Dedeman Otelleri, 150'ye yakın toplantı salonu ve toplam 22.000 kişi üzeri kapasitesi ile iş dünyasına hizmet veriyor. Dedeman Hotels & Resorts International, Türkiye ve yurtdışındaki önemli merkezlerde konumlandırdığı otelleri ile farklı ihtiyaçlara en iyi şekilde cevap verebilecek nitelikte alternatifler sunuyor. Dedeman Otelleri iş toplantıları, ürün tanıtımları ve sosyal organizasyonlar için ideal bir seçenek sunuyor. 45 yılı aşan tecrübesi, itinalı ve yüksek kaliteli servis anlayışı, teknik altyapısı, farklı ihtiyaçlar ve organizasyon katılımcı sayısına göre sunduğu çeşitli seçenekleri ile Dedeman, toplantılara değer katıyor.
TURİZMİN SESİ |Turizm ve Turizmcinin Sesiyiz | Turizm Haberleri | Gastronomi Haberleri | Etkinlik Haberleri | turizminsesi@gmail.com
1 Mart 2014 Cumartesi
Dedeman ACE of M.I.C.E Fuarı’nda Yerini Aldı
Dedeman Otelleri, 150'ye yakın toplantı salonu ve toplam 22.000 kişi üzeri kapasitesi ile iş dünyasına hizmet veriyor. Dedeman Hotels & Resorts International, Türkiye ve yurtdışındaki önemli merkezlerde konumlandırdığı otelleri ile farklı ihtiyaçlara en iyi şekilde cevap verebilecek nitelikte alternatifler sunuyor. Dedeman Otelleri iş toplantıları, ürün tanıtımları ve sosyal organizasyonlar için ideal bir seçenek sunuyor. 45 yılı aşan tecrübesi, itinalı ve yüksek kaliteli servis anlayışı, teknik altyapısı, farklı ihtiyaçlar ve organizasyon katılımcı sayısına göre sunduğu çeşitli seçenekleri ile Dedeman, toplantılara değer katıyor.
MSC Cruises “34 ülkeden 130 “yıldız seyahat acentesine ödüllerini verdi
MSC Cruises seyahat acentelerinin insanlara diledikleri tatile giden yolda kılavuzluk eden “yıldızlar” olduğu görüşünden hareketle, MSC Cruises "denizin yıldızlarını" tebrik etmek amacıyla MSC Splendida gemisinde 4 gün süren özel bir yolculukla "Denizin Yıldızları” (All-Stars of the Sea) etkinliği düzenledi.
24-27 Şubat 2014 tarihleri arasında gerçekleşen etkinlikte, 35 farklı milletten seyahat acenteleri ve tur operatörleri, filonun en önemli ve zarif gemisine davet edilerek, Cenova, İtalya ve Fransa Marsilya arasında bir seyahat gerçekleştirdi. 1500’den fazla seyahat acentesinin katılım gösterdiği etkinlik, MSC Cruises takvimindeki en önemli organizasyonlardan biri olup, MSC Cruises şirketinin dünya çapındaki doğrudan satış ekibinden 200 kişiye de ev sahipliği yaptı.
Bu özel buluşmada, pazardaki olanakların tartışıldığı ve geleceğe dönük hedeflerin belirlendiği toplantı ve seminerlerden oluşan MSC Akademi sunumlarının yanı sıra çok özel bir gala yemeği, canlı müzik performansları ve gemideki 1600 oturma kapasiteli The Strand Theatre’da yapılan broadway şovları gibi çok sayıda keyifli eğlenceler de gerçekleşti.3 gün süren gemi seyahatinde ihtişamlı ödül törenleri de çok konuşuldu. Törenlerde, 130’dan fazla kişi ve acenteye MSC Cruises’a yaptıkları olağanüstü katkılardan ötürü ödüller verildi. Türkiye’deki acentelere aşağıdaki kategorilerde ödüller verildi;
En Münferit Satış dalında ödülü ETS Tur,
En İyi Grup Satış dalında ödülü Prontotour,
En İyi Network dalında ödülü Setur,
En İyi Girişim dalında ödülü Aktuel Travel,
En İyi Online Satış dalında ödülü ise Estamos Tur aldı.
Katılımcıları gemide MSC Cruises üst düzey yönetim ekibinden İcra Kurulu Başkanı Pierfrancesco Vago ve CEO Gianni Onorato karşıladı.MSC Cruises CEO’su Gianni Onorato etkinlik ile ilgili görüşlerini şöyle ifade etti: “Çok sayıda MSC Cruises yolcusu seyahatlerini seyahat acenteleri vasıtasıyla programlıyor. Çok net bir şekilde acentelere güvenimizin sonsuz olduğunu dile getirmeliyim. Başarımızın, bu acentelerin bizim kim olduğumuz, ortaya koyduğumuz olağanüstü ürünün ne olduğu ve misafirlerin neden diğer tatil seçenekleri arasından bizi tercih etmesi gerektiği hakkındaki bilgisine bağlı olduğunun farkındayız. Onlar da tıpkı bizim gibi, seyahat planlamasının sadece destinasyonlarla ilgili olmadığını, insanlar, deneyimler ve anılarla ilgili olduğunu düşünüyorlar. Seyahat acentelerinin gemide MSC Cruises’ın gerçek Akdenizli kimliğini yakından deneyimleyerek, şirketimizin vizyonunun kapsamını daha iyi tanımasını arzu ediyoruz. Ve bu etkinlik de bu açıdan mükemmel bir fırsat."
Germanwings uçaklarında cep telefonları uçak modu ile açık halde kullanılabilecek
Bu yeni düzenlemeyle artık yolcular için seyahatler daha keyifli ve rahat bir hale gelecek.
Yeni Germanwings yolcularına ‘a la carte’ hizmet sunuyor
‘Yeni Germanwings’ konsepti altında yolculara ‘a la carte flying’ (alakart uçuş) hizmeti veren havayolu, yolcuların kendi bireysel ihtiyaçlarına uygun olarak paketlerini oluşturmalarına olanak sağlıyor. Yolcular, dilediklerinde hiçbir ekleme olmaksızın sadece düşük tarifeli uçuşun keyfini sürerken, isterlerse pek çok ekstra hizmeti de uçuş yanında satın alarak yüksek kalitede yolcu deneyimi de yaşayabiliyor.
‘Yeni Germanwings’ yolcularına 3 farklı hizmet paketi sunuyor. En iyi ve yüksek kalitedeki ‘Best’ seçeneği özellikle iş seyahati yapan yolcuların tüm ihtiyaçlarını karşılamakla birlikte tatil ve gezi amaçlı seyahat eden yolculara da hitap ediyor. İkinci bir seçenek olan ‘Smart’ seçeneği ise yolculara bazı ek hizmetler sunulan ancak yolcuların diledikleri her hizmeti ekstra olarak eklenebildiği bir seçenek oluyor. Üçüncü ‘Basic’ seçeneği ise yolculara hiçbir ek hizmet olmaksızın sadece düşük tarifeli uçuş sunuyor.
“Trakya Bağ Rotası Projesi” Sergisi 28 Şubat – 9 Mart 2014 tarihleri arasında Karaköy Mimarlar Odası’nda seyahat ve gastronomi meraklılarıyla buluşuyor
Trakya Kalkınma Ajansı’nın destekleriyle gastronomi destinasyonu olarak dikkat çekmek için oluşturulan “Trakya Bağ Rotası Sergisi” 27 Şubat Perşembe günü 19.00’da Karaköy Mimarlar Odası’nda gerçekleştirilen lansman ve açılış kokteyli ile ziyaretçilerine kapılarını açtı. Trakya’nın farklı bölgelerinde faaliyet gösteren 12 butik üretici tarafından desteklenen “Trakya Bağ Rotası Projesi” kapsamında gerçekleştirilen sergi, 9 Mart tarihine kadar devam edecek.
Orhan ÇEBİ: “Trakya Bağ Rotası Projesi’nin genel amacı; Trakya Bölgesi genelinde bağ rotalarının belirlenerek, sahip olunan turizm potansiyelinin harekete geçirilmesi…”
Trakya Turizm İşletmecileri Derneği tarafından hazırlanarak 2013 yılında Trakya Kalkınma Ajansına sunulan “Trakya Bağ Rotası Projesi” lansman gecesinde konuşan Trakya Turizm İşletmecileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Orhan ÇEBİ “2013’te hayata geçirdiğimiz Trakya Bağ Rotası Projesi’nin genel amacı; Trakya Bölgesi genelinde; Tekirdağ, Şarköy, Kırklareli ve Gelibolu Bölgeleri bağ rotalarının belirlenerek, sahip olunan turizm potansiyelinin harekete geçirilmesi, bölgeyi ziyaret eden yerli - yabancı turist sayısının artırılması sonucu bölgede turizm sektörünün gelişimine, çevresel olduğu kadar sosyal ve ekonomik temellerinin sürdürülebilirliğinin sağlanmasına katkı sağlamaktır.
Bu proje ile ülkemizde ilk kez üreticilerin bir araya gelerek eno ve gastronomi turizmi ve bölgesel marka yaratmak konusunda önemli bir tanıtım projesini hayata geçirmiş bulunuyoruz.” dedi. Trakya Kalkınma Ajansı’nın farklı grupların katılımıyla ve üniversite işbirliğiyle bölgede yaptığı çalışmalar bağ turizminin, bölgenin markalaşmasında etkili olan en önemli kültürel değerlerden biri olduğunu gösterdiğini belirten ÇEBİ “Ajans bu çerçevede eno turizm projelerini desteklemektedir. Bir bölgede turizm, farklı unsurların işbirliğiyle atılım sağlayabilir. Biz, bağ turizmi odaklı düşündüğümüz bu çalışmayı, bölgede faaliyet gösteren seyahat acentalarının, otellerin, restoranların, kültürel aktivitelerin ve çeşitli STK’ların katılımıyla bütünleştirmeyi amaçlıyoruz. Ancak bu birliktelik sayesinde proje asıl hedefine ulaşacak, Trakya tarihten getirdiği kültürel mirasına sahip çıkma imkanını daha iyi değerlendirmiş olacaktır.” dedi.
TRAKYA’NIN BAĞLARI İSTANBUL’DA…
Serginin küratörü Burçak MADRAN serginin ana konsepti ile ilgili yaptığı açıklamada “Projeyi ve projeye konu olan bölgeyi daha iyi tanıtabilmek için Trakya’nın Bağ Rotalarını insanların ayağına götürmek ve onlarda bu yollarda gezmenin keyfine dair bir iz bırakmak istedik. Bölgede var olan dört rotayı bir harita üzerinde işaretlediğimiz sergide, bu dört rotada bölgeyi ziyaret etmek isteyenleri nasıl sürprizlerin, doğal güzelliklerin, kültürel aktivitelerin beklediğini anlatıyoruz.” dedi.
“TRAKYA BAĞ ROTASI PROJESİ” NEDİR?
Proje 2013 yılında Trakya Turizm İşletmecileri Derneği tarafından Trakya’nın farklı bölgelerinde faaliyet gösteren, kendi bağlarında turizm faaliyeti gerçekleştiren 12 butik üreticinin katılımıyla hazırlandı. Sektörel ve sektörler arası işbirliklerini geliştirecek önemli bir faaliyet olan “Trakya Bağ Rotası Projesi”, işbirliklerinin gerçekleştirilmesine ve bir Trakya Şarap Platformu oluşturulmasına önayak oldu.
Trakya Bölgesi genelinde bağ rotalarının belirlenerek, sahip olduğu turizm potansiyelinin harekete geçirilmesini hedefleyen proje, bölgeyi ziyaret eden yerli yabancı turist sayısının arttırılması sonucu bölgede turizm sektörünün gelişimine, çevresel olduğu kadar sosyal ve ekonomik temellerinin sürdürülebilirliğinin sağlanmasına katkı sağlıyor. “Trakya Bağ Rotası Projesi” ile şarabın en eski üretim bölgelerinden olan Trakya bölgesi genelinde, bağ yollarının belirlenmesiyle, bölge ulusal ve uluslararası düzeyde bir bağ rotası olarak markalaşması ve bölgenin şaraba dair sahip olduğu tarihin ve hikâyelerinin ortaya çıkarılarak gastronomik değerlerinin vurgulandığı bir destinasyon olması hedefleniyor.
Bölgenin 12 butik şarap üreticisi tarafından desteklenen proje sonunda bölgeyi ziyaret eden turist sayısında % 50 oranında artış hedefleniyor.İstanbul için uğrak bölge olmaya şimdiden aday olan Trakya Bağ Yolu, yerli yabancı ziyaretçilerine, şarap tadımı, bağ gezisi, bağ bozumu deneyimi yaşatacak.
Proje kapsamında Tekirdağ, Şarköy, Kırklareli, Gelibolu Bölgeleri’nden 12 firma yer alıyor. Firmaların bölgelere dağılımı ise;
Tekirdağ Bölgesi; Umurbey, Chateau Nuzun, Barel Şarapçılık, Barbare
Şarköy Bölgesi; Melen Şarapçılık, Gülor, Chateau Kalpak
Kırklareli Bölgesi; Arcadia, İrem Çamlıca, Vino Dessera
Gelibolu Bölgesi; Gali, Suvla
“TRAKYA BAĞ ROTASI PROJESİ” İLE TÜRKİYE’NİN YENİ GASTRONOMİ VE ENO TURİZM DESTİNASYONU; TRAKYA
Doğa içinde konaklama, kır hayatını deneyimleme, yerel yiyecek ve içecek tadımları, bölgesel tarihi ve kültürel değerleri keşfetme şansı sunan gastronomi ve eno turizm, turizm sektöründe hızlı bir ivme ile gelişmekte ve büyük ekonomik değer yaratarak geri dönmektedir. Coğrafi konumu, sahip olduğu doğal güzellikleri, tarihi bağ yolları, ulaşım kolaylığı, Balkan ülkelerine yakınlığı ile yerli ve yabancı ziyaretçilerin yeni turizm anlayışına yönelik ihtiyaçlarını karşılayacak olan Trakya’nın ‘’Trakya Bağ Rotası Projesi”yle Türkiye’nin yeni eno turizm destinasyonlarından biri haline gelmesi amaçlanmaktadır.
Dünyada eko- eno turizm global turizmin 3 katı hızla büyüyerek, her yıl %30 oranında artış göstermektedir. ABD, Fransa, İtalya, İspanya’da Bağ Turizmi eko-turizmin en büyük gelir getiren kolu olarak yıllardır uygulanmakta. Yeni Zelanda, Arjantin, Güney Afrika ülkelerinde de yeni akım hızla yaygınlık kazanıyor. Bu büyüyen trendin etkisiyle, Balkan Ülkeleri de bağ yolu destinasyonları üzerinde çalışmalar başlattı. Seyahat konusunda tecrübeli, eğitim düzeyi yüksek, orta ve ileri yaşlarda ve seyahatlerini çevrelerine anlatan sosyal kişilerden oluşan eno-eko turizm seyahatlerinde kişi başına düşen harcama da oldukça yüksek.
YILLANDIKÇA GÜZELLEŞEN TOPRAKLAR; TRAKYA...
Antik Yunan kültürünün kaynağı olmaktan, Osmanlı’ya başkentliği yapmış Edirne’ye kadar, büyük bir göç ve kültürel geçişlilik bölgesi olan Trakya, coğrafi olarak da özel bir avantaja sahip. 40º enlemde yer alan Trakya bölgesi, dünya üzerinde ideal şarap bölgeleri arasında yer almaktadır. Ekolojik olarak bağcılıkta beklenen en elverişli koşullara sahip olan bölge yanı sıra mevcut tarihi dokusu, kültürü, İstanbul’a yakınlığı ve Avrupa’ya kapı oluşu gibi önemli özellikleri, turizm destinasyonu oluşturmada büyük avantaj yaratmakta. Bölge, yeni konaklama olanakları ile doğal, kültürel ve tarımsal faaliyetleri bir arada sunarak hem bölge hem de ülke ekonomisine önemli katkılar sağlayacak potansiyele sahip.
Orhan ÇEBİ: “Trakya Bağ Rotası Projesi’nin genel amacı; Trakya Bölgesi genelinde bağ rotalarının belirlenerek, sahip olunan turizm potansiyelinin harekete geçirilmesi…”
Trakya Turizm İşletmecileri Derneği tarafından hazırlanarak 2013 yılında Trakya Kalkınma Ajansına sunulan “Trakya Bağ Rotası Projesi” lansman gecesinde konuşan Trakya Turizm İşletmecileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Orhan ÇEBİ “2013’te hayata geçirdiğimiz Trakya Bağ Rotası Projesi’nin genel amacı; Trakya Bölgesi genelinde; Tekirdağ, Şarköy, Kırklareli ve Gelibolu Bölgeleri bağ rotalarının belirlenerek, sahip olunan turizm potansiyelinin harekete geçirilmesi, bölgeyi ziyaret eden yerli - yabancı turist sayısının artırılması sonucu bölgede turizm sektörünün gelişimine, çevresel olduğu kadar sosyal ve ekonomik temellerinin sürdürülebilirliğinin sağlanmasına katkı sağlamaktır.
Bu proje ile ülkemizde ilk kez üreticilerin bir araya gelerek eno ve gastronomi turizmi ve bölgesel marka yaratmak konusunda önemli bir tanıtım projesini hayata geçirmiş bulunuyoruz.” dedi. Trakya Kalkınma Ajansı’nın farklı grupların katılımıyla ve üniversite işbirliğiyle bölgede yaptığı çalışmalar bağ turizminin, bölgenin markalaşmasında etkili olan en önemli kültürel değerlerden biri olduğunu gösterdiğini belirten ÇEBİ “Ajans bu çerçevede eno turizm projelerini desteklemektedir. Bir bölgede turizm, farklı unsurların işbirliğiyle atılım sağlayabilir. Biz, bağ turizmi odaklı düşündüğümüz bu çalışmayı, bölgede faaliyet gösteren seyahat acentalarının, otellerin, restoranların, kültürel aktivitelerin ve çeşitli STK’ların katılımıyla bütünleştirmeyi amaçlıyoruz. Ancak bu birliktelik sayesinde proje asıl hedefine ulaşacak, Trakya tarihten getirdiği kültürel mirasına sahip çıkma imkanını daha iyi değerlendirmiş olacaktır.” dedi.
TRAKYA’NIN BAĞLARI İSTANBUL’DA…
Serginin küratörü Burçak MADRAN serginin ana konsepti ile ilgili yaptığı açıklamada “Projeyi ve projeye konu olan bölgeyi daha iyi tanıtabilmek için Trakya’nın Bağ Rotalarını insanların ayağına götürmek ve onlarda bu yollarda gezmenin keyfine dair bir iz bırakmak istedik. Bölgede var olan dört rotayı bir harita üzerinde işaretlediğimiz sergide, bu dört rotada bölgeyi ziyaret etmek isteyenleri nasıl sürprizlerin, doğal güzelliklerin, kültürel aktivitelerin beklediğini anlatıyoruz.” dedi.
“TRAKYA BAĞ ROTASI PROJESİ” NEDİR?
Proje 2013 yılında Trakya Turizm İşletmecileri Derneği tarafından Trakya’nın farklı bölgelerinde faaliyet gösteren, kendi bağlarında turizm faaliyeti gerçekleştiren 12 butik üreticinin katılımıyla hazırlandı. Sektörel ve sektörler arası işbirliklerini geliştirecek önemli bir faaliyet olan “Trakya Bağ Rotası Projesi”, işbirliklerinin gerçekleştirilmesine ve bir Trakya Şarap Platformu oluşturulmasına önayak oldu.
Trakya Bölgesi genelinde bağ rotalarının belirlenerek, sahip olduğu turizm potansiyelinin harekete geçirilmesini hedefleyen proje, bölgeyi ziyaret eden yerli yabancı turist sayısının arttırılması sonucu bölgede turizm sektörünün gelişimine, çevresel olduğu kadar sosyal ve ekonomik temellerinin sürdürülebilirliğinin sağlanmasına katkı sağlıyor. “Trakya Bağ Rotası Projesi” ile şarabın en eski üretim bölgelerinden olan Trakya bölgesi genelinde, bağ yollarının belirlenmesiyle, bölge ulusal ve uluslararası düzeyde bir bağ rotası olarak markalaşması ve bölgenin şaraba dair sahip olduğu tarihin ve hikâyelerinin ortaya çıkarılarak gastronomik değerlerinin vurgulandığı bir destinasyon olması hedefleniyor.
Bölgenin 12 butik şarap üreticisi tarafından desteklenen proje sonunda bölgeyi ziyaret eden turist sayısında % 50 oranında artış hedefleniyor.İstanbul için uğrak bölge olmaya şimdiden aday olan Trakya Bağ Yolu, yerli yabancı ziyaretçilerine, şarap tadımı, bağ gezisi, bağ bozumu deneyimi yaşatacak.
Proje kapsamında Tekirdağ, Şarköy, Kırklareli, Gelibolu Bölgeleri’nden 12 firma yer alıyor. Firmaların bölgelere dağılımı ise;
Tekirdağ Bölgesi; Umurbey, Chateau Nuzun, Barel Şarapçılık, Barbare
Şarköy Bölgesi; Melen Şarapçılık, Gülor, Chateau Kalpak
Kırklareli Bölgesi; Arcadia, İrem Çamlıca, Vino Dessera
Gelibolu Bölgesi; Gali, Suvla
“TRAKYA BAĞ ROTASI PROJESİ” İLE TÜRKİYE’NİN YENİ GASTRONOMİ VE ENO TURİZM DESTİNASYONU; TRAKYA
Doğa içinde konaklama, kır hayatını deneyimleme, yerel yiyecek ve içecek tadımları, bölgesel tarihi ve kültürel değerleri keşfetme şansı sunan gastronomi ve eno turizm, turizm sektöründe hızlı bir ivme ile gelişmekte ve büyük ekonomik değer yaratarak geri dönmektedir. Coğrafi konumu, sahip olduğu doğal güzellikleri, tarihi bağ yolları, ulaşım kolaylığı, Balkan ülkelerine yakınlığı ile yerli ve yabancı ziyaretçilerin yeni turizm anlayışına yönelik ihtiyaçlarını karşılayacak olan Trakya’nın ‘’Trakya Bağ Rotası Projesi”yle Türkiye’nin yeni eno turizm destinasyonlarından biri haline gelmesi amaçlanmaktadır.
Dünyada eko- eno turizm global turizmin 3 katı hızla büyüyerek, her yıl %30 oranında artış göstermektedir. ABD, Fransa, İtalya, İspanya’da Bağ Turizmi eko-turizmin en büyük gelir getiren kolu olarak yıllardır uygulanmakta. Yeni Zelanda, Arjantin, Güney Afrika ülkelerinde de yeni akım hızla yaygınlık kazanıyor. Bu büyüyen trendin etkisiyle, Balkan Ülkeleri de bağ yolu destinasyonları üzerinde çalışmalar başlattı. Seyahat konusunda tecrübeli, eğitim düzeyi yüksek, orta ve ileri yaşlarda ve seyahatlerini çevrelerine anlatan sosyal kişilerden oluşan eno-eko turizm seyahatlerinde kişi başına düşen harcama da oldukça yüksek.
YILLANDIKÇA GÜZELLEŞEN TOPRAKLAR; TRAKYA...
Antik Yunan kültürünün kaynağı olmaktan, Osmanlı’ya başkentliği yapmış Edirne’ye kadar, büyük bir göç ve kültürel geçişlilik bölgesi olan Trakya, coğrafi olarak da özel bir avantaja sahip. 40º enlemde yer alan Trakya bölgesi, dünya üzerinde ideal şarap bölgeleri arasında yer almaktadır. Ekolojik olarak bağcılıkta beklenen en elverişli koşullara sahip olan bölge yanı sıra mevcut tarihi dokusu, kültürü, İstanbul’a yakınlığı ve Avrupa’ya kapı oluşu gibi önemli özellikleri, turizm destinasyonu oluşturmada büyük avantaj yaratmakta. Bölge, yeni konaklama olanakları ile doğal, kültürel ve tarımsal faaliyetleri bir arada sunarak hem bölge hem de ülke ekonomisine önemli katkılar sağlayacak potansiyele sahip.
Güçlü ekibiyle BTA aşçıları ödüle doymuyor
Güçlü ekibiyle fark yaratan çalışmalara imza atan BTA, başarılı aşçılarıyla ödüllerine her geçen gün yenilerini eklemeyi sürdürüyor. 12. Uluslararası İstanbul Mutfak Günleri bünyesinde gerçekleştirilen yarışmalardan BTA aşçıları madalyalarla döndü. “Pratik Takım-Gençler” kategorisinde BTA’nın Atatürk Havalimanı aşçıları Nur Akbayır, Aynur Çınar ve Okan Koç bronz madalya kazandılar. Festivalin en dikkat çeken yarışmalarından olan “Süslü Kutlama Pastası” kategorisinde ise Cakes&Bakes’in Butik Pasta Bölümü aşçılarından Merve Bengisu Yüceer, “Modern Pasta” dalında ise Sıla Çaputlu Geçmez, çok sayıda meslektaşını geride bırakarak gümüş madalyanın sahibi oldular.
BTA aşçıları, Türkiye’nin en büyük gastronomi festivali olarak kabul gören 12. Uluslararası İstanbul Mutfak Günleri bünyesinde gerçekleştirilen yarışmalarda kazandıkları ödüllerle ses getirdiler.
Festival bünyesinde gerçekleştirilen yarışmaların “Pratik Takım-Gençler” kategorisinde yarışan BTA Atatürk Havalimanı aşçıları Nur Akbayır, Aynur Çınar ve Okan Koç bronz madalya kazandılar. Uluslararası takımlardan oluşan 22 ekibin yarıştığı bu kategoride, her ekip aynı ürünlerin yer aldığı sürpriz sepetler içerisinden çıkan ürünlerle başlangıç, ana yemek ve tatlıdan oluşan bir menü hazırladı. BTA ekibi, “milföy basketi içerisinde sebze confit, chili sos ile”, “taze baharatlar ile marine edilmiş ızgara biftek, zencefilli-havuçlu patates püresi ve böğürtlenli kırmızı şarap çektirmesi ile”, “tarçınlı ayva tatlısı, pul biberli bitter çikolata sos ile” yemekleriyle ödüle layık görüldüler.
Bir diğer ödül de BTA markalarından olan Cakes&Bakes aşçılarına verildi. Sektörün önde gelen isimlerinden oluşan jüri ekibinin yüzlerce aşçının performansını büyük bir titizlikle değerlendirdiği yarışmalar, son derece çekişmeli bir atmosferde geçti. Festivalin en dikkat çeken yarışmalarından olan “Süslü Kutlama Pastası” dalında Merve Bengisu Yüceer, “Modern Pasta” dalında ise Sıla Çaputlu Geçmez, çok sayıda meslektaşını geride bırakarak gümüş madalya almaya hak kazandılar. Cakes&Bakes Butik Pasta Bölümü aşçıları Yüceer ve Geçmez’in hazırladıkları pastalar büyük ilgi gördü.
Ülkemizde 11 yıldır düzenlenen, 99 ülkenin üye olduğu Dünya Aşçılar Birliği (WACS) işbirliği ile gerçekleşen organizasyon, uluslararası düzeyde gastronomi dünyasını ülkemizde ağırlıyor. Gastronomi alanında önde gelen ülkelerin federasyonları ve dernekleri ile gerçekleşen organizasyona bu yıl da geçmiş yıllardaki gibi yoğun ilgi vardı. Organizasyona 33 farklı ülkeden yaklaşık 300 şef aşçı ve ülkemizden de 2500 aşçı katıldı. Türk mutfağının dünya mutfağı ile entegrasyonunda büyük adımlar atılmasını sağlayan festival dünya lezzetlerini İstanbul’a taşıdı. Geçmişte yapılan başarılı organizasyonlarla iki yıl önce Dünya Aşçılar Birliği (WACS) tarafından “Kıtalar Arası (Continental)” unvanı alan Uluslararası İstanbul Mutfak Günleri ülkemizin genç şeflerine uluslararası düzeyde yarışma imkanı sağlıyor.Cakes&Bakes Üretim Şefi Ertan Korkmaz ve BTA’nın AHL Executive Şefi Zeki Kara da ülkemizi temsilen yarışmalarda jürilik yaptı.
Otelz.com Şubat ayı rezervasyonlarını %600 arttırdı
Türkiye’de ön ödemesiz otel rezervasyon dönemini başlatan otelz.com tüm çalkantılara , siyasi belirsizliklere ve dövizdeki istikrarsızlığa rağmen rezervasyonlarının yılın ilk ayına göre %600 arttığını açıkladı. Artıştaki en büyük etkiyi otelz.com un büyüme sürecinde olan bir şirket olmasına bağlayan otelz.com yetkilileri seçim hareketliliğinin etkisininde küçümsenmeyecek bir seviyede olduğunu söylediler.
Otelz.com ‘un gelişmiş arama motoru sayesinde topladığı verilerden analiz ederek her ay bölgesel olarak mercek altına yatırdığı Türkiye’deki aylık turizm hareketliliği raporuna göre;
“ Kar yağışının beklenen seviyenin altında kalması kayak merkezlerine ilgiyi azalttı. Gezginler kayak merkezleri yerine kaplıca otellerini yada tarih ve kültür ağırlıklı şehirlerde konaklayarak buraları gezmeyi tercih ettiler.
Otelz.com Fiyat endeksine göre ,Şubat ayında Türkiye genelinde ortalama otel fiyatları bir önceki aya göre %6,7 yükseldi. Bunda en büyük etkinin döviz kurlarındaki artış olduğu belirtildi. Şubat ayında Türkiye genelindeki otellerin ortalama doluluk oranı %40’ larda kaldı. “
Otelz.com yılın ilk iki ayında 500 oteli daha bünyesine katarak Türkiye ve Kıbrıs genelinde toplam 2500 anlaşmalı otele ulaştı.
Şehir otellerinin yanında kayak,termal ve yaz otellerini de bünyesinde bulunduran otelz.com’un Türkiye Direktörü Tolga Çevlik ;“Ön ödemesiz otel rezervasyon algısının Türk halkınca kısa sürede benimsendiğini, otelin kapısında ödeme yapılan bu sistemin artık gezginlerin tercih sebebi olduğunu “ söyledi.
Ayrıca, erken rezervasyon döneminde olduğumuz şu günlerde tatilcilerin %40’a varan fiyat avantajlarından faydalanmak için yoğun ilgi gösterdiklerininde altını çizen Çevlik, “ Bizi tercih eden tüm gezginlere ekip olarak minnettarız, Markamızı çok seviyoruz ve onu sizler büyüteceksiniz” diyerek sözlerini noktaladı.
Lebnaan dans şovları ve lezzetleriyle Yeşilköy’de açıldı
LÜBNAN LEZZETLERİ YEŞİLKÖY’DE
Cengiz Can Akçay, bir dönem Lübnan restoranları çok popülerdi, sonra peş peşe kapanıp gittiler biz Yeşilköy’de 27 şubat’ta yepyeni bir Lübnan restoranı açtık.Lebnaan’da, gerek dans şovları, gerekse de yemeğiyle Yeşilköy’de Lübnan havası estirerek biz burada AŞK Baharı estireceğiz dedi. Lübnan Orta Doğu'da, Doğu ve Batı arasındaki ticaret yolunun üzerinde olan bir ülke olduğu için mutfağı çok zengindir. Dünden bugüne Lübnan mutfağı, Arap, Türk, Yunan, Ermeni, Hint, Fransız dünyasından etkilerle oluşmuş bir Akdeniz ülkesinin kültürel ve doğal zenginliklerini yansıtıyor.Beyrut’un en usta ve tanınan şeflerinden Ahmad Mansour sizler için patlıcanlı fettah ile başlayıp arayes (etli ekmek) ya da balıklı pilavla devam edecek. Sofranızı fattuş, mutabbel, fraki, muşaddara, makanik ve niceleriyle donatacak. Güllü dondurma, portakallı sütlaç ya da aşk sarayıyla bitireceğiniz bir yemek, kalbinize giden yolu kısaltacak.
Sahne ışıltısının parlayan yıldızı hayatının merkezinde hep dans olan Oryantal Didem Kınalı Lebnaan'da sahne aldı. Doğustan yetenek olan Oryantal Didem Lebnaan misafirlerini kendinden geçirdi. Oryantal Didem'in figürleriyle misafirler gecenin zevkini dorukta yaşadı.
GECENİN SULTANI EVRİM SULTAN
Zenne Evrim Sultan Oryantal Didem ‘den sonra sahne aldı. Zenne Evrim Sultan eğlenceli anlar yaşattı. Genç kızların ve bayanların hayranlıkla izlediği Zenne Evrim Sultan’ı sahneden bırakmadılar.
Gece boyunca mekan dolup taştı. Adres: İskele Caddesi No:46 Yeşilköy
Rezervasyon: (0212) 573 71 16 ve 17
http://www.turizminsesi.com/haber/lebnaanda-kazanlar-ask-ile-kaynadi-15575.htm
26 Şubat 2014 Çarşamba
ADANA, PORTAKAL ÇİÇEĞİ KARNAVALINA HAZIRLANIYOR
Geçtiğimiz yıl ilki gerçekleştirilen Türkiye ve dünyanın farklı yerlerinden gelen binlerce kişinin katılımıyla düzenlenen “Portakal Çiçeği Karnavalı” nın ikincisi 12 Nisan 2014 tarihinde Adana’da başlıyor. 7’den 70’e tüm Adana halkı hazırlıklara şimdiden başlarken, mülki ve yerel yöneticiler, sanatçılar, gazeteciler, işadamları ve sivil toplum örgütleri de büyük destek sağlıyorlar.
Geçtiğimiz yıl ilki gerçekleştirilen Portakal Çiçeği Karnavalı, Adana’da büyük coşku ile karşılanmış, birçok etkinliğin yanında özellikle 15 bine yakın kişinin özel kostümleriyle katıldığı kortej büyük ilgi toplamıştı. Türkiye’nin birçok yerinden olduğu kadar yurtdışından da misafirlerini ağırlayan Adanalılar bu yılki karnavalda da kentin değişik noktalarında etkinlikler düzenleyerek “misafirperverliklerini” bir kez daha gösterecekler. Adanalılar, karnaval için herkesi 12 Nisan’da kentlerine davet ederek “Portakal çiçeği mevsiminde Adana’ya gelmelisiniz. Yılda sadece bir kez, en fazla 2 hafta sürecek bu coşkuyu kaçırmamak ve karnavalımıza katılmak için misafirimiz olun” diyorlar.
Portakal Çiçeği Karnavalı’nın fikir babası Toyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt “bir sevgi hareketiyle” yola çıktıklarını ve bunu başardıklarını söylüyor. Bozkurt, portakal çiçeklerinin açtığı mevsimde Adana’yı şöyle anlatıyor “Baharı müjdeleyen nisan ayının ortalarına doğru çiçek açmaya ve tüm bir kenti etkisi altına almaya başlayan portakal ağaçları, büyülü kokusuyla insanı hemen etkisi alıverir… Ruhunuz yıkanır… Gençleşirsiniz… Arınırsınız… İnsanın içinde birçok şeye yeniden başlayabilme enerjisi yaratır… Mesela, en küskün olduğu eski dostu affettirebilir insana. Ve, tehlikelidir de biraz; insanı, yolda gördüğü ilk kişiye aşık edebilir… Adana’nın sıcak, samimi insanlarıyla aynı sokaklarda yürürken, rüzgarın ara ara taşıyıp getirdiği o muhteşem portakal çiçeği kokusu günün 24 saati bırakmaz peşinizi… Baygın bırakır insanı…”
Portakal Çiçeği mucizesini görmeye farklı şehir ve ülkelerden binlerce misafir bekliyor Bozkurt. Ve bir çağrıda bulunuyor: “Nisan ayında sokakları portakal çiçeği kokan Adana'ya geleceklerin kentin keyfini yaşayacaklarını ümit ediyoruz. Adana halkını ve dışarıdan gelecek tüm misafirlerimizi portakal çiçeği mucizesinin yarattığı sevgi, kardeşlik ve hoşgörü dolu bir atmosferde iyi vakit geçirmeye davet ediyoruz. Bu amaçla bizler elimizden gelenin en iyisini yapmayı amaçlıyoruz. Gelecek yıllardaki amacımız ise çok daha iyi organizasyonlar ile yüz binlerce yerli ve yabancı turistin Adana’daki bu mucizeye tanıklık etmesini sağlamak ve Adana’yı bir marka kent yapmaktır.”
Etkinlikler Kortej Yürüyüşle Başlıyor
Bu yıl ikincisi düzenlenecek karnavalın startı geçtiğimiz yıl olduğu gibi yine kortej yürüyüşü ile verilecek. 12 Nisan tarihinde Adana halkı başta olmak üzere Türkiye’nin dört bir yanından korteje katılmak için gelenler, portakal çiçeklerinin o eşsiz kokuları eşliğinde kortej yürüyüşünü gerçekleştirecekler. Adana halkı ile birlikte karnaval için kente gelen Sinema ve Ses Sanatçıları, Yerel ve Mülki idareciler, Motosiklet, Bisiklet, Klasik Otomobil Kulüpleri, Dans Okulları, Tiyatro Grupları, Spor Kulüpleri, Üniversiteler, Okullar, Jonglörler, Keçi Ayaklılar, Sokak Sanatçıları, Ressamlar ve STK’lar flama ve pankartlarıyla beyaz mendilleriyle kortejdeki yerlerini alacaklar. Rengarenk giysileri ve makyajları ile kortejde yer alacak grupların yanında hobi grupları da hünerlerini kortej yolu boyunca sergileyecekler.
Geçtiğimiz yılki kortejde herkesin büyük ilgi ile izlediği motor grupları da bu yıl için yine iddialı bir gösteri hazırladılar. “Motor Senfonisi” adını taşıyan bu gösteri Türkiye’de ilk kez Portakal Çiçeği Karnavalı’nda beğenilere sunulacak. Kortej yürüyüşünün ardından gerçekleştirilecek konserle karnaval neşesi doruğa ulaşacak. Konser ile birlikte Adana’nın çeşitli yerlerinde karnaval etkinlikleri de başlamış olacak. Karnaval süresince; sokak gösterileri, dans gösterileri, üniversite müzik gruplarının konserleri, halk oyunları gösterileri, bando gösterileri spor müsabakaları ile bireysel sokak gösterileri de izlenebilecek. Ayrıca; Adanalılar ile birlikte karnavalın tüm coşkusunu yaşamak için Adana’ya gelenler, tarihi Taş Köprü üzerinde havaya bırakılacak dilek fenerleri ile tüm dünyaya barış ve sevgi mesajlarını da yollayacaklar.
Şarkı Yarışması da yapılıyor
Geçtiğimiz yıl ilki gerçekleştirilen ve binlerce kişinin katılımıyla düzenlenen “Portakal Çiçeği Karnavalı”nın ikincisinde karnaval ruhunu yansıtan şarkıyı belirlemek üzere bir de yarışma düzenlendi. 12 Nisan tarihinde Adana’da başlayacak karnavalın resmi şarkısı olacak eseri belirlemek için organize edilen yarışmaya, profesyonel ve amatör müzisyenler katıldı. Yarışmaya katılan eserler, Murat Hasarı, Kerem Cem ve Menajer Mustafa Elibol gibi müzik dünyasının önemli isimlerinden oluşan bir jüri tarafından değerlendirilecek ve birinci olan şarkı belirlenecek. Belirlenecek bu şarkı, karnaval öncesinde ve karnaval sırasında tüm Adana sokaklarında, TV ve radyolar ile sosyal medyada çalınarak “sevgi ve dostluk” mesajı tüm Türkiye’ye yollanacak.
“Kent Kültürüyle de Farklı Bir şehir Adana”
Adana denince akla ilk gelen “Adana kebabı” olur hiç kuşkusuz. Günün 24 saati kebap yemenin mümkün olduğu Adana’da, en tad alacağınız yeme şekli dürümdür. Özel dürüm pidesine sarılmış Adana kebabının yanında pişmiş domates, yeşil biber, süs biberi turşusu, tere, taze nane, turp, sumaklı soğan salatası ve ezme de servis edilir. Bu eşsiz lezzeti Turgut Özal Bulvarı’ndaki Birbeçer, Mücahitler Caddesi’ndeki Mas Kebap ve Vali Yolu Caddesi üzerindeki Kling Usta’da deneyebilirsiniz. Bir başka Adana tadı ise ciğer. Odun ateşinde hazırlanan ciğeri bol kimyon katarak yemek için en iyi adreslerin başında yine Turgut Özal Bulvarı’ndati Ciğergah’ı öneriyoruz. Canınız lahmacun çekerse Bankalar Caddesi’ndeki Ferit amcamızın kağıt gibi ince lahmacununu yemelisiniz.
Adanalı olmayanların gözlemeye benzettikleri sıkma, kazan simidi, şırdan, bici bici gibi özel lezzetlerin yanında her türlü yiyeceği en kalitelisiyle bulabileceğiniz çok yer vardır Adana’da. Bu arada içecek olarak şalgam, vişne suyu ve aşlama içmeden Adana’dan ayrılmayın.
Eğlence yerleri açısından da farklı beklentilere hitap eden birçok mekan da mevcut Adana’da. İyi bir kebap yiyip müzik dinlemek istiyorsanız Tarihi Kazancılar Çarşısı sizlere İstanbul Kumkapı havasını doyasıya yaşatır. Göl ve Seyhan Nehri manzarasının güzelliği eşliğinde eğlenmek için önereceğimiz adres ise Park Zirve olacaktır.
Adana’nın geçmişi ile modern yüzünü kaynaştıran sokaklarında özellikle portakal çiçekleri eşliğinde dolaşmak için Vali Yolu, Amerikan Pazarı, Gazipaşa, Ziyapaşa, Turgut Özal Bulvarı, Toros caddesi ve Metro Sineması Sokağı’nda yürüyüş yapabilirsiniz. Eşsiz portakal çiçeğinin kokusunu yoğun olarak yaşamak istiyorsanız size önereceğimiz adres ise şehir merkezine 5 dakika mesafedeki Çetinel Tesisleri. Burada portakal çiçeklerinin kokuları eşliğinde harika zaman geçirebilirziniz.
Adana’yı ziyaretinizde tarihi ve turist yerleri ziyaret etmeden dönmek olmaz diyorsanız Büyük Saat Kulesi, Ulucami, Taşköprü ve Sabancı Merkez Camii görülmesi gereken yerler. Adana çevresinde ise Anavarza Kalesi, Varda Köprüsü, yedi Uyuyanlar Mağarası, Misis Harebeleri, Yılankale, Şar Antik Kenti, belemedik Yaylası ve Horzum Yaylası sizleri bekliyor olacak.
SKAL Antalya’nın yeni dönem başkanı Münciye Çavuşoğlu
SKAL International Antalya Olağan Genel Kurulu yeni dönemde görev alacak Yönetim ve Denetim Kurulu’nu seçti. Genel Kurul sonunda oy birliği ile Münciye Çavuşoğlu, SKAL Antalya’nın yeni dönem başkanı oldu.Divan Başkanlığını SKAL Int. Dünya Başkan Yardımcısı Salih Çene, başkan yardımcılığını Asuman Tarıman, Divan Katipliğini ise Ahmet Buğra Çelik’in yaptığı SKAL Antalya Genel Kurulu yeni Yönetim Kurulu şu isimlerden oluştu:
“Münciye Çavuşuoğlu-Başkan, Dinçer Sarıkaya Başkan Yardımcısı-Sayman, Uğursal Uğur Genel Sekreter-Basın ve Halkla İlişkiler, Cüneyt Kuru Yönetim Kurulu Üyesi-Çevre-Destek, Muazzez Tonguç Yönetim Kurulu Üyesi-Toplantı, Organizasyon, Genco Tunçay-Young Skal, Umman Çetinbaş Yönetim Kurulu Üyesi-Üyelik Geliştirme”
SKAL Antalya yedek üyeleri ise, Derya Billur, Banu Tonguç, Bozkurt Atilla, Oğuz Güleç, Emir Hepoğlu, Tunç Batum, Edip Araç ve Nuri İnce’den oluşurken, Denetleme Kurulu asil üyeliklerine Kayhan Öndemir, Ahmet İllez, Aydın Aytuğ, denetim kurulu yedek üyeliklere ise Avni Aker, Hasan Akıncıoğlu ve Mahmut Aydın seçildi.
Öte yandan SKAL Antalya Kulübü Geleneksel Başkanlık Zincir Değişim töreni ve Gala Yemeği’nin 1 Mart Cumartesi günü The Marmara Hotel’de yapılması kararlaştırıldı.
25 Şubat 2014 Salı
EDT Expo 2014 Fuarı, Keyifli Yarışmalar ve Aktiviteler ile Cazibe Merkezi Olmaya Hazırlanıyor!
Ev Dışı Tüketim sektörüne bambaşka bir bakış açısı getirmek ve sektör bilincini artırmak amacıyla yapılan CNR EDT Expo Fuarı için geri sayım başladı. Fuar çerçevesinde gerçekleşecek olan sektör profesyonellerinin rol alacağı etkinlikler; ziyaretçiler ve katılımcılara keyifli ve bir o kadar da heyecanlı anlar yaşatacak. CNR Holding kuruluşu Sine Fuarcılık ve ETÜDER iş birliğinde, İstanbul İhracatçılar Birliği (İİB) desteğiyle gerçekleştirilen ve sektörün dinamiklerini belirleyen markaların tümünü tek bir platformda toplamayı başaran EDT Expo Fuarı’na, 27-30 Mart 2014 tarihlerinde CNR Expo Yeşilköy ev sahipliği yapacak.
Sine Fuarcılık ve Ev Dışı Tüketim sektörünün güçlü oyuncularını tek bir çatı altında toplayan Ev Dışı Tüketim Tedarikçileri Derneği (ETÜDER)'in iş birliğinde İstanbul İhracatçılar Birliği (İİB) desteğiyle gerçekleştirilen EDT Expo Fuarı, bu yıl etkinlikleriyle adından sıkça söz ettirecek. Sektör profesyonellerinin kıyasıya yarışacağı yarışmalar, sektöre ışık tutan paneller, katılımcıların stantlarında gerçekleşecek sürpriz aktiviteler ile hareketlenecek olan EDT Expo 2014, Ev Dışı Tüketim sektörünün cazibe merkezi olmaya hazırlanıyor.
Mutfağın yıldızları yarışacak..
45.000 m2 alanda gerçekleşecek olan EDT Expo 2014 Fuarı bu yıl, 300 katılımcı ve 50.000 profesyonel ziyaretçi hedefliyor. Sektöre hitap eden farklı etkinlik ve yarışmalar ile renklenecek olan fuarda Osmanlı Mutfağı Yarışması’nın beşincisi ve bunun yanı sıra pastacılığa gönül verenlere özel Gastrobosphorus Pastacılık, Çikolata ve Unlu Mamuller Yarışması düzenlenecek. Öztiryakiler Endüstriyel Mutfak sponsorluğunda gerçekleşecek yarışmalarda, Türkiye’nin en seçkin 10 otel, restaurant ve pastanenin mutfak ekipleri, 10 kurumsal takım halinde yarışacak.
Çikolatanın başrolde olduğu bir yarışma düşünün!
Gastrobosphorus Pastacılık, Çikolata ve Unlu Mamuller Yarışması, üç kategoride canlı performanslar olarak yapılacak. Birinci kategoride pastalar, ikinci kategoride çikolata, üçüncü kategoride unlu mamuller canlı olarak hazırlanıp sergilenecek. Ayrıca çikolata alanında display kategorisinde ürünler (çikolata heykel ve pralin) hazırlanacak. Gastrobosphorus Pastacılık, Çikolata ve Unlu Mamuller Yarışması’nda çikolata alanında hazırlanacak çikolata heykel “Dünya Barışı” temasında olacak ve pralin ‘Anadolu’da unutulmaya yüz tutmuş tatlar’ dolgusu ile yapılacak. Gastrobosphorus’un pasta kategorisinde şefler özel tasarım pastalar yapacak. Türkiye’den seçkin isimlerin yer alacağı jüri, başkanlığını pastacıların duayeni Niyazi Çapraz'ın yapacağı 13 kişiden oluşacak.
Osmanlı Mutfağı gün yüzüne çıkıyor…
Fuar kapsamında gerçekleştirilecek olan bir diğer yarışma ise 29 Mart’ta mutfak yıldızlarının yarışacağı Osmanlı Mutfağı Yarışması. Bu yarışmada da şefler 10 kurumsal takım halinde yarışacak. Osmanlı Mutfağı Yarışması'nda Türkiye’nin en seçkin otel ve restaurant şefleri, tarihi yemeklere yeni yorumlar katarak birbirinden değişik lezzetlere imza atacaklar. Osmanlı Mutfağı Yarışması’nın 8 kişilik jürisinde Türkiye’den gurmeler ve yemek tarihçileri yer alacak. Jüri başkanı ise Türk mutfağının duayeni Vedat Başaran olacak. Ayrıca Türkiye’nin ünlü şefleri moderatörlük yapacak. Mutfakların asıl sahipleri olan profesyonel aşçıların katılacağı yarışmaların geçen yıl olduğu gibi bu yıl da yoğun ilgi görmesi bekleniyor.
Yeme içme duayenlerinden benzersiz sunumlar...
CNR ve ETÜDER işbirliğinde Türkiye çapından birçok ünlü otel, restaurant ve pastane mutfak şeflerinin yarışacağı, Gökmen Sözen Görsel Çözüm Hizmetleri tarafından organize edilen yarışmalarda yepyeni lezzetlere ve farklı sunumlara doyulacak. Gastrobosphorus Patisserie Yarışması'na katılacak olan kurumlar; Intercontinental İstanbul Hotel, Renaissance İstanbul Bosphorus, JW Ankara Marriott, Hilton Bursa, Elite World Hotels, Sheraton Maslak, CVK Park Bosphorus, Hacıbozanoğulları, Mado ve Pasta Sanatı olurken; Osmanlı Mutfağı Yarışması'na katılacak olan kurumlar ise; Hilton İstanbul, Conrad Hotel İstanbul, The Marmara Taksim, Pera Palace Hotel, Hidiv Kasrı, Matbah Restaurant, JW Ankara Marriott, Sheraton Ankara, Holiday Inn İstanbul City, Intercontinental İstanbul olarak belirlendi.
Katılımcı firmaların stantlarında gerçekleşecek olan aktiviteler de yine ziyaretçilerin ilgisini çekecek. Ev Dışı Tüketim sektörünün devlerinin yer alacağı fuarda sektörün en cazip yönleri gözler önüne serilirken, fuar katılımcıları ziyaretçilere keyifli aktiviteler ile hitap edecekler. Yepyeni ürün ve tasarımların sergileneceği fuarda, yeniliklerden haberdar olmak zevkli bir hal alacak.
OPEL MOKKA SNOW MOTİON FEST
22/23 Şubat tarihlerin de gerçekleşen Opel Mokka Snow Motion Fest’te Ünlü yağdı, Palandöken’de 1.si gerçekleştirilen Opel Mokka Snow Motion Fest’in ilk gününde son zamanların ençok sevilen şarkıcılarından olan Mehmet Erdem ve Model gurubu DJ Ozan Çolakoğlu, Dj David Şaboy sahne aldı. Türkiye Snowboard Şampiyonu Çiçek Güney Şovlarıyla büyüledi. Ünlü konuklar Pascal Nouma, Özge Ulusoy, Burcu Güneş, Simge Fıstıkoğlu, Özge Uzun renk kattı.Erzurum’luların yoğun ilgi gösterdiği festival’in Xanadu Snow White otelde başlayan Basın Toplantısına Özge Ulusoy,Simge Fıstıkoğlu ve Özge Uzun Katıldı.Festivalin 1.gününde ilk sahne alan Mehmet Erdem duygusal şarkıları ile gençleri bir araya getirdi. Ardından sahne Model Gurubu’nundu ilk defa canlı gördükleri ünlü guruplarla coşan gençler çok özel anlar yaşadı. Opel Mokka Snow Motion Fest’in ikinci gününde ise özel olarak arabadan yapılan Dj kabini’nin başına geçen Ozan Çolakoğlu ve David Şaboy Palandöken’in beyaz karlarını eritti.
Festival bu kadarla sınırlı değildi. Cemiyet ve sanat dünyasının yaşam koçu Şeyda Coşkun festivale katılanlara sağlıklı beslenmenin kuralları ve sporun öneminden bahsetti. Şeyda Coşkun’un Palandöken’in beyaz zirvesinde yaptığı yürüme etkinliği festivale renk kattı. Festival’de heyecanlı anlarda gerçekleşti,
Barış İçin Müzik Vakfı çocukları 27 Şubat Perşembe akşamı 19.30'da Notre Dame de Sion Fransız Lisesinde unutulmaz bir konser verecek
NDS mezunları, öğretmenleri,
öğrencileri, velileri olarak vakfı daha yakından tanımayı, tanıtmayı ve vakfın
çalışmalarını desteklemeyi amaçlıyoruz. Eğitimin insanı nasıl
değiştirebildiğini, fırsat sunulduğunda her çocuğun nasıl gelişebildiğini
konserleri aracılığıyla herkese kanıtlayan bu vakıf hakkında kısa da olsa bilgi vermek isteriz.
Bugüne kadar Edirnekapı’da
sınırlı imkânlara sahip 4 bine yakın çocuğu müzikle tanıştıran, onlara
karşılıksız müzik eğitimi veren ve içlerinde yüzlercesinin dünyasını değiştiren
dernek, 10 yıl önce “Barışın sesini
müzikle duyurmak” hayalinin peşinden giden Mehmet Selim Baki'nin çabalarıyla
hayat buldu. Bir ilköğretim okulunun kömürlüğünde başlayan projeye daha sonra 3
okul daha katıldı. Şimdi ise Barış için Müzik Vakfı'nda 700 öğrenci düzenli
müzik eğitimi alıyor. Öğrencilere, enstrüman çalmak dışında, ayrıca, solfej,
armoni bilgisi, müzik tarihi gibi dersleri de içeren çok sesli müzik eğitimi de
veriliyor.
Mehmet
Selim ve eşi Yeliz Baki'nin (NDS'94) birlikte çalıştıkları vakıf binasında
ayrıca, her gün çocuklara sıcak yemek verildiğini hatta öğrencilerin
velilerinden bazılarının da orada çalışarak kendi aile bütçelerine katkıda
bulunduklarını da eklememiz gerekiyor. Yarı zamanlı öğretmenlerin büyük
çoğunluğu Marmara Üniversitesi Müzik Bölümü öğrencilerinden, eğitmen
asistanları ise uzun süredir Barış için Müzik’e devam eden çocuklardan
oluşuyor.
Bugüne
kadar tüm giderlerin Mehmet Selim Baki'nin kişisel imkanlarıyla karşılandığı
vakıf, 2009 yılında “Deutsche Bank Urban
Age Award” ödülüne layık görüldü. Ödül, nüfus yoğunluğunun giderek
arttığı kentlerdeki problemlere karşı geliştirilen yaratıcı çözümlere, yaşam
çevrelerini iyileştiren, bu sayede de bölge sakinlerine fayda sağlayan
projelere veriliyor.
Barış için Müzik, Ekim 2012
tarihinde ise, 29 Avrupa ülkesinin içinde yer aldığı, her çocuğa müziğe erişme
olanağı sağlayan bir toplumsal proje olan “SISTEMA
EUROPE” un üyelerinden biri oldu ve çalışmaları Sistema Europe’un
“en iyi uygulamalarından” biri olarak
değerlendirildi. Sabancı Vakfı da, 2010 yılında Mehmet Selim Baki’yi “Fark Yaratanlar” programına dahil
ederek, projeye destek vermiştir.
Geçtiğimiz
senelerde Viyana ve Salzburg Müzik Festivalleri'nde bu yıl da İKSV İstanbul
Uluslararası Müzik Festivali'nde konserler veren Barış için Müzik Orkestra ve
Korosu 10 Haziran 2013 saat 19.30'da, El Sistema'nın ünlü Teresa Careno
Orkestrası ile aynı gece, aynı mekanda, Zorlu Center Performans Sanatları
Merkezi'nde konser verecek.
27
Şubat Perşembe akşamı tüm geliri Barış İçin Müzik
Vakfı'na bırakılacak konserde sizi de
Notre Dame de Sion Fransız Lisesinde aramızda görmekten onur duyacağız.
Özyeğin Üniversitesi Otel Yöneticiliği Öğrencilerine “Opera” Yazılımı Sınavı’ndan Tam Not
Özyeğin Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Otel Yöneticiliği öğrencileri, lisans programı dahilinde verilen “Opera” Yazılımı Eğitimini başarı ile tamamladı. 14 ÖzÜ öğrencisi, yazılımı sağlayan Protel firması ile Özyeğin Üniversitesi’nin birlikte düzenlediği sınavda gösterdileri başarı sonucunda yazılım kullanım sertifikasını almaya hak kazandı.
24.02.2014, İstanbul-Özyeğin Üniversitesi Otel Yöneticiliği Lisans Programı öğrencileri, ders programları kapsamında ikinci sınıftan itibaren verilmekte olan ‘Otellerde Bilgi Teknolojileri’ dersi dahilinde gördükleri “Opera” Yazılımı eğitiminin sınavından başarıyla geçti. Yazılımı sağlayan Protel firması ve Özyeğin Üniversitesi’nin birlikte düzenlediği sınav sonucunda, 14 ÖzÜ Otel Yönetimi Lisans Programı öğrencisi gerekli yetkinlikleri sağlayarak yazılım kullanım sertifikasını almaya hak kazandı.
Eğitimin kapsamı ve sınav hakkında konuşan Özyeğin Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Müdürü M. Teoman Alemdar “Otel Yöneticiliği Programında öğrenim gören 2. sınıf öğrencilerimizin aldıkları derslerden biri de ‘Otellerde Bilgi Teknolojileri’ dir. Bu ders kapsamında otelcilik endüstrisinde bilişim teknolojilerinin gelişim ve kullanımı ile güncel eğilimler yanında, öğrencilerin profesyonel yaşama adım attıklarında kullanmaları ihtimali olan bazı yazılımları da öğretiyoruz. Bunlardan biri de, dünyada ve Türkiye’de en yaygın kullanılan otel yönetimi sistemi olan “Opera” Yazılımıdır. Bu dönem, öğrencilerimizin de talebiyle burada gördükleri uygulamalı eğitimin sonucunda profesyonel yaşamlarında kullanabilecekleri somut bir kazanım elde etmelerini sağlamak için, yazılımı sağlayan Protel firması ile bir sertifika sınavı organize ettik. Sınavda 14 öğrencimiz başarılı olarak, profesyonel yaşamda artı değer olarak kullanabilecekleri önemli bir yazılım kullanım sertifikasını almaya hak kazandı. Profesyonel yaşama hazırlama konusunda eğitim programımızın sağladığı önemli olanaklardan olan ve öğrencilerimizin hevesle katılım gösterdikleri bu uygulamanın, öğrencilerimize hem stajlarında hem de mezuniyetlerinden sonraki iş yaşamlarında önemli katkıları olacağı inancındayım,” dedi.
2013 – 2014 güz döneminde ilk kez gerçekleştirilen bu uygulama bundan sonra her dönem bu dersi alan tüm öğrencilere sunularak, onların otelcilik sektörünün gereksinimlerine uygun donanımlardan birini daha kazanarak iş yaşamına adım atmalarını sağlayacak.
PwC bu yıl da Oscar Ödülleri oy sayımını denetliyor
PwC'den Brian Cullinan oylama ekibine katıldı
PwC, bu yıl 80. kez Sinema Sanatları ve Bilimleri Akademisi (Akademi) adına Oscar Ödülleri oy sayımı işlemini yürütüyor. PwC tarafından yapılan açıklamada, PwC ABD Ortaklar Kurulu Başkanı ve PwC Güney Kaliforniya Sorumlu Ortağı Brian Cullinan'ın Rick Rosas ile birlikte 2014 yılı oy sayım işlemini yürüten ekibe liderlik edeceğini duyurdu. Cullinan ve Rosas, 2 Mart 2014 Pazar gecesi canlı yayında tüm dünyaya duyurulacak olan Oscar sahiplerini herkesten önce bilen yegane iki kişi olacaklar.
Cullinan dünyanın en ünlü ve en gizli tutulan sırlarını 80 yıldır koruyan PwC ortakları ekibine katıldı. PwC'de 30 yıllık görev süresince Cullinan, çeşitli liderlik rollerini üstlendi. PwC ABD'nin eğlence, medya ve iletişim denetim ekiplerinin başında bulundu. Ayrıca şu anda the United Way of Greater Los Angeles ve the Shelter Partnership'in yönetim kurulu üyesi olarak görev yapıyor.
Cullinan yeni görevi hakkında şunları söylüyor: "80 yıl üst üste PwC'ye verilen bu görevi yürüten seçkin ekipte yer almak çok büyük gurur. Rick ile birlikte bu geleneği devam ettirmek hem gurur hem de heyecan verici. Önümüzdeki yıllarda da Akademi için çalışmayı dört gözle bekliyorum."
2001 yılından bu yana Oscar Ödülleri Oylaması lideri olan PwC Ortağı Rick Rosas ise şunları söylüyor: "Her yıl oylama işlemini denetlemek, Oscar ödüllerinde doğruluk ve gizliliği güvence altına almak hayatımda yaptığım en heyecan verici iş. 2014 Oscar Ödülleri programında ve sonrasında Brian ile çalışmak için sabırsızlanıyorum."
PwC Oscar Ödülleri oy sayımını tüm yönleriyle denetliyor ve oylamanın doğru ve eksiksiz gerçekleşmesini sağlamak, tüm oyları ve oy çizelgelerini gözetim altında tutmak ve oylama sonuçlarının gizliliğini korumaktan sorumlu olmak görevlerini üstleniyor.
Akademi ile birlikte çalıştığı 80 yıl boyunca PwC, canlı yayında açıklanıncaya kadar Oscar Ödülleri oylama sonuçlarını gizli tutmayı başardı. Akademi CEO'su Dawn Hudson şunları söylüyor: "PwC'de güvendiğimiz arkadaşlarla bir kez daha çalışmaktan gurur duyuyoruz. PwC ile 80 yıldır sürdürdüğümüz işbirliğimiz Hollywood'da en uzun süren ilişkilerden biri. Yetenekli Brian Cullinan'ı ekipte görmek de çok heyecan verici."
PwC'nin köklü oy sayım sisteminde, oylama sonuçlarının doğruluğu, nesnelliği ve gizliliğini korumak için gizli bir mekanda her bir oy pusulası tek tek sayılıyor. Cullinan ve Rosas ise yıllardır değişmeyen bir yöntemle oyları sayan PwC'nin “ağzı sıkı” ekibine liderlik ediyor.
Oscar adayları 27 Aralık 2013 Cuma günü oy verecek Akademi üyelerine gönderilmiş ve adaylar 16 Ocak 2014 Perşembe günü kamuoyuna duyurulmuştu. Nihai listeler 14 Şubat 2014 Cuma günü hazır olacak, tamamlanmış listeler ise 25 Şubat 2014 Salı günü saat 17.00'a kadar verilecek.
PwC, bu yıl 80. kez Sinema Sanatları ve Bilimleri Akademisi (Akademi) adına Oscar Ödülleri oy sayımı işlemini yürütüyor. PwC tarafından yapılan açıklamada, PwC ABD Ortaklar Kurulu Başkanı ve PwC Güney Kaliforniya Sorumlu Ortağı Brian Cullinan'ın Rick Rosas ile birlikte 2014 yılı oy sayım işlemini yürüten ekibe liderlik edeceğini duyurdu. Cullinan ve Rosas, 2 Mart 2014 Pazar gecesi canlı yayında tüm dünyaya duyurulacak olan Oscar sahiplerini herkesten önce bilen yegane iki kişi olacaklar.
Cullinan dünyanın en ünlü ve en gizli tutulan sırlarını 80 yıldır koruyan PwC ortakları ekibine katıldı. PwC'de 30 yıllık görev süresince Cullinan, çeşitli liderlik rollerini üstlendi. PwC ABD'nin eğlence, medya ve iletişim denetim ekiplerinin başında bulundu. Ayrıca şu anda the United Way of Greater Los Angeles ve the Shelter Partnership'in yönetim kurulu üyesi olarak görev yapıyor.
Cullinan yeni görevi hakkında şunları söylüyor: "80 yıl üst üste PwC'ye verilen bu görevi yürüten seçkin ekipte yer almak çok büyük gurur. Rick ile birlikte bu geleneği devam ettirmek hem gurur hem de heyecan verici. Önümüzdeki yıllarda da Akademi için çalışmayı dört gözle bekliyorum."
2001 yılından bu yana Oscar Ödülleri Oylaması lideri olan PwC Ortağı Rick Rosas ise şunları söylüyor: "Her yıl oylama işlemini denetlemek, Oscar ödüllerinde doğruluk ve gizliliği güvence altına almak hayatımda yaptığım en heyecan verici iş. 2014 Oscar Ödülleri programında ve sonrasında Brian ile çalışmak için sabırsızlanıyorum."
PwC Oscar Ödülleri oy sayımını tüm yönleriyle denetliyor ve oylamanın doğru ve eksiksiz gerçekleşmesini sağlamak, tüm oyları ve oy çizelgelerini gözetim altında tutmak ve oylama sonuçlarının gizliliğini korumaktan sorumlu olmak görevlerini üstleniyor.
Akademi ile birlikte çalıştığı 80 yıl boyunca PwC, canlı yayında açıklanıncaya kadar Oscar Ödülleri oylama sonuçlarını gizli tutmayı başardı. Akademi CEO'su Dawn Hudson şunları söylüyor: "PwC'de güvendiğimiz arkadaşlarla bir kez daha çalışmaktan gurur duyuyoruz. PwC ile 80 yıldır sürdürdüğümüz işbirliğimiz Hollywood'da en uzun süren ilişkilerden biri. Yetenekli Brian Cullinan'ı ekipte görmek de çok heyecan verici."
PwC'nin köklü oy sayım sisteminde, oylama sonuçlarının doğruluğu, nesnelliği ve gizliliğini korumak için gizli bir mekanda her bir oy pusulası tek tek sayılıyor. Cullinan ve Rosas ise yıllardır değişmeyen bir yöntemle oyları sayan PwC'nin “ağzı sıkı” ekibine liderlik ediyor.
Oscar adayları 27 Aralık 2013 Cuma günü oy verecek Akademi üyelerine gönderilmiş ve adaylar 16 Ocak 2014 Perşembe günü kamuoyuna duyurulmuştu. Nihai listeler 14 Şubat 2014 Cuma günü hazır olacak, tamamlanmış listeler ise 25 Şubat 2014 Salı günü saat 17.00'a kadar verilecek.
TÜRKİYE’NİN İLK KONGRE, TOPLANTI VE ETKİNLİK SEKTÖRÜ FUARI BAŞLIYOR
Türkiye ve global M.I.C.E. sektörünün en büyük buluşmalarından biri olmaya aday “ACE of M.I.C.E. Exhibition” 27 Şubat’ta kapılarını açıyor. Turizm Medya Grubu ev sahipliğinde gerçekleşecek fuar 01 Mart’a kadar İstanbul Kongre Merkezi’nde meraklılarını ağırlayacak. Türkiye’de ilk kez gerçekleştirilecek ‘Kongre, Toplantı ve Etkinlik Sektörü Fuarı’nda sektöre ivme kazandıran organizasyonların temsilcileri ve paydaşları bir araya geliyor.
Sektöre kazandırdığı ilkler ve yenilikçi girişimleri ile tanınan Turizm Medya Grubu, Türkiye’nin ilk “Kongre, Toplantı ve Etkinlik Sektörü” fuarını 27 Şubat - 01 Mart tarihleri arasında İstanbul Kongre Merkezi’nde düzenliyor. ACE of M.I.C.E. Exhibition Fuar ve Zirvesi, toplam 10 bin metrekarelik alanda gerçekleştirilecek. Ulusal ve uluslararası düzeyde 700’e yakın satın alıcının katılacağı fuar, günde 2 bini aşkın profesyonel ziyaretçiyi ağırlayacak. 11'i yabancı toplam 55 konuşmacının yer alacağı fuarda, etkinlik yönetimi ve pazarlama iletişimi üzerine 25 ayrı seminer ve workshop düzenlenecek.
ICCA Ceo’su Martin Sirk, SITE Global Genel Müdürü Paul Miller gibi sektörünün önde gelen ulusal ve uluslararası temsilcilerini ağırlayacak olan fuarda; etkinlik yönetimi ve pazarlama iletişimi konularında oturumlar düzenlenecek. Türkiye M.I.C.E. sektör analizi ve global fırsatların da tartışılacağı programda toplantı ve etkinlik sektörünün yenilikleri takip edilecek. Fuara gelen ziyaretçiler, B2B (Business to Business) sistemi olarak bilinen Türkiye’nin en profesyonel alıcı - hizmet sağlayıcı görüşme sistemiyle ağırlanacak.
İlaç ve tıp dünyası ‘Pharma Buluşması’ ile bir araya geliyor
Fuarın ikinci gününde ilaç endüstrisi ve tıp uzmanlık derneklerini bir araya getirecek olan ‘Pharma Buluşma’ etkinliği gerçekleştirilecek. Aynı gün düzenlenecek Çin M.I.C.E. Forumu’nda ise Çin M.I.C.E Komitesi, Microsoft Çin ve Çin Tıp Dernekleri Dünya Federasyonu gibi Çin'in kongre ve toplantı konusundaki dev isimleri bir araya gelecek.
Fuarın son günü düzenlenecek M.I.C.E. Zirvesi’ne katılacak olan Türkiye ve dünyanın kongre, toplantı ve etkinlik sektörünün önderleri; Türkiye'nin dünya kongre, toplantı ve etkinlik merkezi olması için yapılması gerekenleri ele alacak. 27 ve 28 Şubat akşamları ise Sortie Club ve İstanbul Kongre Merkezi’nde network partileri düzenlenecek.
Toplantı ve etkinlik sektörünün nabzı M.I.C.E. Zirvesi’nde atacak
Katılımcılar, fuarda en yeni toplantı otellerini, teknoloji firmalarını ve toplantı organizasyonu alanında hizmet veren profesyonel firmaları tek çatı altında görebilecek. Konularında uzman fikir liderlerinin sunduğu zengin seminer programları ile toplantı ve etkinlik sektöründeki yenilikler takip edilebilecek. Ayrıca etkinlik ve toplantıların dikkat çekici ve profesyonel şekilde gerçekleştirmenin yöntemleri katılımcılara aktarılacak.
Sektöre kazandırdığı ilkler ve yenilikçi girişimleri ile tanınan Turizm Medya Grubu, Türkiye’nin ilk “Kongre, Toplantı ve Etkinlik Sektörü” fuarını 27 Şubat - 01 Mart tarihleri arasında İstanbul Kongre Merkezi’nde düzenliyor. ACE of M.I.C.E. Exhibition Fuar ve Zirvesi, toplam 10 bin metrekarelik alanda gerçekleştirilecek. Ulusal ve uluslararası düzeyde 700’e yakın satın alıcının katılacağı fuar, günde 2 bini aşkın profesyonel ziyaretçiyi ağırlayacak. 11'i yabancı toplam 55 konuşmacının yer alacağı fuarda, etkinlik yönetimi ve pazarlama iletişimi üzerine 25 ayrı seminer ve workshop düzenlenecek.
ICCA Ceo’su Martin Sirk, SITE Global Genel Müdürü Paul Miller gibi sektörünün önde gelen ulusal ve uluslararası temsilcilerini ağırlayacak olan fuarda; etkinlik yönetimi ve pazarlama iletişimi konularında oturumlar düzenlenecek. Türkiye M.I.C.E. sektör analizi ve global fırsatların da tartışılacağı programda toplantı ve etkinlik sektörünün yenilikleri takip edilecek. Fuara gelen ziyaretçiler, B2B (Business to Business) sistemi olarak bilinen Türkiye’nin en profesyonel alıcı - hizmet sağlayıcı görüşme sistemiyle ağırlanacak.
İlaç ve tıp dünyası ‘Pharma Buluşması’ ile bir araya geliyor
Fuarın ikinci gününde ilaç endüstrisi ve tıp uzmanlık derneklerini bir araya getirecek olan ‘Pharma Buluşma’ etkinliği gerçekleştirilecek. Aynı gün düzenlenecek Çin M.I.C.E. Forumu’nda ise Çin M.I.C.E Komitesi, Microsoft Çin ve Çin Tıp Dernekleri Dünya Federasyonu gibi Çin'in kongre ve toplantı konusundaki dev isimleri bir araya gelecek.
Fuarın son günü düzenlenecek M.I.C.E. Zirvesi’ne katılacak olan Türkiye ve dünyanın kongre, toplantı ve etkinlik sektörünün önderleri; Türkiye'nin dünya kongre, toplantı ve etkinlik merkezi olması için yapılması gerekenleri ele alacak. 27 ve 28 Şubat akşamları ise Sortie Club ve İstanbul Kongre Merkezi’nde network partileri düzenlenecek.
Toplantı ve etkinlik sektörünün nabzı M.I.C.E. Zirvesi’nde atacak
Katılımcılar, fuarda en yeni toplantı otellerini, teknoloji firmalarını ve toplantı organizasyonu alanında hizmet veren profesyonel firmaları tek çatı altında görebilecek. Konularında uzman fikir liderlerinin sunduğu zengin seminer programları ile toplantı ve etkinlik sektöründeki yenilikler takip edilebilecek. Ayrıca etkinlik ve toplantıların dikkat çekici ve profesyonel şekilde gerçekleştirmenin yöntemleri katılımcılara aktarılacak.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)