TURİZMİN SESİ |Turizm ve Turizmcinin Sesiyiz | Turizm Haberleri | Gastronomi Haberleri | Etkinlik Haberleri | turizminsesi@gmail.com
15 Aralık 2021 Çarşamba
Turizmin Sesi Dergimizin Aralık 2021 34'nci Sayısı Yayında
9 Aralık 2021 Perşembe
NASA Uzay Sergisi kapılarını açtı
Dünyanın En Büyük Gezici Uzay Sergisi Metropol İstanbul’da NASA Uzay Sergisi kapılarını açtı. 4 yıl içinde 12 ülkede 4 milyondan fazla kişi tarafından ziyaret edilen ve Türkiye’ye HUPALUPAEXPO tarafından getirilen NASA Uzay Sergisi, Metropol İstanbul’da ziyarete açıldı.
HUPALUPAEXPO tarafından Metropol İstanbul içinde 2.300 m2 büyüklüğünde alana kurulan NASA Uzay Sergisi ziyarete açıldı. Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi’nin (NASA) uzay görevlerine tanıklık etmiş gerçek boyuttaki eserlerin de içinde bulunduğu 200'ün üzerinde parçanın yer aldığı sergi, uzaya, gezegenlere, Ay’a, astronot ve kozmonotlara ait ne varsa görmek, dokunmak, izlemek isteyen ziyaretçilere gerçek bir deneyim yaşatacak.
NASA’nın 50 yıllık uzay çalışmalarını ve deneyimlerini yansıttığı NASA Uzay Sergisi, bünyesinde yer alan gerçek boyutlu ve tarihi öneme sahip koleksiyon eserleri, interaktif teknolojilerle zenginleştirilmiş VR alanları ile uzayı deneyimleme imkanı sunarken, ziyaretçilerini evrenin gizemine ışık tutan bir yolculuğa çıkarıyor.
Ziyaretçilerin dokunabileceği gerçek Ay Taşı’nın da bulunduğu sergide, uzay roketlerinin kopyaları ve tam boyutlu uzay aracı modelleri, Saturn V roketinin 10 metre uzunluğundaki modeli, uzaya giden astronotlar tarafından bizzat giyilen kıyafetler, astronot menüleri ve görevlerde kullanılan ekipmanlar ile Apollo kapsülü, Sputnik 1 uydusunun ve Uluslararası Uzay İstasyonu’nun (ISS) modelleri en çok ilgi çeken parçalar arasında yer alıyor.
Sergide, Elon Musk’ın sahibi olduğu Space X tarafından geliştirilen Starship’in prototip modeli de bulunuyor. Space X, eylül ayında Dragon kapsülüyle ilk sivil yolculu uzay uçuşunu yapmıştı. Rehberli turlar ile VR ve simülasyon teknolojileriyle ziyaretçilerin uzay maceralarına interaktif şekilde dahil olmasına imkan sağlayan NASA Uzay Sergisi, atölye çalışmalarıyla da her yaştan meraklısına heyecan ve eğlence dolu bir uzay deneyimi vadediyor.
HUPALUPA İcra Kurulu Üyesi Merve Timurlenk Şengül “Bu heyecan verici sergiye ev sahipliği yapmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. 4 yıl içinde 12 ülkede 4 milyondan fazla kişi tarafından ziyaret edilen NASA Uzay Sergisi’nde uzaydan gelen özel parçalar ve oradaki yaşamı deneyimlemeyi sağlayan onlarca üst düzey teknolojiye sahip uzay enstrümanı yer alıyor. Serginin her yaştan meraklısına gerçek bir uzay deneyimi yaşatacağını umuyoruz” dedi.
NASA Uzay Sergisi, Yapı Kredi, İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji, Roketsan, İTÜ Uzay Sistemleri Tasarım ve Test Laboratuvarı (USTLL), Bilsem, CarrefourSA, Digiturk, Minika ve Asimetrik tarafından destekleniyor. Serginin biletleri, Biletix ve Mobilet'ten online ya da Metropol İstanbul, NASA Uzay Sergisi girişinde yer alan bilet gişelerinden satın alınabiliyor.
TURİZM GELİRLERİ 2022’DE 30 MİLYAR DOLARI GEÇECEK
BAŞKENT’TE TURİST KAPASİTESİNİ 5 MİLYONA ÇIKARMAYI HEDEFLİYORUZ
Uzun vadede ülkeye gelen turist sayısının önemli ölçüde artacağına dikkat çeken ATİD Başkanı Birol Akman, “Türkiye’ye pandemi öncesi 2019 yılında 50 milyonun üzerinde turist geliyordu. Bunun 14 milyonu Antalya, 14 milyonu İstanbul, 7-8 milyonu Ege ve geri kalan kısmını tüm Türkiye’yi kapsıyordu. Pandemi döneminde bu rakamlarda oldukça büyük düşüş yaşandı. Ankara’nın payı pandemi öncesi 1 buçuk milyon iken 400 binlere kadar geriledi. Bu anlamda, 2020 yılında Türkiye’ye 15 milyon turist gelirken 12 milyar dolar gelir elde edildi. Açılmalar ile birlikte, 2021 yılının sonunda bu rakam 28 milyon turist sayısı ile 22 milyar dolar gelire yükselecek. 2022 yılında, 28 milyon olan turist sayısını 40 milyona turizm gelirini ise 30 milyarın üstüne çıkarmayı hedefliyoruz. 2023 yılı hedefimiz ise, 65 milyar dolar hedefi ile turist sayısını 77 milyona ulaştırmak olacak” dedi.
Akman, “Ankara’ya baktığımızda Türkiye’nin önemli turizm alanlarından birisi olduğunu söyleyebiliriz. Ankara ve Anadolu gerek kültür ve sanat gerekse sağlık turizmi açısından önemli değerlerimizi oluşturuyor. Bu anlamda, buradaki 2022 yılı hedefimiz 2019’u yakalamak. 5 yıllık uzun vadedeki hedefimiz ise, bu kapasiteyi 5 milyon kişiye ulaştırmak. Ayrıca, baktığımızda Başkentimiz hem kültür hem de sanat merkezi olmaya aday. Bu anlamda, 45 milyon turist ve 35 milyar dolar gelir ile 2022 ve 2023 yılında iyi bir turizm sezonu bekliyoruz” dedi.
YURT DIŞINDAN GELEN TURİST SAYISINDA IRAK İLK SIRADA
2021 yılı konaklama verileri, Eylül ayına kadar 405 bini yabancı turist 3 milyon 297 bini yerli turist olmak üzere 3 milyon 702 bin turistin Ankara’yı tercih ettiğini gösteriyor. Ankara’da konaklama yapan ülkeler arasında 65 bin ile ilk sırada Irak bulunuyor. Bu sırayı, İran, Azerbaycan, Ukrayna, Rusya takip ediyor.
Ankara’nın pastadan daha fazla pay almasının önemine dikkat çeken Akman, “Ankara, tarihi ve kültürel mirası ile turizm için önemli değerleri barındırıyor. Bizim buradaki amacımız ve asıl görevimiz Ankara’ya gelen turist sayısını artırmak, iç turizmi hareketlendirmek, yükseltmek ve bunlar için elimizden gelen desteği göstermek. Bu nedenle, yurt dışındaki yabancı turistlere ve vatandaşlarımıza Ankara’nın ve Anadolu’nun değerlerini göstermek ve tanıtmak için büyük bir çaba gösteriyoruz. Bu doğrultuda, Kültür ve Turizm Bakanlığımız ve İl Müdürlüğümüzün desteği ile birlikte çalışmalar yürütüyoruz” dedi.
Google, 2021’e damga vuran arama trendlerini açıkladı
TURİZMİN SESİ
Her yıl sonunda dünyada ve ülkeler bazında yükselen arama trendlerini paylaşan Google, 2021’in en çok merak edilenlerini açıkladı
İşte Türkiye’de 2021’in en çok merak edilenleri
2021 yılında Türkiye’de yılın arama trendlerine “Eğitim Bilişim Ağı (EBA)”, “Squid Game”, “Açıköğretim Lisesi(AÖL)” ve “Mesut Özil” damga vurdu.
Yeni yıla yaklaştığımız bugünlerde Google, 2021 yılına dair öne çıkan arama trendlerini (Google Year in Search 2021) yayınladı. Bu analiz Google Trendler’in tüm dünya genelinde topladığı Google arama verileriyle ortaya çıkartılıyor. Google Trendler, zaman içinde Google'da yapılan toplam arama sayısına göre girilen sorgu terimi için arama ilgisinin yoğunluğunu hesaplamak amacıyla dünya genelindeki Google aramalarını kısmi olarak analiz ediyor. Her yıl merakla beklenen rapor 2021’in arama trendleri, yıl boyunca dünyanın dikkatini çeken anların, kişilerin, konuların, olayların ve yerlerin açıklandığı bir derleme. Google Aramalar, bilgi dünyasına dair keşiflerde bulunabilecek, insanların bilgiye erişmesine yardımcı olan bir alan olduğu gibi aynı zamanda bir yılın tamamına ait arama bilgilerini keşfetmenin de yolunu sunuyor. Dünyayı etkileyen gelişmelerden neredeyse 70 ülkeden pop kültürü ve yaşam tarzı, spor, müzik, haberler ve daha pek çok konuda trend olan konuları derlediği yüzlerce en iyi 10 listesini kullanıcılarına sunuyor.
Türkiye’de 2021 yılında en çok merak edilenler
Türkiye'nin 2021 arama trendleri, “aramalar”, “isimler”, “dizi/film”, “kaybettiklerimiz”, “nasıl”, “tarifler”, “ne zaman”, “kim”, “nasıl geçer” başlıkları altında toplandı. Geçtiğimiz yılda olduğu gibi yine liderliği Eğitim Bilişim Ağı (EBA)’nın aldığı arama trendleri, Türkiye’nin son bir yılki gündemini gözler önüne serdi. Tüm dünyada izlenme rekorları kıran Squid Game’in de ikinci sıradan kendine yer bulduğu “aramalar” listesinde, Açıköğretim Lisesi (AÖL) üçüncü, Mesut Özil de 4. sırada yer aldı.
Pandeminin etkileri devam ediyor
2021 yılında da etkileri devam eden koronavirüs salgınının, Google aramalarında da kendini gösterdiği gözlendi. HES kodu, aşı kartı, kapanmalar ve uzaktan eğitim konuları bu yılın raporunda dikkat çeken başlıklar arasında yer aldı. “Nasıl” kategorisinde en çok sorulan sorular “HES kodu nasıl alınır”, “aşı randevusu nasıl alınır” ve “aşı kartı nasıl alınır” oldu. “Ne zaman” kategorisinde de okulların, kafelerin ne zaman açılacağı, kapanmanın ve yasakların ne zaman biteceği gibi konular en çok merak edilenler arasına girdi.
Pek çok farklı alana yayılan, merak edilen konular
En çok aradığımız tarifler güllaç, soğuk baklava ve taco tarifleri olurken, 2021 yılı hastalıklar üzerine de bolca arama yapılan bir yıl olarak dikkat çekti. “Nasıl geçer” kategorisiyle iyileşmenin yollarını aradığımız 2021 yılında “burun akıntısı nasıl geçer”, “grip nasıl geçer” ve “öksürük nasıl geçer” gibi sorular kategori lideri oldu. Rasim Öztekin ve Doğan Cüceloğlu gibi duayenlerin vefatıyla üzüldüğümüz 2021’de kaybettiklerimiz listesine ülkemizde kadın cinayetine kurban giden birçok kadından biri olan Başak Cengiz’in de girmesi dikkat çekti. Ayrıca en çok merak edilen isimler listesine bu yıl başarılarıyla hepimizi gururlandıran kadın milli voleybol takımı oyuncuları Ebrar Karakurt ve Zehra Güneş de girdi. Her yıl olduğu gibi dizi ve filmlerin de bolca merak edildiği 2021 listesine reyting rekorları kıran Sadakatsiz, Aşk Mantık İntikam ve Yargı gibi dizilerin de girmesi dikkatleri çekti.
Türkiye’de 2021 yılı Google arama trendleri şöyle sıralandı
Aramalar
1. EBA giriş
2. Squid Game
3. AÖL (Açık Öğretim Lisesi)
4. Mesut Özil
5. Elmalı davası
6. MHRS randevu
7. Okulun ilk günü
8. Sadakatsiz
9. Sezai Karakoç
10. HES kodu alma
İsimler
1. Mesut Özil
2. Ebrar Karakurt
3. Mahmut Özer
4. Burak Elmas
5. İrfan Can Kahveci
6. Miralem Pjanic
7. Gedson Fernandes
8. Nihal Yalçın
9. Batuhan Karacakaya
10. Zehra Güneş
Dizi/ Film
1. Squid Game
2. Sadakatsiz
3. Aşk Mantık İntikam
4. Masumiyet
5. Yargı
6. Üç kuruş
7. Masumlar Apartmanı
8. Sen Çal Kapımı
9. Son Yaz
10. Maraşlı
Kaybettiklerimiz
1. Rasim Öztekin
2. Doğan Cüceloğlu
3. Sezai Karakoç
4. Başak Cengiz
5. Oğuz Yılmaz
6. Hüner Coşkuner
7. Kadir Topbaş
8. Ferhan Şensoy
9. Kartal Tibet
10. Karahan Çantay
Nasıl?
1. HES kodu nasıl alınır
2. Aşı randevusu nasıl alınır
3. Aşı kartı nasıl alınır
4. Tam kapanma nasıl olacak
5. Su diyeti nasıl yapılır
6. Cuma namazı nasıl kılınır
7. Peppa pig nasıl öldü
8. İnsülin nasıl yazılır
9. Ritüel nasıl yapılır
10. Türkiye gruptan nasıl çıkar
Tarifler
1. Güllaç tarifi
2. Soğuk baklava tarifi
3. Taco tarifi
4. Tulumba tatlısı tarifi
5. Sufle tarifi tencerede
6. Galette tarifi
7. Gulaş tarifi
8. Çiğ köfte tarifi
9. Panna cotta tarifi
10. Cizleme tarifi
Ne zaman?
1. Okullar ne zaman açılacak
2. Kabine toplantısı ne zaman
3. Yasaklar ne zaman bitiyor
4. Tam kapanma ne zaman
5. Kafeler ne zaman açılacak
6. Bilim kurulu toplantısı ne zaman
7. DGS tercihleri ne zaman
8. YKS tercih sonuçları ne zaman açıklanacak 2021
9. Okullar ne zaman kapanacak
10. Türkiye maçı ne zaman
Kim?
1. Survivor kim elendi
2. Masterchef kim kazandı
3. Şampiyon kim
4. Camdaki kız hayri kim
5. Galatasaray başkanı kim oldu
6. Yeni Milli Eğitim Bakanı Kim
7. Boji kim
8. Andımızı kim yazdı
9. Elektriği kim buldu
10. Emniyet Genel Müdürü kim
Nasıl geçer?
1. Burun akıntısı nasıl geçer
2. Grip nasıl geçer
3. Öksürük nasıl geçer
4. Arpacık nasıl geçer
5. Pişik nasıl geçer
6. Koltuk altı kararması nasıl geçer
7. Sivilce lekeleri nasıl geçer
8. Nasır nasıl geçer
9. Sivrisinek ısırığı kaşıntısı nasıl geçer
10. Kulak tıkanması nasıl geçer
Google 2021 Arama Trendlerini detaylı olarak incelemek için global listeye yearinsearch.google/trends ve Türkiye listesine ise trends.google.com/trends/yis/2021/TR/ adresinden ulaşabilirsiniz.
Liste nasıl oluşturuluyor?
Google 2021 arama trendleri, bu yılın en popüler Google aramalarına yıllık bir bakış sunuyor. En çok arananlar listesi yıldan yıla çok az değişiklik gösterirken, trend listeleri ise bir önceki yıla kıyasla insanların neleri merak ettiğini belirlemede daha etkili bir yöntem. Liste oluşturulurken belirli bir dönem boyunca belirli bir terim için yapılan aramalardaki yüzde artışı hesaplanıyor. Bu sayede son bir yıla ait trendler daha doğru bir şekilde analiz edilebiliyor.
3 Aralık 2021 Cuma
Travel Turkey İzmir & TTI Outdoor Fuarları Açılış Töreni
Türkiye’nin en büyük turizm platformu olan ve sektörün önde gelen temsilcilerini 15. Kez bir araya getiren Travel Turkey İzmir Turizm Fuarı ve Kongresi ile bu yıl ilki düzenlenen TTI Outdoor Fuarı, 2 Aralık 2021 Perşembe günü düzenlenen açılış töreniyle ziyaretçilerine kapılarını açtı. Basın mensuplarının yoğun ilgi gösterdiği açılış töreninde Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Ahmet Misbah Demircan, İzmir Valisi Yavuz Selim Köşger, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan, TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz B. Bağlıkaya, İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Özgener ve Deniz Ticaret Odası İzmir Şube Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk değerlendirmelerde bulundu.
‘Dünya medeniyetlerinin doğduğu bir yer varsa orası Anadolu’dur.’
Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Ahmet Misbah Demircan, turizm sektörünün durumu ve geleceği ile ilgili, ‘‘Dünya medeniyetlerinin doğduğu bir yer varsa orası Anadolu’dur. Kuzeyden güneye, çeşit çeşit zenginliklerle dolu bir yer varsa orası Türkiye’dir. Hikayelerimiz sayesinde sinema ve dizi sektöründe, misafirperverliğimiz sayesinde konaklama sektöründe öncü durumdayız. Pandemi şartlarında dünyada belki de fuarlar bu kadar etkili yapılamıyor ama İzmir’den dünyaya bu fuar ile iddiamızı haykırıyoruz. Üretim, tüketim, ulaşım, erişim, fiyat, rezervasyon, konaklama ve biletmeme süreçleri pandemiden ağır etkileniyor. Sağlık otoriteleri ve sosyal bilimciler bu salgın bitse de yeni salgınların bizi beklediğini söylüyor. Sektörle ilgili tüm kurum ve kuruluşların kafa kafaya verip salgında kesintiye uğramayan bir turizm parolasıyla çalışması büyük önem arz ediyor. Bu organizasyonun buna olumlu katkıları olacağına inanıyorum.’’ cümlelerini kurdu.
‘Sektörle ilgili tüm kurum ve kuruluşların kafa kafaya verip salgında kesintiye uğramayan bir turizm parolasıyla çalışması büyük önem arz ediyor.’
Demircan son olarak, ‘‘İçinde bulunduğumuz 2021 yılında hızlı bir toparlanma süreci başlamış olup ekim sonu itibariyle 25 milyona ulaşan ziyaretçi sayısına ilişkin yıl sonu hedeflerimiz, 29 milyon ziyaretçi; eylül sonu itibariyle 17 milyar dolara yaklaşan turizm gelirine ilişkin yıl sonu hedeflerimiz de 24 milyar dolar olmuştur. Öngörülemeyen salgının tamamen ortadan kalkması ve öngörülebilir bir hale gelmesiyle turizm sektörünün salgın öncesi verilerinde geometrik bir büyüme olacaktır. İnsanlar seyahat etmek istiyor. Sektörün ruhsal ve fiziksel olarak bu talebe göre vaziyet almasında fayda var.’’ sözlerini ifade etti.
‘Gelir kayıpları ve istihdam sorunu ülkemiz gibi turizmde stratejik önem atfeden ülkeler için büyük sıkıntılara sebebiyet verdi.’
İzmir Valisi Yavuz Selim Köşger, ‘‘2 yılda yakın zamandır dünyayı saran koronavirüs salgını sebebiyle hayatımızın pek çok etkinliğini uzaktan/online şekilde yaptık ya da ertelemek durumunda kaldık. Birçok sıkıntı yaşandı; gelir kayıpları ve istihdam sorunu ülkemiz gibi turizmde stratejik önem atfeden ülkeler için büyük sıkıntılara sebebiyet verdi. Ancak bugün burada gördüğüm manzarada, önümüzdeki yılda koronavirüs sıkıntısının İzmir’den başlayarak ülkemizden ve tüm dünyadan uzaklaşıp, geleceğe ayna olacağını düşünüyorum. 2022’de İzmir ve diğer illerimizde turizmin canlanacağına ve hak ettiği yere geleceğine inanıyorum. Bunun için turizmin tüm bileşenleri, hükümetimiz ve yerel idarelerimiz hep birlikte el birliğiye; ortak efor sarf ederek oluşturacağımız sinerji ile ülkemizi çok daha iyi bir noktaya getireceğimize olan inancımı yineliyorum.’’ cümleleriyle sektördeki dayanışmanın önemine dikkat çekti.
‘Turizmde ortak aklı; uyum ve dayanışmayı her zamankinden çok daha fazla başarmak mecburiyetindeyiz.’
Turizmde birlik ve beraberlik sözlerine bir yenisini de İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer ekledi.
Soyer, ‘‘Dünyadan payımızı almak üzere; ‘kararlıyız’ demek için buradayız. Dikili ilçemizde daha geçen haftalarda bir mağarada 14.000 yıl öncesine dair kalıntılar bulundu. Bununla birlikte hepimizin ezberi şaştı. Genelde 8.500 yıllık bir tarihten bahsederdik şimdi 14.000 yıllık bir tarihten bahsetmeye başlayacağız. İklimiyle, tarihsel birikimi ile olağanüstü bir coğrafyada yaşıyoruz. Potansiyelin farkındayız ve bunu elbirliği ile başaracağız. Turizmde ortak aklı; uyum ve dayanışmayı her zamankinden çok daha fazla başarmak mecburiyetindeyiz.’’ dedi.
‘Turizmde de ‘Hattı müdafaa yoktur, sathı müdafaa vardır’ anlayışıyla çalışılıyor.’
Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan, ‘‘Elbette bu kadar turizm uzmanı içerisinde turizmi anlatacak değilim çünkü Türkiye, tıpkı Kurtuluş Savaşı günlerinde olduğu gibi turizmde de ‘Hattı müdafaa yoktur, sathı müdafaa vardır’ anlayışıyla çalışılıyor. Bugün devletimiz, valilerimiz, başkanlarımız ile birlikte, içinden geçtiğimiz bu zorlu süreçten sonra turizmde toparlanmanın derdindeyiz. Edirne'de 2017 yılında değerli TÜRSAB seyahat acentalarımızla bir program yaptık. TÜRSAB’ın ve seyahat acentalarının uzmanlığına bir kez daha şahit oldum. Yaptığımız bu program sonrası Edirne'ye 2014'te 2 milyon turist aldığımız süreci 2018'den itibaren önce üç buçuk sonra dört buçuk ve 2019 Bakanlık rakamlarıyla 5 buçuk milyona çıkarmayı başardık. Bunda TÜRSAB’ın büyük katkılarını gördük. Sadece 324 hektarlık bir alanda 1400 tescilli eser ile dünyada metrekare başına düşen en fazla tarihi esere sahip bir ikinci il Edirne. Bugün, 2021 yılında bu pandemi koşullarında, pandemiden sıyrılmaya çalıştığımız bu ortamda son 11 ayda Edirne’ye Bulgaristan’dan hafta içi 4.500 Bulgar vatandaşının, hafta sonları ise 15.000 civarında Bulgar vatandaşının geldiğini; her birinin günlük 500 Euro harcadığını hepinize hatırlatmak isterim Yine aynı şekilde Yunanistan'ın sınırları yeni açmasına rağmen 2021 yılında 150.000 Yunanlı turistin geldiğini de eklemek isterim.’’ cümleleriyle TÜRSAB’ın çalışmaları ve Edirne’nin turizm potansiyeline dikkat çekti.
‘Turizmde kaldığımız yerden başlanmayacağını, eski usullerin eskisi kadar işe yaramayacağını biliyoruz.’
Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkanı Firuz B. Bağlıkaya konuşmasına, ‘‘2 yıldır devam eden pandemi süreci, herkesin hayatında çok derin izler bıraktı, bir yandan sağlığımızı koruma çabası içindeyken diğer taraftan yıllarca bin bir emek vererek büyüttüğümüz turizm sektörünün ayakta kalabilmesi için insan üstün bir mücadele verdik, vermeye de devam ediyoruz. Yarınların başlangıcındayız. Turizmde kaldığımız yerden başlanmayacağını, eski usullerin eskisi kadar işe yaramayacağını biliyoruz. Önümüzdeki dönemde artık yepyeni kurallar, yepyeni beklentiler, tüketici davranışları ve deneyimleri karşımıza çıkacak. Sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk ve çevre bilinci gibi kavramları destekleyen yaklaşımlara tüm politika ve stratejilerimizin içinde yer vermeliyiz. Bunları sadece tüketiciler bu kavramlara itibar ediyor diye değil; olması gerektiğinin bilinciyle hayata geçirmeliyiz. Gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmak için biz turizmcilerin üzerinde büyük bir sorumluluk düşüyor.’’ sözleriyle başladı.
‘Bu aşamada ortak akıl, dayanışma ve iş birliği kavramları daha da önem kazanıyor.’
Bağlıkaya, turizm sektörünün pazarlama anlamındaki lokomotifi olan seyahat acentaları ve tur operatörlerine bu anlamda büyük görevler düştüğünü belirterek, ‘‘TÜRSAB olarak sektöre ve ülkemize olan inancımızla yeni döneme daha hazır girebilmek için çalışıyoruz. Şu bir gerçek ki dünya genelinde ve ülkemizde tatile özlem duyan seyahat etmeyi dört gözle bekleyen geniş bir kesim ve birikmiş bir talep mevcut. Özellikle pandemide seyahat ve tatilden uzak kalmış olmalarının da etkisiyle karşımızda sabırsız bir misafir kitlesi var bu kitlenin tatile hızlı bir geri dönüş yapmasını bekliyoruz. Yurt dışından muadil birlik başkanları ile gerçekleştirdiğimiz görüşmelerde de 2022 yılının ülkemiz turizmi açısından başarılı geçeceğine yönelik beklentilerimizi doğrular nitelikte değerlendirmeler alıyoruz. Diğer yandan bizim için yurt dışından gelen talebin yanında iç turizmdeki gelişim de büyük önem taşıyor. Bu aşamada ortak akıl, dayanışma ve iş birliği kavramları daha da önem kazanıyor. Ülkemizin çok zengin turizm ürün çeşitliliğinde, her biri birbirinden farklı destinasyonlarını kendine özgü model ve yöntemlerle makro politikalarla ama mikro uygulamalarla yerinde ve bölgesel tanıtım modeli ile yerel özelliklerini öne çıkartarak yerel unsurlarla tanıtıp pazarlamalıyız. İzmir, bu konuda tıpkı turizmin başladığı zamanlarda olduğu gibi koç başı olacak potansiyel ve güce sahip destinasyon olarak öncülüğü yapacaktır.’’ cümlelerini kurdu.
‘Avrasya’nın en önde gelen fuarları arasına girmeyi başardık.’
İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Özgener, ‘‘Bu organizasyon kentimizin fuarcılık geçmişinde kendine çok önemli bir yer edinmiş durumda; sektöründe Avrasya’nın en önde gelen fuarları arasına girmeyi başardı ve de başarı öyküsü yazmaya da devam ediyor. Hepimiz 2022 yılı için ümit doluyuz. Cari açığın azaltılması, ülkemize döviz girişinin sağlanması ve turizm çatısı altında faaliyet gösteren sektörlerimizin desteklenmesi gerektiğinin farkındayız. Doğaya ve çevreye saygılı olan, ‘sorumlu turizm’ yapabilen ve farklı alternatifler, dijital hizmetler sunabilen sektör temsilcilerinin başarılı olabileceği; yeni bir düzenin hızla yükseldiğini gözlemliyoruz. Bu dönem artık turizmde yeni iş yapış biçimlerini tercih etme dönemi. Bu nedenle önümüzdeki yıl boyunca 12 aya yayılmış bir turizm anlayışının temellerinin bugün burada atılmasını; kontratların bu hallerde imzalanmasını diliyorum. Fuarımızın dünyanın dört bir yanından destinasyonların yer aldığı bir etkinlik hale gelmesinin; turizm profesyonelleri için vazgeçilmez kabul edilmesinin kısaca kendi kabuğunu kırmasının ve dünyanın en önemli turizm fuarları arasına girmesinin vaktinin geldiğine inanıyorum.’’ cümleleriyle turizmin geleceğinin yeni iş modelleriyle yakalanabileceğini vurguladı.
‘İzmir, deniz ve liman şehri olduğu kadar aynı zamanda öncü bir turizm şehridir.’
Açılış töreninde son olarak, Deniz Ticaret Odası İzmir Şube Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk değerlendirmelerde bulundu.
Öztürk, ‘‘Antik çağdan bu yana bilginin, kültürün ticaretin ve refahın paylaşıldığı; Ege Denizi’nin başkenti İzmir, deniz ve liman şehri olduğu kadar aynı zamanda öncü bir turizm şehridir. İkinci Dünya Savaşı'ndan hemen sonra İzmir'den çıktı Akdeniz'in en lüks yolcu gemileri. Bu hatta çalışmaya başladılar; kendilerine mavi yolcu diyen Halikarnas Balıkçısı Sabahattin Eyüboğlu'nun 1950 yıllarında İzmir'de buluşup Ege koylarını dolaşması Türkiye turizmine mavi yolculuğu armağan etmiştir. Artık tatil anlayışı kitle turizminden uzaklaşarak tekne turizmi veya karada kamp/karavan turizmine yönelmiştir. Yılın 330 günü rüzgârlı geçen Çeşme ve Seferihisar'da sörf turizminin her geçen gün artması Çeşme, Karaburun ve Seferihisar gibi ilçelerimizde yapay resifler ile veya doğal zenginliklerle dalış turizmine verilen önem her geçen gün bölgemizi daha da çekici hale getirmektedir. Günübirlik gezi teknelerimiz neredeyse yılda bir buçuk milyon kişiye hizmet etmektedir. Her geçen gün daha fazla kruvaziyer gemiye hizmet eder noktaya geldik. 2022 yılında mart ve nisan aylarında ilk gemimiz İzmir’e demir atacak. Dileriz bundan önce olduğu gibi 600.000 yolcuya kadar çıkan kruvaziyer turizmi tekrar İzmir'de olması gerektiği noktaya ulaşır.’’ cümleleriyle İzmir’in deniz turizmindeki potansiyeline dikkat çekti.
2 Aralık 2021 Perşembe
Zorlu PSM’de Bu Hafta: 13-20 Aralık
EN SEVİLEN KIŞ LEZZETLERİ
Turizmin yol haritası İzmir’de çiziliyor
TURİZMİN SESİ
Travel Turkey İzmir; sektörel kazanç fırsatlarının yanı sıra fuarın dört bir yanında düzenlenen etkinlikleri ile dünya turizm trendlerini fuarizmir’de bir araya getiriyor. Bu yıl bünyesine TTI Outdoor’u ekleyerek ziyaretçilerine alternatif bir fuar deneyimi kazandıracak olan Travel Turkey İzmir; sektörel kazanç fırsatlarının yanı sıra fuarın dört bir yanında düzenlenen etkinlikleri ile dünya turizm trendlerini fuarizmir’de bir araya getiriyor. Travel Turkey İzmir Turizm ve TTI Outdoor Fuarları, 2 Aralık 2021 Perşembe günü açılıyor.
Ulusal ve uluslararası turizm aktörlerinin buluşup dünya çapında iş anlaşmalarının yapıldığı bir turizm borsasına dönüşecek olan Travel Turkey İzmir Turizm Fuarı, birbirinden farklı etkinlikleri ile 2-4 Aralık 2021 tarihleri arasında misafirlerini ağırlayacak. Dünya turizm trendlerini İzmir’de buluşturacak olan 15. Travel Turkey İzmir Turizm Fuarı, aynı zamanda Türkiye’nin tarihi ve kültürel değerlerini de öne çıkarmaya devam ediyor. Yaz turizminin yanı sıra Türkiye’nin dört bir yanındaki tarihi, kültürel ve doğal güzelliklerin keşfedilmesini sağlayan fuar, ülkenin dört mevsim yaşayan bir turizm potansiyeline sahip olduğunun tüm dünyaya tanıtılmasını sağlıyor. Bu yıl ilk kez düzenlenecek TTI Outdoor – Kamp, Karavan, Outdoor ve Ekipmanları Fuarı ise, 2-5 Aralık tarihleri arasında macera sever ve doğa tutkunu misafirlerini ağırlayacak.
Onur konuğu il: Edirne
Kültürel mirasları fuar çatısı altında buluşturarak dünya turizm trendlerinde kentlerin ön plana çıkmasına benzersiz bir katkı sunan Travel Turkey İzmir, bu yıl onur konuğu il olarak Edirne’yi ağırlayacak. Anadolu ve Rumeli’yi birbirine bağlayan Meriç Köprüsü gibi her iki yakanın tarihi ve kültürel değerlerini içinde barındıran Edirne, tüm mirası ile 2-4 Aralık tarihleri arasında onur konuğu il olarak fuardaki yerini alacak. Edirne’nin turizmi, tarihi, kültürü ve gastronomisi; kente hizmet veren işletmelerden olan Keşan Ticaret ve Sanayi Odası, Edirne Ticaret Borsası, İpsala Ticaret Borsası, Keşan Ticaret Borsası, Uzunköprü Ticaret Borsası, Uzunköprü Ticaret Odası, Uzunköprü Bal Üreticileri Birliği, oteller, seyahat acenteleri, turizm STK’ları, profesyonel tur rehberleri eşliğinde tanıtılacak. Katılım organizasyonunu Edirne Belediyesi’nin üstlendiği 112 metrekarelik alanda kentin gastronomisini tanıtacak tava ciğeri, saray helvası olarak adlandırılan deva-i misk, deva içeceği, bademezmesi, bademli kurabiye, Edirne, İpsala ve Uzunköprü Pirinci, dünyaca ünlü Edirne Peyniri, Edirne karo ustası ile workshop, aynalı süpürge gibi kültürel ve turizm varlıkları tanıtımları yapılacak.
İzmir’in turizm faaliyetleri tanıtılacak
Turizm trendlerinin tüm dünyada hızlı bir değişime girmesi, Türkiye’de de sürdürülebilir turizmin önemini açığa çıkardı. İzmir Büyükşehir Belediyesi öngörüsü ve kent paydaşları ile geliştirilen İzmir Turizm Stratejisi ve Eylem Planı, Şubat ayında düzenlenen 14. Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı’nda tanıtılmıştı. “Uygarlıklara yön veren pek çok kavram, düşünce ve yaklaşımın İzmir’den dünyaya taşınması” fikrinden hareket eden turizm stratejisi, 15. Travel Turkey İzmir Turizm Fuarı’na da yansıtılacak. Geçtiğimiz yıl büyük ilgi gören İzmir Sokakları da, İzmir Büyükşehir Belediyesi, ilçe belediyelerinin kendilerine özgü temalarıyla fuardaki yerini alacak.
İzmir sokakları sahnesi durmayacak
Kentin turizm faaliyetlerini öne çıkararak İzmir’in tarih, kültür ve gastronomi değerlerini ziyaretçilerle buluşturacak İzmir Sokakları bölümünde ayrıca fuarizmir A hol içerisinde bir sahne yer alacak. İzmir Sokakları Sahnesi’nde 17 ilçe belediye sunumunun yanı sıra; “Visit İzmir”, “Cittaslow”, “İzmiras”, “İzmir Sinema Ofisi”, “Turuncu Çember”, “Başka Bir Tarım Mümkün”, “Terra Madre Anadolu İzmir 2022” gibi İzmir’in turizm faaliyetlerini destekleyen projeler tanıtılacak.
Turizme dair her şey fuarda
Farklı etkinlikleri ile ön plana çıkmaya hazırlanan fuar, alanında uzman isimlerin yer aldığı söyleşiler ile Türkiye ve dünya turizmine ışık tutacak. 2 Aralık Perşembe saat 11.00’da açılışın yapılacağı fuarizmir B fuar sokağı sahnesi, programına 14.00’da Başkanlar Oturumu ile devam edecek. 3 Aralık Cuma günü 10.30’da Arkeoloji Zirvesi Lansmanı ile hareket kazanan B fuar sokağı sahnesi; aynı gün sırasıyla “Film Setinde Acentenin Ne İşi Var?”, “Sağlık Turizmi Politikaları, Türleri ve Seyahat Acentelerinin Rolü”, “Yeni Nesil Dizi ve Filmlerin Turizme Etkisi”, “Gastronomi Turizminin Gelişimi, Nereden Nereye Gidiyor?” söyleşileri ile devam ediyor. 4 Aralık Cumartesi günü 11.45’te başlayan söyleşilerde ise, “Antalya’nın Yükselen Kültür ve Turizm Trendi: Patara”, “İzmir; Erken Tarihi ve Arkeolojisi”, “Influencer Marketing’in Turizm Destinasyonlarına ve Ürünlerine Etkisi”, “Bisiklet Turizminin Turizm Ekonomisine Katkısı” gibi sektöre yönelik her ayrıntının ele alındığı konu başlıkları ile dinleyicilere ilgi çekici ve bilgilendirici önemli içerikler sunulacak.
Turizmin geleceği ttitech Stage’te konuşulacak
Fuar kapsamında turizmde dijital dönüşüm konuları da gündeme gelecek. B Hol’de düzenlenen söyleşileri takip eden izleyiciler, interaktif olarak gerçekleşecek oturumlarda konuya dair merak ettiklerini uzmanlara sorabilecek. Fuar süresince aralıksız olarak devam edecek söyleşilerin konu başlıkları; “Geleceğin Acentesi Olmak”, “Küresel Trendler ve Türk Turizmi için Fırsatlar”, “Turizm Sektöründe Dijital Medyanın ve KVKK’nın Önemi”, “Yeni Nesil Misafir İlişkileri ve CRM Çözümleri”, “Dijitalleşen Konaklama Sektöründe Mobil Uygulamaların Önemi”, “Doğrudan Rezervasyonun Önemi ve Stratejileri”, “Turizm Sektöründe Müşteri Deneyimi” olacak. Teknoloji sahnesinin bulunduğu alanda ayrıca Filipinler, Kıbrıs ve Uganda ülke sunumları gerçekleşecek.
Fuar sokaklarını renklendiren performanslar
Travel Turkey İzmir Fuarı, birbirinden renkli sergileri ile misafirlerini ağırlayacak. A ve B holleri ile fuaye alanında kurulacak sergiler, 2-4 Aralık tarihlerinde 10.00-18.00 saatleri arasında ziyaret edilebilecek. Şanlıurfa Haleplibahçe Mozaik Sergisi ve Kitre Bebek Sergisi yer alacak. B Holde ise yıllardır fuarın ilgi çeken bölümlerinden biri olan Klasik Otomobiller Sergisi’nin yanı sıra sanal gerçeklik deneyim alanında Artemis Tapınağı, Efes ziyaretçilerin beğenisine sunulacak. Fuar girişinde yer alan A Fuaye alanında kurulan performans sahnesinde, 3-4 Aralık tarihlerinde çeşitli dans gösterileri, geleneksel şovlar ve halk oyunları fuar ziyaretçilerine renkli bir karşılama yapacak.
TTI Outdoor’la ‘Doğadaki yerini keşfet!’
Ziyaretçilerine dünya turizmindeki yenilikleri İzmir’de tanıtma fırsatı sunan Travel Turkey İzmir’in bölümlerinden biri olan alternatif turizm alanı, artan yoğun ilgiyle beraber yeni bir fuarın oluşmasına zemin hazırlamıştı. 15’inci Travel Turkey İzmir Turizm Fuarı ile eş zamanlı olarak ilk kez düzenlenecek olan TTI Outdoor Fuarı, doğayla iç içe olma isteğini yaşam tarzı haline getiren tüm alternatif turizm tutkunlarının ihtiyaçlarına cevap verecek. C Hol’de halka açık olarak düzenlenen TTI Outdoor Kamp, Karavan, Tekne, Outdoor Ekipmanları Fuarı’nda Ege Bölgesi’nin doğa ile uyumlu yaşam tarzı sergilenirken, son zamanlarda yoğun ilgi gören doğaya dönüş kavramı ele alınacak. Fuar, yakın zamanda küresel ölçekte oluşan açık alan turistik faaliyetleri trendinin hem hizmet hem de üretim kısmında büyük rol oynayan Türkiye’nin uluslararası pazardaki farkındalığını da artıracak. Fuardan bir gün önce yaklaşık 20 karavanın İzmir şehir turuyla başlayacak olan TTI Outdoor, ilk gün fuar alanında oluşturulan karavan parkında Kamp Ateşi’nin yakılmasıyla coşkulu bir şölene ev sahipliği yapacak.
Macera severler fuarda buluşuyor
5 Aralık Pazar gününe kadar devam edecek olan TTI Outdoor Fuarı, birbirinden farklı aktiviteleri ile macera ve eğlenceyi birleştirecek. Ziyaretçiler, fuar süresince 10.00-18.00 saatleri arasında “Homeros Macera Parkı Aktiviteleri”, “Accell Bisiklet Aktiviteleri”, “Ödüllü Yarışmalar” ve alanında uzman spor danışmanları ile farklı spor dalları hakkında bilgi sahibi olabilecekleri “Decathlon” etkinliklerine katılabilecek. Fuar içinde kurulan “Hub Meetings” alanında ise “Kamp-Karavan Söyleşileri: Üreticiler Konuşuyor, Üreticiler Dinliyor”, “Bir Turizm Ürünü ve Yatırımı Olarak Karavan ve Tiny House”, “Bisiklet”, “Pandemi Döneminde Kamp Organizasyonları”, “Türkiye Amatör Yelken Sporu” gibi alanlarda söyleşiler gerçekleşecek. Fuar kapsamında ayrıca, Ressam Savaş Simitli Resim Sergisi sanatseverlerle buluşacak.
2-4 Aralık 2021 tarihleri arasında profesyonel ziyaretçiye açık olarak fuarizmir A ve B hollerinde düzenlenen 15. Travel Turkey İzmir Turizm Fuarı, son gününde halka açık olarak gerçekleşiyor. TTI Outdoor Kamp, Karavan, Tekne, Outdoor ve Ekipmanları Fuarı ise, 2-5 Aralık tarihlerinde halka açık ve ücretsiz olarak C holde düzenleniyor. Her iki fuar da T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı ile T.C. Ticaret Bakanlığı himayelerinde; İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde, İZFAŞ ve TÜRSAB Fuarcılık A.Ş. tarafından gerçekleştiriliyor.
30 Kasım 2021 Salı
Mövenpick İstanbul Bosphorus Hizmete Açıldı
TURİZMİN SESİ
Fransa’nın uluslararası otel zinciri Accor çatısı altında yer alan lüks otel markası Mövenpick, Balmumcu’daki yepyeni oteli ile misafirlerinin hizmetine açıldı. İstanbul’un muhteşem dokusundan ilham alınarak özenle dizayn edilmiş 221 adet premium segment odası ve 36 adet suit odası, İtalyan, Fransız ve Türk mutfağının en iddialı lezzetlerini sunan 3 adet imza restoranı, iş dünyasına kusursuz hizmet vermeyi vadeden toplantı salonları, kapsamlı etkinlikler için dizayn edilmiş 250 misafir kapasiteli balo salonu ve oldukça enerjik bir atmosfere sahip fitness/spa merkeziyle öne çıkan Mövenpick Bosphorus, misafirlerine şehrin kalbinde lüks ve konforlu bir konaklama deneyimi sunuyor.
Lüksü En İyi Şekilde Yansıtan Odalar ve Modern Bir Yaşam Alanı
Mövenpick Bosphorus’un şehrin hareketli yanını boğazın muhteşem manzarasıyla birleştiren odalarının tasarımında, lüks ve konfor tanımı modern bir anlatımla birleşiyor. 30 ile 163 m² arasında değişen genişlikte, 11 farklı kategorideki oda ve suitleri ile misafirlerini ağırlayacak olan Mövenpick Bosphorus, hiçbir detayın es geçilmediği deluxe odalarının yanı sıra, boğaz manzaralı odaları, 1+1 geniş aile suitleri ve yine Boğaz’a nazır Panoramic Bosphorus Suit ile İstanbul’un keyfini çıkarmak isteyen misafirleri için her zevke ve gereksinime uygun seçenekler sunuyor.
Mövenpick Bosphorus’un kral dairesi kategorisinde yer alan 163 m² genişliğindeki Royal Bosphorus ve 143 m² büyüklüğündeki Presidential Suit’i ise ihtişamın ve lüksün tanımı niteliğinde bir dizayna sahip. Doğal ahşaptan üretilmiş paneller, modern esintiler taşıyan duvar kağıtları, şıklık ve rahatlığın ön planda tutulduğu oturma grupları ve mermerin yarattığı çabasız zarafetle Mövenpick Bosphorus, İstanbul’un birbirinden farklı pek çok parçasını ince düşünülmüş bir dizayn ve sıcak bir atmosfer ile bir araya getiriyor.
Hayran Bırakan Bir Dizayn
Detaylarda yer yer mavinin kullanıldığı, İstanbul Boğazı’ndan ilham alınarak tasarlanan Mövenpick Bosphorus, büyülü şehrin en göze çarpan detaylarının modernize edilmiş hali olarak kusursuz bir şekilde karşımıza çıkıyor. Doğal malzemelerin ağırlıkta olduğu tasarımıyla sıcak bir ambiyansa ev sahipliği yapan Mövenpick Bosphorus, özel tasarım cam avizeleri ve her adımda dikkat çekecek aksesuar seçimleriyle İstanbul’un ihtişamlı yüzüne atıfta bulunuyor.
İstanbul’un En İyi İtalyan’ı Olmaya Aday; Da Vittorio Ristorante
Yurt dışı ve Türkiye’de yemek ve İtalyan mutfağı konusunda sayısız başarıya imza atan Şef Vittorio Sindoni, Da Vittorio Ristorante’nin ikinci şubesiyle Bursa’dan sonra şimdi de İstanbullu lezzet aşıklarıyla buluşuyor.
Mövenpick Bosphorus’un 21. katındaki roof’ da yer alan ve italyan mutfağının şahane lezzetleriyle anılacak olan Da Vittorio Ristorante’de misafirler başarılı şefin hazırladığı leziz yemekleri tadarken, zarif bir dekorasyon eşliğinde muhteşem boğaz manzarası ile karşı karşıya kalacaklar.
Doğal sızma zeytinyağı, domates, parmigiano ve fesleğen gibi Akdeniz mutfağının temeli olan malzemelerle harikalar yaratan Da Vittorio, taze ürünler ve kaliteli malzemelerin lezzetli İtalyan yemeklerinde ki etkisini gözler önüne seriyor. Öğlen itibariyle başlayıp gecenin ilerleyen saatlerine kadar çeşitli müzik ve performanslar eşliğinde hizmet veren lüks restoran, İtalyan lezzetini ve kültürünü üst düzey bir hizmet anlayışıyla birleştirirken, mükemmel şarap kombinasyonları ve tatlılarıyla da İstanbul’un en iyi İtalyan’ı olmaya aday.
Günün Her Saati Yaşayan Dinamik Bir Mekan; L’avenue Plaza Cafe
L’avenue Plaza Café, Mövenpick Bosphorus’un lobi katında yer alan restoranı olarak karşımıza çıkıyor. Restoran, günün her saatinde hissedilen enerjik havası ve Fransız Mutfağı’ndan özel lezzetleri ile öne çıkıyor. Hareket ve dinamizmin ön planda olduğu bir uğrak noktası olarak tasarlanan L’avenue Plaza Café, lüks dizaynı, özel lezzetlerle bezeli menüsü ve imza kokteylleri ile adeta şehir içinde bir kaçış noktası. Soğan çorbası ve Zürih usulü dana eti, L’avenue Plaza’nın mutlaka denenmesi gereken lezzetleri arasına şimdiden girerken, usta şeflerinin elinden çıkan enfes tatlılar ise yemek sonrası kendini şımartmak isteyenler için ideal bir seçenek.
Türk Mutfağının Yarım Asırlık Efsanesi; Hünkar
Mövenpick Bosphorus’un öne çıkan değerlerinden bir diğeri ise, Türk/Osmanlı Mutfağını 1950 yılından beri müşterilerine en leziz şekilde sunan efsanevi “Hünkar Lokantası.” İstanbul’da ki bir diğer şubesini Mövenpick Bosphorus bünyesinde hizmete açan restoran, Türk ve yabancı olmak üzere oldukça geniş bir hedef kitleyi ağırlamak ve bir lezzet şöleni yaratmak için hazırlanıyor. 2007’de, bir ilke imza atarak “Restaurant Magazine” tarafından belirlenen ve alanındaki tek geçerli liste olarak kabul edilen “The World’s Best Restaurants” listesinde dünyanın en iyi 100 restoranından biri seçilen Hünkar, tüm lezzet severlerin buluşma noktası olmaya aday.
Eşsiz Bir Tazelenme ve Zindelik Deneyimi; Mövenpick Bosphorus Fitness & Spa
Mövenpick Bosphorus’un 570 m² ‘lik geniş bir alana kurulu sağlık ve spor merkezi Mövenpick Bosphorus Fitness & Spa, iş yada turistik amaçlı seyahatlerinde spordan vazgeçmek istemeyen misafirleri için oldukça kapsamlı bir hizmet sunuyor. Gelişmiş teknolojiye sahip fitness/kondisyon ekipmanları, kişiye özel antrenman programı, terapatik uygulamalar, stretching ve yüzme havuzu gibi sayısız seçeneği bulunan Mövenpick Bosphorus Fitness Center, misafirlerini her gün 07:00 – 22:00 arasında ağırlıyor. Aynı alan içerisinde spa hizmetiyle de adından oldukça söz ettirecek olan Mövenpick Bosphorus Spa’da, sauna, buhar odası ve Türk hamamı gibi hizmetlerle kişiye özel ve kusursuz bir tazelenme deneyimi yaşayabilirsiniz.
29 Kasım 2021 Pazartesi
Sektörün Sevilen İsmi Mustafa Kılıç KARTACA TURİZM’de
TURİZMİN SESİ
Turizmci Mustafa Kılıç, Türk turizmine 17 yıldır başarıyla hizmet eden Bodrum merkezli Kartaca Turizmin İstanbul bölge müdürlüğüne getirildi.
İstanbul Osmanbey’de işletmesini üstlendiği ve yapımı devam eden 50 odalı oteli açmaya hazırlanan Mustafa Kılıç acenteci ve otelci kimliği ile yola devam edecek. Kartaca Turizm yönetim kurulu başkanı Fatih Günay, İzlanda, Almanya, Polonya, Romanya, İsviçre, İngiltere, Sırbistan Kosova Makedonya Bulgaristan Azerbaycan, Moldova, Gürcistan, İran, Ürdün, Bahreyn, Lübnan, Suudi Arabistan ve Romanya gibi pazarlarda başarıdan başarıya koşuyor. Tur operatörü aynı zamanda sağlık turizmi yapmaktadır.Bodrum merkezde olmak üzere Marmaris Kuşadası Antalya ofisleri ve Trabzon Kapadokya Bakü Gürcistan Batum Tiflis Kutaisi temsilcileri bulunan Kartaca Turizm yakın zamanda İstanbul’a ofisini açarak Mustafa Kılıç ile yola devam edecek.
27 Kasım 2021 Cumartesi
24. Komili Zeytin Hasadı Kültür Rotasının İzinde Gerçekleştirildi
TURİZMİN SESİ
1878 yılından beri süre gelen uzmanlığıyla zeytinyağını eşsiz tadı, kokusu ve kalitesiyle tüketici ile buluşturan Komili’nin bu yıl 24. kez düzenlediği zeytin hasadı, 20-21 Kasım tarihlerinde Ayvalık’ta gerçekleştirildi. Komili Zeytin Hasadı bu yıl diğer senelerden farklı olarak doğanın insanlığa sunmuş olduğu mucize değerdeki zeytinyağının Anadolu’ya olan aidiyetinden ve yarattığı kültürden hareketle kültür rotası konseptiyle düzenlendi. 24. Komili Zeytin Hasadı’nda; Şair, Yazar ve Araştırmacı Sunay Akın birbirinden anlamlı öykülerle Komili Kültür Rotası noktalarına özel anlatımlar gerçekleştirdi. Beslenme & Diyet Uzmanı, Sürdürülebilir Yaşam Aktivisti Dilara Koçak anıt zeytin ağaçlarının yarattığı değer ve insanlık için önemi ile iyi zeytinyağının beslenmedeki kıymetine değinirken, Yazar & Şef Ömür Akkor muhteşem yemeklerin hikayeleri eşliğinde zeytinyağının Anadolu’daki rotasının izini sürdü ve eşsiz bir deneyim sundu.
Zeytinler dalından toplanırken kurulan hasat sofrasına Ömür Akkor tarafından odun ateşinde dövülen Balıkesir mutfak kültürünün vazgeçilmezi keşkek damgasını vurdu. Ege’nin yöresel dansları eşliğinde hasat alanını şenlendiren folklor gösterisinin ardından toplanan zeytinler sıkım tesisine götürülüp zeytinyağına dönüştükten sonra şişelendi. Ömür Akkor’un tasarladığı hasat akşam yemeği menüsü ise zeytinyağının Anadolu’daki rotasının izinde hazırlanırken, akşam yemeği alanının girişine kurulan Anadolu Zeytinyağı Atlası’nda ise her bölgenin kendi zeytinyağlı yemekleri harita üzerinde bir görsel şölen olarak yerini aldı.
Hasat programının ikinci gününde Komili Anıt Ağaç projesi kapsamında 1100 yaşındaki anıt ağaç ziyareti gerçekleştirilirken 24. Komili Zeytin Hasadı anısına 1100 yaşın üzerindeki anıt ağacın zeytinlerinin hasadından elde edilmiş zeytinyağı katılımcılara hediye edildi.
Bunge Gıda Türkiye Ülke Lideri Turgut Yeğenağa 24. Komili Zeytin Hasadı için hasat alanında yaptığı konuşmasında “Geçtiğimiz sene 200 bin tonun altında olan zeytinyağı rekoltesi bu sene Ulusal Zeytin ve Zeytinyağı Konseyi (UZZK) tarafından 240 bin ton olarak açıklandı. Verimli bir yıl geçirdiğimiz için bizler de Komili Ailesi olarak çok mutluyuz. Bu veriler iklim şartları ve bakım çalışmalarıyla yükseliyor. Biz de Komili olarak yoğun bir şekilde çalışmalara devam ediyoruz. Önümüzdeki sene de rekoltenin artması için daha çok çalışmayı sürdüreceğiz” dedi.
Sürdürülebilirlik ve zeytinyağı kültürünün gelişmesi için yürüttükleri Anıt Ağaç projesini de anlatan ve bugüne kadar yaklaşık 20 milyon zeytin ağacını taradıklarını açıklayan Yeğenağa; “Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ile gerçekleştirdiğimiz Anıt Ağaç projemiz kapsamında yaşlı ağaçları kayıt altına alıyoruz. 2018 yılında başlayan projemiz kapsamında şu an tescilli 81 ağacımız bulunuyor. Buna ilave” olarak 227 zeytin ağacının da tescili yakında geliyor. Kanunen zeytin ağaçları kesilemiyor fakat maalesef sökülerek yerleri değiştirilebiliyor. Projemiz kapsamında anıt ağaçlar tescillendikten sonra yerleri değiştirilemiyor böylece koruma altına da alınmış oluyorlar. Bu sebeple de kültürün devamlılığı ve gelecek nesillere aktarımı açısından da projenin bizim için önemi çok çok büyük.
Zeytinyağı bu topraklar için bizim toplumumuzla da bağdaşan çok önemli bir kültürel değeri ifade ediyor. Buradan hareketle bu yılın konseptini zeytinyağı kültürüne dikkat çekmek adına Komili Kültür Rotası olarak belirledik. Bu yıl hasatta kültür rotamızın izinde lezzet ve sürdürülebilirlik kısmını Dilara Koçak ve Ömür Akkor anlatırken, bölgenin tarihiyle beraber kültürüne dokunan hikayeleri ile Sunay Akın yanımızdaydı. Şeflerimiz Elif Edes Tapan ve Türev Uludağ da bize ve projemize verdikleri destekle bizimleydi. Ayrıca bu yıl hasatta Anıt Ağaç projemizden hocalarımız ve tabii zeytinyağı kültünün bu topraklardaki geçmişini ararken yanımızda olan arkeoloji biliminin önde gelen isimleri de bizi yalnız bırakmadı. Katılan tüm dostlara, zeytinyağı gönüllülerine hasada katıldıkları bize ve projemize verdikleri tüm destekler için teşekkür ediyorum” dedi.
Hasat sofrasını Ayvalık yöresel mutfağının önemli isimleri ile hazırlayan Yazar & Şef Ömür Akkor hasat alanında keşkek, pilav ve nohut ile yörenin ünlü patlıcanlı böreği ve zeytinyağlı kalburabastı ikramından sonra yaptığı konuşmasında zeytinyağının bir Anadolu ürünü olduğunu vurguladı. Zeytinyağının sağlıklı oluşuna da dikkat çeken Akkor; “Zeytinyağının Anadolu menşeili olduğunu söylüyoruz. Zeytinyağının Adıyaman’dan Gaziantep, Kilis, Akdeniz faunası ve Tarsus’a oradan iç taraflara, 2000 - 2500 yıl önce Burdur Sagalassos’tan Ege kıyılarına yaptığı yolculuğu ve yarattığı kültürü, arkeoloji biliminin bize aktardıkları ile biliyoruz. Kısacası zeytinyağı için çok çok eski bir Anadolu gıdası diyebiliriz. Sadece sağlık bakımından değil, bizim kendi ulusal kimliğimiz açısından da zeytinyağı Anadolu'nundur. Anadolu'dan dünyaya yayılmıştır ve Anadolu kimliğini taşır. O yüzden bizim için bu hasat çok önemli. Zeytinyağı sağlıklıdır ve ömrü uzatır gibi artık çok iyi bildiklerimizin yanı sıra artık kültürümüz için çok daha önemli bir gerçeği biliyoruz ki zeytinyağının menşei Anadolu’dur” dedi.
24. Komili Zeytin Hasadının ikinci gününde Komili Anıt Ağaç projesi kapsamında 1100 yaşındaki anıt ağaç ziyareti gerçekleştirilirken projeyi ekibi ile sürdüren Balıkesir Üniversitesi akademisyenlerinden Prof. Dr. Abdullah Soykan Anıt Ağaç projesini konuklara anlattı. İnsanoğluna karşı verdiği zaferi kazanmış tüm kahraman anıt ağaçlara alkış isteyerek başladığı konuşmasında Beslenme & Diyet Uzmanı ve Sürdürülebilir Yaşam Aktivisti Dilara Koçak; “Dünya nüfusu arttıkça insanlık azalıyor. Bir beslenme uzmanı ve aynı zamanda bir sürdürülebilir yaşam aktivisti olarak son yıllarda aklımı insanı beslemeye değil gezegeni beslemeye yoruyorum. Çünkü günümüzde insanların ve tüm geleceğimizin iyi ve sağlıklı olması için öncelikle dünyamızı iyi beslememiz ve ona iyi bakmamız gerekiyor. Bugün artık iklim krizi sebebiyle toprak, hava ve su hasta bunu biliyoruz ve buna göre davranmak, insanoğlu olarak kendimize çekidüzen vermek zorundayız. Binlerce yıldır bize bakan bu topraklarda 81 tescil edilmiş ağacın yanı sıra tespit edilmiş 227 ağacın olması çok üzücü daha çok olması gerekirken bu sayının bu kadar olmasından sorumluyuz. Eğer biz ağaçlarımıza, doğaya, suya, toprağa iyi bakmazsak onların da bize iyi bakması mümkün değil. Zeytinyağının kalp hastalıklarından kansere, cilt hastalıklarından beyin sağlığına olan faydalarını biliyoruz. Bunu artık bütün dünya bilim otoriteleri kabul ediyor. Biliyoruz zeytinyağı beslenmede baş tacı dolayısıyla geleceğe ait gıdalara baktığımızda geleceğimiz geleneksel gıdalarımızda, başka çıkar yolumuz bulunmuyor. Ben geleceğimizin gelenekte olduğuna inanıyorum. Geleneksel pişirme yöntemlerimize ve gıdalarımıza dönersek toprağı iyileştirmek adına havayı, suyu iyileştirmek adına bir şeyler yapıyor olacağız. Kısacası Anıt Ağaç gibi projelerimiz olduğu müddetçe geleceğimize sahip çıkabiliriz. Bu vesileyle tüm yaptıkları için Komili’ye ve projede yer alan akademisyen ekibe de teşekkür ediyorum. İyi ki varsınız” dedi.
Kemer’e olan turistik ilgi arttı
TURİZMİN SESİ
Türkiye'nin ilk Blogger Festivali olma özelliği taşıyan Blogger Festivali sonucunda Kemer’e olan turistik ilgi büyük ölçüde arttı.Türkiye’nin en önemli turizm destinasyonlarından olan Kemer’in ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtılması amacıyla 1 ay önce düzenlenen festivalin sonuçları belli oldu. Kemer Belediyesi, Kemer Yöresi Tanıtım Vakfı (KETAV), Kemer Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (KETOB) ve sivil toplum kuruluşları iş birliğince düzenlenen festivale, Türkiye'nin yanı sıra Rusya, Ukrayna, Belarus ve Kazakistan'dan ünlü bloggerlar katıldı.
Bloggerlar, Ay Işığı Koyu, Phaselis Antik Kenti, Çıralı Yanartaş, Ulupınar, Yörük Parkı ve yürüyüş yollarında gezerek, mavi tura katıldı. Kemer'in en güzel koylarını da görüntüleyen bloggerlar, dalış yaparak Kemer'in su altı zenginliğine tanıklık etti. Kemer’in gezilebilecek her yerini karış karış dolaşan blogger, çektikleri fotoğraf ve videoları sosyal medya hesaplarında Kemer etiketiyle paylaştı.
90 milyon kişiye ulaşıldı
Paylaşılan fotoğraf ve videolar dünyada bir çok kişiye ulaştı. Bloggerların 4 gün boyunca Kemer’de yaptığı çekimler 90 milyon kişiye ulaştı. Toplam 24 milyon kişiye ulaşan 80 bin gönderi, 90 milyon kişiye ulaşan 300’den fazla hikaye servis edildi. YouTube ve TikTok üzerinden 10, Yandex Zen üzerinden de 7 makale ve uluslararası bir dergide 3 makale yayınlandı.
Kemer Belediye Başkanı Necati Topaloğlu, yaptığı açıklamada, Kemer’in Türkiye’nin en önemli turizm destinasyonları arasında olduğunu söyledi. Türkiye’de ilk defa Blogger Festivali düzenlendiğini ifade eden Topaloğlu, Kemer’e gelen bloggerların yaklaşık 60 milyon takipçisi olduğunu kaydetti. Topaloğlu, bloggerların 4 gün boyunca Kemer’in her yerini gezdiğini anlatarak, “Çektikleri fotoğraf ve videoları sosyal medya hesaplarında paylaştılar. Şu anda 90 milyon kişiye ulaşıldı. 90 milyon kişi Beldibi Mahallesinden Çıralı bölgesine kadar Kemer’in tüm güzelliklerini ve tarihi yerlerini görmüş oldu. Bu tanıtım anlamında hiç para harcamadığımız bir çalışmaydı. Bu konuda turizm acentelerine ve otelcilere teşekkür ediyorum. Kemer için güzel bir tanıtım oldu. Bunun bir de ilkbahar ayağını yapacağız. Emeği geçenlere teşekkür ediyorum.” diye konuştu.
Çin ile Türkiye arasında turizm destinasyonları gelişiyor
TURİZMİN SESİ
Çin Halk Cumhuriyeti İstanbul Başkonsolosu Cui Wei: Tarihten Ders Alarak Bugünkü Çin’e Ulaştık .Türkiye ve Çin arasındaki diplomatik ilişkilerin başlangıcının 50. Yılı konulu panel ve fotoğraf sergisi düzenlendi. Doğuş Üniversitesi’nde düzenlenen programa Çin Halk Cumhuriyeti İstanbul Başkonsolosu Cui Wei, Rektör Prof. Dr. Turgut Özkan, Türk Çin Kültür Derneği Başkanı İrfan Karslı ve Öğretim üyesi Doç. Dr. A. Murat Köseoğlu katıldı.
Çin Halk Cumhuriyeti İstanbul Başkonsolosu Cui Wei, Türkçe olarak yaptığı konuşmasında, Türk Çin Kültür Derneği ve Doğuş Üniversitesi tarafından düzenlenen programa ve fotoğraf sergisine davet edilmekten duyduğu memnuniyeti dile getirdi. Sergideki fotoğrafların 50 Yıllık Türkiye Cumhuriyeti ve Çin Halk Cumhuriyeti arasındaki diplomatik ilişkilerin tarihinin önemli anlarını yansıttığını ifade etti. Tarihin Çin felsefesinde çok önemli olduğunu belirten Başkonsolos, tarihten aldığımız eğitimle bu günümüzü ve yarınımızı şekillendirdiğimizi dile getirdi.
Tarih sayesinde diplomatik ilişkilerimizde önceki 50 yıla kıyasla daha çabuk ve pürüzsüz bir ilişki geliştirebileceğimizi ,söyledi. Bu yıl Çin Komünist Partisinin de kuruluşunun 100. Yılı olduğunu ifade eden Başkonsolos, geçmiş 100 yılı daha iyi öğrenmek yolumuzda ilerleyişimize daha yararlı olacaktır ifadelerini kullandı. 100 yıl içinde Çin, yabancı devletler tarafından işgal edilen ve zayıflatılan bir ülkeden bu günkü dünyanın ikinci ekonomisi, birinci sanayi ülkesi, birinci ticaret ülkesi ve birinci döviz rezervi ülkesi oldu, dedi. Tarihten dersler alarak daha önemli başarılar elde edeceğimize inanıyoruz, tarihin gücü buradadır, ifadelerini kullandı. Başkonsolos, mesleğimiz ne olursa olsun tarihe önem vererek daha kaliteli bir eğitim alınacağına inandığını belirtti.
İki Ülke Arasındaki İlişkileri Bozmak İsteyenlere Fırsat Vermemeliyiz
Türk Çin Kültür Derneği Başkanı İrfan Karslı, Çin ile Türkiye ilişkilerinin yüksek bir ivme ile arttığını ifade etti. Karslı, iki ülke arasındaki ilişkilerin gelişmesindeki önemli kilometre taşlarından birinin 2001 yılında Çin’in Türkiye’yi turizm destinasyonlardan biri olarak kabul etmesi olduğunu ifade etti. Karslı, turizm faaliyetlerinin artmasının iki ülke arasındaki ticareti de geliştirdiğini belirtti. Türkiye’de kurulmuş olan Konfüçyüs Enstitüleri ve Pekin’de kurulan Yunus Emre Enstitüsü’nün kültürel ilişkileri artırdığını belirten Karslı, bu gelişmelerin toplumları birbirine yaklaştıran çok önemli çalışmalardır, dedi. Türk Çin Kültür Derneği olarak da Türkiye’nin dört bir yanında eğitim ve kültür faaliyetleri düzenlemekteyiz diyen Karslı, derneğin köklü Çin kültürünü her kesimden Türk halkına tanıtmakta olduğunu dile getirdi. Karslı ayrıca, derneğe bağlı Çince Kulübü ile de lise ve üniversitelerde Çince’nin düşünüldüğü gibi zor bir dil olmadığı bilincine ulaşıldığını aktardı.
Ekonomik olarak çok ciddi gelişmelerin olduğunu belirten Karslı, Çinli firmaların Türkiye’de fabrikalar açarak iki ülke arasındaki ticaretin gelişmesini sağladığını sözlerine ekledi. Karslı, 2013 yılında Çin Halk Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı’nın açıkladığı Kuşak ve Yol İnisiyatifi’nin kapsamdaki bütün ülkelerin ekonomik, sosyal ve güvenlik açılarından gelişmesine büyük katkı sağlayacağının altını çizdi. Tarihi İpek Yolu’nun sadece ticari değil, kültürel, bilimsel, sanatsal alanlarda da büyük katkılar sağladığını ifade eden Karslı, aynı şekilde Kuşak ve Yol İnisiyatifinin de güzergah üzerindeki ülkelerin birbirine daha yakınlaşmasına katkı sağlamaktadır, ifadelerini dile getirdi. Her dönemde olduğu gibi bu projeye karşı da reaksiyon gösteren kesimler bulunduğunu belirten Karslı, biz bu kesimleri dikkate almadan doğru bildiğimiz yolda devam etmeliyiz, dedi. Özellikle Türkiye ve Çin arasındaki ilişkilerin artmasıyla bu ilişkileri bozmak ve baltalamak isteyen taraflara ve gruplara da hiçbir şekilde fırsat vermeden iki ülkenin işbirliğini artırmalıyız, ifadelerini kullandı.
Ayrıca, Çince bilen personel ihtiyacının çok büyük olduğunu ifade eden Karslı, öğrencilerin Çince öğrenerek kendilerine en büyük yatırımı yapmalarını tavsiye etti.
Çin, ABD'nin Ticaret Yolu Hakimiyetini Ortadan Kaldıracak
Programda konuşan Rektör Prof. Dr. Turgut Özkan, Çin Halk Cumhuriyeti’nin Türkiye’de yaptığı yatırımlara dikkat çekti. Özkan ayrıca Kuşak ve Yol Projesinin Amerika’nın ticaret yolları üzerindeki hakimiyetini büyük ölçüde ortadan kaldıracağını belirtti. Türkiye’nin bu projenin önemli bir kısmını oluşturduğunu dikkat çeken Özkan bu projeye çok büyük önem verdiğini bu konuda altyapı çalışmalarının da yapıldığını belirtti. Bu projeyi de kapsayan bir serginin üniversitede gerçekleşmesinden de mutluluk duyduğunu dile getirdi. Doğuş üniversitesindeki bir çok birimin de Kuşak ve Yol projesine gereken tüm desteği verdiğini ifade etti. Özkan ayrıca, Çince eğitimlerinin Doğuş Üniversitesi’nde yaygınlaştırıldığının da altınız çizdi.
Çin Dünyanın Fabrikasıdır
Doç. Dr. Murat Köseoğlu, küresel ekonomide Çin ve Türkiye konulu konuşmasında, geçmişte kapalı ekonomisi ile tarımsal bir ekonomiye sahip olan Çin günümüzde uluslararası fiyat farklılıkları dikkate alındığında dünyanın en büyük ekonomisidir, dedi. 1980’lerin başında daha çok tarım ürünleri ihraç edip teknolojik ürünler ithal eden Çin, günümüzde dünyanın en büyük imalatçısı bir anlamda fabrikasıdır, dedi.
Çin Cumhurbaşkanının Kitabı Öğrencilere Hediye Edildi
Programda Türk Çin Kültür Derneği, davetlilere Çin Halk Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı Xi Jinping’in “The Governance Of China” isimli 3 kitaplık setini hediye etti. Ayrıca Çin Genç Girişimciler Derneği'nin desteği ile düzenlenen fotoğraf sergisi gezildi.