11 Mart 2017 Cumartesi

Yabancı ziyaretçiler 1 milyar TL üzerinde alışveriş yaptı

Yabancı ziyaretçiler 2016’da, harcadıklarının yarısını geri istedi
Türkiye'ye gelen yabancı ziyaretçilere KDV iade hizmeti veren Global Blue Türkiye'nin Genel Müdürü Selim Seyhun: "Yabancı ziyaretçiler Türkiye'den 2016 yılında 1 milyar liranın üzerinde alışveriş yaptı. Ancak yabancı ziyaretçiler bu tutarın 550 milyonluk kısmı için iade başvurusunda bulundu. Yabancılar 2016'da yaptıkları alışverişte ödedikleri 55 milyon liralık vergiyi geri aldı" açıklamasında bulundu.


Seyhun, geçen yıl ortalama tax-free satışlarda (averaj harcamalar) yüzde 13,3 artış olduğunu belirterek, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri ve Kuveyt gibi Körfez ülkelerinden Türkiye'ye gelen turistlerin ziyaret ve harcamalarının devam ettiğini söyledi. Seyhun, "Körfez ülkelerinden gelen turistlere 2016'da yapılan tax-free satışlar yüzde 10 artış gösterdi. Ekonomik konjonktüre ve terör olaylarına rağmen Arap turistler ülkemize gelmekten ve alışveriş yapmaktan vazgeçmedi." dedi.

Türkiye'yi sıklıkla ziyaret eden ve geçen yıllarda alışveriş miktarlarını önemli oranda artıran Rus turistlerin 2016'daki ziyaretlerinde ve harcama miktarlarında azalma görülse de bu yıl önemli artışlar beklediklerini kaydeden Seyhun, "Bu sayede 2017 yılında Rus turistlerin Arap turistlerden sonra en fazla ziyaret gerçekleştirmesi ve alışveriş yapmasını bekliyoruz." ifadesini kullandı. Selim Seyhun, dünyada yapılan katma değer vergisiz alışverişlerin yüzde 40'lık payına sahip Çinlilerin, 2014 ve 2015'te Türkiye'den yaptığı katma değer vergisiz alışverişlerin yüzde 165 arttığını ancak geçen yıl bu miktarın yüzde 44 gerilediğini bildirdi. Bunun, Çinlilerin terör ve olumsuz olaylara karşı aşırı hassas olması ve anında reaksiyon göstermelerinden kaynaklandığını ifade eden Seyhun, şöyle devam etti:"Ancak 2017'de Çinli turistlerin de ülkemizi ziyaretlerini artırması bekleniyor. Avrupa genelinde artan Çinli turist ziyaretleri nedeniyle özellikle Paris, Berlin ve Milano gibi şehirlerde alışveriş merkezlerinde Çince bilen elemanlar çalıştırılmaya başlandı. Benzer bir durumun artan Çinli turist hacmiyle birlikte ülkemizde de görüleceğini söyleyebiliriz." 

TAX-FREE KAPSAMI 
Verilen bilgiye göre, Türkiye’de ikamet etmeyen yolcuların satın alarak Türkiye dışına götürdüğü malların teslimi anında, ürüne göre yüzde 8 ila yüzde 18 arasında Katma Değer Vergisi (KDV) tahsil ediliyor. Gümrükten malın çıkışı anında fatura veya belgenin ibrazında tahsil edilen KDV iade olunuyor.KDV uygulanan ülkelerde tax-free adı altında tatbik edilen bu yöntem ile yurt dışında yaşayanların ülke içinde aldıkları hediyelik eşya ve sair malların vergiden arındırılması amaçlanıyor. Bu şekilde oluşan ve ihraç etkisi yapan bu mal hareketinde KDV'den arındırma işlemi uygulanıyor.
Tax-free üye mağazalarında alışveriş sonrasında fatura ya da çek alınırken, aynı mağazadan yapılan alışverişin toplam miktarının en az 100 TL+KDV olması gerekiyor. Türkiye'den ayrılırken, çıkış kapısındaki gümrük noktasında alınan ürünler ve pasaport gösterilip çek onaylatılıyor. Alışveriş yapılan mağazadaki iade seçimine göre, tax-free ödemesi nakit veya kredi kartı hesabına yatırılıyor.



“Airpreneurs” programı Bursa’da

Airpreneurs programının ikinci ayağı Bursa Uludağ Üniversitesi ile birlikte yürütüldü
Türkiye Girişimcilik Vakfı ve Boeing iş birliğiyle yürütülen Airpreneurs programının ikinci ayağı Bursa Uludağ Üniversitesi ile birlikte yürütüldü.

 Program kapsamında gençlerin havacılık alanında daha girişimci olması hedefleniyor. Havacılık ve uzay sektörünün lideri Boeing, Türkiye Girişimcilik Vakfı ile birlikte üniversite öğrencilerine yeni bir fırsat sunuyor.  Gençleri havacılık alanında daha girişimci kılmak ve bu alanda yeni fikirlerin ortaya çıkmasını sağlamak amacıyla geliştirilen ve lansmanı Ankara Bilkent Üniversitesi’nde gerçekleştirilen “Airpreneurs” programının ikinci ayağı Uludağ Üniversitesi ile birlikte Bursa’da gerçekleştirildi. Program önümüzdeki aylarda Antalya Akdeniz Üniversitesi, Eskişehir Anadolu Üniversitesi, İzmir Dokuz Eylül Üniversitesi ile İzmir Katip Çelebi Üniversitesi, Elazığ Fırat Üniversitesi ve İstanbul Teknik Üniversitesi olmak üzere 6 ayrı üniversite ile birlikte gerçekleştirilecek. 

Program, “hackathon” olarak adlandırılan yuvarlak masa workshoplarıyla yeni fikirlere ilham olacak, öğrencilerin fikirlerini yarıştırabilecekleri her branştan öğrenciler için hazırlanmıştır. Program sonunda iki kişi, konferanslar ve havacılık alanındaki yatırımcılarla bir araya gelme imkanı tanıyan aynı zamanda da kapsamlı bir iş ağı olan Startup İstanbul ve Startup Turkey’e katılma hakkı kazanacak.


Huzurun ve Sakinliğin Adresi Göynük

“Cıttaslow Göynük Turizmde Çekim Merkezi Olacak”
Geçtiğimiz günlerde Uluslararası Cittaslow Birliği’ne üyeliği resmileşen Göynük, turizmde uluslararası kriterlerle dünya markası olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. ‘Sakin Şehir’ unvanını almasıyla ülke gündeminde de çok dikkat çeken ve ziyaretçi trafiği artan Göynük’te turizm işletmeleri de yeni döneme hazırlanıyor. Sakin şehrin turizm işletmecileri ile bir araya gelerek, ‘Cittaslow Göynük’ün yeni dönemdeki hedeflerini paylaşan Göynük Belediye Başkanı ve İpek Yolu Belediyeler Birliği Başkanı Kemal Kazan, “Sakin Şehrimizi dünya markası yapmak için tüm işletmelerimize önemli görevler düşüyor. Cittaslow unvanı Göynük’ün turizmde çekim merkezi olmasına çok büyük katkı sağlayacak. Doğru adımlarla ilerlemeli, ‘Bir Osmanlı Kenti’ ve ‘Akşemseddin Diyarı’ tanımlamalarını taşıyan kentimizi Türkiye’de ve dünyada en iyi şekilde yansıtmalıyız” dedi.

Göynük Esnaflar Odası Başkan Vekili Günay Can’ın da katıldığı toplantıda, Göynük’te turizm alanında faaliyet gösteren işletme sahiplerine ‘Cittaslow-Sakin Şehir’ olmanın kriterlerini anlatan Kazan, Göynük’te yeni bir dönem başladığına dikkat çekti. Kazan, Göynük’ün Uluslararası Cittaslow Birliği’ne dahil olmasının ardından turizmde beklenen hareketliliğin başladığını kaydederek, “Cittaslow unvanıyla birlikte Göynük’teki turizm alanında başlattığımız atılımı ve planlamalarımızı bu yeni kent felsefesinin gerekliliklerine uygun hale getireceğiz. ‘Sakin Şehir’ kabul edilmemizi sağlayan değerlerimizi ve sahip olduğumuz zenginlikleri sürdürebilir kılmalıyız. İşletmelerimizin bir kısmının yenilenmesi ve işletmecilerimizin Cittaslow ruhunu benimsemesi için Belediyemiz, halkımız, çalışanlarımız ve işletmelerimizle ortak hareket ediyoruz. Hedefimiz Göynük’ü tüm değerleriyle bir dünya turizm markası yapmak. Bu yolda bilinçli ve doğru adımlar atabilmek için sağlam bir çalışma yapıyoruz” diye konuştu. 

CİTTASLOW ÜNVANI TURİZME İVME KAZANDIRACAK
Geçtiğimiz aylarda Belediye’nin öncülüğünde turizm sektöründeki insan kaynağı alt yapısını güçlendirmek için eğitimler düzenlediklerini hatırlatan Kazan, turizm işletmecilerinin atacağı doğru adımların Göynük’e sağlayacağı katkının yüksek olacağını vurguladı. Başkan Kazan işletmecilere hitaben yaptığı konuşmada şunları söyledi:“Hassas ve bilinçli yatırımlar ve projelerle Cittaslow unvanını hakkıyla aldık. Bu unvan Göynük’ün geleceği için önemli bir dönüm noktası. Bugün Göynük dünyadaki ‘Sakin Şehir’ler arasında. Göynük’te son yıllarda gerçekleşen değişim ve dönüşümde, Göynük halkının desteğinin payı çok büyük. Turizm Göynük’ün en önemli kazanımlarından biri oldu. Her gün yeni bir işletmecimiz, yeni bir girişimcimiz Göynük’ün turizm potansiyeline katkı sağlıyor. Cittaslow ilan edilmemizle birlikte, Türkiye’de bir Göynük rüzgarı esti. Ziyaretçi sayımızda, kentimize düzenlenen turların sayısında da artış gözlüyoruz. Bu daha da büyüyerek devam edecek. Çünkü bu amaçla iyi bir tanıtım stratejisiyle çalışıyoruz.

BAHARIN EN GÜZEL SAKİN ROTASI GÖYNÜK OLACAK
Göynük’ü ziyaret edenlerin doğamıza, kültürel, tarihi, manevi ve geleneksel değerlerimize hayran kalarak, ‘Cittaslow Göynük’ten mutlu ayrılmaları ne kadar doğru bir yolda ilerlediğimizin göstergesi. Baharın gelmesi ile birlikte daha çok ziyaretçi ağırlayacağımıza inanıyorum. Göynük, gölleriyle, yaylalarıyla baharın da en güzel, en özel ve en sakin yaşanacağı destinasyonlardan. Doğa ve tarihle iç içe bir Göynük turu, yerli ve yabancı ziyaretçilerimize yeni bir nefes ve huzur durağı olacak. Göynük’te baharı karşılamaya herkesi davet edeceğiz. Hepimizin bu sürece iyi hazırlanması gerekiyor. 

SAKİN ŞEHİR RUHUNA UYGUN DÜZENLEMELER YAPILACAK
Geçtiğimiz aylarda turizmde bir eğitim atağı başlattık. Sektörde her geçen gün artan ihtiyaca yanıt verebilmek için, işletmecilerimiz ve çalışanlarımızı turizm ve iletişim eğitimlerine dahil ettik. Başarılı olan çok sayıda katılımcı bu eğitimlerden sertifikalarını alarak ayrıldı. Yeni adımımız ‘Sakin Şehir’ silüetinde olumsuz etki yaratan unsurları geleneksel dokumuza ve kimliğimize uygun hale getirmek olacak. Arasta çarşımızda bulunan dükkanlarımız, bizim yüzyıllardır sürdürdüğümüz dokumacılık ve oymacılık gibi el sanatlarımızı yansıtıyor. Nostaljik değerlerimizin yaşatıldığı, sergilendiği bu dükkanlar mimari yapıları ile de adeta bir açık hava tarih müzesi işlevi görüyor. Bu dükkanların cephe iyileştirmelerini geleneksel kimliğe uygun şekilde yeniden düzenleyeceğiz. Dükkan tabelaları ve reklam panolarını Cittaslow’ın öngördüğü standartlara uygun hale getireceğiz. Gürültü kirliliğine neden olabilecek olumsuz etkenleri ortadan kaldırabilmek için tüm kamu kuruluşlarımız ile ortak çalışma yürütüyoruz. Kent Konseyi ile birlikte, planlama, tasarım ve uygulama süreçlerine halkımızın da katılımını teşvik ediyoruz.

Alt yapı, kanalizasyon, içme suyu ve elektrik hatları ile ilgili yaptığımız düzenlemeler ve çalışmalarla Göynük sakinlerinin yaşam kalitesini arttırdık. Şimdi ziyaretçilerimizin ‘Sakin Şehir’den memnun ayrılmalarını sağlamak için planlı şekilde hızlı adımlar atmamız gerekiyor. Bu yüzden işletme sahiplerimize artık daha fazla görev ve sorumluluk düşüyor. Belediyemizin desteği ile işletmelerde yapılacak düzenlemelere bugüne kadar olduğu gibi bugünden sonrada destek vereceğinize inanıyorum. Böylece belediyemiz, işletmelerimiz ve çalışanlarımızla el ele vererek ‘Sakin Şehri’mizi geleceğe bir dünya markası olarak taşıyacağız.”


10 Mart 2017 Cuma

Türklerin En Çok Ziyaret Ettiği 10 Ülke

Düşlediğiniz tatillerin doğru adresi sloganıyla hizmet veren Gruppal tur şirketi, 2016 yılında Türk halkının en çok tur satın aldığı yurtdışı paketlerini açıkladı. Buna göre Balkanlar 1.sırada gelirken hemen ardından Yunan Adaları ve İtalya geliyor.

Tatili sevmeyen yoktur. Hele bir de yılın hemen her ayında en az birkaç gün resmi tatili olan bir ülkedeyseniz tatil keyfinin nasıl yapılması gerektiğini daha iyi bilirsiniz. Türk halkının gezmeyi, yeni yerler keşfetmeyi ve uzaklara gitmeyi bir alışkanlık haline getirdiğini biliyoruz. Peki ülkemizdeki insanların 2016 yılında yurt dışında en çok nereye gittiklerini biliyor musunuz?



En Çok Komşu Ülkeleri Geziyoruz

Turizm sektöründe online tur satışı alanında birinci olan Gruppal tur şirketi geçen yıl en çok satış yaptığı tur paketlerini açıkladı. Yurt dışında en çok Balkan turları ile gezmeyi tercih eden halkımız, onun hemen ardından en çok Yunan Adaları'nı gezdi. Sonrasında ise dünyada birçok insanın akın ettiği yer İtalya oldu.


Vizesiz Yerler Çok Popüler

Dördüncü sırada Tayland gelirken, son yıllarda Türkler'in daha çok vizesiz seyahat etmek istediğini görüyoruz. Çünkü ilk 10 içerisinde Ukrayna ve Ortadoğu da bulunuyor. Bu da vize alımı kolay olan ya da vizesiz olan yerlerin tercih edildiğini gösteriyor. Aynı zamanda Türkler'in en sevdiği destinasyonlar arasında Paris, Benelüks ve Orta Avrupa turları da bulunuyor.

9 Mart 2017 Perşembe

Skyscanner’la En Uygun Rezervasyon Zamanını Bulmak Çok Kolay

Uçak bileti, otel ve araç kiralama fiyatlarını aynı platformda karşılaştıran uluslararası seyahat arama motoru Skyscanner, milyonlarca uçuşu titizlikle analiz ederek bu sene de “En Uygun Rezervasyon Zamanı ” raporunu hazırladı. Skyscanner,  rapordaki verilerden yola çıkarak internet sitesine eklediği yeni interaktif rezervasyon çizelgesiyle seyahatseverlere ana destinasyonlara bir tıkla bilet almak için en ucuz tarihlere ulaşma fırsatı sunuyor.

Seyahat planlaması yaparken rezervasyon için en ucuz uçak biletinin ne zaman alınacağını bilmek, birçok seyahatseverin en çok merak ettiği konuların başında geliyor. Bilet almayı son dakikaya bırakmadan erken rezervasyon yapmak tasarruf imkanı sağlıyor. Skyscanner’ın uçak bileti almayı son dakikaya bırakan ülkelerle ilgili araştırmasında Türkiye, %42’lik oranla Avrupa’daki son dakikacı ülkeler arasında ilk sıralarda yer alıyor.  Uluslararası seyahat arama motoru Skyscanner hazırladığı “En Uygun Rezervasyon Zamanı” raporuyla,  pahalıya uçan son dakikacı seyahatseverlerin hayatını kolaylaştırıyor. Skyscanner’ın 2014 ile 2016 yılları arasında milyonlarca uçuş bilgisini titizlikle analiz ederek hazırladığı rapor, en ucuz bilet fiyatlarına dair çarpıcı bilgiler veriyor. 

Skyscanner Türkiye Pazarlama Müdürü Murat Özkök; “En Uygun Rezervasyon Zamanı raporumuzla her sene olduğu gibi bu yıl da seyahatseverlerin hayatını kolaylaştırmaya devam ediyoruz. Türkiye’deki seyahatseverler genelde son dakikada bilet alarak pahalıya uçuyor. Bu seneki raporumuz için özel olarak geliştirdiğimiz aracımızla seyahatseverlere en ucuz bileti ne zaman alabileceklerini ve ne kadar tasarruf edeceklerini söylüyoruz.” 

En ucuz tarihlere ulaşmak artık çok kolay
Skyscanner’ın internet sitesine eklediği yeni araç sayesinde kullanıcılar en uygun rezervasyon tarihlerine artık rahatlıkla ulaşabiliyor. Uygun tarihleri hafta ve ay bazında görüntüleyebilme imkanı sağlayan yeni interaktif rezervasyon çizelgesi, kullanıcıların İstanbul çıkışlı en popüler 20 destinasyonu aramasını sağlıyor. Seyahatseverler, bu pratik araçla seyahat için en ucuz ve pahalı ayları bulabilecekleri gibi, doğru zamanda rezervasyon yaparlarsa ne kadar tasarruf edebileceklerini de görebiliyor. Üstelik Skyscanner’ın fiyat alarmı özelliği,  otel arama ve araç kiralama seçenekleri ile seyahatseverler seyahat planlamasını hiç olmadığı kadar kolay yapabiliyor.

En pahalı aylar Temmuz, Ağustos ve Eylül
Skyscanner’ın “En Uygun Rezervasyon Zamanı ” raporuna göre en popüler 20 destinasyon için en ucuz aylarda seyahat edildiğinde ortalama %25 tasarruf sağlanabiliyor.  Rapora göre yurt dışı destinasyonlarda en uygun aylar genelde Aralık, Ocak ve Şubat olurken yurt içinde seyahat etmek isteyenler için Kasım ve Aralık ayları için bilet almak tasarruf sağlıyor.   Yaz sezonunda Temmuz,  Ağustos ve Eylül aylarında ise uçak fiyatları daha pahalı olabiliyor. 

Skyscanner’ın raporuna göre, İstanbul çıkışlı en popüler 20 destinasyon şöyle;
Adana, Amsterdam, Ankara, Atina, Antalya, Barselona, Berlin, Bodrum, Bangkok, Dalaman
Dusseldorf, Ercan, Frankfurt, Kiev, İzmir, Londra, New York, Paris, Roma, Trabzon. Bu 20 popüler destinasyona en uygun rezervasyon tarihi ve daha fazlasına www.skyscanner.com.tr/bttb/en-uygun-rezervasyon-zamani  adresinden ulaşılabiliyor.
Rezervasyon İçin En Uygun Zaman
Destinasyon
En Ucuz Ay
Tasarruf*
En Pahalı Ay
Zarar*
Amsterdam
Şubat
23%
Ağustos
45%
Barselona
Ocak
25%
Ağustos
21%
Londra
Şubat
26%
Ağustos
40%
Paris
Kasım
20%
Ağustos
28%
Roma
Ocak
18%
Ağustos
23%
Berlin
Ocak
26%
Ağustos
27%
Atina
Ocak
22%
Eylül
21%
Kiev
Şubat
15%
Eylül
24%
Antalya
Kasım
42%
Eylül
29%
Bodrum
Kasım
43%
Temmuz
20%
Dalaman
Aralık
33%
Eylül
13%
İzmir
Kasım
29%
Temmuz
32%

*Ortalama bilet fiyatına göre oran verilmiştir. 

Yandex, Rus turistin gelmesine katkı sağlayacak

Turizmciler, Rus turistlere yandex’in teknolojileriyle erişecek
Yandex'ten Türk turizm sektörüne Rusya’da satışları artıracak online reklamcılık eğitimi 
Yandex, Antalya’da düzenlediği etkinlikte Rus turistlerle Antalyalı turizmcileri buluşturacak reklamcılık çözümlerini paylaştı. Antalya’ya daha fazla Rus turistin gelmesine katkı sağlamak hedefiyle yapılan etkinlikte, Antalyalı turizmciler Yandex’in yeni nesil reklamcılık teknolojileri hakkında bilgiler aldı. Yandex Satış ve Müşteri İlişkileri Yöneticisi Sergey Gershtein Rusya’da Yandex’te yapılan aramalara göre “Rusların en çok tercih ettiği ikinci tatil noktası Türkiye” dedi. 


Rusya’nın en büyük arama motoru olan Yandex, teknolojinin gücünden yararlanarak yeni turizm sezonunda Türkiye’ye daha fazla Rus turistin gelmesine katkıda bulunmayı hedefliyor. 3 Mart’ta Antalya’da Gloria Golf Resort’ta bir etkinlik düzenleyen Yandex, Antalyalı turizmcilerle bir araya gelerek turizm sektörünün ihtiyaçlarını karşılayan reklamcılık çözümlerini paylaştı.Yandex Satış ve Müşteri İlişkileri Yöneticisi Sergey Gershtein, Yandex’in Rusya’nın en büyük arama motoru olduğunu belirterek şunları söyledi: “Yandex olarak erişim gücümüz sayesinde insanların hayatlarında yeni fırsatlar keşfetmelerine yardımcı olmak istiyoruz. Rusya’da yapılan internet aramalarının yüzde 55’i Yandex’te yapılıyor. Kullanıcıların seyahat odaklı aramalarını da kolaylıkla analiz edebiliyoruz. 2015 yılına kıyasla 2016 yılında Rus kullanıcıların seyahatle ilgili aramaları yüzde 16 arttı. 2017’de daha da artacağını düşünüyoruz.” 

Rusya’da bulunan kullanıcılar tarafından yapılan aramaların sonuçlarına göre Türkiye’nin en popüler turizm bölgelerinden biri olduğunu ifade eden Sergey Gershtein, sözlerine şöyle devam etti: “Türkiye, Rus turistlerin en çok ilgi gösterdiği ikinci ülke ve yapılan aramalarda bu ilginin hızla arttığını görüyoruz. Hatta yaz dönemine doğru Türkiye’nin birinci ülke olacağını düşünüyoruz. Türk turizmcilerin Rusya’da çevrimiçi reklam vererek hedef kitlelerine daha kolay ulaşması için Rusya’da çalıştığımız 8 önemli dijital reklam ajansını da Antalya’da turizmcilerle buluşturduk. Türkiye’deki turizmcilerin bu yıl güzel bir sezon geçirmesini diliyoruz. Yandex olarak buna katkı verebilmek bizi mutlu ediyor.”Online reklamcılık eğitiminin de verildiği etkinlikte Antalyalı turizmciler Yandex’in “Yandex Direct” ve “Yandex Display” adlı reklamcılık hizmetleri ve web analiz aracı Metrica hakkında detaylı eğitim alma fırsatı buldu. Turizmcilere ayrıca Rusya pazarının dinamikleri hakkında bilgiler verilirken, teknolojinin yardımıyla daha fazla turiste seslenmenin püf noktaları da anlatıldı.



Diplomasi sofraları’nın bu yılki ilk konuğu İsveç oldu

Diploması Sofralarının sekizinci konuk ülkesi İsveç oldu
Kadir Has Üniversitesi tarafından, bölgelerarası mutfak kültürü mirasının ortaklaştırıcı özelliği esas alınarak başlatılan Diploması Sofralarının sekizinci konuk ülkesi İsveç oldu.


Komşu ülkeler ile aramızdaki ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri geliştirmek amacıyla başlayan Diplomasi Sofraları’nın bu yılki ilk konuğu İsveç idi. Kadir Has Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Merkezi’nin uzmanlık alanlarıyla desteklediği Diplomasi Sofrası’na, İsveç Krallığı İstanbul Başkonsolosu Therese Hydén’in yanı sıra iki ülkeden akademisyenler, medya mensupları, iş adamları, diplomatlar ile kamu kurum ve kuruluş temsilcileri katıldı.


‘Diplomasi Sofrası’nın açılışında konuşma yapan Kadir Has Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mustafa Aydın üniversite olarak özellikle uluslararası ilişkiler alanında çok güçlü bir akademik yapıya sahip olduklarını ve bu ekip ile Türkiye’de dış ilişkiler alanında birçok araştırma ve tartışmayı gündeme taşıdıklarını vurguladı. Aydın, Diplomasi Sofraları projesi ile mutfak kültürü mirasının ortaklaştırıcı özelliği sayesinde komşu ülkeler arasında sosyal, kültürel ve ekonomik ilişkileri geliştirmesi hedeflendiğini belirterek, Diplomasi Sofraları’nın Ermenistan, İsrail, Ukrayna, Suriye, Meksika, Yunanistan ve İsveç buluşmalarının ardından gelecek dönemde çok farklı ülkelerin yemekleri ile devam edeceğini açıkladı. Şef Guy Tylor’ın aşçılığını yaptığı yemekte konuklara İsveç’in özel lezzetlerinden balıklı soğuk başlangıç ‘Raraka’, ev yapımı kızılcık reçeli ve patates püresi eşliğinde İsveç köftesi ile hamuru beyaz çikolatada dinlendirilmiş orman meyveli pasta ikram edildi. İsveç köftesinin eti şefin özel siparişiyle Balıkesir’den getirildi. Şef bu özel yemeğin hazırlıklarını 2 gün boyunca Chefschool öğrencileriyle birlikte gerçekleştirdi. Etkinliğin sponsorluğunu ise Oleary’s Türkiye üstlendi. 





HotelsPro,tatil istatistiklerini açıkladı

HotelsPro,“2016 Global Seyahat İstatistikleri”ni açıkladı
Dünyanın önde gelen seyahat ve konaklama ürünü tedarikçilerinden MetGlobal Şirketler Grubu’nun, global seyahat sektörü profesyonellerine teknoloji ve rezervasyon çözümleri sunan markası HotelsPro, seyahat severlerin 2016 yılındaki tatil istatistiklerini açıkladı. HotelsPro’nun Londra, Shanghai, Orlando, Dubai ve İstanbul ofislerinden elde edilen verilere göre, geride bıraktığımız yıl dünya genelinde en çok ziyaret edilen ülke %11.9 ile Amerika Birleşik Devletleri (ABD) oldu. ABD’yi Avrupa kıtasından %8 tercih edilme oranıyla İtalya izlerken, İtalya’yı %6.1 ile Almanya, %5.9 ile İngiltere ve %4.9 ile İspanya takip etti.


Avrupa ilk, Asya ikinci sırada
Verilere kıtasal olarak bakıldığında en çok rağbet gören kıta %58 ile Avrupa olurken, Asya %19.5 ile ikinci, Kuzey Amerika %16 ile üçüncü sırada yer aldı. Güney Amerika %2.6, Afrika %2.3, Okyanusya ise %1.6 tercih edilme oranıyla Avrupa, Asya ve Kuzey Amerika’yı izledi.İtalya, Mısır ve Birleşik Arap Emirlikleri; kıtalarında öne çıkan ülkeler Kıtalar özelinde tercih edilen ülkeler baz alındığında, Avrupa kıtasının birincisi %13.8’lik tercih edilme oranıyla İtalya oldu. İtalya’yı, %10.4 ile Almanya ve %10.2 ile İngiltere izledi. Afrika kıtasında en çok ziyaret edilen ülke %26.7 ile Mısır olurken, Mısır’ı %21.3 ile Fas ve %18.6 ile Güney Afrika takip etti. Asya kıtasında en çok ziyaretçi çeken ülke ise %19.7 ile Birleşik Arap Emirlikleri oldu. Tayland %12.8 ile ikinci, Malezya ise %7.9 ile üçüncü sırada yer aldı.

ABD ve Avustralya açık ara önde
Kuzey Amerika’da %78.3 ile ABD en çok ziyaretçi çeken ülke olurken, ABD’yi %9.1 ile Kanada ve %8.7 ile Meksika izledi. Okyanusya’da %74.6 ile Avustralya en çok tercih edilen ülke olurken, kıta özelinde %21.2 ile Yeni Zelanda ikinci, %1.4 ile Fiji üçüncü sırada yer buldu. Güney Amerika kıtasının en çok ziyaretçi çeken ülkesi ise %25.2 ile Brezilya oldu. Brezilya’yı %22.9 ile Arjantin ve %21.9 ile Kolombiya izledi.

Ortalama kalış süresi 2.8 gün
HotelsPro’nun farklı ülkelerdeki ofislerinden elde edilen verilere göre, seyahat severler geride bıraktığımız yıl ziyaret ettikleri lokasyonlarda en çok 1-3 gün arası konakladılar. Tüm konaklamaların %75’ini 1-3 gün arasındaki konaklamalar oluştururken, 4-7 günlük konaklamalar %22 olarak gerçekleşti. 7 gün ve üzerindeki konaklamaların oranı ise %3 oldu. Tüm konaklama süreleri baz alındığında, seyahat severlerin ortalama konaklama süresi ise 2.8 gün olarak kaydedildi.

Victoria’s Secret Dünyada Büyümeye Devam Ediyor!

Victoria’s Secret, büyüleyici dünyası ve sevilen ürünleriyle ile artık Şangay’da.
Victoria’s Secret Çin’deki ilk iki büyük metrekareli full assortment mağazasını Şangay ve Çengdu açıyor.



Şangay’daki açılışa ünlü melekler Alessandra Ambrosio ve Josephine Skriver’ın yanı sıra bu sene Victoria’s Secret defilesinde yer alan iki Çinli güzel Ming Xi, ve Sui He katıldı. 10 Mart’ta gerçekleşecek Çengdu açılışında Alessandra ve Sui yine mağazada sevenleriyle buluşuyor olacak.






Türkiye’de Victoria’s Secret tüm iç giyim koleksiyonları, güzellik ürünleri ve PINK koleksiyonlarını bulabileceğiniz full assortment mağazaları Zorlu Center, Akasya Cevahir AVM ve Mall of İstanbul’da yer almakta.




Victoria’s Secret güzellik ve aksesuar konseptli mağazaları ise; Palladium AVM, İstinyePark, City’s Nişantaşı, MarmaraPark, Maltepe Park, AnkaMall, Kent Park, Next Level AVM, Forum Bornova ve Agora AVM’de yer alıyor. Victoria’s Secret’ın renkli ve büyüleyici dünyasıyla tanışmak için Türkiye mağazalarını ziyaret etmeyi unutmayın. 

Bahar Birinci, Teknoloji ve personele 4.7 milyar dolar yatırım yapıldı

Bahar Birinci 2016’yı değerlendirdi 2016'nın son çeyreğinde hava taşımacılığında performans arttı ama karlılık zayıfladı” dedi.Emirates Havayolları Türkiye, Romanya , Bulgaristan Müdürü Bahar Birinci, Türkiye Satış Müdürü Deniz Sümerpalazoğlu Radisson Blu Şişli Oteli’nde medya temsilcileriyle  sohbet toplantısında Emirates’te gelişmeler ve önümüzdeki planlar hakkında bilgi verdi. Zorlu geçen yıla rağmen 2015- 2016 mali yılını üst üste 28’inci kez, üstelik rekor bir kârla tamamladık ve seneyi istikrarlı büyüme ile güçlü bir şekilde kapatacağız. Emirates Havayolu olarak, şimdiye kadarki en kârlı dönemimizi geçirerek toplamda 4,7 milyar dolarlık yatırım yaptık.


Emirates Grubu olarak 2015- 2016 mali yılında geçen yıla kıyasla yüzde 50 artış ile 2, 2 milyar dolar kâr açıkladık. Grubun gelirleri 25,3 milyar dolar olurken, nakit dengesi de 6,4 milyar dolar oldu. 2015-16’da Grubumuz; yeni uçak ve donanımlarına, grup satın almalarına, modern tesislere, en son teknolojilere ve personel girişimlerine toplam 4,7 milyar dolar yatırım yaptı. Tüm bunların sağlam temellerimizin üzerinde yükselerek, rekabetçi sınırlarımızı genişletecek ve uzun vadedeki hedeflerimize ulaşma yolundaki gelişimimizi hızlandıracağına inanıyoruz. 2017 yılında ise çalışmalarımızı, hızını kesmeden büyüme odaklı sürdürmeyi planlıyoruz. Emirates Havayolları Türkiye, Romanya , Bulgaristan Müdürü Bahar Birinci, Emirates Havayolları’nın gelişmeleri hakkında bilgileri verdi “12 Mart’ta Atina New York uçuşu başlıyor. Türkiye pazarı için Agean Havayolları ile özel fiyat çıkararak İstanbul-Atina ‘dan New York bağlantısı İzmir ve İstanbul çıkışlı bağlanacak. Emirates konforu ile uçmak insanlar için tercih sebebi oluyor. Yolcular A380 ve B 777’ye binince farkı görüyorlar. Ayrıca Kamboçya’ya yeni hat açıyoruz. Turizmin önemli merkezi Ankor Wat’a çok yakın bir havalimanına iniyoruz. Airbus 380 uçaklarının yenilenen bar bölümü Berlin ITB Fuarı’nda tanıtılıyor. Bu bölüme karşılıklı oturma yerleri konularak daha çok yolcuya hizmet verir hale getirildi. Battaniyeler geri dönüşüm amaçlı olarak pet şişelerden yapılıyor. Emirates’te SkyWords üyesi olan yolcular misafirlerini 100 dolar ödeyerek 4 saatliğine havalimanlarında lounge girebiliyor.


Teknoloji ve personele 4.7 milyar dolar yatırım yapıldı. 2016-2015 mali yılında29 tane yeni uçak aldık. Toplam 256 uçak oldu. A380 ve B777 ağırlıklı olarak 224 uçak sipariş edildi. Önümüzdeki 18 ay içinde farklı yenilikler olabilir. Halen 83 ülkede 154 noktaya uçuyoruz. 44 üne a380 ile uçuyoruz. Emirates’te 135 ülkede çok uluslu kabin ekibi var. Her uçuşta 8 dil konuşulması nedeniyle önem kazanıyor. Bu şekilde her ülkenin kültürüne uygun servis vermeye çalışıyoruz. Koltuk arkasında kişisel TV’de 6 kanaldan 2500 kanala geçen eğlence sistemi ile öncülük yaptık. Uçakta wifi erişimi var.
City Walls’da Dubai 20 şehir arasında 16’ı en zengin şehir olarak seçildi.Ayrıca en fazla noktaya direk uçuş yapılan havalimanına sahip bulunuyor.2016’da en fazla ziyaretçi almada 15.027 milyon ile dünyada 4’cü sırada yer alıyor. Dubai sürekli yenileniyor. Yeme içmenin en iyisi bulunuyor. Ama kültürel eksikliği vardı. Onu doldurmaya çalışıyorlar, Uluslararası etkinlikler yapılmaya başlandı.Dubai 2020 Expo'ya kadar 20 milyonu aşkın turisti ağırlaması bekleniyor. Aralık ayında Dubai Park and Resorts diye 3 mlyon metrekarelik park açıldı. İçinde Legoland, Motion Gate, Bollywood gibi parklar var. Buralara turlar düzenlenmeye başlandı. Dubai’de 3 gün kalma süresini bir haftaya çıkaran özellikler oldu. IMG Waldorf Adventure 149 bin metrakere ile dünyanın en büyük kapalı tema parkı açıldı. Eğlence bölümleri ile turlar düzenlenmeye başlandı. Dünyada havayolu 9.9 milyon kişi havayollarında çalışıyor. Havacılık endüstrisinin desteklediği endüstrilerin toplamı 63 milyondur dedi. 

Emirates Havayolları Türkiye, Romanya , Bulgaristan Müdürü Bahar Birinci, Türkiye Satış Müdürü Deniz Sümerpalazoğlu Radisson Blu Şişli Oteli’nde medya temsilcileriyle  yaptığı açıklama sonrasında soru cevap bölümüne geçildi. Yeni havaalanında  yer aldıklarını ancak mesafenin uzak olması düşündürdüğünü,  Sabiha Gökçen bizlere uzak kalıyordu ama o şimdi bize çok yakın geldi dedi.  



Emirates Hakkında Gelişmeler ve Yenilikler
2015-2016 yılında 1,9 milyar Dolar ile şu ana kadarki en yüksek kâr oranını elde eden Emirates, Kasım ayı verilerine göre 2016 yılının ilk yarısında bir önceki sene aynı döneme göre taşınan yolcu sayısını yüzde 9 artırdı. 
Emirates, 2016 yılı ilk yarısında 28 milyon yolcu taşıdı ve 12.5 milyar Dolar gelir elde etti. 
Emirates tarafından aynı dönem içerisinde yeni uçak donanımları, modern tesisler, son teknolojiler ve personel girişimine 4.7 milyar Dolar yatırım yapıldı.
2016 yılı içerisinde tüm Emirates uçakları dünyayı 20.561 kez dolaştı. 
Emirates, 7.7 milyar Dolar ile dünyanın en değerli havayolu markası oldu. 
2016 yılında 58 milyon yemek servis edildi, 8.8 milyon yolcu uçak içi Wi-Fi hizmetinden yararlandı, 2.75 milyon First ve Business Class kiti dağıtıldı. 
Toplamda 55 milyon yolcu taşıyan Emirates, 194 bin uçuş gerçekleştirdi. 
Emirates 2016 yılında, 20 A380 ve 16 Boeing 777-300ER olmak üzere 36 uçak satın aldı.
2016 yılında Emirates’in yeni hatları Filipinler’de Cebu ve Clark, Çin’de Yinchuan ve Zhengshou, Myanmar’da Yangon, Vietnam’da Hanoi ve Amerika Florida’da Forth Lauderdale oldu. 
12 Mart 2017’de başlayacak Atina-New York uçuşları ile artık İstanbul ve İzmir’den çıkan yolcular Atina üzerinden New York (Newark)’a Emirates konforu ile çok kolay bir şekilde uçabilecekler.  
İstanbul ve İzmir çıkışlı New York (Newark) uçuşları Economy Class’ta kişi başı havalimanı ve yakıt vergileri dahil 610 Dolar,  Business Class’ta ise 2.558 Dolar’dan başlıyor.
Aynı zamanda 1 Temmuz 2017 itibariyle başlayacak Kamboçya Phnom Penh uçuşları ile yolcular hem çok önemli bir ticari merkeze hem de çok önemli tarihin yattığı Ankor Wat’a ulaşabilecekler.
Yangon – Phnom Penh arası uçuş hakkı olan Emirates, özellikle Myanmar gidiş, Myanmar’dan Kamboçya’ya geçiş yapılan turlar için büyük kolaylıklar sunacak.
Vietnam (Saygon) gidiş, Kamboçya ( Phnom Penh) dönüş olarak turlarda güzel bir rota imkânı sağlayacak (Sayon-Hanoi-Halong Bay-Seam Reap-Phnom Penh). 
Phnom Penh uçuşları Economy Class’ta kişi başı havalimanı ve yakıt vergileri dahil 799 Dolar, Business Class’ta ise 2.699 Dolar’dan başlıyor.
Emirates, 6 kıta ve 83 ülkede toplam 154 destinasyona uçuyor. Bu destinasyonların 47 tanesine uçuşlar A380 model uçaklar ile yapılıyor. 
Emirates, dünyanın en büyük A380 ve B777 filosuna sahip havayolu firması.
256 adet geniş gövdeli Airbus ve Boeing uçakla faaliyet gösteren Emirates’in toplam değeri 108 milyar doların üzerinde 222 uçak siparişi bulunuyor.
Dünyanın en hızlı büyüyen havayolu şirketlerinden biri olan Emirates, bugüne kadar 500’ün üzerinde uluslararası ödül kazandı. 
Emirates, 2016 yılında Skytrax tarafından dünyanın en iyi havayolu seçildi. Bu ödülü Emirates, dördüncü kez aldı. 


Emirates Havayolu’nun iş modelinin merkezinde gerçek uluslararası rekabet ve sınırsız gökyüzü yatıyor. Açık küresel ekonomi için özgür ve adil ticaret, ekonomik büyüme ve daha fazla istihdam Emirates’in hedefleri arasında yer alıyor.
Emirates, 135 ülkeden çok uluslu bir kabin ekibine sahip. 
Emirates’in geniş gövdeli uçaklarının konforu, yüksek tavanları ve geniş alanları klostrofobiye izin vermiyor. 
Emirates’in son teknolojiyle donatılmış modern uçaklarında her hatta ve koltukta 2.500 kanala kadar çıkan ödüllü kabin içi eğlence sistemi “ice” bulunuyor. 
Ayrıca yolcular yüksek hızlı Wi-Fi erişimi ve cep telefonu hizmetinden uçuş boyunca yararlanabiliyorlar. 
Emirates Economy Class gece uçuşlarında artık EcoTHREAD geri dönüşümlü battaniyeler kullanıyor. 28 adet plastik şişeden üretilen battaniyeler ile Emirates 2019 yılı sonuna kadar doğadan 88 milyon plastik şişeyi kurtarmayı hedefliyor. 
Emirates’in A380 uçakları ile First ve Business Class deneyimi, lüksü başka bir seviyede yaşatıyor. First Class yolcuları uçak içi bar ve dinlenme alanında sosyalleşebilirken aynı zamanda uçak içerisinde bulunan duş ve spa’dan da yararlanabiliyorlar.
Emirates’in Dubai’deki 11 milyon Dolar’a yenilediği Business Class Dinlenme Salonu, Dubai Uluslararası Havalimanı Terminali B Salonu’nda yer alıyor. 
Emirates Skywards, Cash+Miles nakit ve Skywards Mil kombinasyonu girişimi ile uçak bileti almayı mümkün kılıyor. 
Emirates Skywards ile Dubai Duty Free’de mil harcama artık yapılabiliyor. Emirates Skywards üyeleri, kazandıkları Milleri, Dubai Uluslararası Havalimanı ve Güney Dubai’deki Al Maktoum Uluslararası Havalimanı’ndaki Dubai Duty Free mağazalarında harcayabiliyor.
Emirates, müşteri memnuniyeti ve hizmet kalitesini geliştirmek için Dubai Uluslararası Havalimanı’ndaki seçkin Dinlenme Salonlarına erişimi genişletiyor. Emirates yolcuları artık küçük bir ücret karşılığında Dubai Uluslararası Havalimanı’ndaki lüks Dinlenme Salonlarını kullanabiliyor. 
First ve Business Class uçuşlar için Dubai Havalimanı’nda ayrı bir terminal yer alıyor. 
Hem Premium hem de Economy Class için uçuştan 6 saat-90 dakika öncesine kadar kullanılabilen bagaj bırakma kontuarları ve yine Dubai’de uçuştan 24 ila 6 saat öncesine kadar otopark check-in hizmeti ile yolcular bagajlarını bırakarak şehirde son saatlerini rahatça geçirebiliyorlar. 
Emirates son olarak A380 uçak içi dinlenme salonunda yaptığı geliştirmeler ile özel yat kamaralarından ilham adlığı yeni tasarımı, daha geniş oturma alanı, yeni koltuk düzeni ve yolcuların güncel uçuş bilgileri ve canlı haber/spor yayınlarını izleyebilecekleri 55 inç (140cm) LCD ekran gibi bir dizi yeniliği yolcuların hizmetine sunuyor. 

Dubai Hakkında Gelişme ve Yenilikler
Dubai’nin 2020 Expo’ya kadar 20 milyonu aşkın turisti ağırlaması bekleniyor. 
2030 senesi Dubai endüstriyel stratejisi kapsamında bilgiye dayalı inovasyon ve sürdürülebilir endüstri konusunda Dubai’nin uluslararası bir merkez haline gelmesi hedefleniyor.



Dünyanın en büyük kapalı tema parkı olan IMG Worlds of Adventure içerisinde Marvel, Lost Valley, Cartoon Network tema parkları ve IMG Boulevard isimli bir dinlenme ve yeme içme alanı yer alıyor. 
IMG Worlds of Adventure içerisinde yer alan Marvel bölümü Spider-Man, The Hulk, Iron Man, Thor gibi Marvel’in en sevilen kahramanlarından ilham alınarak tasarlanmış ünitelere sahip.
Lost Valley Parkı, dinozorların tarih öncesi izlerini taşıyor. 
Cartoon Network tema parkı; Ben 10, Powerpuff Girls gibi çocukların favori çizgi kahramanlarını onlarla buluşturuyor. 
Parkın dinlenme ve yeme içme alanı IMG Boulevard ise farklı temalardaki restoran ve kafeleri ile ziyaretçilere eğlenerek dinlenme imkânı sunuyor. 
Dubai Parks and Resorts ise Legoland, Legoland Water Park, Motiongate (aynı zamanda film stüdyosu) ve Bollywood Parks tema parklarının yanı sıra Riverland dinlenme ve gezi alanı ve Lapita Hotel olmak üzere 6 farklı bölümden oluşuyor. 
25 milyon metrekarelik alan üzerine kurulu Dubai Parks and Resorts, Aralık 2016’da kapılarını açtı. Park içerisinde 100’den fazla ünite ve atraksiyon yer alıyor. 
Dubai Parks and Resorts içerisinde yer alan Legoland ve Legoland Water Park 2-12 yaş arası çocuklara yönelik macera, ünite, su kaydırakları ve birçok farklı deneyime ev sahipliği yapıyor. 
Yine Dubai Parks and Resorts içerisinde yer alan Motiongate ise fimlerin fantezi dünyasına yolculuk yapmak üzere son teknoloji birçok aktivasyon içeriyor. 
Dubai Parks and Resorts’un bir parçası olan Bollywood Parks ise dünyadaki Bollywood temalı ilk park olma özelliğini taşıyor. 
Dubai Parks and Resorts’un dinlenme ve gezi alanı Riverland ise geçmişten farklı temalar barındıran alanları, restoran ve mağazaları ile adeta zamanda yolculuk yapma imkânı sunuyor. 
Dubai dünya çapındaki sanatçıların konserleri ile pek çok turist çekiyor.                                                                 Şubat ayında Emirates Jazz Festivali kapsamında ağırlanan sanatçılar: Tom Jones, Mariah Carey, Enrique Iglesias.
Mart ayında: Guns N Roses, Bryan Adams, Billy Ocean
Nisan: Grease Müzikali, New Order
Mayıs: Justin Bieber (5 Mayıs)

Havacılık ve Turizm Sektörü Dünya ve Türkiye Değerlendirmesi
2016 yılının son çeyreğinde hava taşımacılığı endüstrisinde iyi bir performans görülmesine rağmen kârlılık zayıfladı.
Premium sınıfların ekonomi sınıflarına göre daha iyi performans göstermesi havayollarının finansal performasına artı etki yaptı. 
Emirates’in de dahil olduğu körfez havayolları 2016’da bölgesel olarak en kuvvetli yıllık büyümeyi gösterdiler ve 5 yıl üst üste Orta Doğu Bölgesi’ni uluslararası yolcu trafiğinin 3. büyük pazarı olarak korudular. 
2016 yılında tüm dünyada 3.7 milyar yolcu uçtu. 
Yolcu trafiğinin bölgelere göre büyüme oranları yüzde 11.8’ ile Orta Doğu, yüzde 8.3 ile Asya-Pasifik ve yüzde 7.4 ile Latin Amerika oldu. 
Türkiye’de turizm geliri bir önceki yıla göre yüzde 29.7 azaldı ve 22 milyar Dolar civarında gerçekleşti. 

Kişi başı harcama 714 Dolar oldu.
Turizm gideri ise 2015’e göre yüzde 11.4 azalarak 5.5 milyar Dolar oldu. Bunun 4 milyar Doları kişisel seyahat, gerisi paket tur harcamaları olarak yapıldı. 
Yurtdışını ziyaret eden vatandaş sayısı yüzde 9.8 azaldı ve 7.9 milyon kişi oldu.
Ocak 2017’de İstanbul’a gelen turist sayısı geçen sene Ocak ayına göre yüzde 19 azaldı. En büyük kayıplar Almanya, İngiltere, Fransa, Amerika, İtalya ve Hollanda’dan oldu. Artış ise Çin ve Rusya’dan yaşandı. 
İstanbul’da Atatürk ve Sabiha Gökçen Havalimanlarını 2016 yılında 89.5 milyon yolcu kullandı. 2015’e göre yalnızca 250 bin yolcu artışı oldu. 
İstanbul Atatürk Havalimanı 41 milyonu dış hat olmak üzere 60 milyon, Sabiha Gökçen Havalimanı ise 9.5 milyonu dış hat olmak üzere 29.5 milyon yolcu ağırladı.