27 Mart 2014 Perşembe

Skal’ın Konuğu AB Bakanı Çavuşoğlu



Skal Alanya Yeni Dönem Toplantısı Filika Restoran’da Avrupa Birliği Bakanı ve Başmüzakereci Mevlüt Çavuşoğlu’nun katılımıyla yapıldı. Toplantıda konuşan Bakan Çavuşoğlu, “Kış sezonunda otellerin, tesislerin açık olması lazım. Bunun için Alanya'da spor turizmine ağırlık veriyoruz.


 Futbol sahalarının sayısını artırıyoruz. Sadece futbol değil, kış aylarında bisiklet milli takımlarının da gelmesi için çalışma yapıyoruz. Bisiklet takımları, futbol takımları gibi 2-3 hafta kalmıyor, 2-3 ay kalıyor. Kış aylarında bu sporcuları buraya çekebilmeliyiz. Ayrıca Alanya'ya golf sahaları projelerini hazırladık, en kısa zamanda kazandıracağız” dedi.


Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkanı Burhan Sili ise 4 ana başlık altında turizmde olması gerekenleri sıraladı. Sili, yaptığı açıklamada şunları kaydetti: Deniz, kum, güneş turizminin dışına çıkılarak 50 milyon turist sayısını Antalya’da hedefleyebiliriz. Antalya’ya gelen turistin yüzde 90’ı charter seferlerle gelmektedir. Charter seferlerin dışında tarifeli sefer sayısının da arttırılması gerekmektedir. Alanya, Akdeniz çanağında turizme açılmış hemen hemen ilk bölgedir.


Side, Belek, Kundu gibi bölgeler sonradan devlet desteği sayesinde tahsislerle geliştirilmişlerdir. Alanya’da tesislerimizin niteliklerinin arttırılması anlamında düşük faizli kredilerin kesinlikle sektöre sağlanması gereklidir. Çalışan kesim ve orta kademeli yöneticilerin eğitim alarak işgücünün arttırılması gerekmektedir ve devlet olarak bu konuda da destek beklemekteyiz.


Sektörümüz ülke ekonomisine ciddi oranda katkı sağlamaktadır. Çalışma Bakanlığı nezdinde sektörün yapısına uygun bir yönetmelikle turizm sektörünün içerisinde bulunduğu durum iyileştirilmelidir.

Uluslararası Tekstil ve Aksesuarları Fuarı 6. kez kapılarını açtı

Dünya kumaş trendlerinde son sözü yine Texbridge söyleyecek


CNR organizasyonunda UTİB ve KYSD  işbirliği ile 6’ncısı düzenlenen Uluslararası Tekstil ve Aksesuarları Fuarı, TEXBRIDGE, başladı

UTİB Başkanı İbrahim Burkay, “2011 yılından bu yana Texbridge fuarımızın başarısına odaklandık. Her geçen gün ziyaretçi ve firma sayımızı istikrarlı şekilde artırdık. Tekstil ve aksesuarlarda trendleri bu fuarda belirledik.”

CNR Holding Fuarcılık Grubu CEO’su Cem Şenel, “Zara, Diesel, Dockers, United Colors of Benetton, Bebe, Gap, Dkny, Dolce Gabbana, Li Fung, gibi dünyaca ünlü markalar, kumaş ve aksesuar alımları için Türkiye’ye gelecek.”

CNR Holding kuruluşlarından İstanbul Fuarcılık organizasyonuyla, Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) ve Konfeksiyon Yan Sanayicileri Derneği (KYSD) desteğinde düzenlenen “Uluslararası Tekstil ve Aksesuarları Fuarı-TEXBRİDGE” kapılarını açtı.
Türk tekstil ve hazır giyim endüstrisinin iç ve dış ticaret gereksinimlerine en üst düzeyde yanıt verecek fuar, CNR EXPO Yeşilköy’de 28 Mart tarihine kadar devam edecek. Texbridge fuarını ve sektörü değerlendiren Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay,  “2011 yılından bu yana Texbridge fuarımızın başarısına odaklandık. Her geçen gün ziyaretçi ve firma sayımızı istikrarlı şekilde artırdık. Tekstil ve aksesuarlarda trendleri bu fuarda belirledik” dedi.

“Texbridge kıtaları birleştiriyor”
Burkay, Texbridge’in  3 yıl gibi kısa bir sürede uluslararası fuarların kalitesi ve çekim gücüne ulaştığına dikkat çekerek, şöyle konuştu: “Sektörün önemsediği ve öncü fuar haline gelen Texbridge kıtaları birleştiren fuar haline dönüştü.” Texbridge’in sektörün ihracatına büyük katkı sağladığını belirten Burkay, “Sektörde düzenlediğimiz fuarlar aracılığıyla pazarlarımızı hızla genişletiyoruz. 2012 yılını 7,9 milyar dolar ve 2013 yılını da 8,4 milyar dolar ihracat ile kapatmıştık. Bu yılın Ocak-Şubat aylarında gerçekleşen 1 milyar 486 milyon dolarlık ihracata baktığımızda yılsonunda 9,4 milyar dolar civarında tüm zamanların rekoru olacak bir rakama doğru ilerliyoruz” dedi.

Fuarların sektörün pazarını ciddi oranda genişlettiğini söyleyen  Burkay, şöyle devam etti: “Rusya’ya bir yılda 1 milyar doların üzerinde tekstil ihraç eder konuma geldik. İhracat pazarlarımız arasında ikinci sırada yer alan İtalya’ya ihracatımızı 2013 yılında 840 milyon dolar seviyesine yükselttik.  Son 10 yıllık döneme baktığımızda yeni pazarlarda da çok özel başarılarımız var. Çin’e tekstil ihracatımızı son 10 yılda 14 kat artırarak, 196 milyon dolara yükselttik. Tekstilde yaşanan bu başarılı gidişatta Texbridge ve Evteks gibi fuarların katkıları büyüktür.”

20 bin ziyaretçi hedefi
CNR Holding Fuarcılık Grubu CEO’su Cem Şenel de Texbridge Fuarı’nın başarısına işaret ederek, “Bu yıl yine fuarımızı trend alanı, alım heyetleri, trend ve tasarım seminerleri, ulusal ve uluslararası basın toplantıları, business lounge, design lab gibi faaliyetlerimizle zenginleştirdik” dedi.  Uluslararası alanda etkili olan trend belirleyicilerden Inkrit Berbee’nin 2015 kumaşta yaz trendlerini anlatacağını belirten Şenel, fuarda ayrıca Simone Viscomi, Nihan Peker ve Müjde Abdiş Güçlü gibi trend tahmincilerinin de seminer vereceğini bildirdi.

Ünlü markalar alım için fuara gelecek
Cem Şenel, fuara alım için davet edilen firmalar arasında Zara, H&M, Fcuk, Abercrombie & Fitch , Diesel, Dockers, Daniel Hechter, United Colors of Benetton , Bebe , GAP, DKNY, Dolce Gabbanna, Oxs, Li Fung, Marks&Spencer, Hugo Boss, Esprit, Sela, Gloria Jeans, Ostin, Otto, Stylepit, Elle-Russi, Splash, Behpoosh, Tandor ve Tanpoosh gibi ünlü markaların yer aldığını söyledi.

Dünyanın gözü bu fuarda…
Şenel’in verdiği bilgiye göre; ABD, Almanya, Avusturya, Azerbaycan, BAE, Bulgaristan, Cezayir, Çek Cumhuriyeti, Çin Halk Cumhuriyeti, Fas, Fransa, Hollanda, Irak, İngiltere, İran, İspanya, İtalya, Japonya, Özbekistan, Polonya, Romanya, Rusya Federasyonu, Sırbistan, Suudi Arabistan, Tunus, Türkmenistan, Ukrayna, Yunanistan’dan alım heyetleri ve bireysel alıcılar CNR Texbridge Fuarı’na gelecek. Bu arada CNR tarafından düzenlenen EDT Expo (Ev Dışı Tüketim Ürünleri, Ekipmanlar, Sarf Malzemeleri Üreticileri ve Dağıtım Kanalı Tedarikçileri Fuarı) ve Private Label fuarları da yarın (27 Mart Perşembe günü) kapılarını ziyaretçilerine açacak.



Turkcell’den başarılı iş ortaklarına ödüller

Turkcell Partner Network 200’ü aşkın işortağı ve 15 bin yazılımcıyı bünyesinde barındırıyor


200’den fazla iş ortağı ile Türk ekonomisine 10 binin üzerinde istihdam sağlayan Turkcell Partner Network en başarılı iş ortaklarını ödüllendirdi.
Turkcell’in 31 iş ortağı; inovasyon, yeni ürün geliştirme, yaratılan ciro, müşteri memnuniyeti gibi başlıklarda değerlendirilerek, yıl içinde gösterdikleri performanslarla Gold ve Silver Partner olmaya hak kazandı.

Türkiye’nin önde gelen iletişim ve teknoloji şirketi olarak sektörün en organize ve kapsamlı işbirliği sistemine liderlik eden Turkcell, düzenlenen törenle geçtiğimiz yılın en başarılı iş ortaklarını ödüllendirdi. 13 yılda Türkiye’nin en köklü iş ortaklığı ekosistemlerinden biri haline gelen ve her ölçekten 200’ün üzerinde şirketi bünyesinde barındıran Turkcell Partner Network’te yer alan 31 şirket gösterdikleri performansla Gold ve Silver Partner olmaya hak kazandı. Kurumsal pazarlama çözümleri, bireysel servisler, makineler arası iletişim ve mobil ödeme alanlarında üretim yapan şirketler, inovasyon, yeni ürün geliştirme, yaratılan ciro, müşteri memnuniyeti gibi kriterlere göre değerlendirildi.

Yiğit Kulabaş: “Turkcell Partner Network’te sayısız başarı öykümüz var”
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde, Kaya Artemis Otel’de gerçekleştirilen Turkcell Partners Day 2014’te, iş ortakları, ödüllerini Turkcell Kurumsal Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Selen Kocabaş ve Turkcell Kurumsal Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Yiğit Kulabaş’ın elinden aldı.
Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Yiğit Kulabaş, “Turkcell bugün sektörün en organize ve kapsamlı işbirliği sistemine liderlik ediyor. Turkcell Partner Network, telekomünikasyon ve teknoloji sektörlerinde faaliyet gösteren iş ortaklarına, kendi ürün ve servislerini mobilize ederek Turkcell’in bireysel ve kurumsal müşterilerine ulaştırmalarını sağlayacak iş modellerini oluşturuyor. Program aynı zamanda, gelişim ve destek programlarıyla Turkcell iş ortaklarının iş süreçlerine katkı sağlıyor. Programa dahil olan iş ortakları, ihtiyaçlarına ve teknoloji alanlarına göre eğitimler, teknoloji dokümanları, danışmanlık gibi hizmetler alarak, Turkcell ile ortak projeler yürütebiliyorlar. Partner Networkümüz,  200’ü aşkın iş ortağını ve 15.000’in üzerinde yazılımcıyı, bünyesinde barındırıyor. Artık geleneksel hale gelen Turkcell Partners Day de aslında hem tüm bu ekosistemi bir araya getirerek karşılıklı stratejilerimizi paylaşmak, hem de Turkcell’e, iş ortaklarımıza ve ülke ekonomisine fayda sağlayan bu iş birliklerini ödüllendirmek üzere oluşturulmuş bir organizasyon. Ödül almaya hak kazanan Gold ve Silver iş ortaklarımızı kutluyor ve iş birliğimizin daha nice başarılara ön ayak olmasını diliyorum.” dedi.

2014 yılı Turkcell Gold ve Silver İş Ortakları (harf sırasına göre düzenlenmiştir):
Turkcell Gold İş Ortakları:
1. 4Play
2. Aerodeon
3. Artı Mobil
4. Arvento
5. Başarı Mobile
6. Codec
7. Eclipse
8. Esta Bilgisayar
9. GDY Piksel
10. Hermes
11. Mikro Ödeme Hizmetleri
12. Mobiliz
13. Mobiltim
14. Tikle
15. Turatel
16. PayByMe
Turkcell Silver İş Ortakları:
1. 3G
2. Buongiorno
3. Done
4. Ester
5. Figensoft
6. Infotech
7. Manas
8. Mindshare
9. Mobilpark
10. Neomobile
11. Pharos Medya
12. Rabarba
13. Sempa
14. Univera
15. MOL Turkey

Gold ve Silver iş ortakları yıl boyunca konvansiyonel ve dijital kanallarda tanıtım ve PR destekleri, yönetim kadrosu, satış pazarlama ekipleri ve teknik ekiplere özelleştirilmiş eğitim ve gelişim desteği, Türkiye ve dünyadaki çeşitli konferans ve seminerlere katılım hakları ve danışmanlık desteği alacaklar.
Turkcell geçen yılın başarılı partnerlerini GSMA’e götürmüştü

Türkiye’nin en köklü iş ekosistemlerinden olan Turkcell Partner Network, farklı pazarlara açılmak isteyen iş ortaklarına destek vermek amacıyla bu yıl ilk kez Mobil Dünya Kongresi’nde ağırlamıştı. İş ortaklığı ekosisteminde yer alan 8 şirket kongrede yer alarak Türkiye’deki beyin gücü ve yenilikçi servisleri yurt dışına tanıtmıştı.

Program yeni iş ortaklıklarına açık…
Turkcell Partner Network içinde yer almak isteyen şirketler turkcellpartner.com üzerinden online başvuru yapılabiliyor.www.turkcellmedya.com

Avrupa’nın En Ucuza Uçan Üçüncü Ülkesiyiz

Havayollarının bilet fiyatları ülkeden ülkeye farklılık gösterebiliyor


Hangi ülke uçak bileti için en az ücreti ödüyor? Uçak bileti, otel ve araba kiralama fiyatlarını aynı platformda karşılaştıran uluslararası seyahat arama motoru Skyscanner’ın verilerine göre Portekiz, uçak bileti için kilometre başına ortalama 0,37 TL ödeyerek Avrupa’da en az ücret ödeyen ülke. Türkiye ise kilometre başına ortalama 0,39 TL ödeyerek Avrupa’nın en ucuz 3. ülkesi olarak ön plana çıkıyor.Uçak bileti fiyatları rotalar üzerinde işleyen havayollarının sayısına göre ülkeden ülkeye farklılık gösterebiliyor. İnternet sitesi ile olduğu kadar mobil uygulamalarıyla da dünyada seyahat etmek isteyenlerin hayatını kolaylaştıran ve en hesaplı alternatifleri sunan Skyscanner’ın verilerine göre, kilometre başına ortalama 0,28 TL ile tüm dünyada en ucuza uçan ülke Filipinler. Avrupa’nın en uygun fiyata seyahat eden ülkesi ise Portekiz olarak ön plana çıkarken, Türkiye de kilometre başına 0,39 TL ile Avrupa’nın en ucuz ülkeleri arasında yer alıyor.


Yurtdışı Uçuşlar Daha Ucuz
Skyscanner’ın analizleri, bir rotada ne kadar çok havayolu işliyorsa ve rekabet varsa, fiyatların o kadar uygun olduğuna işaret ediyor. Bu doğrultuda, yurtiçi hatlarda daha az havayolu şirketi rekabet ettiği ve daha küçük uçaklar kullanıldığı için, kilometre başına düşen fiyat hesaplandığında yurtiçi hatların daha pahalı olduğu görülüyor.

Türkler yurtdışı rotalar için ortalama 0,44 TL öderken, yurtiçi destinasyonlar için kilometre başına yaklaşık 0,40 TL ödeyerek en ucuza uçan Avrupa ülkeleri arasında yerini alıyor.  En pahalı rotalar ise ortalama 1,39 TL ile ulusal havayolu iflas eden Macaristan’da bulunuyor.
Skyscanner’ın “Her Yere” seçeneği ise seyahatseverlere belirli bir tarih aralığında dünyanın her yerine en uygun fiyatlı biletleri görüntüleme fırsatı sunuyor.

Skyscanner Türkiye Pazarlama Müdürü Murat Özkök: “Veri birikimimizi kullanarak yaptığımız analizler doğrultusunda en uygun fiyatlı uçak biletlerinin hangi ülkelerden bulunabildiğini hesapladık. Elde ettiğimiz sonuçlar, bir rotada daha fazla havayolu işledikçe ve rekabet arttıkça fiyatların düştüğüne işaret ediyor. İki ve üzeri havayolunun uçuş yaptığı popüler rotaların daha düşük fiyatlı olduğunu görüyoruz.  Özellikle düşük maliyetli bir havayolunu içeren rotalarda bu fark oluşuyor. Portekiz ve Filipinler güzergâhlarının uygun fiyatlı olmasında, düşük maliyetli havayollarının büyük bir etkisi olduğu görülüyor. Ancak ulusal havayolları kapanan Macarların da dünya ortalamasının yaklaşık iki katı fiyatına seyahat etmesi, ulusal havayolunun uçak bileti fiyatlarındaki önemini de ortaya koyuyor.”

Turist Rehberleri İçin Resmi İmza Tarihi Nisan’ın İlk Haftası




Yasa gereği ‘eylemli’ olarak tanımlanan yani aktif çalışabilecek turist rehberlerinin olabilecek her türlü kazaya karşı sigortalanması için imza tarihi Nisan’ın ilk haftası olarak belirlendi.Turist rehberleri yasa gereği her yıl kendilerini “Eylemli veya Eylemsiz” olarak kaydettiriyorlar. Eylemsiz olarak kaydettirenler çalışamayacak olanlar, Eylemli olarak kaydettirenler ise, aktif olarak çalışabilecek durumda olanlardır. Turist Rehberleri Birliği (TUREB), her yıl eylemli yani aktif olarak çalışabilecek olan rehberleri her türlü kaza, vefat, sürekli sakatlık, kaza sonucu oluşabilecek sağlık sorunları veya belli bir süre iş görememe sorunlarına karşı sigortalayarak güvence altına alıyor. Turist rehberlerini olası kazalara karşı güvence altına almak maksadıyla sigortalayan TUREB, bu yıl ki imza tarihi olarak Nisan’ın ilk haftasını belirledi. Turist rehberleri belirlenen zaman diliminde TUREB’e giderek resmi imzalarını atabilirler.
Oktay Öztürk

Eğitimciler bağımlılıklarla mücadeleye hazır!

İstanbul pilot bölgede ilk grup eğitimciler sertifikalarını aldı


Türkiye Yeşilay Cemiyeti ve Milli Eğitim Bakanlığı işbirliği ile başlatılan, Türkiye Bağımlılıkla Mücadele Eğitim Programı (TBM)’nın İstanbul pilot bölge uygulamasında, eğitimlerini çalıştay ile tamamlayan 42 eğitimci sertifikalarını aldı. Programa katılan eğitimciler, görev aldıkları okullardaki öğretmenleri bağımlılıkla mücadele eğitim programı konusunda bilgilendirerek, liseli gençlerin bilinçlendirilmesinde kullanılacak metotların İstanbul geneline yayılmasını sağlayacaklar.


Bağımlılıkla mücadele eğitimleri verilmesini sağlayarak, sağlıklı bir nesil oluşmasına zemin hazırlamak ve kötü alışkanlıklarla mücadele etmek amacıyla başlatılan "Türkiye Bağımlılıkla Mücadele Eğitim Programı (TBM)" kapsamında İstanbul’daki pilot eğitime katılan öğretmenler ilk çalıştayını gerçekleştirdi. 19 Mart’ta gerçekleştirilen çalıştay ile İstanbul genelinde, 39 ilçede lise öğrencilerine yönelik interaktif eğitim yöntemleri geliştirildi. Ayrıca eğitimlerde kullanılacak sunumlar, öğrenci el kitapları ve uzaktan eğitim temelli etkileşimli eğitim materyalleri hazırlandı. Çalıştayı başarı ile tamamlayan eğitimcilere sertifikaları Türkiye Yeşilay Cemiyeti Genel Müdürü Savaş Yılmaz ve Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğünden Sosyal Ortaklar ve Projeler Grup Başkan Uğur Ergin tarafından takdim edildi.

Bağımlılıkla mücadelede eğitimcilerin rolü büyük
Eğitimcilerin TBM programları konusunda gerekli bilgi ve donanıma sahip olmalarını sağlayan eğitim çalıştayının birinci bölümünde Türkiye Yeşilay Cemiyeti Genel Müdürü Savaş Yılmaz ve İstanbul İl Eğitim Müdür yardımcısı Zekine Dayıoğlu, okullarda bağımlılıklarla mücadele eğitimlerinin her öğrenciye ulaşmasında eğitimcilerin rolünün çok önemli olduğunu kaydederek, Yeşilay ile Milli Eğitim Bakanlığı’nın işbirliğinde yürütülen sürecin detayları hakkında bilgi verdi. Formatör eğitimcilere okullarında yürütecekleri eğitimlerin hangi tarihlerde ve nerede yapılacağı ile ilgili İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ nün programı anlatıldı. Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Sosyal Ortaklar ve Projeler Grup Başkanı Uğur Ergin de projenin önemini anlattı ve sürdürebilirliği konusunda bilgiler verdi. Ayrıca Türkiye Bağımlılıkla Mücadele Eğitim Programı (TBM) Yöneticisi Prof. Dr. Hasan Bacanlı tarafından, pilot uygulamada hangi yolların izleneceği anlatılarak, kullanılacak metotlar paylaşıldı.

Çalıştayın ikinci oturumunda ise eğitimciler gruplara ayrıldı. Her bir grup, TBM eğitim programında bulunan eğitim modellerinden birini seçti. Pilot eğitim uygulamasında hedef kitlenin özellikleri göz önünde bulundurularak, sınıf içinde uygulanabilecek bir eğitim etkinliği tasarlandı. Her grubun sözcüsü hazırlanan etkinliği sundu. Diğer gruplar sunulan etkinlik hakkında görüşlerini bildirdi. Etkinlik sonunda genel değerlendirme yapıldı ve başarılı bulunan etkinlik, eğitim modülü olarak tanımlandı. TBM Eğitim Programı kapsamında verilen 6 günlük formatör eğitimini başarıyla tamamlayan eğitimciler çalıştayın tamamlanması sonrası sertifika almaya hak kazandı.

Bağımlılıkla mücadelede yaş gruplarına uygun eğitim programları geliştiriliyor
Gelecek nesillerin sağlıklı yetişmesine katkı sağlayacak TBM Programında, hedef kitleye uygun eğitim modülleri geliştirilerek her yaş grubunda farkındalığın artırılması amaçlanıyor. İstanbul’da pilot çalışmalar devam ediyor. 1-30 Nisan’da formatörler okullardaki öğretmenlere beş başlık altında iki gün sürecek eğitimler verecekler. Bunlar;  1- Tütün Bağımlılığı B. 2- Alkol Bağımlılığı 3- Madde Bağımlılığı 4- Teknoloji Bağımlılığı 5- Sağlıklı Yaşam.  Türkiye Yeşilay Cemiyeti, eğitimde kullanılacak tüm materyalleri (alan kitapları, sunumlar, eğitim videoları, öğrenci broşürleri, ölçme araçları, rapor formatları, etkileşimli içerikler ve yaş gruplarına yönelik uygulama planları) formatörlere gönderecek. 1- 31 Mayıs’ta ise öğrenci eğitimleri başlayacak. Haziran başında eğitimlerde elde edilen tüm veriler Yeşilay tarafından değerlendirilecek. Eğitim çalışmalarını daha etkin kılacak güncellemeler yapılacak. Yeni eğitim - öğretim dönemi ile birlikte, Türkiye Bağımlılıkla Mücadele Eğitim Programı(TBM)’nın ülke geneline yayılması ve Türkiye’nin her noktasında çocuklarla ve gençlerle buluşturulması hedefleniyor.

Türkiye, sporun sosyal medyadan takibinde ilk sırada



Dijital spor medyası şirketi Perform’un Küresel Spor Medyası Tüketim Raporu’na göre, Türkiye’deki 22 milyon aktif sporseverin yüzde 66’sı sporla ilgili konuları takip etmek için sosyal medyayı kullanıyor. Üç sporseverden ikisinin sosyal ağları kullandığı Türkiye, bu oranla 14 ülke arasında ilk sırada bulunuyor. Spor takibinde en çok kullanılan sosyal ağlar yüzde 80 Facebook, yüzde 67 YouTube ve yüzde 50 Twitter olarak sıralanıyor.

Dijital spor medyası şirketi Perform tarafından hazırlanan Küresel Spor Medyası Tüketim Raporu’na göre, Türkiye’deki 22 milyon aktif sporseverin yüzde 66’sı sporu takip etmek için sosyal medyayı kullanıyor. Her 3 kişiden 2’sinin spor takibinde sosyal medyayı kullandığı Türkiye bu oranla, aralarında ABD, Almanya, Brezilya, Büyük Britanya, İspanya ve İtalya’nın da bulunduğu 14 ülke arasında ilk sırada yer alıyor.

Perform’un raporuna göre, Türkiye’deki sporseverler, sosyal medya platformlarında karşılaşma özetlerini izlemek, haber almak ya da kulüplerin ve sporcuların hesaplarını takip etmek gibi farklı şekillerde gerçekleşen spor takibine haftada 2,3 saat ayırıyor. Bu kapsamda en çok kullanılan sosyal platform yüzde 80 ile Facebook olurken, YouTube yüzde 67 ile ikinci, Twitter ise yüzde 50 ile üçüncü sırada yer alıyor.

Sporseverlerin yüzde 70’e yakını Facebook ya da Twitter’da en az bir spor kulübünü takip ederken, aynı platformlarda hayranı olduğu sporcuyu takip edenlerin oranı yüzde 53’ü buluyor. Sosyal medya platformlarında sporla ilgili video izleyenlerin oranı ise yüzde 60’a yaklaşıyor.

Rapordaki rakamların 2013 yılı verileri olduğuna dikkat çeken Perform Türkiye Genel Müdürü Emre Uğurlu, “Dolasıyla söz konusu oranların günümüzde daha da yüksek olduğunu söylemek mümkün. Sadece internet kullanıcısı olan 18 yaş üstü grubun dahil edildiği raporun da işaret ettiği gibi, sosyal medya ülkemizdeki sporseverler için önemli bir haber kaynağı durumunda bulunuyor. Araştırmaya dahil olan 14 ülke içinde en yoğun sosyal medya kullanımına sahip Türkiye’de, sporseverler sosyal medyayı sadece taraftarı oldukları takımlarından haber almak için de kullanmıyorlar. Özellikle Twitter, sporseverlerin sevdikleri sporcularla direkt iletişim kurmalarında çok önemli bir rol oynuyor” diye konuştu.  Perform’un raporu, en çok paylaşılanlara da ışık tutuyor. Spor kulüplerinin sosyal medya hesaplarındaki haberler yüzde 44’le en çok paylaşılan olurken, sporcuların kişisel hesaplarındaki içeriğin paylaşılma oranı yüzde 42’yi, haber videolarının paylaşılma oranı ise yüzde 34’ü buluyor.

Sırçacı14, hafta sonu kahvaltılarını bir eğlenceye dönüştürüyor

Sırçacı14’ten hafta sonlarına özel Jazz eşliğinde brunch keyfi!


Geleneksel yemekleri modernleştirdiği kendine has menüsünü DJ Ömür Sarı ve Altan Balgır’ın eşsiz müzikleriyle harmanlayan Sırçacı14, hafta sonu kahvaltılarını bir eğlenceye dönüştürüyor.
Sahil şeridine yepyeni bir tarz ve eğlence getiren Yeniköy’ün en samimi ‘mahallelisi’ Sırçacı14, Cumartesi ve Pazar günlerine özel sunduğu brunch ziyafetini, DJ Ömür Sarı’nın iyi hissettiren müzikleriyle bütünleştirerek haftanın yorgunluğunu unutturuyor.


Her Cumartesi ve Pazar günleri, 09:00-16:00 saatleri arasında sunulan ‘Mıhlama’dan ‘Eggs Benedict’e, ‘Sörfçünün Rüyası’ndan ‘Yumurtalı Ekmek’e, ‘Antep fıstıklı Sırçacı14 Katmeri’nden ‘Izgara İstiridye Mantarı’na kadar sayısız lezzet, keyif düşkünlerini Sırçacı14’te bekliyor. Dünyanın çeşitli şehirlerinden özenle seçilmiş rengarenk demliklerinde sunulan 5 çeşit çayın özel harmanından oluşan demleme çaylar, hem göze hem de damağa hitap ediyor.


FG 93.7’nin başarılı DJlerinden Ömür Sarı’nın Lounge, Nu Jazz, Smooth Jazz, Punk, Trip Hop ve House tarzında özenle seçtiği müzikleri, hafta sonuna enerji katıyor. Geniş kahvaltı menüsü, kişiye özel kokteylleri, müzik seçimleri ve sıcacık atmosferiyle kısa sürede büyük beğeni toplayan Sırçacı14, sabah kahvaltısından geceye uzanan yolculuğuyla Yeniköy’ün aranılan adresi oluyor!




Projebeyaz International, Sektörün Dünyadaki Nabzını Tutmaya Devam Ediyor



Gayrimenkul danışmanlığı alanında verdiği hizmet çeşitliliğiyle sektöre farklı bir boyut kazandıran Projebeyaz, uluslararası faaliyetlerini artırarak sürdürüyor. Şirket bünyesinde yurt dışı projeleri yürütmek üzere kurulan Projebeyaz International ekibi, Kazakistan’ın en önemli ikinci kenti Almaata’da 12-14 Mart tarihlerinde düzenlenen, Rusya Federasyonu ve Orta Asya’nın sayılı gayrimenkul etkinliklerinden KAZREALTY 2014 Fuarı’nda yatırımcılarla bir araya geldi.

Fuar ile ilgili izlenimlerini aktaran Yönetim Kurulu Üyesi Kaan Borucuoğlu, “Projebeyaz International olarak, Kazakistan gibi gelişmekte olan ülkelere ulaşmak hedeflerimiz arasında birinci sırada yer alıyor” dedi.

Projebeyaz’ın uluslararası ölçekte hizmet veren ekibi Projebeyaz International, Kazakistan’ın en önemli ikinci kenti Almaata’da 12-14 Mart tarihlerinde gerçekleştirilen, Rusya Federasyonu ve Orta Asya’nın sayılı gayrimenkul etkinliklerinden KAZREALTY 2014 Fuarı’nı ziyaret etti. Projebeyaz International Yönetim Kurulu Üyesi Kaan Borucuoğlu, bölgenin önemli gayrimenkul yatırımcılarını ağırlayan fuarda tüm dünyada yaklaşık 20 gayrimenkul danışmanlığı ve inşaat firmasıyla tanışma fırsatı yakaladıklarını belirtti.

KAZREALTY 2014 Fuarı’nda edindiği izlenimleri hakkında açıklama yapan Borucuoğlu, “Fuara Kazakistan ve komşu ülkelerden gelen yaklaşık 55 firma katıldı. Fuarda özellikle Polonya, Çekoslovakya, Litvanya ve İsveç gibi ülkelerden katılan yatırım danışmanı ve aracı kurumlar dikkat çekti. Sektörel olarak değerlendirdiğimizde ise inşaat firmaları, gayrimenkul aracı kurumları, sigorta şirketleri ve tedarik firmaları yer aldı” dedi. Fuar katılımcıları ile ilgili de bilgi aktaran Borucuoğlu, “Genelde yerel ziyaretçiler katıldı fakat Rusya Federasyonu, Kazakistan, Azerbaycan, Tataristan gibi önemli çevre ülkelerden sektör liderlerini, devlet yetkililerini ve ziyaretçilerini de görmek mümkündü” dedi.

Alanya’nın önde gelen inşaat firmalarının fuara katılan yabancı firmalar arasında sivrildiğini belirten Borucuoğlu, “Burada dikkat çekici olan nokta, Antalya’nın diğer ilçeleri, Bodrum, Kuşadası ya da İstanbul firmalarının olmadığı fuarda Alanya firmalarının başı çekmesi oldu. Kazakistanlı ve bölgesel yatırımcılar tarafından, halen popülerliğini koruyan Alanya’nın yanı sıra Antalya’nın merkezi, Bodrum ve Çeşme’nin de merak edildiğini gözlemledik. Yapılan görüşmelerde Alanya’da yer alan inşaat firmaları ya da gayrimenkul aracı kurumlarına gelen taleplerde İstanbul’a yönelik bir talebin de oluşmaya başladığı görüldü” diye konuştu.

Borucuoğlu, Kazakistan, Tataristan ve Azerbaycan gibi Orta Asya ülkelerinde ve Rusya’da daha geniş bağlantılar kurmak, iş potansiyelini arttırmak, Türkiye’de özellikle İstanbul’da yer alan inşaat firmalarının tanıtımlarını yapmak ve Türkiye’de pazarlanmak istenen münferit gayrimenkulleri sunmak üzere bu etkinliklere katıldıklarını belirtti.

FUZUL YAPI, SEÇİM ÖNCESİ DÖNEMDE SATIŞLARDA HIZ KESMEDİ

Olimpa Konutları’nın % 48’i, 3 ayda satıldı 


Fuzul Yapı seçim öncesi dönemde de satışta hız kesmedi. Fuzul, son projesi Olimpa Konutları’nda satışa çıktığı günden bu yana geçen yaklaşık 3 ayda dairelerin yüzde 48’ini sattı.

Gayrimenkul sektöründe seçim öncesi yaşanan durgunluk Fuzul Yapı’nın son projesi Olimpa Park’ı etkilemedi. Kalitesi, yüksek standardı ve etkili çözümler üreten mimari tasarımıyla Başakşehir’de fark yaratan Fuzul Yapı Olimpa Konutları’nda yoğun ilgi görüyor.

Fuzul Yapı, Olimpa Konutları’nda satışa çıkma tarihi seçim öncesi döneme rastlamasına rağmen ciddi bir ivme yakaladı. Fuzul Yapı satışa çıktığı Aralık ayından bugüne kadar yaklaşık 3 aylık dönemde Olimpa Konutları’nda dairelerin yüzde 48’ini sattı.

‘Yaptığımız işin gücünü gösteriyor’
Fuzul Yapı Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Eyüp Akbal, “Türkiye gündeminin tamamen seçimle ilgilendiği bir dönemde gerçekleştirdiğimiz satış grafiği Olimpa Konutları’nın ne kadar doğru ve güçlü bir proje olduğunun da göstergesi. Biz her projemizde olduğu gibi kaliteden ödün vermeden en iyisini yapmaya, ve müşterilerimize kazandırmaya devam edeceğiz. Bu pazarda da hemen rahatlıkla fark ediliyor” diye konuştu. Eyüp Akbal, “Bazı yatırımcılar seçim öncesi alım yapmakta tereddüt etti. Ancak seçime rağmen sektörde satışların sürmesi tamamen Türkiye ekonomisinin gücünü ve istikrarını gösterir” şeklinde konuştu.

AVM’de örnek daire ilgi gördü
Olimpa Konutları projesi için Türkiye’de ilk defa bir alışveriş merkezinde kurulan örnek daire de büyük ilgi gördü. Başakşehir’deki Olimpa AVM’nin ikinci katında kurulan örnek daireyi 22 Şubat-23 Mart tarihleri arasında 599 kişi ziyaret etti. Tüm ziyaretçiler uzman ekipler tarafından örnek dairede ağırlandı ve detaylı bilgi sunuldu.

“0” peşinat, Kasım 2015’te teslim
Olimpa Rezidans, Olimpa AVM, Olimpa Çarşı’yla birlikte Olimpa Park projesinin bir parçası olan Olimpa Konutları’nda 4 farklı daire bulunuyor. 3+1’lerde 131 ve 144 metrekarelik daire seçenekleri, 433 bin TL ile 535 bin TL arasında değişen fiyatlarla sunuluyor. 197.5 ve 199 metrekarelik 4+1 daireler ise 634 bin TL ile 722 bin TL aralığında satışa sunuluyor. Kasım 2015’te teslim edilecek Olimpa Konutları’ndan “0” peşinatla konut sahibi olmak mümkün.

Maria Papapetropoulou & Sedef Erçetin Atala: Romantik besteciler, Gounod, J. Brahms, R. Schumann , S. Rachmaninoff’un eserlerinin seslendirileceği viyolonsel ve piyano ile oda müziği konseri

Maria Papapetropoulou & Sedef Erçetin Atala 4 Nisan 2014 Cuma günü saat 19.30’ta Yunanistan İstanbul Başkonsolosluğu’nun Sismanoglio Megaro binasında Maria Papapetropoulou ve Sedef Erçetin Atala oda müziği konseri verilecektir. Sanatçılar, romantik besteciler Gounod, J. Brahms, R. Schumann , S. Rachmaninoff’un eserlerini  viyolonsel ve piyano ile icra edecekler. 1999 yılında, Maria Papapetropoulou ve Sedef Erçetin Atala Abdi Ipekci Barış ve Dostluk Ödülü'ne layık görüldü.

Maria Papapetropoulou
Atina doğumlu Maria Papapetropoulou piyano eğitimini Popi ve Natalia Michailidou «Athinaio» Konservatuvarı’nda ve Skalkota Konservatuvarı’nda gördü. Skalkota Konservatuvarı’ndan mükemmel dereceyle mezun olan sanatçı jüri oybirliğiyle birincilik ödülünü aldı. Paris’te, Ecole Normal Superieure de MUSIQUE'te Fransouaj Tine sınıflarına katılan sanatçı,  çalışmalarına Orléans Devlet Konservatuvarında devam etti. Onassis Vakfı’dan burs kazanarak Karlsruhe Üniversitesi'nde Ulrich Randemacher’dan eğitim aldı ve müziğe eşliği alanında mükemmel derece ile yüksek lisans eğitimini tamamladı. Oda müziği ve piyano çalışmalarını mükemmelliği için Lev Vlasanko, Gitty Pirner, Edward Hubert ve Bruno Kanino gibi önemli isimlerin birçok seminerlerine ve kurslarına katıldı. Kişisel resital veren sanatçı (Müzik Salonu, 1994) yurtdışında birçok ülkede oda müziği konserleri verdi (Fransa, Almanya, İtalya ve Türkiye). Maria Papapetropoulou Atina Devlet Orkestrası, Renklerin Orkestrası, Rusya'da Ryazan Filarmonisi ve Almanya’nın Münster Gençlik Orkestrası ile birçok kez beraber çalıştı.  Hatta Almanya’nın Münster Gençlik Orkestrası ile  verdiği konser Mozart KV467 eserleri ile  CD’ye kaydedilmiştir. Yunan Radyosu için  Th. Adoniou’nun Çağdaş Müzik Grubu ile kayıtlar yapmıştır. Yunan ve Türk televizyonlarında bir çok kez programlara katılmıştır.  Sanatçı, Kalamata Belediye Konservatuarı’nda eğitim görevlisi olarak oda müziği ve müzik eşliğinde dersler vermektedir.


Sedef Erçetin Atala
İstanbul’da doğan Sedef Erçetin altı yaşında piyanoya başladı daha sonra Istanbul Devlet Konservatuvarında viyolonsel bölümüne devam ettı. Fransa’ya giderek Paris' teki Ecole Normal Superieure de MUSIQUE' ten jüri özel ödülünü alarak çello ve oda müziğinden mezun oldu. Yıllarca dünyanın bir  çok ülkesinde konserler verdı. Pablo Casals festivali, vienne Jazz festivali olmak üzere bir çok festivalde yer aldı . Abdi Ipekci Barış ve dostluk ödülü'ne layık görüldü. Sıra dışı yeteneği sayesinde klasik müziğin yanı sıra caz ve tango gibi farklı türlerin icrasında da son derece yetkin olan Sedef Erçetin , doğaçlamalarıyla da uluslararası düzeyde beğenilen bir müzisyendir. Tango müziğinde Juan Carlos Caceres, jazz ve Gospel müziğinde  Liz  Mac Comb ile  yıllarca konserler vermiştir.

Çellist, Gerardo Di Giusto’nun Camerata Ambigua’sı ve Florin Niculescu’nun Drina Quartet’i ile zaman zaman çalmasının yanı sıra; uzun yıllar dünyanın bir çok yerinde konserler vermiştir. Diana Krall, Manu Dibango, Barbara Luna, Henri Salvador ve Luciano Pavarotti gibi pek çok ünlü isimle birlikte sahne almıştır. Kerem Görsev Trio ile birlikte Chamber Jazz projesi kapsamında da konserlerinde yer almaktadır. İstanbulda da  oda müziği kapsamında Ayla Erduran ( Keman ), Burçin Büke (Piyano) Trio konserleri  vermektedir. Sanatçının altı adet CD kaydı bulunmaktadır.  En son yayınladığı  albümü “Metamorphosis” dir.

SSC Tur 9’uncu yılını kutladı

SSC Tur 9’uncu Yılını çalışanları ve iştirakçileri ile birlikte kutladı



SSC Tur  Moda Spor Kulübü’nde düzenlediği gece ile 9’uncu kuruluş yıldönümünü kutladı.
Salih-Sinan Coşkun kardeşlerin isim ve soyadlarını marka yaparak 2005 yılında kurduğu SSC Tur, 9’uncu yılını Moda Spor Kulübü'nde düzenlediği gece ile kutladı.


Gecede bir konuşma yapan SSC Tur Genel Müdürü Salih Coşkun,9 yıl önce kurdukları SSC Tur  artık çalışanları ile büyümeye devam ediyor.



SSC Tur Ceo’su Salih Çoskun 9 yıl önce 5 kişi ile başladığımız şirketimiz şimdi 170 personele ulaştı. SSC Tur, ihtiyacınız olan tüm tatil fırsatlarını en uygun fiyatlarla ve farklı alternatiflerle sunuyor.2013 yılında Alo bilet hattı ile 1200 kişiyi bilet sattık. 


Bu seneki hedefimiz 5 milyon olacak. İnternet üzerinden yapmak istediğiniz tüm otel, uçak ya da tur rezervasyonlarınızı sık alobilet hattımızdan gerçekleştirebilir, erken rezervasyon haberlerini, son dakika fırsatlarını ve çok özel indirimleri inceleyebilirsiniz. Bizler bu çalışmalarımızla tatil keyfini en üst seviyeye çıkarıp herkese yaşatmak istiyoruz'' dedi.


Bizler  bugünlere gelirken yanımızda olan dostlarımıza tek tek teşekkür ediyorum. Bugünlere bizleri getiren Annem ve Babam da bu salonda onlara da sizlerin huzurunda teşekkür ediyorum. Biz burada 9. Yılımızı kutlarken aramızda doğum günü olan dostlarımızda bulunuyor onlarında doğum günleri kutlu olsun dedi.


 Doğum günü olan dostların pastaları kesilirken SSC Tur Ceo’su Salih Çoskun  kardeşi Sinan Çoşkun  ile 9’uncu yıl pastasını kestiler. Pasta kesiminden sonra şimdi salon sizin müzik var eğlence var bugün sizin gününüz eğlenmenize bakın dedi.





26 Mart 2014 Çarşamba

Doğa, konfor ve lüksün buluştuğu Eşsiz bir sahil düğünü



Palmali Turizm Grubu üyesi Palmalife Bodrum Resort & Spa, Bodrum Yalıkavak’ın Gökçebel mevkiinde yeşilin ve mavinin kesiştiği eşsiz doğa manzarasını, evrensel standartların üzerindeki konfor ve kalite anlayışını ‘benzersiz bir düğün’ için sınırsız hizmetleriyle bir araya getiriyor.Engin deniz manzarasının tropik yeşille bezendiği, beyaz kumlar ve her daim ılık esintinin eşlik ettiği eşsiz sahili ile Palmalife Bodrum Resort & Spa, yeni evlenecek çiftlere Türkiye sınırları içerisinde benzersiz  bir düğün ve balayını hayata geçirme imkanı sunuyor. Bölgeyle uyumlu mimarisinin yarattığı estetik; lüks ve konforla birleşiyor. Bir yandan doğal güzelliğin tadına varılırken, diğer yanda sunulan konfordan yararlanmayı mümkün kılıyor.


Bodrum Yalıkavak’ın cennet köşesi Gökçebel mevkiindeki Palmalife Bodrum Resort & Spa’da ömür boyu hatıralarda kalacak kusursuz bir düğün için her detay en ince ayrıntısına kadar düşünüldü. Evlenen çiftler ve mutluluklarına tanıklık edecek olan konukları için sunulan hizmetler  alternatif düğün paketleri ile daha da renkleniyor.


Düğün Paketleri
Couple’s Full Day (Tüm Gün) Düğün Paketi’nde gelin ve damat için; köpük masajlı hamam  ve Espa cilt bakımı, VIP odalarda ESPA çift masajı,  sürpriz ikramlar yer alıyor.

Beach Message(Kumsal masajı) Düğün Paketi’nde ise kumsalda yer alan cabanada Balili terapistler tarafından isteğe göre seçilen rahatlama masajını gün boyu alma ayrıcalığına sahip olmak mümkün..
Yıldönümlerinde ise çiftlere konaklama ve Spalarda  %50 indirim olanağı sunuluyor.

ESPA Gelin Hamamı
Bu özel günlerine geleneksel  öğeler katmak isteyen gelinler için düğün paketinin haricinde, isteğe bağlı olarak; gelin, yakın arkadaşları ve  akrabaları için hamam, kına ve ikramlardan oluşan yaklaşık dört saatlik Gelin hamamı ritueli de ayrı bir paket olarak sunuluyor. Gelin için Espa mini cilt bakımı ve masaj seansını da kapsıyor.

Yeni evlenecek çiftlere sunulan bu ayrıcalıklar bunlarla da sınırlı kalmıyor. Otelin denize bakan ana restoranında yöresel ve organik kahvaltılıklarla donatılmış sağlıklı ve seçkin açık büfesinde ya da başbaşa kalmayı tercih eden çiftler için oda servisi ile güne özel bir kahvaltı ile  başlamak için seçenekler sunuyor. Yeni evlenecek çiftlerin gözlerden uzakta dinlenmeleri ve rahatlamaları için gün boyu uygulanabilecek çiftlere özel spa kürleri & fitness alanları; cilt bakımı ve hamam uygulamaları bu özel güne hazırlık sürecini daha da benzersiz kılıyor.

Balayı için Palmalife Bodrum Resort & Spa’yı tercih eden çiftleri; berrak denizi, beyaz kumu ve kendilerine özel ayrılan konforlu güneşlenme alanları ile baş başa romantik bir sahil bekliyor.  Bu konforlu ortamda doğanın tadını çıkarabilmek için uzun yolculuk zamanı harcayarak çok uzaklara gitmeleri gerekmeden, çok daha uygun fiyatlarla bunu sağlamalarına da olanak tanınmış oluyor. Beyaz kumları ve berrak denizi torpik adaların sıcak esintisini sunarken, daha enerjik genç çiftler veya konukları için su sporları ile gün boyu eğlenceli vakit geçirmek de mümkün..

Sunset Restaurant’ın seçkin menusu  ve zarif dekorasyonuna eşlik eden muhteşem deniz ve gün batımı manzarası romantik öğle ve akşam yemeklerine fırsat sunarken;  soğuk sıcak içecekler eşliğinde sohbet etme ve dinlenme imkanı sunan lounge bölümünün sofistike atmosferi de gün içerisinde deneyimlenecek özel anlardan sadece bazılarını oluşturuyor. Palmalife Bodrum Resort & Spa çiftlerin düğün organizasyonunu üstlenirken onlara sadece mutluluklarını doyasıya yaşamayı bırakıyor.

Rezervasyon ve paketler hakkında detaylı bilgi için:
T +90 252 396 60 50
W palmaliferesort.com
E  info@palmaliferesort.com
Gökçebel Mahallesi, Kızılburun Caddesi No:1, Yalıkavak, 48990 Bodrum, Muğla / Türkiye

tatilsepeti.com’un araştırmasına göre, 2014 FIFA Dünya Kupası’nı izlemek için Rio’ya gitmek isteyenlerin yaklaşık yüzde 35’i kadın


Rio’ya erkekler futbol, kadınlar hem futbol hem tatil için gidiyor
12 Haziran-13 Temmuz tarihleri arasında Brezilya’da yapılacak olan 2014 FIFA Dünya Kupası heyecanı Rio tatil satışlarına da yansıdı. tatilsepeti.com’un yaptığı araştırmaya göre, geçen yıla oranla bu yıl haziran ve temmuz aylarında Rio’ya gitmek isteyen tatilcilerin sayısında yaklaşık yüzde 100 artış yaşandı. tatilsepeti.com Yönetim Kurulu Başkanı Kaan Karayal, bu dönemde Rio’ya tatile gitmek isteyenlerin yaklaşık yüzde 35’inin kadın olduğunu belirtti. Erkeklerin eşleriyle birlikte Rio’ya gitmeyi tercih ettiklerini de sözlerine ekledi. Ayrıca, özellikle kurumsal firmaların, çalışanlarına hediye etmek amacıyla, FIFA Dünya Kupası’nın yapılacağı tarihteki Rio turlarına yoğun talep gösterdiklerini ifade etti.

2014 FIFA Dünya Kupası ile Rio tatili heyecanı doruğa çıktı. tatilsepeti.com’un yaptığı araştırmaya göre, bu yıl haziran-temmuz aylarında Rio’ya tatile gitmek isteyenlerin sayısında yaklaşık yüzde 100 artış oldu. tatilsepeti.com Yönetim Kurulu Başkanı Kaan Karayal, bu talebin yüzde 35’inin kadınlardan geldiğini söyledi. Karayal, kadınların Rio’yu yalnızca futbol için değil, özellikle tatil ve yeni yerler görmek için tercih ettiklerini belirtti. tatilsepeti.com’un yaptığı araştırmaya göre tatilciler ortalama 8 gece 9 günlük Rio tatillerini tercih ediyorlar. Araştırmaya bakıldığında, 9 günlük bir Rio tatili için harcama miktarının kişi başı 2 bin Euro olduğu görülüyor.

Firmalar çalışanlarına Rio tatili hediye ediyor
tatilsepeti.com Yönetim Kurulu Başkanı Kaan Karayal, özellikle kurumsal firmalardan, çalışanlarına hediye etmek amacıyla, FIFA Dünya Kupası dönemindeki Rio turları için talepler aldıklarını belirterek şunları söyledi: “Çalışanlarına veya müşterilerine FIFA Dünya Kupası’nı izleme keyfini hediye etmek isteyen pek çok firma şimdiden rezervasyonlarını yaptırmaya başladı. Ayrıca bu yıl, geçen yıla oranla Rio’ya talebin yükseldiğini görüyoruz. FIFA Dünya Kupası heyecanıyla Brezilya’ya gitmek isteyen kadın tatilcilerin sayısında da artış olduğunu söyleyebiliriz.”

İYİ SÜRÜCÜYE GENERALİ GÜVENCESİ

GENERALİ’DEN “ROBIN HOOD” FİYATLANDIRMASI

Avrupa’nın en büyük 3 sigorta şirketinden birisi olan Generali, Türkiye pazarına yeni bir fiyatlandırma stratejisi sunuyor. Bu yeni fiyatlandırma, hasar geçmişi olmayan iyi sürücüleri ödüllendirerek Generali ürünleri için farklı bütçelerle çeşitli seçenekler sunuyor. Generali Sigorta, Robin Hood’da olduğu gibi oluşturduğu farklı fiyat seçenekleriyle hasarsız araç sürücülerine büyük avantaj sunuyor.

Generali Sigorta, pazara sunduğu yeni ürünleri ve bu ürünler için belirlediği etkileyici fiyat seçenekleriyle sektöre canlılık getirdi. Yeni fiyatlandırmayla, büyük şehirlerde yaşayan özellikle 35-50 yaş arası, küçük veya orta ölçekli araç kullanan kişiler ve hasar geçmişi az olanlar daha uygun fiyat alma şansına sahip oluyor. Yeni otomobil sahibi olan genç ebeveynler de Generali’nin avantajlı fiyatlarından yararlanabiliyor.

Generali Sigorta Stratejik Planlama ve İş Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Petar Dobric uygulamayla ilgili şu yorumda bulundu: “Hasar geçmişi olmayan sürücüleri  hedeflerken, bir ayrıcalıkları olması gerektiğini düşündük. Onlara özel bir tarife oluşturduk. Böylece hasar geçmişi olmayan sürücülere daha da uygun fiyat sağlayan bir tarifeyle karşılarına çıktık. Ayrıca büyük bir adımla, zorunlu trafik sigortasında sabit fiyattan %70’e kadar indirim teklif ediyoruz.”

Generali, olabilecek en iyi fiyatları vererek, iyi ve güvenli sürücüleri ödüllendiriyor. Yeni fiyatlandırma, müşterinin hasar geçmişine göre biçimleniyor. Generali, fiyat tespit edilirken müşterilerin risk hesaplamasını dikkate alıyor. Neticede iyi sürücüler her zaman uygun  fiyatlar ödüyor.

Petar Dobric ayrıca şu yorumları ekledi:
“Öncelikle hasar geçmişi olmayan sürücüler üzerine odaklanıyoruz. Yani hasar geçmişi olmayanlar bizden daha iyi fiyat teklifi alıyorlar. Bunu şu nedenle yapıyoruz; bazı şirketler, hasar geçmişi olanlara ödenen fiyatı karşılamak için hasara sahip olmayanların fiyatlarını artırabiliyor. Bu durumun adil olmadığına inanıyoruz ve her bir müşterinin kendi riski için ödeme yapmasını istiyoruz. Bu yüzden tüm hasar geçmişi olmayan müşteriler için onlara özel tasarlanmış çözümler ürettik.”

Bu ana fiyatlandırma stratejisine ek olarak Generali, Prestij Trafik Sigortası ile zorunlu trafik sigortasında %70’e varan indirim sağlıyor. Müşterilere sunduğu fiyat tekliflerini hazırlarken en ileri teknoloji ile risk hesaplaması yapan Generali’de müşterinin yararlanabileceği indirim tutarı, tazminat talebi geçmişlerine, araç verilerine ve poliçe sahibinin kişisel bilgilerine göre tespit ediliyor.   Generali bu yeni inovatif fiyatlandırma ve ürün stratejisi ile birlikte, gelecek yıllarda Türkiye’de faaliyet gösteren en üst düzey teknolojiye sahip sigorta şirketi olmayı hedefliyor.