26 Nisan 2023 Çarşamba

19. AKBANK KISA FİLM FESTİVALİ BAŞLIYOR

Kısa filmlerin yapımını özendirmek, bu alanda yeni yapımları teşvik etmek ve ülke sinemasına katkıda bulunan yeni sinemacıları destelemek amacıyla, 19 yıldır her yaştan sanatseveri kapsayan bir festival kültürü yaratan Akbank Kısa Film Festivali başlıyor! 30 yıldır Türkiye’nin sanat ekosistemini kapsayan Akbank Sanat’ta gerçekleşecek olan 19. Akbank Kısa Film Festivali, 2 - 12 Mayıs tarihleri arasında düzenlenecek. 

19-akbank-kisa-film-festivali-basliyor.jpg19. Akbank Kısa Film Festivali sinema sanatı için kısa filmin öncü rolünün bilinciyle, bu alanda bir platform oluşturmak üzere, bu yıl hem Akbank Sanat binasında hem de çevrimiçi olarak takip edilebilecek. Festivalin çevrimiçi gösterimleri, filmonline.akbanksanat.com internet adresi üzerinden yapılacak.

71 ülkeden toplam 2237 kısa filmin başvurduğu Akbank Kısa Film Festivali, ‘Festival Kısaları’, ‘Dünyadan Kısalar’, ‘Genç Bakışlar’, ‘Kısadan Uzuna’, ‘Deneyimler’, ‘Belgesel Sinema’, ‘Perspektif’, ‘Özel Gösterim’ ve ‘Forum’ bölümlerinden oluşuyor. Dünya festivallerinde yer almış birçok filmin yanı sıra çok sayıda Türkiye prömiyeri yapacak yeni filmlerin yer aldığı, 36 ülkeden 88 kısa ve 3 uzun metraj film festivalde seyirciyle buluşacak. 

Festival’in DENEYİMLER bölümünün konuğu, dünya sinemasının önemli isimlerinden Norveçli yönetmen Jonas Matzow Gulbrandsen. Yönetmenle yapılacak bir masterclass, uzun metraj fimi Valley Of Shadows ve kısa mesaj filmleri Everything Will Be Ok ve Darek programda yer alıyor. 

KISADAN UZUNA da bu yıl uluslararası alanda başarılı yapımlara imza atan genç yönetmen Umut Aral var. Yönetmenin deneyimlerini aktardığı bir söyleşi, ilk uzun metraj filmi İyi Oyun ve ödüllü kısa filmleri Çarpışma ve Otuzdört festival programında.

BELGESEL SİNEMA bölümünde çok sayıda seçkin belgeselin yanı sıra, Mahmut Fazıl Coşkun yönetmenliğindeki Crossroads filmi programda yer alıyor. Yönetmen, filmin yapımcısı Bulut Reyhanoğlu ile yapacağı söyleşi ile belgesel film deneyimlerini festival takipçileriyle paylaşacak. 

FORUM bölümünde ise kısa filmlerin fikir aşamasından itibaren desteklenmesi amacıyla düzenlenen KISA FİLM SENARYO YARIŞMASI yer alıyor. Bu yıl 572 senaryonun başvurduğu yarışmada finale kalan 8 senaryo arasından en iyi senaryo festivalde belirlenecek.

Bu yıl festivalde ÖZEL GÖSTERİM bölümü İtalyan kısa filmlerine ayrıldı. 

19-akbank-kisa-film-festivali-basliyor-001.jpg

19. AKBANK KISA FİLM FESTİVALİ ATÖLYE SÖYLEŞİ PROGRAMI 

19. Akbank Kısa Film Festivali kapsamında yer alan atölye söyleşi programında Gülse Birsel, Aleyna Seymen, Ekin Koç, Emir Etminan, Berkay Ateş, Mustafa Kara, Deniz Şaşmaz Oflaz, Serkan Çakarer, Gönenç Uyanık, Aslı Dadak, Barış Yıkılmaz, Mine Pakel, Saki Çimen, Fırat Terzioğlu, Yalın Özgencil, Utku Gürler gibi çok sayıda sanatçı, kendi alanlarındaki deneyimlerini festival takipçileriyle paylaşacak. 
19. Akbank Kısa Film Festivali hakkında detaylı bilgi için:
akbankkisafilmfestivali.com

19. Akbank Kısa Film Festivali Programı

02.05.2023 Salı

11:00  Perspektif ( A )

A1    Hareket Eden Her Şey Canlıdır    11’
A2    Kennedy’nin Doğuşu         16’
A3    Dosya                    20’
A4    İngiliz Çocuklar             15’
    
13:00  Festival Kısaları ( A )

A1    Yazın Sonu        12’
A2    Rutubet        20’
A3    Bugün Değil        14’
A4    Farklı Bir Yas        13’

15:00  Atölye
Foley Atölyesi - Aleyna Seymen

16:00  Özel Gösterim ( A )

A1    Savaş Bittiğinde    5’
A2    Kraliçe         20’
A3    68.415        20’
A4    Tria            17’
A5    Sonnenstube        7’

18:30  Söyleşi
Yazarlık Üzerine - Gülse Birsel

20:30  Dünyadan Kısalar ( A )

A1    Her Şey Bir Anda  8’
A2    Persona  6’
A3    Lütfen Hatta Kalınız  19’
A4    Anne Babam Beni Görmeye Gelecek Mi   28’

03.05.2023 Çarşamba

11:00  Perspektif ( B )

B5    İntihar Bekçisi    12’
B6    Amok            14’
B7    Ben ve O        23’
B8    Fidan            14’

13:00  Festival Kısaları ( B )

B5    Adres16’
B6    Gece Babamızı Ararken 19’
B7    Bahçeler Put Kesi̇ldi̇  20’

15:00  Atölye
Yapım Tasarımı Atölyesi - Aslı Dadak, Barış Yıkılmaz

16:00  Dünyadan Kısalar ( B ) 

B5    Bir Komplo Adamı    19’
B6    Geride Bırakılan    21’
B7    Eylülde Kar        20’     
   

18:30  Söyleşi
Oyunculuk Üzerine: Ekin Koç

20:30  Deneyimler ( A )

A1    Darek  15’
A2    Her Şey İyi Olacak    24’
A3    Karanlıklar Vadisi    91’

04.05.2023 Perşembe 

11:00  Perspektif   ( C )

C9    Rahat Bir Ev  13’
C10    Benim Hakkımda 15’
C11    Affricate  26’
C12    O Sırada Henüz    8’

13:00  Festival Kısaları  ( C )

C8    Leyla 14’
C9    Koyun20’
C10    Birlikte Yalnız 20’

15:00  Atölye
Senaryo Atölyesi - Mustafa Kara

16:00  Perspektif   ( D )

D13    Garrano 14’
D14    Kule  20’
D15    Kirazlar15’
D16    Suyu Bulandıran Kız 11’

18:30  Söyleşi
Film Müziği ve Anlatıma Etkisi - Mine Pakel, Saki Çimen


20:30  Dünyadan Kısalar ( C )

C8    Adil Oyun 17’
C9    Kız Arkadaşım 17’
C10    Tsutsue  16’
C11    Minibüste Üç Gün Önce 18’
05.05.2023 Cuma

11:00 Perspektif ( E ) 

E17    Çin Böreği Rüyası  10’
E18    Cehennem Boş, Tüm Şeytanlar Burada 18’
E19    Bana Bakacak Mısın 20’
E20    Uzak Ayna  18’

13:00  Festival Kısaları   ( D )

D11    Salça 12’
D12    Ben Tek Siz Hepiniz  14’
D13    Komşu Sesler  18’
D14    Lekesiz 17’

15:00  Atölye
Oyunculuk Atölyesi - Berkay Ateş

16:00  Perspektif ( F ) 

F21    Sıfır Noktası        7’
F22    Xerxes’in Tahtında  16’
F23    Son Gölge        3’
F24    45. Paralel        15’
F25    Fraktal: Para Adam   20’

18:30  Söyleşi
Post Prodüksiyon Sürecinde Ses Dünyası - Yalın Özgencil, Utku Gürler

20:30  Dünyadan Kısalar ( D )

D12    Buz Tüccarları  14’
D13    Annemin Hüzünlü Ninnileri15’
D14    Hep Aynı                15’
D15    Amfibiler Kongresi 16’

06.05.2023 Cumartesi

11:00 Perspektif ( G ) 

G26    Labirent        4’
G27    Temassız        12’
G28    Çöl Işıkları        18’
G29    Yıldızların Ekimi    25’

13:00    Perspektif ( H ) 

H30    Bergie                7’
H31    Burası Si̇ze Göre Deği̇l    15’
H32    Daha da Uzağa        24’
H33    Kıt                15’

15:00  Atölye
Fragman Atölyesi - Fırat Terzioğlu

16:00 Belgesel Sinema ( A )

A1    Crossroads    65’

18:30 Söyleşi  
Belgesel Sinema - Mahmut Fazıl Coşkun, Bulut Reyhanoğlu

20:30  Festival Kısaları ( A )

A1    Yazın Sonu        12’
A2    Rutubet        20’
A3    Bugün Değil        14’
A4    Farklı Bir Yas    13’

07.05.2023 Pazar

11:00  Perspektif ( I ) 

I34    Ayarlanma        17’
I35    Ataların Uykusu    33’
I36    Sirenler        13’

13:00    Genç Bakışlar ( A )

A1    Yarından Mektup    7’
A2    E-duygu        5’
A3    Küçük Hiçler        9’
A4    İtiraf            8’
A5    O2Net            3’
A6    Rutin            5’

15:00  Atölye
Kurgu Atölyesi - Emir Etminan

16:00 Dünyadan Kısalar ( A )

A1    Her Şey Bir Anda                  8’
A2    Persona                      6’
A3    Lütfen Hatta Kalınız                 19’
A4    Anne Babam Beni Görmeye Gelecek Mi     28’

18:30 Söyleşi
Dijital Platformlar ve Sinema İlişkisi - Deniz Şaşmaz Oflaz, Serkan Çakarer, Gönenç Uyanık

20:30     Festival Kısaları ( B )

B5    Adres                16’
B6    Gece Babamızı Ararken    19’
B7    Bahçeler Put Kesi̇ldi̇        20’

09.05.2023 Salı

11:00 Perspektif ( J ) 

J37    Megalopolis        6’
J38    Fırtına            18’
J39    Etten Yapılmış    18’
J40    Dolma            18’

13:00   Deneyimler ( A )

A1    Darek            15’
A2    Her Şey İyi Olacak    24’
A3    Karanlıklar Vadisi    91’

16:00    Dünyadan Kısalar ( B ) 

B5    Bir Komplo Adamı    19’
B6    Geride Bırakılan    21’
B7    Eylülde Kar        20’        

18:30 Söyleşi
Deneyimler - Jonas Matzow Gulbrandsen

20:30 Festival Kısaları  ( C )

C8    Leyla            14
C9    Koyun            20
C10    Birlikte Yalnız    20

10.05.2023 Çarşamba

11:00  Perspektif  ( K )

K41    Herkesin Yapabileceği Bir Şey    16’
K42    Gelen Geçen                18’
K43    Yön Değiştiren Fırtınanın Anıları    14’
K44    Körfez                            17’

13:00  Perspektif  ( A )

A1    Hareket Eden Her Şey Canlıdır    11’
A2    Kennedy’nin Doğuşu         16’
A3    Dosya                    20’
A4    İngiliz Çocuklar             15’

16:00 Dünyadan Kısalar ( C )

C8    Adil Oyun            17’
C9    Kız Arkadaşım        17’
C10    Tsutsue            16’
C11    Minibüste Üç Gün Önce    18’

20:30 Kısadan Uzuna ( A )

A1    Otuzdört    15’
A2    Çarpışma    17’
A3    İyi Oyun    114’


11.05.2023 Perşembe 

11:00  Perspektif  ( B )

B5    İntihar Bekçisi    12’
B6    Amok            14’
B7    Ben ve O        23’
B8    Fidan            14’

13:00  Genç Bakışlar ( A )
A1    Yarından Mektup    7’
A2    E-duygu        5’
A3    Küçük Hiçler        9’
A4    İtiraf            8’
A5    O2Net            3’
A6    Rutin            5’

16:00  Dünyadan Kısalar  ( D )

D12    Buz Tüccarları            14’
D13    Annemin Hüzünlü Ninnileri     15’
D14    Hep Aynı                15’
D15    Amfibiler Kongresi            16’

18:30 Söyleşi
Kısadan Uzuna - Umut Aral

20:30     Festival Kısaları  ( D )

D11    Salça                12’
D12    Ben Tek Siz Hepiniz        14’
D13    Komşu Sesler                    18’
D14    Lekesiz            17’

12.05.2023 Cuma 

11:00  Perspektif  ( E )

E17    Çin Böreği Rüyası                10’
E18    Cehennem Boş, Tüm Şeytanlar Burada    18’
E19    Bana Bakacak Mısın                        20’
E20    Uzak Ayna                    18’


25 Nisan 2023 Salı

Uzakrota’ya Finlandiya’dan Ödul

Finlandiya merkezli etkinlik teknolojileri sirketi Dealroom, dünyanın en etkili 10 turizm etkinliğini belirledi.2017 yılında etkinlik teknolojileri uzerine faaliyete gecen ve Dunya’daki bircok etkinligin teknoloji altyapisini saglayan Dealroom, Dunya’nin cesitli ulkelerinde turizm konferansi organize eden Uzakrota’yi “Dunya’nin en etkili 10 turizm etkinligi’’nden biri olarak belirledi. Daha once Hollanda merkezli Bidroom tarafindan 2018 yilinda, Japonya merkezli HIS Travel tarafindan 2019 yilinda, Guney Afrika merkezli Hepstar tarafindan 2020 yilinda, Ingiltere merkezli Rent’n Connect tarafindan 2021 yilinda Dunya’nin en onemli turizm etkinlikleri’nden biri olarak secilen Uzakrota boylece 2023 yilinda tekrar odul kazanmis oldu.Iste Dealroom’a gore “Dunya’nin en onemli turizm etkinlikleri”

1 - ITB

ITB Berlin, turizm sektöründe her listenin başına yazılabilecek ilk etkinliktir. 180 ülkeden sağlayıcılar, en yeni ürün ve hizmetlerini dünyaya sunmak için bu lider B2B platformunu kullanıyor. Gösteri, etkinliklerin, sergilerin ve heyecan verici tekliflerin tadını çıkaran 180.000'den fazla ziyaretçiyi ağırlıyor.birkaç gün içinde kültürleri, destinasyonları ve profesyonel uygulamaları keşfetmek için eşsiz bir fırsattır . Dünyanın her yerinden uzmanlarla ağ kurmak istiyorsanız, ziyaret edilecek en iyi iş platformudur. En son seyahat endüstrisi trendlerini öğrenecek, önemli iş bağlantıları kuracak ve hatta bir sonraki büyük seyahatinizi planlayacaksınız.
Çin ve Singapur gibi ülkelerde de etkinlikler düzenlemektedir .

2 - OTM Mumbai

30.000'in üzerinde ticari ziyaretçiyle OTM, 3 günlük özel bir B2B seyahat pazarı ve "Asya Pasifik'teki lider seyahat fuarı"dır. Hindistan'daki seyahat ticareti alıcıları ve profesyonellerinin en büyük ve en uluslararası buluşmasıdır. Ziyaretçiler ayrıca dünyanın en hızlı büyüyen seyahat pazarlarından biri hakkında harika bilgilere erişebilecekler!Hintliler yaklaşık 1,8 milyar seyahat gerçekleştirdi ve hem yurt içi hem de yurt dışı seyahat son üç yılda %8 arttı.55'ten fazla ülkeden 1.100'den fazla katılımcı, ticaretin güçlü alıcı-alıcı programı tarafından desteklenen 880'den fazla en iyi alıcı ve 400'den fazla barındırılan alıcı dahil olmak üzere OTM Mumbai'ye katılacak.

3 – Travel Tech Show

Travel Tech Show, 20 yıldır İngiltere, Londra çevresindeki çeşitli mekanlarda yüz yüze bir sergi olarak çalışıyor. Bu süre zarfında etkinlik, seyahat endüstrisindeki Avrupa pazarlama, dijital ve ticari teknoloji uzmanlarına iş verimliliğini artırmak ve iş performansını iyileştirmek için ilgili yazılımı sağlamak için niş bir platform oluşturdu.

4 - GBTA Conference

GBTA Konferansı, dünyanın en büyük iş seyahati konferansı olarak adlandırılan, B2B maruziyeti için seyahat konferanslarından biridir. Turizmdeki son trendleri öğrenmenize ve değerli yeni bağlantılar kurmanıza yardımcı olacaktır.GBTA Konferansında, işletmeniz için sürdürülebilir çözümler bulmak üzere 400'den fazla katılımcı şirketle tanışacaksınız. Ayrıca markanızı alanında uzman profesyoneller tarafından görme ve değerlendirme şansına da sahip olacaksınız.

 5 - WTM

WTM London, dünyanın en büyük 5000 destinasyonunu ve markasını tanıtan bir konferanstır. Aynı zamanda, endüstri tahminlerini ve araştırma verilerini paylaşan modern seyahat fikirleri ve içgörü merkezidir. Konferans, yeni fikirler arayan işletme sahipleri ve profesyoneller için ilham verici bir deneyim olacak. En iyi motivasyon konuşmacıları, girişimciler ve çeşitli sektörlerden önde gelen isimler, ziyaretçilerle tanışmak ve deneyimlerini paylaşmak için orada olacak.
Şirket ayrıca LATAM ve Güney Afrika'da etkinlikler düzenlemektedir.

6 - Phocuswright Conference

Phocuswright Konferansı , seyahat CEO'larının, yöneticilerin, yatırımcıların ve yeni başlayanların en büyük topluluğudur. Neredeyse 30 yıldır , piyasadaki en iyi oyuncuların tümü için vazgeçilmez bir etkinlik olmuştur . Aynı zamanda yeni şirketlerin vizyonlarını toplulukla paylaşmaları ve fikirleri hakkında geri bildirim almaları için mükemmel bir platformdur.Amerika Birleşik Devletleri'nde gerçekleşen ana etkinliğin yanı sıra, her yıl Eski Kıta'da ek bir konferans olan Phocuswright Europe düzenlenmektedir.

7 - FITUR

Turizm Ticaret Fuarı - FITUR, seyahat endüstrisi profesyonellerinin küresel bir toplantısı ve LATAM pazarları için ana ticarettir. Her yıl Madrid, İspanya'da yapılır.Fuarda her yıl 150'den fazla ülkeden binlerce firma ürün ve hizmetlerini sergiliyor. Aynı zamanda 200.000'den fazla katılımcı, gazeteci ve ziyaretçi bu sergileri ziyaret edebilir, birbirleriyle etkileşime geçebilir, turizm pazarıyla ilgili ticari bilgilere erişebilir, ağ oluşturma fırsatları elde edebilir ve iş toplantıları düzenleyebilir.

8 - BIT Milano

Şubat ayının başında Milano'da BIT Uluslararası Seyahat Fuarı düzenleniyor. Yakın zamanda serginin yeni bir formatı resmiyet kazandı. Etkinliğin ilk günü artık halka açık olacak, sonraki günlerde ise sadece sektör profesyonelleri ve alıcılar mekana erişebilecek. BIT, yaklaşık kırk yıl boyunca İtalya'daki en büyük seyahat fuarlarından biriydi. BT, endüstri uzmanları, şirket temsilcileri ve alıcılar için bir araya gelmek, fikir alışverişinde bulunmak ve önemli anlaşmalar yapmak için mükemmel bir ortam yaratır.Alıcılar dikkatlice seçilir ve profillenir. Bir etkinlik aynı zamanda birçok konferans ve seminerin yeridir. Saatlerce süren konuşmacılar sırasında, endüstrinin tüm sektörlerinden insanlar seyahatteki güncel trendleri tartışıyor.

9 - Uzakrota Summit

Berlin, Belgrad, Bakü gibi şehirlerde düzenlenen Uzakrota etkinliğinin en kapsamlisi her yil İstanbul'da düzenleniyor. Uzakrota Seyahat Zirvesi'nde 10.000'den fazla sektör profesyoneli, 5 farklı salonda seyahat sektörünün güncel konularını anlatan 150 konuşmacıyı dinleme şansı buluyor. Ayrıca etkinlik alanındaki geniş stand alanı ile bölgenin en büyük firmalarının buluşmasını sağliyorlar.Konferansta ele alınan konular arasında sektörün farklı kollarının durumu, gözlemlenen trendler, PR ve Pazarlama, küreselleşme, teknoloji, yapay zeka ve tabii ki çevrimiçi platformlar yer alıyor. Dünyanın bu bölgesindeki en büyük seyahat zirvesidir.

10 - Skift Forum

Skift Global Forum'dan bahsetmeden seyahat endüstrisi olaylarından bahsedemeyiz. Otelciler ve tüccarlar veya alıcılar için bir etkinlik değil, sektördeki pazarlama uzmanları için gidilecek yer.Skift, seyahat endüstrisi hakkında bilgi ve araştırma sağlayan en popüler medya şirketlerinden biridir. Skift konferansları , Pazarlamacılar ve Stratejistlere odaklanan en önemli etkinliklerdir . Pazardaki güncel trendlerle ilgilenen profesyoneller için çeşitli ağ oluşturma oturumları, paneller ve çalıştaylar sunar.

Bonus Le Miami

“Bir fuardan daha fazlası” olan LE/Miami, zihniyete dayalı bir harekettir. Çağdaş seyahatin önde gelen lüks yaşam tarzı ve konaklama markaları ile üst düzey alıcılardan oluşan bir koleksiyon: dünyanın en varlıklı ve seçici yaratıcı sınıfına hitap edenler gezginler _ağ oluşturma ve sürükleyici yaşam tarzı deneyimleri için seyahatin en iyi karar vericilerini bir araya getiriyor . Odak noktası nicelikten çok kalitedir: Etkinlik, olay yerine getirdiklerine göre her delegeyi dikkatlice inceler, ardından onları önceden planlanmış toplantılar için eşleştirir ve hafta boyunca benzersiz ağ oluşturma fırsatları aracılığıyla kalıcı ilişkiler sunar.

Kadir UĞUR; Maalesef beklenen oldu

Early booking indirimleri son buldu, bizim turizm de duruldu.Bizdeki atasözleri hep doğruları gösterir. Size iki ata sözü hatırlatmak isterim: “Görünen köy kılavuz istemez” ve “Doğru söyleyenin dokuz köyden kovarlar”. Hele bu ikinci atasözün başka bir ülkede söylenen benzeri yoktur. Aralık ayında bu olanları görüp yazdığım zaman dokuz köyden kovuldum, halbuki köy görünmüş yalnız kılavuz yoktu. Şimdi ne oldu da biz bu hale geldik? Olan şu: Euro bazında verilen fiyatların üzerine konulan zam oranları euro ülkelerinin enflasyon oranını kat be kat aştığı için oradaki turistin bütçesine bizim fiyat yüksek geldi. 

Early booking indirimleri de bitince tünelin karanlık ucu göründü. Yani diyeceğim; tekrar “Last Minute” ülkesi olma durumuna geldik. Esasında otelcilerde haklı enflasyon almış başını gidiyor işçiye zam, memura zam, ekmeğe zam, ete zam her şey zam oldu. Zamlanan fiyatlar euro bölgesinde satılan aynı malın Türkiye de daha pahalı olduğunu ortaya çıkarıyor. 

Bu döngüyü kırmak için ne yapmamız gerektiğini herkes birbirine sormaya başladı. Benim önerim zamda çareyi aramayıp cost`ları düşürmekten geçer. Nasıl Avrupa`daki tüketici zamlandı diye o malı almıyorsa, bizim de toplum olarak çareyi aynı şekilde bulmamız gerek. Yoksa kürekle verilen kepçe ile gider. Bir noktaya camiamızın dikkatini çekmek istiyorum. Bazı meslektaşlarım paket fiyatlarını indirilip maaliyet fiyatın altına satarak para akışını kontrol altında tutmak istiyorlar. Maaliyet altında satış yapmak kendini kör kuyuya atmak gibi bir şeydir. Bunu yapan hem kendi zarar görür hem de bütün camia. İşimiz zor, kolay gelsin.


23 Nisan 2023 Pazar

Swıssôtel The Bosphorus Ekibinde Büyük Değişiklik! Otelde Neler Oluyor?

Günlerdir Swissôtel The Bosphorus, Istanbul’da dikkat çeken hareketliliğin sırrı çözüldü! Kapalı kapılar ardında yapılan anlaşmalar, gizli konuşmalar, meraklı gözler ve yaşanan hareketlilik sonucunda flaş bir gelişme ile Swissôtel ekibinde büyük bir değişiklik yaşandı! 

swissotel-the-bosphorus-otel.jpg

Ve koltuklarda yepyeni isimler! 

Bir sabah her zaman olduğu gibi işlerine gelen Swissôtel ekibi, etrafta ve masalarında başka birilerinin olduğunu gördü.  23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı nedeniyle çocuklar, yönetime el koyarak Swissôtel’de çalışan anne ve babalarının koltuklarına yerleşti ve yeni görevlerine başladılar bile!

swissotel-the-bosphorus-otel-001.jpg

swissotel-the-bosphorus-otel-002.jpg

swissotel-the-bosphorus-otel-003.jpg

Sonuçta Swissôtel olarak umudumuz her daim bu ülkenin çocuklarındadır…

21 Nisan 2023 Cuma

Setur’da üst düzey atama

Koç Topluluğu şirketlerinden Setur; yurt dışı yatırımlar, yenilikçi hizmet ve uygulamalarla yurt içi turizm alanında büyümeye hazırlandığı 2023 yılında üst yönetim kadrosunun gücüne güç kattı. Setur Turizm Genel Müdür Yardımcılığı görevine, şimdiye kadar farklı kurumlara liderlik eden deneyimli yönetici Koray Küçükyılmaz getirildi. 


Müşteri memnuniyetinde üst üste 3. kez turizm sektörü birincisi* olan Setur’da üst düzey atama gerçekleşti.  Setur Turizm Genel Müdür Yardımcılığı görevine Koray Küçükyılmaz atandı. Orta Doğu Teknik Üniversitesi İşletme Bölümü’nden 1992 yılında mezun olan Koray Küçükyılmaz, ikinci lisansını 2021 yılında İstanbul Üniversitesi Felsefe Bölümü’nde tamamladı. Kariyerine 1992 yılında Yaşar Holding’te başlayan Küçükyılmaz, 2004-2013 yılları arasında Öger Grup Türkiye bünyesinde Genel Müdürlük dahil olmak üzere farklı pozisyonlarda çalıştı. Tatilsepeti.com şirketinde 2014-2023 yılları arasında Genel Müdür görevinde bulunan Küçükyılmaz, kariyerine 14 Nisan 2023 tarihi itibarıyla Setur’da Turizm Genel Müdür Yardımcısı olarak devam edecek. 

Gerçekleştirilen atama ile ilgili değerlendirmede bulunan Setur CEO’su Ahmet Sönmez; “Sunduğumuz çok özel seçeneklerle seyahatin önündeki engelleri kaldıran ve hayatları zenginleştirmenin önünü açan Setur olarak global ölçekte varlığımızı güçlendirdiğimiz, hizmet sunduğumuz tüm alanlarda benzersiz müşteri deneyimi yaşatan yepyeni uygulamaları hayata geçirdiğimiz bir dönemi yaşıyoruz. Önümüzdeki süreçte de sektörümüze örnek teşkil edecek yeniliklerimizi tüm tatil severlerle buluşturmaya hazırlanıyoruz. Şirketimizin geleceğini şekillendirecek bu önemli dönemde aramıza katılan Sayın Koray Küçükyılmaz, kariyeri boyunca yönetim kademelerinde aldığı roller, lider özellikleri, bilgisi ve deneyimi ile şirketimizi güçlendirecek çok değerli bir isim. Setur Ailesi’ne büyük değer katacağına inandığımız, aramıza katılmasından büyük mutluluk ve heyecan duyduğumuz Küçükyılmaz’a yeni görevinde başarılar diliyorum” dedi.
 
*“Müşteri memnuniyetinde sektör birinciliği, bağımsız araştırma şirketi SIA Insight’ın Eylül-Ekim 2022 döneminde 1.507 katılımcı ile, kantitatif araştırma yöntemleri kullanılarak 9 turizm acentesi üzerinden değerlendirilen müşteri memnuniyet araştırmasının toplam memnuniyet endeksi sonucuna göredir. Bu sonuca göre Setur, 2020 yılından bu yana üç yıldır müşteri memnuniyetinde kesintisiz lider konumda yer almaktadır. 

20 Nisan 2023 Perşembe

IADWP Avrasya Başkanı Murtaza Kalender; 450 milyar $'lık hacmi Türkiye'ye kazandıracağız

450 milyar dolar ticari hacme sahip destinasyon düğün firmaları Uluslararası Organizasyon ve Destinasyon Düğün Profesyonelleri Derneği (IADWP) ev sahipliğinde Kıbrıs’ta buluştu. TravelShop Turkey'in düzenlediği B2B görüşmelerinde Uluslararası Organizasyon ve Destinasyon Düğün Profesyonelleri, meslektaşlarıyla turizm sezonunda iş birliğini geliştirmek ve ortak projeler üretmek üzere, Concorde De Luxe Resort Kıbrıs'ta bir araya gelerek Kıbrıs’ın Eşsiz Mavisi ve Doğal Güzelliğini bir arada keşfetti.

TravelShop Turkey, IADWP, TGA, THY, GEWC, Cyprus Global ve Concorde Luxury Resort işbirliği ile dünyanın en iyi destinasyon düğün planlayıcıları Kuzey Kıbrıs’ın en güzel otellerinden olan Concorde Luxury Resort’ta bir araya geldi.17-20 Nisan 2023 tarihleri arasında gerçekleştirilen Düğün organizatörleri buluşmasında 80 ülkeden 250’ye yakın dünyanın en iyi destinasyon düğün planlayıcıları ile aralarında yıldızlaşmış 20’yi aşkın konuşmacının yanısıra Hindistan’ın en varlıklı ailesinin mensubu Udaipur Prensi Maharaca Lakshyaraj Singh Mewar ve İspanya Kraliyet Aileisne mensup Tamara Czartoryska’nın da bulunduğu kraliyet ailesi mensupları, KKTC Başbakan Yardımcısı Turizm Kültür Gençlik ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu, Bakan Yardımcısı Mustafa Köprülü ile çok sayıda üst düzey bürokrat bir araya geldi.  

Türk Turizmci Uluslararası Organizasyon ve Destinasyon Düğün Profesyonelleri Derneği (IADWP) Avrasya Başkanı Murtaza Kalender’in öncülüğünde, Hindistan GEWC Başkanı Vijay Bokaria işbirliği ile buluşan katılımcı firmalar 2023 yılı düğün sezonunda mevcut lokasyonlarla birlikte yeni lokasyonları ve sektördeki yenilikleri değerlendirdi.

Destination Wedding conference-B2B Networking Event in North Cyprus buluşmasında Sektörün enleri arasında yer alan Hindistan başta olmak üzere çok sayıda ülkeden sektör temsilcisi çalıştaya katkıda bulundu. 

IADWP Avrasya Başkanı Murtaza Kalender’in açılış konuşmasında;450 milyar dolarlık hacmi Türkiye'ye ülkelerimize kazandırma istiyoruz.

Hindistan ile işbirliği yapıyoruz. Hindistan’ın en büyük düğün planlayıcıları Türkiye’ye ve Kıbrıs’a geldi. Çok güzel bir çalıştay ve paneller yaptık. İkili görüşmeler gerçekleştirdik. Amacımız dünyada 400-450 milyar dolar hacmi olan düğün destinasyonlarını Kıbrıs’a ve Türkiye’ye kazandırmak olacak. Düğünlerde lüksün sınırı yok. 50 Milyona dolara bir düğün yapıldığını biliyorum. Ama ortalama 1 milyon doların altına da inmiyor. Çok yakında çok büyük düğün organizasyonlarını bundan böyle Kıbrıs’ta ve Türkiye’de de görebileceğiz” dedi. 

IADWP Avrasya Başkanı Murtaza Kalender, indistan’ın en büyük düğün planlayıcılarını getirdikleri nitelikli turist hedefleri olduğunu bu yüzden  turist profilinin iyileşmesine katkı sağlayacağının altını çizdi. Acentalarımıza yeni rota ve tur programlarını paylaşma imkânı sağladık. Verimli geçen etkinlikte, Dünya turizm temsilcileri de Kıbrıs’da acentelerimiz ile tanışarak yeni iş birlikleri sağlamak istediklerini belirttiler. 

Uluslararası mesleki bağların kuvvetlendirilmesi ve yeni iş birliklerinin inşa edilerek  acentalarımıza katkı sağlanması konusunda B2B toplantı katılımlarımız yıl boyu devam edecektir.

14 Nisan 2023 Cuma

Kimlik kartıyla gidilebilecek yurt dışı bayram tatil önerileri

Türkiye’nin Lider Seyahat Pazaryeri Enuyguncom sadece kimlik kartıyla gidilebilecek seyahat önerilerini bayram planı yapan tatil severlerle paylaştı. Kimlik kartıyla kolayca gidilebilecek ülkelerin görülecek yerler listesinde birçok cazibe merkezi yer alıyor.Türkiye Cumhuriyeti çipli kimlik kartı ile seyahat edilebilen ülkelerin sayısı artıyor. Listede Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Azerbaycan, Gürcistan, Moldova ve Ukrayna bulunuyor. Uygun fiyatlı tatil planlarında başı çeken pasaportsuz ülkeler, özellikle bayram tatillerinde yoğun ilgi görüyor. Tatil severlerin kültür, doğa, deniz temalı tatil konseptlerini bulabilecekleri bu ülkelerde görülecek yerlerden lezzet duraklarına, tarihi yapılardan doğal güzelliklere kadar keşfedilecek birçok güzellik bulunuyor.

Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti

Yavru Vatan Kuzey Kıbrıs’a Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları 30 güne kadar olan ziyaretleri için çipli kimlik kartlarıyla giriş yapabiliyor. Tarihi ve kültürüyle etkileyici Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ne Türkiye’nin her yerinden direkt ya da aktarmalı uçuşlarla ortalama 1,5-2 saatte ulaşılabiliyor. Enuygun.com bayram tatili için Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ni tercih edeceklere Girne, Lefkoşa, Gazimağusa şehirlerinden birinde kalmalarını ve bu şehirlerin tarihi değerlerini keşfetmelerini öneriyor. Kalınacak şehre göre Girne Kalesi, Bellabais Manastırı, Selimiye Camii gibi cazibe merkezleri de görülecek yerler arasında başı çekiyor. 

Azerbaycan

Çipli kimlik kartı ile 90 güne kadar kalınabilecek ülkede başta başkent Bakü olmak üzere ziyaret edilebilecek şehirler bulunuyor. Hazar Denizi’nin batı kıyısında kurulu Bakü’de çok sayıda plaj da yer alıyor. Ülkenin bir diğer popüler seyahat destinasyonu olan Gence, etkileyici tarihi, mimarisi ve huzurlu atmosferiyle hem dinlenip hem eğlenebileceğiniz özel bir şehir olarak öne çıkıyor. Ülkemizden pek çok hava limanından direkt uçuşlarla Bakü’ye ulaşabilir ve keşfe başlayabilirsiniz. Bakü uçak bileti alarak bayramda keyifli bir tatil yapabilirsiniz. 

Gürcistan

Başkenti Tiflis ve yemyeşil şehri Batum ile öne çıkan Gürcistan, bayram tatili için ideal rotalardan. Lezzetli yemekleri, cazibe noktaları ve kültürel dokusuyla öne çıkan Gürcistan’a uçakla ulaşımın yanı sıra Batum otobüs bileti alarak da gitmek mümkün. Enuygun.com bayram tatili için Gürcistan’ı seçeceklere peynirli pide haçapuri ve Gürcü mantısı hinkali yemeden dönmemelisiniz önerisini yapıyor. Batum’u tercih edecekler için gezilmesi gerekenler listesinde Ali ve Nino heykelleri, Batum Botanik Bahçesi ve Argo Teleferiği yer alırken, Tiflis rotasında Parlamento Binası, Tiflis Saat Kulesi ve Nikoloz Baratashvili Köprüsü ilk sırada yer alıyor.  


Moldova

Doğu Avrupa’nın küçük ve sevimli ülkesi Moldova da Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarına kapılarını pasaportsuz, vizesiz açıyor. Çipli kimlikle giriş yapıp 90 güne kadar kalabileceğiniz ülkede farklı kültürlerin harmonisini görmek mümkün. Ülkenin başkentine gitmek için Kişinev uçak bileti alarak yolculuğunuzu planlamaya başlayabilirsiniz. Enuygun.com Kişinev’de mutlaka Dendarium Park, Moldova Ulusal Tarih Müzesi ve Stephen the Great Central Park’ın görülmesini öneriyor.

 

Turizm sektörü EMITT’te buluştu

Dünyanın en büyük beş turizm fuarından biri olan EMITT, 12-15 Nisan 2023 tarihleri arasında TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde turizm sektörünü 26’ncı kez ağırladı. Düzenlediği fuarlar ile her yıl binlerce yabancı yatırımcıyı yerli iş ortakları ile bir araya getiren ICA Events, EMITT Fuarı ile 26’ncı kez sektör paydaşlarına kapılarını açtı. EMITT Fuarı, kamu kuruluşları, sektörel birlikler, tur operatörleri ve seyahat acentaları ile otellerin yanı sıra havayolları, konaklama tesisleri, ulaşım ve bilişim teknolojileri firmaları gibi turizm sektöründe yer alan profesyonellerin buluşma noktası oldu.Türkiye ve bölgenin yanı sıra küresel turizm sektörüne de yön veren uzmanlar EMITT’te gündeme dair turizm trendlerini kapsayan oldukça zengin bir etkinlik programı çatısında sektörle buluştu.

emitt-2023.jpgEMITT Fuarının birinci gününde “Türk Hava Yolları; İtalya ve Güzelliklerini Sunar” başlıklı ilk oturum gerçekleştirildi. Oturumun moderatörlüğünü CESISP– Milano Bicocca Üniversitesi, TRA Counsulting SL Genel Müdürü Prof. Andrea Giuricin yaptı. EXPO 2023 Roma Adaylık Komitesi, Mena Bölgesi Özel Büyükelçisi Fabıo Nicolucci, Enit İtalya Turizm Kurulu Başkanı Ivna Jelinic, Türk Hava Yolları Satış Başkanı Yardımcısı (Güney Avrupa) Ömer Faruk Sönmez ve Connect2Italy ve Mancini Worldwide CEO’su Alessandro Mancini’nin katıldığı oturumda Roma Expo 2030 ve İtalya’nın Palermo şehri ön plana çıktı. 

İtalya’nın üreticilerini bir araya getirmenin önemli olduğuna değinen Connect2Italy ve Mancini Worldwide CEO’su Alessandro Mancini, “Connec2Italy’nin amacı; Milano’dan Sicilya’ya kadar olan üreticileri, özel destinasyonları, deneyim alanlarını bir araya getirmek. THY ile güçlü bir iş birliğimiz var, İtalya’nın 8 ayrı şehrine uçuş gerçekleştiriyorlar” dedi.

EXPO 2030 Roma Adaylık Komitesi, Mena Bölgesi Özel Büyükelçisi Fabıo Nicolucci, ise “Roma Expo 2030, hem kalkınmayı hem de çevresel sürdürülebilirliği dengeleyerek insana ve onun kendi 'yaşam alanına', yani şehri yeniden icat etme becerisine odaklanmak için eşsiz bir fırsat” dedi.

Enit İtalya Turizm Kurulu Başkanı Ivna Jelinic, “Misafirperverlik konusu Türkiye ve İtalya’nın sahip olduğu ortak bir değer. İtalyan misafirperverliğini de göstermek adına sizleri ülkemize bekliyoruz. Bu noktada THY bizim önemli bir paydaşımız. Onlara çok teşekkür ederiz” dedi.

emitt-2023-001.jpg337 destinasyon ile dünyaya hizmet verdiğini vurgulayan Türk Hava Yolları Satış Başkan Yardımcısı (Güney Avrupa) Ömer Faruk Sönmez, “İtalya’nın güzelliklerini göstermek için diğer destinasyonlarına da uçmak istiyoruz. Palermo, İtalya’nın da ön plana çıkarmak istediği bir destinasyon. Bizler de THY olarak Palermo’ya uçuşlarımızı gerçekleştiriyoruz. Tüm bunların yanı sıra sürdürülebilirlik bizim için çok önemli, bu konuda önemli aksiyonlar alıyoruz. THY olarak, 2019 yılından bu yana 55.495 ton yakıt tasarrufu sağladık, bu da yaklaşık 174.800 ton karbon emisyonu azaltımı anlamına geliyor” diyerek sözlerini sonlandırdı. 
Başkanlar Oturumu, Sektörün Yarınını Konuştu

Günün ikinci etkinliği, EMITT Fuarının klasiklerinden biri olan Başkanlar Oturumu, “Fikir Önderleri 2023 Turizm Öngörülerini Açıklıyor” başlığı ile sektörün yol haritasını belirledi.  

emitt-2023-003.jpg

Moderatörlüğünü Turizm Danışmanı Osman Ayık’ın üstlendiği Başkanlar Oturumu’nda; TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya, TTYD Başkanı Oya Narin ve TÜROFED Başkanı Sururi Çorabatır sektöre yön veren son gelişmeleri gündeme taşıdı. Oturumda güncel turizm rakamları, tedbirler, aksiyonlar,  gelecek beklentisi ve yol haritası gibi önemli konulara değinildi. 

Son zamanlarda inişli çıkışlı dönemler yaşandığına vurgu yapan TTYD Başkanı Oya Narin, “Rusya-Ukrayna savaşı ve pandemi gibi olaylar turizm sektörünü hem yordu hem de güçlendirdi. En çok zedelenen grup seyahat acentesi oldu ve en çok personelimizi insan kaynaklarında kaybederek çıktık. Sektörün sürdürülebilirliğini devam ettirmek için insan kaynağını yanımızda tutmamız gerekli. Teşvik veya vergi gibi konuların önümüzdeki dönemde birlikte karar alınıp, istişare yapılarak oluşturulması gerekiyor. Türkiye turizmi sadece Antalya’dan oluşmamaktadır. Sektörde bir İstanbul, Ege ve Doğu Anadolu olduğu unutulmamalı. Turizmde dönüşüm programı yapılıp, diğer destinasyonların da önünün açılması gerekiyor. Yatırımlar ve işletmeler için yeni finansman modelleri yapılmasına ihtiyaç duyuluyor. Değerli acentalarımıza, konaklama tesislerimize ve gençlerimize bu sektörü cazip haline getirmeliyiz” dedi.

TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya, Türkiye’nin turizm potansiyelini şöyle değerlendirdi; Türkiye'nin sahip olduğu turizm potansiyeli ve doğru stratejilerle 100 milyon ziyaretçi verisine ulaşabileceğini kaydeden Bağlıkaya, sözlerine şöyle devam etti: “Biz 2-3 sene önce böyle bir hedef konulması gerektiğini söyledik. 100 milyon ziyaretçi, Türkiye'nin elindeki kültürel zenginlikleriyle, doğasıyla, tabiatıyla, deniziyle, kumuyla, güneşiyle, gastronomisiyle, sağlık turizmiyle bütün turizm çeşitliliğiyle eğer gerçekten sektörle sorun olmayan bir kamu yapısı olursa gerçekten gerçekleştirilebilecek bir rakam.”

Bağlıkaya’dan İç Turizmin Desteklenmesi İçin İki Önemli Öneri

Yurt dışından gelen ziyaretçi sayısını ve ülkemize giren turizm gelirini artırmanın yanında iç turizmdeki gelişimin de ihmal edilmemesi gerektiğinin altını çizen Bağlıkaya, yurt içi turizm pazarının geliştirilmesi için iki önemli önerileri olduğunu ifade etti. Bağlıkaya, “İç pazara otellerin ayırdığı kontenjanlarda KDV ve Damga Vergisi indirimi getirilmeli. Memurlara, işçilere, emeklilere seyahat ve tatil yardımı yapılması lazım ve bunların da vergiden düşürülmesi lazım. İşverenler; işçilerine, çalışanlarına böyle bir bütçe ayırıp vergilerinden düşebilsinler. Bu önerilerimizi seçimden sonra kim yetki alırsa ona da ileteceğiz” dedi. 

TÜROFED YK Başkan Yardımcısı Erkan Yağcı, “Bulunduğumuz coğrafya kolay bir coğrafya değil. Türkiye’de son dönemde turizm sektörünü de etkileyen 3 felaket yaşandı; bunlardan bir tanesi pandemi, diğeri savaş bir diğeri de deprem felaketi. Yönetişim bu işin en önemlisi, akıl akıldan üstündür ve ortak paydamız turizmin ilerlemesidir. Türkiye konuk severliğiyle bilenen bir ülke o yüzden hata payımızın olmaması lazım. Ortak akıl ile beraber yönetilmeye ihtiyaç var. Böylelikle, turizmde Türkiye algısını en üst seviyeye yükseltebiliriz. Verdiğimiz hizmetle yaratacağımız itibar çok önemli. Bunu beraber yapabiliriz. Yakın çalışma, iletişim krizi aşmada ve yönetmede çok önemli bir anahtardır” dedi.

emitt-2023-004.jpg

*Dört gün sürecek EMITT Fuarı tüm hızıyla devam ediyor.

7 Nisan 2023 Cuma

NG HOTELS, ara tatil döneminde özel proğramla sizleri bekliyor

NG Hotels, Sapanca ve Afyon’daki otellerinde okul dönemine keyifli bir mola vermek isteyen ailelere karnaval havasında, bol aktiviteli bir tatil sunuyor. NG HOTELS, ara tatil dönemi ve 23 Nisan’da çocuklara özel olarak hazırladığı birbirinden keyifli oyun ve aktivitelerle okula ara veren öğrencilere zamanın nasıl geçtiğini unutturacak. Atölye çalışmalarından ödüllü yarışmalara birçok eğitici ve eğlenceli etkinlik hazırlayan NG AFYON, NG SAPANCA ve NG ENJOY, her yaştan misafirlerine unutulmaz bir tatil yaşatacak. 

ng-enjoy-ng-sapanca.jpg

NG AFYON’DA ÇOCUKLAR BOLCA EĞLENİRKEN AİLELER TERMAL KEYFİNE DOYACAK 

Çocuklar için birbirinden eğlenceli etkinlikler hazırlayan, termal suları günümüzün wellness uygulamaları ile en üst seviyesine ulaştıran NG Afyon, masaj ve SPA uygulamalarıyla konuklarına eşsiz bir tatil deneyimi sunarken özel olarak hazırlanan aktiviteleriyle çocuklara da unutulmaz bir tatil vadediyor. Kaydıraklı havuzlar, ödüllü yarışmalar, mini disco ile okul döneminin yorgunluğunu atacak çocukları NG AFYON’da animasyon film saatinden sanat etkinliklerine kadar birçok seçenek bekliyor. 

ng-enjoy-ng-sapanca-001.jpg

NG SAPANCA VE NG ENJOY’DA YETİŞKİNLER DE ÇOCUKLUĞUNA DÖNECEK

NG ENJOY ve NG SAPANCA, 15-23 Nisan tarihleri arasında Sincap Kulüp’te sanat etkinliklerinden tangram yarışmasına, mandala çalışmasından forest art-natür kompozisyon etkinliğine zengin bir program sunuyor. Yetişkinlere dart, bisiklet, bocce, mini golf, nal atma, okçuluk gibi etkinliklerle bol hareketli bir tatil yaşatacak NG SAPANCA ve NG ENJOY’da jonglör show, mini disco ve teenager karaoke gibi etkinlikler de gerçekleşecek. Çocuklar bir yandan oyun oynarken bir yandan da anne babaları ile birlikte doğayla iç içe keyifli bir tatil geçirme fırsatı bulacak.

Şanlıurfa yılda 5 milyon turist ağırlıyor

Dünyanın en eski yerleşim yerlerinden olan Şanlıurfa tarihi yapılarıyla dikkat çekerken Göbeklitepe, Balıklıgöl, Fırat nehri, Halfeti gibi doğal güzellikleri ve gastronomi kenti olma özelliğiyle de öne çıkıyor. Şanlıurfa yılda 5 milyondan fazla turist ağırlarken bunun 1 milyonunu Şanlıurfa’daki otellerde konaklayanlar oluşturuyor. 


Günübirlik gezi amaçlı gelenlerle birlikte bu sayı 5 milyonu aşıyor. Göbeklitepe ile birlikte Şanlıurfa’ya yurtdışından gelen turist sayısında artış oldu. Şanlıurfa’da konaklayan turist sayısı yılda bir milyonu geçerken günübirlik turist sayısıyla birlikte yıllık 5 milyon kişiyi aşıyor. Bu bakımdan Şanlıurfa, Türkiye’nin en büyük turizm destinasyonlarından biri olmaya aday. Hem tarihi dokusu, doğal güzellikleri, gastronomisi ve kadim bir şehir olması Şanlıurfa’yı önemli bir turizm merkezi haline getiriyor.

gobeklitepe-balikligol-firat-nehri-halfeti.jpgŞanlıurfa’nın Türkiye’nin en büyük turizm destinasyonlarından olmaya aday olduğunu söyleyen Astor Turizm Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Fatih As, “Şanlıurfa, tarihi ve kültürel mirası, doğal güzellikleri, gastronomik zenginlikleri ile ülkemizin en önemli turizm destinasyonlarından biridir” dedi.  Şanlıurfa’nın turizm başta olmak üzere ekonomik, kültürel ve toplumsal kalkınması için AK Parti’den Milletvekili Aday Adayı olduğunu ifade eden As, turizm sektöründe edindiği tecrübesini Şanlıurfa’nın gelişimi için kullanmak istediğini belirtti. Aynı zamanda yolcu taşımacılığı sektöründe Türkiye’nin en büyük firmaları arasında yer alan Şanlıurfa merkezli Astor Turizm’in Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Fatih As, Şanlıurfa’nın tarihi ve kültürel mirasını turizme kazandıracaklarını söyledi.

gobeklitepe-balikligol-firat-nehri-halfeti-001.jpg

“Şanlıurfa’nın tarihi ve kültürel mirasını turizme kazandıracağız”

Milletvekili seçilse de seçilmese de Şanlıurfa’nın turizmde hak ettiği noktaya ulaşması için mücadele edeceğini ifade eden Mehmet Fatih As şunları söyledi: “Şanlıurfa'nın tarihi ve kültürel mirasını turizme kazandırmak için çalışmalar yapacağız. Şehrin tarihi dokusunu koruyarak turistik yerlere dönüştürüp, ziyaretçilerin rahatlıkla gezebileceği bir turistik rota oluşturacağız. Balıklıgöl, Göbeklitepe, Harran gibi tarihi mekanların yanı sıra, tarihi konaklar, camiler, medreseler, hanlar ve çarşıları da turizme kazandıracağız. Bu noktada, yerel yönetimler, turizm sektörü ve sivil toplum kuruluşları işbirliği içinde çalışarak tarihi mekanların restorasyonu ve turizm faaliyetlerinin düzenlenmesi için projeler geliştireceğiz. Halfeti gibi doğal güzellikler turistlerin ilgisini çekecek yerler arasındadır. Bu yerlerin turizme kazandırılması için öncelikle korunması gerekmektedir. Turizm faaliyetleri sırasında doğal yaşamın zarar görmemesi için çevre dostu turizm anlayışının benimsenmesi de önemlidir.”

Gastronomik zenginlikleriyle de dikkat çekiyor

Şanlıurfa'nın gastronomik zenginliklerinin de turizm açısından büyük bir potansiyele sahip olduğunu belirten As, “Kebapları, lahmacunları, çiğ köfteleri, tatlıları ve diğer yöresel yemekleri ile Şanlıurfa, yemek turizmi açısından oldukça önemli bir yere sahiptir. Bu nedenle, Şanlıurfa'da yöresel yemekleri tanıtmak için gastronomi turizmi faaliyetlerini destekleyeceğiz” şeklinde konuştu.

27 Mart 2023 Pazartesi

Milas-Bodrum Havalimanı, EasyJet’in Bristol’den gerçekleştirdiği sezonun ilk uçuşunu törenle karşıladı.


TAV Havalimanları tarafından işletilen Milas-Bodrum Havalimanı, EasyJet'in Bristol'den gerçekleştirdiği ilk uçuşu törenle karşıladı. EasyJet Havayolları'nın A-320 tipi uçağıyla 166 yolcu Bristol'den Bodrum'a geldi. İngiliz yolcular terminalde çiçeklerle karşılandı. EasyJet, 4 Kasım 2023 tarihine kadar salı, perşembe ve pazar olmak üzere haftada üç gün Bodrum-Bristol arasında uçuş düzenleyecek. 

milas-bodrum-havalimani-easyjet.jpgİngiliz havayolu EasyJet, 26 Mart ile 11 Kasım tarihleri arasında  Bristol, Gatwick, Luton, Edinburg ve Liverpool olmak üzere  İngiltere'nin beş kentinden Bodrum'a  karşılıklı toplam 694 uçuş gerçekleştirmeyi planlıyor.

milas-bodrum-havalimani-easyjet-001.jpgTAV Milas-Bodrum Genel Müdürü İclal Kayaoğlu, "Bristol'den gelen sezonun ilk dış hat uçuşunu karşılamaktan büyük bir mutluluk duyuyoruz. Sezon boyunca paydaşlarımızla işbirliği içinde çalışarak yolcularımıza güvenli ve konforlu bir seyahat deneyimi sunmayı hedefliyoruz. 2022 yılında pandemi öncesi rakamlara yaklaşan uçuş ve yolcu sayımızın bu yıl artarak devam etmesini ve dünyanın her yerinden misafirlerimizi ağırlamayı dört gözle bekliyoruz" dedi. Milas- Bodrum Havalimanı 2022 yılında 3 milyon 904 bin yolcu ağırladı.


25 Mart 2023 Cumartesi

AL Danışmanlık Franchise Veriyor

HEM EĞİTİMCİ KİMLİĞİMLE HEM DANIŞMAN KİMLİĞİMLE ŞİRKETLERİN VE KİŞİLERİN EN GÜÇLÜ YANLARINI GÖREREK ONLARA AYNA OLUP, EN GÜÇLÜ YANLARINI ÖNE ÇIKARMALARINI SAĞLIYORUM


aysen-lacinel-psikolojik-danisman-al-danismanlikin-ik-ve-iletisim-uzmani.jpg

Ayşen LAÇİNEL Kimdir?

İnsan kaynakları iletişim ve psikolojik danışmanlık alanlarında; ulusal, yerel ve global şirketlere danışmanlık projeleri üreten yöneticilere liderlik, kişisel gelişim ve pozitif iletişim yönünde eğitimler veren Koçluk ve Mentorluklar yapan bir isim Ayşen LAÇİNEL.

Dolayısıyla iş dünyasında pek çok yönetici ile proje ortaklıkları yapmaktayım. AL Danışmanlık ekibimle birlikte, hem eğitimci kimliğimle hem Danışman kimliğimle şirketlerin ve kişilerin en güçlü yanlarını görerek onlara ayna olup, en güçlü yanlarını öne çıkarmalarını sağlayan çalışmaları yürütmekteyim.



YÖNETİCİLERİN KOÇLUK YAKLAŞIMI GERÇEKTEN ŞİRKETE VE KİŞİLERE DEĞER KATAR

İnsan Kaynakları Yönetiminde Koçlukların Bir Önemi Var Mı?

Elbette şimdi İnsan Kaynakları Yönetimi dediğimiz zaman insan kaynaklarının dağılımında her bireyin kendi yetenekleri, eğitimi ve donanımı doğrultusunda görevlendirildiği büyük bir organizasyon şeması ve bu kişilerin birlikte nasıl iş yapacağı akla gelir. Bu iş yapış sürecinde de aslında yöneticiler sadece tebliğ etmezler sadece iş istemezler, zaman zaman koçluk da yapmaları gerekir.

Koçluk yaklaşımı kişilerin kendilerinin fark edildiğini bilmelerini, kendilerine değer verildiğini görmelerini ve onların da yaratıcılığını hayata geçirmelerini sağlar. İşte bu yüzden yöneticilerin koçluk yaklaşımı gerçekten şirkete ve kişilere değer katar.

İYİ BİR İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMASI İŞTE İYİ BİR AİLE YÖNETİMİ GİBİDİR

İnsan Kaynakları Her Şirket İçin Önemli Midir? 
İnsan Kaynakları Yönetiminin Amacı Nedir?

İnsan kaynakları her şirket için önemli. Çünkü şöyle bakın İnsan Kaynaklarının etkin yönetiminden bahsedecek olursak, tam bir aile gibi düşünmeli. Nasıl ki ailede babanın rolü, ayrı annenin rolü ayrı, çocukların rolü ayrı, hatta yaşıyorlarsa büyükanne, büyük babanın da rolü ayrı. Dolayısıyla şirketlerdeki insan kaynakları yapılanmasında Yönetim Kurulu, İcra Kurulu, Genel Müdür, Genel Müdür Yardımcıları ve Uzmanlar; o eğitimleri, deneyimleri, yetenekleri ve hayalleri doğrultusunda görev almışlarsa ve her birinin görev tanımlarının hepsi, birbirlerinin de görev tanımlarından haberdarlarsa ve bundan mutabıklarsa Neyi Nasıl, Neyi Kimlerle, Ne Süreçte yapacakları da kurallarla tanımlanmış ve öğretilmişse, buna uygun iş yapabiliyorlarsa, kendilerinin en iyi hallerini hayata geçiriyorlar demektir. Böyle olduğu zaman tıpkı bir ailedeki gibi birlik olur, beraberlik olur, dayanışma olur. İyi günde, kötü günde herkes üzerine düşeni en iyi şekilde yapar. Aslında İyi bir insan kaynakları planlaması işte iyi bir aile yönetimi gibidir.

İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNDE ÖDÜLLENDİRME SİSTEMLERİ, MOTİVASYON YAKLAŞIMLARI HİÇ DE O KADAR MALİYETLİ DEĞİL

Yöneticiler ve Çalışanlar Nasıl Motive Edilir ve Bu Motivasyon Nasıl Yukarı Çekilir?

Hepimiz için kolay olmayan dönemler. Önce pandemiyi yaşadık hep birlikte “Evde Kal Türkiye” dedik ve hepimiz evdeydik. Ondan sonra asrın felaketi depremi Türkiye yaşadı, hala herkesin kendi yaşadığı bölge ile ilgili maalesef korkuları var. Bir de tabii hepimizin sorumlulukları var; ayakta kalmak, ayakta tutmak, hayatta olmak ve herkesin hayatta kalmalarını sağlamak istiyoruz. Dolayısıyla bu kadar riskli bir dönemde hepimizin fark edilmeye, sevilmeye, yaptıklarımızın görülmesine ve birbirimize destek olunduğunu bilmeye, destek vermeye ve destek görmeye ihtiyacı var. İşte bu anlamda şirketlerdeki yönetim yaklaşımlarında iyi iş yapanın, gayret edenin de fark edileceği sistemler kurmak gerekiyor ve inanın bana şirketlerde insan kaynakları yönetiminde ödüllendirme sistemleri, motivasyon yaklaşımları hiç de o kadar maliyetli değil. Seni gördüm, seni fark ettim, yaptığın benim için değerli, çabanın farkındayım, teşekkür ederim diyecek olan sistemlerle biz insan kaynaklarının yönetilmesi taraftarıyız. Bu anlamda ödüllendirme sistemlerini ve ödüllendirme süreçlerini de hazırlıyoruz. Aynı performans sistemleri gibi bu herkesin ihtiyacı.

BENİM PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK TEZ KONUM “BAŞARILI LİDERLERDE DUYGUSAL ZEKÂ VE OTANTİK LİDERLİĞİN ÖNEMİYDİ”

Başarılı Liderlerin Ortak Özellikleri Nelerdir?

Şimdiye kadar hep şöyle deniyordu zaman yönetimi ve planlama, karizmatiklik, analitik zekâ, sayılara hâkim olma gibi özellikler…

Elbette bunlar özellikler, benim psikolojik danışmanlık tez konum “Başarılı Liderlerde Duygusal Zekâ ve Otantik Liderliğin Önemiydi.” İşte bu anlamda hele de böylesi çalkantılı bir dönemde hele de böylesi hesaplanamayan alternatiflerin gerçeğimiz olduğu bir süreçte gerçekler liderlerin, patronun, patronajın ve kilit pozisyonların otantik zekâya ve duygusal zekâya sahip olması da en çok aranan özelliklerden. 

SÖYLEDİĞİNİ YAPAN, YAPABİLECEĞİNİN SÖZÜNÜ VEREN, KRİZLERİ SANKİ DOĞAL HALİMİZMİŞ GİBİ BİR TAKIMI YÖNETEN KİŞİLERDEN BAHSEDİYORUZ  

Otantik zekâ nedir diyecek olursak; söylediğini yapan, yapabileceğinin sözünü veren, krizleri sanki doğal halimizmiş gibi yöneten ve krizleri yönettikçe de nasıl yönetildiğini sisteme entegre eden, kişileri motive eden, insanlara ilham veren ve tamamen duygusal bağ kurarak, sadakatle oluşturulan bir takımı yöneten kişilerden bahsediyoruz bu otantik liderlik. Hele de bu dönemde en çok aranan özellik…

İNSAN AKLINA GELDİĞİ GİBİ KONUŞMAZ, AKLINA GELDİĞİ GİBİ DAVRANMAZ, HEMEN DE MAİLLERE CEVAP YAZMAZ. BİR DAKİKA DER, BİR DURUP ANLAYAYIM, SONRA FARK EDEYİM VE DİYEYİM Kİ ASLINDA BEN NE İSTİYORUM? 

Duygusal zekâya gelince, kişinin duygularını fark etmesi, başkalarının duygularını anlaması ve ortak değerlerle duyguları en etkin, en pozitif yaşam becerileri ile yönetebilmesi demektir. Düşünsenize duyguların fark edilmesi, neyi, niye, ne zaman, nasıl söyleyeceğini de belirler insanın. Bu anlamda insan aklına geldiği gibi konuşmaz, aklına geldiği gibi davranmaz, hemen de maillere cevap yazmaz. Bir dakika der, bir durup anlayayım, sonra fark edeyim ve diyeyim ki aslında ben ne istiyorum? İşte amacına göre tepkiler vermek ve bu seçimlerin farkında olmak duygusal zekâyı kullanmayı gerektirir. O anlamda da bu iki özellik de varsa kişide hem başarılı bir yönetici hem de etkin ve pozitif sonuçlar getiren bir lider var demektir. 

AL DANIŞMANLIK FRANCHİSE OLARAK KOÇLUK YAPMAK, İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI YAPMAK, İNSAN KAYNAKLARI SÜREÇLERİNDE UZMAN ADAYI OLARAK ÇALIŞMAK VE KİŞİSEL GELİŞİM İLETİŞİM EĞİTİMLERİNİ VERMEK ÜZERE EĞİTİMCİ OLARAK YETİŞMEK FRANCHİSELARIM İÇİN ARTIK HİÇ DE UZAK DEĞİL

Franchise Sisteminiz Nasıl Doğdu ve Nasıl İlerleyecek?

Tabi şimdi benim yıllarca Management Training ve Retail Traning programlarıyla yönetici yetiştirme programları sonrasında iş dünyasına kazandırdığım arkadaşlarımız girişimcilik eğitimleri ile iş dünyasına yeni adım atıp, kendi işlerini kurmaya vesile olduğum katılımcılarım ve yetiştirdiğim iş insanları artık benden hocam biz de sizin gibi olmak istiyoruz diye bir takım taleplerde bulunmaya başladılar. Hatta iş insanlarından farklı olarak da beni medyada gören, haberlerden benimle ilgili bilgi sahibi olan, henüz tanışmayan, şahsen hiç tanışmayan hanımefendiler de beni rol model aldıklarını söylediler. Tabii ki çok mutlu oldum bundan. Bununla birlikte sizin gibi olmak istiyoruz ve sizin işinizi yapmak istiyoruz diyenler çoğalınca da ben de düşündüm nasıl olabilir bu hanımlar, bu genç insanlar veya iş yapmak isteyenler benim gibi nasıl olabilir? O zaman ben onları bir iletişimci, bir yaşam koçu, bir ilişki koçu, öğrenci koçu ve insan kaynakları süreçlerini kurgulayabilecek yeterlilikte bir uzman adayı olarak yetiştireyim. Onları yetiştirirken hem onlara bu eğitimleri vereyim hem uygulamalarını göreyim, uygulamalarına not vereyim, değerlendireyim ve başarılı olanları da mezun edeyim. AL Danışmanlığın bulundukları şehirde temsilcisi olsunlar ve bunu adının da franchise olduğunu gördüm. Dolayısıyla talepleri şu anda karşılamaya başladım. AL Danışmanlık Franchise olarak koçluk yapmak, iletişim danışmanlığı yapmak, insan kaynakları süreçlerinde uzman adayı olarak çalışmak ve kişisel gelişim iletişim eğitimlerini vermek üzere eğitimci olarak yetişmek franchiselarım için artık hiç de uzak değil. 

İLK FRANCHİSE DİYARBAKIR’A VERDİM. SIRADA BEKLEYEN YERLER VAR

Onlardan ilkini Diyarbakır’a verdim. Diyarbakır’da şu anda benden franchise almak isteyen, sırada bekleyen iki iş insanı daha var. Onun dışında Samsun, Gaziantep, Ankara, Yozgat ve Trabzon franchise olarak sırada bekleyen dostlarımız, girişimciler…

TABİİ Kİ HERKESE BU FRANCHİSE VERMEM MÜMKÜN DEĞİL

Tabii ki herkese bu franchise vermem mümkün değil. Eğitimci yetkinliğinin, iletişimci kapasitesinin ve öğrenmeye, öğretmeye açık olmasının gerekliliği var. Ben de yaptığım ön görüşmelerle bu varsa eğer onları bu yetiştirme, eğitim öğretim sürecine dâhil ediyorum.

PARA KAZANMAK, SAYGIN BİR MESLEK SAHİBİ OLMAK BENİM FRANCHİSE PROGRAMIMI TAMAMLADIKTAN SONRA MÜMKÜN OLABİLİYOR

Franchise Almak İsteyenler İçin Şartlar Nelerdir?

Temsilcimiz bahsettiğim koçluk sertifika programı, eğitimcinin eğitimi ve kişisel gelişim eğitimlerini alıyor. Bu eğitimleri alıp, başarılı olduktan sonra staj görüyor ve toplam iki ay süren yetiştirme, geliştirme programını başarıyla tamamlayanlar sınava giriyorlar. Sınavdan sonra bir yıllık franchise isim kullanma hakkımızı ve bizim bütün dokümanlarımızı, sertifikalarımızı, sunumlarımızı kullanma hakkını alıyorlar. 

SERTİFİKA VE KATILIMCI BELGELERİ İÇİN AL DANIŞMANLIK İSTANBUL MERKEZDEN TALEP EDİYORLAR

Sertifika ve katılımcı belgeleri için AL Danışmanlık İstanbul merkezden talep ediyorlar, katılımcı isimlerini belirterek bütün sertifikalar, katılımcı belgeleri bizim merkezimizdeki departmanımızdan franchise olan temsilcilerimize gidiyor. 

Hem iş sahibi olmak, hem kendini yetiştirmek ve rol model olmak, hem ailesine en etkin şekilde iletişim kurarak ailesindeki bireylere örnek olmak ve evlatları yetiştirmek, hem de aslında para kazanmak, saygın bir meslek sahibi olmak bu şekilde benim franchise programımı tamamladıktan sonra mümkün olabiliyor.

İNSAN YAŞADIĞI MÜDDETÇE KENDİNİ GELİŞTİREBİLİR, BEN HER ŞEYİ BİLİYORUM, BEN TAMAMIM, BEN EN İYİYİM DİYEN İNSAN ARTIK GELİŞİMİNİ TAMAMLAMIŞ VE MAALESEF GERİYE SAYIYOR DEMEKTİR

Son Olarak Eklemek İstediğiniz Bir Şey Var Mı?

Bence insan yaşadığı müddetçe kendini geliştirebilir, ben her şeyi biliyorum, ben tamamım, ben en iyiyim diyen insan artık gelişimini tamamlamış ve maalesef geriye sayıyor demektir. O yüzden yaşadığımız müddetçe öğreneceğimiz çok şey var, nefes alıp veriyorsak, ümit ve umut her zaman var. Kendimizi geliştirmek, kendimizi daha bilgili, daha deneyimli, daha donanımlı hale getirmek mümkün. Böyle olduğumuz zaman hem kendimize daha faydalı oluruz hem çevremize daha faydalı oluruz. O yüzden eğitim yatırımı insanın kendisine yapılacak en büyük yatırımdır. Ben de bu yolda kendini geliştirmek isteyenlere yol arkadaşı olmak için her daim hazırım…

22 Mart 2023 Çarşamba

İSATAG ARAMA KONFERANSI İKİ PANELDE GERÇEKLEŞTİ

TURİZMİN SESİ


İstanbul Seyahat Acentaları Tanıtım ve Geliştirme Derneği (İSATAG) 21 Mart 2023 tarihinde Point Hotel’de 2 panelde gerçekleşen konferans ile geniş katılımla resmen kuruluşunu açıkladı

Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı’nın ardından Açılış konuşmasını İSATAG Başkanı Aylin Özsavaş gerçekleştirdi. İSATAG Başkanı Aylin Özsavaş; Turizm camiamızın değerli Başkanları, Kıymetli meslektaşlarım, Basınımızın değerli temsilcileri, Hanımefendiler, Beyefendiler İstanbul Seyahat Acentaları Tanıtım ve Geliştirme Derneği'mizin ilk etkinliğine hepiniz hoş geldiniz, şeref verdiniz.

DEPREMZEDELERE VE ETKİLENEN ŞEHİRLERE VAZİFELERİMİZİ YERİNE GETİRMEK VE SEKTÖRÜMÜZ ADINA ÜRETMEYE, ÇALIŞMAYA DEVAM ETMEK ZORUNDAYIZ

Deprem yüreğimizi yaktı ama bir an önce hayata dönerek, depremzedelere ve etkilenen şehirlere vazifelerimizi yerine getirebilmek ve onlara bir nebze katkıda bulunabilmek için, sektörümüz adına üretmeye ve çalışmaya devam etmek zorundayız. Bugün burada sizlerle Türkiye Cumhuriyeti'nin 100. yılında yeni bir turizm vizyonu ne olmalı üzerine konuşacağız. Bu vizyonun merkezinde ise İstanbul'un destinasyon merkezi haline gelmesi ve marka şehir olan İstanbul'un bir üst seviyeye taşımak yatıyor” diyerek sözlerine başladı.

 aylin-ozsavas.jpg

İSTANBUL’UN DESTİNASYON MERKEZİ OLMASI İÇİN SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM ANLAYIŞI BENİMSENMELİDİR

İSATAG Başkanı Aylin Özsavaş; “İstanbul, tarihi ve kültürel zenginlikleri, doğal güzellikleri, gastronomi lezzetleri, Mice etkinlikleri ve turizm potansiyeli ile dünya genelinde tanınan bir şehirdir. Ancak, bu değerlerin korunması ve sürdürülebilir bir turizm faaliyeti için turizm endüstrisi, yerel topluluklar, seyahat acenteleri, sivil toplum örgütleri ve diğer ilgili paydaşlar arasındaki işbirliği ve ortak çalışmalar yapılması gerekmektedir. Bu çalışmalar, tarihi dokunun ve doğal güzelliklerin korunması, ulaşım altyapısının geliştirilmesi, turizm sektörü çalışanları ve turistlerin sürdürülebilir turizm konusunda eğitilmesini ve bilgilendirilmesi gibi birçok konuyu içermektedir. Özellikle pandemi döneminde, turizm sektöründe birçok değişiklik yaşandı. Bu değişikliklerin de dikkate alınarak, İstanbul'un destinasyon merkezi olması için sürdürülebilir turizm kavramı ile uyumlu bir turizm anlayışı benimsenmelidir ve tanıtımı doğru yapılmalıdır” dedi.

aylin-ozsavas-001.jpg

İSATAG OLARAK MARKA ŞEHİR İSTANBUL’U DÜNYA'DA TURİZM ENDÜSTRİSİNDE ÖNCÜ BİR KONUMA  ALINARAK KÜLTÜREL GELİŞİME KATKIDA BULUNACAĞIZ

Aylin Özsavaş; “Dernek olarak, İstanbul'un kültürel mirasını korumak, turizme kazandırmak ve destinasyon tanıtımı için çeşitli projeler üzerinde çalışacağız. Projelerimiz arasında İstanbul'un tarihi ve kültürel yerlerini tanıtan turistik turlar, yerel lezzetleri vurgulayan gastronomi turları, sanatsal ve sportif etkinlikler, eğitsel ve akademik programlar düzenlemek, sektörün tüm paydaşları ile ortak organizasyonlar yapmak, Yurtdışı Sektör temsilcileri ile B2B görüşme ortamları yaratmak ve üyelerimiz arasındaki iş birliği ve dayanışmayı güçlendirmek var. Sizlerin de desteği ile, İstanbul Seyahat Acentaları Tanıtım ve Geliştirme Derneği olarak, Marka Şehir İstanbul'u dünya çapında turizm endüstrisinde öncü bir konuma taşıyarak, şehrin ekonomik, sosyal, çevresel ve kültürel gelişimine katkıda bulunacağız. Hepinize katılımlarınızdan ve değerli fikirlerinizle yapacağınız katkılarınızdan dolayı teşekkür ederim” diyerek sözlerini sonlandırdı.

omer-kartin.jpg

Panellerde ise; “Cumhuriyetimizin 100. yılında Yeni Turizm Vizyonu Ne Olmalı?” ve “Marka Şehir Nasıl Olunur?” konuları tartışıldı.

istanbul-seyahat-acentalari-tanitim-ve-gelistirme-dernegi-isatag-nur-undey.jpg

İlk panel olan “Cumhuriyetimizin 100. yılında Yeni Turizm Vizyonu Ne Olmalı?” Konulu panel İSATAG Genel Sekreteri Ömer KARTIN moderatörlüğünde TÜRSAB Boğaziçi BTK Başkanı Dr. Yüksel TÜREMEZ, Medipol Üniversitesi Gastronomi ve Mutfak Sanatları Doç. Dr. Nur ÜNDEY, DEU Gastronomi ve Mutfak San. ABD Bsk. Doç. Turgay BUCAK ve Balıkesir Üni. Rektör Yrd. Prof. Murat DOĞDUBAY’ın katkılarıyla gerçekleşti.

huseyin-gazi-cosanistanbul-seyahat-acentalari-tanitim-ve-gelistirme-dernegi-isatag.jpg

İkinci panel olan “Marka Şehir Nasıl Olunur?” Konulu panel ise, İSATAG Başkanı Aylin ÖZSAVAŞ moderatörlüğünde İBB Turizm Şube Müdürü Hüseyin Gazi COŞAN ve KENTHAS Yönetim Kurulu Başkanı, Y.Kent Plancı Özcan BİÇER’in katkılarıyla gerçekleşti.

14 Mart 2023 Salı

Türkiye turizmi 2023 sezonu için önemli bir ivme yakalayacak

Bodrium Hotel & SPA Genel Müdürü Yiğit Girgin: “Türk Turizmi 2023 Sezonunda Vites Büyütecek”.Bodrium Hotel & SPA Genel Müdürü Yiğit Girgin, dünyanın en büyük turizm fuarlarından biri ITB Berlin’de hem Türkiye hem de Bodrum’un önemli turizm destinasyonu olarak yoğun ilgi gördüğünü söyledi. Girgin, pandemi nedeniyle 3 yıllık bir aradan sonra gerçekleşen ve referans fuarı olarak gösterilen uluslararası organizasyona 180 ülkeden 90 binin üzerinde profesyonel ziyaretçinin katıldığına dikkat çekti. Türkiye'nin sunduğu hizmet kalitesiyle yıllardır kendini ispatlayan önemli bir turizm pazarı olduğunu kaydeden Yiğit Girgin, “Fuarda destinasyon tanıtımı ve pazarlamaları odaklı bir yapı vardı. Ülke turizmi noktasında Türkiye yoğun ilgi gördü. 


Fuarda alanımız büyüktü, katılım da güçlüydü. Türk Hava Yolları ve Bakanlığımızın stantları birçok heyeti ağırladı. Bu anlamda gerek Türkiye gerekse de, Bodrum özelinde önemli bağlantılara imza atıldı. Türkiye artık büyük bir oyuncu olarak turizm sektöründe global bir rekabet içinde yer alıyor. 2023 yılında da vites büyütmeye devam edeceğiz. Bunun başında, egzotik turizm destinasyonlarını içeren Asya - Pasifik ülkeleri yer alıyor. Dubai, Katar gibi Arap ülkeler ise özellikle lüks segmentteki konaklama imkanlarıyla dünyaya açılmış durumda” diye konuştu.

2023’TE YİNE İYİ BİR SEZONA İMZA ATACAĞIZ

Türkiye'nin sektördeki istikrarlı büyümesini sürdürdüğünü dile getiren Girgin, sözlerini şöyle sürdürdü: “Ülke olarak turizmde yönetici ihraç eden bir pozisyondayız. Yurtdışında yüksek kademelere Türk yöneticilerin geldiğini görüyoruz. Ürün ve hizmet kalitemiz, fiyatlandırmalar bu sezonun daha da hareketli geçeceği yönünde bizleri cesaretlendiriyor. 2023 yılı, 2022 yılının üzerinde bir planlama kapasitesine sahip olacak. Depremler nedeniyle yavaşlayan satışlar yavaş yavaş açılıyor. Bu da bizlere temkinli olmak zorunda olduğumuzu ve daha değişik enstrümanlarımızın da devreye alınması gerektiğini söylüyor. Deprem sonrasında ülkenin ne kadar zor şartlarda olursa olsun, ne kadar hızlı toparlanabildiğini hep birlikte yaşadık. Nisan ayında İngiliz pazarı başlıyor. Almanlar da bu yıl geçtiğimiz yıla göre talep artışı gösterecek. Rusya'nın tek pazarı neredeyse Türkiye olacak. Global pazardaki durum ne olacak tam belli değil. Çünkü seçim ortamı veya bitmeyen savaş gibi unsurlar da var. Her şey normal şartlarda seyrettiği takdirde, 2023 yılı geçtiğimiz yıla göre daha da iyi olacaktır. Türkiye turizmi 2023 sezonu için önemli bir ivme yakalayacak”

AFETE KARŞI GÜÇBİRLİĞİ

Bodrumlu turizmciler olarak ülkemizde yaşanan büyük deprem afetinden etkilenenlere konaklama olanağı sunduklarını kaydeden Yiğit Girgin sözlerini şöyle sürdürdü: “Bodrum turizmcisi, yaşanan deprem afetine karşı güçlü bir dayanışma sergiledi. İlk etapta Muğla’da 40 bin civarında, Bodrum’daki otel ve evlerde yaklaşık 10 - 11 bin depremzede vatandaşımız konaklıyor. Devletimiz, depremzede vatandaşlarımızı otellerde ağırlandıktan sonra konuklarımızı ikinci etapta daha sabit bir yerde konaklatabilmeyi amaçlıyor. Bu yıl Türkiye’deki maliyet artışları ciddi oranda yükseldi. Bunun önümüzdeki süreçte biraz daha durulacağını düşünüyorum. İç pazarda alım gücünde bir daralma gerçekleşebilir. Otelciler iç piyasanın da yararlanabilmesi için alternatifler sunacaktır. Fiyatlar artsa bile insanlar farklı konaklama imkanlarından yararlanacaklar”

YENİ SEZONA HAZIRIZ

Bodrium Hotel & SPA olarak yeni sezona güçlü bir şekilde hazırlandıklarını hatırlatan Girgin, “Bodrium'da insan kaynağı ve iş geliştirme odaklı çalışmalarımız sürüyor. Yeni oluşturduğumuz iş geliştirme departmanımızla birlikte personel eğitimlerine hız verdik. Hizmet kalitemizi daha da yükseltiyoruz. Bodrium Otelcilik, İanua SPA ve TYRO İtalyan Restaurantımızda kalite ve servis konusundaki yenilikçi çizgimizi sürdürüyoruz. Kendimizi lokal anlamda da tanıtabilmek için organizasyon ve sponsorluklara devam ediyoruz. Yerel dokuyu tanıtmak için misafirlerimizle güçlü diyaloglar kuruyoruz. Burada Bodrum’un gastronomisini, tarihi ve doğal özelliklerinin detaylarını vermek için çalışıyoruz. Ciddi bir kalite yönetim sistemi uyguluyoruz. Yeşil otelcilik konusunda adımlar atıyor ve karbon ayak izini en aza indirmek için çalışmaya devam ediyoruz. 2023 yılı için konuklarımızı en güzel şekilde ağırlamaya da hazırız” ifadelerini kullandı.

Gezinomi GM Deniz Selen turizm sektörünü değerlendirdi

Gezinomi Genel Müdürü Deniz Selen Kılıçözgürler:2022 yılında turizm gelirleri bir önceki yıla göre % 53,4 arttı.Gezinomi Genel Müdürü Deniz Selen Kılıçözgürler, pandemi dönemiyle birlikte hızını azaltan ancak 2022 yılında toparlanmayı başaran turizm sektörünün bugün geldiği konumundan bahsetti.


Turizm gelirlerinin bir önceki yıla göre yüzde 53,4 artarak 46,3 milyar dolara yükseldiğini, ziyaretçi sayısının ise bir önceki yıla oranla yüzde 71,1 artışla 51,4 milyona ulaştığını ifade eden Kılıçözgürler, “Bacasız sanayi olarak adlandırılan turizm sektörü, özellikle ülkemiz gibi, ekonomik büyüklükte önemli paya sahip olduğu ülkeler için büyük önem taşıyor. Pandemi sonrası dönemde, turizm sektöründe yeniden pozitif yönde bir eğilim yaşamaya başlandı ve Türkiye, ziyaretçi sayısında Fransa ve İspanya’nın ardından, İtalya ve ABD’nin önünde üçüncü sırada yer aldı” dedi. 

Odağına her zaman müşteri güvenliği ve memnuniyetini alan Gezinomi, pandemi etkisiyle değişen tatil alışkanlıklarına en uygun koşullarda ve geniş bir ürün yelpazesi ile hizmet sunmaya devam ediyor. Gezinomi Genel Müdürü Deniz Selen Kılıçözgürler, turizm sektöründe geçen son 3 yılı değerlendirdi. 

“Pandemi sonrası dönemde, turizm sektöründe yeniden pozitif yönde bir eğilim yaşamaya başlandı”
Gezinomi Genel Müdürü Deniz Selen Kılıçözgürler, “Pandemi etkileri nedeniyle sektörümüz açısından kayıp bir yıl olan 2020 yılının ardından, 2021 yaraların sarılmaya başlandığı yıl oldu. Turizm sektöründe faaliyet gösteren tüm şirketlerin, kurum ve kuruluşların derinden etkilendiği bu iki yılın ardından, aşılamanın yaygınlaşması ile birlikte sınırların açılması sektöre derin bir nefes aldırdı. Sonrasında takip eden 2022 yılında her ne kadar jeopolitik olaylar ve ekonomik krizler olmasına rağmen, sektör ayağa kalkmasını bildi ve pandemi öncesi hareketli döneme dönmeyi başardı. Bacasız sanayi olarak adlandırılan turizm sektörü ülkemiz için büyük önem taşıyor. Pandemi sonrası dönemde, turizm sektöründe yeniden pozitif yönde bir eğilim yaşamaya başlandı ve Türkiye, ziyaretçi sayısında Fransa ve İspanya’nın ardından, İtalya ve ABD’nin önünde üçüncü sırada yer aldı. Bu dönemde turizm gelirleri bir önceki yıla göre yüzde 53,4 artarak 46,3 milyar dolara yükselirken, ziyaretçi sayısı ise bir önceki yıla oranla yüzde 71,1 artışla 51,4 milyona ulaştı. 2022 yılında en çok ziyaretçi gönderen ülke sıralamasında 5,7 milyon kişiyle Almanya ilk sırada yer aldı” dedi. 

“2022 yılı halka açıldığımız çok özel bir yıldı, halka arzdan elde edilen 140 milyon TL kaynak finansal yapımızı daha da güçlendirdi”

2022 yılını 516,6 milyon TL ciro ile kapattıklarını söyleyen Deniz Selen Kılıçözgürler, şöyle devam etti: “Karlılık tarafında ulaşmayı planladığımız hedeflerimizi yakalayarak 42,3 milyon TL FAVÖK, 381 milyon TL vergi sonrası net kar ile 2022 yılını tamamladık. Diğer yandan, 2022 yılı halka açıldığımız çok özel bir yıldı. 8 Mart tarihinde 10 milyon adet payımız, Borsa İstanbul Ana pazarda işlem görmeye başladı ve halka arzdan 140 milyon TL kaynak elde ederek finansal yapımızı daha da güçlü hale getirdi.2022 yılı içinde şirketimiz yatırımlarına da hız kesmeden devam etti ve bünyesine ikisi bağlı ortaklık, bir tanesi iştirak olmak üzere üç adet şirket ve faaliyetlerimizle sinerji yaratacak yeni iş kolları kattı. Araç kiralama sektöründe hizmet vermek üzere 100 milyon TL sermaye ile kurulan yüzde 80 pay sahibi olduğumuz Bizzcar Filo Kiralama Hizmetleri A.Ş.’nin kurulmasının ardından, fuar organizasyonu, yayıncılık ve reklamcılık amacıyla 250 bin TL sermayeli yüzde 100 pay sahibi olduğumuz Creastyle Expo Fuarcılık Hizmetleri Anonim Şirketini kuruldu. Son olarak yatırım bankacılığı alanında 500 milyon TL sermayeli, %10 paya sahip olduğumuz Q Yatırım Bankacılık A.Ş.’nin kurulmasına iştirak ettik. Gezinomi, Türkiye’de turizm teknoloji alanının öncülerinden, farklı ve yenilikçi bakış açılarıyla sunduğu hizmetler ve insan kaynağına yatırımlarıyla sektöre değer kattı. Uçtan uca seyahat deneyimini CRM, makine öğrenmesi tabanlı akıllı öneri sistemleri, dinamik fiyatlama, chat-bot ve özelleştirilmiş kanal yönetimi gibi projelerle müşterilerimize sunmayı hedefliyoruz. Bu doğrultuda, 2022 yılında ciddi adımlar attığımız dijitalleşme çalışmalarına yatırım yapmaya devam edeceğiz.”