20 Kasım 2021 Cumartesi

TÜRSAB 2021 Turizm Kongresi‘Erken Değil, Tam Zamanı’

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği’nin (TÜRSAB) bu yıl ilkini düzenlediği TÜRSAB Turizm Kongresi öncesinde düzenlenen basın toplantısında, ‘Erken Değil, Tam Zamanı’ erken rezervasyon kampanyası başlatıldı ‘36 Bölge Temsil Kurulumuz ve 16 İhtisas Başkanlığımız ile turizmi ülkenin her yanına yaymak için çalışıyoruz.’

TÜRSAB Başkanı Firuz B. Bağlıkaya, kongrenin ilk günüyle birlikte başlatılan erken rezervasyon kampanyası ile ilgili, "Turizm sektörü olarak zorlu bir dönemden geçiyoruz. Aşılanmanın artması ile 2021’in ikinci yarısından itibaren iç pazarda kısmi bir hareketlilik yaşandı. 2022 yılının yurt dışından gelen turist açısından daha iyi bir yıl olacağı beklentileri var. Vatandaşlarımız bu nedenle istedikleri yerde istedikleri fiyata tatil yapabilmeleri erken rezervasyon ile mümkün olacak. Yerli turist yabancı turistten daha fazla ödediği gibi bir yanılsama var. Bu durum yabancı tur operatörlerinin hacimli iş yapmasından kaynaklanıyor. Erken rezervasyon ile yerli turistler için de uygun fiyatlar ortaya çıkıyor.” cümlelerini kurdu.

‘Tüketiciye ürün olarak sunulan her şeyin sahibi seyahat acentalarıdır.’

Bağlıkaya, ülkemizin turizm hacmini geliştirmek; yerli ve yabancı turistlere cazip fırsatlar sunmak üzere başlatılan kampanya hakkında son olarak, “Bugün itibari ile seyahat acentalarımız, uygun fiyatlarla erken rezervasyon kampanyalarına başlıyor. Sadece deniz-kum-güneş değil, kültür turizmi başta olmak üzere birçok tatil şekli erken rezervasyon kampanyası içinde yer alacak. Turizmi 4 mevsime yaymayı sağlayarak bölgesel kalkınma ve ekonomiye katkıda bulunmak için 36 Bölge Temsil Kurulumuz ve 16 İhtisas Başkanlığımız ile turizmi ülkenin her yanına yaymak için çalışıyoruz. Tüketiciye ürün olarak sunulan her şeyin sahibi seyahat acentalarıdır. Turizmde bir başarı varsa bunun baş kahramanları seyahat acentalarıdır. Tatil için erken değil, tam zamanı. 2022 için tatil rezervasyonlarınızı TÜRSAB üyesi seyahat acentalarından bir an evvel yapmanızı tavsiye ediyorum.’’ dedi.

‘Erken rezervasyon kampanyası, pandemiden sonraki en önemli yılını yaşayacak.’

Toplantıda, Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği Başkanı Oya Narin de değerlendirmelerde bulundu.

TTYD Başkanı Narin, “Erken rezervasyon kampanyası, pandemiden sonraki en önemli yılını yaşayacak. Turizm sektörünün yaşadığı krizlerden sonra TÜRSAB, rehberlerimiz, yatırımcılarımız ile bir turizm hamlesi başlatmıştık. Bu sinerji bundan sonra da turizme kazanç sağlamaya devam edecek. Bizler seyahat acentaları ile çalışmaya devam edeceğiz. Aynı performansı göstermeye devam edeceğiz.” cümleleriyle kampanyanın önemini vurguladı.

‘Biz birlikte güzeliz. Sektör olarak bu zorlu süreci birlikte atlatabileceğimizi biliyoruz.’

TTYD Başkanı’ndan sonra, Jolly Tur Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar kampanya hakkında görüşlerini ifade etti.

Vardar, erken rezervasyon kampanyası ve seyahat acentaları ile ilgili, “Biz birlikte güzeliz. Sektör olarak bu zorlu süreci birlikte atlatabileceğimizi biliyoruz. Sektör ile birlikte hareket ederek, seyahat acentaları olarak ülke ekonomisine katkı sağlama inancı ile çok daha fazla önemli çalışmalar yapmaya devam edeceğiz. Üretmek için mücadele eden çok arkadaşımız var. Bugün erken rezervasyonun ilk günü. Büyük bir kampanya ile erken rezervasyon kampanyasına başlıyoruz. Bu sene erken rezervasyon diğer senelere göre çok daha önemli. Önümüzdeki sene ile dış pazardan beklentiler çok yüksek olacak. İç pazar son senelerde özellikle kriz dönemlerinde çok büyük önem arz ediyor. 2022 bizim için önemli bir sınav. TÜRSAB Başkanımıza teşekkür ediyoruz. Seyahat acentaları her zaman göz bebeği olmaya devam edecektir. Bizler seyahat acentaları olarak Türkiye turizmine daha fazla katkı koymak için çalışmaya devam edeceğiz.” cümlelerini kurdu.

‘Seyahat acentaları, Türkiye turizmi için çok önemli bir noktadadır.’

Toplantıda değerlendirmelerde bulunan bir diğer isim, Tatilsepeti.com Yönetim Kurulu Başkanı Kaan Karayal oldu.

Karayal, “Bu sene erken rezervasyon kampanyası önceki yıllardan çok daha farklı olacak. Bu sene yer bulabilmek için erken rezervasyon çok önemli bir fırsat olarak öne çıkacak. Uygun fiyat ve yer bulabilme anlamında erken rezervasyon büyük önem arz ediyor. Seyahat acentaları, Türkiye turizmi için çok önemli bir noktadadır. Acentaların bu deneyimlerinden ve bilgilerinden yararlanmak tatilciler için çok önemli.” dedi.

‘Otel tedarikçilerimizle birlikte ciddi bir indirim kampanyası başlattık.’

Jollytur CEO’su Mert Vardar ise kampanya ile ilgili, “Erken rezervasyon bu sene en önemli dönemini yaşıyor. Yurt dışı pazarları, Türkiye’de daha fazla hareketlilik oluşturacak. İç pazar için uygun fiyat ve yer bulabilme adına bu sene erken rezervasyon çok daha büyük önem kazanıyor. Misafirlerimize kampanyalarımızı sunduk. Otel tedarikçilerimizle birlikte ciddi bir indirim kampanyası başlattık. Sezona doğru bu indirimler son bulacak. Misafirlerimiz için tatil almanın tam zamanı. Kriz dönemlerinde iç pazarın çok önemli hale geldiğini biliyoruz. Kontenjanlarımızı otellerden aldık ve bu kontenjanların erkenden alınması bizim için ve misafirlerimiz için önemli.” cümlelerini kurdu.

‘Bu kampanyaların hepsi tüketiciler için hazırlandı.’

Toplantıda değerlendirmelerde bulunan son isim Tatilbudur.com Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Kemal Çubuk, “Erken rezervasyon iç pazar için ilk defa bu kadar hayati bir önem taşıyor. Uygun fiyat ve yer bulmak için erken rezervasyon önemli bir misyon üstlendi. Değerli meslektaşlarımın da ifade ettiği gibi dış pazarın daha fazla ilgi göstermesi ile otellerimiz yoğun bir yaz geçirecek. Dolayısı ile iç pazarın yıllardır tamamlayıcı misyonunu böyle bir dönemde kaybolmaması açısından varlığını sürdürmesi ve hacmini düşürmemesi gerekiyor. Bizler tur operatörleri olarak anlaşmalarımızı yaptık. Ciddi kampanyaları da uygulamaya koyduk. Bu kampanyaların hepsi tüketiciler için hazırlandı. Fiyatlarda zaman zaman revizyonlar ve artışlar olacak. Herkesi erken rezervasyona destek vermeye davet ediyoruz.” sözleriyle erken rezervasyon kampanyasının ve TÜRSAB 2021 Turizm Kongresi’nin sektör için önemine dikkat çekti.