TURİZMİN SESİ / AYŞULA İLGAR
HEDEFLERİMİZE ULAŞTIK, MUTLUYUZ
ANTALYA- Bentour CEO’su Deniz Uğur ve Almanya Genel Müdürü Songül Göktaş Rosati, Miracle Hotel’de basın mensupları ile bir araya gelerek şirketin 2023 performansı ve 2024 hedeflerini değerlendirdi. Bentour Reisen Almanya Genel Müdürü Songül Göksu Rosati; “2023 sezonuna baktığımız zaman gayet mutluyuz, hedeflerimize ulaştık. Hem seyahat acentalarımıza hem de ürünlerimize yatırım yaptık. Gelecek sene için de hedefler devam ediyor. Emin adımlarla, sağlıklı ve karlı büyümek bizim için çok önemli” dedi.
200 BİN TURİSTİN YÜZDE 70’İNİ TÜRKİYE’YE GETİRDİK
Bentour Reisen CEO’su Deniz Uğur; “Bu sene 200.000 kişi getirdik. %30’u Yunan Adaları’na, %70’i ise Türkiye’ye idi. 200.000 kişi bizim için rekor bunun için çok çalıştık. IT dünyasına da yatırım yaptık. Tüm operatörlerin arasında ürünlere bakıldığı zaman düşük ürünler satmıyoruz. Yüksek kalitede hizmet sunup, gurur duyuyoruz. Güzel oteller ve personel iyi yetişmiş ve misafirperver bir personel ile Türkiye’de iyi ilerliyoruz. Türkiye artık ucuz bir ülke değil. Gelecek yıllar için bunun üzerine bir çalışma yapmamız lazım” dedi.
OTELLERLE YENİ FARKLI PAKETLERİ MÜŞTERİLERİMİZE SUNACAĞIZ
Bentour Reisen CEO’su Deniz Uğur; “Otellerle konuşuyoruz, diyorlar ki biz herşeyi veriyoruz. Biz de para kazanmalıyız. Daha çok farklı paketler sunmamız lazım. Çeşit çeşit paketlerde hem fikiriz artık. Gelecek sene kış mevsiminden itibaren fiyatları düşürebilmek için farklı paketler çıkarılacak” diyerek herşey dahil sistemin dışına çıkacaklarının ve yeni inovasyonlar getireceklerinin müjdesini verdi.
MÜŞTERİLERİ KAYBETMEMEK İÇİN YOL AÇACAĞIZ
Deniz Uğur; “Avrupa’da herkes aynı şeyi düşünüyor sınırsız bir paraları yok. Ya gelecekler, ya gelmeyecekler. Bu müşterileri kaybetmemek için bir yol açacağız, fiyatları böylelikle aşağıya çekeceğiz. Otelciler bu paket seçeneklerine karşı değiller. Herkesin ekonomik durumuna göre paketler sunularak Almanları kazanmak istiyoruz, kaybetmek istemiyoruz” dedi.
BİZ KALİTEDEN ÖDÜN VERMEK İSTEMİYORUZ
Bentour Reisen CEO’su Deniz Uğur; “İki yol var ya kaliteyi düşüreceğiz ya da paket şeklinde fiyatları düşüreceğiz. Biz kaliteyi düşürmek istemiyoruz. İnovatif herkesi düşünen paketler ile müşterilerimize yol açacağız” dedi.
ERKEN REZERVASYON İLE FİYATLARI BİR TUTAMAYIZ AMA BAZ FİYATLAR VERECEĞİZ
Deniz Uğur; “Bentour olarak biz kapasitemizi doldurduk. Erken rezervasyon ile de fiyatları bir tutamayız. Erken ödeyen daha avantajlı olmalı fakat biz de baz fiyatlar verebilecek paketler sunmalıyız” dedi.
TÜM SEYAHATLER PAHALILAŞTI
Uğur; “Ucuz turist algısı kayboldu. Tabi ki takipler var Yunanistan, İspanya ve Mısır. Ama onlarda ucuz yollardan gitmiyorlar. Tüm seyahatler pahalılaştı. Avrupadaki insanlar artık çok fazla para kazanmıyorlar. Sürdürülebilir olması için kaliteyi indirmeden fiyatları indirmek için alternatifler sunmalıyız. Fiyat ile sektöre girince çıkış da çok hızlı oluyor” dedi.
KAPADOKYA VE ANTALYA’YI DAHA İYİ ANLATACAĞIZ
Bentour Reisen CEO’su Deniz Uğur; “Turizm Bakanlığı kültür destinasyonları için çok güzel çalışmalar yapıyor. Geçen hafta yanımda getirdiğim 40 Acenta ile Kapadokya’ya gittik. Herkes hayran kaldı. Çok önemli yerler. Orada bir anahtar var onu kullanmamız lazım. Bundan sonra Kapadokya ve Antalya destinasyonlarını daha iyi tanıtacağız. Kültür Bakanı çok güzel çalışmalar yapıyor ve Kapadokya’da çok güzel bir düzen var” diyerek Kapadokya’yı da destinasyonlarına katacaklarını duyurdu.
BİZ KRİZ ZAMANINDA YALAN SÖYLEMİYORUZ
Deniz Uğur; “Artık savaşlar maalesef çoğaldı. Bu ikinci savaş. Artık Avrupa’da bunun farkında. Tabii ki şu anda Filistin’de olan savaş çok kötü. Türkiye’yi sevenler çoğalıyor. Çünkü Biz kriz zamanında yalan söylemiyoruz. Malum coğrafyamızda iki savaş var. Ukrayna, Rusya ve İsrail, Filistin. Bu savaşların Türkiye turizmini etkilemeyeceğini söylerken 'Ukrayna Almanya'ya Türkiye'den daha yakın. Bu açıdan Türkiye daha güvenli. Ülkemizin Filistin politikası her ne kadar batılı bazı politikacılar tarafından tepki görse de barışçıl ve insani açıdan örneğin Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın Almanya’da yaptığı konuşma çoğu yabancılar tarafından takdir edildi. Doğruyu söyleyip, doğru şeyler yaptığınız da bazılarının hoşuna gitmese bile içinde insan sevgisi olan çoğu insanın takdirini kazanıyor. Bu açıdan bakarsak masum insanların ölmesine karşı çıkan Türkiye'nin İsrail Filistin savaş politikasından etkilenmeyeceğini düşünüyoruz” dedi.
2024 YILINDA %25 BÜYÜME HEDEFLEDİK AMA DAHA ÇOK BÜYÜRSEK HAZIRLIKLIYIZ
Bentour Reisen CEO’su Deniz Uğur; “İnsanlarla çalıştığımız için sevgi çok önemli. Bizi seviyorlar. Ya aşk olacak ya olmayacak. Enerji çok önemli. Satışlarımızın %79’u Türkiye, sonra İsviçre ve Avusturya geliyor. 2024 yılında %25 büyüme hedefledik. Daha çok büyürsek hazırlıklıyız” dedi.
ANTALYA’YA VE MAAŞLARA YATIRIM YAPIYORUZ
Uğur; “Antalya’da 5 katlı bir ofis açacağız. Yeni otobüsler alıyoruz, kendi şöförlerimizi çalıştırıyoruz. Şöförlere iyi bakmamız lazım çünkü karşılarken bizi temsil ediyorlar. Küçük ama önemli dokunuşlar yapıyoruz. Bizim yatırımlarımız insanlara ve maaşlara. Eğer maaş iyi olmazsa mutlu olmazlar. İyi insanlarla çalışıyoruz. İnsanlar iyi ise istedikleri yerlerden çalışabilir. Bizim bünyemizdeki kişiler Mevlana gibidir. Şirket kültürümüzden kaynaklı personelde sıcakkanlı oluyor” dedi.
ETKİNLİĞİMİZE 650 KİŞİ KATILDI
Deniz Uğur; “ Etkinliğimize 650 kişi katılım sağladı. Daha çok kişi gelecekti fakat kapasitemiz bu kadardı” dedi.
TÜM OTELLER DE SUN EXPRESS DE BİZİM ŞİRKETİMİZ
Bentour Reisen CEO’su Deniz Uğur; “Bizim otele ihtiyacımız yok, tüm oteller bizim. Otelcilere rakip çıkarma gibi bir düşüncemiz yok. Sun Express de bizim uçak şirketimiz. Uçağa da ihtiyacımız yok. İlişkilerimiz çok önemli. Herşey bizim olsun diye düşünmüyoruz, partnerlerimiz var. Biz çok mutluyuz. Her zaman ilişkiler değişebilir biz şirket içinde en az 3 kişi ile iyi iletişim kurarız. Çok partnerimiz var. Denge kurmak çok önemli. Çünkü dengesiz bir masa ayakta durmaz. Uzun vadeli gitmesi için dengeye dikkat ediyoruz” dedi.
TEKNOLOJİYE 1,5 MİLYON EURO YATIRIM YAPTIK, YAPMAYA DA DEVAM EDİYORUZ
CEO Deniz Uğur; “Teknolojisiz hiç bir şey çalışmaz bu sebeple teknolojiye de yatırım yaptık. Sistemi tüm müşterilerimiz kullandı ve verimli çalışıyor. Biz Bentour olarak IT sektörüne 1,5 milyon Euro yatırım yapıyoruz” dedi.
KÜLTÜR VE MÜZİK ANAHTARDIR
Bentour Reisen CEO’su Deniz Uğur; “Türkiye yüzyılı oldu. 2 sene önce Zürich’te bir proje başlatmıştık. Başkonsolos Emre Uygun ile bir konser verdik en güzel yerde İstanbul Senfoni Orkestrası 85 kişi getirdik. Çok güzel bir akşam yaptık 500 kişi İsviçreli, 500 kişi Türk. Herkes hayran kaldı. Bunun gibi işler de yapıyoruz. Bizim ürünümüz Türkiye olduğu için imaj çalışmaları da yapmamız lazım. Kültür ve müzik bir anahtardır. Bunu daha fazla yapmamız lazım” diyerek sözlerini noktaladı.
SUN EXPRESS İLE 5 YILLIK ANLAŞMA YAPTIK
Bentour Reisen Almanya Genel Müdürü Songül Göksu Rosati; “Türkiye zaten her zaman bütün ürünleriyle öncülük yapan bir ülke. Gelecekte büyüme hedefimizin konuları uçuşlar. Sun Express ile 5 yıllık anlaşma yaptık. Türkiye’de daha zengin ürünler ve destinasyonlarla önde Antalya geliyor, peşinden Ege, İzmir gibi yerler geliyor” dedi.
TÜRKİYE’YE GELEN TURİSTLER FARKLI DESTİNASYONLARA KAYMAYA BAŞLADI
Songül Göksu Rosati; “Türkiye’deki fiyat dengesi yükseldi tabi ki arz taleptir. Cirolar yükseldi ama müşteri sayısı aynı şekilde yükselmeye gitmedi. Türkiye’ye gelen kitle bu fiyatları kaldıramıyor, farklı destinasyonlara kaymaya başladı. Fiyatlarda temkinli gitmek gerekiyor” dedi.
İÇKİ KULLANMAYAN MÜŞTERİLERE DE UYGUN PAKETLER OLACAK
Songül Göksu Rosati; “İçkileri kullanmayan müşteri için daha verimli olacak. Her müşteriye uygun seçenekler sunuyor olacağız” diyerek yeni paketlerin fiyat performansına değindi.
KİŞİYE GÖRE ÜRÜNLER SUNMAMIZI TALEP EDİYORLAR
Songül Göksu Rosati; “Türkiye, bu fiyatları %100 hak ediyor. Herşey pahalılandı. Müşterilerimize sunmak için alternatif inovasyonlara ihtiyacımız var. Kişiye göre ürünler sunmamızı talep ediyorlar” dedi.
HEDEFİMİZ DAHA FAZLA KİŞİYİ TÜRKİYE’YE GETİRMEK
Bentour Reisen Almanya Genel Müdürü Songül Göksu Rosati; “Alternatif sunmaya ihtiyacımız var. Kategorilere talep var. Konu müşteri kaybetmek değil, daha fazla kişiyi Türkiye’ye getirmek. Biz hedeflerimizi tutturduk” diyerek 2023 hedeflerinin tuttuğuna ve 2024 yılında çift haneli büyüme hedeflediklerine dikkat çekti.
HEDEFLERİ TUTTURDUK AMA GELECEK VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ÇOK ÖNEMLİ
Songül Göksu Rosati; “Hedefleri tutturduk ama gelecek ve sürdürülebilirlik konusu çok önemli. Oteller için stratejiler farklı olabilir ama gelirler ve kaybetmemek de önemli. Türkiye’nin enflasyon konusundan son senede fiyat artışları yaşandı. Eğer böyle gidecekse de fiyat politikası yüzünden müşteri kaybetmemeliyiz” dedi.
SEYAHAT ACENTALARININ YANINDA DURDUK VE DESTEK OLDUK
Bentour Reisen Almanya Genel Müdürü Songül Göksu Rosati; “Biz servis ve kaliteye önem veren bir şirketiz. Seyahat acentalarının arkasında durduk ve destek olduk. Kimseden de geri para istemedik. Biz yatırımlar yaptık. Biz ürünümüze güveniyoruz dedik. Biz varız dedik ve müşterilerimizin hep yanında olduk. Dünyadaki krizde biz Türkiye’de hizmetimizi verdik. Herkes kendi yolunda büyüyor. Biz emin adımlarla ürün çeşitliliğiyle avantajlı partnerlerimizle büyüyoruz. Almanya’da da Türkiye tur operatörü olarak tanınıyoruz. Biz müşterilerimizi mutlu ediyoruz” dedi.
KAPADOKYA VE EGE DE ÜRÜN GAMIMIZA EKLENDİ
Bentour Reisen Almanya Genel Müdürü Songül Göksu Rosati; “Kapadokya ve Ege’yi ürün gamımıza ekledik. Ürün çeşitliliğimizi arttırıp değişik ürünler talebe göre hazırlıyoruz. Müşterilerin istediği şekilde sunuyoruz” dedi.
SİSTEMLERİMİZ KOLAY, FEEDBACKLER İLE GELİŞTİRİYORUZ
Songül Göksu Rosati; “Kolay sistem ve dijital. Bu hizmet hayatlarını kolaylaştırıyor. Seyahat acentalarımızın önerileriyle sistemlerimizi geliştiriyoruz. Şirket olarak küçük dokunuşlarla sıfır karbon ayak izini hedefliyoruz” dedi.