12 Kasım 2022 Cumartesi

Firuz B. Bağlıkaya “Ülke Turizmi İçin Elimizi Taşın Altına Koyan Neferleriz”

TURİZMİN SESİ


İstanbul Fatih Bölge Temsil Kurulu’na bağlı seyahat acentalarıyla bir araya gelen TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz B. Bağlıkaya, seyahat acentalarının ülke turizmi için önemine işaret ederek, “Biz tek yumruk olarak, bu ülkenin incoming, sağlık, gastronomi, Hac-Umre, alternatif ve iç turizmi için hizmet etmeye devam edeceğiz” dedi.

tursab-yonetim-kurulu-baskani-firuz-b-baglikaya-001.jpegTÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz B. Bağlıkaya ve beraberindeki TÜRSAB Heyeti, İstanbul Fatih Bölge Temsil Kurulu’na bağlı seyahat acentalarıyla bir araya geldi. Eresin Hotels Topkapı’da düzenlenen toplantıda, bölgede yaşanan sorunlardan üyelerimizin talep ve beklentilerine yönelik birçok konu ele alındı. TÜRSAB Heyetinde; Yönetim Kurulu Üyesi Soner Bacaksız, İstanbul Fatih Bölge Temsil Kurulu Başkanı Gürkan Özcan, İstanbul Boğaziçi Bölge Temsil Kurulu Başkanı Yüksel Türemiz, İstanbul Şişli Bölge Temsil Kurulu Başkanı Aylin Güneşli, TURSAV Koordinatörü Çetin Gürcün ile Yönetim Kurulu Geçmiş Dönem Üyesi Davut Günaydın yer aldı. Çok sayıda seyahat acentası temsilcisinin katılım gösterdiği toplantıda bir konuşma gerçekleştiren TÜRSAB Başkanı Firuz B. Bağlıkaya, demokratik bir seçim için TÜRSAB Genel Kurulu’na mümkün olduğu kadar yüksek katılım sağlanması gerektiğine işaret etti.

tursab-yonetim-kurulu-baskani-firuz-b-baglikaya-003.jpegBAĞLIKAYA: “TÜRSAB PANDEMİ DÖNEMİNDE FARK YARATTI”

TÜRSAB üyesi acentaların taleplerini, beklentilerini dinlemek ve sorunlara birlikte çözüm geliştirmek için Türkiye’de gitmedikleri şehir kalmadığını hatırlatan Firuz Bağlıkaya, geziler esnasında pandemi dönemi başta olmak üzere TÜRSAB’ın hayata geçirdiği çalışmaları bir bir anlattıklarını kaydetti. TÜRSAB’ın pandemi döneminde İçişleri Bakanlığı’ndan aldığı özel izinle kurum olarak fark yarattığını dile getiren Bağlıkaya, sözlerine şöyle devam etti: “Bu dönemde gerçekten insanlar sokağa çıkamazken seyahat acentaları hizmetlerine bir biçimde devam edebildi. Seyahat acentaları zaten çok zor bir dönemden geçiyordu. Dolayısıyla buradan İçişleri Bakanımıza da tekrardan teşekkür etmek istiyorum. Acentalarımıza kredi olanağı yaratmak için Halk Bankası’ndan sadece belgemizi göstererek 100 bin TL’ye kadar kredi imkânı sağlandı. Krediyi 1000’e yakın arkadaşımız kullandı. Fibabanka ile de “Tüketici Kredisi” konusunda bir çalışma yaptık.”

tursab-yonetim-kurulu-baskani-firuz-b-baglikaya-004.jpeg“BİLET SERVİS BEDELLERİNİ YÜKSELTMEYE DEVAM EDECEĞİZ”

TÜRSAB’ın girişimleri neticesinde bilet servis bedellerini çok kısa bir süre içinde 100 TL’ye kadar çıktığının altını çizen Firuz B. Bağlıkaya, bu bedelleri periyodik olarak arttırmak için çalışmaya devam edeceklerini vurguladı. Bu konuyla ilgili havayolu şirketlerinin de düzenleme yapacağını ve yasal düzenlemelerin ardından bu sorunların çözüleceğini söyledi.

firuz-baglikaya-004.jpeg“TUR VE TRANSFER YAPANLARIN BAŞKA BELGELER PEŞİNDE KOŞMA DÖNEMİ SONA ERECEK”

Transferlerde ulaştırmayla ilgili yaşanan sorunlarla ilgili hazırladıkları çalışmanın T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’na iletildiğini hatırlatan Bağlıkaya, “Ulaştırma Bakanlığımızla mutabık kaldığımız 120 koltuk, 5 araçlık bir konu var. O da Kültür ve Turizm Bakanlığı’na gitti, şu anda bekliyor. Uygun buldukları bir zamanda gündeme getirirler. Dolayısıyla tur ve transfer yapan arkadaşlarımızın artık tekrardan başka belgeler peşinde koşma dönemi son bulmuş olacak.”

tursab-yonetim-kurulu-baskani-firuz-b-baglikaya-005.jpeg“KAÇAK TURLARLA ETKİN MÜCADELE İÇİN YASAL DÜZENLEME ŞART”

TÜRSAB’ın kaçak turlarla ilgili son 5 yılda çok ciddi çalışmalar yaptığını ancak yasal düzenleme yapılmadan kaçak faaliyetle etkin mücadele edilemeyeceğine işaret eden Bağlıkaya, “Kaçak faaliyette eğer aracı bağlamıyorsanız, kaçak faaliyeti engellemenizin imkanı yok. Kaçak tur faaliyeti gösteren araçların bağlanmasını talep ettik. İkinci olarak, çok daha yüksek maddi cezalar talep ettik. Üçüncüsü de birden fazla kaçak faaliyet yapanların ağır para cezasına çarptırılması ve hapse giden yolun açılmasını içeren zincirleme bir süreci içeriyor. Dolayısıyla bunların hepsini tekrardan talep ettik ve bunların olmasını istiyoruz” diye konuştu.

firuz-baglikaya-003.jpeg“KURULUŞ BEDELLERİNİN YÜKSELTİLMESİ VE BELGE DEVRİ KONUSUNDA ISRARIMIZ SÜRECEK“

Acenta kuruluş bedelleri ve aidatlar konusunda da açıklamalarda bulunan TÜRSAB Başkanı Firuz B. Bağlıkaya şunları kaydetti:“Biliyorsunuz belge fiyatlarıyla ilgili de sıkıntımız var. Bakın arkadaşlar bir acentanın kuruluş bedeli 100 bin TL. Taksi plakalarının 5 milyon lira olduğu bir yerde acenta kuruluş maliyetinin 100 bin TL olması normal mi? Biz de meslek grubuyuz sonuç itibariyle. Bu mesleğe giren arkadaşlarımız 100 bin lira verip seyahat acentacılığı yapabiliyor. Bunların da tekrardan düzenlenmesi için girişimlerimiz devam ediyor. Talebimiz; kuruluş bedelinin 1 milyon lira olmasıdır ve belge devrinin mümkün kılınmasıdır. Şu anki yasal düzenlemeyle belge devredilemiyor. Belge devrinde acenta devrediliyor ancak ismi devredilemiyor. Bu konuda seyahat acentalarını düşünmeden anlamsız bir düzenleme yaptılar. Dolayısıyla hem belge devrinin mümkün kılınması hem de minimum belge bedelinin 1 milyon lira olması konusundaki ısrarımız sürecek. Kongreden sonraki yapacağımız ilk işlerden bir tanesi bu olacak.“

firuz-baglikaya-002.jpeg“AİDATLARIN DÜŞÜRÜLMESİ ÖNEMLİ”

Yönetimleri döneminde aidatların düşürülmesine yönelik çalıştıklarına işaret eden Bağlıkaya, “Aidatın yüksek olduğunu biliyoruz ama yasal düzenlemede giriş ücretinin yüzde 5’i diye tanımlanmış. Biz aidatların giriş ücretinin binde biri olmasını öneriyoruz. Yani kuruluş 100 bin liraysa, aidat 1000 lira olmalı. Mevcut aidatlarını yasal olarak tahsil etmek zorundayız. Ancak aidatların daha kolay ödenebilmesi için yapılandırma, taksitlendirme gibi elimizden geldiği kadar üyelerimize yardımcı oluyoruz. Altı kere yapılandırma yaptık. 10 taksitte kadar böldük. TÜRSAB olarak üyelerimize destek olmaya, seslerini duyurmaya devam edeceğiz.”

tursab-yonetim-kurulu-baskani-firuz-b-baglikaya-002.jpeg

“ÜLKE TURİZMİ İÇİN ÇALIŞMAYA DEVAM EDECEĞİZ”

Konuşmasında seyahat acentalarının ülke turizmine katkısının çok büyük olduğunun altını çizen Firuz Bağlıkaya, “Ülkemizde endüstriyel turizmin başlamasında lokomotif rolü oynayan, birçok bölgenin turizm destinasyonu olarak dünyada markalaşmasını sağlayan seyahat acentalarımızdır. Bu emeği görmezden gelmek büyük haksızlıktır. Biz tek yumruk olarak, bu ülkenin incoming, sağlık, gastronomi, Hac-Umre, alternatif ve iç turizmine hizmet ediyoruz. Elini taşın altına koyan, fuar fuar dolaşarak ülkemizi tanıtan turizm neferleriyiz. Biz çalışacağız ki ülkemize turist gelsin. Biz çalışacağız ki ekonomiye katkı sağlayalım. Küçüğünden büyüğüne tüm seyahat acentalarımız, bu misyonla çalışıyor ve ülkemize döviz kazandırmaya devam ediyor. İyi ki varsınız. Toplantımıza geldiğiniz, katıldığınız için çok teşekkür ederim. Hepinizi saygıyla sevgiyle selamlıyorum.”

7 Kasım 2022 Pazartesi

THE PENINSULA ISTANBUL AÇILIYOR

Rezervasyon almaya başlayan efsanevi otel grubunun en yeni projesi, tarihi mimarisi, sunduğu görkemli olanakları ve birinci sınıf gastronomi deneyimiyle konuklarını ağırlamayı bekliyor.The Peninsula Hotels'in dünya çapındaki zarif ve lüks otel portföyünün en yeni üyesi ve Türkiye’deki ilk oteli olan The Peninsula Istanbul, markanın tüm dünyada önem verdiği titiz çalışmaların sonucunda 14 Şubat 2023’te açılıyor. İstanbul Boğazı'nın kıyısında, Tarihi Yarımada manzarası ile The Peninsula Istanbul, üçü yapımı 1900’lü yılların başlarına uzanan koruma altındaki tarihi binalar olmak üzere, Doğu ve Batı'nın birleşme noktası Boğaz hattı boyunca 250 m boyunca uzanan çiçek bahçelerinin ortasında yer alan, renovasyon çalışmaları titizlikle tamamlanan dört binadan oluşuyor. 


The Peninsula Hotels sahibi ve işletmecisi olan The Hongkong ve Shanghai Hotels, Limited’in Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Clement Kwok, The Peninsula Istanbul projesini “Uzun yıllardır bu işi yapan bir yatırımcı olarak, bir Peninsula oteli açarken en iyi lokasyonu seçmek için seneler harcıyoruz. Saygıdeğer ortaklarımız Doğuş Grubu ve Bilgili Holding ile birlikte, The Peninsula Istanbul’un açılışıyla küresel varlığımızı genişletmek için heyecanlıyız. İstanbul, genç ve etkileyici enerjisiyle binlerce yıllık tarih ve kültüre sahip dinamik ve multikültürel bir şehir.” sözleri ile anlatıyor. “Boğaz'daki bu güzel mülkü restore etmek için titizlikle çok zaman ve çaba harcadık. Dünyaca ünlü The Peninsula misafirperverliğini deneyimlemek için konuklarımızı ağırlamayı heyecanla bekliyoruz." 

The Hongkong ve Shanghai Hotels, Ltd. Operasyonlardan Sorumlu Başkanı Peter Borer ise, “The Peninsula Istanbul'un açılışı, markamız ve lüks seyahat tutkunları için muhteşem bir yeni dönemi temsil ediyor. Yeni projemiz ile en seçici seyahat hayallerini gerçekleştiren muhteşem bir lokasyon sunmaktan mutluluk duyarız.” diyerek The Peninsula İstanbul açılışıyla ilgili heyecanını dile getiriyor.

Seçkin Konaklama ve Davet Alanları

The Peninsula Istanbul’da konaklama veya etkinlik planlamak isteyen misafirler, rezervasyonlarını şimdiden The Peninsula Istanbul'un web sitesi veya tercih ettikleri seyahat danışmanları aracılığıyla açılışa özel tekliflerle gerçekleştirebilecek. The Peninsula Istanbul web sitesi, projenin özel olarak dizayn edilen farklı kategorilerdeki oda ve süitlerine, davet alanlarına, şık binalarına ve dış mekanlarına yer veriyor. Karaköy’de müze, restoran ve butiklerin yer aldığı yeni bir deniz kıyısı yaşam projesi olan Galataport’taki konumu ile The Peninsula Istanbul; Galata Kulesi, Galata Köprüsü, Ayasofya Camii, Sultanahmet Camii ve Topkapı Sarayı’na yürüme mesafesinde bir konaklama deneyimi sunuyor.

The Peninsula Istanbul denize sıfır konumlanan dört binasında, 40 - 49 m2 aralığında başlayan odalardan geniş süitlere toplam 177 odasıyla misafirlerine farklı konaklama alternatifleri sunuyor. Oteldeki oda ve süitlerin çoğunda büyük pencereler, balkonlar ve özel teraslardan Boğaz manzarası izlenebilirken diğer odalar muhteşem bahçelere, açık yüzme havuzuna, otelin özel iskelesine, lüks butiklere, şehrin hareketli yaşamına, şık restoran ve barlara doğrudan ulaşım imkanına sahip. Bütün odalar özel dizayn mobilyalar, orjinal sanat eserleri, ahşap ve sedef oyma detayları, kilim deseninden esinlenilmiş halılar ve Marmara mermerleriyle kaplı görkemli banyolar gibi modern Türk tasarım unsurları ile göz kamaştırıyor. 510 m2 büyüklüğünde olan Peninsula Suite, suitin içinde özel hamamı, spor salonu ve suitin kendisine ait terasında bulunan yüzme havuzu ile şehirde benzersiz bir deneyim sunuyor.

Otelin özel etkinlikler için kullanılabilecek alanları da yine eşsiz. The Peninsula Istanbul, özel etkinlik mekanları birçok farklı seçeneğe sahip olmakla birlikte, teras ile birleştirildiğinde yemekli bir davet için 820, kokteyl davetleri içinse 1.300 misafir ağırlayabilen büyük bir balo salonuna sahip. Buna ek olarak, otelde iki özel konferans salonu, özel yemek ve şarap tadım alanları ve Boğaz manzaralı çiçekli bahçeler arasında çok sayıda açık hava alternatifi de yer alıyor. Bütün alanlar; hem kutlama hem de iş davetleri için son teknoloji ve sanatsal dokunuşlarla detaylandırılıyor. Tüm davetlerde, kusursuz özen ve servisiyle dikkat çeken The Peninsula Istanbul’un uzman ekibi hizmet veriyor.

Mükemmel Mutfak ve Wellness Olanakları

The Peninsula Istanbul, restoran misafirlerine muhteşem bir gastronomik deneyimin keyfini çıkarmaları için sayısız fırsat sunuyor. Otelin 350 misafir kapasitesine sahip seçkin rooftop restoran ve barı, sofistike bir Türk - Asya mutfağı ve içki menüsüne sahip. Restoranda, İstanbul Boğazı ve otelin bahçelerinin eşsiz manzarasını gören geniş bir çatı katı terasının yanı sıra, Asya ve Türk kültürlerinin ortak noktalarını barındıran dekoru ile dikkat çeken bir ana yemek odası yer alıyor. The Lobby restoranda ise konuklara geleneksel Peninsula Çay Saati ve dünya mutfağından esintiler taşıyan bir yemek menüsü sunuluyor. 20. yüzyılın başlarından kalma tarihi yolcu terminalinin izlerini yansıtan The Lobby restoran, 8,4m yükseklikte tavanları, görkemli pencereli, ana ve asma katlardan görülebilen eşsiz Boğaz manzarasıyla, 260 misafir ağırlayabiliyor.

Otelde, SPA ve wellness deneyimi için geniş bir seçenek yelpazesi misafirleri bekliyor. 1.675 m² bir alana sahip Peninsula Spa ve Wellness Merkezi'nde, gösterişli geleneksel Türk hamamları, çarpıcı bir şekilde aydınlatılmış 25m kapalı yüzme havuzu ve sekiz adet özel bakım odası ile wellness, güzellik ve rahatlama sunan kapsamlı bir bakım menüsü yer alıyor. Tesisin son teknoloji ürünü Fitness Merkezi’ndeki fitness ve mindfulness dersleri ve grup çalışmaları bulunuyor. The Peninsula Istanbul ayrıca konuklarına özel Wellness Portalı’nda, misafirlerine eğitmen eşliğinde egzersiz rutinleri, aromaterapi, kişisel bakım ritüelleri ve sesli meditasyonlar gibi sağlıklı yaşam programlarına konaklama odasında 24 saat erişim imkanı sunuyor. Otelde Boğaz boyunca uzanan yemyeşil bahçeler arasında yer alan, konuklarına açık havada yemek deneyimi ve özel kabanalarda vakit geçirme imkanı sunan, 25 m uzunluğunda bir açık yüzme havuzu da yer alıyor.

Eşsiz Misafir Olanakları ve Hizmetleri

Tüm The Peninsula projelerinde olduğu gibi, The Peninsula Istanbul da misafirlerine mükemmel konfor ve kusursuz hizmet anlayışı ile markanın detaylara olan özenini yansıtacak. Sürdürülebilir, özel yapım banyo ürünleri, birçok dilde hizmet veren dokunmatik kontrol panelleri gibi oda içi olanaklarından; ilham verici, bulunduğu konuma özgü sanat programları ve kültürel deneyimleri veya tüm otellerinde esnek giriş ve çıkış saati ayrıcalığı (06:00 itibari ile  erken giris ve  akşam saat 22:00’a kadar çıkış imkanı) ve PenChat uygulamasına (7/24 hizmet veren dijital concierge servisi) kadar, The Peninsula Istanbul, The Peninsula Hotels’in, misafirlerine olan bağlılığını yansıtıyor.

21 Ekim 2022 Cuma

Four Points by Sheraton İzmir; 10 bin fidanlık orman oluşturuyor

Four Points by Sheraton İzmir Otel’den Sürdürülebilir Bir Gelecek için 10 Bin Fidan

Er Yatırım bünyesinde yer alan ve Ege Bölgesindeki iş seyahatlerinin vazgeçilmez otellerinden olan Four Points by Sheraton İzmir, gelecek nesillere daha iyi bir dünya bırakmak amacıyla beşinci yılında Ege Orman Vakfı iş birliğiyle 10 bin fidanlık orman oluşturuyor. Dünyanın en büyük Uluslararası Otel zinciri Marriott’un markalarından biri olan Four Points by Sheraton, Hatıra Ormanı’nın  fidan dikim etkinliğini Er Yatırım, Ege Orman Vakfı  ve otelin tüm yönetici ve çalışanlarının katılımıyla Kasım ayında gerçekleştirecek.
 


İzmir’in önemli iş merkezlerinin ortak noktası olan Bayraklı ’da bulunan, yüksek misafir memnuniyeti ve konfor sunan Four Points by Sheraton İzmir, 5. yılında misafirleri adına Ege Orman Vakfı iş birliği ile 10 bin fidanlık bir orman oluşturacak. Manisa Yunt Dağı ağaçlandırma sahasında oluşturulacak ormanın Kasım ayında gerçekleştirilecek dikim etkinliğinde ilk fidanlar toprakla buluşacak.
 
İzmir’in ticaret merkezi Bayraklı’da bulunan gerek iş seyahatleri gerekse turistik seyahatler için tüm ihtiyaçların düşünüldüğü Four Points by Sheraton İzmir, 2017 yılından bu yana kusursuz hizmet anlayışı ile misafirlerini ağırlıyor. Leed Gold sertifikalı binaya sahip olan ve sosyal sorumluluk hedefleri doğrultusunda topluma ve çevreye desteğini sürdüren otel, daha çevreci bir dünya farkındalığı yaratmak amacıyla Four Points by Sheraton İzmir Hatıra Ormanı’nı hayata geçiriyor.   Kuruluşunun beşinci yılında gelecek nesillere nefes olmak için Ege Orman Vakfı ile imzaladığı protokolle 10 bin fidanlık orman oluşturuyor. Manisa Yunt Dağı ağaçlandırma sahasında Ege Orman Vakfı iş birliğiyle fidanları toprakla buluşturacak olan Four Points by Sheraton İzmir, ilerleyen dönemlerde çevre odaklı pek çok projeyi hayata geçirmeye devam edecek. Bünyesinde başka otel yatırımlarını da barındıran Er Yatırım ile Four Points by Sheraton İzmir ve Ege Orman Vakfı yöneticileriyle birlikte çalışanların da katılacağı fidan dikim etkinliği  Kasım ayında  gerçekleştirilecek.

 

JW Marriott Hotel Istanbul Marmara Sea’den güçlü işbirliği

JW Marriott Hotel Istanbul Marmara Sea büyük işbirlikleriyle sezona hız kesmeden devam ediyor. Mayıs ayında ihtişamlı bir etkinlikle açılan ve İstanbul’a yepyeni bir soluk kazandıran JW Marriott Hotel Istanbul Marmara Sea, güçlü işbirlikleriyle hız kesmeden büyümeye devam ediyor. Otel Genel Müdürü Volkan Öztürkler “JW Marriott Hotel Istanbul Marmara Sea olarak bölgenin yeni lüks servis ihtiyacını JW Marriott hizmet anlayışımızla karşıladık ve yeni işbirlikliklerimizle buna devam ediyoruz, otelimizin doluluk oranları da bu başarımızın bir kanıtı.” diyor.


Dünyaca ünlü Michelin Yıldızlı Koreli şef Akira Back’in Türkiye’deki ilk restoranını 2 Kasım’da bünyesine ekleyecek olan JW Marriott Hotel Marmara Sea, İstanbul’un en güçlü Pan-Asya restoranları arasında görülen iddialı isimlerden biri olmaya aday. Kore ve Japon mutfaklarının en özel lezzetlerini modern bir dokunuşla yorumlayan Akira Back Istanbul, uzak doğu mutfağını seven misafirlerini bekliyor.

Volkan Öztürkler; otelin bir diğer başarılı ortaklığı olan dünyaca ünlü İsviçreli spa markası La Vallée hakkında ise “6000 m2’lik alanı, 8 masaj odası ve benzersiz atmosferiyle La Vallee Spa, İstanbul’un en iyi spaları arasında yer alıyor.” diyor ve ekliyor “imza masajlarımızdan biri olan kum masajı ve deniz manzaralı sonsuzluk havuzlarımız ile spamız İstanbul’un en özel spalarından biri.”

Uluslararası işbirliklerinin yanı sıra Sabit Akkaya gibi güçlü lokal markalardan birini de bünyesine dahil eden JW Marriott Hotel Istanbul Marmara Sea, Türkiye’nin en iddialı antika mağazaları arasında yer almaya aday olan Hayatibaa Antiques’i de bünyesinde barındıyor. Oteldeki bu güçlü açılışlar hakkında Volkan Öztükler, “Otelimizde tüm bu önemli işbirliklerinin yanısıra otele özel dizayn edilmiş olan sanat Enstalasyonları ile de ön plana çıkıyor. Her noktası otelimizin teması olan Marmara Denizi’nden esinlenmiş sanat eserleriyle dolu. Yaklaşık 1000 m2lik antika mağazası da otele apayrı bir dokunuş katıyor.” diyor.

Yurtdışında yaşayan Türkler ve yabancılar KDV’den muaf

Katma Değer Vergisi Kanunu’nda yapılan düzenlemede yabancılara satılan taşınmazlar için KDV istisnası getirildi.Kanunda öngörülen şartları taşıyan gerçek ve tüzel kişiler taşınmaz alımlarında KDV ödemekten muaf tutulacak. Yabancı yatırım uzmanı Avukat Abide Gülel, yurtdışında yaşayan Türkleri de kapsayan düzenlenin detayları hakkında şu bilgileri verdi



KDV İSTİSNASI KİMLERİ KAPSIYOR?

“Kanuna göre konut veya iş yeri olarak inşa edilen binaların ilk tesliminde uygulanmak ve bedeli döviz olarak Türkiye’ye getirilmek kaydıyla çalışma veya oturma izni alarak altı aydan daha fazla yurt dışında yaşayan Türk vatandaşları, Türkiye’de yerleşmiş olmayan yabancı uyruklu gerçek kişiler için KDV muafiyeti getirildi.

Kanuni ve iş merkezi Türkiye’de olmayan ve bir iş yeri ya da daimi temsilci vasıtasıyla Türkiye’de kazanç elde etmeyen tüzel kişilere yapılan konut veya iş yeri teslimleri de KDV muafiyeti kapsamındadır.

Bu noktada konut veya iş yerini inşa eden mükellefin yapacağı ilk teslimde uygulanacağı önem arz etmektedir. Konut veya iş yerinin inşa edenlerden satın alınarak bir başkasına satılması halinde yapılan konut veya iş yeri teslimi ilk teslim olarak değerlendirilmez. Ayrıca belirtmek gerekir ki yurtdışında resmi kurum ve kuruluşlarda çalışan veya merkezi Türkiye'de bulunan tüzel kişilere bağlı olup yurtdışında çalışan Türk vatandaşları KDV muafiyetinden faydalanamazlar.

Konut veya iş yeri tesliminde KDV istisnasının uygulanabilmesi için, tapuda işlem tesis edilmiş olması gerekir. İstisna kapsamında satış yapanlar, konut veya iş yeri satışının Kanun KDV’den istisna olarak yapıldığını tapu müdürlüklerine bildirilip 3 yıl içerisinde taşınmazın elden çıkarılmayacağına dair şerh işlenmesi gerekir.

HANGİ NİTELİKTEKİ TAŞINMAZLAR İÇİN KDV İSTİSNASI UYGULANIR?

KDV istisnası, konut ve işyerlerinin ilk tesliminde uygulanabilir. Konut veya iş yerinin bu istisna kapsamında teslime konu edilebilmesi için; konut veya iş yeri olarak inşa edilen binanın yapı ruhsatının bulunması ve alıcıların kullanımına hazır vaziyette fiilen teslim edilmesi şarttır. Kat irtifakı kurulabilen konut veya iş yerlerinde ayrıca kat irtifakının kurulmuş olması gerekir. Yapı ruhsatında konut, dükkan, ofis, büro, rezidans, apart daire, devre mülk ve benzeri olarak tanımlanan konut veya iş yerleri istisna kapsamında değerlendirilir.

TAŞINMAZIN ALIŞ BEDELİ TÜRKİYE’YE NE ZAMAN GETİRİLMELİ?

Konut veya iş yeri tesliminde KDV istisnasının uygulanabilmesi için, bedelin en az yüzde 50’sinin satışa ilişkin faturanın düzenlendiği tarihten önce, kalan kısmının da en geç bir yıl içerisinde alıcı tarafından döviz olarak Türkiye’ye getirilerek satıcıya ödenmesi gerekir. İstisnaya ilişkin KDV iadesi, bedelin tamamının Türkiye’ye getirilerek satıcıya ödenmesinden sonra yapılır.

İSTİSNA ŞARTLARINI TAŞIMAMASINA RAĞMEN İSTİSNADAN YARARLANILMASI DURUMUNDA NE OLUR?

KDV istisnası için öngörülen şartları taşımadığı halde istisnanın uygulandığının tespit edilmesi halinde, taşınmazı satın alan gerçek veya tüzel kişi ile taşınmazı satan mükellef; zamanında tahsil edilmeyen vergi, vergi zıyaı cezası ve gecikme faizinden müteselsilen sorumludur. İstisna kapsamında teslim alınan konut veya iş yerinin üç yıl içerisinde elden çıkarılması halinde zamanında tahsil edilmeyen verginin de tecil faiziyle birlikte tapu işleminden önce elden çıkaran tarafından ödenmesi şarttır. KDV istisnasından faydalanmak isteyen gerçek veya tüzel kişiler, kanunda düzenlenen şartları taşıyıp taşımadığı hususunda dikkatli bir araştırma yapması gerekmektedir. Aksi takdirde ortaya çıkan vergi zıyaı nedeniyle ciddi yaptırımlarla karşı karşıya kalınabilir.”


Radisson Otel Grubu, sektörde en üst statüye giden sadakat programını başlattı

Radisson Otel Grubu, konuklarına değerli ve ayrıcalıklı avantajlardan daha hızlı yararlanmalarının kapılarını açacak, VIP üyelerin eskisinden iki kat daha hızlı şekilde ilerleyebileceği yeni Radisson Rewards sadakat programını duyurdu. Değerli avantajlara ilk günden erişilebilir ve ilham almaktan rezervasyon yapmaya kadar tüm üye serüveninde kullanılabilir. Bu avantajlar, ücretsiz bir üst kategoriye yükseltmeler, yiyecek ve içecek indirimleri gibi konaklama sırasındaki ayrıcalıkları ve konaklamayı karbon nötr yapma seçeneği gibi konaklama sonrasında biriken ve yararlanılan ek avantajları içerir.


Radisson Otel Grubu, Radisson Rewards'ın sunulmasından bu yana, otellerindeki konaklamaların unutulmaz olmasını sağlamak için üyelerine dikkat çekici avantajlar, ücretsiz bir üst kategoriye yükseltmeler ve özel deneyimler sundu. Grubun yeni sadakat programı, sadece üç kategoriyle (Club, Premium ve VIP) sektördeki en akıcı hale gelecek şekilde basitleştirildi; üye statülerini yükseltmek, daha fazla sadakat puanı kazanmak, kullanmak ve bir dizi VIP avantajın kilidini açmak için en hızlı rotayı sundu. Gelecekteki rezervasyonlar için yeni indirim artırıcı, - endüstri sadakat programları genelinde benzersiz bir özellik - üyelere kazandıkları puan sayısını azaltarak indirimlerini artırma seçeneği sunacak.

Para birimi modeli, üyelerin herhangi bir otelde herhangi bir oda tipini rezerve edebilmesine göre geliştirildi. Yeni dinamik ödeme modeli, ödül gecesi rezervasyonlarını kolay hale getirmenin yanı sıra üyelerin puan kazanması ve kullanması için de çok daha fazla yol sunuyor. Üyeler puanlarını istedikleri zaman ve istedikleri şekilde kullanabilirler. Bu yeni dinamik ödeme modeliyle üyeler, bir ödül gecesi için kaç puan kullanacaklarını seçmenin yanında oda rezervasyonları veya otel hizmetleri için herhangi bir miktarda puanı nakitle birleştirme esnekliğine de sahipler.

Radisson Otel Grubu Marka Deneyimi ve Konuk Stratejisi Global Kıdemli Başkan Yardımcısı Cristina Serra, “Yeni Radisson Rewards programımızı başlatmaktan heyecan duyuyoruz ve üyelerimize sadakatleri için teşekkür ediyoruz. Konuklarımıza Radisson Otel Grubu’nda kaldıklarında, her anın önemli olmasını sağlamak için onları yeni bir dizi kişiselleştirilmiş avantajla ödüllendirmenin şimdi tam zamanı. Bu heyecan verici yeni avantajlar, yeni üyeleri aramıza katılmaya ve dünyanın en hızlı büyüyen otel ödül programlarından biri olmaya devam ettiriyor. Bu durum ayrıca dünya çapındaki etkileyici otel ayak izimizi ve üye durumlarını hızlı bir şekilde takip etmeye teşvik edecektir” şeklinde konuştu. 

Yeni program, sektördeki en kişiselleştirilmiş program olmayı hedefliyor ve misafir tercihlerine ve önceki taleplere göre seçenekler sunuyor. Üye avantajlarının her rezervasyon için özelleştirilmesine ve uyarlanmasına imkan tanıyan kapsamlı bir üye profili oluşturulur. Radisson Rewards, üye profillerinde önceki rezervasyonlar, faturalar, favori oteller ve çok daha fazlası gibi yararlı bilgilere hızlı erişim için çevrimiçi ve uygulamada yeni bir özel alan dahil olmak üzere üyelere gelişmiş bir dijital deneyim sunmayı amaçlıyor. 


Seyahat Profesyonelleri ve Planlayıcılar için Radisson Rewards ayrıca, kişisel seyahatlerin yanı sıra başkaları için rezervasyon yaptıklarında da üyelere puan kazanma ve puanları kullanma fırsatı sağlayacak. Program, seyahat profesyonellerinin puanlarını diğer üyelerle paylaşmalarına, bunları toplantı ve etkinlik yerlerini ayarlamak için kullanmalarına ve yeni bir üye önerdikleri zaman ekstra puan kazanmalarına olanak tanıyacak.

Sürdürülebilirlik, Radisson Otel Grubu’nun en yüksek önceliklerinden biridir. Radisson Rewards üyeleri artık otel konaklamalarının karbon ayak izini güvenilir ve kusursuz bir şekilde dengelemek için günde yalnızca 325 puan kullanarak konakladıkları otelin karbon nötr kalmasını sağlayabilirler. Radisson Rewards, bu seçeneği puan olarak ve konaklamanın ayrılmaz bir parçası olarak sunan birkaç sadakat programından biridir ve yeşil konaklamaları kolaylaştırır.

Küresel iş ortaklıkları, yeni sadakat programının sunduğu üye değer önerisi için de önemli bir rol oynayacak. Radisson Rewards, mevcut portföyünü yeni seyahat, finans ve sürdürülebilirlik iş ortaklarıyla üç önemli temelde genişletecek. Seyahat bileşeni, üyelerin 2022 sonlanmadan önce almaları halinde harcadıkları her bir ABD doları başına 20 puan kazandıran gezi, müze turları ve yerel cazibe merkezlerine erişim gibi deneyimler için kaydolabilecekleri Radisson Rewards Deneyimleri ile başlıyor. 


18 Ekim 2022 Salı

Turizmin Sesi Dergimizin Ekim 2022 44'ncü Sayısı Yayında

Türkiye ve dünyadan turizm haberlerini sayfalarına taşıyan Turizminsesi Dijital Dergimizin Ekim 2022 44'ncüsayısı birbirinden özel haberlerle sizlerle... Turizm, Konaklama, Ulaştırma, Gastronomi, Etkinlik, Kültür-Sanat, Teknoloji, Sağlık Haberleri, Spor Haberleri, Moda Dünyası, Tatil- Gezi, Kurumsal firma haberleri ve çok daha fazlası Ekim Sayımızda...





13 Ekim 2022 Perşembe

TÜRSAB’dan Sağlık Turizmine İvme Kazandıracak Çalıştay

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) tarafından düzenlenen “2. Sağlık Turizmi Çalıştayı” İzmir’in Seferihisar İlçesi’nde başladı. Katma değeri en yüksek turizm segmentleri arasında yer alan sağlık turizmi alanındaki gelişime ivme kazandırmayı hedefleyen Çalıştay, sektör paydaşlarını bir araya getirdi. Üç gün sürecek olan Sağlık Turizmi Çalıştayı’nın açılışı, bugün Seferihisar Royal Teos Thermal Resort Otel’de TÜRSAB Başkanı Firuz B. Bağlıkaya’nın katılımıyla gerçekleşti.

tursabdan-saglik-turizmi-002.jpgTürkiye’nin sağlık turizmi alanındaki gelişimi için çalışmalarını sürdüren Türkiye Seyahat Acentaları Birliği, bu kapsamda gerçekleştirdiği faaliyetlere bir yenisini daha ekledi. İlki Afyonkarahisar’da gerçekleştirilen Sağlık Turizmi Çalıştayı’nın ikincisi İzmir’in Seferihisar İlçesi’nde başladı.

tursabdan-saglik-turizmi-003.jpg12-14 Ekim tarihlerinde Seferihisar Royal Teos Thermal Resort Hotel’de gerçekleşecek olan Çalıştay’ın açılışına; İzmir Vali Yardımcısı Hulusi Doğan, KKTC Milletvekili ve Sağlık Turizmi Konseyi Başkanı Ahmet Savaşan, TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, HİB Genel Sekreteri Fatih Özer, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdür Yardımcısı Onur Gözet, T.C. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Bakanlığı Müşaviri Uzman Dr. Orhan Koç, TÜRSAB Yönetim Kurulu Üyesi Tolga Gencer, TÜRSAB Sağlık Turizmi İhtisas Başkanı Zeynep Hale Yenice, Prince Group Yönetim Kurulu Üyesi Semih Salnur, TÜRSAB Sağlık Turizmi İhtisas Başkan Yardımcıları Ali Rıfat Peşkircioglu Yasemin Demirtaş Mert Demirsöz, İhtisas Başkanlığı Danışmanı Aziz Ciga ve sağlık turizmi sektör temsilcileri katıldı.
tursabdan-saglik-turizmi-001.jpg

Toplantı açılış konuşması sonrasında saygı duruşu ve İstiklal marşı  okundu. 

TÜRSAB YK ÜYESİ Tolga Gencer: Sağlık turizminde bir marka olmanın yolu ortak akıldan geçiyor

tursabdan-saglik-turizmi-tolga-gencer.jpg

Toplantının açılışında bir konuşma gerçekleştiren TÜRSAB Yönetim Kurulu Üyesi Tolga Gencer, sağlık turizmi alanında son dönemde yakalanan yükselişin memnuniyet verici olduğunu belirterek, Türkiye’nin sağlık turizmi alanında ulaştığı bu verileri çok daha yüksek seviyelere çıkartacak bilgi, beceri ve donanıma sahip olduğuna dikkat çekti.

tursabdan-saglik-turizmi-tolga-gencer-001.jpg

Gencer, “Ülkemizin sağlık turizmi alanındaki potansiyelini geliştirmenin Türkiye’yi sağlık turizmi konusunda bir marka ülke yapmanın yolu şüphesiz ki ortak akıldan geçiyor. Buradan çıkacak sonuçlar bizim sağlık turizmi alanındaki yeni yol haritamızı belirleyecek. Sizlerden gelecek her bir öneri, bu yol haritasına büyük bir değer katacak. Bu düşünceden hareketle düzenlediğimiz bu çalıştayın son derece faydalı sonuçları olacağına inanıyorum” şeklinde konuştu.

tursab-saglik-turizmi-ihtisas-baskani-zeynep-hale-yenice.jpg

TÜRSAB Sağlık Turizmi İhtisas Başkanı Zeynep Hale Yenice: Bu çalıştay bize yol gösterecek

TÜRSAB Sağlık Turizmi İhtisas Başkanı Zeynep Hale Yenice ise yaptığı konuşmada, bu çalıştay kapsamında sektör bileşenlerini bir araya getirerek mevcut durumu değerlendirmeyi ve sağlık turizmindeki gelişim için beyin fırtınası oluşturmayı hedeflediklerini dile getirdi. Yenice, oluşturulacak çalışma gruplarının görüş, öneri ve katkılarının kendilerine yol göstereceğini sözlerine ekledi.


hib-genel-sekreteri-fatih-ozer.jpg

HİB Genel Sekreteri Fatih Özer: Hedefimiz sağlık turizminde dünyada ilk üç içinde yer almak

Hizmet İhracatçıları Birliği Genel Sekreteri Fatih Özer de yaptığı konuşmada, kurum olarak sağlık turizmine büyük önem verdiklerinin altını çizerek, şunları kaydetti: “Sağlık turizminde hedefimiz olan dünyada ilk üç içerisinde yer almak için büyük bir potansiyelimiz var. Biz de Genel Sekreterlik olarak, tüm çalışmalarımızı bu hedef doğrultusunda sürdürüyoruz. Birçok alanda yeni bir yatırım yapmadan, mevcut imkânlarımızın tanıtımını daha efektif şekilde yaparak bu hedefe ulaşmamız mümkün. Dünyanın en iyi sağlık hizmetlerini sunan sektörümüzün gelişmiş teknoloji kullanması, deneyimli kadroları, fiyat avantajı, hızlı randevu olanakları ile güçlü yükselişini sürdüreceğine inanıyorum.”
kultur-ve-turizm-bakanligi-tanitma-genel-mudur-yardimcisi-onur-gozet.jpg

Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdür Yardımcısı Onur Gözet: Dijital kanallara ağırlık veriyoruz

Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdür Yardımcısı Onur Gözet ise yaptığı konuşmada TÜRSAB’a sağlık turizmi çalıştayının düzenlemesinden dolayı teşekkür etti. Bakanlık olarak sağlık turizmi alanındaki tanıtım çalışmalarında dijital kanallara ağırlık verdiklerini ifade eden Gözet, “Gotürkiye platformunda Türkiye’nin Afyonkarahisar, Ağrı, Ankara, Bolu, Bursa, Balıkesir, Denizli, Erzincan, İstanbul, İzmir, Nevşehir, Erzincan, Yalova gibi öne çıkan termal turizm destinasyonları ile Avrupa Konseyi Kültür Rotalarına dahil olan “Avrupa Tarihi Termal Kentleri Rotası” içinde yer alan Afyonkarahisar ve Bursa illerimizin tanıtımı yapılmaktadır” dedi.

ilk gün sonunda katılan protokol üyelerine plaket verildi.

tolga-gencerizmir-vali-yardimcisi-hulusi-dogan.jpg

tolga-gencerkktc-milletvekili-ve-saglik-turizmi-konseyi-baskani-ahmet-savasan.jpgkultur-ve-turizm-bakanligi-tanitma-genel-mudur-yardimcisi-onur-gozettursab-saglik-turizmi-ihtisas-baskani-zeynep-hale-yenice-2.jpg

hib-genel-sekreteri-fatih-ozer-001.jpg

prince-group-yonetim-kurulu-uyesi-semih-salnurtursab-saglik-turizmi-ihtisas-baskani-zeynep-hale-yenice.jpg

tursab-saglik-turizmi-ihtisas-baskani-zeynep-hale-yenicet-c-aile-ve-sosyal-hizmetler-bakanligi-bakanligi-musaviri-uzman-dr-orhan-koc.jpg



tursabdan-saglik-turizmi-004.jpg

13 Ekim 2022 tarihlerinde gerçekleşecek TÜRSAB 2. Sağlık Turizmi Çalıştayı, oluşturulan çalışma gruplarının ele alacağı farklı konulardaki oturumlarla başladı. Her gurubun bir temsilcisi seçildi. her masa görüşlerini bildirecek ortak akıl ile sonuç bildirgesi oluşturulacak.

tursabdan-saglik-turizmi-2gun.jpg

tursabdan-saglik-turizmi-2gun-001.jpg

tursabdan-saglik-turizmi-2gun-002.jpg

29 Eylül 2022 Perşembe

TÜROB’un Eylül Ayı “Bilgilendirme Toplantısı ve Geleneksel Öğle Yemeği Gerçekleşti

TÜROB’un Eylül Ayı “Bilgilendirme Toplantısı ve Geleneksel Öğle Yemeği” etkinliği 29 Eylül 2022 tarihinde Intercontinental Hotel İstanbul’da geniş katılımla gerçekleşti

TÜROB Başkanı Müberra Eresin, 2022’ye iyi başlayan turizm sektörünün yaz dönemini de yüksek doluluklarla kapattığını, yılın son çeyreğinde de benzer rakamlarla devamını beklediklerini belirtti. İstanbul’un Avrupa destinasyonları ortalamasının üzerinde seyretmeye devam ettiğini kaydeden Eresin, pandemi sonrasında Türkiye’nin uluslararası turizm arenasına en hızlı dönüş yapan ülkeler arasında olduğunu söyledi.

kultur-ve-turizm-bakani-mehmet-ersoy-istanbul-valisi-ali-yerlikaya-muberra-eresinturob-11-001.jpg

Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Müberra Eresin, pandemi sonrasında Türkiye’nin uluslararası turizm arenasına en hızlı dönüş yapan ülkeler arasında olduğunu söyledi. 

kultur-ve-turizm-bakani-mehmet-ersoy-istanbul-valisi-ali-yerlikaya-muberra-eresinturob.jpg

TÜROB Başkanı Eresin toplantıdaki konuşmasında, 2022’ye iyi başlayan ve sonrasında da yükselişini sürdüren turizm sektörünün yaz dönemini de yüksek doluluklarla kapattığını belirtti. 

kultur-ve-turizm-bakani-mehmet-ersoy-istanbul-valisi-ali-yerlikaya-muberra-eresinturob-001.jpg

Eresin, “Temmuz ve Ağustos ayları çok yoğun geçti. Eylül ayında da grafikler yukarıdaydı. İstanbul’un hem Ağustos ayında hem de sekiz aylık dönemde doluluk ve oda başı gelir ortalaması, Avrupa destinasyonları ortalamasının üzerinde seyretmeye devam ediyor” dedi. Yılın son çeyreğinde de buna benzer rakamların devam etmesini öngördüklerini kaydeden Eresin, “Bu yükseliş trendinin 2022 yılı genelinde sektörü, 2019’un, yani pandemi öncesi dönemin üzerine taşıyacağını umuyoruz. 2023’te her şey böyle devam ederse, Türkiye turizmde yıla çok şanslı başlayacak. Eski yıllarda olduğu gibi yeniden bir sonraki yıl için, 2023 için rezervasyonlar almaya başladık. Pandemi dönemindeki fedakarlıklarımızın karşılığını 2023’te çok parlak şekilde alabilmeyi umuyoruz” diye konuştu.

kultur-ve-turizm-bakani-mehmet-ersoy-istanbul-valisi-ali-yerlikaya-muberra-eresinturob-002.jpg

2019’U GEÇMEK ÜZEREYİZ

Güncel doluluklar ve oda fiyatları hakkında bilgi veren Eresin, şunları söyledi:

• İstanbul’da Ağustos 2022 otel dolulukları yüzde 87.5 oldu. 2019 yılı Ağustos ayına baktığımızda bu oran yüzde 86.7 olmuştu. Daha önce de belirttiğim gibi 2022 yılı rakamlarını doğal olarak 2019 rakamlarımızla karşılaştırıyoruz, geçmiş dönemle karşılaştırma yaparken turizmde kayıp yıllar olarak kabul ettiğimiz 2020 ve 2021 yıllarını dikkate almıyoruz. Bu yılın ilk 8 ayına baktığımızda ise İstanbul’da doluluklar yüzde 72.7  olarak gerçekleşti. 2019’un ilk 8 ayında bu oran yüzde 73.3 olmuştu.

• Görüldüğü gibi doluluklarda ay bazında İstanbul’da 2019’un üzerindeyiz, ilk 8 aylık dönem itibariyle de 2019’u yakalamak üzereyiz, sanırım Eylül sonu sizlerle bu güzel haberi de paylaşma imkanımız olacaktır.

• Türkiye genelinde Ağustos 2022 otel dolulukları yüzde 79.5 oldu. 2019 yılı Ağustos ayına baktığımızda bu oran yüzde 78.8 olmuştu. 8 ayda Türkiye genelinde doluluklar yüzde 65.4  oldu. 2019’un ilk 8 ayında bu oran yüzde 66.9 olmuştu.  

• Asıl sevindirici olan ise oda fiyatlarımızda ve oda gelirlerimizdeki yükselişin  devam etmesi. İstanbul’da ADR (Average Daily Rate) olarak adlandırılan günlük satılan oda bedelimiz Ağustos 2022’de 168.2 Euro oldu. 2019 yılında bu rakam 105.8 Euro olmuştu. Toplam oda sayısı üzerinden odabaşı elde edilen gelirler ise (RevPAR) Ağustos 2022’de 147.1 Euro olarak ölçüldü. Bu rakam 2019’da 91.7 Euro olmuştu.

• Türkiye genelinde ise günlük satılan oda bedelimiz Ağustos 2022’de 164.5 Euro oldu. 2019 yılında bu rakam 103.5 Euro olmuştu. Toplam oda sayısı üzerinden odabaşı elde edilen gelirler Ağustos 2022’de 130.8 Euro olarak ölçüldü. Bu rakam 2019’da 90.9 Euro olmuştu.

• Türkiye genelinde Ocak-Ağustos döneminde; günlük satılan oda bedelimiz 2022’de 113.6 Euro oldu. Bu rakam 2019’da 78.7 Euro olmuştu. 8 ayda toplam oda sayısı üzerinden odabaşı elde edilen gelirler 2022’de 74.4 Euro olarak ölçüldü. Bu rakam 2019’da 52.6 Euro olmuştu.

kultur-ve-turizm-bakani-mehmet-ersoy-istanbul-valisi-ali-yerlikaya-muberra-eresinturob-003.jpg

BAŞARI TESADÜF DEĞİLDİR

Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından düzenlenen festivallere de değinen Eresin, ilk önce Beyoğlu Kültür Yolu adıyla düzenlenen ve daha sonra Başkent Kültür Yolu rotasıyla genişleyen Kültür Yolu Festivalleri’nin tüm ülkeye yayılmasının olumlu etkilerini gördüklerini ve bu etkilerin daha da artacağını belirtti. 

Eresin, şunları söyledi: “Türkiye Kültür Yolu’ adıyla bu yıl 5 ile yayılan festivallerin ruhu, uzun yıllar kalıcı olacak ve şehirlerimizi özgün cazibe merkezlerine dönüştürecektir. Turizm sektörümüzde olumlu grafiklerin ortaya çıkması memnuniyet verici ancak yapılan çalışmaları göz önüne aldığımızda bu başarılar tesadüf değil. Kültür ve Turizm Bakanlığımız ve Türkiye Turizm Geliştirme ve Tanıtma Ajansı (TGA) tarafından yürütülen sonuç odaklı tanıtım ve pazarlama çalışmaları sonrasında turizm sektörünün hedeflerine ulaşarak ülke ekonomisi, istihdamı ve kalkınmasına güçlü desteğini vermeye devam edeceğine inanıyoruz. Sonuç odaklı bu kıymetli çalışmalar için Başta Sayın Kültür ve Turizm Bakanımız Mehmet Nuri Ersoy olmak üzere tüm emeği geçenlere teşekkür ediyoruz.”

kultur-ve-turizm-bakani-mehmet-ersoy-istanbul-valisi-ali-yerlikaya-muberra-eresinturob-004.jpg

EĞİTİM DESTEĞİNE DEVAM

TÜROB eğitim alanındaki çalışmalarını da hatırlatan Eresin, şöyle devam etti: “Milli Eğitim Bakanlığımızla varılan mutabakat sonrasında Şişli Kervansaray Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nin adının ‘TÜROB 50.Yıl Şişli Turizm Meslek Lisesi’ olarak değiştirilmesi konusunda süreç tamamlandı. Okulumuzda geçtiğimiz günlerde tadilat ve yenileme çalışmaları da başladı. Okulun, toplam 21 dersliği ile tamamen ihtiyaç duyduğumuz insan kaynağına göre öğrenci yetiştirilmesi için idari ve teknik altyapıyı MEB desteğinde sürdürüyoruz. Sektörün ihtiyacı olan nitelikli insan gücünün yetişmesine sağlayacağımız katkılar şimdiden bizi heyacanlandırıyor, Başta Milli Eğitim Bakanımız olmak üzere, TÜROB üyelerimize, İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Levent Yazıcı ve değerli ekibine, okulumuzun çevre düzenlemesiyle ilgili kıymetli destekleri için Şişli Belediye Başkanı Muammer Keskin’e, okulun genel ihtiyaçlarının karşılanması için de İstanbul Ticaret Odası Başkanı Şekib Avdagiç’e bu projeye verdikleri katkılar için ayrıca teşekkür ederiz.”

istanbul-valisi-ali-yerlikaya-006.jpg

İstanbul Valisi Ali Yerlikaya; “Sayın Bakanım, TÜROB’umuzun çok kıymetli Yönetim Kurulu Başkanı ve Yönetim Kurulu Üyeleri, tüm üyeler, çok kıymetli katılımcılar sizleri en kalbi duygularımla selamlıyorum. Bakanımıza şükranlarımı arz ediyorum. Dünya Turizm Örgütü tarafından 27 Eylül’de Medeniyetin Başşehri İstanbul’umuzda bu değerli günü kutluyorum. 2020-2021 yıllarında bir araya gelemedik,  yemek yiyemedik, sokaktaki canlılar bile bizi bekliyordu, zor günler yaşadık. Hayat çok hızlı bir şekilde kendi temposundan taviz vermeden devam ediyor. Her zahmetin arkasından sabredince bir güzellik geliyor. Dünya turizmi küresel turizm sayıları gelirleri alt üst oldu, azaldı. Teşekkür edeceğimiz hükümet yetkilisi içimizden birisi böyle zor bir ortamda otellerimizde rahatlıkla, huzur ortamında karşılayabilme durumunu çok hızlı istişare ederek, sertifikasyon programını başlattı. Güvenli Turizm Sertifikası ile diğer ülkelere de örnek olduk. 2019 yılında 14 milyon rakam ile yılı kapattık ama 2020 ve 2021 yılında 14 milyon rakamının gerisinde kaldığımızı gösteriyor. İstanbul 10 milyon 581 bin rakamını yakaladı. 16 milyon rakamına yaklaşacağız belki de aşacağız. Bakanlığımız bize 200 dolar rakam verdi. Dünyanın en girişimci, en misafirperver, en güzel insanlarıyız. Rakamlarımız mütevazi. Rekabetçi rakam demek dünyanın en iyi fiyatını bizim vermemiz demek değildir. İkinci bir İstanbul, ikinci bir Antalya yok ve bunların bir alternatifi yok” dedi. 

istanbul-valisi-ali-yerlikaya-007.jpg

Yerlikaya; “Bütün lokantalarımız ve otellerimiz dolu bu yıl. Dünyanın en iyi 10 havayolundan biri THY. Tarih yazacak bir İstanbul Havalimanımız var, ilk 7 ayda 34 milyon yolcu ağırladı. Galataport en iyi kruvaziyer limanı seçildi, 148 bin yolcu ağırladı, 200 bine doğru gidiyoruz. Aşk İle yaptığımız için, yakıştığı için dünya buna kayıtsız kalamıyor. Tersane İstanbul’da yolda. Herşeyin en iyisine layıkız.  Bu basit konaklama ile ilgili rakamları kayıt altına alma ile ilgili Bakanımız çok güzel bir sertifikasyon başlattı. Gel beyan et kurtul günü birlik konaklama da beyan edilmiş olsun. Ekonomistler diyor ki turizm gelirlerinde 1 birim düşüş ekonomide 2,5 birim azalmaya sebep olur. Değerli kardeşlerim İstanbul’umuzun turizmine katkılarınız, destekleriniz, işbirliğine istişareye açık oluşunuz, şehir yönetimine katkınız için sektörde çalışan emekçilerimiz de dahil olmak üzere dünya turizm gününüzü kutluyor, hepinizi saygı ve sevgiyle selamlıyorum” diyerek sözlerini noktaladı. 

kultur-ve-turizm-bakani-mehmet-nuri-ersoy-001.jpg

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy; “Değerli misafirler, turizm sektörünün kıymetli paydaşları sizlerle birlikte bir arada olmaktan büyük memnuniyet duyuyorum. Yılın başını hatırlayalım önümüzde olumsuz senaryolar vardı, biz kulak tıkayarak yol haritamızı belirledik ve çalışmalarımıza başladık. 200 ülkenin dijital kanal ve mecralarında Türkiye’nin tanıtımını gerçekleştirdik. Kanaat önderi ve influencerlardan oluşan 3613 kişiyi ülkemizde misafir ettik. Son 3 yıldır TGA ile açık ara en etkili ve yoğun tanıtım yapan ülke olduk. 42 milyon hedefimizi 47 milyona yükselttik. Türkiye’nin revize ettiği hedeflerine bir adım daha yaklaştık. 2016 yılında 62 dolara gerileyen gelirlerimizi 83 dolara çıkartmayı hedefliyoruz. Sezona endişeli başlayan Antalya, Temmuz ayı itibariyle maksimum verimi yakaladı. 13 milyon ziyaretçiyi misafir etti. Tanıtımlarımızı yaptık ama tanıtımların altının çok iyi doldurulması gerekiyordu. Ürün çeşitliliğine gittik. Özel projelere imza attık. Planlanan rota çalışmalarını tamamladık. Kültürel rotalar, inanç rotaları, peynir rotası ve gastronomi rotalarını hayata geçirdik ve hazır hale getirdik. 11 Ekim’de restoran listesi açıklanacak. Michelin rehberinde İstanbul yerini alacak. Bunun peşi sıra diğer illerimiz için de çalışmalar yapacağız.

kultur-ve-turizm-bakani-mehmet-nuri-ersoy-002.jpg

Kazı sayılarını arttırırken mevcut kazıların da sürelerini uzattık. 12 ay boyunca kaynak aktarımı yapıp, kazı çalışmalarının devam etmesini sağlıyoruz. Kültür Yolu Festivali, şehirlerimizin markalaşması sağlıyor, halkımızın erişimini kolaylaştırıyor ve esnafımızın yüzünü güldürüyor. Önümüzde Başkent, Beyoğlu, Diyarbakır Kültür Festivalleri var. Gelecek sene Nisan ayında İzmir’de Kültür Yolu Festivali’ni yapacağız. Gaziantep ve belirleyeceğimiz 2 ilimiz ile de gelecek sene Eylül’de devam edeceğiz. Toplamda 10 ilimizde gerçekleştiriyor olacağız. Bu başarıya ulaşmamızda katkısı olan herkese teşekkür ediyorum. Durmak yola devam edeceğiz. Güvenli Turizm Sertifikası, Güvenli ve Yeşil Turizm Sertifikası’na dönüşüyor, günümüzde sürdürülebilirlik çok önem taşıyor. Ekim sonunda lansmanını yapacağız. Tüm standartları tamamlayacağız. 2023-2025-2030 yıllarını beklemeden Sürdürülebilir Sertifikasyon programını tamamlamamız gerekiyor. Birçok otelimiz denetime girmeye başladı ve yıldızlarını almaya başladılar tüm otellerimizin alması gerekiyor. Bütün otellere Bakanlık Sınıflandırma Belgesi alma zorunluluğu getirdik. Konaklama tesis sayılarına Bakanlığımız hakim oldu. Özel belgeden işletme belgesine hızlı bir şekilde geçişi için gerekli düzenlemeleri yapacağız. Nitelikli turist gelirlerimizle de en üst sıralarda yerimizi alacağız” dedi.

kultur-ve-turizm-bakani-mehmet-ersoy-istanbul-valisi-ali-yerlikaya-muberra-eresinturob-11.jpg

TÜROB Başkanı Müberra Eresin kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’a verdiği desteklerden dolayı tüm oteller adına bir hediye takdim etti.

turob.jpeg

Tüm katılımcılarla birlikte Dünya Turizm Günü pastası kesildi.


TÜRSAB Asya BTK Başkan Adayıyım

TÜRSAB Asya Bölge Temsil Kurulu Başkan Yardımcısı Murat Güleryüz, “Mesleğimizi Geleceğe Taşımak İçin, TÜRSAB Asya Bölge Temsil Kurulu Başkan Adayıyım”.TÜRSAB Asya Bölge Temsil Kurulu Başkan Yardımcısı Murat Güleryüz TÜRSAB Asya Bölge Temsil Kurulu Başkan Adayı olduğunu açıkladı.  Güleryüz, adaylığını “Bölgemize katma değer sağlamak projeleri olan bölge acentalarımıza dokunan yapılamayanlar için uğraşan “Ben değil biz olma anlayışında bir yönetim için adaylığımı açıklıyorum” mottosu ile duyurdu. Murat Güleryüz 1972 Trabzon’da doğdu. Yaklaşık 30 yıldır turizmin sektörü içindeki farklı alanlarda faal olarak çalışıyor. Son iki dönemde, Asya BTK yönetiminde bulunuyor ve halen başkan yardımcısı olarak görev yapıyor.

murat-guleryuz.jpg

“TÜRSAB’I VE MESLEĞİMİZİ KORUMAK, GELECEĞE TAŞIMAK İÇİN ASYA BÖLGE TEMSİL KURULU BAŞKANLIĞINA ADAYIM”

TÜRSAB Asya Bölge Temsil Kurulu Başkan Adayı Murat Güleryüz, göreve talip olma nedenlerini ve projelerini açıkladı. “Çok geniş ve potansiyeli çok yüksek bir bölgemiz var. Bir ucu Tuzla’ya, diğer ucu Şile’ye uzanan bu potansiyeli acentalarımızın lehine çevirebilmek ve onlara katma değer sağlamak için hazırladığımız projelerimizden bazıları şöyledir;

BÖLGESEL ÇALIŞMALARIMIZI ACENTALARIMIZLA BİRLİKTE BAŞARACAĞIZ
Turizm haftaları, turizm günleri düzenleyeceğiz. Çok büyük bir bölge olan Asya bölgesinde ilçe ilçe turizm günleri düzenleyecek ve bu günlerde halkımızla acentalarımızı buluşturacağız. İstanbul’un sadece Avrupa yakasından ibaret olmadığını bizim bölgemizin de büyük potansiyeli olduğunu tüm Anadolu’daki acentalarımıza anlatmak için bilgilendirme gezileri düzenleyeceğiz ve onlara bölgemizi tanıtmak için çalışacağız. Yapacağımız bölgesel çalışmalarımızda projelerimizde mutlaka o bölgemizde bulunan acentalarımızdan grup oluşturup projede beraber çalışacağız.

EĞİTİM TOPLANTILARI DÜZENLEYEREK, BÖLGEMİZDEKİ ÜNİVERSİTELER İLE ORTAK ÇALIŞMALAR YAPARAK, SEKTÖRÜN GELİŞİMİNE KATKI SAĞLAYACAĞIZ
Bölgemizde yaşadığımız sorunları masaya yatıracağız ve üyelerimizle birlikte her ay birini belirleyip işin profesyonellerinin de olduğu eğitim toplantıları düzenleyeceğiz. Bu sayede, acantalarımıza katkı sağlayacağız. Bölgemizdeki tüm üniversitelerle ortak çalışmalar yapacağız, bu sayede turizme ve acentalarımıza fayda sağlayacak şekilde dönüşler almayı sağlayacağız. Örneğin, stajyer eleman desteği eğitim sempozyumları gibi.   

BÖLGE BELEDEYİLERİMİZİ ACENTALARIMIZLA BİR ARAYA GETİRECEĞİZ
Bölgemizdeki tüm belediyelerimizi acentalarımız ile daha bütünleşmiş ve iş birliğinde çalışmaları için bir araya getireceğiz. Ayrıca bu belediyeler ve kamu kuruluşları ile seyahat acentalarının varlığını ve önemini anlatan seyahat ve organizasyon için TÜRSAB’a bağlı acentalar ile çalışmaları gerektiğini anlatmak için çalışacağız. Bölgemizin Türkiye turizmindeki yerini ve potansiyelini ortaya çıkarmak için gerekli atılım ve çalışmaları yapıp bölge acentalarımıza katma değer sağlayacağız. İnanç turizmi için bölgemizdeki potansiyeli ortaya çıkarmaya yönelik gerekli girişimlerde bulunacağız. 

KAÇAK ACENTACILIĞA SON VERMEK İÇİN, BTK BAZINDA TURİZM İHBAR HATTINI KURACAĞIZ
Turizm ihbar hattı kuracağız bölgemizde haksız ve kaçak acentacılık yapılmasını önlemek ve üyelerimizin hakkını kollamak için çalışacağız.

BÖLGEMİZDE TURİZM ÇEŞİTLİLİĞİNİ ARTIRARAK, POTANSİYELİMİZİN ÜZERİNE ÇIKACAĞIZ
Bölgemizdeki tüm hastaneler ile bölge acentalarımızdan sağlık turizmi yapan acentalarımızı bir araya getireceğiz ve yaşadıkları sorunları ortak toplantılar yaparak çözmek için çalışacağız. Bölgemizdeki tüm otellerle ortak toplantılar yapıp bölge acentalarımızın yararına olacak girişimler için çalışacağız. Bölgemizdeki tarihi ve bilinir olan hatta atıl kalan yerleri turizme ve bölge acentalarımıza kazandırmak için gerekli girişimlerde bulunacağız, bu eserleri bölgemize kazandıracağız. Bölgemizdeki tüm restoranlar ile ortak toplantılar yapıp tur yapan acentalarımızın faydalanması için çalışacağız. Geniş alana sahip olan bölgemizin belirli yerlerinde festivaller düzenlemek için çalışmalar yapacağız. Bölgemizde fuarlar yapılması için gerekli çalışmaları yapacağız.

Asya Bölge Temsil Kurulu Başkan Adayı Murat Güleryüz, başkan yardımcısı olarak görev yaptığı dönemde edindiği tecrübeyle bu onurlu bayrağı daha da yükseklere çıkarmak için var gücüyle çalışmaya talip olduğunu belirtti. 

Skål İstanbul Firuz Bağlıkaya’yı ağırladı  

Turizm sektöründeki tüm disiplinleri çatısı altında toplayan Skål International İstanbul Kulübü, Eylül ayı toplantısını Armada Teras’ta, Kasım Zoto’nun ev sahipliğinde gerçekleştirdi. Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkanı Firuz Bağlıkaya’nın konuşmacı olarak katıldığı etkinliğe Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Müberra Eresin, İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Turizm Müdürü Hasan Gazi Coşan, İstanbul Turist Rehberleri Odası (İRO) Başkanı Hüseyin Özgür Özaltın, Kültür ve Turizm Bakanlığı eski müsteşarı Yalçın Manav, Skål International Marmara ve Antalya Kulüplerinin başkanları ve üyeler katıldı.

 
Arınel: Skål International 2024 Dünya Kongresi İzmir’de yapılacak
Skål İstanbul Başkanı Can Arınel, ülkemizde ve dünyada turizm sektörünün genel durumunun konuşulduğu toplantıda, Skål çatısı altında bir araya gelen sektörün tüm bileşenleri olarak neler yapabileceklerini hep birlikte değerlendirdiklerini belirtti.  Skål International 2024 Dünya Kongresi’nin İzmir’de yapılacağını da açıklayan Arınel, dünya çapındaki bir oylamayla İzmir’in seçilmesinden dolayı son derece mutlu olduklarını söyledi. 

Firuz Bağlıkaya: Turizm barıştır
TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya, TÜRSAB’ın 50. kuruluş yıl dönümünün kutlandığı aynı günde Skal İstanbul ailesiyle birlikte olmaktan mutluluk duyduğunu belirtti. Konuşmasında turizme sadece ekonomik veriler üzerinden bakarak, sosyal yönünü göz ardı etmenin, ona gerçek değerini vermeyi önlediğine dikkat çeken Bağlıkaya sözlerine şöyle devam etti: “Turistler seyahat ederken gittikleri yerde karşılıklı olarak kültürel bir alışveriş gerçekleşiyor. Yaşadığımız bu dönemde dünyanın, enerjiden, sudan, madenden çok daha fazla barışa ihtiyaç duyduğu bir gerçek. Barışın olmadığı bir yerde dünya yok olmaya mahkûm. Turizm, barışın ürünüdür, turizm barışın sembolüdür. Turizm, diğerini anlamaktır, farklı olana saygı duymaktır.”

Dünyanın küçüldüğü bir çağda olduğumuzu ve yollar, araçlar sayesinde her yerin yakınlaştığını belirten Firuz Bağlıkaya; “Diğer yandan teknoloji ile gelişen sanal turlar turizmin gelişimini azaltacak unsur gibi algılanıyor. Kimileri teknolojik dönüşümlere bakarken, neredeyse 30 yıldır bireysel hareketler artacak, seyahat acentaları yok olacak diyor. Kimisi ise sanal turlar nedeniyle insanlar evlerinden çıkmadan gezip görecekler diyor. Kanaatimce iki görüş de yanlış. Organize seyahat, birlikte hareket etmek gittikçe daha önemli hale geliyor. Maaliyet, uzman desteği, deneyimleri paylaşmak, azalan değil artan bir ihtiyaçtır. Gruplar küçülüyor, seyahat acentalarının uzmanlık alanları belirginleşiyor ama seyahatin organize hali, dün olduğu gibi bugün de ve gelecekte de ana direği oluşturuyor. Bu nedenle turizmin geleceğinde uzman seyahatin payı artacaktır. Unuttukları bir şey var. Yaşamak sahici bir süreç. Turizmin, katılımcısına sunduğu en önemli şey deneyimlemek. Deneyimlemek, turizm planlamasında ve pazarlamasında unutulmaması gereken bir kavramdır. Turizm, günümüzün ve geleceğin mesleğidir. Turizm barıştır. O yüzden, biz tüm bileşenleri ile turizmciler olarak diğerini en iyi anlayan, kimseyi ötekileştirmeyen, dünyanın her köşesinde dostları olan insanlarız. Skål da bu uluslararası dostlukları pekiştiriyor. İyi ki turizmciyiz” dedi.             
             

28 Eylül 2022 Çarşamba

Kore bir numaralı Uzakdoğu destinasyonu olacak

I-MICE Derneği Başkanı Hüseyin Kurt; “Tarihsel bağımızın çok kuvvetli olduğu kardeş ve dost ülke Kore’den gelen kıymetli misafirlerimiz, değerli STK başkanları, kıymetli acentalarımız, zincir otellerimiz, havayolu yöneticilerimiz, ulusal basın ve turizm basınımızın güzide temsilcileri, hanımefendiler ve beyefendiler hepiniz hoş geldiniz.

huseyin-kurt-003.jpg

Ev sahibi olan Kore Turizm Ofisi Türkiye’nin nazik ağırlaması İle gerçekleşen bu etkinlikle birlikte uzakta bulunan, lakin tarihsel bağımızın samimiyetle birleştiği dost ülke olan Kore’nin turizm ve mice alanında barındırdığı özelikleri ve sunduğu avantajları yakınen ilk ağızdan öğrenmek adına bir araya geldik. Bu vesileyle bir kez daha Kore turizm ofisi Direktörü Mr. Cho başta olmak üzere bu organizasyonda emeği geçen tüm dostlara Şükran ve teşekkürlerimi iletmek isterim” dedi. 

huseyin-kurt-004.jpg

I-MICE Derneği Başkanı Hüseyin Kurt; “Bendeniz içinizde Kore’yi görmüş olanlarınıza nazaran ancak birkaç ay önce bu güzide ülkeyi ziyaret edebildim. O gün bugündür, gönüllü elçi oldum denilebilir. Hatta bibimbap diye bir Whatsapp grubumuz dahi var. Gelişmiş ulaşım ağı, sağlık güvenliği, dünyanın en iyi havalimanına sahip olması, tapınakları, kültürel ve tarihsel zenginliği, doğal güzellikleri, insan ve yaşam kalitesi, insanlarının nezaketi, saygısı ve ağırbaşlılığı, sokak lezzetleri, Kore mutfağı ve tabi bibimbap’ı unutmayalım. Tabi size kalmış michelin yıldızlı restaurantlardan sokak lezzetlerine kadar her şeyi bulabilirsiniz. Ben sözü uzatmayıp davetimiz kırmayıp icabet eden her birinize Şükran duygularımı arz ederken, organizasyonun her biriniz adına keyifli ve verimli olmasını temenni eder, nice Kore Organizasyonları dilerim” diyerek sözlerini tamamladı.

kore-turizm-ofisi-istanbul-direktoru-hyuncho-cho.jpg

Kore Turizm Ofisi İstanbul Direktörü Hyuncho Cho, 2023 yılında seyahatin tamamen normale dönmesiyle birlikte Kore’yi ziyaret eden Türk turist sayısının salgın öncesi seviyeyi yakalayarak 30 bini aşmasını beklediklerini söyledi. “Hedefimiz Kore'yi 1 numaralı Uzakdoğu destinasyonu yapmak…” diyen Cho, K-Pop grupları ve Squid Game gibi popüler diziler sayesinde Kore’nin daha da popüler hale geldiğine dikkat çekti. Kore’yi tanıtmak amacıyla yürüttükleri faaliyetleri ve önümüzdeki döneme ilişkin projelerini İstanbul’da gerçekleştirdikleri basın toplantısıyla açıklayan Hyuncho Cho, İstanbul Ofisi olarak 2012 yılından bu yana Türkiye ve Kore arasındaki turizm ilişkilerini geliştirmek ve güçlendirmek için çalıştıklarını kaydetti. Türkiye'nin yanı sıra İsrail, Yunanistan, Bulgaristan, Romanya ve Hırvatistan olmak üzere toplam 20 ülkeden sorumlu olduklarını belirten Cho, “Türkiye ve Kore arasındaki güçlü diplomatik ve kültürel bağ, faaliyetlerimiz açısından eşsiz bir motivasyon kaynağı oluşturuyor. Güçlü aile bağları ve modernleşirken geleneksel yapılarını korumaları iki ülkeyi birbirlerine yakınlaştırıyor” diye konuştu. Cho, 2015 yılında Güney Kore'yi ziyaret eden Türk turist sayısının 23 bin 440 iken, bu rakamın 2019'da 31 bin 293'e yükseldiğine işaret ederek, “Ancak bu yükseliş, pandemi nedeniyle 2020 ve 2021'de düşüşe geçti. Bu yıl da pandeminin etkilerini hala görüyoruz. 2023 yılında seyahatin tamamen normale dönmesiyle birlikte Kore’yi ziyaret eden Türk turist sayısının salgın öncesi seviyeyi yakalayarak 30 bini aşmasını bekliyoruz. Hedefimiz Kore'yi 1 numaralı Uzakdoğu destinasyonu yapmak… Önümüzdeki dönem de bu hedef doğrultusunda çalışmalarımızı sürdüreceğiz” diye konuştu.

huseyin-kurtkore-turizm-ofisi-istanbul-direktoru-hyuncho-cho.jpgKore dizilerine özel turlar 
Son yıllarda K-POP gruplarının ve Kore dizilerinin popülaritesi sayesinde Kore’nin uluslararası alanda daha da popüler hale geldiğini vurgulayan Cho, sözlerine şöyle devam etti: “Kore, 5 bin yıllık bir tarihe ve 15 UNESCO Dünya Mirası Alanı ve çarpıcı doğal manzaralar dahil olmak üzere zengin bir kültürel altyapıya sahip. Ancak, son zamanlarda dünyaca ünlü pop müzik grubu BTS ile 2021'de dünyayı kasıp kavuran Netflix dizisi Squid Game gibi Kore’nin adının daha çok öne çıkmasını sağladı. Bu popüler temalar özelinde gerçekleştirilen etkinlikler, dizilere özel tasarlanan turistik turlar büyük ilgi görüyor.” Cho, ayrıca Kore yemeklerinin de Türk halkının damak zevkine hitap ettiğini ve geleneksel yemek atölyelerinin turistler açısından dikkat çekici olduğunu söyledi. 

huseyin-kurtkore-turizm-ofisi-istanbul-direktoru-hyuncho-cho-001.jpg“Kore kültürünü tanıtacağız”
Cho, Kore’nin Türkiye'den 90 güne kadar turistik amaçlı vizesiz ziyaret edilebildiğini belirterek, famturlar ve turizm fuarları ile iki ülke arasındaki turizmi güçlendirmeyi amaçladıklarını vurguladı. Cho, “Türkiye'deki seyahat acentelerinin Kore'ye yönelik tur programlarını geliştirmelerine destek olacağız. Ayrıca Kore seyahat seminerleri ile Kore kültürünü tanıtmak istiyoruz” dedi. Cho, 2017 itibariyle, Kore'nin UIA’e göre 2016, 2017 yıllarında dünya MICE etkinlikleri sıralamasında 1’inci sırada olduğuna işaret ederek, son 10 yılda Kore'de düzenlenen UIA tabanlı uluslararası konferansların yıllık ortalama yüzde 22 ile en yüksek büyüme oranını gördüğünü aktardı. 

huseyin-kurtkore-turizm-ofisi-istanbul-direktoru-hyuncho-cho-002.jpgPandemi krizini fırsata dönüştürdü
Covid-19 salgınının dijital dönüşüm sürecini hızlandırdığını kaydeden Cho, Kore’nin sağlam BT altyapısı ile bu krizi yeni bir fırsata dönüştürdüğünü söyledi. Cho, ülkenin her yerinde ücretsiz wi-fi hizmeti bulunduğunun altını çizerek, şunları söyledi: “Kore Turizm Organizasyonu, ziyaretçilerin şehrin deneyimini yaşamalarına yardımcı olmak için kongre merkezlerinin ve “unique venue” dedikleri eşsiz mekanlarının 360 derecelik VR videolarını üretti. ICT teknolojileri kullanılarak, akıllı kongreler, gerçek zamanlı hologramlar ve sanal kongre platformları aracılığıyla hem çevrimiçi hem de yüz yüze oturumlar aynı anda gerçekleştirilebiliyor. Popüler TV şovu Running Man konseptli yarış oyunu, etkileşimli aktiviteler ve su sporları gibi diğer takım oyunlarının yanı sıra, tarihi bir sarayda dolaşırken veya gezerken geleneksel hanbok kıyafetleri giymek gibi ülkenin kendine özgü kültürünü özgürce keşfetmenin yollarını sunan benzersiz deneyimler sunuyoruz. MICE ziyaretçilerinin sanat, eğlence sporları, Kore Dalgası, doğal güzellik ve Kore mirası ve kültürü gibi çeşitli cazibe merkezlerini deneyimlemelerini sağlamak için sürekli olarak yeni mekanlar sunuyoruz. 40 yılı aşkın bir süredir KTO bünyesinde faaliyet gösteren Kore MICE Bürosu, en az 10 kişilik gruplara özel olarak planlar hazırlıyor.” Toplantıda konuşma yapan Asiana Havayolları genel müdür yardımcısı Gukhee Kim de İstanbul-Seul arası uçuşyarın haftada 2 sefer olarak gerçekleştirildiğini, code-share anlaşması kapsamında haftada 11 sefer THY ile ortak uçuşlarının bulunduğunu aktardı. Kim, uçuşlarında sadece ASIANA Club üyelerinin değil, THY Miles & Smiles ve diğer Star Alliance üyelerinin de mil kazandığını belirtti.