımcısı Paul Tsang, “Yolcu kiralama departmanımız APAC bölgesi için nispeten yeni ve bu ortaklık varlığımız için büyük bir destek. Tour Lad Fah'a yardımcı olmaktan ve aynı zamanda sadece Tayland'daki değil tüm bölgedeki potansiyel müşterilerimize bize ihtiyaç duyduklarında onlara ideal çözümü bulabildiğimizi göstermekten mutluluk duyuyoruz."
Chapman Freeborn'un Asya Pasifik Bölgesi Başkanı Andy Hudson şunları ekledi: “Chapman Freeborn, uzun vadeli ilişkilere çok değer veriyor ve Tour Lad Fah ile ortaklık, Asya Pasifik bölgesine olan bağlılığımızı ve bağlılığımızı vurguluyor. APAC'a doğru genişledikçe, güçlü ilişkiler kuruyor ve müşterilerimiz için mükemmel kapasite çözümleri sunarak dünyanın bu bölgesindeki rolümüzün önemini daha da vurguluyoruz. Önümüzdeki aylarda ve sonrasında Tour Lad Fah ile çalışmayı dört gözle bekliyoruz.”
Uzun yıllar boyunca başarılı çalışmaları ile dikkat çeken Reto Moser, Four Seasons Hotels Istanbul’un Genel Müdürlüğü görevine getirildi.
Uluslararası lüks otelcilik sektöründe, 30 yılı aşkın deneyimi ile başarılı çalışmalara imza atan Reto Moser, Four Seasons Hotel Bosphorus’un ve Four Seasons Hotel Sultanahmet’in yeni Genel Müdürü oldu. Profesyonel iş hayatına Chicago’da başlayan ve daha sonra Four Seasons Hotels & Resorts ekibine dahil olan Reto Moser, birçok otelde üst düzey yöneticilik ve genel müdürlük görevlerinde bulundu. Four Seasons çatısı altında 18 yıl süresince farklı yöneticilik görevleri üstlenen Moser, Fransa Provence bölgesi, Bangkok, Koh Samui ve Mısır’da marka için başarılı çalışmalar gerçekleştirdi. 2021 yılında Four Seasons Hotel Moscow'a Genel Müdürlük pozisyonuna getirilen Reto Moser, 2022 yılından bu yana Four Seasons Dubai Merkez ofisinde birçok önemli sorumluluk üstlendi.2023 yılı itibariyle Four Seasons Hotel Bosphorus ve Four Seasons Hotel Sultanahmet’e Genel Müdür olarak atanan Moser, maceracı yapısı, 20 yılı aşan deneyimi, zengin damak zevki ve eğlenceli kişiliği ile tüm ekibe katkı sağlayacak. İsviçre'nin Schwarzenburg kasabasında doğan ve Lucerne'deki Swiss Hotel Management School'da Konaklama İşletmeciliği eğitimini tamamlayan Reto Moser, çok iyi derecede İngilizce, Almanca ve Fransızca bilmektedir.