31 Ocak 2018 Çarşamba

Erciyes’te Gece Kayağı Bir Başka Deneyim

Gece kayakçıları eksi 15 derecede Erciyes usulü “sıcak şıra” ile ısınıyor
Dünyanın en ünlü kayak merkezlerinde yapılan gece kayağı, Erciyes’te de özel olarak aydınlatılan pistte sömestr tatili boyunca tatilcilere kesintisiz kayak deneyimi sunuyor.

Kayseri Büyükşehir Belediyesi’nin yapmış olduğu yatırımlarla Türkiye’nin en gelişmiş kış sporları merkezi haline gelen Erciyes, kayak severlere gece gündüz demeden kesintisiz kayak yapma imkânı sunuyor. Ülkemizin ilk ve tek dağ yönetim şirketi Kayseri Erciyes A.Ş. tarafından yönetilen dağda yapılan yaklaşık 1 milyon TL’lik yeni yatırımlarla, Tekir Kapı bölgesinde bulunan piste döşenen 22 ışıklandırma direği ile gece aydınlatması sağlanıyor. Erciyes’te gece boyunca çalışan teleferik sayesinde tatilciler sömestr’ın ve karın tadını doyasıya çıkarıyor. Gece kayakçıları eksi 15 derecede Erciyes usulü “sıcak şıra” ile ısınıyor. Kış sezonu boyunca her hafta Cuma ve Cumartesi günleri; sömestr tatili boyunca ise her akşam düzenlenen gece kayağı etkinliğine tatilciler yoğun ilgi gösteriyor. Kayak severler eksi 15 dereceye varan havada, beyaz örtü üzerinde yanan varil ateşi çevresinde ısınırken, kendilerine Erciyes A.Ş. tarafından hazırlanan artık bir Erciyes spesiyali haline gelmiş “Sıcak Şıra” ikram ediliyor. Pekmez gibi iç ısıtıcı özel malzeme karışımlarıyla hazırlanan sıcak şıra gecenin soğuk atmosferinde kayakçı ve ziyaretçilerin vazgeçilmezlerinden birisi oldu.

Gece açık olan teleferiklerle gecenin karanlığında dağın tepesine doğru yol almak, gökyüzünde ışıl ışıl parlayan yıldızların nefes kesen manzarası altında kayak yaparak, kış tatilinizi ayrıcalıklı kılmak istiyorsanız Erciyes en doğru adres. 200 milyon Euro yatırımla kayak ve kış sporlarında dünya ligine yükselen Erciyes, 3 Mart 2018’de Türkiye’de bu yıl 3’üncüsü düzenlenecek olan Ford Snowboard Dünya Kupası’na üçüncü kez ev sahipliği yapacak. Ülkemizde bir ilke daha imza atacak ola Erciyes Kış Sporları Merkezi, 22-25 Mart tarihlerinde Türkiye’nin ilk Paraşüt Kayağı (Snowkite) Dünya Kupası’nı da gerçekleştirecek.

22. EMITT Turizm Fuarı, 54.364 Ziyaretçiyi Ağırladı!

Dünyanın beş büyük turizm fuarı arasında yer alan ve 25-28 Ocak 2018 tarihlerinde gerçekleşen EMITT – Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı 85 ülkeden 1.065 katılımcı ve 54.364 ziyaretçiyi ağırlayarak büyük bir başarıya imza attı. Bu sene katılımcı bazında %55 büyüme kaydeden EMITT, 2018 yılında turizm sektörünün de tırmanışa geçeceğinin sinyallerini verdi. 

ITE Turkey tarafından T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Türk Hava Yolları’nın kurumsal sponsorluğunda, KOSGEB’in desteğiyle ve Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) ve Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği’nin (TTYD) iş ortaklığında TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde bu sene 22’incisi düzenlenen EMITT, turizm profesyonelleri ile uygun fiyata en iyi tatil destinasyonlarında tatil planlamak isteyenleri ağırladı. Fuarın açılışını T.C. Kültür ve Turizm Bakanı Prof. Dr. Numan Kurtulmuş, İstanbul Valisi Vasip Şahin, Birleşmiş Milletler Turizm Örgütü Eski Genel Sekreteri Taleb D. Rifai, Alman Turizm Sektörü Federal Birliği Başkanı Michael Frenzel, Türkiye Otelciler Federasyonu Başkanı (TÜROFED) Osman Ayık, Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği Başkanı (TTYD) Oya Narin, ITE Group Bölge Direktörü Vincent Brain ve ITE Turkey Turizm & Seyahat & Moda Grup Direktörü Hacer Aydın gerçekleştirdi.

ITE Turkey Turizm & Seyahat & Moda Grup Direktörü Hacer Aydın, 22.’si düzenlenen EMITT ile ilgili yaptığı değerlendirmede şöyle konuştu: “Ülkemiz turizm sektörü ile EMITT ilk günden bu yana birbirine paralel bir büyüme göstermiştir. Turizm sektöründe 2017 yılında gözlemlenen hareketlenme EMITT’te de kendini gösterdi ve bu sene katılımcı bazında %55 büyüme kaydettik. Bu büyüme 2018’de turizm sektörü için hızlı bir yükselişin göstergesi olarak kabul edilebilir. Bu sene 7.000’in üzerinde onaylanmış randevu ile bir dünya rekoruna da imza attık. Bu randevuların yeni yatırımlara, yeni iş birliklerine vesile olacağına inancımız tam.”

EMITT’e bu sene katılan ülkeler arasında A.B.D, Almanya, Arnavutluk, Azerbaycan, Bahreyn, Bangladeş, Beyaz Rusya, Birleşik Arap Emirlikleri Bosna & Hersek, Çin, Fas, Filipinler, Filistin, Fransa, Gine, Güney Afrika Cumhuriyeti Güney Kore, Gürcistan, Hindistan İran, İspanya İtalya, Japonya, K.K.T.C, Kıbrıs, Kırgızistan, Kosova Küba, Letonya, Lübnan, Makedonya, Maldivler, Moğolistan, Nepal, Rusya, Seyşeller, Sırbistan, Tayvan, Tunus, Özbekistan, Ukrayna, Ürdün Vietnam, Yunanistan, Zanzibar bulunuyor. 

Katılımcıların iş hacimlerini arttırma olanağı bulduğu fuarda; 60 bin metrekarelik alan üzerinde toplam 10 salonda, ülke pavilyonları, tatil destinasyonları, kış turizmi ve outdoor özel bölümleri, oteller, otel destek ürünleri, tur operatörleri ile acenteler yer aldı. Sektörel bir okul niteliği taşıyan EMITT Fuarı her yıl olduğu gibi bu sene de katılımcı ve ziyaretçilere turizm sektörünün gelişimine yönelik zengin bir içerik sundu. Fuar süresince ‘Türkiye’de Seyahat Acenteciliğinin Geleceği’, ‘Dünyada Yeni Trend; Gastronomi Turizmi’, ‘Şehrin Pazarlamasında Gastronomik Marka Kentler Yaratılması’, ‘Yerel Kalkınma ve Turizm’, ‘Gelişmekte olan Pazarlarda Online Satış ve Gastronomide Farkındalık’ konulu paneller katılımcılardan tam puan aldı. Panellerin yanı sıra katılımcı ülke ve şehirlerin birbirinden renkli etkinlikleri de ziyaretçilerin ilgi odağı oldu.

Fuarın ilk günü Bahattin Yücel moderatörlüğünde “Türkiye’deki Seyahat Acentacılığının Geleceği” başlıklı düzenlenen panele, Site Turkey Başkanı Kerim Sipahiler, Ekar Tur’un Sahibi Zehra Sönmez ve Posta Gazetesi Yazarı Yazgülü Aldoğan katıldı. TÜRSAB Başkan adayı Firuz Bağlıkaya konuşmasında sektör olarak çağın gerisinde kalmamak için teknolojiye uyum sağlanması gerektiğinin önemine değinirken, bu alanda gelişim kat etmek için ellerinden geleni yapacaklarını ve mesleklerine sahip çıkacaklarını söyledi. Sektördeki haksız rekabet ortamının bir an önce ortadan kaldırılması gerektiğinin önemine de değinen Firuz Bağlıkaya, Hava yolu şirketlerinin web sitelerinde Seyahat Acentalarından daha ucuza bilet satışı yapmalarını yasal yollarla engelleyeceklerini belirtti.

EMITT’in ikinci günü düzenlenen “Yerel Kalkınma ve Turizm” konulu panelin açılış konuşmasını yapan Urban Strategy Partners Kurucu Ortağı Dr. İrem Ayrancı Onay konuşmasında UNWTO (World Tourism Organization) rakamlarına dayanarak turizmin dünya ekonomisindeki yerini sektörün dünya GSYİH’nın %10’una, küresel ticaretin %7’sine ve her 10 işyerinden 1’ine karşılık geldiğini vurguladı. Avrupa Birliği Proje Uygulama Başkanı Bülent Özcan ise ‘Avrupa Birliği’nin Sürdürülebilir Turizm ve Yerel Kalkınma Konularına Genel Yaklaşımı ve Destekleri’ başlıklı konuşmasında, Turizm ve Yerel Kalkınma konularında AB'nin Türkiye'ye sağladığı mali yardımları, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşları için proje fırsatlarını değerlendirdi.

Davetli Tur Operatörü ( hosted buyer) Programı, 106 ülkeden 600 tur operatörünün gerçekleştirdiği 7.000’den fazla randevu ile büyük bir ilgi gördü! EMITT Turizm Fuarı’nda her yıl olduğu gibi bu yıl da Davetli Tur Operatörü ( hosted buyer)  Programı düzenlendi. TravelShop Turkey iş birliğiyle gerçekleştirilen program kapsamında 106 ülkeden 600 davetli tur operatörü ağırlandı. Tur operatörlerinin katıldığı ülkeler arasında; A.B.D, Arnavutluk, Avusturalya, Avusturya, Azerbaycan, Bangladeş, Beyaz Rusya, Birleşik Arap Emirlikleri, Bosna Hersek, Brezilya, Bulgaristan, Cezayir, Çek Cumhuriyeti, Endonezya, Fas, Filipinler, Filistin, Fransa, Gana, Gine, Güney Afrika Cumhuriyeti, Gürcistan, Hindistan, Hollanda, İngiltere, İrlanda, İspanya, İsviçre, İtalya, Kamboçya, Kanada, Kazakistan, Kenya, Kıbrıs, Kosova, Kuveyt, Lübnan, Macaristan, Makedonya, Malezya, Meksika, Mısır, Nepal, Özbekistan, Pakistan, Polonya, Romanya, Ruanda, Rusya, Singapur, Slovenya, Sri Lanka, Suudi Arabistan, Sırbistan, Tanzanya, Tayland, Türkiye, Uganda, Ukrayna, Umman, Ürdün, Vietnam yer aldı.

27 Ocak 2018 Cumartesi

Batman, 22’inci EMITT Fuarı’nda, misafirlerini ağırlıyor

Güneydoğu’nun Huzurlu kenti Batman , EMITT Fuarı’nda ziyaretçilerini ağırlıyor
EMITT Turizm Fuarı’na  katılan Batman, Turizmde yakaladığı başarının sırrını Fuar bitimine kadar ziyaretçileri ve katılımcılarıyla paylaşıyor

Turizm sektörünün uluslararası buluşma noktası EMITT Turizm Fuarı’nda, turizm sektöründen Acenta, Otelci ve katılımcıları Batman stantında ağarlıyarak yöreye özel lezzetleri ikram eden, DİKA, Batman Belediyesi, Batman İl Kültür Müdürlüğü ve Batman konaklama sektörü temsilcileri gün boyu yoğun ilgi görüyor. EMITT Turizm Fuarı’nda  12 holde bulunan Batman, aynı zamanda yöreye özgü bez bebekler ve özel işlemeli gümüş hediyelik eşyalar standı da ilgi odağı oldu. Güneydoğu illerinden gelerek Baladiye Başkanları, Valiler ve STK Başkanları Batman standını renklendirdiler. Güneydoğu’nun Turizmde parlayan yıldız Batman  bölgenin kültür turlarıyla ön plana çıkıyor. 

Önümüzdeki günlerde  yeni Kültür  rotaları çizilerek daha önce görülmemiş  yerleri yerli ve yabancı turistlerin görme imkanı olacak. 2018 yılında Kültür turlarıyla ön plana çıkacak olan Batman  kendinden emin adımlarla ilerliyor.  Bölgede Dicle nehri kıyısında Kantar köprüsü rotasıyla Adem ile Havva’ dan kalma mağaraları, yine aynı bölgede bulunan delikli mağara  ziyaretçilerini bekliyor. Dünya tarafından  yakinen bilinen  Hasankeyf ise gezilecek görülecek Tarih ve Doğa içinde  gezilmesi gereken  kültür rotası içinde bulunuyor. Yine Hasankeyf sınırları içinde sevgi vadisi ise özellikle gidilmesi görülmesi gereken  önemli yerlerden.  Batman  kısa turlarla gezmekle  bitmeyecek kadar fazla Tarih ve Kültür  alanı bulunuyor.  Önce Batman  gelin  tüm güzellikleriyle sizi bekliyor.

25 Ocak 2018 Perşembe

EMITT 2018’de 22’inci kez kapılarını açtı

22’incisi düzenlenen Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı EMITT; TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde kapılarını açtı. Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı – (EMITT), Hacer Aydın, Vincent Brain, Oya Narin, Osman Ayık, Michael Frenzel, Taleb Rifai, Vasip Şahin, Kültür ve Turizm Bakanı Numan Kurtulmuş,Timur Bayındır, Başaran Ulusoy,

Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı – (EMITT); 25 – 28 Ocak 2018 tarihleri arasında Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleşecek. 22. kez turizm sektörünün buluşma noktası olmaya hazırlanan EMITT’e bu yıl; 85 ülkeden 4 bin 800 katılımcı ve 600 tur operatörü yer alacak. EMITT 2018 Fuarı’nın açılış konuşmalarını ITE Türkiye Turizm & Seyahat & Moda Grup Direktörü Hacer Aydın, ITE Grup EMEA Bölge Direktörü Vincent Brain, Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği Başkanı Oya Narin, TüROFED Başkanı Osman Ayık, Alman Turizm Sektörü Federal Birliği Başkanı Michael Frenzel, BM Dünya Turizm Örgütü Eski Genel Sekreteri Taleb Rifai, İstanbul Valisi Vasip Şahin ve Kültür ve Turizm Bakanı Numan Kurtulmuş yaptı.

22’incisi düzenlenen Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı EMITT’in açılış konuşmasını İlk olarak sahneye gelerek ITE Türkiye Turizm & Seyahat & Moda Grup Direktörü Hacer Aydın yaptı.  Hacer Aydın konuşmasının başında bu önemli organizasyonda emeği geçen herkese, protokol üyelerine, Bakan Numan Kurtulmuş’a ve katılımcılara teşekkürlerini sunarak başladı. Turizm sektörünün zor bir dönemi geride bıraktığını söyleyen Hacer Aydın; bu sene için ilk sinyallerin olumlu olduğunu belirtti. Türkiye turizmine katkı sağlamak amacıyla ilk 5 arasında yer alan EMITT Fuarı’nın daha iyi gerçekleşmesi için çalıştıklarını ve bu yıl 85 ülkeden 600 tur operatörünü davet ettiklerini iade etti.

 Hacer Aydın, bu yıl EMITT Fuarı’nın 600’e yakın randevulu görüşmeye ev sahipliği yapacağına dikkat çekerek; bu rakamla WTM Londra Fuarı’nın rekorunu egale edeceğini açıkladı.Geçen yıla göre EMITT Fuarı’nın % 55’lik bir büyüme kaydettiğini sözlerine ekleyen Hacer Aydın; bu başarıda emeği geçenlere ve sponsorlara teşekkürlerini sunarak konuşmasını tamamladı.



ITE Grup EMEA Bölge Direktörü Vincent Brain, ise dünyanın en büyük ilk 5 fuarı arasında yer alan EMITT Fuarı için tecrübelerini katılımcılara ve yatırımcılara en yüksek verimi sağlayacak şekilde ve yatırımlarını en verimli şekilde yönlendirmek için kullandıklarını belirtti. 



Bu yıl fuar kapsamında 600 bine yakın bir görüşmenin yanı sıra showcase, konferans gibi etkinliklerin düzenleyeceğini ve bu etkinliklerin katılımcılara pek çok fayda sağlayacağını ifade eden Vincent; “tüm bu yatırımları EMITT’i büyütmek için çalışıyoruz dedi.

22. kez düzenlenen EMITT’in bir parçası ve iş birliği ortağı olmaktan mutluluk duyduklarını ifade ederek konuşmasına başlayan Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği Başkanı Oya Narin; EMITT, her geçen sene gösterdiği gelişim ile EMITT’in 22 senedir sektöre yaptığı katkıların önemli boyutta olduğunu vurgulayan Oya Narin; “EMITT’i önemli bir platform olarak görüyoruz. Bu nedenle dünya turizminde ülke olarak daha fazla pay almak için EMITT gibi organizasyonlara katkı sağlamaktan mutluluk duyuyoruz.” dedi.EMITT ‘ı partneri olmaktan da memnuniyet duyuyoruz dedi.

TÜROFED Başkanı Osman Ayık ise, Türkiye turizminin 2015 ve 2016 yıllarında yaşadığı iki zorlu yılın ardından, 2017 yılında güçlü bir geri dönüşe imza atarak, önemli bir turizm ülkesi olduğunu kanıtladığını belirterek konuşmasına başladı.2017 yılındaki yaşanan güçlü geri dönüşün ardında yatan etkenlere değinen Ayık, ilk olarak Türkiye turizminin güçlü yapısının ve turizm sektörünün gücünün önemli rol oynadığını sonrasında özellikle Rusya ve BDT ülkelerinde yaşanan artışların bu güçlü geri dönüşe önemli katkı sağladığını belirtti. 2018 yılında da önemli işlere imza atacağız diyen Ayık; “2018 yılında çift haneli büyümeyi planlıyoruz” dedi. TüROFED Başkanı Osman Ayık; EMITT’in bugünlere gelmesine katkı sağlayan herkese teşekkür ederek konuşmasını tamamladı.

Dünya genelinde yaşanan siyasi, ekonomik ve teknolojik nedenlerden dolayı bir türbülans döneminden geçtiğini belirten Alman Turizm Sektörü Federal Birliği Başkanı Michael Frenzel; “dünyamız hala türbülanslı zamanlardan geçiyor; dijitalleşme tüm hızıyla devam etmekte ve bu da iş modellerimizi değiştirmekte. Burada sabit kalan tek şey insanların seyahat etmeye devam ettikleridir. Bu, bir sürede daha devam edecek. 2017 yılında Dünya genelinde 1.3 milyar uluslararası turist seyahat ederek yeni bir rekor kırıldı. 2018 yılında bu rakamın 1.5 milyar seviyesine yükselmesi öngörülüyor” dedi. Hem Türkiye’de hem de dünyada turizm sektörünün büyüme kaydettiğini söyleyen Frenzel; “turizm, dünya genelinde elde edilen GSMH’ya % 12’lik ve istihdama önemli katkı sağlıyor. Bunlar umut verici rakamlardır.” dedi. Michael Frenzel, konuşmasının devamında Türkiye turizmine yönelik açıklamalarda bulundu. Türkiye’nin sahip olduğu sahiller ve destinasyonlarıyla turizmde en popüler ülke arasında yer aldığını ifade eden Frenzel; “2018 rakamlarının Türkiye için umut verici olduğunu, Türkiye’ye yönelik güçlü bir düzelme yaşandığını” belirtti. Almanya’da Türkiye rezervasyonlarına yönelik % 70 oranında artış kaydedildiğini açıklayan Frenzel; bu yıl seyahat edecek Almanların sayısında % 2 oranında artış yaşanacağını ve bu artıştan Türkiye’nin de önemli bir pay alacağını söyledi.

İstanbul’un Türkiye turizminde önemli bir yere sahip olduğunu belirterek konuşmasına başlayan İstanbul Valisi Vasip Şahin; “İstanbul, sahip olduğu yatak kapasitesi ve tesisleriyle Türkiye turizmi açısından önemli bir şehir… Bizim her zamanki iddiamız İstanbul, Tokyo kadar, Paris kadar güvenli bir şehir. Dünyada her ülke terörden ne kadar pay alıyorsa; İstanbul da o kadar alıyor. Dünyanın her bölgesi terörizm tehdidi altında ama geçen sene İstanbul’a yönelik bu saldırılar yoğunlaştı.” dedi. Alınan güvenlik önlemlerinin ve tedbirlerin ardından bu tarz saldırıların önüne geçildiğini kaydeden Şahin; bu gelişme sonrasında 2017 yılında İstanbul’un turist oranı % 18 arttığını ve bu rakamın ve gelen turistlerin niteliğinin 2018 yılında daha da artacağını belirtti. İstanbul’un kongre turizmi için de önemli bir şehir olduğuna dikkat çeken Vasip Şahin; önümüzdeki dönemde İstanbul’un kongre turizminde yeniden yükselişe geçmesi için önemli çalışmalar yürüteceklerini açıkladı. Vasip Şahin son olarak, Atatürk Kültür Merkezi’nin restorasyon çalışmaları sonrasında yeniden açılmasıyla; kongre turizmi alanında İstanbul turizmine önemli katkı sağlayacağını söyledi.

Kültür ve Turizm Bakanı Numan Kurtulmuş “Müjdeli Haber” verdi


Kültür ve Turizm Bakanı Numan Kurtulmuş ise konuşmasına, “EMITT Fuarı’nın sahasında oldukça iddialı bir fuar olduğunu; Doğu Akdeniz destinasyonları için büyük önem arz ettiğini" belirterek başladı. Dünyanın 5 önemli turizm fuarı arasında yer alan EMITT’in, Türkiye’nin
turizmdeki iddialarını ortaya koyacak; yeni pazarlara açılmasına önemli katkı sağlayacak bir platform olduğunu belirten Bakan Kurtulmuş; bu fuarın Türkiye destinasyonlarının tanıtımının yanı sıra sektör temsilcilerinin ve turizm otoritelerinin bilgi paylaşımına önemli katkılar sağlayacağını söyledi. Son 2 yılda turizmde “şok dönemi” diyebileceğimizi bir süreçten geçildiğini belirten Kurtulmuş; Rusya ile yaşanan uçak krizi, Avrupa ülkelerindeki seçim dönemlerinde İslam ve Türkiye karşıtı görüşlerin artması, 15 Temmuz sürecinin üst üste gelerek turizmde şok etkisi yarattığını ifade etti. Bakan Kurtulmuş, 2015 ve 2016 gibi zorlu bir süreci başarıyla atlatmasının; Türkiye turizminin ne kadar dayanıklı olduğunun önemli göstergesi olduğuna dikkat çekti.


2017 yılında yaşanan bu olumsuzlukların ardından 32.4 milyon turist ve 26 milyar Dolar turizm gelirinin elde edildiğine dikkat çeken Numan Kurtulmuş; “şimdi yeni hedeflere doğru yol almaya başladık, yeni hedeflere doğru yürüyoruz” dedi. Bakan Kurtulmuş, 3. Turizm Şurası’nda alınan kararlar sonrasında şimdi bu kararları uygulamak için çalışıyoruz, hedefimiz belli, “2023 yılında 50 milyon turist 50 milyar Dolar turizm geliri elde etmek” bunun için fedakârca çalışıyoruz” dedi. 2018 yılının çok güzel bir yıl olacağını belirten Kurtulmuş; Almanya’da rezervasyonlarda % 70 artış, diğer Avrupa ülkelerinde de % 50 – % 60 artış söz konusu dedi. Bundan sonraki aşamada mevcut pazarlarda daha etkin hale gelmenin yanı sıra yeni pazarlara da etkili bir şekilde yöneleceklerini belirten Kurtulmuş; “bundan pazar çeşitlendirmesine gideceğiz. Açılmadık pazarları açacağız. Turizm, dünya nüfusu için artık lüks değil; ihtiyaç haline gelmiştir. Bu gelişmeyi etkili şekilde kullanacağız.” dedi.

EMITT açılış galası Lionel İstanbul Hotel’de gerçekleşti

TRAVELSHOPTURKEY 100’e yakın ülkeden, 700 tur operatörünü İstanbul’a getirdi





22. EMITT  Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı açılış galası 75 farklı ülkeden 700 uluslararası acente ve tur operatörünün katılımı ile Lionel Hotel İstanbul’da gerçekleştirildi







TRAVELSHOPTURKEY CEO’su Murtaza Kalender, 75 farklı ülkeden 700 Tur operatörünü  İstanbul’a getirdi. Türkiye’nin bulunduğu coğrafyadaki en büyük turizm fuarı olan Emitt 22. Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı açılışı  Lionel Hotel İstanbul’un ev sahipliğinde muhteşem bir gala ile yapıldı.

Ülke tanıtımına katkıda bulunmak amacı ile 75 farklı ülkeden kültür, kongre, etkinlik, sağlık, düğün, inanç, gastronomi turları organize eden 700 uluslararası seyahat acentesi ve tur operatörü ile aralarında Amasya İl Kültür ve Turizm Müdür V. Hakan KARAMAN, Amasya Ticaret ve Sanayi Odası Yk. Başkanı Murat Kırlangıç,  Hindistan Konsolosu Subhash P. Gupta’nın olduğu  galanın açılış konuşmasını yapan Travel Shop Genel Müdürü Murtaza Kalender yapmış oldukları sistem sayesinde sadece ülkemizi tanıtan ve tanıtmak isteyen acentecileri seçtiklerini belirterek “Dünyanın hiçbir fuarında 100’e yakın ülkeden, 700 tur operatörü ülkemizin tanıtımı için bir araya gelmez, neredeyse imkansızdır ama biz bunu EMITT için başardık” dedi. 

Gala’da ev sahibi olarak söz alan Lionel Hotel Pazarlama ve Satış Direktörü Burçak Atak Türk Turizm’i adına yapılacak tüm projelerde sektörün görüş, öneri ve taleplerine açık ve iletişim için her zaman ulaşılabilir olduklarını dile getirdi. “Siz partnerlerimiz, biz yöneticiler, ülke kamu ve paydaşları ile hepimizin beraberce yapacağımız aksiyonlar ile emeklerimiz karşılığını mutlaka bulacaktır. “ dedi. 




Geleneksel Türk Mutfağından seçme lezzetlerin ikram edildiği açılış galası Burcu Kısakürek ve orkestrası Disco Project performansı eşliğinde renkli görüntülerle son buldu. 


23 Ocak 2018 Salı

Setur Duty Free, kazançlı alışveriş imkanı sunuyor

Setur Duty Free kampanyalarıyla İstanbul Sabiha Gökçen’den yurtdışına gitmenin ayrıcalığını yakalayın!

Setur’un İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nda yer alan Duty Free mağazası, çarpıcı ve özel kampanyalarıyla, yurtdışına çıkan ve yurtdışından gelen seyahat severlere seçkin mağazalarda uygun ve avantajlı fırsatlar sunuyor.Türkiye’nin en yaygın gümrüksüz satış mağazaları zinciri olan Setur Duty Free, avantajlı fiyatlarının yanı sıra çarpıcı kampanyalarıyla da müşterilerine kazançlı alışveriş imkanı sunuyor. Setur’un İstanbul Sabiha Gökçen’i kullanan dış hat yolcularına yönelik kampanyasında Giden Yolcu mağazasından alışveriş yapanlar yine giden yolcu katında yer alan Vakko Boutique, Burberry, Ermenegildo Zegna, Paul&Shark ve Timepieces mağazalarında geçerli olmak üzere butik, aksesuar ve saat ürünleri  için indirim çeki kazanıyor.Aynı zamanda THY CIP Lounge müşterileri de Sabiha Gökçen Giden Yolcu mağazalarındaki parfüm, kozmetik ve butik aksesuar kategorilerindeki tüm alışverişlerinde %15 indirimden yararlanıyor. 

Kış turizminin geleceği çocukların elinde!

Turizmciler teşvikleri hayata geçirdiklerinde, Türk kış turizmi sektörü hareketlenir 
Yoğun bir eğitim-öğretim dönemini geride bırakan 5-17 yaş arası yaklaşık 16 milyon öğrenci için 
kış sporlarıyla ilgilenebilecekleri en uygun zaman dilimini sömestir tatili oluşturuyor


Öğrencilerin kış sporlarıyla tanışabileceği ya da mevcut yeteneklerini geliştirebileceği en verimli dönemi sömestir tatili oluştursa da, bu sporları gerçekleştirebilmek için gereken ücretler ailelerin bütçelerini aşabiliyor. Yüksek maliyetler söz konusu olduğundan kış turizmi açısından sahip olduğu büyük potansiyeli değerlendiremeyen ülkemizin geleceğini ise tam şu anlarda yarıyıl tatili sevinci yaşayan öğrenciler oluşturuyor. Geleceğin Yıldızları Kayak Kampları Direktörü Murat Gözet’e göre turizmciler bazı teşvikleri hayata geçirdiklerinde Türk kış turizmi sektörünün hak ettiği yerlere gelmesi de çok daha kolay olacak. 

Yoğun bir eğitim-öğretim dönemini geride bırakan 5-17 yaş arası yaklaşık 16 milyon öğrenci için 
kış sporlarıyla ilgilenebilecekleri en uygun zaman dilimini sömestir tatili oluşturuyor. Ancak, Uludağ, Palandöken, Erciyes ve Kartalkaya gibi kış turizmi açısından önemli potansiyele sahip bölgeler olsa da, tümünün 15 günlük tatilini bu tema ile değerlendirebilmesi kolay olmuyor. Konaklama ücretlerine kayak kiraları, teleski ve ekipman maliyetleri de eklenince ortaya birçok ailenin ödeyemeyeceği rakamlar çıkıyor. İmkanı ve zamanı olan aileler ya hep birlikte kayak tatili yapıyor ya da çocuklarını okulların ve özel kuruluşların düzenlediği kamplara göndermeyi tercih ediyor. Fakat maliyetlerin yüksek oluşu ve operasyon güçlükleri bu noktada da ortaya çıkıyor ve az sayıda okul kayak programlarını devam ettirebiliyor. 

21 yıldır aralıksız olarak Uludağ’da düzenlediği kamplarla aileler için en güvenilir seçenek olmayı sürdüren Geleceğin Yıldızları Kayak Kampları Direktörü Murat Gözet,  kış sporlarının daha geniş kitlelere yayılması için teşviklerin uygulanması gerektiğini vurguluyor. Gözet, “Sömestir döneminde en yüksek konaklama ücreti ile karşımıza çıkan otellerin toplam yatak kapasitesinin bir kısmını çocuk ve genç grupları için ayırması, teleski ücretlerinde ve kayak kiralamalarında özel indirimler yapılması gibi uygulamalarla daha çok kişinin kayak sporu ile tanışacağını düşünüyorum. Tüm gelişmiş ülkelerde uygulanan bu teşvikler bizde de uygulandığında gençler bu sporu sürdürebilecek ve onların sayesinde kış turizmi de gelişme gösterecek” sözleriyle turizmcilerin bugünün çocukları ile gençlerini desteklediklerinde gelecek yıllarda tesislerinin ve sektörün müşterilerini hazırlayacaklarına olan inancını belirtiyor. 

Geleceğin Yıldızları sömestir tatilinde farklı deneyimler sunuyor 
Bugüne kadar 400’ün üzerinde kamp düzenleyen ve sektörünün Türkiye’deki önde gelen kurumlarından Geleceğin Yıldızları, sömestir tatilini “Kayak ve Snowboard Kampı” ve “ Genç Yıldızlar Kampı” ile karşılıyor. Kayak ve Snowboard Kampı ile 8-13 yaş arası çocuklara, Genç Yıldızlar Kampı ile ise 14-17 yaş arası gençlere seviyelerine uygun kayak deneyimi sunan Geleceğin Yıldızları, 16 saat sürecek kayak ve snowboard eğitiminin yanı sıra karın başrolde olduğu tüm eğlenceli aktiviteleri içinde barındırarak unutulmaz bir sömestir tatili sunuyor.26-31 Ocak tarihleri arasında düzenlenecek kamp için İstanbul’dan Uludağ’a ulaşımın, Uludağ Beceren Otel’de 5 gece 6 gün konaklamanın, gerekli tüm spor malzemelerinin ve teleski ücretlerinin dahil olduğu kış programları 4250 TL’den fiyatlandırılıyor. 

Amadeus ve Corebit’ten, acenteler için yeni çözüm

Amadeus Türkiye ve Corebit, yeni teknoloji çözümü ‘bizitravel’ için işbirliğine imza attı

Amadeus Türkiye ve Corebit, seyahat acenteleri ve kurumsal firmaların seyahat politikalarına uygun rezervasyon ve biletleme yapabilecekleri, yeni teknoloji çözümü ‘bizitravel’ için işbirliğine imza attı. Küresel seyahat endüstrisi için ileri teknoloji çözümlerinin önde gelen sağlayıcısı ve işlemcilerinden Amadeus ve Corebit’in işbirliğiyle sektöre sunulacak olan “bizitravel” ürünü, seyahat politikası ve biletlemenin yanı sıra onay akışları, uçuş takibi, masraf yönetimi ve raporlama gibi ihtiyaçları da karşılayacak. Amadeus, bizitravel ile kullanıcısı tüm acentelere teknoloji yatırımı yapmaksızın kendi kurumsal müşterilerine hizmet verme imkanı sunuyor. Teknoloji çözümleriyle seyahat acentelerinin ihtiyaçlarını ön planda tuttuklarına vurgu yapan Amadeus Türkiye Genel Müdürü Eric Willems, “Her zaman acentelerimize maksimum fayda sağlamak için çalışıyoruz. Ürün stratejimizi acentelerimizin ihtiyaçları doğrultusunda şekillendiriyoruz. Bizitravel, kolay kullanımı, kolay konfigurasyon ve hızlı implementasyonu sayesinde kurumlara çok uygun ve ölçeklenebilir bir sistem. Bizitravel ile şirketlerin çalışabileceği bir çözüm sunarak acentelerimizin iş hacimlerini artırmayı, işlerini geliştirmelerine yardımcı olacak ileri teknoloji çözümler sunmayı hedefliyoruz” dedi. 

Bizitravel maliyet avantajı sağlayacak
Geliştirdikleri “bizitravel” sistemiyle hem acentelere hem kurumsal firmalara birçok avantaj sunacaklarını belirten Corebit Kurucu Ortağı Yusuf Önder Us, “Yeni teknoloji çözümümüzü Amadeus ile acentelere ve kurumsal firmalara taşımak bizleri heyecanlandırıyor. Geliştirdiğimiz yeni çözüm “bizitravel” ile sunacağımız avantajları iki farklı çatı altında değerlendiriyoruz. Bunlardan birincisi acenteler için sunacağımız avantajlar. Acentelerimiz daha verimli çalışarak, zamanı daha iyi yönetebilecekler. Yeni ürünümüz acentelere, çok yüksek yatırım maliyetleri gerektiren ve sürekli takip edilmesi gereken teknolojiyi uygun fiyatla alıp rekabet edebilir konuma gelmesi için destek olacak. Mesai saatleri dışında da çalışan bir sistemle kullanıcılara ihtiyaç duydukları anda rezervasyon ve biletleme yapabilme olanağı ve kendi anlaşmalı uçak ve otel fiyatlarını müşteriye yansıtabilme gibi imkanlar sunacak” dedi. Bizitravel’in kurumsal firmalara sağlayacağı avantajları da anlatan Yusuf Önder Us,  “Kendi kendilerine planlama ve biletleme ile firma çalışanları zamandan tasarruf edecek. Firmalar, seyahat politikaları çerçevesinde anlaşmalı havayolu ve otel fiyatlarını kullanırken aynı zamanda raporlama da yapabilecekler. Böylece ciddi bir maliyet avantajının da elde edileceğini öngörüyoruz. Bütün kurum için tek bir merkezi sistem ihtiyaçları karşılayacak ve kurumlar çalışanlarının seyahat güvenliği için kimin nerede olduğunu anlık görebilecek. 7/24 mobil ve web sitesinden biletleme ve rezervasyon imkanı sayesinde işlemlerini kolaylıkla halledebilecek” diye konuştu.


22 Ocak 2018 Pazartesi

Kış Ortasında ‘Yaz Tatili’ Yapabileceğiniz Yerler

Herkes kayağa giderken, Ligarba Turizm tatil severleri kış ortasında güneş altında yanmaya davet ediyor


Herkes gider kayağa biz gideriz güneş altında yanmaya! Kışın herkes tir tir titrerken kar soğuğunda, ister misin çatlatalım mesai başındakileri okyanus kıyılarında? ‘Instagram’ın da hakkını verelim, story neymiş gösterelim; sürelim güneş kremlerini tepeden tırnağa, denizin, güneşin tadını çıkaralım. Paltoları burada bırakıp, sıcak iklimlere yol alıyoruz. Oralarda bir şort bir tişört kâfi, malum yaz tatiline gidiyoruz. Kışın kireç gibi bembeyaz suratlarla gezerken herkes, karlar arasında esmer tenimizle kendimizi belli ediyoruz. Çok eğlenceli olacak çok, aslında rüya gibi! Boşuna dememişler “İnsan dediğin kuş misali” diye, atlayıp uçağa zamanda geri gidiyor, yaz aylarına dönüyoruz! İster çılgınlık olsun adı, ister tatlı bir kaçamakla cümle alemi kıskandırmacılık, haydi başlıyoruz!

Dominik Cumhuriyeti
Artık ülkemizde Dominik’i bilmeyenimiz, iki lokma yemek peşinde kendilerini paralayan şehirli gençlerin, kokonat cennetinde çektiklerini duymayanımız yok! Karayipler’de yer alan ada ülkesinde deliren survivor halkını bir kenara bırakıp program boyunca gösterilen doğa manzaralarına odaklanalım ve yiyecek ekmeğimiz, içecek suyumuz varken, karnımız tok, sırtımız pekken o cennetin sefasını nasıl süreriz bir hayal edelim.Ülkemizde mevsimin kış, soğuğun sıfırın altında seyrettiğini unutmadan, mavinin derinine, yeşilin sakinine, sıcağın kemiklerimizi ısıtanına bir güzel doyalım! Haydi Dominik’te harika bir kış tatili yapalım! Çok özenirseniz birkaç parkur koşup, çamurlara da batarız! Biz de ‘survivor’cılık oynarız.

Maldivler
Bir dönem gitmeyeni dövüyorlar diye herkesin hücum ettiği, Türkiye’de klip çeken sanatçının muhakkak bir kare olsun Maldivlerden mavilik eklediği, pek popüler balayı kıyısı!Hint okyanusunun mavili yeşilli sularına fırsatı olup gitmeyen, göz alabildiğine plajlarında şansı varken yatıp yuvarlanmayan zor bulunur, böyle yere de gitmeden ölmek yaşama ihanet olur! Cennet nasıl bir yer diyen olursa, işaret parmağınızı bir Maldivler fotoğrafına doğru tutup, bakınız demeyi ihmal etmeyiniz. Zira burası dünyanın cenneti olmaya aday güzellikte.Türklerin akınına uğramasının sebebi, bize geçiş serbestliği olabilir! Eskiden Maldivler el yakardı, şimdi güney sahillerinden pek de farkı yok! Yani dememiz o ki; kışın harika bir tatil alternatifi olarak şurada dursun!

Dubai
Lüksün, ihtişamın, ceplerden saçılan, camlardan taşan paranın merkezinde sıra; Dubai’de! Sanmayın plazaların gölgesinde, yat limanlarının kıyısında, güney sahilleri esintisi serinlik getirecek, burası develerden serap, kumlardan vaha görmenizi sağlayacak, çöl sıcaklarının sahibi bir marka cenneti! Hem tatil hem de dünyanın en ünlü markalarını kolayca bulabileceğiniz muazzam bir alışveriş için, bir taşla iki şişe devirmek için Dubai’ye hareket ediyoruz!Bırakınız gökler kuşların olsun, varsın kanatları özgürlük için açılsın! Tatile gidiyorsunuz madem, fazla gürültü çıkmasın! Beriki bilgisayar ister, öteki telefon, yanındaki VR; hiç uğraşıp yükünüzü artırmayın! Dört saatlik yolculuktan sonra ver elini deniz, plaza manzaralı plajlar, kavurucu sıcaklar! Vize zaten Ligarba ile çocuk oyuncağı, dert etmeye gerek yok!

Tayland
Ben sırf deniz için onca yol gidemem, bir gün plaj, iki gün deniz, üçüncü gün canım sıkılır diyenlere, hem kültür turizmi, hem deniz, kumsal; istikamet ise tabi ki Tayland!Sabah ilk iş kahvaltı sonrası birkaç kulaç, engin deniz, öğle saatlerinde tapınaklarıyla ünlü Tayland’da harika bir keşif, akşamüstü yine deniz, biraz da güneş, gece ışıklı sokaklarında gezi ve ilginç mutfağında muazzam deneyimler! Her saat dopdolu, her gün heyecanlı, Tayland her anlamda doyurucu! Bangkok sahip olduğu sayısız Budist tapınağıyla tam bir kültür turu vaat eder, Phuket kışın yaz tatili yapabileceğiniz plajlara sahip olmasının yanında, gece hayatıyla da namına yaraşır bir eğlence sunar, Pattaya efsane plajlarıyla cennetinde yer açar! Tayland tek kişilik dev bir orkestra gibidir; her telden çalar! Tatil için Tayland’ı seçenler, asla pişman olmazlar!

Küba
Cehaletin, diz çökmenin, özgürlüğünü kaybetmenin yasak olduğu bir ülke düşünün, yoksulluktan dilenmek zorunda olan kimsenin olmadığı! Mesela ırkçılık da görülmez orada, yeni model araba da. Ama sokaklarında dans eden insanlar, neşeyle müzik yapan gruplar, bembeyaz kumlarla örtülü kumsallar, bolca puro fabrikası görebilirsiniz!Dünyanın en çok merak edilen çok kültürlü özgürlükler ülkesine gitmek ister misiniz? Hem de kışın, yaz niyetine? İşte orası Küba! İşten güçten tümüyle uzaklaşıp, modern kent yaşamıyla alakası olmayan bir sahada, el değmemiş bir ülke bulacaksınız! Pudradan kum, arıtma suyundan deniz yapmışlar onu da Küba’nın ortasına boca etmişler! Bir yanı da manavdan tazecik yeşilliklerle dolu! Böyle doğa, böyle ilginç kültür, böyle tatil kaçar mı? Kaçmaz! Yolumuz uzun, Küba tarihini okuyacak zamanımız bol, yanımıza uygun kitaplar almayı unutmayalım.

20 Ocak 2018 Cumartesi

Becerikli Anadolu kadınları “Pacco Baby” projesiyle hayat buldu

Mardinli kadınlar ‘Çok Üret, Az Tüket, Basit Yaşa’ sloganı ile ticari kaygıların çok ötesinde sosyal sorumluluk bilinci ile yola çıktı. Pacco Baby Marka yaratıcısı Gülçin Kolip, yaratıcı ve girişimci kadınlarımızla birlikte bebekler için doğal, sağlıklı ve modern bir giyim markası oluşturmaya karar verdik ve üretime Mardin’den başladık dedi


Mardin’den İstanbul’a, Anadolu kadınlarına organik ve el yapımı ürünler ürettiren Türkiye’nin yeni Anne&Bebek giyim markası Pacco Baby, 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü’nde açılıyor. Yaşı, sağlığı ya da özel durumu nedeniyle çalışamayan, 22-65 yaş aralığındaki kadınların bazıları, örgülerden elde ettiği gelir ile kendisine çeyiz yapıyor, bazısı ise çocuklarına sevdikleri şeyleri alarak onları mutlu ediyor. Markanın yüzü Pebo ve Bebo isimli oyuncakları ise 22 yaşındaki otizmli Yasemin yapıyor. Üretiminin %100’ü sağlığı, yaşı ya da özel durumu nedeniyle çalışamayan becerikli Anadolu kadınları tarafından gerçekleştirilen ve buna ithafen Dünya Emekçi Kadınlar Günü’nde açılış yapan marka, bebeği için doğal, sağlıklı ve kaliteli ürünler arayanlar için  ‘2017 İlkbahar-Yaz Koleksiyonu’nu beğeniye sundu. 

Hırkalardan, patiklere, anne-bebek takımlarından, hediye setlerine ve organik el örgü iplerine kadar 15 farklı ürün, 10 farklı renk çeşidi ile hizmet verecek olan markanın ürünleri, %100 organik pamuk ipliklerle hiçbir kimyasal işlem görmeden elde üretildi. 0-12 ay bedende üretilen bebek ürünlerinde, el sanatının geleneksel desenleri, modern örgü desenleriyle harmanlandı. Koleksiyonda pembeden, maviye, lacivertten, vişne rengine kadar birçok farklı renk seçeneği, uçuk ve yumuşak tonlarıyla dikkat çekiyor. Kız bebekler için ajurlu desenler, el sanatının mükemmel işçiliğini yansıtırken, erkek bebekler için kullanılan desenler ise adeta makine dokusunu andırıyor. Ürünler, model, renk ve desen uyumları ile de oldukça modern. 


Otizmli Yasemin oyuncakları örüyor
‘Çok Üret, Az Tüket, Basit Yaşa’ sloganı ile ticari kaygıların çok ötesinde sosyal sorumluluk bilinci ile yola çıktıklarını ve yaşı, sağlığı ya da özel durumu nedeniyle çalışamayan ama sürekli üreten becerikli Anadolu kadınlarıyla birlikte yeni bir bebek giyim markası yaratmaya karar verdiklerini belirten markanın yaratıcısı Gülçin Kolip şunları söylüyor; “Türkiye’de el örgü sanatı çok eski zamanlardan bu yana kadınlarımızın yaratıcılığı sayesinde sürekli gelişti. Kadınlarımız, el ürünlerini internet ortamında ya da yerel stant yerlerinde satacak kadar kendilerini geliştirdi. Pacco Baby olarak biz de, yaratıcı ve girişimci kadınlarımızla birlikte bebekler için doğal, sağlıklı ve modern bir giyim markası oluşturmaya karar verdik ve üretime Mardin’den başladık. Farklı birçok dini, dili, kültürü yüzyıllardır birlikte yaşatan Mardin, el sanatlarının da en çok geliştiği şehirlerimizden biri. Ancak maalesef son yıllarda turist sayısının önemli ölçüde azalması nedeniyle iş imkanı oldukça düştü. Biz de bu nedenle Mardin’li kadınlarımızla çalışmaya başlayarak, yaklaşık 2 yıl boyunca model, desen ve numune çalışmaları yaptık. Bugün Mardin’den İstanbul’a uzanan 20 üretici kadınımızla modellerimizi geliştirmeye devam ediyoruz. 22-65 yaş aralığındaki kadınlarımızın kimi, örgülerden elde ettiği gelir ile kendisine çeyiz yapıyor, kimi çocuklarına sevdikleri şeyleri alarak onları mutlu ediyor. Markamızın yüzü Pebo ve Bebo isimli oyuncaklarımızı ise 22 yaşında otizmli Yasemin yapıyor. Yasemin, küçük yaşta otizm tanısı almış, akranlarından farklı gelişim gösteren ancak müthiş el becerisi olan bir kızımız. Oyuncaklardan elde ettiği kazanç ile ihtiyaçlarını karşılamak istiyor.”

Pacco Baby’nin Kelebek Etkisi, Anadolu’daki çocuklara da dokunacak
Gülçin Kolip, öncelikle Türkiye’de online satış sitesi (www.paccobaby.com) üzerinden ardından ise kısa bir süre içerisinde Avrupa’da satışa başlayacaklarını da şu sözlerle anlatıyor; “Anadolu’dan İstanbul’a kadınlarımızın ürettiği organik ve el örgüsü bebek ürünlerimizi çok yakında İspanya, İtalya, Romanya ve Almanya’da bulunan satış noktalarında beğeniye sunacağız. Özellikle yurtdışında, organik ve el yapımı ürünlere ilgi büyük. Türkiye ise organik pamuk üretiminde dünyanın en büyük üreticilerinden biri. Bunun avantajı ile ürünlerimizin yurtdışında da çok fazla tercih edileceğini düşünüyoruz. Bitmiş ürünlerimizin yanı sıra, kadınlarımızı üretime teşvik etmek amacıyla %100 organik el örgü ipliklerimizi de satışa sunduk. Örgü örmenin bilimsel olarak kanıtlanmış birçok faydası var. Bunlardan en önemlisi terapi etkisi yaparak, psikolojik olarak rahatlatması. Türkiye’de artık doğal olana dönmenin, az tüketip, çok üretmenin zamanı geldi. Pacco Baby ailesi olarak, ‘Çok Üret, Az Tüket, Basit Yaşa’ sloganı ile Mardin’den başladığımız bu yolculuğu diğer illerimizde de sürdürerek, bir kelebek etkisi yaratacağız. En önemli ve nihai hedefimiz ise, ürünlerimizin satışından elde ettiğimiz gelir ile yine Anadolu’daki çocuklarımızın eğitimine destek olmak. Yani, Pacco Baby ürününü satın alan bir kişi aynı zamanda Anadolu’daki bir kadının geçimine destek olmuş, hem de bir çocuğun eğitimine katkıda bulunmuş olacak. Anneannelerimizden miras kalan bu harika geleneği sürdürerek bize bu imkanı tanıyan ve markamızın gelişiminde önemli rol oynayan kadınlarımıza teşekkür ediyor, onlarla gurur duyuyoruz.”  

Pacco Baby’nin Üretici Kadınlarının Çarpıcı Hikayesi
Pacco Baby’nin üretici kadınlarının her birinin farklı bir hikayesi var. Fikriye, Mardin Dargeçit’li bir genç kız. 25 yaşında. Örgülerden elde ettiği kazançla kendine çeyiz yapıyor. Gülçin Hanım, 41 yaşında, evli ve 3 çocuk annesi. Eğitimi yok ama okuma yazma biliyor. Eşi inşaatlarda çalışıyor, iş bulmakta sıkıntı çekiyor. Gülçin Hanım, örgülerden elde ettiği gelirle, çocuklarının mutlu oldukları şeyleri alarak, mutlu oluyor. Meryem, 23 yaşında, ön lisans mezunu bir genç kız. Örgü örmenin bir sanat olduğunu düşünüyor ve örgü örmenin onu psikolojik olarak çok rahatlattığını söylüyor. Yasemin, 22 yaşında, otizmli. İstanbul’da yaşıyor. Sakin ve huzurlu bir bebekliğin ardından, iletişim kurmada akranlarından geride kalması ve farklı gelişim göstermesi üzerine ailesi onu psikiyatriste götürdü ve otizm tanısı aldı. Tanı aldıktan sonra yoğun bir özel eğitim sürecine giren Yasemin, ilk, orta ve lise öğrenimini kaynaştırma öğrencisi olarak tamamladı. El sanatlarına ilgi duyan Yasemin, bu becerisini zamanla geliştirdi ve oyuncaklar yapmaya başladı. Yasemin, sevgiyle ve büyük zevkle ördüğü oyuncaklardan elde ettiği gelir kendi ihtiyaçlarını karşılamak istiyor.  

Gastronomi Dünyası İstanbul’da Buluşuyor

Dünya markası ülkelerin temsilcileri, “Gastronomi  Zirvesi” için İstanbul’a geliyor

Gastronomi konusunda dünya markası olan ülkelerin temsilcileri 29 Mart’ta İstanbul’da GLOBAL GASTROEKONOMİ ZİRVESİ’n de bir araya gelecek.TURYİD gastronominin ekonomik önemini ve kalkınmaya katkısını ortaya koymak için uluslararası zirve düzenliyor. Günümüzde ekonomik kaynakları ve üretimleri yetersiz ülkeler bile kültüre dayalı sektörleriyle markalı küresel kentler yaratarak ve istihdam artırarak büyüyorlar. Bu yüzden tasarımdan mimariye, televizyon dizilerinden dijital oyunlara,   müzelerden festivallere, el sanatlarından mutfak ve gastronomiye uzanan sektörler artık ekonominin yaratıcı endüstrileri olarak tanımlanıyorlar.

Türkiye Restoran Yatırımcıları ve İşletmecileri Derneği TURYİD; gastronominin Türkiye’de de yaratıcı endüstrilerden biri olarak algılanması ve ülke ekonomisini büyüten, kaynak yaratan bir endüstri olarak kabullenilmesi için GLOBAL GASTROEKONOMİ ZİRVESİ adıyla çok önemli bir konferans düzenliyor. Lütfi Kırdar Kongre Merkezi’nde 29 Mart’ta yapılacak zirvenin açış konuşmasını UNCTAD (Birleşmiş Milletler Ticaret ve Kalkınma Konferansı) Genel Sekreteri Mukhisa Kituyi yapacak. Aralarında gastronominin de yer aldığı kültüre dayalı sektörler için “yaratıcı endüstriler” kavramı ilk kez UNCTAD tarafından gündeme getirilmişti. Genel sekreterin açış konuşmasında örgütün bu konudaki görüş ve yaklaşımlarını anlatması bekleniyor.

Zirvede son yıllarda dünya gastronomi haritasına yerleşen ya da yerini güçlendiren ülkeler; Peru, Danimarka, Güney Kore, İngiltere, Amerika, İspanya’nın bu başarıya ulaşırken yaşadığı süreç ve devlet politikaları, tarım, ekonomi, turizm arasındaki görünmeyen iş birliği gibi konular, gastronomi alanında ülkeleri öne taşıyan toplumsal başarı hikayeleri; bu başarılarda payı olan, ya da bu amaçla kurulmuş yapılarda yöneticilik yapan kişilerin sunumlarında yer alacak. İngiltere’de yerleşik Cultura Danışmanlık şirketince konsepti belirlenen zirvenin amacı Türkiye’de gastronomiye bakışın değişmesi ve bu kavramın ev dışı yeme içme dünyasının tarladan sofraya yarattığı istihdam, üretimin kalitesine katkısı, turizm de dahil olmak üzere gıda bağlantılı her alandaki dönüştürücü etkisiyle algılanması ve yaratıcı endüstri olarak benimsenmesi.

TURYİD, gastronomiyi ekonomik kalkınmanın en yeni kaldıracı olarak görüyor ve Türkiye’nin gündemine Gastroekonomi zirvesiyle taşıyarak büyüme politikaları arasında sayılmasını istiyor. Buna gerekçe olarak da gastronominin hem iç hem de dış turizmin katma değeri yükselerek çeşitlenmesini, ülke mutfakları ve gıda ürünlerinin katma değeri yüksek ihraç ürünlerine dönüşmesini, şehirlerin markalaşmasını ve gastrodiplomasi olanaklarını sağladığını söylüyor.








19 Ocak 2018 Cuma

Meeting Point, Yeni Otel Markasını Fitur İspanya'da Tanıtıyor

Meeting Point International, seçkin ve özel otelleri bünyesinde barındıracak yeni otel zinciri Design Plus’ı hayata geçiriyor. Marka ilk üyesi Bex Design Plus’ı Şubat ayında Gran Canaria’da, ikinci oteli eski ismi ile Alaçatı Princess’ı ise 2018 yaz mevsiminde Çeşme’de açacak.


Avrupa’nın en büyük 4. tur operatörü FTI Group, Meeting Point International çatısı altında yarattığı yeni otel zincir markası Design Plus markasıyla konuklarına en özel tasarımlara ve restoranlara sahip otelleri ile en yüksek standartlarda tatil deneyimi yaşatmaya hazırlanıyor. Design Plus’ın ilk iki otelinden biri olarak faaliyet gösterecek Alaçatı Princess’ın hem sahil hem şehir oteli olma özelliği taşıyarak bölge turizmine misafirleriyle önemli ölçüde katkı sunması bekleniyor. Kapsamlı bir yenilemenin ardından kapılarını açacak Alaçatı Princess denize direkt ulaşımı, Alaçatı’ya 3 km uzaklığı ile yeni tatil döneminde bölgenin cazibe merkezlerinden biri olacak. Otel yerel ve uluslararası yemek – içecek alternatiflerini en iyi aşçıların elinden, üst sınıf restoran ve barları ile konuklarına sunacak. Otelin iç dizaynında organik ve el yapımı tekstil ürünleri kullanılacak ve Design Plus Alaçatı, Çeşme’de yeni bir otel işletme anlayışını beraberinde getiriyor olacak.

FTI Group ve Meeting Point International Grup Yönetim Direktörü Roula Jouny: “Yeni ve modern otel konseptimiz Design Plus’ı duyuruyor olmaktan dolayı son derece mutluyum. İyi bir tasarıma, seçkin bir mutfağa, kaliteli bir hizmet anlayışına ve en iyi sahil – şehir kombinasyonuna sahip otellere değer veren konuklarımıza Design Plus otellerimiz ile en iyi seçenekleri sunmak istiyoruz” dedi. Las Palmas kentinin tam merkezinde şubat ayında konuklarına kapılarını açmaya hazırlanan Design Plus oteli BEX ise, 91 adet birbirinden özel tasarlanmış art deco ve Retro mimari öğelerine sahip odası ile misafirlerine eşsiz bir deneyim yaşatıyor olacak. İç dizaynı tarihi dolaplar, madeni para yığınları ve eski mahzenler ile desteklenen otel aynı zamanda çağdaş bir tasarıma sahip olacak.

İspanya’nın yedi farklı kriter üzerinden değerlendirilerek verilen sürdürebilir otel ödülünü kazanan Design Plus oteli BEX’in eski bir banka binası üzerine kurulu olması, otele dönüştürülmesi sürecinde öz mimarisinin korunulması ve tadilatının en modern çevrecilik standartlarında gerçekleştirilmesi bu ödüle layık görülmesinde önemli rol oynadı.

Meeting Point International & Meeting Point Hotel Management
Meeting Point International, Almanya’nın Münih kentinde 2009 yılında FTI Group iştiraki olarak kurulmuş bir destinasyon yönetim şirketidir (DMC). Meeting Point International; yatak bankası Youtravel, turizm endüstrisinde en gelişmiş otomasyon sistemlerini geliştirmek üzerine odaklanan yazılım geliştirme şirketi Project Beagle ve 7 ülkede 40 oteli ile hızlı bir büyüme gösteren LABRANDA Hotels & Resorts gibi 44 farklı konumda 20 kurulu destinasyon yönetim şirketini (DMC) kapsayan, kurulduğu günden itibaren kısa sürede dünya çapında büyüklüğe kavuşan bir şirkettir. Meeting Point International; konaklama, transfer, tur, bölge gezileri, VIP tedavi ve MICE (toplantı, teşvik, kongre ve organizasyon) gibi sayısız ürün ve hizmet portfolyosu ile kaliteli bir hizmet sunmayı kendine misyon edinmiştir.

Eskişehir Ticaret Odası Turizm Kampanyasına Start Verdi

“Eskişehir’i Çok Seveceksin Hep Geleceksin” sloganının bir turizm kampanyası başlatıldı
Eskişehir’e gelen turist sayısını ve hizmet sektörünün kazancını artırmak için Eskişehir Ticaret Odası (ETO) öncülüğünde yürütülen “hepgeleceksin.com” turizm kampanyasına start verildi

Eskişehir Ticaret Odası (ETO) öncülüğünde gerçekleştirilen “hepgeleceksin.com” turizm kampanyası, Eskişehir Ticaret Odası Başkanı Metin Güler ve turizm dernek ve kuruluşlarının önemli temsilcilerinin katıldığı toplantı ile start aldı.Toplantıda konuşan ETO Başkanı Metin Güler, “Eskişehir’i Çok Seveceksin Hep Geleceksin” sloganının bir turizm kampanyası neticesinde oluşturulduğunu belirterek, amaçlarının şehir ekonomisine katkı sağlamak olduğunu kaydetti. Kampanyanın gelişim süreci hakkında bilgi veren Güler, “Bunun için sömestre tatilinde Eskişehir’in daha fazla turist ağırlamasını sağlamak amacıyla, öncelikle bu alanda hizmet veren ilgili kişi ve kurumları odamıza davet ettik.  Bildiğiniz gibi daha önce hayata geçirmeyi planladığımız Turizm Kümelenmesi çalışmamız var. Bu kapsamda, İl Turizm Müdürlüğümüzü, ilçe belediyelerimizi, üniversitelerimizin ilgili öğretim üyelerini, Turizm Derneklerini,  yani TURSAB, TUROB, GÜMTOB,  SKAL gibi kuruluşları, otelcileri bir araya getirdik. Kısacası şehrin turizm alanında çalışan aktörlerini topladık. Bir dizi arama toplantısı yaptık. Beklentileri ve önerileri dinledik. Bu toplantıların sonucunda, bir tanıtım ve turizm kampanyası hazırlamaya karar verdik. Önce kampanya dönemini ve hedef kitlemizi belirledik. 30-45 yaş aralığında,  İstanbul, Ankara, İzmir ve Konya’da yaşayan, eğitimli, gelir düzeyi iyi olan, seyahat etmeyi seven, internet kullanımı yüksek, ulaşım açısından Eskişehir’e erişim potansiyeli olan çocuklu aileleri hedefledik” diye konuştu.

Hedef 2.8 milyon kişiye ulaşmak
Kampanya vasıtasıyla 2.8 milyon kişiye ulaşma hedefi koyduklarını kaydeden Güler, “Kentin özelliklerini ayrıştırmadan, bu genç ve çocuklu ailelere 19 Ocak-4 Şubat 2018 tarihleri arasına rastlayan sömestre tatilinde, konaklama ve etkinlikler özelinde cazip gelebilecek indirimler, fırsatlar ve toplu avantajlar sağlamak için girişimlerde bulunduk. Paydaşlarımız kampanyamıza katıldılar. Eskişehir’e daha fazla para harcayan turist çekmeyi planladık. Bunun için, bu hedef kitle nezdinde ilgi çeken, akılda kalan bir sloganla bu kampanyanın kurumsal vaadini ve logosunu yaratmak için çalışmaya başladık. “Hep Geleceksin” sloganını belirledik. Bu sloganı “Eskişehir’i çok seveceksin, çocuğun çok mutlu olacak ve hep gelmek isteyeceksin” fikri üzerine, uzun vadeli bir söylem haline getirmeye karar verdik. Ayrıca sömestre tatilinde bu kampanyanın ilk adımını atıp zaman içinde değişik vesilelerle geliştirmeyi hedefledik. Örneğin, 23 Nisan döneminde geliştirerek tekrarlamayı planlıyoruz. Ardından yaz tatilinde ve bayram tatillerinde sürdürmeyi düşünüyoruz.  Yıl boyunca kampanyamız devam edecek. Konserler, tiyatrolar, çocuk tiyatroları, sergiler, çocuklara yönelik eğitimlerden oluşan bir program oluşturduk. 50’nin üzerinde etkinlik planladık. Bunun için kentimizin tüm aktörleriyle temasa geçtik.  Belediyelerle de görüştük. Otel yöneticilerinin önerileriyle İstanbul, Ankara, İzmir, Konya’yı hedef kentler olarak belirledik. Proje için detayları barındıran bir web sitesi hazırladık” dedi.

Tüm dijital mecralarda gösterilecek
Hepgeleceksin.com’un tanıtımında sosyal medyaya ağırlık verileceğini kaydeden Güler, “Facebook, Instagram, Youtube ve Twitter sayfaları hazırlandı. Bu sayfalar, kampanya boyunca birebir güncelleme yapılarak geliştirilecek. Tüm dijital mecralarda gösterilmek üzere videolar hazırladık. Bazı medyatik isimlere ulaştık, onları da kampanyamızın tanıtımına dahil ettik.  Etmeye de devam ediyoruz. Bu vesileyle şehrimizin ekonomisine katkı sağlama amacıyla planladığımız bu kampanyaya destek veren tüm kurum ve kuruluşlara,  teşekkürlerimi sunuyorum” dedi. 

Oteller ve acenteler için rezervasyon süreci hızlanıyor

Bookers Portal sistemi, oteller ve acenteler için rezervasyon sürecini hızlandırıyor
Otellerin acentelerden gelen rezervasyonları tek platformdan takip etmesine olanak tanıyan Bookers Portal sistemi acentelerin rezervasyon süreçlerini hızlandırırken, teşvik ve ödüllerle motivasyonu artırıyor


Altyapısı Protel tarafından geliştirilen sistem, dünyaca ünlü Rixos Otelleri tarafından kullanılıyor.Protel tarafından geliştirilen Bookers Portal sistemi, oteller ve acenteler için rezervasyon sürecini hızlandırırken, adil bir teşvik sistemi kurmak isteyen otellerin ihtiyacına etkin biçimde yanıt veriyor. Acentelerle Bookers Portal üzerinden daha verimli bir etkileşim yakalayan Rixos Otelleri; 14 ülkede birlikte çalıştığı toplam 800 acenteyi ağırladı. Etkinlikte her ülkeden en çok satış yapan üç acenteyi ödüllendiren Rixos Otelleri, acentelerin, rezervasyonları bekletmeden sisteme girmesini ödüllendirme yoluyla teşvik etmeyi hedefliyor.

Acenteler rezervasyon yaptıkça ödül kazanıyor
Protel imzasını taşıyan Bookers Portal sistemi; Rixos Otelleri'nin acentelerini daha hızlı rezervasyon girmeye teşvik etmesini sağlıyor. Aynı sistem, acentelerin rezervasyon çalışmalarına adil bir teşvik ve ödüllendirme sistemi getiriyor. Karşılıklı kazanç esasına dayanan bu sistemde rezervasyon aracıları, girdikleri rezervasyonlara göre çeşitli puanlar kazanıyor. Bu puanlar belirli bir seviyeye ulaştığında ise Rixos Otelleri’nden ücretsiz rezervasyon yapma hakkı kazanıyorlar. Acenteler, bu rezervasyonları kendi personelleri için kullanabildikleri gibi; müşterileri için de kullanabiliyor. Bu sayede aracı kurumlar ister kendi çalışanlarını ödüllendiriyor, isterse satışlarını artırıyor.

Tüm acenteler tek platformda!
Bookers Portal sisteminde, tüm süreçler sistem tarafından otomatik olarak izlendiği için herhangi bir haksızlık veya kayıp yaşanmıyor. Böylece otele, doğrudan ve dolaylı olarak ekonomik fayda sağlanırken aynı fayda acentelere de sağlanarak, karşılıklı ilişkilerin kuvvetlenmesi sağlanmış oluyor.
Bookers Portal ile otellerin ve acentelerin arasındaki iletişimin çok daha verimli hâle geldiğini dile getiren Protel’den İş Geliştirme Yöneticisi Elif Durak, “Altyapısını geliştirdiğimiz bu sistem sayesinde oteller en fazla misafiri getiren acenteleri kolaylıkla görüyor. Oteller bu sayede acenteler için çeşitli ödül senaryoları yaratabiliyor. Böylece iki taraf arasında kurulan kazan-kazan ilişkisi güçleniyor,” diye konuştu.