23 Haziran 2025 Pazartesi

Denizli Turizmi Yeniden Yola Çıkıyor

Kaleiçi Yayalaştırma ve Altyapı Projesi ile Denizli Turizminde Yeni Bir Dönem Başlıyor.Denizli’nin tarihi ve kültürel kimliğini yansıtan Kaleiçi Meydanı, Denizli Büyükşehir Belediyesi tarafından yürütülen kapsamlı düzenleme ve yayalaştırma çalışmalarıyla birlikte turizmde yeniden cazibe merkezi haline geliyor. Denturod olarak bu dönüşümü heyecanla karşılıyor ve tam destek veriyoruz.Yol kesimlerinin trafiğe kapatılarak yaya öncelikli hale getirilmesi, bölgenin turizm potansiyelini artırmakta; tarihi dokunun daha fazla hissedilmesini ve ziyaretçilerin güvenli ve konforlu bir şekilde bölgeyi gezmelerini sağlamaktadır. Ayrıca bölgeye kazandırılan modern tuvalet ile yerli ve yabancı ziyaretçilerimiz uzun süredir hissedilen bir altyapı eksikliğinin de giderildiğini memnuniyetle karşılamaktayız.

 


Proje kapsamında; “Peynirciler ve Kasaplar Hali” ile onun hemen altındaki meyve-sebze halinin de nitelikli şekilde yeniden projelendirilerek gastronomi ve kültür turizmine uygun hale getirilmesi hedeflenmektedir. Böylelikle misafirlerimiz yalnızca alışveriş yapmakla kalmayacak; bölgeye kazandırılacak kafelerde dinlenme ve sosyal vakit geçirme imkânı da bulacaktır.Özellikle Ulu Camii yanında bulunan otoparkın bir bölümünün turist otobüs park alanı olarak ayrılması, tur otobüsleriyle gelen kalabalık grupların Kaleiçi’ne rahatlıkla erişimini sağlayacak; misafirler, Denizli alışveriş turizmine büyük destek veren ve yakında Mimarlar Odası tarafından tescillenmesi planlanan Babadağlılar İşhanı’nda alışveriş yapabilecek, Atatürk Etnografya Müzesi’ni ve Kent Müzesi’ni ziyaret edebilecektir.

Yayalaştırma projesi, bölge esnafı ve vatandaşlar tarafından da büyük ölçüde memnuniyetle karşılanmaktadır. İlerleyen dönemde, özellikle Kaleiçi esnafının yerli ve yabancı misafirlere yönelik ürünler sunmaya başlamasıyla birlikte şehrimizin turizmden alacağı payın önemli ölçüde artacağına inanıyoruz. Bu doğrultuda bölge esnafının turizm bilinciyle hareket edebilmesi için çeşitli eğitimlerin düzenlenmesi gerektiğini de vurguluyoruz.Ayrıca, Kaleiçi bölgesinde yer alan tarihi Gazi İlkokulu, eski valilik ve adliye binasının, şu anda herhangi koruma projesine dahil edilmemiş olması önemli bir eksikliktir. 

 Şehir belleğimizin en önemli yapılarından olan, geçmiş dönemde bahçesinde arkeolojik eserlerin sergilendiği Gazi İlkokulunda,  mevcut ilkokul eğitiminin başka bir ilkokula alınarak, kültür ve turizm bakanlığı tarafından kalıcı bir Arkeoloji Müzesi yapılıncaya kadar Denizli’deki depolarda bekletilen arkeolojik eserlerin geçici olarak sergilenebileceği bir alan olarak değerlendirilmesi, arkeoloji müzesi yapıldıktan sonra yine farklı bir sergi alanı olarak değerlendirilmeye devam edilmesi gerektiğini düşünüyoruz. Bu adım hem bölgenin kültürel çeşitliliğini artıracak hem de Kaleiçi’nin ziyaretçilerine daha zengin bir deneyim sunacaktır, geçmiş Adliye ve Valilik binasının da Denizli sivil toplum örgütlerinin görüşleri alınarak korunması, kültürel müze ve sergi alanlarına dönüştürülmesi bölgenin cazibesini çok daha arttırabilecektir.Yayalaştırma, altyapı ve kültürel dönüşüm çalışmalarıyla Kaleiçi, Denizli’nin turizm vitrinlerinden biri olmaya aday hale gelmiştir. Bu vizyoner yaklaşımı sonuna kadar destekliyor, emeği geçen Denizli Büyükşehir Belediyesi’ne ve tüm paydaşlara teşekkür ediyoruz.

22 Haziran 2025 Pazar

Golf Dondurma’dan sektöre net mesaj 


Bizim Dondurmamız olarak Şeffaflık, Kalite ve Sürdürülebilirlik ÖnceliğimizSıcakların kendini iyice hissettirdiği bu günlerde Golf Dondurma, rengârenk ve lezzet dolu ürünleriyle yaza “merhaba” dedi. Golf Dondurma, Belçika çikolatasıyla fark yaratan Golf Bravo ailesine eklediği Chocolate Extreme, Caramel Biscuit ve Dark Orange ürünlerinin yanı sıra yüzde 81 sütlü Golf Maraşım ve coğrafi işaretli içeriklere sahip Golf Royal Gourmet ürünleriyle kalite ve lezzet iddiasını ortaya koyuyor.

Birbirinden lezzetli dondurmalarıyla en keyifli anlara eşlik eden Golf Dondurma, yıllardır sevilerek tüketilen ürünlerine yenilerini ekleyeme devam ediyor. Bu toprakların markası olarak “Bizim Dondurmamız” olma sorumluluğunu kalite, şeffaflık ve sürdürülebilirlik hassasiyetiyle üstlenerek tüketicisiyle güven ilişkisi kuran Golf Dondurma, her sene ürün ailesine eklediği inovatif ürünleriyle de 20 yılı aşkın süredir sektörün öncülerinden olmaya devam ediyor.

“Lezzetin yanı sıra içerik şeffaflığı ve etik pazarlama anlayışı temel unsurumuz” 

Tüketici beklentilerinin merkezde tutulduğu, lezzetin yanı sıra içerik şeffaflığı ve etik pazarlama anlayışının temel unsur olarak kabul ettiklerini söyleyen Golf Dondurma Pazarlama ve İş Geliştirme Direktörü Ezgi Eröz, Türk Gıda Kodeksi’ne uygunluğun da önemli bir başlık olduğunu söyledi. Golf Dondurma’nın “dondurma” ve “sorbe” gibi tanımların yasal kriterlerini titizlikle gözeterek, ambalajlarında ürünlerin yasal sınıflandırmalarını açıkça belirtmenin sorumluluğunu taşıdığını vurgulayan Ezgi Eröz, “Türk Gıda Kodeksi’ne göre bir ürüne “dondurma” denebilmesi için, proteinin sütten gelmesi ve süt kuru maddesinin minimum yüzde 10 olması gibi önemli kriterler varken, “sorbe” olarak tanımlanabilmesi için ürünün en az yüzde 25 oranında meyve içermesi gerekmektedir. Golf Dondurma, bu kriterleri eksiksiz sağlayan ürünlerini, tüketiciyi yanıltmadan ve eksik bilgi vermeden, ambalajlarında şeffaflıkla sunmaya devam ediyor” dedi.  Aynı zamanda gramaj konusunda da hassas bir duruş sergilediklerinin altını çizen Eröz, aynı hacimdeki pek çok ürüne kıyasla daha ağır ürünleriyle, daha az hava – daha çok içerik yaklaşımıyla tüketicisine değer sunduğunu da vurguladı.

Bilginer: Sürdürülebilirlik DNA’mıza kodlu 

Golf Dondurma Fabrikalar Direktörü Levent Bilginer ise Golf Dondurma’nın sürdürülebilir üretim uygulamalarıyla öne çıktığının altını çizdi. Üretim tesislerinde enerji tüketimini yüzde 15, su kullanımını yüzde 10 ve ambalajlardaki plastik miktarını yüzde 16 oranında azalttıklarını söyleyen Bilginer, çevresel sorumluluklarını ön planda tuttuklarını söyledi. Aynı zamanda Bilginer, ambalajlarda yüzde 30 geri dönüştürülmüş plastik kullanımının da Golf’ün çevreye duyarlı yaklaşımının bir göstergesi olduğunu belirtti. Lezzet ve kalite konusundaki iddiaları ürünleriyle gösteren marka, Belçika çikolatası kaplamasıyla öne çıkan Golf Bravo’yu bu yıl Dark Orange, Caramel Biscuit ve Chocolate Extreme gibi yenilikçi tatlarla genişletti.  Golf lezzetinin kanıtları olan ve bu yıl da yıldız olmaya devam edecek Golf Maraşım, yüzde 81 süt içeren dondurması ile dolaplarda yerini alırken; Golf Royal Gourmet ise Silifke çileği, Bodrum mandalinası gibi coğrafi işaretli içerikleriyle premium segmentte fark yaratıyor. “Bizim Dondurmamız” söylemini sadece bir pazarlama mesajı değil, bir üretim ve marka sorumluluğu olarak sahiplenen Golf Dondurma, yaz sezonuna kalite, güven ve şeffaflık odaklı güçlü bir vizyonla merhaba dedi.

 

Türkiye Sevdi, Şimdi Dünya Tadıyor

Şampiyon Kokoreç’in Efsanevi Yolculuğu Dünyaya yayılıyor

İSTANBUL- 1962 yılında Galip Tokgöz ve Necati Tokgöz’ün Beyoğlu Balık Pazarı’nda küçük bir dükkânda başlattığı lezzet serüveni, bugün ulusal zincirlerde ve Avrupa’nın dört bir yanında sofralara ulaşan dev bir başarı öyküsüne dönüştü.



Şampiyon Kokoreç, yalnızca bir sokak lezzeti değil; aynı zamanda kurumsallığın, kalite standartlarının ve yenilikçi gıda üretiminin sembolü hâline geldi.

Kurumsal Güç, Sarsılmaz Güven

Sektörde kısa sürede fenomenleşen birçok marka olsa da Şampiyon Kokoreç, yıllara dayanan tecrübesi ve kurumsal yapısıyla fark yaratıyor. Her gün beklenmedik denetimlere tabi tutulan üretim tesisi, A101, Migros ve Metro gibi perakende devlerinin kalite kontrollerinden de sürekli yüksek puanlar alıyor. Bugüne kadar hiçbir denetimde 95 puanın altına düşülmedi.

%100 Kuzu Kokoreç: Lezzette Taviz Yok

Şampiyon’un en büyük gururu: ürünlerinde dana eti karışımı olmadan, %100 orijinal kuzu kokoreç sunmak. Çiğ ürünler özenle paketlenirken pişmiş ürünler yine tesiste hazırlanıp pastörize ediliyor. Bu sayede +4°C koşulda 6 aya kadar tazeliğini koruyor ve market raflarından evlerin sofrasına hijyenik ve güvenli bir şekilde ulaşabiliyor.

Yerelden Globale: Avrupa’da Da Kokoreç Rüzgârı

AB ülkelerine doğrudan satışın zorluklarını fırsata çeviren firma, Almanya ve Bulgaristan’daki üretim tesisleriyle bu engeli aştı. Böylece kokoreç, Avrupa sofralarına da güvenle taşınıyor. Online satış altyapısının da güçlendirilmesiyle, her kıtaya ulaşan lezzet zinciri hızla büyüyor.

Toplumsal Katkı ve Devlet İşbirliği

Şampiyon Kokoreç’in bir diğer önemli adımı ise pişmiş, ısıtılıp tüketilebilen ürünlerle cezaevlerine ve askeriyeye ürün tedarik etmek oldu. Türkiye genelinde Adalet Bakanlığı'yla yapılan iş birlikleri sayesinde, mahkûmlar da kaliteli ve besleyici öğünlere kavuşuyor.

17 Ürün, 40 Şube ve Büyüyen Bayilik Ağı

Bugün 40 aktif şubeye sahip olan marka, Gökçeada’dan Ankara’ya, Büyükçekmece’den Kırşehir’e kadar yeni şubelerle ağını genişletiyor. Franchising yapısında kalite standartlarına sıkı sıkıya bağlı kalınıyor; yalnızca lezzeti değil, müşteri deneyimini de Şampiyon kalitesinde sunabilecek bayilerle çalışılıyor.

Geleceğin Kokoreç Markası: İnnovasyon ve Vizyon

Pandemi sonrası değişen tüketici alışkanlıklarına hızla adapte olan marka, ürün çeşitliliğini artırıyor, festivallere ve yerel zincir fuarlarına katılarak farkındalık yaratıyor. Soğuk zincir altyapısıyla tüketiciye doğrudan ulaşan Şampiyon Kokoreç, hem sokak lezzetini uygun fiyatla evlere taşıyor hem de aile bütçesine dost ürünler sunuyor.

21 Haziran 2025 Cumartesi

Afrika’nın İncisi Uganda, GlobeMeets ile Türkiye’de Tanıtıldı

Afrika’nın kalbinde konumlanan Uganda, büyüleyici doğal güzellikleri ve stratejik yatırım olanaklarıyla dikkat çekiyor. Ticaret için elverişli zemini, kazancın tamamının yurtdışına aktarılabilmesi gibi avantajlarla birleşince, Uganda yatırımcılar için cazip bir rota hâline geliyor. 

Doğayla iç içe yaşam, adrenalin dolu safariler, zengin bir kültürel miras ve içten bir misafirperverlik... Tüm bu unsurlar tek bir coğrafyada buluşuyor: Uganda. “Afrika’nın İncisi” unvanını sonuna dek hak eden bu eşsiz ülke, şimdi Türkiye’deki gezgin ruhlara ilham veriyor. İstanbul’da düzenlenen Uganda Tanıtım Etkinliği, doğa ve kültür tutkunlarını bir araya getirdi. Katılımcılar, ülkenin nefes kesici milli parklarını, goril safarilerini ve Viktorya Gölü çevresindeki keşif rotalarını yakından tanıma fırsatı buldu.

uganda-globemeets-002.jpg

Uganda Turizm Kurulu yetkilileri, Türkiye'de Afrika'ya olan ilginin hızla arttığını vurgulayarak, Uganda'nın bu yükselen pazarda önemli bir destinasyon hâline geldiğini ifade etti. Türk tur operatörleri ise yeni safari turları ve kültürel keşif programları için heyecanlarını dile getirdi. Afrika’nın kalbine açılan bu kapı, yalnızca bir seyahat değil; aynı zamanda doğayla ve insanla yeniden bağ kurmak isteyenler için bir dönüşüm daveti. Uganda’nın sisli dağlarında gorillerle göz göze gelmek, Nil Nehri’nde rafting yapmak ya da bir köyde çocuklarla şarkı söylemek tüm bunlar, alışılmış tatil anlayışının ötesinde, ilham veren deneyimler sunuyor.

uganda-001.jpg

25 milyonu aşkın nüfusuyla 130 ülkeden daha büyük olan, üç imparatorluğa ev sahipliği yapmış İstanbul; bu kez Doğu Afrika’nın parlayan yıldızı Uganda’yı ağırladı. Hilton Bomonti Hotel’de gerçekleşen bu özel etkinlik, Uganda’nın turizm ve yatırım potansiyelini Türkiye iş dünyasıyla buluşturdu.

uganda.jpg

Uganda’dan Yüksek Düzeyde Diplomatik Ziyaret

Uganda Cumhuriyeti Dışişleri Bakanı  Jeje Odongo başkanlığındaki resmi heyette:
•    Dışişleri Bakanlığı Daimi Sekreteri Sayın Bagiire Vincent Waiswa
•    Uganda Cumhuriyeti Türkiye Büyükelçisi Sayın Nusura Tiperu
•    Uluslararası Ekonomik İşler Departmanı Başkanı Sayın Julius Mwijusya
•    Uganda Yatırım Otoritesi (UIA) Yatırım Promosyon Müdür Yardımcısı Sayın Rita N. Mugula
•    Uganda Serbest Bölgeler ve İhracat Promosyon Otoritesi (UFZEPA) Yönetim Kurulu Üyesi Sayın Emmanuel Mutahunga
•    Uganda Büyükelçiliği Ankara Temsilcisi Sayın Nelson Kasigaire
•    Uganda Turizm Kurulu Pazarlama Müdürü Sayın Francis Nyende
yer aldı.

uganda-globemeets-003.jpg

Heyet, Türkiye’nin önde gelen yatırımcıları, iş insanları ve turizm profesyonelleriyle bir araya gelerek Uganda’nın sunduğu stratejik fırsatları ayrıntılı şekilde paylaştı.

uganda-globemeets-004.jpg

Turizmde Zenginlik: Big Five’tan Gorilla Trekking’e

Etkinlikte Uganda’nın yalnızca Afrika’nın en güvenli ülkelerinden biri değil, aynı zamanda eşsiz doğası ve çeşitlenmiş turizm rotalarıyla öne çıktığı vurgulandı. Katılımcılar:
•    Big Five (aslan, leopar, fil, bufalo, gergedan) safarileri
•    Goril ve şempanze trekking turları
•    Yağmur ormanlarında doğa yürüyüşleri
•    Nehir aktiviteleri
•    Krater gölleri
•    Otantik kültürel köy deneyimleri
gibi benzersiz içerikleri, sunumlar ve görsel materyaller aracılığıyla keşfetme imkânı buldu. Uganda Dışişleri Bakanı Odongo ve Büyükelçi Tiperu, yaptıkları açılış konuşmalarında Türk misafirleri ülkelerinde ağırlamaktan büyük memnuniyet duyacaklarını belirtti:“Uganda’nın doğal güzellikleri, samimi halkı ve otantik Afrika deneyimi, Türk turistler için yeni bir soluk olacaktır. Daha fazla Türk misafiri ağırlamayı dört gözle bekliyoruz.”

uganda-globemeets-005.jpg

Yatırım Alanlarında Stratejik Açılımlar

Etkinliğin ikinci bölümünde Uganda'nın yatırım vizyonu masaya yatırıldı. Yatırım ofisi yetkilileri, şu sektörlerin potansiyeline dikkat çekti:
•    Konut ve otelcilik
•    Enerji ve madencilik
•    Tarım ve tarıma dayalı sanayi
•    İnşaat ve altyapı (otoyollar, barajlar, lojistik)
•    Kahve, kakao, çay ve meyve suyu işleme tesisleri
•    Serbest bölgeler ve ihracata dayalı üretim
Uganda’nın düşük vergi oranları, yatırımcı dostu politikaları ve Afrika iç pazarına erişim fırsatları, Türk iş insanlarının ilgisini çekti.

uganda-globemeets.jpg

Organizasyonun Mimarı: GlobeMeets

Uluslararası turizm ve ticaret platformu GlobeMeets, bu prestijli etkinliğin ev sahipliğini üstlenerek, Uganda ile Türkiye arasında uzun soluklu ekonomik ve kültürel bağların kurulmasına katkı sağladı.

davut-gunaydin-003.jpg

Sektörün Güçlü Katılımı

TÜRSAB Başkan Yardımcısı  Davut Günaydın’ın da katıldığı etkinlik, sektör temsilcilerinin Uganda ile daha sıkı ilişkiler kurma yönündeki kararlılığını gösterdi. Günaydın’ın sözleri dikkat çekiciydi:“Uganda gibi güvenli, samimi ve turizm potansiyeli yüksek ülkelerle iş birliği yapmak heyecan verici.

uganda-globemeets-006.jpg

Afrika’nın Kalbi Türkiye’ye Bir Adım Daha Yakın

Bu organizasyon, yalnızca bir tanıtım etkinliği olmanın ötesinde; iki ülke arasında artan güven, ekonomik iş birliği ve kültürel anlayışı temsil eden çok boyutlu bir diplomatik başarıya dönüştü. Uganda, eşsiz doğası, içten halkı ve vizyoner yatırım ortamıyla Türk iş dünyasını ve seyahat tutkunlarını kendine davet ediyor.


19 Haziran 2025 Perşembe

İDO’nun Yeni Uygulaması ‘’Danış’’ İle Engelsiz Yolculuk

İDO'nun sunduğu destek ve profesyonel DANIŞ asistanlarının sağladığı görüntülü asistan destek sayesinde görme engelli bireyler, deniz yolculuklarını bağımsız bir şekilde gerçekleştirebilecek. Görme engelli vatandaşlar, İDO’nun tüm terminallerinde ücretsiz olarak sunulan We Walk’un mobil uygulaması DANIŞ’ın yardımı ve yönlendirmeleriyle yolculuklarını güvenli ve konforlu bir şekilde tamamlayabilecek.

Görme engelli vatandaşların sosyal hayata daha aktif bir şekilde katılmalarını teşvik etmek amacıyla harekete geçen İDO, engelleri aşmaya yönelik anlamlı bir hizmet sunmaya başlıyor. Herkes için kapsayıcı ve eşit bir yolculuk deneyimi sağlamayı hedefleyen İDO, We Walk iş birliği ile hayata geçirdiği DANIŞ uygulamasıyla görme engelli bireylerin yalnız seyahat etme endişelerini gidermeye destek oluyor ve onları keyifli bir deniz yolculuğu yapma konusunda cesaretlendiriyor. Bu yenilikçi uygulama sayesinde deniz ulaşımında engeller kalkacak ve görme engelli yolcular, İDO’nun sunduğu DANIŞ’tan rehberlik desteği alarak tek başına konforlu ve güvenli bir yolculuk deneyim yaşayacaklar.

ido-genel-muduru-dr-murat-orhan.jpgHİZMET KAPSAMINDA NELER VAR?
Görme engelli yolcuların İDO’nun tüm iskelelerine kolaylıkla ulaşabilmeleri için adım adım yönlendirme hizmeti sunan İDO’nun We Walk iş birliği ile sunduğu DANIŞ uygulaması, 19 Haziran itibarıyla tüm İDO iskelelerinde kullanıma sunuluyor. Özellikle dış mekanlarda, profesyonel asistanların canlı konum takibi yaparak telefon kamerası aracılığıyla yolculara rehberlik ettiği bu uygulama, birçok kolaylık sağlamakla kalmıyor yolculuğun her aşamasında görme engelli bireyler için yol arkadaşlığı ediyor. Görme engelli yolcular, DANIŞ uygulaması sayesinde iskeleye erişim, iskelede bulunan yeme içme, dinlenme, alışveriş yapma alanlarından başlayarak, bilet satın alma işlemlerinden deniz otobüsleri ve feribotlara erişim için görsel yönlendirme ile ihtiyaç duydukları her konuda eğitimli çağrı merkezi asistanlarından profesyonel desteği ücretsiz alabilecek.

ido-genel-muduru-dr-murat-orhan-001.jpgDANIŞ MOBİL UYGULAMA NASIL ÇALIŞIR?
Özellikle dış mekanlarda profesyonel asistanların canlı konum takibiyle telefon kamerası üzerinden İDO’nun tüm iskelelerine kolayca erişim sağlar. Yolcunun iskeledeki yeme içme ve alışveriş gibi tüm sosyal alanlarda, terminaldeki bilet işlemleri ve tüm kişisel ihtiyaçlarının karşılanmasında veya yolculuk sırasında Deniz Otobüsü, Arabalı Feribot veya yüksek hızlı Feribot içinde istediği yeri bulmasına, gemi içi yeme içme, dinlenme gibi tüm hizmet alanlarından faydalanabilmesine yardımcı olur. Gemi içinde yer alan kafeterya, tuvalet gibi alanlara hızlı ve doğru şekilde ulaşmaları için rehberlik eder. We Walk iş birliği ile sunulan DANIŞ uygulaması, web sitesinden bilet alımından geçerli promosyonlara, kampanyalardan haberdar olup faydalanılmasından iskele için ve dijital ekranlardaki önemli görsel bilgilendirmelere kadar kullanıcıya bilgi aktararak yolculuğun kusursuz bir şekilde geçmesini sağlıyor.

ido-genel-muduru-dr-murat-orhan-002.jpgİNSAN ODAKLI, ÇEVRECİ, ENGELSİZ VE HAYVAN DOSTU 
Yenilikçi çözümlerin uygulanması için rol model olarak bu çalışmaların ulusal ve uluslararası kurumlara da örnek olmasını istediklerini ifade eden İDO Genel Müdürü Dr. Murat Orhan, İDO’nun son iki yılının dönüşümler ve değişimler yılı olduğunu söyledi. Orhan, her kitle için daha erişilebilir, daha kaliteli, çevreci ve sürdürülebilir hizmet sağlamak için birçok yeniliği hayata geçirdiklerini belirtti. 

Orhan, konuşmasına şu şekilde devam etti: ‘’DANIŞ uygulamasıyla görme engelli vatandaşlarımıza daha erişilebilir bir yolculuk imkânı sunmak istedik. Bu uygulamadaki ücretsiz sunduğumuz asistan desteği ile hem güvenle seyahat etmelerini sağlarken, onların tek başına seyahat ve sosyalleşme cesaretini artıracak şekilde konforlu bir yolculuk yapmalarını istiyoruz. 38 yıllık deniz taşımacılığı tecrübemizle, 50 adetlik farklı özelliklere sahip gemilerden oluşan güçlü filomuzla hem yolcu hem araç taşımacılığı yaparken hep daha iyiyi sunmaya özen gösteriyoruz. Yolcularımızı, yüksek denizcilik standartlarında tasarlanmış konforlu gemiler, tüm denetimlerden üstün başarı ile geçmiş emniyetli yolculuk kriterlerine uygun gemi donanımına sahip deniz araçları ile taşıyoruz. 

Marmara Denizi dışında başlattığımız seferlerle artık Ege ve Akdeniz’de de varlık göstermeye başladık. İDO olarak yalnızca ulaşımı değil, aynı zamanda bölgesel entegrasyonu güçlendiren ve deniz yoluyla yeni bir iletişim şekli sunan bir yapı inşa ettik. Eşit hizmet anlayışı çerçevesinde, engelli vatandaşlarımızın seyahat ihtiyaçlarını karşılamak üzere gerekli koşulları oluşturarak yenilikçi ve erişilebilir hizmetler sunmaya devam ediyoruz. 

Bunun yanı sıra, çevreye ve denizlere zarar vermeden iskele ve gemilerdeki tüm faaliyetlerimizi sürdürüyoruz ve tasarlıyoruz. Çünkü ‘Deniz varsa, biz varız.’ Bu duyarlılık ve hizmet anlayışıyla çalışmalarımızı her geçen gün daha ileriye taşımaya özen gösteriyoruz. Denizler yalnızca bizim sorumluluğumuzda değil, aynı zamanda tüm insanlığın ve canlıların ortak mirasıdır. Denizler hem evimiz hem de bambaşka bir yaşamlara açılan çok önemli bir kapı. Bu yüzden denizlerimizin temizliği, doğal güzelliği asla kaybolmamalı. 

Sürdürülebilirlik kapsamında bu yıl hayata geçirdiğimiz ve üzerinde çalışmalara başladığımız Yeşil İskele projemiz de bu hedef doğrultusunda ilerliyor. İlgili ekip arkadaşlarımız, projeye yönelik sertifikalandırma süreçlerini titizlikle yürütmeye devam ediyor. Süreç tamamlandığında, bu projeyi tüm işletmelere örnek teşkil etmesi amacıyla duyurmak istiyoruz. Proje tamamlandığında bu konuda adım atan ilk denizcilik şirketi olarak çevreye olan özen ve hassasiyetimize önemli bir vurgu yapmış olacağız. Bununla birlikte, yedi iskelemiz "sıfır atık" yönetmeliğine uygunluk yönünden sertifika almaya hak kazandı.’’İDO’nun cep telefonları aracılığı ile sunduğu DANIŞ Uygulaması, İDO’nun tüm terminal, iskele ve gemilerinde ücretsiz olarak ulaşımda fırsat eşitliği kapsamında görme engelli vatandaşlarımızın kullanıma imkân tanıyacak. 

17 Haziran 2025 Salı

Murat Ülker ile iş dünyasının kalbine yolculuk

Sınırlı sayıda, ciltli ve imzalı özel baskısıyla okurlarla buluşuyor


Türkiye’nin vizyoner iş insanlarından Murat Ülker, bu kez soruları soran tarafta yer alıyor. İş dünyasının öncü isimleriyle gerçekleştirdiği dikkat çekici söyleşileri bir araya getiren “Murat Ülker’den Röportajlar”, The Kitap Yayınları etiketiyle, sınırlı sayıda, koleksiyonluk, ciltli ve Murat Ülker imzalı özel baskı olarak yayımlandı.

İş dünyasının özel ve sosyal hayatlarını, aile bağlarını, yaşam tarzlarını ve iş yapma biçimlerini mercek altına alan Murat Ülker’den Röportajlar, okuyucusuna yalnızca bilgi değil, aynı zamanda ilham sunuyor. 

İçgörüler ile dolu bir yolculuk 
Ali Koç’tan Ali Sabancı’ya, Hanzade Doğan’dan Bülent Eczacıbaşı’na, Zeynep Bodur Okyay’dan Ali Ülker’e Türkiye’nin iş dünyasında söz sahibi çok sayıda önemli isimle yapılan bu röportajlar, bir iş liderinin diğer liderlerde neleri merak ettiğini ortaya koyarken; samimiyetle verilen cevaplar, okuyucuya içgörü dolu bir yolculuk sunuyor. Kitapta yalnızca kurumsal stratejilere değil; liderlerin karakterine, değerlerine ve zorluklarla başa çıkma biçimlerine de ışık tutuluyor. Her söyleşi; deneyim, ilham ve içtenlik barındırıyor. Okur, yalnızca bir iş dünyası panoramasına değil, aynı zamanda liderlerin insani yönlerine ve hayata dair duruşlarına tanıklık ediyor.

Azmin, cesaretin ve tevazunun şekillendirdiği kişisel bir yolculuk
Kitabın en çarpıcı bölümlerinden biri ise Murat Ülker’in, şimdiye dek hiçbir yerde yayınlanmamış ve kendi kendisiyle yaptığı özel röportajı olarak okuyucularıyla buluşuyor. Ülker, kendi iç dünyasına yönelttiği sorularla okuru azmin, cesaretin ve tevazunun şekillendirdiği kişisel bir yolculuğa çıkarıyor.

16 Haziran 2025 Pazartesi

I-MICE’da Yeni Dönem; Işıl Özmen ile yola devam dedi

I-MICE 4. Olağan Genel Kurulu The Marmara Taksim’de gerçekleştirildi. I-MICE kurucu üyelerinden ve iki dönemdir başkanlığını yürüten Hüseyin Kurt, genel kurulda yaptığı konuşma ile görevini sektörün güçlü kadın temsilcilerinden Işıl Özmen‟e devretti. Türkiye‟nin toplantı, kongre, etkinlik ve seyahat sektöründe öncü sivil toplum kuruluşlarından biri olan Uluslararası MICE Endüstrisi Derneği (I-MICE), 4. Olağan Genel Kurulu‟nu 14 Haziran 2025 tarihinde The Marmara Hotel Taksim‟de gerçekleştirdi. Üyelerin yoğun ilgisiyle gerçekleşen genel kurul, yeni dönem vizyonunun belirlendiği, başkanlık devir tesliminin yapıldığı ve sektörün geleceği adına güçlü mesajların verildiği tarihi bir buluşma oldu. 

i-miceisil-ozmenhuseyin-kurt.jpg

10 YILLIK BİR VİZYONUN DÖNÜM NOKTASI 

Kuruluş adımları 2015‟te atılan, 2016 yılında resmen faaliyete geçen ve 2017‟de ilk lansman toplantısını gerçekleştiren I-MICE, kısa sürede Türkiye‟de MICE sektörünün gelişimine yön veren bir platform haline geldi. Kurulduğu günden bu yana “Değer yaratmak ve fayda üretmek” misyonuyla hareket eden dernek, 10 yıllık süreçte sadece bir sektör temsilcisi değil, aynı zamanda vizyoner projelerin ve uluslararası iş birliklerinin öncüsü oldu. Dernek bugüne kadar; Yüzlerce etkinlik, seminer, çalıştay, eğitim ve sosyal sorumluluk projesini hayata geçirdi, Kamu-STK iş birliklerine öncülük ederek sektörün sesi olmayı başardı. 

i-miceisil-ozmenhuseyin-kurt-001.jpg

HÜSEYİN KURT VEDA ETTİ, GÖREV IŞIL ÖZMEN’E DEVREDİLDİ

Derneğin kurucu üyelerinden ve iki dönemdir başkanlığını yürüten Hüseyin Kurt, genel kurulda yaptığı konuşma ile görevini sektörün güçlü kadın temsilcilerinden Işıl Özmen‟e devretti. Konuşmasında duygusal anlar yaşayan Kurt, şunları söyledi: “Tam 10 yıl önce idealist bir ekiple çıktığımız bu yolculukta bugün 4. Genel Kurul sürecini tamamlamış olmanın gururunu yaşıyoruz.

i-miceisil-ozmenhuseyin-kurt-002.jpg

Derneğimiz; ortak akıl, şeffaf yönetim ve üretken yapısıyla sektöre yön veren bir kurum haline geldi. Yeni başkanımız Işıl Özmen‟e gönülden başarılar diliyorum. Bu bayrak değişimi, kadın gücünün sektördeki yükselişini de simgeliyor. Ben de danışma kurulu başkanı olarak, derneğimiz ve sektörümüz için üretmeye devam edeceğim.” Kurt ayrıca kurucu ekipten Serdar Söyler‟e, Mali Kanji‟ye, Evren Bölek‟e, Ertuğrul İstanbullu‟ya ve günümüze dek güçlerine güç katan tüm yönetim, icra kurulu üyeleri, danışma kurulu üyeleri, üyeler ve sektör paydaşlarına teşekkür etti. 

i-miceisil-ozmenhuseyin-kurt-003.jpg

IŞIL ÖZMEN’DEN YENİ DÖNEM MESAJI: “KURUMSAL GÜÇ, SEKTÖREL GÜVEN” 

Yeni başkan Işıl Özmen, genel kurulda yaptığı konuşmada derneğin 2025–2028 dönemindeki önceliklerini ve temel felsefesini paylaştı: “Bugün itibarıyla hep birlikte yeni bir yolculuğa başlıyoruz. Hedefimiz; daha katılımcı, daha üretken ve daha güçlü bir I-MICE inşa etmek. Kurumsal gücümüzü artırarak sektörümüzde güven duygusunu pekiştirecek bir yönetim anlayışı benimsiyoruz. 

Sloganımız: „Kurumsal Güç, Sektörel Güven‟. Tüm paydaşlarımızın sesini duyan, ortak akılla şekillenen, şeffaf ve sürdürülebilir bir yapıyı birlikte kuracağız.” 

Yeni dönemde daha fazla üyeyi aktif komitelere dahil etmek, sektör içi dayanışmayı güçlendirmek ve Türkiye MICE sektörünü uluslararası düzeyde daha görünür kılmak ana hedefimiz olacak” 

Özmen konuşmasının devamında odaklanacakları 5 ana stratejiyi şu şekilde belirtti 

YENİ DÖNEMDE ODAKLANILACAK 5 ANA STRATEJİ 

  • Komiteler ve İhtisas Başkanlıkları: Her üyeye uzmanlık alanına göre görev alma imkânı. 
  • Eğitim ve Kapasite Gelişimi: Sertifikalı programlar, sektörel gelişim seminerleri, genç profesyoneller için mentorluk. 
  • İşbirlikleri: STK‟larla eş projeler, tanıtım faaliyetleri ve ortak etkinlikler. 
  • Dijitalleşme ve Şeffaf İletişim: Etkin dijital platformlar, düzenli raporlama ve şeffaf üye ilişkileri. 
  • Toplumsal Katkı ve Sürdürülebilirlik: Sosyal sorumluluk projeleri, çevre ve erişilebilirlik odaklı projeler. 

i-miceisil-ozmenhuseyin-kurt-004.jpg

GÜÇLÜ KADRO, GÜÇLÜ YÖNETİM 

Yeni dönemde göreve gelen yönetim ve icra kurulu üyelerinin, farklı disiplinlerden gelen, sektörde deneyimli ve vizyoner isimlerden oluştuğuna vurgu yapan Özmen kadın temsiliyetinin artması, genç profesyonellerin komitelerde yer alması ve STK ilişkileriyle güçlenen yapının; I-MICE‟in daha da kurumsallaşacağının göstergesi olduğuna değinerek, sözlerini Yeni Yönetim Kadrosunu açıklayarak tamamladı. 


i-miceisil-ozmenhuseyin-kurt-005.jpg

13 Haziran 2025 Cuma

Suwen'in Yeni Plaj Koleksiyonu ile Tanışın!


Suwen'in yeni plaj koleksiyonu estetik ve modern tasarımlarıyla bu sezon çok iddialı! Canlı desenleri ve farklı tarzlardaki model alternatifleriyle Suwen’in yeni koleksiyonu, yaz aylarının vazgeçilmezi olmaya aday.



Neon parlaklığından çiçek desenlerine, zarif drapelerden cesur cut-out detaylarına kadar her tarza hitap eden Suwen plaj koleksiyonu hem şıklığı hem de rahatlığı bir araya getiriyor. İple bağlanan dinamik bikini modelleri, tek omuzlu şık mayokini kesimler, klasik ve toparlayıcı mayo seçenekleriyle her bedene ve tarza uygun bir alternatif sunuyor.



Yazın sıcaklığını artıran detaylar arasında; ışıltılı dokunuşlar, şık kemerler, zincir ve altın aksesuarlar, pliseler ve vücudu saran ipli bağlamalar yer alıyor. Suwen yeni koleksiyonunda, floral efektler, neon renkler, volanlı modeller, illüzyon oyunları ve şık tasarımlarıyla alternatifli tasarımlar sunuyor.


Pareolar
Gömlek formundaki casual kullanımlar, parlak dokulu etekler, keten takımlar ve özel tasarımdaki kimonolarıyla Suwen kadınları için bu yaz çok renkli geçecek. Tüm mayo ve bikinilerinizle kombinleyebileceğiniz özel tasarım pareolarla plajda şık kombinler yaratabilirsiniz.


Suwen'in 2025 plaj koleksiyonu, tüm Suwen mağazalarında ve online alışveriş sitesinde sizleri bekliyor. Bu yaz, Suwen ile plajların en şık ve rahat hali sizinle!





Komili girişimci eğitim programının ilk dönemi tamamlandı

Komili Zeytin Ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün Kadın Çiftçilere Verdiği Eğitimlerin Yeni Dönemi Tamamlandı.Bunge Gıda Türkiye ve Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) arasında gerçekleştirilen iş birliği kapsamında kurulan Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün 2025 yılı eğitimlerinin ilki 12-16 Mayıs tarihleri arasında Ayvalık Ticaret Odası’nda gerçekleşti. Kadın zeytin çiftleri yetiştirme, iklim dostu, sürdürülebilir ve verimli çiftçilik pratiklerinin paylaşıldığı eğitimlerin yeni dönemine 24 kadın zeytin çiftçisi katıldı.

komili-zeytin-ve-zeytinyagi-enstitusu-002.jpgKomili’nin “Kuşaklar Boyu Yaşasın Diye” çatısı altında gerçekleştirdiği sürdürülebilirlik projeleri kapsamında Bunge Gıda Türkiye ve Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) iş birliğiyle hayata geçen Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nün 2025 yılı eğitimlerinin ilki 12-16 Mayıs tarihleri arasında Ayvalık Ticaret Odası’nda gerçekleşti. Kadın zeytinciler için Zeytin Yetiştiriciliği, Zeytinyağı Üretimi ve Girişimci Eğitim Programımızın yeni dönem eğitimlerine 24 kadın çiftçi katıldı. 

komili-zeytin-ve-zeytinyagi-enstitusu.jpg

Haziran 23’te eğitimlerine başlayan Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nde 2023 yılı boyunca 127 kadın zeytin çiftçisi eğitim alarak zeytin yetiştiriciliği sertifikasına sahip oldu. 2024 yılında Ayvalık, Edremit ve Burhaniye ticaret odalarında gerçekleşen 5 farklı eğitime 134 kadın zeytin çiftçisi katıldı. 2025 yılının ilk eğitimiyle birlikte Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nden 285 kadın zeytin çiftçisi mezun oldu. Proje kapsamında beş yılın sonunda en az 600 kadın çiftçiye eğitim verilmesi hedefleniyor. 

Online Seminer Serisi ile Eğitimler Pekişti
Komili, 2025 yılının mart ayında, Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü’nden mezun olan zeytin çiftçilerinin aldığı eğtimleri pekiştirmek; zeytin ağacının, zeytinyağının, yeni tarım pratiklerinin, yaşadığımız toprakların, dünyanın bugünü ve geleceği hakkında bilgiler vermek amacıyla online seminer serisine başladı. “Anadolu’yu Zeytin Üzerinden Okumak: Doğa ve Toplumların İzleri” başlıklı ilk semineri, Komili sürdürülebilirlik projelerinin bilimsel danışmanı Doç. Dr. Çetin Şenkul sundu. Anadolu’yu zeytin odağında; doğa, toplum, ekonomi ve sağlık perspektifinden değerlendiren bir saatlik seminer sonunda katılımcıların soruları cevaplandı. “Zeytinyağındaki Kalite Parametreleri, Taklit ve Tağşiş” başlıklı ikinci online semineri, Bunge Avrupa Kalite ve Gıda Güvenliği Direktörü Şenay Avcu sundu. Katılımcılar zeytinyağı ulusal ve uluslararası standartları, zeytinyağı kalite ve kontrolü, zeytinyağında kalite ve tağşiş, zeytinyağının kalite ve ürün güvenliği gibi önemli başlıkları güncel bilgilerle öğrendi. Online seminerler her ay bir uzmanın katılımıyla gerçekleşiyor. Seminerin içeriği ve katılım ile ilgili bilgiler Komili Zeytin ve Zeytinyağı enstitüsünün sosyal medya hesaplarından paylaşılıyor.

“Uygulamalı Budama Eğitimi Yapıldı
Katılımcılarımızın en fazla talep ettiği konuların başında uygulamalı budama eğitimi geliyor. Edremit İlçe ve Tarım ve Orman Müdürlüğü’nden değerli hocamız Ziraat Mühendisi Fikret Çapaş yürütücülüğünde 15 Mart 2025’te gerçekleşen tüm günlük uygulamalı eğitimimizde, sertifika programımıza katılmış olan kadın çiftçilerimiz ile birlikte olduk. Zeytin ağacının bakımını yapmak ve verimliliğini artırmak amacıyla şekil budaması, mahsul ve gençleştirme budaması gibi tekniklerin yanında aşı metotları da uygulamalı olarak anlatıldı.

komili-zeytin-ve-zeytinyagi-enstitusu-001.jpg

“Zeytincinin Başucu Rehberi” İle Bilgiler Tüm Çiftçilerle Paylaşılıyor 
Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitü’nün düzenlediği ‘Kadın zeytinciler için zeytin yetiştiriciliği, zeytinyağı üretimi ve girişimcilik’ eğitim programına katılan kadın zeytin çiftçilerinin eğitimini desteklemesi için 2024 yılında 1Zeytincinin Başucu Rehberi” adlı kaynak kitap hazırlandı. Balıkesir Üniversitesi, Edremit Zeytincilik Enstitüsü Dr. Öğr. Üyesi Tuba Öncül Abacıgil tarafından derlenen ‘başucu rehberinde’ eğitimlerde verilen bilgilerin güncel veriler ve görsellerle yer alması sağlandı. Kitap, sadece enstitü katılımcısı kadın zeytin çiftçilerine değil, zeytin üretimine emek veren tüm çiftçilere bir başvuru kaynağı olma hedefiyle, online pazar yerlerinde satışa sunuldu. Toplam 16 bölüm 344 sayfadan oluşan bu başucu rehberinde kullanılan kaynaklar, kaynakça bölümünde detaylarıyla verilerek, çiftçilerin bilgilerin detaylarına ve güncellenmiş verilere de ulaşması hedeflendi.

Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü Ödül
Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitü, kurulduğu yıldan bugüne, hedeflediği ve yarattığı sosyal etki ile farklı kuruluşların değerlendirmeleri sonucu farklı kategorilerde ödüllere layık görüldü. Enstitü projesi 2023 yılında TİSK’in Ortak Yarınlar Programı’nda Çeşitlilik ve Kapsayıcılık kategorisinde; 2024 yılında FOMA Ödülleri’nde, Gıdada Öğreterek Geliştir Kategorisi’nde, İstanbul Marketing Awards’ta toplumsal cinsiyet eşitliği kategorisinde ödüle hak kazandı. The Hammers Awards’ta Komili Zeytin ve Zeytinyağı Enstitüsü proje ekibi “Sorumlu Üretimi En İyi Destekleyen Ekip” kategorisinde gümüş ödüle layık görüldü

“Eğitim, sürdürülebilir geleceğin anahtarı”
Eğitimin sürdürülebilir bir geleceğin anahtarı olduğuna inandıklarını belirten Bunge Pazarlama, Ticari Pazarlama & E-ticaret Lideri Dr. Pınar Nokay, bu inançla kadın çiftçilerden okul öncesi çocuklara kadar Türkiye’de 7’den 70’e herkese ulaşabilecek eğitim projeleri geliştirdiklerini belirtti. Nokay açıklamasında “Enstitü eğitimlerimize gerek Edremit bölgesinden gerekse bölgeye uzak şehirlerden birçok başvuru alıyoruz. Üçüncü yılına girdiğimiz eğitimlerimizde, zeytinciliği geleneksel bilgilerle, sadece kendisi ve ailesi için yapan küçük çiftçilerden binlerce zeytin ağacı ile üretim yapan, kendi markasını kurmuş kadın çiftçilerimize, ziraat mühendislerinden zeytin tarımını yurt dışında öğrenmiş katılımcılarımıza kadar farklı profillerde birçok mezunumuz oldu. Sayımız arttıkça, çok güzel başarı hikâyeleri de yaşamaya başladık. Üretim bilgisini artırarak daha verimli zeytinyağı üreten, kendi markasını daha da geliştiren ve ödüller alan, eğitime katıldıktan sonra markasını kurarak satışa başlayan mezunlarımız oldu. Hatta bu yılki eğitimimize bir ders daha ekledik ve önceki dönem mezunlarımız başarı hikayelerini yeni katılımcılarımıza aktardı. Enstitümüzü kurarken hedeflerimizden biri de birlikte öğrenmek, bu bilgiyi paylaşarak çoğaltmak, katılımcı kadın çiftçilerimizin yolculuğunda onların yanında olmaktı. Her yıl bu hedefimizi doğrulayan başarı hikayeleri yaşamak bizi ayrıca mutlu ediyor” dedi.

İtalya Cumhuriyet Günü İstanbul’da Görkemli Bir Etkinlikle Kutlandı

İtalya’nın modern demokratik kimliğini simgeleyen 2 Haziran Cumhuriyet Günü, İstanbul’da düzenlenen özel bir etkinlikle kutlandı. İtalya Başkonsolosluğu tarafından 4 Haziran 2025 tarihinde Venedik Sarayı’nda gerçekleştirilen Cumhuriyet Balosu, diplomatik çevreler, iş dünyası ve kültür-sanat temsilcilerinden oluşan seçkin davetli kitlesini bir araya getirdi.İtalyan Ticaret ve Sanayi Odası Derneği (CCIIST), bu anlamlı gecede sponsorlar arasında yerini aldı. CCIIST’in bu özel etkinliğe verdiği destek, Türkiye ile İtalya arasındaki çok yönlü iş birliğine ve kültürel yakınlaşmaya verdiği önemin somut bir göstergesi niteliğindeydi.Etkinlik boyunca İtalyan mutfağının seçkin lezzetleri misafirlere sunulurken, sanatçılar tarafından gerçekleştirilen canlı performanslar geceye renk kattı. İtalya'nın demokratik geçmişine saygının vurgulandığı balo, aynı zamanda Türkiye ile İtalya arasındaki dostane ilişkilerin derinleşmesine vesile oldu. Etkinliğe aralarında diplomatik çevreler, iş dünyası ve kültür-sanat temsilcilerinden oluşan seçkin davetliler katılım sağladı.

italya-cumhuriyet-gunu.jpg

CCIIST Yönetim Kurulu Başkanı Stefano Kaslowski, bu özel geceyle ilgili yaptığı değerlendirmede şunları söyledi:“İtalya Cumhuriyet Günü gibi tarihi ve simgesel önemi büyük bir günde, İtalya Başkonsolosluğu’nun düzenlediği bu anlamlı resepsiyona katkı sunmaktan büyük mutluluk ve gurur duyuyoruz. Bu katkımız, derneğimizin Türkiye ve İtalya arasındaki dostluk, ekonomik iş birliği ve kültürel etkileşimin gelişmesine verdiği önemin somut bir göstergesidir. Venedik Sarayı gibi özel bir mekânda bu coşkunun paylaşılması ise tarihi bağlarımızı bir kez daha güçlü şekilde hatırlatmıştır.”İtalya Cumhuriyet Günü, 2 Haziran 1946 tarihinde İtalya’da gerçekleştirilen referandum sonucu monarşiden cumhuriyete geçişin yıl dönümüdür. Her yıl tüm dünyadaki İtalyan diplomatik temsilciliklerinde çeşitli etkinliklerle kutlanan bu özel gün, İtalya’nın demokratik kimliğinin simgesi olmayı sürdürüyor.

Gazipaşa-Alanya Havalimanı’ndan Taşkent uçuşları başladı

Gazipaşa-Alanya Havalimanı, Özbekistan Havayolları’nın Taşkent’ten gerçekleştirdiği ilk uçuşu törenle karşıladı.Özbekistan Havayolları, sezon boyunca Gazipaşa-Alanya Havalimanı ile Taşkent arasında her Perşembe karşılıklı sefer düzenleyecek.TAV Havalimanları tarafından işletilen Gazipaşa-Alanya Havalimanı, Özbekistan Havayolları’nın Özbekistan’ın başkenti Taşkent’ten gerçekleştirdiği ilk uçuşu dün (12 Haziran) törenle karşıladı. A320 tipi uçakla gerçekleşen HY3243 sefer sayılı uçuşla gelen yolcular terminalde çiçeklerle karşılandı. Gazipaşa-Alanya ile Taşkent arasındaki direkt uçuşlar 4 Eylül’e kadar devam edecek. 

gazipasa-alanya-havalimanindan-taskent-direkt-ucuslari-basladi.jpgTAV Gazipaşa-Alanya Havalimanı Direktörü Ali Özgür Pehlivan “Yaz sezonuyla birlikte Gazipaşa-Alanya Havalimanı’ndan hizmet vermeye başlayan yeni havayolları ve açılan rotalarla küresel bağlantılarımızı güçlendirmeye devam ediyoruz. Mayıs ayı sonunda Astana’dan gerçekleşen ilk uçuşu karşılamıştık. Şimdi ise Özbekistan Havayolları’nın Taşkent hattı ile Orta Asya’dan bir başka başkenti daha Alanya’ya doğrudan bağlamaktan büyük memnuniyet duyuyoruz. Her yeni rota, bölgemizin turizm potansiyeline katkı sağlarken, uluslararası erişimimizi de bir adım ileri taşıyor. Alanya’yı daha fazla destinasyonla buluşturmak ve bölge turizmini desteklemek amacıyla tüm paydaşlarımızla işbirliğimizi sürdüreceğiz” dedi.2024 yılında 1 milyon 51 bin 608 yolcuya hizmet veren Gazipaşa-Alanya Havalimanı’ndan, 2025 yaz sezonunda 26 Ekim’e kadar dış hatlarda 14 havayoluyla 14 ülkede 21 destinasyona uçuş gerçekleştirilmesi planlanıyor. Havalimanı, 2025 yılının ilk beş ayında ise 274 bin 781 yolcuya hizmet verdi.


Gazipaşa-Alanya Havalimanı’ndan Taşkent direkt uçuşları başladı

TURİZMİN SESİ

Gazipaşa-Alanya Havalimanı, Özbekistan Havayolları’nın Taşkent’ten gerçekleştirdiği ilk uçuşu törenle karşıladı. Özbekistan Havayolları, sezon boyunca Gazipaşa-Alanya Havalimanı ile Taşkent arasında her Perşembe karşılıklı sefer düzenleyecek.TAV Havalimanları tarafından işletilen Gazipaşa-Alanya Havalimanı, Özbekistan Havayolları’nın Özbekistan’ın başkenti Taşkent’ten gerçekleştirdiği ilk uçuşu dün (12 Haziran) törenle karşıladı. A320 tipi uçakla gerçekleşen HY3243 sefer sayılı uçuşla gelen yolcular terminalde çiçeklerle karşılandı. Gazipaşa-Alanya ile Taşkent arasındaki direkt uçuşlar 4 Eylül’e kadar devam edecek. 

gazipasa-alanya-havalimanindan-taskent-direkt-ucuslari-basladi.jpgTAV Gazipaşa-Alanya Havalimanı Direktörü Ali Özgür Pehlivan “Yaz sezonuyla birlikte Gazipaşa-Alanya Havalimanı’ndan hizmet vermeye başlayan yeni havayolları ve açılan rotalarla küresel bağlantılarımızı güçlendirmeye devam ediyoruz. Mayıs ayı sonunda Astana’dan gerçekleşen ilk uçuşu karşılamıştık. Şimdi ise Özbekistan Havayolları’nın Taşkent hattı ile Orta Asya’dan bir başka başkenti daha Alanya’ya doğrudan bağlamaktan büyük memnuniyet duyuyoruz. Her yeni rota, bölgemizin turizm potansiyeline katkı sağlarken, uluslararası erişimimizi de bir adım ileri taşıyor. Alanya’yı daha fazla destinasyonla buluşturmak ve bölge turizmini desteklemek amacıyla tüm paydaşlarımızla işbirliğimizi sürdüreceğiz” dedi.2024 yılında 1 milyon 51 bin 608 yolcuya hizmet veren Gazipaşa-Alanya Havalimanı’ndan, 2025 yaz sezonunda 26 Ekim’e kadar dış hatlarda 14 havayoluyla 14 ülkede 21 destinasyona uçuş gerçekleştirilmesi planlanıyor. Havalimanı, 2025 yılının ilk beş ayında ise 274 bin 781 yolcuya hizmet verdi.


İDO; 38’inci Yılına Özel Düzenlediği Lansmanla Kutladı

İDO Yenilikçi Atılımlarını 38’inci Yılına Özel Düzenlediği Lansmanla Kutladı. TURİZMİN SESİ

50 gemiden oluşan güçlü filosu ve 38 yıllık taşımacılık deneyimiyle, Marmara Denizi'nden sonra tüm denizlerde var olma hedefini başarıyla gerçekleştiren İDO, 38. yaşını büyük bir gururla kutladı.Tüm faaliyetlerini, yatırımlarını ve yeni hatlarını düzenlediği bir lansman etkinliğiyle duyuran İDO, 11 Haziran akşamında Sirkeci Arabalı Vapur İskelesi’nde kendi arabalı vapurlarından birinde 300’ü aşkın davetliyi ağırladı. Etkinliğe, ulusal ve sektörel basının yanı sıra cemiyet hayatından ve iş dünyasından birçok isim katıldı.

ido-002.jpg11 Haziran akşamı Sirkeci Vapur İskelesi’nde, İDO’nun arabalı vapurlarından birinde düzenlenen lansmanda, başta İDO Yönetim ekibi, çalışanları, basın mensupları, iş dünyasından temsilciler, İDO’nun iş ortakları ve dijital dünyaya yön veren sosyal medya influencerları bir araya geldi. Yüzen bir platformda gerçekleştirilerek katılımcılara çok özel deneyim sunan etkinliğin sunuculuğunu, televizyon dünyasının sevilen isimlerinden Saadet Özsırkıntı üstlendi.

ido-genel-mudur-dr-murat-orhan-lansman-1.jpg

İDO’nun tanıtım sunumu ile başlayan lansmanda gecenin ev sahipliğini yapan İDO Genel Müdürü Dr. Murat Orhan konuşması geceye damga vururken, deniz yolculuğunun gizli kahramanları İDO’nun kaptanlarını temsilen Kaptan Ersin Kıymaz’ın içten konuşması herkesi duygulandırdı.

do-kurumsal-iletisim-ve-pazarlama-direktoru-sencan-tasci-001.jpg

AMAÇ SADECE YOLCU TAŞIMAK DEĞİL KÜLTÜRLER ARASI BAĞLARI DA GÜÇLENDİRMEK 
Yenilikçi vizyonu, cesur hamleleri ve projeleriyle İDO'nun başarısına katkı sağlayan Orhan, konuşmasında İDO ve hayata geçirilen yenilikler hakkında bilgi verdi. Orhan, İDO'nun sadece bir deniz taşımacılığı şirketi olmadığını, Marmara Denizi’ndeki faaliyetlerinin yanı sıra; Ege, Akdeniz ve Karadeniz bölgelerinde turizme ve ticarete önemli katkılar sunmayı hedeflediklerini belirtti.Yeni açılan hatlarla ilgili olarak bu seferlerin yalnızca iki nokta arasında ulaşım sağlamakla sınırlı kalmayacağını aynı zamanda kültürel bağların, turizm ve ticaretin güçlenmesine de ciddi katkıda bulunacağını vurguladı.

do-kurumsal-iletisim-ve-pazarlama-direktoru-sencan-tasci-002.jpg

Deniz taşımacılığında üstlendikleri önemli rolü vurgulayan Orhan, İDO’nun güçlü filosu, farklı hizmet seçenekleri, çevre dostu uygulamaları ve toplumsal duyarlılık projeleriyle geniş bir alanda faaliyet gösterdiğini belirtti. Engelli bireylerin yaşamını kolaylaştırmaya yönelik "Bir Kapakla İz Bırak Projesi" kapsamında Ekvator Enerji ve TOFD ortaklığında omurilik felçli bireyler için tekerlekli sandalye temin ederek ulaşımda fırsat eşitliği sağlamayı amaçladıklarını ifade etti. Görme engelli bireylerin daha bağımsız hareket edebilmeleri adına tüm terminallerde ücretsiz olarak sunulan "Danış" hizmeti gibi önemli adımlar atıldığını, bu girişimlerin İDO’nun sosyal sorumluluk anlayışını yansıttığını dile getirdi. Ayrıca denizlerin temiz tutulması için yapılan çalışmalara, yeşil iskele projeleri ile sosyal sorumluluk ve kültür-sanata yönelik desteklerine değinen Orhan, İDO’nun sadece insanlar için değil, aynı zamanda dost canlısı hayvanlar için de uygulamaya aldıkları İDOSTUM projesinden bahsetti.

genel-mudur-dr-murat-orhan-lansman-1.jpg

DİKİLİ MİDİLLİ HATTI: İLK, TEK VE EN KISA SÜREN SEFER…
Marmara Bölgesi genelinde çeşitli destinasyonlara sunduğu hizmetlerle deniz taşımacılığında öncü olan İDO, geçen yıl Yunan adalarına başlattığı seferlerle büyük ilgi görmüştü. Geçen yıl Kuşadası Limanı ve Seferihisar Teos Marina’dan destinasyondan Samos’un Vathy Limanı’na ve Bodrum Turgutreis D-Marin’den Leros’a başlattığı seferleri bu yıl Dikili- Midilli, Fethiye- Rodos, Mersin Taşucu- Kuzey Kıbrıs Girne ve İstanbul Sarayburnu- Bulgaristan’ın Burgas rotaları ile genişletti. Yaz sezonu boyunca devam edecek Ege Adaları Seferleri'nin yanı sıra, Akdeniz rotasında Mersin-Kıbrıs hattı ve Karadeniz'de de İstanbul Sarayburnu-Bulgaristan Burgas hattı devreye girdi.

do-kurumsal-iletisim-ve-pazarlama-direktoru-sencan-tasci.jpg

Böylece İDO, dört yanı denizlerle çevrili Türkiye'de 4 denizde aynı anda faaliyet göstererek deniz taşımacılığı alanında önemli bir adım atmış oldu.Şirketin çalışmaları, sadece bu dört deniz de faaliyet göstermesi ile sınırlı kalmadı; özelleştirme sonrası 4 arabalı vapur yatırımıyla ve 0 km araç taşımacılığı ile lojistik alanda 15 milyon dolarlık yatırım yaparak hizmet çeşitliliğini artırdı. İDO, henüz çok yeni hizmet alanına dahil ettiği görme engelli yolcuların bağımsız seyahat edebilmesi için DANIŞ uygulaması ile tüm terminallerinde özel asistan desteği sunuyor. Bu uygulama, profesyonel DANIŞ asistanları tarafından sağlanan görüntülü hizmetlerle destekleniyor. İDOSTUM projesiyle hayvan dostlarını da düşünen İDO, çocuklara denizciliği sevdirme ve çok yönlü olarak uyguladığı çevreci projelerle de dikkat çekmeye devam ediyor.